EDGE van Telfort, de moeite waard?

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 12.782 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Stereotomy schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:54:
Overigens grappig dat er zoveel gespeculeerd wordt: volgens een andere user moest weinig beschikbare informatie juist leiden tot minder gespeculeer. :rolleyes:
Dat schreef ik idd. Maar er stond ook een zin achter... In mijn post maak ik toch duidelijk een onderscheid tusen speculeren bij bestaande klanten en nieuwe (die ff voordeel komen scoren) klanten.

*oude post van mij*
Ik vind het een beetje voorbarig om nu al te gaan klagen. Wrs doet Telfort zo vaag over de omschakeling omdat ze speculatie willen voorkomen. Mensen die nog ff snel een goedkoop EDGE abo afsluiten om straks voor een appel en een ei op het KPN UMTS netwerk te zitten. Die communicatie strategie heeft wel als nadeel dat sommige huidige Telfort gebruikers al van het slechtste uitgaan en ontevreden worden. Op zich wel begrijpelijk, maar naar mijn inziens te voorbarig en wrs nergens voor nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door LaserJet op 04-02-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 21:45
Stereotomy schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:54:
Nee, het aanknopingpunt ligt hem in het feit dat iedereen tussen februari en juni van het Telfort netwerk afgegooid wordt, en op het KPN netwerk aangemeldt wordt, waarbij het Telfort netwerk komt te vervallen. Iedereen kan op een willekeurig moment tussen nu en juni verplaatst worden, dus dat is dan behoorlijk geleidelijk.

Zaak is als je iets publieks schrijft zoals de FAQ, dat je het allemaal zo vaag mogelijk en open voor interpretatie moet houden, omdat er intern altijd nog wel wat deadlines gemist kunnen worden, dat er nog plannen voor compensatie gemaakt moeten worden, etc. Dat is bij alle commerciele bedrijven zo.

Overigens grappig dat er zoveel gespeculeerd wordt: volgens een andere user moest weinig beschikbare informatie juist leiden tot minder gespeculeer. :rolleyes:
Ok, Nee is duidelijk. Maar wat doe jij er zelf aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dick99999 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:38:
[...]

Ok, Nee is duidelijk. Maar wat doe jij er zelf aan?
Mijn abonnement is nog niet ingegaan. Over twee weken begint het. Dan ga ik schriftelijk met de klantenservice communiceren en aansturen op een contractbreuk, omdat in November 2006, toen ik het abonnement kocht, nog werkelijk niks bekend was over de plannen van KPN met het Telfort netwerk en EDGE.

Daarna ga ik een SIM-Only abonnement aanschaffen bij Telfort met exact hetzelfde pakket als wat ik nu heb (scheelt me 10 EUR in de maand met het abonnement die ik nu heb) en ga ik zitten wachten totdat Telfort me van het netwerk afschopt naar KPN toe, en dan ga ik het KPN netwerk gebruiken over GPRS met mijn Telfort SIM. |:(

Niks meer aan te doen, hier zijn gewoon hogere machten aan het werk. ;)

EDGE is een verloren zaak in Nederland als het Telfort netwerk down gaat. Ik denk niet dat een van de andere providers nog gaan investeren in EDGE, als UMTS en zelfs HSDPA al om de hoek komen kijken. De ideale tijd om te investeren in EDGE was, zoals Telfort het aangegrepen heeft, enkele jaren terug.
quote: Laserjet
Die communicatie strategie heeft wel als nadeel dat sommige huidige Telfort gebruikers al van het slechtste uitgaan en ontevreden worden.
Hoe kom je daar nou weer bij? We gaan niet van het slechtste uit, we gaan uit van een scenario dat KPN en Telfort zo min mogelijk geld kost, of zo veel mogelijk geld oplevert. De prioriteiten liggen bij kostenminimalisatie en winstoptimalisatie, en alles wat KPN en Telfort beslissen over hun strategie is daarop gebaseerd.

En nu bekend is geworden dat het Telfort netwerk in juni 2007 down gaat, als alle klanten tussen februari en juni omgezet worden naar het KPN netwerk, is wel duidelijk geworden dat KPN - zoals te verwachten - geen zin, tijd en geld heeft om twee dure netwerken in de lucht te houden, maar zo snel mogelijk synergie voordelen wil gaan behalen op het technische vlak door het Telfort netwerk asap plat te leggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Stereotomy op 04-02-2007 15:56 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat mij trouwens niet bevalt, is dat Telfort ons 'een passend aanbod zal doen om de overstap naar HSDPA mogelijk te maken'...

Ik ben van Samenbellen 500 naar Telfort 400 gegaan omdat dat nét wat gunstiger was in prijs: de 27,50-bundel zou zo nog maar 9,95 kosten en dat haalde ik er met het duurdere abo weer uit...

Als ze nou HSDPA @ lage snelheid straks voor 20 euro of meer aanbieden, dan ben ik alweer duurder uit dan ik zou zijn geweest als ik gewoon bij Samenbellen was gebleven. Dat ga ik dus niet pikken: vorm van koppelverkoop die het aantrekkelijk maakt om een duurder abo te maken. Dan kunnen ze het niet maken om ineens EDGE veel duurder te maken dus dan mogen ze me lekker terugzetten op dat Samenbellen-abo, ofzo...

Maargoed, laten we afwachten hoe goed of erg het zal worden... Als iemand een aanbod krijgt, graag hier plaatsen!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Hoera! Gisteren op mijn pc ge-internet via een EDGE verbinding op mijn nieuwe E900 :)

Het ging in een keer goed. Verbinding via de Wizard in de Samsung software aangemaakt.
Deze zet automatisch enkele settings goed zoals het te bellen nr (#99* ofzoiets).
Nou hopen dat ik in de zomer in Spanje kan EDGEN om mijn mail op te halen etc :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:19:
Hoera! Gisteren op mijn pc ge-internet via een EDGE verbinding op mijn nieuwe E900 :)

Het ging in een keer goed. Verbinding via de Wizard in de Samsung software aangemaakt.
Deze zet automatisch enkele settings goed zoals het te bellen nr (#99* ofzoiets).
Nou hopen dat ik in de zomer in Spanje kan EDGEN om mijn mail op te halen etc :)
Dat kan, maar gebruik dan: FRANCE TELECOM ESPANA (AMENA - RETEVISION),

Data kost 7,14 euro per MB, per sessie (of per dag, is onduidelijk) afgerekend per 10 kB. Heb je geen mail, dan kost het (inloggen, checken via onbeveiligde pop3) je zo'n 7 cent per keer dus :Y) Voor dat geld doet het geen pijn om regelmatig je mail te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

En ja hoor: Telfort GPRS deed het niet in hartje Utrecht, KPN-netwerk deed het wel maar dan nog een stuk trager dan normaal.

Pffffffffff...... :{ En via KPN bellen naar andere nummers was ook een paar dagen (!) onmogelijk. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sinds een paar dagen is mijn Telfort abonnement geactiveerd. EDGE is *zo'n* enorme verademing ten opzichte van GPRS. Zo ongeveer 3-4x sneller, en dat merk je toch wel. En mindere latency dan UMTS, da's ook fijn. Rauwe snelheid heeft geen zin als je eerst 5 seconden moet wachten voordat er uberhaupt data binnenkomt. :)

Maarja, voor juni 2007 word je op een willekeurig moment overgezet op het KPN-netwerk, en dan is het bye-bye EDGE. Klotezooi, dat staat niet in mijn contract, dus Telfort heeft nog een appeltje met me te schillen dan.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nou, die latency is bij EDGE anders ook niet altijd fijn :P Overdag wil het nog wel eens lang duren voordat het ding überhaupt begínt met mail ophalen 8)7

EDGE werkt nu weer trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Stereotomy schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:01:
Sinds een paar dagen is mijn Telfort abonnement geactiveerd. EDGE is *zo'n* enorme verademing ten opzichte van GPRS. Zo ongeveer 3-4x sneller, en dat merk je toch wel. En mindere latency dan UMTS, da's ook fijn. Rauwe snelheid heeft geen zin als je eerst 5 seconden moet wachten voordat er uberhaupt data binnenkomt. :)

Maarja, voor juni 2007 word je op een willekeurig moment overgezet op het KPN-netwerk, en dan is het bye-bye EDGE. Klotezooi, dat staat niet in mijn contract, dus Telfort heeft nog een appeltje met me te schillen dan.
Ik neem aan dat je mindere latency dan GPRS bedoelt, UMTS is namelijk echt een stuk lager (dat is ook het grote voordeel, snelheid scheelt niet eens zo gek veel t.o.v. EDGE).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Zei ik dat? Dat bedoelde ik niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Stereotomy op 19-02-2007 23:08 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sja, GSM was nooit gemaakt voor lage latency of voor data überhaupt. GPRS/EDGE enzovoorts is eigenlijk maar geïmproviseerd spul :P

Wel zwaar irritant dat Telfort EDGE zo vaak niet werkt trouwens... gistermiddag dus bijvoorbeeld. Via GPRS is het echt een stuk trager. Hier betaal ik niet voor...

Via Telfort kon je niet internetten, via KPN kon je niet bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Vandaag heb ik 'de' brief van telfort gehad. Er wordt met geen woord gerept over Edge, slechts dat er goed nieuws is dat ik begin maart! overga naar KPN! Klantenservice was niet bereikbaar, maar ik vrees het ergste nl dat mijn Edge toestel terug zal vallen op het onbruikbare GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dick99999 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:49:
Vandaag heb ik 'de' brief van telfort gehad. Er wordt met geen woord gerept over Edge, slechts dat er goed nieuws is dat ik begin maart! overga naar KPN! Klantenservice was niet bereikbaar, maar ik vrees het ergste nl dat mijn Edge toestel terug zal vallen op het onbruikbare GPRS.
Kun je misschien wat meer details geven? Waar woon je, wanneer loopt je abbo af? Dan kunnen we misschien een patroon zien. Overigens kun je op het KPN netwerk natuurlijk geen gebruik maken van EDGE.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Dat er gen EDGE is wil ik van de provider horen. Zij kunnen vanwege hun positie niet simpelweg EDGE uit de lucht halen volgens mij. Mijn abo loopt na de zomer af, ik heb een apart data abonnement.

---- edit 1
De brief vangt aan met in het blauw:
"Goed en belangrijk nieuws voor u" en " wij vragen u deze brief zorgvuldig te lezen en goed te bewaren"
-tarieven blijven gelijk, maar er staat niets over data, alleen 'bellen' en 'sms' worden genoemd.
-overstap in week van 26 feb tot 2maart
en dan onderaan:
"het is mogelijk dat wij niet alle klanten van Telfort kunnen bereiken met dit belangrijke nieuws. Wij vragen daarom uw hulp door kennissen, vrienden en familie..." de rest kan je wel raden, jammer dat er geen tweakers in die rij staat. Meer nieuw op www.telfort.nl/kpnnetwerk

---- edit 2
terwijl ik edit 1 schreef viel mij de advertentie van Telfort hier op tweakes.net op: Telfort uitverkoop, die verwijst naar de actie: "Neem nu een voordelige Mobiel internet-bundel. Geniet van de Telfort Spot-diensten: muziek, games, Google, nieuws en nog veel meer." van 27.50 voor 9.50 . De bundel staat op http://www.telfort.nl/pro...rnet/breedband_v_telfort/ . En wat staat daar......... EDGE!!!

Er staat daar:
Breedband van Telfort

Met breedband van Telfort kun je overal razendsnel mobiel internetten via laptop, pocket-PC of je mobiele telefoon via een landelijk dekkend breedband netwerk.
Wat zijn de voordelen van Breedband van Telfort?

* Landelijke breedbanddekking (dus overal waar je ook kunt bellen)
* Transparante en supervoordelige tarieven om onbezorgd mobiel te kunnen internetten (tot 1 GB per maand)
* Via PC-kaart of EDGE-toestel direct te gebruiken (nu al meer dan 90 EDGE-toestellen in de markt)
* Razendsnel surfen en downloaden van Telfort Spot-diensten met een EDGE-toestel
* Alle instellingen gemakkelijk en gratis te verkrijgen

Breedband via EDGE
Telfort biedt mobiel breedband via EDGE aan. Dit maakt snelle mobiele internetdiensten mogelijk, die vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld UMTS. Zo kun je overal waar je ook kunt bellen, voortaan mobiel internetten met je laptop, pocket-PC of mobiele telefoon. Klik hier voor meer informatie over het EDGE-netwerk van Telfo

[ Voor 113% gewijzigd door Dick99999 op 20-02-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:05

Puf

Telfort's EDGE network closed down (Netherlands) Jan 2007

KPN has confirmed the closing down of the EDGE network operated by Telfort, the mobile operator acquired by the Dutch incumbent in 2005. Telfort and KPN Mobile networks will be merged by summer 2008. Telfort's EDGE customers will have to upgrade their handsets to be able to access high-speed data and content services on KPN's 3G/HSDPA network. nMobile retailer The Phone House plans to launch an MVNO in the Netherlands in Q2. It will use KPN's network and will trade under the name of Mobile ...

Log in to read whole story

bron:
http://www.telecomfinance...8CC120C5E12571F855C70B4B2

iemand het hele verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit geeft een hoop klanten een legitieme reden om hun abonnement voortijdig op te zeggen. Slechte zaak dit en ik ben gelukkig al overgestapt, ook voortijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:04:
Dit geeft een hoop klanten een legitieme reden om hun abonnement voortijdig op te zeggen. Slechte zaak dit en ik ben gelukkig al overgestapt, ook voortijdig.
Of de klanten worden overgezet op een beter netwerk met UMTS voor die prijs. Daardoor wordt de prijs kwaliteit verhouding opeens een stuk beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Jullie vergeten die arme Treo 680 en HP gebruikers die net een nieuwe SmartPhone gekocht hebben die geen UMTS aan kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:06:
[...]

Of de klanten worden overgezet op een beter netwerk met UMTS voor die prijs. Daardoor wordt de prijs kwaliteit verhouding opeens een stuk beter. :)
Tja misschien, het blijft alleen dan wel zuur voor de klanten met een EDGE telefoon, die geen UMTS ondersteunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:16

Padvinder

doet z'n best

DaannO schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:06:
[...]

Ja, maar zonder UMTS toestel heb je daar best weinig aan hè?

* Padvinder is nog steeds heeeeel benieuwd naar de "passende aanbieding"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dick99999 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:11:
Jullie vergeten die arme Treo 680 en HP gebruikers die net een nieuwe SmartPhone gekocht hebben die geen UMTS aan kan.....
Heb je een internetbundel bij je abo of niet? (ik probeer erachter te komen of die mensen later worden overgezet)

Verder is de kans idd groot dat je dan op GPRS terugvalt als je geen UMTS-toestel hebt ja. En dat het op hun site nog steeds staat (EDGE) vind ik eigenlijk behoorlijk misleidend omdat EDGE toch een hoop voordelen heeft boven UMTS qua met name dekking en uploadsnelheid (bijv. erg handig voor nieuwsfotografen).

En over die prijs/kwaliteitverhouding: ze zijn toch wel een stukje duurder geworden hoor (maar nog steeds de goedkoopste...)

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 20-02-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik denk dat we heel snel, volgens de telfort site weken, worden overgezet naar KPN:
Stap III
De komende weken zullen wij uw mobiele nummer afsluiten van het Telfort-netwerk en activeren op het KPN-netwerk. Wij verwachten dat u hier niets van merkt. Op uw scherm ziet u gewoon Telfort of KPN, of een combinatie van Telfort en KPN. Let op: u blijft klant van Telfort en blijft dus bellen tegen de u bekende Telfort tarieven en voorwaarden! Voor prepay bellers is het belangrijk dat u gewoon opwaardeerkaarten koopt van Telfort of blijft opwaarderen met Mobiel Opwaarderen van Telfort! Circa één week voorafgaand aan het omzetten van uw nummer naar het KPN-netwerk, zullen wij u een brief sturen met daarin de uitleg over wat er gaat gebeuren en hoe u kunt helpen dit complexe proces goed te laten verlopen. Wij kunnen deze brief uiteraard alleen sturen als wij in het bezit zijn van uw (juiste) adresgegevens. Aan prepay klanten van wie wij geen adresgegevens hebben, zullen wij circa een week van te voren een sms-berichtje versturen.

[SOS] Belangrijk!
Het is mogelijk dat wij niet alle klanten van Telfort kunnen bereiken met dit belangrijke nieuws. Wij vragen daarom uw hulp door kennissen, vrienden en familie te wijzen op deze website en hen te vragen het toestel aan te houden de komende tijd. Hierdoor kunnen zij straks ook bellen via het netwerk van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

[SOS] Belangrijk!
Het is mogelijk dat wij niet alle klanten van Telfort kunnen bereiken met dit belangrijke nieuws.
Dit is wel het meest debiele wat ik ooit heb gehoord van een provider. Hoezo ze kunnen hun eigen klanten niet bereiken? Diezelfde klanten krijgen toch ook elke maand een factuur door de bus op hun opgegeven adres? Prepaid klanten krijgen toch een SMSje? |:(

Save your own souls! 8)7

En inderdaad, de EDGE-only gebruikers worden zeer, zeer zwaar genaaid door Telfort. Eerst flink veel reclame maken voor ' EDGE-breedband' , daarna neemt KPN Telfort over en reclame gaat gewoon door, en er wordt met geen woord, werkelijk geen woord gerept over het voortbestaan van EDGE. En de klantenservice van Telfort weer weer van niks natuurlijk.

Telfort denkt natuurlijk: "oh, die EDGE-only people die het ook weten dat ze EDGE-only zijn, zijn toch alleen van die puisterige tiener-hobbyisten, als we die verliezen als klant kunnen we dat heus wel aan" en besluit tot deze marketingstrategie. Zou ik ook doen, als ik het senior management was van een groot telecombedrijf, kijken hoe je synergiekosten kunt minimaliseren. Om te kotsen dit.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Overgins moet de klantdici van EDGE bij Telfort wel even goed bekeken worden. Volgens mij hebben ze niet gek veel klanten die gebruik maken van EDGE, op tweakers na dan. Ik heb in mijn carrière maar 3 mensen afgesloten die echt EDGE wouden hebben, de rest nam genoegen met GPRS.

Ik zal is bij de sales person vragen hoe Telfrot hier tegen over staat en wat ze nou daadwerkelijk van plan zijn met deze klanten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Uiteraard heb ook ik daar geen harde cijfers voor, maar ga er maar van uit dat de mensen die echt uit zichzelf, omdat ze een smartphone met EDGE bezitten, EDGE hebben genomen bij Telfort, een zeer klein percentage is. De tweakers/hobbyisten zeg maar.

1) De meeste normale (zakelijke) klanten weten niet eens het verschil tussen GPRS, EDGE en UMTS
2) Daardoor heeft de marketing van Telfort het ook altijd over "Telfort Breedband", in plaats van de verschillende technieken, te ingewikkeld voor de doorsnee klant
3) Telfort heeft, vermoed ik, een groot deel van de EDGE klanten via hun PCMCIA kaart: deze kaart was maanden geleden al ingeruild voor een EDGE+UMTS kaart voor nieuwe klanten, en ik neem aan dat de 'passende aanbieding' voor deze klanten een gratis omruil is naar de nieuwe PCMCIA kaart.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ook wordt er pas in 2008 gestopt met het aanbieden van EDGE aan klanten. Dat is de lever datum dat het netwerk verkocht is aan een andere partij en dus overgedragen moet worden. We hebben het over anderhalf jaar voordat klanten echt iets zullen merken. Waarschijnlijk wel eind dit jaar al, maar je moet het allemaal nog wel met een korreltje zout nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan mag je mij uitleggen hoe ik nog van EDGE gebruik kan maken als ik binnen nu en juni 2007 (maar volgens de laatste berichten hierboven, en de update op de Telfort faq, al binnen enkele weken) van het Telfort netwerk afgetrapt word en op het KPN netwerk gezet word. :)

bron

[ Voor 18% gewijzigd door Stereotomy op 20-02-2007 23:37 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Stereotomy schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:33:
Dan mag je mij uitleggen hoe ik nog van EDGE gebruik kan maken als ik binnen nu en juni 2007 (maar volgens de laatste berichten hierboven binnen enkele weken) van het Telfort netwerk afgetrapt wordt en op het KPN netwerk gezet word. :)

bron
Daar wordt niet gesuggereerd dat het oude netwerk ermee ophoud. Het nieuwe netwerk zal KPN heten, echter met een paar ovebodige masten. Je moet er dus niet vanuit gaan dat je over 2 weken geen EDGE meer hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

DaannO schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:37:
[...]

Daar wordt niet gesuggereerd dat het oude netwerk ermee ophoud. Het nieuwe netwerk zal KPN heten, echter met een paar ovebodige masten. Je moet er dus niet vanuit gaan dat je over 2 weken geen EDGE meer hebt. ;)
We shall see. :)

Maar je zult het met me eens zijn dat als de KPN masten de Telfort masten outnumberen met laten we zeggen 2:1, waarbij de KPN masten absoluut geen EDGE ondersteunen, dat mijn EDGE-capaciteiten in Nederland danig ontregeld worden, vooral omdat over het algemeen de KPN masten een hogere dekkingsdichtheid hebben dan de Telfort masten, en mijn telefoon dáár dus liever gebruik van maakt?

En wellicht heb je dan ook een goed argument waarom ze nergens en met geen woord reppen over het voortbestaan van EDGE, op de Telfort-site? :)

[ Voor 45% gewijzigd door Stereotomy op 20-02-2007 23:41 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
offtopic:
Zo snel ben ik niet eens met reageren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

DaannO schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:38:
[...]

offtopic:
Zo snel ben ik niet eens met reageren :X
Ik was iets te snel, heb een edit gemaakt. :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Pfff, [SOS] :') Hoe triest :+

Ik ga dus niet handmatig KPN selecteren. Traag GPRS :{ Hoop toch echt wel dat ik direct HSDPA op kan nadat ik op KPN ben geplaatst :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

en @ DaannO, kijk zelf eens op deze pagina:
Op deze pagina staat meer informatie over EDGE.

Is er straks ook EDGE?
Zolang u nog niet echt over bent gezet op het KPN netwerk, kunt gebruik maken van EDGE. In de loop van 2007 gaat EDGE over in HSDPA. U ontvangt daarover persoonlijk bericht.

anneer hoor ik wat ik moet doen met mijn straks dus verouderde EDGE apparatuur?
U ontvangt zo snel mogelijk persoonlijk bericht.

Kan ik nog gewoon mailen?
Ja, tijdens de roaming periode mailt u of via EDGE of via GPRS. Na de integratie via GPRS of HSDPA.
http://www.telfort.nl/kla...h=KPN+roaming&submit=zoek

Het is dus, volgens Telfort, bullshit dat ik nog van EDGE gebruik kan maken als ik binnenkort - tegen mij wil - omgezet word naar het KPN-netwerk. :)

@Sorcerer, deze pagina belooft in ieder geval HSDPA nadat je omgezet bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 21-02-2007 02:22 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:37:
[...]

Daanno ik betwijfel of het zo werkt hoor. Volgens mij worden de Telfort klanten permanent overgezet op KPN (na eerst alleen te mogen roamen) en staan de Telfort masten niets te doen*. Jouw optie zou onlogisch zijn. Immers dan ga je dus eerst roamen toestaan. Daarna ga je veel moeite doen om het Telfort netwerk te integreren in het KPN netwerk om vervolgens het Telfort netwerk weer uit te zetten.

*Volgens mij zijn er ook derden die van de Telforten masten gebruik maken, zoals Hema mobiel, AH mobiel etc. Of die nu precies bij Telfort zitten of een andere aanbieder gaat het even niet om :P. Het gaat om het idee. Volgens mij worden die klanten pas later overgezet naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat klopt denk ik, Hoedje. Sommige andere providers hebben zelfs nog geen roaming-toegang tot KPN.

Maargoed, we zullen zien mbt HSDPA. Ik heb op mijn "datatelefoon" (heb ook een prepay, zakelijk, zodat die na 17u uit kan) nog geen sms'je ontvangen van dat ik overgezet ben, op die andere wel en er zijn zelfs al mensen die een brief hebben gekregen.

Ik vraag me dus af of mensen met een bundel misschien later pas worden omgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mwehe, [SOS] is veranderd in [ATTENTIE]... ;)

Zouden ze hier soms meelezen? Zo ja, maak es duidelijk hoe het zit met EDGE/HSDPA als ik straks over ben! Wat kan ik dan? As we speak flikkert KPN me gelijk van UMTS af als ik probeer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:24:
Mwehe, [SOS] is veranderd in [ATTENTIE]... ;)
Is er iemand die hun zielen gered heeft? O+

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Stereotomy schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 02:21:
en @ DaannO, kijk zelf eens op deze pagina:

[...]

http://www.telfort.nl/kla...h=KPN+roaming&submit=zoek

Het is dus, volgens Telfort, bullshit dat ik nog van EDGE gebruik kan maken als ik binnenkort - tegen mij wil - omgezet word naar het KPN-netwerk. :)

@Sorcerer, deze pagina belooft in ieder geval HSDPA nadat je omgezet bent.
Er staat dat je kan kiezen tussen de 2. Tot eind dit jaar zal alles geroamed worden naar KPN zoals bij Lebara en Qick en nog een paar anderen. Tot die tijd kan je gebruik maken van EDGE, dunkt me. Het is geen garantie maar wel een logische stap mbt de migratie van alle bedrijven.
Hoedje schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:35:
[...]

Daanno ik betwijfel of het zo werkt hoor. Volgens mij worden de Telfort klanten permanent overgezet op KPN (na eerst alleen te mogen roamen) en staan de Telfort masten niets te doen*. Jouw optie zou onlogisch zijn. Immers dan ga je dus eerst roamen toestaan. Daarna ga je veel moeite doen om het Telfort netwerk te integreren in het KPN netwerk om vervolgens het Telfort netwerk weer uit te zetten.

*Volgens mij zijn er ook derden die van de Telforten masten gebruik maken, zoals Hema mobiel, AH mobiel etc. Of die nu precies bij Telfort zitten of een andere aanbieder gaat het even niet om :P. Het gaat om het idee. Volgens mij worden die klanten pas later overgezet naar KPN.
De Telfort masten zullen inderdaad uitgeschakeld gaan worden, maar ik denk niet gelijk. Ik denk pas ergens in 2008 zodat alles soepel verloopt. Zo meteen is bijv Lebera nog niet overgezet helemaal en dan gaat het netwerk al uit. En zulke dingen kosten altijd tijd. Ik denk dat het nog wel even duurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

DaannO schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:02:
[...]

Er staat dat je kan kiezen tussen de 2. Tot eind dit jaar zal alles geroamed worden naar KPN zoals bij Lebara en Qick en nog een paar anderen. Tot die tijd kan je gebruik maken van EDGE, dunkt me. Het is geen garantie maar wel een logische stap mbt de migratie van alle bedrijven.
Welk gedeelte van dit plaatje snap jij niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.telfort.nl/images/klantenservice/informatie/roaming/kpn_networking_step_03.gif

Als je overgezet bent naar KPN, kun je niet meer terug naar Telfort. Juni 2007 is volgens Telfort de netwerkintegratie afgerond, en zal EDGE verdwijnen en 'opgevolgd' worden door HSDPA.

Het is ook totaal niet logisch wat jij zegt. *Als* ze de masten van Telfort en KPN willen mengen, dan heeft zo'n 60-70% van de masten GEEN EDGE capabiliteit. In de praktijk zal dit dus betekenen dat je constant in verbinding staat met KPN masten, omdat die gemiddeld genomen een veel sterkere dekking hebben dan Telfort masten.

Van Telfort:
Netwerkmigratie

Het netwerk van Telfort gaat geïntegreerd worden met dat van KPN. Dat alles vindt allemaal plaats in de eerste helft van 2007. De eerste stap is al gezet. De volgende stappen zijn:
de mobiele telefoon geschikt maken voor het KPN-netwerk
vervolgens de klanten van het Telfort netwerk naar het KPN-netwerk overzetten
Is er straks ook EDGE?

Zolang u nog niet echt over bent gezet op het KPN netwerk, kunt gebruik maken van EDGE. In de loop van 2007 gaat EDGE over in HSDPA. U ontvangt daarover persoonlijk bericht.

[ Voor 40% gewijzigd door Stereotomy op 21-02-2007 13:20 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Om deze discussie niet de verkeerde kant op te laten gaan, ga ik eerst even informeren bij Telfort zelf en dan zal ik hierop terug komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Eens, bedankt en laat het ons weten. Maar besef wel dat lager geplaatste werknemers van Telfort vaak ook van niets weten, en het middel-management het vaak niet wil zeggen. Ik heb zowel direct als via-via ook al geinformeerd bij Telfort en in mijn zoektocht is het bovenstaande meer dan eens bevestigd.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Het integreren van beide netwerken is met name financieel oninteressant bevonden, geloof ik. Dus ze zullen echt HSDPA moeten activeren bij gebruikers die al definitief over zijn naar KPN, anders zitten die gebruikers vast op GPRS-snelheid! En daar heb ik dus geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Jij hebt tenminste nog HSDPA :'(

:P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat hoop ik, dat ik dat dan nog heb :+ En dat het niet ontzettend hard wordt afgeknepen (iig zou ik het netjes vinden als we de EDGE-snelheid minimaal kunnen behouden, maar het zou nog netter zijn als originele Telfort-klanten hun abo-periode ongeknepen uit kunnen zetten, misschien ben ik dan na die maanden zo gewend dat ik wel een 1.8M-abo neem ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
;( ik zit nu permanent op het kpn netwerk. Maar ze hebben nu geloof ik alle medewerkers op KPN overgeplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

miss_bleu schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:11:
;( ik zit nu permanent op het kpn netwerk. Maar ze hebben nu geloof ik alle medewerkers op KPN overgeplaats
Ej, heb je EDGE? :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

miss_bleu schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:11:
Waar woon je? Ik heb gisteren een aantal SMS'jes ontvangen van telfort. Maar zit nog steeds (gelukkig) op telfort.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

idd miss_bleu, zou je kunnen kijken hoe het zit met je dataverbinding? Kun je nu gebruik maken van UMTS/HSDPA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFreak81
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
zit zelf bij telfort maar weet nergens van :o

maar ik kan dus binnenkort een nieuw toestel bestellen en aangezien ik nu al gebruik maak van edge (mobiel breedband) van telfort vraag ik me af wat nu het beste is....
zoals ik het nu heb begrepen heeft het kpn netwerk straks alleen HSDPA of GPRS

zal ik nu gelijk kijken voor een toestel wat HSDPA geschikt is of zal ik aan een UMTS toestel genoeg, aangezien ik geen zin heb om terug te vallen op GPRS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

zit zelf bij telfort maar weet nergens van
Verbaast me niets ;)

Wat doe je bij Telfort?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ThaFreak: UMTS is genoeg (hoewel minder snel dan HSDPA, maar dat wist je al). Het is vergelijkbaar met EDGE en GPRS. Als je een GPRS-toestel heb dan kun je ook gewoon een EDGE-netwerk (op GPRS-snelheid) gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFreak81
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:18:
ThaFreak: UMTS is genoeg (hoewel minder snel dan HSDPA, maar dat wist je al). Het is vergelijkbaar met EDGE en GPRS. Als je een GPRS-toestel heb dan kun je ook gewoon een EDGE-netwerk (op GPRS-snelheid) gebruiken :)
bedankt voor de info
daar ging het me eigenlijk om dat ik met een UMTS telefoon ook gewoon op het HSDPA netwerk kan ook al is het op UMTS snelheid is
Stereotomy schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:46:
[...]

Verbaast me niets ;)

Wat doe je bij Telfort?
bel via telfort laat ik het zo zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

bel via telfort laat ik het zo zeggen
|:( 8)7 :D

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 21-02-2007 22:00 ]

Alors.

