[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Er was een IA die ook liliput zonder touchscreen verkocht... rond de 170 180 euro dacht ik. Ik kan hem op IA.net alleen niet meer vinden :?

[edit]
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een barebone in een auto? Als dit lastig is ga ik wel ruilen voor een via plank...

[ Voor 34% gewijzigd door Roeligan op 26-01-2005 10:57 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

lilliput is zeker zo'n beetje de goedkoopste en ook de enigste met een vga aansluiting.. ik zit nog te twijfelen tussen touch en niet touch.. touchscreen is natuurlijk erg mooi... maar ik twijfel of het niet efficienter is om een kleine trackball i.c.m een klein toetsenbordje te gebruiken....

ik hoop dat iemand nog een merkje voor mij weet voor een budget vga schermpje tussen de 5/7 inch

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Volgens mij kom je niet onder liliput uit wat dat aangaat... Het budget verhaal is natuurlijk een voor sommige een issue. Als je echter naar het gemak kijkt, denk ik dat TS beter is dan muis/tr.ball keyb. optie. Denk aan tijdens rijden van mp3/film wisselen etc.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb mn touchpad binnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.voti.nl/common/touchpad.jpg

Alleen nu nog aansluiten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al veel positieve verhalen gehoord van het merk xenarc met ook vga en touch screen. Naar het schijnt zou dit een betere kwaliteit hebben, vooral dan het touch gedeelte.

Hij is wel iets duurder uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 08:40
@Megamind, werkt het een beetje.
Ik denk dat ik ze vandaag ook binnen krijg.
Je kan hem gewoon op de ps/2 aansluiten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
AEZscf schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:02:
@Megamind, werkt het een beetje.
Ik denk dat ik ze vandaag ook binnen krijg.
Je kan hem gewoon op de ps/2 aansluiten toch?
yup alleen de aansluiting op het padje is behoorlijk k*t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Megamind schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:26:
[...]

yup alleen de aansluiting op het padje is behoorlijk k*t.
Wat is er k*t aan als ik vragen mag? Zit gewoon een snoertje aan, of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nee geen snoertje maar een mini PCB aansluiting :P PS2 kabel afknippen en even de puntjes hard solderen, maar geen superlijm gebruiken 8)7 Ik dacht dat dat wel hard werd zodat hij de draadjes op zn plek hield maar het werd alleen maar een rommeltje!

Nu heb ik het gedaan met een lijmpistool en werkt wel goed :) XP herkend m gewoon enzo:

Afbeeldingslocatie: http://img192.exs.cx/img192/1222/test7rg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
haha, ik heb ze ook binnen, 2 stuks, nu nog maar eens even prutsen dan :D
Heb je een schema ervan dan Megamind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

ik mag voor mijn broer binnenkort een carputer bouwen ben al druk aan het uitzoeken ik ben zo vergekomen
inkoopacties.net• 7" VGA LCD Touchscreen Lilliput € 240,00
Informatique.nl• Toshiba 40Gb 2.5", 5400rpm, 16Mb, ATA100 2 x € 87,00 € 174,00
subtotaal € 174,00
Eynstein.nl• Dane-Elec 512 MB DIMM PC2100 (D1D266-06464) € 72,19
• Globalsat USB GPS Antenne BU303 € 68,13
• Procase Cubid CP-3677-B Mini ITX Zwart/zilver behuizing € 88,98
(voeding, ide naar 2.5inch )
• VIA Epia M10000 N € 161,98
subtotaal € 391,28
myelectronics.nl• ITPS 12V Power Regulator € 39,00
• External case USB 2.0 for 2,5” HD, cable included € 29,00
subtotaal: € 68,00 + 19% = € 80.92

Totaal = € 885 excl verzendkosten

zijn eisen zijn zeer goed geluid met fmradio en mp3. voor het fm ontvangst ben ik nog aan het zoeken want ik vind het onnodig om een tvkaart met fm tuner te kopen voor alleen radio. een cd/dvd drive komt er niet in ik hang een ide kabel buiten de kast zodat ik makkelijk een drive kan aansluiten of eventueel later een usb kastje. volgens eynstein.nl was de kwaliteit van de onboard geluidskaart prima, heeft iemand hier ervaring mee? de externe voeding ac adapter die bij de kast bij zit gebruik ik dus niet en wordt vervangen voor de itps. ben ik nog iets vergeten? of heeft iemand nog tip en suggesties?

fm radio mogelijkheden
• AVerMedia AVerRadio USB 25 euro http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/erdp07.html avermedia staat wel veel op de lijst van radiator maar deze nog niet, kan volgens via de ear input de antenne er wel op bouwen denk ik. • E-tech TV/Radio Stereo Card + AB
• Radio Xtreme USD 39.00
• PCI RadioLINK USD 29.00
probleem bij laatste 2 die mij het meest het beste lijken is hoe kom ik er aan :(

[ Voor 23% gewijzigd door gakkethijs op 26-01-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
Megamind schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:40:
Nee geen snoertje maar een mini PCB aansluiting :P PS2 kabel afknippen en even de puntjes hard solderen, maar geen superlijm gebruiken 8)7 Ik dacht dat dat wel hard werd zodat hij de draadjes op zn plek hield maar het werd alleen maar een rommeltje!

Nu heb ik het gedaan met een lijmpistool en werkt wel goed :) XP herkend m gewoon enzo:

[afbeelding]
Wat een pruts werk dat, krijg het nog niet voor elkaar.
Heb je nog tips voor mij? Volgens mij raken die draadjes elkaar binnenin die pcb aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Roeligan schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:52:
[...]
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een barebone in een auto? Als dit lastig is ga ik wel ruilen voor een via plank...
*bump* O-)

Ik heb een barebone (MSI MEGA 651 P4 2,4 HT) thuis over. De vraag dus of dit goed te gebruiken is, of dat ik beter een epia bordje erin kan zetten. Als dat zo is verkoop ik die barebone of ruil hem voor een epia bord...

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,

Ook hier weer een persoontje die het idee heeft opgepakt om een CarPC te gaan bouwen. Nu is mijn vraag: Ik heb een Volvo 240 Stationwagon op LPG, dus zat ruimte en een beetje extra brandstofverbruik is ook geen punt. Ik gebruik deze op zaterdag voor het werk (ik heb samen met mijn vader en broertje een ramenwasbedrijf en koeriersbedrijf)

Nu wil ik eigenlijk gewoon een complete computerkast achterin inbouwen met een omvormer.
Ik wil dan wel een klein toetsenbordje en muis in het dashboardkastje. Het TFT scherm hoeft geen touch-screen te worden. Ook komt er achterin een printer om meteen facturen uit te kunnen printen.

