EDGE van Telfort, de moeite waard?

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 12.768 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
-edit- nutteloze info

[ Voor 89% gewijzigd door dedominee op 24-05-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:08

Sorcerer8472

Mens sana?

Een nieuw 9,95 abo? En waarom edit je het nou weg? Ik had het wel gezien :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:08:
[...]

Excuse me? Je krijgt die telefoons bijna gratis aangeboden omdat je het afgelopen jaar veel van internet gebruikt hebt gemaakt? En omdat ik juist weinig heb ge-internet (en ze dus kosten heb bespaard) moet ik juist WEL betalen????
Wat had je nou precies in je mailtje gezet? :)

Ik wil ook zo'n Huawei kaart voor mijn pc, ik wil nl alleen op mijn laptop internet hebben, op mijn mobiel zelf gebruik ik het toch amper, die gebruikte ik alleen als modem.
Als ik die kaart ook voor 0 euro kan krijgen dan hoor je mij verder ook niet klagen.

btw, het nieuwe maximaal online bundeltje kost nou toch 35 euro en niet meer 9,50 (aanbieding).
Of is ergens anders die aanbieding nog geldig? Want dan zou ik toch mijn abbo kunnen cancellen en een nieuwe afsluiten (bijv 300 min simonly + max online a 9,50) met een gratis pc-kaart ipv gratis telefoon?
Nee heeft denk ik gewoon een of andere truus antwoord zitten geven daar. Ik heb namelijk nog nooit een stap op internet gezet via EDGE, laat staan gebeld via het Telfort abonnement.

Ik zit ook nog steeds te wachten voor mijn opzegging, de bevestiging. Ik hoop dat deze er snel doorheen komt. Heb in ieder geval wel inmiddels al een ander abonnement met telefoon, bij KPN stukken beter. Goed naar mijn zin. Ben nu in bezit van Almighty Nokia E65. In ieder gevak wel de brief gehad dat opzeggen kon (die ze van de OPTA moesten sturen) dus het moet geen probleem zijn, het opzeggen. Ik wacht nog even rustig af en anders wordt het weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee heeft denk ik gewoon een of andere truus antwoord zitten geven daar. Ik heb namelijk nog nooit een stap op internet gezet via EDGE, laat staan gebeld via het Telfort abonnement.

Ik zit ook nog steeds te wachten voor mijn opzegging, de bevestiging. Ik hoop dat deze er snel doorheen komt. Heb in ieder geval wel inmiddels al een ander abonnement met telefoon, bij KPN stukken beter. Goed naar mijn zin. Ben nu in bezit van Almighty Nokia E65. In ieder gevak wel de brief gehad dat opzeggen kon (die ze van de OPTA moesten sturen) dus het moet geen probleem zijn, het opzeggen. Ik wacht nog even rustig af en anders wordt het weer bellen.
Naar wie/wat had je dat mailtje gestuurd? Gaf je daarin aan te willen opzeggen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:16:
[...]

Naar wie/wat had je dat mailtje gestuurd? Gaf je daarin aan te willen opzeggen oid?
Naar de online klantenservice. Daarop heb ik die standaard mail terug gekregen. Daarna gestuurd dat ik dat niet echt relaxte vond, maar heb daar dan niets meer van gehoord. Ik wacht vandaag af wat er bij de post zit en anders ga ik weer naar de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:21
Ik heb nu zo'n gratis modem besteld, nu ga ik een sim-only plus max. online bundel nemen, kan ik toch wat meer internetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:49

XanderDrake

Build the future!

Heeft iemand anders dezelfde brief als alexanderhof al binnen gehad?

Ikzelf zit mn brievenbus angstvallig in de gaten te houden, maar heb nog niets, ook niet een brief met betrekking tot mijn eerdere opzegging :'( :(

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:21
Weet iemand waar de 9,50 acties nog gelden naast de Telfort site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:17
Is er al iemand geweest die opnieuw bij Telfort een abo heeft genomen? Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:11

oNo

Zijn er ook mensen die gebruik hebben gemaakt van de UMTS toestellen "actie"? In de ontvangen brief (na de corrigering van de OPTA) staat dat je kosteloos kunt opzeggen maar ook dat je met de klantenservice kan bellen voor een gepaste aanbieding. Dus ik vermoed dat wanneer je er om vraagt een aangepaste prijs krijgt van een UMTS toestel.

Zelf vind ik de i600 wel interessant. Ik heb nu een i320, zelf gekocht in oktober 2006, die ik gebruik via sim-only abonnementsverlenging. Het abonnement is telfort 300 (300 minuten en 150 bonusminuten met een sms bundel van 300 (was actie, +7,50 euro p/mnd) en een databundel van 20 MB (10 euro p/mnd)

Het laatste is interessant want op mijntelfort zag ik dat ik mijn mobiele internetbundel kan wijzigen. Hier staat de optie 200 MB in voor 10 euro per maand. Dat betaal ik nu ook. Dus 10 maal zoveel data voor hetzelfde tarief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:21:
[...]

Dus .... wees slim ... en zeg je abo op i.v.m. de gewijzigde voorwaarden van Telfort. Je moet nu betalen voor de klantenservice. Dat geeft je het recht om het contract te ontbinden (eenzijdige wijzigingen in de algemene voorwaarden van de kant van Telfort). Daarna gewoon opnieuw een abo afsluiten ... eventueel weer bij Telfort, want ze mogen je niet houden aan een cooldown periode...

Succes met je keuze.
Het volgende bij mij, en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb in dec een abbo afgesloten voor 1gb data en abbo met een p3600 htc voor 18mnd. De p3600 had ik verkocht omdat ik het geen fijne toestel vond met dat geld heb ik een n73 me gekocht. Nu zal het zo zijn dat de nokia geen UMTS heeft..Ik heb uit vorige post gelezen dat ik de orginele telefoon niet terug hoef te sturen (ik heb er als ik niet vergis 57 euro voor betaald) Kan ik ook opzeggen? en die tel zogenaamd "behouden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:39:
[...]

Het volgende bij mij, en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb in dec een abbo afgesloten voor 1gb data en abbo met een p3600 htc voor 18mnd. De p3600 had ik verkocht omdat ik het geen fijne toestel vond met dat geld heb ik een n73 me gekocht. Nu zal het zo zijn dat de nokia geen UMTS heeft..Ik heb uit vorige post gelezen dat ik de orginele telefoon niet terug hoef te sturen (ik heb er als ik niet vergis 57 euro voor betaald) Kan ik ook opzeggen? en die tel zogenaamd "behouden"?
Als je je telefoon ooit in je handen hebt gehouden mogen ze hem niet terug vragen. Nooit.

Ik weet dat het wat maf klinkt, zo'n goede "deal". Maar het gaat om een miljoenenbedrijf die eigenhandig de voorwaarden wijzigt.

Ik heb zelf enkele jaren terug bijna 2000 euro verdiend op Vodafone cashbacks op deze manier. Het is hun eigen beleid, en daar kun je als student maar beter zo goed mogelijk gebruik van maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:39:
[...]

N73 is een UMTS-telefoon, net als de P3600. Of je kan opzeggen, hangt denk ik af van de argumenten die je aandraagt in de brief. Het argument dat je een EDGE-telefoon hebt die straks nutteloos wordt gaat niet op, want met de N73 kun je ook gebruik maken van UMTS. Gooi het erop dat je mogelijk niet overal gebruik kan maken van UMTS en dat je dan terugvalt op GPRS. Dan is het KPN-net langzamer dan het Telfort-net en dan heb je een achteruitgang te pakken...

[ Voor 24% gewijzigd door rclahsen op 25-05-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rclahsen schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:03:
[...]

N73 is een UMTS-telefoon, net als de P3600. Of je kan opzeggen, hangt denk ik af van de argumenten die je aandraagt in de brief. Het argument dat je een EDGE-telefoon hebt die straks nutteloos wordt gaat niet op, want met de N73 kun je ook gebruik maken van UMTS. Gooi het erop dat je mogelijk niet overal gebruik kan maken van UMTS en dat je dan terugvalt op GPRS. Dan is het KPN-net langzamer dan het Telfort-net en dan heb je een achteruitgang te pakken...
of gewoon een 1 zijdige contract verandering volgens OPTA, moet voldoende zijn,

en tevens weet je zeker dat een N73 me umts ondersteunt? ik heb het nergens gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aho85
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-11-2024
Hee iedereen

M'n brief is nog steeds niet verwerkt bij Telfort, erg vervelend. Heb een mooi verhaal voor de online klantenservice op papier gezet. Kan alleen totaal neit vindend waar je die online klantenservice kan benaderen. Het is typisch een site die alles wat hun tijd kan kosten diep wegmoffelt.

Ben zelf met usability onderzoek bezig op m'n werk -> deze site (telfort.nl) zou zeker laag scoren.

Anyhow, wie kan mij even aanduiden waar ik m'n geblaat heen kan sturen, of anders het juiste e-mail adres van die lui posten? Ik zoek nog ff verder, maar input zou welkom zijn!

Alex

::EDIT:: Ik kom bij "stuur ons dan een mail" (ik gebruik firefox). Ik typ m'n verhaal... En wat krijg ik na versturen als vervolg scherm... Voila:
Afbeeldingslocatie: http://www.alexanderhof.nl/pff.jpg
Lekker bruikbaar.. moet je dus nog een keer op versturen drukken.. Zal vast meespelen dat ik moe ben.. maar goed dan nog moet je niet 2x op versturen hoeven te drukken om een bericht te versturen.

Ik heb het echt gehad met Telfort 8)7 |:(
::/Edit::

[ Voor 27% gewijzigd door aho85 op 27-05-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat van die klantenservice en 2x versturen is om te voorkomen dat je FAQ-vragen instuurt. Wel beetje jammer dat ze de return niet ff parsen; dan hadden ze in jouw geval direct kunnen versturen.
Michie23 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:40:
Weet iemand waar de 9,50 acties nog gelden naast de Telfort site?
gsmweb.nl vanaf Telfort 300 of Telfort Unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En Telfort 300 is nu 8,95 - veel goedkoper dan vergelijkbare belbundels van andere providers :'(

Ik voel me nog steeds genaaid door het stopzetten van EDGE, maar doorgaan en Telfort de rug toekeren wordt wel moeilijk gemaakt zo. ;)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Stereotomy schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:57:
En Telfort 300 is nu 8,95 - veel goedkoper dan vergelijkbare belbundels van andere providers :'(

Ik voel me nog steeds genaaid door het stopzetten van EDGE, maar doorgaan en Telfort de rug toekeren wordt wel moeilijk gemaakt zo. ;)
Ik vraag me af of ik beter de Telfort 300 kan nemen, of de Telfort 280. (nieuwe abonnementen). Ze lijken nogal op elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
rclahsen schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:03:
[...]

Vrij oninteressant welke telefoon je echt hebt. Zeg gewoon dat je geen gebruik kan maken van UMTS met je toestel.

Verder zijn er nog zat andere veranderingen (duurdere kl. service nr.) waardoor je hier onderuit kan.

edit: ondanks dat ze kunnen zien welke tel je bij je abo kreeg hoef je die niet te houden natuurlijk, het staat je vrij om hem te verkopen en een EDGE tel terug te kopen, je ging er immers vanuit dat je daar gebruik van kon maken.

[ Voor 14% gewijzigd door cornelixnootje1 op 27-05-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
alexanderhof schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:49:
Hee iedereen

M'n brief is nog steeds niet verwerkt bij Telfort, erg vervelend. Heb een mooi verhaal voor de online klantenservice op papier gezet. Kan alleen totaal neit vindend waar je die online klantenservice kan benaderen. Het is typisch een site die alles wat hun tijd kan kosten diep wegmoffelt.

Ben zelf met usability onderzoek bezig op m'n werk -> deze site (telfort.nl) zou zeker laag scoren.

Anyhow, wie kan mij even aanduiden waar ik m'n geblaat heen kan sturen, of anders het juiste e-mail adres van die lui posten? Ik zoek nog ff verder, maar input zou welkom zijn!

Alex

::EDIT:: Ik kom bij "stuur ons dan een mail" (ik gebruik firefox). Ik typ m'n verhaal... En wat krijg ik na versturen als vervolg scherm... Voila:
[afbeelding]
Lekker bruikbaar.. moet je dus nog een keer op versturen drukken.. Zal vast meespelen dat ik moe ben.. maar goed dan nog moet je niet 2x op versturen hoeven te drukken om een bericht te versturen.

