De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [Deel 3]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.977 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MuSeLive schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:53:
[...]

bedankt voor de info en hier is de link
als ik naar de titels lees, dan is het enige verschil wat ik zie MDA Compact 2 ?
http://images.snapfish.co...3D3232848996%3A%3B4nu0mrj
Deze zul je bedoelen denk ik, maar dit is niet de MDA Compact. Dit is de MDA II.

Zie ook: http://gathering.tweakers...essages/801556///mda%2Cii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

blogbuster schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:15:
Orange World Zucht

Hello Guys,

Ik ben nu ongeveer een hele dag bezig geweest om orange world op mijn pocketpc i-mate - werkend te krijgen. Ik weet niet wat ik fout doe maar heeft iemand hier de instellingen voor me welke ik moet invullen? Ik krijg steeds de melding:

The answering modem had disconected to check your connection settings and change them if needed tap settings.

Misschien dat iemand de instellingen weet, heb heel got liggen lezen ook op het world topic maar ik kom er maar niet uit : ( Thnx guys
Probeer dit eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Is er ook een manier om programmas geforceerd af te sluiten, of minimaliseren?
Beetje akelig dat je elke keer moet resetten als een programma vastloopt, of er geen exitknop is op het scherm.
Op windows kan je nog alt+F5 of alt+ctrl+del doen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:53:
Is er ook een manier om programmas geforceerd af te sluiten, of minimaliseren?
Beetje akelig dat je elke keer moet resetten als een programma vastloopt, of er geen exitknop is op het scherm.
Op windows kan je nog alt+F5 of alt+ctrl+del doen.
Pocket plus zoals al HEEEL VEEEEL vaker genoemd. Hiermee wordt het kruisknopje rechtsboven ook echt een exit.

Wil je programma's minimaliseren gewoon via start op de today link klikken. Wil je je programma dan weer terug hebben gewoon het programma opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Hoicks schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:23:
Die autolader voor de SPV C500 is gewoon nergens meer te krijgen. Weet er iemand anders een plek waar ik nog zo'n autolader kan scoren?
Ik heb zelf een usb car charger en die werkt perfect hoor. Kostte €9.50 bij http://www.mobileplaza.nl . De kabel kun je daar ok kopen want standaard werkt ie niet met de kabel die je erbij krijgt.

Heb zelf mijn kabel gemod omdat ik er nog eentje had liggen en die dus ook alleen voor het laden gebruik en niet voor Async. Dat wil dan namelijk niet meer dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al een bureauhouder tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

MuSeLive schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:33:
ik ben nu erg aan het twijfelen tussen de S700i, 6630, P910 en dit apparaatje, ik neig het meeste naar de Compact maar is hij niet érg groot ? kan iemand misschien een fototje maken met deze telefoon/pda en een creditcard of andere phone ?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mpolle/mdasize.jpg

Mijn MDA naast de S700 van m'n vrouw. Beiden ongeveer even groot, de MDA is breder en platter.

Als je een beetje verstand hebt van computers (lijkt me wel, want je zit op tweakers :) ) dan zou ik zeker voor de MDA gaan, deze heeft veel meer mogelijkheden wat software betreft, het touchscreen is erg handig, het geheugen veel verder uitbreidbaar, films kun je op volledige schermgrootte bekijken, je kunt veel meer muziek formaten afspelen etc. Als je meer echt een telefoon wilt hebben of een goeie camera dan is de S700i interessant.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de functies van pocketplus is de 'memory indicator'. Nadat ik het programma installeerde gaf deze een percentage aan van ca. 30 procent. Nu is het ruim 50 procent. Ik heb wel programma's geinstalleerd, maar dit was op de geheugen kaart. Trouwens heb ik deze allemaal weer verwijderd.

Wat zegt het percentage van de 'memory indicator' eigenlijk precies? Is het van mij te hoog?

Hoeveel is het bij jullie?

Wat is het verschil tussen storage en program memory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ik heb een Brando Protector Plus (dus niet de ultra clear) gekocht bij shop.brando.com.hk.

Het was even lastig om hem er goed op te krijgen. De douche methode geprobeerd, maar te snel na het afdrogen met de handdoek begonnen denk ik, want er zat toch stof onder de protector. En de eerste paar pogingen ging hij een beetje scheef en een keer onder de rand van het scherm. |:(

Een paar tips om het wel goed te doen:

Ik heb het scherm eerst schoongemaakt met LCD doekjes (nat en droog).

Houdt de protector tegen een rand van het scherm en laat hem vallen, je hebt dan weinig kans op luchtbellen. Wrijf hem dan met een geschikt doekje (waar geen draadjes vanaf komen) naar de randen van het scherm totdat hij er netjes op zit.

Mocht er toch stof of een niet-wegwrijfbare-luchtbel onder zitten, plak een gewoon plakbandje vlak langs een rand van de protector, ongeveer vanaf het midden, naar een aangrenzende rand toe (naar een hoek van het scherm dus), vouw hem bij die rand zo scherp mogelijk 90 graden omhoog (gebruik een nagel om hem echt goed vast te plakken aan de rand van de protector maar niet tegen de rand om het scherm heen).
Trek dan het loshangende stuk plakband vanaf de rand/hoek van de protector recht omhoog van het scherm af, de protector laat dan heel gemakkelijk los.

Nu kun je even snel met een ander stuk plakband onder de protector de stofjes lostrekken om de protector vervolgens meteen weer terug te laten vallen. Zo heb ik al mijn stofjes vrij snel weggekregen.

Het kostte heel wat experimenteren en frustratie om deze methode te ontdekken. :)

Voordelen van de 'plus' ten opzichte van de 'ultra clear':

- Mat ontspiegeld oppervlak, net als bij een TFT monitor.
- Schrijft een beetje papier-achtig, maar dan veel gladder.
- Scherm is beter leesbaar, rustiger zonder hinderlijke spiegelingen (ziet er ook luxe uit).
- Scherm voelt niet plakkerig of zacht, zoals met de bijgeleverde protector.
- Tot nu toe zeer krasbestendig, volgens berichten meer dan de ultra clear.
- Steviger dan de ultra clear, dus gemakkelijker zonder bubbels aan te brengen.
- Vrij ongevoelig voor vingerafdrukken, groot voordeel.

Nadelen:

- Heel licht fijn gekleurd soort ruis-effect, dat beweegt als je het scherm draait, went snel genoeg.
- Scherm is ietsje minder scherp.
- Scherm is ietsje donkerder.

Ik doe zelf grafisch werk, dus ik ben heel kritisch met beeldkwaliteit, maar ik vind in dit geval de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.

Ik heb hier een ultra clear liggen voor de telefoon van m'n vrouw, dus dan kan ik beide protectors nog met elkaar vergelijken.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesleyudw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb een klein vraagje m.b.t. een radio functie op de mda compact...
Ik denk eigenlijk zelf dat ik het antwoord al weet, maar niet geschoten is altijd mis...
Nu de vraag: Is er enige mogelijkheid om radio te kunnen luisteren met de mda compact?

MvG

Lesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:07

Hoicks

Techno!

Josha schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:38:
[...]

Ik heb zelf een usb car charger en die werkt perfect hoor. Kostte €9.50 bij http://www.mobileplaza.nl . De kabel kun je daar ok kopen want standaard werkt ie niet met de kabel die je erbij krijgt.

