[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
op mp3car.com en carputerforum.nl kan je aardig wat foto's vinden (ook de mijne).

Wil nog wel een site in elkaar zetten met foto's en beschrijvingen van datgene wat ik allemaal gedaan heb. Ik ben ooit (meer dan een jaar terug) begonnen met een laptop en een lilliput. In de loop der tijd ben ik gaan upgraden en nu zit ik met een gemotoriseerde monitor en een epia pc met alles erop en eraan.
Lees veel want een foutje kan je zo maken. Da geldt zowel voor het aansluiten als voor de aankoop van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal binnenkort ff paar fototjes knippen en op me site plaatsen...............morgen wordt me auto gepoetst, dus tis dan een leuk moment om ff wat te knippen!!!...

Stay tuned..

ps: Tis geen geweldige inbouw wat ik heb en ook niet echt weggewerkt oid.........Hetgeen ik ingebouwd heb was puur als experiment om bij een volgende auto het gewoon in 1x super te doen!!!....maar dit werk opzich mega _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 14:55 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een laptop in de auto maar wil naar een vast systeem. Heb even een shopping cart gevuld bij MyElectronics en het viel me op dat ze daar twee keer zo veel vragen voor geheugen. Op de site valt te lezen:
De Via Epia mainboards zijn zeer gevoelig voor het juiste type geheugen. Ook de hoogte luistert zeer nauw.

Als ons geheugen is specifiek getest op een Mini-ITX mainboard.
Waarom zou ik niet gewoon een willekeurig reepje DDR geheugen in een epia-bordje kunnen stoppen?

In hoeverre is het te doen om windows XP op zo'n Epia 1 gHz bordje te draaien met 256mb geheugen? Ik ben nu een centrino laptop met Pentium M 1,5 gHz en 512mb gewend. Gaat zo'n epia-bord niet schrikbarend langzaam?

Er zijn natuurlijk alternatieven, maar hoe kom ik erachter of de power supply dat aankan? oftewel, hoe weet ik hoeveel watt een bepaald systeem trekt?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 22:43 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trazer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 16:35
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:30:
Heb nu een laptop in de auto maar wil naar een vast systeem. Heb even een shopping cart gevuld bij MyElectronics en het viel me op dat ze daar twee keer zo veel vragen voor geheugen. Op de site valt te lezen:
[...]

Waarom zou ik niet gewoon een willekeurig reepje DDR geheugen in een epia-bordje kunnen stoppen?

In hoeverre is het te doen om windows XP op zo'n Epia 1 gHz bordje te draaien met 256mb geheugen? Ik ben nu een centrino laptop met Pentium M 1,5 gHz en 512mb gewend. Gaat zo'n epia-bord niet schrikbarend langzaam?

Er zijn natuurlijk alternatieven, maar hoe kom ik erachter of de power supply dat aankan? oftewel, hoe weet ik hoeveel watt een bepaald systeem trekt?
Ik heb een jaar zonder problemen gedraaid met Windows XP op een EPIA M10000 N met een "willekeurig" reepje DDR 256MB. Pas nu ik bezig ben WindowsXP op een CompactFlash kaartje te installeren heb ik er 512MB DDR reepje opgezet, wederom een "willekeurig" reepje.

[ Voor 3% gewijzigd door Trazer op 25-07-2005 08:41 ]

I regret.... things i should have said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robindev
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Mischien is dit wel interesant voor de minimalisten en hobbyisten onder jullie die windows willen draaien. Ik was namelijk op zoek naar een kleine windows versie die ik op mijn car-pc wilde instaleren. Het hoeft alleen maar standaard beeld weer te geven en audio via winamp(makkelijk om plugins voor te schrijven).

Dit is een installatiebestand voor een gestripte windows 98 versie van 15mb, je hebt er wel een windows cd voor nodig. Het bootte in 6 seconden op een 800 Mhz met 128 MB SDRAM(bios niet meegerekend)

Als het is opgestart heb je een minimale windows versie. Je hebt regedit, notepad en explorer(alleen lokaal) Je hebt geen "beeldscherm" "multimedia" of "syteem" in je configuratiescherm.

Maar je kan zelf je systeem uitbreiden door de .reg en .bat files te runnen en/of zelf bestanden toe te voegen en te registreren. Volgens de maker moet simpele audiosupport en internet explorer ook mogenlijk zijn

hier kan je de instalatie bestanden vinden
scp.gmxhome.de en dan mini win 98 / me creator

dit is volgens mij volledig legaal, want je moet nog steeds een windows cd bezitten om het werkend te krijgen.

Mijn eigen ervaringen zijn beperkt gebleven tot windows 98 1st edition, want SE gaf een ongeldige bewerking in explorer. Maar ik denk dat het uiteindelijk wel werkend is te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een mooie slimline dvd/cd combodrive liggen ideaal voor in een car pc. (in de verpakking dus nooit gebruikt) heb je intresse? of wil je meer info? mijn advertentie staat hier -->
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:14:
ik heb nog een mooie slimline dvd/cd combodrive liggen ideaal voor in een car pc. (in de verpakking dus nooit gebruikt) heb je intresse? of wil je meer info? mijn advertentie staat hier -->
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=850
Als ik interesse heb moet ik me dus eerst op een ander forum registreren om vervolgens publiekelijk met jou te communiceren? Ik zou het ding zo van je kopen maar dit is geen manier zo...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 23:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aja dit forum zijn allerlei onderwerpen door elkaar in 1 topic. Mij lijkt het een beetje onhandig en super irritant als iedereen hier gaat bieden. Bied maar via pm dan. Je kunt kijken op die ene site of er meer word geboden. (of ik laat het via pm weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:14:
aja dit forum zijn allerlei onderwerpen door elkaar in 1 topic. Mij lijkt het een beetje onhandig en super irritant als iedereen hier gaat bieden. Bied maar via pm dan. Je kunt kijken op die ene site of er meer word geboden. (of ik laat het via pm weten)
Deze site heeft geen pm's. Je vindt wel een mailadres in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
Jongens ( en meisjes), ik lees dit topic al 5 maanden, maar moet nu toch een kleine kanttekening zetten. Maak meer foto's!!!, het wordt zo saai met alleen maar tekst!!!

Ga zo door ...

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Ben van plan binnekort ook een carputer ta gaan installeren.
Nuja, eerst kijken naar de financien want men honda prelude is momenteel naar de garage wegens problemen met de versnellingsbak.

Ben van plan een Epia MII12000 te gaan gebruiken in combinatie met het in-dash 7" touchscreen tft vanop modguru en dat blauwe caseje dat hier op dit forum ook al is voorbijgekomen.

Iemand ervaring met deze spullen of raden jullie iets anders aan ?
Het geluid zal via de IP bus van men radio gaan dus dat is al geen probleem.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 16:30
wou juist hetzelfde vragen, heeft hier al iemand ervaringen met de in-dach 7" tft van bv lilliput.
Ik wil mijn tft gaan vervangen door een in-dash, maar moet nog bekijken of je op de in-dash liliput ook een aux-in aansluiting hebt.
De keuze gaat naar een lilliput, omdat deze ook een radio aan boord heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door hakira007 op 30-07-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die zo'n automotive intelligent PSU hebben? Zo een met startup en shutdown functies?

Ik vraag me af hoe dat nou in de praktijk gaat. Je draait je sleutel dus om en dat gaat de pc aan? Sluit de pc zich dan ook zelf weer af?

Wat als je nou alleen even je ramen dicht wil doen en daarvoor de sleutel omdraait? Dan gaat de pc dus aan en moet je helemaal wachten tot ie opgestart is om 'm dan weer uit te moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
hakira007 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:03:
wou juist hetzelfde vragen, heeft hier al iemand ervaringen met de in-dach 7" tft van bv lilliput.
Ik wil mijn tft gaan vervangen door een in-dash, maar moet nog bekijken of je op de in-dash liliput ook een aux-in aansluiting hebt.
De keuze gaat naar een lilliput, omdat deze ook een radio aan boord heeft.
Waarom moet de in-dash versie een aux-in hebben ? Dat snap ik niet helemaal, je gaat je geluid toch gewoon via een versterker of dergelijke laten lopen ?

