[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.791 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:17:
Yow, ik ga binnenkort ook een carputer in elkaar klussen en nu zie ik overal dat jullie mapmonkey gebruiken als gps navigatie app. maar ik krijg hem niet aan de praat.
Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen om het te laten werken (dat 16mb ding is een demo zo te lezen).
zijn er nog ervaringen met programmas als route66 ofzo?
Ik heb thuis nog een server staan met een amd 1400 erin en die ben ik van plan te gaan verbouwen voor dit projectje in samenwerking met het liliput schermpje van myelec en de BU303 gps muis. kunnen jullie mij vertellen welk navigatiesysteem jullie gebruiken en of het een beetje werkt? (en waar ik hem kan downen natuurlijk;))
alvast bedankt
bacardi
Op http://www.inkoopacties.net/topic/kqc1vntf kunnen ze voor 215,- euro incl. verz. aan de lilliput schermpjes komen. Alleen moet er nog een organisator worden gevonden.

Ook de gps muis wordt aangeboden op http://www.inkoopacties.net/ia/5hqc6kng/1/5c5cmvrc voor 60,- euro.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent, alleen wat gebruik je als voeding voor je carpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-08 22:37

chaser

zijn er ook usb radio mogelijkheden met RDS?
Want het toch knap cool als ik ook de rds informatie op een scherm in de auto heb in plaats van een autoradio met RDS

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Ik heb gisteren mapmonkey gedownload, maar de europa kaarten zijn echt super karig wat betreft detail. heel heerenveen bestaat uit 3 straaten, weet iemand ook "demo" kaarten die wel volledig zijn ?

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

chaser schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:33:
zijn er ook usb radio mogelijkheden met RDS?
Want het toch knap cool als ik ook de rds informatie op een scherm in de auto heb in plaats van een autoradio met RDS
Als je nog even geduld hebt... Op mp3car.com zijn een aantal mannen bezig om er zelf 1 te maken! Ze zijn in de test-fase. Het ziet er veel belovend uit! Ik wacht daar in ieder geval op!
mkanon schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:41:
Ik heb gisteren mapmonkey gedownload, maar de europa kaarten zijn echt super karig wat betreft detail. heel heerenveen bestaat uit 3 straaten, weet iemand ook "demo" kaarten die wel volledig zijn ?
Als je even een eindje terug leest, dan kun je ze zo vinden... Zoeken is toegestaan...

[ Voor 31% gewijzigd door Rum op 21-02-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Ik heb momenteel een laptop in m'n auto gebouwd, geluid gaat via een versterker naar de speakers van mijn wagen.

Nu heb ik een ENORM geruis op mijn speakers wanneer ik mijn 7" TFT scherm aanschakel. Schakel ik mijn TFT niet aan, dan heb ik geen geruis.

Nu is het zo dat ik via een 12V/220V converter de laptop voedt, mijn lilliputter voedt. De stroomkabels van mijn versterker zijn momenteel aangesloten op die converter (langs de 12V kant natuurlijk). Zou dit eventueel verholpen kunnen worden door de versterker onmiddellijk op de batterij aan te sluiten, want mijn insziens is de converter overbelast en zorgt dit voor ruis.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:03:
Eindelijk EEEEEIndelijk werkt mijne carputer :) Kheb nu gewoon zo'n velleman invertor gekocht naar 230V en nu overleeft hij zelfs het starten van mijn wagen. Het kan niet beter, echt een aanrader dus.
Ik heb er zonet 60 km mee gereden aan een stuk en geen enkel probleem gehad (invertor wordt helemaal niet warm, hij blijft zelfs ijzeg koud :) ) Het is een velleman 300W invertor, biept niet, maakt geen storing op de luidsprekers dusja ideaal _/-\o_ en voor 60 €had ik hem.

Het enige dat ik nu nog moet vervangen is mijn moederbordje want het on board geluidskaartje is crap, als ik de muziek helemaal open zet beginnen dansplaatjes soms trager te spelen en al ...
Heb je hier ook een linkje van want ik kan hem niet vinden ...was 60 euro nieuwprijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 08:07:
Ik heb een vraag. Ik heb momenteel een laptop in m'n auto gebouwd, geluid gaat via een versterker naar de speakers van mijn wagen.

Nu heb ik een ENORM geruis op mijn speakers wanneer ik mijn 7" TFT scherm aanschakel. Schakel ik mijn TFT niet aan, dan heb ik geen geruis.

Nu is het zo dat ik via een 12V/220V converter de laptop voedt, mijn lilliputter voedt. De stroomkabels van mijn versterker zijn momenteel aangesloten op die converter (langs de 12V kant natuurlijk). Zou dit eventueel verholpen kunnen worden door de versterker onmiddellijk op de batterij aan te sluiten, want mijn insziens is de converter overbelast en zorgt dit voor ruis.

Iemand een idee ?
Kan het niet zijn dat je stroomkabels en je geluidskabels te dicht bij elkaar liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je moet heel erg goed uitkijken met je stroomkabels. Als je je pc uit de auto haalt (als dat kan) en je sluit hem aan is het dan nog zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:05:
[...]

Op http://www.inkoopacties.net/topic/kqc1vntf kunnen ze voor 215,- euro incl. verz. aan de lilliput schermpjes komen. Alleen moet er nog een organisator worden gevonden.

Ook de gps muis wordt aangeboden op http://www.inkoopacties.net/ia/5hqc6kng/1/5c5cmvrc voor 60,- euro.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent, alleen wat gebruik je als voeding voor je carpc?
ja opzich wel carlover maar het ging mij eigelijk meer om de software die voor de gps gebruikt wordt.. die mapmonkey werkt niet bij mij namelijk...
wat die voeding betreft, ik ga een 12->220 converter bestellen.. kan ik ook de pc nog uit mijn auto in mijn huis laten draaien... makkelijk voor onderhoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:19:
[...]

ja opzich wel carlover maar het ging mij eigelijk meer om de software die voor de gps gebruikt wordt.. die mapmonkey werkt niet bij mij namelijk...
wat die voeding betreft, ik ga een 12->220 converter bestellen.. kan ik ook de pc nog uit mijn auto in mijn huis laten draaien... makkelijk voor onderhoud!
Ik heb Destinator 3 nog hier op mijn pc staan, + de kaarten Benelux, Frankrijk en Duitsland van http://www.mio-tech.be/. Deze zijn zonder problemen te gebruiken met de oude Destinator wat nu Map Monkey is geworden. Ook heb ik nog de "Dutch interface" en "Dutch Language" bestanden.

Dus als je interesse hebt kan ik het programma wel via e-mail of MSN versturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyber Spy op 23-02-2005 18:28 ]

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 23:59

ixi

Ik ben van plan op korte termijn een PC in m'n auto te planten. Eerst voor de 'standaard' functies: navigatie, mp3, dvd/video, webcam, (simpele) spelletjes. Als kennistechnologie-student leek het me wel interessant om hier in de toekomst wat verder mee te gaan. Nu zat ik eens te denken...