Heb zelf mijn kabel gemod omdat ik er nog eentje had liggen en die dus ook alleen voor het laden gebruik en niet voor Async. Dat wil dan namelijk niet meer dan ;)
Kun je me uitleggen wat je precies gekocht hebt? De USB car charger van 9.50 en dan nog een kabel erbij of? Is die kabel van 9.50 die je gekocht hebt al voldoende?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:17:
[...]

Pocket plus zoals al HEEEL VEEEEL vaker genoemd. Hiermee wordt het kruisknopje rechtsboven ook echt een exit.

Wil je programma's minimaliseren gewoon via start op de today link klikken. Wil je je programma dan weer terug hebben gewoon het programma opnieuw opstarten.
Geloof dat je mijn vraag niet goed begrijpt.
Het gaat er juist om dat je zoiets kan doen als je je today scherm niet ziet.
Dus je speelt bijv. een spelletje en dan loopt ie vast.
Dan kan je dus niet op het kruisje klikken want dat is er simpelweg niet |:(
Ik heb het dus meer over een ardwarematige toetsencombinatie of zoiets.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je van je T-mobile splash screen (opstartscherm) af, of wil je gewoon eens iets anders,
kijk dan eens op splash.mdacompact.info

Afbeeldingslocatie: http://www.ozdemir.net/splash/mdacompact.gif Afbeeldingslocatie: http://www.ozdemir.net/splash/familyguy.gif Afbeeldingslocatie: http://www.ozdemir.net/splash/geenstijl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

justifire schreef op zondag 30 januari 2005 @ 02:14:
[...]

Geloof dat je mijn vraag niet goed begrijpt.
Het gaat er juist om dat je zoiets kan doen als je je today scherm niet ziet.
Dus je speelt bijv. een spelletje en dan loopt ie vast.
Dan kan je dus niet op het kruisje klikken want dat is er simpelweg niet |:(
Ik heb het dus meer over een ardwarematige toetsencombinatie of zoiets.
Dan blijft alleen de softreset nog over vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 23:20

Hoe heb je dat gedaan, ik heb namelijk bij mijn huluw gps ontvanger een karladergekregen (voor de holux) met mini usb. De gps muis laad ie wel maar de mda niet, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen, om via bluetooth op je gesharede HD's van je pc te browsen en files up- en downloaden.

Manuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:13:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen, om via bluetooth op je gesharede HD's van je pc te browsen en files up- en downloaden.

Manuel
Het is mij nog niet gelukt en waarschijnlijk komt dat doro de volgende redenen: Als ik via activesync een connectie heb met internet en synchronsiatie, krijg ik een 192.168.55.101 adres terwijl mijn complete netwerk in de 192.168.0.* draait. Als ik met programma's ga zoeken naar mijn computers op ip adres krijg ik wel de NETBIOS namen te zien, maar kan ik er geen connectie mee maken.

Graag zou ik willen weten of ik het ip adres wat waarschijnlijk door activesync wordt uitgedeeld zou kunnen wijzigen en de telefoon kan delen, zodat ik via mijn pc's op de mappen van mijn MDA kan kijken en schrijven.

Een oplossing voor bovenstaand probleem zou zijn als er een generieke bluetooth netwerk adapter driver was waar je je bluetooth van je MDA als gewone NIC kan aanspreken en gebruiken. Ik heb overigens geen idee of je een driver zou kunnen installeren op je MDA als deze al bestaan.

Je hoeft overigens je naam niet onder je bericbt te schrijven, dat staat namelijk al in je post :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoicks op 30-01-2005 12:20 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
llpineapple schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:00:
[...]

Hoe heb je dat gedaan, ik heb namelijk bij mijn huluw gps ontvanger een karladergekregen (voor de holux) met mini usb. De gps muis laad ie wel maar de mda niet, helaas
Het is zo met de MDA dat hij alleen gaat laden als er DATA verbinding is . Wat je dan moet doen is een USB kabel moet pakken ( USB ---> Mini Usb). Dan spoor je vervolgens pin 4 en 5 op en die soldeer je vervolgens aan de ground. Ik zal er ff een pic van maken hoe ik het heb gemaakt.

Onthoud wel dat je de kabel niet meer kan gebruiken voor data verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
Ik zal er graag een foto van zien, ik heb toch 2 van die kabels en ik vind het het proberen wel waard. Is het erg dat er ipv 1 apere 2 ampere uit de autolader komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Het is gelukt! Ik kan over m'n netwerk heen bladeren! Ik heb Cresotech Pocket Lance geinstalleerd en nu kan ik alle mappen e.d. zien :)

http://www.pocketlance.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
Nee hoor dat maakt helemaal niets uit omdat hij het kan leveren betekend niet dat het wordt opgenomen :) . Hier een paar pic's van mijn modificaties aan dit geweldig apparaat

MOD1
MOD2

[ Voor 9% gewijzigd door Josha872 op 30-01-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Dus als ik het goed begrijp heb je gewoon een klont tin tussen pin4+5 en ground gesmeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
8) Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Hoicks schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:59:
Het is gelukt! Ik kan over m'n netwerk heen bladeren! Ik heb Cresotech Pocket Lance geinstalleerd en nu kan ik alle mappen e.d. zien :)

http://www.pocketlance.com/
Nu alleen nog even uit zien te vogelen waarom ik niet direct bestanden kan openen vanaf het netwerk (op het netwerk ziet hij de bestanden niet geassocieerd met known filetypes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lesleyudw schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:38:
Ik heb een klein vraagje m.b.t. een radio functie op de mda compact...
Ik denk eigenlijk zelf dat ik het antwoord al weet, maar niet geschoten is altijd mis...
Nu de vraag: Is er enige mogelijkheid om radio te kunnen luisteren met de mda compact?

MvG

Lesley
Radio functie? Waar zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:54:
[...]

Radio functie? Waar zit dat dan?
Die zit er dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
Kan gewoon hoor.

Ik neem aan dat je streaming radio bedoelt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Josha schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:57:
Kan gewoon hoor.

Ik neem aan dat je streaming radio bedoelt :X
Dat noem ik geen radio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2021
Heeft iemand al ervaring met een SD Extreme III kaart en/of een geheugenkaart groter dan 1GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wroet
  • Laatst online: 03-09 11:49
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 09:23:
[...]

Gebuik zelf de blueparrot CK3000 zonder problemen.
Ik heb ook de CK3000, maar kan de voicedial (op de Carkit! niet op de telefoon) niet gebruiken omdat ik niet alle nummers kan 'uploaden' naar m'n Parrot en daar voicetags aan kan hangen.

Bij m'n vorige telefoon (SE T610) had ik daarom veel meer mogelijkheden met die Parrot CK3000.

Nu kan ik slechts opnamen en ophangen met de knopjes op m'n parrot, verder nix.
Ben beter gewend...

Iemand hier meer ervaring mee/oplossingen voor?

Parrot zegt dat het niet kan, maar ik denk dat het met software op te lossen is...

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Hans123 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:36:
Heeft iemand al ervaring met een SD Extreme III kaart en/of een geheugenkaart groter dan 1GB?
Volgens PDAshop moet het werken, tenminste ... de extreme iii 2GB staat bij de accesoires, heb zelf de 1GB gekocht, doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
  • Laatst online: 29-04 17:26
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:10:
[...]

