[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josvg schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:49:
[...]

heb je hier een linkje van want ik ben wel benieuwd eigenlijk
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...9302&rd=1&ssPageName=WD2V

Deze bijvoorbeeld, staat nu nog op 1 euro maar paar uur vantevoren stijgen ze meestal tot 30-40 euro, ik heb er btw eentje besteld, maar de verzendkosten bleken achteraf belachelijk hoog te zijn (43 euro) maar ja, is nog steeds niet echt duur voor zon schermpje, als hij niet van heel lage kwaliteit blijkt te zijn... Als het in combinatie met een pc te slecht leesbaar blijkt te zijn gebruik ik m gewoon alleen voor de PS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:56:
[...]

Deze bijvoorbeeld, staat nu nog op 1 euro maar paar uur vantevoren stijgen ze meestal tot 30-40 euro, ik heb er btw eentje besteld, maar de verzendkosten bleken achteraf belachelijk hoog te zijn (43 euro) maar ja, is nog steeds niet echt duur voor zon schermpje, als hij niet van heel lage kwaliteit blijkt te zijn... Als het in combinatie met een pc te slecht leesbaar blijkt te zijn gebruik ik m gewoon alleen voor de PS2
Verzendkosten staan er altijd gewoon bij dus dat wist je van tevoren. Ben benieuwd of je ook invoerrechten enz erbij krijgt, officieel is 't (uit mn hoofd) 25 eur belastingvrij, en 40 eur indien als gift aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artikelen onder de 45 euro worden dacht ik niet belast, maar dat zie ik binnekort wel.
Maar zelfs 80 euro is nog niet echt heel duur voor een lcd schermpje vind ik...
Waar had je btw die informatie over de pixelgrootte ed van het scherm vandaan, ik had me rot gezocht maar kon nergens iets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:40:
Artikelen onder de 45 euro worden dacht ik niet belast, maar dat zie ik binnekort wel.
Maar zelfs 80 euro is nog niet echt heel duur voor een lcd schermpje vind ik...
Waar had je btw die informatie over de pixelgrootte ed van het scherm vandaan, ik had me rot gezocht maar kon nergens iets vinden...
Uitrekenen... standaardcalculatie.

De Liliput schermen zijn 2400x480 pixels. (Horizontaal moet je delen door 3, RGB, dus beeldresolutie is 800x480=1152000 pixels.)
Dit scherm is 336960 pixels. Dat terugrekenen, rekening houdend met 16:9 of 16:10 verhouding, uit op 1440x480 pixels, wat dus kwa resolutie 480x234 inhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

DJSmiley schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:45:
[...]

Hij overleeft het wel hoor, hij ontploft niet ofzo ;)

Wat ze ermee bedoelen: De voeding heeft te weinig buffercapaciteit om de spanningsdip op te vangen die ontstaat als je je motor start. Daardoor zal je PC hoogstwaarschijnlijk rebooten of vastlopen.

Op zich niet erg, alleen moet je er goed op letten dat je PC niet aan staat tijdens het starten, dus bijvoorbeeld bij een benzinepomp je pc afsluiten, starten, en weer opstarten. Niet echt ideaal (vind ik). Een grote condensator zoals in de car-audio of een klein accutje of een voeding met voldoende buffercapaciteit is dus wel aan te raden. (wel ontkoppelen van je accu dmv een diode ofzo, anders zal de startmotor alsnog dat ding leegtrekken)
Daar zeg je wat.... Bij een tankstation sta je maar even stil, en zet je toch je motor uit...
Hoe moet je dat dan aanpakken als je bijvoorbeeld zo'n Opus 120 watt voeding hebt? Deze gaat uit na een bepaalde tijd als de auto uitstaat. Of kun je dat beter anders oplossen? Is die voeding trouwens aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
atmoz schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:37:
[...]

Daar zeg je wat.... Bij een tankstation sta je maar even stil, en zet je toch je motor uit...
Hoe moet je dat dan aanpakken als je bijvoorbeeld zo'n Opus 120 watt voeding hebt? Deze gaat uit na een bepaalde tijd als de auto uitstaat. Of kun je dat beter anders oplossen? Is die voeding trouwens aan te raden?
Quote van die Opus specificaties:
The PC does not reboot during engine start or cranking.
Kortom: Deze voeding zou dus voldoende capaciteit moeten hebben om niet de pc op zn bek te laten gaan tijdens het starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:56:
[...]

Hmm, de verzendkosten staan gewoon erbij dus dit had je kunnen weten :) maar ok, bedankt voor de link, ik ga er denk ik ook een bestellen, ik heb over een jaar alleen pas een eigen auto maar dan heb ik het in ieder geval al :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atmoz schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:37:
[...]

Ja deze voeding is aan te raden.. Ik heb de meetrapporten gezien :P zijn goed

Maare is nog niet helemaal leverbaar.. Als je niet over de 90watt komt kan je ook voor de M1-ATX gaan.

de 90W versie van Opus gaan eruit (heb er wel nog een paar) maar daarvoor in de plaats komt de M1-ATX van Mini-Box.. Opus gaat daarvoor in de plaats de 120W versie leveren..

Wil je toch 30watt meer.. Dan moet je voor de Opus 150W gaan.. (betaal je ook voor)

Kortom alledrie qua specificatie's gelijk.. Alleen het wattage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 02:01:
[...]

Ja deze voeding is aan te raden.. Ik heb de meetrapporten gezien :P zijn goed

Maare is nog niet helemaal leverbaar.. Als je niet over de 90watt komt kan je ook voor de M1-ATX gaan.

de 90W versie van Opus gaan eruit (heb er wel nog een paar) maar daarvoor in de plaats komt de M1-ATX van Mini-Box.. Opus gaat daarvoor in de plaats de 120W versie leveren..

Wil je toch 30watt meer.. Dan moet je voor de Opus 150W gaan.. (betaal je ook voor)

Kortom alledrie qua specificatie's gelijk.. Alleen het wattage..
In de CarPC inkoopactie wordt deze ook aangeboden. Ik hoop dat die toch doorgaat als ik dat zo hoor. Wachten we gewoon tot die uitkomt ofzo? Als het te lang duurt moet ik maar die M1-ATX van MiniBox nemen...

Maar hoe doen mensen dat nu bij een tankstation? Zet je dan gewoon de auto + de pc "effe" uit? Niet echt handig als dat zo is. Maarja een andere manier zou ik niet weten aangezien je het contactslot echt uitzet omdat je de sleutel moet meenemen naar de tankdop. Dus dan gaat de pc na enkele seconden (in te stellen tussen 10 en 30) uit. En vlak erna moet je hem weer aanzetten :X

Iemand die hier meer ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
atmoz schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:10:
[...]

In de CarPC inkoopactie wordt deze ook aangeboden. Ik hoop dat die toch doorgaat als ik dat zo hoor. Wachten we gewoon tot die uitkomt ofzo? Als het te lang duurt moet ik maar die M1-ATX van MiniBox nemen...

