Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Ik schakelde handmatig tussen KPN en Telfort, omdat EDGE weigerachtig begon te worden. Wanneer ik Telfort aanhield als operator, werd tot vervelens toe gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord, terwijl alles (volgens Telfort) normaal zou moeten werken met de gebruikte instellingen. Het vage was dat wanneer ik die melding annuleerde, de verbinding gewoon gemaakt werd. Daarna was het echter uit met de pret. Verder dan de zojuist geopende pagina kwam ik niet.
Heb nu KPN ingesteld als operator met de bijbehorende KPN GPRS instellingen. Tot dusver werkt het (ondanks steeds weer terugkerende foutmeldingen na het aanzetten) nu weer naar behoren. Hopelijk blijft 't zo.
In de hoop dat Telfort mijn aanvraag tot contractontbinding serieus neemt, ga ik ervan uit dat het ongemak van tijdelijke aard is.
Verwijderd
http://www.connexie.nl/ac...rt_verlaagt_tarieven.html
Dit klinkt echt als Telfort-propaganda. En zoals Sorcerer8472 al zei: Telfort adverteerde ermee en consumenten hebben het meegewogen bij hun beslissing van of ze wel of niet een abbo bij Telfort zouden nemen.Dat je niet vrolijk word van de aanbiedingen kan ik begrijpen maar bovenstaande is best bull. Bijelke provider betaal je voor je voicemail en de helpdesk.
Ik vraag me af waarom ze EERST de prijzen van de KS hebben verhoogd en daarna pas begonnen zijn met mensen over te zetten naar KPN (zonder dat UMTS beschikbaar is). Das slim, want dan moeten mensen met vragen gaan bellen. Ze hadden ook 'de pijn' kunnen verzachten door de KS nog 1 maand gratis te houden.Probleem is dan weer: heb je überhaupt ooit eens naar hun KS hoeven bellen?
Ik weiger om nog de KS te bellen, terwijl ik wel graag zou willen weten wat de status is van mijn contractsontbinding. (heb nog nix gehoord na 8 dagen, except SMSje dat ze me brief hebben)
[ Voor 3% gewijzigd door Rex op 11-05-2007 09:30 ]
Rex
Verwijderd
Heb hem zelf namelijk nog niet binnen...
[ Voor 63% gewijzigd door Rex op 11-05-2007 11:24 ]
Rex
Verwijderd
Verwijderd
Sorry, maar dat is pas bull.miss_bleu schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:44:
[...]
Dat je niet vrolijk word van de aanbiedingen kan ik begrijpen maar bovenstaande is best bull. Bijelke provider betaal je voor je voicemail en de helpdesk.
Contract is contract. Hoe "gewoon" het ergens anders ook mag zijn.
Er is niet zoiets als een grijs gebied waar de klant het "maar te dulden heeft".
Sterker nog, ik heb een keer een Vodafone contract gecancelled na een sterke prijsverlaging die voordelig voor mij zou uitpakken. Echter GPRS werd in het vervolg per 10kb afgerekend ipv per 1kb. Dat was centenwerk, maar toch contractbreuk.
OPTA: Telfort in de fout rond Edge
mobile :: office
Ook telecomtoezichthouder Opta vindt dat Telfort in de fout is gegaan rond het stopzetten van haar mobiele internetnetwerk Edge later deze maand. De Opta heeft Telfort vrijdag laten weten dat het bedrijf binnen zeven werkdagen haar Edge-abonnees netjes moet mededelen dat ze per direct en kosteloos hun contract mogen opzeggen. Dat zegt Opta-woordvoerder Cynthia Heijne tegen Bright. Anders neemt de Opta maatregelen, zoals mogelijk een last onder dwangsom, stelt Heijne.
De mogelijkheid tot opzeggen is wettelijk verplicht, omdat Telfort door Edge-abonnees automatisch terug te zetten op het langzamere GPRS-netwerk van KPN de dienstverlening heeft verslechterd. Telfort wilde echter in de communicatie over het downgraden zoveel mogelijk abonnees nieuwe UMTS-toestellen aansmeren. De vorige Telfort-brief van marketingdirecteur Sander Gielen begon met 'Goed en belangrijk nieuws voor u'. Benieuwd wat hij dit keer als aanhef zal bedenken. 'Foutje bedankt?'
Je krijgt EDGE er niet mee terug, noch wordt je Maximaal online-bundel contract gehonoreerd, maar goed dat Telfort eens flink op de vingers wordt getikt.
[ Voor 19% gewijzigd door Stereotomy op 11-05-2007 15:58 ]
Alors.
Maar ik heb nu wel een brief uit te deur gedaan waarbij ik de klantenservicekosten opgeef als reden....
Naja als dat niet lukt, ga ik gewoon over op poging 2
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Ik vraag me alleen wel af of je nu een nieuw abonnement mag afsluiten bij telfort met nummerbehoud. En hoe zit het met de mobiel die ik in oktober vorig jaar 'gratis' heb gekregen? In principe is die nog niet 'afbetaald'.
[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 16:26 ]
geldt dat ook voor de ''normale'' abonnementen?
