De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [Deel 3]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.978 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke normale telecom (of andere) winkels verkopen goede screenprotectors? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
PDAShop in Rotterdam aan de Oude dijk....heb ik mijn Brando screenprotect ding ook gehaald. En degenen die hierboven ergens postte over wel of geen tasje gebruiken...iig een screenprotector gebruiken voor je screen en verder is het een kwestie van wel of geen krasjes willen op je MDA....ikzelf heb zo'n silliconcase ding besteld...wil geen krasjes :P En screenprotector van Brando...super ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er nu zeker 1 nodig wou een vuiltje onder mn originele vandaan halen in een hoekje.. nu plaktie al niet meer en zit er alleen maar lucht indie hoek |:(

btw ik neem m zo los in mn broekzak mee, vind dat mapje behoorlijk irritant 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hey Erotic, mp3's kan je gewoon in je rings mapje gooien hoor, alleen als je pocket music op je MDA hebt staan dan moet je daarin even instellen bij file types dat hij niet de standaard speler voor mp3 is nu kan je gewoon mp3s als ringtone gebruiken! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik bestandsassociaties terug kan zetten / aanmaken op de HTC Magician (MDA Compact). Sinds ik een andere mediaplayer heb geinstalleerd zijn mijn ringtones pleite. Nu heb ik de media player verwijderd maar de associaties (mp3, wav, wma) zijn krijg ik niet terug. Ook de standaard ringtones doen het niet meer, behalve "Windows Default". Dit is een wav file die koppeld is aan de albumviewer?! Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-CKY2K- schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:52:
Hey Erotic, mp3's kan je gewoon in je rings mapje gooien hoor, alleen als je pocket music op je MDA hebt staan dan moet je daarin even instellen bij file types dat hij niet de standaard speler voor mp3 is nu kan je gewoon mp3s als ringtone gebruiken! 8)
En toen zag ik je bericht pas |:( enig idee hoe ik het echteraf weer goed kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2021
Ik krijg morgen mijn MDA Compact. Wil er graag een filmpje op zetten om de boel uit te proberen. Weet iemand een goede site voor een gratis download (bv. aflevering friends)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
Heeft iemand ervaring met de Brando ultra clear screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg je nu BT terug bij network cards?

ga dalijk mn pc formatten(is n mess) + hard reset en alles opnieuw
weet iemand hoe je ipv dat sitecom BT menu in config scherm gewoon de normale van Windows XP krijgt waar jullie t de hele tijd over hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:geen warez hier aub

[ Voor 90% gewijzigd door Korakal op 26-01-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag probleem .
ik heb mijn mda ingesteld op dat ie na 3 minuten op standby gaat.
als ik m wil aankrijgen moet ik 3 a 4 keer op de rechterknop drukken voordat ie eindelijk weer werkt. als ik 1 keer druk dan gaat het scherm wel aan, maar niet de backlight.
als de telefoon gewoon aan staat en ik druk op de standby knop, dan gaat ie in standby modus(duhh), en na 1 keer klikken dan gaat wel alles aan...

snap hier nix van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-CKY2K- schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:52:
Dit werkt allemaal prima _/-\o_

Maar ik heb nu PocketMusic Player Bundle geinstalleerd.
Ben ik een beetje aan het zappen met de nummers... en toen liep hij vast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Is TomTomGo nou duidelijk verstaanbaar door de MDA speaker?
Wil nl een houder kopen voor in de auto, maar misschien kan ik beter wachten totdat er een houder komt met speaker.
Hoe zijn jullie ervaringen ermee?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:22:
Weet iemand hoe ik bestandsassociaties terug kan zetten / aanmaken op de HTC Magician (MDA Compact). Sinds ik een andere mediaplayer heb geinstalleerd zijn mijn ringtones pleite. Nu heb ik de media player verwijderd maar de associaties (mp3, wav, wma) zijn krijg ik niet terug. Ook de standaard ringtones doen het niet meer, behalve "Windows Default". Dit is een wav file die koppeld is aan de albumviewer?! Iemand?
Eindelijk de oplossing gevonden!!

- De-installeer Conduits Pocket Player
- Her-installeer Conduits Pocket Player maar nu zonder bestands associaties
- Installeer Resco File Explorer. Deze hersteld de normale associaties en je bent back in business. Better than ever!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:24:
[...]

Eindelijk de oplossing gevonden!!

- De-installeer Conduits Pocket Player
- Her-installeer Conduits Pocket Player maar nu zonder bestands associaties
- Installeer Resco File Explorer. Deze hersteld de normale associaties en je bent back in business. Better than ever!!
Je kan ook gewoon pocket music installeren in bij de file acc. aangeven dat hij geen mp3's mag lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:27:
[...]

Vraagje: gebruik je een ultraspeed SD card of een "gewone"?
Film kijken vereist een relatief snelle data doorvoer en er wordt telkens een gedeelte in het ramgeheugen gebufferd. Het is dan ook het beste indien er ultraspeed SD wordt gebruikt en er voldoende ramgeheugen van de MDA vrij is, anders wordt video niet "vloeiend" weergegeven.
Kijk ook eens bij Settings>system>memory: storage - program. Als hier nog maar enkele mb's vrij zijn voor "program", wordt het krap...

Gegroet.
Het probleem lag zeer waarschijnlijk aan het defecte file (*.mpg). Opmerkelijk is wel dat ik vanuit de PC prima af kon spelen, echter niet op de MDA. Nu lijkt het normaal te zijn met andere fragment/filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:19:
Wil nl een houder kopen voor in de auto, maar misschien kan ik beter wachten totdat er een houder komt met speaker.
Het geluis aanwijzingen van TomTom zijn duidelijk te verstaan, mits je het geluid van je radio niet zo hard zet. Op normaal volume hoor je genoeg om niet een afslag te missen ofzow...
Er zijn al actieve-houders van brodit voor de mda-compact bij gpsplaza, maar zitten nog geen speakers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:19:
Ik gebruik TomTom nu een aantal weken. Mijn ervaring met de MDA is goed. Ik gebruik hem in de houder van mijn vorige PDA en vind een extra speaker niet nodig. Het is wel zo, dat de speaker van de MDA aan de achterzijde zit, dus tegen deze houder aan maar desondanks is het, mede door het wat schelle geluid van de MDA, goed te volgen. (volume driekwart)
Het wordt natuurlijk wat anders als je de radio hard zet, maar op de achtergrond kan wel.

Gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes BT werkt weer met sitecom drivers...
gewoon drivers geinstalleerd.... pairen...vervolgens zelfde com poort in active sync instellen en dan via de MDA connect via BT helemaal nix ingesteld ofzo hij werkt nu :) :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik kan nu eindelijk internetten via bluetooth. Weet iemand of het ook mogelijk is om op je PC te browsen en files te downloaden via bluetooth naar je MDA?

Manuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indd dat wilik ook wete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Ja zou ik ook wel willen weten.
Zou helemaal relax zijn als je bijvoorbeeld op je mda een filmpje kan openen die op je pc staat :P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke screen protectors zijn nou beter ADAPT of brando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Weet iemand of de oplader van de orange C500 werkt met de rikaline 6030?
Dan is dat de oplossing om zowel de MDA compact als de Rikaline te kunnen laden met 1 en dezelfde lader.
Aangezien je met de lader van de rikaline de MDA niet kan opladen (zonder modificatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:33:
Dan is dat de oplossing om zowel de MDA compact als de Rikaline te kunnen laden met 1 en dezelfde lader.
Aangezien je met de lader van de rikaline de MDA niet kan opladen (zonder modificatie)
toevallig heb ik ze alle 3.
ik kan gewoon met m'n mda lader de c500 opladen en andersom.
aansluiting op de rikaline is bij die van mij geen usb :? zie foto
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpcparadise.com/actu_2004/6030_rikaline.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17
De Rikaline heeft geen mini-usb, dus je zult dan nog een ander verloopstuk moeten gebruiken.

Ik heb het opgelost door de lader van de gps rechtstreeks aan te sluiten aan m'n binnen verlichting (even stekker omsolderen). Vervolgens heb ik het hele zaakje achter m'n "hemel" oftewel het de dakbekleding weg gewerkt. Nu zie je net boven de spiegel de stekker van de lader, hier kan ik mooi uit het zicht de gsp hangen/plakken. Dus ook nog een perfecte positie tegen het raam voor de GPS.

Morgen krijg ik de actieve lader van Brodit binnen, na proberen zal ik hier m'n bevindingen melden (geluid tomtom, etc)

Even ter info:
Het unlocken van de MDA via de officieele weg kost de eerste 3 maanden 120 euro, de volgende 3 maanden 90 euro etc. Zie ook de site van T-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:23:
vaag probleem .
ik heb mijn mda ingesteld op dat ie na 3 minuten op standby gaat.
als ik m wil aankrijgen moet ik 3 a 4 keer op de rechterknop drukken voordat ie eindelijk weer werkt. als ik 1 keer druk dan gaat het scherm wel aan, maar niet de backlight.
als de telefoon gewoon aan staat en ik druk op de standby knop, dan gaat ie in standby modus(duhh), en na 1 keer klikken dan gaat wel alles aan...

snap hier nix van.
Er zit verschil in de manier waarop je de standby knop indrukt. 1 x kort is uitzetten, lang induwen is alleen schermpje uit. Ik heb hier ook flink mee lopen kutten, maar nu snap ik 'm en heb ik er geen problemen meer mee. Soms duurt het ook even voordat hij gaat doen wat je 'm wilt laten doen.

Qua BlueTooth: Ik heb zo'n Cellink USB Dongle bij de mediamarkt aangeschaft. An sich is dat een aardig dingetje en wordt geleverd met BlueSoleil. Met de Bluesoleil krijg ik alles netjes aan de praat. Ik kan internetten en FTP-en (mits ik BlueSoleilCE op de mda installeer) via bluetooth. Alleen de Active Sync werkt niet. Op de site staan ook WIDCOMM drivers, maar die kreeg ik onder XP SP2 niet aan de praat (ondanks de SP2 handleiding op de site). Ik ga 'm toch maar omruilen voor een andersoortig dongeltje. Zeker aangezien die 10 meter bij lange na niet wordt gehaald (ik haal max. een meter of 7 in open zicht). Dan maar 15 euro meer uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een paar vraagjes... :P

1. heb een ADAPT screenprotector besteld... waarmee kan ik het beste(en veiligste) mijn scherm ontvetten? voor het stof er af te halen zit er een doekje bij...

2. ik heb dus BT werkend en zit te msn-e via BT.. andere zien dan dat ik zogenaamd betaal terrwijl ik op msn zit...(is tog niet t geval hoopik??) dit is zeker omdat t via win mobile draait?
kan bijna niet want er staat Internet - PC connection

3. hoe kan ik het mogelijk maken om te bladeren door mijn (gedeelde) mappen op de pc..?

4. is er iets van een gratis telnet progie oid, of een remote waarmee ik vanuit bed mn pc afsluit via BT..? zag op pocket gear wel een trial..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ben op zoek naar deze metal case voor de mda: http://www.handit.de/inde...&katid=511&produktid=1994. Is een metal case van Brando alleen kan ik deze nergens in nederland vinden.

Heeft iemand anders nog suggesties voor cases voor de mda. Het liefst wil ik een case die je niet open hoeft te maken als je wilt bellen (is geen gezicht).

