EDGE van Telfort, de moeite waard?

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 12.532 views sinds 30-01-2008

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19
Een weekje of wat geleden lees ik over de nieuwe 3G diensten die Telfort wilt introduceren. Een daarvan is EDGE, voor zover ik het heb begrepen een soort van opgefokt GPRS.
Aangezien ik op het punt sta om een mobieltje aan te schaffen wil ik hier natuurlijk meer info over. Als echte tweaker is niet zo geil natuurlijk als op je Palmpje onderweg muziek te downloaden met een leuke 30KB/s. Echter zijn er een paar maar-en aan.
Het toestel dat ik op het oog heb is de Nokia 6230. Ik heb daar het grote topic een heel klein beetje van gevolgt, toptoestel, en zou dus ook EDGE ondersteunen. Echter, zal dit met de beloofde snelheden gaan met dit toestel, of kan ik rekenen op GPRS-snelheden?
Edit: Nokia beweert dat de 6230 met 216,8kbit/s zal gaan over een edge netwerk. Dit is natuurlijk theoretisch, en naar ervaringen kan ik moeilijk vragen denk ik :)
Dan moet de data via Bluetooth naar mijn PalmOne Zire 72 worden gebracht. Wat zou hier ongeveer de doorvoersnelheid van worden, dus van mobiel een BT verbinding naar Palm. Theoretisch zit er namelijk 400kbit/s in, maar het schijnt dat door de overhead er in ieder geval met mijn pc maar een schamele 100kbit/s in zit. Met een mobieltje verbinden zou die overhead kleiner maken, maar hoeveel kleiner is kleiner. Kan ik echt in de trein met 25KB/s downloaden? (zeg: 250kbit/s), of kan ik net zo goed 2 mobieltjes nemen, en 2 GPRS verbindingen gebruiken?
Ten derde: de kosten? Weet iemand waar ik op kan rekenen in vergelijking met UMTS. 75 euro/maand vind ik namelijk wat veel voor onbeperkt UMTS, maar een datalimiet van 10MB/maand is ook niet leuk. Okee, da's meer een vraag voor de insiders, maar toch :).
Zijn er nog meer dingen waar ik rekening moet houden, bij mobiel internetten (drukke momenten -> lagere snelheid bijvoorbeeld, weet ik het wat :p)?
Kortom: is het de moeite waard om met een BT verbinding te wachten met de aanschaf van een mobieltje (met bijbehorend abonnement), om van EDGE te kunnen genieten?

Mijn plan was dus om de telfort helpdesk te bellen. Echter werd ik daar van het kastje naar de muur gestuurt, en uiteindelijk blijkt niemand het te weten...

[ Voor 15% gewijzigd door RSpliet op 30-12-2004 20:14 . Reden: Heldesk? >:) ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Anoniem: 47458

Ik heb net mijn foto's vanuit m'n SE T630 over gezet naar m'n computer.
Dit ging ongeveer met een snelheid van 5kb/s !!

Dus.. tja.. dat gaat niet zo super snel :)

• RSpliet
Anoniem: 47458 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:12:
Ik heb net mijn foto's vanuit m'n SE T630 over gezet naar m'n computer.
Dit ging ongeveer met een snelheid van 5kb/s !!

Dus.. tja.. dat gaat niet zo super snel :)
Nee dat klopt. Ik heb zelf zo'n MSI dongle, en die verbinding met mijn Palm gaat ook niet zo belachelijk snel. Echter beroep ik mij op de volgende Wiki:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bluetooth
als ik zeg dat de overhead kleiner zou moeten zijn van Palm->Mobiel :)
Edit: en net getest, een plaatje van 227,5KB naar m'n PC sturen dmv. Obex FT duurt 12,37 seconden. Da's dus 18,4KB/s... red ik dat ook als ik met een mobieltje verbind, en ga internetten?

[ Voor 17% gewijzigd door RSpliet op 30-12-2004 20:29 ]

Anoniem: 128452

Bij Telfort betaal je 1,50 per MB, en verwacht dat dat ook niet echt veranderd als Edge in de lucht komt. HEb een s65, die ondersteund dat volgens mij ook.

Maar voor 1,50 /MB kun je veel downloaden voordat je op 75,- zit (50?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
Om daar nog even op terug te komen. Ik geloof nooit dat Telfort voor EDGE dezelfde tarieven gaat rekenen als voor 'normaal' GPRS. Het gaat sneller, dus ze vragen meer. Daar komen we echter (helaas) pas van de zomer achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-04 11:44

Metten

ik hou het graag simpel

Seven of Nine schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:21:
Om daar nog even op terug te komen. Ik geloof nooit dat Telfort voor EDGE dezelfde tarieven gaat rekenen als voor 'normaal' GPRS. Het gaat sneller, dus ze vragen meer. Daar komen we echter (helaas) pas van de zomer achter.
het gaat sneller, dus je zal ook meer downloaden. 1,50 per MB vind ik eigenlijk nog te duur. Zeker te duur voor een algemene acceptatie van mobiel internet. Dan zou je OF naar een (veel) lager bedrag per MB moeten OF naar flatrate abonnementen. Ik geloof dat die er voor UMTS wel al zijn, voor zo'n 75 euro per maand. Telfort zou met EDGE daar toch flink onder moeten zitten, zeker gezien de geringere kosten die ze voor de aanleg van het netwerk maken.

Misschien is het ook wel wishful thinking, ik hoop straks natuurlijk ook lekker goedkoop in de trein te internetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:01
Wat vooral interressant is: EDGE roaming.
In veel landen vooral buiten Europa gaat zeker geen GPRS of UMTS komen. Wel werken deze landen aan EDGE! Dus in die landen zou EDGE roaming zeer handig zijn.

Alle andere 4 Netwerken in NL werken aan UMTS en niet aan EDGE, dus voor EDGE roaming zijn we straks toch allemaal op Telfort aangewezen!

Er zijn op dit moment 129 Netwerken wereldwijd die EDGE hebben of gaan introduceren!

Kijk hier maar eens: http://www.3gamericas.org/PDFs/edge_technology_worldwide.pdf

In hoop dat het roaming optie snel komt via Telfort. Dan kunnen we in het buitenland ook van deze snelle data dienst gebruik maken!

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
Wacht ff, wacht ff... dit snap ik ff niet
# Zakelijke klanten kunnen onbeperkt internetten voor 50 euro per maand
# Fair use policy van 1GB van toepassing
Dus onbeperkt internet... tot 1GB.... en 1GB is fair-use, dus mocht jij 900MB verbruiken, dan valt het nog onder Fair use, en met 1GB heb je de fair-use policy overschreden.... Is het dan niet een hard datalimiet... maar waarom heet het dan onbeperkt? 8)7

Verder valt de prijs mij alleszins mee

[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 20-04-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 20:27
Seven of Nine schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:37:
Wacht ff, wacht ff... dit snap ik ff niet

[...]

Dus onbeperkt internet... tot 1GB.... en 1GB is fair-use, dus mocht jij 900MB verbruiken, dan valt het nog onder Fair use, en met 1GB heb je de fair-use policy overschreden.... Is het dan niet een hard datalimiet... maar waarom heet het dan onbeperkt? 8)7

Verder valt de prijs mij alleszins mee
ik denk dat ze eerder bedoelen dat als je een paar maanden over die gig heen gaat dan pas een berichtje krijg of je t iets rustiger aan wilt doen, maar zo te zien zitten er geen extra kosten achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114254

Heb er even een studie van gemaakt, want kostenbewust zijn wij nederlanders allemaal:

1GB is de limiet. Voor normaal zakelijk gebruik (e-mail, webbrowsing) is dat ruim voldoende. Het is geen product om Kazaa o.i.d. mee te gebruiken. Daar leent de snelheid zich ook niet voor.

Ga je boven die 1 GB, dan betaal je Zakelijk € 2,- per mb en als particulier € 1,50 per mb.