Of geldt dat alleen voor de EDGE-abonnementen?
Of zijn die er niet eens?
Jaa sorry van al deze vragen, maar ik moet echt van Telfort af !
Echt SLECHTE K kwaliteit !
Heel vaak kan ik alleen maar noodoproepen doen en als ik wel gewoon kan bellen,
is het echt uitermate slecht gesteld met de kwaliteit.
De andere partij hoort mij heel vaak niet en ik hoor minder vaak de andere partij niet.
En soms kan ik niet eens bellen, dan maakt ie zeg maar geen verbinding als ik op een contactpersoon druk om te bellen.
Als iemand tijd over heeft, kan die mij dan mss advies geven over de stappen die ik moet nemen?
Dankje !
Zeg dan op, met de reden dat je voor de klantenservice moet gaan betalen. Via google is hier genoeg over te vinden.Reef_91 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:58:
[..]
Als iemand tijd over heeft, kan die mij dan mss advies geven over de stappen die ik moet nemen?
Dankje !
[ Voor 47% gewijzigd door robert-630 op 11-05-2007 20:15 ]
Verwijderd
En gebruik in ieder geval niet de door jou aangegeven klachten als reden voor opzegging. Als telecomaanbieders klanten zouden laten gaan omwille van een slecht bereik, dan kunnen ze wel aan de gang blijven. Daarnaast zijn hebben ze zich vast en zeker voldoende ingedekt in hun zo gewraakte Algemene Voorwaarden.robert-630 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:15:
[...]
Zeg dan op, met de reden dat je voor de klantenservice moet gaan betalen. Via google is hier genoeg over te vinden.

En het duizelt me allemaal een beetje, ik zie steeds mensen die een brief hebben gestuurd om op te zeggen die een data-abonnement of iets dergelijks hebben.
Geen mensen zoals ik, met een normaal abonnement. (ik heb de telfort 150 geloof ik, iig 100 belminuten voor 15,- p. maand).
En hoe zit dat met die gewijzigde AV?
Kan k hierdoor opzeggen zonder alle overige maanden te betalen?
Sorry voor de onnozelheid..
telfort 200
mobiel internet 1GB voor 9.50
Mijn telefoon kan en edge en hadpa aan maar dat weten zij niet.
[ Voor 44% gewijzigd door dfr0st op 11-05-2007 21:38 ]
-
Verwijderd
Wat dacht je zelf?dfr0st schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:37:
Heb net op 10-04-2007 een nieuw abboverlegging afgesloten, zou ik ook kunnen opzeggen?
telfort 200

Ze zijn bij Telfort niet echt slim bezig, maar ze zijn niet gek denk ik...
Trouwens, zometeen heb je nog sneller internet voor een aantrekkelijke prijs en gezien het feit dat je foon HSDPA ondersteunt, is die neem ik aan van recente makelij. Ik weet natuurlijk niet waar je prioriteiten liggen, maar ik zou in jouw situatie geen noodzaak zien tot contractontbinding over te gaan. Ik bedoel, 1 + 1 is nog altijd 2 en een nieuwe foon + snel dataverkeer is een ideale combi toch?
Lijkt me wel, hun dienstverlening biedt niet langer het gene aan waarmee ze adverteerden.dfr0st schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:37:
Heb net op 10-04-2007 een nieuw abboverlegging afgesloten, zou ik ook kunnen opzeggen?
telfort 200
Tja....Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:32:
Op die conexxie site staat ook dat Telfort de abbonementsprijzen heeft verlaagd dan wel het aantal belminuten van diverse bundels heeft verhoogd. Laat me raden: dat geld dan weer niet voor ons
Als je klaagt dat Telfort de bestaande contracten niet aanpast met deze nieuwe gunstigere voorwaarden dan moet je ook niet klagen als Telfort de voorwaarden aanpast en deze slechter worden...
Overigens heb ik Telfort gemaild met de vraag welk van de volgende wijzigingen invloed hebben op mij, als bestaand abonnee:
- Bellen naar voicemail niet meer gratis
- Bellen naar klantenservice niet meer gratis
- Bundel die twee maanden geldig is
- Gehalveerd tarief voor dataverkeer zonder bundel
Ik geloof daar geen zak van, want waarom hebben ze anders op de factuur van bestaande abonnees (onleesbaar) gezet dat de klantenservice vanaf mei betaald moet worden?
Nu je voor klantenservice moet betalen mag het best wat kosten en mogen ze er best mensen met hersens neerzetten.
Waar zijn je privileges als trouw abonnee in vergelijking met prepaidbellers? (Die tot mijn grote ergernis voor een derde van mijn tarief mogen sms-en)
Niet. En volgens mij geldt dat ook niet voor bestaande abo's.svdmeer schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 06:03:
Misschien een stomme vraag, maar op welke manier heeft Telfort laten weten dat voicemail ineens niet meer gratis is? Ik ben al jaren abonnee...
Maar volgens mij de betaalde klantenservice wel.
Da's dan ook het irritante. Welke wijzigingen gelden wel en welke niet voor nieuwe abo's.