Is dit mogelijk (en vooral relatief makkelijk te realiseren)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Ik weet niet of mensen hier daar al aan gedacht hebben, maar kijk eens naar het topic van de collega modders: [Howto] psone lcd in pc

Relatief goedkoop schermpje voor diegenen die geen Touchscreen willen/hoeven...

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Spy schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:03:
[...]

Ik heb deze omvormer:

[afbeelding]

Output power continue: 600 Watt
Surge output power: 1000 Watt
Input: DC 10~15V
Output: AC 230V
Output waveform: Modified sine wave
Output frequency: 50 Hz
Stand by current: < 0.6 A
Efficiency: 85~90%

Protections:
* Output short
* Input polarity reverse (by fuse)
* High DC input voltage
* Battery low alarm: DC 10.5 +/- 0.5 V
* Battery low shutdown: DC 10 +/- 0.5 V
* Overtemperature: 60 +/- 5 degrees Celsius
* Overload

Hiermee kan ik de de motor starten zonder dat de pc uitvalt. En kan ongeveer 2 uur de pc aan laten staan voordat de omvormer een signaal geeft dat de accu bijna leeg is. Wanneer je dan je pc uitzet kun je de motor nog gewoon starten.
Ik ben er in ieder geval tevreden mee :Y) .

Ik heb hem gekocht bij http://www.electronica-online.nl/ voor € 99,-
Je hebt deze gewoon rechtstreeks op je accu aangesloten neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
AEZscf schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:15:
[...]

Wat een pruts werk dat, krijg het nog niet voor elkaar.
Heb je nog tips voor mij? Volgens mij raken die draadjes elkaar binnenin die pcb aansluiting.
Tja gewoon doorprutsen :P Ik heb een flatcable gebruikt (zo een die gebogen blijft als je m buigt) en het koperdraad precies tussen de 2 stripjes van de aansluiting doen en dan doormeten met je mutlimeter of de andere pinnetjes ze niet raken. Als het goed zit direct vastlijmen oid :P

Edit: ohnee wacht dat had ik niet, dat had ik eerst maar dat werkte niet omdat die draadjes te dun waren. Ik heb gewoon een muiskabel afgeknipt en de uiteindes gesoldeerd en toen erin gestopt

[ Voor 17% gewijzigd door Megamind op 27-01-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
Ok nou zal nog eens proberen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel MHz heb je minimaal nodig om DVD's, MP3's en GPS te draaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:47:
Hoeveel MHz heb je minimaal nodig om DVD's, MP3's en GPS te draaien??
Tegelijk? :9 :+ Beste pc :+

FF serieus, denk dat je met 1000mhz een heel eind komt... Epia 800mhz lukt het denk ik ook wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:21:
[...]

Je hebt deze gewoon rechtstreeks op je accu aangesloten neem ik aan?
Nee via de sigarettenaansteker. :P

Grapje...

Ja direct op de accu, maar heb wel de aan/uit schakelaar + ledje eruit gehaald en met wat verleng kabels deze voorin de auto gemaakt, zodat ik de omvormer makkelijk aan of uit kan zetten.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Laatst online: 07-05 14:04
kitemaster schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:20:
Ik weet niet of mensen hier daar al aan gedacht hebben, maar kijk eens naar het topic van de collega modders: [Howto] psone lcd in pc

Relatief goedkoop schermpje voor diegenen die geen Touchscreen willen/hoeven...

Toch?
Als jij nog een zaak weet waar ze te koop zijn? Voor een schappelijk prijs (ze waren namelijk eerst 50euri bij nedgame.nl maar daar zie ik ze niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:44
Megamind schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:53:
[...]

Tja gewoon doorprutsen :P Ik heb een flatcable gebruikt (zo een die gebogen blijft als je m buigt) en het koperdraad precies tussen de 2 stripjes van de aansluiting doen en dan doormeten met je mutlimeter of de andere pinnetjes ze niet raken. Als het goed zit direct vastlijmen oid :P

Edit: ohnee wacht dat had ik niet, dat had ik eerst maar dat werkte niet omdat die draadjes te dun waren. Ik heb gewoon een muiskabel afgeknipt en de uiteindes gesoldeerd en toen erin gestopt
Ik zou de draadjes gewoon op de PCB solderen, recht achter de connector, in plaats van zo aankloten met hotmelt! :X

Je kan de draadjes wel fixeren met hotmelt, maar als je toch al gaat prutsen aan de print, soldeer ze dan in ieder geval netjes vast op de print! :Y)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik heb helaas niet zo'n goeie soldeerbout (en vaste hand) dus daar ben ik niet zo goed in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
chaosonline schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:37:
[...]

Als jij nog een zaak weet waar ze te koop zijn? Voor een schappelijk prijs (ze waren namelijk eerst 50euri bij nedgame.nl maar daar zie ik ze niet meer)
Duitse/Engelse Ebay.....

Voor mezelf geen optie, want ben nog geen 18 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:06:
Dag mensen,

Ook hier weer een persoontje die het idee heeft opgepakt om een CarPC te gaan bouwen. Nu is mijn vraag: Ik heb een Volvo 240 Stationwagon op LPG, dus zat ruimte en een beetje extra brandstofverbruik is ook geen punt. Ik gebruik deze op zaterdag voor het werk (ik heb samen met mijn vader en broertje een ramenwasbedrijf en koeriersbedrijf)

Nu wil ik eigenlijk gewoon een complete computerkast achterin inbouwen met een omvormer.
Ik wil dan wel een klein toetsenbordje en muis in het dashboardkastje. Het TFT scherm hoeft geen touch-screen te worden. Ook komt er achterin een printer om meteen facturen uit te kunnen printen.

Is dit mogelijk (en vooral relatief makkelijk te realiseren)??
Is dit mogelijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Waarom niet?

Je moet alleen 3 verleng kabels halen voor het toetsenbord, muis en tft scherm. En een omvormer die krachtig genoeg is voor de pc + printer. De printer kun je dan gewoon achterin de auto zetten zodat je daar geen verleng kabel voor nodig hebt. Die printer sluit je dan ook aan op de omvormer.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56
Dit is zeker mogelijk, en op de manier hoe jij het wilt hebben is het nog relatief makkelijk ook, haal een omvormer naar 220, sluit hem aan, computerkast zo veel mogelijk schokvrij in de kofferbak monteren (schokvrij is belangrijk voor de HD) je haalt wat verlengkabels voor muis en toetsenbord en scherm etc en een TFT naar keuze, je laat de kabels netjes onder de auto door lopen. en je monteert alles voorin zo mooi mogelijk. Je kunt als je het scherm mooi wilt plaatsten op de sloop een oud dashboard van je auto halen en die met een dremel ofzo bewerken, anders kun je een voetje op je dashboard schroeven.

Maar het antwoord op deze vraag is al lang en breed gegeven in een van de 3 topics hierover op GoT en anders weet google het ook heel goed duss...

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Cyber Spy schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:05:
[...]