Verder heb ik geen ervaring met indash (heb zelf de (gewone) touchscreen versie in mijn dash gebouwd) maar op bv mp3car.com zijn genoeg voorbeelden te vinden.
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:09:
Zijn er hier mensen die zo'n automotive intelligent PSU hebben? Zo een met startup en shutdown functies?

Ik vraag me af hoe dat nou in de praktijk gaat. Je draait je sleutel dus om en dat gaat de pc aan? Sluit de pc zich dan ook zelf weer af?

Wat als je nou alleen even je ramen dicht wil doen en daarvoor de sleutel omdraait? Dan gaat de pc dus aan en moet je helemaal wachten tot ie opgestart is om 'm dan weer uit te moeten zetten?
Inderdaad, je draait het contact om, de psu wacht een paar seconde (door jou ingesteld) en start dan de computer op, je kan tussen door gewoon starten, daar kan hij tegen.
Als je dus even snel je contact aan en uit zet gebeurd er niks, start hij uiteindelijk wel op, en jij doet het contact weer uit, geeft hij gewoon een signaal aan de computer dat hij moet afsluiten, dat gaat dus vanzelf, hoef je niks voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@macmouse:
En dat werkt dat allemaal via een soort van driver? Wat als je nou de pc even aan wil laten staan om nog watte downloaden ofzo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik heb ook nog een vraagje ivm met die carputer PSU's.

Hoe sluit je die juist aan ? je 12V lijn heb je sowieso nodig maar waar haalt hij zijn signaal dat het contact aanstaat ?
Op het contact aansluiten of op de remote van je radio ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
"Waarom moet de in-dash versie een aux-in hebben ? Dat snap ik niet helemaal, je gaat je geluid toch gewoon via een versterker of dergelijke laten lopen ?"

Ik nl wel, want ik werk zonder versterker, het geluid gaat via mijn radio, werkt perfect zo.

[ Voor 20% gewijzigd door hakira007 op 01-08-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Laatst online: 02-04-2024
Dan moet de radio toch een aux-in hebben en niet die indash.

Heb zelf zo'n indash en hij bevalt zeer goed. Hij is ook veel duidelijker bij zonlicht dan mijn oude lilliput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

VIC_TOR schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:46:

Heb zelf zo'n indash en hij bevalt zeer goed. Hij is ook veel duidelijker bij zonlicht dan mijn oude lilliput.
Kun je daar wat foto's van posten? Ik zit ook te overwegen zo'n schermpje te kopen. Hoe bevalt het motoriek? Kun je ook instellen hoe ver het scherm kantelt?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
VIC_TOR schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:46:

De in-dash van Lilliput is met ingebouwde radio, dus mijn radio die ik nu gebruikt vervalt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Mijn install

Het systeem is opgebouwd uit de volgende onderdelen:

- Via Epia SP13000
- 512Mb PC3200
- 60Gb 7200Rpm Notebook HDD (Hitachi Travelmate)
- M1-ATX DC-DC Voeding

Dit zit allemaal in deze behuizing:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/roadrunner/carpc/ampie_big.jpg

Verder hangt er het volgende aan dit systeem:

- USB BU-303 GPS Receiver
- Logitech Wireless Notebook Muis
- Targus USB hub
- Logitech Wingman Joypad (:D)

Ik gebruik als RoadRunner met m'n zelf gemaakte ZdGrey Skin als FrontEnd.

De foto's:

De auto
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/roadrunner/carpc/car-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/roadrunner/carpc/car-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/roadrunner/carpc/car-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/roadrunner/carpc/car-04.jpg

Het Dashboard
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/roadrunner/carpc/car-06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/roadrunner/carpc/car-07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/roadrunner/carpc/car-08.jpg
De 2 schakelaars (on/off & FM Modulator) worden nog weggewerkt, ze worden achter de versnellingspook op 2 originele VW knoppen aangesloten.

De kofferbak
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/roadrunner/carpc/car-05.jpg
Kofferbak is intussen opgeruimd, bekabeling weggewerkt en het netje zit ook weer netjes vast :p

:D

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Flex! Hoe kom je aan die behuizing? Is die standaard zo te koop, of heb je zelf een amp uitgehold?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisaRider schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:08:
[...]

Flex! Hoe kom je aan die behuizing? Is die standaard zo te koop, of heb je zelf een amp uitgehold?
Is gewoon te koop, staat toch ook in zijn post...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisaRider schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:08:
[...]

Die gewoon te koop... heb hem alleen nog kunnen vinden in de shop van mp3car.com. Linkje: http://www.mp3car.com/sto...266d3e663d6b86d3cc50befea

/me is bezig met eigen behuizing te ontwerpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

De behuizing heb ik gekocht bij www.myelectronics.nl :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie behuizing. Ik ben zelf bezig een carputer samen te stellen voor een stoffige omgeving. Ik zit aan dezelfde case te denken. Het is de bedoeling hierin een fanless mainboard te plaatsen en een read-only OS (compactflash). Geen draaiende delen dus.
De behuizing heeft echter een case-fan. Ik vraag me af of het mogelijk is om met deze niet te laten draaien zodat de hitte afvoer alleen door natuurlijke ventilatie en door de behuizing zelf kan worden af gevoerd, zonder gebruik te maken van een heatpipe die van mainboard naar behuizing loopt. Heeft iemand hier ervaring mee (m.n. fanless en gesloten behuizing)? Ideeen en suggesties zijn welkom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07-2023
heeft iemand al het 5.1 geluid van het mobo in z'n auto aangesloten?
ik zit hier over te denken om dit te doen maat moet er dan vanaf het mobo een draad rechtstreeks naar de boxen of zal daar een versterker van zo'n +- 50 watt tussen moeten voor een beetje geluid?
iemand ervaring mee

Verwijderd

boss1 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:41:
heeft iemand al het 5.1 geluid van het mobo in z'n auto aangesloten?
ik zit hier over te denken om dit te doen maat moet er dan vanaf het mobo een draad rechtstreeks naar de boxen of zal daar een versterker van zo'n +- 50 watt tussen moeten voor een beetje geluid?
iemand ervaring mee
Zo, eindelijk alle 30 pagina's van dit topic doorgelezen en je stelt als eerste de vraag waar ik zelf mee zat. Surround-geluid in de auto >:) Ben inmiddels erg enthousiast om zelf een carpc in elkaar te zetten en dit was een van mijn vereisten; surround geluid in de auto. In eerste instantie wilde ik een portable DVD spelertje inbouwen in mijn auto. Deze is voorzien van een DTS-uitgang. Dus ik dacht: he, dat zou gaaf zijn, surround geluid in de auto... De vreugde was echter van korte duur; naast een 4-kanaals versterker (overkomelijk) heb je een losse DTS-decoder nodig! En die zijn duuuuur. Ik heb me laten vertellen dat je dan op zo'n 600 euri's moet rekenen. Toen was de lol er al snel af.

Toen bedacht ik dat het met een pc ook moet kunnen :*) . Best of both worlds; auto EN pc. Een actieve sub-woofer heb ik al en een centerspeakertje zou goedkoop te krijgen zijn (autoshop) en behoeft (zoals mij verteld werd) geen aparte versterker (is ingebouwd). Rest alleen dus nog een 4-kanaals versterker (en natuurlijk de carpc zelf).

