De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [Deel 3]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
boppert schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:20:
[...]

Zonnet heeft een normaal nummer, kun als guest inloggen. Zal eens even zoeken.

Zelfs in dit topic :) : Verwijderd in "De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MD..."

[...]
Heb je dit geprobeerd?
Ik wel, en bij mij verbreekt hij de verbinding weer na een minuut, dus volgensmij klopt de login/pass combinatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus mogelijk om in te bellen naar een internetprovider met een gewoon telefoonnummer.
Maar dan. Kan onze MDA ook internetradio aan?

Lukt dit met wmp10 of bestaat er een andere mediaplayer die wel internetradio aan kan?

hopelijk heeft iemand hier een antwoord op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
llpineapple schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:59:
[...]

Ik heb niet gesoldeerd maar de kabel opengemaakt. Ik heb pin 5 verbonden met de massa pin 4 is niet aangesloten op een draad. Opladen doet ie echter niet. Moet het dus echt met soldeer of is er ook een oplsooing op de draden te verbinden. Op pin 1 heb ik wel 5.5 V staan
Nu je die kabel toch los hebt moet je ook nog fff het draadje van pin 4 solderen aan de Grd. Maar het is veel makkelijker om de rechteronderkant te vertinnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
He, maar als je via zo'n inbelnummer inbelt kun je gewoon internetten? en dat gaat allemaal gewoon van je belminuten af? Daar komen geen extra kosten bij ofzo?

Het zal wel traag zijn, dat internet. Maar toch, het zou best relaxed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Begrijp ik het goed dat internet over bluetooth een stuk sneller kan met een andere stack?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je überhaupt MP10?
Pfff, waar bemoei jij je nou weer mee? :r Daarover gaan zeuren is toch niet aan de orde hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

A_to_the_S schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:30:
He, maar als je via zo'n inbelnummer inbelt kun je gewoon internetten? en dat gaat allemaal gewoon van je belminuten af? Daar komen geen extra kosten bij ofzo?

Het zal wel traag zijn, dat internet. Maar toch, het zou best relaxed zijn.
Wanneer je een lokaal nummer, en dus geen 06760-xxxxx nr gebruikt gaat het gewoon van je belminuten af. (bij gebruik van Tmobile) hoe het bij andere providers zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:29:
Begrijp ik het goed dat internet over bluetooth een stuk sneller kan met een andere stack?
Ja, idd. Omdat je met de huidige stack van de MDA over een port gaat die een lage maximum snelheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

conradm313 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:58:
[...]

ben het hier niet mee eens....zie posts eerder in dit topic, nomaals mijn plaatje
[afbeelding]
de uitleg staat eerder in dit forum

en op de speaker aansluiting van je carcit moet je nier en links en rechts maar links of rechts aansluiten !!!
Pfff, khad toch gedacht dat het makkelijker zou zijn...
Net mijn carkit gedemonteerd (lees: gesloopt) en nu zie ik dat er 14 (!) draadjes de carkit inlopen, terwijl er maar 9 connectoren in zitten! Ze lopen eerst allemaal via een printplaatje, en als ik nou ergens _geen_ verstand van heb...

Misschien dat ergens beschreven welke draadjes waartoe dienen ofzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

ik heb het inbelnummer geprobeerd met de guest guest acc en ik heb internet .. erg lache erg traag maar leuk om bv pricewatch mee te bekijken :) nou aan het einde van de maand ff checken of ik extra heb betaald .. let wel op bij een modem aanmaken dat je niet gprs kiest .. dit zal aanzienlijk sneller zijn maar dit gaat je dan wel gprs data verkeer kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
gisteren de Brando WorkShop UltraClear Screen Protector en de Silicone Case besteld.

zal het deze week wel binnenkrijgen..

morgen krijg ik m'n mda binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:58:
[...]

Ja, idd. Omdat je met de huidige stack van de MDA over een port gaat die een lage maximum snelheid heeft.
Mooi klote dan :D

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:29:
stack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zo lastig dat ik profielen van mijn telefoon en de flightmode alleen kan bedienen met de stylus (dikke vingers). Bestaat er niet een programma waarmee dit gemakkelijker kan. Via google vond ik een programma van JGUI maar dat was niet geschikt (hard reset).

Weet iemand een programma?

Ook vroeg ik mij af of je ergens kunt instellen dat er een signaal afgaat als ik een sms binnen krijg. Ik zie alleen een envelop in het ''today" scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Laatst online: 11-03 12:06
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:18:
Ik vind het zo lastig dat ik profielen van mijn telefoon en de flightmode alleen kan bedienen met de stylus (dikke vingers). Bestaat er niet een programma waarmee dit gemakkelijker kan. Via google vond ik een programma van JGUI maar dat was niet geschikt (hard reset).

Weet iemand een programma?

Ook vroeg ik mij af of je ergens kunt instellen dat er een signaal afgaat als ik een sms binnen krijg. Ik zie alleen een envelop in het ''today" scherm staan.
Voor zover je Flight modus vraag, weet ik ook niet,

je sms geluid kan je wel instellen..
start-- Settings-- Sound & Notifications, dan tabblad Notfications, in scroll menu: Messeningl New text message, en dan kan je het instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Ik heb nu iets irritants!

Als ik een soft reboot doe dan krijg ik zodra die bijna geladen is en klaar voor gebruik is een foutmelding.

met cannot find daemon.exe or one of it's components.
Niet leuk en ik had nog een goede backup en daarmee is het nog niet weg!

Zal een volledige reboot werken?

Ps ik wil een 1 gig kaart kopen morgen Corsair Secure Digital 1 GB

Merk Corsair
Type Secure Digital
Capaciteit 1 GB
Schrijfsnelheid 5 MB/s
Leessnelheid 6 MB/s
€ 89,95

doen of is er een beter merk?

[ Voor 31% gewijzigd door darkphoenix op 02-02-2005 01:38 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:00:
[...]

Pfff, khad toch gedacht dat het makkelijker zou zijn...
Net mijn carkit gedemonteerd (lees: gesloopt) en nu zie ik dat er 14 (!) draadjes de carkit inlopen, terwijl er maar 9 connectoren in zitten! Ze lopen eerst allemaal via een printplaatje, en als ik nou ergens _geen_ verstand van heb...

Misschien dat ergens beschreven welke draadjes waartoe dienen ofzo? :S
@ Prutsers & hobbyisten!!

Waarom beginnen jullie allemaal aan de verkeerde kant ?? en waarom noemen jullie t beestje niet bij t juiste naampje??
  • carkit het hart van of de gehele installatie in een auto om bijvoorbeeld in combinatie met een (GSM) telefoon hands free te kunnen bellen. vaak universeel, in combinatie met telefoonhouder geschikt gemaakt voor één spcifiek type telefoon.
  • connector verbinding/stekker meestal bestaande uit meerdere contact(punt)en
  • contact(punt) geleidend deel bedoelt om samen met een ander ~ een (tijdelijke) verbinding te vormen
  • draadje draadverbinding van één enkele ader
  • kabel meerdere bij elkaar in een buitenmantal gebonden aders
  • multimeter meetinstrument om verschillende dingen mee te meten (vandaar multi-) zoals stroom (in Ampere), spanning (in Volt) en weerstand (in Ohm, vaak aangeduid met het Omega teken)
  • print(plaat)bord bedoeld om electrische componenten op te monteren, voorzien van een geleidend sporenplan, vaak in de kleuren groen of bruin, rood of blauw komen ook voor.
  • stekker zie connector
  • telefoonhouder stukje telefoonspecifiek maatwerk voorzien van vershillende contactpunten en een kabel met een (universele)connector om de GSM te verbinden met de carkit
ff een kort lijstje, als er spel en of taalvauten in zitten: kijk eens naar de tijd!!!

@Henk-wom: maar nu ff ter zaken...wat jij probeert te doen is de telefoonhouder aan te passen, dat is op zich de juiste optie, alleen begin je op het verkeerde punt!!

mijn advies:
  • haal de gehele telefoonhouder (inclusief kabel met stekker) uit de auto, noteer het merk carkit zoek op internet de juiste pintout van de universele connector (je hebt waarschijnlijk een paar extra aansluitingen extra omdat er verschillende laadspanningen aanwezig zijn (dus misschien ook 5v...
  • heb je de juiste info verzameld, koop dan de juiste onderdelen (telefoonhouder voor je MDA en mini-jackplug)
  • haal nu de kabel los van de telefoonhouder, soldeer deze nu aan je nieuwe tel.houder en/of connectoren
  • steek de stekker weer in de carcit, controleer de laadspanning met een multimeter en test daarna alles met je MDA
  • test goed doorlopen? werk dan nu je nieuwe tel.houder netjes af en monteer hem in de auto
Suc6 en ik hoor wel of je er wat aan hebt, nog vragen? stel ze gerust!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

ff een kort lijstje, als er spel en of taalvauten in zitten: kijk eens naar de tijd!!!!!
idd het is nu bedtijd :O :O 8)7

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maku schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:06:
ik heb het inbelnummer geprobeerd met de guest guest acc en ik heb internet .. erg lache erg traag maar leuk om bv pricewatch mee te bekijken :) nou aan het einde van de maand ff checken of ik extra heb betaald .. let wel op bij een modem aanmaken dat je niet gprs kiest .. dit zal aanzienlijk sneller zijn maar dit gaat je dan wel gprs data verkeer kosten ;)
En daarom ben ik zo blij dat ik een Qtek S100 icm Telfort heb genomen ipv een MDA Compact van T-Mobile. Een kleine investering want je moet wel wat bij betalen maar dat verdient zich snel terug, kijk maar eens naar de belminuten buiten de bundel die onlangs ongemerkt in prijs zijn gestegen, maar al helemaal naar de GPRS prijzen, hier een vergelijking:

T-Mobile vraagt voor GPRS het volgende (Bron:http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/telefoons_en_tarieven/ps1.43.asp ):
Abonnement Je koopt per maand Voor Je betaalt
T-Mobile Data 1 1 MB € 7,50 € 0,73 per 100 KB dus €7,30 per mb
T-Mobile Data 5 5 MB € 11,50 € 0,22 per 100 KB €2,20 per mb
T-Mobile Data 15 15 MB € 30,00 € 0,20 per 100 KB 2,00 per mb
T-Mobile Data 25 25 MB € 40,00 € 0,16 per 100 KB €1,60 per mb

Telfort vraagt voor GPRS dit (Bron: http://www.telfort.nl/shop/bellen/abonnement/):
Overige tarieven:
Standaard sms-tarief: € 0,18
GPRS: € 1,50 per MB
Mms: € 0,45 per bericht

Dus ongeacht de bundel ben je sowieso goedkoper uit bij Telfort, en dan ook nog dit: (Ik lees altijd graag de kleine lettertjes want daar staan de echte prijzen meestal vermeld)
T-Mobile berekent je GPRS gebruik per hele eenheden van 100 KB. Je gebruik wordt in Nederland elk etmaal vastgesteld en naar boven afgerond op 100 KB of een veelvoud van 100 KB. Vooraf ingekochte MB zijn maximaal 2 maanden geldig vanaf aankoopdatum. De Data Voordeelbundel is geldig voor het gebruik van internet via GPRS in Nederland. De bundel in niet geldig voor gebruik van internet in het buitenland en niet voor gebruik van T-Mobile t-zones en WAP-portalen via GPRS. Gebruik je meer dan je vooraf ingekochte KB/MB dan brengt T-Mobile dit gebruik apart in rekening tegen hetzelfde tarief dat geldt binnen je Data Voordeelbundel. Je kunt eenmaal per maand overstappen naar een hogere Voordeelbundel.
Ik heb al een jaar Telfort en gebruik GPRS veel, maar heb geen bundel nodig en ben nooit absurd hoge bedragen kwijt. (Ik werk niet bij Telfort oid, alleen ik snap niet dat zoveel mensen verblind raken door de lage aanschafprijs van het toestel bij T-Mobile, je betaald het dubbel en dwars terug!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 16:00

nlboy

Alles kitz?

Ja ik kwam er ook later achter bij T-Mobile.
Heb even een kleine simpele site bezocht (webmail van xs4all) & 3x 6min zitten MSN'en en kreeg toen een rekening van €4,50. 8)7
Echt belachelijk zo duur.

[ Voor 18% gewijzigd door nlboy op 02-02-2005 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 23:20
Nu je die kabel toch los hebt moet je ook nog fff het draadje van pin 4 solderen aan de Grd. Maar het is veel makkelijker om de rechteronderkant te vertinnen hoor.
Pin 4 is niet verbonden met een kabel, ik heb intussen de verbinding met soldeer gemaakt. Blikmaar moet in de mda punt 4 en 5 met de massa verbonden worden. Via de kabels is wel een mooiere oplossing maar werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
llpineapple schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:02:
[...]

Pin 4 is niet verbonden met een kabel, ik heb intussen de verbinding met soldeer gemaakt. Blikmaar moet in de mda punt 4 en 5 met de massa verbonden worden. Via de kabels is wel een mooiere oplossing maar werkt helaas niet.
@Prutsers en andere hobyisten:
wat zijn jullie toch een protsers....kloddr soldeer op een stekker....of kabeltjes open snijden.....
open toch gewoon je lader en soldeer daar wat aan elkaar......

NOGMAALS PAK HET PROBLEEM BIJ DE BRON AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

conradm313 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:36:
[...]

@ Prutsers & hobbyisten!!

Waarom beginnen jullie allemaal aan de verkeerde kant ?? en waarom noemen jullie t beestje niet bij t juiste naampje??
--heel verhaal--
Suc6 en ik hoor wel of je er wat aan hebt, nog vragen? stel ze gerust!!
Ik heb onvoldoende verstand hiervan om alles bij het juiste naampje te noemen maar jij hebt me al veel geleerd. Ik wil het hele gebeuren van mijn carkit-gebeuren zoveel mogelijk in tact laten om maar 1 ding te realiseren: het geluid van mijn MDA via de speaker van de carkit.

Hiervoor wil ik, aan de juiste draadjes, een mini-jack monteren en deze in mijn MDA proppen, verder niets. Dus niet om te bellen, alleen maar om geluid afspelen. Mijn auto gaat er over een aantal maanden uit dus ik wil verder zo min mogelijk kosten maken wat betreft bekabeling/telefoonhouders, etc. En het liefst laat ik mijn dashboard dicht.

Ik weet inmiddels dat de carkit van het volgende type is: Nokia HF Carkit CARK-91. Weet iemand waar ik uitleg over de betekenis van de draadjes daarvan kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Maku schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:06:
Welke nummer is dat?

en moet je dat gewoon in Phone bellen? of in een ander programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 20:19

oZy

conradm313 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:31:
wat zijn jullie toch een protsers....kloddr soldeer op een stekker....of kabeltjes open snijden.....

De bron van het MDA autolader probleem zit in de MDA zelf, en die ga ik niet slopen. Volgens mij heb je dus niet zoveel keus qua oplossingen.

Wellicht zo'n simpel usb verlengsnoertje van een paar euro kopen en die anders bedraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

nogmaals! aub
doe ik er goed aan deze kaart te kopen?
darkphoenix schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:36:
Ik heb nu iets irritants!

Als ik een soft reboot doe dan krijg ik zodra die bijna geladen is en klaar voor gebruik is een foutmelding.

met cannot find daemon.exe or one of it's components.
Niet leuk en ik had nog een goede backup en daarmee is het nog niet weg!

Zal een volledige reboot werken?

Ps ik wil een 1 gig kaart kopen morgen Corsair Secure Digital 1 GB

Merk Corsair
Type Secure Digital
Capaciteit 1 GB
Schrijfsnelheid 5 MB/s
Leessnelheid 6 MB/s
€ 89,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
darkphoenix schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:36:Ps ik wil een 1 gig kaart kopen morgen Corsair Secure Digital 1 GB

Beter merk, zit niet zoveel verschil tussen die kaartjes. Ik zou deze nemen, net iets sneller en goedkoper:
Merk: Trancend
Model: Secure Digital (45X)
Capaciteit: 1024 MB
Schrijfsnelheid: 6,8 MB/s
Leessnelheid: 7,7 MB/s
Prijs € 80,-

Lijkt me ook een leuke deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

dank u!

ik ga ff kijken waar die beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2021
[quoteBeter merk, zit niet zoveel verschil tussen die kaartjes. Ik zou deze nemen, net iets sneller en goedkoper:
Prijs € 80,-

Lijkt me ook een leuke deal.[/quote]

Waar heb je deze gezien voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dan niemand de mda compact icm met de nokia ck-7w bluetooth carkit?? :? :?

Zit te wachten op ervaringen, beetje jammer als het niet werkt als je de mda al gekocht hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
darkphoenix schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:33:
dank u!

ik ga ff kijken waar die beschikbaar is!
Het maakt geen fluit uit IN JE MDA ... in een cardreader maakt het wel uit. Als ik mijn SanDisk Extreme III benchmark kom ik uit op 0,45x ofzo terwijl het een 20x kaart is. De MDA is gewoon traag, maar snel zat om film te bekijken, mp3 te beluisteren etc. Voor een 8MP camera is zo'n snelle kaart nodig, omdat je niet 3 uur wilt wachten voordat je foto is opgeslagen, maar in je mda kun je ook een cheap ass apacer kaartje van de mycom nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:26:
[...]

Beter merk, zit niet zoveel verschil tussen die kaartjes. Ik zou deze nemen, net iets sneller en goedkoper:
Prijs € 80,-

Lijkt me ook een leuke deal.
Is dit anders niks?
http://www.micro-mail.nl/...frameset&ARTNR=31.277.044

Even een ander vraagje;
Ik kreeg gisteren een MMS op mijn mda compact en in het bericht stond van wie ik het gekregen had en daaronder stond ophalen bestand. Ik klikte erop en opeens maakt ie verbinding met gprs. Dat vond ik wel vreemd, want bij mijn oude toestel een nokia 7210 kreeg ik de foto's gelijk binnen bij de mms. Nou had ik T-Mobile gebeld, maar dat meisje kon me niet helpen, zij wist ook nit hoe het kan. Wel zei ze dat ik voor mms ontvangen niets hoeft te betalen, maar als ik dan het bestandje via gprs moet binnen halen dan lijkt het me wel dat ik het moet betalen toch? Hebben jullie hier ook last van of klinkt dit jullie ook bekend in jullie oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Raziel schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:42:
[...]Het maakt geen fluit uit IN JE MDA ... in een cardreader maakt het wel uit. Als ik mijn SanDisk Extreme III benchmark kom ik uit op 0,45x ofzo terwijl het een 20x kaart is. De MDA is gewoon traag, maar snel zat om film te bekijken, mp3 te beluisteren etc. Voor een 8MP camera is zo'n snelle kaart nodig, omdat je niet 3 uur wilt wachten voordat je foto is opgeslagen, maar in je mda kun je ook een cheap ass apacer kaartje van de mycom nemen.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het bij hogere bitrate films wel degelijk uitmaakt, bovendien is inderdaad met het vullen van de kaart in een cardreader erg handig omdat je anders eindeloos bezig bent die 1Gig te vullen.
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:06:
[...]
Even een ander vraagje;
Ik kreeg gisteren een MMS op mijn mda compact en in het bericht stond van wie ik het gekregen had en daaronder stond ophalen bestand. Ik klikte erop en opeens maakt ie verbinding met gprs. Dat vond ik wel vreemd, want bij mijn oude toestel een nokia 7210 kreeg ik de foto's gelijk binnen bij de mms. Nou had ik T-Mobile gebeld, maar dat meisje kon me niet helpen, zij wist ook nit hoe het kan. Wel zei ze dat ik voor mms ontvangen niets hoeft te betalen, maar als ik dan het bestandje via gprs moet binnen halen dan lijkt het me wel dat ik het moet betalen toch? Hebben jullie hier ook last van of klinkt dit jullie ook bekend in jullie oren?
Wat ik me hiervan kan herinneren is dat je zelf een keer een MMS moet sturen of het juiste toestel op T-Mobile.nl moet instellen, anders weet het netwerk niet dat je toestel MMS ondersteund. Ik kan het fouthebben, maar ik meen me dat te herinneren van mijn eigen T610 en T-Mobile.