Zijn er daarnaast sites waar er al word aangegeven welke programma's goed getest zijn voor de mda. Lees hier maar al te vaak dat men steeds bezig is met het testen van programmas om vervolgens weer een harde reset uit te voeren. Het heeft geen zin om steeds weer opnieuw het ei uit te vinden toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:26:
Zijn er daarnaast sites waar er al word aangegeven welke programma's goed getest zijn voor de mda. Lees hier maar al te vaak dat men steeds bezig is met het testen van programmas om vervolgens weer een harde reset uit te voeren. Het heeft geen zin om steeds weer opnieuw het ei uit te vinden toch ;)
Wat mij opviel is dat sinds ik de SD-kaart die bij dat ding geleverd zat eruit heb geflikkerd en er mijn eigen SD-kaart erin heb gedaan ik geen een keer een harde reset heb uit moeten voeren. Volgens mij is die combi SD-mini met zo'n adapter geen success. Ik heb die origineel bij de MDA zat nu in mijn camera en daar heb ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:24
Ik heb een paar vraagjes.
  • Heeft iemand ervaring met het bestellen van de Compact in Duitsland (bv. MobileJoker.de), en zo ja bij welke shop?
  • Heeft iemand ervaring met het omzetten van de Duitse PocketPC naar de Engelse, zoals onder andere op XDA-developers is te lezen?
  • Heeft iemand last van dode pixel(s) in zijn of haar toestel?
  • Heeft het toestel een "opbergvakje" voor de stylus zoals de meeste PDA's hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
Henkes schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:53:
  • Heeft iemand ervaring met het bestellen van de Compact in Duitsland (bv. MobileJoker.de), en zo ja bij welke shop?
    Geen id.
  • Heeft iemand ervaring met het omzetten van de Duitse PocketPC naar de Engelse, zoals onder andere op XDA-developers is te lezen?
    Geen id.
    Ja lees dit topic door.
  • Heeft het toestel een "opbergvakje" voor de stylus zoals de meeste PDA's hebben?
    ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Laat ik hem net uit me klauwe vallen.. zo hoppa ding op de grond.
Nu zit er een deuk in !! :'( :'(
En dat zwarte stipje is lak weg !

Afbeeldingslocatie: http://www.misbruik.info/mdacrash.jpg

Dus hij is niet stuiterproof !! :(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bale man...verzekering? :/

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Er is sowieso iemand mee bezig geweest. Lees dit topic door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Laatst online: 05-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:02:
Ik zal nog ff een fototje maken.
Bale....

Heb m gister ook laten stuiteren...zat 't aan/uit knopje vast....dat is ook verdomde lastig....maar na een flinke tik liet ie toch weer los....soms is geweld toch wel de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Op bovenste 2 kan ik sowieso antwoorden, heb em in duitsland besteld, was helaas iets fout gegaan waardoor die in reparatie moest (beter gezegd omgewisseld moest worden). Heb na 1 week eindelijk mijne gekregen en omgezet van duits naar engels zoals op xda-developers staat. Dit werkt nog steeds perfect >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier die een eigen 2,5 mm naar 3,5 mm kabel heeft gemaakt? en misschien een schema heeft voor het solderen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:43:
iemand hier die een eigen 2,5 mm naar 3,5 mm kabel heeft gemaakt? en misschien een schema heeft voor het solderen?
met een beetje meetwerk moet daar uit te komen zijn...denk ik...ga, als k r ff tijd voor kan maken, vanavond wel ff wat proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

conradm313 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:16:
[...]

met een beetje meetwerk moet daar uit te komen zijn...denk ik...ga, als k r ff tijd voor kan maken, vanavond wel ff wat proberen...
zou je misschien een aantal foto's of een tutorial kunnen maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat probleemloos zonder modificatie. Ik doe dit elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:33:
[...]

Dat gaat probleemloos zonder modificatie. Ik doe dit elke dag.
Ik begrijp niet hoe je dat dan doet, mag je het mij ook vertellen. Contact gehad met PDA-Shop en hij zei dat het onmogelijk is. Ik heb zelf de Tfac BT30(gelijk aan de rikaline 6030) en ik krijg het niet voor elkaar hoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpcparadise.com/actu_2004/6030_rikaline.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/pda/review/image/htc/magician/pic05.jpg

Zoals je kunt zien; de eerste foto is de rikaline, zoals je kunt zien rond aansluiting en de tweede foto is van de mda-compact, de ronde gat is voor de headset en de mini-usb is om op te laden.

Tenzij Remmus met foto's kan laten zien dat wel lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:26:
Hoi ben op zoek naar deze metal case voor de mda: http://www.handit.de/inde...&katid=511&produktid=1994. Is een metal case van Brando alleen kan ik deze nergens in nederland vinden.

Heeft iemand anders nog suggesties voor cases voor de mda. Het liefst wil ik een case die je niet open hoeft te maken als je wilt bellen (is geen gezicht).

Kan gewoon via de site van Brando zelf, goede ervaringen mee, vind dat metalen ding alleen erg lelijk en denk ik ook lastig mee te bellen als hij dicht zit...ik heb zo'n brando siliconcase besteld, goede verhalen over gehoord en een ice look is altijd "cool" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:13:
[...]

zou je misschien een aantal foto's of een tutorial kunnen maken?
Als ik er uit ben zal ik m'n resultaten kenbaar maken...'t is nl net zo veel werk om het zelf te doen of om een uitleg te tikken, vandaar...

Maar ik zal uitgebreid verslag doen, wees maar niet bang..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
Wat is ongeveer het bereik van de MDA Compact met een Bluetooth-verbinding? Wat is in dit geval een goede BT-dongle? Mijn PC staat namelijk 2 verdiepingen hoger dan waar ik mijn MDA wil gebruiken (ongeveer 10 meter). Is dit een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Het staat een beetje onduidelijk in de startpost, maar werkt deze MDA nu ook via WiFi? Dus wlan? Want ik heb hier wel een wlan accespoint staan, en dan zou ik dus gewoon via de mda draadloos kunnen internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:26
een beetje een vreemde vraag misschien maar,
belt hij ook relaxed zonder headset?

ziet er namelijk wel erg fijn uit allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
Kneiter Ar schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:52:
een beetje een vreemde vraag misschien maar,
belt hij ook relaxed zonder headset?

ziet er namelijk wel erg fijn uit allemaal
mwa, opzich wel goed, klein beetje schel...maar is gewoon goed te doen.....
chris schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:48:
Het staat een beetje onduidelijk in de startpost, maar werkt deze MDA nu ook via WiFi? Dus wlan? Want ik heb hier wel een wlan accespoint staan, en dan zou ik dus gewoon via de mda draadloos kunnen internetten?
NEE.......als je draadloos wil internetten heb je de keuze tussen bluetooth (suc6 :X ) en GPRS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chris schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:48:
Dat kan, echter moet je dan wel een speciale netwerk kaart regelen die in je SD slot kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:21

KrL

Foto foto..