Kortom mijn antwoord:
ja, je hebt een versterker daarvoor nodig. De speaker-uitgangen van je mobo zijn niet of onvoldoende versterkt, zeker voor in de auto. Indien je autoradio een 4-kanaals aux-heeft (niet waarschijnlijk), kun je die gebruiken. Zit je alleen nog met je subwoofer en centerspeaker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:34:
[...]

Zo, eindelijk alle 30 pagina's van dit topic doorgelezen en je stelt als eerste de vraag waar ik zelf mee zat. Surround-geluid in de auto >:) Ben inmiddels erg enthousiast om zelf een carpc in elkaar te zetten en dit was een van mijn vereisten; surround geluid in de auto. In eerste instantie wilde ik een portable DVD spelertje inbouwen in mijn auto. Deze is voorzien van een DTS-uitgang. Dus ik dacht: he, dat zou gaaf zijn, surround geluid in de auto... De vreugde was echter van korte duur; naast een 4-kanaals versterker (overkomelijk) heb je een losse DTS-decoder nodig! En die zijn duuuuur. Ik heb me laten vertellen dat je dan op zo'n 600 euri's moet rekenen. Toen was de lol er al snel af.

Toen bedacht ik dat het met een pc ook moet kunnen :*) . Best of both worlds; auto EN pc. Een actieve sub-woofer heb ik al en een centerspeakertje zou goedkoop te krijgen zijn (autoshop) en behoeft (zoals mij verteld werd) geen aparte versterker (is ingebouwd). Rest alleen dus nog een 4-kanaals versterker (en natuurlijk de carpc zelf).

Kortom mijn antwoord:
ja, je hebt een versterker daarvoor nodig. De speaker-uitgangen van je mobo zijn niet of onvoldoende versterkt, zeker voor in de auto. Indien je autoradio een 4-kanaals aux-heeft (niet waarschijnlijk), kun je die gebruiken. Zit je alleen nog met je subwoofer en centerspeaker.
Nou ik zie het probleem niet, ik heb in m'n wagen 5.1 surround en het is simpel :
Je moederbord of je geluidskaart staat 5.1 af dus heb je 3 uitgangen op je mobo :
Voor links-rechts
Achter links-Rechts
Subwoofer
Center

Als jij nu versterkers koopt zodat je deze kunt aansluiten, dan heb je gewoon surround. Meer moet dat niet zijn.
Dus koop simpelweg een goed moederbord dat 5.1 aan boord heeft en koop een
-4 weg versterker waarbij je hem gebruikt om je 4 gewone speakers te doen spelen
-2 weg versterker die je gebruikt om je woofer en center te voeden

En je hebt surround.

1 iets : goeie versterkers kosten geld. Ik denk dat je als je een beetje kwaliteit wilt al snel aan 300 à 400 €versterkers zal liggen.

groeten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:06:
[...]

Nou ik zie het probleem niet, ik heb in m'n wagen 5.1 surround en het is simpel :
Je moederbord of je geluidskaart staat 5.1 af dus heb je 3 uitgangen op je mobo :
Voor links-rechts
Achter links-Rechts
Subwoofer
Center

Als jij nu versterkers koopt zodat je deze kunt aansluiten, dan heb je gewoon surround. Meer moet dat niet zijn.
Dus koop simpelweg een goed moederbord dat 5.1 aan boord heeft en koop een
-4 weg versterker waarbij je hem gebruikt om je 4 gewone speakers te doen spelen
-2 weg versterker die je gebruikt om je woofer en center te voeden

En je hebt surround.

1 iets : goeie versterkers kosten geld. Ik denk dat je als je een beetje kwaliteit wilt al snel aan 300 à 400 €versterkers zal liggen.

groeten
Precies, dat zeg ik, je hebt een (of meer) versterker(s) nodig. Je kunt voor de center en subwoofer een aparte versterker nemen (zoals jij voorstelt), of kiezen voor exemplaren met een ingebouwde versterker (zoals ik het beschreef).

[mierenneuk-modus] je zegt 3 uitgangen maar je beschrijft er 4; center en subwoofer zitten meestal op 1 aansluiting [/mierenneuk-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:59

Zeeuw

5.6

Mooi, laptop voor in de auto is binnen, GPS muis besteld, nu alleen nog een mooi Touchscreen bestellen en ik kan gaan Carputeren.

Ik zit alleen nog met de software...

Er is verschillende software te downloaden alleen niet echt naar mijn wensen...
Ik zat zelf te denken om iets te maken in Flash...is dat mogelijk, ook ivm playlist en door directory's heen surfen...

Wat ik vooral doe is:
- Mp3 luisteren, de opties van winamp
- Navigatie, met de interface van TomTom, helaas heb ik die nog helemaaal niet gevonden voor de laptop :(
- Films kijken, Keuze tussen PowerDVD of WMP Classic

Als dat alles dan nog in een mooi menu zit, en makkelijk te gebruiken ivm touchscreen dan ben ik tevreden.

Media Engine is een goed programma alleen mis ik bij muziek de doorspoel knoppen en kun je films en muziek niet scheiden...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07-2023
werkt zo'n gps antenne met rds een beetje of kan je beter een gewone gps antenne kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoog tijd om (voorzichtig) zelf de handen uit de mouwen te steken.

Na de (auto)meeting van gisteren waarbij duidelijk werd dat het uitlezen van de computer van mijn '90 chevy pickup vrij simpel zou moeten zijn, is het befaamde druppeltje gevallen. Nu heb ik voldoende argumenten om zelf een carPC te bouwen;

- GPS navigatie
- bluetooth hands free telefoneren
- MP3 spelen
- DVD spelen MET surround geluid
- (eenvoudigere) games spelen
- WiFi draadloos internet/e-mail
- mobiele imagetank ;)
- USB webcam achteruitrij-camera / parkeersensoren
- motormanagementdata displayen

Omdat mijn auto wat groter is dan de doorsnee japanner/europeaan, is het mijn bedoeling om een 'volwassen' carpc te bouwen zonder echt te kijken naar de plaats die het een en ander in gaat nemen.

Komponenten al in huis:
- Soundblaster audigy
- FX 5200 (cinema) AGP videokaart

Vandaag besteld:
- Griffin Powermate (USB druk/draaiknop)
- Kensington Orbit elite trackball

De Orbit is mooi genoeg om een plaatsje te verdienen op mijn (nog te maken) doorlopende middenconsole, naast de powermate. Met deze combi heb ik geen touchscreen nodig (zou toch te ver weg zitten vanwege te korte armen) en kan ik gaan voor een niet te duur en helder genoeg 'standaard' 14 of 15 TFT VGA-scherm. (tips?)

Nog te bestellen/maken/zoeken:
- moederbord + processor
- GPS muis
- voeding/converter
- 4-kanaalsversterker
- etc.

Goed, geen wereldschokkende start, maar elk begin is een goed begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
'k heb effe een vraagje ivm audio aansluiting.
Heb niet echt nood aan surround dusjah.

Aangezien ik momenteel geen versterker heb, zou ik de caputer aansluiten op de IPbus van men autoradio.
Is dit aan te raden ? Want dan kan ik gewoon aux kiezen en heb ik geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
Jep, werkt perfect via de radio, geluidskwailiteit is bij mij hetzelfde
alsof ik een cd afspeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeeuw schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:07:
Mooi, laptop voor in de auto is binnen, GPS muis besteld, nu alleen nog een mooi Touchscreen bestellen en ik kan gaan Carputeren.

Ik zit alleen nog met de software...

Er is verschillende software te downloaden alleen niet echt naar mijn wensen...
Ik zat zelf te denken om iets te maken in Flash...is dat mogelijk, ook ivm playlist en door directory's heen surfen...

Wat ik vooral doe is:
- Mp3 luisteren, de opties van winamp
- Navigatie, met de interface van TomTom, helaas heb ik die nog helemaaal niet gevonden voor de laptop :(
- Films kijken, Keuze tussen PowerDVD of WMP Classic

Als dat alles dan nog in een mooi menu zit, en makkelijk te gebruiken ivm touchscreen dan ben ik tevreden.