Betaalde klantenservice voor alle klantenTitusvh schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:14:
[...]
Niet. En volgens mij geldt dat ook niet voor bestaande abo's.
Maar volgens mij de betaalde klantenservice wel.
Da's dan ook het irritante. Welke wijzigingen gelden wel en welke niet voor nieuwe abo's.
Betaalde voicemail voor nieuwe klanten
Aldus een niet-telfort klant. (don't blame me)
Verwijderd
Kreeg overigens een vaag persoon aan de lijn, sprak slecht Nederlands en wist eigenlijk geen echt antwoord te geven op mijn vragen. Ik begrijp inmiddels dus ook heel goed wat jullie bedoelen met slechte helpdesk (voorheen waren mijn ervaringen er altijd wel goed).
Nou maar kijken wat ze gaan doen, die berichten van de OPTA zijn in ieder geval goed ;-).
Hoeiendag!
Ik ben ook erg benieuwd. Kan nu even niet testen want UMTS wordt hier binnen 3 maanden actief. Net buiten de dorp is wel UMTS.tvtech schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:23:
Zijn er al mensen die umts hebben? Ik mag eindelijk af en toe op KPN gprs, maar vaak is er gewoon geen dataverbinding. Als ik m´n tel op automatisch netwerk zet kom ik nog steeds vanzelf op Telfort.
Jamesbond007uk
Gistermiddag nog niet. Officiële datum is 15 mei, dinsdag dus. Nog even wachten...tvtech schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:23:
Zijn er al mensen die umts hebben? Ik mag eindelijk af en toe op KPN gprs, maar vaak is er gewoon geen dataverbinding. Als ik m´n tel op automatisch netwerk zet kom ik nog steeds vanzelf op Telfort.
Ik zit al 4 dagen op KPN GPRS. Als ik mijn netwerkmodus op mijn mobiel op GSM ipv dualmode of UMTS, kan ik zonder problemen GPRS-en via KPN.tvtech schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:23:
Ben ook zeer benieuwd naar de snelheid. De dame van de klantenservice zei dat umts eigenlijk hetzelfde is als edge, ach, het is eigenlijk allemaal een ongeveer hetzelfde umts en edge.....kielkiel schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:52:
[...]
Ik zit al 4 dagen op KPN GPRS. Als ik mijn netwerkmodus op mijn mobiel op GSM ipv dualmode of UMTS, kan ik zonder problemen GPRS-en via KPN.
Ook op de vraag of we nu in het buitenland ook umts krijgen, of nog edge vertelde ze eehhh, nou eeeh dat edge helemaal weg gaat. Maar daar zijn nog wel edge netwerken toch? Nee, eeeh, dat gaat allemaal weg.
We zullen zien.
Hoeiendag!
Verwijderd
Ja, anders lees je ff de rest van het topic door... Je kunt opzeggen omdat de klantenservice niet meer gratis is, maar je bent wel een beetje laat nuVerwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:25:
Kan niemand een antwoord op mijn vraag geven? Ik ben Telfort zat. Als het kan ga ik meteen opzeggen en teruggaan naar Hi.
Verwijderd
Uiteraard kan ik nu ook wel een abonnement af gaan sluiten, maar huiver daar nog een beetje voor ivm met reactie van telfort (wil niet dubbel zitten eigenlijk). Wat is jullie mening, verstandig om nu een andere af te gaan sluiten zonder dat ik een brief van Telfort terug heb gekregen.
Mijn geval is namelijk zo:
Mijn abonnement is 3 maanden geleden afgesloten en daarbij het ik een EDGE only toestel genomen, echter gaat hij pas eind van deze maand in (super dat telfort dat bied, zelf aangeven wanneer abbo in mag gaan). Ik heb dus tot nu toe nog geen factuur betaald of wat dan ook.
Zou telfort hier nog moelijk over doen? Het lijkt me niet omdat het geval het zelfde blijft, zij kunnen nog niet bieden wat we hebben afgesloten en mijn telefoon is eigenlijk door hun actie veel minder waard. Niet alleen voor mijzelf maar ook op de markt natuurlijk (geen provider meer voor EDGE netwerken).
Wat vinden jullie?
Als je contract nog niet is ingegaan, dan kan je natuurlijk opzeggen, tenzij je ergens hebt aangegeven (mondeling of schriftelijk) dat je akkoord gaat met het feit dat er op een bepaalde dag de contractsperiode ingaat.
Als je hebt getekent voor iets en de andere partij geeft je iets anders, dan kan je je contract laten ontbinden, tenzij het ergens in de contract staat vermeld dat ze je iets anders mogen leveren.
Hoe dan ook, zoals je zelf al zegt kan Telfort niet zomaar moeilijk doen. Je moet eens goed kijken waar je voor hebt getekend en welke voorwaarden er gelden in de periode voordat je begint met het betalen van je abonnement.
(Het is dus niet een kwestie van wat wij ervan vinden, of dat je geluk hebt of niet. Het gaat erom wat er op papier staat en waar je voor hebt getekend...)