Zijn er mensen die:
  • Een afstandsmeter op hun carPC hebben aangesloten? Zodat je de afstand tot stoep of auto die voor je rijd kan uitlezen?
  • Een GSM op de carPC hebben aangesloten, en dat als je deze belt hij kan vertellen waar de auto zich bevindt? Lijkt me een hele handige optie voor anti-diefstal Mits de pc vanzelf aangaat bij het starten natuurlijk.
  • Fingerprint apparaat erop hebben aangesloten om zo de auto te starten? Of om bijvoorbeeld playlists aan een vingerafdruk te koppelen.
  • Een mogelijkheid hebben gevonden om de carPC te laten communiceren met de boordcomputer van de auto?
  • Weten hoe je een systeem maakt dat kan zien of de auto wegglijd? Over/onder-stuur detecteren dus.
Redelijk ver gezocht allemaal.. maar als bovenstaande allemaal mogelijk is kan je natuurlijk een hele 'slimme' auto krijgen. Zo kan je bijvoorbeeld als je weet wat voor remweg je hebt bij een bepaalde snelheid en je weet de afstand tot je voorganger de computer laten ingrijpen (of een signaal laten geven) als de auto voor je een noodstop maakt. Of exact een 0-100 tijd meten :P Komen natuurlijk heleboel praktische problemen bij kijken (in een bocht, wegdek verschillen etcetcetc), maar lijkt me leuk om allemaal mee te spelen :) Beeldherkenning zou natuurlijk helemaal leuk worden, maar dat is nog te lastig lijkt me.

Ik heb zelf niet alle topics doorgelezen, aangezien er in de openingspost hier weinig niks over stond ben ik ervan uitgegaan dat dit niet voorbij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Cyber Spy schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:28:
[...]

Ik heb Destinator 3 nog hier op mijn pc staan, + de kaarten Benelux, Frankrijk en Duitsland van http://www.mio-tech.be/. Deze zijn zonder problemen te gebruiken met de oude Destinator wat nu Map Monkey is geworden. Ook heb ik nog de "Dutch interface" en "Dutch Language" bestanden.

Die files staan ook gewoon online, al is het soms ff zoeken. Ik heb ze op m'n server staan.

Destinator (de oude) is hetzelfde als Mapmonkey, alleen is Mapmonkey op basis van de demo-DLL. Verder zijn ze identiek. De voicepacks werken (dus) ook gewoon onderling.

Voicepacks uitpakken:
C:\DestinatorApps\Destinator\Common\Interface\Voice

Languagepacks uitpakken:
C:\DestinatorApps\Destinator\Common\Interface\Visual

http://files.djsmiley.com/mapmonkey/voicepack/dutch.zip
http://files.djsmiley.com/mapmonkey/languagepack/dutch.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
ixi schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:57:
....

Zijn er mensen die:[list]• Een afstandsmeter op hun carPC hebben aangesloten? Zodat je de afstand tot stoep of auto die voor je rijd kan uitlezen?
• Een GSM op de carPC hebben aangesloten, en dat als je deze belt hij kan vertellen waar de auto zich bevindt? Lijkt me een hele handige optie voor anti-diefstal Mits de pc vanzelf aangaat bij het starten natuurlijk.
Kan, alleen moet je dan een soort wake-on-ring maken waarbij ie opstart bij een gsm signaal en daarna bv via SMS de GPS Coordinaten terugstuurd en dan weer afsluit. Hoe? geen idee, dat wordt zelf proggen ;)
• Fingerprint apparaat erop hebben aangesloten om zo de auto te starten? Of om bijvoorbeeld playlists aan een vingerafdruk te koppelen.
Auto starten kan, als je dat fingerding combineerd met een relais ofzo op de par.poort. Alleen afhankelijk van OS wel storingsgevoelig en je PC moet eerst booten, en daarnaast twijfel ik aan de veiligheid van zo'n systeem.
• Een mogelijkheid hebben gevonden om de carPC te laten communiceren met de boordcomputer van de auto?
Dat is eenvoudig, als je auto maar (ongeveer) van na 2001 is. Zoek eens (is ook al eerder langsgekomen in dit topic) op OBD-II.
http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=37
• Weten hoe je een systeem maakt dat kan zien of de auto wegglijd? Over/onder-stuur detecteren dus.[/list]...
Misschien via OBD-2 de status van ABS uitlezen, of anders een of ander systeem dat de wielen onafhankelijk vergelijkt op rotatiesnelheid (bij slip of glijden zullen de wielen niet gelijkmatig draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixi
  • Laatst online: 27-08 23:59

ixi

DJSmiley schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:08:
Kan, alleen moet je dan een soort wake-on-ring maken waarbij ie opstart bij een gsm signaal en daarna bv via SMS de GPS Coordinaten terugstuurd en dan weer afsluit. Hoe? geen idee, dat wordt zelf proggen ;)
Zelf proggen is geen probleem. Als ik niet kon proggen had ik het niet durven zeggen :) Eens kijken wat m'n PC met m'n half-defecte Samsung E700 kan :)
Auto starten kan, als je dat fingerding combineerd met een relais ofzo op de par.poort. Alleen afhankelijk van OS wel storingsgevoelig en je PC moet eerst booten, en daarnaast twijfel ik aan de veiligheid van zo'n systeem.
Daar heb je wel gelijk in ja. Ik weet niet hoe goed fingerprint dingetjes op dit moment zijn. Wat bijvoorbeeld zou kunnen is dat je na het starten 2 minuten de tijd hebt om je vinger te laten scannen.
Dat is eenvoudig, als je auto maar (ongeveer) van na 2001 is. Zoek eens (is ook al eerder langsgekomen in dit topic) op OBD-II.
Thanks! Net na het posten kwam ik op een page die daar uitleg over gaf. Helaas rijd ik momenteel in een BMW uit '91 dus dat wordt lastig. Maarja, zal vast wel een andere manier zijn... zoeken zoeken zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56
ixi schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:23:
[...]

Helaas rijd ik momenteel in een BMW uit '91 dus dat wordt lastig. Maarja, zal vast wel een andere manier zijn... zoeken zoeken zoeken!
of een nieuwe auto kopen natuurlijk :P

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

GRAAG!!! ben gek van dat zoeken! iedere keer die demo grrr
bacardi_lemon@hotmail.com das mijn msn add me plz!
alvast bedankt!
bacardi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkanon schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:30:
[...]

Heb je hier ook een linkje van want ik kan hem niet vinden ...was 60 euro nieuwprijs ?
Gevonden nieuw idd in de elektronicashop hier 10 km van www.dtron.be ze staan op www.velleman.be

Mocht je er nergens geen vinden, dan ik je er één toesturen ook hoor maar enk dat er 15 €postkosten bijkomen dan :( als je van nederland bent. in blegie zou dat moeten lukken voor 8 euro ofzo

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Ik heb nu Mapmonkey met Benelux draaien!! die zijn goed actueel want zelfs mijn straat staat er in! en die bestaat nog maar 2jaar! aanrader dus!

Nog een paar dingen zit ik mee! ik wil eigenlijk wel voor de budget carpc gaan.. dus!

kan ik met een zo'n mini-itx op 800mhz : GPS(mapmonkey),DVD,MP3 draaien ? (zoja icm met ??? MB geheugen ?)

Ik heb op die velleman site ook een 150 watt inverter gezien. Kan die icm met het mini-itx bordje en wat voor voeding moet ik dan hebben ? want ik zie alleen maar 250/300 watt voedingen en dat is dan toch te zwaar ? of neemt het bordje(icm hd,cd etc) dat niet en maakt het dus niet uit of je een 300watt voeding op een 150watt converter aansluit...

Nog een laatste vraag ... in hoeverre is het nu wel verstandig om een 2,5 inch laptop hd te gebruiken i.p.v een gewone. Zijn de trillingen zo erg ? als ik hem nu op flexibel rubberren pootjes zet.. ik heb namelijk nog een oude 8GB liggen.. dat scheelt me ook weer :D

hoop dat deze vragen een antwoord krigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

inderdaad, ik heb ook intresse in een werkende setup, ik krijg het spul wat ik heb gevonden niet aan de gang...
msn mailadres is Quark@chello.nl
en mijn mail adres is MSeijkens@chello.nl

ik hoor graag wat...