[ Voor 41% gewijzigd door waslijn op 02-02-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
Ik wil graag een mp3 bestand als ringtone installeren. Nu heb ik het mp3-tje al in de directory Windows\Rings geplaatst en de naam is veranderd in een mid-bestand, maar krijg het niet aan de praat. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 23:20
conradm313 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:31:
[...]

Lezen is ook een kunst voordat je iemand een prutser gaat noemen, pin 4 is helemaal niet aangesloten op een draad, ik de lader valt dus niets te solderen. Wat je wel kan doen is in de mda solderen maar dan kan je niet meer synchroniseren. De simpelse oplsooing is dus een klodder soldeer op pin 4 en 5 met de massa verbinden IN de miniusb port. Ik de lader werkt zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Hans123 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:25:
Ik wil graag een mp3 bestand als ringtone installeren. Nu heb ik het mp3-tje al in de directory Windows\Rings geplaatst en de naam is veranderd in een mid-bestand, maar krijg het niet aan de praat. Heeft iemand een oplossing?
Gewoon als mp3 laten staan en het progje Add Ring Tone (start - settings, tabblad system) gebruiken. Of dit topic lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
boppert schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:15:
[...]

Gewoon als mp3 laten staan en het progje Add Ring Tone (start - settings, tabblad system) gebruiken. Of dit topic lezen.
Ik heb dit forum doorgelezen, vandaar dat ik het in de directory Windows\Rings heb geplaatst. Toch werkt dit niet bij mij. Het staat er wel, maar krijg het niet aan de praat.
De andere optie via Add Ringtone lukt ook niet, ik zie hier alleen maar wav-bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
llpineapple schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:08:
[...]

Lezen is ook een kunst voordat je iemand een prutser gaat noemen, pin 4 is helemaal niet aangesloten op een draad, ik de lader valt dus niets te solderen. Wat je wel kan doen is in de mda solderen maar dan kan je niet meer synchroniseren. De simpelse oplsooing is dus een klodder soldeer op pin 4 en 5 met de massa verbinden IN de miniusb port. Ik de lader werkt zeker niet.
dat heb ik ook gelezen maar dan zou ik het hele kabeltje weggooien en een nieuwe mini USB aan de autolader solderen....ben niet zo'n voorstander vqn n klodder soldeer in een connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Hans123 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:33:
[...]

Ik heb dit forum doorgelezen, vandaar dat ik het in de directory Windows\Rings heb geplaatst. Toch werkt dit niet bij mij. Het staat er wel, maar krijg het niet aan de praat.
De andere optie via Add Ringtone lukt ook niet, ik zie hier alleen maar wav-bestanden.
Renamen naar mid is sowieso niet de methode, want een MP3 is een heel ander soort bestand dan een mid-file (een midi-file).

Ik zal ff bij mij kijken hoe ik dit doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
krijg activesync niet aan de praat met me USB..
Normaal plugde ik hem erin en hoppa alles werkte maar niet niet meer?

Tevens is mijn MDA compact erg traag geworden vergeleken dat ik hem gekocht had.
Alles is altijd afgesloten dus nix draait op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:03:
Ik kwam via een Duits forumpje, die naar onderstaande link verwees, het volgende tegen:

"The Pocket PC 2003 OS appears to have a bug that can slow down the performance of a Pocket PC device, and can potentially cause ActiveSync delays. It has been identified that after every soft-reset of your device, a few extra "Notification Events" are added to the Notification Event Database on your system (This database holds system notifications such as alarms, timed events, etc.). After several soft-resets, a device can have several hundreds of extra notification events that can reduce the performance of a device."

Het volledige artikel en uitleg is te lezen op deze link:

http://www.scarybearsoftware.com/ppc_cn_overview.html

Hier is ook het betreffende progje om deze "notifications" te clearen, te downloaden.(free)
Lees echter wel goed de tekst, enige voorzichtigheid is van belang! (Ev. eerst Backup)

Op mijn MDA werkt het prima en heb een minimum van deze "events" actief...

Gegroet.
In die link staat trouwens ook:
Please be careful when deleting individual events manually, since deleting a needed event may cause problems with ActiveSync.
Dit heb ik dus gedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:00:
Heeft dan niemand de mda compact icm met de nokia ck-7w bluetooth carkit?? :? :?

Zit te wachten op ervaringen, beetje jammer als het niet werkt als je de mda al gekocht hebt
ik krijg volgende maand als het op tijd is er een in mijn lease auto als dat goed werkt laat ik het weten daar ik hem dan ook koop voor mijn prive auto

~Gr~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Laatst online: 01-01-2024
Fraggar schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:49:
[...]

Heb je dit geprobeerd?
Ik wel, en bij mij verbreekt hij de verbinding weer na een minuut, dus volgensmij klopt de login/pass combinatie niet.
ik internet nu al een maand mee niks aan de hand :)

het nummer is 036 7500300 login guest/ ww guest
er komen geen extra kosten bij, ze gaan gewoon van je belminuten af.
je moet wel een dial-up verbinding aanmaken in connections

[ Voor 23% gewijzigd door Monalisa op 02-02-2005 20:25 . Reden: beantwoorden van andere vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Monalisa schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:21:
[...]