Media Engine is een goed programma alleen mis ik bij muziek de doorspoel knoppen en kun je films en muziek niet scheiden...
Tomtom kan perfect werken op je laptop maar je moet hem dan wel draaien onder Virtual machine voor mobile windows. Deze is gratis op de wbesite van microsoft. Nuja handig is anders hoor.

Destinator werkt ook goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Heeft iemand ervaring met Route66 op een carputer en een touchscreen?
Werkt de interface een beetje mee op een touchscreen of gaat dit niet werken en is er echt een toetsenbord nodig?

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

• PeGys
hakira007 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:25:
Jep, werkt perfect via de radio, geluidskwailiteit is bij mij hetzelfde
alsof ik een cd afspeel
Bedankt,

Normaal heb ik begin volgende maand alles binnen en kan ik gaan knutselen.

Vraag me enkel nog af welke software ik erop ga smijten.
Voor navigatie waarschijnlijk Destinator 3 (als het er wat degelijk uitziet want ik ben enorm gewend aan de TomTom 3 2D look)

Qua besturingsprogramma weet ik het nog niet. Zijn zoveel mogelijkheden :s

Specs van het systeem zullen allesinds de volgende zijn:

- Ampi case (modguru) zoals in die golf hier een paar posts boven.
- M1-ATX PSU die hierin past (heb ik goedkoop op de kop kunnen tikken)
- Via Epia MII 12000
- 80 GB Hitachi 2.5" HD 5400rpm 16MB
- Kingston 1 GB DDR266 PC2100 Cas 2 (MII 12000 is toch een PC2100 bordje dus waarom meer geld uitgeven aan PC3200)
- LevelOne 108 Mbps wireless network adapter
- Freecom USB 2.0 CD-RW/DVD-ROM combo
- Bluetooth stickje
- Compact Flash kaartje van 4 GB om data over te zetten zonder wireless lan
- 7" in-dash motorised touchscreen tft (modguru)
- USB gps muis

Gelukkig kan de voeding 7V -> 18V slikken maar denk als ik met de audio installatie begin dat ik voor de veiligheid toch een condensator voor de pc ga steken aangezien de stroom dan al meer durft te schommelen.

[ Voor 5% gewijzigd door PeGys op 25-08-2005 00:03 ]

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Freemann schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:28:
Heeft iemand ervaring met Route66 op een carputer en een touchscreen?
Werkt de interface een beetje mee op een touchscreen of gaat dit niet werken en is er echt een toetsenbord nodig?
Ik had dit jaar Route66 mee op een laptop (celly466) en op zich is het te besturen met alleen een touchpad (heb geen touchscreen), want je kunt van alles uit dropdownlijsten halen (zeker als je van te voren je eigen punten in plant).
Enige "nadelen":
- het is een route*planner*, dus geen dynamische calculatie als je fout rijdt (dan moet je eerst je GPS locatie opnieuw als startpunt instellen en de route herberekenen)
- kaart draait niet zoals bij Tom Tom
Het is dus gewoon een ouderwetse kaart met daarop alvast de route ingetekend en een automatische vinger die aanwijst waar je bent en da's voor mij wel genoeg voorlopig :)
(zij het dat ik liever naar NetBSD ga met gpsdrive, maar ik kreeg m'n BU-303 niet aan de praat in de korte tijd voordat ik weg ging :))

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die een niet-epia bord op een M1-ATX voeding hebben zitten? Ik heb namelijk nog best wat oude moederborden en processors liggen (Celeron 1000 enzo) dat ik het zonde vind om 130 euro uit te geven aan een langzamer moederbord.
Ben benieuwd of er mensen zijn die weten of dit kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
weet iemand welk scherm komplett levert? lilliput of newvision. er staat op de site lilliput. maar er schijnt in europa alleen maar newvision gelevert te worden. en wordt er daar ook een standaard bij gelevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

PeGys schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 00:01:
[...]

Bedankt,

Normaal heb ik begin volgende maand alles binnen en kan ik gaan knutselen.

Vraag me enkel nog af welke software ik erop ga smijten.
Voor navigatie waarschijnlijk Destinator 3 (als het er wat degelijk uitziet want ik ben enorm gewend aan de TomTom 3 2D look)

Qua besturingsprogramma weet ik het nog niet. Zijn zoveel mogelijkheden :s

Specs van het systeem zullen allesinds de volgende zijn:

- Ampi case (modguru) zoals in die golf hier een paar posts boven.
- M1-ATX PSU die hierin past (heb ik goedkoop op de kop kunnen tikken)
- Via Epia MII 12000
- 80 GB Hitachi 2.5" HD 5400rpm 16MB
- Kingston 1 GB DDR266 PC2100 Cas 2 (MII 12000 is toch een PC2100 bordje dus waarom meer geld uitgeven aan PC3200)
- LevelOne 108 Mbps wireless network adapter
- Freecom USB 2.0 CD-RW/DVD-ROM combo
- Bluetooth stickje
- Compact Flash kaartje van 4 GB om data over te zetten zonder wireless lan
- 7" in-dash motorised touchscreen tft (modguru)
- USB gps muis

Gelukkig kan de voeding 7V -> 18V slikken maar denk als ik met de audio installatie begin dat ik voor de veiligheid toch een condensator voor de pc ga steken aangezien de stroom dan al meer durft te schommelen
.
Het is denk ik niet nodig om een condensator te plaatsen. Zelf heb ik een OPUS120 Watt voeding voor mijjn Car-PC. Deze blijft vrolijk draaien (en de pc dus ook) als ik de auto start (flinke dip) en ook als ik mijn audio set open draai (dikke pioneer versterker en JBL boxen + JBL bassbuis 8)). Ik zou dus niet inzien waarom er een condensator tussen moet. Toch zie je dat best vaak in auto's maar ik denk dat dat ook een beetje voor de show is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je deze schakeling niet kunnen gebruiken om zelf een voeding te maken:
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/33

Deze werkt op wisselstroom, maar die wordt meteen gelijkgericht, dus die diodes, zou je weg kunnen laten, blijft over een gestabiliseerde 60 watt voeding.
Of werkt dit niet, anders zouden wel meer mensen een voeding zelf gemaakt hebben.

Je moet wel een epia bordje gebruiken, anders heb je ook nog 5 en 3,3 volt nodig. Maar hoe gaat het dan met de HDD ed. Werken die ook alleen op 12 v of hebben die ook 5 nodig?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:49:

Deze werkt op wisselstroom, maar die wordt meteen gelijkgericht, dus die diodes, zou je weg kunnen laten, blijft over een gestabiliseerde 60 watt voeding.
Of werkt dit niet, anders zouden wel meer mensen een voeding zelf gemaakt hebben.

Je moet wel een epia bordje gebruiken, anders heb je ook nog 5 en 3,3 volt nodig. Maar hoe gaat het dan met de HDD ed. Werken die ook alleen op 12 v of hebben die ook 5 nodig?
Een EPIA heeft ook 5 en 3.3 nodig. En een HDD en CDROM werken op zowel 12 als 5 volt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meende ergens te zien dat er ook bordjes waren die alleen 12 volt nodig hadden. Maar ik zal wel in de war zijn met de epia bordjes met ingebouwde voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Wie kan mij nu wat vertellen of de performance van de Epia 1Ghz en 1.3Ghz?

Wat kan ik nu zo'n beetje verwachten van dit bord?

Wie heeft er een TV-kaart ingebouwd en valt er nog naar een programma te kijken? of is dat gewoon hopelijk?!

Ben van plan om een 1(.3)Ghz te gaan kopen met een Hauppauge TV/FM kaartje om zo de pc ook al radio te kunnen gebruiken. Maar werkt dit bijv. nog een beetje als je ook de Destinator3 navigatie gebruikt en/of als je een Divx filmpie wilt kijken en ondertussen de Destinator op de achtergrond laat lopen?

Heb wel een idee wat ik van een gemiddelde Athlon/Pentium proc. kan verwachten, maar wat ik van een Epia-bordje met een 1(.3)Ghz kan verwachten?Geen idee.

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14

QuasaR

One ring to rule them all

Spacejam schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:32:
weet iemand welk scherm komplett levert? lilliput of newvision. er staat op de site lilliput. maar er schijnt in europa alleen maar newvision gelevert te worden. en wordt er daar ook een standaard bij gelevert?
Ik heb daar de 7" lilliput touchscreen besteld en geleverd gekregen. Standaard zit er bij almede 2 aansluitkabels (vga en rgb/composite) en 2 voedingskabels (12v en 220v)

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:49:

Deze schakeling is wel heel erg basic, ik denk niet dat het gaat werken. Volgens mij is de 78xx serie hiervoor ook niet nauwkeurig genoeg. Het is meer een low-cost spanningsregelaar.

Een 3,5" HD heeft 12 en 5 volt nodig. Een 2,5" (laptop) HD niet. Die heeft alleen 5V nodig en gebruikt gemiddeld ca 2 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
Freemann schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 08:06:
Wie kan mij nu wat vertellen of de performance van de Epia 1Ghz en 1.3Ghz?

Wat kan ik nu zo'n beetje verwachten van dit bord?

Wie heeft er een TV-kaart ingebouwd en valt er nog naar een programma te kijken? of is dat gewoon hopelijk?!

Ben van plan om een 1(.3)Ghz te gaan kopen met een Hauppauge TV/FM kaartje om zo de pc ook al radio te kunnen gebruiken. Maar werkt dit bijv. nog een beetje als je ook de Destinator3 navigatie gebruikt en/of als je een Divx filmpie wilt kijken en ondertussen de Destinator op de achtergrond laat lopen?

Heb wel een idee wat ik van een gemiddelde Athlon/Pentium proc. kan verwachten, maar wat ik van een Epia-bordje met een 1(.3)Ghz kan verwachten?Geen idee.
Ik gebruik mijn M10000 als desktop. Werkt gewoon soepel onder Windows 2000. Je kan er vrijwel alles mee, alleen moet je er niet op proberen te gamen(Quake 3 lukt nog wel met onboard video, dus met pci videokaartje heb je wel wat meer mogelijkheden), video's bewerken of 3d Studio max te gebruiken.

Video's opnemen met hauppauge zou gewoon goed moeten gaan, aangezien er een hardwarematige MPEG2 encoder op die kaart zit. Decoderen gaat ook goed. MPEG2 wordt op de M-bordjes hardwarematig gedaan en MPEG4 wordt ook vrijwel altijd goed afgespeeld, zeker in combinatie met de FFD Codecs ipv de originele Divx/Xvix codecs. De SP bordjes hebben zelfs MPEG4 versnelling, maar er zijn nog geen programma's onder windows die daar gebruik van maken.
WMV bestanden met een hoge bitrate(bijvoorbeeld HDTV content) zal je echter niet soepel af kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:39
Voor iemand die nog een touchscreen zoekt wil ik even deze tip geven:
http://www.marktplaats.nl...ccessoiresoverige&ID=4187

[ Voor 86% gewijzigd door AEZscf op 29-08-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

BarôZZa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:24:
[...]

Ik gebruik mijn M10000 als desktop. Werkt gewoon soepel onder Windows 2000. Je kan er vrijwel alles mee, alleen moet je er niet op proberen te gamen(Quake 3 lukt nog wel met onboard video, dus met pci videokaartje heb je wel wat meer mogelijkheden), video's bewerken of 3d Studio max te gebruiken.

Video's opnemen met hauppauge zou gewoon goed moeten gaan, aangezien er een hardwarematige MPEG2 encoder op die kaart zit. Decoderen gaat ook goed. MPEG2 wordt op de M-bordjes hardwarematig gedaan en MPEG4 wordt ook vrijwel altijd goed afgespeeld, zeker in combinatie met de FFD Codecs ipv de originele Divx/Xvix codecs. De SP bordjes hebben zelfs MPEG4 versnelling, maar er zijn nog geen programma's onder windows die daar gebruik van maken.
WMV bestanden met een hoge bitrate(bijvoorbeeld HDTV content) zal je echter niet soepel af kunnen spelen.
Ok dat klinkt allemaal heel niet slecht. Denk dat ik maar eens een bordje ga bestellen om te testen. Is windows2000 zo'n beetje het snelste en max. erop? Of kun je ook met "gemak" XP draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiendag,

ik ben al een tijdje bezig met een car computer en ik heb nu alle onderdelen in huis. Maar nu zit ik met het volgende probleem:

Het systeem is gebaseerd op een laptop (dell latitude cpx) en die kan je alleen aan doen als de "klep" open is. Na veel (onder)zoeken op internet blijft er eigenlijk nog maar 1 mogelijkheid over om dit te fixen en dat is door te gaan solderen. Maar ik ben niet zo'n held met electronica!

Ik heb de laptop al uit elkaar gehaald en de powerbutton ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.morphix.nl/public/latitude_power_button.JPG

Nu de vraag, hoe moet ik meten welke 2 contactjes ik nodig heb om de laptop te starten. Ik heb hier een multi meter, en daar kan ik wel van iets meten hoeveel volt enzo, maar dit gaat me te ver (snap er nix van).

Ik hoop dat jullie me een beetjuh kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Draxzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:16:
Goeiendag,

ik ben al een tijdje bezig met een car computer en ik heb nu alle onderdelen in huis. Maar nu zit ik met het volgende probleem:

Het systeem is gebaseerd op een laptop (dell latitude cpx) en die kan je alleen aan doen als de "klep" open is. Na veel (onder)zoeken op internet blijft er eigenlijk nog maar 1 mogelijkheid over om dit te fixen en dat is door te gaan solderen. Maar ik ben niet zo'n held met electronica!

Ik heb de laptop al uit elkaar gehaald en de powerbutton ziet er zo uit:
[afbeelding]

Nu de vraag, hoe moet ik meten welke 2 contactjes ik nodig heb om de laptop te starten. Ik heb hier een multi meter, en daar kan ik wel van iets meten hoeveel volt enzo, maar dit gaat me te ver (snap er nix van).

Ik hoop dat jullie me een beetjuh kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Draxzer
knopje door verbinden? met draadjes er aan?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
atmoz schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:12:
[...]

Het is denk ik niet nodig om een condensator te plaatsen. Zelf heb ik een OPUS120 Watt voeding voor mijjn Car-PC. Deze blijft vrolijk draaien (en de pc dus ook) als ik de auto start (flinke dip) en ook als ik mijn audio set open draai (dikke pioneer versterker en JBL boxen + JBL bassbuis 8)). Ik zou dus niet inzien waarom er een condensator tussen moet. Toch zie je dat best vaak in auto's maar ik denk dat dat ook een beetje voor de show is ;)
Die dingen zijn dus niet voor de show. Ze zorgen voor een stabielere stroom output naar je apparaten. Als je condensatoren met display bekijkt zie je de stroom wel schommelen van 9V -> 15V. Die dingen zorgen er ook voor dat je apparaten zwaar stroom kunnen trekken als het nodig is zonder dat je wagen begint te schokken.

Ze zijn dus echt wel handig als je zware installaties wil gaan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:21:
[...]

knopje door verbinden? met draadjes er aan?
de vraag is waar de draadjes moeten komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
PeGys schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:25:
[...]

