Ik heb afgelopen vrijdag 11 mei de opzegbrief verstuurd (niet aangetekend) en kreeg dinsdag 15 mei een sms met de bevestiging dat ze de brief hebben ontvangen.
Afwachten dus
Afwachten dus
Nee, ook geen smsje, dus gewoon ineens omgezetVerwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:44:
[...]
weer ouderwets ondoorzichtig dus![]()
maar toch best hoopgevend
Trouwens, betekent 'geen reactie op je brieven' in jouw geval ook geen smsje van Telfort?
Dit kan dus wettelijk gezien ook absoluut niet door de beugel. Wettelijk gezien zou je gewoon een abonnement kunnen aanvragen bij een andere aanbieder met nummerbehoud zonder dat daar een beltegoed voor pre-paid aan vastzitchapie schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:07:
[...]
Nee, ook geen smsje, dus gewoon ineens omgezet![]()
Het is trouwens wel zo dat je (voordat je je nummer mee kunt nemen naar een volgend abonnement) je prepaid simkaart moet activeren, door beltegoed te kopen! stelletje laaienlichters daar
[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 16-05-2007 20:22 ]
Kosten terugvorderen vermeerderd met alle andere kosten die je hebt moeten maken. Anders dreigen de zaak aanhangig te maken bij de geschillencommissie waar je gewoon gelijk zult krijgen.chapie schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:07:
[...]
Nee, ook geen smsje, dus gewoon ineens omgezet![]()
Het is trouwens wel zo dat je (voordat je je nummer mee kunt nemen naar een volgend abonnement) je prepaid simkaart moet activeren, door beltegoed te kopen! stelletje laaienlichters daar
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Verwijderd
Chapie,chapie schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:24:
Sinds gisteren kan ik niet meer bellen, sms´en, gebeld worden en gesms´t worden. Mijn abonnement is omgezet in prepaid zie ik op mijn-telfort! Vanochtend gelijk een Hi sim-only aangevraagd met nummerbehoud![]()
Ik heb op 30 april een brief gestuurd (naar Amsterdam), op 3 mei naar Alphen a/d Rijn en vorige week zaterdag aangetekend nog naar Alphen. Op geen van deze brieven heb ik een reactie ontvangen, maar toch is hij omgezet
Ik had een sim + gsm, 2 jarig abonnement, waarvan 14 maanden verstreken waren. Er is mij niet gevraagd om de telefoon terug te sturen (die heb ik trouwens al een maand geleden verkochtVerwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:22:
[...]
Chapie,
Had jij een simonly abbo of een sim+gsm?
En als je sim+gsm had, hebben ze dangevraagd je GSM terug te sturen?
Alvast bedankt!
Rex
Schadeloos stellen is ook een beetje ver gezocht als je het mij vraagt, zeker gezien het feit dat je je toestel voor erg weinig geld/gratis hebt ontvangen.Draak-inc schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:39:
Ik heb in december een qtek 8300 gekocht (EDGE only) en een SIM-only met maximaal online abo afgesloten bij telfort. (6.95+9.50 euro)
Opzeggen is niet een optie:
Waar kun je voor dat geld internetten op je mobiel op een redelijke snelheid? En waar ga ik naartoe met mijn toestel; USA?!
De toestellen die ze aanbieden, wacht, ik heb niet eens een aanbieding! Omdat mijn toestel al geschikt is voor gprs!? kan ik op dezelfde manier gebruik maken van mobiel internet als voorheen...
In mijn ogen is er maar 1 goede oplossing edge netwerk behouden tot alle lopende edge bundels zijn afgelopen of betreffende personen uitkopen.
ik heb namelijk wat vragen:
- Kan ik van telfort eisen dat ze mij schadeloos stellen voor de waarde vermindering van mijn toestel?
2e hands is hij nu veel minder waard aangezien er geen breedband internet meer mogenlijk is. Het is nog erger voor de mensen met een edge laptop kaart, wtf moeten zij ermee?!
- Wat kan ik Telfort verwijten mbt contractbreuk?
Ik moet nu dus kosten gaan maken om allerlei zaken uit te gaan zoeken, nieuwe abonnementen vergelijken terwijl ik een contract heb afgesloten met telfort. Ik wil met een edge verbinding tot 1GB kunnen internetten met mijn mobilie telefoon.