Mocht je die € 30,- per maand niet als abonnement willen, maar gewoon je huidige abonnement houden: Het is voor iedere Telfort gebruiker mogelijk om te EDGE'en. Je moet e.e.a. wijzigen in je GPRS-instellingen en je kan d.m.v. EDGE aan de slag. Dit tegen bovenstaande tarieven.

Voor de zakelijke markt geldt dat je evt. ook een bundel kan nemen voor € 5,- per maand voor 5 MB. Als je maandelijks dus boven de 20/25MB komt is het aan te raden om de Maximaal Online Bundel te nemen. (1GB).

Voor bestaande Zakelijke klanten (OndernemersAbonnement en Zakelijk Abonnement van Telfort) kun je je huidige abonnement veranderen. Het "Maximaal online pakket" kost maandelijks slechts € 22,-. Dit komt bovenop de standaard € 8,- die men als basisabonnementskosten heeft. Mocht je al een EDGE-toestel hebben, dan kun je bij nieuwe aansluiting of verlenging van je aansluiting gewoon de gebruikelijke kortingen krijgen. Dan ben je misschien wel voor € 10,- tot € 15,- per maand klaar.

Al met al (prijs, roaming, beschikbaarheid toestellen, landelijke dekking (voicedekking=EDGE-dekking) denk ik dat ze op de goede weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Ik zit al een tijdje de EDGE ontwikkelingen te volgen. Zit nu bij T-mobile maar daar is (net als bij de meeste andere providers) GPRS echt onbetaalbaar. Telfort is de enige met nog soort van accepabele tarieven en als ze dan ook nog EDGE aan gaan bieden dan is BartVB helemaal blij.

Ik vraag me alleen af welke toestellen er nou beschikbaar zijn. De meeste producenten hebben EDGE over het algemeen ergens diep in een specsheet verstopt, zoeken op EDGE is meestal iig niet mogelijk. Weet er iemand of er ergens een lijstje is met EDGE telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is het makkelijker om de lijst op te vragen welke toestellen het NIET hebben. Die is korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Anoniem: 114254 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:14:
Misschien is het makkelijker om de lijst op te vragen welke toestellen het NIET hebben. Die is korter.
Volgens mij is het aantal toestellen wat Edge wel ondersteund nog altijd vele malen kleiner dan de toestellen die dat niet doen. :?

Nokia supporting phones:

The Nokia 9500 Communicator
The Nokia 9300 Smartphone
The Nokia 7710
The Nokia 7270
The Nokia 7260
The Nokia 7200
The Nokia 6820
The Nokia 6810
The Nokia 6630
The Nokia 6610i
The Nokia 6230
The Nokia 6220
The Nokia 6170
The Nokia 6020
The Nokia 5140
The Nokia 3200

[ Voor 33% gewijzigd door Majestic op 21-04-2005 10:48 ]

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
^ En natuurlijk de PalmOne Treo 650 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49292

om hem dan helemaal af te maken, de Nokia 6230i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan hebben we het alleen nog maar gehad over de Nokia's....... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:17

DDX

is gprs(/edge) van telfort eigenlijk in buitenland te gebruiken ?
en voor welk tarief ?

ik heb nu vodafone, maar daar betaal je 11 euro per megabyte voor in bijvoorbeeld frankrijk

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, in het buitenland kun je het ook gewoon gebruiken. Dat is het mooie nou juist. Er zijn veel meer providers in het buitenland die EDGE ondersteunen dan UMTS. Dit omdat het (net als in NL) voor veel providers niet rendabel is om te bouwen en de paar UMTS-toestellen die er zijn er niet uit zien.

De prijs is afhankelijk van de betreffende provider in het land waar je op roamt. Uiteraard is buitenland duur. Reken er wel op dat het wel ff een stuk duurder kan zijn dan dat je in NL bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
DDX schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:41:
is gprs(/edge) van telfort eigenlijk in buitenland te gebruiken ?
en voor welk tarief ?

ik heb nu vodafone, maar daar betaal je 11 euro per megabyte voor in bijvoorbeeld frankrijk
Ik kan in hongarije gewoon een prepaid kaartje in het land zelf kopen, 24 EUR voor 1 maand onbeperkt GPRS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Ook de nieuwe Nokia 8800 heeft EDGE, daarentegen heeft geen enkel Sony Ericsson toestel EDGE en Samsung nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Dit is wel zeer interessant, ik hoop dat er snel wat promotieacties komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 12:09

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 82206 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:08:
Ook de nieuwe Nokia 8800 heeft EDGE, daarentegen heeft geen enkel Sony Ericsson toestel EDGE en Samsung nauwelijks.
De SonyEricsson Z500 heeft EDGE

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Ginz schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:51:
De SonyEricsson Z500 heeft EDGE
Maar die is niet in Nederland verkrijgbaar... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 22-04-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:19
Anoniem: 82206 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:43:
[...]

Maar die is niet in Nederland verkrijgbaar... ;)
En dat zei je niet in het begin ;)

ok ok, ik hou al op :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Anoniem: 114254 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:50:
Ja, in het buitenland kun je het ook gewoon gebruiken. Dat is het mooie nou juist. Er zijn veel meer providers in het buitenland die EDGE ondersteunen dan UMTS. Dit omdat het (net als in NL) voor veel providers niet rendabel is om te bouwen en de paar UMTS-toestellen die er zijn er niet uit zien.

De prijs is afhankelijk van de betreffende provider in het land waar je op roamt. Uiteraard is buitenland duur. Reken er wel op dat het wel ff een stuk duurder kan zijn dan dat je in NL bent.
Helaas is het voorlopig alleen nog maar in NL. Roaming volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
gratiz schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:07:
[...]

Helaas is het voorlopig alleen nog maar in NL. Roaming volgt later.
En met EDGE Roaming gaat het ook goed!
Telfort biedt op dit moment al EDGE roaming aan in verschillende landen. Helaas nog geen duidelijk overzicht op de site. Maar wanneer Telfort een GPRS roaming overeenkomst heeft met een netwerk die ook EDGE heeft, dan is romaing via Telfort ook mogelijk.
Hopelijk gaan ze deze het aantal roaming overeenkomsten straks uitbreiden. Bijvoorbeeld in naar Zuid Amerika, waar nu bijna GPRS roaming beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-04 14:22
Net even met de klantenservice gebeld van telfort hoe het precies zit met EDGE, maar deze komt na de zomer pas voor de consument. Op het moment is het alleen beschikbaar voor de zakelijke grootverbruikers.

Ook kon er nog niks gemeld worden over de kosten, maar het zal zeker een stuk goedkoper zijn dan UMTS.

Maar voorlopig ff afwachten.

Maar gebruik nu GPRS met mijn Nokia 6230i, maar dat is al een stuk sneller dan via mijn 7210.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

En de Nokia 6680 (en 6681) kunnen ook EDGE gebruiken!

Wanneer worden die instellingen voor EDGE bekend gemaakt? Of zijn ze dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34
Weet iemand toevallig of er ook PCMCIA / USB toestellen komen voor EDGE? Ik vind het namelijk wel een erg interessante techniek om op de laptop te gebruiken. Natuurlijk is een combinatie met een bleutooth telefoon ook mogelijk maar het liefst zou ik een appart abonnement voor EDGE nemen welke ik alleen voor de laptop gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
GH45T schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:36:
Weet iemand toevallig of er ook PCMCIA / USB toestellen komen voor EDGE? Ik vind het namelijk wel een erg interessante techniek om op de laptop te gebruiken. Natuurlijk is een combinatie met een bleutooth telefoon ook mogelijk maar het liefst zou ik een appart abonnement voor EDGE nemen welke ik alleen voor de laptop gebruik :)
Ik denk dat het een stuk goedkoper (en in mijn ogen ook makkelijk) om het gewoon via je Mobiel te doen icm bleutooth.

