EDGE van Telfort, de moeite waard?

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 12.775 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:58:
netmonitor zit dacht ik helaas niet meer standaard op de 6230i, is er wellicht nog een andere manier?
Google maar eens op 'netmonitor series 60' of 'netmonitor symbian'. Er is naar mijn weten geen andere manier helaas, behalve dan als je ziet dat je download en upload totaal inkakken :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is wel zo dat de databundel van 1 GB gebruikt wordt voor zowel EDGE, GPRS en WAP?
Dit is op de site van telfort namelijk niet terug te vinden ook :(

Ik gebruik een aparte simkaart en toestel om mee te bellen, wanneer ik deze simkaart gebruik om mee te internetten dan gebruikt deze ook het EDGE netwerk en niet GPRS wat ik zou verwachten.
Het lijkt er dus op dat EDGE niet apart geactiveerd hoeft te worden bij je abo maar dat alle nieuwe simkaarten dit standaard ondersteunen (alhoewel een bundel natuurlijk wel goedkoper is).

Ik ben nog even aan 't testen geweest met streaming media, werkt vandaag goed ook de videostreams van omroep.nl.
FTP speeds zijn ook beter dan gister (zelfde locatie).
up: Transferred: Test 488 KB in 40.79 seconds (12.0 KB/s)
down: Transferred 1 file totaling 1.73 MB in 1 minutes 42 seconds (18.6 KB/s)

Komende dagen 's kijken hoe de ontvangst in groningen is....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

EDGE is hetzelfde als GPRS, alleen wat sneller. Wordt door Telfort geen onderscheid in gemaakt qua facturering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
netblade schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:01:
[...]

Heb nu na 2 maanden pas 120MB gebruikt :P
Dus dat valt nog wel mee, zit nu veel op een vaste plaats dus vandaar :)
netblade schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:15:
Ghehe de afgelopen maand 350 mb gebruikt, best veel voor mobiele shit!
Die meter klopt dus werkelijk waar voor geen METER :Y)

Ik wil echt niet meer van m'n telfort abo af hé ;)
Kun je wat preciezer zijn? Hoeveel wijkt het ongeveer af?

Mijn score in de eerste maand (van 15-10 's-ochtends tot 14-11 's-avonds) , volgens de datateller in mijn Nokia 6021:

upload: 101 204 144 B
download: 707 370 834 B

Dat is dus ongeveer 770 MB per GSM uit de lucht getrokken. :*)

En dit zegt Telfort via de rekening over exact dezelfde periode: 577.382 MB(s) >:) :X 8)7

Vooral dat "(s)"achter MB op de rekening. Iemand die snapt waar dat op slaat?

@ Sorcerer8472: Dank je dat je het verschil tussen Bluetooth en kabel heb getest. www.nu.nl werkt met Firefox veel beter dan met Internet Explorer! Ook een goede tip.

Ik kan nooit een pingtest doen via www.speedtest.nl. Hij doet er 10 minuten over en zegt dan dat ie het niet kan meten. Is dat bij jullie ook zo en komt dat doordat Telfort wat poorten heeft dichtgezet?

Tot slot is de snelheid inmiddels continue matig in Enschede Centrum; volgens mij heb ik de Edge module van het Telfort basestation door laten fikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen eerste factuur van Telfort ontvangen...
Wel maak ik veel gebruik van audio en videostreaming en dan loopt 't dataverbruik toch aardig op heb ik gemerkt (datateller van m'n 6230i).
Ik heb contact opgenomen met de helpdesk om te vragen wat 't kost wanneer je over je datalimiet heen gaat.
Hier kunnen ze me helaas niet meer vertellen dan dat 't 'waarschijnlijk gewoon 5 euro / MB kost'
Gewoon 5 euro...?!
Dus buiten je bundel zou 't bijna 300x !! duurder zijn dan binnen de bundel.
Als je dan een paar streams buiten je datalimiet kijkt krijg je een forse rekening.
Erg vreemd aangezien ze op hun site naast de 1 GB limiet ook spreken over 'flat-free' en dus de indruk wekken dat 't zonder limiet zou zijn.
Ook is er (nog) geen mogelijkheid om je dataverbruik online te zien via mijntelfort ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Volgens mij heb ik ergens 50 cent per MB gelezen. Check de zakelijke pagina's eens? Als ik een vaste lijn heb zometeen kijk ik zelf wel even.

Je dataverbruik moet je zelf bijhouden, daarom is Telfort zo cheap (mensen gebruiken hun bundels niet helemaal op omdat ze er niet overheen willen gaan) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

http://www.telfort.nl/pro...menten/zakelijk/tarieven/
Auw, als dat klopt zou je gelijk hebben. Bij zakelijk 2 euro per MB in ieder geval.

Bij consumentenprijzen staat niets specifieks. Ik zou maar uitkijken als ik jou was voordat je ineens 100 euro ofzo kwijt bent :X

Actie is verlengd tot 1 jan 2006 inmiddels. Nog steeds op een hoop punten in Limburg geen EDGE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande tarieven gelden inderdaad voor de zakelijke markt...
Voor particulieren is dit 't enigste wat ik kan vinden: € 0,50 per 100 KB

Misschien dat ze 't bij Telfort zelf niet eens weten nog ?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:14:
Bovenstaande tarieven gelden inderdaad voor de zakelijke markt...
Voor particulieren is dit 't enigste wat ik kan vinden: € 0,50 per 100 KB

Misschien dat ze 't bij Telfort zelf niet eens weten nog ?! ;)
Ik betwijfel of ze bij de klantenservice meer weten.
Telfort heeft, in mijn optiek, nog steeds de meest belabberde klantenservice van alle mobiele operators. Dus het verbaast mij niets dat het product dat ze verkopen, totaal absurde aspecten kent.

Standaard is de kosten per MB inderdaad 5,- euro. Voor 1Gb (vast volgens de teller op 999 MB gezet, omdat ze nog geen 4de digit in hun systeem hebben of zo iets idioots) betaal je 17,50 euro.
En voor elke MB meer weer gewoon 5,- euro!!
Dat klinkt als telfort logica, gewoon 293x meer betalen per MB, klinkt heel telfort.

EN die BRILJANTE informatie voorziening op hun website: er staat niets over wat er gebeurd als je over die 1Gb heen gaat, er staat niets of je ergens je verbruik kan checken (kan niet dus, nogmaals: typish telfort) . En er wordt gezegd dat je de eerste 12 maanden 50% korting krijgt op je abbo van 35,- euro (abbo van 1 jaar).
Maar die 35,- euro is ook een "introductie aanbod" volgens diezelfde site, dus wat je gaat betalen nadat die 12 maanden voorbij zijn en je niet wil opzeggen omdat edge je wel bevalt, dat staat nergens!! (van € 60 voor € 35,- voor de actie tot 1 jan 2006)

Dus het zou mij niets verbazen, dat je over 12 maanden je maandelijkse kosten van 17,50 naar 60,- euri ziet stijgen. Dus MOET je nog tijdig opzeggen ook, anders weet je nog niet waar je aan toe bent.

Goed voor elkaar, Telfort !!!

en laat ik niet beginnen over de abbo's opzeggen bij telfort, want dat gaat vaak fout!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat van die kosten is niet waar. Je krijgt over die 35 euro korting. 35 euro is het bedrag bij 0% korting.

Daarnaast rekenen ze 1100 MB voor 1 GB, tenminste volgens mijn factuur (daarop staat "Bundel 1100 MB"). Hun teller is sowieso ook al liev en telt (uit voorzorg?) wat minder dan de realiteit (tenzij mijn Nokia ook fout telt, wat best zou kunnen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gisteren in Amsterdam moest ik de UMTS-functie van m'n telefoon uitzetten omdat ik geen verbinding kon maken met het netwerk (hij probeerde aan te loggen via UMTS blijkbaar 8)7). UMTS is blijkbaar nog verboden bij Telfort.

Niet zo handig van ze voor mensen die er geen verstand van hebben :+

In tegenstelling tot wat op hun site staat kon ik in Duitsland wel via E-Plus UMTS bellen trouwens :+ Gaat niet bij alle providers (o2 en vodafone de niet bijvoorbeeld), maarja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

En toen was het stuQ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Heeft iemand misschien ervaring met Skype (of ander VOIP progje) gebruik via EDGE? Ik wil graag zo'n EDGE PCMCIA kaart voor in laptop nemen, maar dan met name om goedkoop buitenland-contact aan te houden. Als het bij een half uurtje per dag blijft zou dat binnen de 1GB moeten passen (uitgaande van 16kbyte/s), denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zal skype via EDGE eens proberen, maar ik denk dat de vertraging wel hinderlijk kan zijn hoor (halve tot hele seconde). Ik zou sowieso, als het kan, een vaste verbinding gebruiken.

