EDGE van Telfort, de moeite waard?

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 12.781 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Stereotomy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:54:
De nieuwe UMTS-voorwaarden zien er aantrekkelijk uit. Ik wou alleen dat Telfort wat netter om was gesprongen met bestaande EDGE-only klanten. Nu moet je toch weer moeite en uitgaven gaan doen omdat *zij* iets hebben lopen veranderen, *ondanks* je contract van een jaar. Dat is een wanprestatie en daar mag best wat tegenoverstaan. -O-
Wat voor uitgaven? Zie mijn post hierboven, voor 0 euro heb je een pc card, gratis en zonder verzendkosten. Je krijgt daarvoor een hogere snelheid (384 ipv 240 kb/s), dit is toch netjes? Het jammere is dat UMTS lang niet het bereik heeft als EDGE, maar daar komt de komende jaren ook nog wel verandering in.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

The Wizard schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:05:
[...]

Wat voor uitgaven? Zie mijn post hierboven, voor 0 euro heb je een pc card, gratis en zonder verzendkosten. Je krijgt daarvoor een hogere snelheid (384 ipv 240 kb/s), dit is toch netjes? Het jammere is dat UMTS lang niet het bereik heeft als EDGE, maar daar komt de komende jaren ook nog wel verandering in.
Wat moeten mensen met een fokking PC Card als ze een EDGE-smartphone hebben; zie ook de berichten van andere mensen boven je. |:(

De datacards en de data-only abonnementen waren de melkkoeien van Telfort. Die klanten komen nu goed weg, maar dat was te verwachten, aangezien Telfort al maanden hiervoor gecombineerde EDGE/UMTS kaarten uitleverde bij de data-only abonnementen. De EDGE Smartphone-bundels hadden mindere prioriteit, en dat merk je nu wel aan de 'passende aanbiedingen'. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 03-05-2007 20:12 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
The Wizard schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:05:
[...]

Je snapt iets niet denk ik :/
Ik heb niets aan een pc kaart, ik heb een S200 edge toestel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Stereotomy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:54:
De nieuwe UMTS-voorwaarden zien er aantrekkelijk uit. Ik wou alleen dat Telfort wat netter om was gesprongen met bestaande EDGE-only klanten. Nu moet je toch weer moeite en uitgaven gaan doen omdat *zij* iets hebben lopen veranderen, *ondanks* je contract van een jaar. Dat is een wanprestatie en daar mag best wat tegenoverstaan. -O-
Lees de post van Stereotomy nog eens, hij heeft het over EDGE-only klanten, niet over gecombineerde telefoon/data abonnementen. Die komen er zeker beroerd van af, dat ben ik met jullie eens. Daar had minimaal dezelfde (vergelijkbare) aanbiedingen voor mogen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als je het hele topic, of gewoon enkele berichten hiervoor had gevolgd, wist je dat ik het had over mensen met een EDGE-only smartphone. Maargoed, dat is ook zo lang om dat elke keer te typen.

Ik snap de verwarring met data-only wel, overigens. :>

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 03-05-2007 20:33 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik zal in vervolg beter opletten ;)

Maar zoals ik zei, jullie hebben gelijk, en de aanbiedingen zijn gewoon erg slecht tov een data-only, waar ze in principe minder aan verdienen. (geen gesprekskosten enz.)

Het is jammer dat KPN EDGE gewoon niet behoudt, in bedrijf houden kost (relatief gezien) weinig, terwijl je je klanten van GPRS t/m HSDPA kan aanbieden, op alle mogelijke snelheden. Is een pluspunt tov andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

;)

Ik denk dat we onderschatten hoeveel het kost om EDGE in de lucht te houden. Niemand weet precies de cijfers, maar je moet ook denken aan extra support voor EDGE-toestellen, netwerkcertificeringen e.d. Behalve dat diversiteit potentieel meer geld oplevert, brengt het ook extra kosten met zich mee. Blijkbaar hebben ze na een analyse besloten EDGE weg te doen. Zonde.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij, merendeels normale consumenten, krijgen dus een gecapped 128kbit UMTS-verbinding, wat een maximum snelheid v an 16 KB/s inhoudt tegenover de oude maximale EDGE-snelheid van 25 KB/s (dit haalde ik ook meestal). Nog een reden om m'n abbo om te zetten naar prepaid. Ik ga denk ik naar T-Mobile waar ik een sim-only abbo neem met een PIT Plus (gecapped @ 24 KB/s, maar lees op fora dat dit niet overal het geval is). Erg jammer dat we er eigenlijk allemaal op achteruit zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

chapie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:23:
[...]

Ik heb al twee van die brieven gekregen :P ik zou in de week van 16 t/m 20 april afgesloten worden van het Telfort-netwerk (wat dus niet gebeurd was) en nu weer (nu in de week van 10 t/m 15 mei).

Ik zie wel of het nu wèl gebeurd :+
Was het bij jou niet toevallig een prepaidkaartje dat nog ergens lag? Bleek bij mij zo te zijn :P

Verder, tja, ik heb destijds mijn toestel gekocht in de hoop dat ik ook gebruik kon maken van KPN UMTS/HSDPA. Lijkt er nu dus op dat dat kan met 384 kbit/s. Als ze het nou stabiel houden (dus niet meer om de haverklap down) dan zou ik misschien nog wel een tevreden klant kunnen worden/blijven ook...

Overigens vind ik de 'aanbiedingen' wel belachelijk voor mensen zonder geschikt toestel! Ze hadden er op z'n minst een (bijna) gratis basis UMTS-toestel bij kunnen doen!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:42:
[...]

De helpdesk verzekerde mij zojuist dat maximaal online bundels een snelheid van 384 kbit/s krijgen, wat op zich in lijn is met de tekst op hun website:

Voor (zakelijke) gebruikers met Maximaal online of een bedrijfsbundel data verhoogt Telfort de maximale up- en downloadsnelheid naar circa 384 kb/s. Consumenten met een internetbundel op hun abonnement maken gebruik van 128kb/s. Bron

Dit is dus een degelijke verbetering van de snelheid ten opzichte van Edge. [...]

[list]
• dubbele snelheid (want 240 kb/s van edge is theoretisch, 384 van UMTS is gecapped dus beter haalbaar)
Vind ik waardeloos, heb geen zakelijk abo dus wordt het langzamer :/
Bij zakelijke abo's heb je "Mobiel internet-bundel van 200 MB voor € 8,40 per maand" en ik betaal er dus incl btw 10,- voor. Raar dat ik dan minder bandbreedte voor m'n geld zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bite schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:28:
[...]

Vind ik waardeloos, heb geen zakelijk abo dus wordt het langzamer :/
Bij zakelijke abo's heb je "Mobiel internet-bundel van 200 MB voor € 8,40 per maand" en ik betaal er dus incl btw 10,- voor. Raar dat ik dan minder bandbreedte voor m'n geld zal krijgen.
Ook maximaal online abo's voor consumenten krijgen max speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Padvinder schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:49:
* Padvinder heeft een brief geschreven:

[...]