- Ik verdenk Telfort ervan een vuil spelletje te spelen (samen met KPN), wie kan ik hierop aanspreken; waar kan ik een klacht indienen
wel typisch dat iedereen gelokt wordt om hele goedkope mobiel internet bundels af te nemen terwijl ze al zijn overgenomen door KPN (en dus al lang de toekomst van edge bekend is). Verder de onduidelijkheid over het opzeggen van het abonnement en de tegenstrijdige verklaringen op de website.
Al met al kan ik geen genoegen nemen met de 2 opties die er nu zijn:
opzeggen of een nieuw toestel nemen en de oude met flink verlies wegdoen
Ik ben ook weinig reacties tegengekomen van mensen met datakaartjes of meerdere(zakelijke) abonnementen als ik in hun schoenen stond was ik denk ik nog bozer geweest dan ik nu ben.
Als laatste denk ik dat de mensen die een edge/umts toestel hebben de voorlopige winnaars zijn met een snelle verbinding voor 9.50, proficiat.
2e hands prijzen zijn helemaal niet lager geworden, aangezien overal ter wereld gewoon nog allerlei EDGE netwerken zijn (de VS is bv nog lang niet massaal aan de 3G). Op Ebay ben je je EDGE apparatuur zo kwijt.Draak-inc schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:39:
- Kan ik van telfort eisen dat ze mij schadeloos stellen voor de waarde vermindering van mijn toestel?
2e hands is hij nu veel minder waard aangezien er geen breedband internet meer mogenlijk is. Het is nog erger voor de mensen met een edge laptop kaart, wtf moeten zij ermee?!
Juridisch gezien wel een interessant punt, maar niet om de reden die jij aankaart. 2ehands waarde moet je niet naar kijken...Kan ik van telfort eisen dat ze mij schadeloos stellen voor de waarde vermindering van mijn toestel?
Voor de volledigheid ik heb een los toestel gekocht tijdens mijn vorige contract periode. wat Sorcerer8472 zegt is precies mijn punt.mad-dog schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:11:
[...]
Schadeloos stellen is ook een beetje ver gezocht als je het mij vraagt, zeker gezien het feit dat je je toestel voor erg weinig geld/gratis hebt ontvangen.
Ik zou de opzegbrief invullen met een begeleidend schrijven en ze verzoeken het abonnement met onmiddelijke ingang stop te zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door Draak-inc op 17-05-2007 17:18 ]
weet niet hoe het met de financiele kant zit, maar vanaf aankomende maandag kan ik op het umts/hspda netwerk....Draak-inc schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:39:
Ik ben ook weinig reacties tegengekomen van mensen met datakaartjes of meerdere(zakelijke) abonnementen als ik in hun schoenen stond was ik denk ik nog bozer geweest dan ik nu ben.
Wat heeft Telfort er mee te maken dat jij een ander toestel hebt gekocht ?Draak-inc schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:17:
[...]
Voor de volledigheid ik heb een los toestel gekocht tijdens mijn vorige contract periode. wat Sorcerer8472 zegt is precies mijn punt.
Telefoon gaat stuk, ik zoek een nieuw toestel dat edge aankan want dat wil ik gebruiken. vervolgens Houdt Telfort er na 2 mnd mee op.
Ik heb meer berichten gelezen dat het wel kon, maar gewoon op de fiets van Middelburg naar Oost-Souburg, deels door landelijk gebied gaf in 10 minuten zeker 5-6 onderbrekingen, en ik had wel voldoende dekking. Het was wel tijdens spitsuur, maar ik denk niet dat er heel veel mensen streamng luisteren hierzo... bovendien maakte het geen verschil met januari toen iedereen nog op Telfort zat en nu dat het netwerk een eind leeg is.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:36:
tvtech: ik heb vaker met EDGE lange stukken naar 3fm geluisterd vanuit de trein met weinig onderbrekingen hoor
Moest je echter niet in de spits proberen
Hoeiendag!
Verwijderd
Telfort heeft niets te maken met het feit dat jij een ander toestel koopt.mad-dog schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:46:
[...]
Wat heeft Telfort er mee te maken dat jij een ander toestel hebt gekocht ?
Verwijderd
Ik had het al gezien ja, helaas...Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:40:
Voor de mensen die net als ik een ontbindingsbrief hebben gestuurd, en van plan zijn indien akkoord een sim-only abbo af te sluiten:
De telfort shop geeft opeens geen korting meer op de maximaal online bundel (je betaalt gewoon 27,50) bij telfort 200 abbo's. Bij telfort 300 staat de korting er nog wel, maar voor hoe lang? Ik vraag me af of dit sowieso gerechtvaardigd is aangezien alle aanbiedingen volgens de voorwaarden tot de laatste dag van de maand geldig zijn.
Uit het Het algemene "Data Abonnement Discussie" TopicEnzoronald leest net op telecomvergelijker.nl :
Er was vandaag een vodafone vertegenwoordiger in mijn winkel die de nieuwe bundel kwam uitleggen. Hij kost 9,50, en hij is "onbeperkt" met een FUP. Het mooie is: max. 1.8 mbit! Hij ondersteund dus gewoon HSDPA. Geen 64k zoals T-mob of 128k zoals KPN, maar 1800K. Heel netjes. Bij een UMTS toestel haal je dus altijd je maximale 385k.
Hij kan als blox worden aangezet, en dan maandelijks opzegbaar, of een 1-2 jaarcontract bij een nieuwe abo, en dan issie OF 12mnd 50% OF tot 86 euro extra toestelkorting.
Wanneer in de toekomst de snelheid van HSDPA omhoog gaat, gaat deze bundel mee in snelheid.
Verwijderd
Is deze al te bestellen en zo ja, waar?JvdW schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:23:
[...]
Er was vandaag een vodafone vertegenwoordiger in mijn winkel die de nieuwe bundel kwam uitleggen. Hij kost 9,50, en hij is "onbeperkt" met een FUP. Het mooie is: max. 1.8 mbit! Hij ondersteund dus gewoon HSDPA. Geen 64k zoals T-mob of 128k zoals KPN, maar 1800K. Heel netjes. Bij een UMTS toestel haal je dus altijd je maximale 385k.
Hij kan als blox worden aangezet, en dan maandelijks opzegbaar, of een 1-2 jaarcontract bij een nieuwe abo, en dan issie OF 12mnd 50% OF tot 86 euro extra toestelkorting.
Wanneer in de toekomst de snelheid van HSDPA omhoog gaat, gaat deze bundel mee in snelheid.
[...]
Uit het Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 11:26 ]
Verwijderd
Verwijderd
Laatste info van mijn kant:alexanderhof schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:22:
Hee allemaal,
M'n ontbindingsbrief is na veel in dit topic te hebben gelezen begin deze week de deur uitgegaan. Hoor net via msn van m'n partner dat de ontvangstbevestiging van de aangetekend verstuurde brief binnen is. Tevens een andere telfort enveloppe, zal de factuur wel zijn.
Heb trouwens op de homepage van m'n site even een oproep geplaatst voor mensen die Telfort hebben. Ik heb de maximaal online bundel in combinatie met een HTC P3300 edge only toestel een half jaar geleden aan 4 vrienden van me aangeraden.. we zitten nu dus allemaal met dezelfde shit situatie.![]()
In ieder geval grappig dat het er op lijkt dat Telfort nu blijkbaar mensen overzet op prepaid. Zal mij benieuwen of deze mensen ook een brief gaan krijgen. Zal in ieder geval dagelijks "Mijn Telfort" nu gaan bijhouden om zeker te weten dat ik niet via het dure prepaid ga internetten straks... Oh trouwens, waarschijnlijk heb je gewoon geen verbinding meer dan omdat je prepaid nog geactiveerd moet worden.
Vraagje: Kan iedereen die inmiddels succesvol zijn abbo heeft laten ontbinden dit in een kort berichtje aangeven? + daarbij aangeven of ze hun toestel terug moesten sturen + daarbij aangeven of ze al schriftelijk danwel sms reactie van Telfort hebben gehad?
Zou prettig zijn om even de huidige gang van zaken te inventariseren!
Alex
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 13:07 ]
Rex
Verwijderd
@ kielkiel, als je al een data abbo hebt: kan je als je telefoon en gemeente beide geen roet in het eten gooien vanaf nu gewoon UTMS gebruiken tegen hetzelfde tarief / datalimiet als je met EDGE kon.kielkiel schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:00:
Zijn er al mensen geweest die een brief hebben gehad van telfort waarin een aanbod staat over UMTS?
Hmmmmm intressant verhaal... Ik moet nog ongeveer een week wachten op respons van Telfort rondom mijn brief over de klantenservice kosten verhoging. Als het langer duurt ga ik het ook zo proberen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:02:
2) Opzeggen via de website (https://www.telfort.nl/klantenservice/abonnement/vraag.php, Kies in veld 1 voor "Abonnement van Telfort" en in veld 2 voor "Opzeggen"). Snelle response. Voortgang hiervan:
- Via website te kennen gegeven dat ik wilde opzeggen ivm gewijzigde voorwaarden.
- Antwoord van Telfort: Niet mogelijk omdat ik na 1 mei opgezegd zou hebben.
- Antwoord naar Telfort: Indien ze geen gehoor zouden geven zou ik het voor de geschillencommissie slepen. Reden: Telfort wijzigt eenzijdig de voorwaarden, Telfort heeft mij geen brief gestuurd waarin ik de keuze had tot opzeggen.
- Antwoord van Telfort: Na intern beraad, zeggen wij uw abonnement op. Gelieve wel telefoon aangetekend terug sturen. En wilt u nummer behouden.
- Antwoord naar Telfort: Dit toestel heb ik GRATIS gekregen bij afsluiten Telfort abbo. Indien u mij kunt aangeven in welke bepaling van de algemene voorwaarden ik dit toestel terug moet sturen, krijgt u deze. Anders hou ik deze GSM. En ik wil nummer behouden.
- Antwoord van Telfort: Onze excuses, u mag het toestel inderdaad houden. Uw abbo wordt omgezet in een pripaid abbo.
Mooi geregeld dus ... Doe er je voordeel mee ...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Heb zelf na anderhalve week nog niet eens een smsje mogen ontvangen. Zometeen maar weer naar de klantenservice bellen om de druk erop te houden...XanderDrake schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:18:
[...]
Hmmmmm intressant verhaal... Ik moet nog ongeveer een week wachten op respons van Telfort rondom mijn brief over de klantenservice kosten verhoging. Als het langer duurt ga ik het ook zo proberen.
Wat mij opvalt is dat ze wel moeilijk doen op elke stap. Ze proberen er telkens nog iets uit te slaan (bijv. telefoon opsturen... wat een waanzin).
Hopelijk zal de Opta er werk van maken zodat we op een degelijke manier onze abbo's kunnen opzeggen.
Verwijderd
Ja precies... Je hebt als bedrijf helemaal niets aan een gebruikte telefoon, niemand wilt die nog.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:42:
Ik denk trouwens dat Telfort niet er niet perse op uit is om het verlies aan abonnementskosten te compenseren door (te proberen) telefoons terug te vragen. Ik denk dat het gewoon een manier is om mensen af te schrikken om zodoende toch hun abonnement aan te houden. Zo wordt, indirect, het verlies beperkt en krijgt de administratieafdeling weer een beetje ademruimte. Een kat in het nauw maakt rare sprongen zullen we maar zeggen.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Een ander mobiel abonnement? Lijkt me niet dat het ermee te maken heeft, aangezien je altijd vrij staat om een 2e abonnement te nemen bij dezelfde club.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:56:
Wat wel raar is, ik was vandaag bezig voor een ander abonnement, bij KPN. Dit werd op de een of andere manier geweigerd. Nou heeft de slimme helper in de winkel mijn naar huis gestuurd met het formulier waar op staat dat het geweigerd is met de mededeling dat ik van KPN bericht krijg. Later nog even uitgezocht bleek dat hij de aanvraag verder geannuleerd had en ik dus nooit meer er iets van zal horen. Nu heb ik dus opnieuw aangevraagd en zal moeten gaan blijken wat er fout gaat.
Het kan meerdere oorzaken hebben (vorige bewoner op adres met schulden, eigen schulden (zijn er niet), en nog wat van die dingen). Niemand kon mij vertellen bij KPN wat het zou moeten zijn.
Denken jullie dat het te maken kan hebben dat ik bij Telfort nu zit, ik neem aan van niet want het zijn nog steeds twee losstaande bedrijven. In ieder geval balen, 1,5 uur in die wikel en nog geen steek verder. Er vanuit gaande dat de winkelbediende geen fouten heeft gemaakt bij invoeren, zou het zo moeten zijn dat ik in het systeem van KPN een status heb waardoor ik geen abo mag afsluiten.
Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?
