Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:55:
Ik heb gisterenavond alles aangesloten in de auto, ik heb de remote kabel achter radio vandaag gehaald, dat was de makkelijkste manier.
Vervolgens de voedingskabel rechtstreeks vanaf de accu gepakt en er een zekering tussen gezet.
Vervolgens diverse test runs gemaakt en het werkte echt perfect, hulde aan de opus voeding. Het enige wat nog moet gebeuren is een on/off schakelaar er tussen zetten, want je wilt niet dat de pc iedere keer aan gaat. Ik wil hiervoor zo'n standaard schakelaar gebruiken die nu gebruikt wordt als waarschuwingslicht schakelaar, dus als iemand er nog eentje heeft liggen, laat het mij weten
Het enige probleem waar ik gisteren tegen aan ben gelopen is dat er nogal wat storing zit op de monitor kabel. Het scherm flikkert en witte balken zie je lopen. Heb er namelijk ook een normaal 15" crt scherm op aangesloten en hier had ik dit niet. Dit blijkt dus aan de monitor kabel te liggen, die ik van voorin naar achteren heb getrokken.
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? Waar zou dit aan kunnen liggen? Zou dit kunnen komen doordat alle kabels, dus monitor, usb, audio en voeding via de zelfde kant van de auto lopen?
Naar aanleiding van mijn eigen post vorige week, heb ik afgelopen weekend eeen HQ monitor kabel geprobeerd. Helaas heeft dit nog niet echt geholpen, het is iets minder geworden maar je ziet het nog erg goed.
Het probleem is dat er nogal wat beweging is in het scherm, je ziet lichte witte horizontale strepen lopen enzo. Een beetje vergelijkbaar wanneer de verversingsfrequentie van een monitor niet goed is ingesteld. Op donkere achtergronden zie je strepen lopen.
De volgende situaties hebben we getest:
1) Monitor via 12v sigarettenaansluiting uit andere auto aangesloten op carpc in mijn eigen auto,
beeld perfect!
2) Monitor via 12v sigarettenaansluiting uit eigen auto aangesloten op willkeurige desktop pc,
beeld perfect!
3) Monitor via 12v sigarettenaansluiting uit eigen auto aangesloten op carpc in mijn eigen auto,
beeld slecht!
Blijkbaar geeft monitor in combinatie met carpc storing in de auto, dus daarna hebben we de volgende oplossingen getest:
1) Monitorkabel buiten om auto heen, voedingskabel via rechterkant auto,
geen verschil
2) Monitorkabel buiten om auto heen, voedingskabel via linkerkant auto,
geen verschil
3) Monitorkabel buiten om auto heen, nieuwe voedingskabel buitenom auto heen,
geen verschil
4) Condensator er tussen gezet,
geen verschil
De oplossing die wij getest hebben gaven dus niet het gewenste resultaat.
Daarom ben ik zeer benieuwd of jullie nog oplossingen weten die ik zou kunnen proberen.
Bestaan er bijvoorbeeld storingsfilters of iets dergelijks?
Afgezien van de slechte beeldkwaliteit werkt de carpc perfect, ik laat de pc nu hypernaten en hierdoor start de pc echt razendsnel op. Ook Carengine werkt geweldig!
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 18-01-2005 13:27
]