Ik heb het echt gehad met Telfort 8)7 |:(
::/Edit::
https://www.telfort.nl/klantenservice/abonnement/vraag.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01
Ik heb zojuist ook de bevestiging gehad dat m'n abonnement omgezet wordt naar prepaid (via het online formulier binnen 3 werkdagen gebeurd, ze boden zelfs nog aan om het abbo te laten doorlopen tot ik een andere provider heb gevonden). Dit alles terwijl ik uberhaubt geen internet abonnement heb (heel edge nooit gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matrix schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:20:
Ik heb zojuist ook de bevestiging gehad dat m'n abonnement omgezet wordt naar prepaid (via het online formulier binnen 3 werkdagen gebeurd, ze boden zelfs nog aan om het abbo te laten doorlopen tot ik een andere provider heb gevonden). Dit alles terwijl ik uberhaubt geen internet abonnement heb (heel edge nooit gebruikt).
mag ik misschien vragen welke verhaal je hebt gebruikt? Ik wil namelijk (online) gaan opzeggen (met spoed) misschien kunnen we een standaardbrief hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:11:
[...]

mag ik misschien vragen welke verhaal je hebt gebruikt? Ik wil namelijk (online) gaan opzeggen (met spoed) misschien kunnen we een standaardbrief hanteren?
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij deel ik u mede dat ik mijn abonnement voor nummer xxxxxxxxxx per direct wens te beeindigen wegens eenzijdige wijziging van de algemene voorwaarden vanuit de kant van Telfort.
Het afschaffen van de mogelijkheid tot gebruik van het EDGE netwerk en het verhogen van de prijs van de klantenservice maken dat het abonnement mijns inziens niet meer aantrekkelijk is.
Graag verzoek ik u het abonnement per direct om te zetten in een prepaid card ten behoeve van nummer behoud.
Met vriendelijke groet,
Matrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matrix schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:53:
[...]

Geachte heer/mevrouw,
Hierbij deel ik u mede dat ik mijn abonnement voor nummer xxxxxxxxxx per direct wens te beeindigen wegens eenzijdige wijziging van de algemene voorwaarden vanuit de kant van Telfort.
Het afschaffen van de mogelijkheid tot gebruik van het EDGE netwerk en het verhogen van de prijs van de klantenservice maken dat het abonnement mijns inziens niet meer aantrekkelijk is.
Graag verzoek ik u het abonnement per direct om te zetten in een prepaid card ten behoeve van nummer behoud.
Met vriendelijke groet,
Matrix
Nou eerlijk! super bedankt, Heb je het via deze verstuurd?
https://www.telfort.nl/klantenservice/abonnement/vraag.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aho85
In het pinkster weekend via het online formulier geprobeerd... zowel daarop als op aangetekende brief tot nu toe geen reactie. Zelfs niet het inmiddels bekende smsje...

Telfort... 8)7

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matrix schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:53:
[...]

Geachte heer/mevrouw,
Met vriendelijke groet,
Matrix
Geen idee hoe moeilijk Telfort doet. als je wel een UMTS toestel hebt, toevoegen dat UMTS niet landelijk dekkend is, terwijl Edge dat wel is. Dus wellicht voor de UMTS bezitters een extra zinnetje toevoegen. Mijn telefoon bijvoorbeeld gaat bij mij thuis ongeveer elke 2 minuten verwisselen van GPRS naar UMTS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:52:
[...]

Geen idee hoe moeilijk Telfort doet. als je wel een UMTS toestel hebt, toevoegen dat UMTS niet landelijk dekkend is, terwijl Edge dat wel is. Dus wellicht voor de UMTS bezitters een extra zinnetje toevoegen. Mijn telefoon bijvoorbeeld gaat bij mij thuis ongeveer elke 2 minuten verwisselen van GPRS naar UMTS....
Dude, de verhoging van prijs kl. service is genoeg, voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb het vaker dat als ik bel via UMTS, de verbinding spontaan wegvalt. Jullie hier ook wel eens last van? :/

Dekking is dan heel goed, maar gesprek valt snel weg... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexanderhof schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:37:
In het pinkster weekend via het online formulier geprobeerd... zowel daarop als op aangetekende brief tot nu toe geen reactie. Zelfs niet het inmiddels bekende smsje...

Telfort... 8)7

Alex
Als pasen en pinksteren nu op één dag zouden vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

grmbl grmbl...
Het is al 3 weken oid, maar nog steeds NIETS van Telfort.... Heb mn brief gechecked, NAW gegevens zijn correct, ik heb het smsje gehad, dus alles zou moeten kloppen.

:(

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 05-09 21:24
XanderDrake schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:51:
grmbl grmbl...
Het is al 3 weken oid, maar nog steeds NIETS van Telfort.... Heb mn brief gechecked, NAW gegevens zijn correct, ik heb het smsje gehad, dus alles zou moeten kloppen.

En maar weer bellen met de klantenservice, totdat ze er spuugzat van worden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:51:
grmbl grmbl...

Het lijkt er wel op dat men het daar druk heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag SMS'je ontvangen dat mijn mijn brief ontvangen is en dat ik binnen 2 weken een reactie krijg. Brief 1,5 week geleden verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
WTF, sinds de switch naar het KPN netwerk kan ik rtsp streams (poort 554) als deze niet meer openen? Is rtsp streaming geblokkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 30-05-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb via het linkje mijn opzegging online doorgevoerd, ze geven aan dat ik binnen 2 dagen een bericht krijg. We shall see...

edit:

via mail bevestigd

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Uw vraag zal binnen twee werkdagen worden beantwoord.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Omdat het pinkstermaandag 2 weken geleden was dat ik de bevestiging had gekregen dat mijn opzegbrief binnen was gekomen vandaag maar (weer) eens gebeld met een redelijke boze ondertoon.

Ik had zondag ook nog maar eens als extra via de online klantenservice 'opgezegd'....

Via de mevrouw van de klanten"service" kreeg ik te horen dat het erg druk was en dat ik nog maar even moest wachten. Er werdt wel mij gezegd dat de datum van binnenkomst brief als opzegdatum geldt.

Op de vraag waarom ze mij een SMS je sturen als bevestiging met de mededeling dat ik binnen 2 weken bericht krijg en dat vervolgens niet krijg was ze erg kortaf, het was gewoon druk en ik moest maar wachten. Daarna heb ik haar maar verteld dat dat niet mijn probleem is.

Vervolgens kreeg ik zojuist nog via de mail antwoord van iemand anders van de klantenservice terug.
Ik kon kiezen voor de:

• Samsung i600 UMTS PDA
Prijs: € 171 incl btw en bezorgkosten

Omdat ik in de brief had vermeld dat de samsung véél te duur was.
Ook als ik niet op het aanbod inging moest ik even terugmailen dat ik graag mijn abonnement kosteloos per direkt opzeg.
Uiteraard zijn wij, indien u niet akkoord gaat bovenstaande aanbieding, bereid uw contract vroegtijdig kosteloos te ontbinden.

Graag vernemen wij van u een reactie.
Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd een e-mail sturen, want wij helpen u natuurlijk graag verder.
Nu eens kijken hoelang het duurt voordat mijn nummer daadwerkelijk omgezet is naar prepay.
Daarna kan ik mijn nieuwe Telfort SIM only 300 + Maximaal Online bundel opnieuw aanvragen voor de helft van het bedrag wat ik nu maandelijks betaal B)

En zojuist kreeg ik een rara mail van telfort in mijn postvakje met de volgende URL:
Er is een account voor u aangemaakt met de volgende gebruikers-id en
wachtwoord:
E-mailadres: ***@**.com
Wachtwoord:

U wordt geadviseerd op de volgende koppeling te klikken of deze in uw browser te plakken om u aan te melden op onze supportsite en uw wachtwoord te wijzigen :
http://telfort.custhelp.c...p_next_page=myprofile.php
Zonder verdere informatie...en zonder wachtwoord :? :?

