[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.794 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Freemann schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:04:
[...]

Weet niet of er iemand is die erg veel kennis heeft van dit gebeuren? Misschien dat het leuk is om hier een apart topic over te open met een redelijk uitgebreide openingspost. Misschien dat maddog_rvo zich hiermee kan/wil bemoeien want ik zie hier voor menig tweaker toch een leuke toepassing op het gebied van CarPuter/Stats/Tweaken.
Hehe weet er zelf ook niet zoveel van en ik kan beter geen openingspost maken want tot nu toe alle posts die ik dit jaar geopend heb waren binnen het uur alweer dicht dus ik doe het een en ander fout volgens het beleid hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:07:
Bestaat er de mogelijkheid om de pc op één of andere manier met het thuisfront te verbinden (wap, gprs, sms,...) zodat het mogelijk is het traject van de wagen te volgen op een wegenkaart met een pc die thuis staat? In realtime zou mooi zijn, maar wat misschien ook mogelijk zou zijn is om om het kwartier een verbinding op te zetten en de coordinaten van het voorbije kwartier door te sturen.
Heeft iemand hier misschien informatie over?
/laat

Ik heb 4 jaar terug voor een bedrijf gewerkt waar dat spul ook gebruikt werd.
* alt-92 testengineer/sysadmin/proefkonijn

Systeem bestaat uit een GPS/GSM unit (daar heb ik er nog 3 van liggen zelfs :P) die via een datacall op een ISDN kaart zn GPS data aflevert op een dedicated mappingserver.

De gebruikte software draait met een InterBase backend, en kan worden gebruikt om rapportages over rijafstanden, rijsnelheden (gemiddeld/piek), afgelegde routes, stoptijden e.d. te genereren.
Ook het (praktisch, 1 update per minuut) realtime volgen van je wagenpark behoorde tot de mogelijkheden.

Helaas heeft het moederbedrijf in de UK de stekker voortijdig uit de nederlandse vestiging getrokken... (en zat ik even zonder werk).

Nou is dit spul inmiddels zo'n jaar of 4 oud, en het grootste probleem zit erin dat je dus een analoge of ISDN lijn beschikbaar moet hebben ivm de binnenkomende data, je hebt een 2e GSM kaart nodig waar je datacalls mee moet kunnen doen (duurder) en als grootste punt natuurlijk inmiddels achterhaalde kaarten.

Als je dit zou willen overwegen moet je ten eerste een pakket hebben wat jouw GPS coordinaten opslaat, op de juiste manier deze GPS coordinaten met je kaart matched, vervolgens ook nog eens bij houdt en update.

[edit]

Mocht je toch belangstelling hebben voor een dergelijke internet-based oplossing;
Ik zie dat Fleetstar tegenwoordig door Cybit.co.uk wordt gevoerd, met inderdaad een online-variant met GPRS mogelijkheid.

http://www.fleetstar-online.com

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 09-09-2005 14:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casejunkies heeft een review gemaakt over de CarPC

In oktober omt er een uitgave van Computer! Totaal met een DVD bijgevoegd waar de installatie ervan staat gefilmd

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:05
Goed... ik heb m'n laptop bijna klaar om aan te sluiten in de auto.
Het enige waar ik niet aan kan komen zijn die stomme mappen voor Map Monkey cq. Destinator 3. De nieuwe versie van het DLL bestand heb ik al wel.

Zou iemand me kunnen toevoegen op MSN en me op weg kunnen helpen (msn at ebooz dot nl)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:57

QuasaR

One ring to rule them all

EbOoZ schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:52:
Goed... ik heb m'n laptop bijna klaar om aan te sluiten in de auto.
Het enige waar ik niet aan kan komen zijn die stomme mappen voor Map Monkey cq. Destinator 3. De nieuwe versie van het DLL bestand heb ik al wel.

Zou iemand me kunnen toevoegen op MSN en me op weg kunnen helpen (msn at ebooz dot nl)?
Die mappen kun je gewoon online kopen.
Hier bijvoorbeeld : http://www.destinator.nl/

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt ;). Ik ben opzoek naar de gratis versies die Mio-tech.be op z'n website had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

EbOoZ schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:39:
Ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt ;). Ik ben opzoek naar de gratis versies die Mio-tech.be op z'n website had staan.
Die zijn niet meer gratis, anders hadden ze nog wel op de website gestaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door QuasaR op 13-09-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Volgens mij wilden ze gewoon besparen op bandbreedte O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 23:58
Ik ga nu ook maar eens beginnen aan mijn CarPC project.
Met de volgende setup:
  • Via Epia M9000
  • Morex 2699behuizing (wordt nog vervangen)
  • Xenarc 700TSV (touchscreen)
  • (voorlopig) 60 Gb 3,5" HDD80Gb Toshiba 2,5" HDD
  • Opus voeding (nog aanschaffen)M1 voeding
Dit alles wil ik op een fatsoenlijke manier in mijn Peugeot partner gaan frotten,
maar ik weet nog niet of ik hem echt "in" het dashboard ga monteren.
Als software XP en Mapmonkey, waarschijnlijk met Meedio als frontend.

Kan iemand mij vertellen waarom precies opus voedingen 2x zo duur zijn als de concurrentie ?

[ Voor 6% gewijzigd door Mitch op 29-09-2005 01:19 ]

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Kan ik mijn OPUS 120 Watt voeding aan een normaal (ATX) moederbord hangen? Volgens de multimeter verbruikt dat moederbord (met alles erop) maar 110 Watt. Maar ik weet niet of een normaal moederbord speciale spanningen nodig heeft wat die OPUS niet kan leveren ofzo. Of dat er nog andere zaken zijn waarmee ik rekening moet houden? Ik wil natuurlijk niet die fijne (dure) voeding opblazen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi daar, ik heb nu heel dit topic gelezen en heb wat kleine vraagjes waar ik niet uit geraak:

Ik wil in men auto een Multimedia systeem steken.

- Liliput 7" Touchscreen.
- Zelfgemaakte kast onder zadel met alle nodige hardware en software.

Waar ik niet over geraak is de voeding.... Ik steek in pc 300Watt voeding

Wat met die velleman, invertor? wat doet die? graag info.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Zadel :?

Die invertor is om van 12 volt 230 volt te maken. Hierop sluit je dus je gewone 300 watt voeding aan.
Maar het is natuurlijk altijd beter om direct van 12 naar 12 (en 5 en 3.3 enzo) te gaan. Want er treed veel meer verlies op met een invertor. Maarja, het kost wel minder dan een OPUS voeding. Is maar net wat je wilt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dezelfde setup maak van casejunkies.
http://www.casejunkies.co...b42182ebf5e28f02041ff5c2e

Dus met miniITX, Welke voeding heb ik dan nodig? 1tje in PC... Maar verder?

En schermpje op die mini itx aansluiten?

Welke setup moet ik minstens hebben om dvd, mp3, gps, phone.. te hebben: 256, 20gb, 1.3ghz genoeg? en ben ik noodgedwongen om dure moederbord te kopen, of zen die goedkopte van +- 180€ ook goed beeldkwaliteit?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb denk ik een goed idee om pc te laten afsluiten...

dat schema dat hier al eens is gepost, met condensator aan contactslot, dat relais toeslaat, maar die relais aan printplaat hangen, die printplaat aan parallele poort, en die parallele moet met software communiceren,die vervolgens windows 'proper' afsluit ... ??

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Voor degenen die OBD2 willen programmeren heb ik een topic aangemaakt op mp3car.com hier staat voorlopig de nodig info die je nodig gaat hebben :

http://www.mp3car.com/vbu...d.php?p=626188#post626188

Ik heb zelf de meeste informatie geplaatst, ben er nu inmiddels een week mee bezig maar de ECU wordt nog steeds niet wakker. Vandaag had ik informatie gevonden om de 5baud init te faken (staat onderaan het Topic op mp3car.com)

Verwijderd

Na de deze fantastische replys heb ik het volgende bedacht:

12V sigarettenaansluiting ---- velleman 12VDC->230VAC convertor ---- UPS noodvoeding met Usb (voor pc signaal te geven, af te sluiten) ---- PC Voeding

Is dit een goed idee? want de velleman maakt dan wel een zeer propere sinus die die dure kleine 12V/90W voedingen denk ik niet kan leveren.

En euh, maar een vraagje, is het niet best dat ik alles aan Sigaretten-aansluiting steek? Want, die ups zal pas werken als accu leeg is eh? (denk ik) Enn de sigaretten-aansluiting, geeft nix meer als sleutel van contact is (denk ik).

Dusssssss.

Velleman 12-220V aan sigaretten, daarna de ups, dus, als sleutels uit contact zijn, Begint ups te werken, als ups leeg is........(10min?) Zal de ups via USB, de pc proper laten afsluiten.

ENnn. Kan de UPS dit aan TELKENS ik sleutels uit contact neem (Wat veel voorkomt) altijd als battery te werken? gaat die om den duur ni stuk gaan?

Nu is de vraag... Is dit allemaal correct? Mvg

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
probeer eventueel toch een opus-voeding te gebruiken.
rechtstreeks van 12V van je batterij (wat kan schommelen van 5V tijdens start tot 14V tijdens het rijden) naar de voltages voor je pc. en de mogelijk van een delayed shutdown.

vrij goedkoop verkrijgbaar op bekendere site's voor mini-itx pc's ;)

hier bv: http://www.mini-itx.com/store/?c=10#int (excl. verzendingskosten en btw)

een ups kost je al snel meer dan die voedingen, en het rendement dat je er door hebt haal je nooit als je via de 230V gaat.
(met een zware ups kan je wrs wel langer op je pc bezig blijven maar da's dan ook weer moeilijk te verbergen in je wagen)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:27:

...

Is dit een goed idee? want de velleman maakt dan wel een zeer propere sinus die die dure kleine 12V/90W voedingen denk ik niet kan leveren.

...
Wat moet je met een "propere" sinus in een computer? Zo'n kleine (OPUS) voeding hoeft toch ook helemaal geen sinus te maken...

En met een UPS zou ik zeker niet beginnen. Of het kan (net zoals ik jaren geleden heb gedaan) in combinatie met de autoaccu. Dus helemaal geen omvormer gebruiken. Gewoon de autoaccu aansluiten op de UPS en de interne accu's van de UPS weglaten....

Verwijderd

Is zo'n M1-ATX voeding ook kwalitatief?

En zou mij schema werken dat ik uitgetekend heb? Veilig?

http://members.lycos.nl/ftping/carpc.jpg

Mvg

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:42:

Mvg
De M1-ATX is inderdaad een degelijk ding. 90 wat uit zo'n klein printje is zeker en vast niet mis.

Qua schema ziet het er goed uit, misschien gewoon een zekeringblok steken ipv 2 losse zekeringen, kan je vinden bij de car audio zaken.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

En zo'n epia 1300 1.3ghz mobotje, zit daar ook een aansluiting voor een versterker, en kan ik die ook bass laten draaien?

mvg

• PeGys
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:31:
En zo'n epia 1300 1.3ghz mobotje, zit daar ook een aansluiting voor een versterker, en kan ik die ook bass laten draaien?

mvg
Wat bedoel je met een aansluiting voor een versterker ? stroom of audio ? Want audio kan je gewoon bekomen door middel van miniplug -> cinch kabel...

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
niks gezegd :)

[ Voor 94% gewijzigd door nealzie op 22-09-2005 19:37 ]

Verwijderd

ik bedoel het geluid via mobo naar versterker, kan hij bass-tonen afspelen?
En op da m1atx staat er een connector voor engine, voor te zien of sleutel van contact is, waar moet ik die aansluiten?

mvg

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:42:

Mvg
Ziet d'r inderdaad goed uit zo. Precies zoals ik het heb. Alleen heb ik dan het scherm ook nog op de voeding aangesloten (is een wat nettere spanning dacht ik). Maar dit zal vast en zeker ook perfect gaan werken!!
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:41:
ik bedoel het geluid via mobo naar versterker, kan hij bass-tonen afspelen?
En op da m1atx staat er een connector voor engine, voor te zien of sleutel van contact is, waar moet ik die aansluiten?

mvg
Alle geluid (dus ook bass) gaat door die 3 draadjes. Dus je kunt zondermeer je moederbord (soundkaart) aansluiten op de versterker. Het draadje voor de engine moet (/mag) je aansluiten op het contactslot bij het stuur. Hierdoor zal de Car-Computer automatisch aangaan als je de auto start. Het fijne van de OPUS 120 Watt voeding is dat hij nog effe 7 seconden wacht voordat de PC opstart zodat de auto eerst netjes kan starten!! Ik weet niet of dit ook zo bij de M1-ATX is.

• PeGys
atmoz schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:56:
[...]

Ziet d'r inderdaad goed uit zo. Precies zoals ik het heb. Alleen heb ik dan het scherm ook nog op de voeding aangesloten (is een wat nettere spanning dacht ik). Maar dit zal vast en zeker ook perfect gaan werken!!

[...]

Alle geluid (dus ook bass) gaat door die 3 draadjes. Dus je kunt zondermeer je moederbord (soundkaart) aansluiten op de versterker. Het draadje voor de engine moet (/mag) je aansluiten op het contactslot bij het stuur. Hierdoor zal de Car-Computer automatisch aangaan als je de auto start. Het fijne van de OPUS 120 Watt voeding is dat hij nog effe 7 seconden wacht voordat de PC opstart zodat de auto eerst netjes kan starten!! Ik weet niet of dit ook zo bij de M1-ATX is.
Voor zover ik weet heeft deze enkel een speciale modus voor afsluiten.
Met name, contact af, pc krijgt x aantal minuten tijd om af te sluiten, maar aangezien een pc altijd op de 5V blijft werken (zie je ook als je pc afzet en de voeding in de stekker laat steken, brand er (bij de meeste moederborden) een ledje.
Om te voorkomen dat de carputer je batterij leegzuipt, gaat de PSU dan na bijvoorbeeld 2 uur alle stroom afsluiten van de carputer om geen verbruik te hebben.