En even goed opletten dat je kiest voor cellular line ZONDER GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Monalisa schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:21:
[...]

ooee... hij werkt lekker....

(wel wat traag...)

weet iemand wat sites die gemaakt zijn om op pda's te bekijken?
dus relatief kleine sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
kan ik me mda hard resetten zonder dat me t mobile instellingen verwijderd worden?
Dat ik gewoon kan bellen zonder geklooi?
gewoon een default hard reset met t mobile crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shockers schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:48:
kan ik me mda hard resetten zonder dat me t mobile instellingen verwijderd worden?
Dat ik gewoon kan bellen zonder geklooi?
gewoon een default hard reset met t mobile crap.
Wanneer je een hardreset uitvoerd, krijg je precies dezelfde instellingen terug, als toen je je toestel voor de eerste keer aan heb gezet. Alle t-mobile crap word gewoon weer geinstalleerd. Net zoals toen je hem uit de doos haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 20:23
Misschien dat het geklooi met tin niet nodig is..... bij deshop.nl krijgen ze vrijdag laders binnen die WEL werken!!!! Heb vandaag contact gehad i.v.m. m'n actieve houder van brodit (nog niet leverbaar), en toen werd me dit als tijdelijke oplossing aangeboden.

Dus gewoon een stekker zoáls de SPV heeft, autolader met vast snoer..... en speciaal gemaakt voor de T-mobile MDA Compact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
ej ik las vandaag in de spits in een onderzoekje over het navigeren met je mobiel dat je dus voor het navigeren normale telefoonkosten en gprs data kosten betaalt en als je tom tom neemt abbo kosten..

maar hoe zit dat precies?

als je dagelijks 1 uur navigeert.. hoeveel moet je dan aan het einde van de maand betalen? hoeveel betalen jullie gemiddeld?

misschien zou het ook handig zijn als je meteen erbij zet welke abbo je hebt en met of zonder gps bundel.. ;) tnx alvast

[ Voor 3% gewijzigd door Dextourius op 02-02-2005 23:47 ]

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey is het ook mogelijk om je foto's op te slaan in 1 map? nu word het allemaal opgeslagen in verschillende en dat is best irritant... vind ik dan...
En kan toevallig ook nog de ringtone uit als ik muziek luister? is niet zo prettig vind ik als ik muziek aan het luisteren ben en die ringtone knalt er dik door heen, niet alleen door me headset maar je hoort m ook uit het toestel zelf komen... en als ik de telefoon op stil zet, dan komt er ook weinig geluid uit mijn headset...

bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mensen die zelf een splash screen willen maken, er staat een kleine handleiding op splash.mdacompact.info
nieuwe splash screens zijn van harte welkom
Afbeeldingslocatie: http://www.ozdemir.net/splash/retecool.gif Afbeeldingslocatie: http://www.ozdemir.net/splash/Seinfeld.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ozdemir.net/splash/xbox.gif Afbeeldingslocatie: http://www.ozdemir.net/splash/tomtom.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans123 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:33:
[...]

Zorgen dat je mp3's niet gekoppeld zijn aan een andere player op je MDA (zoals pocketmusic oid). Dan kun je via Photo contacts mp3's koppelen aan personen.

(overigens is dit al vaker uitgelegd in dit topic)
Dextourius schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:40:
ej ik las vandaag in de spits in een onderzoekje over het navigeren met je mobiel dat je dus voor het navigeren normale telefoonkosten en gprs data kosten betaalt en als je tom tom neemt abbo kosten..

als je dagelijks 1 uur navigeert.. hoeveel moet je dan aan het einde van de maand betalen? hoeveel betalen jullie gemiddeld?

misschien zou het ook handig zijn als je meteen erbij zet welke abbo je hebt en met of zonder gps bundel.. ;) tnx alvast
Dan hebben ze het er wel krom ingezet volgens mij....
Als je live file updates wil dan moet je abbo kosten en gprs kosten betalen voor TomTom. En anders kost het je voor zover ik weet helemaal noppes.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Dextourius schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:40:

Link naar het artikel

Ik heb het even nagelezen en begrijp je verwarring. Ze vergelijken 3 systemen, TomTom Mobile, Route66 en Wayfinder.

Zowel TomTom (€ 299) als Route66 (€ 199) koop je in de winkel en kun je thuis op je mobiel installeren. Daarnaast kun je bij beide pakketten kaart updates (waarschijnlijk via PC downloaden/installeren) en evt. live file informatie (via GPRS) ontvangen. Deze updates kosten bij TomTom nog eens € 49 p/jaar terwijl ze voor Route66 gratis zijn. De GPRS kosten betaal je uiteraard voor allebei.

Wayfinder is een compleet mobiele oplossing. Dit programma kun je gratis installeren, en download de betreffende (actuele)kaarten, route informatie en file informatie live via GPRS. Zoals in het artikel geschetst wordt is een lange dag onderweg ongeveer 240kb wat zonder GPRS bundel al snel €2,40 kost (bij T-Mobile bijv.).

Bijkomende kosten wat niet genoemd wordt in het artikel is de aanschaf van een Bluetooth GPS muis (vanaf €99) en voor TomTom en Route66 een multimediakaartje (SD, MMC, CF etc) om de kaarten op te installeren.

Hopelijk is het zo wat duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

het is een sandisk sd card geworden

110 euro wel veel maar ik ben ook ongeduldig(was ff niet te verkrijgen in de buurt!)

Alleen kan ik dus niet bestanden groter dan 60 mb op me kaart zetten(hiervoor ook al niet met de meegeleverde kaart van t-mobile) en dat irriteertt me mateloos!!!

Weet iemand hier iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
darkphoenix schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 01:33:
het is een sandisk sd card geworden

110 euro wel veel maar ik ben ook ongeduldig(was ff niet te verkrijgen in de buurt!)

Alleen kan ik dus niet bestanden groter dan 60 mb op me kaart zetten(hiervoor ook al niet met de meegeleverde kaart van t-mobile) en dat irriteertt me mateloos!!!

Weet iemand hier iets op?
Via USB niet of via bluetooth niet? Ik heb via USB geen problemen iig. Een losse cardreader is ook geen overbodige luxe als je vaak grote bestanden/hoeveelheden data wilt overpompen.

