Joepiedoepie, ik ben aangenomen aan het Saxion bij Kunst en Techniek : Concept Design \o/
Ik heb gehad:
* 1 opdracht thuis (stonden enkele maanden voor) beschrijf jouw visie op kunst, media en technologie
ter plekke:
gratis koffie / espreschoc

gratis overschot aan afgekauwde en versleten potloden, stiften en pennen
(daar men dacht dat niemand waarschijnlijk überhaupt schrijfgerei bij zich zou hebben, kom je daar aanzetten met een kilo teken- en kleurspul

)
papier, een tafel, en een hoop ontspannen gezelligheid
een pasfotoshoot

met chinees vogeltje om naar te lachen!
* opdracht om 'een nieuwe manier van iets consumeren' te bedenken. was heel leuk. je had een uur of wat om een idee te krijgen en dit uit te werken in een flowchart; hierna moest je rap rap een groot vel pakken en het daarop uittekenen.
De verwachting bleek uit te komen: niemand kon ook maar een simpele lijn tekenen

afijn, de bedoeling was duidelijk.
* een gesprek, waarin eerst gevraagd werd waarom ik nou per sé conceptdesign wilde doen. Ik heb, eerlijk is eerlijk, gewoon uitgelegd dat dit de laatste mogelijkheid tot een opleiding in een leuke richting was die ik dit jaar kon volgen. oké, konden ze inkomen. Ik zei ook dat ik van de AKI (kunstacademie) af kwam en dat ik daar te commercieel werkte; dat ik nu wat meer down to earth iets wilde doen... en op dat punt liep ik wel een beetje vast, hij stelde me een vraag, kweet niet mer wat precies, maar ik zat ff me te op te vreten. waarop zijn collega hem de mond snoerde en mij rap vroeg wat voor 3 dingen ik zou ontwikkelen als er in de toekomst een probleem zou komen in de zorg. dus, ik verbaasd, maar begon dingen op te noemen, en hij positief knikken. nou, zei hij, noem nu nog één ding... en ik vind het genoeg. Dus ik zei wat dingen en gaf een mogelijk concept voor de toekomst bladiebla, en hij zei, oké. genoeg.
Ik vroeg of ze mijn portfolio nog wilden zien; een haastig bijeengeraapte map met vooral fotografie, teken- en reclamewerk van de afgelopen 3 jaar, ala, door de regen daarheen gesleept. 'nee, het zal vast heel erg mooi zijn wat daar in zit, maar wij - deze commissie - hoeft dat niet te zien' - met een grote glimlach. nou...

dus ik sjok weg, ga verder aan mn tekening enzo, en toen ik klaar was ben ik gaan wachten in het koffiehonk op de hoek. wat wel leuk was was dat ik opstond, twee leraren de rug toekeerde en de een tegen de ander zei '..en...hoe ging t gesprek met Heidi?' '...goed' zei de ander zachtjes terug.
vond het wel tof dat ik dat gehoord had

ik geloof dat ze me wel willen hebben daar
Feescht \o/
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs