Waarom geen bestaande pc ombouwen, zoals een laptop, die heeft ook maar 12v nodig...
Anoniem: 103711
Ik heb het zo gedaan zoals jij zegt. Met een amd 2000+ pro palomino proc en ik moet zeggen : enorm traagchaser schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:16:
[...]
wat bovenstaande poster bedoelt is dat je een plaatje neer zet maar zelf verder niets toevoegt aan dit topic
hoe ga je het maken?
Waarmee ga je het maken?
in welke auto ga je het maken?
Vertel er gewoon iets meer over want zoals het er nu naar uit ziet zit je gewoon (sorry dat ik het zo grof schrijf) te pronken
Zo en nu weer on-topic met een vraag
Wie gebruikt er een gewoon moederbord in zijn auto?
want een via epia mobo zie ik niet zitten
Welke moderbord-processor combinatie kan ik het beste nemen?
zat zelf te denken aan een all-in socket a mobo met een duron proc
(veel sneller als een epia en toch niet veel meer stroomvraag)
Ik zou zeker voor een intel gaan. Een celeron 2 ghz ofzo is mooi voldoende en verbruikt niet veel stroom. Check mijn install ff.
http://www.markieshome.nl...hpBB2&file=viewtopic&t=65
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 103711 op 30-10-2005 13:41 ]
Anoniem: 59903
mijn car pc heb ik gister ff verder uitgebreid. Het was namelijk zo dat ik telkens me laptop achter in de auto aan moest zetten. Heb nu een docking station gekocht voor de laptop en daarvan heb ik de powerknop verlengd naar me dashboard. Werkt als een tiet
Hoe bedoel je traag?Anoniem: 103711 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:40:
[...]
Ik heb het zo gedaan zoals jij zegt. Met een amd 2000+ pro palomino proc en ik moet zeggen : enorm traag
Ik zou zeker voor een intel gaan. Een celeron 2 ghz ofzo is mooi voldoende en verbruikt niet veel stroom.
Opstarten?
of de programma,s?
Wel wil ik met mijn carputer hetzelfde als wat jij hebt gedaan
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
Ik heb ook een lilliput scherm voorin met laptop in de achterbak, het project is nu wel klaar, behalve dat ik een snellere laptop zoek eigenlijk.
Ik heb wel wat problemen met de GPS module. Ik heb een Polstar PGM-111 module.
http://www.polstargps.com.tw/products/pgm-111.htm
Zodra hij het doet, werkt het redelijk. Ik vind wel dat dit soort GPS muizen ontzettend laat is, (loopt 50 meter achter ofzo). Is daar wat aan te doen?
Verder duurt het lang voordat ik een FIX krijg. Soms als ik de computer aan doe heeft hij na een minuut gewoon ontvangst. Soms zit ik al op de plaats van bestemming voordat hij het doet!!!
Hij heeft in Destinator 3 dus al die tijd al gewoon ontvangst, ik zie 6-10 satelieten netjes verbinden maar hij krijgt de FIX niet binnen. Het is zo frustrerend dat je er niets aan kan doen. Moet ik die module nou buiten hangen, ik vind dit nogal onzin aangezien de ingebouwde GPS modules soms in het dashboard zitten enzo. Wat is de beste plek in de auto, ik rij toch niet met zo'n kabel door een open raam?
Ik zat te denken om de module IN een van de zijspiegels te plaatsen, er is ruimte, ik haal het wat betreft bekabeling, en dan zit er enkel een laagje plastic tussen de ontvanger en de satelieten. Idee?
Ik heb wel wat problemen met de GPS module. Ik heb een Polstar PGM-111 module.
http://www.polstargps.com.tw/products/pgm-111.htm
Zodra hij het doet, werkt het redelijk. Ik vind wel dat dit soort GPS muizen ontzettend laat is, (loopt 50 meter achter ofzo). Is daar wat aan te doen?
Verder duurt het lang voordat ik een FIX krijg. Soms als ik de computer aan doe heeft hij na een minuut gewoon ontvangst. Soms zit ik al op de plaats van bestemming voordat hij het doet!!!
Hij heeft in Destinator 3 dus al die tijd al gewoon ontvangst, ik zie 6-10 satelieten netjes verbinden maar hij krijgt de FIX niet binnen. Het is zo frustrerend dat je er niets aan kan doen. Moet ik die module nou buiten hangen, ik vind dit nogal onzin aangezien de ingebouwde GPS modules soms in het dashboard zitten enzo. Wat is de beste plek in de auto, ik rij toch niet met zo'n kabel door een open raam?
Ik zat te denken om de module IN een van de zijspiegels te plaatsen, er is ruimte, ik haal het wat betreft bekabeling, en dan zit er enkel een laagje plastic tussen de ontvanger en de satelieten. Idee?
[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 31-10-2005 11:20 ]
Alles is gewoon traag, vooral het starten steekt enorm tegen door de trage hyperbus snelheid. Liever een intel met 400 mhz fsb ofzochaser schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:39:
[...]
Hoe bedoel je traag?
Opstarten?
of de programma,s?
Wel wil ik met mijn carputer hetzelfde als wat jij hebt gedaan
Zou 't eerst eens proberen door 'm idd buiten te hangen/plakken whatever.Pixal schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:54:
Bij mij maakte het best veel uit of hij voor mijn voorruit lag of dat ik 'm via m'n dakluik op het dak legde (heb een BU-303 met magneetbodem). Dat laatste had een stuk betere ontvangst.
Nou heb ik niet de meest alledaagse auto, misschien dat er bij mij andere storende elementen waren oid. Ben nog wel op zoek naar een betere plek voor de ontvanger. (zou willen dat dat m'n grootste probleem was op dit moment, maar nee mijn motor ligt helemaal open
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Let hierbij wel op dat je GPS module waterdicht is!leipie schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:28:
[...]
Zou 't eerst eens proberen door 'm idd buiten te hangen/plakken whatever.
Bij mij maakte het best veel uit of hij voor mijn voorruit lag of dat ik 'm via m'n dakluik op het dak legde (heb een BU-303 met magneetbodem). Dat laatste had een stuk betere ontvangst.
Nou heb ik niet de meest alledaagse auto, misschien dat er bij mij andere storende elementen waren oid. Ben nog wel op zoek naar een betere plek voor de ontvanger. (zou willen dat dat m'n grootste probleem was op dit moment, maar nee mijn motor ligt helemaal open)
De meeste (waaronder de BU-303) zijn dit niet!
Daddy of 3 :)
Wat je evt ook zou kunnen doen is em achter de achteruitkijkspiegel monteren/plakken/wegwerken. Dat werkt voor mij iig perfect.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Ik heb op dit moment een 2-din DVD/radio met een TFT scherm in mn auto.
Nou wil ik dus ook een systeem gaan maken die ik hierop aansluit, voornamelijk voor MP3's en om mn OBDII aflees software te gebruiken.
Het enige waar ik mee zit is het bedienen van de PC.
Ik zou het liefst deze willen bedienen met een knop a la I-DRIVE van BMW.
Dus een draaieknop die kan kantelen (om de muis te bewegen) en die je ook dus kan indrukken (om te klikken)
Zal ik dit zelf moeten ontwerpen en maken (kan namelijk zelf iets va aluminium maken) of kun je zo iets al kant en klaar kopen
Natuurlijk niet al te groot, ik had zelf in gedachten een ronde knop van max 3 cm doorsneden.
Voorbeeld:
Nou wil ik dus ook een systeem gaan maken die ik hierop aansluit, voornamelijk voor MP3's en om mn OBDII aflees software te gebruiken.
Het enige waar ik mee zit is het bedienen van de PC.
Ik zou het liefst deze willen bedienen met een knop a la I-DRIVE van BMW.
Dus een draaieknop die kan kantelen (om de muis te bewegen) en die je ook dus kan indrukken (om te klikken)
Zal ik dit zelf moeten ontwerpen en maken (kan namelijk zelf iets va aluminium maken) of kun je zo iets al kant en klaar kopen
Natuurlijk niet al te groot, ik had zelf in gedachten een ronde knop van max 3 cm doorsneden.
Voorbeeld:

