Het grote TomTom Mobile topic deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.023 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:30:
[...]

:X nee, waar moeten die bmp's heen

edit* het lijkt gewoon in het Navigator mapje, maar dit werkt alleen met het Mac Donalds plaatje. Als ik andere bmp's erin zet, (ook van poipalace) werkt het niet..
zelfde plek als de ov2 file..
telefoon uit en aan en je weet het zeker, je gaaat de McD zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:30:
Als ik andere bmp's erin zet, (ook van poipalace) werkt het niet..
Je moet van elke ov2 file ook een bmp file in je map zetten, dan moet het werken.
De bmp file moet dezelfde naam hebben als de ov2 file. bv: Shell.ov2 en Shell.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Tazzy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:30:
Zijn er eigenlijk kaarten voor croatie beschikbaar? Ga daar van de zomer een maandje naartoe en zou het wel relaxed vinden als ik TomTom kan gebruiken
Niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij misschien vertellen hoe en waar ik die POI bestanden op mn spv 500 moet zetten??? ben al een tijdje aan het klooien maar krijg het niet voor elkaar 8)7

thnx..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Smarron schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:03:
Die moeten in de Benelux Navigator Map.
(en welkom op GoT...)

[ Voor 8% gewijzigd door hemiparo op 02-02-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die moeten in de Benelux Navigator Map
ok dus gewoon de 2 bestandjes in die map zetten en meer niet?? dan werkt het gewoon of moet ik ze nog ergens aan toe wijzen???
(en welkom op GoT...)
jah thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:58:
[...]
ok dus gewoon de 2 bestandjes in die map zetten en meer niet?? dan werkt het gewoon of moet ik ze nog ergens aan toe wijzen???
heb je het al uitgeprobeerd... als het goed is heb je dan je antwoord namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb tt3 cd's en nu wil ik de duits/oostenrijkse kaart op tt mobile zetten, ik heb begrepen dat dit moet kunnen werken
Ik krijg het echter maar niet voor elkaar.
ik installeer eea op mijn harddisk en via active sync zet ik dan alles over naar mijn storage card
bij opstarten tt krijg ik geen keuze mogelijkheid.
wat doe ik fout?

ik heb wat post gelezen die verwijzen naar mister italie Het grote TomTom Mobile topic deel 2

ik begrijp het begin echter niet ...installeer palm desktop ?

wie kan me verder helpen

Bedankt
Otto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jouw probleem zit bij de active sync. Iedereen heeft het met een flash card reader gedaan en dat werkte prima met die beschrijving. TT3 heeft bepaalde programma's nodig om zichzelf te kunnen installeren, oa. Palm desktop dus. Palm desktop heb je alleen nodig als je voor de rest niks van programma's op je pc hebt staan die dus met TT3 werken. Ik zou zeggen, probeer ergens een flash card reader op de kop te tikken voor 15 euro's ofso en probeer het dan nog eens. Het gaat nog eens sneller ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutmeldingen bij Nokia 6600:

1)Bij TomTom Mobile kwam de melding “geen kaarten gevonden” ( “no maps found”).
2)Bij Route66 is er vervorming van het geluid, waarna een kern-exec3 foutmelding volgt.

Oplossing: Koop een card reader voor 15 euro. Oorzaak denk ik is de USB bluetooth dongle en de Nokia PC suite ( dit is bagger!). Na het gebruik van een card reader waren deze problemen er niet meer!

Ik kan zelf ook wat hulp gebruiken:
Ik heb een nokia 6600, een Royaldigital BS1100 bluetooth GPS ( geen Royaltek) maar krijg hier TTM niet werkend. De foutmelding is “geen bruikbaar GPS signaal” . Het volgende heb ik al geprobeerd:
-GPS patch: Dit is in principe het vervangen van een aantal files onder system\app\ttmobile, werkt niet.
-Traffic patch ( naar versie 4.43 ) werkt ook niet.
-hernoemen van de gps naar “TomTom Wireless GPS” ( case senditive)

Wie heeft het wel werkend gekregen met nokia 6600 en Royaldigital BS1100 of heeft er een bruikbaar tip? Ben het einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor je reply.

ik heb inmiddels m'n adapter weer gevonden en heb eea via de cardreader op mijn mini sd card gezet. Helaas nog geen resultaat.

Ik heb de duitsland kaart op mijn pc gezet door eea direct vanaf de TT cd te installeren.
Hier heb ik toch geen palm desktop voor nodig ?

de door mij gevolgde procedure:
kaart selecteren van tt3 cd's en eea naar harddisk wegschrijven
vervolgens complete directory naar storagecard root wegschrijven middels cardreader

mis ik hier wat?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het werkt!
heb eea rechtstreeks naar de sd card weggeschreven

nog 1 vraag, ik heb de duitsland/oostenrijk/zwiteserland kaart geinstalleerd
bij opstarten kan ik echter alleen kiezen uit benelux en duitsland
komt oostenrijk beschikbaar als je in duitsland bent , of werkt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het einde raad.
TEN is het, maar voor ontopic: Al geprobeerd buiten te gaan staan? Je gps ontvangt geen signaal gewoon 8)7

Ik denk dat Duitsland ook gewoon meteen Oostenrijk is ja. Ik ga het morgen testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Voor diegene die hun GPS receiver niet aan de gang krijgen met TomTom.

Probeer eens Sirfdemo op je pc te installeren. Verbind dan je pc met je GPS receiver en kijk hoe de huidige verbinding is, kans is dat deze op Sirf staat. zet hem dan met dit programma op NMEA en sluit de boel af.

Probeer hem daarna nog eens met TomTom en kijk of hij dan wel werkt.

Dit omdat die van mij werkte tot ik hem uitgeleend had, bleek dat hij toen op Sirf mode was gegaan, maar niet vanzelf terug wilde op NMEA.

Geen idee of dit voor sommige mensen de oplossing is, maar ben benieuwd naar de resultaten, aangezien de meeste GPS receivers volgens mij dezelfde chipset hebben.

Groeten,

Pascal

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:13:
Foutmeldingen bij Nokia 6600:

1)Bij TomTom Mobile kwam de melding “geen kaarten gevonden” ( “no maps found”).
2)Bij Route66 is er vervorming van het geluid, waarna een kern-exec3 foutmelding volgt.

Oplossing: Koop een card reader voor 15 euro. Oorzaak denk ik is de USB bluetooth dongle en de Nokia PC suite ( dit is bagger!). Na het gebruik van een card reader waren deze problemen er niet meer!

Ik kan zelf ook wat hulp gebruiken:
Ik heb een nokia 6600, een Royaldigital BS1100 bluetooth GPS ( geen Royaltek) maar krijg hier TTM niet werkend. De foutmelding is “geen bruikbaar GPS signaal” . Het volgende heb ik al geprobeerd:
-GPS patch: Dit is in principe het vervangen van een aantal files onder system\app\ttmobile, werkt niet.
-Traffic patch ( naar versie 4.43 ) werkt ook niet.
-hernoemen van de gps naar “TomTom Wireless GPS” ( case senditive)

Wie heeft het wel werkend gekregen met nokia 6600 en Royaldigital BS1100 of heeft er een bruikbaar tip? Ben het einde raad.
Mister Italie, hij staat al een tijdje buiten!

Route66 europe 2005( versie 1.01) samen met Nokia 6600 doet het perfect bij mij, alleen vind ik hem niet zo snel en minder mooi. Wil graag de TTM uitproberen.

Royaldigital BS1100 staat niet op de bekende lijst. Is het dan zo dat het niet compatable is met TTM? Bestaat er wel een symbian GPS patch voor alle bluetooth GPS-en? Aub please help !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tomtom software, maar iedereen heeft het over map 2577. Die zie ik er niet bijstaan. Wel TomTom, System en Benelux, maar geen 2577. Heb ik een foute versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je TT Navigator USA kaarten werkend krijgt op TT Mobile op een SPV C500? Volgens de post van Swiebie op 27 januari kan dat.
TT Mobile met Benelux en Major roads of Europe staan al geinstalleerd op mijn telefoon. Ik beschik over TT Navigator USA 2.24 US218. Een kaart, in dit geval WA, installeren op mijn storage kaart lukt wel, hij is dan analoog aan de andere kaarten, zichtbaar als "Washington Navigator Map". Bij opstarten van TT is hij echter niet zichtbaar in het kaart selectie menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:15:
Ik heb de tomtom software, maar iedereen heeft het over map 2577. Die zie ik er niet bijstaan. Wel TomTom, System en Benelux, maar geen 2577. Heb ik een foute versie?
Die heb je alleen nodig als je telefoon op Windows draait.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:15:
Weet iemand hoe je TT Navigator USA kaarten werkend krijgt op TT Mobile op een SPV C500? Volgens de post van Swiebie op 27 januari kan dat.
TT Mobile met Benelux en Major roads of Europe staan al geinstalleerd op mijn telefoon. Ik beschik over TT Navigator USA 2.24 US218. Een kaart, in dit geval WA, installeren op mijn storage kaart lukt wel, hij is dan analoog aan de andere kaarten, zichtbaar als "Washington Navigator Map". Bij opstarten van TT is hij echter niet zichtbaar in het kaart selectie menu.
ik ben hier ook zeeeer benieuwd naar, als iemand het weet, please tell us! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27
jobcohen schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:17:
Ik heb via de site van TomTom de stem van neef Stanley gedownload. Nu heb ik het bestand data87.chk in de map TomTom gezet. Als ik de stem wil kiezen zie ik het icoontje staan en de stem zelf heet special17, alleen krijg ik geen enkel stemgeluid. Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Iemand?? Moet ik misschien meer bestanden overzetten naar het mmc-kaartje? Ik heb dus alleen data87.chk erop gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 08:41
Is het mogelijk om eigen geluiden in tomtom te gebruiken voor de meldingen van de poi's ?

Ik had al eens geprobeerd om wav bestandjes in de map van de poi's erbij te zetten, maar dan ziet tomtom ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shark_Dadow schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:04:
Is het mogelijk om eigen geluiden in tomtom te gebruiken voor de meldingen van de poi's ?

Ik had al eens geprobeerd om wav bestandjes in de map van de poi's erbij te zetten, maar dan ziet tomtom ze niet.
Ik zal 's vragen aan een vriend van me, die heeft TT op een PDA draaien en zijn eigen stem erop gekoppeld bij de flitspalen (best grappig als je hem uit dat ding hoort gillen "Pas Op! Flitspaal!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huge Grant
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-01-2022
[Royaldigital BS1100 staat niet op de bekende lijst. Is het dan zo dat het niet compatable is met TTM? Bestaat er wel een symbian GPS patch voor alle bluetooth GPS-en? Aub please help !
Ik heb zelf nog geen TTM maar wel de BS1100, dus ben benieuwd of de volgende procedure werkt, weet niet meer van welke site ik hem gekopieerd heb:

The procedure to make it works with the Royal Digital BS-1100 is different than with the original TomTom BT GPS.

1- Go to the Start/More.../More.../Configurations/BT Serial Port Setup and activate (check) both "Inbound COM port: COM6" and "Outbound COM port: COM7" click Done

2- Go to the Settings/Bluetooth set the "On" and click on "Menu" -> "Devices"
Delete all others existing GPS devices

3- In the device list click on "Menu" -> "New"
The Royal Digital BS-1100 "RD BS1100" should appear in the list. it must be turn on off course :-)

4- Click on "Select" and use "0000" for the "Passkey", click on "Done"

5- Replace the display name "RD BS1100" with "TomTom Wireless GPS" (Case sensitive) and click on "Done"
The message "Your Smartphone has connected with TomTom Wireless GPS" should appear.

6- Click "Ok" and "Done"

7- Launch the TTM, it will now detect the Royal Digital BS-1100. And its works perfectly

a64-3200+ Asus A8N-SLI 1Gb MSI6600GT Huntley400w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Smarron

The bend

Ik kan sinds gisteren geen verbinding meer maken met de satellieten. :'(

BT-verbinding is er, maar geen enkel verbinding meer naar boven. Heb mijn receiver, de Rikaline 6030 al helemaal opgeladen, want dit was weleens het probleem, maar TTM zegt elke keer, geen GPS-verbinding. Echt naaiend! Moest juist afgelopen dagen naar plaatsen die ik niet kende. :(

Die receiver zal toch niet kapot zijn toch ?? Heeft het afgelopen week nog prima gedaan namelijk! Heb het apparaat al opnieuw toegevoegd, maar hij zag de BT-verbinding toch al wel zitten, alleen het GPS-gedeelte wil gewoon niet meer.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's balen.
Ik heb het laatst ook een keer gehad.
Heb toen het BT apparaat verwijderd, Com 6 en 7 uitgezet, op "Done" gedrukt.
Daarna Com 6 en 7 weer aangezet en gepaired.
Toen deed ie het weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huge Grant schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 20:34:
[...]

Ik heb zelf nog geen TTM maar wel de BS1100, dus ben benieuwd of de volgende procedure werkt, weet niet meer van welke site ik hem gekopieerd heb:

The procedure to make it works with the Royal Digital BS-1100 is different than with the original TomTom BT GPS.