Kan wel, moet er een SD wifi kaartje instoppen..
Werkt hier prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

conradm313 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:01:

NEE.......als je draadloos wil internetten heb je de keuze tussen bluetooth (suc6 :X ) en GPRS
Dat kan dus wel, en dat jij problemen hebt met BT wil niet zeggen dat iedereen dat heeft. Hier werkt internetten via BT perfect. Alleen de snelheid is niet optimaal, maar het valt niet tegen. Maar om te internetten had je beter een laptop kunnen aanschaffen dan een MDA als je het mij vraagt. Internetten op de MDA is een leuk extraatje, maar niks meer dan dat. Ik neem aan dat je got ook niet op een schermresolutie bekijkt van 320x240?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hans123 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:13:
Wat is ongeveer het bereik van de MDA Compact met een Bluetooth-verbinding? Wat is in dit geval een goede BT-dongle? Mijn PC staat namelijk 2 verdiepingen hoger dan waar ik mijn MDA wil gebruiken (ongeveer 10 meter). Is dit een probleem?
Gebruik hier de Sitecom klasse 1 bluetooth dongle (100m) en mijn pc staat boven.
Kan gewoon naar beneden, naar buiten en een heel end lopen en nog hou ik bereik :D
Dus die 2 verdiepingen moeten geen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ruud2all schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:26:
De Rikaline heeft geen mini-usb, dus je zult dan nog een ander verloopstuk moeten gebruiken.

Ik heb het opgelost door de lader van de gps rechtstreeks aan te sluiten aan m'n binnen verlichting (even stekker omsolderen). Vervolgens heb ik het hele zaakje achter m'n "hemel" oftewel het de dakbekleding weg gewerkt. Nu zie je net boven de spiegel de stekker van de lader, hier kan ik mooi uit het zicht de gsp hangen/plakken. Dus ook nog een perfecte positie tegen het raam voor de GPS.

Morgen krijg ik de actieve lader van Brodit binnen, na proberen zal ik hier m'n bevindingen melden (geluid tomtom, etc)

Even ter info:
Het unlocken van de MDA via de officieele weg kost de eerste 3 maanden 120 euro, de volgende 3 maanden 90 euro etc. Zie ook de site van T-mobile
Ruud zou je kunnen vertellen hoe je die vaste aansluiting hebt gemaakt?
Wil zelf nl de rikaline bij de achterruit hebben omdat ik een ww voorruit heb.
Dan komt hij dus of onder de achterbank of in de kofferbak te liggen (zal ff uitzoeken worden ivm bereik)
Zat er aan te denken om de stroom bij de aanvoer van me audio-instalatie vandaan te halen.
Die 12v lijn ligt er immers al.
Heb je gewoon een auto-oplader omgebouwd ?
En hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:18:
weer een paar vraagjes... :P

1. heb een ADAPT screenprotector besteld... waarmee kan ik het beste(en veiligste) mijn scherm ontvetten? voor het stof er af te halen zit er een doekje bij...

2. ik heb dus BT werkend en zit te msn-e via BT.. andere zien dan dat ik zogenaamd betaal terrwijl ik op msn zit...(is tog niet t geval hoopik??) dit is zeker omdat t via win mobile draait?
kan bijna niet want er staat Internet - PC connection

3. hoe kan ik het mogelijk maken om te bladeren door mijn (gedeelde) mappen op de pc..?

4. is er iets van een gratis telnet progie oid, of een remote waarmee ik vanuit bed mn pc afsluit via BT..? zag op pocket gear wel een trial..
nog mar eens dan :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
conradm313 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:04:
[...]

Als ik er uit ben zal ik m'n resultaten kenbaar maken...'t is nl net zo veel werk om het zelf te doen of om een uitleg te tikken, vandaar...

Maar ik zal uitgebreid verslag doen, wees maar niet bang..... >:)
zoals beloofd....
Afbeeldingslocatie: http://paulkalkman.no-ip.com/conradm/forum/jackplug.jpg

de twee meest linkse contacten zijn dus voor de speakertjes links en rechts (elk ±35ohm tov GND) wat links en wat rechts is moet ik nog ff uitvinden...maar ik heb ff niet zo snel een audio bron ter beschikking...maar daar ben je snel genoeg achter

het 3e contact is voor de microfoon (1k3 tov GND)
en de laatste is de GND ofwel de nul. (wist ik uit ervaring al dus dat was makkelijk, is nl altijd het zelfde)

verder blijkt de controle ook te kloppen 1-2 ±70ohm 1-3 en 2-3 1k3(die 30ohm is daar te verwaarlozen)

en nu nog ff letterlijk mn tanden er in zetten.(kom ff n handje te kort)...in dat knopje...waarschijnlijk kortsluiten van de mic.en ja hoor weer gelijk.... :P

hopelijk kunnen jullie er wat mee, ga donderdag ff opzoek naar wat stekkertjes e.d. kan k m eindelijk aan mn autoradio hangen...... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:02:
En dat zwarte stipje is lak weg !

[afbeelding]

Dus hij is niet stuiterproof !! :(
Plamuren, schuren en lakken.
Modden dat ding :D
Maar wel zonde :(
Je hebt toch wel verzekering zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) met een brillendoekje, zo'n soort van vliegtuigdoekje, vochtig toiletpapier.
2) nee, dat kost je geen geld.
3) via REsco schijnt het te kunnen maar is mij nog niet gelukt. Give it a try...
4) Ja, zoek maar: telnet + pocket pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

conradm313 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:49:
[...]

zoals beloofd....
[afbeelding]

de twee meest linkse contacten zijn dus voor de speakertjes links en rechts (elk ±35ohm tov GND) wat links en wat rechts is moet ik nog ff uitvinden...maar ik heb ff niet zo snel een audio bron ter beschikking...maar daar ben je snel genoeg achter

het 3e contact is voor de microfoon (1k3 tov GND)
en de laatste is de GND ofwel de nul. (wist ik uit ervaring al dus dat was makkelijk, is nl altijd het zelfde)

verder blijkt de controle ook te kloppen 1-2 ±70ohm 1-3 en 2-3 1k3(die 30ohm is daar te verwaarlozen)

en nu nog ff letterlijk mn tanden er in zetten.(kom ff n handje te kort)...in dat knopje...waarschijnlijk kortsluiten van de mic.en ja hoor weer gelijk.... :P

hopelijk kunnen jullie er wat mee, ga donderdag ff opzoek naar wat stekkertjes e.d. kan k m eindelijk aan mn autoradio hangen...... :9
ben je misschien bereid om er 2 te maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Is er iemand die gebruik maakt van een SanDisk Extreme III kaartje? Het is redelijke overkill, maar het verschil tussen Ultra II en deze is zo klein ... (en de ultra II is niet super leverbaar heb ik het idee). Volgens pdashop is ie wel compatible, maar ik kan er buiten pdashop weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:57:
[...]