Waarom niet?

Je moet alleen 3 verleng kabels halen voor het toetsenbord, muis en tft scherm. En een omvormer die krachtig genoeg is voor de pc + printer. De printer kun je dan gewoon achterin de auto zetten zodat je daar geen verleng kabel voor nodig hebt. Die printer sluit je dan ook aan op de omvormer.
Een omvormer hoeft niet perse voor de PC, pc kan ook gewoon vanaf 12V, en een losse omvormer voor alleen de printer. Eventueel kun je, afhankelijk van het model printer, deze ook direct voeden via 12V. Ik heb zelf een HP Deskjet 350 liggen. Die heeft een voedingsspanning van 10V nodig, dat kun je dus (vrij) eenvoudig van 12V maken.

Alleen een laserprinter is natuurlijk geen optie in je auto dus je moet bij inktjet blijven.
Misschien kun je zelfs nog beter naar een matrixprinter kijken. Is dan wel traag en oud, maar wel lekker goedkoop in aanschaf, en, wat ook belangrijk is imho, beter voor de winterdagen... Ik weet niet wat er met inkt gebeurd als het regelmatig bevriest en/of 40-50 graden wordt (winter/zomer). Een ouderwets matrix-inktlint lijkt me iets beter daartegen bestand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

DJSmiley schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:19:
[...]

Een omvormer hoeft niet perse voor de PC, pc kan ook gewoon vanaf 12V, en een losse omvormer voor alleen de printer. Eventueel kun je, afhankelijk van het model printer, deze ook direct voeden via 12V. Ik heb zelf een HP Deskjet 350 liggen. Die heeft een voedingsspanning van 10V nodig, dat kun je dus (vrij) eenvoudig van 12V maken.

Alleen een laserprinter is natuurlijk geen optie in je auto dus je moet bij inktjet blijven.
Misschien kun je zelfs nog beter naar een matrixprinter kijken. Is dan wel traag en oud, maar wel lekker goedkoop in aanschaf, en, wat ook belangrijk is imho, beter voor de winterdagen... Ik weet niet wat er met inkt gebeurd als het regelmatig bevriest en/of 40-50 graden wordt (winter/zomer). Een ouderwets matrix-inktlint lijkt me iets beter daartegen bestand...
een omvormer lijkt me toch wel redelijk belangrijk, 12v van je accu is lang niet altijd 12v, soms wat meer, soms wat minder. door de omvormer en de pc-voeding weet je iig zeker dat je altijd constante voltages hebt. want echt bevorderlijk is t niet voor je pc als die voltages zo verschillen

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
DoD Cerberus schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:27:
[...]

een omvormer lijkt me toch wel redelijk belangrijk, 12v van je accu is lang niet altijd 12v, soms wat meer, soms wat minder. door de omvormer en de pc-voeding weet je iig zeker dat je altijd constante voltages hebt. want echt bevorderlijk is t niet voor je pc als die voltages zo verschillen
Ik bedoelde een omvormer naar 220V. Een ITPS is genoeg icm een opus voeding oid. 12->220->Reguliere voeding is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik zie net op Ebay dat er een nwe versie van de lilliput is. Zo te zien is de ontkoppeling maakelijker gemaakt (zonder die vga connector). Kan iemand dit bevestigen?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:47:
Ik zie net op Ebay dat er een nwe versie van de lilliput is. Zo te zien is de ontkoppeling maakelijker gemaakt (zonder die vga connector). Kan iemand dit bevestigen?
MIS ! lilleput bestaat nietmeer dus maken ze geen monitoren onder die naam meer ook! Hun nieuwe naam is NeWision of NewVision !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Afbeeldingslocatie: http://www.ghost-eyes.com/lil5.jpg

en over de aansluiting

Afbeeldingslocatie: http://www.ghost-eyes.com/lil2.jpg

Vaag... op Ebay wordt je ermee doodgegooid... nwe lilliput model 2005 blahblahblah.....

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ik heb idd ook een Newision. Heb 'm gisteren voorzien van de "power-on-mod", hij gaat nu gewoon aan zodra ie stroom krijgt. (Moest eerst powerknop indrukken omdat ie normaal op standby staat bij power-on)

Kwestie van 1 condensator en 1 weerstand, details op t forum van mp3car.com

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/images/powermod.jpg

Beetje soldeerervaring is best handig, SMD is niet zo groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lilliput bestaat wel maar is in China. Newvision is voor de Europese markt maar is precies dezelfde als lilliput alleen onder een andere naam. net zoals Philips en Aristona.

gr. Denis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok... ik wil in mn nwe auto strax gaan beginnen. een paar vragen:
  • Geluid, kan ik dit via een autoversterker laten lopen? (die kan ik dan alvast kopen in afwachting van de rest vd hardware) En zo ja dan neem ik aan van de line out pc > line in versterker...

• Plaatsing hardware. Ik heb nu een barebone, maar denk dat ik deze ga omruilen voor een epia bord ivm benodigde voeding... Is de plaatsing van de HDD belangrijk (draairichting van de schijf ivm noodstop) en de plaatsing van de hardware in zn algemeenheid (onder stoel of kofferbak, buitentemp belangrijk?)

• Scherm, Ik wil een newvision/lilliput schermpje hebben. Indash of gewoon op dash, ik bedoel op digitalww kan je een indash voor het schermpje bestellen voor $100 maar zonder motor, is het moeilijk (lees: irritant) om het schermpje steeds te verwijderen? Als ie bovenop dash zou staan is het wel overzichtelijker (lees: makkelijker af te lezen). De indash gemotoriseerde schermpjes zijn nogal duur....

• Carkit, hoe sluit ik deze aan? Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik weet dat er een aantal dingen (zoals geluid vraag) hier in het topic staan, maar na de 1e 2 bijna geheel te hebben doorgebladerd zie ik door de bomen het bos niet meer. Misschien is het makkelijk om een n00b stappenplan te schrijven.

Sterker... ik denk dat ik er zelf 1 schrijf als ik hem ga inbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Roeligan op 02-02-2005 15:03 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Ik wil een newvision/lilliput schermpje hebben. Indash of gewoon op dash, ik bedoel op digitalww kan je een indash voor het schermpje bestellen voor $100 maar zonder motor
Welke is dat dan ????