Dit heeft bestwel hetzelfde idee volgens mij:
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14417
Het is alleen een balletje in plaats van een joystick, maar dat maakt niet zoveel uit toch?!
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14417
Het is alleen een balletje in plaats van een joystick, maar dat maakt niet zoveel uit toch?!
[ Voor 34% gewijzigd door EBOOZ op 03-11-2005 11:44 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Mwa, er is geen enkel stukje waar vocht naar binnen kan, daarnaast ligt ie ook niet in een plas ofzo.QuasaR schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:00:
[.gps unit op 't dak..]
Let hierbij wel op dat je GPS module waterdicht is!
De meeste (waaronder de BU-303) zijn dit niet!
En in een stortbui over de drijfnatte autobahn bleef ie 't doen
Maar goed, moet nog wel een betere oplossing voor komen. Een of ander hoesje waarin ie meteen ook vast zit. Mijn kruissnelheid is maar 90km/u, maar ik vertrouw de magneet + USB kabel niet volledig
leipie schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:41:
[...]
Mwa, er is geen enkel stukje waar vocht naar binnen kan, daarnaast ligt ie ook niet in een plas ofzo.
En in een stortbui over de drijfnatte autobahn bleef ie 't doen
Maar goed, moet nog wel een betere oplossing voor komen. Een of ander hoesje waarin ie meteen ook vast zit. Mijn kruissnelheid is maar 90km/u, maar ik vertrouw de magneet + USB kabel niet volledig
Dat ziet er toch niet uit als waterdicht.
Ga maar eens naar het forum van mp3car.com en zoek op bu-303 water. Kom je genoeg problemen tegen en niet alleen over de bu-303.
Beetje duur... komt op 80 dollar met shipping naar NL
Maar wel een leuk speeltje.
Kan alleen niet als muisaanwijzer dienen zoals de BNW knop... deze kan alleen draaien en klikken
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Die powermate ziet er wel
uit zeg 
Jammer dat je hiermee niet je muis kan bedienen.
Dat trustding is ook een optie , vind alleen de vorm niet goed voor hoe ik het wil gaan gebuiken.
Het is de bedoeling deze knop op mn middenconsole ingebouwd wordt zodat ik er makkelijk bij kan.
Hij moet in de plaats van de asbak komen (wordt toch niet gebruikt)
Jammer dat je hiermee niet je muis kan bedienen.
Dat trustding is ook een optie , vind alleen de vorm niet goed voor hoe ik het wil gaan gebuiken.
Het is de bedoeling deze knop op mn middenconsole ingebouwd wordt zodat ik er makkelijk bij kan.
Hij moet in de plaats van de asbak komen (wordt toch niet gebruikt)

Ik heb een BMW 7-serie (nee, me vader, maar goed) en ik wil audio & video van een laptop aansluiten dmv een kabeltje. Achterin zijn er een video in en video out van de boordcomp. Wie o wie kent de pinout van deze 3,5mm jackplugsockets? (google vond niks, tis 7-serie)
2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput
Mss effe handig om dan het boekje van je auto er bij te nemen,
of effe naar de bmw-garagist te stappen of de shopwaar je hem gekocht hebt.
"domme klant" spelen eh:
Meneer ik had graag op vakantie het beeld van mijn video-camera getoont aan de mede-passagiers,
maar hoe krijg ik die aangesloten ?
en wrs ga je dan het bijhorende kabeltje krijgen hoor
(van die 3,5mm plug naar s-video of tulp aansluitingen)
"domme klant" spelen eh:
Meneer ik had graag op vakantie het beeld van mijn video-camera getoont aan de mede-passagiers,
het is dan nog niet zeker dat het zal werken op je boordcomp. Ik doe dit hele dagen voor mijn werk en in de meeste wagen zoals porche, mercedes en bmw moet je heel wat meer doen dan enkel video insturensoulrider schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:16:
Mss effe handig om dan het boekje van je auto er bij te nemen,
"domme klant" spelen eh:
Je kan het proberen hé. Met de 7 serie heb ik nog geen ervaring tot nu toe,sorry
Is er hier nog iemand die tegenwoordig met mapmonkey werkt? Ik krijg de laatste versie niet aan de gang met mijn dll file ...
Vertel eens wat meer over jouw DLL file...Wimo. schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:54:
Is er hier nog iemand die tegenwoordig met mapmonkey werkt? Ik krijg de laatste versie niet aan de gang met mijn dll file ...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Werkt prima met de UK map .. ook de grote. Maar niet met de benelux versie . Zodra ik die map pak dan crasht het hele programma.
[ Voor 26% gewijzigd door Wimo. op 08-11-2005 22:33 ]
hmm mm is met destinator 3 toch?
ik heb alleen alturion en iguidance
Alturion stuur je de verkeerde kant op, bijv. als je rechts moet aanhouden op een snelweg omdat die met een bocht helemaal onder de snelweg waar je op zat draait, zegt ze gewoon 'links af'
Iguidance zegt tenminste ook gewoon snelweg nummers enzo
alleen kunnen in geen van beide flitspalen
voor zover ik weet...
maarrum wat voor frontend gebruiken jullie?~mediacar werkt niet zo stabiel bij mij :\ en ik zoek iets met goeie telefoon ondersteuning, maar wel gratis natuurlijk
ik heb alleen alturion en iguidance
Alturion stuur je de verkeerde kant op, bijv. als je rechts moet aanhouden op een snelweg omdat die met een bocht helemaal onder de snelweg waar je op zat draait, zegt ze gewoon 'links af'
Iguidance zegt tenminste ook gewoon snelweg nummers enzo
alleen kunnen in geen van beide flitspalen
maarrum wat voor frontend gebruiken jullie?~mediacar werkt niet zo stabiel bij mij :\ en ik zoek iets met goeie telefoon ondersteuning, maar wel gratis natuurlijk
Ik gebruik:
Frontend: RoadRunner
Skin: Media Center 2.0
GPS: FreeDrive
Ondersteuning voor telefoon heb ik nog niet nodig, maar het schijnt dat PhoneControl.NET goed werkt. Het is wel een commercieel pakket, maar met de nodige creativiteit...
Weet iemand trouwens een goede nederlandse webshop waar je die 9pin Mini din extension cable kan bestellen? Ik zou het eerst via mp3car.com doen, maar om nou 36 dollar verzendkosten te betalen voor zo'n klein kabeltje
Frontend: RoadRunner
Skin: Media Center 2.0
GPS: FreeDrive
Ondersteuning voor telefoon heb ik nog niet nodig, maar het schijnt dat PhoneControl.NET goed werkt. Het is wel een commercieel pakket, maar met de nodige creativiteit...
Weet iemand trouwens een goede nederlandse webshop waar je die 9pin Mini din extension cable kan bestellen? Ik zou het eerst via mp3car.com doen, maar om nou 36 dollar verzendkosten te betalen voor zo'n klein kabeltje

