Nogmaals, ik zou het heel leuk vinden als ik een UMTS toestel of een bak geld krijg, maar een rechter zal in dit geval gewoon de hamvraag stellen: wat levert het stopzetten van EDGE voor werkelijke schade op bij de klant?Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:20:
[...]
Goeie kans dat een rechter Telfort zou dwingen om UMTS-telefoons als vervanging van oude EDGE-telefoons en -kaarten te leveren
- verminderde snelheid op zijn abo. Dit is een duidelijke verslechtering en de rechter zal ongetwijfeld bevestigen dat de klant daardoor het recht heeft om per direct het contract op te zeggen.
- verminderde dagwaarde van zijn EDGE toestel. Zoals ik al zei, die is er niet.
Je kan wel allerlei andere scenarios gaan bedenken die jouw veel meer kosten en dan hard gaan roepen dat Telfort dat verschil dan maar moet gaan betalen (gooi met termen als "misleiding" en "billijkheid"), maar een beetje rechter ziet daar dwars doorheen. Ik heb zelf genoeg conflicten rondom contracten (niet in de Telecom overigens) meegemaakt om te weten dat geen enkele rechter in zo'n dispuut meer dan werkelijke schade zal gaan toekennen. Of de tegenpartij moet een wel heel beroerde advocaat hebben (en daarop hoop ik graag met je mee).