Daarnaast kun je via een gewone (vaste) modemverbinding ook skypen geloof ik, hetzij met iets mindere geluidskwaliteit. Skype gebruikt bij mij (via m'n breedbandlijn) 8 down + 8 up, en da's heerlijk heldere kwaliteit, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

OK, bedankt voor de goede raad, dan wordt het toch maar een vaste lijn
.
Er was nog geen telefoonaansluiting in huis, dus een vaste aansluiting zou alles bij elkaar vrijwel even duur worden als EDGE. Maar als er steeds pauzes in gaan vallen dan gaat dat vast irriteren als je het elke dag gebruikt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh ...?

waarom afgaan op speculaties van deze gebruker en daar al conclusies uit trekken als hij het nog niet heeft getest? Helemaal als hij dat nog van plan is te doen! ik zou zeggen wacht de test af, want meten is weten en gissen is missen :)

Zo genoeg tegeltjeswijsheden gepost voor vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

'gebruiker' (waarom klinkt user in het nederlands toch als addict) wijst op halve tot hele seconde vertraging - dat is toch een redelijk argument om te verwachten dat Skype wat gaar zal zijn? Geen pure speculatie iig.

Maar je tegeltjeswijsheid kan ik erg waarderen (ik was nooit verder gekomen dan meten is weten - dat kwam zeker van een half tegeltje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

*Schopt een redelijk dood topic omhoog*

Mijn conclusie met betrekking tot de aanschaf van EDGE PC kaarten van Telfort is:

Telfort levert 2 soorten PCMCIA / PC kaarten uit:
- Sony Ericsson GC85 (Class / klasse 10 )
- Sierra Wireless AC 775 (Class / klasse 12)

Hoe hoger de 'klasse' hoe beter de snelheid.
Het is dus aan te raden om de Sierra Wireless AC 775 kaart aan te schaffen.
Een bijkomend voordeel van deze kaart is dat de antenne te verlengen is met een kabel. (kan handig zijn als het bereik wat slecht is)
Vergeet met deze kaart niet om de nieuwste software/drivers te downloaden van de website: www.sierrawireless.com (updaten voorkomt waarschijnlijk fouten)

Binnenkort hoop ik zo een kaart (AC 775) aan te schaffen en post ik mijn ervaringen hier.

Ervaringen met andere EDGE kaarten zijn natuurlijk ook welkom!

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week een Edge abonnement met een Sierra kaart. Over de snelheid en dekking ben ik zeer te spreken, zowel binnen en buiten. Ik ben deze week op verschillende plekken in het land geweest en heb overal een goede verbinding gehad(centrum a'dam, Heesch, Tilburg en Eibergen.).
Wat ik wel een groot nadeel vind is dat je een privaat IP adres krijgt uitgereikt, dit levert een conflict op bij het verbinden met vpn naar kantoor omdat we op kantoor soortgelijke ip adressen hebben.. :(
Hier heb ik een apart topic over geopend ik vraag me toch af of andere mensen dit zelfde probleem niet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vind ik ook jammer, zo kan ik niet vanuit de trein DCC'en op irc enzo :+

Ook jammer is dat hierdoor 3gp-videostreams niet goed afspelen (RealPlayer die dit zou moeten kunnen kan niet overweg met NAT ofzo, of het ligt gewoon aan de routers van Telfort (en ook Vodafone btw :{))...

Daarnaast is de snelheid tijdens piekuren (de spits, getest in de trein) wel bagger moet ik zeggen. Erg hoge latency en lage throughput. Wat meer capaciteit mag best. En de laatste paar masten in Landgraaf ombouwen mag ook :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Heeft iemand al ervaring met Terminal / Citrix verbindingen via EDGE?
Ik heb begrepen dat de Latency (‘round trip time’) 300-500 ms is.
Volgens mij moet een Citix/Terminal sessie hier redelijk mee overweg kunnen.

Dus heeft iemand hier ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Martino-s schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:22:
Heeft iemand al ervaring met Terminal / Citrix verbindingen via EDGE?
Ik heb begrepen dat de Latency (‘round trip time’) 300-500 ms is.
Volgens mij moet een Citix/Terminal sessie hier redelijk mee overweg kunnen.

Dus heeft iemand hier ervaring mee? :)
Terminal, dus ook zoals ssh? Ssh is best te doen (wel even wennen), alleen is de vertraging wel hinderlijk als je er lang mee moet werken en veel moet doen (en dan vooral dingen in vim). En houd er rekening mee dat in sommige gevallen (vooral als je in de trein zit enzo) het soms een paar seconden 'stil' is, da's ook wel minder, maargoed, het is mobiel dus dat krijg je :+

Kun je eventueel testen met prepaid-kaartje, daar kost data 5 euro per MB ofzo, genoeg om even te testen en die kaartjes kosten een tientjes ofzo (sim-only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Dat testen is het probleem niet.
Deze week krijg ik zo een Sierra Wireless Card, i.cm. Telfort abbo.
(Testen met Prepaid lijkt me geen optie omdat je dan wel zo een EDGE PCMCIA-card moet hebben, en die krijg je pas als je hem los koopt of een abbo neemt :+ )

Maar er zijn vast wel gebruikers die (thuis vandaan) een Citrix verbinding met de zaak hebben over EDGE? Mijn vraag is dus: werkt dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Wie weet er een manier om met een mobiele telefoon (Nokia 6021 met Edge support) zonder laptop de snelheid van het Edge netwerk te meten? Helaas werkt wap.speedtest.nl nog niet. ;)

Ik zat te denken aan het laden van een wapsite die erg groot is zodat je het verschil merkt tussen GPRS en Edge snelheid.

De hele maand januari werkt hier Edge al superberoerd cq niet en zijn downloadsnelheden van 5 kB/sec standaard. Hele mooie waarden voor een GPRS verbinding. :(

Telfort is op de hoogte, maar een oplossing blijft uit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Laserjet: waar woon je dan? In Limburg omg. Landgraaf en in Oost-Groningen zijn er nog redelijk grote gaten.

Enige dat ik kan bedenken is dat je gewoon een internetbestand zou downloaden (dat kan ook via GPRS WAP-AP) en kijken hoe lang dat duurt.

Je ontvangst moet wel goed genoeg zijn om max. downloadsnelheid te halen (50% van max. aantal streepjes van je telefoon ofzo is al voldoende :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Ik woon in Enschede centrum.

Het heeft hier altijd prima gewerkt. Ook de signaalsterkte is hier prima.

Probleem is nu dat ik eerst prima snelheden haalde, maar nu vrijwel constant met 5 kB per seconde aan het downloaden ben. Heel soms doet ie het voor 15 minuten ofzo goed en haal ik weer fatsoenlijke waarden. De reden waarom ik aan een storing denk is dat als ik 's-nachts om 4.00 inlog, het ding ook niet vooruit te branden is. Ik kan me niet voorstellen dat het netwerk dan overbelast is en dat daarom de snelheid lager ligt.

Dit is de reden waarom ik nog steeds op zoek ben naar een proggie dat laat zien met welke zendmast je verbonden bent (ala netmonitor) en een makkelijke manier om de snelheid te testen in de omgeving. Om een laptop mee te zeulen in de vrieskou lijkt me niet zo relaxed. Dus een test waarmee je met alleen een mobiel de snelheid kan inschatten is meer dan welkom!

edit: deze 2 sites heb ik tot nu toe gevonden:

http://text.dslreports.com/mspeed (heeft java ondersteuning nodig en dat doet mijn Nokia niet)

http://wap.portel.it/speed.asp (doet het wel, maar geeft zeer rare lage waarden aan, onbetrouwbaar?)

[ Voor 13% gewijzigd door LaserJet op 04-02-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Apart... Voor series 60-nokia's kun je (google) een netmonitor-progsel downloaden, op het laatste tabblad van onderdeel 6 kun je zien of je EDGE hebt (EGPRS 1 of 0). Voor andere telefoons zou ik het niet weten.

Hier in Landgraaf zijn ook een paar punten waar hij telkens tussen een EDGE en non-EDGE mast schakelt (hier bij mij thuis :{) ... behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Helaas werkt dat niet op mijn mobiel, maar ik zal eens kijken of ik zo'n device kan lenen.

Het blijkt gewoon dat Telfort iets te optimistisch is over de landelijke Edge dekking, er zitten gewoon gaten in. Ze zeggen zelf dat het uitrollen van Edge vrij goedkoop is, dus waarom het dan niet eens in een grote stad volledig werkt is mij een raadsel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Laserjet schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:24:
Helaas werkt dat niet op mijn mobiel, maar ik zal eens kijken of ik zo'n device kan lenen.

