M'n setup is klaar!
't is bij mij een tienjarenplan, ik klus net wanneer ik zin heb, en doe ook 10000 dingen tussendoor, dus echt tempo zit er niet in.
Anyway, er begint resulaat te komen, de voeding (met vertraagd uitschakelen en bufferaccu enz) was al klaar, nu ook de behuizing. Aangezien ik een laptop gebruik moest die voorzien worden van een aantal uitbreidingskaarten, hubje, behuizing, enzovoorts: Een laptop met alle snoeren los is niet zo'n succes.
De behuizing is gemaakt van aluminium (hoek)profielen. De boven- en onderzijde zijn bedekt met schuimrubber, zodat de laptop enigszins schok-absorberend ligt.
De laptop zit er uiteraard in, daarnaast een 7-poorts USB1 hubje (voor touchscreen, gps, enz). Deze hub krijgt eigen 5V voeding vanuit mn voedingsunit, zodat ik ook geen problemen heb met usb voeding. Tevens heb ik mn radio gesloopt, de E-Tech FM Mouse is uit zn behuizing gesloopt en in een DDS3 tapedoosje gepropt. Tevens is deze voorzien van een antennekabel zodat ik de autoantenne erop kan doen. Deze is, samen met de hub, vastgekit met een mooie klodder montagekit op de deksel.
Ook zit er een splitskabeltje in: PS2 (laptop) -> PS2 muis en keyboard. Keyboard kon ook wel via een USB docking ding, alleen heb ik dan geen keyboard support onder DOS, wat ik wel graag wou.
Aan de zijkant heb ik 2 PCMCIA kaarten. Deze moesten gesloopt worden omdat ze anders niet boven elkaar pastten. Deze zijn voor USB2 en Wifi. De USB2 kaart heb ik gesloopt om zodoende de kabels vertikaal te kunnen plaatsen. Hiervoor is een ouwe pinheader op de kaart gesoldeerd en heb ik een bracket van een moederbord richting voorzijde verlengd. De wifi kaart komt aan de achterkant uit, zodat hier de (externe) antenne op kan. Dit kaartje is een OEM Orinocco Gold card, zodat ik ook optimaal kan wardriven. (Wordt door Kismet prima ondersteunt)
Verder heb ik ook 100Mbit LAN aan de voorzijde: Hiervoor is een oude 3Com ISA netwerkkaart gesloopt (dremel rulez) en voorzien van een stukje UTP richting laptop
CDRW drive is dus ook aan de voorzijde beschikbaar, kan ik onderweg CDtjes fikken, wardrive cd (iso) runnen, en snel restoren (ghostje gemaakt van hdd)
En nu de pics:
Binnenzijde
Buitenkant
Kabelbos achterzijde De opening die je ziet (met bodemstukje) is ivm de koeling van de laptop, de fan van de CPU kan hierdoor vrijelijk zn lucht kwijt naar buiten.
Voorzijde - 2x USB2, CDRW en LAN beschikbaar
Volgende stap: eens beginnen om de zooi daadwerkelijk de auto in te bouwen
[
Voor 7% gewijzigd door
DJSmiley op 20-03-2005 23:17
]