[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.797 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:34:
[...]

Bij mij ligt de PC onder de passagierstoel, ik wou mn kofferbak vrijhouden.

Ik heb 1.8m VGA verlengkabel ertussen liggen. Had korter gekund, maar goed, lekker belangrijk.

VGA kabel kun je rustig verlengen, mits je goede kabel gebruikt. 25m is geen probleem, alleen mag je dan wel een supergoed afgeschermde (dure) kabel gebruiken. Vanuit de kofferbak heb je aan 3m al genoeg denk ik. Ook ivm storingsgevoeligheid van de overige meuk in je auto zou ik dus wel een goed afgeschermde kabel gebruiken (HQ of beter)

Er zijn ook "slim-line HQ" kabels, deze heb ik zelf ook. Die zijn tenminste niet zo dik/lomp als een normale HQ verlengkabel. Mijn kabel heeft een diameter van 4mm schat ik, dus dat is prima weg te werken.
Ik heb dus een probleem met mijn lilliput TFT scherm. Het beeld wordt na een paar seconden slecht en valt dan later ook helemaal weg. Als ik de tft aan en uit zet is het beeld meestal weer ok. Heb er hier een topic over lopen:
[rml][ Lilliput 7" TFT] Beeld doet vaag bij gebruik in auto[/rml]

Zou dit aan de kabel kunnen liggen? Die van mij is 5 meter, niet al te duur geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op het moment ook een CarPuter aan het inbouwen en maak er direct een tutor van voor de mensen die het leuk vinden :)

Hij is te vinden op http://www.dezmond.org/carputer

Mvg,

Desmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:48:
Ik ben op het moment ook een CarPuter aan het inbouwen en maak er direct een tutor van voor de mensen die het leuk vinden :)

Hij is te vinden op http://www.dezmond.org/carputer

Mvg,

Desmond
jezus, 2 gig ram, wil je gaan 3d renderen ofzo met dat ding.

overkill is prima, maar dit is wel weer erg extreem. Met 256Mb heeft mijn carpctje al zat, en P3 750 is ook al zat (zelfs overkill al eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik heb ook maar 256MB erin. Zat genoeg voor alles wat ik ermee doe.

Road Runner draait bij mij constant voor het volgende:

DIVX
MP3
Navigeren
DVD
Phonecontrol besturing

daarnaast heb ik nog wat andere applicaties draaien zoals MBM5 voor cpu en case temperatuur. Die geeft dat door aan roadrunner. Ook start phonecontrol automatisch met roadrunner en zoekt dan verbinding met de telefoon.

tot nu toe nooit geheugentekort gehad op mijn Epia M1000. Is precies voldoende lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al aangaf in mijn tutor ik had die spullen al liggen dus waarom zou ik het niet gebruiken :)

Ik heb 3 PCs thuis staan, 2 notebooks, 2 servers en ik had nog een reepje 7 aan 512 MB DDR400's over... Daarom stop ik dat boardje wel even vol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Ik heb 512mb geheugen in mijn carputer, maar puur en alleen omdat ik het al had liggen (zo is heel mijn carputer ontstaan ;) )

2gb zal voor praktisch iedereen teveel zijn, ook voor thuispc's hebben de meeste mensen genoeg aan 512-1024 mb. Op een carputer zal je minder zware applicaties draaien dan thuis lijkt me.

Zie het als opbouwende kritiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het wel als opbouwende kritiek maar probeer in ed tutor ook aan te geven wat ik doe hoeft niet iedereen te doen :)

Ik vind een PC met 2 GB vlotter starten dan een PC met 128 MB RAM. Tuurlijk zal 512 ook meer dan genoeg zijn maar anders liggen ze ook maar in de kast. En mijn carputer is ook ontstaan door hardware die over is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:01:
Ik zie het wel als opbouwende kritiek maar probeer in ed tutor ook aan te geven wat ik doe hoeft niet iedereen te doen :)

Ik vind een PC met 2 GB vlotter starten dan een PC met 128 MB RAM. Tuurlijk zal 512 ook meer dan genoeg zijn maar anders liggen ze ook maar in de kast. En mijn carputer is ook ontstaan door hardware die over is :D
hehe ja, mijne is ook grotendeels overtollige hardware.

Maar geheugen houd ik lekker apart, anders kan ik t als ik t nodig heb weer eruit slopen ;)

trouwens, mijn Liliput TS weigerde vandaag. Volgens mij had ie last vd hitte, toen ik 10min gereden had met ramen open deed ie t weer. En met een zwart-metallic auto was t best heet binnen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 23-06-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Ik zit dus ook al met lang idee op dus een mooi car-pc in te bouwen. Alleen wil ik geen touchscreen (teduur in mijn optie vind ik. moet zo goedkoop mogelijk werken) en ik dacht nu... kunnen we niet zeg maar het I-Drive systeem van BMW na bouwen in de auto?
Kwa software kom ik hier zo op trug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:45:
Ok. Ik zit dus ook al met lang idee op dus een mooi car-pc in te bouwen. Alleen wil ik geen touchscreen (teduur in mijn optie vind ik. moet zo goedkoop mogelijk werken) en ik dacht nu... kunnen we niet zeg maar het I-Drive systeem van BMW na bouwen in de auto?
Kwa software kom ik hier zo op trug.
Zoiets bestaat al. Kost iets van 40-50 euro meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kom op vertel :P
Ja die knop van herucles via de usb maar dan moet het nog werken met bv NeoCar ofzo
Goed ik ga op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:59

Wizardtm

>>> H20 <<<

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:46:
Nou kom op vertel :P
Ja die knop van herucles via de usb maar dan moet het nog werken met bv NeoCar ofzo
Goed ik ga op onderzoek uit.
Als je wat vindt horen we dat natuurlijk graag ;-) zou een mooie aanvullen (of vervanging) van touchscreen zijn!

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wizardtm schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:47:
[...]

Als je wat vindt horen we dat natuurlijk graag ;-) zou een mooie aanvullen (of vervanging) van touchscreen zijn!
Nou dan zal ik wel 1 min zoeken:

http://www.dashmatics.com/product_info.php?products_id=29

http://www.bhphotovideo.c...&O=productlist&sku=307847

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 11:03 . Reden: betere url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Aangezien een car-pc toch z'n voordelen heeft ga ik die maar ook eens inbouwen.

Daanvoor ben ik bezig met iemand om z'n VIA bord over te nemen samen met behuizing.
Probleem blijft dat er geen juiste voeding bij zit. Maar ik zag dat er een inkoopactie liep wij inkoopacties.net :)

http://www.inkoopacties.net/ia/nhb6jr1t/1?g=gd87dfbm

Alleen ik weet even niet welke het beste is wat vermogen betreft.
De volgende dingen worden aan de PC aangesloten:

HD (denk een 80gb 2,5" , maar voorlopig een 3,5 tot ik er een vind)
USB Hub
USB wifi aansluiting
PC bediening (vind zo'n USB Griffin Powermate wel erg gaaf)

Verder kotm er eigenlijk niet aan, geen CD/DVD , GPS heb ik al aan boord net zoals een car-kit.

Verder wil ik dat de PC pas na een aangegeven tijd (timer) afsluit. Vond het namelijk jammer als ik even de uauto uit ben om bv geld te halen dat deze afsluit om 5 minuten later weer te herstarten.(dit is echt van belang)

Misschien dat iemand mij een goed beeld kan geven welke van die voedingen het best past bij mn wensen ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze had ik idd ook al gezien. En ook al eentje bestelt. Ik wil weten of het wel lekker werkt met verschillende carpc-software. Dus dat je door het menu/knoppen kunt scrollen en selecteren etc etc. Jullie weten wel hoe I-drive werkt :) ? Ik vind het zelf een fijn systeem als je het mits onder de knie hebt (duurde bij mij ook 2dagen na wat speel/leer acties in mijn vaders 535D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over voeding voor in de auto. Ik heb natuurlijk de beschikkking over 12 volt van de accu, maar ik wil ook nog een usb-hub (5 volt) en een dvd-speler (12 volt) aansluiten. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:01:
Ik heb een vraag over voeding voor in de auto. Ik heb natuurlijk de beschikkking over 12 volt van de accu, maar ik wil ook nog een usb-hub (5 volt) en een dvd-speler (12 volt) aansluiten. Hoe hebben jullie dit gedaan?
5 en 12V kun je gewoon van een molex aftappen, mits die voldoende levert om alles te voeden.
Als je geen PC-voeding met molex hebt zul je t anders moeten doen.