1- Go to the Start/More.../More.../Configurations/BT Serial Port Setup and activate (check) both "Inbound COM port: COM6" and "Outbound COM port: COM7" click Done

2- Go to the Settings/Bluetooth set the "On" and click on "Menu" -> "Devices"
Delete all others existing GPS devices

3- In the device list click on "Menu" -> "New"
The Royal Digital BS-1100 "RD BS1100" should appear in the list. it must be turn on off course :-)

4- Click on "Select" and use "0000" for the "Passkey", click on "Done"

5- Replace the display name "RD BS1100" with "TomTom Wireless GPS" (Case sensitive) and click on "Done"
The message "Your Smartphone has connected with TomTom Wireless GPS" should appear.

6- Click "Ok" and "Done"

7- Launch the TTM, it will now detect the Royal Digital BS-1100. And its works perfectly
Bedankt voor de reacties!!
De tips van Trion75, het gebruiken van Sirfdemo, is niet de oplossing. Staat gewoon op NMEA.

Het princinpe van bovenstaande procedure ( voor imate SP3i ) heb ik al een paar keer gedaan, namelijk de naam aanpassen naar TomTom Wireless GPS. Werkt niet bij mij.

Bij de nokia 6600 kan je onder "Menu""Bluetooth" en dan 2 de tabblad "gekoppelde apparaten" je gepairde GPS alleen een "korte naam toewijz." (=veranderen van naam naar TomTom Wireless GPS) dus werkt niet met COM porten etc.

Wie heeft het werkend gekregen met nokia 6600 en Royaldigital BS1100? 8)7 Begin al een TTM gek te worden.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16
TomTom Mobile werkt goed op de E200 icm een Leadtek 9537 GPS (Hetzelfde als de Rikaline 6030).

Ik heb de trafficplug gedownload en geinstalleerd. Na het pairen heb ik de naam van Leadtek GPS gewijzigd naar TomTom Wireless GPS.

TomTom starten en werken maar.

PS Ik heb de LeadTek gehaald bij shop4.nl voor 119,-. Is een aanhuis webshop in Nederweert-Eind. Scheelde weer verzendkosten en rembours ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zx9r_mario schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:07:
TomTom Mobile werkt goed op de E200 icm een Leadtek 9537 GPS (Hetzelfde als de Rikaline 6030).

Ik heb de trafficplug gedownload en geinstalleerd. Na het pairen heb ik de naam van Leadtek GPS gewijzigd naar TomTom Wireless GPS.
Dat hernoemen zou niet hoeven indien je de Traffic Update (versie 4.43) hebt geinstalleerd.
PS Ik heb de LeadTek gehaald bij shop4.nl voor 119,-. Is een aanhuis webshop in Nederweert-Eind. Scheelde weer verzendkosten en rembours ;)
Bij Foto Booms is de Leadtek 6537 BT GPS op dit moment 99 euro (excl. verzendkosten), omdat zowel de FAC BT-30 als de Rikaline 6030 tijdelijk niet op voorraad zijn (nee, ik heb geen aandelen in dit bedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 09:10:
Da's balen.
Ik heb het laatst ook een keer gehad.
Heb toen het BT apparaat verwijderd, Com 6 en 7 uitgezet, op "Done" gedrukt.
Daarna Com 6 en 7 weer aangezet en gepaired.
Toen deed ie het weer.
Ik heb hem dus helemaal verwijderd en toegevoegd. Weer niks.

Toevallig bleef ik nog ff 5 minuten in de auto zitten, zonder weg te rijden en had hij na jawel 5 minuten en 30 seconden ineens fix! Nu doet hij het ook weer elke keer. 8)7

Anyway, gelukkig werkte het, want ik had hem vandaag nogal erg nodig. Die caranaval-vierders bezetten ff zo'n beetje elke weg in het centrum en reed ik puur naar plekken waar ze niet stonden. En kwam na een kleine omweg toch redelijk snel thuis! _/-\o_

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Na het lezen van deel 1 en 2 heb ik wel alle info ongeveer gevonden, maar toch wil ik voor de zekerheid nog even dit weten:

Werkt de Leadtek Bluetooth GPS Wireless 9537 echt 100% goed met de Nokia 6600?
Klopt het dat er geen 'normale' oplader bij zit? Dus je kan hem alleen in de auto opladen?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
is er een maximum aan het aantal POI die je kunt laden? Ik heb er nu verschillende ingezet maar er zijn er verschillende die niet in het overzicht te zien zijn (o.a. Free Record Shop). Kan dit te maken hebben met het kopieren naar de geheugenkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:13:
is er een maximum aan het aantal POI die je kunt laden? Ik heb er nu verschillende ingezet maar er zijn er verschillende die niet in het overzicht te zien zijn (o.a. Free Record Shop). Kan dit te maken hebben met het kopieren naar de geheugenkaart?
ttm mobile heeft een vaste aantal dat je niet kan verwijderen en een beperkt aantal POI die je kan toevoegen. Je kan nog ongeveer 40 POI ( kan iets meer zijn) bijdoen.
Dus als je teveel hebt moet je dan gaan kiezen welke je echt nodig hebt en de rest verwijderen.
(met verwijderen bedoel ik deleten van de map en dus niet uitvinken).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
dat verklaard het - dank je wel. Heb nu maar alles op een mapje op mijn geheugenkaart geplaatst, de meest belangrijke in TomTom gezet en de rest kopieren als ik ze eens nodig mocht hebben. Zo heb ik toch alles bij de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, een collega van mij heeft TT voor pocket gevallen. Als ik nu TTM heb, kan ik dan ook mappen van hem krijgen ?? Hij heeft namelijk Europa West...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt in het voorjaar een nieuwe versie uit, stond in AD;

TomTom Mobile 5 inclusief fietspaden, wandelpaden e.d.

Weet iemand al iets meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
earthknake schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:56:
Na het lezen van deel 1 en 2 heb ik wel alle info ongeveer gevonden, maar toch wil ik voor de zekerheid nog even dit weten:

Werkt de Leadtek Bluetooth GPS Wireless 9537 echt 100% goed met de Nokia 6600?
Klopt het dat er geen 'normale' oplader bij zit? Dus je kan hem alleen in de auto opladen?

_/-\o_
ik kreeg er juist geen autolader bij, maar een normale, met verloop stukken voor europa en VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:57
Tijdje geleden had ik ook een GPS aangeschaft, na heel veel geklooi met de winkel heb ik mijn geld terug gekregen. Vanavond naar een maat van mij gegaan om te testen of TomTom wel werkte op mijn C500. Zonder problemen.. dus nu maar zelf naar een zaak gaan om een GPS aan te schaffen. Kan ik meteen in de winkel testen of die werkt.

O ja, die maat van me had bij het TomTom pakket een Royeltek GPS muis erbij gekregen.