[ Voor 7% gewijzigd door mkanon op 02-02-2005 15:10 ]

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalww.com/images/In_Dash_LCD_Case.jpg

Let wel is alleen behuizing en geen scherm erbij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Roeligan op 02-02-2005 15:22 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 22:48

flexje

got-father

Hey fellas, ik wil binnekort een ps2 inbouwen in mn auto en daarbij een in-dash 7 inch scherm.
Nu heb ik een sony autoradio en wil ik de ps2 sound aansluiten op mn autoradio zodat het over mijn speakers zal gaan.
Alleen... ik heb daarbij ook een wisselaar in mn auto zitten (mn line-in is bezet), hoe krijg ik het geluid van de ps2 via mijn speakers?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
flexje schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:18:
Hey fellas, ik wil binnekort een ps2 inbouwen in mn auto en daarbij een in-dash 7 inch scherm.
Nu heb ik een sony autoradio en wil ik de ps2 sound aansluiten op mn autoradio zodat het over mijn speakers zal gaan.
Alleen... ik heb daarbij ook een wisselaar in mn auto zitten (mn line-in is bezet), hoe krijg ik het geluid van de ps2 via mijn speakers?
Koop nog een radio die je dan gebruikt voor die ps2. 8)

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Line-in omschakelbaar maken (als die line-in tenminste niet ALLEEN bruikbaar icm cd wisselaar) of een FM modulator gebruiken.
Roeligan schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:45:
....

• Carkit, hoe sluit ik deze aan? Heeft iemand hier al ervaring mee?
[/list]

....
Carkit.. hoe bedoel je aansluiten? Ik ben bezig om mijn carkit (Nokia 91 tbv 6210/6310) te voorzien van een USB poort om zo de rest via software te doen (nrs kiezen, adresboek, sms enz).

Of wil je je PC als carkit gebruiken? Dat kan ook, via bluetooth, icm het "audio-gateway" profile van de (nieuwere) drivers (Widcomm). Ik heb op die manier mn laptop als "hands-free-set" kunnen gebruiken, maar vind het zelf niet ideaal: ik had nog wel eens last van gekraak, en je telefoon moet bluetooth hebben (en ook enabled hebben).

Ik denk dat je ook zelf wel een soort van carkit kan bouwen als je gewoon de mic verlengt en de speaker-out van je telefoon weer op de line-in van je PC hangt, maar goed, 't is maar net wat je wilt.

[ Voor 45% gewijzigd door DJSmiley op 02-02-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Sony heeft daar kastjes voor in de vorm van een XA-107 en een XA-300. Anders ben je overgelaten aan een FM modulator maar mocht je alles hebben doorgelezen had je deze antwoorden kunnen vinden ;)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even hier ! om van je wisselaarkabel een line-in te maken.
edit: blijkbaar voor clarion maar iets soortgelijks (of hetzelfde) zou ook moeten gaan voor sony

Weet er iemand trouwens de site nog waar je het verbruik van een epia mee kunt berekenen met bijbehorende randapparatuur? die is er zeker maar kan hem niet vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

@DJSmiley
Mag ik je op msn toevoegen? (of voeg mij toe roeligan [apenpiemel] elitewarriors [punt] nl)
Ik wil dit topic niet al te veel vervuilen met mijn n00b vragen ;)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:53:
Weer een update : de asbak met schakelaar en LED's heb ik in de auto ingebouwd!
Zie foto (clickable) :
[afbeelding]

Ik hoop deze week de GPS unit en de voedingen in te bouwen, foto's komen snel :)
Ik wil zelf een andere aan/uit knop in mijn PC monteren, maar hoe moet ik deze connecteren? Gewoon twee kabeltjes naar de gebruikelijke aansluitingen op het moederbord of is het net iets moeilijker?

Deze lijkt me leuk: http://www1.nl.conrad.com...L&p_init_ipc=X&~cookies=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op ebay worden deze aangeboden:

http://cgi.ebay.com/ebaym...7950295197&category=38650

Afbeeldingslocatie: http://i18.ebayimg.com/03/i/03/25/f6/bf_1_b.JPG

Zou dit iets kunnen zijn? of worden als je de behuizing aanpast naar iets bruikbaars... Hij is wel erg goedkoop natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 12:08 . Reden: plaatje erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep gewoon een knopje eraan hangen, al mijn testopstellingen test ik trouwens gewoon op m'n bureau, aan een voeding en dan met een paperklip de pinnetjes per 2 kortsluiten tot hij start (als ik ze niet weet zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:54:
[afbeelding]

en over de aansluiting

[afbeelding]

Vaag... op Ebay wordt je ermee doodgegooid... nwe lilliput model 2005 blahblahblah.....
Dit is nog een oud model zoals ik heb |:( de nieuwe modellen staan : http://www.newision.com/home.htm
Zoals je ziet zijn dit klop dezelfde maar dan onder een andee naam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Oud model? En die aansluiting dan... Voor zover ik weet heeft de "oude" een VGA aansluiting en geen tulp-achtige zoals op de pic hierboven... Iig maakt het mij niet zoveel uit oud of nieuw model, ik ga waarschijnlijk toch voor een in-dash.

Miss ff w88 tot newvision/lilliput met een redelijk betaalbare gemotoriseerde indash komt... (de NW711VT, maar die staat op de site als "comming soon"

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van meerder CarPC/Carputer topics en het opzoeken van allerlei prijzen beginnen ook mijn knutselhandjes te jeuken.
Ik heb het volgende in gedachten:

* VIA Epia M10000 (1GHz) moederbord
* 256/512 MB RAM (weet nog niet)
* 7" TFT + Touchscreen (Lilliput; uiteraard...)
* HDD en DVD-ROM heb ik nog wel liggen
* Muis en toetsenbord ook wel en anders koop ik nog wel draadloze

* ITPS & PW70 70W voeding

Als het goed is moet dit voldoen voor:
- Films kijken (DVD)
- Navigatie (ooit)
- Rijdend MP3-archief
- En wat standaard PC-toepassingen die er tzt bij komen.

Nu dus 3 vraagjes:
1) Doe ik hier goed aan, qua samenstelling systeem (en stroomvoorziening)?

2) Ik zit een beetje met het aansluiten van de ITPS en voeding. Als ik de handleiding van de ITPS (via mini-box.com) goed heb gelezen moeten er 3 kabels de ITPS in: 1 vanaf de sigarettenaansteker (contact), 1 aarde en 1 vanaf de accu+. Dan gaan er 4 de ITPS weer uit: 2 naar de voeding (plus en min) en 2 naar het moederbord (aan/uit-schakelaar als ik me niet vergis). Voor al die draadjes zitten er pinnetjes op de ITPS. Het ziet eruit alsof daar stekkertjes voor zijn. Dus: zitten die erbij, en zo nee, hoe heeft men hier dan telkens de ITPS aangesloten op zowel stroomnet als voeding? Solderen op de pinnetjes? Ergens stekkertjes gekocht? Misschien een foto van?

3) Het beeldscherm wil ook graag stroom hebben. Waar haal ik die vandaan? Rechtstreeks van de auto (zit er een regulator al bij dat scherm?), of van de ITPS (hoe?) of van de voeding (al iets over gelezen; gele en zwarte draadjes pakken. Kost dat me niet m'n garantie?)? Hoe heeft men dat hier gedaan?