Die dingen zijn dus niet voor de show. Ze zorgen voor een stabielere stroom output naar je apparaten. Als je condensatoren met display bekijkt zie je de stroom wel schommelen van 9V -> 15V. Die dingen zorgen er ook voor dat je apparaten zwaar stroom kunnen trekken als het nodig is zonder dat je wagen begint te schokken.

Ze zijn dus echt wel handig als je zware installaties wil gaan steken.
Condensator is inderdaad zeer zeker wel nodig bij zwaardere installaties. waarbij dat van jou nog niet toe behoord. als je met spullen met merken zoals. rockford, audiobahn etc. en daar de hogere series van zul je erachter komen dat het zeker nodig is. want anders krijg je dingen als met de muziek meegaande voorlampen + dat je dashboard verlichting mee gaat. en in sommige gevallen een slecht lopende motoren. en dat is niet echt fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Spacejam schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:44:
[...]

Condensator is inderdaad zeer zeker wel nodig bij zwaardere installaties. waarbij dat van jou nog niet toe behoord. als je met spullen met merken zoals. rockford, audiobahn etc. en daar de hogere series van zul je erachter komen dat het zeker nodig is. want anders krijg je dingen als met de muziek meegaande voorlampen + dat je dashboard verlichting mee gaat. en in sommige gevallen een slecht lopende motoren. en dat is niet echt fijn. :)
Yep, daar kan ik me wel in vinden. Bij de echte mega installaties (boven 2000 euro ofzo) zul je dat wel gaan merken dat je lampen gaan dimmen enzo. Maar bij een gewone Car-PC setup met goede installatie hoeft dat dus niet. (of heb ik nu zo'n dikke accu?) als ik volle gas muziek draai (kun je niet eens in de auto zitten) dan knippert nog niet eens wat. Maarja ik laat wel altijd de auto lopen. De OPUS voeding overleeft ook gewoon het starten van de wagen (duurt soms best lang). Dus in de meeste gevallen zou het niet persee hoeven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
atmoz schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:15:
[...]

Yep, daar kan ik me wel in vinden. Bij de echte mega installaties (boven 2000 euro ofzo) zul je dat wel gaan merken dat je lampen gaan dimmen enzo. Maar bij een gewone Car-PC setup met goede installatie hoeft dat dus niet. (of heb ik nu zo'n dikke accu?) als ik volle gas muziek draai (kun je niet eens in de auto zitten) dan knippert nog niet eens wat. Maarja ik laat wel altijd de auto lopen. De OPUS voeding overleeft ook gewoon het starten van de wagen (duurt soms best lang). Dus in de meeste gevallen zou het niet persee hoeven denk ik.
Vergeet niet dat knipperende lampen en dergelijke vaker komen door een slecht aardepunt, een goede manier om dit te controleren als je dimmende verlichting hebt is om het voltage rechtstreeks op je accu te meten om te kijken of dit met de lichten mee schommelt, is dit niet zo dan ligt het aan een slecht aardepunt, schommelt dit wel mee dan kun je een condensator proberen ( zo dicht mogelijk bij de versterker) Over het algemeen wordt geloof ik de regel "Per 1000W 1Fahrad" gebruikt (RMS Wattage) Daarom staat er ook in bovenstaande post installaties van 2000 Euro :o omdat de goedkope versterkers adverteren met 1500W ofzo en daadwerkelijk met geluk 500W RMS halen

[ Voor 11% gewijzigd door maddog_rvo op 30-08-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag mijn xbox in de auto aansluiten op een TFT scherm, nu kwam ik dit TFT scherm tegen: (@autoweek.nl)

Afbeeldingslocatie: http://www.bekijkhetmaar.net/TGR/uploads/ArtPicSpecial_10823_Globe20-400.jpg

omschrijving :
7'' TFT LCD Scherm met een optionele hoofdsteunhouder monteert u het scherm achter op de hoofdsteun. Dit scherm wordt gekenmerkt door zijn uitzonderlijk goede resolutie van 336.960 pixels. Dit samen met de kwaliteit van TFT, zorgt voor een super helder beeld wat vanuit alle hoeken goed zichtbaar is. Tevens wordt dit scherm geleverd met een inbouwframe om het scherm eventueel in de hoofdsteun in te bouwen.
Natuurlijk kan hij ook met een bijgeleverde voet op het dashboard geplaatst worden Dit scherm is nog geen 2 cm diep!

Specificaties: Kleur: Zilver metallic Formaat beeld: 7inch (18cm) Systeem:PAL en NTSC Kleuren: TFT LCD Black light: CCFL Resolution: 1440×234 = 336.960 pixels Helderheid: 250cd/m² Stroom: DC12V Gewicht: 1.5kg Zeer plat omdat er geen speaker in het scherm zit (geluid via radio of ext. speakers aansluiten) Super heldere kleuren On screen display en afstandbediening Regelbare helderheid en kleur Twee AV ingangen Ondersteunt DVD, VCD en navigatie Lange aansluitsnoeren Inclusief gratis dashboardvoetje
€ 174,90

Is dit wat????

:>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
resolutie is slecht dat is al het eerst wat ik eraan zie.

[ Voor 77% gewijzigd door Avvd op 30-08-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-08 22:37

chaser

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:16:
ik wil graag mijn xbox in de auto aansluiten op een TFT scherm, nu kwam ik dit TFT scherm tegen: (@autoweek.nl)

[afbeelding]

omschrijving :
7'' TFT LCD Scherm met een optionele hoofdsteunhouder monteert u het scherm achter op de hoofdsteun. Dit scherm wordt gekenmerkt door zijn uitzonderlijk goede resolutie van 336.960 pixels. Dit samen met de kwaliteit van TFT, zorgt voor een super helder beeld wat vanuit alle hoeken goed zichtbaar is. Tevens wordt dit scherm geleverd met een inbouwframe om het scherm eventueel in de hoofdsteun in te bouwen.
Natuurlijk kan hij ook met een bijgeleverde voet op het dashboard geplaatst worden Dit scherm is nog geen 2 cm diep!

Specificaties: Kleur: Zilver metallic Formaat beeld: 7inch (18cm) Systeem:PAL en NTSC Kleuren: TFT LCD Black light: CCFL Resolution: 1440×234 = 336.960 pixels Helderheid: 250cd/m² Stroom: DC12V Gewicht: 1.5kg Zeer plat omdat er geen speaker in het scherm zit (geluid via radio of ext. speakers aansluiten) Super heldere kleuren On screen display en afstandbediening Regelbare helderheid en kleur Twee AV ingangen Ondersteunt DVD, VCD en navigatie Lange aansluitsnoeren Inclusief gratis dashboardvoetje
€ 174,90

Is dit wat????

:>
Dat is een videoscherm en geen vga scherm
Zeer geschikt voor dvd en tv maar minder geschikt voor pc

[ Voor 88% gewijzigd door chaser op 30-08-2005 18:22 ]

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
dan is het nog steeds maar de halve resolutie van pal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar met dit scherm kan de XBOX er wel op? en een redelijke resolutie?

Misschien heeft iemand een andere aanrader? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
resolutie is eigenlijk gewoon bagger. aanrader: lilliput of newvision schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Spacejam schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:44:
[...]

Zal ik dan even omschrijven wat erin komt ?

headunit: Pioneer DEH-P80MP 4x60W (zit er reeds in)
front speakers: Rockford Fosgate Power T162S 6.5" Component Speakers
rear speakers: Rockford Fosgate Power T162C 6x9" Coaxial speakers
subs: 2x Rockford Fosgate Punch P312D4 400W RMS 12" Subwoofers (misschien zwaarder)
amps: 2x Lanzar Vibe 431 1200W Amplifiers

Eindtotaal iets van een 2500 euro.