Het blijkt gewoon dat Telfort iets te optimistisch is over de landelijke Edge dekking, er zitten gewoon gaten in. Ze zeggen zelf dat het uitrollen van Edge vrij goedkoop is, dus waarom het dan niet eens in een grote stad volledig werkt is mij een raadsel. 8)7
Ze zijn gewoon te lui om het ff goed af te maken. Ik heb er bij het testen van een streaming video-applicatie vrij veel problemen mee gehad :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Wie heeft zijn abo al verlengd via de Telfort website?

Ik heb ook zo'n 12 maanden Telfort Edge abo van €17,50 per maand voor het eerste jaar, daarna 35 euro per maand.

Opzegtermijn is 3 maanden :'( , verlengaanbod kun je pas aanvragen vanaf 3 maanden voor het einde vd looptijd..

Op dit moment staat die €17,50 aanbieding nog steeds op de Telfort website, dus je bent wel gek als je niet opzegt en een nieuw abo aanvraagt ;) of verlengt mits je een goed aanbod krijgt.

Onduidelijk is natuurlijk wel hoelang die €17,50 aanbieding er nog op blijft staan.

Mijn laatste ervaringen met Edge:

Actuele verbindingsstatus (GPRS/Edge) zien?
-Dat kunnen veel pcmcia kaarten via de driver, maar ik heb een programma gevonden waarmee je als je inbelt via GSM/bluetooth netwerkinfo kan zien. Mijn toestel wordt helaas niet ondersteund, dus kan het niet testen. www.diginext.nl

Snelheidstest voor mobieltjes
-Nog geen goede gevonden helaas, wel jammer, dan wordt het vergelijken van Edge/UMTS/HSDPA wat makkelijker

MB verbruik op de rekening
-Klopt bij mij nog steeds weinig van, meestal 5 a 10% te weinig, maar ik heb nu ook al 2 mnd gehad dat er teveel dataverkeer op de rekening staat.

pcmcia datakaarten
-Die Sierra Wireless AC 775 datakaart kan je niet meer bestellen (EOL), wel staat er in de zakelijke shop een heerlijke SW AC 850 datakaart die Edge/UMTS/HSDPA ondersteund. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Arhgghhgrhg!

Continu "Packet data network busy" hier. 's Avonds en vroeg in de ochtend geen problemen, maar ze hebben een capaciteitsprobleem. Ligt niet aan locatie, want ik heb het door heel Nederland. Telefoon uit/aanzetten helpt ook niet. 20x opnieuw proberen wel :{

Heb klantenservice gemaild. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Vreemd, maar dat probleem heb ik niet.

Wel heeft een Telfort medewerker die mij belde nav bovenstaande netwerkproblemen die ooit speelden, gezegd dat er een capaciteitsprobleem was in het core netwerk en dat het netwerk uitgebreid zou worden.

Dat vond ik toen een onzin verhaal omdat het niet op mijn problemen sloeg, maar het speelt wellicht dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Laserjet schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:00:
Vreemd, maar dat probleem heb ik niet.

Wel heeft een Telfort medewerker die mij belde nav bovenstaande netwerkproblemen die ooit speelden, gezegd dat er een capaciteitsprobleem was in het core netwerk en dat het netwerk uitgebreid zou worden.

Dat vond ik toen een onzin verhaal omdat het niet op mijn problemen sloeg, maar het speelt wellicht dus wel.
Ja, maar dat was in februari toch? Heb er steeds vaker last van. Probeer maar eens tussen 3 en 5 in de middag op een werkdag, echt niet leuk meer... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:22:
Arhgghhgrhg!

Continu "Packet data network busy" hier.
Die melding krijg je neem ik aan op je mobiel? Als het wel werkt, is de snelheid dan wel in orde?

De uitspraak van Telfort over dat zgn. capaciteitsprobleem is iid van februari. Geen problemen ondervonden vandaag/vanmiddag, hoogstens werkt het ietsje langzamer dan 's-avonds, maar dat is meer een gevoel en wordt moeilijk om aan te tonen met cijfers.

Verlengen:
Zou ik nu kunnen, ware het niet dat ik voor 1 jaar kan bij tekenen voor weer 17,50 per maand, daarna 35 euro. Zelfde aanbieding als die in de normale consumenten shop staat.

Qtek S200 en Sony Ericsson datakaart aanbiedingen zijn DUURDER cq SLECHTER bij het verlengaanbod dan in de normale consumentenshop. ;( :X

SIM ONLY spraak abo's zijn wel iets goedkoper dan in de normale shop.

Gokje: Telfort heeft zijn data abo;s in de verlengshop niet op orde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Snelheid is wel redelijk OK dan (rond die tijden is het overdag vaak sowieso een stukje trager, maar dat is sterk locatiegebonden, voor de rest merk ik niks abnormaals ALS ik erdoor kom, dan is het gewoon snel zoals ik verwacht).

Heb het idee dat het vast iets vaag is zoals een vast getal dat op apparatuur is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hebben we het hier over 9.50 per maand via telfort mobiel internet? Ik wil dit ook graag bestellen (BTW: Landgraaf Alaaf!!) maar zoals je hieronder kunt lezen lukte het nog niet zo goed.

Ik snap er ook geen drol van. Als je op de site klikt op dat dinge dan kom je op de bestel pagina met toestellen en weet ik niet. Ik wil niks bestellen, ik wil informatie!! 1GB lijkt me wel te doen op zich maar het is geen flatfree. Maja met een 2 GB mem card denk ik niet dat je zoveel downloadt.

Als je inderdaad een 2 jarig contract ervoor moet hebben dan laat ik het zitten. Ik wil nu verlengen met minder sms en EDGE maar ik moet al van alles invullen op de site en automatisch verlengen, misschien toch maar es proberen. Ik zal toch iets moeten tekenen denk ik. In ieder geval staat het er nog niet bij als je een nieuwe sim only kiest (nog altijd 27.50 afzetterij). Ik wil in ieder geval iets van mobiel internet. Enige andere keus is dan t-mobile, maar die abo's (relax) zijn weer redelijk duur in vergelijking (het bellen dan) en flex vind ik sowieso bezeikte boel aangezien je 1 minuut wordt aangerekend als je 10 seconden belt (gek bij telfort zie ik zoiets nu ook staan.......minimum van 1 minuut ).

En dan is het nog maar de vraag of je mobiel internet direct bij je nieuwe abo voor 1 jaar moet gebruiken of dat je ook 2 maanden erna kunt aanvragen. Erg veel (te veel) vragen dus nog op dit moment. Misschien de klantenservice es lastig vallen.

Ik meen me wel te herinneren dat ik ergens op gsmweb.nl heb gezien dat actie nu mobiel internet voor 9.50 bij telfort erbij stond ooit. Maar ik kan het nu niet meer vinden.

Ah ja in combinatie met een toestel bijv. de E60 bij Telfort en T-Mobile ook heb je de mogelijk tot kiezen van 9.50 internet per maand. Wel irritant. Ik wil gewoon sim only. Ik betaal liever mijn toestel in 1 keer.

Ik denk probeer gewoon verlengen die hele procedure met valideren toestel, codes ingevuld maar kom geen stap verder. Wat een gedoe. Ik zal toch wel een contract krijgen dat ik moet tekenen dus denk niet dat er veel risico aan is.

Ok nu eindelijk na 3 keer proberen zit ik bij het bestelmenu. Echter sim only zit een breedband abo niet bij. Ik zal toch maar contact met de klantenservice opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij Telfort zijn er nu inderdaad abo's voor 9,50 per maand, maar da's pas vanaf een Telfort 200-abo. Anders betaal je idd 27,50 pm. Hoe het precies zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50

Padvinder

doet z'n best

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:22:
Arhgghhgrhg!

Continu "Packet data network busy" hier.
Ik heb precies hetzelfde... het werkte altijd prima, maar nu krijg ik de afgelopen dagen continu "netwerk druk" te zien op m'n Nokia. Echt rete-irritant, aangezien ik nogal veel doe via GPRS/EDGE (mailen, nieuws lezen, etc)

Ga vanmiddag m'n abo verlengen bij Telfort (met een nieuwe SE W810i) en dan ga ik die lui eens even vragen hoe het zit met dat netwerk, en waarom het zo "druk" is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtrompert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-04-2021
Kreeg afgelopen tijd ook steeds vaker de foutmelding op m'n telefoon "Unable to connect. Please check if you have network coverage". Dacht dat het aan m'n telefoon lag.. maar blijkbaar is het dus het Telfort netwerk!! Beter fixen ze dat snel. Want is echt heel vervelend als je bijv. even snel moet uitzoeken hoe laat je trein gaat!

