Het grote TomTom Mobile topic deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.027 views sinds 30-01-2008

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:26
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:08:
Antwoord
Binnenkort komt er een upgradeprogramma voor bestaande klanten. Houd hiervoor onze website en nieuwsbrief in de gaten. Hier Klikken om u op te geven voor de TomTom-nieuwsbrief.
Mmmm, het woord "upgradeprogramma" doet me vermoeden dat het niet gratis zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
ziet er leuk uit alllemaal, ben benieuwd wanneer er geupgrade kan worden.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik in Tom Tom ook letters kan invoeren bij huisnummers bijvoorbeeld 6a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:25:
Weet iemand of ik in Tom Tom ook letters kan invoeren bij huisnummers bijvoorbeeld 6a?
Kan niet, maar is ook niet zo heel spannend toch? Meestal zit 6b boven 6a en is het ingeven van 6 dus genoeg om je voor de deur af te leveren.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval is 6a een landweggetje ergens in de middel of nowhere, en 6 herkent hij niet, hij gaat dan automatisch naar het dichtsbijzijnde bestaande nummer, 7 in dit geval, wat dus wel kilometers verder kan liggen bijwijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 08:29:
[...]

Hallo Pekka maakt het uit welke naam je de gps geeft en welke pair code gebruik je ?

gr. Bert
Hoi Bert,

nee, hij heet gewoon BT GPS en paired automatisch zodra je TTM opstart! Ik heb wel beide COM-poorten aangezet!

Werkt verder als een zonnetje. Ik had alleen 2 dagen geleden dat ik 'm aan de netspanning had opgeladen en toen wilde íe geen contact maken met TTM, wel met Bluetooth op de phone, maar geen bruikbaar GPS-signaal.
Even de batterij eruit, erin en HOPLA, binnen een paar seconden een fix! >:)

Wat lachen is dat ik zowel 'n Ipaq 3955 heb met Pharos GPS-muis aan de kabel met TT3 op de Ipaq, en dat consequent TTM 2 minuten eerder Time of Arrival aangaf dan TT3. TTM had gelijk! met exact dezelfde route....TTM berekent ook sneller een nieuwe route, scheelt 2 of 3 seconden of zo.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil extra drivers op mijn TomTom Mobile zetten aangezien mijn Royal Digital BS1100 bluetooth GPS niet op de TTM compatable (drivers) lijst staat . Er is geen TTM commicatie, wel verbinding/pairing etc. GPS patch is gebruikt, naam hernoemd etc.

Wie weet hoe dit moet en waar kan ik die extra drivers vinden?

Reden:
-Mijn nokia 6600 + BS1100 + Route66 mobile 2005 doet het goed !!
-Mijn nokia 6600 + BS1100 + TTM doet het niet.
-Mijn nokia 6600 + andere bluetooth GPS + TTM doet het.
-Ipaq + BS1100 + TT navigator 3 doet het ook goed !! ( meer drivers denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:39:
[...]

1.het ov2 bestand met alle flitspalen downloaden
2. met DUMPOV2 ov2 omgezet naar txt bestand
3. txt bestand geopend in word
4.met de opdracht "vervangen" de omschrijvingen achter de gps-data vervangen door niets, vervang "*" invullen en "jokertekens gebruiken"aanvinken en vervanger door ""
5.met MAKEOV2 txt omzetten naar ov2 (bmp-tje wordt automatisch gemaakt)
6.flitspaal_all.ov2 en flitspaal_all.bmp in je benelux-mapje kopieeren op je 6600

Heb je alle flitspalen in 1 bestand en geen gestotter.
Hmm, het lukt niet helemaal. Met dumpov2 kan ik een .asc bestand maken, die open ik met word, ik vervang "*" door " " en sla het weer op als een .asc of een .doc bestand. Vervolgens druk ik op makeov2, maar dan gebeurt er helemaal niets... geen nieuw bestand, geen .bmp.....
wat doe ik nou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
Je moet in verkenner op asc bestand staan, rechter muisknop en dan openen met... dan selecteer je makeov2.exe.

Je kan ook een *.bat bestand maken met daarin al je asc files.
Zoals hieronder

makeov2.exe ???1.asc ???1.ov2
makeov2.exe ???2.asc ???2.ov2
makeov2.exe ???3.asc ???3.ov2
makeov2.exe ???4.asc ???4.ov2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THANX!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:39:
Ik wil extra drivers op mijn TomTom Mobile zetten aangezien mijn Royal Digital BS1100 bluetooth GPS niet op de TTM compatable (drivers) lijst staat . Er is geen TTM commicatie, wel verbinding/pairing etc. GPS patch is gebruikt, naam hernoemd etc.

Reden:
TomTom Traffic geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:39:

Reden:
Je BS1100 doet het niet met TTM omdat de BS1100 niet in het lijstje van TTM compatible BT GPS-ontvangers staat. Die andere BT GPS (3e reden) staat waarschijnlijk wel in dit lijstje. TTNAV3 (4e reden) heeft weer een heel ander lijstje BT GPS-ontvangers, net zoals Route66 (1e reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet of en hoe het mogelijk is je actuele snelheid weer te geven in het venster. Ik heb ttm net aangeschaft en mis deze optie. Kan het antwoord ook niet in de search vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Weet er iemand of je je gps posities kan opslaan in een file, danwel met TomTom of zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weergeven in het venster is niet mogelijk voor zover ik heb kunnen vinden. Je kan het wel zien in het instellingen menu --> stel GPS in.

Nu heb ik een ander vraagje: ik ben al een week aan het kutten met een andere map erbij zetten... ik heb het gedaan zoals hier omschreven.. zorgen kort gezegd de map op je root kopieren, tot zover alles prima. Bij het opstarten kan ik kiezen welke kaart ik wil (Benelux of Deutschland), maar zodra ik Deutschland selecteer loopt ie vast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:14:
Weergeven in het venster is niet mogelijk voor zover ik heb kunnen vinden. Je kan het wel zien in het instellingen menu --> stel GPS in.
Daar kan je het inderdaad wel zien, maar ik wil het dus gewoon in het navigatievenster net als bij de gewone TT Navigator 3. Kan dit echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Vraagje, zou de startpost aangepast kunnen worden? mijn website ( www.flitspaal.nu ) is verhuist. www.flitspaal.NL is nu het hoofddomein waar ook alle files staan. .NU werkt nog wel maar ik weet niet voor hoelang alles daar ook blijft staan.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]Binnenkort komt er een upgradeprogramma voor bestaande klanten. Houd hiervoor onze website en nieuwsbrief in de gaten. Hier Klikken om u op te geven voor de TomTom-nieuwsbrief.
Ik ben benieuwd of er tegelijkertijd met TomTom Mobile 5 ook een nieuwere versie van de Benelux-kaart komt die versie 3.90 vervangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nokia 6670 met tt mobile met daar de kaarten van benelux en duitsland op.
Nu willen we volgende week naar winterberg.
Ik heb vandaag even gekeken of ik deze route kan plannen, maar tot mijn grote verbasing moet ik nu ik die 2 kaarten heb een keuze maken. Ik dacht dat hij ze zelf wel zou samen voegen maar dit is niet het geval. Als ik dus de duitse kaart kies, dan kan ik wel een route plannen naar winterberg, maar hij weet niet waar ik ben, omdat hij nederland niet ken. En als ik de benelux kaart kies is het probleem dus andersom. Iemand hier ervaring mee? Wat heb je dan aan al die kaarten, als hij ze niet merged??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:35:
Ik heb een nokia 6670 met tt mobile met daar de kaarten van benelux en duitsland op.
Nu willen we volgende week naar winterberg.
Ik heb vandaag even gekeken of ik deze route kan plannen, maar tot mijn grote verbasing moet ik nu ik die 2 kaarten heb een keuze maken. Ik dacht dat hij ze zelf wel zou samen voegen maar dit is niet het geval. Als ik dus de duitse kaart kies, dan kan ik wel een route plannen naar winterberg, maar hij weet niet waar ik ben, omdat hij nederland niet ken. En als ik de benelux kaart kies is het probleem dus andersom. Iemand hier ervaring mee? Wat heb je dan aan al die kaarten, als hij ze niet merged??
Daar hebben ze de kaart Major Roads Of Europe voor. Hiermee kan je grensoverstijgend navigeren tot stad-niveau. Daarna kan je overschakelen op de kaart van het desbetreffende land om te kunnen navigeren op straat/huisnummer-niveau.