Trouwens, waarvoor zou je nu al een nieuwe abonnement afsluiten als je oude nog niet is afgelopen? Wacht gewoon rustig af tot je een reactie van Telfort krijgt en ga niet onnodig jezelf in de problemen brengen door nu al een tweede abonnement af te sluiten.
Rex
ikzit al een jaar bij telfort en volgens mij bel ik ook gratis naar voice mail ... maar ik wil me contract verlengen bij telfort behoud ik dan die gratis voicemail? en ik had nog een vraag aangezien dit een edge forum is.. is er al meer info over hoe kpn en telfort het edge probleem op gaan lossen? ik heb er vertrouwen op dat het wel goed gaat komen maar voor de zekerheid. Op me nieuwe telefoon wil ik graag af en toe mail checken maar nu is mijn vraag kan ik ergens zien hoeveel kb de mail is als ik hem zelf verstuur? en als ik hem ontvang? maar als ik bijvoorbeeld ook even het weer wil checken op bv weeronline.nl of iets dergelijks kan ik dan zien hoeveel kb ik verbruik?
mvg sjoerd verbraak
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Verwijderd
Ik kan me goed voorstellen dat je het liefst direct een nieuw abo zou willen afsluiten. Het idee spookte ook al door mijn hoofd, al was het alleen maar om voor de vakantie van al het gedonder af te zijn.
Echter, ReFleXWolf heeft gelijk als hij zegt dat je jezelf onnodig in de problemen kunt brengen. Stel dat Telfort zich niet zo makkelijk gewonnen zou geven (wat me overigens erg sterk lijkt... ze hebben geen poot om op te staan) en je nieuwe abo gaat in. Dan krijg je naast dubbele abonnementskosten ook veel gedoe met nummerbehoud etc.
Ik weet trouwens niet of je een nieuw abonnement ook op een nader te bepalen tijdstip zou kunnen laten ingaan. Mocht dat wel zo zijn, dan is het al een stuk minder riskant om een nieuw abo af te sluiten.
verbraakje,
Als het echt zo is dat Telfort de klant nu laat betalen voor voicemail, kun je ervan uitgaan dat wanneer je je contract verlengt, dit ook voor jou geldt (feitelijk ga je namelijk een nieuw contract met ze aan).
Bedoel je met oplossing van het EDGE-probleem het hele gedoe rond het opzeggen van abo's of de overgang naar UMTS, HSDPA? In beide gevallen: lees de eerdere posts even door, daar staat genoeg in.
Wat betreft je foon: ondersteunt die alleen EDGE, of ook UMTS, HSDPA? Tenzij je het natuurlijk niet erg vindt om (veel trager) te GPRS'en in het vervolg.
Het kb-gebruik bijhouden is op iedere foon anders en soms is het nodig dat je daarvoor een bepaalde app installeert. Dit is daar echter niet het juiste topic voor.
Ik merk het verschil tussen KPN (GPRS) en Telfort (EDGE) duidelijk. Pagina's laden langzamer en verbinding maken duurt een stuk langer. Er is volgens mij niet echt een alternatief. Of ik moet voor veel geld een UMTS toestel aanschaffen (de aangeboden opties zijn geen WM5-PDA met Office Mobile) en op UMTS meeliften, of de vermindering in snelheid accepteren of het abonnement opzeggen. Maar zo te zien zijn er geen betere alternatieven. Enige voordeel zou kunnen zijn dat ik van mijn telefooncontract af zou kunnen raken en simonly verder kan gaan. Data-alternatieven zijn er echter niet.Sorcerer8472 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:05:
Delarue: je gaat het echt niet merken dat je GPRS ipv EDGE gebruikt als je tekstmailtjes stuurt en/of soms even weeronline checkt. Latency van beide technieken is ongeveer even hoog en bij een paar kB transfer per keer ga je dat echt niet merken
Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"
Verwijderd
Wat ik waarschijnlijk doe is vragen of ze hem over willen zetten naar een Pre-paid kaart (bij T-mobile) en vervolgens die dan weer tzt laten porteren naar mijn nieuwe abbo. Hij staat nu namelijk klaar om over genomen te worden door Telfort.
Maar toen ik een paar maanden geleden de eerste keer KPN GPRS probeerde, merkte ik dat gelijk een tragere verbinding.Niet dat het onwerkbaar is, maar ik voel me wel genaaid. Ik heb een tweejarig abonnement op een EDGE dataverbinding genomen. Nu wordt die snelheid teruggeschroefd en ik krijg er niks voor terug. En dan nog zo'n klantenservice miep die verteld dat ik blij mag zijn dat ik nog steeds mobiel kan internetten. Het voelt alsog ik een auto koop en de garage vervangt de 2 liter motor ineens voor een 1 liter variant en de monteur dan zegt: "Je kan ook nog steeds mee rijden meneertje".
Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"
Verder: ik kan nu ineens op het UMTS-netwerk
Verwijderd
Hier ook toegang, zelfs HSDPA. Dataverbinding werkt ook prima.Sorcerer8472 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:50:
Verder: ik kan nu ineens op het UMTS-netwerkAlleen nog geen data-verbinding opzetten, maar wel bellen. Lijkt op toen de roaming net pas mogelijk was, toen kon je ook nog niet GPRS'en via KPN.