Ik heb nu 2 maanden terug m'n abo verlengt naar telfort 200 met 1gb edge voor 9,50 icm een Qtek 8300. Nou gaat welliswaar m'n 1gb bundel pas in vanaf 18 juli, toch gebruik ik wel al regelmatig m'n edge verbinding (ik betaal nog steeds de 1,5euro/mb, dus dat is nog net te doen).

Heb hem overigens besteld via www.smartphonestunts.nl > de enige webshop die ik toendertijd kon vinden die tenminste duidelijk Telfort mobiel internet aanbied. Op alle andere site (waaronder telfort.nl !!) is het zo gruwelijk onduidelijk bij het bestelproces! Voor je het weet zit je met 27,50/maand opgezadeld.

Moet verder zeggen dat ik erg tevreden ben over Telfort Edge. Goede snelheden (166kbit volgens text.dslreports.com/mspeed) en zover ik heb kunnen beoordelen tijdens het treinen door Nederland ook goede dekking. (nou heb ik nog nooit geprobeerd non-stop video te streamen aangezien ik dus nog geen 'flatfee' heb op het moment) Alleen dus laatste tijd geregeld het probleem met verbinding maken...

Kan ieder geval niet wachten tot 18 juli, wanneer -eindelijk- m'n 1gb bundel in gaat. Dat wordt (hopelijk) lekker live tv kijken via orb op m'n mobiel in de trein naar werk 8)
Zal nog wel berichten over de kwaliteit van de verbinding wanneer ik dit in de praktijk kan uitproberen!

Ro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ben gelukkig dus niet de enige. Ik laat het weten zo gauw ik antwoord krijg op m'n mail (waar heel duidelijk in staat dat het niet aan mij ligt + uitleg waarom niet, + verzoek om door te sturen naar technische dienst)...

Als het nog lang duurt ga ik toch es geld terugvragen. Gisteren met het gedoe in het kabinet (jullie WK voetbal, ik WK kabinetvallen) was het nogal kut nieuws volgen met 20x opnieuw proberen te connecten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Argh! Het is nu wel HEEL erg! Ik zit 10 minuten te kloten om ff te checken of ik mail heb :X :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 08:50:
Ben gelukkig dus niet de enige. Ik laat het weten zo gauw ik antwoord krijg op m'n mail (waar heel duidelijk in staat dat het niet aan mij ligt + uitleg waarom niet, + verzoek om door te sturen naar technische dienst)...

Als het nog lang duurt ga ik toch es geld terugvragen. Gisteren met het gedoe in het kabinet (jullie WK voetbal, ik WK kabinetvallen) was het nogal kut nieuws volgen met 20x opnieuw proberen te connecten :+
En, al antwoord gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nee, ben het echt zat nu. Ff op flitsservice ofzo kijken of m'n mail checken met m'n telefoon terwijl ik wacht voor het stoplicht kan niet meer. Maar na 10x proberen laat ik het maar :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vannacht leek het ff helemaal uit de lucht (herstelwerkzaamheden?). Kreeg de melding 'invalid access point', zowel bij WAP als bij internet.

Nu kom ik er wel bijna altijd meteen op, maar werkt het bij vlagen extreem traag, vooral de WAP-portal. Nog niet echt veel tijd gehad om te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nounou!

Reactie (Eke) - 05/07/2006 04:27 PM
Beste heer Sorce

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Wij hebben inderdaad hinder ondervonden van een storing op het GPRS netwerk. Inmiddels is al een verbetering opgetreden maar wij werken nog hard aan de verdere optimalisering.

Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u vragen en/of suggesties, mailt u die dan gerust naar Telfort.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice

Had ook niet langer moeten duren, dan had ik echt geld teruggevraagd voor m'n bundel.

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-07-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

En toen ging het vanmiddag weer kapot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Telfort start pilot op KPN-netwerk rond Venray in witte vlekken:

http://www.telfort.nl/ove...dex.php?newsdate=04072006

In het persbericht staat niets over het gebruik van GPRS/UMTS op het KPN netwerk in Venray, iemand die het proberen wil? _/-\o_

Het zou leuk zijn als we straks in heel nederland kunnen roamen op het UMTS/HSDPA netwerk met ons Edge abo'tje. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Voor mensen die afwegen tussen het 9,50 abo van T-Mobile, UMTS en het abo van Telfort, EDGE:
de maximale snelheid die je voor dat abo van T-Mobile krijgt is (voor zover ik heb kunnen nagaan) niet hoger dan EDGE van Telfort.. je wordt dus afgeknepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dat klopt inderdaad. Als je een T-mobile PIT abbo afsluit, krijg je 64Kbit down en 16Kbit up, ook al zit je op UMTS. Mensen die het voor 1 Juli hebben afgesloten, halen hogere snelheden (lees 50KByte). Er zijn ook duurdere internetabbo's van T-mobile, welke tot 1,8Mbit down gaan. Denk dan wel aan 60 euri per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Maar is dat ook jullie eigen ervaring?

Want in de PIT/ Web n Walk voorwaarden van T-mobile staat dat inderdaad, maar in het PIT topic hier heb ik nog niemand gehoord dat ze idd nu al de lijn afknijpen. Maar wat niet is kan nog komen vrees ik voor de T mobile gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Mijn EDGE/ GPRS verbinding valt sinds een week regelmatig weg, ff opnieuw "inbellen" en hij doet het weer. Nogal irri als dat om de 10 minuten gebeurt...

Meer mensen last van? Speelt dat capaciteitsprobleem bij jullie ook nog of is dat opgelost?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 11:38
Aangezien mijn telefoon + prepaid sim gisteren gestolen zijn net even een goedkoop abbonnementje afgesloten bij Telfort: 50 minuten voor €10,- per maand en "onbeperkt internet" (1GB) voor €9,50. Dit voor de periode van 1 jaar. Kreeg er gratis een nokia 6021 bij, kan dus lekker via bluetooth met mijn notebook internetten.

Nu kom ik alleen niet boven de ~3kB/s uit... (FTP transfer van een 1MB test file)
Ik dacht dat dat EDGE netwerk een stukje sneller zou moeten zijn? Of kan het eraan liggen dat er hier (Amersfoort centrum) geen dekking is? Kan op de site van Telfort niet vinden waar precies EDGE dekking is.

Een bestandje vanaf mijn telefoon downloaden gaat met meer dan 40kB/s over bluetooth dus daar kan de bottleneck niet zitten iig.

[ Voor 13% gewijzigd door straat op 24-08-2006 15:31 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Heb je wel een toestel met EDGE ondersteuning? Of alleen GPRS?

De wijzen komen uit het Oosten!

• LaserJet
Straat schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:24:
Aangezien mijn telefoon + prepaid sim gisteren gestolen zijn net even een goedkoop abbonnementje afgesloten bij Telfort: 50 minuten voor €10,- per maand en "onbeperkt internet" (1GB) voor €9,50. Dit voor de periode van 1 jaar. Kreeg er gratis een nokia 6021 bij, kan dus lekker via bluetooth met mijn notebook internetten.

Nu kom ik alleen niet boven de ~3kB/s uit... (FTP transfer van een 1MB test file)
Ik dacht dat dat EDGE netwerk een stukje sneller zou moeten zijn? Of kan het eraan liggen dat er hier (Amersfoort centrum) geen dekking is? Kan op de site van Telfort niet vinden waar precies EDGE dekking is.

Een bestandje vanaf mijn telefoon downloaden gaat met meer dan 40kB/s over bluetooth dus daar kan de bottleneck niet zitten iig.
Nu wordt ik heel boos. :'( WAAR heb je dat afgesloten? Telfort wil die €9,50 bundel aanbieding slechts icm 2 jarige abo's met smartphone afsluiten, maar hun info voorziening is zeer slecht daarover. Zie ook de shopsurvey... Ik had ook zo'n bundel afgesloten, maar die hebben ze teruggetrokken. :(

Ik gebruik precies dezelfde hardware om te Edge'en, je kunt zelf niks instellen qua snelheid, waarschijnlijk is de edge dekking daar beroerd. Dat probleem heb ik ook vaak. Officieel kan je overal Edge gebruiken waar je ook met Telfort kan bellen, in de praktijk valt dat tegen.

Dus andere locatie proberen of storing aanmelden als je dat aandurft. (Ik niet meer althans)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, in mijn ervaring is sinds begin dit jaar echt overal dekking met EDGE. Geen plek meer gevonden waar het niet is. Heb er nu ook helemaal geen problemen meer mee, werkt perfect. Vraag me alleen af of ik die 30 euro p/m moet blijven uitgeven omdat ik het steeds minder gebruik (zit net op 15 MB per maand ofzo en heel soms is het wel handig om @ freelance klus gewoon te kunnen internetten als op die locatie zelf niks is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Sorcerer8472 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:57:
Hmm, in mijn ervaring is sinds begin dit jaar echt overal dekking met EDGE. Geen plek meer gevonden waar het niet is. Heb er nu ook helemaal geen problemen meer mee, werkt perfect. Vraag me alleen af of ik die 30 euro p/m moet blijven uitgeven omdat ik het steeds minder gebruik (zit net op 15 MB per maand ofzo en heel soms is het wel handig om @ freelance klus gewoon te kunnen internetten als op die locatie zelf niks is)...
Het is heel raar maar midden in een wat grote stad werkt het gewoon niet goed, terwijl er een Telfort basestation een straat verder opgesteld staat... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Ik zelf heb Edge sinds de introductie vorig jaar gebruikt tot een maand geleden. Ik vond het niet echt je van het. Ik gebruikte hem icm de Sonyericsson GC-85. Nu ben ik overgestapt op HSDPA van T-mobile met een PCMCIA kaart. Maar het bereik is erg matig binnenshuis. Met geluk heb je UMTS en buiten heb je HSDPA. Anders zit je gewoon op GPRS snelheid :(
Maar voor de 9.50 bundel is edge wel de moeite waard, maar 35 euro voor de max online abbo is alweer achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Een telefoon als modem (icm bluetooth) inzetten heeft ook nadelen, maar het grootste voordeel ervan is dat je die op een optimalere plek kan neerleggen voor het beste ontvangst, een pcmcia kaart is gebonden aan je laptopplek.

Laserjet klimt met regelmaat een boom in om zijn telefoon op te hangen voor betere ontvangst. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Laserjet schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:30:
Laserjet klimt met regelmaat een boom in om zijn telefoon op te hangen voor betere ontvangst. (8>
idd, dat is ideaal, ook met een headset als je ergens op de Veluwe op vakantie gaat ofzo :D

Verder: hsdpa heeft inderdaad dat probleem: het werkt alleen bij écht goede dekking eigenlijk. En laten we niet over tarieven gaan zeuren, die zijn toch zo ondoorzichtig als de pest en met wat geluk hebben we straks bij Telfort HSDPA voor 35 euro/maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 11:38
NoepZor schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:31:
Heb je wel een toestel met EDGE ondersteuning? Of alleen GPRS?
Nokia 6021, volgens de handlaiding heeft deze EDGE ondersteuning.
Laserjet schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:35:
[...]

Nu wordt ik heel boos. :'( WAAR heb je dat afgesloten? Telfort wil die €9,50 bundel aanbieding slechts icm 2 jarige abo's met smartphone afsluiten, maar hun info voorziening is zeer slecht daarover. Zie ook de shopsurvey... Ik had ook zo'n bundel afgesloten, maar die hebben ze teruggetrokken. :(

Ik gebruik precies dezelfde hardware om te Edge'en, je kunt zelf niks instellen qua snelheid, waarschijnlijk is de edge dekking daar beroerd. Dat probleem heb ik ook vaak. Officieel kan je overal Edge gebruiken waar je ook met Telfort kan bellen, in de praktijk valt dat tegen.

Dus andere locatie proberen of storing aanmelden als je dat aandurft. (Ik niet meer althans)
Ik heb dit abonnement afgesloten in de Telfort winkel in Amersfoort. Ik zag er wat reclameborden hangen dus ik vroeg naar de voorwaarden, het bleek met elk abonnement te kunnen. Het dametje vroeg zich wel af of de telefoon die ik erbij wilde wel internet ondersteunde dus erg veel wist ze er niet vanaf. Ze vond het allemaal wel prima (makkelijk verkopen aan iemand die weet wat 'ie wil :P). Wel staat er op mijn contract "Maximaal onine bundel 24 maanden 65,45% korting" dus ik kan me voorstellen dat ze een fout gemaakt heeft maar het kan ook zijn dat die 24 maanden alleen op het kortingspercentage slaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Pfff, kon vanmiddag tussen 17:30 en 18:30 weer de hele tijd geen gebruik ervan maken, eergisteren ook al rond die tijd niet. Ik gebruik sowieso al stukken minder nu ik bijna niet meer met de trein reis. Ga proberen het om te zetten in zo'n 9,50 abo met heel veel geklaag eromheen. Niet meer leuk zo :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Straat schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:40:
[...]

Nokia 6021, volgens de handlaiding heeft deze EDGE ondersteuning.

[...]

Ik heb dit abonnement afgesloten in de Telfort winkel in Amersfoort. Ik zag er wat reclameborden hangen dus ik vroeg naar de voorwaarden, het bleek met elk abonnement te kunnen. Het dametje vroeg zich wel af of de telefoon die ik erbij wilde wel internet ondersteunde dus erg veel wist ze er niet vanaf. Ze vond het allemaal wel prima (makkelijk verkopen aan iemand die weet wat 'ie wil :P). Wel staat er op mijn contract "Maximaal onine bundel 24 maanden 65,45% korting" dus ik kan me voorstellen dat ze een fout gemaakt heeft maar het kan ook zijn dat die 24 maanden alleen op het kortingspercentage slaat natuurlijk.
Goede deal gemaakt :)

Dit heeft Telfort mij ooit gemaild, maar iedere medewerker mailt wat anders denk ik:

"De aanbieding voor de maximaal online-bundel is niet geldig in combinatie met een andere aanbieding. Indien u reeds een korting krijgt op de abonnementskosten voor de Telfort 200 + 100 bonusminuten, is het niet meer mogelijk om u ook nog eens korting te geven op de maximaal online-bundel. Tevens is de korting alleen van toepassing bij een abonnement voor 24 maanden."

De nacht van maandag op dinsdag lag heel GPRS/ EDGE eruit van 00:15-0:45, zal wel onderhoud geweest zijn, hopelijk heeft het effect.

Ik las op een ander forum dat in de maand december de koppeling van het KPN met Telfort netwerk getest zou worden om vervolgens in januari het definitief live te gaan. Wachten duurt lang. ;)

Verwijderd

Een vraagje, heb sinds kort een N70 en heb de SPOT-instellingen via SMS ontvangen van Telfort.

Als ik nu met m'n telefoon online ga dan krijg ik het icoon (antenne) te zien dat volgens de N70 handleiding "GSM-netwerk" betekend. Het icoon voor "UMTS-netwerk" (3G) krijg ik niet op m'n display. De snelheid is echter wel boven de 10kB/s, dus ik ga er van uit dat ik via EDGE werk.

Heb op wikipedia gekeken inzake EDGE, en bij Nokia op de site. Kwam ook nog deze omschrijving tegen:

EDGE (Enhanced Data GSM Environment)
EDGE is one of the three technology upgrade options available to GSM networks, along with GPRS and HSCSD. EDGE is designed to deliver data at rates up to 384Kbps and enable the delivery of multimedia and other broadband applications to mobile phone and computer users. The EDGE standard is built on the existing GSM standard, using the same TDMA frame structure and existing cell arrangements. There will be two versions of EDGE, ECSD and EGPRS.

EGPRS (Enhanced General Packet Radio Systems)
EGPRS enhances the speeds of GPRS and is targeted at improving Internet download times.

Nu is mijn vraag: Bij telfort op de site lees ik dat ik via GPRS/EDGE kan verbinden of via GSM, waarbij ik in het 2e geval normale telefoonkosten voor m'n kiezen krijg. Dit lijkt me niet de bedoeling.. Ik ga er van uit dat ik gewoon via het EDGE-netwerk verbonden ben, ondanks dat m'n N70 niet EDGE-compatible is volgens Nokia? (Nokia noemt het geloof ik EGPRS, en dat doet de N70 weer wel. Bovendien wordt de N70 gewoon verkocht bij Telfort, dus dat zit wel snor geloof ik..)

Lijkt me gewoon een beetje een domper om volgende maand een rekening te krijgen voor 84590348450 belminuten, dus als voorzorg verbreek ik nu constant de verbinding.. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 12:44 ]

• LaserJet
Edge is een upgrade van het GSM (=2G) netwerk en wordt daarom vaak een 2.5 G netwerk genoemd. Telfort heeft nu geen UMTS netwerk en het is dus normaal dat je telefoon zegt dat je niet via UMTS verbonden bent.

En nee, je krijgt geen hoge rekening; die andere optie van "inbellen over GSM" werkt anders en is idd tijdsgebaseerd en erg langzaam, inloggen duurt ook bijna 1 minuut en is compleet verouderd. Laatste keer dat ik dat gebruikte is al weer paar jaar terug.

Verwijderd

Okido, het verhaal over 2 of 3G staat ook op wikipedia, vandaar dat ik er van uitging dat't wel klopt. Ik kan m'n telefoon dus zonder problemen in verbinding laten staan met EDGE/SPOT :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

EGPRS = EDGE inderdaad :)
Geen zorgen maken dus ;)

Trouwens, kan het ook aan Telfort liggen dat de boel niet werkt als ik m'n telefoon uit en weer aan moet zetten? Gebeurt steeds vaker terwijl ik geen nieuwe software op m'n telefoon heb geïnstalleerd :o

• LaserJet
Laserjet schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:48:

En nee, je krijgt geen hoge rekening; die andere optie van "inbellen over GSM" werkt anders en is idd tijdsgebaseerd en erg langzaam, inloggen duurt ook bijna 1 minuut en is compleet verouderd. Laatste keer dat ik dat gebruikte is al weer paar jaar terug.
Deze optie is trouwens nog wel te gebruiken, ook op een nieuwe N70, maar je ziet dan letterlijk je GSM naar een 06 nummer bellen, waarna je daarna data kunt versturen. Maar is dus achterhaald.

• LaserJet
Sorcerer8472 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:03:

Trouwens, kan het ook aan Telfort liggen dat de boel niet werkt als ik m'n telefoon uit en weer aan moet zetten? Gebeurt steeds vaker terwijl ik geen nieuwe software op m'n telefoon heb geïnstalleerd :o
Op mijn oude gprs telefoon icm telfort gprs heb ik vaak dat ik niet kan inloggen op het gprs netwerk, hij blijft dan hangen op het "bezig met verbinden", telefoon herstarten is dan de oplossing.

Op mijn nieuwe nokia heb ik dat eigenlijk nooit.

Verwijderd

Blijft EDGE beperkt tot het Telfortnetwerk of bieden andere operators het inmiddels ook aan? Ik heb op mijn nieuwe adres namelijk soms een nogal beroerd bereik en ben volgend jaar waarschijnlijk genoodzaakt om over te stappen. Als de andere netwerken echter geen EDGE ondersteunen zou dat best jammer zijn omdat ik het onderweg redelijk veel gebruik met mijn Qtek 9100. EDGE werkt toch een stukje aangenamer dan gewoon GPRS.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Laserjet schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:10:
[...]

Op mijn oude gprs telefoon icm telfort gprs heb ik vaak dat ik niet kan inloggen op het gprs netwerk, hij blijft dan hangen op het "bezig met verbinden", telefoon herstarten is dan de oplossing.

Op mijn nieuwe nokia heb ik dat eigenlijk nooit.
Ja, op mijn S55 had ik dat inderdaad, op mijn 6680 niet...

Vandaag duurde het ook weer eeuwen om te verbinden... inderdaad "bezig met verbinden", alleen lukte het nu (rond 20:15) wel na een flinke wachttijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb een raar probleem betreffende het gebruik van de EDGE/GPRS diensten met mijn Telfort 200+100 abonnement. Bij het maken van een verbinding lijkt er een time-out op te treden, waarna ik de melding krijg dat de verbinding met de server verbroken is. Dit terwijl ik 100% zeker weet dat ik de juiste instellingen gebruik. Maar nu komt het frappante: vlak na de verbindingspoging ontvang ik een sms van Telfort met daarin de melding: "Uw beltegoed is helaas op, bel gratis naar 1244 om uw beltegoed op te waarderen."

Hoe kan dit? Ik heb een abonnement, geen prepay, en zodoende heeft het ook geen zin om naar dat nummer te bellen. Verder is het misschien relevant om te vermelden dat een paar dagen geleden mijn oude nummer van een Telfort prepay-account is geporteerd naar dit nieuwe abonnement; hoewel het me sterk lijkt dat dit de oorzaak is..

Heeft iemand een idee?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb nu een Telfort 400 abonnemtent met een sms bundel. Nu gebruik ik zo nu en dan GPRS om nog snl iets te kunnen raadplegen op het WWW. Ook is mijn telefoon ingesteld dat deze om de twee uur mijn mailbox bekijkt en wanneer er mail is de naam+onderwerp binnenhaalt, en dat doet 'ie ook netjes. Wanneer ik de melding dan krijg dat er mail is en ik bekijk de mailtjes en er zit er een tussen waarvan ik het nodig vind kan ik deze geheel bekijken. Allemaal netjes over GPRS waarbij ik dus géén data-bundel van heb!

Ik sta nu op het punt om mijn abb. te verlengen met een 300+150 of 400+200 belbundel i.c.m. een EDGE ondersteunende telefoon (N73, N80 of P990i).
Als ik nu EDGE wil gebruiken moet ik dan persé een bundel afsluiten? Of kan ik ook gewoon EDGE gebruiken en dan per data betalen. Wanneer ik wel een data-bundel moet hebben, moet dit dan persé van € 9,95 of zijn de goedkopere ook mogelijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Mini Poeper op 12-09-2006 08:27 ]

Verwijderd

EDGE is GPRS in een wat opgewaardeerd jasje. Telfort ziet beide als hetzelfde product en maakt dan ook geen onderscheid in kosten en voorwaarden.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik lees hier veel over die 9,95 EUR onbeperkt internetten bij Telfort. Zoals wel meer mensen zie ik het echt niet staan op de website van Telfort. Noch bij de datatarieven:

http://www.telfort.nl/pro.../tarieven/mobielinternet/

... noch bij de Maximaal Online Bundel van 17,50 EUR

http://shop.telfort.nl/info/31500/#VERGELIJK2#

Dus waar de fok is die internet optie te koop? :(

-edit-

Hier: http://www.telfort.nl/productinfo/mobielinternet/ (3e kopje van boven) is praktisch de enige plek waar er over geschreven wordt. Als je op de link klikt, zie je welgeteld een (1) abonnement + toestel waarbij dit pakket geldig is. :?

Zeker niet te koop zonder bijbehorend toestel erbij aan te schaffen |:(

[ Voor 44% gewijzigd door Stereotomy op 13-09-2006 05:50 ]

Alors.

• LaserJet
Stereotomy schreef op woensdag 13 september 2006 @ 05:41:

Dus waar de fok is die internet optie te koop? |:(
Check mijn posts hierboven en de shopsurvey van Telfort waar ik ook het eea heb neergezet. Mijn conclusie is helaas dat het een zeer slecht T mobile PIT/WOW tegenoffensief is dat vrijwel niet bestelbaar is.

Enja, de voorwaarden vermelden ze nergens, dat vind ik nog het meest storende. Dat ze het niet kado weg willen geven kan ik begrijpen maar communiceer de voorwaarden iig eerlijk naar de klant toe. :(

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 04:07:
EDGE is GPRS in een wat opgewaardeerd jasje. Telfort ziet beide als hetzelfde product en maakt dan ook geen onderscheid in kosten en voorwaarden.
Zijn de instellingen dan ook hetzelfde? Anders gezegd: kan ik dus de huidige GPRS instellingen van mijn huidige telefoon overzetten naar een andere telefoon mét EDGE-ondersteuning?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mini Poeper schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:34:
[...]

Zijn de instellingen dan ook hetzelfde? Anders gezegd: kan ik dus de huidige GPRS instellingen van mijn huidige telefoon overzetten naar een andere telefoon mét EDGE-ondersteuning?
Ja, EDGE *is* GPRS. Zelfde standaard, maar dan hogere snelheid. Dus je hoeft niks te veranderen in je instellingen. Als je een EDGE telefoon hebt, dan kun je zeg maar niet kiezen of je GPRS of EDGE wil, dat is dan automatisch EDGE.

Alors.

• Mini Poeper
Stereotomy schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:09:
[...]

Ja, EDGE *is* GPRS. Zelfde standaard, maar dan hogere snelheid. Dus je hoeft niks te veranderen in je instellingen. Als je een EDGE telefoon hebt, dan kun je zeg maar niet kiezen of je GPRS of EDGE wil, dat is dan automatisch EDGE.
Ok, thanx ook weer duidelijk! ;)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Zap schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:47:vlak na de verbindingspoging ontvang ik een sms van Telfort met daarin de melding: "Uw beltegoed is helaas op, bel gratis naar 1244 om uw beltegoed op te waarderen."

Hoe kan dit? Ik heb een abonnement, geen prepay, en zodoende heeft het ook geen zin om naar dat nummer te bellen. Verder is het misschien relevant om te vermelden dat een paar dagen geleden mijn oude nummer van een Telfort prepay-account is geporteerd naar dit nieuwe abonnement; hoewel het me sterk lijkt dat dit de oorzaak is..

Heeft iemand een idee?
Exact hetzelfde gehad, bijna 2 jaar geleden. Vlak na de portering van mijn prepay (Telfort) naar mijn abonnement (Telfort) had ik dit probleem. Voor die portering nog niet met hetzelfde abonnement. Gratis de klantenservice gebeld en daar bleek het een standaard fout... (zucht van de medewerker). Na enkele minuten kon in GPRS'en!
offtopic:
Vreselijk dat dit probleem nog steeds bestaat!