Zonder de kaart Major Roads Of Europe kan je met de kaart Benelux navigeren naar de grens. Vervolgens daar overschakelen op de kaart van Duitsland en verder navigeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Pekka,

Ik heb al van alles geprobeerd en weet nu dat de ontvanger moet kunnen werken. TTM wist de door mij ingestelde gps ontvanger en zoekt dus inderdaad zelf naar een ontvanger maar krijgt geen fix. Op mijn MPX 220 kan ik alleen poort 6 als uitgaande activeren. In het register heb ik ook mijn default poort al naar 7 gezet maar dit werkt ook niet. Welke poorten activeer jij 7 en 8 ? en welke is de inkomende en uitgaande?
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:54:
[...]

Hoi Bert,

nee, hij heet gewoon BT GPS en paired automatisch zodra je TTM opstart! Ik heb wel beide COM-poorten aangezet!

Werkt verder als een zonnetje. Ik had alleen 2 dagen geleden dat ik 'm aan de netspanning had opgeladen en toen wilde íe geen contact maken met TTM, wel met Bluetooth op de phone, maar geen bruikbaar GPS-signaal.
Even de batterij eruit, erin en HOPLA, binnen een paar seconden een fix! >:)

Wat lachen is dat ik zowel 'n Ipaq 3955 heb met Pharos GPS-muis aan de kabel met TT3 op de Ipaq, en dat consequent TTM 2 minuten eerder Time of Arrival aangaf dan TT3. TTM had gelijk! met exact dezelfde route....TTM berekent ook sneller een nieuwe route, scheelt 2 of 3 seconden of zo.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:54:
[...]
Dat kan, in TT3 kun je namelijk opgeven met welke snelheid je over welk wegtype rijdt, dus ETA is daar (bij dezelfde route) afhankelijk van wat je daar hebt ingesteld. Bij TTM kun je die waarden niet instellen (tenminste, niet via de interface). Maar jouw situatie kan makkelijk zo zijn dat TTM een andere ETA aangeeft als TT3.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:14:
Nu heb ik een ander vraagje: ik ben al een week aan het kutten met een andere map erbij zetten... ik heb het gedaan zoals hier omschreven.. zorgen kort gezegd de map op je root kopieren, tot zover alles prima. Bij het opstarten kan ik kiezen welke kaart ik wil (Benelux of Deutschland), maar zodra ik Deutschland selecteer loopt ie vast :?
Hij loopt niet vast, eerste keer duurt gewoon lang heb geduld en je wordt beloond.

[ Voor 12% gewijzigd door kenniani op 21-02-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenniani schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:42:
[...]

Hij loopt niet vast, eerste keer duurt gewoon lang heb geduld en je wordt beloond.
Ja ik heb al een keer 1,5 minuut gewacht ofzo, maar toen deed ie het nog niet :S
Als ik Benelux selecteer springt ie meteen naar dat blauwe schermpje, dan duurt het indd even voordat je de kaart krijgt te zien. Echter bij Duitsland springt ie niet eens naar het blauwe scherm toe. Zoveel groter is Duitsland nou ook weer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:17:
[...]Ja ik heb al een keer 1,5 minuut gewacht ofzo, maar toen deed ie het nog niet :S
Als ik Benelux selecteer springt ie meteen naar dat blauwe schermpje, dan duurt het indd even voordat je de kaart krijgt te zien. Echter bij Duitsland springt ie niet eens naar het blauwe scherm toe. Zoveel groter is Duitsland nou ook weer niet :?
Probeer de kaart van Duitsland er nog eens op te zetten middels een kaartlezer. Misschien dat er iets fout gegaan is met het kopieren van deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit vond ik op de tomtom site:
Vraag
Kan ik TomTom MOBILE upgraden naar TomTom MOBILE 5?

Antwoord
Binnenkort komt er een upgradeprogramma voor bestaande klanten. Houd hiervoor onze website en nieuwsbrief in de gaten. Hier Klikken om u op te geven voor de TomTom-nieuwsbrief.
TTN 2 kon je wel gratis naar 3 updaten als je 'm x maanden voor de release gekocht had. Ik hoop dat dat hier ook het geval is want ik heb de mijne drie dagen voor de announcement op de site van tomtom gekocht. Zou zuur zijn als ik moet gaan betalen voor een nieuwere versie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:51:
[...]
Probeer de kaart van Duitsland er nog eens op te zetten middels een kaartlezer. Misschien dat er iets fout gegaan is met het kopieren van deze kaart.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd (met kaartlezer). Want als je het via activesync doet duurt het een eeuwigheid omdat ie alles gaat converten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:35:
[...]

Ik heb het al een paar keer geprobeerd (met kaartlezer). Want als je het via activesync doet duurt het een eeuwigheid omdat ie alles gaat converten... :?
Ik doe het altijd via ActiveSync. Misschien zit hierin de oplossing en moet je dit eens proberen? Dus kaart installeren in een map van je PC en dan deze map kopieeren naar je C500 (middels ActiveSync).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:17:
[...]

Ja ik heb al een keer 1,5 minuut gewacht ofzo, maar toen deed ie het nog niet :S
Als je een kaart voor de eerste keer opstart maakt hij een paar files aan, dit kan soms lang duren, wacht gewoon 1x max 10 minuten(is wel heel veel maar dan weet je zeker dat het niet werkt). Niks tussendoor doen. De volgende keren gaat het gewoon snel. Als je je kaart kan selecteren kan er bijna niks fout zijn. Dit is mijn ervaring met een 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickbear
  • Laatst online: 15-09 07:21
Ik heb tomtom mobile op mijn nokia 6600 geinstalleerd, en alles werkt... MAAR hij zegt dat ie geen mappen kan vinden, terwijl ik de benelux toch op het hoofd van de MMC heb staan. (map is "Benelus Navigator Map"). Moet deze een andere naam hebben of zo? Ik heb ook al de mid file van major roads of europe weten te vervangen maar dat geeft niks.

Of moet deze map in een subdir staan of moet er nog iets geactiveerd worden? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickbear schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:17:
Ik heb tomtom mobile op mijn nokia 6600 geinstalleerd, en alles werkt... MAAR hij zegt dat ie geen mappen kan vinden, terwijl ik de benelux toch op het hoofd van de MMC heb staan. (map is "Benelus Navigator Map"). Moet deze een andere naam hebben of zo? Ik heb ook al de mid file van major roads of europe weten te vervangen maar dat geeft niks.

Of moet deze map in een subdir staan of moet er nog iets geactiveerd worden? Alvast bedankt!
Zeker met pc suite gekopieerd?

Gebruik andere proggie (http://www.epocware.com) om bestanden op je telefoon te kopieeren. PC Suite verbergt bepaalde mappen (zoals system) en wil vaak files converteren tijdens kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn probleem:

ik kan geen verbinding maken met mijn Rikaline 6030 en de nokia 6600. Ik heb het volgende geprobeerd:
1. gps aan, nokia BT aan, de rikaline wordt gedetecteerd. Pairen lukt eenmalig, code 0000, maar na 0.5 seconden wordt de verbinding weer verbroken. Opnieuw verbinden is dan niet meer mogelijk, tenzij ik de telefoon en GPS weer uitdoe en opnieuw aan. Ik heb Tomtom dan niet aanstaan: moet dit? Ik kan me voorstellen dat de GPS de verbinding afsluit als er geen software is die de informatie verwerkt.
2. Nu Tomtom eerst aangezet: deze maakt zelf geen verbinding met de GPS (geen apparaat gevonden). Daarna gps aangezet en proberen te apiren; ik krijg exact hetzelfde probleem. Het blauwe lampje gaat niet continu aan.
3. eerst gps aangezet, laten pairen, verbinding wordt weer verbroken. Vervolgens de naam veranderd in TomTom Wireless GPS en tomtom opgestart. Geen apparaat gevonden.
4. Alles ook gedaan toen ik buiten stond en het groene lampje knipperde.. ik krijg gewoon geen blijvende verbinding met de nokia...

Ik heb de GPS patch gebruikt, maar misschien is deze niet juist?