Gemiddelde 10 speedtesten: 336 kb/s (delft)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 12:55 ]
Ook in Middelburg HSDPA, al springt hij af en toe terug naar UMTS. Moest even af en aan melden. En zet ik hem op automatisch dan krijg ik weer Telfort. Snelheid ziet er goed uit maar heb nog niet getest.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:52:
[...]
Hier ook toegang, zelfs HSDPA. Dataverbinding werkt ook prima.
Gemiddelde 10 speedtesten: 336 kb/s (delft)
Hoeiendag!
download: 397 kbps (49,6 KByte/sec)
upload: 189 kbps (23,6 KByte/sec)
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon May 14 2007 om 14:49:46 UTC+0200)
Download : 45.1 KByte/sec
Upload : 34.2 KByte/sec
Connection : 143.0 Conn/min
En dat met 1 a 2 streepjes dekking!
Zijn er trouwens mensen die HSDPA-dekking hebben en ook hogere snelheden kunnen bereiken?
Ik ook
Ik baal er van dat er zo weinig UMTS Smartphones zijn...
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Nu staat m'n telefoon nog op dual-mode (dus niet UMTS of GSM, maar blijkbaar een mix), handmatig op NL Telfort en maak ik gewoon gebruik van de Telfort connectie om te EDGE-en (denk ik) die ik ooit eerder heb aangemaakt.
Maar als ik nu dus wil gaan UMTS-en en bellen via KPN, hoe moet ik m'n phone instellen?
Network: UMTS of dual-mode?
Operator: NL KPN? Of juist NL Telfort?
Connectie: M'n oude Telfort connectie (die ik dus ooit voor EDGE heb ingesteld), of moet ik ergens (waar?) nieuwe instellingen opvragen?
Verwijderd
Enige wat je hoeft te veranderen is de operator: die moet je op NL KPN zetten. De internetsettings zijn gelijk voor telfort en kpn, alleen bij kpn kom je automatisch op UMTS (indien mogelijk).eduardtee schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:06:
Misschien een stomme vraag, maar ik kom er maar niet uit hoe ik nu m'n instellingen moet nu aanpassen om te kunnen bellen EN te kunnen UMTS-en met m'n UMTS phone (Nokia E70).
Nu staat m'n telefoon nog op dual-mode (dus niet UMTS of GSM, maar blijkbaar een mix), handmatig op NL Telfort en maak ik gewoon gebruik van de Telfort connectie om te EDGE-en (denk ik) die ik ooit eerder heb aangemaakt.
Maar als ik nu dus wil gaan UMTS-en en bellen via KPN, hoe moet ik m'n phone instellen?
Network: UMTS of dual-mode?
Operator: NL KPN? Of juist NL Telfort?
Connectie: M'n oude Telfort connectie (die ik dus ooit voor EDGE heb ingesteld), of moet ik ergens (waar?) nieuwe instellingen opvragen?
Als ik m'n telefoon op dual-mode zet, krijg ik wel gewoon connectie op het KPN netwerk, maar ik denk niet dat ik op UMTS zit, omdat ik idee dat het internetten trager gaat (en dus via GPRS en niet via UMTS)....
Ik probeer ondertussen speedtest te checken, maar via de Nokia browser en Opera Mini geeft dat nog geen succes...
Iemand anders nog een idee? Of zit ik dan toevallig (Amstel Business Park) in een buurt waar er geen UMTS dekking is en ie daarom op het gewone GSM netwerk overschakelt?
Ik heb precies hetzelfde: als ik hem op dualmode zet, raakt mijn telefoon de kpn kwijt en na handmatig inloggen mag ik niet naar binnen...eduardtee schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:22:
Hmmm... vreemd... ik woon in A'dam (waar ik een goeie UMTS dekking heb, neem ik aan), maar als ik m'n telefoon handmatig op UMTS zet, en ik wil het KPN netwerk selecteren (met een 3G icoontje ervoor), dan krijg ik de opmerking dat ik geen toegang heb.
Als ik m'n telefoon op dual-mode zet, krijg ik wel gewoon connectie op het KPN netwerk, maar ik denk niet dat ik op UMTS zit, omdat ik idee dat het internetten trager gaat (en dus via GPRS en niet via UMTS)....
Ik probeer ondertussen speedtest te checken, maar via de Nokia browser en Opera Mini geeft dat nog geen succes...
Iemand anders nog een idee? Of zit ik dan toevallig (Amstel Business Park) in een buurt waar er geen UMTS dekking is en ie daarom op het gewone GSM netwerk overschakelt?
Verwijderd
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon May 14 2007 om 20:28:05 UTC+0200)
Download : 45.7 KByte/sec
Upload : 34.8 KByte/sec
Connection : 213.0 Conn/min
Geprobeerd je telefoon uit en weer aan te zetten? Een eerdere blokkade staat misschien nog in het geheugen van je telefoon o.i.d.kielkiel schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:39:
[...]