Maar hoe doen mensen dat nu bij een tankstation? Zet je dan gewoon de auto + de pc "effe" uit? Niet echt handig als dat zo is. Maarja een andere manier zou ik niet weten aangezien je het contactslot echt uitzet omdat je de sleutel moet meenemen naar de tankdop. Dus dan gaat de pc na enkele seconden (in te stellen tussen 10 en 30) uit. En vlak erna moet je hem weer aanzetten :X

Iemand die hier meer ervaring mee heeft?
Ik zet auto gewoon uit, en laat sleutel op contact staan. Sleutel voor tankdop gebruik ik niet, heb mn tankdop nooit op slot ;) En bij nieuwere auto's gaat tankdop vaak met centrale vergrendeling mee.

Mocht ik m wel op slot doen: De uitschakelvertraging die ik heb staat op 3min, dus tijd zat om sleutel ff eruit te halen om tankdop eraf te halen en weer terug in contact te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 120w versie van Opus word deze maand leverbaar.. Maar heb m niet op stock.. Dat bedoelde ik ermee..

Maare ik heb geen idee wat Kazz van plan is met de carputer IA.. Anders mail je hem of je de boel kan overnemen..Ik heb er helaas geen tijd voor.

Over het uitzetten bij het benzine station.. Je kan m idd instellen op tijd.. Maar je kan zelf ook een schakelaar ertussen zetten..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
ff heel stom he, krijg net mijn 90w automotive voeding binnen voor me mini-itx 12000, maar, deze ga ik uiteraard gebruiken in de auto, nu wil ik de pc binnen configureren, kan ik een 'gewone' 300w voeding gewoon veilig aansluiten op deze mini-itx mobo ?
Lijkt me logisch, maar liever even een check, voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef mij maar een omvormer naar 230 hoor ! Ik heb lang zitten klooien met 12V voedingen en heb zeer veel problemen gehad met storingen.

Nu heb ik een omvormer van velleman en ik ben er supertevreden van ! M'n pc overleeft nu starten van de wagen, ik kan m'n pc gerust 2 uur laten werken met versterkers en al op zonder énig probleem. Nu heb ik ook 230 in de wagen mocht ik ooit eens een lege GSM hebben of m'n baardje moet snel nog ff verwijdert worden :)
Het enige wat deze voeding wel doet is een zeer bijna onhoorbaar gezoem geven op de speakers. Je hoort het amper als je carputer afligt en de voeding aan en de versterkers aan. Dat is alles.

Het probleem dat ik wel nog heb is dat al ik mijn carputer aanschakel nadat mijn versterkers zijn ingeschakeld, dan hoor ik een plof in m'n boxen. Bij het uitschakelen is dit ook het geval. Iemand een simpele oplossing of zouden jullie gewoon zo'n ground isolator op de RCA's steken?

Meer info over mijn carputer en vragen op http://www.markieshome.nl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
ik weet in ieder geval, dat lees ik net in het boekje van mijn voeding, dat mijn voeding daar een beveiliging voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:28:
ik weet in ieder geval, dat lees ik net in het boekje van mijn voeding, dat mijn voeding daar een beveiliging voor heeft.
Voor wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Sorry, voor de versterker plop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:56:
[...]

Sorry, voor de versterker plop
Heeft niets met de voeding te maken want die is ingeschakeld als het contact aanligt. Het is als ik mijn pc aanschakel dat hij een plop geeft : de audio uitgang van m'n pc geeft een stroomstoot en de meeste pc's zullen dit ook hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
nee ik bedoel, dat mijn voeding daar tegen beveiligd is, deze geeft gewoon pas nadat de boel ok is een impuls aan de versterker !

Maar is het veilig om een 300w voeding op een mini-itx aan te sluiten ?

[ Voor 23% gewijzigd door macmouse op 04-04-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

Ik vind omvormers echt wel beter. Ik heb er 1 van 300watt en die overleeft zelfs het starten van de auto. En in een Volvo 140 uit 1974 zit geen klein startmotortje.

Ik heb het Lilliput schermpje overigens compleet uit de behuizing gehaald en in m'n dash ingebouwd. Het betreft hier wel een non-touchscreen versie (noodgedwongen door een uitschieter met de boor :(). Binnenkort foto's.

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

macmouse schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:45:
nee ik bedoel, dat mijn voeding daar tegen beveiligd is, deze geeft gewoon pas nadat de boel ok is een impuls aan de versterker !

Maar is het veilig om een 300w voeding op een mini-itx aan te sluiten ?
Ja, is veilig. Doe ik zelf ook (zelfs NU op dit moment staat'ie naast me te draaien) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r8ality schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:30:
Ik vind omvormers echt wel beter. Ik heb er 1 van 300watt en die overleeft zelfs het starten van de auto. En in een Volvo 140 uit 1974 zit geen klein startmotortje.

Ik heb het Lilliput schermpje overigens compleet uit de behuizing gehaald en in m'n dash ingebouwd. Het betreft hier wel een non-touchscreen versie (noodgedwongen door een uitschieter met de boor :(). Binnenkort foto's.
Ik ben benieuwd hoe dat lijkt, een carpc in een oldtimer. Heb je eigenlijk wel een middenconsole? En heeft de accu wel genoeg capaciteit, voor bijv. de pc en de verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:19:
Geef mij maar een omvormer naar 230 hoor ! Ik heb lang zitten klooien met 12V voedingen en heb zeer veel problemen gehad met storingen.

Nu heb ik een omvormer van velleman en ik ben er supertevreden van ! M'n pc overleeft nu starten van de wagen, ik kan m'n pc gerust 2 uur laten werken met versterkers en al op zonder énig probleem. Nu heb ik ook 230 in de wagen mocht ik ooit eens een lege GSM hebben of m'n baardje moet snel nog ff verwijdert worden :)
Het enige wat deze voeding wel doet is een zeer bijna onhoorbaar gezoem geven op de speakers. Je hoort het amper als je carputer afligt en de voeding aan en de versterkers aan. Dat is alles.

Het probleem dat ik wel nog heb is dat al ik mijn carputer aanschakel nadat mijn versterkers zijn ingeschakeld, dan hoor ik een plof in m'n boxen. Bij het uitschakelen is dit ook het geval. Iemand een simpele oplossing of zouden jullie gewoon zo'n ground isolator op de RCA's steken?

Meer info over mijn carputer en vragen op http://www.markieshome.nl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=65
Iedereen heeft hier uitlopende meningen over, Persoonlijk heb ik hier nare ervaringen mee,, (50Hz gezoem over de speakers als minste)

Buiten dat ik helemaal lijp ben van carputing, ben ik ook audio purist en op een of andere manier krijg ik de dynamiek niet zo goed met een omvormer als met een 12V voeding..

Maar boven de 150Watt heb je een probleem.. Ik ben al met Opus bezig voor een zwaarder exemplaar..

offtopic:
Volgens mij heb ik die auto van jou zien staan in de garage van de Amstedam Arena.. Ben jij met Sensation Black daar geweest?? Ga je dit jaar ook?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:36:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dat lijkt, een carpc in een oldtimer. Heb je eigenlijk wel een middenconsole? En heeft de accu wel genoeg capaciteit, voor bijv. de pc en de verlichting?
Ik heb wel een middenconsole, maar die houdt beneden op. Daarna wordt het tunnel naar achteren met gewoon vloerbedekking. (schakelpook steekt met rubber gewoon uit de tunnel). Maar m'n schermpje zit net onder de bovenrand van het dashboard gebouwd. Met een vol opgeladen accu en alle verbruikers aan inclusief carpc houdt ie het wel een halfuurtje vol schat ik.

Another issue: het schermpje hield er ineens mee op vanavond, na een paar keer op zwart en weer aan te zijn gegaan, bleef ie na 3x zwart. Heb ik verdomme vandaag alles dicht staan schroeven, mag het weer open morgen :P.

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~veldzich/renault19.nl/images/console/200/DSCN3143.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~veldzich/renault19.nl/images/console/200/DSCN3210.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~veldzich/renault19.nl/images/console/200/DSCN3212.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~veldzich/renault19.nl/images/console/200/DSCN3217.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~veldzich/renault19.nl/images/console/200/DSCN3220.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~veldzich/renault19.nl/images/console/200/DSCN3226.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Ziet er leuk uit!! Maar sommige plaatjes doen het niet, of niet helemaal...
Maar het eindresultaat wil ik zeker zien. Ben zelf ook druk bezig met mijn Car-PC.
Nu druk bezig met de software ervoor (zelf schrijven). Zal binnenkort wat screenshots + eventuele source posten.

Echt supervet allemaal die mooie Car-PC's... laatst eens gekeken op MP3car.com, kom je van die dikke Hummers tegen met alles erop+eraan :9 super gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Thanks, plaatjes probleem is opgelost.
Zal snel meer info posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Zoals ik eerder al aangaf ben ik ook bezig met een pc in de wagen te maken. Ik maak gebruik van het wat oudere VIA EDEN 800Mhz moederbord. Hierop zit 512MB Kingston geheugen en een 60GB harddisk in combinatie met een DVD drive. Dit alles moet spanning krijgen van een OPUS 120 Watt DC-DC voeding. Je hoeft er dus maar 12 volt aan te hangen (auto accu) en je kunt gaan met die banaan.

Als software gebruik ik:

WinAMP ---> muziek
BSPlayer ---> films
MapMonkey ---> GPS navigatie
WinDVD ---> DVD's kijken

Er komen vast nog meer programma's op, maar met deze ben ik tot nu toe bezig geweest...

Als "gebruikersinterface" zijn er natuurlijk vele mogelijkheden. Maar omdat ik op school les krijg in Delphi ben ik maar eens zelf wat gaan prutsen. Ik ben dus druk bezig met een GUI (Graphical User Interface) te maken voor mijn Car-PC. Dit moet gaan werken met een touchscreen dat in/op/aan het dashboard komt. Het moet vooral makkelijk te bedienen zijn met m'n vingers. Dus grote knoppen en niet teveel poes-pas is noodzaak.

Hier effe een screenshot van hoe ver ik tot nu toe ben:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/ACC-testing.PNG

uitleg:

- programma start FullScreen op (dus ook géén taakbalk)
- bovenste knoppen om WinAMP te bedienen
- rechts: volume control
- onderaan: "shutdown" of "exit programma"
- GPSknop: MapMonkey
- Musicknop: WinAMP
- Moviesknop: BSPlayer
- ExternalAppsknop: moet nog komen...
- trackname van WinAMP laat'ie ook zien
- programma past zich aan IEDERE resolutie aan (handig voor Car-TFT's)

Ik probeer het zo compleet een mooi mogelijk te maken. Later komt er ook mogelijkheid om eventueel een achtergrond te kiezen, maar voor in de auto is dit ookal leuk >:)

Graag tips en commentaar van jullie s.v.p. ;)
Buttons gepikt van andere programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@atmos.. Neem ff contact op met me als je klaar bent met de gui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
jippie hij doet het :D

Afbeeldingslocatie: http://www.dashpc.nl/scherm-werkt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:13:
@atmosZ.. Neem ff contact op met me als je klaar bent met de gui
Oke is goed. Komt'ie dan in je webshop te staan? ;)
Ziet er heel mooi uit!! Is dat een touchscreen?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik het scherm inbouw of los erop klik. Mijn auto is namelijk al 2 keer gestolen hier in Maastricht, dus ik ben bang dat ze het scherm eruit proberen te pikken... (ookal is het ingebouwd). Maar het ziet er gewoon beter uit als het erin zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dergelijk programma bestaat allang btw, kijk maar es op mp3car.... roadrunner heet het programma http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=72 is de link
het proggie ruleert gewoon
doch SUPER dat je zelf dit kunt maken.... af en toe blijkt school WEL handig dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atmoz schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:58:
[...]

Oke is goed. Komt'ie dan in je webshop te staan? ;)
Daar wil ik het idd met je over hebben.. Wil een complete GUI kunnen aanbieden.. Op het moment ben ik hier mee bezig, maar dat kost een heleboel tijd zoals je onwaarscheinlijk wel weet als programmeur.
Het is een complete grafische weergave van alle benodigde gegevens uit het vooronder..

Afbeeldingslocatie: http://www.modguru.nl/pix/dashthumb.jpg

Virtual Dash

Werkt op dit moment alleen op 1024x768

Beetje rommelen met de XML files is leuk

Needs .NET to run..
.NET
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:15:
dergelijk programma bestaat allang btw, kijk maar es op mp3car.... roadrunner heet het programma http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=72 is de link
het proggie ruleert gewoon
doch SUPER dat je zelf dit kunt maken.... af en toe blijkt school WEL handig dus....
Zit helaas weer geen radio funktie in, dit is wel een vereiste die ik stel..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 01:29:
[...]

...
[...]

Zit helaas weer geen radio funktie in, dit is wel een vereiste die ik stel..
Roadrunner heeft wel een radiofunctie. Gebruikt Radiator op de achtergrond. Mijn usb radio werkt er ook mee. (alleen is de ontvangst kut maar dat ligt aan niet aan de software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd. roadrunner heeft GPS: mapmonkey
MP3: Winamp
dvd:Winmedia
en radio via radiator... mits je de goede radiokaart hebt (en een goede antenne DJsmiley??)
werkt dus niet lekker begrijp ik uit de opmerking?
fok....
ik ga binnenkort de hauppauge WinTVFm erop aansluiten denkik.. ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarre voor de duidelijkheid trouwens Xavyer: ik moedig je wel enorm aan! hoe meer van dit soort pakketten hoe beter en hoe meer mensen overwegen een carputer te klussen
als je pakket werkt dan wil ik hem zekers hebben (na een testversie gedraaid te hebben uiteraard!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:44:
idd. roadrunner heeft GPS: mapmonkey
MP3: Winamp
dvd:Winmedia
en radio via radiator... mits je de goede radiokaart hebt (en een goede antenne DJsmiley??)
werkt dus niet lekker begrijp ik uit de opmerking?
fok....
ik ga binnenkort de hauppauge WinTVFm erop aansluiten denkik.. ff testen
Roadrunner kan ook met Freedrive en Microsoft Mappoint werken voor GPS navigatie.

Radio werkt binnen roadrunner wel prima, alleen lang niet elke radio-ontvanger is even goed. Mijn USB radiotje (Etech USB FM mouse) is niet erg gevoelig, wat in een auto dus een probleempje is.
Maar ik ben er nog niet veel mee bezig geweest verder.

wil nog eens een FM antenneversterkertje in elkaar solderen, en eerst een balun proberen, de FM mouse heeft standaard een lintantenne, en volgens mij zijn die 300ohm, terwijl mn autoantenne (standaard opel astra ding) 75 ohm is (ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:07:
[...]

Roadrunner heeft wel een radiofunctie. Gebruikt Radiator op de achtergrond. Mijn usb radio werkt er ook mee. (alleen is de ontvangst kut maar dat ligt aan niet aan de software)
precies.. Dus weer een aparte applicatie om vanalles te regelen :+

Ik wil alles in een.. Dus alles geintregreerd in een GUI..
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:52:
maarre voor de duidelijkheid trouwens Xavyer: ik moedig je wel enorm aan! hoe meer van dit soort pakketten hoe beter en hoe meer mensen overwegen een carputer te klussen
als je pakket werkt dan wil ik hem zekers hebben (na een testversie gedraaid te hebben uiteraard!)
Alleen aanmoedigen? Als jullie nu allemaal massaal bij me gaan kopen, dan heb ik meer budget om die software in orde te krijgen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ bookmarked :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een domme vraag,

waar kan navigatie programma downloaden ik heb op die site gezocht maar ik kon het niet vinden,

ik ben niet zo goed in engels mischien dat ik daarom niet kon vinden,

wie kan me een link geven voor download van navigatie software,

Greetz,

BUrak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:19:
[...]

precies.. Dus weer een aparte applicatie om vanalles te regelen :+

Ik wil alles in een.. Dus alles geintregreerd in een GUI..

[...]

Alleen aanmoedigen? Als jullie nu allemaal massaal bij me gaan kopen, dan heb ik meer budget om die software in orde te krijgen ;)
Maar wat biedt dit pakket dan voor extra's tov. de andere die gratis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Afbeeldingslocatie: http://blog.macmouse.nl/wp-content/gallery//dashpc/dscn3243.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://blog.macmouse.nl/wp-content/gallery//dashpc/dscn3242.jpg

=

Afbeeldingslocatie: http://blog.macmouse.nl/wp-content/gallery//dashpc/dscn3258.jpg

let wel, dat rood is echt minder fel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er anders strak fel uit :) We wachten op je volgende pics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:28:
[...]

Maar wat biedt dit pakket dan voor extra's tov. de andere die gratis zijn?
Buiten de complete compatibiliteit met alle hardware en (naar alle redelijkheid) bugvrije software?
De software moet ook hufterproof worden, dus oma en opa kunnen er ook mee werken.

Het word niet een echt betaald product.. Moet er nog over nadenken hoe ik het ga regelen. Ik wil er eigenlijk alleen de ontwikkelkosten, doorontwikkeling en de kosten om de upgrades te hosten (software upgrades en mapupgrade's voor de GPS etc.) Meer eigenlijk niet.. Eigenlijk een non profit product.
Het moet niet zo worden dat ik er verlies op ga draaien.

Ik wil er ook alle features inbakken die alle andere software ontbreken, het is vaak kiezen. Of dit of dat..
Ik wil gewoon radio, GPS, GPS tracking, UMTS, GPRS, E-mail, Browsen, CD, DVD, TMC, RDS, TC, etc. etc.

De reden waarom ik het low cost wil houden is puur mijn principiele instelling. Software is al veel te duur en er word al veel te veel ophef over gemaakt. Er gaat ook geen stuiver aan verdiend worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Zo, ff gauw een plankje gemaakt met daarop de pc !

Afbeeldingslocatie: http://www.dashpc.nl/DSCN3265.jpg

Wat je ziet is een speciale 90w 12v voeding voor de pc die weet wanneer de auto gestart word en het contact weer afgesloten word, en geeft deze commando's door aan de pc.
Daarnaast uiteraard het moederbord, een 1200 Mhz VIA EDEN met 512Mb geheugen, onboard PMCIA slot met een wifi kaart erin, daarnaast mijn test schijf, een 80 gig 3,5" schijf.
In de originele setup komt er een 2,5" 80Gig schijf in deze plek.
(Op deze foto mist nog de GPS-module, deze lag net links)

Dit geheel word gewoon aangesloten met een iso stekker :D

Nu nog even de laatste dingen van het dashboard afmaken, en erkan met de pc getest worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Ziet d'r leuk uit. Ik moet ook maar eens beginnen om mijn pc ergens "op" of "in" te bouwen...
Wat is een ISO stekker eigenlijk? Eventueel een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
atmoz schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:59:
Ziet d'r leuk uit. Ik moet ook maar eens beginnen om mijn pc ergens "op" of "in" te bouwen...
Wat is een ISO stekker eigenlijk? Eventueel een foto van?
Afbeeldingslocatie: http://www.incarexpress.co.uk/catimages/accs/iso.jpg

dat is de connector die meestal gebruikt wordt in auto's om de autoradio aan te sluiten.

Ik zelf heb deze connector ook gebruikt, ik haal hier m'n sleutelcontact-spanning vanaf, en gebruik deze connector voor de frontspeakers. Zonder die connector te gebruiken kun je t ook wel aansluiten, alleen mag je dus met de hand alle kabeltjes uitzoeken en aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Handig ;)

Ik dacht effe dat je er alle verbindingen mee ging maken. Dus ook toetsenbord, muis, vga enzo. Vond 't al raar }:O

Maareh, ik vraag me nog wat af:
Als ik een LCD TFT scherm in de hoofdsteun wil gaan bouwen (uiteindelijke beide hoofdsteunen) dan komt er toch warmte vrij? Als het helemaal ingebouwd zit kan die warmte toch niet weg? En dan gaat het scherm kapot...(denk ik) toch? Ik heb op internet nog niet gevonden hoe men dat aanpakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
idd, die stekker, alleen dan de vrouwelijke versie :)

Toetsenbord en muis komen er niet in, nergens voor nodig, mocht het nodig zijn, kan ik vanaf me kamer remote de dashpc besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
macmouse schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:22:
idd, die stekker, alleen dan de vrouwelijke versie :)

Toetsenbord en muis komen er niet in, nergens voor nodig, mocht het nodig zijn, kan ik vanaf me kamer remote de dashpc besturen.
Keyboard heb ik wel, met ingebouwde muis. Alleen is dat een kutding vind ik, dus die gaat eruit.

Ik heb een trackball tussen m'n stoelen liggen, dat is WEL relaxed. Touchscreen is niet alles. Wel voor roadrunner, maar voor andere dingen (gewoon de basic windows dingen enz) prefereer ik een muis.

Keyboard... ik heb voor 15 eur een Qware USB ding gekocht, en dat roeleerd WEL, heeft mooie blauwe backlight verlichting, ideaal in het donker, en doordat ie USB is, plug & play indien nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.silverview.nl/www/catalog/images/qwareusblight.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Ja, maar voor de gewone dingen heb ik deze pc niet nodig, die staat op me bureau, en mocht ik eens iets moeten instellen, kan dat vanaf me bureau.
Maar idd, mooi toetsenbordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:45:
Ja, maar voor de gewone dingen heb ik deze pc niet nodig, die staat op me bureau, en mocht ik eens iets moeten instellen, kan dat vanaf me bureau.
Maar idd, mooi toetsenbordje
Is de Quware bu-112.. correct me if I'm wrong.. Helaas end of life.. Maar de opvolger ziet er ook kewl uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleemje.

Mijn GPS ontvanger (bu-303) werkt perfect zolang hij maar op de auto zit,als ik hem in de auto monteer vangt hij totaal geen signalen meer op.
Wat kan dat zijn.

De ramen zijn niet gecoat oid , het lijkt wel of het magneetje in de ontvanger zeg maar de auto zelf als ontvanger gebruikt, want als ik de ontvanger op dezelfde plek houd, maar dan niet op de auto maar er een centimeter of 10 boven heb ik al minder ontvangst.

Heeft het aansluiten van een externe antenne nut, en zo ja hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:14
Even een vraag over mapmonkey / destinator.

Er zijn per land 'maps' te krijgen, maar hoe werkt het dan als ik van Nederland naar Oostenrijk ga ? Moet ik onderweg dan 2x stoppen om de kaart van Duitsland / Frankrijk te laden ? n kun je wel een route over 3 maps plannen ??

Tomtom schijnt ook met meerdere kaarten te werken, hoe zit dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 01:39:
Ik heb een klein probleemje.

Mijn GPS ontvanger (bu-303) werkt perfect zolang hij maar op de auto zit,als ik hem in de auto monteer vangt hij totaal geen signalen meer op.
Wat kan dat zijn.

De ramen zijn niet gecoat oid , het lijkt wel of het magneetje in de ontvanger zeg maar de auto zelf als ontvanger gebruikt, want als ik de ontvanger op dezelfde plek houd, maar dan niet op de auto maar er een centimeter of 10 boven heb ik al minder ontvangst.

Heeft het aansluiten van een externe antenne nut, en zo ja hoe en wat.
Externe antenne kan niet op de BU303, tenzij je gaat solderen enz. Meeste externe antenne's zijn ook nog eens actief, dus zul je dat er ook voeding bij zien te klussen. Niet echt haalbaar dus.
't zou kunnen dat de BU303 een metalen ondergrond als "aarde" gebruikt, ik heb er echter geen problemen mee. (al loopt mn gps wel te kutten laatste week, weigert fatsoenlijk fix te krijgen)
Renkie schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 08:41:
Even een vraag over mapmonkey / destinator.

Er zijn per land 'maps' te krijgen, maar hoe werkt het dan als ik van Nederland naar Oostenrijk ga ? Moet ik onderweg dan 2x stoppen om de kaart van Duitsland / Frankrijk te laden ? n kun je wel een route over 3 maps plannen ??

Tomtom schijnt ook met meerdere kaarten te werken, hoe zit dit ?
Er is een " Major maps of Europe " , heel europa met snelwegen en/of hoofdwegen. Genoeg om van land tot land te reizen, in je bestemmingsland kun je dan overswitchen naar kaart van het land zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:14
DJSmiley schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 09:34:
[...]

Er is een " Major maps of Europe " , heel europa met snelwegen en/of hoofdwegen. Genoeg om van land tot land te reizen, in je bestemmingsland kun je dan overswitchen naar kaart van het land zelf.
Maar je moet dus nog steeds switchen !

Heeft TomTom dit ook ?

En zijn er ook programma's die hier geen last van hebben ?

Dat het ding per land een kaart weergeeft en gebruikt, ok. Maar handmatig switchen en ook geen route kunnen berekenen van deur-deur (immers, als ik de kaart van nl heb kan ik geen adres van oostenrijk invullen) vind ik toch erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

DJSmiley schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:36:
[...]

Keyboard heb ik wel, met ingebouwde muis. Alleen is dat een kutding vind ik, dus die gaat eruit.

Ik heb een trackball tussen m'n stoelen liggen, dat is WEL relaxed. Touchscreen is niet alles. Wel voor roadrunner, maar voor andere dingen (gewoon de basic windows dingen enz) prefereer ik een muis.

Keyboard... ik heb voor 15 eur een Qware USB ding gekocht, en dat roeleerd WEL, heeft mooie blauwe backlight verlichting, ideaal in het donker, en doordat ie USB is, plug & play indien nodig.

[afbeelding]
Waar kost zo'n ding 15 euro? Wil ik anders ook wel voor in m'n wagentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
atmoz schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:03:
[...]

Waar kost zo'n ding 15 euro? Wil ik anders ook wel voor in m'n wagentje :)
Ik had 'm op een faillisementsveiling gekocht:

http://bva-auctions.com/a...at&did=57&cid=71&scid=393

Kostte me 17 eur om precies te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mapmonkey op m'n pc geinstalleerd ff testen maar ik krijg telkens engeland.

als gps koopt kan ik nederland ook krijgen.

Greetzz,

Burak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:39
Welk toetsenbord met ingebouwde muis heb jij DJSmiley?? Ik heb deze voor in mijn auto Afbeeldingslocatie: http://www.btc.com.tw/product/key9019urf.jpg.
Bevalt me op zich goed, draadloos, via RF signalen, dus gooi hem als ik hem niet nodig heb onder de bijrijders stoel. En als ik hem wel nodig heb kan ik hem zo pakken. Er gaat niets boven een gewone muis, maar ja dat is in deze omgeving niet te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door AEZscf op 13-04-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog gwone 7insch lcdtjes met afstandsbediening tv tunner en zo tv out kabel ingang standaard battery pack kost 125 euro als je intresse hebt mail me Willemjan_Hendriks@Wanadoo.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
AEZscf schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:35:
Welk toetsenbord met ingebouwde muis heb jij DJSmiley?? Ik heb deze voor in mijn auto [afbeelding].
Bevalt me op zich goed, draadloos, via RF signalen, dus gooi hem als ik hem niet nodig heb onder de bijrijders stoel. En als ik hem wel nodig heb kan ik hem zo pakken. Er gaat niets boven een gewone muis, maar ja dat is in deze omgeving niet te doen.
Ik heb (bijna) dezelfde, ik heb de SK-7100

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/images/onderdelen/keyboard.jpg

Alleen is die infarood. Werkt op zich wel goed, alleen ik vind 'm k*t tikken en ik heb de ontvanger nog niet goed geplaatst (moet nu nog aardig richten). Daarnaast is een verlicht keyboard, vooral in het donker, een stuk praktischer. En de muis van dat ding zuigt. Maar goed, hij was toch gratis, ooit gekregen. Ik ga over op dat verlichtte keyboard wat ik hierboven gepost heb. Deze blijft wel aanwezig, een USB keyboard werkt niet onder dos (iig niet op de antieke laptop die ik heb). Aangezien mijn laptop volledig DOS (Linux) compatible is, moet keyboardje wel werken. (Ik gebruik m ook soms voor wardriven icm een bootable linux CD+kismet enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Ik heb even een aantal vraagjes... ik heb nu een laptop die ik in m'n auto wil kunnen gebruiken als GPS maar ook weer mee kan nemen... geen vaste installatie dus. ook geen extern scherm gewoon de laptop met gps muis...

-Ik heb nu alturion professional, werkt die samen met een bu303 ?
-ik heb nog niet een goed systeem gevonden hoe je een laptop (goedkoop) kan monteren met iemand op de bijrijdersstoel.
-kan ik gewoon twaalf volt op m'm laptop zetten ? m'n laptop is 19v maar met twaalf laad hij toch ook wel ? (compaq presario 700)
-Wat zijn jullie ervaringen met Alturion tov van bv route 66 ...

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
mkanon schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:11:
Ik heb even een aantal vraagjes... ik heb nu een laptop die ik in m'n auto wil kunnen gebruiken als GPS maar ook weer mee kan nemen... geen vaste installatie dus. ook geen extern scherm gewoon de laptop met gps muis...

-Ik heb nu alturion professional, werkt die samen met een bu303 ?
-ik heb nog niet een goed systeem gevonden hoe je een laptop (goedkoop) kan monteren met iemand op de bijrijdersstoel.
-kan ik gewoon twaalf volt op m'm laptop zetten ? m'n laptop is 19v maar met twaalf laad hij toch ook wel ? (compaq presario 700)
-Wat zijn jullie ervaringen met Alturion tov van bv route 66 ...
- Ja, werkt prima, waarom niet? Als je op de site van Alturion had gekeken had je gezien dat ie met elke GPS ontvanger functioneerd die NMAE ondersteunt, en dat doen de meeste, dus ook de BU303 (zie specificaties van dat ding)
- Een kant-en-klare notebookhouder kopen (vrij duur denk ik) of zelf een houder in elkaar bouwen
- Ja, kan, maar waarschijnlijk werkt t niet, (19V laptop, meestal zo'n 14-15v MINIMAAL nodig om te laden), en aan te raden is het ook niet, autospanning is vrij "smerig" en niet constant. Lijkt me zeker niet zo goed voor je laptopje. Koop een simpel omvormertje voor 25-30 eur, van 12V->19V. Stuk betrouwbaarder en beter voor je laptop
- Alturion... Screwiss gebruikt t geloof ik. Alturion 6 heb ik ooit gedownload, maar nog nooit getest verder. 5 vond ik wel leuk werken, maar Destinator vind ik praktischer (vooral ook omdat ik touchscreen gebruik) Hoe ie is tov route66.. geen idee. Wat let je om ze voor jezelf naast elkaar te zetten en beide te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 02:04:
ik heb mapmonkey op m'n pc geinstalleerd ff testen maar ik krijg telkens engeland.

als gps koopt kan ik nederland ook krijgen.

Greetzz,

Burak
London zal je wel krijgen he >:)
Dan moet je effe de NL map kopieren in de juiste directory van MapMonkey, en dan in het programma "change map" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Laatst heb ik via de inkoopactie van Ublox GPS receivers een GPS module gekocht. Ik heb hier op de juiste manier een MAX232 aan gehangen en daarachter weer een USB to RS232 converter. Hierdoor kan ik dus GPS'en via USB op mijn laptop. So far so good...

Met het Ublox programma en met Route 66 NL kan ik perfect de locatie zien en navigeren enzo. (hardware werkt dus uitstekend). Maar ik krijg het met MapMonkey niet aan de gang. Ik heb echt ALLE instellingen geprobeerd die er maar te vinden zijn. Maar het programma zegt steeds "GPS not found" en "signal to low" (als'ie hem wel vind). Ik kan dus totaal niet GPS'en met MapMonkey.... en het lijkt me toch echt een super fijn programma!! Iemand tips?

[edit]

Probleem opgelost door een ander protocol te nemen...
Niet NMEA maar SiRF ;) Dit kun je instellen met een speciale tool (SiRFdemo.exe). Normaal zou het ook gewoon moeten werken met NMEA (zoals bij iedereen) maarja bij mij natuurlijk weer niet, dus dan maar effe met dat SiRF.

[ Voor 24% gewijzigd door Atmoz op 19-04-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Aangezien ik binnekort trots bezitter ben van een Honda Prelude 2.0i Gen 4 waar ik een carputer in ga knallen, ben ik reeds bezig geweest met de looks ervan.

Hierbij de bootskin + link om hem te downloaden voor honda rijders die em zouden willen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/bootpreview.jpg

Bootskin download
Deze bootskin is gemaakt voor stardock bootskin. Hij is statisch, dus geen laadbalkje...

Wil wel nog een andere versie maken maar daarvoor zoek ik het rode honda logo in hoge resolutie op een degelijk formaat. Iemand die me eraan kan helpen ?

[ Voor 4% gewijzigd door PeGys op 20-04-2005 02:06 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
PeGys schreef op woensdag 20 april 2005 @ 02:05:
Aangezien ik binnekort trots bezitter ben van een Honda Prelude 2.0i Gen 4 waar ik een carputer in ga knallen, ben ik reeds bezig geweest met de looks ervan.

Hierbij de bootskin + link om hem te downloaden voor honda rijders die em zouden willen.

[afbeelding]

Bootskin download
Deze bootskin is gemaakt voor stardock bootskin. Hij is statisch, dus geen laadbalkje...

Wil wel nog een andere versie maken maar daarvoor zoek ik het rode honda logo in hoge resolutie op een degelijk formaat. Iemand die me eraan kan helpen ?
www.brandsoftheworld.com
staan de meeste logo's wel op, als EPS of AI files, kun je t zo hoge resolutie maken als je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Mijn GSM heeft bluetooth erop zitten (Nokia 6230). Nu zijn er overal van die draadloze headsets te krijgen om zo "hands free" te kunnen bellen. Maar als je nu een CarPC hebt, dan moet het toch ook mogelijk zijn om via de microfoon van de pc en de auto speakers te kunnen bellen? Bestaat er software zodat je makkelijk (via het touchscreen) het nummer in kunt typen en dan automatisch bellen? Zoiets zal er toch wel zijn denk/hoop ik. Alleen heb ik het nog nergens gezien. Wie weet hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
atmoz schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:38:
Mijn GSM heeft bluetooth erop zitten (Nokia 6230). Nu zijn er overal van die draadloze headsets te krijgen om zo "hands free" te kunnen bellen. Maar als je nu een CarPC hebt, dan moet het toch ook mogelijk zijn om via de microfoon van de pc en de auto speakers te kunnen bellen? Bestaat er software zodat je makkelijk (via het touchscreen) het nummer in kunt typen en dan automatisch bellen? Zoiets zal er toch wel zijn denk/hoop ik. Alleen heb ik het nog nergens gezien. Wie weet hier meer van?
Tel als carkit gebruiken kan gewoon vanuit de (bluetooth) drivers, maak maar eens een audio-gateway verbinding aan ;)

Software: Phonecontrol, www.phoco.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 17:13
atmoz schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:49:
Laatst heb ik via de inkoopactie van Ublox GPS receivers een GPS module gekocht. Ik heb hier op de juiste manier een MAX232 aan gehangen en daarachter weer een USB to RS232 converter. Hierdoor kan ik dus GPS'en via USB op mijn laptop. So far so good...

Met het Ublox programma en met Route 66 NL kan ik perfect de locatie zien en navigeren enzo. (hardware werkt dus uitstekend). Maar ik krijg het met MapMonkey niet aan de gang. Ik heb echt ALLE instellingen geprobeerd die er maar te vinden zijn. Maar het programma zegt steeds "GPS not found" en "signal to low" (als'ie hem wel vind). Ik kan dus totaal niet GPS'en met MapMonkey.... en het lijkt me toch echt een super fijn programma!! Iemand tips?

[edit]

Probleem opgelost door een ander protocol te nemen...
Niet NMEA maar SiRF ;) Dit kun je instellen met een speciale tool (SiRFdemo.exe). Normaal zou het ook gewoon moeten werken met NMEA (zoals bij iedereen) maarja bij mij natuurlijk weer niet, dus dan maar effe met dat SiRF.
Ja dit heb ik ook even gehad. met mijn nieuwe gps muis (Gekocht op ebay voor 30 euri! nieuw)
Hij bleef maar zoeken naar dat ding. oplossing was om in mapmonkeyCONFIG tool de geavanceerde gps instellingen uit te vinken. en dan in mapmonkey zelf de gps poort weer geselecteerd. nu blijft het wel werken.

] systeem spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
DJSmiley schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:05:
[...]

www.brandsoftheworld.com
staan de meeste logo's wel op, als EPS of AI files, kun je t zo hoge resolutie maken als je zelf wilt.
Ken ik, ik bedoelde een echte foto. Staat altijd mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
PeGys schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:55:
[...]

Ken ik, ik bedoelde een echte foto. Staat altijd mooier :)
als bootlogo ben je maar beperkt tot een x aantal kleuren. Vectorbestand lijkt me een stuk mooier eindresultaat geven dan een foto.

Ik moet zelf ook nog altijd mn bootlogo fixen. Had m ooit werkend alleen was het resultaat niet zoals ik wou (lag aan mn niet-aanwezige fotosoep-skillz). Met innologo (ff googlen) kun je iig simpel een bootscreen maken, indien gewenst met bewegend progress bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Daar geef ik je volledig gelijk in.
Maar een afbeelding kan ook mooi overkomen hoor.

kijk maar naar deze:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/honda16b.bmp

Deze staat op de juiste waarde voor een bootscreen en ziet er nog steeds gelikt uit, ok, als effectief bootscreen is het nog steeds wat anders maar heb em getest en was toch lekker.

Die bewegende progress bar is inderdaad niet moeilijk. gewoon ff zoekwerk want als die slecht is ingesteld kan het een zwart bootscherm als resultaat hebben.

Het is wel zo dat ik geen progress bar nodig heb. Als je een boordcomputer ofzo van een wagen opstart heb je dat ook niet :) en zo wil ik dat het overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met een epia + lilliput die in windows de goeie resolutie (800x480) werkend hebben gekregen. ik heb een epia 800 maar met powerstrip gaat het niet en via google kom ik wel uit op wat tips over het veranderen van de timings in powerstrip, maar als ik 1 veld verander veranderen alle velden?. Onder linux gaat het volgensmij wel, maarja daar draait mapmonkey weer niet onder :s. er zijn geen andere drivers die dit wel toelaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:41:
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met een epia + lilliput die in windows de goeie resolutie (800x480) werkend hebben gekregen. ik heb een epia 800 maar met powerstrip gaat het niet en via google kom ik wel uit op wat tips over het veranderen van de timings in powerstrip, maar als ik 1 veld verander veranderen alle velden?. Onder linux gaat het volgensmij wel, maarja daar draait mapmonkey weer niet onder :s. er zijn geen andere drivers die dit wel toelaten ?
Ik heb geen epia, maar een laptop in gebruik. Dat ding weigert ook gewoon om op 800x480 te draaien. (brakke S3 videokaart), ook powerstrip weigert. (dat S3 wil gewoon niets anders accepteren).

Draai dus gedwongen op 800x600, en was bang dat ik dus een behoorlijk uit-verhouding-staand beeld kreeg. Valt 100% mee. Roadrunner (en vele skins hiervan) zijn allemaal "stretched 800x600", dwz: op normaal 4:3 scherm ziet het er allemaal erg "uitgetrokken" uit, en op je lilliput (die 't dus "platdrukt" is alles normaal zoals t hoort.

Ook mapmonkey werkt perfect (embedded) in roadrunner op 800x600, eventueel aanwezig verloop valt mij nieteens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:55:
[...]

Ik heb geen epia, maar een laptop in gebruik. Dat ding weigert ook gewoon om op 800x480 te draaien. (brakke S3 videokaart), ook powerstrip weigert. (dat S3 wil gewoon niets anders accepteren).

Draai dus gedwongen op 800x600, en was bang dat ik dus een behoorlijk uit-verhouding-staand beeld kreeg. Valt 100% mee. Roadrunner (en vele skins hiervan) zijn allemaal "stretched 800x600", dwz: op normaal 4:3 scherm ziet het er allemaal erg "uitgetrokken" uit, en op je lilliput (die 't dus "platdrukt" is alles normaal zoals t hoort.

Ook mapmonkey werkt perfect (embedded) in roadrunner op 800x600, eventueel aanwezig verloop valt mij nieteens op.
het is wel te doen, maar ik merk toch wel dat text horizontaal "ingedrukt" is. na nog wat meer er over gelezen te hebben moet ik volgensmij helaas tot de conclusie komen dat dit niet gaat lukken tenzij via het in een nieuw set drivers (en/of bios-update) bakt. (wat zoals ik lees wel mogelijk is omdat het in windowsCE-drivers wel kan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben sinds vorige week eigenaar van een Liliput 7"scherm en een BU303 GPS ontvanger. Ik wil het hele zooitje in m'n (nog te leveren) auto gaan inbouwen, samen met een laptop ( geen vaste inbouw, laptop heb ik ook nodig buiten de auto)

Ik heb van de week de Map Monkey software gedownload en nou loop ik tegen 2 problemen aan:

1. Ik kan nergens de werkende dll vinden die de lock ervan af haalt en dat ik dus grotere maps kan laden.
2. Ik kan nergens een map van nederland vinden.

Kan iemand mij hier misschien aan helpen? Ik heb gezocht maar kom enkel posts tegen met dezelfde vraag, maar niet het antwoord.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Meelobee schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:25:
Ik ben sinds vorige week eigenaar van een Liliput 7"scherm en een BU303 GPS ontvanger. Ik wil het hele zooitje in m'n (nog te leveren) auto gaan inbouwen, samen met een laptop ( geen vaste inbouw, laptop heb ik ook nodig buiten de auto)

Ik heb van de week de Map Monkey software gedownload en nou loop ik tegen 2 problemen aan:

1. Ik kan nergens de werkende dll vinden die de lock ervan af haalt en dat ik dus grotere maps kan laden.
2. Ik kan nergens een map van nederland vinden.

Kan iemand mij hier misschien aan helpen? Ik heb gezocht maar kom enkel posts tegen met dezelfde vraag, maar niet het antwoord.
1. De dll krijg je alleen (legaal) als je Destinator gekocht hebt
2. Maps krijg je erbij als je Destinator koopt.

Beide is namelijk (c) en niet legaal te downloaden. Wat oudere maps kun je downloaden bij Mio-tech. (PDA fabrikant). Officieel bedoeld voor hun PDA systemen, maar als je ze uitpakt kun je ze ook prima met Mapmonkey gebruiken. (Voor Benelux loopt ie echter 2 versies achter, Miotech heeft geloof ik Q2 2003 op de site, terwijl Q1 en Q2 van 2004 ook al beschikbaar zijn)

http://www.mio-tech.be/downloads/

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 04-05-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:23
Hier de pics van mijn CarPuter

Voor de dieven: Hij blijft geen 5 minuten onbeheerd in de auto liggen

Afbeeldingslocatie: http://www.rsturbo.nl/joris/050505_165850.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rsturbo.nl/joris/050505_165904.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rsturbo.nl/joris/050505_184414.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rsturbo.nl/joris/050505_184422.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rsturbo.nl/joris/050506_131603.jpg

Het was een hele klus, met de slijptol het halve kastje weg gehaald en gezorgd dat de laptop ook in het kastje netjes dicht kan.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Heeft iemand enig idee hoe ik de lichtopbrengst van mijn tft laptop schermpje kan verbeteren?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

1. Doet klikkos hieros
2. En is dat hele handige Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifknopje je al opgevallen?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Erasmo schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:51:
1. Doet klikkos hieros
2. En is dat hele handige [afbeelding]knopje je al opgevallen?
1. Google heb ik al gebruikt. heb je zelf gekeken wat voor resultaten je krijgt bij google?