Ik heb de rikaline teruggestuurd naar deShop, maar daar hebben ze hem getest en verteld dat hij 100% in orde is. Wat moet ik nou doen? Heb ik dan toch de traffic update nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het je dit al geprobeerd?:

Installer tomtom inc patch
Zet je BT aan op je gsm
zet je GPS ding aan
Laat je gsm met de GPS connecten
autoriseer je GPS module.
Zet je gps uit
Zet je gsm uit

[^^dit is eenmalig]

Zet je GSM aan.
Zet je GPS aan
Zet BT op je gsm aan en doe voor de rest niks (dus niet met je gps connecten)
Start tomtom.
Nu duurt het even voordat je echt bruikbaar signaal hebt (herken je aan het groene lampje - moet je wel buiten staan ~ 3 minuten)

En je kan navigeren :)
Zo werkt het tot nu toe altijd perfect bij elke gsm die ik heb voorzien van tomtom.

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 22-02-2005 13:52 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus niet renamen naar tomtom wireless gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal. Net geregistreerd op het forum met name voor dit topic.

Ik ben al een tijd bezig om mijn motorola MPX220 aan het werken te krijgen met TomTom.

Het blijkt dat het KAN werken na een hack (een duitse reviewer had het werkend maar gaf geen antwoord hoe) wanneer je niet de nieuwste firmware hebt. Deze hack werd verder nergens vermeld (ook de register hack die op verschillende plekken staan werkt niet).

Ik ben erachter gekomen dat tomtom alleen maar werkt met de nieuwste firmware (1.30, ik heb 1.15 jammer genoeg :'( ). Daarop heb ik de helpdesk van motorola gebeld die me doorstuurde naar solid-vision.com, hun reparatiebedrijf.

Deze gaven mij te kennen dat ze op dit moment nog niet de beschikking hadden over de nieuwe firmware, maar waarschijnlijk volgende week meer informatie hadden. Wanneer je het slim speelt valt het onder service (want de telefoon functioneert niet volledig zonder de nieuwe firmware) en dan kost het alleen de verzendkosten naar hun toe. Wanneer ze toch flauw doen zal het de verzendkosten heen en terug kosten en 35 euro ex btw daarbij.

De firmware updater die op motorola.com staat moet je NIET gebruiken wanneer je geen amerikaans toestel hebt (ik heb het wel geprobeerd maar gelukkig geeft hij alleen maar aan dat er geen nieuwe update bestaat).

Mocht iemand een direct link vinden van de 1.30 firmware en weten hoe deze geflashed kan worden...graag. Waarschijnlijk help je de rest van de mpx220 bezitters hier daar ook erg mee. _/-\o_

Succes allemaal :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
ik heb tomtom van iemand gekocht op cd. heb benelux, en wil het op nokia 6600 installeren, hoe moet jeh et installeren, er staan namelijk geen .sis bestandjes in en werkt ie met elke gps modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsonnaville schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:19:
ik heb tomtom van iemand gekocht op cd. heb benelux, en wil het op nokia 6600 installeren, hoe moet jeh et installeren, er staan namelijk geen .sis bestandjes in en werkt ie met elke gps modem?
Afbeeldingslocatie: http://www.my-smileys.de/generator/signs2/fa63657e2234cfd5e397ea220a68675a.png
Om met de woorden van 404error te spreken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:19

404error

Page Not Found

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:46:
[...]

[afbeelding]
Om met de woorden van 404error te spreken. >:)
Goh Pamas, je bent me nog niet vergeten 8)7

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) Nee klopt, sommige one-liners blijven hangen.

Nu maar weer wachten op ttm5, spannend hoor. :9

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Ik heb een nieuwe Laguna (warmtewerende ruiten en antenne in de ruit) en geregeld heeft de GPS-receiver (Leadtek 9537) onvoldoende GPS-signaal. Vooral in de stad bij hoge gebouwen, maar juist daar heb ik de Navigator nodig!!!! Hij ziet voldoende satellieten (grijs), maar soms worden ze om onverklaarbare reden blauw en kan ik weer een stukje naar Eva's fijne stem luisten ;-)

Mijn vragen zijn:
* Hebben anderen hier ook last van?
* Wie heeft ervaring met waar de GPS-receiver het best in de auto bereik heeft?
* Waar kan ik de receiver het beste plaatsen in de auto? Voordeel van Bluetooth is dat ik met klitteband het overal vast kan maken
* Welke factoren spelen een rol voor de ontvangst? Is dat het telefoontoestel (ik heb de C500) icm TomTom? Is dat de GPS-receiver? Is dat de stand van de satellieten? Is dat het weer?
* heeft iemand een externe antenne aangesloten met een bluetooth-GPS? Zo ja, laat je dan de GPS altijd in de auto en staat die dan altijd aan?

Pfff ik wil gewoon kunnen navigeren, maar zo simpel is dat blijkbaar niet :'(

[ Voor 3% gewijzigd door OmeRobbie op 22-02-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenniani schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:17:
[...]

Als je een kaart voor de eerste keer opstart maakt hij een paar files aan, dit kan soms lang duren, wacht gewoon 1x max 10 minuten(is wel heel veel maar dan weet je zeker dat het niet werkt). Niks tussendoor doen. De volgende keren gaat het gewoon snel. Als je je kaart kan selecteren kan er bijna niks fout zijn. Dit is mijn ervaring met een 6600.
Nou om 22.14 heb ik 'm opgestart, om 22.30 was er nog niks gebeurd! :(
Het klokje rechtsbovenin bleef ook steeds op 22.14 staan dus hij loopt echt vast ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:46
OmeRobbie schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:07:
Ik heb een nieuwe Laguna (warmtewerende ruiten en antenne in de ruit) en geregeld heeft de GPS-receiver (Leadtek 9537) onvoldoende GPS-signaal. Vooral in de stad bij hoge gebouwen, maar juist daar heb ik de Navigator nodig!!!! Hij ziet voldoende satellieten (grijs), maar soms worden ze om onverklaarbare reden blauw en kan ik weer een stukje naar Eva's fijne stem luisten ;-)

Mijn vragen zijn:
* Waar kan ik de receiver het beste plaatsen in de auto? Voordeel van Bluetooth is dat ik met klitteband het overal vast kan maken
* Welke factoren spelen een rol voor de ontvangst? Is dat het telefoontoestel (ik heb de C500) icm TomTom? Is dat de GPS-receiver? Is dat de stand van de satellieten? Is dat het weer?
* heeft iemand een externe antenne aangesloten met een bluetooth-GPS? Zo ja, laat je dan de GPS altijd in de auto en staat die dan altijd aan?

In je Laguna, kan je proberen om op de achterkant van bijv. je binnenspiegel met klitteband de muis vast te maken. Daar zullen hoogstwaarschijnlijk wat "zwarte"puntjes op je raam aan de binnenkant zitten. Daar zit er dus een speciale uitsparing in het folie voor bijv. autobahnpassen ed. De muis zal daar beter zit hebbben. Mijn baas heeft recentelijk ook met zijnj Renault Traffic zo iets aan de hand gehad nl. Nu met klitteband muis daar vast gemaakt en hoppa gaan. Ineens veel beter zicht voor het muisje :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let er ook op dat je muis horizontaal ligt (met de onderkant naar onderen dus),
scheelt ook in ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Laatst online: 16-09 21:27
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:36:
dus niet renamen naar tomtom wireless gps?
Renamen e.d. is echt niet nodig, de oplossing die gegeven wordt door Homedisc zou voldoende moeten zijn. Sterker nog: het pairen is niet eens nodig. Bij mij zoekt TomTom automatisch naar apparaten en zet zelfs automatisch mijn bluetooth aan! Het enige wat ik dus moet doen is 1) GPS aanzetten en 2) TomTom opstarten. Voor de rest zou alles vanzelf moeten gaan. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hoe ben je er achter gekomen dat de mpx 220 wel werkt met firmware 1.30?
Ik ben zelf ook al tijden bezig om hem werkend te krijgen. In het register ook van alles geprobeerd maar tot nu toe vergeefs.

gr. Bert
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:42:
Dag allemaal. Net geregistreerd op het forum met name voor dit topic.

Ik ben al een tijd bezig om mijn motorola MPX220 aan het werken te krijgen met TomTom.