Ik heb precies hetzelfde: als ik hem op dualmode zet, raakt mijn telefoon de kpn kwijt en na handmatig inloggen mag ik niet naar binnen...
Als ik 'm op dual-mode zet, wordt er eerst gezocht naar een 3G netwerk. Vervolgens komt m'n phone erachter dat ie blijkbaar 'No Access' heeft en switcht ie vervolgens naar het gewone GSM KPN netwerk. Hierop heb ik wel gewoon verbinding met (denk ik) GPRS, als ook het gewone spraakverkeer...
Ik heb dus blijkbaar geen toegang tot het UMTS netwerk van KPN. Mag ik nog geen connectie maken? Ik dacht namelijk dat in de brief stond dat het tussen 10 en 15 mei kon...
Ik heb nog precies dezelfde probleem. Hopelijk morgen beter!eduardtee schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:46:
Ik heb dat helaas ook al geprobeerd... maar helaas geen oplossing.
Als ik 'm op dual-mode zet, wordt er eerst gezocht naar een 3G netwerk. Vervolgens komt m'n phone erachter dat ie blijkbaar 'No Access' heeft en switcht ie vervolgens naar het gewone GSM KPN netwerk. Hierop heb ik wel gewoon verbinding met (denk ik) GPRS, als ook het gewone spraakverkeer...
Ik heb dus blijkbaar geen toegang tot het UMTS netwerk van KPN. Mag ik nog geen connectie maken? Ik dacht namelijk dat in de brief stond dat het tussen 10 en 15 mei kon...
Jamesbond007uk
Hmm, wat als Telfort nou over een paar dagen nog niet gereageerd heeft? (Ik heb wel al een SMSje van hun gehad waarin stond dat ze binnen 14 dagen contact met me zouden opnemen...)
[ Voor 30% gewijzigd door Rex op 14-05-2007 21:57 ]
Rex
Rustig afwachten, ik kreeg mijn brief ook pas op de 10e dag.ReFleXWolf schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:56:
De 14 dagen waarin Telfort zou reageren op de ontbinding van mijn contract, zijn al bijna voorbij.
Hmm, wat als Telfort nou over een paar dagen nog niet gereageerd heeft? (Ik heb wel al een SMSje van hun gehad waarin stond dat ze binnen 14 dagen contact met me zouden opnemen...)
Alors.
Verwijderd
Mijn brief ging inmiddels bijna een week geleden de deur uit (nog steeds geen sms). Heb daarom toch maar de klantenservice gebeld. De medewerker kon me niet vertellen of de brief al binnen was, want de betreffende afdeling liep achter (hoe zou dat toch komenReFleXWolf schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:56:
De 14 dagen waarin Telfort zou reageren op de ontbinding van mijn contract, zijn al bijna voorbij.
Maar aangezien hij aangetekend verstuurd was, zou hij waarschijnlijk binnen zijn en zou ik over hooguit een week bericht van Telfort krijgen. Toch die termijn van twee weken dus.
Toen ik vertelde dat het me om de hele 'KPN-Telfort-EDGE' malaise te doen was, reageerde hij behoorlijk positief. Blijkbaar hebben de dreigementen van de OPTA ook op de klantenservice effect gehad
down: 44.9 KByte/sec
(=359 kbps)
Up 37.6 KByte/sec
(=301 kbps)
Niet slecht dus, en wat ik vooral goed vind is het feit dat ik met edge tijdens een fietstochtje van Middelburg naar Oost-Souburg zeker 5-6 onderbrekingen had als ik streaming naar 3FM (96K)luisterde, nu in de auto over een grotere afstand en dwars door stedelijk gebied geen enkele onderbreking! In de trein was het laatst helemaal niet te doen, nu ben ik benieuwd hoe dat gaat.
Op de laptop gaat het ook prima.
Ben dus blij bij Telfort!
Hoeiendag!
De aanbieding afwachten en naar aanleiding daarvan beslissen?Michie23 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:36:
Wat kan ik het beste doen? :-))
Moest je echter niet in de spits proberen
Verwijderd
Deze mail heb ik gestuurd op 9 mei.
Ik kreeg vervolgens de melding terug dat opzeggen i.v.m. betaalde klantenservie voor 1 mei binnen diende te zijn, anders zou ik akkoord gaan met de voorwaarden.
Daarna nog een mailtje er achteraan gestuurd en aangegeven dat zij mij niet op de juiste manier op de hoogte gesteld hadden en dat ze mij ook niet de optie gegeven hebben tot mogelijkhedi van ontbinding contract. Indien zij geen gehoor zouden geven aan de ontbinding, ik het voor zou leggen bij de geschillen commissie en dat ik reeds vooruit liep op de zaak van de consumentenbond/opta over de werkwijze van Telfort.
Daarna wederom antwoord gekregen da ze intern overleg gevoerd hadden en overgaan tot ontbinding van het contract.
Ik had een abonnement met gratis telefoon. Nu moet ik de telefoon met toebehoren aangetekend terug sturen. Dan zullen ze mijn contract ontbinden.