5V : dmv een 7805 voeden vanaf 12V. Eventueel met een condensator om t wat extra te stabiliseren.
Voordelen: goedkoop en simpel te bouwen.
Nadelen: 7V (12-5) x gebruikte stroom is t wattage aan hitte wat weggestookt moet worden.
Van de 7805 serie is ook een 2A variant beschikbaar, die zou ik dus nemen. 500mA per USB poort, 4 poorten, is 2A (maximaal).

5V dmv een geschakelde voedingsmodule zoals bv de PT6653
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/pt6653.html
Voordelen: Veel hoger rendement, hogere stromen, amper hitteontwikkeling (verliezen)
Nadelen: Duurder, (iets) ingewikkelder en minder gangbaar te verkrijgen onderdelen.

12V is iets lastiger. Een reguliere stabilisator (78xx serie) heeft zo'n 3v hogere ingangsspanning nodig dan de gewenste uitgangsspanning voor een goede werking. Dat zou dus zo'n 15V zijn, die je dus niet hebt in de auto.
Een low-drop variant kan wel, deze heeft minder spanningsverschil nodig tussen in- en uitgang, maar nog altijd zo'n 13.5-14V. Kortom: zolang je dynamo draait kan het NET. Niet aan te raden.

Als je (zoals ik) een laptop als basis gebruikt en (dus) een laptop-auto-voeding hebt zal deze voor de laptop de spanning omhoog boosten naar 16-20V (afhankelijk van de gebruikte laptop). Daar kun je natuurlijk WEL een normale 7812 achter hangen. Wel even opletten op de totale stroom die je omvormertje moet leveren.

Je kan ook gewoon een slim-line DVD gebruiken. Die heeft alleen 5V nodig, de 12V kan vervallen. Is daarnaast ook nog een stuk compacter.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 25-06-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:51:
[...]

5 en 12V kun je gewoon van een molex aftappen, mits die voldoende levert om alles te voeden.
Als je geen PC-voeding met molex hebt zul je t anders moeten doen.

5V : dmv een 7805 voeden vanaf 12V. Eventueel met een condensator om t wat extra te stabiliseren.
Voordelen: goedkoop en simpel te bouwen.
Nadelen: 7V (12-5) x gebruikte stroom is t wattage aan hitte wat weggestookt moet worden.
Van de 7805 serie is ook een 2A variant beschikbaar, die zou ik dus nemen. 500mA per USB poort, 4 poorten, is 2A (maximaal).

5V dmv een geschakelde voedingsmodule
Voordelen: Veel hoger rendement, hogere stromen, amper hitteontwikkeling (verliezen)
Nadelen: Duurder, (iets) ingewikkelder en minder gangbaar te verkrijgen onderdelen.

12V is iets lastiger. Een reguliere stabilisator (78xx serie) heeft zo'n 3v hogere ingangsspanning nodig dan de gewenste uitgangsspanning voor een goede werking. Dat zou dus zo'n 15V zijn, die je dus niet hebt in de auto.
Een low-drop variant kan wel, deze heeft minder spanningsverschil nodig tussen in- en uitgang, maar nog altijd zo'n 13.5-14V. Kortom: zolang je dynamo draait kan het NET. Niet aan te raden.

Als je (zoals ik) een laptop als basis gebruikt en (dus) een laptop-auto-voeding hebt zal deze voor de laptop de spanning omhoog boosten naar 16-20V (afhankelijk van de gebruikte laptop). Daar kun je natuurlijk WEL een normale 7812 achter hangen. Wel even opletten op de totale stroom die je omvormertje moet leveren.

Je kan ook gewoon een slim-line DVD gebruiken. Die heeft alleen 5V nodig, de 12V kan vervallen. Is daarnaast ook nog een stuk compacter.
Ik gebruik wel een laptop maar icm een omvormer 12->230v, deze ligt achterin. Ik wil juist voorin een 12 volt hebben om een slim-line dvd-speler in te bouwen en via een ide->usb converter aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:05:
[...]

Ik gebruik wel een laptop maar icm een omvormer 12->230v, deze ligt achterin. Ik wil juist voorin een 12 volt hebben om een slim-line dvd-speler in te bouwen en via een ide->usb converter aan te sluiten.
een slim-line DVDspeler heeft geen 12V nodig, alleen 5V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:08:
[...]

een slim-line DVDspeler heeft geen 12V nodig, alleen 5V ;)
Kijk dat maakt het weer een stukje makkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07-2023
dit is een mooi topic zit er zelf ook aan te denken om een pc in te bouwen maar ik zit met een vraagje
hoe zit het met de warmte ?
als het net zoals nu lekker zonnig is lopen de temp al lekker op in de auto kunnen deze dingen daar een beetje tegen of hebben ze er last van?
mischien heeft iemand er al ervaring mee of een oplossing ervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
boss1 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:53:
dit is een mooi topic zit er zelf ook aan te denken om een pc in te bouwen maar ik zit met een vraagje
hoe zit het met de warmte ?
als het net zoals nu lekker zonnig is lopen de temp al lekker op in de auto kunnen deze dingen daar een beetje tegen of hebben ze er last van?
mischien heeft iemand er al ervaring mee of een oplossing ervoor gevonden?
Als je ff in de auto zit is het zo weer koel.. En de hitte zit voornamelijk "in de hoogte", mijn carPC ligt onder de stoel en daar is het een stuk minder warm.

Alleen mijn touchscreen verdomt t met de hitte. Maar goed, ik heb een trackball dus kan prima werken, en als ie afgekoeld is doet ie t alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Laatst online: 02-04-2024
warmte is bij mij wel een probleem bij die superwarme dagen. Mijn pc zit rechtsboven in mij dash, dus net boven handschoenenkastje. Laatst reed ik op de A9 naar huis op een van die warme dagen en ik zie in roadrunner de temperatuur oplopen van 55 naar de 70 graden. Dat ging eigenlijk heel erg vlot, en na de 70 ging het wat langzamer omhoog todat bij 75 graden MBM hard begint te piepen over de autospeakers heen. Ik heb meteen de pc uitgedaan. Sindsdien niet meer voorgekomen, temperatuur blijft onder de 60 graden. Ik wacht nu op nog zo'n warme dag om het een en ander te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
Aangezien ik nu nog steeds mijn pc niet in de auto heb zitten (scherm zit er al lang in) gebruik ik nu nog een dvd auto radio voor mp3. Jammere van deze radio is dat als ik de radio aanzet, hij het beeldscherm niet gebruikt, nu wil ik hier nog even een andere radio voor kopen zodat ik als ik de pc er in heb zitten, en ik wil gewoon radio luisteren ook de rds informatie enzo op het scherm zie.
Oftewel, wie weet er een goeie autoradio met dvd die ook rds informatie via een extern tft scherm geeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:13

QuasaR

One ring to rule them all

macmouse schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:35:
Aangezien ik nu nog steeds mijn pc niet in de auto heb zitten (scherm zit er al lang in) gebruik ik nu nog een dvd auto radio voor mp3. Jammere van deze radio is dat als ik de radio aanzet, hij het beeldscherm niet gebruikt, nu wil ik hier nog even een andere radio voor kopen zodat ik als ik de pc er in heb zitten, en ik wil gewoon radio luisteren ook de rds informatie enzo op het scherm zie.
Oftewel, wie weet er een goeie autoradio met dvd die ook rds informatie via een extern tft scherm geeft ?
ALs het goed is krijg ik vandaag mijn Liliput schermpje binnen en kan ik het testen met mijn autoradio (JVC KD-DV6101)

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Volgens mij doet deze jvc ook alleen beeld geven bij cd/dvd maar ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Vanmorgen effe bezig geweest met de hardware op een plaat te zetten. Straks kan ik dan eindelijk eens gaan testen in de auto. De HD hangt op aan elastieken zodat de trillingen gedempt worden:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Car-PC/Totaal-view%20(Custom).JPG
de plank met alles erop

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Car-PC/HD-ophang%20(Custom).JPG
HD-ophang-systeem

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Car-PC/GPS-print%20(Custom).JPG
de GPS print

Plaatjes zijn klikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
atmoz schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:44:
Vanmorgen effe bezig geweest met de hardware op een plaat te zetten. Straks kan ik dan eindelijk eens gaan testen in de auto. De HD hangt op aan elastieken zodat de trillingen gedempt worden:

[afbeelding]
de plank met alles erop

[afbeelding]
HD-ophang-systeem

[afbeelding]
de GPS print

Plaatjes zijn klikbaar :)
Ik zou de harddisk, als je m (enigszins) schokabsorbend wilt ophangen, monteren op een oude fietsbinnenband ipv elastiek. Je auto is aardig onderhevig aan temperatuursverschillen (vooral 's zomers: 15 graden nacht, 50-60 als je een donkere auto hebt die vol in de zon staat). Elastiek is dan snel poreus en breekt in no-time. Eventeel een klein frame eromheen, mocht ie ooit loskomen, dat ie niet meteen kortsluiting maakt doordat ie rondbengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet voor die HD, Rubbertjes tussen frame en HD nemen,.. zoiets gebruiken ze ook binnen een zwarte doos (flightrecorder)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen met een lilliput die het volgende probleem herkennen:

Als je de usb kabel uit je pc haalt en later er weer in (pc blijft aanstaan), dat je dan de drivers opnieuw moet installeren? Ik heb dit veel te vaak en zit er behoorlijk van te balen. Ik gebruik een laptop dus ik start ook regelmatig op zonder de touchscreen erin. Mijn gps reciever vertoond trouwens ook dit gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:29:

Als je de usb kabel uit je pc haalt en later er weer in (pc blijft aanstaan), dat je dan de drivers opnieuw moet installeren? Ik heb dit veel te vaak en zit er behoorlijk van te balen. Ik gebruik een laptop dus ik start ook regelmatig op zonder de touchscreen erin. Mijn gps reciever vertoond trouwens ook dit gedrag.
Nop, nooit last van gehad. Heb je de zooi soms op een non-powered USB hubje zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:33:
[...]

Nop, nooit last van gehad. Heb je de zooi soms op een non-powered USB hubje zitten?
Nee, rechtstreeks in de laptop. Dat zou toch niet uit moeten maken, de software staat toch op de laptop?

Zou het helpen om de apparatuur op een hub aan te sluiten dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:20:
[...]

Nee, rechtstreeks in de laptop. Dat zou toch niet uit moeten maken, de software staat toch op de laptop?

Zou het helpen om de apparatuur op een hub aan te sluiten dan?
Dat probleem heeft toch niks met een liliput te maken maar met jou laptop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:29:

Zijn je Touchscreen en GPS receiver de enige apparaten die dit hebben of heeft een USB muis het ook? Dan zou ik als eerste eens je USB Drivers opnieuw installeren.
En uninstall alles een keer goed. Dus via configuratiescherm, remove software en dan ook de losse mappen weggooien die achterblijven na uninstall. En installeer dan de software opnieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 01-07-2005 01:32 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Ja die HD ga ik nog anders doen, want nu zit'ie CONTINU te rammelen (elastiek mechanisme te soft). Of kan dit geen kwaad? Hij trilt niet, maar zit gewoon te bengelen...

Verder heb ik nog een groot probleem met de GPS. Ik heb er eentje gekocht bij een inkoopactie. Dat is er zo een met een losse antenne. Hij werkt op de COM poort. In MapMonkey geeft'ie steeds "GPS Found" aan, en effe later "Accuiring satelites" en dan weer "GPS not Found". Ik krijg ook geen satelieten te zien, en hij geeft dus niet op de kaart waar ik ben. De GPS heb ik getest met HyperTerminal en dan krijg ik mooie data (strings) binnen. Ik heb echt al alles geprobeerd met de instellingen van MapMonkey, maar ik krijg het niet werkend.

Als ik het niet opgelost krijg kom ik dus een andere GPS ontvanger te kopen :|
Weet iemand hier misschien raad mee? Ik zou echt graag willen GPS'sen in m'n autoke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb een oncore GPS liggen die je wel voor een tweakersprijsje mag overnemen. (uit dit topic: [rml][ EL] GPS ontvanger <-> PC interface (NMEA)[/rml]). Mail maar als je geintresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 01:32:
[...]

Zijn je Touchscreen en GPS receiver de enige apparaten die dit hebben of heeft een USB muis het ook? Dan zou ik als eerste eens je USB Drivers opnieuw installeren.
En uninstall alles een keer goed. Dus via configuratiescherm, remove software en dan ook de losse mappen weggooien die achterblijven na uninstall. En installeer dan de software opnieuw.
Nee alleen de gps en de lilliput hebben dit. Andere usb-apparatuur werkt prima. Reinstall heb ik al vaak gedaan. Zou het kunnen helpen om bepaalde .sys files in de windows dir te zetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Vandaag heb ik me een geheel nieuwe installatie gehaald voor in m'n auto.
De set bestaat uit een 4 kanaals Pioneer vesterker en 2 x gewone boxen van JBL en 1 dikke sub van JBL. Echt mooi spul ;) Maar het geluid piept als een gek als ik het aansluit op de car-pc. Als ik er een gewone Discman of MP3-speler aan hang klinkt het super!!

Weet iemand hoe ik die pieptoon eruit krijg? Het zal wel liggen aan een aadlus ofzo? Ik heb de aade van de versterker en van de car-pc gewoon aan elkaar gehangen op gepakt vanuit de kofferbak... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:18:
[...]

Nee alleen de gps en de lilliput hebben dit. Andere usb-apparatuur werkt prima. Reinstall heb ik al vaak gedaan. Zou het kunnen helpen om bepaalde .sys files in de windows dir te zetten ofzo?
Zou kunnen maar ik heb geen idee welke files dat zouden moeten zijn. Ik gebruik zelf ook een laptop, los als laptop en als (tijdelijke) carpc en heb niet dezelfde probelemen als jij maar wel problemen als ik mn GPS ontvanger op een andere USB poort aansluit. De ontvanger moet altijd in dezelfde poort anders vraagt ie ook om drivers (die ie vervolgens in de winnt\system32 map vindt)

[ Voor 6% gewijzigd door Meelobee op 01-07-2005 23:44 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Bestaan er geen apparaatjes die de LIJN-UITGANG van de PC en de LIJN-INGANG van de versterker scheiden? (optisch/galvanisch?). Want die pieptoon/ruis komt erin via de geluidskabel van de computer. Want als ik zoals ik al zei een losse MP3 speler eraan hang werkt het wel goed. Dus ik moet een apparaatje vinden zodat het lijkt dat er geen PC aanhangt, maar gewoon een ander input deveive (mp3 speler ofzo). Want nu komt het ruizen/piepen denk ik door de aardlus.... Ik weet niet naar wat ik moet zoeken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
atmoz schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:10:
Bestaan er geen apparaatjes die de LIJN-UITGANG van de PC en de LIJN-INGANG van de versterker scheiden? (optisch/galvanisch?). Want die pieptoon/ruis komt erin via de geluidskabel van de computer. Want als ik zoals ik al zei een losse MP3 speler eraan hang werkt het wel goed. Dus ik moet een apparaatje vinden zodat het lijkt dat er geen PC aanhangt, maar gewoon een ander input deveive (mp3 speler ofzo). Want nu komt het ruizen/piepen denk ik door de aardlus.... Ik weet niet naar wat ik moet zoeken eigenlijk.
De fluit komt door je dynamo, met de motor uit zal het vrijwel geheel weg zijn.

Ik heb er een ground-loop isolator tussen gehangen, dat is zo'n beetje een 1:1 trafo (dus galvanisch gescheiden)
Optisch kan ook, alleen moet je dan wel een geluidskaart met optical-out hebben en een aparte DAC.