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• Mini Poeper
Hoe snel is EDGE eigenlijk?

Ik ben me aan 't orienteren naar nieuwe bluetooth-dngle. Helaas zijn de 2.0 allemaal in USB vorm terwijl ik een PCMCIA (PC) Card wil.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

gertvdijk schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:07:
[...]

Exact hetzelfde gehad, bijna 2 jaar geleden. Vlak na de portering van mijn prepay (Telfort) naar mijn abonnement (Telfort) had ik dit probleem. Voor die portering nog niet met hetzelfde abonnement. Gratis de klantenservice gebeld en daar bleek het een standaard fout... (zucht van de medewerker). Na enkele minuten kon in GPRS'en!
offtopic:
Vreselijk dat dit probleem nog steeds bestaat!
Ik had dit inmiddels eveneens ondervonden na een telefoontje naar de klantenservice. Bovendien heb ik al van andere mensen gehoord die dit, inderdaad al jaren geleden, ook meegemaakt hadden na een portatie van Telfort prepay naar een Telfort abonnement. Behoorlijk slordig dat zo'n standaardprocedure na al die tijd nog altijd consequent fout gaat...

Maar goed, het werkt nu in ieder geval. :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini Poeper schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:36:
Hoe snel is EDGE eigenlijk?

Ik ben me aan 't orienteren naar nieuwe bluetooth-dngle. Helaas zijn de 2.0 allemaal in USB vorm terwijl ik een PCMCIA (PC) Card wil.
zijn lastig te vinden... maar ze zijn verkrijgbaar.. ebay.. billington bluetooth pcmcia 2.0 + EDR... ik ben van plan er binnenkort 2 of meer te bestellen (ia)..

tevens heb ik nog een vraag: ik ben van plan om misschien de qtek 8300 icm telfort aan te schaffen. ik vraag me echter af hoe groot het verschil is met o.a. het abbo van tmobile (PIT) qua snelheid. ga ik dit merken als ik audio stream of b.v. mijn laptop verbind om via edge op internet te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PIT via UMTS is wat sneller (mits het nog niet gelimiteerd is, zie T-Mo PIT-topic daarvoor). Vooral pagina's laden sneller. Downloads gaan waarschijnlijk via Telfort wat sneller, is maar net waarvoor je het gebruikt dus.

Bovendien gaat Telfort over een paar maanden over op het KPN-netwerk en krijgen we dan waarschijnlijk ook direct landelijke HSDPA-dekking, 1.8 Mbps UMTS dus \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Op dit moment geef ik zeker voorkeur aan EDGE. Telfort heeft gewoon 95-99% landelijke dekking met EDGE, dus kun je in de trein van zeg maar Maastricht naar Haarlem eigenlijk 100% van de tijd met EDGE werken. UMTS is - hoe jammer ook - eigenlijk nog iets van de randstad en de grote steden. Werkt bagger in de trein. En let's face it, EDGE is niet *heel* denderend veel langzamer dan UMTS. De stabiliteit die je ervoor terug krijgt is enorm.

Gaat EDGE gewoon verder op het Telfort netwerk, ook na de merge met KPN?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 01:49:
Op dit moment geef ik zeker voorkeur aan EDGE. Telfort heeft gewoon 95-99% landelijke dekking met EDGE, dus kun je in de trein van zeg maar Maastricht naar Haarlem eigenlijk 100% van de tijd met EDGE werken. UMTS is - hoe jammer ook - eigenlijk nog iets van de randstad en de grote steden. Werkt bagger in de trein. En let's face it, EDGE is niet *heel* denderend veel langzamer dan UMTS. De stabiliteit die je ervoor terug krijgt is enorm.

Gaat EDGE gewoon verder op het Telfort netwerk, ook na de merge met KPN?
Dekking is inderdaad erg fijn ja :)
En of EDGE doorgaat? Ik hoop het wel iig, mooie aanvulling op HSDPA, jammer dat Telfort niet wat meer aankondigingen doet hieromtrent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 01:15:
PIT via UMTS is wat sneller (mits het nog niet gelimiteerd is, zie T-Mo PIT-topic daarvoor). Vooral pagina's laden sneller. Downloads gaan waarschijnlijk via Telfort wat sneller, is maar net waarvoor je het gebruikt dus.

Bovendien gaat Telfort over een paar maanden over op het KPN-netwerk en krijgen we dan waarschijnlijk ook direct landelijke HSDPA-dekking, 1.8 Mbps UMTS dus \o/
@Sorcerer8472

"Bovendien gaat Telfort over een paar maanden over op het KPN-netwerk" , waar is deze uitspraak op gebasseerd of denk je dit ?
Op 4 juli 2006 heeft Telfort een persbericht de deur uit gedaan dat ze met een roamingpilot KPN netwerk zijn begonnen wat inhoud dat op een aantal plekken in Nederland waar Telfort slechte of geen ontvangst heeft je gebruik mag maken van het KPN netwerk (o.a. rond Venray).
Dit is een begin van de netwerkintegratie zoals die reeds eerder is aangekondigd , volledige integratie moet begin 2008 tot stand zijn gebracht.(dit zijn in mijn ogen geen paar maanden maar minimaal een maand of 16 , mits men de datum van begin 2008 haalt , in de praktijk duurt zoiets bijna altijd langer dan korter als aangekondigd).
Ook zijn er een aantal prijsvechters zoals bijvoorbeeld Albert Heijn mobiel die zelf geen netwerk bezitten en daarom gebruik maken van het Telfort netwerk , wat is KPN hiermee van plan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Op een ander forum wordt december (om te testen) en januari genoemd om live te gaan.

Een ding is iig 100% zeker: De overheid heeft eisen gesteld toen zij die UMTS licenties verkochten. Een eis is dat per 1 januari 2007 een groot deel van Nederland dekking moet hebben.

Orange bouwt nu ook flink aan haar netwerk en zal binnenkort ook UMTS *MOETEN* aanbieden.

KPN heeft dan wel Telfort gekocht, maar Telfort *MOET* dus ook per 1 januari UMTS aanbieden. KPN schijnt nog wel te proberen om van 1 vd 2 UMTS licenties af te komen.

Die UMTS netwerkintegratie tussen KPN/Telfort wordt dus versneld, het hele proces zal wrs wel tot 2008 duren, maar het UMTS gedeelte is dus eerder af.

[ Voor 12% gewijzigd door LaserJet op 03-10-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Laserjet schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:48:
Op een ander forum wordt december (om te testen) en januari genoemd om live te gaan.

Een ding is iig 100% zeker: De overheid heeft eisen gesteld toen zij die UMTS licenties verkochten. Een eis is dat per 1 januari 2007 een groot deel van Nederland dekking moet hebben.

Orange bouwt nu ook flink aan haar netwerk en zal binnenkort ook UMTS *MOETEN* aanbieden.

KPN heeft dan wel Telfort gekocht, maar Telfort *MOET* dus ook per 1 januari UMTS aanbieden. KPN schijnt nog wel te proberen om van 1 vd 2 UMTS licenties af te komen.
Het gerucht gaat dat rond die tijd de 2 netwerken van KPN en Telfort samen gaan. Het is zo en zo de bedoeling dat je kan roamen zonder kosten op die 2 netwerken als je een van de 2 providers hebt. Hierdoor ontloopt Telfort ook gelijk de dans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Laserjet schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:48:

Die UMTS netwerkintegratie tussen KPN/Telfort wordt dus versneld, het hele proces zal wrs wel tot 2008 duren, maar het UMTS gedeelte is dus eerder af.
Inderdaad, dat is ook hoe ik het begrijp. Het Telfort HSDPA-testnet in Amsterdam is een paar maanden geleden ook weer offline gegaan dus ik neem aan dat het nu in één keer via KPN zal worden geregeld, eventueel met gebruik van de frequentieruimte van beide providers gecombineerd (ik dénk dat dat ook een voorwaarde is, wel handig wegens grotere capaciteit trouwens, wat ook nodig is bij de grote aantallen gecombineerde abonnees!)

GSM-integratie zal inderdaad moeilijk zijn: EDGE, welke antennes gaan er weg, hoe worden de netwerken van verschillende leveranciers probleemloos gekoppeld, hoe gaan we om met het feit dat er 2 network-id's zijn etc. Ben in ieder geval erg benieuwd en verwacht dat de engineers vindingrijk genoeg zijn om de problemen op te lossen (insiders: kom op, speak up! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Na het doorlezen van dit topic en de hele Telfort site afspeuren is me iets nog niet helemaal duidelijk, vandaar mijn vraag:

Als je nu met een UMTS toestel mobiel wilt internetten via Telfort, is het dan zo dat je niks met het EDGE netwerk kunt en dat je dan alleen op GPRS-snelheid kunt surfen, of kan een UMTS toestel ook gebruik maken van EDGE? (Ik dacht zelf van niet namelijk.)