Is het niet zo dat je het toestel GRATIS gekregen hebt bij afname van een abonnement?
En als zij de voorwaarden eenzijdig wijzigen ik het contract kan ontbinden.
Even een stapje verder, ben ik verplicht om het toestel terug te sturen. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben in deze post, dat iemand anders het toestel mocht houden.
Iemand hier meer info over.
En voor de rest, ook na 1 mei doorgeven kan leiden tot ontbinding contract ...
maar kan ik nog steeds mn contract ontbinden ivm gewijzigde voorwaarden?
Wat zou k nog meer in t mailtje/brief zetten om wat beter in mijn schoenen te staan?
Verwijderd
Ik zou de breezertaal achterwege laten in de briefReef_91 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:42:
Mss een beetje laat or,
Wat zou k nog meer in t mailtje/brief zetten om wat beter in mijn schoenen te staan?
Verwijderd
Je kunt nog prima opzeggen omdat je het niet eens bent met de eenzijdige gewijzigde voorwaarden van Telfort. Geef daarbij aan dat ze je ook niet per brief op de hoogte gesteld hebben van de mogelijkheid tot opzeggen van het contract. Dit zijn ze namelijk wettelijk verplicht.Reef_91 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:42:
Mss een beetje laat or,
Wil je er nog meer kracht bijzetten, geef dan aan dat indien ze neit akkoord gaan met ontbinding, je dit voor de geschillen commissie brengt. Geef desnoods ook het media bericht aan van de consumentenbond/opta.
Succes!
Kijk eens in je contract enzo? Tenzij daar los iets over de telefoon staat, is die gewoon jouw eigendom!Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:31:
Ik had een abonnement met gratis telefoon. Nu moet ik de telefoon met toebehoren aangetekend terug sturen. Dan zullen ze mijn contract ontbinden.
Is het niet zo dat je het toestel GRATIS gekregen hebt bij afname van een abonnement?
En als zij de voorwaarden eenzijdig wijzigen ik het contract kan ontbinden.
Even een stapje verder, ben ik verplicht om het toestel terug te sturen. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben in deze post, dat iemand anders het toestel mocht houden.
Iemand hier meer info over.
Pesterij vind ik het als ik het zo lees

Maar UMTS is wel ontzettend snel
en wat is jouw probleem?Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:47:
[...]
Ik zou de breezertaal achterwege laten in de brief

Dankjewel !Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:47:
[...]
Je kunt nog prima opzeggen omdat je het niet eens bent met de eenzijdige gewijzigde voorwaarden van Telfort. Geef daarbij aan dat ze je ook niet per brief op de hoogte gesteld hebben van de mogelijkheid tot opzeggen van het contract. Dit zijn ze namelijk wettelijk verplicht.
Wil je er nog meer kracht bijzetten, geef dan aan dat indien ze neit akkoord gaan met ontbinding, je dit voor de geschillen commissie brengt. Geef desnoods ook het media bericht aan van de consumentenbond/opta.
Succes!
Pegasusw, ik wil je mailen, maar je hebt geen mailadres opgegeven.
Zou je mij mss kunnen mailen?
Jaa, dat weet ik. Maar ik zie nergens breezer taal en GoT is niet mijn brief naar Telfort.Chutney schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:14:
[...]
Goed punt, klachten worden zakelijk gezien minder snel serieus genomen. Bekijk even een studie zakelijk schrijven
[ Voor 30% gewijzigd door RnB op 15-05-2007 21:16 ]
Goed punt, klachten worden zakelijk gezien minder snel serieus genomen. Bekijk even een studie zakelijk schrijven
Opmerkelijk is wel dat na alle problemen, er enkel positieve geluiden zijn omtrend de UMTS snelheden op het KPN netwerk!
Dus effe zien of ik nog kan opzeggen met de Klantenservice kosten verhoging als reden!
Verwijderd
Ik heb nu al UMTS verbinding ...bagagedrager schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:10:
Even voor mensen zonder specifiek data-abo (zoals ik): ik heb net de telfort klantenservice gebeld en die wisten me te melden dat ik vanaf 1 juni gebruik zou kunnen maken van umts op het kpn-netwerk.
Wel even handmatig selecteren ...
Verwijderd
[...]
Kijk eens in je contract enzo? Tenzij daar los iets over de telefoon staat, is die gewoon jouw eigendom!

Bedankt voro de tip, nog niet aan gedacht.
Mochten er meer mensen opgezegd hebben en hun mobieltje wel mogen houden, dan hoor ik het grag ...
En trouwens, mobieltje opsturen, dat zou ik al helemaaaaal niet doen!
[ Voor 21% gewijzigd door Rex op 15-05-2007 22:55 ]
Rex
Ja hier. Had een W850i gekregen, meteen verkocht, en ze hebben het nog niet opgeeisd.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:13:
[quote]Sorcerer8472 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:09:
[...]
Kijk eens in je contract enzo? Tenzij daar los iets over de telefoon staat, is die gewoon jouw eigendom!
Bedankt voro de tip, nog niet aan gedacht.
Mochten er meer mensen opgezegd hebben en hun mobieltje wel mogen houden, dan hoor ik het grag ...