Rex
Ik denk dat ik maar voor een 300 sim only ga en een maximaal online bundel voor totaal € 18,45 per maandVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:40:
Voor de mensen die net als ik een ontbindingsbrief hebben gestuurd, en van plan zijn indien akkoord een sim-only abbo af te sluiten:
De telfort shop geeft opeens geen korting meer op de maximaal online bundel (je betaalt gewoon 27,50) bij telfort 200 abbo's. Bij telfort 300 staat de korting er nog wel, maar voor hoe lang? Ik vraag me af of dit sowieso gerechtvaardigd is aangezien alle aanbiedingen volgens de voorwaarden tot de laatste dag van de maand geldig zijn.
Verwijderd
Het is nog thans een Nokia N73 van 2 maanden oud...XanderDrake schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:05:
[...]
Ja precies... Je hebt als bedrijf helemaal niets aan een gebruikte telefoon, niemand wilt die nog.
Het vragen van opsturen is meer om mensen af te schrikken.
Verwijderd
Ik neem aan weer van Telfort?JvdW schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:55:
[...]
Ik denk dat ik maar voor een 300 sim only ga en een maximaal online bundel voor totaal € 18,45 per maandIk heb inmiddels de P3600 en dat werkt wel lekker nu op umts.
Is altijd goedkoper dan wat ik nu heb, 200min + max. online voor ± 39,- per maand. incl. de S200
En ik neem aan dat ze verder niet moeilijk gaan doen....hoop ik.![]()
Aangezien mijn huidige opzegbrief al bij telfort in behandeling is.
De 2 abbo's staan verder los van elkaar, alleen wel allebei op mijn naam dan
Verwijderd
Verwijderd
Met beperkingen: geen streaming, geen pushmail (zover ik heb begrepen/onthouden). Vind ik die 1100 toch wat relaxter. Alleen UMTS-dekking van KPN in Limburg valt me toch wat tegen. Maargoed, vanaf zondag zit ik weer flink lang in Utrecht...Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:33:
[...]
Ik neem aan weer van Telfort?
Ik hoorde zojuist van de aanbieding bij Vodafone. je neemt daar een 450 minuten abbo voor 19.95
En vanaf maandag komen ze met een "onbeperkt" UMTS internet Blok voor € 10.00 op een snelheid van 1.8 Mbit/s. Waarschijnlijk met een FUP van 200 Mb, maar die is niet hard en moet nog uitgezocht worden. Vooralsnog neem je 'm zonder de FUP bepaling in je voorwaarden.
Inderdaad weer van Telfort.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:33:
[...]
Ik neem aan weer van Telfort?
Ik hoorde zojuist van de aanbieding bij Vodafone. je neemt daar een 450 minuten abbo voor 19.95
En vanaf maandag komen ze met een "onbeperkt" UMTS internet Blok voor € 10.00 op een snelheid van 1.8 Mbit/s. Waarschijnlijk met een FUP van 200 Mb, maar die is niet hard en moet nog uitgezocht worden. Vooralsnog neem je 'm zonder de FUP bepaling in je voorwaarden.
Ziet er inderdaad goed uit. Vraag me alleen af waarom je moet aangeven welke edge toestel je hebt.alexanderhof schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:03:
Heren en dames, goed nieuws...!
Zojuist de lang verwachtte brief van Telfort na aanmaning van de OPTA gehad.
Mocht je hem nog niet hebben, ik heb hem hier online gezet!
Het is wel een groot bestand, iets meer dan een mb, excuus daarvoor maar teveel haast om 'm te verkleinen.
Ziet er goed voor ons uit dus. ik vraag me alleen af: betreft de overeenkomst die telfort in zijn brief bedoeld de volledige overeenkomst of alleen de internet bundel?
Groetjes! Prettig weekend!
Wellicht als extra drempel voor mensen die niet precies weten waar die hele brief over gaat en ook nog eens niet weten wat voor toestel ze hebben en denken, laat maar...kielkiel schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:10:
[...]
Ziet er inderdaad goed uit. Vraag me alleen af waarom je moet aangeven welke edge toestel je hebt.
Verwijderd
Heb hem nu ook binnen. Eindelijk eens echt goed nieuws van Telfort, hoewel het afwachten is hoe snel nu alles zal worden afgehandeld.kielkiel schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:10:
[...]
Ziet er inderdaad goed uit. Vraag me alleen af waarom je moet aangeven welke edge toestel je hebt.