Op de Telfortsite lees ik hier iig het volgende:
UTMS
Parallel aan de uitrol van het landelijk dekkend EDGE-netwerk begint Telfort dit jaar met de bouw van een nieuw UMTS-platform, dat is voorbereid op de komst van de nieuwste HSDPA-technologie. HSDPA biedt snelheden die vele malen hoger zijn dan de huidige versie van UMTS. UMTS zal complementair zijn aan het EDGE-netwerk.
Dus in de toekomst heb je iig wel wat een een UMTS toestel icm. Telfort als ik dat goed begrijp. Vraag ik me wel af hoe lang gaat duren, anders heb ik misschien een jaar lang niks aan een UMTS toestel en kan ik beter een EDGE toestel kiezen (wil de SE W850 met UMTS, deze heeft echter ook een EDGE versie, de W830).

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
NrG_82 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:10:

Als je nu met een UMTS toestel mobiel wilt internetten via Telfort, is het dan zo dat je niks met het EDGE netwerk kunt en dat je dan alleen op GPRS-snelheid kunt surfen, of kan een UMTS toestel ook gebruik maken van EDGE? (Ik dacht zelf van niet namelijk.)
Dat kan idd niet, een umts mobiel dat geen Edge ondersteund zal terugvallen op GPRS.

Je geeft direct het grootste nadeel van UMTS aan, niet overal is dekking en dan val je dus keihard terug op een slome verbinding.

Telfort biedt nu geen UMTS/HSDPA aan, het is speculeren wanneer je wel toegang krijgt. Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Laserjet schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 01:13:
[...]

Dat kan idd niet, een umts mobiel dat geen Edge ondersteund zal terugvallen op GPRS.

Je geeft direct het grootste nadeel van UMTS aan, niet overal is dekking en dan val je dus keihard terug op een slome verbinding.

Telfort biedt nu geen UMTS/HSDPA aan, het is speculeren wanneer je wel toegang krijgt. Zie hierboven.
Terwijl je dus met EDGE weliswaar een iets minder snelle verbinding zult hebben is deze wel wel stabieler omdat deze door (bijna) heel Nederland dekkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Dus wat hier eigenlijk gezegd wordt is dat je net zo goed (of misschien zelfs beter qua dekking) kunt investeren in een "goedkoper" toestel dat EDGE ondersteunt dan voor een UMTS toestel te gaan? Er vanuit gaande dat je een abo hebt/neemt op het Telfort netwerk.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
roma0803 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 06:36:
Dus wat hier eigenlijk gezegd wordt is dat je net zo goed (of misschien zelfs beter qua dekking) kunt investeren in een "goedkoper" toestel dat EDGE ondersteunt dan voor een UMTS toestel te gaan? Er vanuit gaande dat je een abo hebt/neemt op het Telfort netwerk.
Voorlopig wel, maar dat is mijn visie en vanuit mijn eigen situatie uitga: veel lenger dan een jaar doe je niet met een toestel. Als we een jaar verder zijn en mocht het UMTS geheel dekkend zijn, kijk ik nog even kat uit de boom om dan te zien wat juiste keuze op dat moment is.
Nu neem ik voorlopig een toestel dat EDGE ondersteunt (Qtek S200), want UMTS dekking is net gatenkaas.

Bovendien ben ik erg gechameerd op de manier hoe Telfort het aanbied: je hoeft niet persé een data-abonnement/-bundel te nemen om gebruik van te kunnen maken zoals je dat bij andere providers dat wel moet. Neem als voorbeeld Orange waar je een data-abonnement moet afsluiten van € 6,- per maand ongeacht of je een kleine of grote gebruiker zal zijn.
Mijn huidige gebruik zit nu tussen €1,- en €3,- en heeft dus geen zin om een bundel voor af te sluiten en ik kan er toch gebruik van maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Mini Poeper op 10-10-2006 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 4 jaar ofzo een telfort abbo en ik vroeg me af of je ook gewoon zonder een verlenging af te sluiten een telfort edge abbo voor 9,50 kan afsluiten? (1gb) Heb sinds een maand ofzo weer verlengd voor 2 jaar maar zie nu pas dat je dit erbij kon nemen... heb een telfort 150 abbo

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Laserjet schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 01:13:
[...]

Uiterlijk begin 2007 dient Telfort (op straffe van boete door de overheid) landelijke UMTS-dekking aan te bieden. Gaat waarschijnlijk gebeuren via KPN. Het lijkt me niet dat ze zomaar het EDGE-netwerk kunnen uitschakelen wegens bestaande klanten. Ben erg benieuwd hoe ze dit dilemma gaan oplossen. Insiderts? :)

In ieder geval: als je een nieuw toestel koopt heeft het aanschaffen van een UMTS+EDGE-foon zeker zin lijkt me! Nokia heeft een groot aantal EDGE-modellen en steeds meer andere merken bieden het ook aan in hun telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Mini Poeper schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 07:31:
[...]

Voorlopig wel, maar dat is mijn visie en vanuit mijn eigen situatie uitga: veel lenger dan een jaar doe je niet met een toestel. Als we een jaar verder zijn en mocht het UMTS geheel dekkend zijn, kijk ik nog even kat uit de boom om dan te zien wat juiste keuze op dat moment is.
Nu neem ik voorlopig een toestel dat EDGE ondersteunt (Qtek S200), want UMTS dekking is net gatenkaas.

Bovendien ben ik erg gechameerd op de manier hoe Telfort het aanbied: je hoeft niet persé een data-abonnement/-bundel te nemen om gebruik van te kunnen maken zoals je dat bij andere providers dat wel moet. Neem als voorbeeld Orange waar je een data-abonnement moet afsluiten van € 6,- per maand ongeacht of je een kleine of grote gebruiker zal zijn.
Mijn huidige gebruik zit nu tussen €1,- en €3,- en heeft dus geen zin om een bundel voor af te sluiten en ik kan er toch gebruik van maken.
Bedankt Mini Poeper (what's in a name ;) ) voor je reaktie. Ook ik doe doorgaans niet langer dan een jaar met een toestel en UMTS toestellen zijn toch nog een stukje duurder dan de rest. Een investering die het míj nu nog niet waard is. Telfort is idd erg klantvriendelijk in haar data-aanbod. Mijn KPN abo loopt binnenkort af en Telfort is zeker dè kandidaat voor me.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:31:
[...]

In ieder geval: als je een nieuw toestel koopt heeft het aanschaffen van een UMTS+EDGE-foon zeker zin lijkt me! Nokia heeft een groot aantal EDGE-modellen en steeds meer andere merken bieden het ook aan in hun telefoons.
Sony Ericsson maakt in het aanbod van toestellen vaak de keuze: óf UMTS, óf EDGE (of "alleen maar" GPRS).

Nokia heeft veel toestellen die EDGE ondersteunen, en -voor zover ik weet- ondersteunt elke Nokia UMTS-telefoon óók EDGE. Met zo'n toestel zit je dus altijd op het snelst mogelijke netwerk dat door je provider aangeboden wordt (UMTS --> EDGE--> GPRS). En dat vind ikzelf wel erg prettig, je valt niet meteen zover in snelheid terug (van UMTS op GPRS) als je de 3G-dekking kwijt bent, zoals met bijv. een SE W900...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:31:
[...]

Sony Ericsson maakt in het aanbod van toestellen vaak de keuze: óf UMTS, óf EDGE (of "alleen maar" GPRS).

Nokia heeft veel toestellen die EDGE ondersteunen, en -voor zover ik weet- ondersteunt elke Nokia UMTS-telefoon óók EDGE. Met zo'n toestel zit je dus altijd op het snelst mogelijke netwerk dat door je provider aangeboden wordt (UMTS --> EDGE--> GPRS). En dat vind ikzelf wel erg prettig, je valt niet meteen zover in snelheid terug (van UMTS op GPRS) als je de 3G-dekking kwijt bent, zoals met bijv. een SE W900...
Dat maakt dus niet uit hè welk toestel je dan pakt omdat er bij de providers ook de of/of situatie geldt. Er is geen provider die beide (EDGE/UMTS) aanbied. Hier in Nederland biedt alleen Telfort EDGE aan, maar geen UMTS. Bij aanschaf van een toestel zou ik eerst nagaan wat je provider aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
roma0803 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:45:
Bedankt Mini Poeper (what's in a name ;) ) voor je reaktie.
Niks te danken! En tja, ben erg blij met mijn openbare-weg-kart. :P
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.