Qua opstarten heb ik niets gevonden in de handleiding ervan (kan je op't net vinden).

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

PeGys schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:02:
[...]

Voor zover ik weet heeft deze enkel een speciale modus voor afsluiten.
Met name, contact af, pc krijgt x aantal minuten tijd om af te sluiten, maar aangezien een pc altijd op de 5V blijft werken (zie je ook als je pc afzet en de voeding in de stekker laat steken, brand er (bij de meeste moederborden) een ledje.
Om te voorkomen dat de carputer je batterij leegzuipt, gaat de PSU dan na bijvoorbeeld 2 uur alle stroom afsluiten van de carputer om geen verbruik te hebben.

Qua opstarten heb ik niets gevonden in de handleiding ervan (kan je op't net vinden).
Bij de OPUS 120 Watt knipperd er de hele tijd een LED om de +/- 10 seconden. Dit vreet echt ZOOOO weinig van de accu dat het niets uitmaakt. Vind het altijd wel leuk zo'n mooie groene knipper LED in m'n kofferbak >:)

Verwijderd

Die m1atx kan die pc ook na x minuten in hibernate zetten?

en zou accu een ganse nacht miniITX hiberante aankunen?

is die opus zoveel beter?

Is de 12V dc stroom van accu 'vuil' voor rechtstreeks op tft?

mvg!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
hibernate verbruikt geen stroom, tenzij je standby bedoelt, dan gaat de pc niet echt uit.

hibernate --> inhoud RAM naar harddisk, pc uit
standby --> pc nog steeds aan, maar laag energie verbruik.

voordeel van hibernate is dus, geen energie verbruik (je zou zelfs de stekker eruit kunnen trekken), en toch snel opstarten.

• PeGys
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:46:
Die m1atx kan die pc ook na x minuten in hibernate zetten?

en zou accu een ganse nacht miniITX hiberante aankunen?

is die opus zoveel beter?

Is de 12V dc stroom van accu 'vuil' voor rechtstreeks op tft?

mvg!
Je mag toch rekenen op spannings pieken en dalingen, zeker bij het starten van de wagen en zware muziekinstallaties.
Die M1-ATX PSU's kunnen spanningen van 8V -> 18V aan zonder probleem en geven een stabiele 5V en 12V lijn, wat dus beter is voor je 12V TFT.

Nu zijn die TFT's allemaal speciaal voor auto's gemaakt dus denk niet dat het zo'n grote ramp is om ze rechtstreeks op de batterij te gaan hangen.

Verwijderd

die hibernate en standy, wat zijn de voor en nadelen? start hibernate even snel op als standby?

Het ding is dat ik nergens weet waar ik zo'n opus kan kopen (niet van america eh, van benelux ofzo iets snel)

kan ik hibernaten op mijn desktop pc?

Verwijderd

Weet iemand of een p2 350 mhz met voodoo 2 :9~ snel genoeg is om te laten navigeren?
En wat het verbruikt?

Verwijderd

Vraagje, als ik mijn pc in hibernate zet, moet ik op power button drukken om weer op te zetten, maar in de car met een m1atx, ik stap in men auto als systeem in hibernate staat, als sleutel in contact steekt, geeft da dan een powersignaal om te ontwaken? of moet ik dan op power button duwen??

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Laatst online: 02-01 11:18
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:25:
die hibernate en standy, wat zijn de voor en nadelen? start hibernate even snel op als standby?

Het ding is dat ik nergens weet waar ik zo'n opus kan kopen (niet van america eh, van benelux ofzo iets snel)

kan ik hibernaten op mijn desktop pc?
stand by start wel iets sneller op, maar met hibernate kan je (afhankelijk van de hoeveelheid intern geheugen), toch wel binnen een halve minuut opstarten.

als ik met 512 mb hibernate, dan start m'n pc in ongeveer 30 seconden op.

en de powercable in je pc drukken (contactslot aan), is normaal gesproken niet genoeg om je pc te laten booten, maar misschien heeft je bios de mogelijkheid voor "resume on powerloss".
als dat het geval is, kan het wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
De M1-ATX geeft zelf een signaal naar het moederbord dat dient als "power knop". Je hebt ze zo'n 2-pin kabeltje bij dat je aansluit op de power button connector van het mobo.

Als je wil kan je der natuurlijk altijd zelf een powerknop tussen gaan smijten.

• nealzie
Ik heb net de bu-303 usb binnen, de rest van de carpc nog niet maar dacht ik probeer 'em ff op de laptop. ff Alturion 6 geinstalled, maarrum, klopt het dat het heel lang duurt voor je gps satelieten heeft gevonden? de wizard heeft hem wel goed ingestelt maar voor de rest blijft hij zoeken en weet dus ook niet waar ik ben :? verder, je kan toch wel met alturion op je desktop gewoon navigeren? toch niet alleen met de pda versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
  • Laatst online: 10-09 16:30
Je hebt de GPS toch buiten getest, want als je hem binnen test, dan zal de ontvangt zo goed als nihil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

edit:
verkeerde topic 8)7

[ Voor 104% gewijzigd door Marzman op 30-09-2005 07:44 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:29:
Weet iemand of een p2 350 mhz met voodoo 2 :9~ snel genoeg is om te laten navigeren?
En wat het verbruikt?
Ik gebruik een P2-300 met video etc onboard en dat gaat prima.
Windows media player op de achtergrond lukt ook nog maar die vreet wel veel resources.

[ Voor 3% gewijzigd door QuasaR op 30-09-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 11-09 10:47
Ik ben eigenlijk opzoek naar een In-dash NON-VGA gemotoriseerd LCD scherm.

Ik ga er dus GEEN computer op aan sluiten maar wil hem gebruiken puur voor dvd-gebruik.
Ik dacht jullie zoeken al die websites ook af en was benieuwd met wat voor knappe prijzen jullie kunen komen. bestellen op E-bay heb ik niet zo veel behoefte aan want het meeste spul komt uit HongKong en je betaalt er naderhand nog de hoofdprijs voor aan nog te vorderen BTW.

Dus kom maar op!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
pas een IA geweest van zulke schermkes, zelfs al met dvd-speler ingebouwd.

eens kijken op IA.net (wellicht bekend onder de meesten)
rechtstreekse link zou wrs als spam aanschouwd worden

(binnenkort deel 2 wellicht)

en neen, ik ben niet de organisator, wel een van de deelnemers van deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 11-09 10:47
Die IA had ik al gezien. Maar ik zag vandaag een bericht dat er opeens een vertraging in de levering was omdat de organisator "niet gerekend had" op de extra douane/btw/import kosten die bovenop de schermpjes kwamen. Tsja lekkere IA georganiseerd dan.

Ik kan zelf ook wel aardig zoeken op internet en heb heel wat gevonden. Maar ben benieuwd wat de rest heeft gevonden qua schermpjes binnen Nederland.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een lcd lilliput zonder vga dus S-video, Composite ik moet zeggen dat ik tog scherp beeld heb :)
mijn vraag ik heb dus alles wat ik nodig heb

7" lcd lilliput
p3 800 mobo
256 sdram (wil nog 256 hebben )
80 gig hdd
cd-rom (later een dvd-rom)
usb etc etc
ook de omvormer 12v naar 150 (heb 120 nodig om pc te laten draaien)

maar ik heb een zware subwoofer liggen in de auto RF 1000 watt en versterker 900 watt en dit is RMS

die trekt heel veel van de accu hoe kan ik het beste 12v pakken via accu of /condensator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
opus-voeding voor pc zodat je pc netjes wordt afgesloten indien batterij te leeg is

en idd: best ook condensator plaatsen, maar dan voor je woofer en amp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
het kan zijn dat ik heel dom ben maar vind hier nix over... Die epia (M1000 bijv.) boardjes werken toch alleen op 12v? hoe installeren jullie dan windows enzo? gewoon in de auto? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

nealzie schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:58:
het kan zijn dat ik heel dom ben maar vind hier nix over... Die epia (M1000 bijv.) boardjes werken toch alleen op 12v? hoe installeren jullie dan windows enzo? gewoon in de auto? :P
Dan heb je toch niet goed gelezen.
Er is voor de epia bordjes een speciale 12v voeding voor in de auto.
Je kunt hem dus ook gewoon in een ATX kast monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
hmmmz neej die speciale voeding is toch juist om te zorgen dat je een stabiele 12v naar je mobo krijgt? dat betekend toch niet dat ik zomaar 230 door dat mobo kan jassen?

[ Voor 1% gewijzigd door nealzie op 03-10-2005 13:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

nealzie schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:24:
hmmmz neej die speciale voeding is toch juist om te zorgen dat je een stabiele 12v naar je mobo krijgt? dat betekend toch niet dat ik zomaar 230 door dat mobo kan jassen?
Een pc-voeding die op 230 volt loopt geeft 12v af aan het mobo.
De opus voeding geeft direct 12v aan het mobo (gestabiliseerd net zoals een normale voeding dat zou doen)
En nee, 230 rechtstreeks op je mobo zou ik idd niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan windows of andere proggy's ook via een andere pc installeren die thuis staat even de hdd overzetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

'

Je pakt een pc, schroeft em open en hangt je carpc aan de 12v op een molex (geel 12v, zwart aarde.)

Ben een weekendje bezig geweest met plamuren, schuren en spuitplamuren met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/zdgrey/tmp/scherm01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/zdgrey/tmp/scherm02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/zdgrey/tmp/scherm03.jpg

* Het scherm zit maar met 2 schroeven vast, daarom zit het scheef, met 4 schroeven sluit de rand mooi aan. :cool:

Nu ergens een bedrijf vinden dat de kleur van m'n dashboard (antracietgrijs) in een spuitbus kan leveren, zodat ik het af kan maken... (als iemand een adresje heeft hoor ik het graag!)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zo _o_ respect

Ziet er zeer goed uit! :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Laatst online: 07:52
Meelobee schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:41:
[...]
Nu ergens een bedrijf vinden dat de kleur van m'n dashboard (antracietgrijs) in een spuitbus kan leveren, zodat ik het af kan maken... (als iemand een adresje heeft hoor ik het graag!)
Je kunt toch gewoon naar de plaatselijke verfboer gaan, even laten zien welke kleur je wilt en dan kunnen zij de kleur zelf perfect mengen, zo doe ik het altijd.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
Meelobee schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:41:
[...]

Ben een weekendje bezig geweest met plamuren, schuren en spuitplamuren met dit als resultaat:

[..]
Heb je ook wat foto's van het plamuren e.d. ?
Of weet iemand een goede tutorial over hoe dit te doen ?
Ik zou er ook graag aan beginnen, maar weet niet goed waar te beginnen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Voor de liefhebber heb ik nog een m-atx voeding en itps te koop staan, voor meer info zie marktplaats

[ Voor 5% gewijzigd door AEZscf op 03-10-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Mitch schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:49:
[...]

Heb je ook wat foto's van het plamuren e.d. ?
Of weet iemand een goede tutorial over hoe dit te doen ?
Ik zou er ook graag aan beginnen, maar weet niet goed waar te beginnen ....
Nope heb helaas geen foto's van tijdens het plamuren, wel een van voor het plamuren:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/zdgrey/tmp/schermendash.jpg

Het is echt makkelijker als je denkt, dit was voor mij ook de eerste keer dat ik zoiets heb gemaakt. Gewoon veel geduld hebben en niets overhaasten. :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien waar in nederland ik dit toetsenbord kan kopen?
http://www.notestation.com/kb3100.htm

22.2 bij 10.31 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nop, ik zou het niet weten..

Heeft iemand nog meer foto's van z'n carpc. En wat de kosten zijn geweest. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik ben even aan het wachten wat het wordt met die introductie van via's carputer barebone reeks. Lijkt me wel interessant. Zeker als je weet dat ze die ampie case gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Goede morgen,

Ik heb een aantal weken geleden zo'n fantastisch ( O-) ) Lilliput 7" Touchscreen gekocht. Beeld kwaliteit bevalt me wel, maar ik heb ruzie met de touchscreen functionaliteit.

Het probleem is als volgt:
Wanneer ik de USB in mijn laptop stop, gaat vervolgens alles naar wens. Maar als ik een bepaalde tijd de touchscreen functie niet gebruik (lees 5 minuten) en ik wil vervolgens weer iets aantikken, is de gehele functie verdwenen. Het apparaat staat nog wel in de Hardware lijst en werkt volgens Windows XP naar behoren. Ik weet dat de ACPI in staat is om USB poorten uit te schakelen in verband met besparing van stroom, maar voor de poort waar het touchscreen in zit heb ik dit uitgeschakeld. Dit alles is getest wanneer er niets anders in een USB poort hing!

Ik heb vrijwel alle drivers die ik kon vinden op het internet vinden geprobeerd, maar het mag allemaal niet helpen. Wat misschien nog wel belangrijk is; bij het installeren van de drivers van digitalww loopt mijn laptop vast en moet ik opstarten met "Laatst bekende configuratie" om alles weer te herstellen.

Heeft iemand dezelfde ervaringen met dit probleem, of zal ik moeten kiezen voor een format? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Probeer je scherm eens op een andere pc en kijk of je dezelfde problemen houdt, zo ja dan is er wat mis met je touchgedeelte, zo nee dan ligt het aan je pc :)

Ben weer ff verder gegaan met m'n schermpje, heb gisteravond de eerste laag verf gespoten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/zdgrey/tmp/scherm04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/zdgrey/tmp/scherm05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/zdgrey/tmp/scherm06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik zit te twijfelen over een schermpje.