[ Voor 3% gewijzigd door EBOOZ op 09-11-2005 15:31 ]
Sinds 3 jaar ga ik weer een auto aanschaffen, nu zit al tijden te denken aan een car-pc
Nu ben ik niet vies van "handwerk" maar de dealer waar ik een Toyota Avansis (schrijf ik het goed?) 2.0TD gaat kopen wil het best zonder extra kosten inbouwen. Nu wil ik zo'n ding gelijk aanschaffen en dus 1 prijs voor auto + pc betalen (geen extra kosten later etc) Voordeel is dat er wat ongebruikte knoppen mogelijk zijn en er wat beveiliging op de auto zit.
Ik zit zelf aan het volgende te denken
- carputer lijkt op eindversterk voor auto's) Blue Aluminium CarPC (http://www.myelectronics.nl/)
- in dash motorized touch screen (http://www.cartft.com/catalog/il/506)
- GPS (Bluetooth omdat ik ook een PDA heb) +TMC (????? waar te halen)
- radio met rds (eventueel tv)
- slimline dvd-rom
- 5400RPM 2,5" hd
- PCMCIA slot (Zelf heb ik al een pcmcia wifi(54mb) en pcmcia ethernet (kabel))
Mijn eisen zijn:
- Routenavigatie (tomtom/destinator) Het zou leuk zijn als tom tom ook voor pc er is.. maar anders destinator
- Radio met RDS (direct op de aanwezige antenne als het kan)
- Dat ik niet zonder lege accu kom te staan.
- Dat de passagier(s) bv van een dvd/divx (eventueel op HD) kunnen genieten.
Nu vind ik het niet moeilijk om later 2 extra schermen toe voegen of te modden maar dat is voor later (is het moeilijk om op de "andere scherm(en)" gewoon een video te laten spelen terwijl ik de routenavigatie gebruik ? (ik dacht aan schermen met tulp aansluiting?)
De maximale kosten liggen rond de 1.500 euro. Wat zou ik moeten aanschaffen / tegen de dealer moeten zeggen en waar kan ik het beste de onderdelen halen ?? Die gasten hebben uiterraard geen verstand van PC's en ik ben door de bomen het bos kwijt geraakt .. Ik weet de valkuilen ook niet bij zoiets..
Voor de GPS module is het wel belangrijk dat ik een BT model heb omdat ik die ook met mijn PDA kan gebruiken.. ideaal in geval van nood of voor in de auto van mijn partner(hopenlijk niet ingeval van diefstal van carpc) Maar maakt het aantal kanalen veel uit ? in lange tunnels heb je bv last dat de routenavigatie opeens niet meer weet waar hij zit.. ?
Zelf ben ik verwend? Met een in dash VDO/Blaupunkt routenavigatie systeem in mijn leaseauto's die ook TMC hadden en die functionaliteit wil ik niet missen eigenlijk... Wat ik wel wil missen is het gehannis met CD/s voor muziek.
Kunnen jullie helpen met mijn hardware eisen ??? te vervullen. Ik ben echt de wegkwijt. Helaas moet ik wel op korte termijn een prijs weten en dus de spec's weten. (a.s maandag)
de pc komt in de kofferbak of indien mogelijk onder een stoel (onbekend nog)
De software installatie is latere zorg dat doe ik zelf m.b.v dit topic en de links ..
Dus als jullie me zouden kunnen helpen met tips/pointers m.b.t de hardware zou ik zeer dankbaar wezen.
Nu ben ik niet vies van "handwerk" maar de dealer waar ik een Toyota Avansis (schrijf ik het goed?) 2.0TD gaat kopen wil het best zonder extra kosten inbouwen. Nu wil ik zo'n ding gelijk aanschaffen en dus 1 prijs voor auto + pc betalen (geen extra kosten later etc) Voordeel is dat er wat ongebruikte knoppen mogelijk zijn en er wat beveiliging op de auto zit.
Ik zit zelf aan het volgende te denken
- carputer lijkt op eindversterk voor auto's) Blue Aluminium CarPC (http://www.myelectronics.nl/)
- in dash motorized touch screen (http://www.cartft.com/catalog/il/506)
- GPS (Bluetooth omdat ik ook een PDA heb) +TMC (????? waar te halen)
- radio met rds (eventueel tv)
- slimline dvd-rom
- 5400RPM 2,5" hd
- PCMCIA slot (Zelf heb ik al een pcmcia wifi(54mb) en pcmcia ethernet (kabel))
Mijn eisen zijn:
- Routenavigatie (tomtom/destinator) Het zou leuk zijn als tom tom ook voor pc er is.. maar anders destinator
- Radio met RDS (direct op de aanwezige antenne als het kan)
- Dat ik niet zonder lege accu kom te staan.
- Dat de passagier(s) bv van een dvd/divx (eventueel op HD) kunnen genieten.
Nu vind ik het niet moeilijk om later 2 extra schermen toe voegen of te modden maar dat is voor later (is het moeilijk om op de "andere scherm(en)" gewoon een video te laten spelen terwijl ik de routenavigatie gebruik ? (ik dacht aan schermen met tulp aansluiting?)
De maximale kosten liggen rond de 1.500 euro. Wat zou ik moeten aanschaffen / tegen de dealer moeten zeggen en waar kan ik het beste de onderdelen halen ?? Die gasten hebben uiterraard geen verstand van PC's en ik ben door de bomen het bos kwijt geraakt .. Ik weet de valkuilen ook niet bij zoiets..
Voor de GPS module is het wel belangrijk dat ik een BT model heb omdat ik die ook met mijn PDA kan gebruiken.. ideaal in geval van nood of voor in de auto van mijn partner(hopenlijk niet ingeval van diefstal van carpc) Maar maakt het aantal kanalen veel uit ? in lange tunnels heb je bv last dat de routenavigatie opeens niet meer weet waar hij zit.. ?
Zelf ben ik verwend? Met een in dash VDO/Blaupunkt routenavigatie systeem in mijn leaseauto's die ook TMC hadden en die functionaliteit wil ik niet missen eigenlijk... Wat ik wel wil missen is het gehannis met CD/s voor muziek.
Kunnen jullie helpen met mijn hardware eisen ??? te vervullen. Ik ben echt de wegkwijt. Helaas moet ik wel op korte termijn een prijs weten en dus de spec's weten. (a.s maandag)
de pc komt in de kofferbak of indien mogelijk onder een stoel (onbekend nog)
De software installatie is latere zorg dat doe ik zelf m.b.v dit topic en de links ..
Dus als jullie me zouden kunnen helpen met tips/pointers m.b.t de hardware zou ik zeer dankbaar wezen.
Tja vanalles
Is er niemand die me een advies kan geven ? (ik ben voorstander van topic kicken ps maaruh morgen moet ik wel een beetje meer weten)
Tja vanalles
ziet er allemaal zeer goed uit maar zo pc in je achterbak, hoe zet je dat aan ?
//edit natuurlijk aanknop draadje verlengen sorry..
voor de rest het kan voorkomen dat je pc aanlaat staan als je de auto uit zet, en toen ja accu leeg.
wat is jullie oplossing hiervoor ?
voor de rest het kan voorkomen dat je pc aanlaat staan als je de auto uit zet, en toen ja accu leeg.
[ Voor 56% gewijzigd door wd200 op 13-11-2005 20:05 ]
Anoniem: 124620
mischien een relais met een tijd schakelaar er tussen zetten. Contact verbroken met sleutel.. dat hij dan naar enkele sec uitschakeld. (evt. je knop voor energie verbruik )
Tja ik zat eventueel te denken aan een extra accu ofzo .. wel makkelijk als je er op afstand bij wilt ..
aan/uitknop is wel handig ja ..
aan/uitknop is wel handig ja ..
Tja vanalles
je contact draad schakellen met de aan knop van je computer.. is een idee.Anoniem: 124620 schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:25:
mischien een relais met een tijd schakelaar er tussen zetten. Contact verbroken met sleutel.. dat hij dan naar enkele sec uitschakeld. (evt. je knop voor energie verbruik )
zoals de nissan en als je pc weg werkt hoezit het met de koeling van de pc ?
[ Voor 10% gewijzigd door wd200 op 13-11-2005 23:15 ]
Niet echt want de moet enkel een pulse geven op de pc knop en niet stroom continue.wd200 schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:58:
[...]
je contact draad schakellen met de aan knop van je computer.. is een idee.
zoals de nissan en als je pc weg werkt hoezit het met de koeling van de pc ?
Jah, daarom maak je hem b.v tussen de stroombron voor de laptop. Dus stroom weg, gaat de computer uit.. (slaapstand) volgens mij kan je dat instellen.
Ik schakel mijn pc via de remote kabel van mijn headunit. Betekend dus als de radio aangaat, gaat de pc ook aan. Op die manier kan ik ook de pc uitzetten of herstarten, door de radio 5 sec uit te doen en dan weer aan herstart de pc laat ik de radio uit dan blijft de pc uit. Wil ik de radio aan en de pc uit dan sluit ik gewoon de pc af.wd200 schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:51:
ziet er allemaal zeer goed uit maar zo pc in je achterbak, hoe zet je dat aan ?
Ik kon er een extra schakelaar bij plaatsen, maar ja, als je al een remote kabel hebt lopen voor je versterker waarom niet meteen je carputer schakelen. Oh ja de 100 NX is dus van mij.
http://gathering.tweakers...13826///nissan%2C100%2Cnx
Iemand tips voor een permanent hibernation file? ik heb geen tijd om dit hele topic door te spitten (sorry) en google geeft geen leuke resultaten weer :\
Thnx
(hibernation@flixite.com spam maar raak)
Thnx
(hibernation@flixite.com spam maar raak)
2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput
Wat moet je een beetje aan minum spec's hebben ??[b][message=24604776,noline]videodok schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:47
Ik schakel mijn pc via de remote kabel van mijn headunit. Betekend dus als de radio aangaat, gaat de pc ook aan. Op die manier kan ik ook de pc uitzetten of herstarten, door de radio 5 sec uit te doen en dan weer aan herstart de pc laat ik de radio uit dan blijft de pc uit. Wil ik de radio aan en de pc uit dan sluit ik gewoon de pc af.
Ik kon er een extra schakelaar bij plaatsen, maar ja, als je al een remote kabel hebt lopen voor je versterker waarom niet meteen je carputer schakelen. Oh ja de 100 NX is dus van mij.
Volgens mij kan ik beter een laptop in de kofferbak doen met een speciale case. Minder diefstal gevoelig. Tevens beter te upgraden/date-en via local lan en trekt je batterij niet leeg maar houd wel een access tijd van een dag ofzo op eigen batterij-en ..
ik heb voor een compaq armada, externe HD bracket, extra batterij-en etc ..
max is cpu 1,2 ghz ? (moet wel ergens een 2de hands vandaan halen
vervolgens remote display (mothorized) klaar is vso
Tja vanalles
ik lees uit de specs een 3.5" schijf nooit last mee gehad over overwogen een 2.5"te nemen ?videodok schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:47:
[...]
Ik schakel mijn pc via de remote kabel van mijn headunit. Betekend dus als de radio aangaat, gaat de pc ook aan. Op die manier kan ik ook de pc uitzetten of herstarten, door de radio 5 sec uit te doen en dan weer aan herstart de pc laat ik de radio uit dan blijft de pc uit. Wil ik de radio aan en de pc uit dan sluit ik gewoon de pc af.
nog iets waarom die speciale bordjes ?
gewoon een socked A bord met luek cpu'tje kost niet veel en werkt ook goed
alleen wat groter maar ja wegwerken moet je toch.
en toetsenbord muis kan over usb, gewoon 1 usb kabel van achter na voor met een hub aan het begin.
maar het vga touchscreen een lange"monitor"kabel van achter na voor geen signaal verlies ?
[ Voor 19% gewijzigd door wd200 op 14-11-2005 23:33 ]
Pff lang... tis maar 5 meter wat ik erin heb zitten, ik heb hier in huis VGAkabels lopen van 20 meter, zolang je goede kabels koopt voor lange lengtes heb je geen probleem, 5 meter is niet bijzonder lang voor VGA.
Er waren op het moment dat ik aan het project begon geen verlichte USB toetsenborden, nu zou ik zoeken naar een draadloze combinatie.Maar zoals je misschien al gezien had beschik ik over een USB hub voorin, dus alles kan.
Inmiddels zit er al een 2.5" HDD die heel wat zuiniger werkt en past in mijn nieuwe behuizing.
Speciale bordjes: ik heb weinig ruimte, en kleine accu, dus ik moet kleine zuinig mobo hebben. ik trek gem. 2,5-3A, iig veel minder dan 1 koplamp.
Ik heb dit project bijna 2 jaar geleden gedaan, er is wel het een en ander verandert, maar in basis is hij hetzelfde gebleven. Ik ga dit jaar weer naar de HCC om wat kleine dingen aan te schaffen. En inspiratie op te doen voor nieuwe pc componenten.
Er waren op het moment dat ik aan het project begon geen verlichte USB toetsenborden, nu zou ik zoeken naar een draadloze combinatie.Maar zoals je misschien al gezien had beschik ik over een USB hub voorin, dus alles kan.
Inmiddels zit er al een 2.5" HDD die heel wat zuiniger werkt en past in mijn nieuwe behuizing.
Speciale bordjes: ik heb weinig ruimte, en kleine accu, dus ik moet kleine zuinig mobo hebben. ik trek gem. 2,5-3A, iig veel minder dan 1 koplamp.
Ik heb dit project bijna 2 jaar geleden gedaan, er is wel het een en ander verandert, maar in basis is hij hetzelfde gebleven. Ik ga dit jaar weer naar de HCC om wat kleine dingen aan te schaffen. En inspiratie op te doen voor nieuwe pc componenten.
1 tip die ik uit ervaring aan jullie kan meegeven : zorg dat je makkelijk en snel een PS/2 toetsenbordje kan aansluiten want :
als je hibernation gebruikt en toevallig slaat je pc ff uit tijdens het herstarten uit hibernation, dan kan je enkel met een PS/2 aangesloten toetsenbord je pc laten herstarten want je moet dan kiezen om de herstartopties te wissen en dat kan je niet met een usb toetsenbord !
als je hibernation gebruikt en toevallig slaat je pc ff uit tijdens het herstarten uit hibernation, dan kan je enkel met een PS/2 aangesloten toetsenbord je pc laten herstarten want je moet dan kiezen om de herstartopties te wissen en dat kan je niet met een usb toetsenbord !
Anoniem: 150110
Ik ben nu ook bezig met een auto pc, maar toen ik een beetje op internet aan het surfen was kwam ik een Vehicle Dynamics Processor AVG-VDP1 van pioneer tegen. dit apparaat kun je je metertjes vervangen door dit apperaat dat alle autogegevens digitaal weergeeft. nou wou ik dit ook op mijn carpc hebben, maar ik heb overal op google gezogt maar ik kon niets vinden. alleen dit systeem is alleen los te kopen, en nergens als software. wie heeft een oplossing???

Zo iets zou bij mij ook wel leuk zijn (ik heb slechts een snelheidsmeter, kilometerteller, benzinemeter, laadstroommeter en een algemeen olie-error-lampjeAnoniem: 150110 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:41:
Ik ben nu ook bezig met een auto pc, maar toen ik een beetje op internet aan het surfen was kwam ik een Vehicle Dynamics Processor AVG-VDP1 van pioneer tegen. dit apparaat kun je je metertjes vervangen door dit apperaat dat alle autogegevens digitaal weergeeft. nou wou ik dit ook op mijn carpc hebben, maar ik heb overal op google gezogt maar ik kon niets vinden. alleen dit systeem is alleen los te kopen, en nergens als software. wie heeft een oplossing???
Bij Pimp My Ride (jawel, altijd leuk voor inspiratie) gebruikten ze voor een '55 Chevy units van Dakota Digital: http://www.dakotadigital.com/index.cfm maar da's ook prijzig.
Google eens op ODBII. Dit is de digitale interface die in de meeste moderne autos zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Martkrui op 15-11-2005 21:09 ]
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Anoniem: 136792
Ik denk dat jij bedoelt OBD II, On Board Diagnostics. Er zijn hier trouwens verschillende versies van en OBD II is er eentje van. Interessante techniek btwDr.DNA schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:07:
Google eens op ODBII. Dit is de digitale interface die in de meeste moderne autos zitten.
Anoniem: 150110
Ik heb wel iets gevonden over die ODB II, maar dit was hoofdzakelijk alemaal tuning ect. en het geen wat ik gevonden heb was bijna net zo duur als het systeem van pioneer.
wat ik eigelijk bedoel is dit plaatje: je kunt je metertjes er geheel door vervangen...
wat ik eigelijk bedoel is dit plaatje: je kunt je metertjes er geheel door vervangen...