Groud-loop isolator voldoet voor mij prima. Er zit wel nog iets storing in, temeer omdat mijn gebruikte lappie een niet zo goede onboard geluidskaart heeft, en er zit nog een hele lichte fluit in, maar goed, de omgevingsgeluiden van de auto als ik rij overstemmen dat ruim. Alleen als ik stilsta hoor je het iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

DJSmiley schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:12:
[...]

De fluit komt door je dynamo, met de motor uit zal het vrijwel geheel weg zijn.

Ik heb er een ground-loop isolator tussen gehangen, dat is zo'n beetje een 1:1 trafo (dus galvanisch gescheiden)
Optisch kan ook, alleen moet je dan wel een geluidskaart met optical-out hebben en een aparte DAC.

Groud-loop isolator voldoet voor mij prima. Er zit wel nog iets storing in, temeer omdat mijn gebruikte lappie een niet zo goede onboard geluidskaart heeft, en er zit nog een hele lichte fluit in, maar goed, de omgevingsgeluiden van de auto als ik rij overstemmen dat ruim. Alleen als ik stilsta hoor je het iets.
Nee, daar komt dat niet door. Dat dacht ik namelijk eerst ook. Ik heb toen meteen de auto uitgezet (zodat de dynamo ook uitstaat) en het geluid blijf precies hetzelfde. En dan zou het toch ook met een externe MP3-speler moeten piepen, maar dat doet'ie niet... Ik ga vanmiddag toch effe voor de zekerheid een "ground-loop-isolator" ertussen hangen. Waar moet ik die eigenlijk aansluiten? Op de voeding van de computer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nog iemand nieuwe foto's hoe hij hem in zijn auto heeft zitten? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Probleem opgelost:

Andere geluidskaart (Creative LIVE!) erin gezet en het klinkt perfect :)

Enigste probleem wat overblijft is de GPS. Als ik die insteek en de computer opstart dan gaat de muis steeds naar rechts. Dit gebeurt op de maat dat de NMEA data binnenkomt. Dus de computer zal wel denken dat het een muis is, terwijl het een GPS ontvanger is... Toch maar een andere GPS ontvanger kopen dus :|

Acouse, ik heb je terug gemaild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
atmoz schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:19:
Probleem opgelost:

Andere geluidskaart (Creative LIVE!) erin gezet en het klinkt perfect :)

Enigste probleem wat overblijft is de GPS. Als ik die insteek en de computer opstart dan gaat de muis steeds naar rechts. Dit gebeurt op de maat dat de NMEA data binnenkomt. Dus de computer zal wel denken dat het een muis is, terwijl het een GPS ontvanger is... Toch maar een andere GPS ontvanger kopen dus :|

Acouse, ik heb je terug gemaild...
Andere GPS kopen? Nee,hoeft niet. Gewoon de geinstalleerde muis (Wat geen muis is, maar je GPS die ie als MS Ballpoint serial mouse herkent) uitschakelen onder app.beheer

Andere opties: ( http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=48919 )
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\sermouse]
"Start"=dword:00000004
Of sermouse.sys in windows dir hernoemen/verwijderen.

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 02-07-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

macmouse schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:42:
Volgens mij doet deze jvc ook alleen beeld geven bij cd/dvd maar ben benieuwd...
Je hebt gelijk. Deze radio doet niet hetgene wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:42:
[...]

Zou kunnen maar ik heb geen idee welke files dat zouden moeten zijn. Ik gebruik zelf ook een laptop, los als laptop en als (tijdelijke) carpc en heb niet dezelfde probelemen als jij maar wel problemen als ik mn GPS ontvanger op een andere USB poort aansluit. De ontvanger moet altijd in dezelfde poort anders vraagt ie ook om drivers (die ie vervolgens in de winnt\system32 map vindt)
Heb jij ook een lilliput?

Aan alle lilliput-gebruikers: Hebben jullie ook dat de pc niet meer in standby komt? Ik krijg de melding dat de touchscreen-driver de pc verhinderd in standby te gaan. Ik gebruik de laatste drivers van newision.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
QuasaR schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:24:
[...]

Je hebt gelijk. Deze radio doet niet hetgene wat jij wilt.
Stom he, geen enkele radio doet dit, alleen de systemen met navigatie erbij, en dat heb ik niet nodig, heb tomtom op de telefoon, en mapmonkey, dus 3 systemen is beetje overdreven.
Was laatst in een audiozaak, en ik was de eerste die zo'n vraag stelde, ze hadden er zelf nooit bij stilgestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mense.. ik ben ook van plan om zo n car pc te bouwe. Ik heb al heel wa info hierover gevonde maar heb nog wel wa vragen.

heb je losse dvd slimline spelers met zo een gleuf waar je de cd instopt? Dit vind ik veeeel mooier dan zo een la die opegaat. Heeft iemand internet adressen hiervan?

ik heb ergens gelezen dat dit schermpje ook in non touchscreen bestaat... ik kan hem alleen niet vinden... :/ Weet iemand waar je dit scherm (of andere schermen met een vga aansluiting) kan bestellen?
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/topic/lilliput.jpg

is de kwaliteit veeeeel slechter met een lcd scherm met analoge ingang? ik heb op deze site:http://www.ckc-automation.nl/c149.html al veel goedkope schermen gezien maar allen met analoge ingang.

Kan je scherm beschadigen als het op een zeer zonnige dag constant aan het zonlicht bloot gesteld word?

Verbruikt een car pc die uit een normaal moederboard is opgebouwd met een slimline dvd en een normale harddisk (dus geen mini itx moederboard en geen 2.5" hd) minder dan dat de dynamo oplaad of moet je een 2e accu gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Is het aan te raden om een car voeding (12 dc naar 12 dc) te nemen of is het rendement van een normale voeding met een 12-230 omvormer ervoor net zo groot? (de laatste lijkt me een goedkopere optie)

Als je je schermpje in je dashboard inbouwd (zelf polyesteren enzo) gaat het dan niet scheuren of op een andere manier kapot omdat de trillingen bijna direct op het scherm worden overgebracht door het dashboard? (of zit deze in een ophanging met schuim of rubbers?)

okee werk aan de winkel :7 weer veel vraagjes :*) alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

DVD Speler: Geen idee, zoek en je zult vinden ;)

De Non TouchScreen versie van dat scherm kan je hier vinden: http://www.mp3car.com/sto...p?cPath=27&products_id=44

Kwaliteitsverschil heb ik geen idee van, ik gebruik zelf een Lilliput 7" TouchScreen, en de kwaliteit hiervan is goed. (niet analoog!)

Lilliput's (en andere schermen zoals Xenarc) hebben last van de warmte, het scherm kan uitvallen als hij te heet wordt. Of als het dus in de auto te heet is. Meestal gaat ie weer goed werken zodra het wat afkoelt in de auto door bv de airco. (Heb er zelf geen ervaring mee, mijn Lilliput deed het goed in de hitte van Spanje, moest alleen mn laptop goed koelen.)

Ik denk wel dat je dynamo sneller laadt als dat je systeem zal trekken. Heb nog niemand gezien die een 2e accu in zn auto had.

Car voeding, DC -> DC is zowiezo aan te raden omdat je dan ook Startup en Shutdown mogelijkheden hebt. En het is natuurlijk efficienter als eerst van 12v naar 220v en weer terug naar 12v te gaan. Een 12 - 220v converter kan natuurlijk ook (ik gebruik dit tijdelijk icm m'n laptop) en is de goedkopere oplossing. Een goede DC -> DC voeding is de MX-A1, die je hier kan krijgen: http://www.mp3car.com/sto...p?cPath=21&products_id=67

Als je het scherm zelf inbouwd kan je met dit soort dingen rekening houden. Al denk ik niet dat de trillingen zo erg zullen zijn dat het stuk gaat, je autoradio zit normaal op dezelfde manier vast en deze kan daar ook tegen. Ik neem aan dat de schermpjes wel een beetje tegen een stootje kunnen.

Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie :*)

Die slimline dvd spelers heten slot load.. dit wist ik dus niet en daarom kon ik er niet naar zoeken.
voorbeeld: http://www.mp3car.com/sto...p?cPath=39&products_id=87

Het lijkt me trouwens nx om te bestellen op die mp3 car site.. torenhoge verzendkosten.