2. Dat knopje ken ik ja :P Ik wilde alleen het topic eventjes ermee kicken.

Laat ik trouwens maar niet die eerste vraag hier stellen. Dat hoort er niet thuis denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door jorisdekloris op 11-05-2005 15:01 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Toch een aantal vraagjes.

1
Heeft er iemand ervaring met de Belkin omvormer (140W)? Vond deze nl nogal goedkoop (€50) voor een dergelijk merk.

2
Target verkoopt ook 7" monitoren en hebben voor ong €100 een in-dash monitor. Helaas geen touchscreen. Maar is het mogelijk om deze monitor te vervangen voor een lilliput? Dan houd ik nl weer een monitor over die uiteraard in de hoofdsteun verwerkt wordt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Laatst online: 08-09 15:59

Wizardtm

>>> H20 <<<

The Dolf schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:31:
2
Target verkoopt ook 7" monitoren en hebben voor ong €100 een in-dash monitor. Helaas geen touchscreen. Maar is het mogelijk om deze monitor te vervangen voor een lilliput? Dan houd ik nl weer een monitor over die uiteraard in de hoofdsteun verwerkt wordt.
Goed idee ! Waar heb je deze schermpies gezien ?

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wizardtm schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 08:44:
[...]

Goed idee ! Waar heb je deze schermpies gezien ?
Hier

Vermeld het resultaat ;).

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Lijkt me onbegonnen werk.
Heb het zelf ook eens geprobeerd, had vorig jaar nog een indash scherm in de auto, lilliput later erbij gekocht, geprobeerd in het indash frame te zetten, kwam zeker 0,5 cm tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou precies met de voedingen ?

Ik zie wel Opus boot/auto voedingen maar deze zijn erg prijzig.
Nu zag ik ook een M1 voeding staan,.. maar nou vraag ik me af is dit betrouwbaar ?
Van Opus weet ik dat ze goed werken maar M1 niet,.. iemand ervaringen mee ?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Vrijdag mijn eerste testdrive gehad met mijn car-pc/mp3 player.

Ik heb een Siemensbox gebruikt die op 19v loopt samen met een std. auto laptop
voeding en een palm als besturing.

Mandrake linux als OS en http://www.giantdisc.org/ om mp3's te spelen/palm aan
te sturen.

Alles werkte wel, maar ga nog wel op zoek naar iets wat gemakkelijker te bedienen
is voor in de auto.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds enige tijd ook bezig geweest met een carputertje en het gaat lekker!!!

Ik maak gebruik van een 1ghz Compaq desktop pctje in combinatie met Meedio software
Voor de Navigatie gebruik ik MapMonkey!!!!

Verdere specs zijn:
  • 300 Watt Omvormer
  • 256 Mb geheugen
  • 10 gb HD
  • Gamecube >:) (controller voorin weggewerkt!)
  • bluetooth navigatie
  • ATI remote wonder om de software te bedienen. (Plugin beschikbaar voor Meedio!! 8) )
ff paar fototjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.bieze-online.nl/modules/coppermine/albums/userpics/carputer/IMG_5292.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.bieze-online.nl/modules/coppermine/albums/userpics/carputer/IMG_5291.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.bieze-online.nl/modules/coppermine/albums/userpics/carputer/IMG_5296.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.bieze-online.nl/modules/coppermine/albums/userpics/carputer/IMG_5298.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.bieze-online.nl/modules/coppermine/albums/userpics/carputer/IMG_5295.JPG

Het werkt verder super!! Computer gaat in hybernate als ik Meedio afsluit. De power knop en de leds heb ik voor in de auto weggewerkt, zodat ik altijd kan zien of de pc aan of uit staat. Tevens kan ik voor in auto de omvormer ook nog aan/uit schakelen.

Het enige probleem wat ik heb ik het geluid |:( Ik gebruik een fm-modulator hiervoor, maar deze blijft maar storen, wat ik ook probeer :S

Tis geen super combinatie maar het werkt verder allemaal perfect!! DvDtje, mp3tje, Navigatie alles werkt in combinatie met Meedio!!! _/-\o_

Ik zal nog wel een paar fototjes plaatsen als er nog mensen nieuwsgierig zijn!!! O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke plugin heb je dan voor die mapmonkey in meedio? Kvind het er wel erg leuk uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt ook super!! 8)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:54:
Welke plugin heb je dan voor die mapmonkey in meedio? Kvind het er wel erg leuk uitzien :)
dat is de Destinator3 plugin van http://www.cynian.net/ind...=carputer&middle=d3plugin

kun je ook gebruiken samen met netstumbler!!..........check de link maar eens..
Ik heb volgens mij ook nog een handleiding daarvoor gemaakt om destinator in Meedio te krijgen!!... als daar interesse naar is moet je het ff zeggen!.. ;)

in het forum van www.mp3car.com waren ze ook nog bezig met een plugin voor destinator, maar daar heb ik een aantal weken niet gekeken dus weet zo niet of daar progressie mee is!!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Het enige probleem wat ik heb ik het geluid |:( Ik gebruik een fm-modulator hiervoor, maar deze blijft maar storen, wat ik ook probeer :S
Welk merk radio heb je?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de JVC KD-LH7R
Afbeeldingslocatie: http://salzburg.com.geizhals.at/img/pix/34166.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik neem dat je op die radio een AUX ingang hebt. Misschien is het wel mogleijk als je zoekt naar een soortgelijke Cable Hack:

Autoradio, vreemde tekst in gebruiksaanwijzing

Je maakt dan deze kabel: http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=197

Ik zoek nog ff verder naar die cable hack voor je.

[ Voor 25% gewijzigd door jorisdekloris op 24-05-2005 11:28 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisdeKloris schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:24:
Ik neem dat je op die radio een AUX ingang hebt. Misschien is het wel mogleijk als je zoekt naar een soortgelijke Cable Hack:

Autoradio, vreemde tekst in gebruiksaanwijzing

Je maakt dan deze kabel: http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=197

Ik zoek nog ff verder naar die cable hack voor je.
Ik heb momenteel weinig tijd ivm afstuderen, maar ik zal zeker dit eens gaan onderzoeken!! thanx 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:31:
[...]

Ik heb momenteel weinig tijd ivm afstuderen, maar ik zal zeker dit eens gaan onderzoeken!! thanx 8)
Ik kan de hack niet meer vinden :( Als je het schema hebt is het een stuk van een taartje om te solderen.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die kabel creert gewoon een audio in van je cd changer ingang??..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Exact, Die kun je die niet meer voor je CD-wisselaar gebruiken :P

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah, die heb ik toch al niet.................en ik heb net ff in de auto gekeken, maar daar heb ik wel een knoppie voor cd-ch...............oftewel ch-changer!!..............dus moet lukken!! maar eens achter in de radio kijken!!!!

update: Is het niet vaak zo dat die ingang het alleen doet als er een cd wisselaar achter zit??...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Bij de pioneer kun je in de congifuratie aangeven of hij aan of uit moet. RTFM :P

Tierelier

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.