Alors.
Ik nu dus ook... Dual-mode uitgezet, umts-mode aangezet. Deze keer automatisch toegang tot het 3g netwerk gekregen en geen 'no access' melding. Nog geen speedtest gecheckt, maar het lijkt wel een stuk sneller dan gprs te zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:11:
[...]
Ik heb nu al UMTS verbinding ...
Wel even handmatig selecteren ...
Verwijderd
Je mag het ook aan mij geven, dan kan ik het als backup gebruikenzeef schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 03:43:
Het is idd lekker snel. Enige jammere is dat ik mijn EDGE PCMCIA kaartje nu bij het vuil kan zetten
En evt. voor mobiel streaming projectje wat nog eind deze maand plaatsvindt, vlak voordat Telfort de lucht uit gaat
Bovendien heb je er misschien in het buitenland nog wat aan?
-edit-
Voor videobellen is technisch gezien geen USIM nodig. Ken niemand die het kan, niet kunnen proberen dus
[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-05-2007 09:12 ]
Het werkt idd (nog) niet, heb net getest. Van T-mobile UMTS naar Telfort's KPN UMTS en vice versaVerwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 07:40:
Is het iemand al gelukt om te videobellen? Volgens KPN is het mogelijk, indien men van het bezit is van een USIM-kaart. En volgens mij hebben we die niet als telfort-klanten.
Verwijderd
Blijkbaar gebeurt dat pas per 1 juni, als de stekker uit EDGE getrokken wordt. Als het goed is, moet ik - volgens de truus van de klantenservice - voor die tijd nog een USIM krijgen en evt een aanbieding... Ik weet niet hoor, maar dat klinkt allemaal een beetje last-minute...! En dat terwijl op de telfort-website (www.telfort.nl/gebruikumts) staat:
Heeft u een UMTS-geschikt toestel, dan kunt u per 15 mei ook gebruik maken van snel mobiel internet via UMTS.
Niets over een USIM!?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 11:41 ]
Klanten met een internetbundel kunnen al sinds 14 mei erop namelijk, zonder USIM.
Verwijderd
Omdat ik een paar weken geleden gehoord had dat alle klanten met een internetbundel automatisch een nieuwe (U)-SIM toegestuurd zouden krijgen, heb ik zelf maar even gevraagd of zo'n USIM nodig was; ze zei van wel (niet dat ze erg snugger klonk, maar goed...).Sorcerer8472 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:59:
ruubs: begon je zelf over die USIM?
Klanten met een internetbundel kunnen al sinds 14 mei erop namelijk, zonder USIM.
Ik heb ook een internetbundel, maar nog geen enkel teken van leven van Telfort.
Geen data-abo, maar wel 'no access!' als ik in umts-modus op het kpn-netwerk wileduardtee schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 01:24:
[...]
Ik nu dus ook... Dual-mode uitgezet, umts-mode aangezet. Deze keer automatisch toegang tot het 3g netwerk gekregen en geen 'no access' melding. Nog geen speedtest gecheckt, maar het lijkt wel een stuk sneller dan gprs te zijn...
Zou de prijs nog hetzelfde blijven als er umts is (5 euro per mb dacht ik?) ?
Ik ben bang dat dit "getouwtrek" misschien nog een maand of 2 gaat duren, nu dat het ook blijkt dat ze aan mensen vragen om hun mobiel terug te sturen om de contract te kunnen laten ontbinden.
Ironisch he? Je weet dat je gelijk hebt, maar het word je "onmogelijk" gemaakt om je gelijk te halen.
(EDIT: Jaja, ik moet geduld hebben, maar me geduld begint op te raken met Telfort....)
[ Voor 10% gewijzigd door Rex op 16-05-2007 15:48 ]
Rex
Ebay. In de VS is EDGE nog steeds razend populair, dus die ben je zo kwijt.zeef schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 03:43:
Het is idd lekker snel. Enige jammere is dat ik mijn EDGE PCMCIA kaartje nu bij het vuil kan zetten
Ik heb op 30 april een brief gestuurd (naar Amsterdam), op 3 mei naar Alphen a/d Rijn en vorige week zaterdag aangetekend nog naar Alphen. Op geen van deze brieven heb ik een reactie ontvangen, maar toch is hij omgezet

Verwijderd
weer ouderwets ondoorzichtig duschapie schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:24:
Sinds gisteren kan ik niet meer bellen, sms´en, gebeld worden en gesms´t worden. Mijn abonnement is omgezet in prepaid zie ik op mijn-telfort! Vanochtend gelijk een Hi sim-only aangevraagd met nummerbehoud![]()
Ik heb op 30 april een brief gestuurd (naar Amsterdam), op 3 mei naar Alphen a/d Rijn en vorige week zaterdag aangetekend nog naar Alphen. Op geen van deze brieven heb ik een reactie ontvangen, maar toch is hij omgezet
maar toch best hoopgevend
Trouwens, betekent 'geen reactie op je brieven' in jouw geval ook geen smsje van Telfort?
Dit topic is gesloten.