Hebben nog meer mense hier ervaring met 'normale' hd's, lege accu's :) , voeding 12-230 omvormer, schermproblemen door inbouwen? ik zou het graag willen weten >:) POST IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik heb tijdje met een normale HD gereden, die lag gewoon horizontaal tegen de bovenkant van mijn eigen gemaakte kastje geschroeft, nooit problemen mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Laptophdd: 1x gecrashed, maar dat was eigen schuld: Ik had nog een verrotte liggen en een goeie (precies dezelfde disk), zet ik met mn stomme kop die met bad-sectors erin.. 2 mnd later deed ie echt niets meer ;)

Schermproblemen: Hete zomerdagen weigert touchscreen (Lilliput). Na afkoelen (Ramen open enz) doet ie t weer. Maar ja, ik heb ook een zwarte auto en dat scheelt ook wat.

Voeding: Tijdens klussen af en toe motor laten lopen, 2 uur gaat goed, maar langer wordt lastig (accuspanning zakt dermate in dat ie reboot tijdens het starten). 1x avond aan het klussen geweest, toen startte hele auto niet meer ;)

Wbt kaarten: Benelux & Major roads of Europe werken prima en zijn redelijk goed actueel. Kaart van Hongarije is k*t, de regio waar ik nu zit gaat goed, maar andere plaatsen slechts de hoofdwegen.

Maar goed, hij heeft me wel hier gekregen ;) ( Vonyarcvashegy, Hongarije )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

DJSmiley schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:38:
[...]

Andere GPS kopen? Nee,hoeft niet. Gewoon de geinstalleerde muis (Wat geen muis is, maar je GPS die ie als MS Ballpoint serial mouse herkent) uitschakelen onder app.beheer

Andere opties: ( http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=48919 )

[...]

Of sermouse.sys in windows dir hernoemen/verwijderen.
Thanks _/-\o_ Ga het morgen meteen proberen!! Denk dat het wel gaat werken...
Misschien dat MapMonkey daarom dus zo 'vaag' doet met mijn GPS.

Ander probleem wat ik heb (komt misschien ook door GPS) is dat ik bijna altijd mijn lilliput touchscreen drivers opnieuw moet installeren. Als ik dan de pc aanzet werkt het touchscreen gewoon niet!! Dus dat is ook echt zeer vervelend. Maarja, misschien is dat opgelost als ik dat met de GPS in orde maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atmoz schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:53:
[...]
Ander probleem wat ik heb (komt misschien ook door GPS) is dat ik bijna altijd mijn lilliput touchscreen drivers opnieuw moet installeren. Als ik dan de pc aanzet werkt het touchscreen gewoon niet!! Dus dat is ook echt zeer vervelend. Maarja, misschien is dat opgelost als ik dat met de GPS in orde maak.
Heb ik dus ook, zonder gps problemen. Niemand schijnt een oplossing te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:24:
[...]

Heb ik dus ook, zonder gps problemen. Niemand schijnt een oplossing te hebben..
Als je de drivers installeerd, vink jij dan het vakje "PS2 driver" aan of uit?
Ik heb beide geprobeerd maar werkt nog steeds niet. Soms werkt het touchscreen wel, maar dat is dan na heel lang kloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atmoz schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:50:
[...]

Als je de drivers installeerd, vink jij dan het vakje "PS2 driver" aan of uit?
Ik heb beide geprobeerd maar werkt nog steeds niet. Soms werkt het touchscreen wel, maar dat is dan na heel lang kloten...
Uit. Het is immers de usb versie. De driver bestaat bij mij uit twee delen:
- Touchkit Touchcontroller (staat onder Mice and other pointing devices)
- En de USB controller (staat onder USB devices)

Die laatste verdwijnt iedere keer bij een restart wanneer het paneel niet aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:22:
[...]

Uit. Het is immers de usb versie. De driver bestaat bij mij uit twee delen:
- Touchkit Touchcontroller (staat onder Mice and other pointing devices)
- En de USB controller (staat onder USB devices)

Die laatste verdwijnt iedere keer bij een restart wanneer het paneel niet aangesloten is.
Probeer anders deze driver eens:
http://www.digitalww.com/TouchKitDriver/Win2000_XP_z.zip

Die heb ik er net opgezet. Hij werkte meteen (zonder opnieuw op te starten). Terwijl dat bij die andere (van lilliput cd) niet zo was. Nu is mijn accu weer leeg, dus ik kan pas dalijk weer gaan testen als ik ga rijden.

Het probleem met de GPS (dat de muis verspringt) is opgelost dank daarvoor TS.
Maar ondanks dat zegt mapmonkey steeds "GPS not found" en soms "accuiring satelites" en soms "COM port busy". Kortom: ik krijg MapMonkey ECHT NIET werkend met NMEA GPS. Als ik met Hyperterminal naar de NMEA string kijk zie ik wel steeds overal 0000000.00 (geen satelieten/geen data?). Kan het hierdoor komen dat MapMonkey geen GPS "ziet" ??

Ik heb ooit MapMonkey werkend gehad met deze GPS, maar dat was toen ik hem op SiRF instelde. Maarja dan moet ik iedere keer als ik de PC aanzet de GPS op SiRF gaan zetten (wat best veel werk is). Hoe moet ik dit oplossen mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

atmoz schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:37:
[...]

Probeer anders deze driver eens:
http://www.digitalww.com/TouchKitDriver/Win2000_XP_z.zip

Die heb ik er net opgezet. Hij werkte meteen (zonder opnieuw op te starten). Terwijl dat bij die andere (van lilliput cd) niet zo was. Nu is mijn accu weer leeg, dus ik kan pas dalijk weer gaan testen als ik ga rijden.

Het probleem met de GPS (dat de muis verspringt) is opgelost dank daarvoor TS.
Maar ondanks dat zegt mapmonkey steeds "GPS not found" en soms "accuiring satelites" en soms "COM port busy". Kortom: ik krijg MapMonkey ECHT NIET werkend met NMEA GPS. Als ik met Hyperterminal naar de NMEA string kijk zie ik wel steeds overal 0000000.00 (geen satelieten/geen data?). Kan het hierdoor komen dat MapMonkey geen GPS "ziet" ??

Ik heb ooit MapMonkey werkend gehad met deze GPS, maar dat was toen ik hem op SiRF instelde. Maarja dan moet ik iedere keer als ik de PC aanzet de GPS op SiRF gaan zetten (wat best veel werk is). Hoe moet ik dit oplossen mensen?
Ik heb even een andere vraag.
Welke GPS-muis heb je ?
Ik heb namelijk een BU-303 en die vind de satellieten wel, maar zodra ik mijn PC aanzet, vind hij niks meer. Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat mijn TFT scherm de signalen verstoord.
Dit zou te maken hebben met de refresh rate van het scherm.
Kijk eens of dit bij jou ook een probleem zou kunnen zijn en zijn er misschien nog meerdere mensen die zoiets gelijks mee hebben gemaakt ?

Heb je trouwens de laatste versie + hotfix van MapMonkey geinstalleerd ?
De hotfix kun je hier vinden : http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=44805

Op het forum van mp3car zijn ook een aantal gebruikers die hetzelfde probleem hebben als jou.
Ik kan alleen zo snel de topics niet terug vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door QuasaR op 05-07-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
QuasaR schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:04:
[...]

Welke GPS-muis heb je ?
Ik heb namelijk een BU-303 en die vind de satellieten wel, maar zodra ik mijn PC aanzet, vind hij niks meer. Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat mijn TFT scherm de signalen verstoord.
Kijk eens of dit bij jou ook een probleem zou kunnen zijn en zijn er misschien nog meerdere mensen die zoiets gelijks mee hebben gemaakt ?

De hotfix kun je hier vinden : http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=44805

Op het forum van mp3car zijn ook een aantal gebruikers die hetzelfde probleem hebben als jou.
Bij mij stoort er niets. Zowel GPS als touchscreen zitten op dezelfde USB poort (via een actief hubje). GPS ligt een meter van mn scherm af, GPS antenne zit op het dak.