[ Voor 14% gewijzigd door JvdW op 30-05-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik even deleten als ik jou was, mogelijk kunnen mensen nu jouw informatie wijzigen, en je telefoonnummer staat er sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:35:
Dat zou ik even deleten als ik jou was, mogelijk kunnen mensen nu jouw informatie wijzigen, en je telefoonnummer staat er sowieso.
bedankt, had er even niet opgelet |:( :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

JvdW schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:57:
Op de vraag waarom ze mij een SMS je sturen als bevestiging met de mededeling dat ik binnen 2 weken bericht krijg en dat vervolgens niet krijg was ze erg kortaf, het was gewoon druk en ik moest maar wachten. Daarna heb ik haar maar verteld dat dat niet mijn probleem is.
Mja.... Binnen 2 weken he.... Niet bij mij hiero |:(

Ik denk, als ik dit zo lees, dat ik willekeurig boze brieven ga sturen in de richting van Telfort. Het heeft meer succes dan wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht ook al drie weken op reactie van Telfort, gisteren gebeld en inderdaad werd mij verteld dat ik rustig af moest wachten. Overigens een nieuw telfort 300 sim only+maximaal online afgesloten, die wordt morgen ondertekend. Dit scheelt per maand minimaal 25 euro, en volgens mij biedt telfort nog steeds de gunstigste 'onbeperkt' data bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

^^

mijn ziel aan de duivel, ik heb net 5 minuten geleden hetzelfde pakket aangeleverd gekregen door de koerier. Over 3 maanden ben ik weer terug bij Telfort. Wel tegen de helft van de maandkosten. :')

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 31-05-2007 11:09 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:09:
^^

mijn ziel aan de duivel, ik heb net 5 minuten geleden hetzelfde pakket aangeleverd gekregen door de koerier. Over 3 maanden ben ik weer terug bij Telfort. Wel tegen de helft van de maandkosten. :')
Waarom over 3 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Om morele conflicten te vermijden >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:52:
[...]

UMTS toestel is blijkbaar geen punt, al heb ik wel aangegeven dat ik het een nadeel vind dat het bereik van umts een stuk minder is tov edge. Gisteren een mail gestuurd, en vandaag al reactie:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Wij betreuren het dat u niet geïnteresseerd bent in de aanbiedingen en de overgang
naar het UMTS-netwerk van KPN.

Wij respecteren uw beslissing en zijn bereid u tegemoet te komen en het contract
vroegtijdig kosteloos te ontbinden. De openstaande facturen dient u wel te voldoen.

Er bestaat inderdaad een mogelijkheid om het nummer om te zetten naar pepaid. Maar
om dit nummer dan weer te activeren (als prepaid) is het nodig om een keer op te
waarderen. Gezien het minimale bedrag om op te waarderen bij Telfort E 10,- is, is
het waarschijnlijk voor u voordeliger om het nummer binnen vijf werkdagen over te
laten nemen door uw nieuwe provider en op die datum uw abonnement laten beëindigen.
Uiteraard is dit geheel uw eigen keuze.

Graag vernemen wij dan ook van u of u het nummer per direct wilt laten overzetten
naar prepaid of het nummer voorlopig actief wilt laten als abonnement.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd een e-mail sturen, want wij helpen u
natuurlijk graag verder.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice
Ik heb overigens geen aanbieding van ze gehad en mijn contract zou anders in november eindigen. Het zal verder wel een 'standaad' mail zijn, maar vind het wel netjes dat het via mail kan en ze snel hebben gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

3 maanden opzeggingstermijn bij Rabo Mobiel waar ik naar overgestapt was :')

Ideaal tussenstation, want geen vast contract, alleen 3 maanden opzeggingstermijn dus. :*)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Stereotomy schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:49:
[...]

3 maanden opzeggingstermijn bij Rabo Mobiel waar ik naar overgestapt was :')

Ideaal tussenstation, want geen vast contract, alleen 3 maanden opzeggingstermijn dus. :*)
ehh..

ik was binnen 10 dagen van mijn contract af en mijn simkaart was veranderd in een Telfort prepaid, en een week later (vandaag) zit ik weer bij telfort met een nieuwe p3600.

Dus hoezo ideaal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ik heb vandaag ook netjes een mail gekregen.
Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Reactie (Evelyne) - 31/05/2007 17:13
Geachte heer Van der Weide,

Hartelijk dank voor uw reactie op onze e-mail.

Wij hebben het verzoek tot het omzetten van uw abonnement naar prepaid doorgezet naar de desbetreffende afdeling.
Binnen 5 werkdagen is uw nummer overgezet naar een prepaid van Telfort.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd een e-mail sturen, want wij helpen u natuurlijk graag verder.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice
Dus binnenkort maar de nieuwe Telfort 300 sim only + maximaal online afsluiten voor € 18.45 per maand :D en dan fijn met de P3600 op HSDPA 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:55:
[...]

Hmm... hoe heb je dat gefixt dan? Ik heb mijn prepaid ook geactiveerd, maar ik ben nog steeds onbereikbaar. Ik hoor alleen steeds dat ik moet opwaarderen... :(

Normaal niet zo erg, maar zie zojuist dat mijn nieuwe abo pas de 31ste ingaat :S
Is het je nog gelukt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

cornelixnootje1 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:55:
[...]

ehh..

ik was binnen 10 dagen van mijn contract af en mijn simkaart was veranderd in een Telfort prepaid, en een week later (vandaag) zit ik weer bij telfort met een nieuwe p3600.

Dus hoezo ideaal? :?
Ik was van plan bij ze weg te blijven, maar ze hebben me weer teruggelokt }:O

Mijn ziel.... de duivel... >:)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdW schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:20:
[...]

Is het je nog gelukt ??
Neuhhh, jammer maar helaas...Het schijnt blijkbaar zo te werken bij Telfort 8)7
Temninste dat hoorde ik vanmiddag van een klantenservice-medewerkster. Om echt bereikbaar te zijn is opwaarderen dus onontbeerlijk, hoe flauw het ook moge zijn. Ik hoop alleen dat dit betekent dat mijn mobiele nummer wel geactiveerd is nu, anders gaat het drama rustig verder met de nummerportering en begint het helemaal een gebed zonder einde te worden... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:09:
[...]