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:01:
[...]

inderdaad, ik heb ook intresse in een werkende setup, ik krijg het spul wat ik heb gevonden niet aan de gang...
msn mailadres is Quark@chello.nl
en mijn mail adres is MSeijkens@chello.nl

ik hoor graag wat...

grtz
't is niet zo moeilijk allemaal hoor..

• Download mapmonkey vanaf www.mapmonkey.net
• Installeer Mapmonkey. Hij zal terechtkomen in c:\destinatorapps\
• Download (bv) kaart van Benelux vanaf www.mio-tech.be (of nieuwere kaarten die je aan kan schaffen of van een PDA kunt halen
• Pak de miomap exe's uit en kopieer de files hiervan (WCE_A.TXT enz) naar c:\destinatorapps\destinator\Benelux\ (mapnamen mag je zelf geven, meerdere kaarten kan (dus) ook
• Vervang c:\destinatorapps\destinator\destdll.dll voor een full-versie DLL als je uit de demo modus wilt komen. Deze dll staat her- en der nog wel op internet, zat bij de vorige versies van mapmonkey in (Destinator) en krijg je als je de SDK (Software Development Kit) aanschaft). Met de demo DLL kun je max 3Mb aan mappen laden, useless dus ;)
• Download indien gewenst voicepacks om spraakaansturing in nederlands te krijgen: http://files.djsmiley.com/mapmonkey/voicepack/dutch.zip Uitpakken naar c:\destinatorapps\destinator\common\interface\voice

En gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post verwijderd i.v.m. (c)

overigens is het al opgelost

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het volgende probleem met mapmonkey:
als ik een lange route kies dan pakt hij echt wegen door bij wijze van spreken woonwijken als er daarnaast een snelweg loopt eerder dan de snelweg!
ik weet niet waarom dit zo is (waarschijnlijk omdat de weg IN METERS korter is) maar ik krijg het niet gewijzigd.... iemand enig idee? (dat knoppie van shortest/quickest werkt niet) en wat ik hieraan kan doen?
bacardi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit is door een goedkope GPS ontvanger die niet zo accuraat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor, ik heb degene die iedereen nu heeft volgens mij, die BU-303... prachtdingetje... volgens mij is het in de software dat hij naar de KORTSTE route blijft kijken in meters ipv naar de max. snelheid kijkt... maar is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:44:
nee hoor, ik heb degene die iedereen nu heeft volgens mij, die BU-303... prachtdingetje... volgens mij is het in de software dat hij naar de KORTSTE route blijft kijken in meters ipv naar de max. snelheid kijkt... maar is dit normaal?
Je zegt het zelf al... de kortste route... dat is wat anders als de snelste route. Bij het VDO Dayton navigatie systeem van mijn ouders gaat dat net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:44:
Zoals hierboven gezegd... dit is bij elke/de meeste systemen zo. Zij doen wat jij zegt... jij zegt... kortste route... krijg je de kortste route. Neem ook maar eens de routeplanners op internet. Die geven vaak bij kortste route inderdaad de kortste route. Als ik van hier naar de andere kant van de stad wil en ik vraag om de kortste route krijg ik echt niet de snelste. Dus probeer maar je optie snelste route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
  • Laatst online: 10-09 16:30
Ik heb een probleem met het afspelen van Divx om mijne CarPC.
Is een Epia M1000, 512MB, en 80 Watt power adapter.
Alles speelt goed zoals MP3 en GPS, maar als ik een Divx afspeel, dan slaagt mijn PC na een paar minuten gewoon direct af, dus geen clean shutdown.
De 80 Watt voeding zou normaal meer dan genoeg moeten zijn, want ik heb er enkel mijn Lilliput scherm, en een harde schijf op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hakira007 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:23:
Ik heb een probleem met het afspelen van Divx om mijne CarPC.
Is een Epia M1000, 512MB, en 80 Watt power adapter.
Alles speelt goed zoals MP3 en GPS, maar als ik een Divx afspeel, dan slaagt mijn PC na een paar minuten gewoon direct af, dus geen clean shutdown.
De 80 Watt voeding zou normaal meer dan genoeg moeten zijn, want ik heb er enkel mijn Lilliput scherm, en een harde schijf op aangesloten.
KOELING IN ORDE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:45
De liliput mag volgens mij ook direct op de accu. Je zou dit kunnen proberen. Evt zou je een zwaardere omvormer of accu kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
Heb het probleem al gevonden denk ik, ik gebruikte steeds Video van MediaCar, gisteren voor de eerste keer gewoon een Divx afgespeeld met Windows Mediaplayer, en geen uitval meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hakira007 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:46:
Heb het probleem al gevonden denk ik, ik gebruikte steeds Video van MediaCar, gisteren voor de eerste keer gewoon een Divx afgespeeld met Windows Mediaplayer, en geen uitval meer gehad.
Je hebt ergens de optie dat je pc bij een fatal error opnieuw opstart, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
Probleem was dat de pc niet meer opstarte na de uitval, je kunt de uitval vergelijken met het uittrekken van de stroomstekker van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, weet iemand of ik het lilliput schermpje direct aan mijn 12v van m,ijn atx kan hangen?
mijn kabel is door een onnozel foutje doorgefikt, vandaar. en ik heb nu een 600W omvormer naar 220V in mijn auto en mijn 350W ATX voeding doet het niet hierop en mijn 250W voeding wel!
iemand enig idee hoe dit kan?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff bij de fabrikant nagevraagd, het schermkan direct op de 12V van de atx....
dat met dat voeding gedoe weet ik nog niet maargoed, hij draaid op 250W dus das voldoende.
heeft iemand nog een advies op radiokaarten (liefst usb)? ik moet alleen nog een radio in mijn pc en dan is hij wel af denkik;) morgen komt dvd slimline binnen;) heerlijk zon project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook begonnen.

Ik heb alleen één probleem. De pc waar ik mee bezig ben is een P3 733Mhz Nu had ik hem zover dat hij opstartte, komt ie in het begin met een melding dat de batterij op het moederbord niet goed is. Ik stel in de BIOS de tijd en datum opnieuw in en hij start goed op, loop als een tiet. Sluit ik hem af, kan ik hem niet meer opnieuw opstarten. Ik moet dan dat reset-knopje op het mobo indrukken. Ligt dit aan die batterij of aan iets anders. Want dit leek me wel een goede basis. Zit een 20GB harde schijf in. Nu moet ik alleen zelf een andere kast bouwen, maar ja, je doet werktuigbouwkunde en [u]metaal[/u] of niet. Of is het beter om hem van MDF of zo te maken.