Fix verschilt wel, soms 30sec, soms 5min, maar hij heeft m wel altijd. Heenweg hierheen was ie regelmatig fix kwijt (Tunnels in Oostenrijk), maar zodra je tunnel uit was binnen 10sec weer fix terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

QuasaR schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:04:
[...]

Welke GPS-muis heb je ?

Ik heb die GPS van een inkoopactie (via Budgetcom.nl) het is een uBLOX GPS-chip. De GPS ligt helemaal achter in de auto en het scherm helemaal voorin. Dit zou toch niets mogen uitmaken dan? GPS zit op de COM poort, en de TFT op USB. Ik ga dalijk effe die hotfix installeren. Dat had ik nog niet gedaan.

[edit]

Maarja, los van alles: die NMEA string moet natuurlijk wel goede info bevatten, anders kan MapMonkey (of wat voor programma dan ook) er niet veel mee. Nu bevatten de strings veelal 0-en. (Dus geen altitude/longitude informatie).

Toen ik de antenne op het dak had geplaatst kreeg ik na een tijdje netjes alle data goed binnen. Dat werkt dus nu wel. Alleen waarom MapMonkey niet met mijn GPS wil werken...... (ofja niet via NMEA in ieder geval).

[ Voor 21% gewijzigd door Atmoz op 05-07-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offender
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Zal ik nou een gewone voeding op een omvormer nemen of een opus dc-dc van 150w
kan zo'n opus van 150 w trouwens wel een 'normale' pc aan, en hebben die ook een 'P4' stekker erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offender schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:51:
Zal ik nou een gewone voeding op een omvormer nemen of een opus dc-dc van 150w
kan zo'n opus van 150 w trouwens wel een 'normale' pc aan, en hebben die ook een 'P4' stekker erop?
8)7 Nee een 150 watt opus zal volgens mij geen P4 kunnen voeden hoor, je P4 alleen al verbruikt 80 watt, zonder je moederbord, cd speler, hd, videokaart, .... Een omvormer van 300 Watt zal het beste zijn voor jou geval denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er veel verschil in kwaliteit tussen een VGA en een composiet ingang? (digitaal of analoog) Wat ik zoek zijn eigenlijk fotos met een beeldscherm die eerst op vga aangesloten is en dan een foto als hij op composiet is aangesloten. Ik hoop dat je zo aardig kunt zien wat het verschil is. De prijs is iig een zeeeeeeer groot verschil vind ik.

heeft iemand fotos ((of kan die maken) meeste schermen hebben zowel vga als composiet dus dan is het niet zo moeilijk) of kent iemand een site met reviews hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:26:
Is er veel verschil in kwaliteit tussen een VGA en een composiet ingang? (digitaal of analoog) Wat ik zoek zijn eigenlijk fotos met een beeldscherm die eerst op vga aangesloten is en dan een foto als hij op composiet is aangesloten. Ik hoop dat je zo aardig kunt zien wat het verschil is. De prijs is iig een zeeeeeeer groot verschil vind ik.

heeft iemand fotos ((of kan die maken) meeste schermen hebben zowel vga als composiet dus dan is het niet zo moeilijk) of kent iemand een site met reviews hierover?
Ik zal kijken of ik hier morgen even tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Mijn TFT scherm doet dus nog steeds erg vaag.
Nadat ik gisteren uren eraan geprutst en gesoldeerd heb doet'ie het nu een klein beetje:
Als ik (waar dan ook) op het scherm druk gaat de muiscursor naar rechtsboven in de hoek. Het uitlijnen via de software (in de 4 hoeken) gaat echter wel helemaal goed. Dit lijkt me meer op een softwareprobleem, maarja hoe los ik dit op?

Ik ben aan het TFT gaan solderen nadat ik erachter kwam dat er wat dingen los zaten. Want toen ik op de achterkant drukte (hard) deed de touchscreen weer wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Ik wil dit weekend even een gpsmuisje kopen voor m'n laptop met alturion! wat raden jullie voor muisje aan.. ik neem aan de bu303 van globalsat. .het probleem is alleen ik wil hem zaterdag graag even bij een echte "winkel" ophalen! ipv online bestellen.. weet iemand een winkel die gpsmuizen verkoopt die aan mijn wensen voldoen? en liefst niet te zuidelijk ivm reistijd!

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
Ik heb gisteren een laptopje opgehaald.Het`is eigenlijk een subnotebook met touchscreen va 10,4 inch.

gegevens:

400 mhz celeron
128mb ram
6gig hdd
2,5mb videomemory
geen cd en geen floppy.
2 usb.

Ik wil hier graag een frontend op draaien,heb al gezocht maar kan er geen vinden welke mijn laptop aankan.

Hoe kan ik alles het beste aanpakken, ik wil de laptop het liefste heel laten. Gps moet erop en het liefst ook phonecontrol en achteruitkijkwebcam, het is voor mijn zus.

Alvast bedankt

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roborobbie schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:49:
Ik heb gisteren een laptopje opgehaald.Het`is eigenlijk een subnotebook met touchscreen va 10,4 inch.

gegevens:

400 mhz celeron
128mb ram
6gig hdd
2,5mb videomemory
geen cd en geen floppy.
2 usb.

Ik wil hier graag een frontend op draaien,heb al gezocht maar kan er geen vinden welke mijn laptop aankan.

Hoe kan ik alles het beste aanpakken, ik wil de laptop het liefste heel laten. Gps moet erop en het liefst ook phonecontrol en achteruitkijkwebcam, het is voor mijn zus.

Alvast bedankt
Het grote nadeel van een laptop is het ontbreken van een startknop. Deze zul je nodig hebben anders moet je iedere keer nadat je 'm afsluit of hibernate de kofferbak in moeten kruipen. Je zult dus wel iets van een knopje eraan moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

mkanon schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:30:
Ik wil dit weekend even een gpsmuisje kopen voor m'n laptop met alturion! wat raden jullie voor muisje aan.. ik neem aan de bu303 van globalsat. .het probleem is alleen ik wil hem zaterdag graag even bij een echte "winkel" ophalen! ipv online bestellen.. weet iemand een winkel die gpsmuizen verkoopt die aan mijn wensen voldoen? en liefst niet te zuidelijk ivm reistijd!
Ik zou persoonlijk voor een nieuwere gaan.
Ik heb zelf de bu303 ook maar op 1 of andere manier werkt hij bij mij niet zoals het moet.
Ook is de bu303 al veroudert en zijn er beter op de markt (sirf III chip)
(Zodra mijn pc aangaat verliest de bu303 zijn satellieten)
Als je bluetooth hebt, zou ik gaan voor de ADAPT Bluetooth GPS Receiver. (pdashop.nl, rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

QuasaR schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:17:
[...]

Ik zou persoonlijk voor een nieuwere gaan.
Ik heb zelf de bu303 ook maar op 1 of andere manier werkt hij bij mij niet zoals het moet.
Ook is de bu303 al veroudert en zijn er beter op de markt (sirf III chip)
(Zodra mijn pc aangaat verliest de bu303 zijn satellieten)
Als je bluetooth hebt, zou ik gaan voor de ADAPT Bluetooth GPS Receiver. (pdashop.nl, rotterdam)
is voor mij toch redelijk uit de richting, is er geen winkel meer in het noorden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdashop.nl heeft een prima bezorg service!! Heb al een aantal malen hier iets besteld en altijd keurig (snel) geleverd!.

Ik gebruik ook bluetooth voor gps en gebruik hiervoor de Holux GR-231 heb hier maar 1 woord voor!! GEWELDIG apparaat (ok. 2 woorden ;))

Altijd super ontvangst en gebruik is piece of cooky!!!!

link: http://www.holux.com.tw/Temp%20web/GR-231.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:26:

Geen foto's maar het verschil is erg groot. Beeld wordt vaag, lagere resolutie en vooral kleine tekst is werkelijk onleesbaar.

Op inkoopacties.net loopt er trouwens nog een IA voor 8'' 800x600 tft's voor 115 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:10:
[...]

Geen foto's maar het verschil is erg groot. Beeld wordt vaag, lagere resolutie en vooral kleine tekst is werkelijk onleesbaar.

Op inkoopacties.net loopt er trouwens nog een IA voor 8'' 800x600 tft's voor 115 euro.
jep klopt.. kijk maar in het question topic :D ik was aan het spammen omdat ik geen antwoord kree :Y) . Ik vroeg dus hoelan het zou duren voordat die 8" hami's er zouden zijn (bij productinfo stond dat het wel ff kon duren voordat ze binnen waren) Een maand heb ik niet zo problemen mee maar ze weten het niet en ze negeren je daar. Tevens was er een vraag van iemand wat de specs zijn van de totale car pc... ze bieden die wel aan en er staat bij 1000 euro maar ze weten niet eens welk scherm enzo erin zit... wat een pannelappe daro... 8)7

_/-\o_ als iemand nog fotos kan maken van het verschil tussen VGA en Composiet.. graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:28:
[...]

8)7 Nee een 150 watt opus zal volgens mij geen P4 kunnen voeden hoor, je P4 alleen al verbruikt 80 watt, zonder je moederbord, cd speler, hd, videokaart, .... Een omvormer van 300 Watt zal het beste zijn voor jou geval denk ik
niet veel activiteit meer hier op di forum... maarja.. hier schrok ik toch wel van... 80 watt voor je processor??? 8)7 ik dacht dat hij gevoed werd door 12 volt Dit zou betekenen dat hij 80/12 = 6.66 ampere opslokt :o volges mij klopt dit niet. Dus je kunt zo een speciale dc/dc car pc voeding (incl auto shutdown) niet gebruiken als je een normale pc gebruikt? (of hij is gelijk veel duurder dan gewoon een 12-230 omvormer + normale voeding) Dus de mensen die een omvormer hebben ipc een dc/dc voeding hebben geen auto shutdown en deze pcs trekken dus gewoon heel de accu leeg zonder je het doorhebt dat je op het randje van je accu vermogen zit?

Maar toch.. zouden jullie ongeveer kunnen zeggen wat de volgende dingen verbruiken aan vermogen (watt)?:

- 'gewone' hd
- laptop 2.5" 5700 rpm hd
- 'gewoon' moederboard (incl 512 geheugen)
- grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
hij haalt z`n stroom misschien wel van de 12V maar hij draait uiteindelijk maar op 1.5V
en ja hij verbruikt wel degelijk rond de 80W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:45:
[...]

niet veel activiteit meer hier op di forum... maarja.. hier schrok ik toch wel van... 80 watt voor je processor??? 8)7 ik dacht dat hij gevoed werd door 12 volt Dit zou betekenen dat hij 80/12 = 6.66 ampere opslokt :o volges mij klopt dit niet. Dus je kunt zo een speciale dc/dc car pc voeding (incl auto shutdown) niet gebruiken als je een normale pc gebruikt? (of hij is gelijk veel duurder dan gewoon een 12-230 omvormer + normale voeding) Dus de mensen die een omvormer hebben ipc een dc/dc voeding hebben geen auto shutdown en deze pcs trekken dus gewoon heel de accu leeg zonder je het doorhebt dat je op het randje van je accu vermogen zit?

Maar toch.. zouden jullie ongeveer kunnen zeggen wat de volgende dingen verbruiken aan vermogen (watt)?:

- 'gewone' hd
- laptop 2.5" 5700 rpm hd
- 'gewoon' moederboard (incl 512 geheugen)
- grafische kaart
check deze link, handige "power-calculator". ff zoeken met google en op mp3car.com-forum en dan zul je er nog wel meer vinden waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag er schijnen dus goedkopere omvormers op de markt te zijn die een nep sinus genereren dus een blok spanning ipv een mooie sinus golf. Niet alle apparatuur kan hiermee goed overweg. Hoe zit het met een DVD speler of een computervoeding? Kunnen deze hiermee goed overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee.. goeie link.. had ik niet gedacht dat het zoveel vermogen zou verbruiken. Ik wil binnenkort gaan beginnen met het bestellen van mn zooi maar weet nog niet welk scherm ik neem.
Touchscreen hoef in niet persee. Ik zag op inkoopacties een hami 8" scherm staan (zowel in de carputer als diy projectoren IA) Deze heeft ook een vga aansluiting en kost slechts 115 eurie. Nu weet ik niet wat de kwaliteit is van dit scherm vergeleken met de lilliputs. Als je het over goedkope schermen hebt dan zie je in alle forums die lilliputs voorbijvliegen maar ik heb nog maar weinig gehoord over hami... helaas.. en die zoekfunctie van deze site is ook bagger.. (of is het topic gewoon te groot?) Ik krijg iig niet wat ik zoek. Heeft iemand hier ervaring met die hami schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
die hami's zijn gewoon van die standaard schermpjes, niet te veel van verwachten, resolutie kan maar tot 800x600 of 640x480, die Liliputs kunnen geloof ik tot 1024x768. Maar waarom geen touchscreen? Ik vind touchscreen echt een van de handigste dingen die er is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
Hami's hebben een resolutie van 800x600, terwijl lilliputs maar 800x480 hebben.

800x600 is veel handiger, aangezien dit een standaardresolutie in windows is en je dus niet moeilijk hoeft te doen(EPIA bordjes kunnen bijvoorbeeld geen 800x480 weergeven, waardoor je het op 800x600 of 1024x768 moet gaan draaien wat er stukken slechter uitziet).

Hami's kunnen trouwens ook net als de lilluputs 1024x768 aan, maar dat heeft dus weinig nut.

edit:

Hier staan trouwens foto's:

http://www.inkoopacties.net/topic/4tsgt6gh
http://www.inkoopacties.net/topic/hgz9vhmf

[ Voor 16% gewijzigd door BarôZZa op 13-07-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm nu gaan jullie elkaar tegenspreken.. nog meer mense met hami schermen? nu wil ik weleens weten wat ik moet kiezen (800 x 600 lijkt me inderdaad een betere resolutie dit maakt echter niet uit want ik ben mn eigen front end programma aan het schrijven waar jullie waarschijnlijk nog wel van zullen horen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

BarôZZa schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:39:
Hami's hebben een resolutie van 800x600, terwijl lilliputs maar 800x480 hebben.

800x600 is veel handiger, aangezien dit een standaardresolutie in windows is en je dus niet moeilijk hoeft te doen(EPIA bordjes kunnen bijvoorbeeld geen 800x480 weergeven, waardoor je het op 800x600 of 1024x768 moet gaan draaien wat er stukken slechter uitziet).

Hami's kunnen trouwens ook net als de lilluputs 1024x768 aan, maar dat heeft dus weinig nut.

edit:

Hier staan trouwens foto's:

http://www.inkoopacties.net/topic/4tsgt6gh
http://www.inkoopacties.net/topic/hgz9vhmf
Jij zegt dat een lilliput maar op 800x480 draait ? Verklaar dan eens waarom ik mijn lilliput zowel op 800x600 als 1024x768 kan draaien ?(ja, 640x480 werkt ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
QuasaR schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:31:
[...]

Jij zegt dat een lilliput maar op 800x480 draait ? Verklaar dan eens waarom ik mijn lilliput zowel op 800x600 als 1024x768 kan draaien ?(ja, 640x480 werkt ook)
Je verwisselt nu een paar dingen...

De HAMI schermen zoals genoemd zijn 800x600 (4:3), de Lilliputs zijn 800x480 (16:10 geloof ik), NATIVE resolutie: Dus in echte pixels.

Mijn lilliput draait momenteel 800x600, en ja, kan ook 1024x768 weergeven. Maar niet aan daadwerkelijke pixels: Hij downscaled het dan naar 800x480. Als je goed kijkt zie je dan ook dat je beeld vervormd is, je geeft immers een 4:3 beeld weer op een breedbeeld scherm.

De Hami schermpjes kunnen geloof ik ook 1024x768, waarbij die dus intern gedownscaled wordt naar 800x600.

Je moet gewoon de keuze maken: Wil ik breedbeeld of niet. Een frontend als bv roadrunner "compenseerd" het verneukte beeld van 4:3 weergave op een 16:9 beeld door de zooi "uit te rekken", waarbij het bij het weergeven verticaal weer geplet wordt zodat het weer de (zichtbare) normale verhoudingen heeft.