Kan je zo het internet op en je kan je telefoon gewoon in je broekzak laten zitten, dus dat is ook geen probleem.

Met een PCMCIA kaart heb je meestal nog uitstekende antennes enzo, en je moet dan een extra abbo hebben om het te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34
Polderdijk schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:47:
[...]

Ik denk dat het een stuk goedkoper (en in mijn ogen ook makkelijk) om het gewoon via je Mobiel te doen icm bleutooth.

Kan je zo het internet op en je kan je telefoon gewoon in je broekzak laten zitten, dus dat is ook geen probleem.

Met een PCMCIA kaart heb je meestal nog uitstekende antennes enzo, en je moet dan een extra abbo hebben om het te kunnen gebruiken.
Van de ene kant is het wel handig maar mijn telefoon heb ik al bij Vodafone lopen en om nu met 2 mobiele telefoons rond te gaan lopen of om telkens de kaart te verwisselen zie ik niet zo zitten. Ik heb een tijd terug nog eens met een Vodafone GPRS mobile connect PCMCIA kaart gewerkt en dit werkt imo echt super alleen je hebt een maximale snelheid van ik dacht rond de 64 kbit's dus dat is niet echt handig. Ook met KPN USB GPRS heb ik gewerkt dan heb je om en nabij ISDN snelheid wat ik in principe genoeg vind maar dan zit je weer met een enorm duur abonnement dus dat is ook niet echt ideaal. Ik vermoed zelf ongeveer ISDN snelheid nodig te hebben, maximaal 250 MB data per maand en dat voor 50 tot 75 euro maximaal. Ik denk dat EDGE prima binnen deze eissen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 16:42

Francois

Dus...

Vanmiddag zo'n Sierra wireless AC 775 PC-Card met telfort SIM gekregen van de zaak.

Natuurlijk kan ik thuis geen verbinding krijgen :( maar dat is dan ook in Assen. Ik hoop dat het aan de dekking ligt. Ik sprak een paar weken terug iemand van Telfort en die vertelde dat eind juli de edge dekking landelijk moet zijn.

Zal morgen in Amstelveen eens proberen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Ben erg benieuwd naar je ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
Francois schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:42:
Vanmiddag zo'n Sierra wireless AC 775 PC-Card met telfort SIM gekregen van de zaak.

Natuurlijk kan ik thuis geen verbinding krijgen :( maar dat is dan ook in Assen. Ik hoop dat het aan de dekking ligt. Ik sprak een paar weken terug iemand van Telfort en die vertelde dat eind juli de edge dekking landelijk moet zijn.

Zal morgen in Amstelveen eens proberen of het werkt.
Ohw dat is jammer, maar als je de SIM in een gewoon toestel zet, heb je dan bereik?

Zo niet dan ligt het aan de dekking, en anders heb je iets verkeerds ingesteld.

Laat ons wel even je ervaringen weten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
Polderdijk schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:31:
[...]

Ohw dat is jammer, maar als je de SIM in een gewoon toestel zet, heb je dan bereik?

Moet t toestel wel EDGE ondersteunen natuurlijk, ik weet dat telfort inderdaad nog bezig is met de uitrol van het EDGE netwerk. Dit doen zij in 4 maanden (was de planning), in mei de randstad, in juni utrecht erbij, juli kwam de rest van Nederland en augustus werd de maand voor de hardnekkige plekjes :+ (of iets in die trant, had ik begrepen). Zou dus heel goed kunnen dat je er eind van de maand, begin volgende maand bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Landelijke dekking schiet al mooi op. Zie dekkingskaartje: http://www.telfort.nl/pro...kelijk/netwerk/breedband/

Assen zo te zien, ook?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Tegen beter weten in heb ik gisteren de nieuwste versie van de software van internet gebruikt om de pc-card te installeren (in tegenstelling tot de bijgeleverde cd-rom gebruiken) en die blijkt de kaart default op GSM1900 te zetten (USA band). Vandaar dat het niet werkte. En nu krijg ik wel bereik maar nog geen edge. SIM blijkt nog niet aangemeld te zijn, onze leverancier heeft iets fout gedaan. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Polderdijk schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:31:
[...]

Klopt helemaal :) Het lag dus niet aan de dekking maar aan de GSM850/1900 instelling ipv GSM900/1800 of automatisch.

Maar goed, nu nog de SIM aan laten melden door leverancier.... prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Polderdijk schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:47:
[...]
[...].
Als je dat probeerde via GPRS dan gebeurde het regelmatig dat je onbereikbaar was. Nu gebruikte ik GPRS niet zoveel via m'n laptop omdat het traag en duur was maar met EDGE verwacht ik wel dagen online te zijn via dat ding en als ik dan telkens onbereikbaar ben dan is dat onacceptabel. De technisch specialist van Telfort kon me echter niet garanderen dat dat probleem was opgelost bij EDGE. Iemand dat al getest? Gebeurde meestal als je veel data aan het versturen/ontvangen was. Normaal gesproken verbreekt ie de GPRS verbinding en gaat je telefoon over maar vaak genoeg kregen bellers doodleuk m'n voicemail ("Helaas ik ben even aan het internetten, stuur even een mailtje of bel me via skype").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Zeer interessant, een lijst met EDGE roaming netwerken en landen via Telfort: http://www.telfort.nl/act...e_overzichtgprslanden.php

Er is al een behoorlijke Europese dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
...en de binnenkort uitgebrachte HP iPAQ Messenger HW65xx! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zit ook te denken aan de aanschaf van een EDGE-abo. Het is vrijwel even snel als UMTS (qua upload zelfs sneller geloof ik, mits je kaart het ondersteunt) en het is stukken goedkoper, en bovendien werkt het op plekken waar Voda/KPN UMTS nog een tijd niet beschikbaar zal zijn (traject trein Maastricht - Amsterdam bijvoorbeeld :))

Ik vraag me alleen af of ik nou die Sierra of die Sony Ericsson kaart moet kopen (die Sierra biedt een hogere upload geloof ik?), of dat ik misschien zelfs gewoon Telfort 100 zakelijk + Nokia 6680 moet nemen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Ik zit zelf op 1 van deze 3 kaartjes te wachten:

SierraWireless Aircard 850/650: http://www.sierrawireless.com/ProductsOrdering/ac8x0.asp
SonyEricsson GC 95: http://www.sonyericsson.c...one=pp&lm=pp5_1&pid=10237
SonyEricsson GC 99: http://www.sonyericsson.c...one=pp&lm=pp5_1&pid=10301

Voordeel is dat deze kaarten ook UMTS hebben. UMTS gaat Telfort zelf ook bieden volgend jaar. En zo kun je dezelfde kaart nu eventueel ook gebruiken voor Vodafone/KPN.

Al deze 3 kaarten hebben: UMTS/EDGE/GPRS
En tevens: Ware wereldwijde dekking - Quad Band GSM EDGE/GPRS (850/900/1800/1900 MHz) Handig voor in het buitenland.....

[ Voor 8% gewijzigd door gratiz op 23-06-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Neem dan het SierraWireless-kaartje, dat ondersteunt namelijk HSDPA: UMTS van boven de 1 Mbit wat Telfort ook al gelijk uitrolt. Die 100 kbit/s meer voor gewoon UMTS kunnen mij persoonlijk worst wezen (klein verschil, vooral als je in bijvoorbeeld de trein zit - waar snelheid terugvalt).

Overigens iemand hier ervaring met EDGE + trein/ander bewegend voertuig? Loopt daar de snelheid ook merkbaar terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Sorcerer8472 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:29:
[...]
Neem dan het SierraWireless-kaartje, dat ondersteunt namelijk HSDPA: UMTS van boven de 1 Mbit wat Telfort ook al gelijk uitrolt. Die 100 kbit/s meer voor gewoon UMTS kunnen mij persoonlijk worst wezen (klein verschil, vooral als je in bijvoorbeeld de trein zit - waar snelheid terugvalt).

