Zoals ik eerder al aangaf ben ik ook bezig met een pc in de wagen te maken. Ik maak gebruik van het wat oudere VIA EDEN 800Mhz moederbord. Hierop zit 512MB Kingston geheugen en een 60GB harddisk in combinatie met een DVD drive. Dit alles moet spanning krijgen van een OPUS 120 Watt DC-DC voeding. Je hoeft er dus maar 12 volt aan te hangen (auto accu) en je kunt gaan met die banaan.
Als software gebruik ik:
WinAMP ---> muziek
BSPlayer ---> films
MapMonkey ---> GPS navigatie
WinDVD ---> DVD's kijken
Er komen vast nog meer programma's op, maar met deze ben ik tot nu toe bezig geweest...
Als "gebruikersinterface" zijn er natuurlijk vele mogelijkheden. Maar omdat ik op school les krijg in Delphi ben ik maar eens zelf wat gaan prutsen. Ik ben dus druk bezig met een GUI (Graphical User Interface) te maken voor mijn Car-PC. Dit moet gaan werken met een touchscreen dat in/op/aan het dashboard komt. Het moet vooral makkelijk te bedienen zijn met m'n vingers. Dus grote knoppen en niet teveel poes-pas is noodzaak.
Hier effe een screenshot van hoe ver ik tot nu toe ben:
uitleg:
- programma start FullScreen op (dus ook géén taakbalk)
- bovenste knoppen om WinAMP te bedienen
- rechts: volume control
- onderaan: "shutdown" of "exit programma"
- GPSknop: MapMonkey
- Musicknop: WinAMP
- Moviesknop: BSPlayer
- ExternalAppsknop: moet nog komen...
- trackname van WinAMP laat'ie ook zien
- programma past zich aan IEDERE resolutie aan (handig voor Car-TFT's)
Ik probeer het zo compleet een mooi mogelijk te maken. Later komt er ook mogelijkheid om eventueel een achtergrond te kiezen, maar voor in de auto is dit ookal leuk
Graag tips en commentaar van jullie s.v.p.
Buttons gepikt van andere programma's