Het blijkt dat het KAN werken na een hack (een duitse reviewer had het werkend maar gaf geen antwoord hoe) wanneer je niet de nieuwste firmware hebt. Deze hack werd verder nergens vermeld (ook de register hack die op verschillende plekken staan werkt niet).

Ik ben erachter gekomen dat tomtom alleen maar werkt met de nieuwste firmware (1.30, ik heb 1.15 jammer genoeg :'( ). Daarop heb ik de helpdesk van motorola gebeld die me doorstuurde naar solid-vision.com, hun reparatiebedrijf.

Deze gaven mij te kennen dat ze op dit moment nog niet de beschikking hadden over de nieuwe firmware, maar waarschijnlijk volgende week meer informatie hadden. Wanneer je het slim speelt valt het onder service (want de telefoon functioneert niet volledig zonder de nieuwe firmware) en dan kost het alleen de verzendkosten naar hun toe. Wanneer ze toch flauw doen zal het de verzendkosten heen en terug kosten en 35 euro ex btw daarbij.

De firmware updater die op motorola.com staat moet je NIET gebruiken wanneer je geen amerikaans toestel hebt (ik heb het wel geprobeerd maar gelukkig geeft hij alleen maar aan dat er geen nieuwe update bestaat).

Mocht iemand een direct link vinden van de 1.30 firmware en weten hoe deze geflashed kan worden...graag. Waarschijnlijk help je de rest van de mpx220 bezitters hier daar ook erg mee. _/-\o_

Succes allemaal :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmeRobbie schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:07:
..

Megane met zelfde probleem ruit systeem
1. Niet meer
2. Het gekke is dat hij bij mij in de mid-unit display en in de handschoenenkast het wel doet, met bijna vol bereik.
3. Waar je verder maar wilt.. handig is wel dat je een 12V aansluiting in de buurt hebt als je dat wenst
4. alle factoren, maar het toestel heeft een goede antenne geintegreerd en de antenne van de BTGPS unit is afhankelijk van de investering van de fabrikant.. iedereen staart zich blind op de chip, maar niemand kraait er ook maar om dat ze mogelijk andere onderdelen gebruiken. een eerder type GPS heeft zo'n 4 tot 6 sateliten in zicht gemiddeld, de huidge gen GPS hebben er 6-8 en de nieuww, waaronder de nieuwe TTBTGPS (package version 5) en de Nemerix chips scoren er gemiddeld 11
5. dat had ik bij mijn vorige auto wel, maar dat was een benodigd iets, vanwege de combinatie module. dat setje kwam uit japan icm een PDA. Hij staat niet altijd aan, want ook met een 12V verbinding mis je nog steeds stroomtoevoer bij het verbreken van het contact... 's nachts voor de deur bijvoorbeeld ;) en als je hem dan wireless in je zak steekt om ff op het water mee te spelen, blijkt hij net ff leeg te zijn.. bummer!

wbt de satelieten zien, tussen gebouwen is het altijd minder dan op de open vlakte.. dat is nou juist de verklaring waarom hij het binnenshuis het niet doet.. te veel gebouw om je heen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 12:57

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Voor de mensen die trouwens graag flitspalen op hun telefoon willen hebben middels POI files.

Ik bied inmiddels zowel via PoiEdit als gewoon via de website ( GPS/POI downloaden ) gestripte ov2 files aan.

In plaats van een volledige description staat er nu alleen nog een '-' in.. En als dat zelfs nog teveel is dan ga ik kijken of ik hem helemaal kan strippen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeienavond mensen,

Ik heb TomTom Mobile 2005 op mijn MMC staan en wil deze nu opstarten/installeren.
Maar dit gaat niet echt. Op internet gelezen dat je /System, /TomTom, /Benelux Navigator Map en /2577 moet kopieeren naar je MMC in de root, dus / en niet /tomtom/bla/bla/bla (bijv. :)).

Anyway, dat wil ik wel doen. Maar bij de map /System krijg ik een error dat ik die niet kan aanmaken/kopieeren (als ik het via mijn pc doe). Doe ik het in de telefoon zelf dan krijg ik te zien dat de map al bestaat. Maar ik zie helemaal niks :S?

Iemand een idee hoe dit wel kan?

Ik heb dus nu alles eerst even in /TomTom Mobile 2005/ gezet. Wellicht dat dat ook werkt?!
Ik snap alleen niet hoe ik 'm nu moet installeren/configureren. Iemand die me op weg kan helpen?

Ik heb al op Google gezocht maar die kon me niet echt helpen. En ik moet heel eerlijk bekenen dat ik geen tijd heb om dit hele topic door te gaan lezen :(.

Verwijderd

Je had ook niet het hele topic door moeten lezen hoor, slechts een stukje is genoeg aangezien het al vaak gezegd is. Zo te horen heb je het via pc suite gedaan ofso? Gewoon doen via een cardreader, die kan je system map namelijk wel zien. En zo te horen probeer je het niet op je mmc te installeren, maar direct op je telefoon (aan je system map probleem te zien).. Dus toch misschien een stuk doorlezen, eventueel met de zoek functie bovenin je beeld? Zal al veel duidelijkheid verschaffen denk ik zo.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:43
Je hoeft het niet te installeren. Als je het in de juiste folders zet komt er vanzelf een TomTom icoontje in je menu tevoorschijn.

• OmeRobbie
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:12:
[...]

Megane met zelfde probleem ruit systeem
1. Niet meer
2. Het gekke is dat hij bij mij in de mid-unit display en in de handschoenenkast het wel doet, met bijna vol bereik.
3. Waar je verder maar wilt.. handig is wel dat je een 12V aansluiting in de buurt hebt als je dat wenst
4. alle factoren, maar het toestel heeft een goede antenne geintegreerd en de antenne van de BTGPS unit is afhankelijk van de investering van de fabrikant.. iedereen staart zich blind op de chip, maar niemand kraait er ook maar om dat ze mogelijk andere onderdelen gebruiken. een eerder type GPS heeft zo'n 4 tot 6 sateliten in zicht gemiddeld, de huidge gen GPS hebben er 6-8 en de nieuww, waaronder de nieuwe TTBTGPS (package version 5) en de Nemerix chips scoren er gemiddeld 11
5. dat had ik bij mijn vorige auto wel, maar dat was een benodigd iets, vanwege de combinatie module. dat setje kwam uit japan icm een PDA. Hij staat niet altijd aan, want ook met een 12V verbinding mis je nog steeds stroomtoevoer bij het verbreken van het contact... 's nachts voor de deur bijvoorbeeld ;) en als je hem dan wireless in je zak steekt om ff op het water mee te spelen, blijkt hij net ff leeg te zijn.. bummer!

wbt de satelieten zien, tussen gebouwen is het altijd minder dan op de open vlakte.. dat is nou juist de verklaring waarom hij het binnenshuis het niet doet.. te veel gebouw om je heen
1 tm 3: Wat heb je gedaan dat je het probleem nu niet meer hebt?
4. Ik heb de Leadtek 9537 en dacht dat dat een goede receiver was. Ik heb in elk geval in Den Haag zat plekken waar ik met de receiver op de mid-unit display geen goed signaal kan ontvangen (hij ziet dus wel voldoende satellieten, maar geen bruikbaar signaal). Gelukkig herberekent TTM razendsnel als je per ongeluk een verkeerde afslag hebt genomen, maar ik wil weten hoe ik nog beter e.e.a. kan inregelen!
Ik ga dit weekend testen door de gps-muis achter de achterruitkijkspiegel te plaatsen, waar idd een stukje gestippeld is. Moet ik alleen een oplossing vinden voor het opladen (draadje doortrekken?)
5. Als alles werkt ga ik een klitteband onder de voorruit plaatsen en de receiver daar plaatsen in de stad. Voor langere ritten heb ik een plekje nodig waar hij ook wordt opgeladen. Ik denk dat ik daar een mooi plekje voor weet bij het achterste raam die vlak bij een 12-V aansluiting zit. Ik vraag me alleen af of ik de 12V-stekker er continu in kan laten zitten. Of is het handiger om te wisselen als de batterij op raakt?

• OmeRobbie
Is het iemand al gelukt om andere stemmen er op te zetten zoals Neef Stanley?
http://laurusbuth.homeip.net/tomtom/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:09:
Je had ook niet het hele topic door moeten lezen hoor, slechts een stukje is genoeg aangezien het al vaak gezegd is. Zo te horen heb je het via pc suite gedaan ofso? Gewoon doen via een cardreader, die kan je system map namelijk wel zien. En zo te horen probeer je het niet op je mmc te installeren, maar direct op je telefoon (aan je system map probleem te zien).. Dus toch misschien een stuk doorlezen, eventueel met de zoek functie bovenin je beeld? Zal al veel duidelijkheid verschaffen denk ik zo.
Ik probeer het wel op mijn MMC kaart te zetten. Op de telefoon zelf past het natuurlijk nooit (10 mb geheugen). Maar mijn MMC heeft schijnbaar ook een verborgen /System.

Is er geen enkele mogelijkheid om dit via bluetooth en PC Suite uit te lezen.
Ik heb nou een bluetooth adapter voor data overzetten gehaald. Die cardreader die ik dan zou moeten halen gebruik ik toch nooit dus beetje zonde om dat hier voor te kopen.

• jobcohen
  • Laatst online: 16-09 21:27
OmeRobbie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 07:06:
Nee, ik heb het ook al een paar keer geprobeerd en hier een post geplaatst, maar er is hier volgens mij niemand die weet hoe het werkt... Als ik de stem op het kaartje zet zie ik wel een extra stem staan om te kiezen, maar de stem zegt helemaal niks. Ook het 'test' knopje doet niks :/

Verwijderd

Nou ik ben daar achter gekomen door op google te zoeken naar de mogelijkheden van tomtom icm de mpx220.
http://www.pocketgps.co.u...ms&file=viewtopic&t=15027 geeft dit met name aan.

Weet je trouwens dat ttm5 de mpx220 ondersteund? Dus ik vond het erg raar om te horen dat motorola zelf daar niks van af wist. Dus het moet zowieso mogelijk zijn om de mpx220 aan de praat te krijgen. Wanneer iemand meer weet over ttm5 mag hij me ook mailen 8) (tonyballboa@hotmail.com).

Volgende week moest ik solid-vision nog eens bellen om te vragen of de nieuwe firmware al binnen is.

Tot die tijd is het zoeken op internet :O

• Oesie
Ik had het al eens eerder gevraagd, maar is er een progje (voor de smartphone) wat je gps-posities op kan slaan?

Verwijderd

In tom tom : huidige positie opslaan kiezen. Deze kun je dan in je favorieten zetten en zeer waarschijnlijk moet je deze wel kunnen exporteren of benaderen. Hoe precies weet ik nu nog niet aangezien ik mijn mpx220 nog niet werkend heb.

Maar andere progjes? ik zou zeggen www.google.com : +gps +positions +save (+smartphone) of iets dergelijks. Gebruik je fantasie en creativiteit....
B)

Verwijderd

Jobcohen :

Zoek eens op andere forums...ik ben het al ergens tegengekomen en had iets met de geluidskwaliteit te maken (die 16kbit en huppelepup rate enzo....). Deze moest je wat naar beneden converteren zodat je smartphone hem aan kon.

Ik ga nu niet zelf zoeken, kun je beter zelf doen...happy hunting

Verwijderd

OmeRobbie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 07:06:
Ik heb ze er al een keer in gehad, vond het niks.
Verwijderd in "TomTom Mobile BeNeLux"

Lees dit eens:
Verwijderd in "TomTom Mobile BeNeLux"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 09:58 ]

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Oesie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:30:
Ik had het al eens eerder gevraagd, maar is er een progje (voor de smartphone) wat je gps-posities op kan slaan?
bluesky.

je kunt ook je postitie naar iemand anders met bluesky smsen, en deze krijgt dan een pijl op zijn scherm die hij kan volgen om naar jou te komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 07:14:
[...]

Ik probeer het wel op mijn MMC kaart te zetten. Op de telefoon zelf past het natuurlijk nooit (10 mb geheugen). Maar mijn MMC heeft schijnbaar ook een verborgen /System.

Is er geen enkele mogelijkheid om dit via bluetooth en PC Suite uit te lezen.
Ik heb nou een bluetooth adapter voor data overzetten gehaald. Die cardreader die ik dan zou moeten halen gebruik ik toch nooit dus beetje zonde om dat hier voor te kopen.
PC suite houdt je system map verborgen, dus dat gaat nooit lukken daarmee. Ik geloof dat het een aantal mensen wel gelukt is met activesync ofso. Ik heb gewoon een card reader gekocht voor iets van 10-15 euro bij de lokale pc-boer en dat werkt perfect. Gaat super snel en kan hem ook gewoon goed gebruiken voor pda, digicam en andere zaken.

Verwijderd

[quote]OmeRobbie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 07:04:
[...]
...

3. Ik heb bij mij gewoon de logica haar werk laten doen.. als ruit het tegenhoudt, dan is ruit het probleem. Oplossingen: Bij mij deed de mid-unit het oplossen. op een of andere manier is een plastic kap tussen de ruit en de GPS in staat tot het bieden van oplossend vermogen. niet geheel, maar toch wel redelijk. In mijn Dashkast is het behoorlijk diep. logica vertelt hier dat het onderin de dsahkast een locatie betreft waar de ruit niet boven hangt. laatste oplossing heet Autotaalglas.. ster in ruit? naar de glashandel --> ik wil graag geen warmtewerende ruit meer, maar een zonwerende ruit.. zelfde idee, maar ander principe... die laag van warmte weren is het probleem.. verwijder het probleem ;-)
4. draadje doortrekken is oplossing om niet te bereiken plaatsen toch te bereiken.. verlengen of nieuwe montage van langer draad.. laatste is mooiste, moet je wel kunnen (en onderelen vinden in hobby-bob-shop.internetpagina). Montage is een tweeede... beste klittenband vind je bij -jawel- de stoffenwinkels :9
5. charger attached houden kan gewoon, maar ik weet neit hoe de LeadTek reageert op plotselingen spannings invloeden bij het maken van contact met de "ik weet niet wat een autosleutel is" start mogelijkheden van de Laguna

Opmerking: mijn BTGPS van Emtac doed het voortreffelijk, MAAR heeft bij opstarten van de combinatie soms (ook in open area) wel 10 minuten nodig om actie te gaan ondernemen.. wat hiervan het probleem is, weet ik nog niet (vind het wel irri als je net even snel wilt weten hoe je moet rijden of lopen en je had hem ff niet aan staan :( )

UPDATE: Waar zit je telefoon eigenlijk? en heb je nog een andere (carkit) antenne in de auto?
Dit zijn beide mogelijk interfeerderZ

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 11:52 ]

Verwijderd

Hallo Loekie,

Ik heb het stukje gelezen.
Ik snap alleen niet dat de pda-shop aangeeft dat de MPX 220 werkt met Tomtom, zij bevestigden dit aan mij middels een mailtje en ik heb ook ergens op een duits forum gelezen dat zij hem ook werkend hebben. Dit spreekt tegen dat het alleen met de nieuwe firmware zou kunnen.
Ik dacht eerst dat TomTom naar poort 7 keek en de MPX 220 naar poort 6. Maar in de diverse forums lees ik ook dat de MPX niet kan omgaan met GPS-ontvangers. Alleen de informatie van Tomtom dat ttm5 wel werkt met de mpx snap ik dan ook niet. Heb jij een idee wat het is?
We moeten nog even geduld hebben. Laat wel even weten als solid-vision de nieuwe firmware beschikbaar heeft.

gr. Bert
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 08:55:
Nou ik ben daar achter gekomen door op google te zoeken naar de mogelijkheden van tomtom icm de mpx220.
http://www.pocketgps.co.u...ms&file=viewtopic&t=15027 geeft dit met name aan.

Weet je trouwens dat ttm5 de mpx220 ondersteund? Dus ik vond het erg raar om te horen dat motorola zelf daar niks van af wist. Dus het moet zowieso mogelijk zijn om de mpx220 aan de praat te krijgen. Wanneer iemand meer weet over ttm5 mag hij me ook mailen 8) (tonyballboa@hotmail.com).

Volgende week moest ik solid-vision nog eens bellen om te vragen of de nieuwe firmware al binnen is.

Tot die tijd is het zoeken op internet :O

Verwijderd

Hallo

Ondanks enkele uren lezen en alle tips geprobeerd die op dit forum staan, krijg ik mijn Nokia 6600 met een Holux GR-230 en Tomtom niet werkend.
Schijnbaar moet ik nog een GPS patch hebben maar ik kan die niet vinden of ik begrijp het niet goed.
Ik kan mijn GR-230 wel koppelen met de 6600 maar in Tomtom bij GPS status krijg ik de melding Geen GPS-apparaat!.
Wie kan mij helpen wat ik fout doe

Verwijderd

Hey motohannes :

Ik heb dat duitse forum ook gelezen, maar hij gaf aan dat hij een hack gebruikt had (duitse forum was bij de review die die duitse had geschreven toch? als het tenminste dezelfde is).

Misschien is de reden dat ttm5 wel werkt dat ze hem anders geprogrammeerd hebben zodat de mpx220 wel ermee overweg kan? (geen idee, maar zou wel een hoop verklaren).

Ik denk dat die duitse een hack heeft toegepast die dus bij de nieuwe firmware niet meer nodig is ( ik heb ook iets gelezen over dat motorola de bluetooth wilde beveiligen...soort firewall ... en dat de mpx220 daarom niet met gps overweg kan?).

Maar goed, we wachten af en ik zal de voortgang hier ook melden natuurlijk.

Verwijderd

De Nederlandse gebruikershandleiding van TomTom Mobile staat on-line:

http://www.tomtom.nl/lib/doc/ttmobile_manual_nl.pdf

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:45:
Hallo

Ondanks enkele uren lezen en alle tips geprobeerd die op dit forum staan, krijg ik mijn Nokia 6600 met een Holux GR-230 en Tomtom niet werkend.
Schijnbaar moet ik nog een GPS patch hebben maar ik kan die niet vinden of ik begrijp het niet goed.
Ik kan mijn GR-230 wel koppelen met de 6600 maar in Tomtom bij GPS status krijg ik de melding Geen GPS-apparaat!.
zie je email. 8)

Verwijderd

Kan niemand me vertellen hoe ik toch die bestanden in /System kan krijgen via bluetooth?
Ik gebruik een cardreader helemaal nooit dus ik vind het zonde om er 20,- euro aan uit te geven (kost die hier bij de computer boer). Ik heb al even met activesync zitten kloten maar dat wil echt niet lukken :S. Iemand die hier ervaring mee heeft? Of me beter op weg kan helpen?

• OmeRobbie
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:44:
OmeRobbie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 07:04:
[...]

Opmerking: mijn BTGPS van Emtac doed het voortreffelijk, MAAR heeft bij opstarten van de combinatie soms (ook in open area) wel 10 minuten nodig om actie te gaan ondernemen.. wat hiervan het probleem is, weet ik nog niet (vind het wel irri als je net even snel wilt weten hoe je moet rijden of lopen en je had hem ff niet aan staan :( )

UPDATE: Waar zit je telefoon eigenlijk? en heb je nog een andere (carkit) antenne in de auto?
Dit zijn beide mogelijk interfeerderZ
Gelukkig heeft de Leadtek binnen 1 tot 2 minuten de satellieten te pakken.

De C500 zit nu tijdelijk met zo'n raamplakhoudertje linksvoor op de voorruit. Ook zit er nog een Nokia carkit91 in de auto ingebouwd met antenne. Die zou ik er dus uit moeten slopen (of kan ik nog delen hergebruiken?) en dan een nieuwe BT carkit kopen, maar eerst wil ik zeker weten of alles goed werkt. Nog tips voor een carkit?

Ik ga dit weekend dus uitproberen op het warmetewerend vrije gedeeltje!

Verwijderd

Versie 3.5 van PoiEdit is beschikbaar:

http://www.poiedit.com/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:18:
Kan niemand me vertellen hoe ik toch die bestanden in /System kan krijgen via bluetooth?
Ik gebruik een cardreader helemaal nooit dus ik vind het zonde om er 20,- euro aan uit te geven (kost die hier bij de computer boer). Ik heb al even met activesync zitten kloten maar dat wil echt niet lukken :S. Iemand die hier ervaring mee heeft? Of me beter op weg kan helpen?
Voor die 20 euro kun je beter een readertje kopen. Komt altijd van pas. Ook als je straks extra kaarten wil toevoegen.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Wie heeft er hier al een werkende oplossing voor en tomtomme en carkitten met een nokia 6600 of moet ik dan echt over naar een 6670 om meerdere verbindingen te kunnen hanteren?

Verwijderd

Zucht...

na bijna 2weken rondzoeken op dit forum (en nog vele meer) post ik dan toch maar mijn vraag... want kom echt niet verder: |:(

Ik heb een 6260 met holux gr-230
tom tom werkend op de foon
crack "patch" er overheen gezet (toch gewoon een nieuwe inhoud van TTMOBILE map??)

nu als ik ga pairen met de gpsmuis, kan de foon hem gewoon vinden en na de 6268 in te vullen zegt ie: pairen completed. daarna geef ik um de TomTom Wireless GPS naam doormiddel van assign short name.

wat nu het probleem is dat de gps muis niet aangeeft dat ie een bt verbinding heeft (blijft 1x in de 3sec knipperen)(ipv 1x per sec)
en dus bij tom tom geeft hij ook aan bij gps instellen 'geen gps apparaat'

wie helpt mij uit de brand????

alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Autolader GPS ontvanger EN C500???

Ik heb een vraag over de combinatie van een gps ontvanger en de c500. Aangezien de c500 een usb aansluiting heeft om opgeladen te worden vroeg ik mij af of het mogelijk was 1 autolader om de c500 en de gps ontvanger op te laden (niet tegelijk natuurlijk). Ik weet dat er gps ontvangers zijn (bv ADAPT Nemerix Bluetooth GPS Receiver - pdashop.nl) die ook een usb aansluiting hebben om op te laden (toch??). Is het dus mogelijk om dan de lader van de gps ontvanger ook te gebruiken om de c500 op te laden???

Bedankt...Roy

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 22:50 ]

Verwijderd

whocarez schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:57:
Wie heeft er hier al een werkende oplossing voor en tomtomme en carkitten met een nokia 6600 of moet ik dan echt over naar een 6670 om meerdere verbindingen te kunnen hanteren?
Nokia 6600 kan geen! 2 BT verbindingen tegelijk aan. Een 7610 of 6670 (logisch) in ieder geval wel.
Ik heb een vraag over de combinatie van een gps ontvanger en de c500. Aangezien de c500 een usb aansluiting heeft om opgeladen te worden vroeg ik mij af of het mogelijk was 1 autolader om de c500 en de gps ontvanger op te laden (niet tegelijk natuurlijk). Ik weet dat er gps ontvangers zijn (bv ADAPT Nemerix Bluetooth GPS Receiver - pdashop.nl) die ook een usb aansluiting hebben om op te laden (toch??). Is het dus mogelijk om dan de lader van de gps ontvanger ook te gebruiken om de c500 op te laden???
Ik neem even aan dat je het over in de auto laden hebt? Gewoon bij de halfords een splitter kopen a 3 euro voor 2 12V dingen. Dan een gps adapter (zoals de rikaline) met autolader kopen en een autolader voor je telefoon en aansluiten. Anders blijf je toch altijd kloten met wisselen tussendoor of dat er net 1 van de 2 opgaat bij een lange afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al iets meer over ttm5? En ik bedoel eigenlijk in het opzicht of er voor ons een kosteloze update gaat komen?
Nu zie ik dat TomTom een ongeloofelijk mooi GPS ontvangertje levert met die TTM5. Is die misschien gevoeliger? Of zou de huidige GPS ontvanger ook moeten volstaan ism TTM5?

Ik heb destijds TTM3 gekocht en vind het nu eigenlijk een beetje jammer om te moeten zien dat ze al met een nieuwere versie bezig zijn. Mochten ze nu geen update geven.. dan weet je zeker dat je met een product aan het werk bent waar (naar alle waarschijnlijkheid) TomTom niet meer de nodige aandacht aan gaat schenken. Ondanks dit toch nog niet zo lang op de markt is.

Ben benieuwd naar jullie meningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]OmeRobbie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:48:
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:44:

[...]

Gelukkig heeft de Leadtek binnen 1 tot 2 minuten de satellieten te pakken.

De C500 zit nu tijdelijk met zo'n raamplakhoudertje linksvoor op de voorruit. Ook zit er nog een Nokia carkit91 in de auto ingebouwd met antenne. Die zou ik er dus uit moeten slopen (of kan ik nog delen hergebruiken?) en dan een nieuwe BT carkit kopen, maar eerst wil ik zeker weten of alles goed werkt. Nog tips voor een carkit?

Ik ga dit weekend dus uitproberen op het warmetewerend vrije gedeeltje!
Ik denk dat de Emtac op een of andere manier een probleem heeft (hebben die apparaten ook een Firmware eingenlijk?)
Misschien eens bellen met Coolblue support kanaal

Voor die Cark91 hebben ze (waar weet ik ff niet) omvormkits, ik ben ook BT versie tegengekomen, geloof voor zo'n 120 euri (voor 170 hebbie een Parrot 3100..)
Carkit specifiek voor de HTC Typhoon varianten _/-\o_ (c500, SP3, SMT5600, XphoneII...) heb ik wel genoemd zien worden in een zweeds accessoires sheet voor de C500, maar ik krijg geen antwoord van die gasten voer meer informatie en lever mogelijkheden.. en ik wil zo graag een VASTE carkit, want mijn HBH-35 :r van meneer met het groene logo op zijn phones heeft nog steeds kuren en dus ben ik niet zo'n BT gelovige (waarom heb ik dan eingelijk toch weer een BTGPS gekocht |:( , nou ja, ik zal een vlaag van v-verbijstering hebben ondergaan :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:18:
http://nokia-6600-software.epocware.com/PC_File_Manager.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 10:36
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:44:
Weet iemand al iets meer over ttm5? En ik bedoel eigenlijk in het opzicht of er voor ons een kosteloze update gaat komen?
Nu zie ik dat TomTom een ongeloofelijk mooi GPS ontvangertje levert met die TTM5. Is die misschien gevoeliger? Of zou de huidige GPS ontvanger ook moeten volstaan ism TTM5?

Ik heb destijds TTM3 gekocht en vind het nu eigenlijk een beetje jammer om te moeten zien dat ze al met een nieuwere versie bezig zijn. Mochten ze nu geen update geven.. dan weet je zeker dat je met een product aan het werk bent waar (naar alle waarschijnlijkheid) TomTom niet meer de nodige aandacht aan gaat schenken. Ondanks dit toch nog niet zo lang op de markt is.

Ben benieuwd naar jullie meningen...
Ik heb vanmiddag even aan te telefoon gehangen met een uiterst vriendelijke mevrouw van TomTom.
Zij verwacht dat de update procedure niet gratis wordt. Dit omdat waarschijnlijk TomTom gewoon nieuwe kaartjes gaat versturen, in plaats van een software update.

Het zal voor bestaande klanten vast wel goedkoper worden. Hetzelfde idee als met TomTom 2 naar TomTom3, daarvoor was de upgrade 50 euro voor oudere klanten, nieuwe klanten hoefde alleen de verzendkosten te betalen.
Alleen verzendkosten zal niet gehaald kunnen worden ivm met de nieuwe kaartjes.

Verschillen in de GPS (Volgens TomTom mevrouw): Beter bereik met sattelieten, betere bluetooth verbinding, gat in midden om m om de nek te kunnen hangen, langere acculevensduur, lichter.

De nieuwe software zal wel volledig operationeel kunnen werken met de oude GPS, dus wat dat betreft is de software niet gekoppeld aan de nieuwe GPS.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Weten we ook al wanneer TTM5 uit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

404error schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:09:
Doet je search knop het weer niet.. o ik zie het al.. page not found :P

Quote: "Binnenkort verkrijgbaar via TomTom.com "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Byte_Me schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:28:
[...]

bluesky.

je kunt ook je postitie naar iemand anders met bluesky smsen, en deze krijgt dan een pijl op zijn scherm die hij kan volgen om naar jou te komen.
Helaas draai ik geen Symbian, ik had mijn vraag ook wat anders moeten stellen 8)7

Dit is wel het progje wat ik moet hebben, maar nu nog voor de smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:59:
OmeRobbie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:48:

[...]

Ik denk dat de Emtac op een of andere manier een probleem heeft (hebben die apparaten ook een Firmware eingenlijk?)
Misschien eens bellen met Coolblue support kanaal

Voor die Cark91 hebben ze (waar weet ik ff niet) omvormkits, ik ben ook BT versie tegengekomen, geloof voor zo'n 120 euri (voor 170 hebbie een Parrot 3100..)
Carkit specifiek voor de HTC Typhoon varianten _/-\o_ (c500, SP3, SMT5600, XphoneII...) heb ik wel genoemd zien worden in een zweeds accessoires sheet voor de C500, maar ik krijg geen antwoord van die gasten voer meer informatie en lever mogelijkheden.. en ik wil zo graag een VASTE carkit, want mijn HBH-35 :r van meneer met het groene logo op zijn phones heeft nog steeds kuren en dus ben ik niet zo'n BT gelovige (waarom heb ik dan eingelijk toch weer een BTGPS gekocht |:( , nou ja, ik zal een vlaag van v-verbijstering hebben ondergaan :X )
Okay de Emtac duurt even voor je satellieten ziet... maar ik heb af en toe uitval van satellietontvangst... Mmm van het weekend weet ik of de theorie werkt dat de warmtewering de oorzaak is.

Weet iemand toevallig waar ik Cark91 info kan vinden? Ik heb met google'en alleen iets over Lintech gevonden, maar kan er verder op het Web niet zoveel over vinden. Verder heb ik gehoord dat er ook een zelfbouwprojectje was hier op Tweakers? (Dulse?)

Aangezien ik een leasebak heb en de antenne en alles is ingeregeld zou een convertertje ideaal zijn. Met voeding die wordt geladen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]OmeRobbie schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:12:
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:59:

[...]

Okay de Emtac duurt even voor je satellieten ziet... maar ik heb af en toe uitval van satellietontvangst... Mmm van het weekend weet ik of de theorie werkt dat de warmtewering de oorzaak is.

Weet iemand toevallig waar ik Cark91 info kan vinden? Ik heb met google'en alleen iets over Lintech gevonden, maar kan er verder op het Web niet zoveel over vinden. Verder heb ik gehoord dat er ook een zelfbouwprojectje was hier op Tweakers? (Dulse?)

Aangezien ik een leasebak heb en de antenne en alles is ingeregeld zou een convertertje ideaal zijn. Met voeding die wordt geladen natuurlijk.
Nee, helaas, ik weet veel, maar niets van een zelfbouwprojectje. :) Zo te lezen gaat het aardig met je TTM.

Ik heb mijn C500 in een houder zitten en ik heb een autolader (besteld bij Orange.co.uk). Mijn FAC-BT30 heb ik in mijn dashboardkastje liggen. Ik heb geen warmtewerende voorruit en continue vol signaal met TTM (alle streepjes gevuld/wit).

Ik vermoed dat jij wel last hebt van een warmtewerende (voor)ruit. Eventueel zou een externe antenne op je BT GPS-ontvanger dus een oplossing zijn want die kan je overal plaatsen waar je wilt (2 of 5 meter snoer). Bovendien kan je je BT GPS-ontvanger dan mooi (met stroomtoevoer) wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Wat mij verteld is door diezelfde mevrouw bij TomTom is dat de nieuwe pakketten op het moment onderweg zijn naar de winkels, dus dat die binnen 2 weken op zullen duiken in de schappen.

Voor het upgrade proces zullen we moeten wachten tot over ongeveer 4 weken. Dan zal TomTom met een plan komen hoe en wat.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:45:
Hallo

Ik ben benieuwd of het gelukt is, ik heb hetzelfde probleem met dezelfde muis en GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens in april heb ik gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:20:
[...]

Doet je search knop het weer niet.. o ik zie het al.. page not found :P

Quote: "Binnenkort verkrijgbaar via TomTom.com "
-1 Flame
Ik bedoelde meer een datum of zo, binnenkort had ik ook gelezen maar dat is een nogal rekbaar begrip.
Pamas en DaLass, bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DaLass schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 17:52:
[...]

Ik heb vanmiddag even aan te telefoon gehangen met een uiterst vriendelijke mevrouw van TomTom.
Zij verwacht dat de update procedure niet gratis wordt. Dit omdat waarschijnlijk TomTom gewoon nieuwe kaartjes gaat versturen, in plaats van een software update.

Het zal voor bestaande klanten vast wel goedkoper worden. Hetzelfde idee als met TomTom 2 naar TomTom3, daarvoor was de upgrade 50 euro voor oudere klanten, nieuwe klanten hoefde alleen de verzendkosten te betalen.
Alleen verzendkosten zal niet gehaald kunnen worden ivm met de nieuwe kaartjes.
Als ze nu slim zijn, bieden ze die kaartjes (mini SD in mijn geval, voor een C500) aan in verschillende groottes, tegen verschillende prijzen uiteraard. Want ik wil behalve TTM ook nog wel eens een MP3 of filmpje kunnen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:28:
OmeRobbie schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:12:

Eventueel zou een externe antenne op je BT GPS-ontvanger dus een oplossing zijn want die kan je overal plaatsen waar je wilt (2 of 5 meter snoer). Bovendien kan je je BT GPS-ontvanger dan mooi (met stroomtoevoer) wegwerken.
Waarom dacht Mad1 niet aan deze oplossing voor OmeRobbie 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

404error schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 00:35:
[...]

-1 Flame
Ik bedoelde meer een datum of zo, binnenkort had ik ook gelezen maar dat is een nogal rekbaar begrip.!
Rechtvaardig,

Niet zo bedoeld. Er is alleen nog geen zekerheid, want het staat nergens zwart op wit (er bestaat ook een kans dat Mevrouw TomTom "lult als Brugman") trust me, i'm hunting as well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
grun schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 03:43:
[...]

Als ze nu slim zijn, bieden ze die kaartjes (mini SD in mijn geval, voor een C500) aan in verschillende groottes, tegen verschillende prijzen uiteraard. Want ik wil behalve TTM ook nog wel eens een MP3 of filmpje kunnen opslaan.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb nix aan een MiniSD kaart waar alleen TomTom op kan. Moet ik iedere keer die telefoon openmaken om een kaartje te wisselen. Bij de aanschaf zou ik het zoiezo wel overzetten op een 512Mb kaartje, dan heb je zelf ook nog wat te besteden aan geheugen.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 09:39:
[...]

Rechtvaardig,

Niet zo bedoeld. Er is alleen nog geen zekerheid, want het staat nergens zwart op wit (er bestaat ook een kans dat Mevrouw TomTom "lult als Brugman") trust me, i'm hunting as well
Ik heb nog geen TomTom Mobile, en zit aan de Orange bundel te denken. Dat is de reden dat ik gebeld heb. Deze mevrouw raadde me aan om te wachten tot het nieuwe pakket in de winkels ligt, aangezien dat echt heel snel is.

Als ze zou lullen, had ze me geadviseerd om het pakket nu te halen, zodat ze daar eventueel lekker geld uit de zak kunnen kloppen met de update. Ik heb er wel vertrouwen in wat ze gezegd heeft. :)

offtopic:
Ik weet alleen niet of ik wel KAN wachten... :P

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:02:
[...]

Als ze zou lullen, had ze me geadviseerd om het pakket nu te halen, zodat ze daar eventueel lekker geld uit de zak kunnen kloppen met de update. Ik heb er wel vertrouwen in wat ze gezegd heeft. :)

offtopic:
Zo kun je het ook zien, ja. TIP: het is zaterdag en de winkels zijn open... test je wachtkunsten uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:16:
[...]

Zo kun je het ook zien, ja. TIP: het is zaterdag en de winkels zijn open... test je wachtkunsten uit :X
Waar denk je dat ik vanmiddag ff langs ga? :P

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:33:
[...]

Waar denk je dat ik vanmiddag ff langs ga? :P
Vlug, bel iemand met een sleutel en vraag of die persoon je aana de ketting legt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DaLass schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:02:
Ik heb nog geen TomTom Mobile, en zit aan de Orange bundel te denken. Dat is de reden dat ik gebeld heb. Deze mevrouw raadde me aan om te wachten tot het nieuwe pakket in de winkels ligt, aangezien dat echt heel snel is.

offtopic:
Ai, jammer dat je niet ook even met Orange gebeld hebt. Dan had je gratis een C500 + gratis TTM van de huidige versie gehad voor 32,50/mnd gedurende 24 mnd. Orange had een tijdelijke actie (afgelopen donderdag beeindigd) waarbij je gedurende de eerste 12 mnd een tientje korting per mnd krijgt. Dus je bespaart dan 120 euro. Ik ga ervan uit dat de update van TTM minder gaat kosten, het verschil is pure winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:16:
Zucht...

na bijna 2weken rondzoeken op dit forum (en nog vele meer) post ik dan toch maar mijn vraag... want kom echt niet verder: |:(

Ik heb een 6260 met holux gr-230
tom tom werkend op de foon
crack "patch" er overheen gezet (toch gewoon een nieuwe inhoud van TTMOBILE map??)

nu als ik ga pairen met de gpsmuis, kan de foon hem gewoon vinden en na de 6268 in te vullen zegt ie: pairen completed. daarna geef ik um de TomTom Wireless GPS naam doormiddel van assign short name.

wat nu het probleem is dat de gps muis niet aangeeft dat ie een bt verbinding heeft (blijft 1x in de 3sec knipperen)(ipv 1x per sec)
en dus bij tom tom geeft hij ook aan bij gps instellen 'geen gps apparaat'

wie helpt mij uit de brand????

alvast bedankt _/-\o_
niemand die ook maar een tip heeft voor mijn probleem????? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
grun schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:58:
[...]

Ai, jammer dat je niet ook even met Orange gebeld hebt. Dan had je gratis een C500 + gratis TTM van de huidige versie gehad voor 32,50/mnd gedurende 24 mnd. Orange had een tijdelijke actie (afgelopen donderdag beeindigd) waarbij je gedurende de eerste 12 mnd een tientje korting per mnd krijgt. Dus je bespaart dan 120 euro. Ik ga ervan uit dat de update van TTM minder gaat kosten, het verschil is pure winst.
Ik denk nie dat dat ging werken in mijn geval. Ben namelijk al Orange klant en wil dus gewoon mn abbo verlengen. Die acties zijn meestal alleen voor nieuwe klanten. Aangezien ik mijn nummer wil houden was het geen optie voor mij (denk ik).

{edit}
Dit ging dus inderdaad niet werken. Ik kan het toestel met TomTom niet krijgen bij verlenging via Orange zelf. Vreemde is dat www.smartphonestunts.nl wel de bundel heeft met een verlenging.
Alleen moet ik dan 50 euro bijbetalen met Orange 32,50 voor 2 jaar. En dan heb ik de oude versie... :/
Zucht...

[ Voor 18% gewijzigd door DaLass op 26-02-2005 17:00 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:51:
[...]

Ik denk nie dat dat ging werken in mijn geval. Ben namelijk al Orange klant en wil dus gewoon mn abbo verlengen. Die acties zijn meestal alleen voor nieuwe klanten. Aangezien ik mijn nummer wil houden was het geen optie voor mij (denk ik).

{edit}
Dit ging dus inderdaad niet werken. Ik kan het toestel met TomTom niet krijgen bij verlenging via Orange zelf. Vreemde is dat www.smartphonestunts.nl wel de bundel heeft met een verlenging.
Alleen moet ik dan 50 euro bijbetalen met Orange 32,50 voor 2 jaar. En dan heb ik de oude versie... :/
Zucht...
Ik heb vorig jaar ook bij www.smartphonestunts.nl mijn Orange-abo verlengd voor 1 jaar, mijn nummer (natuurlijk) behouden en een C500 er bij genomen tegen bijbetaling. Vervolgens heb ik een 512 Mb Mini-SD kaart (ca. 50 euro) en een losse BT GPS-receiver (ca. 100 euro) gekocht. TTM had ik al verkregen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super bedankt!

Die software werkte dan wel niet voor m'n 6260 maar daardoor kwam ik er wel bij.
Via Google even lopen zoeken op "File Manager for Nokia 6260". Ik kwam uiteindelijk uit bij FileMan. Even geinstalleerd en die kon de map /system zien op m'n MMC :).

Toen even de map in /system (die dus op de MMC moet komen): APPS gekopieerd via bluetooth naar de root directory. Vervolgens via FileMan die map gekopieerd naar /system en hij deedt het :).

Bedankt!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.