Gaat zsm op de bus. Of denken jullie dat ik het beter anders kan verwoorden?
Ziet er goed uit, niets meer aan doen!
Alhoewel, als ik zou gaan muggenziften, zou ik kunnen zeggen dat het beter is als je "Da's" in de derde alinea voluit schrijft. Maar belangrijker: in dezelfde alinea staat ook EGDE ipv. EDGE (voor de geloofwaardigheid misschien prettiger als daar ook gewoon EDGE staat :P )

Denk trouwens dat ik zelf ook maar op zeer korte termijn in de pen klim... Een EDGE-only Samsung i320 is in combinatie met Telfort abo + maximaal online bundel ineens niet zo interesant meer. En laat EDGE nu ook voor mij de reden zijn dat ik Telfort destijds ben trouwgebleven :'(
Heeft iemand misschien ervaring met de PIT-bundels van t-mobile? (Dat ik ook dan aan GPRS-snelheid vastzit is jammer, maar ik gun het t-mobile inmiddels meer dan Telfort... >:) )

En oh ja... De Brief heb ik inmiddels ook binnen en die was eigenlijk precies zoals ik het me had voorgesteld: diep bedroevend. Maar die speciale aanbiedingen maakten mijn frustratie zo mogelijk nog erger. Het is bijna een belediging voor ons als vaste klant... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

En oh ja... De Brief heb ik inmiddels ook binnen en die was eigenlijk precies zoals ik het me had voorgesteld: diep bedroevend. Maar die speciale aanbiedingen maakten mijn frustratie zo mogelijk nog erger. Het is bijna een belediging voor ons als vaste klant... |:(
Ik heb/vind precies hetzelfde als de persoon hierboven.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dus als ik het goed begrijp mag ik nu mijn 1-jarig abbonement (dat tot maart 2008 loopt) van mijn kant omzetten naar een prepaid abbonnement (voor nummerbehoud) en dan mag ik desondanks mijn telefoon (die ik met korting heb gekregen) gewoon houden??

En vervolgens kan ik dat prepaid abbo bij een andere provider om laten zetten naar een nieuw abbo met ipv een nieuwe telefoon een gratis huawei kaart voor in de laptop?

(Ik gebruik in principe alleen de telefoon als modem voor de laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:50

Padvinder

doet z'n best

Of dat mag is natuurlijk nog maar de vraag. Ik ga het iig proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg deze discussie inmiddels al vanaf februari, aangezien ik zelf ook een Qtek S200 heb/had.
Ik vroeg me toen al af of contractontbinding mogelijk zou zijn wanneer ze niet met een goede aanbieding zouden komen. Ik zelf ben zeer ontevrede met deze aanbiedingen omdat het zeker geen vergelijkende toestellen zijn. Om er vervolgens ook nog eens veel voor te betalen is echt belachelijk. Hun creeren een probleem en wij mogen er voor opdraaien.

Wat voor mij helemaal rot is is het feit dat mijn toestel, bij een inbraak tijdens konninginenach, uit een huis van mijn vriendin en 5 mede studenten, is gejat. Daarbij ook nog ff 6 laptops een camera en 2 andere telefoons. Mijn telefoon (Qtek S200) was niet verzekerd :( Weet iemand of ik een andere verzekering zou kunnen aanroepen? (er is inbraak schade, maar niet aan de voordeur)

Ik hoop dat ik mijn contract kan ontbinden want ander ben ik echt zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Om eerlijk te zijn, ik vind de 'gepaste aanbiedingen' zo ontzettend slecht voor degenen die een EDGE-only smartphone hebben, dat ik welhaast denk dat Telfort het echt niet kan maken om de contracten niet te laten ontbinden!

Ik bedoel, ik had met slechte aanbiedingen rekening gehouden, die in Telfort's ogen 'goed/gepast' zouden zijn, maar dit slaat werkelijk alles, en hopelijk weten ze dat zelf bij Telfort ook.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:00:
Om eerlijk te zijn, ik vind de 'gepaste aanbiedingen' zo ontzettend slecht voor degenen die een EDGE-only smartphone hebben, dat ik welhaast denk dat Telfort het echt niet kan maken om de contracten niet te laten ontbinden!

Ik bedoel, ik had met slechte aanbiedingen rekening gehouden, die in Telfort's ogen 'goed/gepast' zouden zijn, maar dit slaat werkelijk alles, en hopelijk weten ze dat zelf bij Telfort ook.
Inderdaad.

Vind zelf trouwens die Samsung wel wat, jammer alleen dat 'ie 299 Euro te duur is.

N.B.
ik volg deze discussie ook vanaf het begin en veel van de meningen die ik hier zie sluiten naadloos aan op mijn eigen situatie. Echter, de neiging om mijn eigen frustraties van me af te schrijven valt moeilijk meer te onderdrukken nu de dagen van EDGE echt geteld lijken.
Het blijft stiekem toch best jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als ik jullie was via de speciale link op de website bij deze aanbiedingen jullie verontwaardigingen laten horen. Ik heb net de helpdesk gebeld . Ik hoop en denk dat ze voor de lastige klanten uiteindelijk toch met een veel betere aanbieding gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:56:

Wat voor mij helemaal rot is is het feit dat mijn toestel, bij een inbraak tijdens konninginenach, uit een huis van mijn vriendin en 5 mede studenten, is gejat. Daarbij ook nog ff 6 laptops een camera en 2 andere telefoons. Mijn telefoon (Qtek S200) was niet verzekerd :( Weet iemand of ik een andere verzekering zou kunnen aanroepen? (er is inbraak schade, maar niet aan de voordeur)

Ik hoop dat ik mijn contract kan ontbinden want ander ben ik echt zuur.
MIsschien dat je het op de inboedelverzekering van je vriendin kunt gooien? Tenminste dat is waar je zoiets voor hebt. Ik weet alleen niet of het ook geldt voor goederen van derden die op dat moment in principe tot de inboedel behoren.
Is maar een schot voor de boeg hoor, maar lijkt me de meest logische oplossing. In ieder geval is jouw situatie al meer hoopgevend dan wanneer je foon op straat gejat zou zijn, dan krijg je namelijk sowieso niets uitgekeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Jep, de aanbiedingen vielen zoals verwacht tegen, vind ik ook.

Ik ga maar es gebruik maken van de klantenservice "bug" })

Jullie horen van me.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende heb ik op de website van telfort gevonden. Begrijp het alleen niet.

Van EDGE naar UMTS: Veelgestelde vragen
Ik heb een vraag over het aanbod uit de brief

U kunt een e-mail sturen naar Telfort. Na het invullen van het e-mail formulier wordt aan u gevraagd of u wilt inloggen op Mijn Telfort. U dient dus een Mijn Telfort account te hebben. Als u geen Mijn Telfort account heeft dan moet u deze eerst aanmaken via een eenmalige registratie.

Telfort kan uw e-mail alleen in behandeling nemen indien u de volgende informatie meestuurt:

Uw mobiele nummer.
Het toestel-merk en type.
Het 15-cijferig IMEI-nummer van uw toestel.
Onderwerp: EDGE/UMTS actie
U selecteert bij 'product': Kopen/Bestellen
U selecteert bij 'subproduct': Actie

De laatste 2 zinnen begrijp ik niet in dit verhaal

de link is
https://telfort.custhelp....WluZw**&p_li=&p_topview=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet ik hier uit begrijpen dat is er ergens een email formulier via de website is in te vullen?
Waar kan ik die dan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:22:
moet ik hier uit begrijpen dat is er ergens een email formulier via de website is in te vullen?
Waar kan ik die dan vinden?
Welkom bij Telfort 8)7

Gewoon een mail sturen en duidelijk maken dat het om de actie gaat (en dan maar hopen dat het helpdeskpersoneel het een beetje snapt...ook altijd weer spannend)
Hoop trouwens dat je imei herkend wordt. Dat blijkt bij mij steeds weer moeilijk (en tot dusver zelfs onmogelijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
Daar bedoelen we : https://www.telfort.nl/klantenservice/abonnement/vraag.php mee :)
Dat is het email linkje onderaan de helpdeskpagina van rightnow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens ook daadwerkelijk een officiële mededeling gehad, waarin de aanpassing van de Algemene Voorwaarden genoemd wordt?
Kan in mijn administratie daar niets van terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:38:
Iemand trouwens ook daadwerkelijk een officiële mededeling gehad, waarin de aanpassing van de Algemene Voorwaarden genoemd wordt?
Kan in mijn administratie daar niets van terugvinden...
Ze zeggen nooit letterlijk tegen je dat de AV veranderd wordt. :>

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ik heb uit pure ellende maar een HTC P3600 gekocht. voor 340,-
De Qtek S200 was een goed toestel voor mij maja...die staat nu te koop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zeggen nooit letterlijk tegen je dat de AV veranderd wordt. :>
hmmpf... de sneakerds }:|

Mijn brief nadert iig het punt van voltooiing... heb het burgerlijk wetboek er ook maar eens op nageslagen, ben er alleen nog niet zo zeker van of ik mijn bevindingen ook in mijn versie van De Brief moet vermelden, misschien achter de hand houden als troef ofzo? Alhoewel, het kan de zaak natuurlijk wel wat bespoedigen, want het ziet er vrij positief uit allemaal. 8)
Ben benieuwd hoe het gaat lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

post je een kopietje hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

ik zal ook ff een kopietje posten van mijn brief, misschien kan dit iemand helpen bij het opzeggen van zijn abbo:
Aan:
Telfort BV
t.a.v. Contractbeheer
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn

xxxxxx, 30/04/2007

Betreft: opzeggen abonnement

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij zeg ik mijn GSM abonnement per direct op wegens de verhoging van het tarief voor het bellen naar de klantenservice. Ik wens gebruik te maken van nummerbehoud, dus hoop dat u mijn abonnement kunt omzetten in een prepaidkaart.

Mijn gegevens zijn:

Aansluiting: 06 xxxxxxxx

Naam: x xx xxxxxxxxx
Adres: xxxxxxxxxxxx xx
Postcode & plaats: xxxx xx xxxxxx
Telefoon: xxx-xxxxxxx

Mocht u het opzeggen van mijn abonnement niet accepteren, dan verzoek ik u mij dat mede te delen. Ik zal in zo’n geval dan alsnog via de geschillencommissie proberen om het contract te laten ontbinden. De door mij aan u verstrekte incassomachtiging ten laste van rekeningnummer xxxxxxxxx komt te vervallen op de datum dat mijn abonnement wordt stopgezet. Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.

Vriendelijke groet,

x xx xxxxxxxxx

Bijlage: kopie legitimatiebewijs

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de bevestiging van de telfort klantenservice dat consumenten met een maximaal online bundel ook volledige UMTS-snelheid krijgen:

Mijn vraag:

Geachte heer/mevrouw,

Uit de website kan ik niet helemaal opmaken welke snelheid ik kan verwachten straks als er overgegaan wordt van edge naar UMTS. Ik heb een telfort (bel)abonnement met Maximaal Online bundel (1 GB). Krijg ik straks 384 kb/s of maar 128 (wat lager is dan EDGE)?

Antwoord van de klantenservice:

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort. In uw e-mail vraagt u welke snelheid u krijgt. Graag reageren wij hierop.

U krijgt de snelheid 384 Kbit per seconde via het UMTS netwerk.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd een e-mail sturen, want wij helpen u natuurlijk graag verder.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice

Ik heb een HTC Tytn aangeschaft, en heb straks dus voor 9.50 per maand 1 gb datavberkeer @384 kb/s. Dat krijg je nergens.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Da's leuk voor je. Schaf je ook een UMTS-toestel voor mij aan? :')

Goede aanbieding voor nieuwe Telfort-klanten. Walgelijk hoe Telfort met oude EDGE-klanten ompringt die specifiek voor hun EDGE-toestel voor Telfort hebben gekozen, en er een 1-jarig EDGE-optie op hebben afgesloten.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ben benieuwd hoe het straks zit met de uploadsnelheid :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopietje volgt waarschijnlijk morgen, moet er nu weer snel vandoor...
Is trouwens een flink epistel geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen. Vandaag in de pen geklomen en een brief geschreven. Toen die af was nog even telefonisch contact gehad met de klantenservice. Ik kreeg daar een aardige en behulpzame dame aan de lijn. Heb verteld over vervallen van EDGE blalba, en kreeg heel leuke reactie. Ze moest lachen, maar even gevraagd of ik de eerste was en zij zei direct dat ik de zoveelste was. ;-).

Anyways, goed gesprek met nuttige info. Ik heb van haar een of andere mail gehad met een link die ik moest volgen, kon ik ergens inloggen en vervolgens mijn abbo opzeggen. Alleen met de standaard opties. (heb gekozen voor optie met opzeggen en afkopen termijn) deze samengevoegd met mijn eigen brief en die gaat morgen op de bus.

Zij wist mij te vertellen dat het vrijwel zeker is dat mijn contract wordt verbroken. Lijkt mij niet meer dan logisch me eenzijdige contractbreuk. Ze hebben werkelijk geen poot om op te staan (in mijn geval met combi aanschaf van EDGE only samsung i320, waarmee ik er in elk geval op achteruit ga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Wat was de link dan? Lijkt me wel leuk om daar ook ff rond te neuzen.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon een van keuzes in het MIjn Telfort menu volgens mij.

Aantal vragen beantwoorden en er rolt een standaard brief uit met streepjescodes enzo ;-)

http://telfort.custhelp.c.../std_adp.php?p_faqid=4355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

euh bobbel, maar bij afkopen van het contract moet je toch in principe een hele zooi maanden achter elkaar ineens betalen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, maar heb er een brief bij gedaan en zij had het bij mijn account er bij gezet zei ze. Komt wel goed, het is niet dat zij zomaar ineens 2 jaar aan maanden af gaan schrijven.

Anders wordt het nog even een keertje bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Net even gebeld ivm opzegging. Mijn contract loopt tot half augustus.

Ik begreep te mogen opzeggen omdat ik geen gebruik meer kan maken van EDGE. Brief moest naar Alphen a/d Rijn.

Wat ik echter niet begreep:
- Volgens mevrouw hoefde er geen kopie paspoort mee. :?
- Mijn SIM kaart zou worden overgezet in een prepaid kaart. (Als ik aangaf mijn nummer te willen behouden.) Kan dat? Mijn ervaringen bij opzeggingen (voornamelijk Vodafone) een aantal jaren terug was dat je een prepaid simkaart moest kopen en al deze gegevens moest doorgeven.

Verder nog wat geblabla over dat ik eerst nog een brief terug zou krijgen en dat ik dan weer iets zou moeten opsturen... maar volgens mij weet ze niet echt waar ze over praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:14:
Net even gebeld ivm opzegging. Mijn contract loopt tot half augustus.

Ik begreep te mogen opzeggen omdat ik geen gebruik meer kan maken van EDGE. Brief moest naar Alphen a/d Rijn.

Wat ik echter niet begreep:
- Volgens mevrouw hoefde er geen kopie paspoort mee. :?
- Mijn SIM kaart zou worden overgezet in een prepaid kaart. (Als ik aangaf mijn nummer te willen behouden.) Kan dat? Mijn ervaringen bij opzeggingen (voornamelijk Vodafone) een aantal jaren terug was dat je een prepaid simkaart moest kopen en al deze gegevens moest doorgeven.

Verder nog wat geblabla over dat ik eerst nog een brief terug zou krijgen en dat ik dan weer iets zou moeten opsturen... maar volgens mij weet ze niet echt waar ze over praat...
Klinkt allemaal wel bekend met wat ik gisteren kreeg te horen.

Wat betreft paspoort, misschien vragen ze daar met een tweede brief om. Geen idee, ik heb het ook niet mee hoeven sturen.
Pre-paid optie zal wel gelden, misschien ook nog een stukje service. Ik kreeg zelfs te horen dat ik zonder problemen er een nieuw abonnement kon af gaan sluiten als ik van het andere abbo af was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Geen kopie paspoort nodig. Beeindiging van abonnement betekent altijd omzetting naar prepaid wanneer je je nummer (later) wil behouden.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ben inmiddels bij Telfort winkel Groningen geweest. Ik was de eerste die hier mee kwam en wilde opzeggen. Vriendelijk geholpen maar aangezien het probleem te nieuw was konden ze daar nog niets voor me doen. Ik werd geadviseerd te emailen en dat heb ik gedaan via website formulier. Ze beloven antwoord binnen 2 werkdagen...

De vrouw in de winkel verwachtte dat ik een nieuwe aanbieding zou krijgen met nog wat extra korting op de umts toestellen, en dat als ik daar niet mee akkoord ging ze me dan waarschijnlijk zouden "uitkopen.".

Ik heb geemaild dat ik mijn telefoon wil behouden. Ik ben benieuwd.

Ik verwacht overigens wel gewoon dat opzeggen mogelijk is aangezien de aanbiedingen net verstuurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:31:
[...]

Klinkt allemaal wel bekend met wat ik gisteren kreeg te horen.
...... Ik kreeg zelfs te horen dat ik zonder problemen er een nieuw abonnement kon af gaan sluiten als ik van het andere abbo af was.
Lijkt mij ook wel wat, dat idee, opzeggen en daarna direkt weer aanvragen omdat:

Ik had een S200 + een 200minuten+100bonus + maximaal online voor 9,95 abbo. iets van 40,- per maand dacht ik.

Heb nu een P3600 gekocht.. Als ik dan nu een SIM only abbo neem van 200min. voor 6,95 en een maximaal online erbij voor 9.95 per maand ben ik stukken goedkoper uit _/-\o_ _/-\o_

En ik denk dat deze situatie voor meerdere mensen geldt hier !
Moet ik er wel zeker van zijn dat die 9,95 actie dan nog geldt en dat ik direkt een nieuwe abbo kan afsluiten 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door JvdW op 08-05-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdW schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:49:
[...]

Lijkt mij ook wel wat, dat idee, opzeggen en daarna direkt weer aanvragen omdat:

Ik had een S200 + een 200minuten+100bonus + maximaal online voor 9,95 abbo. iets van 40,- per maand dacht ik.

Heb nu een P3600 gekocht.. Als ik dan nu een SIM only abbo neem van 200min. voor 6,95 en een maximaal online erbij voor 9.95 per maand ben ik stukken goedkoper uit _/-\o_ _/-\o_

En ik denk dat deze situatie voor meerdere mensen geldt hier !
Moet ik er wel zeker van zijn dat die 9,95 actie dan nog geldt en dat ik direkt een nieuwe abbo kan afsluiten 8)7
Zit wat in ja, alleen naast de onzekerheid of je kan ontbinden, direct weer afsluiten en of de 9,95 actie nog geldt, is het de vraag of nieuwe abonnees wel 384 kb/s snelheid krijgen (en geen 128).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Je hebt een mobiel van 550 EUR gekocht en je bent dan nog goedkoper uit ??? Lijkt me sterk.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
ReFleXWolf schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:38:
[...]

Je hebt een mobiel van 550 EUR gekocht en je bent dan nog goedkoper uit ??? Lijkt me sterk.
Inderdaad sowieso niet de slimste zet om een telefoon los te kopen. Als je het totaalbedrag neemt zijn abonnementen vaak goedkoper. Providers kunnen nu eenmaal groots inkopen en quantum korting afdwingen.

Is die telefoon trouwens nou echt 550 euro waard tov de s200? Hij lijkt me nogal hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
ReFleXWolf schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:38:
[...]

Ik heb de S200 verkocht/te koop ;) deze heb ik bij telfort destijds gekocht voor 89,- euro 8)
En de P3600 niet van nieuw te onderscheiden met 7 maanden garantie gekocht via marktplaats voor 340,- incl. alles + autohouder incl acc.

dus als ik het zo doe als ik eerder schreef ben ik goedkoper uit ;) O-)
Zeker ik nu ± 40,- per maand aan abbo betaal...wat dan ± 17,- wordt :z

Oja, en de P3600 is het voor mij zeker waard, ingebouwde GPS, wat ik veel gebruik,
en een stuk sneller _/-\o_ , en het belangrijkste, UMTS + HSDPA ondersteuning :+

[ Voor 12% gewijzigd door JvdW op 08-05-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort B.V.
t.a.v. Contractbeheer
Postbus 512
2400 AM Alphen a.d. Rijn

xxxx, 6 mei 2007

Betreft: Contractbeëindiging

Geachte Dames/Heren,

Graag zou ik mijn contract bij u willen opzeggen. De voornaamste reden daarvoor is de algehele overgang naar het KPN netwerk. Onderstaand vindt u een toelichting op die reden.

Allereerst wil ik zeggen dat ik al een aantal jaren een tevreden klant van Telfort ben. Met plezier maak ik gebruik van de diensten die u aanbiedt en wat ik daarbij erg apprecieer is de no-nonsense mentaliteit van uw organisatie.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik, voordat ik mijn huidige contract bij u afsloot, heb getwijfeld om wederom met Telfort in zee te gaan. Dit echter niet omdat ik niet tevreden was met u als aanbieder, maar omdat mijn behoeftes het laatste jaar veranderd zijn: in tegenstelling tot voorgaande jaren maak ik voor mijn werkzaamheden als hoofd- c.q. eindredacteur van een magazine intensief gebruik van email en internet. En, omdat ik tot op heden niet de beschikking heb over een laptop met draadloze internetverbinding, baseerde ik mijn keuze voor een nieuw abonnement op de mogelijkheid tot mobiel internet. Deze mogelijkheid vond ik bij u in de vorm van het bij Telfort in gebruik zijnde EDGE netwerk. Vooral de door u geadverteerde snelheid ten opzichte van UMTS en natuurlijk de gunstige prijsstelling, heeft mij doen besluiten Telfort trouw te blijven.
De mogelijkheid tot het afsluiten van een 'maximaal online' bundel, heeft voor mij de doorslag gegeven om een verlenging voor mijn Telfort 200 abonnement aan te vragen.

Dat Telfort gebruik zou gaan maken van het netwerk van KPN, wist ik bij het afsluiten van mijn verlenging nog niet en dat zulks betekende dat EDGE zou verdwijnen ten faveure van UMTS, had ik vanzelfsprekend niet durven dromen.
Het feit dat Telfort nu een algehele overstap maakt naar het KPN netwerk, houdt voor mij als klant in dat dé reden waarom ik een contract met Telfort aanging, simpelweg ophoudt te bestaan. EDGE verdwijnt en omdat mijn toestel geen UMTS ondersteunt, heb ik geen beschikking meer over snel mobiel internet.

Enkele dagen geleden heb ik van Telfort een brief mogen ontvangen met daarin een verwijzing naar de website, waarop enkele interessante aanbiedingen te vinden zouden zijn voor klanten zonder een UMTS-geschikt toestel. Zonder u voor het hoofd te willen stoten, moet mij van het hart dat deze aanbiedingen op mij als uitermate oninteressant overkwamen. Tevens is het modelaanbod wel erg gering. Daarnaast is het enige vergelijkbare toestel dat deel uitmaakt van deze aanbiedingen, de Samsung i600, naar mijn mening onevenredig hoog geprijsd.

Naast bovenstaande grieven bekroop mij ook enige teleurstelling toen ik vernam dat voor de voorheen gratis klantenservice, per 1 mei betaald diende te worden. Uiteraard had ik deze verandering in de Algemene Voorwaarden kunnen aangrijpen om mijn contract met Telfort te ontbinden. Echter, een dergelijke aanpak leek me niet eerlijk richting Telfort. Maar de voornaamste reden om niet tot ontbinding van mijn contract over te gaan, was het feit dat de hele overgang naar het KPN netwerk voor wat betreft het mobiele breedband nog in nevelen gehuld was. Er werden geen indicatiedata gegeven voor de overgang en er heerste veel onduidelijkheid over of EDGE zou blijven bestaan. Daarnaast zou ik uiteraard zo lang mogelijk van het snelle internet gebruik blijven maken.

Resumerend kan ik stellen dat de voornaamste reden waarom ik mijn abonnement bij u wil opzeggen gelegen is in de overgang naar het KPN netwerk. Hierdoor kan ik als klant geen gebruik meer maken van de snelle mobiele internetverbinding terwijl die verbinding contractueel is overeengekomen. Het aanbod van een gelijkwaardige telefoon doet aan deze situatie niets af, gezien het feit dat de gevraagde prijs buiten alle proporties is.
Daarnaast werd ten tijde van het afsluiten van het contract, door Telfort niet slechts geadverteerd met de term 'mobiel breedband', maar werd ook duidelijk EDGE aangedragen als zijnde de verantwoordelijke technologie. Sterker nog: er waren destijds op een speciale website grafische weergaven te zien die de snelheid van Telfort's EDGE afzetten tegenover UMTS-technologie van de concurrenten.
Met andere woorden, in deze situatie is de conformiteit in het geding: het contract dat ik bij u heb lopen bezit niet meer de eigenschappen die op grond van de overeenkomst verwacht mogen worden. (hoofdpunten BW 7:17, lid 2)

Om die reden zou ik u willen verzoeken mijn abonnement binnen een redelijke termijn om te zetten naar prepay van Telfort. Dit met het oog op nummerbehoud bij een eventuele overstap naar een andere provider.

Ik zou graag klant blijven van Telfort, maar door de huidige gang van zaken zie ik me genoodzaakt langs deze weg het contract te beëindigen.

Hopend op een spoedige verwerking verblijf ik,

Met de meeste hoogachting,

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bijgaand treft u een kopie van mijn legitimatiebewijs
Zoals ik al zei een heel epistel. Heb gepoogd alles zo volledig mogelijk uit te leggen in de hoop op een snelle afhandeling van de zijde van Telfort.
Heb trouwens vanmiddag ook maar eens een belletje gewaagd naar de klantenservice en werd geholpen door een (overigens erg vriendelijke) dame met weinig verstand van zaken. Deze vertelde me dat opzeggen moeilijk zou worden, maar wist me na mijn korte toelichting te melden dat ze eigenlijk over abonnements-verlengingen ging en daarom geen toezeggingen kon doen. Ik zou een klachtbrief moeten schrijven naar 'customer relations', was haar advies.
Toen ik haar vertelde dat mijn opzegbrief al klaar lag en dat daarin mijn klacht in geuren en kleuren naar voren kwam, beaamde ze dat ik daarmee kon volstaan. Vooral toen ik me baseerde op bepalingen uit het Burgerlijk Wetboek, reageerde ze alsof ik zojuist het complete Nieuwe Testament aan haar had voorgedragen. Ze wist zich daar hoorbaar geen raad mee en eerlijk gezegd vond ik het nog wel een beetje zielig voor haar ook. Gelukkig kon ze best lachen om mijn zorgvuldigheid en wenste me een zeer prettige dag toe. :)

Nu maar afwachten en hopen op een goede uitkomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nieuw topic opzetten "abonnement Telfort opzeggen" ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien trekt dat wel veel aandacht van telfort, zo'n nieuw topic ;-).

In ieder geval is de meeste simpele manier van het opzeggen door gewoon een brief te sturen met je klacht. Daarnaast is het simpel, je gaat een overeenkomst aan met de gedachte dat je iets twee jaar kan gebruiken. Ofwel ik heb een EDGE only toestel met een EDGE abbo voor twee jaar. Dit ga ik dan ook die tijd gebruiken. Als zij dan intussen dat laten vervallen en van mij verwachten dat ik over ga naar UMTS en daarmee even een nieuw gelijkwaardig toestel van 299 euro aanschaf is dat onredelijk.

Op het moment dat zij mij schadeloos stellen zodat ik mee kan met UMTS vind ik het geen probleem, Telfort als provider vind ik niet erg. Het lijkt me zelfs best fijn, gezien de no-nonsense mentaliteit zoals in de brief hierboven het al werd aangehaald.

In ieder geval, bij een contract wijziging moeten beiden partijen akkoord gaan. Gaat dat niet moet er dus een oplossing bedacht worden. Bied dit geen uitkomst heeft de partij die verandering aanbrengt twee keuzes, wijziging niet maken en klant bieden wat beide partijen hebben overeengekomen (EDGE functionaliteit) of contract ontbinden.

En er een heel getouw trek over gaan voeren is voor telfort niet rendabel. Consument wordt daardoor goed beschermd in Nederland, in heel veel gevallen zal telfort het onderspit delven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:19:
Hoezo dan? :P
Zat nog te twijfelen of ik die ellendig lange brief zou posten...Maar, belofte maakt schuld. Hoop dat iemand er wat aan heeft.

Denk trouwens dat bobbel de gang van zaken met betrekking tot opzegging zeer treffend verwoord heeft.
En ja, als Telfort met een echt goede aanbieding zou komen is het zeker niet onaantrekkelijk om over te gaan op UMTS. Zeker met het oog op de tarieven die ze daar inmiddels hanteren voor datagebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik las hier dat de Consumentenbond de verplichte overgang naar UMTS aanhangig heeft gemaakt bij de Opta. Dit omdat Telfort vergeten is om in de brief die aan Edge-abonnees is gestuurd te vermelden dat ze hun abonnement ook kosteloos kunnen beëindigen, iets wat volgens het consumentenrecht vereist is.

Ook staat er dat er voor individuele gevallen van abonnees die recent nog Edge-abonnee zijn geworden, gezocht wordt naar een gunstige oplossing.

Ook is er te lezen, dat de prijs voor Telfort Breedband (UMTS) mogelijk in de toekomst verhoogd zal worden. :( Maar dat is erg onzeker, maar doch zeker niet onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Terechte actie van de consumentenbond. Had niet verwacht dat ze er werk van zouden maken trouwens, dus alleen maar hulde daarvoor.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dat komt dus helemaal goed qua opzeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Ook ik maak gebruik van EDGE van telfort icm mijn SE W810i.
Ik heb echter geen internet abbo afgesloten, maar betaal gewoon per mb.
Zou ik ook op kunnen zeggen?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, da's prettig om te horen!

Ritchie, in theorie is opzeggen ook voor jou best mogelijk denk ik. Immers, Telfort heeft de overeengekomen diensten veranderd en levert dus feitelijk niet meer datgene dat ze behoort te leveren op basis van de aangegane verbintenis.
Ik weet alleen niet in hoeverre Telfort erop zit te wachten om ook degenen zonder databundel tegemoet te komen: voor deze klanten is het (door het ontbreken van een databundel) moeilijker hard te maken dat het ze om de snelle dataverbinding te doen is.

Het is iig duidelijk dat ze zich behoorlijk verkeken hebben op de hele situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nu over opzeggen en direct een sim-only abonnement afsluiten. De aanbiedingen op de site moeten gelden tot het einde van de maand, maar het is toch nog niet helemaal zeker of je na ontbinden van het contract een nieuw abonnement kan afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

^^

Zie paar pagina's terug. Na ontbinden van contract geldt er geen rustperiode waarin je geen nieuw contract mag afsluiten.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand me bij kunnen praten? Ik heb een simlock vrije SE W810i en ben de laatste tijd veel bezig met internet en zo daar op. Ik heb nu vodafone prepaid en dacht er over na om binnenkort een abbonement te nemen samen met zo'n bundel voor internet. Nu weet ik dat mijn telefoon ook EDGE ondersteunt en was ik dus van plan om misschien over te stappen naar telfort. Maar nu ik deze posts allemaal lees op de laatste pagina weet ik niet of dit nog wel een goed plan is. Of snap ik niks van de situatie op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:09:
Zou iemand me bij kunnen praten? [...] Maar nu ik deze posts allemaal lees op de laatste pagina weet ik niet of dit nog wel een goed plan is. Of snap ik niks van de situatie op dit moment?
Klik hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 09-05-2007 22:30 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 09:09
Ergens op de Telfort site de volgende vraag uit een FAQ tegengekomen:

Ik heb geen UMTS-dekking.
Dat klopt. Telfort zal het UMTS-netwerk openen tussen 10 en 15 mei 2007.
U kunt uw UMTS-dekking controleren in de dekkingstool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Mijn vrouw heeft een al wat ouder toestel, dat geen edge maar wel gprs ondersteunt.
Kan zij nog op één of andere manier opzeggen n.a.v. betaalde voicemail nu, of betaalde klantenservice, of kan dat inmiddels niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:05:
^^

Zie paar pagina's terug. Na ontbinden van contract geldt er geen rustperiode waarin je geen nieuw contract mag afsluiten.
Ik heb ze toch maar even gemaild om het zwart op wit te hebben. Geen idee hoe lang zo'n ontbinding gaat duren eigenlijk. Bij het afsluiten van een nieuw sim-only abonnement kan namelijk aangegeven worden wanneer het contract in dient te gaan, en het liefst zou ik nog deze maand bestellen aangezien het niet duidelijk is of de prijzen voor maximaal online (€ 9,50) gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 11-09 07:46
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:30:
Kijk, da's prettig om te horen!

Ritchie, in theorie is opzeggen ook voor jou best mogelijk denk ik. Immers, Telfort heeft de overeengekomen diensten veranderd en levert dus feitelijk niet meer datgene dat ze behoort te leveren op basis van de aangegane verbintenis.
Ik weet alleen niet in hoeverre Telfort erop zit te wachten om ook degenen zonder databundel tegemoet te komen: voor deze klanten is het (door het ontbreken van een databundel) moeilijker hard te maken dat het ze om de snelle dataverbinding te doen is.

Het is iig duidelijk dat ze zich behoorlijk verkeken hebben op de hele situatie.
Ik heb gekozen voor de SE W810i, mede omdat deze EDGE ondersteund. Maar idd wat jij zegt, ze kunnen mij niet meer leveren wat overeen gekomen is, dus zou ik waarschijnlijk op kunnen zeggen.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog iets meer dan een uur jongens! :+

Ben benieuwd of het ook gelijk om 0:00 al beschikbaar is. Een uurtje geleden iig nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:34:
[...]

Ik heb ze toch maar even gemaild om het zwart op wit te hebben. Geen idee hoe lang zo'n ontbinding gaat duren eigenlijk. Bij het afsluiten van een nieuw sim-only abonnement kan namelijk aangegeven worden wanneer het contract in dient te gaan, en het liefst zou ik nog deze maand bestellen aangezien het niet duidelijk is of de prijzen voor maximaal online (€ 9,50) gelijk blijven.
Goed idee. De antwoorden van de klantenservice verschillen in 50% van de gevallen toch van de andere 50% :D

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:41:
Nog iets meer dan een uur jongens! :+

Ben benieuwd of het ook gelijk om 0:00 al beschikbaar is. Een uurtje geleden iig nog niet :P
ja of het komt ergens beschikbaar tussen 10 en 15 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:34:
[...]

Ik heb de gok genomen, heb vanavond een opzegging de deur uit gedaan.
Betaal nu ongeveer 36,- euro per maand voor 200min en maximaal online bundel (+S200)
Na opzegging en sim only + maximaal online incl actie slechts 16,45 euro per maand.

Ben nu alwel in het bezit van de P3600.
Als de actie dan niet meer geldt, vind ik vast wel een andere actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:53:
[...]

iig vanochtend al definitief afscheid moeten nemen van EDGE :'(
Als ze met de inwerkingtreding van UMTS net zo snel zijn, wens ik jullie vast veel plezier vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen UMTS hier op het KPN netwerk, wel gewoon EDGE op Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Mja, hier werkt het iig nog niet. :')
Misschien moet een engineer om 09:05, als hij op zijn werk komt, nog even aan een knopje draaien ofzo :+

[ Voor 20% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-05-2007 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Dit staat er iig op de site:
* Heeft u een UMTS-geschikt toestel, dan kunt u per 10 mei ook gebruik maken van snel mobiel internet via UMTS.
en
* In de week van 28 mei tot 1 juni zetten wij uw mobiele nummer definitief over van het GSM/GPRS/EDGE-netwerk van Telfort naar de netwerken van KPN.

Over dat laatste staat weer wat anders in de brief. Tis toch wat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

koelkast schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:34:
Mijn vrouw heeft een al wat ouder toestel, dat geen edge maar wel gprs ondersteunt.
Kan zij nog op één of andere manier opzeggen n.a.v. betaalde voicemail nu, of betaalde klantenservice, of kan dat inmiddels niet meer?
Hierbij geldt dat hoe eerder je opzegt, des te meer kans je hebt om een akkoord van Telfort te krijgen. Ik begrijp dat je voor 1 mei moest opzeggen als je als reden de betaalde klantenservice wilde gebruiken. Ik weet niet precies wat er wettelijk is bepaald, maar het lijkt mij dat als je binnen een redelijk termijn van 14 dagen ná de wijziging nog opzegt, dat het dan doorgevoerd moet worden.
Als je 2 maanden later komt, tsja, dan ben je misschien te laat.

Anyway, als je wilt opzeggen, dan kun je dat het best zo snel mogelijk doen. (Dus vandaag nog!)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:19:
Misschien een geheel nieuwe topic over de netwerkmigratie van Telfort naar KPN (en opzeggen valt daar ook onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Misschien was je vrouw van plan om een EDGE-foon te kopen ipv de huidige GPRS-foon, tja, dan is Telfort in gebreke en krijg jij als consument het voordeel van de twijfel van een rechter.

(tenzij het echt totaaaal ongeloofwaardig is :+)

Nog steeds geen UMTS @ 9:35...

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-05-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 09:09
ReFleXWolf schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:58:
[...]

Hierbij geldt dat hoe eerder je opzegt, des te meer kans je hebt om een akkoord van Telfort te krijgen. Ik begrijp dat je voor 1 mei moest opzeggen als je als reden de betaalde klantenservice wilde gebruiken. Ik weet niet precies wat er wettelijk is bepaald, maar het lijkt mij dat als je binnen een redelijk termijn van 14 dagen ná de wijziging nog opzegt, dat het dan doorgevoerd moet worden.
Als je 2 maanden later komt, tsja, dan ben je misschien te laat.
De vraag is: wat is een redelijke termijn nadat je op de hoogte bent gesteld van een wijziging van Algemene Voorwaarden.

Ik ben niet op de hoogte gesteld van een wijziging in de algemene voorwaarden.

Is een tariefswijziging trouwens uberhaupt een wijziging van de AV?

Voorheen bleven de meeste tarieven/regels bij het oude als Telfort weer eens een ander tariefplan introduceerde.

Nu is dus de vraag welke van het volgende voor mij als bestaand abonnee gaat gelden en wat niet.
  • Bellen naar voicemail niet meer gratis
  • Bellen naar klantenservice niet meer gratis
  • Bundel die twee maanden geldig is
  • Gehalveerd tarief voor dataverkeer zonder bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titusvh schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:43:
[...]

De vraag is: wat is een redelijke termijn nadat je op de hoogte bent gesteld van een wijziging van Algemene Voorwaarden.

Ik ben niet op de hoogte gesteld van een wijziging in de algemene voorwaarden.

Is een tariefswijziging trouwens uberhaupt een wijziging van de AV?

Voorheen bleven de meeste tarieven/regels bij het oude als Telfort weer eens een ander tariefplan introduceerde.

Nu is dus de vraag welke van het volgende voor mij als bestaand abonnee gaat gelden en wat niet.
  • Bellen naar voicemail niet meer gratis
  • Bellen naar klantenservice niet meer gratis
  • Bundel die twee maanden geldig is
  • Gehalveerd tarief voor dataverkeer zonder bundel
Als ik op een vergelijkbare wijze & kosten gebruik kan blijven maken van minimaal de Edge variant en dat kan tot einde contractperiode, blijf ik bij telfort. Als ik voor de minimaal Edge variant meer moet gaan betalen dan is dat dus een wijzigiging van de kosten (binnen de looptijd van je contract) en dus een reden om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 23:22
Nog steeds geen UMTS @ 9:35...
Same here 10:13..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Ik begrijp dat het een spannende gebeurtenis is, maar dit voegt niet veel toe aan 't topic. Als we elk uur allemaal gaan posten dat er nog geen UMTS is, dan krijgen we wel erg veel nutteloze posts ;) Het is handiger om alleen te posten als er wel UMTS is.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik weet dat Telfort in Maart al had aangekondigd dat de klantenservice betaald zou worden.
Op de rekening van Maart 2007 staat (HEEL KLEIN) dat je per 1 mei j.l. moest gaan betalen voor de klantenservice.
Je moet normaal gesproken voor een wijziging opzeggen, maar daarnaast moet Telfort zo'n wijziging goed aankondigen. Anyhow, zoals ik al eerder zei, hoe eerder je probeert op te zeggen (met de betaalde klantenservice als reden) hoe meer kans je maakt dat Telfort je abbo opzegt.

Als je de "EDGE problematiek" gebruikt als reden van opzeggen, dan zal je waarschijnlijk nog meer kans maken op een ontbinding van je contract, tenzij je geen EDGE gebruikte of daar geen abbo op had.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Reflexwolf: ik lees m'n facturen niet eens eigenlijk. Alleen als er op de envelop staat dat het belangrijk is, anders flikker ik ze gewoon direct in m'n administratie :+

-edit: nog geen UMTS @ 11:43, 12:05- :+

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-05-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een stomme vraag.
Moet de brief, betreffende contractontbinding, aangetekend verstuurd worden of mag deze gewoon op de bus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik heb het aangetekend gestuurd. Je mag het gewoon onaangetekend versturen, maar dan is er een kans dat ze het kwijtraken en dat ze zeggen dat ze het nooit hebben ontvangen.

Ik zou het onaangetekend sturen en als je dan binnen 4 werkdagen geen SMSje terug heb gehad met daarin "Geachte klant, we hebben uw brief ontvangen." Dan zou ik het nogmaals (aangetekend) doen.
Tenzij de tijdstip waarop de brief aan moet komen, belangrijk is, Dan zou ik het aangetekend sturen, want dan weet je zeker dat het morgen bij telfort is.
--
Trouwens ik lees mijn rekeningen ook niet, totdat iemand hier zei dat ze het hadden aangekondigd via de rekening. Ik had dat gecheckt en het klopt.
Wel nep hoe hun dat doen! Ze hebben de melding op een plek gezet waar ze normaal ook reclame zetten van hun overige diensten. Mensen die weten dat daar reclame zit, slaan dat stukje, de volgende keer dat ze een brief krijgen, onbewust over.

[ Voor 44% gewijzigd door Rex op 10-05-2007 13:09 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is de klantenservice weer eensgezind, zodat we duidelijk weten waar we aan toe zijn.

Mijn vraag:
Geachte heer/mevrouw,

Door de overgang van Telfort op het kpn netwerk en het verdwijnen van Edge (wat een serieuze achteruitgang is van mijn contract met edge-only toestel en maximaal online bundel) kan ik mijn contract ontbinden. Kunt u mij aangeven of het mogelijk is na zo'n ontbinding een nieuw abonnement af te sluiten, of verdwijnt men in dat geval op een 'zwarte lijst'?

Met vriendelijke groet, xxxx
Antwoord klantenservice Telfort:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Na de netwerk migratie van Telfort naar KPN, is het inderdaad niet meer mogelijk om via EDGE te verbinden omdat KPN van het UMTS netwerk gebruik maakt. U krijgt hierover binnekort een uitgebeide brief (als u die nog niet ontvangen heeft) met eventuele andere aanbiedingen.

Het is niet mogelijk om eerder dan de contracteinddatum het contract te ontbinden. U kunt natuurlijk altijd een nieuw contract aansluiten.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd een e-mail sturen, want wij helpen u natuurlijk graag verder.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice
Mijn opzegbrief is desondanks toch de deur uit, betreffende de volgende passage.
Gesteund door de consumentenbond neem ik aan dat het contract om de aangegeven redenen kosteloos ontbonden kan worden. Verder neem ik aan dat deze opzegging geen gevolgen zal hebben voor een eventuele in de toekomst af te sluiten overeenkomst. Mocht u het opzeggen van mijn abonnement en mijn aannames niet accepteren, dan verzoek ik u mij dat mede te delen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:33:
Gelukkig is de klantenservice weer eensgezind, zodat we duidelijk weten waar we aan toe zijn.

Mijn vraag:

Geachte heer/mevrouw,

Door de overgang van Telfort op het kpn netwerk en het verdwijnen van Edge (wat een serieuze achteruitgang is van mijn contract met edge-only toestel en maximaal online bundel) kan ik mijn contract ontbinden. Kunt u mij aangeven of het mogelijk is na zo'n ontbinding een nieuw abonnement af te sluiten, of verdwijnt men in dat geval op een 'zwarte lijst'?

Met vriendelijke groet, xxxx

Antwoord klantenservice Telfort:

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Na de netwerk migratie van Telfort naar KPN, is het inderdaad niet meer mogelijk om via EDGE te verbinden omdat KPN van het UMTS netwerk gebruik maakt. U krijgt hierover binnekort een uitgebeide brief (als u die nog niet ontvangen heeft) met eventuele andere aanbiedingen.

Het is niet mogelijk om eerder dan de contracteinddatum het contract te ontbinden. U kunt natuurlijk altijd een nieuw contract aansluiten.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice

Mijn opzegbrief is desondanks toch de deur uit, betreffende de volgende passage.

Gesteund door de consumentenbond neem ik aan dat het contract om de aangegeven redenen kosteloos ontbonden kan worden. Verder neem ik aan dat deze opzegging geen gevolgen zal hebben voor een eventuele in de toekomst af te sluiten overeenkomst. Mocht u het opzeggen van mijn abonnement en mijn aannames niet accepteren, dan verzoek ik u mij dat mede te delen
Klinkt weer goed...*not* ik vraag me toch af; ik heb naast mijn bundel een internetbundel afgesloten. De vraag is dan: is er in je contract of op de website ook specifiek aangegeven via welke wijze je kan internetten? Of je nu via UMTS of GPRS in beide gevallen kan je internetten dus is er geen verandering in je abonnement kan Telfort denken. Of sluit je een abonnement af om via Edge te kunnen internetten. Ik denk dat deze vraag belangrijk is bij het opzeggen van je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant: Artikel Connexie
De Consumentenbond heeft over deze ontwikkeling aan de bel getrokken, en vraagt toezichthouder OPTA om maatregelen te nemen.
Consumenten die gebruik willen blijven maken van snel mobiel internet worden volgens de bond gedwongen veel duurdere umts toestellen aan te schaffen, zonder dat daar een redelijke vergoeding van de operator tegenover staat. Bovendien had Telfort klanten moeten wijzen op het feit dat zij door de gewijzigde abonnementsvorm kosteloos en per direct hun contract kunnen beëindigen
En de uitzending gisteravond (9 mei) in Radio Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:42:
Interessant: Artikel Connexie

[...]

[...]

En de uitzending gisteravond (9 mei) in Radio Online
krijg die link niet werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mensen die weten dat daar reclame zit, slaan dat stukje, de volgende keer dat ze een brief krijgen, onbewust over.
Precies, ik neem deze methode van mededelen niet echt serieus en menig rechter zal daar net zo over denken denk ik ;)

Probleem is dan weer: heb je überhaupt ooit eens naar hun KS hoeven bellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff...

Nieuw op www.telfort.nl/gebruikumts :
Met een UMTS-geschikt toestel kunt u per 15 mei gebruik maken van mobiel internet via UMTS.
Gaat weer lekker 8)7

Ze sluiten je helemaal af op 31 mei trouwens. Tot die tijd kun je (voor zover ik het begrijp) nog EDGEn op het Telfortnet.

[ Voor 22% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-05-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:17
Hier ben ik dan als Telfort gebruiker.

Ik heb
  • Sony Ericcson W810 EDGE toestel
  • Gebruik of en toe EDGE voor verzenden email via mobiel
  • Heb een 150 minuten abbonement
  • Abbonement dat loopt tot 1 decemember 2008
Kan ik ook opzeggen? Uiteraard kan mailen via GPRS ook wel, maar het feit dat ik erop achteruit ga, moet betalen voor m'n voicemail straks (toch?) en moet betalen voor de helpdesk (toch?) word ik niet vrolijk van.

Tevens wijzigen ze dingen zonder dat ze me dit mede delen.

Dus: kan ik ook opzeggen? Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Stuur dan een opzeggingsbrief naar Telfort, dan weet je het vanzelf!

Als je NIET wil opzeggen, dan moet je NIKS sturen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Flappie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:54:
Hier ben ik dan als Telfort gebruiker.

Ik heb
  • Sony Ericcson W810 EDGE toestel
  • Gebruik of en toe EDGE voor verzenden email via mobiel
  • Heb een 150 minuten abbonement
  • Abbonement dat loopt tot 1 decemember 2008
Kan ik ook opzeggen? Uiteraard kan mailen via GPRS ook wel, maar het feit dat ik erop achteruit ga, moet betalen voor m'n voicemail straks (toch?) en moet betalen voor de helpdesk (toch?) word ik niet vrolijk van.

Tevens wijzigen ze dingen zonder dat ze me dit mede delen.

Dus: kan ik ook opzeggen? Wat denken jullie?
Dus... als je even de moeite neemt om de vorige posts te lezen kom je er vanzelf achter... succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had al eerder iets gemeld over het bericht dat "Telfort Breedband" (UMTS) in de toekomst mogelijk duurder wordt. Dit wordt gestaafd door verdere berichtgeving:
EDGE abonnementen uit laten sterven
Aangezien veel van de huidige EDGE klanten van Telfort een contract hebben afgesloten met Telfort voor de levering van EDGE diensten voor een bepaald tarief, kan KPN deze klanten geen andere of aanvullende tarieven opleggen voor het gebruik van het UMTS / HSDPA netwerk van KPN. KPN zal dit naar verwachting oplossen door een verlenging van het huidige (in verhouding zeer voordelige) EDGE abonnement af te schaffen, opdat het voor klanten onmogelijk wordt om het EDGE abonnement te verlengen. Wanneer klanten na afloop van het contract het EDGE contract willen verlengen, is de enige keuze die ze hebben te verlengen naar een UMTS / HSDPA abonnement, wat volgens analisten een forse prijsstijging zal betekenen. Met deze structuur laat KPN vervolgens het voordelige EDGE abonnement, welke de erfenis is van het Telfort netwerk, langzaam uitsterven.
Dus misschien is het voor mensen met een UMTS-foon wel intressant om alsnog een breedband-abo af te sluiten. Ik ben geen Telfort-fan, maar misschien neem ik ook nog wel eens "breedband".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Was misschien toch handig geweest als ik een 2-jarig abo had genomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
Flappie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:54:

Dat je niet vrolijk word van de aanbiedingen kan ik begrijpen maar bovenstaande is best bull. Bijelke provider betaal je voor je voicemail en de helpdesk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

miss_bleu schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:44:
[...]

Dat je niet vrolijk word van de aanbiedingen kan ik begrijpen maar bovenstaande is best bull. Bijelke provider betaal je voor je voicemail en de helpdesk. :)
Dat is geen bull. Toen het contract werd afgesloten waren de voorwaarden/diensten van Telfort juist gunstiger, wat voor mensen een reden is om een abonnement bij Telfort te nemen. Als Telfort ineens die voorwaarden/diensten wegneemt dan houdt Telfort zich niet aan haar zijde van het contract, wat een juridische reden is om het contract te mogen ontbinden.

Maareh, gaat voicemail echt geld kosten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:36:
Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff...

Nieuw op www.telfort.nl/gebruikumts :

[...]

Gaat weer lekker 8)7

Ze sluiten je helemaal af op 31 mei trouwens. Tot die tijd kun je (voor zover ik het begrijp) nog EDGEn op het Telfortnet.
Wat betreft dat EDGEn: het begint inmiddels meer het karakter van een loterij te vertonen (bij mij althans). Loop al de hele dag te switchen tussen de instellingen van KPN en Telfort, word er gewoon naar van :(
Helemaal geweldig als je dan net een paar minuten de over grens bent om te gaan tanken en ineens een zooi mail binnenkrijgt omdat je uit pure frustratie vergeten was je pushmail uit te zetten...blijkt het dus in het buitenland allemaal wel te werken (jammer alleen dat die functionaliteit daar wat prijziger is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je voor KPN UMTS nou instellingen nodig of gaat dat automatisch (aangezien het een andere frequentie is voor data-only)?
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.