Greetz Quincy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem al opgelost (Kon geen edit knop vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05-2016

I-1

Modbreak:Knip: spam

[ Voor 92% gewijzigd door F_J_K op 10-03-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Ten eerste, DjSmiley heel erg bedankt voor je uitleg over Destinator.. Draait als een trein nu en werkt beter dan Alturion :)

Ten tweede, voor diegenen die een mooi schermpje zoeken, zonder touchscreen, en er niet teveel geld aan willen besteden.. Er loopt hier een AnimoCheck voor 8inch schermpjes voor 100 euro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 20:10
Ten eerste: Geweldig topic is dit. Ben er nu al een paar uurtjes in aant rondkijken :)

Ik begin ook net met mn car-pc project, na lang zoeken, lezen, linkjes, dromen heb ik besloten het goedkoop te doen :) Hier mijn setup met prijzen tot nu toe:

- Systeem: Laptop compaq n-1020v (pIV2,4,256,60gb) met kapot lcd scherm : 70 euro (mazzeltje)
- Scherm: Datalux 12" touchscreen
- Laptop Auto voeding 120w 35 Euro (ebay)
- USB 2.0 hub 10 euro (ebay)
- FM transmitter 15 euro (ebay) (Tijdelijke oplossing ivbm binnenkort nieuwe auto)
- Wlan 54mbps PCMCIA of USB (moet nog kopen)
- GPS Polstar PGM-111 USB, 70 euro ongeveer (inkoopacties.net)
- 12v relais 30A op contactstroom achter autoradio met een kabel direct op de accu (die ligt er al voor mn versterker achterin) deze moet ik nog kopen

Waarom ik voor de laptop heb gekozen is: goedkoop, en een eigen accu zodat ik automatisch kan laten hibernaten als het stroom erafgaat na een paar minuten. Of nog ff bestanden overpompen via wifi zonder de auto accu leeg te trekken.
Mijn scherm is idd misschien iets te groot :) maar als het niet lukt kan ik die altijd weer verkopen dacht ik zelf.

Grootste Probleem: Ik heb nu een Golf IV maar die moet ik over 8 maanden verkopen door wegenbelasting veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te hoog (250 euro p3mnd), dus wil ik niet al te veel tijd in de instalatie steken en ik wil geen gaten in mn dashboard maken.

Ik denk erover om mijn laptop passagiers kant onder dashboard (bij voeten) te hangen aan de scharnieren van het lcd gebeuren (die er dus niet meer opzit). Dan kan de voeding gewoon in het handschoenenkastje liggen en de kabels kunnen direct de middenconsole in.

Aan schakelen pc: Denk dat ik gewoon direct een knop op de laptop soldeer die ik ergens bij de autoradio wegwerk. (ja ik ben simpel soms) :D

Verder moet ik nog maar zien of het gaat lukken met dat scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door elKnurrie op 19-03-2005 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kitemaster schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:37:
Ten eerste, DjSmiley heel erg bedankt voor je uitleg over Destinator.. Draait als een trein nu en werkt beter dan Alturion :)

Ten tweede, voor diegenen die een mooi schermpje zoeken, zonder touchscreen, en er niet teveel geld aan willen besteden.. Er loopt hier een AnimoCheck voor 8inch schermpjes voor 100 euro :9
De prijs staat ondertussen al op 115 euro, nog steeds niet veel natuurlijk, maar 100 euro zou wel spotgoedkoop zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier hoe ik het beste de mp3's van mijn gewone harde schijf naar mijn carputer harde schijf kan kopieren?? Kan ik deze er gewoon bijhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 08:35:
Weet iemand hier hoe ik het beste de mp3's van mijn gewone harde schijf naar mijn carputer harde schijf kan kopieren?? Kan ik deze er gewoon bijhangen?
kun je gewoon in je PC hangen zorg er wel voor dat hij van de goede HD opstart(carputer HD dus niet op IDE1 als master,daar hoort je boot schijf op)

En mag ik er verder op wijzen dat destinator3 NIET gratis is!!
Je hoort het pocket PC pakket te kopen wil je destinator3 legaal gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 08:35:
Netwerktouwtje naar je auto rollen of een WiFi kaartje in je carputer :?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Sinclair schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:36:
[...]

Netwerktouwtje naar je auto rollen of een WiFi kaartje in je carputer :?
Ik heb zelf een WiFi adapter in mijn auto zitten, maar dit duurd echt veel te lang om een groot aantal mp3's te kopieren naar mijn carputer. Ik gebruik nu dvd-rw om snel een groot aantal mp3's op mijn pc te zetten.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Cyber Spy schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:52:
[...]

Ik heb zelf een WiFi adapter in mijn auto zitten, maar dit duurd echt veel te lang om een groot aantal mp3's te kopieren naar mijn carputer. Ik gebruik nu dvd-rw om snel een groot aantal mp3's op mijn pc te zetten.
Ik gebruik een (externe) harddisk op USB2, heb tevens 220V in de auto dus voeding is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook bezig met een setup voor in me auto.

Als scherm ga ik een ps one lcd gebruiken. Alleen nu heb ik het volgende probleem.
Hoe in te bouwen. Ik wil graag een oplossing hebben waarbij mijn scherm uit de radio slot komt.

Hoeft niet automatisch te gebeuren. Ik had al contact opgezocht met digitalwww.com maar die laten na 3 mails niks meer van zich horen ?

Heeft iemand hier een oplossing voor. Zat zelf te denken aan een oude radio behuizing met daarin lade geleiders maar hoe dan verder kom ik maar niet uit.

Niet belangrijk maar misschien leuk om te melden hardware info

Mini Epia 500
15 Gig 3,5 hd (Maxtor)
USB GPS
USB flexibele toetsenbord
USB wifi dongle
19 Inch 2HE behuizing

Muis heb ik nog geen oplossing voor misschien een draadloze trackball

systeem hoeft alleen wat mp3's af te spelen en eventueel gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

Weet trouwens iemand hoe het zit met de flitser files van mapmonkey?
welke moet ik gebruiken in NL
Netherlands of Benelux (europe denk zowiezo niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand toevaliig waar zo'n systeem voor in de auto compleet te kopen is, dus met multimedia, navigatie, carkit, i'net, en touchscreen. Heb al meerdere malen hiervoor gezocht op google maar vind voornamelijk dingen in amerika en niet echt in nederland, oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:39:
Weet er iemand toevaliig waar zo'n systeem voor in de auto compleet te kopen is, dus met multimedia, navigatie, carkit, i'net, en touchscreen. Heb al meerdere malen hiervoor gezocht op google maar vind voornamelijk dingen in amerika en niet echt in nederland, oid?
Misschien is dit iets (best wel prijzig):
http://www.modguru.nl/cat...Path=35_36&products_id=62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-08 22:37

chaser

Dat is een mooi setje en voor wat je krijgt zeker niet duur

(als eerst maar eens mijn hami schermpjes er zijn)

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaser schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:20:
[...]

Dat is een mooi setje en voor wat je krijgt zeker niet duur

(als eerst maar eens mijn hami schermpjes er zijn)
Hier zit al een lilliput 7" touchscreen bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,
Nou het is zo goed als gelukt hoor!
ik zit nu met het volgende probleem.
ik heb een 12V->220V converter die ik ook idere keer uitzet maar nu wil het probleem dat als ik hem snachts uit heb en ik doe hem sochtends weer aan dat hij niet meer weet hoe mijn touchscreen werkt.. (geeft aan nieuwe hardware found en ik kan hem zo doorklikken met driverlokatie en dan doet hij het wel hoor) en hij is mijn compoort van mijn gps iedere keer kwijt.. mapmonkey snapt er dan geen hout meer van...
kan dit aan de batterij liggen die op het moederbord zit? of weet iemand iets anders waar het aan zou kunnen liggen... even over die batterij trouwens, hoe lang moet je pc aan staan voor het ding volledig opgeladen is en hoe lang duurt het voor hij weer helemaal leeg is vervolgens?
alvast bedankt!
bacardi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Laatst online: 09-09 20:10
Vaag is dat.. Je plugt je touchscreen en gps dan wel in dezelfde usb poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:39:
Binnenkort leverdt Eynstein ook complete carpc systemen eventueel inclusief scherm :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 14:00 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjendt schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:46:
Vaag is dat.. Je plugt je touchscreen en gps dan wel in dezelfde usb poorten?
Ja die blijven continu aangesloten.... alleen mijn stroom gaat er dus af en op een een of andere manier onthoud hij hem niet altijd... laten we zeggen dat hij het voor de helft van de keren wel onthoud en de andere helft niet.... best iritant.... iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:27:
[...]