Dan nog eens carputer erbij. Denk dat caps wel van pas zullen komen :)

Stock batterij: 65Ah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik denk het ook. ik ken iemand met ongeveer zelfde specificaties maar dan 1xsub en 2x rockford versterker en zonder computer. en die heeft zeker wel een condensator nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Trouwens, voor zij die het interesseert:

Toshiba 80 GB 16MB cache 2.5" HD @ 95 euro bij Alternate

Bouwvorm 2,5 inch
Capaciteit 80,0 GB
Interface 44-polig Ultra DMA/100 IDE
Snelheid 5400
Toegangstijd 12 ms
Cache 16 MB
Formaat (BxHxD) 70 mm x 9 mm x 100 mm
MTBF 300000 uur

[ Voor 3% gewijzigd door PeGys op 30-08-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:19:
Maar met dit scherm kan de XBOX er wel op? en een redelijke resolutie?

Misschien heeft iemand een andere aanrader? (8>
kijk ff op rondevries.nl die heeft altijd leuke aanbiedingen, ik heb er een goeie 7" vandaan voor 130 euri's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:40:
[...]

kijk ff op rondevries.nl die heeft altijd leuke aanbiedingen, ik heb er een goeie 7" vandaan voor 130 euri's _/-\o_
Zijn die te vertrouwen qua verzending want eum, Lanzar Vibe 431 amp @ 199 euro :s
Die amps staan aan 359 in de meeste shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:32:
[...]

de vraag is waar de draadjes moeten komen..
Knopje indrukken en vast zetten/lijmen, dan hoef je niet te solderen en wordt er toch contact gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
PeGys schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:49:
[...]

Zijn die te vertrouwen qua verzending want eum, Lanzar Vibe 431 amp @ 199 euro :s
Die amps staan aan 359 in de meeste shops.
ik wil ook wel eff weten of die shop te betrouwen is? staat erg intressant spul op :)
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

mexwall schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:17:
[...]
Knopje indrukken en vast zetten/lijmen, dan hoef je niet te solderen en wordt er toch contact gemaakt.
Denk niet dat het de bedoeling is dat de knop continu ingedrukt blijft.

Wie weet waar ik een lilliput 7" behuizing zou kunnen kopen? Ik wil em namelijk in mn dash inbouwen, maar wil dit niet met de originele behuizing doen.. Het liefst een adres in nederland ivm de verzendkosten. (kan het wel bestellen uit de US, maar dat geeft meteen $26,- verzendkosten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:53:
Zijn er ook mensen die een niet-epia bord op een M1-ATX voeding hebben zitten? Ik heb namelijk nog best wat oude moederborden en processors liggen (Celeron 1000 enzo) dat ik het zonde vind om 130 euro uit te geven aan een langzamer moederbord.
Ben benieuwd of er mensen zijn die weten of dit kan werken?
Niemand hier input over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

DeNB3rt schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:55:
[...]

ik wil ook wel eff weten of die shop te betrouwen is? staat erg intressant spul op :)
thx
Zaak is prima betrouwbaar, leveren gewoon netjes. Hun fysieke shop in zwaag is ook netjes, kan je al de schermpjes bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Sick Nick schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:41:
[...]

Zaak is prima betrouwbaar, leveren gewoon netjes. Hun fysieke shop in zwaag is ook netjes, kan je al de schermpjes bekijken :)
Die hebben een klant bij :D

Verwijderd

mexwall schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:17:
Als ik dat doe dan gaat de computer wel aan, maar meteen weer uit.
Ik weet nu trouwens welke 2 punten ik moet hebben waar contact moet worden gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.morphix.nl/public/latitude_power_contacts.jpg Links boven en rechts onder.

Maar het is zo vreselijk klein spul, en je kan er heel slecht bij komen met een soldeerbout.
Nog geen idee hoe ik dit moet gaan oplossen.. :? ideeën zijn welkom.

Verwijderd

Sick Nick schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:41:
[...]

Ik heb ook prima ervaringen met deze zaak, net zoals een aantal leden vande opelclub waar ik bij zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er de mogelijkheid om de pc op één of andere manier met het thuisfront te verbinden (wap, gprs, sms,...) zodat het mogelijk is het traject van de wagen te volgen op een wegenkaart met een pc die thuis staat? In realtime zou mooi zijn, maar wat misschien ook mogelijk zou zijn is om om het kwartier een verbinding op te zetten en de coordinaten van het voorbije kwartier door te sturen.
Heeft iemand hier misschien informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:48

flexje

got-father

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:07:
Bestaat er de mogelijkheid om de pc op één of andere manier met het thuisfront te verbinden (wap, gprs, sms,...) zodat het mogelijk is het traject van de wagen te volgen op een wegenkaart met een pc die thuis staat? In realtime zou mooi zijn, maar wat misschien ook mogelijk zou zijn is om om het kwartier een verbinding op te zetten en de coordinaten van het voorbije kwartier door te sturen.
Misschien kan je met je navigatiesoftware die je in je auto draait (of gaat draaien) een log laten maken om het kwartier ofzo, en die synchroniseren met je pc thuis (zoek op carpc + internet voor een verbinding)... Realtime volgen gaat denk ik niet lukken over zo'n verbinding...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:07:
De feature werkt nog niet, maar staat voor FreeDrive (based op destinator) wel in de planning.

http://www.x-digital.addr.com/FD/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Owkay, heb even een vraagje.

Ik heb dus 2e hands van iemand zo'n M1-ATX PSU gekocht.
Vandaag kreeg ik die toe maar zonder manual.

Nuja, geen probleem, jullie kunnen me wel helpen denk ik.

Dit heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.nasty-jump.be/psykoman/psu1.jpg

Tot hier raak ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.nasty-jump.be/psykoman/psu2.jpg

Wat moet er gebeuren met de overige kabels of zijn die niet nodig ? En wat met de jumpers :?

[ Voor 6% gewijzigd door PeGys op 02-09-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mapmonkey is naar mijn weten een omgebouwde destinator (die op m'n noodboek heel goed werkt) Is het mogelijk om weer terug te bouwen, zodat ie ook op een PDA past? Kan namelijk geen downloadable destinator (of miomap, of medion) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nou gewoon ff op www.carputerforum.nl/carpc kijkt word alles duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben al een uurtje aan het zoeken. Heb je misschien nog een kortere link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

PeGys schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:54:
Owkay, heb even een vraagje.

Ik heb dus 2e hands van iemand zo'n M1-ATX PSU gekocht.
Vandaag kreeg ik die toe maar zonder manual.

Nuja, geen probleem, jullie kunnen me wel helpen denk ik.

Dit heb ik:
[afbeelding]

Tot hier raak ik:
[afbeelding]

Wat moet er gebeuren met de overige kabels of zijn die niet nodig ? En wat met de jumpers :?
Dat lijkt me toch niet echt ingewikkeld...

zoeken kan geen kwaad hoor:

Zoek "manual m1-atx" op google

De eerste hit levert dan dit op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
Tada, de PC zit eindelijk in de auto !

Afbeeldingslocatie: http://www.dashpc.nl/wp-content/HPIM1597%20%28Custom%29.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dashpc.nl/wp-content/HPIM1599%20%28Custom%29.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er niet veel uit wijs worden, vertel er eens wat over, hij zit in een cabrio, in de kofferbak? En ga je het spul ook nog afwerken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:12:
Ik kan er niet veel uit wijs worden, vertel er eens wat over, hij zit in een cabrio, in de kofferbak? En ga je het spul ook nog afwerken? ;)
Zo te zien gewoon achter de achterbank, dat stuk zie je toch niet dus afgewerkt of niet, boeit niet echt.