Samengevat:
Klopt dit systeem een beetje zo, qua alles?
Hoe zorg ik dat alles straks stroom krijgt? Hoe hebben anderen ITPS en voeding aangesloten op auto en elkaar?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

Heeft iemand ervaring met de Camos CM700 r die bij Conrad te koop is?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:13:
Nu dus 3 vraagjes:
1) Doe ik hier goed aan, qua samenstelling systeem (en stroomvoorziening)?
Jawel, je hebt ook de PW70-100 watt versie, ik zou eerlijk gezegd zelf gaan voor een gecombineerde voeding + stabilisator.
2) Ik zit een beetje met het aansluiten van de ITPS en voeding. Als ik de handleiding van de ITPS (via mini-box.com) goed heb gelezen moeten er 3 kabels de ITPS in: 1 vanaf de sigarettenaansteker (contact), 1 aarde en 1 vanaf de accu+. Dan gaan er 4 de ITPS weer uit: 2 naar de voeding (plus en min) en 2 naar het moederbord (aan/uit-schakelaar als ik me niet vergis). Voor al die draadjes zitten er pinnetjes op de ITPS. Het ziet eruit alsof daar stekkertjes voor zijn. Dus: zitten die erbij, en zo nee, hoe heeft men hier dan telkens de ITPS aangesloten op zowel stroomnet als voeding? Solderen op de pinnetjes? Ergens stekkertjes gekocht? Misschien een foto van?
Niet zo moeilijk. Je hebt 3 draden in. 12v altijd aan, 12v geschakeld en een 0. Er gaan in princiepe 2 draden daarvan weer naar je PW70, de andere 2 die stop je in de aan/uit jumpers van je moederbord, zit gewoon stekkertje aan die je er zo op prikt.
3) Het beeldscherm wil ook graag stroom hebben. Waar haal ik die vandaan? Rechtstreeks van de auto (zit er een regulator al bij dat scherm?), of van de ITPS (hoe?) of van de voeding (al iets over gelezen; gele en zwarte draadjes pakken. Kost dat me niet m'n garantie?)? Hoe heeft men dat hier gedaan?
Molexje afknippen en de gele en zwarte gebruiken voor de stoom, of je sluit je scherm rechtstreeks op je accu aan, er zit een stabalisator bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:15:
Niet zo moeilijk. Je hebt 3 draden in. 12v altijd aan, 12v geschakeld en een 0. Er gaan in princiepe 2 draden daarvan weer naar je PW70, de andere 2 die stop je in de aan/uit jumpers van je moederbord, zit gewoon stekkertje aan die je er zo op prikt.
Dat bedoelde ik niet echt (dat stond ook al in mijn post), maar hoe maak je de draadjes vast aan de onderdelen? Solderen, zitten er snoertjes bij, ...?

Voeding + stabilisator is inderdaad handiger maar ook zo'n 2x zo duur. Dan geef ik meer uit aan stroomvoorziening dan aan de eigenlijke computer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:06:
[...]

Dat bedoelde ik niet echt (dat stond ook al in mijn post), maar hoe maak je de draadjes vast aan de onderdelen? Solderen, zitten er snoertjes bij, ...?

Voeding + stabilisator is inderdaad handiger maar ook zo'n 2x zo duur. Dan geef ik meer uit aan stroomvoorziening dan aan de eigenlijke computer....
Oh zo, je moet kroonsteentjes of krimpkousjes of krimp koppelstukjes gebruiken daarvoor ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Ik heb nu een "ATX Power Controller" gevonden die wanneer je het contact aanzet, automatisch de pc, omvormer en versterkers kan inschakelen. En zodra je de sleutel uit het contact haalt ook automatisch de pc netjes afsluit. Zo hoef je nooit bang te zijn dat je met een lege accu staat als je je pc vergeet af te sluiten. (Die opus voedingen hebben dit ook volgens mij, maar dit is dan ook voor de mensen met een omvormer.)

Ik zet nu steeds met een schakelaar de omvormer en versterkers aan. De pc staat onder mijn stoel dus die zet ik aan door op de aan/uit knop te drukken van de pc zelf.

Maar ik stond dus vandaag voor het eerst met een lege accu. (was vergeten de schakelaar om te zetten) :X Gelukkig was er iemand zo aardig om mij te helpen met start kabels. :)

Deze controller heb ik gevonden bij de shop van Mp3Car.com:
http://www.mp3car.com/sto...p?cPath=29&products_id=65

En een handleiding:
http://www.mp3car.com/products/Installation_Manual_V2.2.pdf

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3car.com/store/images/CarPCPro.jpg

Hij kost daar $54.00, maar daar komt dus nog $31.25 verzendkostten bij. Daarom ben ik aan het kijken of hij hier in Nederland te koop is omdat $31.25 aan verzendkosten een beetje te gek is.

Misschien dat hier iemand een adres weet waar deze dingen te koop zijn hier in Nederland.

Dit is voor mij dus de ideale oplossing om nooit meer met een lege accu te komen staan. Alleen om hem nu in Amerika te bestellen voor $85.25. 8)7 Dus als iemand mij wil helpen zoeken. ;)

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Cyber Spy schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:48:
Ik heb nu een "ATX Power Controller" gevonden die wanneer je het contact aanzet, automatisch
Je kan ook zelf iets solderen toch? Op www.mp3carforum.com staan wel aardig wat schakelingetjes, en waarom sluit je je versterkers niet aan op de antennestuurdraad van je auto radio? Daar is die immers voor gemaakt..

[ Voor 64% gewijzigd door Megamind op 03-02-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
of een inkoopactie organiseren.
Ik wil hem ook wel, dus anders samen bestellen ofzo..
En nog wel meer mensen hier denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
  • Laatst online: 05-08 10:11
Wie heeft er voor mij de exacte afmetingen van een Lilliput 7"TFT touchscreen scherm, dus lengte en breedteen hoogte, ik moet dit even weten omdat ik nog wat ruimte voorin mijn Audi console heb, en hij hier misschien in kan. alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 vraagje:
M'n Panasonic autoradio heeft geen line-in maar wel een ingang voor een CD-wisselaar (2x tulp + 1x DIN). Kan ik de PC aansluiten op de 2x tulp of wil de radio per se dat ook de DIN wordt aangesloten?
Het is een Panasonic CQ-C1400N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:22:
[...]