110 euro valt wel mee hoor, mits je een SanDisk Ultra II hebt, anders ben je idd best duur uit ;)
ruud2all schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:33:
Misschien dat het geklooi met tin niet nodig is..... bij deshop.nl krijgen ze vrijdag laders binnen die WEL werken!!!! Heb vandaag contact gehad i.v.m. m'n actieve houder van brodit (nog niet leverbaar), en toen werd me dit als tijdelijke oplossing aangeboden.

Dus gewoon een stekker zoáls de SPV heeft, autolader met vast snoer..... en speciaal gemaakt voor de T-mobile MDA Compact
Ze hebben al een autolader voor de MDA compact, van Adapt. Travelset met reislader en autolader voor 25 euro ongeveer.

[ Voor 31% gewijzigd door Raziel op 03-02-2005 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Voor diegene die in de buurt van de grens van Duitsland wonen. Bij de T-Mobile shops daar zijn wel auto laders te krijgen. € 14,95.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Laatst online: 28-02-2024
HI!

Ik heb een probleem met me Imade Jam...

Heb hier een siemens Blue2net Lan Acces Point staan, maar het werkt niet, de telefoon ziet de bluetooth apparaat wel, je kan er naar toe verbinden (password invoeren e.d) maar als je dan daadwerkelijk gebruik van wilt maken, krijg ik de melding dat het bluetoothdevice not connected is,

Na enig onderzoek op inet, zag ik wel dat de standaard bluetooth stack van microsoft niet geweldig is, en dat ik de toshiba stack moet downloaden, dit mocht echter ook niet baten....

Grtz.. SOCO_COLA

[ Voor 4% gewijzigd door SOCO_cola op 03-02-2005 09:14 ]

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
Voor mensen die op zoek zijn naar freeware voor hun MDA Compact is dit een leuke site:

http://jonaquino.blogspot...atings-extracted-and.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ruthger schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:11:
Voor diegene die in de buurt van de grens van Duitsland wonen. Bij de T-Mobile shops daar zijn wel auto laders te krijgen. € 14,95.
Is wat ik ook al es eerder zei, ondertussen hebben ik en de jongens die em nu ook hebben al zo een autolader officieel. Werkt perfect, helaas alleen nog in Duitsland te krijgen ja (al in december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle gitaristen:

Via je MDA je gitaar stemmen :) (mijn stemkastje was bij een verhuizing helaas overleden).

Werkt erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:09:
voor mensen die zelf een splash screen willen maken, er staat een kleine handleiding op splash.mdacompact.info
nieuwe splash screens zijn van harte welkom
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
het zou ook fijn zijn als er een handleiding bij zou zitten hoe je die dingen op je mda moet zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Mex schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:54:
[...]

En even goed opletten dat je kiest voor cellular line ZONDER GPRS.
Ik heb een Cellular line aangemaakt bij 'My ISP', met het juiste telefoonnummer en guest/guest als login/pass.
Als ik nu probeer te internetten gaat hij bellen, met zo'n dialing schermpje boven in beeld.
Maar na 20-30 seconden is de verbinding opeens weg en krijg ik dit in dat schermpje te zien:

Dialed: 0367500300
The answering modem has disconnected. To check your connection settings and change them if needed, tap Settings.

Soms verbreekt hij de verbinding niet, maar geeft hij wel deze fout. Dan wordt op de achtergrond de webpagina wel geladen. Als je dan naast het schermpje klikt zit je dus op de webpagina, maar even later gaat het fout en is de verbinding alsnog weg.

Iemand een idee hierover? Heb ik een instelling niet goed staan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humzz ik weet niet of ik dit nog mag vragen, maar ik neem het risico.

ik heb alle 3 topics door gezocht maar ik kan niks vinden.

ik probeer pocketTV te installeren, alleen hij zegt steeds dat het geen pocket pc applicatie is. welke file ik ook gebruik, en ik heb zowel op de phone als sd card geprobeerd allebij zonder succes.
ik heb trouwens de originele t-mobile mda.

kan iemand mij helpen, of de juiste instalatie file noemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruthger schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:11:
Waar kan ik vinden waar die T-mobile shops zijn? Ik woon in Oss (in de buurt van Nijmegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik zo trots dat ik de MDA-Compact heb, kom ik opeens dit tegen. Had ik toch maar een 1 jarig verlenging gedaan ipv. 2 jarig... :'( 8)7

MDA IV

Dan maar 2 jaar wachten en voor de MDA VI gaan... ;)

Voor de geintereseerden, Belcompany in Lelystad heeft de MDA Compact op voorraad en ook de Qtek S100 met verschillende abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
oZy schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 01:01:
[...]

Link naar het artikel

Ik heb het even nagelezen en begrijp je verwarring. Ze vergelijken 3 systemen, TomTom Mobile, Route66 en Wayfinder.

Zowel TomTom (€ 299) als Route66 (€ 199) koop je in de winkel en kun je thuis op je mobiel installeren. Daarnaast kun je bij beide pakketten kaart updates (waarschijnlijk via PC downloaden/installeren) en evt. live file informatie (via GPRS) ontvangen. Deze updates kosten bij TomTom nog eens € 49 p/jaar terwijl ze voor Route66 gratis zijn. De GPRS kosten betaal je uiteraard voor allebei.

Wayfinder is een compleet mobiele oplossing. Dit programma kun je gratis installeren, en download de betreffende (actuele)kaarten, route informatie en file informatie live via GPRS. Zoals in het artikel geschetst wordt is een lange dag onderweg ongeveer 240kb wat zonder GPRS bundel al snel €2,40 kost (bij T-Mobile bijv.).

Bijkomende kosten wat niet genoemd wordt in het artikel is de aanschaf van een Bluetooth GPS muis (vanaf €99) en voor TomTom en Route66 een multimediakaartje (SD, MMC, CF etc) om de kaarten op te installeren.

Hopelijk is het zo wat duidelijker :)
ja hartstikke bedankt :), dus als ik tom tom heb en z'n gps muis en ik heb live file informatie niet aan staan, dan krijg ik geen extra kosten meer.. toch? Als je live file informatie WEL aan hebt staan, heeft dat veel kb's nodig bijvoorbeeld in 10 uren? of valt dat wel mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Dextourius op 03-02-2005 18:40 ]

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:58:
Was ik zo trots dat ik de MDA-Compact heb, kom ik opeens dit tegen. Had ik toch maar een 1 jarig verlenging gedaan ipv. 2 jarig... :'( 8)7

MDA IV

Dan maar 2 jaar wachten en voor de MDA VI gaan... ;)

Voor de geintereseerden, Belcompany in Lelystad heeft de MDA Compact op voorraad en ook de Qtek S100 met verschillende abbo's.
Echt praktisch is het niet lijkt me:

Afbeeldingslocatie: http://www.brighthand.com/images/T-Mobile_MDA_IV_L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:51:
[...]

het zou ook fijn zijn als er een handleiding bij zou zitten hoe je die dingen op je mda moet zetten ;)
gewoon kopieren naar je mda en openen... that's all? that's all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:48:
[...]

Waar kan ik vinden waar die T-mobile shops zijn? Ik woon in Oss (in de buurt van Nijmegen).
IN kleve, GroBe StraBe 55. T-mobile.de -> shops -> shopsucher ofzo.

Ach, jij woont dichtbij Duitsland, jij kunt die site vast wel ontcijferen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 20:23
ik heb een 1GB SD kaart van Apacer gekocht, maar nou "ziet" de MDA het kaartje niet. Is het de bedoeling dat ik deze eerst formateer? En hoe?

is al opgelost.

Heb de kaart eerst in de videocamera geformatteerd, daarna werkte het kaartje

[ Voor 30% gewijzigd door ruud2all op 03-02-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Fraggar schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:15:
[...]

Dialed: 0367500300
The answering modem has disconnected. To check your connection settings and change them if needed, tap Settings.
Hmm heb ik alweer mijn eigen probleem opgelost 8)7
Zal hier ook nog even de oplossing posten.
Ik vond op het forum van Mex nog een instelling die verkeerd stond:

Start-->Settings-->Connections-->CSD Line Type
9600bps(v.32 en Non-transparent)

Hij stond op transparant, dat maakte het verschil. Vreemd hoe dit zo gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister was ik bij de BelCompany en daar liggen nu de Qtek S100 ook voor andere Providers. o.a. KPN, Orange etc.

Dat jullie het ff weten!!! _/-\o_

ps Bij Orange komt ie(zei een medewerker daar) medo half februari, een beetje aangepast natuurlijk met wat eigen software welliswaar.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe de f*ck weten jullie een klodder tin op pin 4 + 5 + ground te smeren?

Die connector is toch MINI-klein!? Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
bij de shop is er nu een auto-lader voor 12,50
http://www.deshop.nl/prod...&produkt_id=1403ADTCHAMDA
ik kreeg van de week een mail dat ik als vaste klant geen verzendkosten hoefde te betalen, als het goed is komt hij vandaag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:03:

Ik heb het binnenste plastic bij pin 4 & 5 met een stanleymesje gedeeltelijk uit de connector gehaald (die pinnetjes liggen niet echt bloot). Vervolgens heb ik wat tin van een gloeilamp afgehaald en met een hele dikke soldeerbout wat tin op de connector geschoven. En het werkt nog ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
marz01 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:06:
bij de shop is er nu een auto-lader voor 12,50
http://www.deshop.nl/prod...&produkt_id=1403ADTCHAMDA
ik kreeg van de week een mail dat ik als vaste klant geen verzendkosten hoefde te betalen, als het goed is komt hij vandaag binnen.
Lijkt die travelset me toch mooier, zit een retractable kabel bij voor de lader ... ziet er toch netter uit dan zo'n dik krulsnoer ... wel tien euro duurder, maar er zit ook meteen een reislader bij!

Edit:
FF wat navraag gedaan bij deshop, heb hun nieuwste GPS ontvanger (van Adapt) besteld voor een aantrekkelijke prijs! 16 kanaals ontvanger, gemiddeld bereik van 11 satelieten in bijv. TomTom3 en goede aquisitietijden. Ga overigens toch voor de autolader, en niet voor de travelset, want er bestaat een kans dat deze niet werkt op de MDA, maar wel op de I-mate. Ga het risico niet lopen iig. Goeie service bij deshop, krijg vrijwel direct antwoord op al m'n vragen.
Ben benieuwd, het wordt volgende week verstuurd. Ik post wel info als ie er is.

[ Voor 34% gewijzigd door Raziel op 04-02-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Raziel schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 08:07:
[...]

Via USB niet of via bluetooth niet? Ik heb via USB geen problemen iig. Een losse cardreader is ook geen overbodige luxe als je vaak grote bestanden/hoeveelheden data wilt overpompen.

110 euro valt wel mee hoor, mits je een SanDisk Ultra II hebt, anders ben je idd best duur uit ;)
via usb en het is geen ultra 2 :| . ik ga maar een cardreader kopen.

en ik ben nieuw met bluetooth maar ik heb gisteren toch wel gelachen in de stad met uitgaan.
ff iedereen die met ze mobiel bluetooth kan ontvangen ff wat vage foto's gestuurd en al die gezichten van :? wan wie is dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat problemen waarvan ik benieuwd ben of jullie die ook hebben:

-Moet nog steeds vrij vaak soft-resetten. Soms loopt ie vast, geeft ie een wit beeld of doen bijvoorbeeld de hardwareknoppen het niet.

-Als ik bel zonder headset, dus gewoon met de Jam zelf, hoort de andere persoon vaak een echo. Ik probeer dan het telefoon geluid (via volumeknop tijdens bellen) lager te zetten, maar de laagste stand is nog steeds best hard.

-Microfoon van de headset is niet sterk. Ik moet het microfoontje vaak echt vasthouden, anders verstaan mensen me niet goed.

Als iemand hier een oplossing voor heeft gevonden hoor ik het natuurlijk graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkphoenix schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:35:
[...]

via usb en het is geen ultra 2 :| . ik ga maar een cardreader kopen.

en ik ben nieuw met bluetooth maar ik heb gisteren toch wel gelachen in de stad met uitgaan.
ff iedereen die met ze mobiel bluetooth kan ontvangen ff wat vage foto's gestuurd en al die gezichten van :? wan wie is dat nou?
Zou je me kunnen vertellen hoe je foto's kunt sturen via bluetooth? Ik heb tot nu toe alleen nog maar bestanden kunnen beamen via infrarood... Welke handelingen moet je verrichten om bestanden via BT aan iemand te kunnen versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

[inkoppermode]
Klein kloddertje misschien?
[/inkoppermode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Hoe kan ik er voor zorgen dat de screenprotector die erbij zit geen luchtbelletjes tussen het scherm en protector zit?
Ik krijg het niet voor elkaar.
Hoe doen jullie dat?

[ Voor 8% gewijzigd door nlboy op 04-02-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

nlboy schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:26:
Hoe kan ik er voor zorgen dat de screenprotector die erbij zit geen luchtbelletjes tussen het scherm en protector zit?
Ik krijg het niet voor elkaar.
Hoe doen jullie dat?
Zorg dat BlueTooth aanstaat, zoek een file op met de File Explorer, hou je stylus op het te verzenden bestand, kies Beam File uit het menu.
Vervolgens staat er "Infrares align ports" en searching. Na een tijdje verschijnen daar de Bluetooth devices die zich binnen striking distance bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Qtek S100 met de volgende software/besturing:

Rom: 1.03.00 WWE
Rom date: 11/01/04
Radio version: 1.01.00
Protocol: 1337.38
extRom. 1.03.148 WWE

Is dit de laatste versie, zo niet waar en hoe kan ik updaten?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ff snel een belangrijk vraagje. Ik ga dadelijk weer naar Amsterdam. Ik ben er vanochtend ook geweest en daar werkte de MDA Compact niet samen met de Leadtek GPS Bluetooth muis. TomTom GPS en TomTom navigator waren verschillende versies zei de verkoper, dus de versies moesten eerst gelijk zijn. Nu heb ik er allebei 3.07 opstaan. Weet iemand welke GPS muis ik moet selecteren en welke poort?

Ik stel het enorm op prijs als iemand hier een antwoord op zou kunnen geven (moet namelijk dadelijk weg...) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
hoi,

een vraagje

ik probeer outlook in te stellen, maar hij maakt elke keer een nieuwe account aan..

ik zit dan te klooien met m'n nieuwe account en Outlook-email account.

die outlook email account kan ik ook niet verwijderen..

als ik dan via bluetooth sync, dan krijg ik al m'n mailtjes etc in de outlook -email account en niet in de nieuwe account

hoe kan ik het een en ander zodanig instellen dat ik gewoon 1 outlook email gebruik en niet een nieuwe hoef aan te maken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:44:
Jongens, ff snel een belangrijk vraagje. Ik ga dadelijk weer naar Amsterdam. Ik ben er vanochtend ook geweest en daar werkte de MDA Compact niet samen met de Leadtek GPS Bluetooth muis. TomTom GPS en TomTom navigator waren verschillende versies zei de verkoper, dus de versies moesten eerst gelijk zijn. Nu heb ik er allebei 3.07 opstaan. Weet iemand welke GPS muis ik moet selecteren en welke poort?

Ik stel het enorm op prijs als iemand hier een antwoord op zou kunnen geven (moet namelijk dadelijk weg...) 8)7
probeer een nmea bluetooth met bluetooth gps als poort en anders sirf bluetooth met poort bluetooth gps

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:00:
[...]

probeer een nmea bluetooth met bluetooth gps als poort en anders sirf bluetooth met poort bluetooth gps

Succes
Okee! Hartstikke bedankt!! _/-\o_ Ik ga kijken of ik het nog kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

boppert schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:37:
[...]

Zorg dat BlueTooth aanstaat, zoek een file op met de File Explorer, hou je stylus op het te verzenden bestand, kies Beam File uit het menu.
Vervolgens staat er "Infrares align ports" en searching. Na een tijdje verschijnen daar de Bluetooth devices die zich binnen striking distance bevinden.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
[...]

Succes
In de3.07 update van TomTom Navigator zit ook de GPS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
[...]

Succes
In de 3.07 update van TomTom Navigator zit ook de GPS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
hoi,

een vraagje

ik probeer outlook in te stellen, maar hij maakt elke keer een nieuwe account aan..

ik zit dan te klooien met m'n nieuwe account en Outlook-email account.

die outlook email account kan ik ook niet verwijderen..

als ik dan via bluetooth sync, dan krijg ik al m'n mailtjes etc in de outlook -email account en niet in de nieuwe account

hoe kan ik het een en ander zodanig instellen dat ik gewoon 1 outlook email gebruik en niet een nieuwe hoef aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872

Een beetje vaste hand hebben ;) . Stelt niet zo veel voor hoor je moet alleen zorgen dat je de kabel ff op een goede manier 'vast' zet en dan vervolgens gaan soldereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

boppert schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:08:
Ik heb het binnenste plastic bij pin 4 & 5 met een stanleymesje gedeeltelijk uit de connector gehaald (die pinnetjes liggen niet echt bloot). Vervolgens heb ik wat tin van een gloeilamp afgehaald en met een hele dikke soldeerbout wat tin op de connector geschoven. En het werkt nog ook :D
Ik ben niet zo'n tweaker maar hoe bepaal ik pin 4 & 5 (m.a.w. hoe weet ik dat het niet pin 1 & 2 zijn :Y)) Ik heb ff een plaatje van die stekker gemaakt, kun je het wat makkelijker uitleggen!

Afbeeldingslocatie: http://www.graphx.nl/bla/mini_USB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ hallo,ik ben een enorme oen op technisch gebied maar was reuze trots dat ik ook het inbellen heb in gesteld om met bel minuten te internetten.Maar nu werkt mijn mail niet meer via gprs.
hoe los ik dat op? wie kan helpen? alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
oZy schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:34:
[...]

Ik ben niet zo'n tweaker maar hoe bepaal ik pin 4 & 5 (m.a.w. hoe weet ik dat het niet pin 1 & 2 zijn :Y)) Ik heb ff een plaatje van die stekker gemaakt, kun je het wat makkelijker uitleggen!

[afbeelding]
Kijk eens naar deze. Is de manier waarop ik het heb gedaan. En niet teveel tin gebruiken he, tis maar een klein stukkie wat je moet smelten.

http://home.wanadoo.nl/~wiete_v_leeuwen/Modkabel1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
[rml]De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [ Deel 4][/rml]

Gelukkig had ik nog even tijd om het nieuwe deel te openen. Ik ga namelijk zometeen op wintersport \o/

Hier niet meer posten dus en verder gaan in het volgende deel

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:18
Oeps, excuses

[ Voor 93% gewijzigd door Cinner op 10-02-2005 20:04 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn blue2net heeft iemand dit werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, even een heel basic vraag: hoe moet je bellen met dit apparaat? Alleen met een headset of kan het ook als een 'gewone' telefoon? Wil erg graag een dergelijk apparaat maar tegelijkertijd vind ik headsetjes (met en zonder snoer) maar ondingen bij dagelijks gebruik (dilemma dus).
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.