Plamuren, schuren en lakken.
Modden dat ding :D
Maar wel zonde :(
Je hebt toch wel verzekering zeker?
Nope.. verzekering daar doe ik niet aan.
Attans.. deed ik niet aan..
Ik heb me telefoon direct bij T-mobile Rotterdam vandaan.
En daar bieden ze geen verzekering aan voor dit toestel !

Nu heb ik wel intresse in een verzekering.. en vooral eentje die dus ook schade gaat vergoeden als ik hem laat stuiteren :)
Heeft 1 van jullie hem wel met verzekering.. zo ja hoe en/of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuB-Gold schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:11:
[...]

Op bovenste 2 kan ik sowieso antwoorden, heb em in duitsland besteld, was helaas iets fout gegaan waardoor die in reparatie moest (beter gezegd omgewisseld moest worden). Heb na 1 week eindelijk mijne gekregen en omgezet van duits naar engels zoals op xda-developers staat. Dit werkt nog steeds perfect >:)
heb jjij mischien de programmatje mtty.exe en ntrw.exe en hexeditor voor mij ?
zal je eeuwig dankbaar zijn .(zoek al 2 weken naar dit prog) apie52@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er een stekker bestaat die je in je sigarettenaansteker drukt en waarin je een normale (brede) usb-kabel in kunt drukken.

Als je dan daarbij je USB-sync kabel (bijgeleverd bij je MDA) gebruikt, dan kun je dus on the road je MDA opladen.

Stel nou dat er ook stekkers voor je in je sigarettenaansteker bestaan waarin je 2 usb-kabels kunt prikken. Dan kun je er 1 gebruiken voor je MDA, en die andere om je GPS-muis van stroom te voorzien. Mits die natuurlijk via een USB-kabel is op te laden.

Iemand die weet of zo'n stekker (1 kant sigarettenaansteker, andere kant 2 usb-poorten) bestaat en of er een BluetoothGPS muis bestaat die kan worden gevoed via een USBkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er ook een in/uitgang jack plug op? zodat ik dingen kan opnemen. of hem als mp3speler kan gebruiken?,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0sYkOo0o
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06-2022
Hallo,

ik ben al een tijdje in het bezit van een MDA en een Sitecom USB adapter, maar ik krijg ActiveSync niet aan de praat. Ik heb ALLE tutorials/posten van dit forum, die van http://www.civict.nl/mda, van Benjamin en van http://www.myxda.com/html...Sync%20with%20Desktop.htm al geprobeerd, maar niks werkt.

Wat heb ik al gedaan:
* WinXP heeft de standaard drivers geïnstalleerd
* ik heb software van Sitecom geïnstalleerd en
* ik heb de handelingen/installatie al gedaan mbt WinXP SP2
* gepaired en pincode identiek ingevoerd (op pc en MDA)
* COM poort in AcitveSync (pc) gelijk gesteld aan Configuratiescherm-->Bluetooth configuratie-->lokale services (op pc). In mijn geval COM6

Hiermee dacht ik alles ingesteld te hebben. Vervolgens laat ik mijn MDA connecten via Bluetooth, maar dan blijft hij in de "Connecting to Host"-status. Mijn pc heeft dan al vantevoren de melding gegeven dat mijn MDA een verbinding probeert te maken en dat sta ik toe.

Oh ja, ik heb ook hardreset geprobeerd en vervolgens de instellingen opnieuw gedaan, maar dat help ook niet.

Wie-o-wie kan mij verder helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door o0sYkOo0o op 25-01-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:07

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:04:
Ik weet dat er een stekker bestaat die je in je sigarettenaansteker drukt en waarin je een normale (brede) usb-kabel in kunt drukken.

Als je dan daarbij je USB-sync kabel (bijgeleverd bij je MDA) gebruikt, dan kun je dus on the road je MDA opladen.

Stel nou dat er ook stekkers voor je in je sigarettenaansteker bestaan waarin je 2 usb-kabels kunt prikken. Dan kun je er 1 gebruiken voor je MDA, en die andere om je GPS-muis van stroom te voorzien. Mits die natuurlijk via een USB-kabel is op te laden.

Iemand die weet of zo'n stekker (1 kant sigarettenaansteker, andere kant 2 usb-poorten) bestaat en of er een BluetoothGPS muis bestaat die kan worden gevoed via een USBkabel?
Euhm de autolader voor de MPV c500 is zo'n kabel.

Hoe kun je het ip adres wijzigen wat ie via activesync krijgt? 192.168.55.101 wil 'm graag in m'n normale ip range plaatsen. (192.168.0.*)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:37:
[...]

Nope.. verzekering daar doe ik niet aan.
Attans.. deed ik niet aan..
Ik heb me telefoon direct bij T-mobile Rotterdam vandaan.
En daar bieden ze geen verzekering aan voor dit toestel !

Nu heb ik wel intresse in een verzekering.. en vooral eentje die dus ook schade gaat vergoeden als ik hem laat stuiteren :)
Heeft 1 van jullie hem wel met verzekering.. zo ja hoe en/of wat?
Ja ik heb hem verzekerd.
Heb het telecom zekerheidsplan.
Ook wel bekend als actua service in the box.
Koop je een doosje van 13.50 euro drin zitten formulieren die je in moet vullen en opsturen.
Kan kiezen uit 2 verzekeringen, 1 van 3.50 p/m en 1 van 6.95 euro p/m
Heb de duurdere maar genomen omdat daar dus ook schade word vergoed en onkosten als iemand er mee gaat bellen enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:35:
[...]

Ja ik heb hem verzekerd.
Heb het telecom zekerheidsplan.
Ook wel bekend als actua service in the box.
Koop je een doosje van 13.50 euro drin zitten formulieren die je in moet vullen en opsturen.
Kan kiezen uit 2 verzekeringen, 1 van 3.50 p/m en 1 van 6.95 euro p/m
Heb de duurdere maar genomen omdat daar dus ook schade word vergoed en onkosten als iemand er mee gaat bellen enz enz.
Tijdens mijn zoektocht hier op GOT waren de meningen nou niet echt positief over actuta.
Maar dat zal misschien bij jou anders zijn !

Ik kreeg net van m'n broer te horen dat hij bij ProAssist een verzekering heeft, en daar waren de meningen hier op GOT ook positief over..
Dus ik ga hun maar eens even bellen :)
Maar iig bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:35:
[...]

Tijdens mijn zoektocht hier op GOT waren de meningen nou niet echt positief over actuta.
Maar dat zal misschien bij jou anders zijn !

Ik kreeg net van m'n broer te horen dat hij bij ProAssist een verzekering heeft, en daar waren de meningen hier op GOT ook positief over..
Dus ik ga hun maar eens even bellen :)
Maar iig bedankt voor de tip !
Lekker zeg.... :D
Nou ja, heb in me hele leven nog nooit met de verzekering van me telefoon te maken gehad, afgezien van de maandelijkse afschriften dan :)
Ik zeg ook niet dat dit een goede verzekering is, ik zou het echt niet weten.
Kreeg dit ook maar in me handen geduwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet pcies hoe het met verzekeringen zit, maar let wel op overlappingen, straks zit je voor niets te betalen, of dat je geen goede dekking hebt. Voorbeeld hiervan is dat "diefstal" coverage bij meeste (zo niet bij alle) het om geweldadige diefstal gaat en er zijn zo nog meer voorbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:20:
[...]

ben je misschien bereid om er 2 te maken 8)
@N0torious: als ik aan de stekkertjes kan komen wil ik wel ff wat solderen...wat wil je aan de andere kant?? mono headset ?? stereo koptelefoon, stereo headset met 3mm plug ??(mail me ff op antimsn at zonnet punt nl)

@jimtegoesdj: maar natuurlijk, lees t topic maar eens door, maar wat wil je ?? externe mic?? stereo koptelefoon, kan allemaal, wil t best wel uittekenen of evt maken....

Donderdag ben ik n dagje vrij en ga ik ff shoppen....ben benieuwd of dit te krijgen is bij de electroboer om de hoek.

Ga nu pitten, morgen weer vroeg dag.......Laterz.....

[ Voor 3% gewijzigd door conradm op 25-01-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17
justifire schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:18:
[...]

Ruud zou je kunnen vertellen hoe je die vaste aansluiting hebt gemaakt?
Wil zelf nl de rikaline bij de achterruit hebben omdat ik een ww voorruit heb.
Dan komt hij dus of onder de achterbank of in de kofferbak te liggen (zal ff uitzoeken worden ivm bereik)
Zat er aan te denken om de stroom bij de aanvoer van me audio-instalatie vandaan te halen.
Die 12v lijn ligt er immers al.
Heb je gewoon een auto-oplader omgebouwd ?
En hoe dan?
Heel eenvoudig, de sigaretten aansluiting open maken (losschroeven en ringetje verwijderen) en dan gewoon op het printplaatje een + en - kabeltje maken.... aansluiten met eventueel nog een zekering ertussen en voila... Ik heb het geheel weer in het platic hulsje gedaan.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m ook verzekerd via belcompany 5 eurie per maand

als ik m laat vallen enz en ook diefstal dan wel met bewijs van braak bv uit de auto of door bedreiging enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o0sYkOo0o schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:20:
Hallo,

ik ben al een tijdje in het bezit van een MDA en een Sitecom USB adapter, maar ik krijg ActiveSync niet aan de praat. Ik heb ALLE tutorials/posten van dit forum, die van http://www.civict.nl/mda, van Benjamin en van http://www.myxda.com/html...Sync%20with%20Desktop.htm al geprobeerd, maar niks werkt.

Wat heb ik al gedaan:
* COM poort in AcitveSync (pc) gelijk gesteld aan Configuratiescherm-->Bluetooth configuratie-->lokale services (op pc). In mijn geval COM6

Hiermee dacht ik alles ingesteld te hebben. Vervolgens laat ik mijn MDA connecten via Bluetooth, maar dan blijft hij in de "Connecting to Host"-status. Mijn pc heeft dan al vantevoren de melding gegeven dat mijn MDA een verbinding probeert te maken en dat sta ik toe.

Oh ja, ik heb ook hardreset geprobeerd en vervolgens de instellingen opnieuw gedaan, maar dat help ook niet.

kzal een poging wagen :Y)
wat ik altijd doe:
ok ik heb SP1 gewoon maar ook sitecom software...

delete ff alles en start gewoon opnieuw... (dus ook je pair met je pc in de MDA)
install active sync...
installeer sitecom software..er wordt daarna gevraagd om je USB dongle erin te doen... doe dit nu pas..
klik ok en voltooi de installatie en reboot
misschien word je dongle niet gevonden haal hem er dan uit en opnieuw erin.
zet je bluetooth aan in je MDA en add new device... pair hem nu dus met een code
toets de code in op je pc.. pairen geslaagd dus... er wordt dan automatisch een poort ge Add bij services bij de sitecom software. Bij mij was dit 3 zorg dat deze ingeschakeld is en dus signaal geeft.
(dubbel klik het icoon van seriele BT poort en controleer dus welke poort gebruikt wordt, kan soms afwijken van de naamgeving)
in mijn MDA heb ik bij Start settings --> system --> BT settings alleen COM 4 aan gevinkt Klik nu op Start en probeer dan nog eens get connected.. zal misschien nix vinden.. maar probeer nu in je MDA via activesinc connect via bluetooth te doen...

als het goed is werkt het

weet het allemaal niet precies meer maar probeer zo veel mogelijk... suc6 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
o0sYkOo0o schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:20:
Hallo,

Wat heb ik al gedaan:

Volgensmij kan het nog makkelijker als hierboven:

1. Verwijder alle bluetooth zooi op je pc, en ook op je MDA (start->settings->connections->bluetooth->devices->daar alle devices verwijderen)
Nu heb je dus een schone lei :)

2. Duw de dongle in je pc en laat hem de standaard sp2 bluetooth drivers installeren.

3. Zorg ervoor dat op je pc activesync geinstalleerd is, en laat die open staan.

4. Controleer op je pc nog even of er een inkomende en uitgaande poort is, en niet alleen 1 van de 2. Voeg anders de ontbrekende toe.

5. Ga op je mda naar start->settings->system->bluetooth settings: vink daar alles aan en druk op die start knop. Ga dan naar het tabblad devices, zoek je pc en pair hem daarmee.

6. Ga nu op je mda naar activesync->tools->options en controleer of daar de juiste pc-naam is aangeklikt (ik werk met meerdere pc's), controleer ook of dan bij het options-submenu daarin de optie 'Bluetooth staat aangevinkt (deze komt in de rij te staan als alle vorige stappen goed zijn gegaan)

7. Druk in activesync op tools->connect via bluetooth (zorg dat je bluetooth aan staat op je mda)

Werkt het nu nog steeds niet, verwijder dan opnieuw de devices op je mda en voer stap 5,6 en 7 opnieuw uit.
Je com-poorten op je pc moeten wel beneden de com10 blijven, als dat niet lukt staan er nog hidden com-ports, hoe je die kan verwijderen staat eerder in dit topic.
Lukt dit allemaal nog steeds niet, controleer dan ook of er nog eerder geinstalleerde bluetooth devices op je pc staan. Ook met dezelfde manier om die hidden com-poorten te vinden. Verwijder dan al die vorige bluetooth devices en poorten en begin opnieuw.

Dit moet gegarandeerd werken, zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik had last van dat smsjes 2 x worden verstuurd en je dus 2 x moet betalen.

Ik las dat het aanmaken van een exception voor tmail.exe in SPB Pocket Plus als oplossing werd aangedragen en heb dat juist ook maar even ingesteld.

Ik kan mij echter niet voorstellen dat dat ook echt de oplossing is omdat ik gisteren, na het versturen van een smsje, het Message-programmaatje zeker niet heb afgesloten. En toch werd het berichtje 2 x verstuurd...

Volgens mij heeft het dus niets met het afsluiten van tmail.exe te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 08:48

Mex

Hans123 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:13:
Het bereik hangt af van de bt-dongle die je neemt. In jouw geval zou ik er 1 nemen die tot 100 meter gaat, mijn sitecom gaat ook door prima door 2 muren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:12:
[...]

Volgensmij kan het nog makkelijker als hierboven:
Dit moet gegarandeerd werken, zeg ik.
die sitecom software maakt de poort automatisch en er is maar 1 poort ipv 2 :) bij mij werkt het super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0sYkOo0o
mensen, ik heb Bluetooth aan de praat gekregen.

Ik denk dat het ligt aan het volgende (want dit had ik nog niet eerder gedaan):
Je moet bij je pc --> ActiveSync --> File --> Delete partnership. Alles verwijderen!

Dan alles volgen wat PimpinTom post, hiermee werkt het bij mij.

Nogmaals bedankt iedereen!

[ Voor 12% gewijzigd door o0sYkOo0o op 26-01-2005 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o0sYkOo0o schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 08:53:
mensen, ik heb Bluetooth aan de praat gekregen.

Ik denk dat het ligt aan het volgende (want dit had ik nog niet eerder gedaan):
Je moet bij je pc --> ActiveSync --> File --> Delete partnership. Alles verwijderen!

Dan alles volgen wat PimpinTom post, hiermee werkt het bij mij.

Nogmaals bedankt iedereen!
:*) ur welcome
jah die partnership is hetzelfde principe als active sync unin/reinstalle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Sindskort heb ik ook het probleem dat als ik op een bericht reply ik twee keer het bericht verstuur! Vaag want dit had ik eerst niet en nu na nieuwe hard reset wel opeens? (zelfde proggies geinstalleerd!) heeft iemand al een idee waar dit aan ligt? Moet toch gewoon kunnen replyen zou je denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
Is het mogelijk bij het invoeren van je "contacts" om standaard (automatisch) het landennummer voor het telefoonnummer te zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Hans123 op 26-01-2005 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-CKY2K- schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:46:
Sindskort heb ik ook het probleem dat als ik op een bericht reply ik twee keer het bericht verstuur! Vaag want dit had ik eerst niet en nu na nieuwe hard reset wel opeens? (zelfde proggies geinstalleerd!) heeft iemand al een idee waar dit aan ligt? Moet toch gewoon kunnen replyen zou je denken?
Hmm, ik had er nog niet opgelet maar inderdaad: ook bij kwam gebeurde dit als ik voor 'reply' koos! Zal het in de gaten blijven houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans123 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:48:
Is het mogelijk bij het invoeren van je "contacts" om standaard (automatisch) het landennummer voor het telefoonnummer te zetten?
Probeer eens te syncen met op je MDA de juiste landinstellingen. Bij mij staat overal netjes +31 voor... Het is maar een gok hoor, give it a try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
Probeer eens te syncen met op je MDA de juiste landinstellingen. Bij mij staat overal netjes +31 voor... Het is maar een gok hoor, give it a try.
Waar kan ik mijn landinstelling veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik heb een probleem.

Gister avond wilde ik muziek luisteren en tot mijn verbazing zag ik dat mijn geheugenkaart geheel leeg was. Hier was ik uiteraard niet blij mee omdat ik hem net helemaal vol had gepropt met allerlei software (TomTom, Norton, enz...) Weet iemand wat de oorzaak kan zijn voor dit fenomeen? Dit is trouwens al de 2de keer dat het me is gebeurd. Het gaat om de originele bijgeleverde geheugenkaart á 256 MB. Ik draai SPD Pocket Plus v2.2 misschien dat meer mensen deze nare ervaring hebbenm gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Hans123 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:25:
[...]

Waar kan ik mijn landinstelling veranderen?
Start-->settings-->System-->Regional Settings-->Dutch(Nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Als je nog een geinig spelletje wilt hebben op de MDA (of een andere PDA):
http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=14334
Virtual Pool Mobile. Ziet er geweldig soepel uit en nog best leuk om te spelen ook.

[ Voor 5% gewijzigd door sopsop op 26-01-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josha schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:29:
Ik heb een probleem.

Gister avond wilde ik muziek luisteren en tot mijn verbazing zag ik dat mijn geheugenkaart geheel leeg was. Hier was ik uiteraard niet blij mee omdat ik hem net helemaal vol had gepropt met allerlei software (TomTom, Norton, enz...) Weet iemand wat de oorzaak kan zijn voor dit fenomeen? Dit is trouwens al de 2de keer dat het me is gebeurd. Het gaat om de originele bijgeleverde geheugenkaart á 256 MB. Ik draai SPD Pocket Plus v2.2 misschien dat meer mensen deze nare ervaring hebbenm gehad.
zet je de mp3's erop via BT usb of via een cardreader ?
ik kan me voorstellen dat wanneer je een cardreader gebruikt dat die op een of andere manier een keer fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
Ik zet eigenlijk alles met een card reader erop omdat het lekker snel gaat. Hoezo is dat een probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er rekening mee dat, als je bestanden op je geheugenkaart zet via ActiveSync, het *kan* zijn dat ActiveSync de bestanden converteert. Zie daarvoor de opties in ActiveSync.

Ik zet veel op mijn geheugenkaart via een cardreader maar heb nog nooit problemen gehad. *klopt af... :)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:18:
Hou er rekening mee dat, als je bestanden op je geheugenkaart zet via ActiveSync, het *kan* zijn dat ActiveSync de bestanden converteert. Zie daarvoor de opties in ActiveSync.

Ik zet veel op mijn geheugenkaart via een cardreader maar heb nog nooit problemen gehad. *klopt af... :)*
Bij werkt het ook prima, zou ook niet weten waarom niet zou werken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
Het is niet dat ik het niet werkend krijg maar alleen na een bepaalde tijd (nu 2 weken) is mijn gehele storage card gewist. Maar niemand anders die deze problemen heeft gehad?

Denk dat ik de volgende keer de "Lock" er maar op zet nadat ik er data heb opgezet. Alleen dat werkt voor geen meter omdat ik ik mijn foto's naar de storage card laat zetten. Dus dan moet ik telkens de lock eraf halen al;s ik foto's wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0sYkOo0o
ik merk dat er dingen mis gaan als je gaat knippen en plakken naar pc via kabel.

Mijn situatie:
standaard 256mb kaart
hier staan 2 foto's en een excel bestand op (153K+151K+1,61K)
kijk in in start --> settings --> system --> memory: Storage card: in use 106mb, Free: 135mb :?

Ik heb geen foutmeldingen oid gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door o0sYkOo0o op 26-01-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o0sYkOo0o schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:53:
ik merk dat er dingen mis gaan als je gaat knippen en plakken naar pc via kabel.

Mijn situatie:
standaard 256mb kaart
hier staan 2 foto's en een excel bestand op (153K+151K+1,61K)
kijk in in start --> settings --> system --> memory: Storage card: in use 106mb, Free: 135mb :?

Ik heb geen foutmeldingen oid gehad.
formateer je SD kaartje eens helemaal en zet het er dan opnieuw op :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn MDA gaan gebruiken om te gaan navigeren in de auto. Omdat ik zowel mijn MDA als GPS-muis onbeperkt wil gebruiken wil ik ze kunnen voeden vanuit de auto.

Het verstandigste lijkt mij dan om een GPS-module te kopen die in de SD-sleuf past. Die haalt dan zijn voeding uit de MDA, die ik ondertussen voed vanuit de sigarettenaansteker. Ideaal, toch...?

Maar: ik kan geen SD-GPS-modules vinden waarbij je ook nog een SD-kaartje (met de navigatiesoftware) kunt bijprikken. Voor CompactFlash zijn ze er genoeg, maar voor SD kan ik ze niet vinden :(

Bestaan ze (nog) niet of kan iemand hier beter zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:20:
[...]

formateer je SD kaartje eens helemaal en zet het er dan opnieuw op :)
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb gister bestanden op mn sd kaart gezet middels usb/active sync. Dat was een avi file. Nu keek ik vandaag weer en de avi file was verdwenen en er zijn nu rare bestanden met een rare bestands groote bijgekomen. Omdat deze bestanden rare tekens bevatten kan ik ze niet verwijderen. (in de mda compact niet en met mijn cardreader niet)Ook heb ik geprobeerd mijn sd kaart te formateren op mijn computer. Dit lukte ook niet en mn pc liep vast. Heeft iemand misschien een andere oplossing om die gegevens van mijn sd kaart af te krijgen?

Met vr gri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de SonyEricsson HBH-600 BT headset en de MDA compact?

Ik probeer deze aan de praat te krijgen. Helaas kan de MDA bij het zoeken mijn headsetje niet vinden?

Iemand nog tips?

PS: Met mijn T630 werkt headsetje perfect. De MDA vindt T630 wel als deze aan staat maar de HBH-600 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

MDA werkt nu ook(voor mij) met GPSmart en Tom Tom versie 3.

Het was even klooien, want de GPSmart moet je instellen voor tomtom als:

TomTom Navigator GPS
en
Bluetooth GPS

Dus *niet* iets met SiRF, ook al zegt de GPSmart manual dat het ding een SiRF chipset heeft.

Mooi progsel, dat tomtom.
Er werd in dit forum een paar keer gevraagd naar de verstaanbaarheid van de stem, die vind ik prima, als je idd de muziek in de auto maar niet te hard zet.

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
ik lees dat veel mensen problemen hebben om de BT usb stick van sitecom goed aan de praat te krijgen. Maar hoe zit dit met de BT usb stick van sweex hebben mensen hier ervaring mee icm de mda compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:26:
Ik wil graag mijn MDA gaan gebruiken om te gaan navigeren in de auto. Omdat ik zowel mijn MDA als GPS-muis onbeperkt wil gebruiken wil ik ze kunnen voeden vanuit de auto.

Het verstandigste lijkt mij dan om een GPS-module te kopen die in de SD-sleuf past. Die haalt dan zijn voeding uit de MDA, die ik ondertussen voed vanuit de sigarettenaansteker. Ideaal, toch...?

Maar: ik kan geen SD-GPS-modules vinden waarbij je ook nog een SD-kaartje (met de navigatiesoftware) kunt bijprikken. Voor CompactFlash zijn ze er genoeg, maar voor SD kan ik ze niet vinden :(

Bestaan ze (nog) niet of kan iemand hier beter zoeken? :)
Henk-Wim,

Is dit geen optie voor jou? http://www.mda-compact.tk

Succes!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.