Studiekeuze
Zoals velen hier zit ik met het probleem dat ik voor een vervolgopleiding moet gaan kiezen, in mijn geval (en ik denk meerdere die in W&G ronddwalen
) een opleiding omtrent multimedia..
Ik heb een overzichtje gemaakt van een aantal opleidingen. De inhoud van de opleidingen heb ik van de desbetreffende site's afgeleid, kan dus een vertekent beeld geven wellicht. Als je op en/of aanmerkingen hebt op deze lijst, of wellicht een andere opleiding erbij weet (er zijn er meer dan deze ;-) ), wil je dat dan s.v.p. melden dan verander ik het in de startpost.
Multimedia algemeen
Animatie
Game Design
3D specifiek
Overige
Meningen / persoonlijke ervaringen
Ik zou graag wat meningen over opleidingen horen, deze zal ik ook in de startpost verwerken (ik denk d.m.v. links naar de desbetreffende posts), zodat als mensen het later opzoeken er ook wat aan hebben..
Dreakstar over C&MD
Hankey over CMD aan de Haagse Hogeschool
Helmet over CMD op HSZuyd (Heerlen)
Neejoh over CMD aan NHL (Leeuwarden)
bredend over Mediatechnologie op de HVU (Amesfoort)
Djoekie over CMD op HSZuyd (Heerlen)
Liquidmindz over Mediatechnologie
Diabolic_Drum over SAE (1-jarige particuliere opleiding)
D4V3 over Grafimedia Technologie op HRO
Mijn keuze
De rede dat ik uiteindelijk dit topic gemaakt heb is natuurlijk omdat ik zelf ook moet kiezen. Ikzelf zit nu in 6V N&T met daarbij management & organisatie en economie als extra vakken. Ik wil dus iets gaan doen in multimedia, wat opzich natuurlijk nog maar 'vaag' is. Wat mij boeit:
3d: Ik vind het leuk om me hier in te verdiepen, erg leuk zelfs
ontwerpen: Drukwerk / website's ontwerpen
fotografie: ben ik onlangs mee begonnen (echt pas sinds kort, laatste week van 2004), en lijkt me erg leuk
Wat managemant erbij zou ik ook graag hebben, en/of wat marketing
Van de hogeschool Rotterdam heb ik niet echt een beeld.. Ik weet niets meer dan wat er op de site staat en heb hier ook niets over gevonden.. Avans hogeschool zelfde verhaal helaas.. CMM zie ik niet als volwaardige opleiding, enkel als iets extra's
Die zogenaamde 3D-opleiding vind ik sowieso niets. HKU Animatronics lijkt me op zich erg leuk, maar ik denk dat ik liever voor iets breders ga, zoals bijv. kunst & techniek op Saxion te Enschede, waar ik van meerdere personen erg positieve verhalen van hoor. Kan me daarna altijd nog op animatie zelf richten als ik dat zou willen, in Bournemouth oid.. Enschede betekend voor mij sowieso op kamers. Opzich geen probleem, maar thuis blijven heb ik toch liever
Mocht blijken dat bijv. Rotterdam ook leuk schijnt te zijn (en eind vd maand is daar open dag, ga ik dus ook heen), ga ik daar liever heen dan Saxion.
En ja, hier zijn al zo'n 459 topics over, maar zelfs na het lezen van velen hiervan weet ik het nog niet.. En ik hoop dat dit topic ook voor andere hulp kan bieden
Noem dus zoveel mogelijk opleidingen, dan update ik de startpost!
Zoals velen hier zit ik met het probleem dat ik voor een vervolgopleiding moet gaan kiezen, in mijn geval (en ik denk meerdere die in W&G ronddwalen
Ik heb een overzichtje gemaakt van een aantal opleidingen. De inhoud van de opleidingen heb ik van de desbetreffende site's afgeleid, kan dus een vertekent beeld geven wellicht. Als je op en/of aanmerkingen hebt op deze lijst, of wellicht een andere opleiding erbij weet (er zijn er meer dan deze ;-) ), wil je dat dan s.v.p. melden dan verander ik het in de startpost.
Multimedia algemeen
School | Studie-richting | Loopduur | Plaats | Inhoud |
Hogeschool Rotterdam | Communication & Multimedia Design | 4 jaar | Rotterdam | Grafische vormgeving, computergraphics, animatie, audiovsiuele vormgeving, productontwerpen, computerwetenschappen & marketingtheorie |
Avans Hogeschool | Communication & Multimedia Design | 4 jaar | Breda | Multimediale vormgeving, interaction design, mediatechnologie, menswetenschappen, communicatie |
HKU | Digital Media Design | 4 jaar | Hilversum | ontwerpen van film,documentaire,site's, games, multimedia installaties, cross-mediaproducties. |
Saxion | Digital Media Design | 4 jaar | Enschede | Productie van films, clips, games en video, ontwikkeling van onderwijsmateriaal, het ontwerp van interactieve systemen, studiotechnologie etc. |
Hogeschool Zuyd | Communication & Multimedia Design | 3 jaar | Heerlen | Het bedenken, ontwikkelen, ontwerpen en realiseren van multimediale communicatie-instrumenten staat centraal. |
NHL | Communication & Multimedia Design | 4 jaar | Leeuwarden | Grafische vormgeving, animatie, sound-design, graphics, 3D-design etc |
HVU | Mediatechnologie | 4 jaar | Amesfoort | Audio, Video, Fotografie, 2D- en 3D-graphics, media management, netwerken |
HKU | Interaction Design | 4 jaar | Utrecht | Interface-design, conceptontwikkeling, webdesign, 2d (beetje), film, geluid (beetje), gebruikerspsychologie |
HvU | Digitale Communicatie | 4 jaar | Utrecht | Digitale Communicatie[2e site] Management, Bedrijfskunde, Interface-design, conceptontwikkeling, webdesign, 2d (beetje), film (beetje), geluid (beetje), gebruikerspsychologie |
HvU | Multimedia Technologie | 4 jaar | Utrecht | Zie post van: Icey in "Multimedia opleiding" |
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen | Communicatie & Multimedia Design | 4 jaar | Arnhem of Nijmegen |
Animatie
Avans Hogeschool / St. Joost | Animatie | 4 jaar | Breda | 2D-animatie / 3D-animatie / computeranimatie / modeltekenen / illustratie |
HKU | Animatronics | 4 jaar | Hilversum | Eigen karakters ontwerpen en uitwerken in 3D, storyboards maken, animatietechnieken zoals 2d-animitie, stop-motion |
HKU | Animation | 4 jaar | Hilversum | Animatie-technieken (klassiek tot digitale 2D en 3D computeranimaties), van verhaalopbouw tot geluidsafwerking. |
Game Design
HKU | Game Design & Development | 4 jaar | Utrecht | Game design, conceptontwikkeling, 2d (beetje), 3d, film, audio (beetje), programmeren (beetje), interface-design, webdesign, gebruikerspsychologie |
3D specifiek
CMM | 3D-Opleiding | Parttime 25 weken | Amsterdam | 3D, maar schijnt erg basis te zijn |
SAE Institute | 3D Graphics & Animation | 1 jaar | Amsterdam / Rotterdam | Zie post van: Anoniem: 40626 in "Multimedia opleiding" |
Overige
CMM | Multimedia | 1 jaar | Amsterdam | Webdesign, Flash, Director, Lingo etc |
Meningen / persoonlijke ervaringen
Ik zou graag wat meningen over opleidingen horen, deze zal ik ook in de startpost verwerken (ik denk d.m.v. links naar de desbetreffende posts), zodat als mensen het later opzoeken er ook wat aan hebben..
Dreakstar over C&MD
Hankey over CMD aan de Haagse Hogeschool
Helmet over CMD op HSZuyd (Heerlen)
Neejoh over CMD aan NHL (Leeuwarden)
bredend over Mediatechnologie op de HVU (Amesfoort)
Djoekie over CMD op HSZuyd (Heerlen)
Liquidmindz over Mediatechnologie
Diabolic_Drum over SAE (1-jarige particuliere opleiding)
D4V3 over Grafimedia Technologie op HRO
Mijn keuze
De rede dat ik uiteindelijk dit topic gemaakt heb is natuurlijk omdat ik zelf ook moet kiezen. Ikzelf zit nu in 6V N&T met daarbij management & organisatie en economie als extra vakken. Ik wil dus iets gaan doen in multimedia, wat opzich natuurlijk nog maar 'vaag' is. Wat mij boeit:
3d: Ik vind het leuk om me hier in te verdiepen, erg leuk zelfs
ontwerpen: Drukwerk / website's ontwerpen
fotografie: ben ik onlangs mee begonnen (echt pas sinds kort, laatste week van 2004), en lijkt me erg leuk
Wat managemant erbij zou ik ook graag hebben, en/of wat marketing
Van de hogeschool Rotterdam heb ik niet echt een beeld.. Ik weet niets meer dan wat er op de site staat en heb hier ook niets over gevonden.. Avans hogeschool zelfde verhaal helaas.. CMM zie ik niet als volwaardige opleiding, enkel als iets extra's
En ja, hier zijn al zo'n 459 topics over, maar zelfs na het lezen van velen hiervan weet ik het nog niet.. En ik hoop dat dit topic ook voor andere hulp kan bieden
[ Voor 53% gewijzigd door wdekreij op 13-01-2005 13:16 ]