P.S. weet er iemand een winkel in de omgeving Leiden die GPS-ontvangers levert? En een beetje goedkoop natuurlijk :P

[ Voor 13% gewijzigd door Oesie op 09-02-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-09 19:43
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 08:46:
Even een vraagje, een collega van mij heeft TT voor pocket gevallen. Als ik nu TTM heb, kan ik dan ook mappen van hem krijgen ?? Hij heeft namelijk Europa West...
Ja, je installeert de kaarten op een locatie op de PC en zet deze map over op je geheugenkaartje op Smartphone. Als je nu TTM opstart zul je kunnen kiezen uit de verschillende maps.

Verwijderd

Is er al iemand die TTM werkend heeft op een Motorola MPX 220?

Verwijderd

Beste allemaal,

ik heb een probleem met het vastleggen van mijn favorieten in TomTom mobile: het vastleggen gaat goed (bijvoorbeeld thuislocatie), maar na opnieuw opstarten van Tomtom is al deze info verdwenen. Er staat dan alleen nog ´s-graveland (wijdemeren), konongsvarenstraat (ondanks het feit dat ik deze locatie al verwijderd heb?)

Hebben meer gebruikers dit probleem?

Gerrit

Verwijderd

Kun je die Bluetooth gps receivers niet in je auto inbouwen zodat hij stroom van de accu pakt ipv batterijen of via aansteker

• Oesie
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:25:
Kun je die Bluetooth gps receivers niet in je auto inbouwen zodat hij stroom van de accu pakt ipv batterijen of via aansteker
Alles is mogelijk... maar vraag mij niet hoe :)

Verwijderd

Modbreak:Daar hebben we banners voor...

<!--bij ons (prijsstunt.nl) kost de Leadtek 9537-HS € 100,00 en is altijd ruim op voorraad.-->

[ Voor 26% gewijzigd door moto-moi op 10-02-2005 13:33 ]

Verwijderd

Een vraagje voor de techneuten onder ons:

Ik heb de "als beste geteste bluettooth GPS" uit PalmClub, Royaldigital BS1100 GPS gekocht.( zie http://www.palmclub.nl/reviews/gps/3gpsontvangers/)
Echter werkt dit nog niet met TomTom Mobile en Nokia 6600.
Ligt dit misschien aan de Unav Chipset van de BS1100? De TomTom Wireless Gps heeft namelijk een Sirf Star II LP chipset. Met Unav analyser (www.royaldigital.com) kan ik de satelieten zien op mijn PC, maar met Sirfdemo is er wel connectie en data verkeer maar zie ik geen satelieten.
Er is zo te zien verschillen met de signalen!! Bestaat er een fix voor mijn bluetooth GPS om TTM werkend te krijgen of moet ik het bij neerleggen? :'(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Byte_Me > De plaatjes in de startpost werken niet echt meer; toevallig zin om die even aan ta passen? :)

Verwijderd

Ok, ik heb echt even hulp nodig.

Ik heb al eerder hier gepost, maar geen antwoord ontvangen. Ik heb een nokia 6600 en een rikaline 6030 gps ontvanger. Het probleem is het volgende:
als ik mijn telefoon aanzet, kan ik via bluetooth apparaten laten zoeken. Hij herkent de rikaline, vervolgens kan ik pairen (met 0000) en de verbinding loopt. Maar dat duurt maar 1 seconden. Hierna is de verbinding weer weg. Onder "gepaarde apparaten" in het bluetooth menu staat de rikaline wel, maar ik kan niet opnieuw verbinden. Mijn desktop pc staat er ook, en daar heb ik wel de mogelijkheid om op "verbinden" te drukken. Als ik opnieuw laat zoeken naar apparaten, herkent hij de rikaline weer, maar kan hij niet meer pairen. Het enige wat dan helpt is de telefoon weer helemaal uitzetten en dan begint het hele liedje van voor af aan.
De rikaline heeft wel gewoon verbinding met een pda, dus hij is niet kapot. Ook werkt de bluetooth van mijn nokia, want die kan ik ook verbinden met een pda. Er gaat ergens iets fout in de communicatie tussen de nokia en de rikaline. Er zijn hier mensen die de nokia wel kunnen verbinden met de rikaline, maar wat doe ik fout???

Ik heb onderussen ook TTM geinstalleerd: hij vindt geen gps apparaat, maar dat is dus wel logisch...

Kan iemand me alsjeblieft helpen? Bij nokia zeggen ze "we ondersteunen dit apparaat niet, dus we hebben geen informatie". Op de rikaline website staat niets over de nokia 6600.....

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:09
Woont er misschien iemand in de buurt van Maarssen/Utrecht? Ik heb nl. een Nokia 6600 en ik zou graag het pairen e.d. uitproberen voordat ik een GPS module ga kopen.

Graag mailen naar sjoerd(at)heins.tk :).

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Rikaline GPS 6031 X-7? Werkt deze goed icm TomTom mobile?
Alvast bedankt!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Byte_Me schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:14:
[...]
ik kreeg er juist geen autolader bij, maar een normale, met verloop stukken voor europa en VS.
Weird! Maar die Leadtek werkt dus wel gewoon goed met de Nokia 6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de nieuwe NEMERIX Ultra Low Power ( :9~ 3de genereatie gps ontvanger met 16 satelieten!!! >:) ) werkt met tomtom mobile? hij staat niet in het lijstje maar hij bestond ook nog niet op het moment dat het lijstje werdt gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-09 19:43
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:04:
weet iemand of de nieuwe NEMERIX Ultra Low Power ( :9~ 3de genereatie gps ontvanger met 16 satelieten!!! >:) ) werkt met tomtom mobile? hij staat niet in het lijstje maar hij bestond ook nog niet op het moment dat het lijstje werdt gemaakt....
Zal nog wel geen ondersteuning voor bestaan dan..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:49:
Ok, ik heb echt even hulp nodig.

Ik heb al eerder hier gepost, maar geen antwoord ontvangen. Ik heb een nokia 6600 en een rikaline 6030 gps ontvanger. Het probleem is het volgende:
als ik mijn telefoon aanzet, kan ik via bluetooth apparaten laten zoeken. Hij herkent de rikaline, vervolgens kan ik pairen (met 0000) en de verbinding loopt. Maar dat duurt maar 1 seconden. Hierna is de verbinding weer weg. Onder "gepaarde apparaten" in het bluetooth menu staat de rikaline wel, maar ik kan niet opnieuw verbinden. Mijn desktop pc staat er ook, en daar heb ik wel de mogelijkheid om op "verbinden" te drukken. Als ik opnieuw laat zoeken naar apparaten, herkent hij de rikaline weer, maar kan hij niet meer pairen. Het enige wat dan helpt is de telefoon weer helemaal uitzetten en dan begint het hele liedje van voor af aan.
De rikaline heeft wel gewoon verbinding met een pda, dus hij is niet kapot. Ook werkt de bluetooth van mijn nokia, want die kan ik ook verbinden met een pda. Er gaat ergens iets fout in de communicatie tussen de nokia en de rikaline. Er zijn hier mensen die de nokia wel kunnen verbinden met de rikaline, maar wat doe ik fout???

Ik heb onderussen ook TTM geinstalleerd: hij vindt geen gps apparaat, maar dat is dus wel logisch...

Kan iemand me alsjeblieft helpen? Bij nokia zeggen ze "we ondersteunen dit apparaat niet, dus we hebben geen informatie". Op de rikaline website staat niets over de nokia 6600.....
Hopelijk heb ik hier de oplossing voor je:

- zet je gps ontvanger aan
- start TomTom Mobile op je telefoon (bluetooth hoef je niet aan te zetten!!)
- binnen een minuutje vindt tomtom automatisch de gps-ontvanger (TomTom zet je bluetooth dus automatisch aan, hier zie je verdern niks van in je scherm) --> het blauwe lampje dat knipperde blijft nu continu branden.
- de eerste keer dat je je gps-muis gebruikt kan het wel 45 minuten duren voordat je een fix hebt. Laat het zaakje dus gewoon lekker draaien en kijk af en toe of er al verbinding is
- zodra er verbinding is met sattelieten gaat er een geel/groen lampje knipperen naast het blauwe lampje. Je kunt nu gewoon aan de gang gaan met tomtom!

Succes! Mocht je er niet uitkomen mail me dan even (zie profiel). Ik heb precies dezelfde configuratie en bij mij werkt het als een zonnetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelde maar dan onder de naam leadtek 9537...

en die heb ik vandaag binnen gekregen, maar sinds vanavond gaat het blauwe lampje niet meer knipperen... iemand enig idee? ik krijg dus geen bt verbinding meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Heeft er iemand ervaring met TomTom Traffic? Ik wil namelijk een aantal dingen weten:

- Hoe verloopt de registratie (kan je ook met een minder legale versie aanmelden?)
- Betaal je naast de abonnementskosten ook nog voor het dataverkeer via GPRS?
- Is dat verkeer bij Orange World inbegrepen of gaat dat van je 2mb bundel af?
- Wat zijn de ervaringen met deze service. Is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan helpen?
Ik heb de c500 telefoon en een holux 230-bk gps receiver,en nu heb ik hier al het één en ander gelezen over hoe het aan de praat krijgen van deze combinatie maar helaas ik krijg het niet voor elkaar.
Als ik tomtom mobile opstart maakt me telefoon meteen een verbinding met me gpsx muis,maar ik blijf de melding houden van kan geen bruikbare gps data ,en als ik naar gps instellingen ga van de tomtom soft staat daar weer geen gps gevonden.

Ik word er gek van ik ben al een week dag en nacht bezig en sta nu bijna op het puntom de telefoon en gps chit uit het raam te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:48:
Is er iemand die mij kan helpen?
Ik heb de c500 telefoon en een holux 230-bk gps receiver,en nu heb ik hier al het één en ander gelezen over hoe het aan de praat krijgen van deze combinatie maar helaas ik krijg het niet voor elkaar.
Als ik tomtom mobile opstart maakt me telefoon meteen een verbinding met me gpsx muis,maar ik blijf de melding houden van kan geen bruikbare gps data ,en als ik naar gps instellingen ga van de tomtom soft staat daar weer geen gps gevonden.

Ik word er gek van ik ben al een week dag en nacht bezig en sta nu bijna op het puntom de telefoon en gps chit uit het raam te gooien.
Het goede antwoord is vast al 100x in deze draad voorbij gekomen. Misschien moet je hem inderdaad maar het raam uit gooien :). Wat heb je allemaal gedaan? Heb je de traffic patch geinstalleerd? Heb je com 6 en com 7 aangezet? Heb je de GPS "TomTom Wireless GPS" genoemd? Etc, etc. Met alleen "hij doet het niet" kan niemand je helpen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

jobcohen schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:01:
Heeft er iemand ervaring met TomTom Traffic? Ik wil namelijk een aantal dingen weten:

- Hoe verloopt de registratie (kan je ook met een minder legale versie aanmelden?)
- Betaal je naast de abonnementskosten ook nog voor het dataverkeer via GPRS?
- Is dat verkeer bij Orange World inbegrepen of gaat dat van je 2mb bundel af?
- Wat zijn de ervaringen met deze service. Is het de moeite waard?
- Een minder legale versie doet het niet, je moet een geldig serial opgeven bij registratie. Als iemand daar voorbij is gekomen hoor ik ook graag hoe ;).
- Je betaalt ook dataverkeer over GPRS, maar dat is maar heel weinig
- Dat gaat van je 2mb af, daarna ga je dokken
- Geen idee, heb zelf een minder legale versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik allemaal al gedaan,ik had via een eerdere post van jou dat allemaal gedaan,maar nog steeds niks

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]VisaRider schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:31:
[...]

Het goede antwoord is vast al 100x in deze draad voorbij gekomen. Misschien moet je hem inderdaad maar het raam uit gooien :). Wat heb je allemaal gedaan? Heb je de traffic patch geinstalleerd? Heb je com 6 en com 7 aangezet? Heb je de GPS "TomTom Wireless GPS" genoemd? Etc, etc. Met alleen "hij doet het niet" kan niemand je helpen.[/quote

Dit heb ik allemaal al gedaan,ik had via een eerdere post van jou dat allemaal gedaan,maar nog steeds niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:49:
VisaRider schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:31:
[...]

Het goede antwoord is vast al 100x in deze draad voorbij gekomen. Misschien moet je hem inderdaad maar het raam uit gooien :). Wat heb je allemaal gedaan? Heb je de traffic patch geinstalleerd? Heb je com 6 en com 7 aangezet? Heb je de GPS "TomTom Wireless GPS" genoemd? Etc, etc. Met alleen "hij doet het niet" kan niemand je helpen.[/quote

Ik heb eens meegemaakt dat iemand continue bij "Stel GPS in" de melding "geen geldig GPS-apparaat" kreeg terwijl diezelfde GPS-ontvanger het op een andere C500 wel goed deed. De Traffic Patch 4.4.3 was goed geinstalleerd en het pairen was ook goed gedaan (com6/com7 uit/aan, BT-apparaat toevoegen, pincode, niet hernoemen; originele naam).

De oorzaak was dat al zijn TomTom Mobile-bestanden in de map Storage Card op de C500 op Read Only (Alleen Lezen) stonden, waardoor o.a. het bestand Navigator.cfg niet bijgewerkt kon worden.

Na op alle desbetreffende bestanden het Read Only attribuut verwijderd te hebben, werd de BT GPS-ontvanger herkend.

Misschien heb je hier iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:58:
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:49:

[...]
Ik heb eens meegemaakt dat iemand continue bij "Stel GPS in" de melding "geen geldig GPS-apparaat" kreeg terwijl diezelfde GPS-ontvanger het op een andere C500 wel goed deed. De Traffic Patch 4.4.3 was goed geinstalleerd en het pairen was ook goed gedaan (com6/com7 uit/aan, BT-apparaat toevoegen, pincode, niet hernoemen; originele naam).

De oorzaak was dat al zijn TomTom Mobile-bestanden in de map Storage Card op de C500 op Read Only (Alleen Lezen) stonden, waardoor o.a. het bestand Navigator.cfg niet bijgewerkt kon worden.

Na op alle desbetreffende bestanden het Read Only attribuut verwijderd te hebben, werd de BT GPS-ontvanger herkend.

Misschien heb je hier iets aan?
Jammer genoeg heeft het niet geholpen bij mij,ik heb alles opnieuw geinstalleerd en de stappen gedaan die jij zij maar alles stond al goed, ik blijf inderdaad ook de melding geen gps apparaat houden.Als ik tomtom opstart krijg ik wel bleutooth verbinding met de gps receiver maar bij de instellingen blijft er geen gps-apparaat gevonden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
VisaRider schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:32:
[...]

- Een minder legale versie doet het niet, je moet een geldig serial opgeven bij registratie. Als iemand daar voorbij is gekomen hoor ik ook graag hoe ;).
- Je betaalt ook dataverkeer over GPRS, maar dat is maar heel weinig
- Dat gaat van je 2mb af, daarna ga je dokken
- Geen idee, heb zelf een minder legale versie ;)
De antwoorden kloppen allemaal. Ik heb zelf een legale versie (jawel, ook dat kan nog tegenwoordig ;)). In de doos van het TomTom pakket zit een kaartje met serienummer erop die je nodig hebt om traffic aan te kunnen vragen. Bij het pakket kreeg ik een maand gratis TomTom Traffic. De service is best leuk, maar het is mij geen abonnement waard. Over het algemeen is het best wel te bedenken waar er in nl files staan en de bijzondere gevallen hoor je ook wel op de radio.
Je kan traffic zo instellen dat hij vanzelf een route om de file heenplant. Dat heb ik een paar keer gevolgd op de route naar mijn werk (apeldoorn -> amersfoort). Langs de A1 kan je wel een stuk binnendoor rijden, maar dat is echt flink veel langer. Bij file (die altijd op dezelfde plek staat) stuurt TomTom je de snelweg af. Ik merk zelf echter dat gewoon achteraan sluiten in de file (wat in dit geval vaak langzaam rijden is) nog een stuk sneller is dan de alternatieve route die traffic voorstelt. Maar goed, ik heb traffic eigenlijk alleen maar kunnen testen op deze route, waar er weinig alternatieven zijn. Wellicht dat het ergens anders beter werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door riotrick op 13-02-2005 20:59 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

riotrick schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:58:
[...]
Ik heb zelf een legale versie (jawel, ook dat kan nog tegenwoordig ;)).
Sjah. Ik had echt graag wat geld betaald voor een losse tomtom mobile, want ik had al een GPS en memorycard. Ik ga dat echt niet nog een keer kopen alleen voor de software. Wat dat betreft denk ik dat tomtom zichzelf wel in de vingers snijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:40:
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:58:

[...]

Jammer genoeg heeft het niet geholpen bij mij,ik heb alles opnieuw geinstalleerd en de stappen gedaan die jij zij maar alles stond al goed, ik blijf inderdaad ook de melding geen gps apparaat houden.Als ik tomtom opstart krijg ik wel bleutooth verbinding met de gps receiver maar bij de instellingen blijft er geen gps-apparaat gevonden staan.
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, bij mij was de oplossing:

Goed lezen! :X
bij mij was de fout dat ik een gedeelte op het ingebouwde geheugen had geïnstalleerd.
toen ik alles op de geheugenkaart zette, werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:37:
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:40:

[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, bij mij was de oplossing:

Goed lezen! :X
bij mij was de fout dat ik een gedeelte op het ingebouwde geheugen had geïnstalleerd.
toen ik alles op de geheugenkaart zette, werkte het.
Goed lezen dat heb ik echt wel gedaan hoor ik doe niks anders, en ik heb alles ook gewoon op de geheugen kaart staan. Ik heb gewoon de 4 mappen in de extra geheugen kaart gezet.
Het zal wel gewoon iets heel simpels en kleins zijn dat het niet werkt maarja kom er maar is op wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem tomtom werkt maar geen gps hoe zet je eigenlijk die com 7 en 8 aan in je mobiel weet jij dat misschien ikben ook al weken aan de gang lukt gewoon niet heb wel een ander gps maarja moet niks uitmaken denk ik dan [quote]Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:50:
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:37:

[...]

Goed lezen dat heb ik echt wel gedaan hoor ik doe niks anders, en ik heb alles ook gewoon op de geheugen kaart staan. Ik heb gewoon de 4 mappen in de extra geheugen kaart gezet.
Het zal wel gewoon iets heel simpels en kleins zijn dat het niet werkt maarja kom er maar is op wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem tomtom werkt maar geen gps hoe zet je eigenlijk die com 7 en 8 aan in je mobiel weet jij dat misschien ikben ook al weken aan de gang lukt gewoon niet heb wel een ander gps maarja moet niks uitmaken denk ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie toch zo lekker bezig zijn...........

Nokia6600 met TTM en BS1100 ( Unav Chipset):

Wie kan mijn informatie verstrekken / mailen, zie profiel, over de patch voor TTM voor UNAV Chipset GPSen. Ik heb het niet over de standaard GPS patch voor de meeste SIRF Chipset GPSen.

Groetjes !
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:41:
Een vraagje voor de techneuten onder ons:

Ik heb de "als beste geteste bluettooth GPS" uit PalmClub, Royaldigital BS1100 GPS gekocht.( zie http://www.palmclub.nl/reviews/gps/3gpsontvangers/)
Echter werkt dit nog niet met TomTom Mobile en Nokia 6600.
Ligt dit misschien aan de Unav Chipset van de BS1100? De TomTom Wireless Gps heeft namelijk een Sirf Star II LP chipset. Met Unav analyser (www.royaldigital.com) kan ik de satelieten zien op mijn PC, maar met Sirfdemo is er wel connectie en data verkeer maar zie ik geen satelieten.
Er is zo te zien verschillen met de signalen!! Bestaat er een fix voor mijn bluetooth GPS om TTM werkend te krijgen of moet ik het bij neerleggen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:09:
ik heb het zelfde probleem tomtom werkt maar geen gps hoe zet je eigenlijk die com 7 en 8 aan in je mobiel weet jij dat misschien ikben ook al weken aan de gang lukt gewoon niet heb wel een ander gps maarja moet niks uitmaken denk ik dan
Ja dat weet ik wel,
druk op start dan 9 dan weer op 9 en dan op configuraties en dan op BT serialportsetup
en daar kan je aan of uit zetten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik ben dus net terug van wintersport (2dagen) en heb TomTom Mobile de vuurdoop gegeven op mijn SPV C500.