Je kan ook zelf iets solderen toch? Op www.mp3carforum.com staan wel aardig wat schakelingetjes, en waarom sluit je je versterkers niet aan op de antennestuurdraad van je auto radio? Daar is die immers voor gemaakt..
ik heb zelf een chip laten maken
als ik een tuimelschakelaar omzet
-zet ik via een relais de omvormer aan

-daarna geeft die chip een puls aan een relais die op de aan/uitknop staat na een instelbare tijd (zodat de omvormer voeding kan geven +- 3 sec)

-als de pc aan springt heb ik op de groene pc led een relais staat die ook weer de voeding relais van de omvormer aanstuurt nu krijgt de omvormer dus op 2 manieren voeding

-als ik de tuimelschakelaar omzet geeft de chip weer een puls en de pc sluit af
ook schakelt hij de stroom naar het relais van de omvormer uit maar die krijgt nog steeds stroom
van het relais die op de pc led staat, dus me omvormer gaat pas uit als de pc led uit gaat dus dat is as de pc uitgeschakeld is.

koste me maar 15 euro :) en ik hoef alleen maar een schakelaar om te zetten en alles gaat vanzelf

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Megamind schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:22:
[...]

Ik heb mijn auto radio laten vervallen dus dan krijgt die antenne draad geen stroom meer volgens mij. Nog nooit getest eigenlijk. :z
macmouse schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:58:
of een inkoopactie organiseren.
Ik wil hem ook wel, dus anders samen bestellen ofzo..
En nog wel meer mensen hier denk ik.
Inkoopactie lijkt mij een goed idee. Ik zal eens kijken of ik zo'n actie kan organiseren.
Klapperboom schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:48:
Wie heeft er voor mij de exacte afmetingen van een Lilliput 7"TFT touchscreen scherm, dus lengte en breedteen hoogte, ik moet dit even weten omdat ik nog wat ruimte voorin mijn Audi console heb, en hij hier misschien in kan. alvast bedankt,
Lengte = 18,8 cm
Hoogte = 12,5 cm
Diepte = 3,5 cm
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:08:
[...]

ik heb zelf een chip laten maken
als ik een tuimelschakelaar omzet
-zet ik via een relais de omvormer aan

-daarna geeft die chip een puls aan een relais die op de aan/uitknop staat na een instelbare tijd (zodat de omvormer voeding kan geven +- 3 sec)

-als de pc aan springt heb ik op de groene pc led een relais staat die ook weer de voeding relais van de omvormer aanstuurt nu krijgt de omvormer dus op 2 manieren voeding

-als ik de tuimelschakelaar omzet geeft de chip weer een puls en de pc sluit af
ook schakelt hij de stroom naar het relais van de omvormer uit maar die krijgt nog steeds stroom
van het relais die op de pc led staat, dus me omvormer gaat pas uit als de pc led uit gaat dus dat is as de pc uitgeschakeld is.

koste me maar 15 euro :) en ik hoef alleen maar een schakelaar om te zetten en alles gaat vanzelf
Dit lijkt mij ook best handig, maar dan moet je niet vergeten de schakelaar om te zetten, wat bij mij zeker wel eens gebeurd als ik haast heb. :P Heb je misschien nog meer informatie waar je die chip heb laten maken?

Maar je zegt dat je een tuimelschakelaar gebruikt... waarom hang je die chip dan niet direct aan het contact? Dan heb je eigenlijk hetzelfde idee als die ATX controller voor maar 15 euro. :*) Of gaat dit niet werken?

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou hem zo aan je contact kunnen hangen ja
maar ik von zo"n schakelaar wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Volgens mij is het maken van zo'n chip niet zo ingewikkeld. Als je beetje handig bent met electronica kan je het wel zo maken (al gezocht op www.mp3carforum.com ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Megamind schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:40:
Volgens mij is het maken van zo'n chip niet zo ingewikkeld. Als je beetje handig bent met electronica kan je het wel zo maken (al gezocht op www.mp3carforum.com ?)
Ja, en dit gevonden:

http://www.mp3car.com/vbu...=27018&highlight=port+pin

Hier zetten ze de pc aan/uit via de com poort mbv een programma. Maar ik ben dus niet zo handig met electronica, dus zoiets kan ik in ieder geval niet maken.

Die ATX controller is al meteen aan te sluiten dus je hoeft verder niets meer te solderen oid.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een GlobalSat BU-303 USB ontvanger. Op de intro van deel 3 hier staat dat ik die al kan krijgen voor een 65 euro. Ik heb voor die prijs gezocht maar niet gevonden. Kan iemand mij helpen.
Ik woon in België (eventueel afhaling, of verzending)

Het probleem is namelijk dat ik die gps ontvanger al tegen vrijdag in mijn bezit zou moeten hebben

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:13:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een GlobalSat BU-303 USB ontvanger. Op de intro van deel 3 hier staat dat ik die al kan krijgen voor een 65 euro. Ik heb voor die prijs gezocht maar niet gevonden. Kan iemand mij helpen.
Ik woon in België (eventueel afhaling, of verzending)

Het probleem is namelijk dat ik die gps ontvanger al tegen vrijdag in mijn bezit zou moeten hebben

alvast bedankt!!
http://stores.ebay.com/EC...olZ4QQdirZ1QQftidZ2QQtZkm

Alleen voor vrijdag.. tja, dat lukt je niet denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Laatst online: 02-04-2024
50 euro is niet veel. Daar komt dan nog een 16+3 bij en je zit rond je bedrag van 65 euro. Ik denk dat ik er eentje ga bestellen als extra.

Ik zie dat velen hier toch nog een psu of shutdown controller nodig hebben. Is een IA geen goed idee? neem bijvoorbeeld de M1-ATX die net uit is en net iets onder de 100 euro kost. Ik wil er wel eentje hebben aangezien mijn huidige psu geen shutdown controller heeft en electronica is niet mijn sterkste kant anders had ik er al 1 gemaakt zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus net een Haicom gps ontvangertje gekocht. Deze heeft een PS2 uitgang.
Daaraan heb ik een PS2 to usb omvormertje bij gekocht zodat ik hem op mijn laptop kan gebruiken.

Maar hoe installeer ik dit op mijn pc? Het wil mij niet lukken?!

Kan iemand helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:59

Wizardtm

>>> H20 <<<

USB2PS2 converter gaat in principe niet werken voor een gps ontvanger.
De ontvanger heeft welliswaar een PS2 connector maar is eigenlijk een "verdekte" rs232 aansluiting ;-) (dus 2draden voor de spanning en 2draden voor de RS232 communicatie)

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar in de winkel zeiden ze dat dit de bihorende aansluiting was. Speciaal voor dit type en dat dit niet zal werken op andere ps/2 producten, enkel op gps ontvanger...

Maar mijn vraag is nu nog, de navigatiesoftware..

Is er niks gratis meer op de markt? De map Monkey kan je wel nog downloaden, maar voor de kaarten, bv in mijn geval van België of europa moet je betalen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:09:
Maar in de winkel zeiden ze dat dit de bihorende aansluiting was. Speciaal voor dit type en dat dit niet zal werken op andere ps/2 producten, enkel op gps ontvanger...

Maar mijn vraag is nu nog, de navigatiesoftware..

Is er niks gratis meer op de markt? De map Monkey kan je wel nog downloaden, maar voor de kaarten, bv in mijn geval van België of europa moet je betalen?!
De kaarten staan zelfs op een Belgische site. :P

http://www.mio-tech.be/downloads/default.asp

Deze kun je gewoon gebruiken met Destinator/Map Monkey.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
nieuwe xenarc indash tft:

http://www.xenarc.com/product/700IDT.html

op cartft kost hij 550 euro !!! En dat voor een niet-gemotoriseerde uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de benelux map gedownload en in de map C:\DestinatorApps\Destinator\Benelux geplaatst.

Als ik de map wil kiezen met Map Monkey dan krijg ik de foutmelding dat de map niet geregistreerd is?

Heeft iemand een oplossing?!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:23:
ik heb de benelux map gedownload en in de map C:\DestinatorApps\Destinator\Benelux geplaatst.

Als ik de map wil kiezen met Map Monkey dan krijg ik de foutmelding dat de map niet geregistreerd is?

Heeft iemand een oplossing?!

Alvast bedankt
Ja, zie de mapmonkey faq ;)

De Destinator SDK die gebruikt is is een demoversie. Deze is beperkt tot 3Mb per file, en geeft de "not-for-sale" melding aan.

Als je grotere mappen moet gebruiken zul je de officiele DestDLL.dll moeten gebruiken en die van de demo van Map Monkey vervangen, of de dll van een oudere versie gebruiken. (die de 3mb limiet niet heeft). PowerLoc (makers van Destinator) doen een beetje raar mbt PC versie, zie mp3car forums voor details erover. 't komt erop neer dat nu ze zien dat er een fatsoenlijke PC versie komt ze ineens gaan miepen over (c) terwijl tot voorheen ze nieteens de PC als doelgroep hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:47:
[...]

Ja, zie de mapmonkey faq ;)

De Destinator SDK die gebruikt is is een demoversie. Deze is beperkt tot 3Mb per file, en geeft de "not-for-sale" melding aan.

Als je grotere mappen moet gebruiken zul je de officiele DestDLL.dll moeten gebruiken en die van de demo van Map Monkey vervangen, of de dll van een oudere versie gebruiken. (die de 3mb limiet niet heeft). PowerLoc (makers van Destinator) doen een beetje raar mbt PC versie, zie mp3car forums voor details erover. 't komt erop neer dat nu ze zien dat er een fatsoenlijke PC versie komt ze ineens gaan miepen over (c) terwijl tot voorheen ze nieteens de PC als doelgroep hadden.
Kan ik die DestDll.dll op een of andere site vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
[TIP]
Voor diegene die nog een goedkope oplossing zoeken om te internetten zonder een mobiele telefoon aan je CarPC te hangen:
http://www.inkoopactie.net/ia/yznn5pzk O-)

Tevens ook te koop via KPN (als je niet kan wachten :p):
http://www.kpn.com/kpn/sh...ypeofpage=77285/sc=8205e3

offtopic:
dit is NIET bedoeld als reclame voor de IA maar slechts ter informatie voor de CAR-PC tweakerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaosonline schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:29:
[TIP]
Voor diegene die nog een goedkope oplossing zoeken om te internetten zonder een mobiele telefoon aan je CarPC te hangen:
http://www.inkoopactie.net/ia/yznn5pzk O-)

Tevens ook te koop via KPN (als je niet kan wachten :p):
http://www.kpn.com/kpn/sh...ypeofpage=77285/sc=8205e3

offtopic:
dit is NIET bedoeld als reclame voor de IA maar slechts ter informatie voor de CAR-PC tweakerts
Dat is enkel voor nederland zeker :(

• chaosonline
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:53:
[...]

Dat is enkel voor nederland zeker :(
offtopic:
Ik wil best naar België sturen, maar ik kan niks zeggen over een eventuele simlock, voor andere vragen verwijs ik je naar het topic op de IA.net site (voor ik hier gedonder krijg ;))

Verwijderd

chaosonline schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 08:20:
[...]

offtopic:
Ik wil best naar België sturen, maar ik kan niks zeggen over een eventuele simlock, voor andere vragen verwijs ik je naar het topic op de IA.net site (voor ik hier gedonder krijg ;))
Dat bedoelde ik nauw net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ik zie dat Digitus ook een FM Radio te koop heeft op USB.

http://www.nowthatsit.nl/..._id=3678&categorie_id=231
supercompacte USB FM-Radio met de volgende specificaties:

FM tuner: 88MHz - 108MH
Autoscan-functie
Line-In kabel (voor radio-aansluiting op geluidskaart)
Volumeregeling
Functieaanduiding door LED
16,95 eur.. En die prijs kan lager, inkoop is ie iets van 6 eur (excl btw). Ik zal, als ik bij Digitus groothandel bestel, eens zo'n ding laten meekomen, voor dat geld kan je t allicht proberen.

in DLD is ie nog goedkoper, 5 eur :9
http://www.xadox.de/shop/...cc604990aff78a38ee08c2ac2

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 12-02-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
DJSmiley schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:08:

[...]

16,95 eur.. En die prijs kan lager, inkoop is ie iets van 6 eur (excl btw). Ik zal, als ik bij Digitus groothandel bestel, eens zo'n ding laten meekomen, voor dat geld kan je t allicht proberen.

Het probleem met die FM dingen, is dat als je gaat rijden het signaal wegvalt.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
  • Laatst online: 05-08 10:11
Wie kan mij helpen. ik heb een nieuwe Audi A3, heb al een laptop , voeding etc klaar liggen. ik zit alleen nog met het volgende probleem. ik wil graag ook een 7" Lilliput TFT scherm kopen, maar k weet alleen niet waar ik hem kwijt moet. het mooiste zou zijn als ik hem ergens kan wegwerken, maar aangezien het een lease auto is kan ik moeilijk dingen vermaken mbt het dashboard. hij zou dus echt ergens opgezet of ingezet moeten worden. nadeel van mij lijkt me alleen dat ils ik hem bv los tusen mijn ventilatie roosters in het midden van mijn dashboard zet dat hij zij opvalt, en dat binnen de kortste keren mijn auto is opengebroken. ik heb maar 1 din slot, en daar zit momenteel al mijn radio in. iemand enig ideewat verstandig zou zijn ?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Vaak als de zon scheen zag ik helemaal niets meer door de spiegeling op het scherm. Dus heb ik het scherm nu schuin vastgemaakt. Ik heb nog niet getest of het echt werkt, maar het zal vast wel iets uitmaken. Achter het scherm heb ik een lap zwart schuimrubber geplakt om het gat dicht te maken.

Het scherm heb ik aan de bovenkant vast gemaakt met 2 schroefjes. Deze gaan vanaf de binnenkant van de behuizing van het scherm, door het dashboard. En aan de onderkant heb ik een klein stukje Tecc gebruikt om ervoor te zorgen dat het scherm niet beweegt als je erop drukt. (foto 2)

Ook heb ik nog een aardlus isolator gekocht (laatste foto), om ervoor te zorgen dat het geluid niet gaat brommen. Geen idee of het echt werkt maar voor 7 euro kon ik hem niet laten liggen. :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_27.jpg

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook last van een sterk reflecterend scherm.
Heb gewoon de glazen plaat van de touchscreen deruit gewipt.Probleem was opgelost.Ten alle tijden een goed afleesbaar scherm.
Touchscreen gebruikte ik toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk EEEEEIndelijk werkt mijne carputer :) Kheb nu gewoon zo'n velleman invertor gekocht naar 230V en nu overleeft hij zelfs het starten van mijn wagen. Het kan niet beter, echt een aanrader dus.
Ik heb er zonet 60 km mee gereden aan een stuk en geen enkel probleem gehad (invertor wordt helemaal niet warm, hij blijft zelfs ijzeg koud :) ) Het is een velleman 300W invertor, biept niet, maakt geen storing op de luidsprekers dusja ideaal _/-\o_ en voor 60 €had ik hem.

Het enige dat ik nu nog moet vervangen is mijn moederbordje want het on board geluidskaartje is crap, als ik de muziek helemaal open zet beginnen dansplaatjes soms trager te spelen en al ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:03:
Eindelijk EEEEEIndelijk werkt mijne carputer :) Kheb nu gewoon zo'n velleman invertor gekocht naar 230V en nu overleeft hij zelfs het starten van mijn wagen. Het kan niet beter, echt een aanrader dus.
Ik heb er zonet 60 km mee gereden aan een stuk en geen enkel probleem gehad (invertor wordt helemaal niet warm, hij blijft zelfs ijzeg koud :) ) Het is een velleman 300W invertor, biept niet, maakt geen storing op de luidsprekers dusja ideaal _/-\o_ en voor 60 €had ik hem.

Het enige dat ik nu nog moet vervangen is mijn moederbordje want het on board geluidskaartje is crap, als ik de muziek helemaal open zet beginnen dansplaatjes soms trager te spelen en al ...
Niet vergeten die omvormer uit te zetten wanneer je je auto ergens weg zet ;) .

Maar heb je nog foto's van je pc en scherm?

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Spy schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:01:
[...]

Niet vergeten die omvormer uit te zetten wanneer je je auto ergens weg zet ;) .

Maar heb je nog foto's van je pc en scherm?
invertor is geschakeld hé ;)

www.meedio.nl ergens in de midden staat een linkje naar het forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Carputer is bijna af... :)
Ik heb getwijfeld een nieuwe headunit te kopen maar ik wil eerst een FM modulator kopen

Nu staat er in de start post: Prijzen varieeren van een euro of 10 tot bijna 100 eur. Grootste verschil zit in de geluidskwaliteit, en de stabiliteit (verloop van frequentie). Een stabiele FM transmitter is PLL gestuurd.

Ik heb ze alleen nog maar van boven de 70 gevonden.
Weet iemand anders een leuk goedkope adresje anders kan ik net zo goed een nieuwe headunit kopen...

Edit: eentje van 40 euro...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DJSmiley schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:08:

[...]

offtopic:
Dit is offtopic, sorry maar DJSmiley, hoe kan ik je bereiken via mail? Heb een vraag aan je namelijk :)

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
--Erik-- schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:47:
[...]

offtopic:
Dit is offtopic, sorry maar DJSmiley, hoe kan ik je bereiken via mail? Heb een vraag aan je namelijk :)
offtopic:
zie profiel, mailadres staat daar ;) msn: info@djsmiley.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy320
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 21:21
Ik heb mapmonkey aan de praat kunnen krijgen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit programma nederlands kan laten praten? Tot nu toe kijg ik er alleen engels uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
tommy320 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:08:
Ik heb mapmonkey aan de praat kunnen krijgen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit programma nederlands kan laten praten? Tot nu toe kijg ik er alleen engels uit.
Voicepack downloaden, oa op http://files.djsmiley.com/mapmonkey/voicepack/dutch.zip

en dan uitpakken in c:\DestinatorApps\Destinator\Common\Interface\Voice

Verwijderd

Zijn er ook complete nederlandse skins voor map monkey? want die heb ik iig niet nog niet gevonden de rest werkt wel.

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt veel verschil zie in Dest3 en mapmonkey of ligt dit aan mij?!

De skin van Mauri is wel mooi :)
te downloaden op: www.mapmonkey.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 01:12 ]

• DJSmiley
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:51:
Zijn er ook complete nederlandse skins voor map monkey? want die heb ik iig niet nog niet gevonden de rest werkt wel.

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt veel verschil zie in Dest3 en mapmonkey of ligt dit aan mij?!

De skin van Mauri is wel mooi :)
te downloaden op: www.mapmonkey.nl
www.mapmonkey.net bedoel je ;) Destinator3 en mapmonkey is hetzelfde, 't heette eerst Destinator, maar aangezien de fabrikant van Destinator (beweert) zelf met een PC versie te komen (wat ze al jaren roepen), mocht de naam niet meer gebruikt worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
Wat een held, een 7 Mhz Amiga pc in de auto :D

http://home.tu-clausthal.de/~utaba/A600/A600-e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Whow, can me die turrican spel nog herinneren. Zelfs navigatiesoftware heeft hij voor die amiga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed touchscreen scherm voor mijn carpc.
Helaas heb het ideaale scherm nog niet gevonden. Het grootste nadeel van meeste schermen is namelijk:

GEEN AFNEEMBAAR FRONT !!!

Als ik een scherm van 300 - 600 euro koop wil ik natuurlijk wel een anti-diefstalsysteem.

verdere eisen voor mijn scherm:

- touchscreen
- vga input
- indash systeem

Heeft iemand een scherm gezien met afneembaar front? of een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yow, ik ga binnenkort ook een carputer in elkaar klussen en nu zie ik overal dat jullie mapmonkey gebruiken als gps navigatie app. maar ik krijg hem niet aan de praat.
Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen om het te laten werken (dat 16mb ding is een demo zo te lezen).
zijn er nog ervaringen met programmas als route66 ofzo?
Ik heb thuis nog een server staan met een amd 1400 erin en die ben ik van plan te gaan verbouwen voor dit projectje in samenwerking met het liliput schermpje van myelec en de BU303 gps muis. kunnen jullie mij vertellen welk navigatiesysteem jullie gebruiken en of het een beetje werkt? (en waar ik hem kan downen natuurlijk;))
alvast bedankt
bacardi
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst dit topic goed door. Dit is geen 'vraag maar raak' topic. Maak dus eerst gebruik van de naslagwerken (Google etc.) en houdt het vooral on-topic en schoon.