1) Ik neem aan dat via de usb kabel sneller zou moeten gaan.

2) omdat ze waarschijnlijk een enorme zwik van die dingen bij sandisk hebben besteld (ook meteen voor de SDA, die alleen mini slikt). Welke je nu het beste kan kopen? Dat kan ik je niet zeggen. Nog geen ervaring mee.
over vraag 1, kan iemand dit nog meer bevestigen?
valt er een beetje fatsoenlijk te msn'en/ bestandjes sturen via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
een vraagje

wil misschien de mda compact aanschaffen van t-mobile.

hoe zit het met het os?

kan ik ook engelse taal kiezen, of ben ik gebonden aan de nederlandse taal?

zit te twijfelen tussen de mda compact en de p910i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 17:37
Volgens mij heeft de mda compact gewoon een engels o.s hoor. Naar mijn weten is er ook geen nl. versie van te krijgen/maken. Wel voor ppc 2002 daar kon je via een progsel diverse menu's veranderen naar het Nederlands.

Zelf zou ik gaan voor de compact, zit nl. ook net als jou te dubben wat te doen. Heb een ppc 4355 en een phoon, wil het garag inenen straks. En dat kan niet met een 910 (dacht ik)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand hoe je in godsnaam de gprs-monitor die je op een cd erbij krijgt van T-mobile er weer af kan halen? bij mij krijg ik iedere keer toegang geweigerd, ook nadat ik alle running programs heb beeindigd krijg ik hem er ook niet af, ook niet via file explorer, dan is het file in gebruik. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Iemand die uit wil leggen hoe je kan streamen ?
Zie de optie wel staan bij pocket music maar krijg het niet werkend?
Verbinding met de pc en internet is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Cybersijp schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:56:
Volgens mij heeft de mda compact gewoon een engels o.s hoor. Naar mijn weten is er ook geen nl. versie van te krijgen/maken. Wel voor ppc 2002 daar kon je via een progsel diverse menu's veranderen naar het Nederlands.

Zelf zou ik gaan voor de compact, zit nl. ook net als jou te dubben wat te doen. Heb een ppc 4355 en een phoon, wil het garag inenen straks. En dat kan niet met een 910 (dacht ik)
hey Cybersijp, ja klopt...p910 is ook een stuk duurder, en met de windows os, kan ik denk ik toch meer mee

Maar je weet dus zeker dat de t-mobile mda compact gewoon engels os is, want dan hak ik de knoop door en bestel ik 'm morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 17:37
Check de pics maar van alle plaatjes e.d welke je van dat ding tegenkomt. Altijd engels o.s. Nederland is gewoon weg een te klein land om een specifiek Nl o.s voor te maken.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Laatst online: 11-03 12:06
Dalma schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:39:
[...]

hey Cybersijp, ja klopt...p910 is ook een stuk duurder, en met de windows os, kan ik denk ik toch meer mee

Maar je weet dus zeker dat de t-mobile mda compact gewoon engels os is, want dan hak ik de knoop door en bestel ik 'm morgen ;)
jep, hij is Engels, niet in Nederlands,, minder is dat de handleiding ook niet nederlands is, maar jaaa toch niet nodig :+

Heb m sinds eergister, en WOW, wat een Supertoestel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55

oZy

probleem met bluetooth opgelost, het zat em in de installatie van de sitecom software op PC, ik bleef maar zoeken op de MDA 8)7

Volgende vraag; zijn er verloop stekkers voor de bekabelde GPS muizen naar de door MDA Compact gebruikte mini USB aansluiting? Ik heb een Road Pilot GPS muis met een (soort) PS2 aansluiting, en een 5 tal verloop stekkers naar allerlei formaten (iPaq, MDA2, etc) maar geen mini USB.. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
oZy schreef op maandag 31 januari 2005 @ 01:29:
probleem met bluetooth opgelost, het zat em in de installatie van de sitecom software op PC, ik bleef maar zoeken op de MDA 8)7

Volgende vraag; zijn er verloop stekkers voor de bekabelde GPS muizen naar de door MDA Compact gebruikte mini USB aansluiting? Ik heb een Road Pilot GPS muis met een (soort) PS2 aansluiting, en een 5 tal verloop stekkers naar allerlei formaten (iPaq, MDA2, etc) maar geen mini USB.. iemand een idee?
zou je ajb kunnen vermelden wat er dan fout zat met de installatie van de sitecom software wel zo handig voor als andere mensen er ook problemen mee hebben
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
0xrubennft schreef op maandag 31 januari 2005 @ 00:11:
[...]

jep, hij is Engels, niet in Nederlands,, minder is dat de handleiding ook niet nederlands is, maar jaaa toch niet nodig :+

Heb m sinds eergister, en WOW, wat een Supertoestel!!
ok perfect, wil 'm namelijk ook engels hebben en niet nederlands, werk ook al jaren met engelse producten, dus vandaar, en vind het persoonlijk mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoicks schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:38:
[...]

Nu alleen nog even uit zien te vogelen waarom ik niet direct bestanden kan openen vanaf het netwerk (op het netwerk ziet hij de bestanden niet geassocieerd met known filetypes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
Ook nog een perfect programma gevonden; namelijk de "Pocket DVD Wizard"
ong 1,25 mb per minuut voor goede kwailiteit video! dus ben bezig met
mpg's van video clips om te zetten naar ong 4/5mb per videofile! lekker voor in de auto :P en dvd films zijn ook maar ong 150mb! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de mda compact en de nokia ck-7w bluetooth carkit??
Ben benieuwd hoe het geluid is van dit toestel icm de carkit, mijn t610 geeft namelijk een verschirkkelijke echo aan de andere kant van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik ben nieuw hier en heb me geregistreerd om wat te vragen over de mda.

Ik mag van t-mobile een nieuwe telefoon uitkiezen en ben wel geinteresseerd in het concept van pda + telefoon. Ik heb nog niet eerder een pocket pc oid gehad, maar het lijkt me erg handig en dan voornamelijk voor agenda functies task notes en word toepassingen om onderweg iedeen te kunnen vastleggen. Internet functies zal ik waarschijnlijk niet gebruiken (is me nog te duur). Mp3 speler is ook zeer welkom.

Nou is dus mijn vraag: Eerste functie van het apparaat is voor mij toch telefoon. Is het mogelijk met een hand te bellen? en kan de mda gewoon zonder bescherming in de broekzak? En smsen met de keypad. Werkt dat prettig? Ik ben nog erg aan het twijfelen tussen de mda en de sda. Ik denk dat de sda als telefoon prima werkt maar niet werkt als organizer door het klijne scherm en het feit dat alles met t9 ingevoerd moet worden. De mda werkt als pocket pc lijkt me prima, maar hoe bevalt hij als telefoon qua gebruikersgemak?