Neuhhh, jammer maar helaas...Het schijnt blijkbaar zo te werken bij Telfort 8)7
Temninste dat hoorde ik vanmiddag van een klantenservice-medewerkster. Om echt bereikbaar te zijn is opwaarderen dus onontbeerlijk, hoe flauw het ook moge zijn. Ik hoop alleen dat dit betekent dat mijn mobiele nummer wel geactiveerd is nu, anders gaat het drama rustig verder met de nummerportering en begint het helemaal een gebed zonder einde te worden... :S
Onderstaande kreeg ik in een mail van een vriendelijke dame van telfort:
Er bestaat inderdaad een mogelijkheid om het nummer om te zetten naar pepaid. Maar om dit nummer dan weer te activeren (als prepaid) is het nodig om een keer op te waarderen. Gezien het minimale bedrag om op te waarderen bij Telfort E 10,- is, is het waarschijnlijk voor u voordeliger om het nummer binnen vijf werkdagen over te laten nemen door uw nieuwe provider en op die datum uw abonnement te laten beëindigen. Uiteraard is dit geheel uw eigen keuze.
Het is dus blijkbaar wel nodig om op te waarderen (heb ik dus ook trouw gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Matrix schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:47:
[...]

Het is dus blijkbaar wel nodig om op te waarderen (heb ik dus ook trouw gedaan)
Grappig, da's in strijd met telecomwetgeving over nummerbehoud :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIJN OPZEGGING

Hierbij deel ik u mede dat ik mijn abonnement voor nummer xxxxxxx per direct wens te beeindigen wegens eenzijdige wijziging van de algemene voorwaarden vanuit de kant van Telfort. Het afschaffen van de mogelijkheid tot gebruik van het EDGE netwerk en het verhogen van de prijs van de klantenservice maken dat het abonnement mijns inziens niet meer aantrekkelijk is. Graag verzoek ik u het abonnement per Direct om te zetten in een prepaid card ten behoeve van nummer behoud. Ik vertrouw erop dat u deze zaak met Spoed afhandeld

REACTIE VAN TELFORT

Reactie (Evelyne) - 31/05/2007 13:58
Geachte XXXXXXX,

Volgens de gegevens uit ons netwerk (april 2007) maakt u gebruik van een
toestel, Nokia N73, dat geschikt is voor UMTS. Met dit toestel kunt u gebruik
blijven maken van snel mobiel Internet via UMTS (in plaats van via EDGE). Uw
internetsnelheid stijgt hiermee tot maximaal 384 kb/s en u maakt gebruik van het
sterkste netwerk voor mobiel Internet

Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd een e-mail sturen, want wij helpen u
natuurlijk graag verder.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice

IK SNAP ER GEEN SNARS VAN 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Gisteravond is mijn nummer omgezet naar prepay. Ik kan nu zonder opwaarderen niet meer bellen en gebeld worden...

wat ik nu op dit moment wel nog kan is internetten met een snelheid van ong. 1300 kilobit/sec. !!! op hsdpa met 1streepje ontvangst..GRATIS dus !!!

op die manier zit ik hier nu te internetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebeld met de klantenservice met de vraag van "ik heb opgezegd??" en dat ik niet om informatie vroeg om UMTS of wat dan ook. Antwoord U moet schriftelijk opzeggen. haha ik zei dat doe ik nu gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:01:
REACTIE VAN TELFORT

(...)

Volgens de gegevens uit ons netwerk (april 2007) maakt u gebruik van een
toestel, Nokia N73, dat geschikt is voor UMTS. Met dit toestel kunt u gebruik
blijven maken van snel mobiel Internet via UMTS (in plaats van via EDGE). Uw
internetsnelheid stijgt hiermee tot maximaal 384 kb/s en u maakt gebruik van het
sterkste netwerk voor mobiel Internet
Dit is smerig, op basis van jouw inloggegens vertellen ze je even dat je geen recht hebt op contractontbinding. Dit lijkt me weer een trucje aan Telforts zijde om eronderuit te komen. Ik zou inderdaad gewoon doorzetten, die UMTS telefoon had je toch tijdelijk geleend omdat je nu eenmaal snel internet nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 03:02:
[...]

Grappig, da's in strijd met telecomwetgeving over nummerbehoud :')
Mijn ervaring met de telecomwetgeving/Opta/Telfort is tot nu to dermate dramatisch dat ik die 10 euro maar voor lief neem, er een halszaak van maken gaat waarschijnlijk dusdanig lang duren dat ik toch aan een ander telnr. kom te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:51:
gebeld met de klantenservice met de vraag van "ik heb opgezegd??" en dat ik niet om informatie vroeg om UMTS of wat dan ook. Antwoord U moet schriftelijk opzeggen. haha ik zei dat doe ik nu gelijk!
Ik snapte al niet waarom je elektronisch wilde "opzeggen". Opzeggingen kunnen UITSLUITEND schriftelijk, met handtekening e.d. Goeie gevatte reactie van Telfort dus. :+

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaand klopt niet!!

Ik heb 2 dagen geleden een mail gestiird via telfort site dxat ik wilde opzeggen. Dag later mail terug met de vraag of ik niet mn abbo wilde houden totdat ik een andere provider had. Dit heb ik naast me neergelegt en netjes om een prepaid gevraagd. Hierop een mail gekregen dat dat geen probleem was en savonds al!!! had ik prepaid en kon ik niet meer bellen:)
Vanmorgen maar even tegoed gehaald anders was ik niet bereikbaar:)

Dussss via site kan ook gewoon en nog snel ook!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij het mailverkeer:

1e reactie telfort:

Wij betreuren het dat u niet geïnteresseerd bent in de aanbiedingen en de overgang naar het UMTS-netwerk van KPN.

Wij respecteren uw beslissing en zijn bereid u tegemoet te komen en het contract vroegtijdig kosteloos te ontbinden.

Het is een mogelijkheid om het nummer om te zetten naar pepaid. Maar om dit nummer dan weer te activeren (als prepaid) is het nodig om een keer op te waarderen. Gezien het minimale bedrag om op te waarderen bij Telfort E 10,- is, is het waarschijnlijk voor u voordeliger om het nummer binnen vijf werkdagen over te laten nemen door uw nieuwe provider en op die datum uw abonnement laten beëindigen. Uiteraard is dit geheel uw eigen keuze.

Graag vernemen wij dan ook van u of u het nummer per direct wilt laten overzetten naar prepaid of het nummer voorlopig actief wilt laten als abonnement.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice

Hierop gezegt dat ik per direct een prepaid wilde!!

Vervolg mail telfort:

Hartelijk dank voor uw reactie op onze e-mail.