Overigens iemand hier ervaring met EDGE + trein/ander bewegend voertuig? Loopt daar de snelheid ook merkbaar terug?
Je hebt gelijk. Ik moet dat SiereWireless kaartje (850/860) hebben. UMTS (HSDPA) welke in 2006 komt is echt supersnel. Ook veel sneller dan EDGE.
Dus ik zou als ik jou was ook dit kaartje nemen. Dan hoef je in 2006 geen nieuwe aan te schaffen wanneer alle netwerken, ook Telfort overgaan op UMTS (HSDPA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

gratiz schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:41:
[...]

Je hebt gelijk. Ik moet dat SiereWireless kaartje (850/860) hebben. UMTS (HSDPA) welke in 2006 komt is echt supersnel. Ook veel sneller dan EDGE.
Dus ik zou als ik jou was ook dit kaartje nemen. Dan hoef je in 2006 geen nieuwe aan te schaffen wanneer alle netwerken, ook Telfort overgaan op UMTS (HSDPA).
Volgens Telfort zelf beginnen ze in 2005 al met hun HSDPA-netwerk. Of dit eind 2005 in de randstad ook al bruikbaar is weet ik dan weer niet, maar Telfort zal wel één van de eersten zijn :)

Wat nu wel jammer is, is dat die actie van Telfort tot eind augustus loopt (€ 30 p/m voor die 1 GB-bundel). Dus dan moeten ze die kaart vóór die tijd wel aanbieden bij dat abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Sorcerer8472 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:13:
[...]

Volgens Telfort zelf beginnen ze in 2005 al met hun HSDPA-netwerk. Of dit eind 2005 in de randstad ook al bruikbaar is weet ik dan weer niet, maar Telfort zal wel één van de eersten zijn :)

Wat nu wel jammer is, is dat die actie van Telfort tot eind augustus loopt (€ 30 p/m voor die 1 GB-bundel). Dus dan moeten ze die kaart vóór die tijd wel aanbieden bij dat abonnement.
Volgens mij loopt de actie tot 1 November. Van de Telfort site:

Prijs Breedband van Telfort
Zakelijke klanten kunnen onbeperkt internetten voor 50 euro per maand
Fair use policy van 1GB van toepassing
Introductie aanbod van 30 euro p/mnd (gedurende gehele contractduur) loopt tot 1 november
EDGE voor consumenten werkt al via Telfort Spot. Aanvullende proposities volgen later deze zomer

Ik hoop inderdaad dat ze deze nieuwe kaart straks bij dit abonnement gaan aanbieden. Hopelijk voor 1 november.
Hopelijk hebben zijn ze in de Randstad dan ook al live met HSDPA, want dan hebben ze ook kaartjes nodig die dit ondersteunen. Zo niet, dan is de kans een stuk kleiner dat ze deze aanbieden voor 1 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

gratiz schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:45:
[...]
Ik hoop inderdaad dat ze deze nieuwe kaart straks bij dit abonnement gaan aanbieden. Hopelijk voor 1 november.
Hopelijk hebben zijn ze in de Randstad dan ook al live met HSDPA, want dan hebben ze ook kaartjes nodig die dit ondersteunen. Zo niet, dan is de kans een stuk kleiner dat ze deze aanbieden voor 1 november.
We kunnen ze tuurlijk es mailen ofzo. Als zo'n kaartje uitkomt dan neem ik het gelijk ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Sorcerer8472 op 24-06-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:59:
[...]

We kunnen ze tuurlijk es mailen ofzo. Als zo'n kaartje uitkomt dan neem ik het gelijk ;)
Eerst maar eens afwachten wanneer SierraWireless het kaartje werkelijk op de markt gaat brengen. En daarna ga ik gelijk actie ondernemen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

gratiz schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:16:
[...]

Eerst maar eens afwachten wanneer SierraWireless het kaartje werkelijk op de markt gaat brengen. En daarna ga ik gelijk actie ondernemen! ;)
Oeps, zie het nu pas O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Mijn aircard 775 werkt nu. In Utrecht en Maarssen haal ik zo'n 20kbyte/s down en 10kbyte/s up. Surfen werkt snel genoeg. Thuis heb ik nu geen edge dekking en krijg dus een gprs verbinding.

Spijtig dat je een non-routable adres krijgt (had net 192.168.2.117 bijvoorbeeld). Ergens staat dus een NAT router tussen. VPN met IPSec werkt in ieder geval (nog) niet en dat zie ik ook niet gebeuren zolang je geen echt ip adres krijgt. (IPSec passthrough met >1 vpn client wordt lastig)

Ik zal telfort er eens over bellen als ik zin heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Francois schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:14:
Mijn aircard 775 werkt nu. In Utrecht en Maarssen haal ik zo'n 20kbyte/s down en 10kbyte/s up. Surfen werkt snel genoeg. Thuis heb ik nu geen edge dekking en krijg dus een gprs verbinding.

Spijtig dat je een non-routable adres krijgt (had net 192.168.2.117 bijvoorbeeld). Ergens staat dus een NAT router tussen. VPN met IPSec werkt in ieder geval (nog) niet en dat zie ik ook niet gebeuren zolang je geen echt ip adres krijgt. (IPSec passthrough met >1 vpn client wordt lastig)

Ik zal telfort er eens over bellen als ik zin heb.
Hmm, geen 20 up zoals beloofd dus? :P Maargoed, als je een VPN gebruikt dat NAT-traversal aankan dan lukt het je wel hoor. Maargoed, 160 kbit/s down en 80 kbit/s up valt me toch wel een beetje tegen, hoewel het tuurlijk nog steeds geen geld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Telfort is overgenomen door Telfort:

Vooral deze 2 dingen zijn opvallend:

· Het netwerk van Telfort zal door KPN geïntegreerd worden.

Telfort gaat dus een soort Hi worden lijkt me. Hopelijk blijft EDGE wel bestaan....

Of vooral EDGE roaming, dit is uniek en in het buitenland zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:03
gratiz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:32:
Telfort is overgenomen door Telfort:

Vooral deze 2 dingen zijn opvallend:

· Het netwerk van Telfort zal door KPN geïntegreerd worden.

Telfort gaat dus een soort Hi worden lijkt me. Hopelijk blijft EDGE wel bestaan....

Of vooral EDGE roaming, dit is uniek en in het buitenland zeer handig.
Overgenomen door KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Sorcerer8472 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:09:
[...]

Hmm, geen 20 up zoals beloofd dus? :P Maargoed, als je een VPN gebruikt dat NAT-traversal aankan dan lukt het je wel hoor. Maargoed, 160 kbit/s down en 80 kbit/s up valt me toch wel een beetje tegen, hoewel het tuurlijk nog steeds geen geld is ;)
Zal wel te maken hebben met de beschikbare bandbreedte in je gsm cell of cells.

Intussen ook nat traversal aangezet op de cisco vpn concentrator, werkt uitstekend nu ;)

Vanmorgen was een een landelijke storing in het telfort edge netwerk. Werkt inmiddels weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:32

netblade

Sunrise

**Schopt redelijk dood topic omhoog**

Sinds 1 augustus jl is deze dienst dan ook voor consumenten beschikbaar.
Nouja deze tweaker vond het wel handig om af en toe zonder dikke t-mobile rekening op internet te kunnen tijdens slaapverwekkende treinreisjes.

Sinds woensdag heb ik dan een sony-ericsson edge kaartje met een telfort internet only abo van 35 euro's in de maand.

Mijn bevindingen tot nu toe.
De snelheid is duidelijk hoger dan bij een normale GPRS verbinding. Helaas haal ik nooit de 16KB/s die ik thuis haal, maar dat zal wel komen omdat die trein met 150km/h rond meestal rond de 7 á 8KB/S.