En ik heb het hele topic al doorgelezen ( :z ) maar nog niet echt een antwoord kunnen vinden op deze vraag. Gebruikerservaringen please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:24
Misschien handig voor alle mensen die nog geen Compact hebben en vragen hebben over alle functies, dit is een link naar de handleiding.
http://www.myxda.com/down...i_MU_en_O2asia_041105.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:59

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:07:
Eerste functie van het apparaat is voor mij toch telefoon. Is het mogelijk met een hand te bellen?
Ja, je kunt hadsfree bellen. Is dat handig dan? Nee. Je kunt dan beter een Bluetooth headsetje kopen. De oordopjes en micro die erbij zitten voldoen imho niet (echo enzo).
en kan de mda gewoon zonder bescherming in de broekzak?
Ja dat kan, zou ik alleen niet doen. Minimaal zo'n protector velletje van 10 euro en eigenlijk gewoon zo'n leathercase oid. Dat ding dat erbij wordt geleverd is niet handig. Je moet de PDA eruit halen om te kunnen bellen.
En smsen met de keypad. Werkt dat prettig?
Dat werkt sneller dan met een telefoon. Maar daar was ik ook nooit zo snel in.
De mda werkt als pocket pc lijkt me prima, maar hoe bevalt hij als telefoon qua gebruikersgemak?
Met bluetooth headsetje belt hij uitermate prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Josha schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:09:
Nee hoor dat maakt helemaal niets uit omdat hij het kan leveren betekend niet dat het wordt opgenomen :) . Hier een paar pic's van mijn modificaties aan dit geweldig apparaat

MOD1
MOD2
Ik heb een merkloze USB-mini auto lader gekocht (10 euro) die dus blijkbaar ook niet oplaadt. De PDA denkt dat hij wel aan de Synckabel hangt (hij pakt de brightness instellingen van de external power als de lader erin zit). Maar ik zie geen oranje lampje (dat ik wel bij de bijgeleverde oplader zie).

Zou ik die ook op dezelfde manier kunnen modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik heb ook zitten twijfelen tussen de SDA en de MDA, om dezelfde reden, ik heb toch gekozen voor de MDA en hij bevalt uitstekend!!
Ik gebruik hem gewoon als telefoon, los in de broekzak.(wel met een screenprotector) Met bellen geeft het geen enkel probleem, je gaat gewoon naar het telefoonboek en druk op Intelipad "p" voor pietje, of je scrolt er gewoon naar toe, scrollen gaat erg snel.
Sms'en gaat naar mijn mening nog niet erg soepel, naam invoeren gaat prima, maar sms'en zonder t9 (iemand trouwens al gevonden) en zonder stylus gaat toch niet zo soepel als met een gewoon toetsenbord op je telefoon.

Het navigeren door het toestel gaat mijn inziens prima, soms moet je even mikken met je vingers, maar is voor mij prima te doen(nu heb ik inmiddels ook m'n duimnagel laten groeien
:9)

Al met al bevalt hij prima, zowel als telefoon en als pda en mp3, spelletjes enz. enz............

[ Voor 38% gewijzigd door Alieunited op 31-01-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, bedankt voor de goede adviezen. Die mda heeft voor mij ook wel een hogere "die-moet-ik-hebben" factor ;) Nog een simpele vraag: Toetsenblokkering? is wel noodzakelijk als ie los in de broekzak gaat... Ik zal ook de handleiding eens doorbladeren. Misschien leuk om nog even te laten weten dat ik al ergens een losse batterij heb gezien voor dit ding. Zal tzt ook wel naar europa komen.

Morgen naar de winkel....

Edit: Toetsenblokkering staat vermeld in dit topic, met powerbutton uitzetten oid. Ik neen aan dat de telefoon dan wel nog gewoon aanstaat (en dus afgaat als iemand belt?).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:56:

Edit: Toetsenblokkering staat vermeld in dit topic, met powerbutton uitzetten oid. Ik neen aan dat de telefoon dan wel nog gewoon aanstaat (en dus afgaat als iemand belt?).
Yep, de MDA blijft eigenlijk altijd aanstaan. Wil je niet gebeld worden, dan zet je hem op 'flight mode'. Dan is het een gewone PDA geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
welke leather cases raden jullie aan?

of waar kan ik leather cases aanschaffen voor de mda compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
boppert schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:22:
[...]

Ik heb een merkloze USB-mini auto lader gekocht (10 euro) die dus blijkbaar ook niet oplaadt. De PDA denkt dat hij wel aan de Synckabel hangt (hij pakt de brightness instellingen van de external power als de lader erin zit). Maar ik zie geen oranje lampje (dat ik wel bij de bijgeleverde oplader zie).

Zou ik die ook op dezelfde manier kunnen modden?
Ja precies dit kun je zo op deze manier doen. Het is alleen niet een officiéle manier dus het is op eigen risico ;) .

Tip

Soldeer die mini usb kant niet op zondag morgen : 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

Op deze site kwam ik veel kabels tegen: http://www.mobinav.net/in...target=front.html&lang=nl

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Josha schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:12:
[...]

Ja precies dit kun je zo op deze manier doen. Het is alleen niet een officiéle manier dus het is op eigen risico ;) .

Tip

Soldeer die mini usb kant niet op zondag morgen : 8)7
Als ik em aan m'n PC hang zie ik ook geen oranje lampje, maar hij laadt wel degelijk. Kijk even bij je sytem settings, power dingetje. Als daar charging bij staat si ie toch echt aan het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk m'n mda binnen (smartphonestunts.nl --> nette afhandeling en goede service!), bevalt erg goed :)

Even twee vraagjes (ik kon het tot nu toe niet in dit topic vinden): als je een filmpje opneemt met je mda zet ie de video in principe in mp4-formaat. Maar in wat voor formaat komt de audio te staan? Dit kan je helaas nergens instellen. Ik krijg bij al mijn spelers op m'n pc (winamp, divxplayer, realone, mediaplayer, quicktime) de melding dat ze de audio niet af kunnen spelen.

Iemand enig idee in wat voor formaat je audio wordt opgenomen en welke codec je dus nodig hebt om het weer af te spelen?

In welke situatie kan je het best je video's opnemen in mp4 stand en wanneer het best in motion jpg-stand? Wat zijn de verschillen?

Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij t for telecom langs geweest en even met de mda gespeeld. Donderdag mag ik hem ophalen. Vlak na mij kwam iemand die er ook een wilde maar ik had de laatste, hij kreeg levertijd onbekend te horen. Net op tijd dus!

Eerste indruk: Wow, dit is een stap vooruit tov m'n "ouderwetse" telefoon! Ga hier een hoop plezier van hebben (en vermoedelijk hier ook nog wel wat vragen stellen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met Skype op je MDA i.c.m. een GSM internetverbinding? (Nee is niet duurder wanneer je er mee naar Australië belt :9 )

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand het al gelukt is thuis met je MDA te Skypen over een Bluetooth internetverbinding. Als het lukt koop ik toch maar ;) zo'n dongle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou er een NL woordenboek uitkomen? Als ik nu mijn sms berichten schrijf komt ie met engelse suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

ik heb het ding nu al ff maar ik zou graag willen kunnen zien hoe veel minuten ik nou werkelijk heb gebeld met het ding .. je kan standaard alleen kijken hoeveel je in totaal gebeld hebt .. dus bellen en gebeld worden bij elkaar...

zijn hier proggies voor ?

als je de oplossing hebt mail me dan aub _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:24:
zou er een NL woordenboek uitkomen? Als ik nu mijn sms berichten schrijf komt ie met engelse suggesties.
Check wordlogic, die is er ook in nl versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontving net mijn rekening van T-Mobile, ik heb nog 300 minuten over (Ja ik weet het, ik ben niet zo'n beller)

Omdat ik via mijn PC veel naar internet radio luister kreeg ik opeens een idee

- neem een gratis internetprovider welke nog een normaal inbelnummer heeft
(geen 06700 etc, T-Mobile brengt deze nummers apart in rekening)
- log in en luister naar een internetuitzending.
(Ik heb dit via een usb kabel geprobeerd, maar WMP speelt niets af op mijn PDA.
is er misschien een programma wat dit wel kan?)
- sluit mijn pda aan op mijn autoradio via verloop stekker

En ik heb internetradio in mijn auto.

Heeft iemand dit idee ook al gehad en zoja is het je gelukt?
Ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
Raziel schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:56:
[...]

Als ik em aan m'n PC hang zie ik ook geen oranje lampje, maar hij laadt wel degelijk. Kijk even bij je sytem settings, power dingetje. Als daar charging bij staat si ie toch echt aan het laden.
Ik ga niet eerst solderen en dan bekijken of er andere mogelijkheden zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn auto een Nokia Carkit zitten, voor een 6110 enzo. Maar die heb ik nooit gebruikt (maar er ook nog nooit uitgesloopt). En nu zat ik te denken....

Die carkit, daar lopen 2 snoertjes naar toe: waarschijnlijk 1 voor voeding (12V) en 1 voor geluid (microfoon+speaker)

Nu had ik net het volgende idee. Als ik nou de juiste draadjes weet te pakken en daar een mini-jackplug aan soldeer, dan kan ik die in mijn MDA stoppen. En kan ik muziek via mijn autoradio-speakers afspelen! Of de navigatie-instructies over de autoradio-speakers!

Het hoeft alleen maar vanuit de MDA naar de boxen (en niet van microfoon naar de MDA) omdat ik handsfree bel dmv een Bluetooth headset.

Als ik in mijn Nokia Carkit kijk zitten daar 2 en 7 koperen 'pinnetjes'.
Eerst 1, dan stukje vrij, dan weer 1. (ik denk dat dat voor de voeding is).
En dan verderop 7 op een rijtje (microfoon in en geluid uit?)

Als mensen hier mij kunnen uitleggen welk pinnetje waarvoor is, dan kan ik zelf wel de bijbehorende draadjes bepalen. En als dan ook nog iemand kan uitleggen welke draadjes ik hoe op een mini-jack moet plakken, dan komt het helemaal goed.

Links naar soldeer-freaks mogen natuurlijk ook.
BTW: kheb sinds 8 jaar niet meer gesoldeerd dus ik ben een mega-leek hoor! Maar tlijkt me leuk om te proberen... Nix te verliezen want het is een lease-auto :)

-edit-
heb al iets gevonden, namelijk
Afbeeldingslocatie: http://www.bryte.net/pics/data61.gif
1 - Charger input (8.4 V)
2 - Charger control
3 - Mic input (60mV - 1V)
4 - Signal ground
5 - Ear output (80mV - 1V)
6 - MBUS (9600 bps)
7 - FBUS/rx
8 - FBUS/tx
9 - GND

Maar hiermee weet ik niet of (en hoe) ik welke draadjes aan een mini-jack moet maken....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
Ehm de eerste is de microfoon. Ik zal wel ff een plaatje maken voor je

http://home.wanadoo.nl/~w...en/IMG_0029%20(Large).JPG

Misschien dat je de speaker moet omdraaien maar dat moet je maar bekiekn

[ Voor 53% gewijzigd door Josha872 op 31-01-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb Skype al draaiende gehad via de Wifi en Bluetooth, maar nog niet via GSM-data. Ik heb de Sandisk 256mb+Wifi module. Skype via de verbinding is geen probleem.

Om via Bluetooth Skype te kunnen gebruiken kun je dat via Active Sync doen, maar dit is eigenlijks te traag. Een gigantische lag. de internet verbinding via Active Sync wordt namelijk getunneld via een com poort met max 115.200 b/s.

Wat wel werkt is de Toshiba Bluetooth stack via de PAN profile. Maar de Toshiba Bluetooth Stack is nog steeds niet stabiel op de MDA Compact.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josha schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:21:

Hey, bedankt joh! Maar kun je ook aanduiden welke nummertjes van mijn plaatje overeenkomen met jouw ground, mic, speaker R en speaker L?

En qua spanning/voltage/weerstand/weetikwatnogmeervoortermen, zou dat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
[b]
1 - Charger input (8.4 V)
2 - Charger control
3 - Mic input (60mV - 1V)
4 - Signal ground
5 - Ear output (80mV - 1V)
6 - MBUS (9600 bps)
7 - FBUS/rx
8 - FBUS/tx
9 - GND

Maar hiermee weet ik niet of (en hoe) ik welke draadjes aan een mini-jack moet maken....
Als ik zou bekijk komt er dus geen stereo geluid uit car kit.

Dan zal ik het volgende doen:
3 ----> Mic
5 ----> Left & Right Speaker
9 ----> Ground

Maar aan jouw om te beslissen of je stereo geluid op deze manier wilt toepassen.

EDIT Qua voltages weet ik niet of het wel helemaal goed is maar proberen zou ik zo zeggen

[ Voor 10% gewijzigd door Josha872 op 31-01-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerV
  • Laatst online: 11:33
Beste mensen, ik ben ten einde raad...

Ik heb zaterdag voor mijn MDA Compact de Holux GR-230 bluetooth GPS ontvanger gekocht. Deze wil ik gaan gebruiken met TomTom navigator 3 die ik al in mijn bezit had.

Ik heb de gps ontvanger, op 1x na, niet aan de praat gekregen. Met m'n mda kan ik de ontvanger wel gewoon zien en een bond creeren. Bij de ontvanger hoort een programma gps-viewer, deze heb ik ook geinstalleerd. Wanneer ik met het programma ga scannen op de poorten waar de gps ontvanger zit, vind deze niks. De 1e keer dat ik dit deed vond hij de ontvanger gewoon wel onder Com5. Toen begon hij ook gewoon naar satellieten te zoeken en leek het allemaal perfect te werken. Het satellieten zoeken begon mij echter een beetje te lang duren dus heb ik toen mn mda een keer gereset. Sindsdien doet deze het dus niet meer.

Ook wanneer ik het bijbehorende programma niet installeer en het alleen met TomTom probeer lukt het niet. Met de versie 3.03 komt bluetooth gps nog gewoon in de drivers lijst voor. Als ik deze dan selecteer in combinatie met de TomTom Wireless GPS kan ik het hokje niet aanvinken om de een of andere reden. Ik heb ook verschillende andere combinaties geprobeerd, maar dat was allemaal tevergeefs. Ik heb inmiddels al de laatste update van TomTom geinstalleerd, maar als ik dat doe dan is Bluetooth Gps zelfs helemaal uit de driverslist verdwenen....

Ik heb diverse dingen geprobeerd (o.a. vele harde resets en nieuwe installaties) en heb verschillende fora afgezocht, maar kon niemand vinden met een soortgelijk probleem. Dus vandaar dit bericht in de hoop dat het iemand bekend voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josha schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:07:
[...]

Als ik zou bekijk komt er dus geen stereo geluid uit car kit.

Dan zal ik het volgende doen:
3 ----> Mic
5 ----> Left & Right Speaker
9 ----> Ground

Maar aan jouw om te beslissen of je stereo geluid op deze manier wilt toepassen.

EDIT Qua voltages weet ik niet of het wel helemaal goed is maar proberen zou ik zo zeggen
Thnx! Wordt as zaterdag knutselen :) Leuk! En idd, ik ga het wel gewoon proberen. Want aangezien het vanuit mijn MDA naar de speakers gaat, hoef ik niet bang te zijn datk de boel opblaas.

Is er misschien ook nog een mini-USB-plugje te monteren op snoertjes 1 en 2? Zou helemaal mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
Het mooiste zou zijn dat je de uitgangen van de speakers (van de MDA) naar de Aux laat gaan. Heb ik ook zo gedaan en geluid klinkt uitmuntend :) . Met die mini USB uitgang zal ik een beetje oppassen omdat die 5 V DC moet zijn. Ik weet niet wat er van die Carkit afkomt? Anders moet je er een regelaar tussen doen van 12 V naar 5 V. Als je daar nog meer vragen over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
JelmerV schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:14:
Beste mensen, ik ben ten einde raad...

Ik heb zaterdag voor mijn MDA Compact de Holux GR-230 bluetooth GPS ontvanger gekocht. Deze wil ik gaan gebruiken met TomTom navigator 3 die ik al in mijn bezit had.

Ik heb de gps ontvanger, op 1x na, niet aan de praat gekregen. Met m'n mda kan ik de ontvanger wel gewoon zien en een bond creeren. Bij de ontvanger hoort een programma gps-viewer, deze heb ik ook geinstalleerd. Wanneer ik met het programma ga scannen op de poorten waar de gps ontvanger zit, vind deze niks. De 1e keer dat ik dit deed vond hij de ontvanger gewoon wel onder Com5. Toen begon hij ook gewoon naar satellieten te zoeken en leek het allemaal perfect te werken. Het satellieten zoeken begon mij echter een beetje te lang duren dus heb ik toen mn mda een keer gereset. Sindsdien doet deze het dus niet meer.

Ook wanneer ik het bijbehorende programma niet installeer en het alleen met TomTom probeer lukt het niet. Met de versie 3.03 komt bluetooth gps nog gewoon in de drivers lijst voor. Als ik deze dan selecteer in combinatie met de TomTom Wireless GPS kan ik het hokje niet aanvinken om de een of andere reden. Ik heb ook verschillende andere combinaties geprobeerd, maar dat was allemaal tevergeefs. Ik heb inmiddels al de laatste update van TomTom geinstalleerd, maar als ik dat doe dan is Bluetooth Gps zelfs helemaal uit de driverslist verdwenen....

Ik heb diverse dingen geprobeerd (o.a. vele harde resets en nieuwe installaties) en heb verschillende fora afgezocht, maar kon niemand vinden met een soortgelijk probleem. Dus vandaar dit bericht in de hoop dat het iemand bekend voor komt.
Hulp is onderweg... ik heb dezelfde gps ontvanger en bij mij werkt het allemaal perfect. Zal even naar de instellingen in tt gaan en deze posten (ik neem aan dat je de muis gepaird heb met de pincode 6268). Bij het pairen vraagt de mda om een comport aan te maken, heb ik gedaan.

In tt (gps):
muis type holux GM-210
Com5
vierkantje aanvinken

Dan terug naar status en de satalieten worden gevonden (een fix kan soms lang duren).

Mocht dat allemaal niet lukken download dan VITO navigator2 (trial, lkan je gelijk gaan geocachen, iedeaal te doen met pda en gps muis) en doe een scan naar beschikbare gps kanalen, mocht er dan niet gevonden worden dan is er iets mis met je muis of het pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josha schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:32:
Het mooiste zou zijn dat je de uitgangen van de speakers (van de MDA) naar de Aux laat gaan. Heb ik ook zo gedaan en geluid klinkt uitmuntend :) . Met die mini USB uitgang zal ik een beetje oppassen omdat die 5 V DC moet zijn. Ik weet niet wat er van die Carkit afkomt? Anders moet je er een regelaar tussen doen van 12 V naar 5 V. Als je daar nog meer vragen over hebt.
Volgens dat plaatje 8,4 V. En dat _moet_ 5V, anders gaat-ie stuk he.
Kheb een Renault met zo'n inbouwradio, kweet niet of daar een AUX op zit.. Zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerV
llpineapple schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:04:
[...]

Hulp is onderweg... ik heb dezelfde gps ontvanger en bij mij werkt het allemaal perfect. Zal even naar de instellingen in tt gaan en deze posten (ik neem aan dat je de muis gepaird heb met de pincode 6268). Bij het pairen vraagt de mda om een comport aan te maken, heb ik gedaan.

In tt (gps):
muis type holux GM-210
Com5
vierkantje aanvinken

Dan terug naar status en de satalieten worden gevonden (een fix kan soms lang duren).

Mocht dat allemaal niet lukken download dan VITO navigator2 (trial, lkan je gelijk gaan geocachen, iedeaal te doen met pda en gps muis) en doe een scan naar beschikbare gps kanalen, mocht er dan niet gevonden worden dan is er iets mis met je muis of het pairen.
Kee alvast bij voorbaat dank! Ik heb mn mda maar weers helemaal gereset en heb m net gepaird met mn ontvanger... Nu nog ff TomTom installeren en buiten zitten en kijken of ie een fix maakt... Kan je in het Gps menu meteen zien of de Gps ontvanger werkt? Of doet ie pas wat als ie echt een fix gemaakt heeft..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
Kee alvast bij voorbaat dank! Ik heb mn mda maar weers helemaal gereset en heb m net gepaird met mn ontvanger... Nu nog ff TomTom installeren en buiten zitten en kijken of ie een fix maakt... Kan je in het Gps menu meteen zien of de Gps ontvanger werkt? Of doet ie pas wat als ie echt een fix gemaakt heeft..?
je ziet van de sateliet naar de pcc data lopen. In de sky view daaronder zie je dan de satelieten verschijnen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vandaag naar Duitsland geweest met behulp van TomTom, tot de grens ging het goed en net over de grens dacht ik, zet hem wel op flight-mode, hoef toch niet bereikbaar te zijn. Maar toen raakte ik opeens de sattelieten kwijt. Heeft iemand ook hiermee te kampen gehad? Want toen ik de Flight-mode weer uitzette toen kreeg ik opeens weer de sattelieten terug. Ik weet niet of het te maken had dat ik in Duitsland zat, maar heb het in NL nog niet geprobeerd hoe de mda reageert op dit probleem, maar hij hoort toch gewoon in fligt-mode ook de sattelieten te krijgen? Of zit er een koppeling tussen ontvangst gps en de ontvangst van de telefooon?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Laatst online: 05-06-2024
Josha schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:21:

ben het hier niet mee eens....zie posts eerder in dit topic, nomaals mijn plaatje
Afbeeldingslocatie: http://paulkalkman.no-ip.com/conradm/forum/jackplug.jpg
de uitleg staat eerder in dit forum

en op de speaker aansluiting van je carcit moet je nier en links en rechts maar links of rechts aansluiten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Laatst online: 05-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:52:
Ik was vandaag naar Duitsland geweest met behulp van TomTom, tot de grens ging het goed en net over de grens dacht ik, zet hem wel op flight-mode, hoef toch niet bereikbaar te zijn. Maar toen raakte ik opeens de sattelieten kwijt. Heeft iemand ook hiermee te kampen gehad? Want toen ik de Flight-mode weer uitzette toen kreeg ik opeens weer de sattelieten terug. Ik weet niet of het te maken had dat ik in Duitsland zat, maar heb het in NL nog niet geprobeerd hoe de mda reageert op dit probleem, maar hij hoort toch gewoon in fligt-mode ook de sattelieten te krijgen? Of zit er een koppeling tussen ontvangst gps en de ontvangst van de telefooon?

Dank
bij flightmode gaat ook je BT uit......dus flightmode en dan handmatig BT aanzetten of flightmode on/off en dan niet je pin in toetsen!!! dan moet het wel werken...en waarom zou je niet berijkbaar willen zijn ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerV
llpineapple schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:46:
[...]

je ziet van de sateliet naar de pcc data lopen. In de sky view daaronder zie je dan de satelieten verschijnen,
Ok.. ik heb alles ingesteld zoals je in een eerdere post had gezegd en heb de boel een kleine 20 min. in m'n auto laten liggen. Na 20 min. echter geen enkele vooruitgang... :'( Het gekke is, het oranje lampje knipperd wat betekend dat ie een fix heeft en daarnaast knipperd het blauwe lampje ook per seconde wat dus zou aangeven'dat er data verkeer is... Van dit alles is echter niks in het Gps menu terug te vinden..... *zucht* Ik denk dat er iets in het pairen verkeerd gaat... Ik heb alleen geen flauw idee wat... De compoort is gewoon aangemaakt en bluetooth staat aan, verder werkt de bluetooth van mijn mda prima wanneer ik wat wil verzenden etc... Het is voor mij vooralsnog een raadsel. Morgen ga ik naar de winkel waar ik 'm vandaan heb (pdashop) en dan hoop ik dat ze 'm daar wel aan de praat krijgen en ff kijken of alles het wel doet in combinatie met een andere ontvanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerV
Ik heb ook nog even dat VITO Navigator2 geprobeerd... Bij het poort scannen vind hij echter niks... Misschien ligt het aan de ontvanger, morgen terug naar de winkel in ieder geval en hopen dat het allemaal wat duidelijker wordt...

Ik hou jullie op de hoogte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17
Maakt de snelheid van de SD-kaart veel uit? Ik ben van plan een 1GB kaartje te kopen, maar moet er dan een "snelle" kaart in of merk je het verschil toch nauwelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Raziel schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:56:
[...]

Bij mij geeft hij geen charging aan.
Ik heb nu mijn miniusb stekkertje aangepast met een stanleymes (om het binnenste plastic weg te halen) en vervolgens met een dikke stookpook van een soldeerbout een stuk tin van de achterkant van een gloeilamp erop gesmeerd (ik heb te weinig geduld om even goeie materialen aan te schaffen), en hey presto: het werkt nog ook :D :D

Even een sfeerportret van de mini-usb stick (de dikke klodder tin zit er hier nog niet helemaal op):
Afbeeldingslocatie: http://kennisbank.brinkster.net/testjes/miniusb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

ruud2all schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:13:
Maakt de snelheid van de SD-kaart veel uit? Ik ben van plan een 1GB kaartje te kopen, maar moet er dan een "snelle" kaart in of merk je het verschil toch nauwelijks?
Je kunt je kaartje het beste volprakken met een cardreader, dat gaat een stuk sneller. Voor de PDA zelf zal zo'n kaart snel zat zijn om er bijvoorbeeld video mee te kijken of muziek vanaf te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
pff,, als ik Media player10 heb aanstaan op mn pc (zoals altijd) en ik connect mn pda, dan gaat ie automatic syncen,, oftewel, heel de storage card volgooien met mp3s... hoe stop ik dit automatisch??
kan het niet vinden bij de instellingen van media player?

'-- EDIT__

AL GEVONDEN! SORRY!!! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door 0xrubennft op 01-02-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
JelmerV schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:42:
Ik heb ook nog even dat VITO Navigator2 geprobeerd... Bij het poort scannen vind hij echter niks... Misschien ligt het aan de ontvanger, morgen terug naar de winkel in ieder geval en hopen dat het allemaal wat duidelijker wordt...

Ik hou jullie op de hoogte..
Heb je de code 6268 gebruikt om een beveiligde verbinding op te zetten. Dat is het enige wat ik nog kan bedenken wat fout is. Bij vito hoef je niet eens een fix te hebben om te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
0xrubennft schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 00:58:
pff,, als ik Media player10 heb aanstaan op mn pc (zoals altijd) en ik connect mn pda, dan gaat ie automatic syncen,, oftewel, heel de storage card volgooien met mp3s... hoe stop ik dit automatisch??
kan het niet vinden bij de instellingen van media player?

'-- EDIT__

AL GEVONDEN! SORRY!!! ;)
zoals ik al een keer eerder zei het zou misschien ook leuk zijn voor andere mensen als je je oplossing erbij zou zetten dat is de bedoeling van dit forum.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55

oZy

Even ter info; het blijkt niet mogelijk te zijn een GPS muis aan te sluiten op de 'mini-USB' port; deze ondersteunt namelijk geen seriele verbinding terwijl een GPS muis dit vereist. Ik ga opzoek naar een bluetooth muis dus :Y) Iemand nog tips?
InfoTracer schreef op maandag 31 januari 2005 @ 07:44:
zou je ajb kunnen vermelden wat er dan fout zat met de installatie van de sitecom software wel zo handig voor als andere mensen er ook problemen mee hebben
alvast bedankt
Het probleem was dat nadat ik de drivers de eerste keer geïnstalleerd had stond bij hardware beheer de bluetooth radio onder netwerk adapters ipv onder bluetooth radio's. Dit kwam omdat ik de XP2 addendum niet goed had gevolgd; ik had bij het updaten van de driver aangegeven dat windows in de opgegeven map (waar de zipfile is uitgepakt) mocht zoeken naar een nieuwe driver. Terwijl het de bedoeling is dat je aangeeft dat je zelf een andere driver selecteert en daarna in het volgende scherm naar die map browsed. My bad dus, haastige spoed etc :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:14:
Heeft iemand ervaring met Skype op je MDA i.c.m. een GSM internetverbinding? (Nee is niet duurder wanneer je er mee naar Australië belt :9 )

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand het al gelukt is thuis met je MDA te Skypen over een Bluetooth internetverbinding. Als het lukt koop ik toch maar ;) zo'n dongle
Skype via bluetooth (dus via een verbinding met je pc, waar Internet op zit-> Active sync moet AAN staan en verbonden zijn) werkt prima (met dezelfde lichte vertraging als gewoon op je pc)

Skype via GPRS kun je vergeten (net getest, maar de vertraging is zo enorm dat een fatsoenlijk gesprek niet mogelijk is, gek genoeg klinkt het geluid helemaal niet verkeerd)
Via GSM hoef je het dan niet te proberen die bandbreedte is nog kleiner.

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
InfoTracer schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 08:05:
[...]

zoals ik al een keer eerder zei het zou misschien ook leuk zijn voor andere mensen als je je oplossing erbij zou zetten dat is de bedoeling van dit forum.
alvast bedankt
okej, sorry :) ! maar als je Mediaplayer10 hebt aanstaan, en je plugt je MDA erin, dan gaat windows automatisch mp3tjes croppen en op je mda zetten.. om dit uit te zetten: Connect je MDA met de pc, Ga naar tab-blad Sync toe, Dan boven in staat, Set up Sync, klik daarop, en dan bovenaan het hokje " Synchronize Device automatically" uitvinken..
en voila, probleem opgelost! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door 0xrubennft op 01-02-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

0xrubennft schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:55:
[...]

okej, sorry :) ! maar als je Mediaplayer10 hebt aanstaan, en je plugt je MDA erin, dan gaat windows automatisch mp3tjes croppen en op je mda zetten.. om dit uit te zetten: Connect je MDA met de pc, Ga naar tab-blad Sync toe, Dan boven in staat, Set up Sync, klik daarop, en dan bovenaan het hokje " Synchronize Device automatically" uitvinken..
en voila, probleem opgelost! _/-\o_
Waarom gebruik je überhaupt MP10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
Mex schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:01:
[...]

Waarom gebruik je überhaupt MP10?
eehmm, Gebruik het standaard als Mp3 speler, ipv winamp.. En toen ik zag dat er een nieuwe uitkwam, heb ik die gedownt.. Ziet er mooier uit, Meer Visualizations mogelijkheden, en overzichtelijker.. (en gebruik het vaak opmn 2e scherm, dus vind mooie interface ook belangrijk :P ) en op de MDA staat toch ook 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:26:
[...]

Skype via bluetooth (dus via een verbinding met je pc, waar Internet op zit-> Active sync moet AAN staan en verbonden zijn) werkt prima (met dezelfde lichte vertraging als gewoon op je pc)

Skype via GPRS kun je vergeten (net getest, maar de vertraging is zo enorm dat een fatsoenlijk gesprek niet mogelijk is, gek genoeg klinkt het geluid helemaal niet verkeerd)
Via GSM hoef je het dan niet te proberen die bandbreedte is nog kleiner.

Thomas
Vet, dat ga ik eens proberen! :) Hoewel mijn eerdere ervaringen met Skype niet geweldig zijn: slecht geluid en een dikke vertraging. Tips waaraan dat zou kunnen liggen?

Is het ook mogelijk te skypen gebruikmakend van een BT headset?
En kun je de BT Headset gebruiken om naar muziek te luisteren? Of je TomTom-instructies op te horen?

Jaja, vragen te over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:30:
Ik ontving net mijn rekening van T-Mobile, ik heb nog 300 minuten over (Ja ik weet het, ik ben niet zo'n beller)

Omdat ik via mijn PC veel naar internet radio luister kreeg ik opeens een idee

- neem een gratis internetprovider welke nog een normaal inbelnummer heeft
(geen 06700 etc, T-Mobile brengt deze nummers apart in rekening)
- log in en luister naar een internetuitzending.
(Ik heb dit via een usb kabel geprobeerd, maar WMP speelt niets af op mijn PDA.
is er misschien een programma wat dit wel kan?)
- sluit mijn pda aan op mijn autoradio via verloop stekker

En ik heb internetradio in mijn auto.

Heeft iemand dit idee ook al gehad en zoja is het je gelukt?
Ben erg benieuwd
ken jij zo'n gratis internetprovider met een normale inbelnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
Josha schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:34:
[...]

Ik ga niet eerst solderen en dan bekijken of er andere mogelijkheden zijn :z
Ik heb niet gesoldeerd maar de kabel opengemaakt. Ik heb pin 5 verbonden met de massa pin 4 is niet aangesloten op een draad. Opladen doet ie echter niet. Moet het dus echt met soldeer of is er ook een oplsooing op de draden te verbinden. Op pin 1 heb ik wel 5.5 V staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:57:
[...]

ken jij zo'n gratis internetprovider met een normale inbelnummer?
Volgensmij hebben alle providers met zo'n 0676.. een normaal nummer, maar dat is dan geheim.
Het 0676.. nummer is dus maar een doorschakel nummer naar het normale nummer.

Ik eens als agent bij de storingsdienst van KPN iemand aan de lijn gehad die op zijn telefoonrekening een raar nummer had staan. Toen ik dat nummer bekeek in het systeem, bleek het het inbelnummer van een provider te zijn. De man die belde beweerde echter altijd een 0676.. nummer te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Fraggar schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:47:
[...]

Volgensmij hebben alle providers met zo'n 0676.. een normaal nummer, maar dat is dan geheim.
Het 0676.. nummer is dus maar een doorschakel nummer naar het normale nummer.

Ik eens als agent bij de storingsdienst van KPN iemand aan de lijn gehad die op zijn telefoonrekening een raar nummer had staan. Toen ik dat nummer bekeek in het systeem, bleek het het inbelnummer van een provider te zijn. De man die belde beweerde echter altijd een 0676.. nummer te kiezen.
Zonnet heeft een normaal nummer, kun als guest inloggen. Zal eens even zoeken.

Zelfs in dit topic :) : Verwijderd in "De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MD..."
er zijn ook nog niet 06760 inbelnummers als het goed is. (voor inbellen vanuit het buitenland worden ze vaak gebruikt)
zonnet heeft er eentje (036 7500300) login guest / ww guest
daar zal het dan goed mee moeten gaan als ze een 06760 nummer als servicenummer beschouwen

[ Voor 23% gewijzigd door sopsop op 01-02-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
XS4ALL heeft nog steeds locale inbelnummers. Voor elke regio is er een inbelnummer. Ik gebruik die van Amsterdam als GSM inbel verbinding.

Ik heb een lijst gevonden met locale inbelnummers van providers. Ik weet niet hoe actueel deze lijst is.
http://www.jacco2.dds.nl/telecom/v110.html

[ Voor 36% gewijzigd door ruthger op 01-02-2005 15:25 ]

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
  • Laatst online: 08-09 22:13
llpineapple schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:59:
[...]

Ik heb niet gesoldeerd maar de kabel opengemaakt. Ik heb pin 5 verbonden met de massa pin 4 is niet aangesloten op een draad. Opladen doet ie echter niet. Moet het dus echt met soldeer of is er ook een oplsooing op de draden te verbinden. Op pin 1 heb ik wel 5.5 V staan
Ik heb ook een oplaad kabel besteld die dus inderdaad ook niet werkt. Nu vroeg ik me af als je de originele autolader van de SPV koopt of hij dan wel oplaad? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerV
llpineapple schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 06:58:
[...]

Heb je de code 6268 gebruikt om een beveiligde verbinding op te zetten. Dat is het enige wat ik nog kan bedenken wat fout is. Bij vito hoef je niet eens een fix te hebben om te herkennen.
Ok nou ik ben vandaag dus naar de winkel geweest, en wat bleek....... de ontvanger was kapot! Ze hebben alles uitvoerig getest en hij maakte geen poort aan, ook niet bij andere pda's. Mijn mda deed het wel gewoon met andere ontvangers. Ik heb de mijne kunnen omruilen voor een nieuwe, weer een Holux en hij doet het inderdaad prima! Meteen maar ff naar huis genavigeerd... :) Wel 3 dagen lang voor niks zo lopen kloten, maar ben nu allang blij dat 'ie het doet!!

llpineapple nog bedankt voor je hulp.. na alles geprobeerd te hebben bleek achteraf inderdaad dat de ontvanger gewoon niet werkte...
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.