Wij hebben het verzoek voor het omzetten van uw nummer ingediend bij de desbetreffende afdeling.
Binnen 5 werkdagen is uw nummer omgezet naar prepaid.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservic

Dezelfde avond was ik al afgesloten!!!!!!

Succes iedereen:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:50:
Bovenstaand klopt niet!!

Ik heb 2 dagen geleden een mail gestiird via telfort site dxat ik wilde opzeggen. Dag later mail terug met de vraag of ik niet mn abbo wilde houden totdat ik een andere provider had. Dit heb ik naast me neergelegt en netjes om een prepaid gevraagd. Hierop een mail gekregen dat dat geen probleem was en savonds al!!! had ik prepaid en kon ik niet meer bellen:)
Vanmorgen maar even tegoed gehaald anders was ik niet bereikbaar:)

Dussss via site kan ook gewoon en nog snel ook!!!
Als ik via de site een email stuur (de opzegemail) moet ik na een antispamcode inloggen maar dan krijg ik al een aantal weken een foutmelding.....hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope... Ging eigenlijk meteen goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terug gemaild...(let niet op het nederlands ;)

Ik moet u zeggen dat ik zeer tevreden ben over uw snelle reactie. U bent volgens mij op de hoogte van het volgende:

Ik kan en mag opzeggen in verband met de EENZIJDIGE gewijzigde voorwaarden.

Het is echter Vrij oninteressant welke telefoon ik echt hebt. Ik wil gewoon geen gebruik maken van UMTS. Ik heb de abbonoment genomen ivm EDGE (LANDELIJKE DEKKING) en dat is er niet meer. Wie zegt dat ik nu dus UMTS wil? Dat Telfort gebruik zou gaan maken van het netwerk van KPN, wist ik bij het afsluiten van mijn abbonoment niet en dat zulks betekende dat EDGE zou verdwijnen ten faveure van UMTS, had ik vanzelfsprekend niet durven dromen.
Het feit dat Telfort nu een algehele overstap maakt naar het KPN netwerk, houdt voor mij als klant in dat dé reden waarom ik een contract met Telfort aanging, simpelweg ophoudt te bestaan. EDGE verdwijnt.

Daarom snap ik uw antwoord niet, ik zeg op. Ik vraag geen informatie over UMTS? Daarom zend ik u nogmaals mijn verzoek hieronder. En ik verzoek u ook mijn abbonoment KOSTENLOOS stop te zetten en mijn nummer in een prepaid card om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:21:
Terug gemaild...(let niet op het nederlands ;)

[...]

Dat Telfort gebruik zou gaan maken van het netwerk van KPN, wist ik bij het afsluiten van mijn abonnement niet en dat zulks betekende dat EDGE zou verdwijnen ten faveure van UMTS, had ik vanzelfsprekend niet durven dromen.
Het feit dat Telfort nu een algehele overstap maakt naar het KPN netwerk, houdt voor mij als klant in dat dé reden waarom ik een contract met Telfort aanging, simpelweg ophoudt te bestaan.
Deze bijzonder fraaie voorbeelden van de Nederlandse taal bedoel je? :P
Waar heb ik het toch eerder gelezen...

Trouwens, wat betreft dat opwaarderen:

Ik heb het tot op heden niet gedaan en ben eigenlijk ook niet van plan het alsnog te doen.
Als dit daadwerkelijk noodzakelijk zou zijn, dan vraag ik me af waarom ik wel steeds volledig bereik heb en er gewoon Telfort of KPN in beeld staat.
Als je als 'nog niet opgewaardeerde' prepaid-abonee nog niet geactiveerd zou zijn, zou je dan niet gewoon nul bereik moeten hebben en zou er daarnaast i.p.v. je provider niet iets in de trant van 'geen service' in beeld moeten staan?
Het is maar een schot voor de boeg hoor... lijkt me wel zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:38:
[...]

Deze bijzonder fraaie voorbeelden van de Nederlandse taal bedoel je? :P
Waar heb ik het toch eerder gelezen...

Trouwens, wat betreft dat opwaarderen:

Ik heb het tot op heden niet gedaan en ben eigenlijk ook niet van plan het alsnog te doen.
Als dit daadwerkelijk noodzakelijk zou zijn, dan vraag ik me af waarom ik wel steeds volledig bereik heb en er gewoon Telfort of KPN in beeld staat.
Als je als 'nog niet opgewaardeerde' prepaid-abonee nog niet geactiveerd zou zijn, zou je dan niet gewoon nul bereik moeten hebben en zou er daarnaast i.p.v. je provider niet iets in de trant van 'geen service' in beeld moeten staan?
Het is maar een schot voor de boeg hoor... lijkt me wel zo logisch.
ik dacht als het jou lukt moet het mij ook lukken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat je niet lukken... in de mail schrijven ze al dat het je minimaal 10 euro kost om het "aan de praat" te krijgen... Dit was ook 1 van hun redenen om mn abbo door te laten lopen totdat ik een nieuw abbo had.. Opzich wel netjes:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

En het Telfort-net is dicht... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

KroeT

[...]

Bedoel je daarmee dat er niet meer opgezegd kan worden ivm de recente wijzigingen? Ik was het namelijk net nog van plan :)

Sterker nog, ik wil eerst even zeker weten of ik mijn nummer kan laten omzetten naar prepaid, 10 euro beltegoed erop, nieuw Telfort 300 abo aanvragen, en het oude nummer dat dan inmiddels op de prepaid kaart staat laten omzetten naar het nieuwe Telfort 300 abonnement. Ik wil mijn nummer namelijk ECHT niet kwijt. Veel te mooi ;)

[ Voor 57% gewijzigd door KroeT op 02-06-2007 21:23 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aho85
Hee

Mij is het ook gelukt inmiddels. Goed nieuws dus. Maandag ochtend wordt op m'n kantoor m'n nieuwe hi abonnement langs gebracht.

Even ter info, de sim only abonnementen van hi.nl zijn al aardig netjes qua prijs/bundel verhouding. Als je nou toevallig nog student bent, kun je er nog 20% korting uitslepen als je het via www.hi.nl/studenten besteld. 20% korting op je maandlast om precies te zijn.

Best interessant dus, kijk er eens naar.

Groet,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aho85
@ Umbrella 88, is het jou al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
KroeT schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:48:
Bedoel je daarmee dat er niet meer opgezegd kan worden ivm de recente wijzigingen? Ik was het namelijk net nog van plan :)

Sterker nog, ik wil eerst even zeker weten of ik mijn nummer kan laten omzetten naar prepaid, 10 euro beltegoed erop, nieuw Telfort 300 abo aanvragen, en het oude nummer dat dan inmiddels op de prepaid kaart staat laten omzetten naar het nieuwe Telfort 300 abonnement. Ik wil mijn nummer namelijk ECHT niet kwijt. Veel te mooi ;)
Ik krijg dinsdag mijn nieuwe telfort 300 sim only + maximaal online bundel afgeleverd op mn werk.
Heb sinds zondag prepay.
Dus gaat gewoon goedkomen :) Nummerbehoud kan je dan gewoon aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexanderhof schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:59:
@ Umbrella 88, is het jou al gelukt?
nee mij is het niet gelukt? ik heb nog steeds bereik en ik kan gewoon bellen. Ik heb mijn reactie namelijk vrijdag toegestuurd..ik vraag me af of ze hem nog in behandeling gaan nemen? Trouwens op mijn tel staat g3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 15:33

Padvinder

doet z'n best

Mijn brief is ontvangen door Telfort. Eens kijken hoe lang het duurt voor ik een reactie heb.

Op 2call.nl kan ik gewoon nog bij een Telfort 50 Sim-only een maximaal only bundel selecteren voor 9,50 per maand... klopt dat? Dat wordt dan wel weer interessant... hoogste snelheid en nagenoeg geen datalimiet. Moet ik alleen nog ergens een UMTS toestel op de kop tikken voor weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

KroeT schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:48:
Nee, daarmee bedoel ik dat het netwerk voor geen enkele abonnee meer toegankelijk is (afaik).

Ik blijf tussen alle "jeuj ik heb opgezegd"-topics namelijk on-topic: EDGE is dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

"Helaas is uw verbinding om technische redenen verbroken"

Alweer, met KPN UMTS.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Heb een Telfort maximaal online abonnement en een UMTS PCMCIA kaartje. Werkt prima maar vraag me af of een kaartje met HSDPA sneller is. Telfort capped toch op 384kbs? Het verschil zou dan alleen de upload zijn die bij HSDPA net als de download 384kbs is. Merk je dat als gebruiker? Is het de moeite waard om over te stappen naar HSDPA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

rud schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:30:
Heb een Telfort maximaal online abonnement en een UMTS PCMCIA kaartje. Werkt prima maar vraag me af of een kaartje met HSDPA sneller is. Telfort capped toch op 384kbs? Het verschil zou dan alleen de upload zijn die bij HSDPA net als de download 384kbs is. Merk je dat als gebruiker? Is het de moeite waard om over te stappen naar HSDPA?
Het is ietsjes sneller omdat je kunt bursten: kleine dingetjes ophalen (pagina's met veel foto's) gaat wat sneller omdat HSDPA lagere latency heeft.

UMTS is op zich echter al vrij snel, denk niet dat het de investering waard is, tenzij je vaak dingen uploadt; dat gaat immers 6x zo snel met HSDPA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Sorcerer8472 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:09:
[...]
Het is ietsjes sneller omdat je kunt bursten: kleine dingetjes ophalen (pagina's met veel foto's) gaat wat sneller omdat HSDPA lagere latency heeft.
Is er iets te zeggen over hoeveel sneller? 10%? 50%? Merk je het bij browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Sorcerer8472 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:01:
"Helaas is uw verbinding om technische redenen verbroken"

Alweer, met KPN UMTS.....
Zeer bekend, heb mijn telefoon maar om 'gsm' gezet, bereik is kl#te. Het lijkt erop dat UMTS en de good old GSM techniek niet vlekkeloos inelkaar overgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

rud schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:03:
[...]

Is er iets te zeggen over hoeveel sneller? 10%? 50%? Merk je het bij browsen?
Je merkt het wel bij browsen, maar zoals gezegd eigenlijk alleen bij pagina's met veel plaatjes. Bij GoT zul je bijv. merken dat die rij smileys onderaan sneller laadt. Tis maar net wat dat je waard is. Bij gewone sites misschien 10%, bij sites met veel plaatjes 25%? (verschil capped HSDPA en UMTS dus). Erg moeilijk te zeggen.

Op locaties met veel netwerkdrukte zul je het ook beter merken omdat HSDPA binnen dezelfde vrije ruimte meer data weet te persen (complexere faseshifting binnen hetzelfde signaal).
kielkiel schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:31:
[...]

Zeer bekend, heb mijn telefoon maar om 'gsm' gezet, bereik is kl#te. Het lijkt erop dat UMTS en de good old GSM techniek niet vlekkeloos inelkaar overgaan...
Nou, ik heb vooral het idee dat het op plekken voorkomt waar de dekking wel goed is, maar waar er veel storing is van andere dingen (zoals @ flat 10+ hoog). Dat hij daar niet tegen kan ofzo. Op plekken met slechte dekking schakelt hij telkens netjes over. Sinds nieuwe ROM schakelt hij iets minder makkelijk over merk ik (HTC TyTN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Kinderziektes, hopelijk, van het UMTS netwerk. De komende jaren wordt het pas echt spannend, KPN heeft pas kruimels uitgedeeld de afgelopen jaren.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien niet een idee als iedereen erbij vermeld in welke regio je de problemen met de UMTS-verbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

http://forum.pocketinfo.n...iet-bellen-hsdpa-kpn.html

Ik kan ook niet bellen tijdens het HSDPA-internetten, merkte ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar snelheidstestjes gedaan (via www.dslreports.com/mspeed):
- op HSDPA-telefoon zelf (Motorola RAZR V6 Maxx): max 300 kbps
- HSDPA-telefoon als modem voor laptop: max 680 kbps

Nette getallen, lijkt mij... Wel apart dat internetverkeer op de telefoon zelf gecapped lijkt te zijn; wordt modemverkeer soms door Telfort herkend en via een ander kanaal o.i.d. afgehandeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:48:
Even een paar snelheidstestjes gedaan (via www.dslreports.com/mspeed):
- op HSDPA-telefoon zelf (Motorola RAZR V6 Maxx): max 300 kbps
- HSDPA-telefoon als modem voor laptop: max 680 kbps

Nette getallen, lijkt mij... Wel apart dat internetverkeer op de telefoon zelf gecapped lijkt te zijn; wordt modemverkeer soms door Telfort herkend en via een ander kanaal o.i.d. afgehandeld?
In de eerste situatie doet de Rarz naast de modemfunctie ook dataverwerking om het netjes op je scherm te krijgen, in de 2de situatie enkel modemfunctie. Waarschijnlijk zit het verschil daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ik heb vandaag mijn nieuwe Telfort Sim Only 300 + Maximaal Online bundel a 9,50 gekregen !!
Mijn oude abbo had ik om laten zetten naar prepay ivm nummerbehoud,
en daar heb ik geen geld "opgezet"

Mijn oude nummer wordt binnen 5 dagen omgezet naar mijn nieuwe abbo,
dus zonder prepay eerst op te waarderen !