Ook is de dekking van Telfort niet altijd overal goed, gelukkig heeft edge maar 1 streepje nodig voor internet terwijl voor mobiel bellen meer geeist wordt.

Al met al, werkt de dienst (op enkele witte plekken buiten de randstad. richting arnhem bijvoorbeeld) prima en kun je gerust internetten msnén en emailen. Downloaden is wat minder stabiel omdat je telkens van dekkingsmast wisselt.

Wat zijn jullie ervaringen?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
netblade schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:30:
**Schopt redelijk dood topic omhoog**

Sinds 1 augustus jl is deze dienst dan ook voor consumenten beschikbaar.
Nouja deze tweaker vond het wel handig om af en toe zonder dikke t-mobile rekening op internet te kunnen tijdens slaapverwekkende treinreisjes.

Sinds woensdag heb ik dan een sony-ericsson edge kaartje met een telfort internet only abo van 35 euro's in de maand.

Mijn bevindingen tot nu toe.
De snelheid is duidelijk hoger dan bij een normale GPRS verbinding. Helaas haal ik nooit de 16KB/s die ik thuis haal, maar dat zal wel komen omdat die trein met 150km/h rond meestal rond de 7 á 8KB/S.

Ook is de dekking van Telfort niet altijd overal goed, gelukkig heeft edge maar 1 streepje nodig voor internet terwijl voor mobiel bellen meer geeist wordt.

Al met al, werkt de dienst (op enkele witte plekken buiten de randstad. richting arnhem bijvoorbeeld) prima en kun je gerust internetten msnén en emailen. Downloaden is wat minder stabiel omdat je telkens van dekkingsmast wisselt.

Wat zijn jullie ervaringen?
toon volledige bericht
Dit werkt dus ook in de trein? Da's heel mooi, dat is namelijk wel een van de vereisten voor mij. Volgend jaar moet ik nl. elke dag op en neer naar Delft, en dan is t best handig als ik op internet kan en mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Seven of Nine schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:04:
[...]

Dit werkt dus ook in de trein? Da's heel mooi, dat is namelijk wel een van de vereisten voor mij. Volgend jaar moet ik nl. elke dag op en neer naar Delft, en dan is t best handig als ik op internet kan en mag.
Dan zou ik als ik jou was wel een abonnement afsluiten VOOR 1 nov, omdat hierna de prijzen omhoog gaan.

Maar inderdaad het werkt in de trein, alleen af en toe valt de dekking in het bos (als je met de trein door het bos rijdt) weg.

Maargoed ik ga eventjes naar sail toe...
Kijken of het daar ook mogelijk is om te internetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb nog steeds alleen GPRS, maar daar heb ik dezelfde ervaringen als netblade. Met m'n S55 haal ik zo'n 4 a 5 kB/s. Het gebruik van een downloadmanager is wel aan te raden. Als je bijvoorbeeld op een volle zendmast of in een tunnel terechtkomt kan een download stilvallen.

Qua dekking is tot nu toe de enige route die ik bagger vind de route Utrecht - Nijmegen (+ tussenstations). Daar is een gedeelte waar je echt alleen KPN ontvangt (niet eens Vodafone meer). Ben van plan Samenbellen 500 te nemen met een Maximaal Online bundel van 1 GB. Dan internet ik via m'n 6680 + bluetooth, of gewoon op de 6680 natuurlijk. Ik doe als ik 'm heb een speedtest en dan laat ik het jullie wel horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
netblade schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:10:
[...]

Dan zou ik als ik jou was wel een abonnement afsluiten VOOR 1 nov, omdat hierna de prijzen omhoog gaan.

Maar inderdaad het werkt in de trein, alleen af en toe valt de dekking in het bos (als je met de trein door het bos rijdt) weg.

Maargoed ik ga eventjes naar sail toe...
Kijken of het daar ook mogelijk is om te internetten :+
Goed plan, ik hoef echter pas in Augustus volgend jaar oid naar Delft heen en weer... schiet ik weinig mee op. En nu nog op de middelbare school kan ik overal wel op internet. Daarnaast zit ik te wachten op de opvolger van de Treo 650, Cobalt is nl _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Seven of Nine schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:29:
[...]

Goed plan, ik hoef echter pas in Augustus volgend jaar oid naar Delft heen en weer... schiet ik weinig mee op. En nu nog op de middelbare school kan ik overal wel op internet. Daarnaast zit ik te wachten op de opvolger van de Treo 650, Cobalt is nl _/-\o_
Hmm ok,
Speedtestjeeee
Vanaf amsterdam naar utrecht

Download : 13.3 KByte/sec
Upload : 4.6 KByte/sec

Redelijk zat lijkt me :) Upload vind ik alleen wat laag, die is meestal net zo hoog als de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb het ook, sinds 'n week of 2...

De bundel van 1gb Telfort Breedband Maximaal Online kost op mijn huidige abo 27,50. Als je 'm voor 1 november afsluit dan blijft ie minimaal een jaar 27,50 per maand kosten.

Had 'm aangeschaft op 'n moment dat ik 'm nodig had, helaas wist niemand bij Telfort mij te vertellen dat ik een nieuwe SIM nodig had omdat mijn oude sim uit '98 niet werkt met EDGE diensten. Ik krijg de beloofde snelheid namelijk niet!
Momenteel haal ik gewoon up en down 5kb/s.

EDGE is niet voor iedereen beschikbaar! Je MOET een databundel of data-abo hebben, heb je dat niet krijg je de gewone GPRS snelheden. EDGE moet namelijk per abo geactiveerd worden door Telfort. Ik heb inmiddels mijn nieuwe sim binnen en wacht nu op nummer overzetting, helaas zijn er maar 3 man die dat kunnen binnen Telfort en gaan schijnbaar alle nummeroverstappers van andere aanbieders me nog even voor (ik sta dus gewoon in de rij :( bout zooi, niet fijn als je al zó lang klant bent!) De afdeling die nummerbehoud regeld heeft een achterstand van 15 werkdagen :( dus ik moet nog even wachten alvorens ik de volledige snelheid kan testen...

Het stomme is dat ik 't nu niet meer 1,2,3 noodzakelijk nodig heb, toen ik het aanvroeg wel en meteen toen! Helaas ging het niet snel maar wel snel genoeg om mijn dingen te doen in the middle of knowwhere!

Heb 'n beetje ruzie over de kosten van de simkaart aangezien ik nooit gevraagd heb om een nieuwe simkaart en mij dat ook nooit verteld is dat ik een nieuwe kaart aan moest schaffen...
Inmiddels werkt Telfort 'n beetje mee daarin dus dat komt wel goed!

Ik wacht dus geduldig af over de voortgang van mijn nieuwe sim, ik ga nog wel bellen met Telfort want ik kan nu wel gebruik maken van Breedband maar zonder Breedband omdat het nog steeds traag is, en daar betaal ik natuurlijk geen 27,50 per maand voor! Ondanks dat het aan de simkaart zou liggen, hiervan ben ik niet van te voren op de hoogte gesteld dus is het Telfort zijn probleem!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ssssst zwahiel, ik weet er nog niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Eventjes bij opa en oma thuis,
Nou of het is hier gewoon fucking rustig.
Of dit werkt gewoon beter dan umts :P

Afbeeldingslocatie: http://netblade.nl/got/telfort.PNG

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zo, heb m'n Nokia 6680 binnen, abo tijdje geleden verlengd (pas laat doorgevoerd), maar nou kan ik geen databundel aanschaffen omdat eerst het geld van de 1e rekening na de verlenging binnen moet zijn :') Ze kunnen anders niks wijzigen aan m'n abo. Maar m'n oude O2-sim zou het toch wel doen daarmee, of niet? Trouwens, totdat het is gewijzigd kan ik alleen gebruik maken van GPRS? :? Het *lijkt* al sneller nu, maarja, die foon is ook sneller :P

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 21:50

John2B

I Love RAID5..!!

Ik heb al een aantal weken E-GPRS van Telfort, en ben zeer tevreden over de snelheid. Zat eerst bij Vodafone en maild en Internet via GPRS maar was niet voouit te branden.

Zit overigens op m'n Nokia9500, ben blij dat ik geswitched ben, kon helaas niet eerder over.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:15

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan nu ook een jaarabonnement nemen (sim only maximaal online) voor €17,50 per maand of €35 per maand (2 jaar) incl. Sierra Wireless AC 775 EDGE pc-kaart.
Nadeel is dat het kaartje geen umts heeft en dat je daar 2 jaar aan vast zit :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• netblade

netblade

Sunrise

Speedy-Andre schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:25:
Je kan nu ook een jaarabonnement nemen (sim only maximaal online) voor €17,50 per maand of €35 per maand (2 jaar) incl. Sierra Wireless AC 775 EDGE pc-kaart.
Nadeel is dat het kaartje geen umts heeft en dat je daar 2 jaar aan vast zit :/
Selecteer eens 1 jaar bij abonementen en kijk eens hoeveel die dan kost :9

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

netblade schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:50:
[...]

Selecteer eens 1 jaar bij abonementen en kijk eens hoeveel die dan kost :9
Lekker duidelijk allemaal, al zegt Telfort het zelf (8>
Volgens deze link is het €17,50 per maand en het gaat echt over edge.
Je hebt voor deze aanbieding volgens mij een edge foon nodig en je krijgt dan alleen data met je sim :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Speedy-Andre schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:27:
[...]

Lekker duidelijk allemaal, al zegt Telfort het zelf (8>
Volgens deze link is het €17,50 per maand en het gaat echt over edge.
Je hebt voor deze aanbieding volgens mij een edge foon nodig en je krijgt dan alleen data met je sim :/
Je zit maar 1 jaar vast aan dat abo met dat lieve pc cardje

Kijk hier maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

netblade schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:51:
[...]

Je zit maar 1 jaar vast aan dat abo met dat lieve pc cardje

Kijk hier maar eens ;)
Ok, maar zo 'gratis' is die card dan niet meer, nl. €17,50 per maand extra ;)
Op zich wel mooi dat nu dit ook prive kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Speedy-Andre schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:16:
[...]

Ok, maar zo 'gratis' is die card dan niet meer, nl. €17,50 per maand extra ;)
Op zich wel mooi dat nu dit ook prive kan :)
Ach ik had geen EDGE telefoon, en dat was voordat t-mobile pocket internet totaal had.
Ben wel blij dat ik telfort ernaast heb want ik heb liever 20kb/s dan amper 5kb/s (Ik zit midden in een verhuizing en m'n adsl is al afgesloten vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150555

krijg mijn sierra wireless kaart niet aan de gang wie kan mij ermee helpen er blijft een vraagteken bij Watcher staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43
Heb je eerst de software geïnstalleerd en toen pas de kaart erin gestoken? Heb je de laatste update? (www.sierrawireless.com, die nu even down is)

Mijn ervaringen met het kaartje zijn goed, maar de laatste software revisie was wel een flinke stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49
gratiz schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:42:
Wat vooral interressant is: EDGE roaming.
In veel landen vooral buiten Europa gaat zeker geen GPRS of UMTS komen. Wel werken deze landen aan EDGE! Dus in die landen zou EDGE roaming zeer handig zijn.

Alle andere 4 Netwerken in NL werken aan UMTS en niet aan EDGE, dus voor EDGE roaming zijn we straks toch allemaal op Telfort aangewezen!

Er zijn op dit moment 129 Netwerken wereldwijd die EDGE hebben of gaan introduceren!

Kijk hier maar eens: http://www.3gamericas.org/PDFs/edge_technology_worldwide.pdf

In hoop dat het roaming optie snel komt via Telfort. Dan kunnen we in het buitenland ook van deze snelle data dienst gebruik maken!
EDGE roaming kan al, alleen gaat niemand dat doen omdat de tarieven boven de 10 € per mb liggen.
zie ook hier: http://www.telfort.nl/pro...kelijk/netwerk/breedband/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Apart: Telfort heeft in Limburg nog een zooi niet-omgebouwde masten staan, terwijl toch echt vorige maand alles omgebouwd zou zijn... wel irritant als je ineens van EDGE terugvalt op GPRS als je van uitzendinggemist streamt :P (ja, smalband lukt dat wel, zelfs vanuit de trein nog wel okee :D)

Anyway, ik vraag me af of dit vanwege de overname van KPN gebeurt: als ze hun netwerken integreren dan krijgt KPN wellicht EDGE-ondersteuning en Telfort UMTS-ondersteuning (wat videobellen via Telfort ook mogelijk maakt en hogere snelheden voor dataverbruik mogelijk maakt). Masten waarvan ze weten dat die weggaan worden wellicht niet omgebouwd?

Insiders aanwezig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zag net dat het centrum van Amsterdam al redelijk goede UMTS-dekking heeft van Telfort :o
Orange is de enige zonder dekking daar zelfs (laatstgenoemde heeft overigens wel al antennes staan in zowat de hele randstad, Telfort niet geloof ik).

Op de site van Telfort stond laatst dat er al proeven van start waren gegaan, zal wel in omg. Amsterdam o.a. zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Even voor de duidelijkheid:

Ik heb nu gewoon een abb. van Telfort (ik dacht 400 min + 30 sms) en gebruik zo af en toe GPRS, te weinig om abb. te nemen. Mijn tel kijkt elk uur of er mail is (haalt alleen de headers binnen), af en toe MSN en soms ook nog internet.

Neem over enkele weken een nieuwe losse foon, dus mijn abb blijft gehandhaafd en veranderd niets bij.

Kan ik nu toch gewoon van EDGE gebruik maken zoals ik dat ook van GPRS doe? Dus zonder een apart abb. erbij af te sluiten. Zo ja, wat zijn die instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Volgens mij kan dat ja, hoef je niks voor in te stellen, je krijgt gewoon een sneller modem, zoals je vroeger ook van 28k naar 56k kon upgraden, instellingen blijven gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27
Volgens mij dus juist niet!.

Ik denk dat je om EDGE goed te kunnen gebruiken (dus de snelheid te halen) weldegelijk een EDGE abo moet nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Mr_x007 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 09:50:
[...]

EDGE roaming kan al, alleen gaat niemand dat doen omdat de tarieven boven de 10 € per mb liggen.
zie ook hier: http://www.telfort.nl/pro...kelijk/netwerk/breedband/
EDGE Roaming is ook mogelijk via Vodafone. En dat is een stuk goedkoper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

babbelbox schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:10:
Volgens mij dus juist niet!.

Ik denk dat je om EDGE goed te kunnen gebruiken (dus de snelheid te halen) weldegelijk een EDGE abo moet nemen
Volgens mij kan Telfort dit technisch niet of heel moeilijk beperken (en waarom zouden ze?). Bovendien vertragen GPRS-gebruikers het netwerk voor EDGE-gebruikers.

gratiz: dan zit je dus wel vast aan hogere binnenlandse tarieven ;)

Nieuw kaartje (in een deel van Texel en Limburg waar het volgens het vorige kaartje wel kon kan het nu ineens niet meer 8)7):

Afbeeldingslocatie: http://www.telfort.nl/productinfo/zakelijk/netwerk/breedband/img/uitrol_edge_large9.gif
donkerblauw: EDGE-dekking
lichtblauw: GPRS-dekking (EDGE binnen enkele weken)

Edit
De actie (30 euro ipv 50 euro ofzo) is verlengd t/m 31 december, vermoedelijk vanwege de vertraagde uitrol.

[ Voor 14% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-11-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 09:14

LyxKyo

Dreambox was fun!

Ik zie nu dat het abbo maar 17,50 euro kost.
is dit een onbeperkt abbo?

het lijkt mij geweldig om bijvoorbeeld de qtek9100 te nemen icm een telfort abbo + dit edge abbo. Mooi onderwerg filenieuws bekijken op touchscreen > tomtom op een redelijk groot scherm, en dus overal internet.

wie heeft er ervaring met edge, en de mogelijkheiden icm met verschillende telefoons (smart)?

link naar aanbieding:

http://shop.telfort.nl/info.php?id=17477

[ Voor 3% gewijzigd door LyxKyo op 09-11-2005 12:52 ]

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Da's een consumentenaanbieding ja, met de 1 GB bundel. Ik betaal daar 27,50 incl. BTW voor (zakelijk, bovenop m'n huidige zakelijke abo).

Gebruik het samen met de 6680 zoals boven te lezen valt en het bevalt prima. Alleen zijn er, vind ik, nog te veel plekken waar je de hoge snelheid niet haalt, wat erg irritant is in remote desktop (daar hangt het scherm soms secondenlang stil). Voor de rest ben ik wel tevreden, zeker met de snelheid, wat minder met de latency. Gebruik het voornamelijk icm laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 09:14

LyxKyo

Dreambox was fun!

Sorcerer8472 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:32:
Da's een consumentenaanbieding ja, met de 1 GB bundel. Ik betaal daar 27,50 incl. BTW voor (zakelijk, bovenop m'n huidige zakelijke abo).

Gebruik het samen met de 6680 zoals boven te lezen valt en het bevalt prima. Alleen zijn er, vind ik, nog te veel plekken waar je de hoge snelheid niet haalt, wat erg irritant is in remote desktop (daar hangt het scherm soms secondenlang stil). Voor de rest ben ik wel tevreden, zeker met de snelheid, wat minder met de latency. Gebruik het voornamelijk icm laptop.
1gb bundel = is dataverkeer per maand?

Dat is toch genoeg voor alleen surfen? of kom je hier per maand overheen?

het klinkt erg interessant om overal internet te hebben, zo op het eerste gezicht lijkt het me voordeliger dan Vodafone Live, waar alleen verschillende site Free of Charge zijn.

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

nicknec schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:39:
[...]

1gb bundel = is dataverkeer per maand?

Dat is toch genoeg voor alleen surfen? of kom je hier per maand overheen?

het klinkt erg interessant om overal internet te hebben, zo op het eerste gezicht lijkt het me voordeliger dan Vodafone Live, waar alleen verschillende site Free of Charge zijn.
M'n abo loopt van de 15e tot de 15e en ik heb nu nog geen 100 MB gebruikt 8)7

1 GB per maand ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Sorcerer8472 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:16:
[...]

M'n abo loopt van de 15e tot de 15e en ik heb nu nog geen 100 MB gebruikt 8)7

1 GB per maand ja :)
Heb nu na 2 maanden pas 120MB gebruikt :P
Dus dat valt nog wel mee, zit nu veel op een vaste plaats dus vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Sinds kort heb ik ook zo'n Telfort Edge 1GB abo voor 17,50 euro...

Hier een lang verhaal, om o.a. de kwaliteit van de dienst in te schatten. Het kennisniveau van verkoop personeel over Edge en UMTS is om te huilen en op internet is weinig te vinden, dus hopelijk helpt dit iemand.

Mijn ervaring: Super als je zoals ik niet gebonden wil zijn aan een ADSL lijn! :)

De kanttekening die ik heb, is dat de verbinding niet echt super stabiel aanvoelt. Dit bedoel ik zowel per dagdeel als naar bepaalde sites toe. Tweakers.net laadt altijd snel in, bij www.nu.nl is het echt wachten totdat er een kilobyte-tje mijn kant opkomt bij wijze van spreken... :(

Je zou zeggen dat het gedeelte van de verbinding tussen mijn Edge modem en het Telfort Base Station de bottleneck is, maar soms denk ik dat het achterliggende netwerk van Telfort nog wat meer geoptimaliseerd kan worden.

Mijn ervaringen slaan trouwens op slechts een locatie, binnenkort heb ik mijn laptop weer en dan zal ik het eens in de trein gaan testen!

Over de hardware:

Ik gebruik een Nokia 6021 (BT v1.2) icm een Sitecom CN 502 (BT v 1.1) Bluetooth adapter. Over het algemeen geldt dat een pcmcia datakaart wat duurder is, maar sneller is. Ook is deze wat minder handig aan te sluiten op een desktop.

Mijn Nokia 6021 heeft een Class 6 Edge modem, de Nokia 6230i is zover ik weet de enigste met een Class 10 Edge modem. Die Sierra Wireless datakaarten zijn Class 12. Hoe hoger, hoe beter!

De Nokia 6021 heeft een (E)GPRS data teller, dat is erg handig, niet alle toestellen hebben dat.

Benchmarks:

*Radio stream van Slamfm, gaat met 96 kbit (12,5 kB) superstabiel als het dagdeel ok is. Gisteravond was mijn verbinding niet vooruit te branden...

*Downloaden van Sitecom driver: 23.6 MB in ongeveer 24 minuten, dat was 16,5 kB per seconde.

*www.uitzendinggemist.nl. Journaal kijken met 11,5 kB per seconde. Ook stabiel.

*www.speedtest.nl. Geeft heel wisselende resultaten. Download tot max. 18 kB. Upload tot max 10,7 kB. Waarbij ik regelmatig ook waarden krijg van 5kB download. Ook valt op dat als de upload hoog is, de download lager uitvalt. Bij een hoge download, is de upload vrij laag. Of dit logisch is, is een flinke discussie, doordat Speedtest ze na elkaar meet.

*Browsen over internet gaat bij mij vaak 5 tot 10 kB per seconde. Verder heb ik het idee, dat bij het downloaden van een simpel groot bestand, je de Edge verbinding meer naar de 100% toekrijgt, dan bij het openen van meerdere sites tegelijkertijd. 8)7

Vragen:

*Zijn die GPRS tellers nauwkeurig die ingebakken zitten in je GSM? Een maand loopt van de 15e tot de 15e, en mijn verbruik gaat nu richting de 800 MB. O-) Telfort bedankt: _/-\o_

*Wat gebeurt er als je over de 1GB heen gaat? Gewoon €5,- afrekenen per MB zoals in contract staat? :'(

*Zou een datakabel beter zijn, dan een Bluetooth verbinding? In het verleden gebruikte ik altijd datakabels icm gsm modems zonder GPRS... Geen ervaring met Bluetooth dus. In theorie is het snel genoeg, maar is de praktijk ook zo?

*Kan een verbinding onmerkbaar over gaan van EDGE naar GPRS. Bij die Sierra Wireless kaarten geeft de software het aan, die functie heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Laserjet schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:41:

Vragen:

*Zijn die GPRS tellers nauwkeurig die ingebakken zitten in je GSM? Een maand loopt van de 15e tot de 15e, en mijn verbruik gaat nu richting de 800 MB. O-) Telfort bedankt: _/-\o_

*Wat gebeurt er als je over de 1GB heen gaat? Gewoon €5,- afrekenen per MB zoals in contract staat? :'(
Heeft iemand al een antwoord op deze vragen?

Want het echt nare aan telfort is dat je nooit je verbuik kan zien tijdens de maand zelf. Je moet altijd wachten tot de rekening in de bus komt. En aan blokkering doen ze ook niet, dus je kan niet zeggen dat je per maand nooit meer dan 35,- euro wilt uitgeven etc.
Tja, het is goedkoop, en redelijk snel, maar een bagger service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Een maand loopt van de 15e tot de 15e
Verschilt hoor! Hangt er vanaf wanneer je abo is afgesloten! Anyway, na de 1 GB betaal je 50 cent per MB dacht ik, staat ergens op de site.

Voor de rest merk ik ook dat het 's avonds trager is, maar dat verschilt echt per plaats. Op de ene plek is het sneller dan op de andere. Nog steeds een hoop niet-EDGE masten in Limburg :(

Voor de rest laden sites met veel plaatjes inderdaad langzaam, volgens mij komt dat door de hogere latency. Zou wel wat sneller mogen inderdaad. Gebruik van firefox maakt het ook weer een stukje sneller doordat die tables laat zien voordat de hele pagina is ingeladen, IE doet dit pas als hij een </table> heeft ontvangen. Pagina's zoals slashdot laden wel weer heel snel. Remote desktop gaat de ene keer heel snel, de andere keer niet, beetje raar.

Over het algemeen is het genoeg voor normaal remote gebruik vind ik, maar dag en nacht zo werken: echt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Laserjet schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:41:

Vragen:

*Zou een datakabel beter zijn, dan een Bluetooth verbinding? In het verleden gebruikte ik altijd datakabels icm gsm modems zonder GPRS... Geen ervaring met Bluetooth dus. In theorie is het snel genoeg, maar is de praktijk ook zo?
Een kabel is onhandig (kort), maar wel beter als het om een stabiele verbinding gaat.
Bluetooth (klasse 2) belooft maximaal 10m bereik, dat haal je zelden (in dezelfde ruimte), een muur ertussen halveert het bereik.
Met een klasse 1 Bluetooth dongle (100m bereik) haal je wel 10m ondanks dat 99% van de de mobieltjes klasse 2 heeft, klasse 1 zendt sterker en heeft een gevoeliger ontvanger.
Met een SE K750i is de datasnelheid via (usb)kabel en bluetooth vergelijkbaar, zo'n 50kB/s, ook bij een afstand van 5m haal ik dat nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb het uitgeprobeerd, geen verschil gemerkt. Bovendien wil de kabel er nog wel eens uit floepen als je er op de verkeerde manier aan komt (uit de mijn 6680 dus)...

[ Voor 9% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-11-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Ghehe de afgelopen maand 350 mb gebruikt, best veel voor mobiele shit!
Die meter klopt dus werkelijk waar voor geen METER :Y)

Ik wil echt niet meer van m'n telfort abo af hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hun meter? Die lijkt idd te weinig te tellen ofzo. Niet zo'n groot verschil, maar toch...
Jammer dat het in de spitsuren en in de avond merkbaar trager is, maarja...

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bwegh, vandaag in een drukke trein tussen Eindhoven en Heerlen was het dik knudde. Vooral in het dunbevolkte Noord-Limburgse deel. Snelheid lag rond de 2 kB/s en viel zelfs een paar minuten helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95067

Heb sinds 1 week ook een maximaal online abo van 17,50 om mobiel te inetten op m'n laptop.

configuratie:
Maximaal online abo 1 GB
Nokia 6230i
Laptop met bluetooth

speedz
FTP download tijdens rijden (in file A2): wisselend tussen 2 - 19 kB/s (gemiddeld ca. 8kB)

stilstaand:
speedtest.nl download en upload ca. 15 kB / 10 kB download / upload
streaming video van uitzendinggemist.nl (journaal) gaat zonder haperen (smallband ca. 2.6 kB/s)
steaming audio (radio1) @ 64 kbit gaat zonder haperen
streaming audio (538) @ 96kbit gaat helaas niet zonder haperingen

Wel heb ik een aantal vragen m.b.t. o.a. het dataverbruik en kosten.
De simkaart die ik heb ontvangen is geschikt voor EDGE, maar hieraan is ook gewoon een nummer gekoppeld, kan ik hiermee ook gewoon bellen en tegen wat voor tarief is dit dan?
Aanvullende diensten als b.v. mms werken niet op deze kaart heb ik gemerkt (op mijn andere telfort sim namelijk wel)
Is het dataverbruik ergens te zien online?! of zelf te meten (met mijn 6230i) of op mijn laptop (per adapter)?
Kun je zien of je via GPRS werkt of via EDGE?
Wat zit er in de databundel van 1 GB? (GPRS, EDGE, WAP) ?!

Over de dienst ben ik redelijk goed te spreken, alleen de klantenservice bij telfort kan wel op EDGE cursus! (De vrouw die ik aan de lijn had wist me na een half uur te melden dat EDGE alleen voor de zakelijke markt beschikbaar is!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 23:04
Anoniem: 95067 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:59:
Heb sinds 1 week ook een maximaal online abo van 17,50 om mobiel te inetten op m'n laptop.

configuratie:
Maximaal online abo 1 GB
Nokia 6230i
Laptop met bluetooth

speedz
FTP download tijdens rijden (in file A2): wisselend tussen 2 - 19 kB/s (gemiddeld ca. 8kB)

stilstaand:
speedtest.nl download en upload ca. 15 kB / 10 kB download / upload
streaming video van uitzendinggemist.nl (journaal) gaat zonder haperen (smallband ca. 2.6 kB/s)
steaming audio (radio1) @ 64 kbit gaat zonder haperen
streaming audio (538) @ 96kbit gaat helaas niet zonder haperingen

Wel heb ik een aantal vragen m.b.t. o.a. het dataverbruik en kosten.
De simkaart die ik heb ontvangen is geschikt voor EDGE, maar hieraan is ook gewoon een nummer gekoppeld, kan ik hiermee ook gewoon bellen en tegen wat voor tarief is dit dan?
Aanvullende diensten als b.v. mms werken niet op deze kaart heb ik gemerkt (op mijn andere telfort sim namelijk wel)
Is het dataverbruik ergens te zien online?! of zelf te meten (met mijn 6230i) of op mijn laptop (per adapter)?
Kun je zien of je via GPRS werkt of via EDGE?
Wat zit er in de databundel van 1 GB? (GPRS, EDGE, WAP) ?!

Over de dienst ben ik redelijk goed te spreken, alleen de klantenservice bij telfort kan wel op EDGE cursus! (De vrouw die ik aan de lijn had wist me na een half uur te melden dat EDGE alleen voor de zakelijke markt beschikbaar is!!).
toon volledige bericht
Aparte diensten zoals MMS zullen pas werken als je de instellingen goed heb staan. Deze kunnen toesturen als je er om vraagt.

Je kan er gewoon mee bellen, tarieven: www.telfort.nl of 06-26001200 (of 1200=gratis op je mobiel)

Dataverbruik staan in gesprekmeters onder gprs gegevensteller. (resetpassword 12345)

Edge of GPRS? Kan je niet zien d8 ik alleen merken.

Edit: Heb je Maximaal online BUNDEL, dan kan je ook andere dingen zoals BELLEN
Heb je maximaal online abonnement, dan kan je alleen maar internetten, alleen bedoelt voor in een insteekkaartje in je laptop(want die kan namelijk niet bellen)

Wil je bellen smsen MMSen dan zul je Maximaal online Bundel moeten hebben, heb je die niet dan heb je volgens mij pech, probeeer Telfort de bellen en vraag of er mogelijkheden zijn om naar Bundel over te stappen. (dit is dezelfde prijs dus zou eigenlijk geen probleem moeten zijn).

En Telfort helpdesk is niet zo supervlug, het kan zijn dat een wijziging meerdere weken duurd en dat je meerdere malen moet bellen :p maarja, daar ben ik al aan gewent.

Bron: http://www.telfort.nl/pro.../tarieven/mobielinternet/ (bovenstaand verhaal is wat ik er uit opmaakte.)

[ Voor 18% gewijzigd door Sharkys op 19-11-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

In netmonitor kun je (niet in alle versies trouwens) zien of je via EDGE werkt. In een van de menuutjes staat 'EGPRS 1' (1 is EDGE, 0 is GPRS).

Ervaringen qua snelheid van mij lijken dus wel redelijk te kloppen iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95067

netmonitor zit dacht ik helaas niet meer standaard op de 6230i, is er wellicht nog een andere manier?
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.