Ik heb 1 klein probleempje gehad in een dal in duitsland begon die ineens links rechts dat deed die 10 sec en toen ging het weer goed dit deed die op zowel de heen als terug reis.

TomTom Mobile is wel beter als TomTom Go de ouders van me vriendin hebben dus een Go en die had op sommige plekken geen ontvangst. En als je verkeerd rij begin die te zeuren keer om terwijl mij mobile een nieuwe route berekend.

Mijn conclusie een super systeem!

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nieuwe tomtom mobile versie ben benieuwd of er een update komt voor de "oude" die ik nog maar net gekocht heb. :/

http://www.tomtom.com/new...hp?ID=4&NID=74&Language=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:04:
Jawel hoor, hij draait hier prima met een SPV E200, de Adapt Bluetooth GPS met 16-channel Ultra Low Power.
Gewoon ff TTTraffic-update eroover heen zetten en.....hopla :P

Greetz,
Pekka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de rikaline a.k.a 9537 aka bt-30 bt/bluetooth gps receiver en een nokia 6600.

TomTom Mobile staat op mijn mmc kaart (dit moet je niet doen via pc-suite) maar bijvoorbeeld met http://www.epocware.com/d...ies60/FileManagerDemo.zip

Dit omdat pc-suite directories zoals system verborgen houdt.

Nu staat versie 4.40 van tomtom op mijn 6600. Nu heb ik de traffic-patch gedownload. Maar deze is niet voor de 6600? Altans als ik bluetooth connectie met PC hem en de setup.exe van de traffic update run zegt hij dat ik handheld software eerst moet installeren.

Mijn vraag is. Hoe krijg ik op mijn 6600 de traffic update geinstalleerd? Dit zodat ik mijn gps muis er mee kan laten werken naast de standaard tomtom muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
niet meer nodig...

[ Voor 70% gewijzigd door jobcohen op 15-02-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de traffic update niet nodig voor de nokia 6600. Je hebt de GPS patch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima ik mail wel even.

Ik had al handmatig de bestanden van de traffic update in de tomtom directories gezet, de oude dus overschreven. Dit werkt dus voor geen meter. Dus voor de volgende... dat werkt dus niet :-) (voor de 6600 dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens met eerst palmdesktop te installeren en dan daarna die trafic patch. palmdesktop is gewoon te vinden als freeware op download.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

palmdesktop werkte niet, kan niet eens vinden op download.com

nee er staat meer info over gps patch op www.aivanet.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er moest een spatie tussenstaan.. palm desktop..
http://www.download.com/P...10153379.html?tag=lst-0-1

Maar ik ging er vanuit dat dit wel zou werken met die gewone setup knop, omdat dat hetzelfde probleem was bij mijn installatie van de kaarten van tt3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visarider zou jij me kunnen helpen want ik weet dat jij de holux 230-bk samen met de c500 aan de praat hebt weten te krijgen,dat heb ik in een eerdere post van je gelezen.

Ik wil nog een laatste poging doen en anders probeer ik of ik de gps receiver om kan ruilen voor een andere.

Ik heb alles gedaan wat jij in je verhaaltje vertelde en ik heb ook naar de dingen gekeken wat er in de laatste paar berichten is verteld tegen me,maar hellaas nog steeds blijf ik de melding geen gps apparaat houden.
Als ik tomtom opstart vind de telefoon wel meteen een verbinding met de bleuthoot van de gps maar daar blijft het dan ook bij.

Alvast bedankt
Renaissance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ik heb het werken.

TomTom mobile, Rikaline 6030 en Nokia 6600.

Meteen alle flitspaalen van nederland erop gezet (http://www.flitspaal.nu).

Wat jammer is dat de stem happert... lin.. link.. s af... afslaan...

nog meer mensen die dit hebben op nokia 6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
flipjevandejam schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:16:
Woont er misschien iemand in de buurt van Maarssen/Utrecht? Ik heb nl. een Nokia 6600 en ik zou graag het pairen e.d. uitproberen voordat ik een GPS module ga kopen.

Graag mailen naar sjoerd(at)heins.tk :).
Is er echt helemaal niemand bij mij in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt me eigenlijk dat er al best wel genoeg resultaten bekent zijn over de nokia 6600 icm TTM & andere gps adapters.. Bijvoorbeeld de rikaline enzo werken allemaal positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al een keer eerder gevraagd in dit forum maar weet iemand hoe je tomtom usa kaarten werkend kunt krijgen op de C500??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:46:
Hey!

Ik heb het werken.

TomTom mobile, Rikaline 6030 en Nokia 6600.

Meteen alle flitspaalen van nederland erop gezet (http://www.flitspaal.nu).

Wat jammer is dat de stem happert... lin.. link.. s af... afslaan...

nog meer mensen die dit hebben op nokia 6600?
Lees deel 1 eens door, dan weet je het.
Antwoord staat er ook in. B)

Begin hier maar eens: TomTom Mobile BeNeLux (gezocht op stotteren)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bij het flitspalen POI bestand de omschrijvingen verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op Monday 14 February 2005 @ 22:50:
[...]

Jawel hoor, hij draait hier prima met een SPV E200, de Adapt Bluetooth GPS met 16-channel Ultra Low Power.
Gewoon ff TTTraffic-update eroover heen zetten en.....hopla :P

Greetz,
Pekka
Hallo Pekka maakt het uit welke naam je de gps geeft en welke pair code gebruik je ?

gr. Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Verwijderd schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 22:09:
ik heb bij het flitspalen POI bestand de omschrijvingen verwijderd
Het antwoord is al vaker langsgekomen. Ik doe het als volgt:

- download de 5 types flitspalen (het complete bestand is te groot).
- haal ze door dumpov2 heen (ov2tools zijn te downloaden van tomtom.com)
- haal alle omschrijvingen uit de asc bestanden en plak ze achter elkaar in 1 bestand
- maak er weer een ov2 bestandje van met makeov2
- dit bestand op je telefoon in de 'Benelux F Map' zetten samen met een bmp'tje met dezelfde naam
- Flitspalen selecteren bij onderhoud nuttige plaatsen in TomTom

Je hebt nu geen last van stotteren meer.

Voor de liefhebbers hier is een bewerkt bestandje met alle Flitspalen die goed werkt in TTM. Deze zijn van 14-02-2005:

http://vakantiefotos.schippersnet.nl/Flitspalen.zip

[ Voor 12% gewijzigd door riotrick op 16-02-2005 09:10 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riotrick schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:02:
[...]

Het antwoord is al vaker langsgekomen. Ik doe het als volgt:

- download de 5 types flitspalen (het complete bestand is te groot).
- haal ze door dumpov2 heen (ov2tools zijn te downloaden van tomtom.com)
- haal alle omschrijvingen uit de asc bestanden en plak ze achter elkaar in 1 bestand
- maak er weer een ov2 bestandje van met makeov2
- dit bestand op je telefoon in de 'Benelux F Map' zetten samen met een bmp'tje met dezelfde naam
- Flitspalen selecteren bij onderhoud nuttige plaatsen in TomTom

Je hebt nu geen last van stotteren meer.

Voor de liefhebbers hier is een bewerkt bestandje met alle Flitspalen die goed werkt in TTM. Deze zijn van 14-02-2005:

http://vakantiefotos.schippersnet.nl/Flitspalen.zip
Met mijn 6600 heb ik geen last meer van gestotter door enkel de omschrijving weg te halen in word met zoek en vervang (zoek op "*" en vervang door "", en jokertekens aanvinken). Ik kan dan gewoon het all-in-one-flitspalen bestand gebruiken. Hoef ook niks achter elkaar te zetten. En bram is dan van zijn stottergebrek verlost.

Zit alleen even te kijken waar ik een wav bestandje o.i.d. kan neer zetten op mijn storage card met een eigen geluidje voor melding van flitspaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Naar aanleiding van een post op een ander forum een aanbieding van deshop.net gehad. Ik heb de Adapt 16 kanaals bluetooth GPS nu reeds ontvangen tegen een fikse korting.

En deze werkt wel ! Woehoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, begin al aardig wanhopig te worden na een week lopen emmeren. 8)7
Is er misschien iemand die me kan helpen TTM werkend te krijgen op een mpx 220. Zover ik weet heb ik alles geprobeerd. Traffic update, rename van GPS ontvanger (rikaline 6030) en compoort 6 geactiveerd (dit is ook de enige die ik kan activeren). De GPS kan ik installeren op mijn MPX 220 en TTM start ook op. Alleen krijg ik steeds de melding in TTM dat er geen GPS is aangesloten.

Wie o wie heeft raad.

• flipjevandejam
Er is alweer een nieuwe versie van TomTom Mobile op komst, namelijk TomTom Mobile 5.

• flipjevandejam
Oesie schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:01:
Naar aanleiding van een post op een ander forum een aanbieding van deshop.net gehad. Ik heb de Adapt 16 kanaals bluetooth GPS nu reeds ontvangen tegen een fikse korting.

En deze werkt wel ! Woehoe!
Welke post op welk forum en hoe heb je die korting weten te bedingen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 11:49:
[...]

Met mijn 6600 heb ik geen last meer van gestotter door enkel de omschrijving weg te halen in word met zoek en vervang (zoek op "*" en vervang door "", en jokertekens aanvinken). Ik kan dan gewoon het all-in-one-flitspalen bestand gebruiken. Hoef ook niks achter elkaar te zetten. En bram is dan van zijn stottergebrek verlost.

Zit alleen even te kijken waar ik een wav bestandje o.i.d. kan neer zetten op mijn storage card met een eigen geluidje voor melding van flitspaal
Hoe heb je dit precies gedaan? Open je het ov2 bestand met word? En wat vervang je precies voor wat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:11:
[...]

Hoe heb je dit precies gedaan? Open je het ov2 bestand met word? En wat vervang je precies voor wat?
1.het ov2 bestand met alle flitspalen downloaden
2. met DUMPOV2 ov2 omgezet naar txt bestand
3. txt bestand geopend in word
4.met de opdracht "vervangen" de omschrijvingen achter de gps-data vervangen door niets, vervang "*" invullen en "jokertekens gebruiken"aanvinken en vervanger door ""
5.met MAKEOV2 txt omzetten naar ov2 (bmp-tje wordt automatisch gemaakt)
6.flitspaal_all.ov2 en flitspaal_all.bmp in je benelux-mapje kopieeren op je 6600

Heb je alle flitspalen in 1 bestand en geen gestotter.

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:39:
[...]

1.het ov2 bestand met alle flitspalen downloaden
2. met DUMPOV2 ov2 omgezet naar txt bestand
3. txt bestand geopend in word
4.met de opdracht "vervangen" de omschrijvingen achter de gps-data vervangen door niets, vervang "*" invullen en "jokertekens gebruiken"aanvinken en vervanger door ""
5.met MAKEOV2 txt omzetten naar ov2 (bmp-tje wordt automatisch gemaakt)
6.flitspaal_all.ov2 en flitspaal_all.bmp in je benelux-mapje kopieeren op je 6600

Heb je alle flitspalen in 1 bestand en geen gestotter.
Als je alleen stap 1, 2, 5 en 6 doet werkt het ook perfect hoor :) 3 en 4 zijn niet nodig, teminste niet op mijn nokia 6600 :)

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Verwijderd

Op de website van tomtom staat nu een tt mobile v5.
Weet iemand of je je huidige versie daar naar kan updaten?
In de demo van v5 kan je namelijk ook kiezen voor oa de kortste, wandel, fiets etc route.
Dan kan ik niet met mij huidige versie.

Verwijderd

Net als motohannes, zit ik met de pressende vraag:

Is het iemand al gelukt om TomTom mobile werkend te krijgen op de Motorola MPX220?
Heb ook alle stappen doorlopen zoals beschreven voor de C500

Is er een 'Tweaker' in de zaal?

• Oesie
flipjevandejam schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:06:
[...]

Welke post op welk forum en hoe heb je die korting weten te bedingen?
Dit was op het pocketpc-club smartphone-club forum. Ik heb deze aanbieding gekregen omdat er veel problemen waren met de levering van een werkende gps module.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:55:
Op de website van tomtom staat nu een tt mobile v5.
Weet iemand of je je huidige versie daar naar kan updaten?
In de demo van v5 kan je namelijk ook kiezen voor oa de kortste, wandel, fiets etc route.
Dan kan ik niet met mij huidige versie.
Dit vond ik op de tomtom site:
Vraag
Kan ik TomTom MOBILE upgraden naar TomTom MOBILE 5?

Antwoord
Binnenkort komt er een upgradeprogramma voor bestaande klanten. Houd hiervoor onze website en nieuwsbrief in de gaten. Hier Klikken om u op te geven voor de TomTom-nieuwsbrief.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.