Ja die blijven continu aangesloten.... alleen mijn stroom gaat er dus af en op een een of andere manier onthoud hij hem niet altijd... laten we zeggen dat hij het voor de helft van de keren wel onthoud en de andere helft niet.... best iritant.... iemand ideen?
Misschien de drivers ergens in een map zetten zodat ze automatisch worden herkend en geinstalleerd wanneer je de pc aanzet.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die staan gewoon in mijn sys32 mappie hoor.... windhoos kent ze ook gewoon maar hij onthoud ze niet lijkt wel.... ik krijg de popup van nieuwe hardware found en dan ziet hij ze wel gelijk..... das wat de touchscreen betreft... die gps moet ik af en toe gewoon rebooten... dan loopt ie wel maar dan op een andere compoort ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn HI 202E usb GPS receiver. Hij werkt blijkbaar wel maar
1) ofwel werkt hij en vind hij geen satelieten
2) hij werkt misschien maar stoort vooral de muis van mijn pc (drivers) Weet iemand drivers voor XP die wel werken en waarom vind hij geen satelieten (kapot?) zelfs al staat hij op mijn dak, hij vind er geen. En het is wel een haicom met een rond eijtje tussen in de kabel. Ik heb vroeger exact dezelfde gehad maar dan zonder zo'n eitje en die werkte perfect dus misschien zijn het mijn instellingen ofzo. Nog iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05-2016

I-1

was ook spam
:(

[ Voor 85% gewijzigd door I-1 op 18-03-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum

Rum

Iwan1981 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:02:
Ik ben zelf ook bezig met een PC in de auto ...
voor meer informatie zie ook wel de link in mijn SIG

Groetjes,
Je blijft ook gewoon proberen om reclame te maken hè?! Ondanks het feit dat je vorige post al als zijnde spam is verwijderd... beetje jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
M'n setup is klaar!

't is bij mij een tienjarenplan, ik klus net wanneer ik zin heb, en doe ook 10000 dingen tussendoor, dus echt tempo zit er niet in.

Anyway, er begint resulaat te komen, de voeding (met vertraagd uitschakelen en bufferaccu enz) was al klaar, nu ook de behuizing. Aangezien ik een laptop gebruik moest die voorzien worden van een aantal uitbreidingskaarten, hubje, behuizing, enzovoorts: Een laptop met alle snoeren los is niet zo'n succes.

De behuizing is gemaakt van aluminium (hoek)profielen. De boven- en onderzijde zijn bedekt met schuimrubber, zodat de laptop enigszins schok-absorberend ligt.

De laptop zit er uiteraard in, daarnaast een 7-poorts USB1 hubje (voor touchscreen, gps, enz). Deze hub krijgt eigen 5V voeding vanuit mn voedingsunit, zodat ik ook geen problemen heb met usb voeding. Tevens heb ik mn radio gesloopt, de E-Tech FM Mouse is uit zn behuizing gesloopt en in een DDS3 tapedoosje gepropt. Tevens is deze voorzien van een antennekabel zodat ik de autoantenne erop kan doen. Deze is, samen met de hub, vastgekit met een mooie klodder montagekit op de deksel.

Ook zit er een splitskabeltje in: PS2 (laptop) -> PS2 muis en keyboard. Keyboard kon ook wel via een USB docking ding, alleen heb ik dan geen keyboard support onder DOS, wat ik wel graag wou.

Aan de zijkant heb ik 2 PCMCIA kaarten. Deze moesten gesloopt worden omdat ze anders niet boven elkaar pastten. Deze zijn voor USB2 en Wifi. De USB2 kaart heb ik gesloopt om zodoende de kabels vertikaal te kunnen plaatsen. Hiervoor is een ouwe pinheader op de kaart gesoldeerd en heb ik een bracket van een moederbord richting voorzijde verlengd. De wifi kaart komt aan de achterkant uit, zodat hier de (externe) antenne op kan. Dit kaartje is een OEM Orinocco Gold card, zodat ik ook optimaal kan wardriven. (Wordt door Kismet prima ondersteunt)

Verder heb ik ook 100Mbit LAN aan de voorzijde: Hiervoor is een oude 3Com ISA netwerkkaart gesloopt (dremel rulez) en voorzien van een stukje UTP richting laptop ;)

CDRW drive is dus ook aan de voorzijde beschikbaar, kan ik onderweg CDtjes fikken, wardrive cd (iso) runnen, en snel restoren (ghostje gemaakt van hdd)

En nu de pics:

Binnenzijde
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/kast_open.jpg

Buitenkant
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/totaal.jpg

Kabelbos achterzijde De opening die je ziet (met bodemstukje) is ivm de koeling van de laptop, de fan van de CPU kan hierdoor vrijelijk zn lucht kwijt naar buiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/kabels.jpg

Voorzijde - 2x USB2, CDRW en LAN beschikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/voorzijde.jpg

Volgende stap: eens beginnen om de zooi daadwerkelijk de auto in te bouwen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 20-03-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Ik heb deel 1 van dit topic nu doorgenomen en gezocht op mp3car.com maar ben tot nu toe niet succesvol. Ik wil geen volledige CarPC gaan maken, maar enkel mijn laptop gaan gebruiken voor navigatie en eventueel muziek.

Ik wil de laptop op een goede manier bevestigen in mijn auto aan de passagierskant. Ik wil dan een powerkabel en een usbkabel (voor GPS) erin prikken. Navigatie-software opstarten en rijden maar. Naderhand de laptop er weer uithalen.

Als ik zoek op "laptop" en overige termen op in dit draadje en op mp3car.com kom ik veel laptops die gebruikt worden als carpc, maar deze worden dan bijvoorbeeld onder de stoel geplaatst.

Mijn vraag is dus op welke manier ik het beste mijn laptop (Asus S5200) in mijn auto (Peugeot 205) kan bevestigen, zodat ik het toetsenbord van de laptop als input gebruik en het scherm van de laptop als output, en of mensen hier al ervaringen mee hebben.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 00:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dan moet je denken aan een opzet als wat er in een politiewagen zit.
Een uitschuifbare plank in je dashboardkasje waar je je laptop op kunt monteren.
Anders een flinke standaard aan je middenconsole, beetje creatief moet je wel zijn.

Maar dat neemt een hoop ruimte in beslag of je hebt een klein laptopje......