Dan nog maakt het niks uit, zelfs als ik in het bezit was van een UMTS toestel heb ik recht op ontbinding omdat er puur sprake is van eenzijdige aanpassing van hun AV.cornelixnootje1 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:43:
[...]
Wellicht als extra drempel voor mensen die niet precies weten waar die hele brief over gaat en ook nog eens niet weten wat voor toestel ze hebben en denken, laat maar...
daarvoor
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Kan altijd - iets erbij nemen doet geen enkele aanbieder moeilijk over -... als je er iets af wilt laten halen is dat vaak lastig. Let wel: Je zult waarschijnlijk volle pot betalen. In de situatie die ik had toen ik mijn abbo afsloot: 9.50 voor maximaal online 24 maanden bij afsluiten. Wanneer ik los zonder de deal bij afsluiten abbo hetzelfde maximaal online bundeltje zou nemen... zou het zo'n 30 euro kosten.verbraakje schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:55:
ik heb een nieuw abonnement bij telfort afgesloten voor 2 jaar.
nu wil ik het eerst jaar nog geen umts gebruiken maar misschien volgend jaar wel? kan ik dat als nog aanvragen? en zou ik bijvoorbeeldook gewoon 1 jaar umts ablement kunnen afsluiten?
Alors.
Verwijderd
Verwijderd
In dat licht bezien is 't flink lullig als de betreffende concurrent al een tijdje speciale tarieven hanteert voor belbundels die via internet besteld worden. Helemaal als die betreffende tarieven juist weer lager zijn dan die van Telfort...Laat Telfort eerst even de huidige zaken regelen voordat ze aan nieuwe 'riskante' dingen gaan beginnen. Als je in je nieuwe reclame vergelijking gaat trekken met een concurrent dan kan je zoiets verwachten natuurlijk.
Verwijderd
Zojuist SMS gekregen: Mijn abo is omgezet in een prepaid...Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:02:
[...]
Laatste info van mijn kant:
Heb Sim+GSM abonnement.
2 acties lopen:
1) Opzeggen middels onaangetekende brief, inmiddels ook sms ontvangen dat brief binnen is. Reactie over twee weken.
2) Opzeggen via de website (https://www.telfort.nl/klantenservice/abonnement/vraag.php, Kies in veld 1 voor "Abonnement van Telfort" en in veld 2 voor "Opzeggen"). Snelle response. Voortgang hiervan:
- Via website te kennen gegeven dat ik wilde opzeggen ivm gewijzigde voorwaarden.
- Antwoord van Telfort: Niet mogelijk omdat ik na 1 mei opgezegd zou hebben.
- Antwoord naar Telfort: Indien ze geen gehoor zouden geven zou ik het voor de geschillencommissie slepen. Reden: Telfort wijzigt eenzijdig de voorwaarden, Telfort heeft mij geen brief gestuurd waarin ik de keuze had tot opzeggen.
- Antwoord van Telfort: Na intern beraad, zeggen wij uw abonnement op. Gelieve wel telefoon aangetekend terug sturen. En wilt u nummer behouden.
- Antwoord naar Telfort: Dit toestel heb ik GRATIS gekregen bij afsluiten Telfort abbo. Indien u mij kunt aangeven in welke bepaling van de algemene voorwaarden ik dit toestel terug moet sturen, krijgt u deze. Anders hou ik deze GSM. En ik wil nummer behouden.
- Antwoord van Telfort: Onze excuses, u mag het toestel inderdaad houden. Uw abbo wordt omgezet in een pripaid abbo.
Mooi geregeld dus ... Doe er je voordeel mee ...
Rex
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 10:25 ]
Verwijderd
Oeps....sorry verkeerde groep....Sorcerer8472 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:37:
Alle posts die niet gaan over Telfort Internetbundels graag plaatsen in dit topic:
Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic
On-topic: het is weer dood, geen dataverkeer mogelijk. Alleen DNS-requests ofzo lijken te werken via UMTS
Verwijderd
Eerste brief verstuurd dinsdag 8 mei (aangetekend)Flappie schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:07:
Oke, hoeveel mensen hebben nu successvol hun abbonement kunnen beeindigen? Graag even bij vermelden wanneer je hebt opgezegd en wanneer je bevestiging hebt gehad.
Ik zelf:Verder nog niks gehoord
- Vrijdag 11 mei brief verstuurd
- Dinsdag 15 mei bevestiging via SMS dat ze de brief hebben ontvangen
we werken niet met een cms. Wij update alles handmatig. Probleem is doorgestuurd naar desbetreffende afdelingStereotomy schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:41:
Kunnen die communicatiemiepjes van de communicatie/marketing afdeling van Telfort niet even een find & replace doen in hun CMS? Dit begint wel triest te worden
[ Voor 8% gewijzigd door miss_bleu op 21-05-2007 11:28 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Rex op 21-05-2007 12:07 ]
Rex
Ik heb ook naar contractbeheer gestuurd. Bij mij is alles wel overgekomen.ReFleXWolf schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:06:
Miss_Bleu, misschien een tip voor Telfort die jij intern weer kunt doorgeven..(?):
Normaal krijgen mensen een SMSje als hun brief is aangekomen bij Telfort. Waarom krijgen ze niet een 2de SMSje als de brief na 14 dagen nog "in behandeling" is?
Dan weten de consumenten ook waar ze aan toe zijn.
BTW, Ik heb mijn brief naar de afdeling "Contractbeheer" gestuurd ipv "Opzeggingen"! Ik hoop dat dit niet de reden is waarom ik verder nix hoor over mijn brief!
Verwijderd
9 mei opgezegd via de website.Flappie schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:07:
Oke, hoeveel mensen hebben nu successvol hun abbonement kunnen beeindigen? Graag even bij vermelden wanneer je hebt opgezegd en wanneer je bevestiging hebt gehad.
Ik zelf:Verder nog niks gehoord
- Vrijdag 11 mei brief verstuurd
- Dinsdag 15 mei bevestiging via SMS dat ze de brief hebben ontvangen
Verwijderd
Update:Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:19:
[...]
Eerste brief verstuurd dinsdag 8 mei (aangetekend)
Tweede brief verstuurd zaterdag 19 mei (niet aangetekend)
Daarnaast verzoek tot ontbinding via online-klantenservice (ook op 19 mei)
Tot op heden niets gehoord van Telfort...(ook geen sms)
Dacht vanochtend omgezet te zijn...er kwam een of andere rare melding over de simkaart in beeld toen ik mijn telefoon aanzette.
Bleek helaas wishful thinking...
Verwijderd
Verwijderd
Dus .... wees slim ... en zeg je abo op i.v.m. de gewijzigde voorwaarden van Telfort. Je moet nu betalen voor de klantenservice. Dat geeft je het recht om het contract te ontbinden (eenzijdige wijzigingen in de algemene voorwaarden van de kant van Telfort). Daarna gewoon opnieuw een abo afsluiten ... eventueel weer bij Telfort, want ze mogen je niet houden aan een cooldown periode...Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:04:
Net héél erg lang (tegen 20 cent per minuut!) met de klantenservice van Telfort aan de lijn gehangen. Eerst drie ongeïnteresseerde meisjes aan de lijn gehad die werkelijk geen idee hadden waarover ze praatten, vervolgens doorverbonden met iemand van de technische dienst.
Het blijkt dat klanten met een 200MB-internetbundel (zoals ik) NIET overgezet worden op UMTS (ook niet na 1 juni!), maar op GPRS. Alleen klanten die een Onbeperkt Online bundel hebben, schijnen het UMTS-netwerk op te mogen.
Van zulke dingen word ik nu echt verdrietig...
Dat hadden ze niet echt goed gecommuniceerd dan. Eerder meldde ik dat op hun website stond dat UMTS werd opengezet tussen 10 en 15 mei. Niet dat dit voor mij als iemand zonder databundel (betaal per MB) niet zou gelden.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:04:
Het blijkt dat klanten met een 200MB-internetbundel (zoals ik) NIET overgezet worden op UMTS (ook niet na 1 juni!), maar op GPRS. Alleen klanten die een Onbeperkt Online bundel hebben, schijnen het UMTS-netwerk op te mogen.
WAAAAAATTTTT??!!?!?! (sorry voor CAPS)Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:04:
Net héél erg lang (tegen 20 cent per minuut!) met de klantenservice van Telfort aan de lijn gehangen. Eerst drie ongeïnteresseerde meisjes aan de lijn gehad die werkelijk geen idee hadden waarover ze praatten, vervolgens doorverbonden met iemand van de technische dienst.
[ Voor 3% gewijzigd door TonyB op 22-05-2007 02:52 ]
Carpe Noctem
Verwijderd
Ik dacht dat klanten met een kleinere bundel ook het UMTS-net op mochten met 128/128 snelheid?Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:04:
Verwijderd
Dat dacht ik ook, op de website staat:Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:17:
[...]
Ik dacht dat klanten met een kleinere bundel ook het UMTS-net op mochten met 128/128 snelheid?
Als het waar is wat je zegt zou ik direct opzeggen
Verwijderd
Verwijderd
Iemand anders al wat van gelezen?Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.
Wij hebben gezien dat u het afgelopen jaar intensief gebruik heeft gemaakt van ons mobiele internet. Dit belonen wij graag door u een extra scherp UMTS-aanbod te doen.
De genoemde prijzen zijn inclusief aangepaste korting, BTW en bezorgkosten. Het toestel zal éénmalig aan huis worden aangeboden en bij niet thuis op het postkantoor af te halen zijn. Leveringen geschieden onder rembours. Indien de toestel prijs € 0,00 bedraagt worden u geen kosten in rekening gebracht.
• Sagem My600x UMTS Toestel
Prijs: € 0.00 incl btw en bezorgkosten
Stijlvolle UMTS telefoon met Bluetooth, digitale camera en mini-SD. Bruikbaar als pc-modem. Kleur: ivoor wit .
• Nokia 6151 UMTS Toestel
Prijs: € 30 incl btw en bezorgkosten
Zakelijke UMTS telefoon met Bluetooth 1,3 Mpix camera en mini-SD. Bruikbaar als pc-modem. Kleur: zwart
• SonyEricsson M600 UMTS PDA
Prijs: € 91 incl btw en bezorgkosten
Praktische UMTS pda met Bluetooth, groot scherm en QWERTY toetsenbord. Veel mobiel internetmogelijkheden. Kleur: granietzwart
• Samsung i600 UMTS PDA
Prijs: € 171 incl btw en bezorgkosten
Top UMTS pda met Windows Mobiel 5, QVGA-scherm en QWERTY toetsenbord. Internet via GPRS, UMTS en WLAN. Kleur: zwart.
• Huawei E620 UMTS PC kaart
GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA pc-kaart, razendsnel mobiel internet via laptop. Zeer gebruiksvriendelijk
• Huawei E220 UMTS USB Modem
GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA usb-modem. Razendsnel mobiel internet via laptop/pc. Automatische installatie via usb-poort! Kleur: wit.
Eind vorige week kon ik voor het eerst met m'n nokia n80 op het 3g netwerk van kpn, ff getest met de pulseradio stream van tunin.fm en dat werkte en ik ga er vanuit dat het zo blijft; heb ook een 200mb bundel.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:53:
[...]
Dat dacht ik ook, op de website staat:
Telfort biedt vanaf mei 2007 mobiel internet via UMTS aan alle klanten met een databundel of -abonnement
...maar bij de klantenservice denken ze daar blijkbaar anders over! Ik word als het goed is vandaag of morgen teruggebeld omdat ik een flinke klacht heb ingediend, en dan hoop ik definitief te weten wat er gaat gebeuren. Als ik inderdaad niet het UMTS-netwerk op mag, dan is het wat mij betreft direct opzeggen.
[ Voor 5% gewijzigd door bite op 22-05-2007 11:37 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Rex op 22-05-2007 12:09 ]
Rex
Is niet helemaal waar.. Je hoeft alleen je prepaid te activeren, dit kost nix en doe je door 1244 te bellen.cornelixnootje1 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 07:20:
Ik ben inmiddels afgesloten, nu nog op zoek naar beltegoed... irritant dat ze zomaar je gebeld/belmogelijkheden afsluiten tot dat je opwaardeert...
Rex
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Rex
Oh okay, mooi dat het succes bij je had.ReFleXWolf schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:59:
Reef_91 ik zou even wachten op de reactie op je brief. Het duurde bij mij 20 dagen en ik had meteen succes! Op de email die ik gisteren heb gestuurd is nog niet gereageerd.. maar ja, dat hoeft ook al niet meer!
Verwijderd
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Verwijderd
Dat lijkt me nogal moeilijk..(lees:onmogelijk)Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:43:
Moet je nummer eerst wel omgezet zijn naar prepay en je gegevens nog niet bekend zijn
Verwijderd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq