Onder Configuraties kies je voor BT Serial Port SetupAnoniem: 142479 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:35:
Ik zie bij veel uitleggen staan dat je compoorten aan moet vinken in je telefoon om TTM te kunnen draaien op een andere GPS receiver dan die van TomTom. Nu heb ik een SPV C500 waarbij ik geen idee heb hoe ik compoorten aan of uit zet.
Ik heb Bluetooth en Bluetooth Setting in een menu staan. Bij Bluetooth kan ik kiezen tussen uit, aan en identificeerbaar, Bij BT Settings kan ik de naam van mijn telefoon veranderen, authenticatie verplichten (kun je aanvinken) en een vakje aanvinken met Bluetooth Active Sync instellingen. Over Compoorten opengooien kan ik hier niets vinden. Wie helpt...
Anoniem: 142479
Ik krijg 'Al xx uur geen bruikbaar gps-signaal' Met een Adapt dus en een SPV C500fulgore schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:35:
[...]
Ook een Adapt net als Mark19997777 of een andere gps ?
Krijgen jullie de melding 'geen gps signaal' of 'geen gps apparaat' ?
Zie berichtje hierboven !Anoniem: 142479 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:38:
[...]
Ik krijg 'Al xx uur geen bruikbaar gps-signaal' Met een Adapt dus en een SPV C500
Kies voor Begin en dan 2 x op 9 drukken, daarna configuraties, daarna BT SerialPortSetup
mooi, we zijn weer een stapje verder gekomen! 
fulgore schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:36:
[...]
Onder Configuraties kies je voor BT Serial Port Setup
Anoniem: 142311
Hierbij voor de mensen nog een manual. Proberen kan geen kwaad !
Stap 1
C500 => Factory defaults van de c500 (om maar schoon van start te gaan)
· Menu 9-9- Bureau Accesoires.
· Ruimte maker.
· Pin 1234 bevestig met JA.
Stap 2
Uitpakken Benelux tomtom zip naar HD
· Unzip alle bestanden naar de pc.
· Haal van de gehele tomtom folder de Read only attributes eraf.
· Kopier nu de folders Tomtom, 2577 en Benelux naar je storage kaart.
· Dubbel klik de traffic patch en installeer deze ook op je storage kaart.
Stap 3
Configuratie van blauwtooth.
· Zet bleutooth aan (optie aan) niet indentificeerbaar.
· Zet vervolgens onder menu 9-9-configuraties in sub menu BT serialPortSetup poort 6 & 7 aan.
· Zet Bluetooth wederom op aan (niet indentificeerbaar) en zoek nu het apparaat.
· Pincode blank. En laat de naam zoals ie is.
Stap 4
· Ga naar de file explorer en folder 2577 en run de autorun.exe (snelkoppeling wordt nu gemaakt)
· Start nu TomTom mobile en het werk..
Stap 1
· Ruimte maker.
Stap 2
Stap 3
· Zet vervolgens onder menu 9-9-configuraties in sub menu BT serialPortSetup poort 6 & 7 aan.
· Zet Bluetooth wederom op aan (niet indentificeerbaar) en zoek nu het apparaat.
Stap 4
· Ga naar de file explorer en folder 2577 en run de autorun.exe (snelkoppeling wordt nu gemaakt)
Ik heb de inhoud van alle mappen los op mijn storage kaart gedumpt. Dus niet in drie mappen. TTM doet het overigens wel gewoon. Kan het aan mijn Adapt reciever liggen of zou die met de crack/trafficpatch (is toch hetzelfde?) moeten werken?
Anoniem: 142311 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:59:
Stap 1
· Ruimte maker.
Stap 2
Stap 3
Stap 4
Ik neem aan dat het nu nog steeds niet werkt dus bij jou, doe nou eens exact wat Bullmav heeft geschreven. Dus MET mapjes.Anoniem: 142479 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:41:
even een somme vraag misschien, die Traffic Patch is om GPS receivers anders dan de standaard TTM GPS Receiver te laten werken he?
En het antwoord op jou vraag is JA !
Anoniem: 142414
Ja ook een Adapt, net als Mark19997777. en krijg bovenin het bericht: "geen gps apparaat"fulgore schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:35:
[...]
Ook een Adapt net als Mark19997777 of een andere gps ?
Krijgen jullie de melding 'geen gps signaal' of 'geen gps apparaat' ?
Geen gps apparaat was ook hetgeen waar ik 3 dagen mee heb zitten worstelen.
Het zit hem gewoon in de mannier van installatie ik zweer het je !
Ik denk zelfs in de mannier van koppelen van je gps.
Ik had tomtom werkend op m'n mobie. Heb vorige week een keer perongelijk m'n gps verbinding in bleutooth weggegooid sinds die dag ben ik 3 dagen bezig geweest weer een werkende tom tom te krijgen.
Zorg ervoor dat je het doet op de mannier zoals ik beschreven heb dan komt het vast en zeker goed.
(bleutooth op AAN selecteren!! zorg dat je NIET de optie indentificeerbaar gebruikt).. was een beetje krom omschreven in mijn manual.
De traffic patch is ervoor om te zorgen dat andere gps aparaten als de originele ondersteund worden.
En was ook de update voor de c500 werkend te krijgen met tomtom mobile.
Nokia telefoons hebben de gps free patch en de system folder nodig als extra dingetjes.
Veel succes.
Het zit hem gewoon in de mannier van installatie ik zweer het je !
Ik denk zelfs in de mannier van koppelen van je gps.
Ik had tomtom werkend op m'n mobie. Heb vorige week een keer perongelijk m'n gps verbinding in bleutooth weggegooid sinds die dag ben ik 3 dagen bezig geweest weer een werkende tom tom te krijgen.
Zorg ervoor dat je het doet op de mannier zoals ik beschreven heb dan komt het vast en zeker goed.
(bleutooth op AAN selecteren!! zorg dat je NIET de optie indentificeerbaar gebruikt).. was een beetje krom omschreven in mijn manual.
De traffic patch is ervoor om te zorgen dat andere gps aparaten als de originele ondersteund worden.
En was ook de update voor de c500 werkend te krijgen met tomtom mobile.
Nokia telefoons hebben de gps free patch en de system folder nodig als extra dingetjes.
Veel succes.
Ik heb ook een Qtek 8020 en een Adapt BT receiver... als je EXACT! volgt wat er in de openingspost staat moet het helemaal lukken.... ik heb het gewoon draaiende hoor!Anoniem: 142414 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:13:
[...]
Ja ook een Adapt, net als Mark19997777. en krijg bovenin het bericht: "geen gps apparaat"
Ik ga het vanavond proberen (zit nu op mijn werk) Bedankt voor de info en ik laat morgen weten of het gelukt is.
Mark
Mark
miel schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:11:
[...]
Ik heb ook een Qtek 8020 en een Adapt BT receiver... als je EXACT! volgt wat er in de openingspost staat moet het helemaal lukken.... ik heb het gewoon draaiende hoor!
Ook ik ga het proberen vanavond, hopen dat het nu wel lukt!!!miel schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:11:
[...]
Ik heb ook een Qtek 8020 en een Adapt BT receiver... als je EXACT! volgt wat er in de openingspost staat moet het helemaal lukken.... ik heb het gewoon draaiende hoor!
Wel vast 1 vraag: de traffic patch installeer ik via ACTIVE SYNC. is dit juist?
Traffic patch idd via A Sync.
Gewoon dubbel klikt op de exe en gaan met die patch
PS: Zorg dat je hem op je Storage Card installeerd en niet op je telefoon !!!
Gewoon dubbel klikt op de exe en gaan met die patch
PS: Zorg dat je hem op je Storage Card installeerd en niet op je telefoon !!!
Mannuh! Het is gelukt!!!!!!!! Heb dat TTM eindelijk werkend op mijn SPV C500 met Adapt receiver! Ik ben jullie eeuwig dankbaar. Bedankt Bullmav in het bijzonder, ik had het in mijn eentje niet gered.

[quote]Anoniem: 140351 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:23:
Bij mij werkt het, hebben jullie deze al gezien?
Succes!
Bij mij werkt het, hebben jullie deze al gezien?
Succes!
Ja wel gezien: Maar heb je ook een connectie met je BT GPS muis. Dat is het probleem.
Psbb
Bij mij nog niet.heb het bestand traffic patch gedownload, uitgepakt. en installeerd hem automatisch via active sync op mn telefoon. hoe krijg ik hem op mijn geheugenkaart? ( als ik hem copieer en open op mijn telefoon staat er: geen windows CE toepassing) (schaam schaam)Anoniem: 142479 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:27:
Mannuh! Het is gelukt!!!!!!!! Heb dat TTM eindelijk werkend op mijn SPV C500 met Adapt receiver! Ik ben jullie eeuwig dankbaar. Bedankt Bullmav in het bijzonder, ik had het in mijn eentje niet gered.
Anoniem: 101494
Ik heb precies gedaan wat hierboven staat, een aantal vragen/opmerkingen:Anoniem: 142311 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:59:
Stap 1
· Ruimte maker.
Stap 2
Stap 3
Stap 4
ik heb dus een adapt gps, en een motorola mpx220.
ik kan alleen bij BT poort 6 aanvinken heb geen optie voor 7.
die traffic patch is dat degene in het begin van deze topic?
als ik op de autorun.exe klik gebeurt erbij helemaal niks.
tomtom kan ik wel opstarten, krijg dan een korte inleiding, en dan een scherm met daarin de melding: al ...min geen bruikbaar gps signaal.
please help me....
Zijn er hier all mensen die de nieuwe franse orange ROM erop hebben met de nieuw serial port setup en tomtom werkend hebben? zoja hoe hebben jullie dit ingesteld
Ik zit met het volgende. Probeer mijn ouders te helpen met de navigatie in de auto. Ze hadden altijd zo'n TomTom ding op de Ipaq maar nu was de kabel tussen de Ipaq en de TomTom muis gebroken. Nu had mijn moeder een nieuw navigatiepakketje gekocht, maar dit was een Route66 pakket
, ipv een TomTom navigatiesetje. Route66 werkt prima, alleen mijn vader wil nu TomTom weer terug.
Nu mijn vraag, bestaat er een mogelijkheid om TomTom software te draaien op de Ipaq in combinatie met een Route66 muis? Of zit er niks anders op dan ergens een TomTom muis op marktplaats te scoren.

Nu mijn vraag, bestaat er een mogelijkheid om TomTom software te draaien op de Ipaq in combinatie met een Route66 muis? Of zit er niks anders op dan ergens een TomTom muis op marktplaats te scoren.
Waarom koop je in vredesnaam een compleet nieuw pakket wanneer een kabeltje gebroken isPlankton schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:36:
Ik zit met het volgende. Probeer mijn ouders te helpen met de navigatie in de auto. Ze hadden altijd zo'n TomTom ding op de Ipaq maar nu was de kabel tussen de Ipaq en de TomTom muis gebroken. Nu had mijn moeder een nieuw navigatiepakketje gekocht, maar dit was een Route66 pakket, ipv een TomTom navigatiesetje. Route66 werkt prima, alleen mijn vader wil nu TomTom weer terug.
MBJKLEYWEG:
Quote:
Bij mij nog niet.heb het bestand traffic patch gedownload, uitgepakt. en installeerd hem automatisch via active sync op mn telefoon. hoe krijg ik hem op mijn geheugenkaart? ( als ik hem copieer en open op mijn telefoon staat er: geen windows CE toepassing) (schaam schaam)
Je moet gewoon de exe dubbelklikken. (uiteraard zorgen dat je c500 me de usb kabel verbonden is met je pc) na het dubbelklikken van de traffic patch exe krijg je na een paar seconden een melding op je telefoon dat er iets wil installeren. Je krijgt nu de keuze om deze op je "telefoon" of op je "geheugenkaart" te installeren. Doe dit op de geheugenkaart !
Quote:
Bij mij nog niet.heb het bestand traffic patch gedownload, uitgepakt. en installeerd hem automatisch via active sync op mn telefoon. hoe krijg ik hem op mijn geheugenkaart? ( als ik hem copieer en open op mijn telefoon staat er: geen windows CE toepassing) (schaam schaam)
Je moet gewoon de exe dubbelklikken. (uiteraard zorgen dat je c500 me de usb kabel verbonden is met je pc) na het dubbelklikken van de traffic patch exe krijg je na een paar seconden een melding op je telefoon dat er iets wil installeren. Je krijgt nu de keuze om deze op je "telefoon" of op je "geheugenkaart" te installeren. Doe dit op de geheugenkaart !
Gisteravond werd dit gepost: 
Anoniem: 142414 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:04:
Beste mensen!!! het is mij ook gelukt!!!!![]()
![]()
![]()
Net als mark zei: thnx 2 you!!![]()
![]()
Fulgore idd !!
Helemaal overheen gelezen (schaam)
Blij te zien dat er weer een paar navigerende c500 bij zijn.. lol.
Veel plezier ermee allemaal !!
Helemaal overheen gelezen (schaam)
Blij te zien dat er weer een paar navigerende c500 bij zijn.. lol.
Veel plezier ermee allemaal !!
Moet zeker geen probleem zijn, maar dit topic is voor TT Mobile, niet voor navigator!Plankton schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:36:
Ik zit met het volgende. Probeer mijn ouders te helpen met de navigatie in de auto. Ze hadden altijd zo'n TomTom ding op de Ipaq maar nu was de kabel tussen de Ipaq en de TomTom muis gebroken. Nu had mijn moeder een nieuw navigatiepakketje gekocht, maar dit was een Route66 pakket, ipv een TomTom navigatiesetje. Route66 werkt prima, alleen mijn vader wil nu TomTom weer terug.
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Anoniem: 78265
Is het trouwens met dit pakket mogelijk om zomaar een stuk te gaan rijden, dus zonder dat je je laat navigeren en dan toch tomtom aan te hebben. Ik doel hiermee dus op bijvoorbeeld als je een stukie gaat rijden, of je rijd ergens heen en je weet de weg al, maar toch de poi open te houden, bijvoorbeeld voor flitspalen.
Ik zag trouwens dat route 66 met een 2006 versie komt, dus ik wacht nog even een review af tussen de tomtom 5 en route 66 2006. Heeft iemand een idee wat de voordelen van het ene pakket op de andere zijn?
Ik zag trouwens dat route 66 met een 2006 versie komt, dus ik wacht nog even een review af tussen de tomtom 5 en route 66 2006. Heeft iemand een idee wat de voordelen van het ene pakket op de andere zijn?
Anoniem: 17311
Even een vraagje, ik heb de c500 tt mobile, trafic patch...
Ik heb de Adapt BT GPS, maar het werkt nog niet, dat komt natuurlijk omdat ik de tutorial niet goed doorgelezen heb, en dat ga ik traks doen.
Maar even een vraagje voor de anderen met de Adapt BT GPS, zijn er nog verschillen bij het aanzetten, en hoe moeten de lampjes branden als hij het goed doet. In de winkel zeiden ze nl. dat het soms wel drie kwartier kon duren om de eerste satteliet fix te krijgen...
klopt dit of moet hij het gewoon doen...
Ik heb de Adapt BT GPS, maar het werkt nog niet, dat komt natuurlijk omdat ik de tutorial niet goed doorgelezen heb, en dat ga ik traks doen.
Maar even een vraagje voor de anderen met de Adapt BT GPS, zijn er nog verschillen bij het aanzetten, en hoe moeten de lampjes branden als hij het goed doet. In de winkel zeiden ze nl. dat het soms wel drie kwartier kon duren om de eerste satteliet fix te krijgen...
klopt dit of moet hij het gewoon doen...
Bovenstaande vraag ik mij dus ook af!Anoniem: 78265 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 00:19:
Is het trouwens met dit pakket mogelijk om zomaar een stuk te gaan rijden, dus zonder dat je je laat navigeren en dan toch tomtom aan te hebben. Ik doel hiermee dus op bijvoorbeeld als je een stukie gaat rijden, of je rijd ergens heen en je weet de weg al, maar toch de poi open te houden, bijvoorbeeld voor flitspalen.
Of is het ook mogelijk om de gesproken aanwijzingen te dempen en alleen de POI's te laten klinken? Ik zit namelijk niet te wachten op een stem die mij telkens verteld waar ik heen moet terwijl ik dat al weet
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Anoniem: 79879
Ja, dat is mogelijkAnoniem: 78265 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 00:19:
Anoniem: 142627
Na een franse ROM update kan ik tomtom mobile niet meer werkend krijgen met mijn GPS muis (royaltek).
BT pairen lukt wel, maar als ik TMM opstart verdwijnt de GPS BT muis uit de lijst van gepairde apparaten. Ik weet niet wat ik nog moet doen. Voor de update lukt me altijd hem werkend te krijgen.
Ik heb na de updat tomtom mobile geinstaleerd en de traffic update ook er gedaan op mijn c500. GPS muis renomen naar Tomtom Wireless GPS. Ook een harde reset gedaan en alleen tomtom mobile erop gezet ook geen resultaat. Ben nu uren mee bezig ik kom niet uit.
(wel op te merken dat de com-poorten na de ROM update op andere manier moet ingesteld worden).
ik weet niet op ik de juiste com-poort instellingen heb.
Help I am dead
BT pairen lukt wel, maar als ik TMM opstart verdwijnt de GPS BT muis uit de lijst van gepairde apparaten. Ik weet niet wat ik nog moet doen. Voor de update lukt me altijd hem werkend te krijgen.
Ik heb na de updat tomtom mobile geinstaleerd en de traffic update ook er gedaan op mijn c500. GPS muis renomen naar Tomtom Wireless GPS. Ook een harde reset gedaan en alleen tomtom mobile erop gezet ook geen resultaat. Ben nu uren mee bezig ik kom niet uit.
(wel op te merken dat de com-poorten na de ROM update op andere manier moet ingesteld worden).
ik weet niet op ik de juiste com-poort instellingen heb.
Help I am dead
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 142627 op 23-04-2005 11:29 ]
Anoniem: 17311
Bulmav you're the greatest!
Hij doet het!
SPV C500 + Adapt BT GPS + Bulmav's tutorial = WORKING!
bedankt!
PS. voor de Adapt moet je wel gewoon code 0000 invoeren zoals beschreven in de handleiding.
Hij doet het!
SPV C500 + Adapt BT GPS + Bulmav's tutorial = WORKING!
bedankt!
PS. voor de Adapt moet je wel gewoon code 0000 invoeren zoals beschreven in de handleiding.
En zou je dat met ons willen delen hoe je dat doet dan(dat is nou juist de kracht achter een forum als deze
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Volgens mij is het het makkelijkste om je volume op 10% te zetten, dan hoor je je instructies vrijwel niet, maar mijn POI meldingen hoor ik dan wel altijd nog voluit.renzo4000 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:15:
[...]
En zou je dat met ons willen delen hoe je dat doet dan(dat is nou juist de kracht achter een forum als deze)? Want als ik standaard TTM opstart en nog geen route opgeef, navigeert hij standaard naar mijn thuisadres en wordt er dood leuk aangegeven hoe ik moet rijden (dus ook via spraak) en dat willen we juist niet. Wij willen alleen een melding horen als er bijvoorbeeld een flitspaal in de buurt is of een andere POI.
2e mogelijkheid zijn zijn een stembestand zonder stemmen
3e mogelijkheid is geen route ingeven en alle POI laten horen die in een straal van bijv. 200 meter zijn, maar dan hoor je ze ook die niet op jouw route zitten.
Brand los zou ik zeggen
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Zie hoe handig nou zo'n forum is? Kijk dat eerste wist ik dus niettrion75 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:19:
[...]
Volgens mij is het het makkelijkste om je volume op 10% te zetten, dan hoor je je instructies vrijwel niet, maar mijn POI meldingen hoor ik dan wel altijd nog voluit.
2e mogelijkheid zijn zijn een stembestand zonder stemmen
3e mogelijkheid is geen route ingeven en alle POI laten horen die in een straal van bijv. 200 meter zijn, maar dan hoor je ze ook die niet op jouw route zitten.
Brand los zou ik zeggen
P.S.
Heb jij toevallig een stembestand zonder stemmen? Of waar zou ik die kunnen vinden?
Nee heb ik niet, heb hem ook nog niet gezien, maar het is wel een mogelijkheidrenzo4000 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:22:
[...]
Zie hoe handig nou zo'n forum is? Kijk dat eerste wist ik dus nietIk ga het straks meteen even uitproberen!
P.S.
Heb jij toevallig een stembestand zonder stemmen? Of waar zou ik die kunnen vinden?
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
De 3e optie is het makkelijkste, gewoon geen route ingeven! Zie je ook altijd de straatnaam waar je op rijdt in beeld, en met dichte mist weet je ook hoe de weg voor je verder gaat lopen!trion75 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:42:
[...]
Nee heb ik niet, heb hem ook nog niet gezien, maar het is wel een mogelijkheidHeb me nog niet verdiept in stembestanden maken, volgens mij zijn er hier wel een paar die dat wel gedaan hebben.
Als ik dat dus doe, geen route opgeven, gaat hij automatisch naar mijn "thuislocatie" die ik in het begin heb opgegeven. Dus hij gaat mij gewoon naar mijn eigen huis navigeren inclusief instructies. Zie ik nu gewoon iets over het hoofd of???404error schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:55:
[...]
De 3e optie is het makkelijkste, gewoon geen route ingeven! Zie je ook altijd de straatnaam waar je op rijd in beeld, en met dichte mist weet je ook hoe de weg voor je verder gaat lopen!
En als je nou in het menu gewoon op 'wis route' drukt? Wordt je dan nog steeds automatisch naar je 'thuis' gestuurd? Bij mij in elk geval niet! Ik kan gewoon tomtom gebruiken zonder dat ik routebegeleiding krijg.
Jobcohen did the trickjobcohen schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:13:
En als je nou in het menu gewoon op 'wis route' drukt? Wordt je dan nog steeds automatisch naar je 'thuis' gestuurd? Bij mij in elk geval niet! Ik kan gewoon tomtom gebruiken zonder dat ik routebegeleiding krijg.

Anoniem: 79879
Kies in je menu "Wis route" voordat je gaat rijden.renzo4000 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:15:
[...]
En zou je dat met ons willen delen hoe je dat doet dan(dat is nou juist de kracht achter een forum als deze)? Want als ik standaard TTM opstart en nog geen route opgeef, navigeert hij standaard naar mijn thuisadres en wordt er dood leuk aangegeven hoe ik moet rijden (dus ook via spraak) en dat willen we juist niet. Wij willen alleen een melding horen als er bijvoorbeeld een flitspaal in de buurt is of een andere POI.
edit:
jobcohen was me al voor

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 23-04-2005 17:14 ]
Anoniem: 142627
Bij mij hetzelfde probleem. De oplossing nog niet gevonden.Magicw00b schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:32:
Zijn er hier all mensen die de nieuwe franse orange ROM erop hebben met de nieuw serial port setup en tomtom werkend hebben? zoja hoe hebben jullie dit ingesteld
Ik ben al een tijdje bezig om de combinatie c500, Adapt BT GPS receiver en TomTom aan de praat te krijgen. Tot nu toe vruchteloos...
Ik heb TomTom mobile 4 er op gezet, tussentijds opgestart ( ik was nog niet in het bezit van een BT gps) en daarna de traffic update geïnstalleerd. Volgens de handleiding die ik hier gevonden heb com6 en com7 aangezet. Van "pairen" heb ik niets gemerkt. De c500 vindt de GPS dus niet.
Kan iemand me hierbij helpen?
Het werkt! Ik had pas erg laat in de gaten dat ik de BT GPS-muis via een menutje moest bonden. Leve de frisse zondagochtend...
Ik heb TomTom mobile 4 er op gezet, tussentijds opgestart ( ik was nog niet in het bezit van een BT gps) en daarna de traffic update geïnstalleerd. Volgens de handleiding die ik hier gevonden heb com6 en com7 aangezet. Van "pairen" heb ik niets gemerkt. De c500 vindt de GPS dus niet.
Kan iemand me hierbij helpen?
Het werkt! Ik had pas erg laat in de gaten dat ik de BT GPS-muis via een menutje moest bonden. Leve de frisse zondagochtend...
[ Voor 22% gewijzigd door kathaar op 24-04-2005 09:54 ]
Met de originele TomTom ontvanger geen problemen hier! Wel weer tijd voor een nieuwe how-to denk ik...Anoniem: 142627 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:16:
[...]
Bij mij hetzelfde probleem. De oplossing nog niet gevonden.![]()
Kan iemand helpen.
Dan gelijk een subvraag bij deze:Anoniem: 56611 schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:38:
Kent iemand software waarmee je TomTom kaarten kunt bekijken op je PC?
Is iemand ook op de hoogte van software waarmee je in dat kader een route kan uitstippelen op de pc en diezelfde route na afronding kunt uploaden naar je tomtom device? Dat is ideaal voor het plannen van mooie tourritten...
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Met TT lijkt me niet, maar met MS Autoroute kun je een route uitstippelen, deze vervolgens exporteren en daarna inlezen in MS Pocketstreet op je Smartphone.
Anoniem: 142757
Het is mij gelukt!
nokia 6630 + Rikaline 6030
Ff voor andere gebruikers een lijstje:
1. Copieer de benodigde folders van je TomTom kaartje naar je Dual Voltage kaart (let op! geen RS-mmc maar Dv-rs mmc.( nu 128 mb dv-mmc voor 20 eurotjes bij mycom).
2. Copieer de traffic patch naar je System folder.
3. Zet je Rikaline 6030 aan.
4. Ga in je telefoon naar connectiviteit en dan Bluetooth, ga met je cursor naar rechts (gekoppelde apparaten).
5. Kies (nieuw gepaard apparaat).
6. als het goed is verschijnt de rikaline 6030 nu in je beeld.
7. Pair je rikaline met nr. 0000
8. Zet alles voor de zekerheid ff uit en weer aan.
9. Start Tomtom.
10. Het blauwe lampje op je rikaline begint nu als een idioot te knipperen, en tomtom vraagt of hij bleutooth moet activeren, dit moet je dus uiteraard doen.
11. om eventueel te controleren of je bleutooth werkt ga in tomtom naar (wijzig voorkeuren) en dan stel gps in.
12. na een tijdje zal de gps status (geen gps-Apparaat) veranderen in (geen bruikbaar gps signaal).
13 Hierna begint als het goed is na een minuut of 1,5 je groene lampje op je rikaline ook te knipperen. (!let op!: je groene lampje brandt dus niet als je nog geen bleutooth connectie hebt, en hij is dus niet stuk als je geen groen lampje ziet en je niet in tomtom zit)
14. De balkjes in je gps status zullen eerst grijs oplopen, en wanneer er voldoende signalen zijn zullen ze veranderen in blauwe balkjes!
15. Druk op OK.
16. Klaar is kees, navigeren met die handel.
nokia 6630 + Rikaline 6030
Ff voor andere gebruikers een lijstje:
1. Copieer de benodigde folders van je TomTom kaartje naar je Dual Voltage kaart (let op! geen RS-mmc maar Dv-rs mmc.( nu 128 mb dv-mmc voor 20 eurotjes bij mycom).
2. Copieer de traffic patch naar je System folder.
3. Zet je Rikaline 6030 aan.
4. Ga in je telefoon naar connectiviteit en dan Bluetooth, ga met je cursor naar rechts (gekoppelde apparaten).
5. Kies (nieuw gepaard apparaat).
6. als het goed is verschijnt de rikaline 6030 nu in je beeld.
7. Pair je rikaline met nr. 0000
8. Zet alles voor de zekerheid ff uit en weer aan.
9. Start Tomtom.
10. Het blauwe lampje op je rikaline begint nu als een idioot te knipperen, en tomtom vraagt of hij bleutooth moet activeren, dit moet je dus uiteraard doen.
11. om eventueel te controleren of je bleutooth werkt ga in tomtom naar (wijzig voorkeuren) en dan stel gps in.
12. na een tijdje zal de gps status (geen gps-Apparaat) veranderen in (geen bruikbaar gps signaal).
13 Hierna begint als het goed is na een minuut of 1,5 je groene lampje op je rikaline ook te knipperen. (!let op!: je groene lampje brandt dus niet als je nog geen bleutooth connectie hebt, en hij is dus niet stuk als je geen groen lampje ziet en je niet in tomtom zit)
14. De balkjes in je gps status zullen eerst grijs oplopen, en wanneer er voldoende signalen zijn zullen ze veranderen in blauwe balkjes!
15. Druk op OK.
16. Klaar is kees, navigeren met die handel.
aangezien dit topic al weer aardig volloopt, zou het handig zijn als iedereen even nuttige dingen die toegevoegd moeten worden aan de OP aan mij mailt, of nog even in dit deel post.
Anoniem: 139429
@Seddah:
Ik heb dus ook een 6630+Rikaline, TTM "werkend", waarom tussen""?
Ik heb braaf gedaan zoals je beschrijft maar moet toch echt iedere meer bluetooth eerst handmatig aanzetten voor ik wat met TTM kan doen. Daarbij heb ik het probleem dat als ik TTM opstart mijn 6630 om de pincode van de Rikaline vraagt(deze staat dan al aan en heeft ookal een verbinding naar boven), tik je leuk 0000 in en de 6630 maakt een reboot. Opnieuw opgestart en wel moet ik eerst weerk mijn Rikaline pairen voordat ik TTM opstart, bij gepairde apparaten is ie dan gewoon verdewenen! Soms heb ik dit probleem zelf 2,3x achter elkaar, erg vervelend.
Heb jij, of iemand anders misschien een idee wat ik verkeerd doe (daar ga ik voor het gemak maar ff vanuit!)
alvast bedankt!!
Ik heb braaf gedaan zoals je beschrijft maar moet toch echt iedere meer bluetooth eerst handmatig aanzetten voor ik wat met TTM kan doen. Daarbij heb ik het probleem dat als ik TTM opstart mijn 6630 om de pincode van de Rikaline vraagt(deze staat dan al aan en heeft ookal een verbinding naar boven), tik je leuk 0000 in en de 6630 maakt een reboot. Opnieuw opgestart en wel moet ik eerst weerk mijn Rikaline pairen voordat ik TTM opstart, bij gepairde apparaten is ie dan gewoon verdewenen! Soms heb ik dit probleem zelf 2,3x achter elkaar, erg vervelend.
Heb jij, of iemand anders misschien een idee wat ik verkeerd doe (daar ga ik voor het gemak maar ff vanuit!)
alvast bedankt!!
Anoniem: 11489
Ik heb ineens (en dan bedoel ik ook gewoon ineens) last van een trage TomTom mobile op de C500 van Orange. ik heb het er al een tijdje op staan met gebruik van een Emtac Trine muis en nu wordt het de laatste tijd steeds lastiger navigeren. Eerst was het langdurig stil op de GPS signaal meter en dan na een minuut of 11 had je bereik, maar soms ook gewoon bij het starten. nu is, zodra TTM geladen is, het apkket enorm traag en bij actief signaal schokt het gewoon enorm.
ik heb er verder helemaal geen rotzooi bij op staan en ook de lock zit er nog op. Ik zat eerst te denken aan een volle cache, maar ik kan nergens een cache vinden op de C500 en ook niet op de storage card.
Ik heb al zitten verzinnen welke search woorden ik zou moeten invullen om resultaten naar voren te toveren, maar ik schijn te hard te hebben gewerkt, want ik kom niet verder dan C500, Traag, TomTom
maar ja, dat traag zit er niet tussen..
Iemand? (ook goeie search hits zijn welkom)
ik heb er verder helemaal geen rotzooi bij op staan en ook de lock zit er nog op. Ik zat eerst te denken aan een volle cache, maar ik kan nergens een cache vinden op de C500 en ook niet op de storage card.
Ik heb al zitten verzinnen welke search woorden ik zou moeten invullen om resultaten naar voren te toveren, maar ik schijn te hard te hebben gewerkt, want ik kom niet verder dan C500, Traag, TomTom
Misschien dat er onbewust nog een aantal programma's in het geheugen zitten.Anoniem: 11489 schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:39:
Controleer dat eens via bijvoorbeeld Begin, 9, 9, Bureau-accesoires, Taakbeheer.
En anders eens een herstart van je C500 ?
[ Voor 10% gewijzigd door fulgore op 26-04-2005 10:09 ]
Task manager is leeg en er staan verder alleen Jeyo Personalizer en wat korte wma files (beltonen) opfulgore schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:04:
[...]
Misschien dat er onbewust nog een aantal programma's in het geheugen zitten.
Heb je al eens een herstart van je C500 gedaan ?
Herstart al gedaan, alles functioneert ook gewoon snel, maar alleen TTM dus niet (misschien griepje?)
Ook ik loop hier tegenaan, heb alle mogelijk opties (voor mijn gevoel dan) al geprobeerd. Ben m'n GPS-ontvanger niet kwijt na 't opstarten van Tom tom, maar werken doet 't ook niet... Hij lijkt wel connectie te maken met de GPS-ontvanger (blauw ledje op GPS brandt zo nu en dan wat langer) maar een stabiele verbinding zit er niet in...Anoniem: 142627 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:16:
[...]
Bij mij hetzelfde probleem. De oplossing nog niet gevonden.![]()
Kan iemand helpen.
Anoniem: 142757
Ga met je nokia 6630 naar je bluetooth instellingen, kijk bij gekoppelde apparaten, ga op rikaline 6030 met je cursor balkje en kijk ff bij opties of je bleutooth geautoriseerd is, zo niet dan mag je rikaline niet zomaar met je gsm gaan communiceren en moet je dus idd steeds eerst je bleutooth handmatig aanzetten.Anoniem: 139429 schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:43:
@Seddah:
alvast bedankt!!
Anoniem: 139429
Das nou net de pest, de Rikaline is gewoon geautoriseerd!Anoniem: 142757 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:03:
[...]
Ga met je nokia 6630 naar je bluetooth instellingen, kijk bij gekoppelde apparaten, ga op rikaline 6030 met je cursor balkje en kijk ff bij opties of je bleutooth geautoriseerd is, zo niet dan mag je rikaline niet zomaar met je gsm gaan communiceren en moet je dus idd steeds eerst je bleutooth handmatig aanzetten.
Heb je nog een optie? Of iemand anders misschien?
Anoniem: 141061
Hoi Tomtom specialisten !
Mijn Holux GR-230 werkt nog steeds niet samen met TTM op m'n Nokia 6600.
De patch is juist geïnstalleerd alsook de software zelf.
Trouwens bij een test met een andere module werkt alles prima.
Ik wens echter geen andere GPS-module te kopen.
Heeft er iemand een andere patch of dergelijke waarbij de Holux GR-230 wél
aanvaard wordt door TTM ?
Alvast bedankt op voorhand...
Luc
Luc
Zou het weer eens zo'n Windows Solution zijn?Anoniem: 79879 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:39:
mischien tomtom een keertje opnieuw op je kaartje zetten?
gepaired? GPS hernoemt?Anoniem: 141061 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:17:
Luc
Goh, er wordt weer eens kans gezien om tegen Microsoft te trappen...Anoniem: 11489 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:17:
[...]
Zou het weer eens zo'n Windows Solution zijn?
Anoniem: 142909
Weet iemand of TomTom draaibaar is op volgende receiver :
Socket OEM Bluetooth GPS Receiver
Verkrijgbaar via expansys voor €92,95
http://www.expansys.be/product.asp?code=119717
Socket OEM Bluetooth GPS Receiver
Verkrijgbaar via expansys voor €92,95
http://www.expansys.be/product.asp?code=119717
Anoniem: 138359
kun je ook veregeten.... ik heb er ook een gehad en hij werkt gewoon niet samen met tomtom... andere holuxen wel maar de GR-230 niet... helaas...Anoniem: 141061 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:17:
Luc
Bij FotoBooms staat deze BT GPS-ontvanger in de aanbieding (€99).
http://www.fotobooms.nl/webshop/diversen/adapt_bluetooth_gps.html
Heeft er iemand ervaring met deze ontvanger icm TTM en de T-mobile SDA?
Er staat dat deze 16 kanalen heeft. Zou dat wel in orde zijn voor deze prijs? Het lijkt mij vrij goedkoop.
Is het verschil nou merkbaar tussen 12 of 16 kanalen?
Er staat dat deze 16 kanalen heeft. Zou dat wel in orde zijn voor deze prijs? Het lijkt mij vrij goedkoop.
[ Voor 8% gewijzigd door ione op 27-04-2005 16:36 ]
werkt prima... heb het draaiende met een SDA en heb er geen klagen over!ione schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:29:
Bij FotoBooms staat deze BT GPS-ontvanger in de aanbieding (€99).
Anoniem: 142971
Hallo,
ik heb een Nokia 6600 en ik heb TomTom 2005 erop geinstalleerd naar mijn stored kaart
stored/2577
stored/tomtom
stored/sytem
Maar hij vind geen mappen, hier in de forum heb ik gelezen dat je de map "Benelux Navigator Map"
(die ik in middels heb) kunt installeren naar je stored kaart maar als ik dat doe zegt hij dat mijn bestands naam te groot is wat moet ik doen.
Wie kan mij helpen !!!
bvd, Marco
ik heb een Nokia 6600 en ik heb TomTom 2005 erop geinstalleerd naar mijn stored kaart
stored/2577
stored/tomtom
stored/sytem
Maar hij vind geen mappen, hier in de forum heb ik gelezen dat je de map "Benelux Navigator Map"
(die ik in middels heb) kunt installeren naar je stored kaart maar als ik dat doe zegt hij dat mijn bestands naam te groot is wat moet ik doen.
Wie kan mij helpen !!!
bvd, Marco
404error schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:35:
[...]
Goh, er wordt weer eens kans gezien om tegen Microsoft te trappen...
Genoeg hierover.. hij deed het vandaag ineens weer goed

Ik heb hem een foto van de SPV M500 getoond.. voorlopig is de C500 dus weer even lief
Dit probleem heb ik dus ook...Anoniem: 139429 schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:43:
@Seddah:
Ik heb braaf gedaan zoals je beschrijft maar moet toch echt iedere meer bluetooth eerst handmatig aanzetten voor ik wat met TTM kan doen.

Ik heb bluetooth niet standaard aan staan. Als ik TomTom start, dan vraagt de 6630 me of bluetooth ingeschakeld mag worden. Zeg ik ja, dan start TomTom netjes en hij ziet de GPS info.
Alleen wordt bluetooth niet afgesloten nadat ik TomTom afsluit.
Dit was wel zo op de Nokia 6600 die ik voor de Nokia 6630 had.
Iemand enig idee hoe ik bluetooth automatisch kan laten starten en stoppen tesamen met TomTom?
Anoniem: 143056
op dit forum lees ik een hoop over de motorola mpx220 en dat tomtom mobile niet zou werken.
ik heb de software en muis van tomtom en het werkt gelijk dus wat is nou eigenlijk het probleem.
ik heb de software en muis van tomtom en het werkt gelijk dus wat is nou eigenlijk het probleem.
Anoniem: 135469
Dan ben ik benieuwd naar de firmware versie van jouw mpx220. Dan weet ik of ik veilig zo een set kan aanschaffen
mpx220Anoniem: 135469 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:54:
Dan ben ik benieuwd naar de firmware versie van jouw mpx220. Dan weet ik of ik veilig zo een set kan aanschaffen
versie:4.21.1088 build 14315.112
radioversie:1.00
romupdateversie:
operator:0.350.4030.0
fabrikant:1.150.0.0
microsoft:4.21.14315.0
taal:0.190.16.0
Anoniem: 135469
Bedankt! Als operator heb ik echter 0.300.4030.0. Is dat van jou een typ-o?Anoniem: 143056 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:24:
[...]
mpx220
versie:4.21.1088 build 14315.112
radioversie:1.00
romupdateversie:
operator:0.350.4030.0
fabrikant:1.150.0.0
microsoft:4.21.14315.0
taal:0.190.16.0
Zou iemand mij advies kunnen geven. Ik zit te twijvelen tussen de Adapt BT GPS of de Rikaline 6030.
Deze moet gaan werken icm de T-Mobile SDA (QTEK 8020).
Ik heb al veel over gelezen en gezocht, maar weet het nog niet. Wie helpt mij over de streep.
Ik heb al veel over gelezen en gezocht, maar weet het nog niet. Wie helpt mij over de streep.
Ik heb de Rikaline 6030 icm een SPV c500, niets meer dan lof over deze combinatie!ione schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:46:
Zou iemand mij advies kunnen geven. Ik zit te twijvelen tussen de Adapt BT GPS of de Rikaline 6030.
ik heb de adapt icm de SDA en het werkt prima! geen klagen over!ione schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:46:
Hahaha, zo te horen zijn ze beide dus ok.
Ik las wel op een forum dat er mensen waren die de Adapt niet nauwkeurig vonden bij het stuilstaan of langzaam rijden. Ineens gaf ie dan aan dat je aan de overkant stond o.i.d.
Ook het installeren ging vlekkeloos?
Ik las wel op een forum dat er mensen waren die de Adapt niet nauwkeurig vonden bij het stuilstaan of langzaam rijden. Ineens gaf ie dan aan dat je aan de overkant stond o.i.d.
ja heb ikAnoniem: 135469 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:10:
[...]
Bedankt! Als operator heb ik echter 0.300.4030.0. Is dat van jou een typ-o?
Zijn er hier al mensen, die tomtom mobile 5 hebben mogen ontvangen? Gisteren hebben verschillende personen hun pakketje al ontvangen en ik ben erg benieuwd, wat de werkelijke ervaringen zijn.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Heb ik ook gelezen.ione schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:56:
Zijn er ook mensen die hier GEEN last van hebben met de adapt?
Anoniem: 55563
Van gsm.nl kreeg ik te horen dat versie 5 nog niet is uitgebracht. Ben erg benieuwd welke winkels dan toch al versie 5 leveren want als je dan toch een smartphone gaat kopen met tomtom, dan wil je natuurlijk niet met een verouderde versie beginnen.marco899 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:47:
Zijn er hier al mensen, die tomtom mobile 5 hebben mogen ontvangen? Gisteren hebben verschillende personen hun pakketje al ontvangen en ik ben erg benieuwd, wat de werkelijke ervaringen zijn.
Anoniem: 76476
zou ik ook wel willen weten!wens schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:18:
[...]
Dit probleem heb ik dus ook...![]()
Ik heb bluetooth niet standaard aan staan. Als ik TomTom start, dan vraagt de 6630 me of bluetooth ingeschakeld mag worden. Zeg ik ja, dan start TomTom netjes en hij ziet de GPS info.
Alleen wordt bluetooth niet afgesloten nadat ik TomTom afsluit.
Dit was wel zo op de Nokia 6600 die ik voor de Nokia 6630 had.
Iemand enig idee hoe ik bluetooth automatisch kan laten starten en stoppen tesamen met TomTom?
bij mij blokkeert tomtom bij het opstarten als bluetooth niet aanstaat !
als ik even switch naar bluetooth en aanzet, dan terugkeer naar tomtom, start hij wel

daarna moet ik nog eens manueel bluetooth uitzetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 76476 op 30-04-2005 09:50 ]
Tomtom. Deze is de versie 5 al mondjesmaat an het versturen.Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 04:21:
[...]
Van gsm.nl kreeg ik te horen dat versie 5 nog niet is uitgebracht. Ben erg benieuwd welke winkels dan toch al versie 5 leveren want als je dan toch een smartphone gaat kopen met tomtom, dan wil je natuurlijk niet met een verouderde versie beginnen.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Anoniem: 55563
Als je meerdere kaarten installeert, ziet tomtom deze dan als 1 grote kaart zodat je routes kunt invoeren die beginnen in de ene en eindigen in de andere kaart? Bijv van Utrecht naar Parijs.
Nee, dat gaat niet. Althans, met de oude tomtom mobile 4. Om zo'n route te kunnen rijden heb je de kaart Major Roads of Europe nodig. Hierbij staan alle hoofdwegen van europa op één kaart. Als je in de buurt van je bestemming komt moet je overschakelen naar de detailkaart (in jouw geval Frankrijk) en kan je zo naar je eindbestemming navigeren.
Bij Belcompany hadden ze hem al ruim een week (mooi spul hoor!)Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 04:21:
[...]
Van gsm.nl kreeg ik te horen dat versie 5 nog niet is uitgebracht. Ben erg benieuwd welke winkels dan toch al versie 5 leveren want als je dan toch een smartphone gaat kopen met tomtom, dan wil je natuurlijk niet met een verouderde versie beginnen.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
als je stilstaat op plekken zonder helder zicht (bijvoorbeeld onder een viaduct of zo) dan heb je wel eens problemen, maar goed, ik heb echt geen klagenione schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:56:
installatie ging in 1 keer goed...
Anoniem: 121684
En Navigator 5? (voor PDA)Xivius schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:20:
Net contact gehad met Tom Tom en TT Mobile 5 wordt pas eind mei verwacht in de winkels.
Vince
Anoniem: 143255
Heeft iemand al ervaring met een andere kaart dan benelux. Ik heb frankrijk gedownload maar krijg hem niet geactiveerd. Hij herkent die kaart gewoon niet.
Wie o wie weet raad. Ga namelijk vrijdag naar frankrijk en is wel erggg handig!
En toch wordt tomtom mobile 5 al uitgeleverd bij een orange abbo. Hier de link en de eerste ervaringen: http://www.pocketpc-club.....php?t=51341&page=2&pp=15Xivius schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:20:
Net contact gehad met Tom Tom en TT Mobile 5 wordt pas eind mei verwacht in de winkels.
Anoniem: 143255
Ik heb dat abonnenment van orange met de C500 maar als ik binnen tom tom kijk naar informatie is het volgens mij versie 4marco899 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:02:
[...]
En toch wordt tomtom mobile 5 al uitgeleverd bij een orange abbo. Hier de link en de eerste ervaringen: http://www.pocketpc-club.....php?t=51341&page=2&pp=15
Ik heb een probleem ontdekt met Tom Tom Mobile 4 op mijn Nokia 6630:
Als ik het geluid in TomTom aan laat staan, dan hoor ik netjes de navigatie-stem. Echter zijn de overige geluiden daarna "disabled". Als ik door het menu loop in TomTom hoor ik niet meer de piepjes die je normaal wel zou moeten horen.
Herstart ik TomTom en zet de navigatie-stem uit, dan blijft het geluid in het menu het wel doen.
Zet ik de navigatie-stem aan, dan blijft het overige geluid het doen totdat de eerste navigatie-melding wordt gegeven, vanaf dat moment is het overige geluid niet meer mogelijk.
Dat het geluid in het menu het niet (meer) doet, vind ik niet zo erg.
Wat ik wel erg vind, is dat je ook niet meer hoort dat je gebeld wordt.
Zet ik de navigatie-stem in TomTom uit (en herstart TomTom), dan hoor ik wel dat ik gebeld wordt...
Ik vermoed dat TomTom iets "gelocked" houdt, zodra hij iets moet laten horen.
Mogelijk ligt dit aan een firmware-versie? Ik zit nog op V2.39.15.
Iemand met een Nokia 6630 die dit kan bevestigen? Of juist kan weerleggen?
Als ik het geluid in TomTom aan laat staan, dan hoor ik netjes de navigatie-stem. Echter zijn de overige geluiden daarna "disabled". Als ik door het menu loop in TomTom hoor ik niet meer de piepjes die je normaal wel zou moeten horen.
Herstart ik TomTom en zet de navigatie-stem uit, dan blijft het geluid in het menu het wel doen.
Zet ik de navigatie-stem aan, dan blijft het overige geluid het doen totdat de eerste navigatie-melding wordt gegeven, vanaf dat moment is het overige geluid niet meer mogelijk.
Dat het geluid in het menu het niet (meer) doet, vind ik niet zo erg.

Wat ik wel erg vind, is dat je ook niet meer hoort dat je gebeld wordt.
Zet ik de navigatie-stem in TomTom uit (en herstart TomTom), dan hoor ik wel dat ik gebeld wordt...
Ik vermoed dat TomTom iets "gelocked" houdt, zodra hij iets moet laten horen.
Mogelijk ligt dit aan een firmware-versie? Ik zit nog op V2.39.15.
Iemand met een Nokia 6630 die dit kan bevestigen? Of juist kan weerleggen?
[ Voor 5% gewijzigd door wens op 02-05-2005 21:41 ]
Anoniem: 138254
Hallo mensen.
Ik lees hier allemaal goede dingen over een werkende C500 met tomtom 4 en een andere gps ontvanger dan de orginele.
Nu ben ik in het bezit van een Qtek 8010,deze zou gelijk zijn aan de C500,maar ben nu al maanden bezig om tomtom werkend te krijgen met mijn rikaline 6030.(die overigens wel werkt met mijn nokia 6260) heb reeds de instellingen geprobeert die verschillende mensen aangeven waaronder de zogenoemde manual. met alle instellingen,maar blijft aangeven geen gps apparaat ,als ik mijn nokia 6260 aanzet en dan naar de gps instellingen ga zie ik het rondje rechtsbovenin draaien en mijn bluetooth device knipperen,helaas op de Qtek 8010 blijft het rondje angstvallig stil.
HELLUP Alvast bedankt...
Rob
Ik lees hier allemaal goede dingen over een werkende C500 met tomtom 4 en een andere gps ontvanger dan de orginele.
Nu ben ik in het bezit van een Qtek 8010,deze zou gelijk zijn aan de C500,maar ben nu al maanden bezig om tomtom werkend te krijgen met mijn rikaline 6030.(die overigens wel werkt met mijn nokia 6260) heb reeds de instellingen geprobeert die verschillende mensen aangeven waaronder de zogenoemde manual. met alle instellingen,maar blijft aangeven geen gps apparaat ,als ik mijn nokia 6260 aanzet en dan naar de gps instellingen ga zie ik het rondje rechtsbovenin draaien en mijn bluetooth device knipperen,helaas op de Qtek 8010 blijft het rondje angstvallig stil.
HELLUP Alvast bedankt...
Rob
Ik heb Frankrijk gewoon werkend op mijn nokia6600.Anoniem: 143255 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:53:
Heeft iemand al ervaring met een andere kaart dan benelux. Ik heb frankrijk gedownload maar krijg hem niet geactiveerd. Hij herkent die kaart gewoon niet.
Anoniem: 138254
Anoniem: 138254 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:43:
Hallo mensen.
HELLUP Alvast bedankt...
Rob
Anoniem: 136100
Zo ik heb mijn Nokia 6600 i.c.m. Adapt BT GPS en TomTom Mobile werkend! Ware het niet dat ik last heb vh gestotter van Eva. Heb de poi's van flitspaal.nl er in gezet en daardoor heb ik dus dit probleem (zover ben ik al). Nu ben ik alleen niet zo handig om dit aan te passen (heb een aantal handleidingen hierover gezien, maar kom er zelf niet echt uit). Is er iemand die mij via dit forum of wellicht via msn hiermee wil helpen?
Je zou het speciale mobile bestand op flitspaal.nl kunnen downloadenAnoniem: 136100 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:32:
Zo ik heb mijn Nokia 6600 i.c.m. Adapt BT GPS en TomTom Mobile werkend! Ware het niet dat ik last heb vh gestotter van Eva. Heb de poi's van flitspaal.nl er in gezet en daardoor heb ik dus dit probleem (zover ben ik al). Nu ben ik alleen niet zo handig om dit aan te passen (heb een aantal handleidingen hierover gezien, maar kom er zelf niet echt uit). Is er iemand die mij via dit forum of wellicht via msn hiermee wil helpen?

Dit topic is gesloten.