Omdat het al een flink stuk kouder begint te worden,
ben ik eigenlijk een beetje benauwd dat de kou / luchtvochtigheid voor problemen gaat zorgen in mijn carpc, iemand anders daar al eens over gedacht ?
ben ik eigenlijk een beetje benauwd dat de kou / luchtvochtigheid voor problemen gaat zorgen in mijn carpc, iemand anders daar al eens over gedacht ?
Vorig jaar nooit problemen gehad in de winter, en de pc hij draait tot op de dag van vandaag nog steeds, dus je hoeft je eigen weinig zorgen te maken.Mitch schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:43:
Omdat het al een flink stuk kouder begint te worden,
Yup, het enige probleem dat je kan hebben is dat je hd niet werkt onder de 5°c en na enkele reboots zal je pc dan toch werken.
http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=37 en dan met name dit topic: http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=40564 Nog in de ontwikkelfase maar veel belovend.Anoniem: 150110 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:41:
tis maar wat je veelbelovend noemt ... frodo laat het project waarschijnlijk schieten en ik heb nog niemand anders gezien die het wil overnemen
Anoniem: 127132
Hoi, In de opel corsa 1.6 van een vriend van mij zijn we ook een pc aan het inbouwen. Het loopt eigenlijk allemaal perfect. Alleen we hebben een probleempje met de stroom. Op het moment dat we onze omvormer rechtstreeks op de sigaretten aansteker aansluiten dan is er geen enkel probleem en start de pc gewoon. Op het moment dat we een verdeler van de sigaraten aansteker pakken van 1 naar 2, en we doen in 1 van de twee de pc dan kan hij niet starten en begint de omvormer te piepen, het is net of hij stroom te weinig krijgt. Hoe is dit te omzeilen want op aansteker nr2 willen we graag ons liliput 7" touch screen aansluiten. Waar kan dit scherm eventueel nog meer op aangesloten worden?
Bedankt voor jullie reactie,
mvg paul
mvg paul
in reactie op mijn posting:
Alles is mechanisch en daar moet je dan dus ook sensors voor hebben. Alleen oliedruk en benzine zijn electro-mechanisch (als in: sensor die druk c.q. vlotteruitslag omzetten in een voltage).
Ben dus voornamelijk opzoek naar sensors die bijvoorbeeld rpm en snelheid kunnen oppikken van de mechanische onderdelen en die omzetten naar een signaal waar een pc wat mee kan. (dus niet alleen een A/Dconverter voor de al electrische zaken). Dakota Digital heeft dat soort dingen dus, maar duur en in de USA en voornamelijk voor dikke oude Amerikaanse motoren
(niet geschikt voor een Franse 58pk 4cilinder
)
Google is me daarbij niet echt behulpzaam tot nu toe.
(vaag, ik dacht dat ik dat al gereplyed had, maar kan m'n reply niet vinden, misschien dat ik m'n slaap ook GoT ofzo)
Ik had er bij moeten zetten dat ik een auto uit 1972 heb, die heeft geen OBDDr.DNA schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:07:
Alles is mechanisch en daar moet je dan dus ook sensors voor hebben. Alleen oliedruk en benzine zijn electro-mechanisch (als in: sensor die druk c.q. vlotteruitslag omzetten in een voltage).
Ben dus voornamelijk opzoek naar sensors die bijvoorbeeld rpm en snelheid kunnen oppikken van de mechanische onderdelen en die omzetten naar een signaal waar een pc wat mee kan. (dus niet alleen een A/Dconverter voor de al electrische zaken). Dakota Digital heeft dat soort dingen dus, maar duur en in de USA en voornamelijk voor dikke oude Amerikaanse motoren
Google is me daarbij niet echt behulpzaam tot nu toe.
(vaag, ik dacht dat ik dat al gereplyed had, maar kan m'n reply niet vinden, misschien dat ik m'n slaap ook GoT ofzo)
Anoniem: 94100
Hoeveel kan die omvormer (naar 220v neem ik aan) aan, en wat voor pc heb je dr aan hangen. Misschien dat de setup te zwaar is (of die omvormer te licht:) )Anoniem: 127132 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:41:
Hoi, In de opel corsa 1.6 van een vriend van mij zijn we ook een pc aan het inbouwen. Het loopt eigenlijk allemaal perfect. Alleen we hebben een probleempje met de stroom. Op het moment dat we onze omvormer rechtstreeks op de sigaretten aansteker aansluiten dan is er geen enkel probleem en start de pc gewoon. Op het moment dat we een verdeler van de sigaraten aansteker pakken van 1 naar 2, en we doen in 1 van de twee de pc dan kan hij niet starten en begint de omvormer te piepen, het is net of hij stroom te weinig krijgt. Hoe is dit te omzeilen want op aansteker nr2 willen we graag ons liliput 7" touch screen aansluiten. Waar kan dit scherm eventueel nog meer op aangesloten worden?
mvg paul
Anoniem: 122565
Is het ook mogelijk door powercells ertussen te plaatsen , zodat je accu niet word leeggetrokken onder het rijden ?
in verband met een dikke muziek installatie !
Anoniem: 162607
Heeft er iemand ervaring met het installeren van windows media center op een 7" touch screen.
Alles werkt nu behalve het afspelen van dvd's waarschijnlijk omdat winmc het formaat niet kent.
Is het al iemand gelukt of heeft iemand dit al eens geprobeerd.
Miss is er een programmatje voor om winmc te tweaken dat die ook andere formaat schermen aan kan.
Alles werkt nu behalve het afspelen van dvd's waarschijnlijk omdat winmc het formaat niet kent.
Is het al iemand gelukt of heeft iemand dit al eens geprobeerd.
Miss is er een programmatje voor om winmc te tweaken dat die ook andere formaat schermen aan kan.
Anoniem: 133472
Een beetje (heel erg) laat, maar ik ben er even uit geweest.Koenzie schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:54:
[...]
Beetje duur... komt op 80 dollar met shipping naar NL
Maar wel een leuk speeltje.
Kan alleen niet als muisaanwijzer dienen zoals de BNW knop... deze kan alleen draaien en klikken
De Griffin Powermate (http://www.griffintechnol...ucts/powermate/index.php#) kun je in Nederland bestellen bij mailamac.nl. Daar kost ie (afhankelijk van de kleur) 35 of 37 euro ex BTW. Je moet even zoeken op "powermate", anders zul je hem waarschijnlijk niet vinden. Ik heb zelf een aluminium-uitvoering gekocht, en hij is wat groter dan ik dacht en redelijk massief, maar ziet er wel heel geil uit! Alleen jammer van dat

Wil je muizen ermee? Monteer hem op een dubbel vierkant framepje (ala joystick), sloop een muis, knutsel een puls-gevertje in elkaar en voila... Okee, op zichzelf al een heel projectje, maar ben je een tweaker of niet?
Anoniem: 74258
Zijn er geen schermpjes met de volgende specificaties? Ik kan ze iig niet gevonden krijgen 
7"
VGA aansluiting
ZONDER touchscreen

ik wil gewoon mooi scherp beeld, zonder de dure touchscreen prijs!
7"
VGA aansluiting
ZONDER touchscreen
Lilliput levert de 7"schermen ook zonder Touchscreen, dus gewoon een leverancier opbellen en vragen wat de schermen zonder touchscreen kosten.
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=306514&cks=PLSAnoniem: 74258 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:12:
Zijn er geen schermpjes met de volgende specificaties? Ik kan ze iig niet gevonden krijgen
7"
VGA aansluiting
ZONDER touchscreen
Hmz, dat is zonder vga :x
Ze hebben hem daar ook gehad met vga, zonder touchscreen.
[ Voor 12% gewijzigd door QuasaR op 09-12-2005 16:02 ]
Ik heb even gebeld, en zonder touchscreen scheelde niet veel van de prijs MET zegmaar, dus vandaar dat die weinig te krijgen zijn....
Heb er maar een met touchscreen besteld toch, dan maar iets duurder....
Dat destinator, is dat nog wel steeds freeware? ik kan het namelijk niet legaal gratis vinden, of ben ik nu weer scheel aan het kijken :D:D
Heb er maar een met touchscreen besteld toch, dan maar iets duurder....
Dat destinator, is dat nog wel steeds freeware? ik kan het namelijk niet legaal gratis vinden, of ben ik nu weer scheel aan het kijken :D:D
Lilliput 7" LCD 319GL-70NP 16:9 S-video, Composite, 1440x234 €117.00
Lilliput 7" LCD 619GL-70NP/T Touch Composite, VGA, 2400x480 € 289.00
dat vind ik toch wel schelen. dat het S-video is boeind niet zo, zijn volgens mij ver verloop stekkertjes voor te krijgen
Lilliput 7" LCD 619GL-70NP/T Touch Composite, VGA, 2400x480 € 289.00
dat vind ik toch wel schelen. dat het S-video is boeind niet zo, zijn volgens mij ver verloop stekkertjes voor te krijgen
Maar het beeld is dan een stuk minder. Sluit je pc maar eens even aan op een tv scherm. Je kan dan wel video beeld etc.. goed zien maar teks en letters zijn onlees baar.
ooh ok, dat wist ik niet.Anoniem: 124620 schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:55:
Maar het beeld is dan een stuk minder. Sluit je pc maar eens even aan op een tv scherm. Je kan dan wel video beeld etc.. goed zien maar teks en letters zijn onlees baar.
dan idd maar iets duurder.
wat wordt het setup van de pc verder ?
Momenteel ben ik bezig met die MapMonkey, als standaard kaart geeft hij iets aan in Engeland. Uiteraard wil ik deze omzetten naar Nederland, heb ik daar een aparte add-on voor nodig?
Ik heb het geneuzel over die dll weggehaald; die kan je als het goed is bij de fabrikant weghalen / kopen.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
of freedrive (eentje die er op lijkt) installeren,
dan kun je later altijd weer een keer kijken of mapmonkey echt niet mooier was
dan kun je later altijd weer een keer kijken of mapmonkey echt niet mooier was