In de koffer zal het er wel mooier uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om met bijv. roadrunner ed software, tijdens het navigeren naar mp's/fm etc te luisteren? En om een 2e scherm aantesturen om daar een divx/dvd op te laten spelen en op het 1e scherm wel gewoon de radio/navi te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Wat ik eigenlijk nog niet gezien heb is een ODB2 Dashboard op je computer schermpje, ik heb zelf ooit een site gehad waar dit opstond maar wegens een computercrash ben ik deze site kwijtgeraakt(en via google kan ik hem niet eens terugvinden :(). Ik heb nu een laptop als carpc met een zelfgemaakte laptop voeding die een auto-start overleeft (laptop heeft een kapotte accu vandaar), liliput touchscreen (nog geen idee waar te plaatsen) en geluid gaat via de Aux in van mijn auto radio. Via seriele poort heb ik continu de computer verbonden met de auto. Hier komt echter het probleem, ik heb de VAG-Com software waarmee ik de auto kan uitlezen. Wat ik echter niet kan is een mooi gelikt schermpje met toerenteller, snelheid, temp en turbodruk mee te voorschijn kan toveren. Weet iemand een link naar zulke software of heeft misschien zelfs zoiets?

[ Voor 4% gewijzigd door maddog_rvo op 07-09-2005 20:04 ]

• Freemann
  • Niet online

Freemann

maddog_rvo schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:49:
Wat ik eigenlijk nog niet gezien heb is een ODB2 Dashboard op je computer schermpje, ik heb zelf ooit een site gehad waar dit opstond maar wegens een computercrash ben ik deze site kwijtgeraakt(en via google kan ik hem niet eens terugvinden :(). Ik heb nu een laptop als carpc met een zelfgemaakte laptop voeding die een auto-start overleeft (laptop heeft een kapotte accu vandaar), liliput touchscreen (nog geen idee waar te plaatsen) en geluid gaat via de Aux in van mijn auto radio. Via seriele poort heb ik continu de computer verbonden met de auto. Hier komt echter het probleem, ik heb de VAG-Com software waarmee ik de auto kan uitlezen. Wat ik echter niet kan is een mooi gelikt schermpje met toerenteller, snelheid, temp en turbodruk mee te voorschijn kan toveren. Weet iemand een link naar zulke software of heeft misschien zelfs zoiets?
Even tussendoor :)
Wat voor een auto heb je en hoe heb je je PC serieel op de auto aangesloten?
Lijkt mij ook wel wat, maar zal waarschijnlijk alleen kunnen bij nieuwe auto met een uitgebreide "auto-computer"

• maddog_rvo
Freemann schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:42:
[...]

Even tussendoor :)
Wat voor een auto heb je en hoe heb je je PC serieel op de auto aangesloten?
Lijkt mij ook wel wat, maar zal waarschijnlijk alleen kunnen bij nieuwe auto met een uitgebreide "auto-computer"
Ik heb een Seat Leon TDI uit 2001 (volgens mij is dat OBD2) mijn computer is gewoon een simpele laptop (p3 800 compaqje)

Seriele aansluiting met de auto heb ik gemaakt via een simpele optocoupler interface waarvan er wel een aantal schema`s te vinden zijn op internet (zal ff uitzoeken waar)

/edit gevonden
http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/
is de hardware voor de verbinding tussen pc en computer (hiermee kan je de vag-com software gebruiken voor Volkswagen / Seat / Skoda / Audi (heb ik ze nu allemaal?))

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=30906
wat info over OBD2

Misschien is dit ook wel leuke info voor in de TS

[ Voor 25% gewijzigd door maddog_rvo op 08-09-2005 08:59 ]

Verwijderd

@maddog_rvo

Ik heb ook mijn carpc continue aangesloten op de OBD-poort en ben inderdaad ook op zoek naar zulke software.

het enige wat een beetje in de buurt komt is dit:
http://www.obddiagnostics.com/ScrnShot/Winscreen.html

• Freemann
  • Niet online

Freemann

maddog_rvo schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:54:
[...]

Ik heb een Seat Leon TDI uit 2001 (volgens mij is dat OBD2) mijn computer is gewoon een simpele laptop (p3 800 compaqje)

Seriele aansluiting met de auto heb ik gemaakt via een simpele optocoupler interface waarvan er wel een aantal schema`s te vinden zijn op internet (zal ff uitzoeken waar)

/edit gevonden
http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/
is de hardware voor de verbinding tussen pc en computer (hiermee kan je de vag-com software gebruiken voor Volkswagen / Seat / Skoda / Audi (heb ik ze nu allemaal?))

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=30906
wat info over OBD2

Misschien is dit ook wel leuke info voor in de TS
In hoeverre is dit een standaard dat jij weet? Zoals ik het nu zie is het een "VW Groep"(audi,Seat, Skoda en Volkswagen) iets.
Binnenkort krijg ik als het goed is me Corsa B model bwj.2000 1.6 16v en zou het wel lache vinden als ik op mijn Carputer een beetje info kan krijgen van de motor enz...

Verwijderd

Freemann schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:44:
[...]

In hoeverre is dit een standaard dat jij weet? Zoals ik het nu zie is het een "VW Groep"(audi,Seat, Skoda en Volkswagen) iets.
Binnenkort krijg ik als het goed is me Corsa B model bwj.2000 1.6 16v en zou het wel lache vinden als ik op mijn Carputer een beetje info kan krijgen van de motor enz...
De connector is standaard, maar de software die verschilt per merk meestal. Je hebt ook universele software...

• maddog_rvo
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:14:
[...]

De connector is standaard, maar de software die verschilt per merk meestal. Je hebt ook universele software...
Klopt en wat ik eigenlijk zoek is ook de universele software (groot gedeelte bij OBD2 is standaard echter zijn er kleine verschillen per merk)

@lusch
Die link die jij gaf komt inderdaad in de buurt echter is die weer specifiek voor die BR-3 interface. Welke heb jij?

Ik heb de Opto coupler interface (mede omdat deze te maken is voor 10Euro ofzo)

[ Voor 24% gewijzigd door maddog_rvo op 08-09-2005 20:41 ]

• Freemann
  • Niet online

Freemann

maddog_rvo schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:38:
[...]

Klopt en wat ik eigenlijk zoek is ook de universele software (groot gedeelte bij OBD2 is standaard echter zijn er kleine verschillen per merk)

@lusch
Die link die jij gaf komt inderdaad in de buurt echter is die weer specifiek voor die BR-3 interface. Welke heb jij?

Ik heb de Opto coupler interface (mede omdat deze te maken is voor 10Euro ofzo)
Heb even zitten spitten op internet maar kan niet echt vinden of de Corsa 1.6 16v uit 2000 nu wel of niet een ODB interface heeft. Bij sommige lees ik dat het niet zo zou zijn en bij andere lees ik weer dat het juist vanaf 2000 wel zou moeten zijn... Iemand die wat specifiekere info heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Freemann schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:46:
[...]

Heb even zitten spitten op internet maar kan niet echt vinden of de Corsa 1.6 16v uit 2000 nu wel of niet een ODB interface heeft. Bij sommige lees ik dat het niet zo zou zijn en bij andere lees ik weer dat het juist vanaf 2000 wel zou moeten zijn... Iemand die wat specifiekere info heeft ?
OBD heeft hij sowieso je moet alleen ff kijken of t OBD1 of OBD2 is. Ik zou het ook niet kunnen vertellen, misschien dat je het aan het formaat van de aansluiting kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

maddog_rvo schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 06:37:
[...]

OBD heeft hij sowieso je moet alleen ff kijken of t OBD1 of OBD2 is. Ik zou het ook niet kunnen vertellen, misschien dat je het aan het formaat van de aansluiting kan zien
Weet niet of er iemand is die erg veel kennis heeft van dit gebeuren? Misschien dat het leuk is om hier een apart topic over te open met een redelijk uitgebreide openingspost. Misschien dat maddog_rvo zich hiermee kan/wil bemoeien want ik zie hier voor menig tweaker toch een leuke toepassing op het gebied van CarPuter/Stats/Tweaken.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.