Daarom kan je beter je laptop weg leggen en doorkoppelen naar een lost toetsenbodje en los scherm.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

lol een pc in je auto waar is dat dan voor nodig :?
Kijk als je met een laptop in de tuin zit vind ik het nog wat anders maar een comp in de auto :? :P

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
AeroTech2 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:38:
lol een pc in je auto waar is dat dan voor nodig :?
Kijk als je met een laptop in de tuin zit vind ik het nog wat anders maar een comp in de auto :? :P
uh... genoeg belangstelling, we zitten nu al in deel 3 hoor ;)

Anyway: navigatie, mp3, dvd, enz, is een stuk goedkoper dan een (bv) pioneer multimediaset van 2000 eur.

en daarbij, de ene bouwt een complete waterkoeling in z'n pc, de andere bouwt de pc in de auto, voor elk ding z'n eigen gekken zegmaar ;) tenslotte is t hier niet voor niets tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum

Rum

DJSmiley schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:48:
[...]

uh... genoeg belangstelling, we zitten nu al in deel 3 hoor ;)

Anyway: navigatie, mp3, dvd, enz, is een stuk goedkoper dan een (bv) pioneer multimediaset van 2000 eur.

en daarbij, de ene bouwt een complete waterkoeling in z'n pc, de andere bouwt de pc in de auto, voor elk ding z'n eigen gekken zegmaar ;) tenslotte is t hier niet voor niets tweakers.
Er zijn ook mensen die allebei doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan ook in de tuin met een labtop de carputer synchroniseren hahahaha
verzin het maar, er is altijd iemand gek genoeg!
heb nu ook een carpc puur omdat ik een oude pc had en mijn autoradio defect raakte... ik heb voor 500 euro extra zegmaar dvd, navigatie en TOUCHSCREEN en daar moet je bij een autoradio toch diep voor in de buidel tasten hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben overigens op zoek naar een goede usb radio voor in de auto... heeft iemand een goede ontvanger op usb die met radiator om kan gaan?!?! en zo ja, hoe storingsgevoelig is het ding?
alvast bedankt
bacardi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit/deze topic(s) al een hele tijd en ik ben nu eindelijk van plan ook een auto te gaan kopen en dan daarna een carputer erin te bouwen.
Nou wil ik misschien/waarschijnlijk een (kleine) cabrio kopen, zijn er nog extra dingen waar ik op moet letten bij het bouwen in een cabrio (behalve dat ik de ruimte letterlijk moet zoeken en alles erg goed moet wegwerken). Zijn er al meer cabrio's bekend (op internet) waar een carputer in zit ?

Uiteindelijk is het de bedoeling dan de carputer het volgende gaan doen/hebben:
MP3 - via line in van radio
Navigatie
DVD
WiFi
evt.
achteruitrij camera (auto composite op scherm?)
front cam (webcam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:07:
Ik volg dit/deze topic(s) al een hele tijd en ik ben nu eindelijk van plan ook een auto te gaan kopen en dan daarna een carputer erin te bouwen.
Nou wil ik misschien/waarschijnlijk een (kleine) cabrio kopen, zijn er nog extra dingen waar ik op moet letten bij het bouwen in een cabrio (behalve dat ik de ruimte letterlijk moet zoeken en alles erg goed moet wegwerken). Zijn er al meer cabrio's bekend (op internet) waar een carputer in zit ?

Navigatie
DVD
WiFi
evt.
front cam (webcam)
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=31952

Hier is iemand met carpc in een BMW M3 cabrio. Als je even verder zoekt op het forum van mp3car.com zal je er vast nog wel een aantal tegenkomen.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken een italiaan die heeft hem achter de stoel van een mx5 weten te krijgen... super mooi weggewerkt n een touchscreen voorin....
het kan wel dus maargoed...... hoeveel mogenlijkheden wil je verder... als je ruimte gelimiteerd is zijn je uitbreidingsmogenlijkheden dat vaak ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag ik ben een flinke tijd bezig geweest met het doorlezen van dit topic (pffft! :O :P ) maar ben nog niet zo ver dat ik alle waren in huis heb.

Ik heb een laptop (2ghz) overgekocht met een defect wat er voorzorgt dat het lcd scherm niet aangestuurd wordt (extern werkt wel). Een chipje op het moederbord schijnt defect te zijn. Nu heb ik dus niks aan het nog goede scherm van die medion MD 9783. Ik zat eraan te denken om die op een of andere manier als 2e monitor in de auto te gebruiken , maar dan voor achterin (14" is hij dacht ik). Ik weet niet of jullie weten hoe ik dit aan kan sluiten , want er zit nu wel een connector aan, maar zijn hier verloopstukjes voor of moet ik een hobby-bob inschakelen? :D

Als iemand het scherm zelf erg goed kan gebruiken en wil overkopen mag je me ook mailen op tonyballboa@hotmail.com met een leuk bod.

Verder ben ik er nog niet uit hoe ik het 7" schermpje (wat ik nog moet bestellen) ga bevestigen. Ik ben van plan om hem via een "carkit contstructie" onder mijn nog in te bouwen dvd speler ga bevestigen. Alleen ik wil hem dan wel removable maken natuurlijk en had begrepen dat die connectoren brak zijn (dat worden dus verloopstukjes solderen zucht). Iemand hier al ervaring mee?

Dan nog een laatste vraag: in die laptop zit een slimline dvd speler die je erin kan klikken als het ware (de connector klikt dan op die van de laptop intern), hoe krijg ik deze aangesloten op usb? Moet ik dan zelf iets gaan knutselen of zijn hier verloopjes voor? (ja toch, ja toch O+ )

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Op inkoopactie.net zijn nu wel hele coole indash schermpjes te koop. Ze komen van Modguru en kosten 320 euro. Dat blijft toch een hele investering. Weet iemand of het nog goedkoper kan met dezelfde features?? (indash, touchscreen, vga)

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrawler28
  • Laatst online: 28-06 17:13
Het is hier vaker gevraagt maar niemand heeft nog een antwoord gegeven.

Ik zelf zoek ook een eerdere versie van destinator waarin de destdll.dll nog zit die maps weer wil geven die groter zijn dan 3 mb.

als ik hier met P2P of google naar zoek krijg ik alleen maar bestanden die niet werken.
(gelijk errors in mapmonkey de 1e error = automation error etc)

weet iemand een oplossing of een link naar een goed bestandje ?

> dit is geen illegale actie om te doen. immers het programma is nog steeds freeware <

> probleem is door een got user voor mij opgelost tnx mates!

[ Voor 7% gewijzigd door Nightcrawler28 op 27-03-2005 21:44 ]

] systeem spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:07:

Navigatie
DVD
WiFi
evt.
front cam (webcam)
Ik ben ook al een geruime tijd met mijn cabrio bezig.
Wat bij bij vooral het beroertste was, was de achterbank, deze heeft een soort ijzeren plaat, en laat dus slecht de bassen uit de subs door, dit probleem is nu verholpen !
Qua inbouw, tja dat ligt aan welke cabrio, in een 205 word het krap, ik heb een renault 19, dit is een vrij ruime.
Op inkoopactie.net zijn nu wel hele coole indash schermpjes te koop. Ze komen van Modguru en kosten 320 euro. Dat blijft toch een hele investering. Weet iemand of het nog goedkoper kan met dezelfde features?? (indash, touchscreen, vga)
Ja op mijn manier, alleen ben je dan wel ff bezig

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~veldzich/renault19.nl/images/console/800/DSCN3143.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~veldzich/renault19.nl/images/console/800/DSCN3139.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door macmouse op 28-03-2005 13:19 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 14:58
Ik heb gisteren mijn car-pc website online gezet.
De hele insteek van het project was dat ik zowel scherm als systemkast eenvoudig kon verwijderen, en wel om de volgende redenen:

1) scherm eruit ivm diefstal
2) system eruit ivm updates e.d.
3) alles eruit en een unmodded auto interieur achterlaten, omdat ik nogal eens van auto wil verwisselen. Ik heb het systeem inmiddels in de derde auto zitten

Bekijk het maar eens: http://carpc.winand.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winand schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:31:
Ik heb gisteren mijn car-pc website online gezet.
De hele insteek van het project was dat ik zowel scherm als systemkast eenvoudig kon verwijderen, en wel om de volgende redenen:

1) scherm eruit ivm diefstal
2) system eruit ivm updates e.d.
3) alles eruit en een unmodded auto interieur achterlaten, omdat ik nogal eens van auto wil verwisselen. Ik heb het systeem inmiddels in de derde auto zitten

Bekijk het maar eens: http://carpc.winand.nl
Ik heb die gps muis hier ook liggen maar weet iemand waar je zo'n verloopstekkertje vind om van dat ronde naar USB te gaan want de mijne was van zo'n medion ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:18:
Ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat je enkel van USB naar PS/2 kon gaan.