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 74258 op 14-12-2005 00:07 ]
Voor mensen die opzoek zijn naar een goedkoop PS-One scherm
Een Samenkoopactie
Een Samenkoopactie
Hmmm... Wel een klein schermpje natuurlijk, maar wellicht interessant voor een dual-screen set up...luccie schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:19:
Een Samenkoopactie
Het is natuurlijk ook leuk om 2 van deze schermen in de hoofdsteunen te zetten om video op te tonen. Beetje gamen voor de kids is ook een mogelijkheid.
Dus mogelijkheden genoeg voor het scherm zou ik zeggen.
Dus mogelijkheden genoeg voor het scherm zou ik zeggen.
Of je maakt een mini DIY-Beamer in de aute ermee zodat het geprojecteerd word op een schermpje wat je kan ophangen acher de kopsteun
het is maar een origineel idee
Dat is wel lekker goedkoop zeg, moet alleen nog wel wat aan geklust worden wil je er VGA op aan kunnen sluiten.luccie schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:19:
Een Samenkoopactie
Klussen is hier geen probleem.. voor de tweakers
nu nog steesd wachten todat m'n zus geslaagt is..
nu nog steesd wachten todat m'n zus geslaagt is..
Met plezier heb ik jullie avonturen in de Car-PC's gevolgd, wilde zelf ook een projectje opstarten, maar door verandering van werk en huis heb ik nu de tijd niet meer (daarnaast is mijn reistijd sterk teruggelopen). Omdat ik eerder gepost heb zal dit topic nog wel verschijnen in MyReact en kan ik het vast niet laten af en toe nog mee te lezen....
Ik heb eindelijk wat spullen bij elkaar. VIA 1000Mhz kastje , monitor , HD dus ik kan al beginnen met bouwen om te testen.
Nu is het zo dat in mn auto al standaard een Bose versterker in zit. Deze wordt aangesloten aan de huidige radio (die uiteindelijk helemaal weggaat) via de ISO blok.
Versterker heeft verder geen andere in of uitgang.
Alles gaat via deze blok.
Nu probeer ik uit te vinden hoe ik deze aan mn geluidskaart (on board )moet aansluiten.
Heeft iemand een tip of een site waar dit goed uitgelegd wordt
Kon zelf niets vinden.
Nu is het zo dat in mn auto al standaard een Bose versterker in zit. Deze wordt aangesloten aan de huidige radio (die uiteindelijk helemaal weggaat) via de ISO blok.
Versterker heeft verder geen andere in of uitgang.
Alles gaat via deze blok.
Nu probeer ik uit te vinden hoe ik deze aan mn geluidskaart (on board )moet aansluiten.
Heeft iemand een tip of een site waar dit goed uitgelegd wordt
Kon zelf niets vinden.
@bovenbuur:
Mss effe langs google passeren ?
( http://www.google.be/sear...din+connector+audio&meta=
dan kom ik uit bij deze:
http://www.isham-research.../wiring/Typ85/isopin.html
Wellicht is dit de info die je zoekt ?
(din connector's zijn standaarden dus welke auto / radio / versterker ook: dat zou overeen moeten komen - mss wat logisch verstand toepasbaar, alsook wat soldeer kunsten
)
Mss effe langs google passeren ?
( http://www.google.be/sear...din+connector+audio&meta=
dan kom ik uit bij deze:
http://www.isham-research.../wiring/Typ85/isopin.html
Wellicht is dit de info die je zoekt ?
(din connector's zijn standaarden dus welke auto / radio / versterker ook: dat zou overeen moeten komen - mss wat logisch verstand toepasbaar, alsook wat soldeer kunsten
Dank je, maar welke pin wat is , dat wist ik al.
Wat ik bedoel is, hoe sluit ik nou de kabel die uit de geluidskaart komt (normaal is dat dus 1 kabel)
nou aan de ISO blok.
Die heeft namelijk ten eerste 8 kabels (4 x vor , en 4x achter speakers) en tevens de spanningskabel om de versterker aan te zetten zodra je de radio of in mn nieuwe geval de PC aan doet.
Wat ik bedoel is, hoe sluit ik nou de kabel die uit de geluidskaart komt (normaal is dat dus 1 kabel)
nou aan de ISO blok.
Die heeft namelijk ten eerste 8 kabels (4 x vor , en 4x achter speakers) en tevens de spanningskabel om de versterker aan te zetten zodra je de radio of in mn nieuwe geval de PC aan doet.
Je hebt dus 4 speakers in totaal: voor links/rechts en achter links-rechts. 4x - en 4x + van de speakers dus.seninha schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:37:
Dank je, maar welke pin wat is , dat wist ik al.
nou aan de ISO blok.
Je hebt (dus) een 4-kanaals versterker nodig, of een 2kanaals versterker waarbij je links voor/achter parallel zet. Als de ingebouwde speakers 4ohm zijn en je zet ze parallel dan moet je amp dus wel 2ohm-stabiel zijn.
Je kan ook een 6-kanaal amp nemen en een centerspeaker en subwoofer in de kofferbak, kun je mooi 5.1 DVD kijken
Schakelkabel kun je gewoon gebruiken om je zooi in- en uit te schakelen: Een relais ertussen en je kunt rustig je hele installatie schakelen. Misschien alleen wel een uitschakelvertraging ertussen: Als je windows als OS hebt zul je m netjes moeten afsluiten voordat je de auto uit kan.
Ik denk dat jij het niet begrijpt. Ik HEB AL een versterker. Deze is standaard in de wagen mee geleverd.DJSmiley schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:28:
[...]
Je hebt dus 4 speakers in totaal: voor links/rechts en achter links-rechts. 4x - en 4x + van de speakers dus.
Je hebt (dus) een 4-kanaals versterker nodig, of een 2kanaals versterker waarbij je links voor/achter parallel zet. Als de ingebouwde speakers 4ohm zijn en je zet ze parallel dan moet je amp dus wel 2ohm-stabiel zijn.
Je kan ook een 6-kanaal amp nemen en een centerspeaker en subwoofer in de kofferbak, kun je mooi 5.1 DVD kijken
Schakelkabel kun je gewoon gebruiken om je zooi in- en uit te schakelen: Een relais ertussen en je kunt rustig je hele installatie schakelen. Misschien alleen wel een uitschakelvertraging ertussen: Als je windows als OS hebt zul je m netjes moeten afsluiten voordat je de auto uit kan.
En deze heeft dus geen IN of UIT gangen.
Zal even uitleggen hoe het loopt:
vanuit de huidige radio gaat nu de kabels van de speakers en spanning via de ISO blok naar de versterker en dan gaat er vanuit daar weer een bundel kabels naar alle speakers.
Mijn vraag is dus hoe sluit ik nou deze ISO blok (die je normaal achter de auto radio aansluit) aan de on-board geluidskaart op de moederbord (aangezien deze normaal 1 uitgang heeft en niet 4 stuks)
Deze

moet aangesloten worden aan deze.

Het kan niet want de eerste foto: als die naar je versterker gaat, dan gebruikt je versterker een HIGH input en een moederbord levert enkel een LOW output. Dus als het zo is zoals op de foto staat kan je het niet aansluiten op je versterker rechtstreeks.
Ik ben even verder aan het zoeken geweest en toen kwam ik een ISO naar RCA stekker

Allen de ISO blok moet anders , dit is een femal en ik moet male stekker hebben.
Ik denk dat zoiets mijn probleem kan oplossen.
Wat dat HIGH input betreft dat snap ik even niet??? Toen ik mijn huidige radio inbouwde moest ik tussen de radio en de versterker een demper inbouwen, namelijk een PAC OEM-2

Deze zorgt dat de uitgaande vermogen uit de radio omlaag gebracht wordt, zodat de versterker eenl agere input kreeg. Anders was het volume te hard.
Huidige radio heeft namelijk 2x55W uitgang en de originele maar 4x 10W
Kan ik de blijven gebruiken of moet er tussen de versterker en de PC iets anders gebruikt worden??
En hoe sluit ik de 4 speakers aan op een uitgang. Moet ik dan zo iets als hieronder kopen , maar dan met 4 uitgangen,