De meeste "goedkope" schermen van rond de EUR 120 hebben een resolutie van 1440 * 234 (336960).

Nu wil ik in de auto de mogelijkheid hebben om m'n mp3 collectie af te spelen.

Zijn er mensen met dit soort schermpjes die er tevreden over zijn, of hebben de meeste toch spijt dat ze niet meer hebben uitgegeven. Bijvoorbeel 240+ EUR voor een vga + touch scherm.

Zijn er ergens detailfotos te vinden die het verschil in quality goed laten zien ?

----------- EDIT ----------
Okay, startpost nog eens doorgelezen en volgens mij is het de EUR 100 extra wel waar om voor een vga+touch te gaan

[ Voor 15% gewijzigd door Martkrui op 07-10-2005 16:25 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
nou mijn carpc werkt inmiddels :) tis een via epia m1000 met een 40gig 2,5" hdd, en de M1 atx voeding, een bu-303 gps en lilliput 7" touchscreen.
De pc is ingebouwd in de behuizing van een kapotte Osio cd wisselaar. Part echt perfect! verder heb ik een toggle switch gemaakt naast het indicator lampje van mn gas installatie, die zet de stroom aan of uit (dus serie geschakelt met de witte draad van de voeding). Maar ook gekoppelt aan de voeding van scherm en FM modulator.
Pics van de behuizing volgen nog. Ik heb de GPS muis onder het kunststof kapje gelegd waar de klok zit (mitsubishi Galant). Volgens de jongen die mij hielp gaat het gps signaal daar makkelijk door heen, en dat klopt! echt een aanrader dus als je een plek zoekt om het mooi weg te werken (je ziet er simpelweg -niets- van :) )
De modulator komt uit een oude amerikaan, werkt perfect, alleen verhouding volume van pc en volume van cd/radio moet ff goed staan, nu hoor ik een geluid als een theepot die een klein beetje open staat waar lucht door heen gaat, die van toon veranderd naarmate ik meer toeren maak... vrij irritant, maar geluid is goed als je toch de standaard boxen gebruikt...

Alleen... Ik heb nu mediaCar en Alturion GPS, maar om de een of andere reden valt de rechter rand van MediaCar er een btje van af... kan hem niet resizen of verplaatsen :? en ik heb nogal moeite met het feit dat bijv in alturion de knoppen erg klein zijn... ff zoomen is er niet bij dan klik je van alles aan...
Gebruiken jullie daar een Stilo voor oid? ennum, wat gebruiken jullie als toetsenbord prog voor touchscreen? ik heb er een van mp3car.com maar die is heel groot en onhandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

nealzie schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:39:
De modulator komt uit een oude amerikaan, werkt perfect, alleen verhouding volume van pc en volume van cd/radio moet ff goed staan, nu hoor ik een geluid als een theepot die een klein beetje open staat waar lucht door heen gaat, die van toon veranderd naarmate ik meer toeren maak... vrij irritant, maar geluid is goed als je toch de standaard boxen gebruikt...
Als je een Ground Loop Isolator (te koop bij oa Halfords) tussen je pc en headunit doet ben je voor 99% van het gezoem/fluit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 07:11
nealzie schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:39:

Alleen... Ik heb nu mediaCar en Alturion GPS, maar om de een of andere reden valt de rechter rand van MediaCar er een btje van af... kan hem niet resizen of verplaatsen :? en ik heb nogal moeite met het feit dat bijv in alturion de knoppen erg klein zijn... ff zoomen is er niet bij dan klik je van alles aan...
Gebruiken jullie daar een Stilo voor oid? ennum, wat gebruiken jullie als toetsenbord prog voor touchscreen? ik heb er een van mp3car.com maar die is heel groot en onhandig...
ALturion heeft de mogelijkheid de knoppen vergroot weer te geven; Menubalk:beeld, aanpassen, tabblad opties, vink grote pictogrammen aan. en klaar. FF wat schuiven met knoppen die je wel gebruikt en eruit gooien welke je niet gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door videodok op 08-10-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn carpc werkt ook (nog wat kleine dingetjes aan/uit knop moet nog naar voren geplaatst worden
foto's werken hier niet maar hier is een link
http://forum.opelclubzeeland.nl/index.php?topic=540.0
ik heb scherp beeld (s-video) maar hier zie je het jammer genoeg niet

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
Ik heb vandaag de voedingskabel van het motorcompartiment naar binnen getrokken, wat een misselijk werkje (peugeot Partner).
Morgen even wegwerken onder de bekleding en de computer aansluiten, dan hoop ik mijn eerste testrit te kunnen gaan maken.
@ Meelobee: kun je me dan een keertje door het proces van plamuren heenpraten ?
wanneer gebruik je wat? hoe fixeer je het scherm?
hoe hou je de knoppen vrij tijdens plamuren? e.d.

edit: Computer is ingebouwd, alles weggewerkt (behalve de monitor), werkt perfect !.
Bij de dealer even een nieuwe middenconsole-unit bestelt (á 3 tientjes) omdat ik toch niet helemaal zeker ben van mijn eigen gepruts :)

[ Voor 49% gewijzigd door Mitch op 10-10-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:44:
mijn carpc werkt ook (nog wat kleine dingetjes aan/uit knop moet nog naar voren geplaatst worden
foto's werken hier niet maar hier is een link
http://forum.opelclubzeeland.nl/index.php?topic=540.0
ik heb scherp beeld (s-video) maar hier zie je het jammer genoeg niet
Je zegt dat je emulators hebt van xbox en ps2, ze werken vast niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 23:07:
[...]

Je zegt dat je emulators hebt van xbox en ps2, ze werken vast niet :z
nee idd ze zijn nog bezig met die ps2 emu 1spel werkt wel bustamove3000 en sommige slaan vast ingame of menu (maar die emu komt eraan) en de xbox emu kan niet op die pc draaien :) foutje systeem eisen waren veel hoger om die te kunnen draaien lol

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
weet iemand nog een andere winkel waar je van die voedingen kan krijgen die alleen op een printje zitten? (Deze) want myelectronics is in eigenlijk alles veel duurder dan een andere winkel. maar de voedingen heb ik no gniet kunnen vinden bij een andere nederlandse winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.markieshome.nl...s=0&postorder=asc&start=0

Ziezo, mijn carputer is zo goed als klaar ondertussen na mee dan een jaar :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Spacejam schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:56:
weet iemand nog een andere winkel waar je van die voedingen kan krijgen die alleen op een printje zitten? (Deze) want myelectronics is in eigenlijk alles veel duurder dan een andere winkel. maar de voedingen heb ik no gniet kunnen vinden bij een andere nederlandse winkel.
www.modguru.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
vraagje, waar mounten jullie je dvd speler? ik heb mn pc onder de bijrijders stoel, maar een ide kabel is nooit lang genoeg van daar om een dvd speler in het dashboard te verwerken... langst wat ik gezien heb was 1.2m iig...
iemand ideeen/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Laatst online: 09-09 22:04

iambig

* z.o.z *

Gebruik een printje van een externe USB cabinet...
USB kan zonder problemen 5 meter overbruggen.
Ligt een beetje aan je BIOS of je dan nog booten kunt van CD/DVD maar dat is bijna nooit een probleem.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
hmm heb t al gefixed met een vrij lange ide kabel. Die loopt van mn dashboard naar de pc onder mn stoel, moest geen cm meer zijn, maar het is gelukt!
ben alleen nog niet van het versterkte geluid van die dynamo af :( heb de audio kabel in een plastic hulsje gedaan, dat met silvertape helemaal dicht getaped en daar een kabeltje naar de chassis gemaakt... wou niet baten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

nealzie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 02:25:
hmm heb t al gefixed met een vrij lange ide kabel. Die loopt van mn dashboard naar de pc onder mn stoel, moest geen cm meer zijn, maar het is gelukt!
ben alleen nog niet van het versterkte geluid van die dynamo af :( heb de audio kabel in een plastic hulsje gedaan, dat met silvertape helemaal dicht getaped en daar een kabeltje naar de chassis gemaakt... wou niet baten helaas...
Het probleem wordt veroorzaakt omdat je je systeem meerdere aarde punten gebruikt. Je radio zit zeer waarschijnlijk op een ander punt geaard. Omdat verschillende metalen verschillende weerstand hebben, is er dus een verschil op de aarde draden in je systeem. Dit veroorzaakt de storende toon in je audio. (zal ook van toon veranderen afhankelijk van het toerental van de motor.)

Je kan dit op 2 manieren oplossen:

1. Sluit alle apparatuur aan op hetzelfde aarde punt.
2. Koop een Ground Loop Isolator (Halfords) en doe die tussen je pc en je versterker of headunit en je bent boor 99% van het gezoem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:41
Wat ik mij afvraag.
Ik zie toch nog vrij veel dat mensen er een gewone autoradio bij hebben ?
Maar dat moet toch ook zonder kunnen, ik wil nml alleen een carputer + 1 din tft scherm in me auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dromer schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:33:
Wat ik mij afvraag.
Ik zie toch nog vrij veel dat mensen er een gewone autoradio bij hebben ?
Maar dat moet toch ook zonder kunnen, ik wil nml alleen een carputer + 1 din tft scherm in me auto
Veel mensen gebruiken de radio van de headunit, aangezien radiokaarten voor pc vaak slechte ontvangst hebben. Maar ja tuurlijk kan het zonder headunit, maar dan heb je wel een versterker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
Die radio ontvangst vindtik het minst interesant dus dat scheelt.
En een versterker wilde ik er toch al inhebben.
Ik heb ook maar ruimte voor 1 1 din apparaat, dus ik zou er niet nog een radio bij kunnen hebben.
Maar mooi dus dat het ook zonder kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dromer schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:56:
Die radio ontvangst vindtik het minst interesant dus dat scheelt.
En een versterker wilde ik er toch al inhebben.
Ik heb ook maar ruimte voor 1 1 din apparaat, dus ik zou er niet nog een radio bij kunnen hebben.
Maar mooi dus dat het ook zonder kan :)
Tuurlijk kan je perfect zonder radio werken maar dan moet je wel versterkers hebben om het geluid dat uit je geluidskaart komt te versterken ;)
zo heb ik het ook gedaan op www.meedio.be en ik moet je zeggen dat ik na een jaar de radio wel erg mis hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de mijn carpc pics

Voor in de wagen
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/elef12.jpg

Het scherm(staat nog niets vast maar daar komt het)
zonder kabels voor het dash board.
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/elecrk.jpg

En de atributen
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/elecsi.jpg
De kabels zijn van mijn radio
maar dat word allemaal weg gewerkt
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/electe.jpg

En dan het gebeuren achterin
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/elecz9.jpg

De pc.
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/eled0h.jpg
De Hdd.
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/eled20.jpg
De voeding+omvormer voor de 220.
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/eled69.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/eled78.jpg
De versterkers en het voeding gebeuren.
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/eleddz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/eledf7.jpg

Zo is het dicht.
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/eledjp.jpg
En met de 12 inch sub erop.
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/eledlw.jpg

alles is los uitneembaar

De specs

- Processor: Amd athlond 2600+
- Moederbord: Asus M7V400-MX (klein en alles zit erop)
- Geheugen: 768 Mb
- Hdd: 2,5" 60 gig 7200rmp hitatchi travelstar ( kan 200G aan zonder over te slaan)
- Dvd: Lg 16 speed (zwart)
- Voeding: Nexus 350 watt
- Omvormer: 600 watt contiunu en 1000 watt piek
- Scherm: newvison 7" touchscreen
- Gps: Polstar (magnetisch en waterdicht)
- Muis: een vis (das een soort track bal die je in de hand houd)
- Toetsenbord: Sansun mini toetsen bord met blauw licht erin
- afstands bediening: ATI ( kun je alles mee doen ok de muis bewegen)

Er moet nog veel gebeuren

- De juiste sofware zoeken(en testen wat handig is)

- Alles bekleden

- Bumper camera's zoeken en monteren

- Uitlees apparaat zoeken en monteren

- Diverse kleine dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:51:
[...]
Tuurlijk kan je perfect zonder radio werken maar dan moet je wel versterkers hebben om het geluid dat uit je geluidskaart komt te versterken ;)
zo heb ik het ook gedaan op www.meedio.be en ik moet je zeggen dat ik na een jaar de radio wel erg mis hoor ;)
Jawel maar ik mis nu eigenlijk de radio ook niet echt.
Maar ik kan voor het geval dat toch gewoon een radiokaart/usbding erop prikken en deze op mijn autoantenne aansluiten ?

Het enige waar ik echt over twijfel is het scherm.
Eigenlijk wil ik hem inbouwen maar daar is geen ruimte voor.
Een los scherm lijkt me wel erg diefstal gevoelig.
En 1 die in een 1din past kost 400 euro.. dus beduidend meer als de 210 voor de normale touchscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dromer schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 00:58:
[...]

Eigenlijk wil ik hem inbouwen maar daar is geen ruimte voor...
Je bent een tweaker toch? Dan maak je ruimte! (Post eens een foto van je dash, kunnen we meedenken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:53:
[...]

Je bent een tweaker toch? Dan maak je ruimte! (Post eens een foto van je dash, kunnen we meedenken.)
Nou, soms is der echt geen ruimte hoor, Bij mij was der helaas ook geen ruimte. Heb hem nu in een beugel gemakt. Zit ook wel mooi zo, maar ut liefst had ik hem in me dash gebouwd. Hier wat pics van me dashboard en hoe het er nu uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://213.84.125.252/foto/albums/userpics/10001/normal_DSCF0003%7E3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://213.84.125.252/foto/albums/userpics/10001/normal_DSCF0006%7E2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:49:
[...]

Nou, soms is der echt geen ruimte hoor, Bij mij was der helaas ook geen ruimte. Heb hem nu in een beugel gemakt. Zit ook wel mooi zo, maar ut liefst had ik hem in me dash gebouwd. Hier wat pics van me dashboard en hoe het er nu uitziet:
*pics*
Radio & ventilatieroosters eruit en je scherm op die plek inbouwen. Het is effe wat werk, maar dan heb je ook wat. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
of in je stuur als er geen airbag of iets dergelijks zit. weet verder niet of het mogelijk is maar zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:55:
[...]
Radio & ventilatieroosters eruit en je scherm op die plek inbouwen. Het is effe wat werk, maar dan heb je ook wat. B)
Haha, kwil der ook nog graag wat voor terug krijgen als ik hem ooit verkoop :P
Spacejam schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:33:
of in je stuur als er geen airbag of iets dergelijks zit. weet verder niet of het mogelijk is maar zou wel mooi zijn.
Gelukkig heb ik wel airbags :D Maar lijkt me opzich ook niet echt praktisch. Al maak je dan een bocht mocht je helemaal schuin gaan kijken waar je daarna heenmoet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:46:
[...]
Haha, kwil der ook nog graag wat voor terug krijgen als ik hem ooit verkoop :P
Daar heb je spareparts voor, die dashdelen kan je waarschijnlijk wel bestellen bij je dealer :D

(heb ik ook gedaan voor mijn scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:05:
[...]

Daar heb je spareparts voor, die dashdelen kan je waarschijnlijk wel bestellen bij je dealer :D

(heb ik ook gedaan voor mijn scherm)
How about... ff op de sloop kijken? Daar liggen ook genoeg dashdelen om mee te knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 00:40:
Hier de mijn carpc pics

Voor in de wagen
[afbeelding]

Het scherm(staat nog niets vast maar daar komt het)
zonder kabels voor het dash board.
[afbeelding]

En de atributen
[afbeelding]
De kabels zijn van mijn radio
maar dat word allemaal weg gewerkt
[afbeelding]

En dan het gebeuren achterin
[afbeelding]

De pc.
[afbeelding]
De Hdd.
[afbeelding]
De voeding+omvormer voor de 220.
[afbeelding]
[afbeelding]
De versterkers en het voeding gebeuren.
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo is het dicht.
[afbeelding]
En met de 12 inch sub erop.
[afbeelding]

alles is los uitneembaar

De specs

- Processor: Amd athlond 2600+
- Moederbord: Asus M7V400-MX (klein en alles zit erop)
- Geheugen: 768 Mb
- Hdd: 2,5" 60 gig 7200rmp hitatchi travelstar ( kan 200G aan zonder over te slaan)
- Dvd: Lg 16 speed (zwart)
- Voeding: Nexus 350 watt
- Omvormer: 600 watt contiunu en 1000 watt piek
- Scherm: newvison 7" touchscreen
- Gps: Polstar (magnetisch en waterdicht)
- Muis: een vis (das een soort track bal die je in de hand houd)
- Toetsenbord: Sansun mini toetsen bord met blauw licht erin
- afstands bediening: ATI ( kun je alles mee doen ok de muis bewegen)

Er moet nog veel gebeuren

- De juiste sofware zoeken(en testen wat handig is)

- Alles bekleden

- Bumper camera's zoeken en monteren

- Uitlees apparaat zoeken en monteren

- Diverse kleine dingen
1 vraag en één hulp :

welke versterkers gebruik jij wel ? Zo'n lompbakken zeg.

en en tip : hang je harde schijf rechtop en niet plat. Je platters gaan gegadeert naar de haaien binnen enkele weken als je hd niet rechtop staat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik vraag me 1 ding af bij dit soort dingen... Als je een flinke sub (en dan heb ik het niet over een 500W Xplodje, maar eerder over DLS of RF spul) in je setup hebt, en je draait die eens lekker open... hoe gezond is dat voor je HD ? Dan moet je ze toch al ongeveer in elastieken of dergelijke hebben hangen wil je een beetje de boel trillingsvrij krijgen. En dan nog. Af en toe trillen bij de gemiddelde DBDrag de auto's half uit elkaar... dan wil ik niet weten wat er gebeurd met je HD :/

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C.44 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:26:
Ik vraag me 1 ding af bij dit soort dingen... Als je een flinke sub (en dan heb ik het niet over een 500W Xplodje, maar eerder over DLS of RF spul) in je setup hebt, en je draait die eens lekker open... hoe gezond is dat voor je HD ? Dan moet je ze toch al ongeveer in elastieken of dergelijke hebben hangen wil je een beetje de boel trillingsvrij krijgen. En dan nog. Af en toe trillen bij de gemiddelde DBDrag de auto's half uit elkaar... dan wil ik niet weten wat er gebeurd met je HD :/
Hhmm ik vraag me af waarom jij vragen stelt die je zelf beantwoordt ?

De levensduur van die hd's is idd een heel stuk korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dus ook beginnen met een Pc in me wagen om me Audio aan te sturen alleen is mijn vraag of er ook 7" of 12.1" Touchscreens of Tft schermpjes verkrijgbaar zijn die makkelijk mee uit de auto te nemen zijn omdat ik in een buurt woon waar ze de vorige keer om 10 uur savonds me hele installatie hebben meegejat.

Als ze zo'n schermpje zien hangen ben ik hem zo kwijt denk ik! ;(

En bij die omvormers... moet ik nog ergens op letten.... Is er verschil in kwaliteit.... Wat is aan te raden??

Alvast bedankt,

Opzich wel iets Moois gevonden:

De specificaties van dit system zijn als volgt:

Intel Pentium-IV 1.7GHz-processor met 400MHz FSB en 512KB cache
256MB Intern geheugen (DDR-SDRAM)
40GB IDE-harddisk
1.44MB 3,5" floppydrive
52-speed CD-ROM drive
32MB Geforce-2 MX Low-Profile videokaart (Asus V7100M)
Geluid onboard met zowel in het front als aan de achterkant van het systeem aansluitingen
10/100Mb netwerk onboard
2x USB 1.1 -aansluiting in het front, 2x aan de achterkant van het systeem
3 vrije Low-Profile PCI-sloten

Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten//Kasten/H340A.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten/kasten/aopen-fold-out.gif

Eventueel dus Ombouwen in een zelf gemaakte Case. Ik laat er door me Pa eentje van Alu maken. Maaruhh is dit iets of trekt een Normaal Moederboord teveel stroom. Wat zijn echt Punten die aan te raden zijn om hem zo optimaal mogelijk te laten draaien?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:25:
Ik ga dus ook beginnen met een Pc in me wagen om me Audio aan te sturen alleen is mijn vraag of er ook 7" of 12.1" Touchscreens of Tft schermpjes verkrijgbaar zijn die makkelijk mee uit de auto te nemen zijn omdat ik in een buurt woon waar ze de vorige keer om 10 uur savonds me hele installatie hebben meegejat.

Als ze zo'n schermpje zien hangen ben ik hem zo kwijt denk ik! ;(

En bij die omvormers... moet ik nog ergens op letten.... Is er verschil in kwaliteit.... Wat is aan te raden??

Alvast bedankt,

Opzich wel iets Moois gevonden:

De specificaties van dit system zijn als volgt:

Intel Pentium-IV 1.7GHz-processor met 400MHz FSB en 512KB cache
256MB Intern geheugen (DDR-SDRAM)
40GB IDE-harddisk
1.44MB 3,5" floppydrive
52-speed CD-ROM drive
32MB Geforce-2 MX Low-Profile videokaart (Asus V7100M)
Geluid onboard met zowel in het front als aan de achterkant van het systeem aansluitingen
10/100Mb netwerk onboard
2x USB 1.1 -aansluiting in het front, 2x aan de achterkant van het systeem
3 vrije Low-Profile PCI-sloten

[afbeelding]

[afbeelding]

Eventueel dus Ombouwen in een zelf gemaakte Case. Ik laat er door me Pa eentje van Alu maken. Maaruhh is dit iets of trekt een Normaal Moederboord teveel stroom. Wat zijn echt Punten die aan te raden zijn om hem zo optimaal mogelijk te laten draaien?
Als ik het zo bekijk, zou je evt ook gewoon een mobile processor kunnen draaien, die vreten minder stroom, een 2.5 hddtje, werkt denk ik ook wel besparend en dan nog wat kleine zut (als er onboard graka opzit die gebruiken etc).

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:14
Zo'n desktopje zoals jij daar hebt, heb ik ook nog eentje liggen van compaq.
Eens kijken wat ik daar mee kan gaan doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik op me werk nogal wat Overuren maak ben ik tot een overeenkomst gekomen met mijn baaas. Als ik me overuren uitbetaald krijg gaat er een groot deel vanaf aan de belastingdienst enzo....Dus Krijg ik het onderstaande voor de bewezen overuren _/-\o_

De Picco AutoPC is een volwaardige computer, welke speciaal ontworpen is voor gebruik in de auto. In combinatie met Alturion routenavigatiesoftware en een GPS/TMC ontvanger is deze computer een volwaardig routenavigatiesysteem met actuele verkeersinformatie. Voer uw bestemming in en de AutoPC leid u met visueel beeld en audio instructies naar uw bestemming binnen Europa op huisnummerniveau.
Maar het is meer! Met de geintegreerde DVD-speler kunt u tijdens de rit uw passagiers vermaken met een speelfilm. Ook is het mogelijk om met Outlook uw laatste e-mail op te halen en te beantwoorden, of gewoon surfen op het internet.
Het voordeel van de Picco AutoPC ten opzichte van regulier navigatiesysteem is dat dit systeem gebaseerd is op Windows XP (MCE).

Standaard wordt de Picco AutoPC uitgevoerd met:

Travla C134
VIA Epia-M10000-N
DVD Slimline spelers zwart
40 Gb 2,5" Harde schijf
256 MB Low Profile
geassembleerd en getest
Standaard zit er in de AutoPC een 12 Volt voeding en een externe netvoeding. Voor het aansluiten in een auto, boot of camper heeft u wel een Speciale voeding nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.picco.nl/images/travla_c134_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://206.14.132.88/products/Travla/c134/C134-Images/c134-black-back-600.jpg

Die past dus in het vak waar normaal de Autoradio zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

picco auto pc :Y) en wat kost ie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:56:
Aangezien ik op me werk nogal wat Overuren maak ben ik tot een overeenkomst gekomen met mijn baaas. Als ik me overuren uitbetaald krijg gaat er een groot deel vanaf aan de belastingdienst enzo....Dus Krijg ik het onderstaande voor de bewezen overuren _/-\o_

De Picco AutoPC is een volwaardige computer, welke speciaal ontworpen is voor gebruik in de auto. In combinatie met Alturion routenavigatiesoftware en een GPS/TMC ontvanger is deze computer een volwaardig routenavigatiesysteem met actuele verkeersinformatie. Voer uw bestemming in en de AutoPC leid u met visueel beeld en audio instructies naar uw bestemming binnen Europa op huisnummerniveau.
Maar het is meer! Met de geintegreerde DVD-speler kunt u tijdens de rit uw passagiers vermaken met een speelfilm. Ook is het mogelijk om met Outlook uw laatste e-mail op te halen en te beantwoorden, of gewoon surfen op het internet.
Het voordeel van de Picco AutoPC ten opzichte van regulier navigatiesysteem is dat dit systeem gebaseerd is op Windows XP (MCE).

Standaard wordt de Picco AutoPC uitgevoerd met:

Travla C134
VIA Epia-M10000-N
DVD Slimline spelers zwart
40 Gb 2,5" Harde schijf
256 MB Low Profile
geassembleerd en getest
Standaard zit er in de AutoPC een 12 Volt voeding en een externe netvoeding. Voor het aansluiten in een auto, boot of camper heeft u wel een Speciale voeding nodig.

[afbeelding]

[afbeelding]

Die past dus in het vak waar normaal de Autoradio zit >:)
Ik zie hier een nutteloze LTP poort teveel en een PCMCIA slot te weinig, anders had ik em wel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Laatst online: 07:52
PeGys schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:38:
[...]

Ik zie hier een nutteloze LTP poort teveel en een PCMCIA slot te weinig, anders had ik em wel gekocht.
LPT is zeker niet nutteloos, aangezien veel mensen een carPC (meestal laptop, maar daar moet dit apparaat dus verandering in brengen) om documenten bij een klant uit te kunnen printen in de auto, rekeningen enzo. Dus een LPT poort is wel degelijk nuttig.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beestje kost 495 euro maar dan is die dus ook gewoon te monteren in het Audio Console...Aangezien ik een Golf III heb is het dus ideaal dat ik hem daarin kwijt kan.

Waarvoor zou ik een PCMCIA slot nodig hebben? Bijna alles wat er tegenwoordig in PCMCIA is er ook wel in USB of Firewire :9

En die LPT Port kan altijd van pas komen 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48

flexje

got-father

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:16:
Het beestje kost 495 euro maar dan is die dus ook gewoon te monteren in het Audio Console...Aangezien ik een Golf III heb is het dus ideaal dat ik hem daarin kwijt kan.

Waarvoor zou ik een PCMCIA slot nodig hebben? Bijna alles wat er tegenwoordig in PCMCIA is er ook wel in USB of Firewire :9

En die LPT Port kan altijd van pas komen 8)
MMmmmm dat ding lijkt me wel nice :D
Waar is ie te koop?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.