Eerst werkte UMTS/HSDPA niet...gebeld met klantenservice, reset, en daarna werkt het meer dan super _/-\o_ ik haal gemiddeld 170 kilobyte per seconde _/-\o_

Ik ben weer super tevreden, heb het hetzelde abbo als voorheen,
alleen nu voor de helfdt van de prijs :z

daarbij is het nog steeds zo dat mijn 'oude' prepay kaartje, mijn oude abbo dus, zonder dat er geld op staat, supersnel werkt op HSDPA, gratis dus }:O

[ Voor 11% gewijzigd door JvdW op 05-06-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

165 kilobyte? wij hebben toch echter 384 kilobit?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
gertitombo schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:22:
165 kilobyte? wij hebben toch echter 384 kilobit?
Ik test bij www.alken.nl en dan haal ik snelheden tot de 180 kilobyte _/-\o_
Gemiddeld zo'n 140 kilobyte per seconde. :>

Dat is dan HSDPA met Telfort Maximaal Online, ik ben niet ontevreden ;)
Zo heb ik het al sinds het is omgezet van EDGE naar UMTS/HSDPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie!! Ik heb een aanbod gekregen van Telfort om voor 0 euro zo'n Huawei kaartje te krijgen voor mijn laptop zodat ik nog steeds gewoon kan internetten en alles bij het oude kan laten.

Een vraagje over zo'n kaart. Is het nodig om je Simkaart er elke keer in te stoppen oid?
Of werkt dat totaal anders en stel je dat ergens in ofzo? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:12:
Joepie!! Ik heb een aanbod gekregen van Telfort om voor 0 euro zo'n Huawei kaartje te krijgen voor mijn laptop zodat ik nog steeds gewoon kan internetten en alles bij het oude kan laten.

Een vraagje over zo'n kaart. Is het nodig om je Simkaart er elke keer in te stoppen oid?
Of werkt dat totaal anders en stel je dat ergens in ofzo? Iemand ervaring mee?
Ja dat moet. Vraag anders een duosim aan, dat is een stuk makkelijker!

Oh en gefeliciteerd met je nieuwe speeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willaaam schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:27:
[...]

Ja dat moet. Vraag anders een duosim aan, dat is een stuk makkelijker!

Oh en gefeliciteerd met je nieuwe speeltje ;)
Dank je! :)

Ik dacht trouwens dat alleen Vodafone duo-sims uitgaf. Hoe werkt dat trouwens als je die 2e sim in die kaart hebt zitten en iemand je op dat moment belt? Werkt je telefoon dan nog gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort heeft toch geen duosim?? Anders zou dat voor mij ook wel wat zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:31:
[...]

Dank je! :)

Ik dacht trouwens dat alleen Vodafone duo-sims uitgaf. Hoe werkt dat trouwens als je die 2e sim in die kaart hebt zitten en iemand je op dat moment belt? Werkt je telefoon dan nog gewoon?
T-Mobile en KPN doen het ook. Telfort inderdaad niet zie ik nu, dat wordt voor mij dan ook nog lastig. Misschien kun je wel een sim kaart clonen, dat kon vroeger nogal eens met een ongebruikte simkaart en 20 euro apparatuur.

Hier is een kerel die er een stukje over geschreven heeft.
http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=339095

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:02:
Telfort heeft toch geen duosim?? Anders zou dat voor mij ook wel wat zijn:)
Telfort heeft wel TweeSim (bijna onderaan de pagina). Weet niet of dat is wat je bedoeld?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk maar helaas is het enkel te krijgen voor zakelijke gebruikers... de etters...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

13art

Moderator Mobile
Even een andere vraag.
Vandaag heb ik mn nieuwe Simkaart ontvangen (had problemen met de oude). Deze geactiveerd en kan er nu mee bellen. Maar moet ik deze nu ook nog handmatig op het KPN netwerk zetten? Er staat nu gewoon Telfort, en ook EDGE is nog beschikbaar.

Lijkt mij het meest logische dat ze tegenwoordig met nieuwe Simkaarten zoiets direct al omgezet hebben.........

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

DjWannaB2002 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:14:
Even een andere vraag.
Vandaag heb ik mn nieuwe Simkaart ontvangen (had problemen met de oude). Deze geactiveerd en kan er nu mee bellen. Maar moet ik deze nu ook nog handmatig op het KPN netwerk zetten? Er staat nu gewoon Telfort, en ook EDGE is nog beschikbaar.

Lijkt mij het meest logische dat ze tegenwoordig met nieuwe Simkaarten zoiets direct al omgezet hebben.........
Erg vaag joh :o Slecht dat ze nog Telfort-kaarten uitgeven.

Telfort biedt TweeSim alleen aan aan zakelijke klanten die ook een echt "zakelijk abonnement" hebben, en dus niet aan bedrijven die een gewoon "telfort 300" ofzo abo hebben :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Inderdaad, nieuwe sim kaarten zijn nog "van" Telfort.
Alles moet nog handmatig op KPN worden gezet.

Het vervelende vindt ik dat ik vanwege dit iedere keer dat stomme "roaming" logo in m'n tel heb staan.
Iemand die weet hoe je daar vanaf komt ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdW schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:06:
Ik heb vandaag mijn nieuwe Telfort Sim Only 300 + Maximaal Online bundel a 9,50 gekregen !!
Mijn oude abbo had ik om laten zetten naar prepay ivm nummerbehoud,
en daar heb ik geen geld "opgezet"

Mijn oude nummer wordt binnen 5 dagen omgezet naar mijn nieuwe abbo,
dus zonder prepay eerst op te waarderen !

Eerst werkte UMTS/HSDPA niet...gebeld met klantenservice, reset, en daarna werkt het meer dan super _/-\o_ ik haal gemiddeld 170 kilobyte per seconde _/-\o_

Ik ben weer super tevreden, heb het hetzelde abbo als voorheen,
alleen nu voor de helfdt van de prijs :z

daarbij is het nog steeds zo dat mijn 'oude' prepay kaartje, mijn oude abbo dus, zonder dat er geld op staat, supersnel werkt op HSDPA, gratis dus }:O
Ik heb hetzelfde traject gevolgd, ook opgezegd en nieuw sim-only aangevraagd. Opzegging inmiddels geaccepteerd en nieuwe sim ontvangen. Ook met de klantenservice gebeld omdat UMTS niet werkte en ook ik heb nu uncapped HSDPA op de nieuwe sim! Ik hoop dat dat zo blijft... Mogelijkheid tot internetten met de prepaid nog niet getest omdat hij nog niet is omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit topic heeft al veel meer dan 1000 reacties.
Ik stel voor om de discussie over Telfort Edge en andere data-abonnementen centraal voort te zetten in Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.