Ik heb die gps muis hier ook liggen maar weet iemand waar je zo'n verloopstekkertje vind om van dat ronde naar USB te gaan want de mijne was van zo'n medion ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is geen PS2 aansluiting hoor, is een aansluiting naar PPC en naar autovoeding standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Laatst online: 02-04-2024
winand, is die beugel waar monitor op zit wel stevig genoeg? Zit er niet teveel spelling in wanneer je op het touchscreen drukt?

wat voor materiaal is het? Ik heb nu ook zoiets maar dan zit het naar mijn mening niet stevig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 14:58
@vic_tor:
Monitortje zit echt heel stevig. De beugel is van staal. Bij het maken /afstellen van de juiste buiging van die beugel, moest ie elke keer weer in de werkbank geklemd worden waarna ik er met een hamer de juiste vorm in kon slaan.
De beugel past echt exact in de sleuf die op het console zit. Om hem in de achterkant van de monitor te schuiven heb ik er een beetje vanaf gevijlt.
Wat nog meer extra stevigheid geeft is dat de linkerkant van het monitortje lichtjes tegen de buitenkant van de console drukt.
Bij het bedienen van het touchscreen of bij het over kuilen/drempels rijden geeft het monitortje geen krimp. Misschien heb ik wel geluk gehad dat het zo stevig is uitgevallen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje ik ben ook bezig met een car pc en instaleer meteen 5.1 geluid; nu is me vraag als ik eens lekker wil blazen kan me sound kaart dan ook op "all channel stereo" ? ik heb een Asus A7N8X en maak gebruik van het onboard sound systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Voor alle MapMonkey gebruikers:

Ik heb de database van gisteren (29 maart 2005) van www.flitspaal.nl geconverteerd naar een formaat wat MapMonkey snapt. Hierin staan alle bekende GATSO (flitspalen), rode-stoplichten camera's, toeritdoseringscams en overigen, zoals van de site.

Deze kun je gewoon importeren in MapMonkey, onder configuratie, advanced GPS, eerst database clearen en dan nieuw CSV file importeren..

http://www.djsmiley.com/p...etherlands_29_03_2005.csv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

DJSmiley schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:36:
Voor alle MapMonkey gebruikers:

Ik heb de database van gisteren (29 maart 2005) van www.flitspaal.nl geconverteerd naar een formaat wat MapMonkey snapt. Hierin staan alle bekende GATSO (flitspalen), rode-stoplichten camera's, toeritdoseringscams en overigen, zoals van de site.

Deze kun je gewoon importeren in MapMonkey, onder configuratie, advanced GPS, eerst database clearen en dan nieuw CSV file importeren..

http://www.djsmiley.com/p...etherlands_29_03_2005.csv
Vet 8)
Maar ik dacht dat ik al een database had van Nederlandse flitspalen enzo.
Effe denken hoe ik daaraan kom dan. Lijkt me sterk dat dat gewoon bij het programma zit :?

[edit]
Ohjawel toch gewoon op de site van mapmonkey bij downloads: http://www.shaunjones.uklinux.net/destinator3/download.shtml

[ Voor 9% gewijzigd door Atmoz op 31-03-2005 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
atmoz schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:48:
[...]

Vet 8)
Maar ik dacht dat ik al een database had van Nederlandse flitspalen enzo.
Effe denken hoe ik daaraan kom dan. Lijkt me sterk dat dat gewoon bij het programma zit :?

[edit]
Ohjawel toch gewoon op de site van mapmonkey bij downloads: http://www.shaunjones.uklinux.net/destinator3/download.shtml
yeps, alleen is die database toch ff iets ouder, deze heb ik met de data van flitspaal.nl van gisteren gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
DJSmiley schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:59:
[...]

yeps, alleen is die database toch ff iets ouder, deze heb ik met de data van flitspaal.nl van gisteren gemaakt ;)
Bedankt, ik heb hem geïmporteerd. Maar waar kan ik ergens zien of ze er allemaal goed instaan? Als ik onder plan route -> favorieten -> imported speed camera's kijk zie ik niks staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Zelf wil ik ook weer eens een pc in mijn auto gaan bouwen. Ik ben al een hele tijd op internet aan het rondkijken wat er zoal allemaal te krijgen is en of ik nog wat leuke/handige ideeën kan opdoen. Zo kom ik bijvoorbeeld uit op het volgende:

Ik wil niet dat de PC (door wat voor reden dan ook) nog aanstaat terwijl de auto langer dan 5 minuten uitstaat (accu wordt dus niet meer geladen). Nu zag ik op MP3CAR.com zo'n modules daarvoor liggen. Maarja die zijn natuurlijk veels te duur voor een tweaker. Die maakt dat uiteraard zelf >:)

Mijn vraag aan jullie: hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken? Ik kan microcontrollers programmaren dus daar moet wel iets mee te maken zijn dacht ik zo. Er moet iets komen dat als ik op de computer (start, afsluiten) doe, dat de pc dan ook echt WAT ER OOK GEBEURT uitgaat!!

Wie heeft hier goede ideeën voor? Of wie weet hoe zo'n module werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
atmoz schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:14:
.... Ik kan microcontrollers programmaren dus daar moet wel iets mee te maken zijn dacht ik zo. Er moet iets komen dat als ik op de computer (start, afsluiten) doe, dat de pc dan ook echt WAT ER OOK GEBEURT uitgaat!!

Wie heeft hier goede ideeën voor? Of wie weet hoe zo'n module werkt?
Een simpele vertragingsding bouwen op sleutelcontact. Heb ik ook... Ik sluit gewoon windows af, en loop dan de auto uit ;)

Na 3min gaat het zooitje vanzelf uit dmv een relais, en kan ie accu ook niet leegtrekken.

In feite heel simpel: Laat sleutelcontact een condensator opladen, en schakel via een (paar) transistors hiermee een relais. Sleutel erin: relais aangetrokken, alles onder spanning. Sleutel eruit: condensator ontlaad (dmv een potmeter parallel de ontlaadsnelheid regelen) en, als de spanning ver genoeg gezakt is, zal het relais automatisch afvallen.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/photos/images/IMG_6574.JPG

Schema en Multisim simulatie files heb ik nog wel ergens, maar 't is eigenlijk gewoon superbasic analoge electronica. Dmv een ICtje of microprocessor kun je t veel netter uitvoeren, nu valt ie gewoon af omdat relais te weinig spanning krijgt om vast te houden op een gegeven moment. Netter is natuurlijk een strakke wegvallende spoelspanning enz, maar goed, dit werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met 7" LCD TFT schermpjes van het merk SUPER (jaja...) in de auto? Die dingen worden op eBay massaal uit hongkong aangeboden en kosten geen drol, daarom vertrouw ik het niet zo. Googlen op SUPER 7" lcd heeft geen zin, want elk bedrijf vind zijn eigen LCD Tv natuurlijk super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

DJSmiley schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:20:
[...]