Ondanks dat ik 800x600 draai op een niet-4:3 scherm merk ik er niets van, zowel niet in Roadrunner als in MapMonkey (navigatie). Ook internetten gaat prima ondanks de vern*kte verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DJSmiley:
Ik draai ook 800x600 op mijn lilliput. Er is ook een 8" 4:3 dat 1600x1200 ondersteund geloof ik, maar dan zie je helemaal niets meer denk ik. Ik vind 800x600 al zo klein voor in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:35:
Ik heb een vraag er schijnen dus goedkopere omvormers op de markt te zijn die een nep sinus genereren dus een blok spanning ipv een mooie sinus golf. Niet alle apparatuur kan hiermee goed overweg. Hoe zit het met een DVD speler of een computervoeding? Kunnen deze hiermee goed overweg?
Ik draai al een aantal maanden met een 300watt van 60 euro!.....en nog nooit problemen mee gehad.... Achter deze omvormer hangt mijn Lilliput scherm (beeld was veeeeeeeel stabieler op de 220 dan op de 12 volt) mijn carputer (P3 - 1ghz) en een gamecube..

Deze 3 apparaten draaien geregeld tegelijk en heb er echt nooit problemen mee dus...........

Ik wil wel ff een paar fototjes plaatsen als iemand geïnteresseerd is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

heeft iemand nog tips hoe je je laptop mooi kan plaatsen in de auto als je met z'n tweeen voor in zit? hij moet dus gewoon aftekoppelen zijn, want ik gebruik hem niet dedictated voor de auto, ga volgende week 1450km rijden om de navigatie en als we hem dichtklappen kan hij alleen bij de bijrijdersstoel op de grond liggen...is niet echt ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkanon schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:10:
heeft iemand nog tips hoe je je laptop mooi kan plaatsen in de auto als je met z'n tweeen voor in zit? hij moet dus gewoon aftekoppelen zijn, want ik gebruik hem niet dedictated voor de auto, ga volgende week 1450km rijden om de navigatie en als we hem dichtklappen kan hij alleen bij de bijrijdersstoel op de grond liggen...is niet echt ideaal!
Ik heb ook me laptop in de auto liggen. Heb een kist gemaakt in de achterbak en vanaf daar kabels naar voren getrokken. Werkt perfect. Heb alleen het probleem met het aanzetten nog niet op kunnen lossen en als ik hem dus aan wil zetten moet ik wel in de achterklep zijn.

Afbeeldingslocatie: http://213.84.125.252/foto/albums/userpics/10001/normal_DSCF0014%7E0.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

ik heb dus geen los beeldscherm!! dat is het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkanon schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:54:
ik heb dus geen los beeldscherm!! dat is het probleem!
Ja, dan gaat het niet egt werken nee :P Ook niet toevallig nog wat vakantiegeld over? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:40:
[...]

Ik heb ook me laptop in de auto liggen. Heb een kist gemaakt in de achterbak en vanaf daar kabels naar voren getrokken. Werkt perfect. Heb alleen het probleem met het aanzetten nog niet op kunnen lossen en als ik hem dus aan wil zetten moet ik wel in de achterklep zijn.

[afbeelding]
Geen mogelijkheid om al-dan-niet met de soldeerbout je powerknop te verlengen?

Zoals ik je fotos zag heb je een Omnibook in gebruik. Afaik weet is de strip boven het toetsenbord, met lichtjes en buttons, makkelijk los te wippen. Eventueel koop je gewoon een extra button-panel @ ebay en "sloop" je die, zodat je je origineel heel houd.

Of je scoort een dockingstation, al is dat natuurlijk meteen een stuk groter.

3e optie: als je de pinout kan vinden van de dockinstation-connector (service manual?), misschien kun je zelfs daar power-on vanaf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:42:
[...]

Geen mogelijkheid om al-dan-niet met de soldeerbout je powerknop te verlengen?

Zoals ik je fotos zag heb je een Omnibook in gebruik. Afaik weet is de strip boven het toetsenbord, met lichtjes en buttons, makkelijk los te wippen. Eventueel koop je gewoon een extra button-panel @ ebay en "sloop" je die, zodat je je origineel heel houd.

Of je scoort een dockingstation, al is dat natuurlijk meteen een stuk groter.

3e optie: als je de pinout kan vinden van de dockinstation-connector (service manual?), misschien kun je zelfs daar power-on vanaf halen.
idee 1 is helaas niet mogelijk omdat de powerbutten niet in dat panel zit maar op me mobo, aansluitingen zitten wel heeeeel erg dicht bij elkaar.

idee 2 heb ik ook naar lopen zoeken, maar 2e hands docking station is toch nog best lastig te vinden voor een leuk prijs

idee 3 is een super idee :) Gelijk ff een pinout zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:51:
[...]

idee 1 is helaas niet mogelijk omdat de powerbutten niet in dat panel zit maar op me mobo, aansluitingen zitten wel heeeeel erg dicht bij elkaar.

idee 2 heb ik ook naar lopen zoeken, maar 2e hands docking station is toch nog best lastig te vinden voor een leuk prijs

idee 3 is een super idee :) Gelijk ff een pinout zoeken :D
Welke omnibook heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
service manual, page 2-11: "Removing the power button panel"

Die kan (dus) gewoon gedemonteerd worden. En dat lijkt me toch wel soldeerbaar, mijn T20 heb ik ook gesoldeerd, en dat waren iets van 20 pins op 1,5cm en dat ging ook goed... wel een goeie soldeerbout gebruiken ;)

mmm in service manual wordt dockingstation en/of connector ervan niet genoemd.....

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 18-07-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:20:
[...]

service manual, page 2-11: "Removing the power button panel"

Die kan (dus) gewoon gedemonteerd worden. En dat lijkt me toch wel soldeerbaar, mijn T20 heb ik ook gesoldeerd, en dat waren iets van 20 pins op 1,5cm en dat ging ook goed... wel een goeie soldeerbout gebruiken ;)

mmm in service manual wordt dockingstation en/of connector ervan niet genoemd.....
Je blijft met het probleem zitten dat je alles aan moet sluiten als je de latop in de auto legt. Ik zit nu ook met deze situatie. Doordat ik 4 kabels aan moet sluiten neem ik de laptop vaker niet mee dan wel, en dat is zonde. Een dockingstation is veel te duur in mijn geval.
Ik hoop een keer 2e hands een leuke carputer tegen te komen, heb zo 123 niet het geld voor allemaal nieuwe componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het een idee om de foto s van de car pc in de openingspost te doen dat de mensen kunnen zien hoe het eruit komt te zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:27:
[...]

Ik draai al een aantal maanden met een 300watt van 60 euro!.....en nog nooit problemen mee gehad.... Achter deze omvormer hangt mijn Lilliput scherm (beeld was veeeeeeeel stabieler op de 220 dan op de 12 volt) mijn carputer (P3 - 1ghz) en een gamecube..

Deze 3 apparaten draaien geregeld tegelijk en heb er echt nooit problemen mee dus...........

Ik wil wel ff een paar fototjes plaatsen als iemand geïnteresseerd is......
Ik (en ik denk velen met mij) ben altijd geinteresseerd in foto's ;)

Ik wil zelf ook een omvormer gaan gebruiken, dus ik ben wel benieuwd hoe jij het weggewerkt hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
m277755 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:02:
[...]

Ik (en ik denk velen met mij) ben altijd geinteresseerd in foto's ;)

Ik wil zelf ook een omvormer gaan gebruiken, dus ik ben wel benieuwd hoe jij het weggewerkt hebt
Ik heb ook wel foto's maar dan wordt de OP een beetje erg te lang denk ik.
Misschien handiger als iedereen gewoon een stuk of 10 fotos maakt van zijn/haar setup, met een stukje begeleidende tekst en link naar eigen site erbij ofzo en dat we dat op 1 pagina zetten en die in de startpost linken.
Dan kan iedereen z'n foto's showen en specs posten/beschrijven hoe bepaalde problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Dat is wel een goed idee ja, anders wordt de startpost misschien ook wel te zwaar voor sommige internetverbindingen :p
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.