Maku schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:06:
ik heb het inbelnummer geprobeerd met de guest guest acc en ik heb internet .. erg lache erg traag maar leuk om bv pricewatch mee te bekijken

nou aan het einde van de maand ff checken of ik extra heb betaald .. let wel op bij een modem aanmaken dat je niet gprs kiest .. dit zal aanzienlijk sneller zijn maar dit gaat je dan wel gprs data verkeer kosten

En daarom ben ik zo blij dat ik een Qtek S100 icm Telfort heb genomen ipv een MDA Compact van T-Mobile. Een kleine investering want je moet wel wat bij betalen maar dat verdient zich snel terug, kijk maar eens naar de
belminuten buiten de bundel die onlangs ongemerkt in prijs zijn gestegen, maar al helemaal naar de GPRS prijzen, hier een vergelijking:
T-Mobile vraagt voor GPRS het volgende (Bron:http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/telefoons_en_tarieven/ps1.43.asp ):
Abonnement Je koopt per maand Voor Je betaalt
T-Mobile Data 1 1 MB € 7,50 € 0,73 per 100 KB dus
€7,30 per mb
T-Mobile Data 5 5 MB € 11,50 € 0,22 per 100 KB
€2,20 per mb
T-Mobile Data 15 15 MB € 30,00 € 0,20 per 100 KB
2,00 per mb
T-Mobile Data 25 25 MB € 40,00 € 0,16 per 100 KB
€1,60 per mb
Telfort vraagt voor GPRS dit (Bron:
http://www.telfort.nl/shop/bellen/abonnement/):
Overige tarieven:
Standaard sms-tarief: € 0,18
GPRS: € 1,50 per MB
Mms: € 0,45 per bericht
Dus ongeacht de bundel ben je sowieso goedkoper uit bij Telfort, en dan ook nog dit: (Ik lees altijd graag de kleine lettertjes want daar staan de echte prijzen meestal vermeld)
T-Mobile berekent je GPRS gebruik per hele eenheden van 100 KB. Je gebruik wordt in Nederland elk etmaal vastgesteld en naar boven afgerond op 100 KB of een veelvoud van 100 KB. Vooraf ingekochte MB zijn maximaal 2 maanden geldig vanaf aankoopdatum. De Data Voordeelbundel is geldig voor het gebruik van internet via GPRS in Nederland. De bundel in niet geldig voor gebruik van internet in het buitenland en niet voor gebruik van T-Mobile t-zones en WAP-portalen via GPRS. Gebruik je meer dan je vooraf ingekochte KB/MB dan brengt T-Mobile dit gebruik apart in rekening tegen hetzelfde tarief dat geldt binnen je Data Voordeelbundel. Je kunt eenmaal per maand overstappen naar een hogere Voordeelbundel.
Ik heb al een jaar Telfort en gebruik GPRS veel, maar heb geen bundel nodig en ben nooit absurd hoge bedragen kwijt. (Ik werk niet bij Telfort oid, alleen ik snap niet dat zoveel mensen verblind raken door de lage aanschafprijs van het toestel bij T-Mobile, je betaald het dubbel en dwars terug!)