Een simpele vertragingsding bouwen op sleutelcontact. Heb ik ook... Ik sluit gewoon windows af, en loop dan de auto uit ;)

Na 3min gaat het zooitje vanzelf uit dmv een relais, en kan ie accu ook niet leegtrekken.

In feite heel simpel: Laat sleutelcontact een condensator opladen, en schakel via een (paar) transistors hiermee een relais. Sleutel erin: relais aangetrokken, alles onder spanning. Sleutel eruit: condensator ontlaad (dmv een potmeter parallel de ontlaadsnelheid regelen) en, als de spanning ver genoeg gezakt is, zal het relais automatisch afvallen.

[afbeelding]

Schema en Multisim simulatie files heb ik nog wel ergens, maar 't is eigenlijk gewoon superbasic analoge electronica. Dmv een ICtje of microprocessor kun je t veel netter uitvoeren, nu valt ie gewoon af omdat relais te weinig spanning krijgt om vast te houden op een gegeven moment. Netter is natuurlijk een strakke wegvallende spoelspanning enz, maar goed, dit werkt voor mij prima.
Bedankt, dat is al een redelijk goed begin. Hiermee ben je in ieder geval zeker dat je accu niet leeggetrokken wordt. Ik wilde eigenlijk ook nog wat hebben dat de computer al aangezet kan worden als je niet in de auto bent (via afstand dus). Dat kan niet met deze electronica. Maar ik moet nog eens denken of ik dat wel echt wil. (wilde dit eigenlijk zodat als de auto instap dat de muziek al draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:23:
Heeft iemand hier ervaring met 7" LCD TFT schermpjes van het merk SUPER (jaja...) in de auto? Die dingen worden op eBay massaal uit hongkong aangeboden en kosten geen drol, daarom vertrouw ik het niet zo. Googlen op SUPER 7" lcd heeft geen zin, want elk bedrijf vind zijn eigen LCD Tv natuurlijk super :)
Geen drol valt wel mee hoor, 60-70 GBP (Engelse pond). Komt bij gemiddeld zo'n 25 voor verzenden.

Resolutie is voor videobeelden wel te doen, maar voor leesbaarheid niet echt geschikt.. Daarnaast GEEN vga ingang voor zover ik kan zien. Wel breedbeeld. Resolutie: 480x234 pixels.. (480x3x234=336960 pixels)

(De Liliput dingen zijn 800x480 ter vergelijking... (=800x3x480=1152000 pixels)

85 GBP = 127 EUR.. En als je pech hebt komt er ook nog BTW/Invoerrechten bij, minimaal 19%, dan zit je al op 150 eur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb een soortgelijk 5" schermpje voor 100 euro gewoon hier in NL gekocht, wel geinig niet echt goed leesbaar maar met eigen software aangepast en werkt wel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
atmoz schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:32:
[...]

Bedankt, dat is al een redelijk goed begin. Hiermee ben je in ieder geval zeker dat je accu niet leeggetrokken wordt. Ik wilde eigenlijk ook nog wat hebben dat de computer al aangezet kan worden als je niet in de auto bent (via afstand dus). Dat kan niet met deze electronica. Maar ik moet nog eens denken of ik dat wel echt wil. (wilde dit eigenlijk zodat als de auto instap dat de muziek al draait).
Mijn pc boot in een sec of 30 ofzo, vind ik snel zat. Als je snellere boottimes wilt kun je kijken naar bv flashmedia als harddrive, en daar alleen windows op zetten. Andere optie is om HORM te gebruiken. (Hibernate Once, Resume Many). Dan hoef je "slechts" je geheugen weer in te laden en ben je draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:38:
[...]

Geen drol valt wel mee hoor, 60-70 GBP (Engelse pond). Komt bij gemiddeld zo'n 25 voor verzenden.

Resolutie is voor videobeelden wel te doen, maar voor leesbaarheid niet echt geschikt.. Daarnaast GEEN vga ingang voor zover ik kan zien. Wel breedbeeld. Resolutie: 480x234 pixels.. (480x3x234=336960 pixels)

(De Liliput dingen zijn 800x480 ter vergelijking... (=800x3x480=1152000 pixels)

85 GBP = 127 EUR.. En als je pech hebt komt er ook nog BTW/Invoerrechten bij, minimaal 19%, dan zit je al op 150 eur....
Je moet bij de aanbieders uit hongkong kijken, daar kosten ze 30-40 EURO, maar ze zijn dus neit echt geschikt om op de PC aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pc boot in 20 secs maar dan from hibernate hé. Dit doe ik altijd.

Nog ff over die pc laten aanstaan als de auto uit staat. Zolang m'n sleutel in m'n contactslot blijft zitten kan m'n pc blijven werken. Hij kan zeker 2 uur werken bij mij zonder ik startproblemen heb en dit met een ietsje zwaardere batterij in m'n wagen, een versterker van 4 keer 200 Watt en een omvormer van 150 WAtt voor mijn carputer :)

No problems dus op dat vlak dus een UUrtje bij jou moet zeker ook lukken hoor !

En aan DJ smiley : ik zou eigg ook wel zo'n vertraging willen, verkoop je er soms :) of vertragers met een automatische puls zodat m'n pc afslaat als ik sleutel verwijder :)

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
Ik heb nog een vraag over de ITPS.
Ik heb nog een schakelaar staan tussen mijn autocontact en de ITPS, en ik zet deze pas op als de auto gestart is.
De reden hiervoor is omdat ik schrik heb dat de ITPS gaan start kan overleven, of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 08:40
Nou lijkt me niet, zo'n ITPS is speciaal voor deze doeleinden ontworpen toch.
Die van mij hangt gewoon aan mijn contact, en 15 seconden nadat ik de sleutel heb omgedraait dan start hij op.
Lijkt me dat zo'n ding daar tegen kan, hij doet het nog steeds dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
Wat bedoelen ze dan met 'don't survive crank'?
Ik dacht dat dit betekende dat de ITPS het niet overleefde terwijl je de motor opstart als de pc afstaat, maar waarschijnlijk bedoelen ze dan hiermee dat je de motor niet mag opstarten terwijl je de pc al hebt opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
hakira007 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:38:
Wat bedoelen ze dan met 'don't survive crank'?
Ik dacht dat dit betekende dat de ITPS het niet overleefde terwijl je de motor opstart als de pc afstaat, maar waarschijnlijk bedoelen ze dan hiermee dat je de motor niet mag opstarten terwijl je de pc al hebt opstaan.
Hij overleeft het wel hoor, hij ontploft niet ofzo ;)

Wat ze ermee bedoelen: De voeding heeft te weinig buffercapaciteit om de spanningsdip op te vangen die ontstaat als je je motor start. Daardoor zal je PC hoogstwaarschijnlijk rebooten of vastlopen.

Op zich niet erg, alleen moet je er goed op letten dat je PC niet aan staat tijdens het starten, dus bijvoorbeeld bij een benzinepomp je pc afsluiten, starten, en weer opstarten. Niet echt ideaal (vind ik). Een grote condensator zoals in de car-audio of een klein accutje of een voeding met voldoende buffercapaciteit is dus wel aan te raden. (wel ontkoppelen van je accu dmv een diode ofzo, anders zal de startmotor alsnog dat ding leegtrekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:42:
[...]

Je moet bij de aanbieders uit hongkong kijken, daar kosten ze 30-40 EURO, maar ze zijn dus neit echt geschikt om op de PC aan te sluiten?
heb je hier een linkje van want ik ben wel benieuwd eigenlijk

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.