Allen de ISO blok moet anders , dit is een femal en ik moet male stekker hebben.
Wat dat HIGH input betreft dat snap ik even niet??? Toen ik mijn huidige radio inbouwde moest ik tussen de radio en de versterker een demper inbouwen, namelijk een PAC OEM-2

Deze zorgt dat de uitgaande vermogen uit de radio omlaag gebracht wordt, zodat de versterker eenl agere input kreeg. Anders was het volume te hard.
Kan ik de blijven gebruiken of moet er tussen de versterker en de PC iets anders gebruikt worden??
En hoe sluit ik de 4 speakers aan op een uitgang. Moet ik dan zo iets als hieronder kopen , maar dan met 4 uitgangen,

[ Voor 8% gewijzigd door seninha op 28-12-2005 08:57 ]
of dubbel zo 1, en dan een splitter ertussen
Volgens mij klopt het niet wat je zegt : Want volgens mij heb jij enkel die 2 gelijke stekkers en niet die derde grotere. Dus kan je niet doen wat je daar zegt.seninha schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:54:
Ik ben even verder aan het zoeken geweest en toen kwam ik een ISO naar RCA stekker
[afbeelding]
[afbeelding]
En hoe sluit ik de 4 speakers aan op een uitgang. Moet ik dan zo iets als hieronder kopen , maar dan met 4 uitgangen,[afbeelding]
Dus wat doe je nu : haal gewoon die demper die je erin stak er terug uit en ziedaar : nu kan je aan de uitgang van die demper je geluid van je mobo aansluiten. Probleem opgelost.
En btw : die demper maakt van een HIGH output een LOW output
En idd dat laatste wat ej zegt kan je doen, alleen bestaat dit niet dus zal je nog 2 rca kabels moeten kopen die telkens van 1 rca naar 2 rca's gaan. Dan hebje in totaal vier uitgangen
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103711 op 29-12-2005 18:43 ]
Wat bedoel je hiernou mee???? Als ik de demper (PAC OEM -2 dus) er tussen weg haal , blijft er de zelfde soort aansluiting over namelijk een ISO blok.Anoniem: 103711 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:42:
[...]
Dus wat doe je nu : haal gewoon die demper die je erin stak er terug uit en ziedaar : nu kan je aan de uitgang van die demper je geluid van je mobo aansluiten. Probleem opgelost.
Dat komt omdat er dus uit de versterker een bundel kabels uitkomt (richting de radio) met aan het uiteinde een ISO blok. (versterker heet geen RCA mogelijkheid)
Mijn vraag us dus hoe ik 4x RCA stekkers aansluit aan 1x ISO blok
Bestaat er hier iets voor ?? en als het niet zo maar kan (ivm output van de onboard soundcard) wat moet ik er dan tussen zetten om dit voor elkaar te krijgen
[ Voor 54% gewijzigd door seninha op 29-12-2005 21:49 ]
Anoniem: 25587
4x RCA lijkt me iets teveel van het goede om op een iso stekker aan te sluiten. Volgens mij is het ook niet mogelijk.
(offtopic: 1000e post)
(offtopic: 1000e post)
Mijn vraag us dus hoe ik 4x RCA stekkers aansluit aan 1x ISO blok
Was dat de bedoeling ofzo ? Ik snap jou nu niet hoor.
Je wou toch je PC aan je versterkers hangen en niet je autoradio ?
Was dat de bedoeling ofzo ? Ik snap jou nu niet hoor.
Je wou toch je PC aan je versterkers hangen en niet je autoradio ?
Anoniem: 131926
K heb nog een Abit SL-6 met celeron 400 liggen kan ik deze gewoon gebruiken? Of is het verbruik te groot? Als schermpje heb ik nog een portable dvd speler (komt nog wat anders voor maar heb nu even het budget niet).
Heeft iemand tips hoe ik een 12 aansluiting kan maken en hoe ik alles het beste aan kan sluiten enzo.
Alvast bedankt.
Groeten, Jeroen
Heeft iemand tips hoe ik een 12 aansluiting kan maken en hoe ik alles het beste aan kan sluiten enzo.
Alvast bedankt.
Groeten, Jeroen
[/quote]
Dat staat boven het veldje als je een reply schrijft..
Maar echt waar, neem even de tijd en lees het topic (desnoods vluchtig) helemaal door, als je niet bang bent om te leren is dat de beste manier om te zien of je ook een carpc wilt/kunt maken..
succes..
[quote]Waarschuwing:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.
Dat staat boven het veldje als je een reply schrijft..
Maar echt waar, neem even de tijd en lees het topic (desnoods vluchtig) helemaal door, als je niet bang bent om te leren is dat de beste manier om te zien of je ook een carpc wilt/kunt maken..
succes..
just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone
Hoeveel wil je voor één en welke zijn het ?Anoniem: 134204 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:15:
ik heb nog 2 nieuwe 8 inch lilliputs liggen, vers in doos
voor de geintresseerden
Foto's ?
Anoniem: 134204
http://www.picturetrail.c...9&gid=8942905&uid=2244470
hier meer info
ik wil er iets boven de 200 voor hebben
msn:
arieik@hotmail.com voor meer info
hier meer info
msn:
En die 10"?Anoniem: 134204 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:07:
http://www.picturetrail.c...9&gid=8942905&uid=2244470
hier meer info
msn:
Is die ook te koop?
Nintendo presenteert een GBA voor in de auto met DVD-afspeel mogelijkheid; http://tweakers.net/nieuws/40620
Nu nog MP3's afspelen (evt van DVD/CD), een (GPS) navigatie-mogelijkheid en bluetooth handsfree telefoneren en wij zijn een stelletje (tweakende) prutsers...
Nu nog MP3's afspelen (evt van DVD/CD), een (GPS) navigatie-mogelijkheid en bluetooth handsfree telefoneren en wij zijn een stelletje (tweakende) prutsers...
Misschien een leuk voorbeeld voor nieuwe ideeen over dit onderwerp:
Carputer in een Renault Megane Coupé
Carputer in een Renault Megane Coupé
Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.
Anoniem: 19919
Ben nu ook bezig met het plan om een pc in de auto te bouwen. Bij wijze van test heb ik het navigatiegedeelte op een laptop gepropt en via Bluetooth verbonden met mijn Tomtom Wireless GPS ontvanger. Navigatiesoftware is geregeld door eerst Map Monkey te installeren en daar overheen Freedrive 0.90 beta, werkte geweldig! Benelux map was in orde. Heb vervolgens de settings naar "metrisch" gezet en de boel werkt niet meer. Freedrive blijft nu hangen op het scherm "loading colours settings". Heeft iemand een idee?
Anoniem: 19919
Goh, dat ik daar niet aan gedacht heb
Dat had ik dus gedaan, maar hetzelfde probleem weer. Heb nu op mijn werk alleen Freedrive geinstalleerd en ik heb nog geen issues. Zit overigens alleen op de London map, zal het later testen met Benelux.
zal ik een deel 4 maken? en de startpost gewoon overnemen?
waar blijf je nouExtera schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:01:
zal ik een deel 4 maken? en de startpost gewoon overnemen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.