• miss_bleu
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:51:
[...]

idd miss_bleu, zou je kunnen kijken hoe het zit met je dataverbinding? Kun je nu gebruik maken van UMTS/HSDPA?
HSDPA lijkt me nog niet. Kan wel gewoon een dataverbinding opzetten maar heb echt geen idee hoe ik mijn snelheid op een Qtek kan zien. iemand een idee dan kan ik het vertellen

• miss_bleu
gertitombo schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:44:
[...]

Waar woon je? Ik heb gisteren een aantal SMS'jes ontvangen van telfort. Maar zit nog steeds (gelukkig) op telfort.
heeft niets te maken met wonen. Ik werk voor Telfort :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

miss_bleu schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:00:
[...]

HSDPA lijkt me nog niet. Kan wel gewoon een dataverbinding opzetten maar heb echt geen idee hoe ik mijn snelheid op een Qtek kan zien. iemand een idee dan kan ik het vertellen
Als je een Qtek hebt dan kun je bovenin zien of je via GSM of via UMTS/HSDPA belt: er staat een G of een U bovenin. Het is ook nog mogelijk dat je UMTS uit hebt staan (netwerkinstellingen: Bands: op Auto zetten, dus zowel GSM als UMTS (WCDMA)). Als je een dataverbinding opzet en er blijft een U in beeld staan bovenin, dan is die verbinding opgezet via UMTS/HSDPA.

Als je niet op het UMTS-net kunt én niet meer op het Telfort-net kunt, dan betekent dat dat je dataverbinding niet meer sneller zal zijn dan GPRS :/

• Dick99999
miss_bleu schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:00:
[...]

Ik heb elders snelheidstesten met DSLreports gepubliceerd. Als die laatste link in je browser op de HTC oproept, en de resultaten opgeeft kan je afleiden of je (UMTS,EDGE), GPRS of HSDPA hebt.

• miss_bleu
ik heb nog een G

• miss_bleu
Dick99999 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:41:
[...]

Ik heb elders snelheidstesten met DSLreports gepubliceerd. Als die laatste link in je browser op de HTC oproept, en de resultaten opgeeft kan je afleiden of je (UMTS,EDGE), GPRS of HSDPA hebt.
5 k unstable/too fast a resultat (3.368s) please hoose a lager file
50k 29kbit/sec 2.218s latency
100k 33kbit/sec 2.157 latency

• Dick99999
miss_bleu schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:50:
[...]

5 k unstable/too fast a resultat (3.368s) please hoose a lager file
50k 29kbit/sec 2.218s latency
100k 33kbit/sec 2.157 latency
Dat is bijna zeker GPRS..

--------toegevoegd
bij mijn Treo 650 met EDGE:
50kB test: 82 kbit/sec, 1.718 latency

[ Voor 13% gewijzigd door Dick99999 op 22-02-2007 18:39 ]

• Dick99999
N.a.v. de Telfort brief die ik ontvangen had heb een een zeer bereidwillige en goed geïnformeerde Telfort helpdesk medewerker gesproken. De EDGE groep is de laatste groep die geforceerd overgaat. Daar ontvang je eind mei/begin juni bericht over.
Als het toestel uitsluitend EDGE aan kan, krijg je een passende aanbieding voor een ander toestel. Je kan je abonnement NIET opzeggen. Mijn opmerking dat het contract 2-zijdig is, werd gepareerd met de passende oplossing die Telfort gaat bieden. Dat is ongeveer de boodschap van overigens het prettige gesprek..

Passend in mijn geval betekent vermoedelijk dat ik moet overstappen naar windows mobile en dat wil ik niet en vooral dat past niet in mijn kantoor. Ik ben benieuwd of daar ook een passende oplossing voor komt. Passend betekent voorts bijbetalen. Ik beraad mij wat te doen.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Misschien niet echt de optimale plaats, maar ik heb sinds enige tijd een HTC P3300 en wil bij mijn Telfort Sim-only abonnement een databundel (GPRS of EDGE makat me niet zoveel uit) afsluiten zodat ik zo nu en dan mijn mail kan checken.

Nu zie ik hier dat een aantal mensen een Maximaal Online abonnement heeft voor 9,50 per maand. Was dit een speciale aanbieding of iets dergelijks? En is dit nog te krijgen?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als het toestel uitsluitend EDGE aan kan, krijg je een passende aanbieding voor een ander toestel. Je kan je abonnement NIET opzeggen. Mijn opmerking dat het contract 2-zijdig is, werd gepareerd met de passende oplossing die Telfort gaat bieden. Dat is ongeveer de boodschap van overigens het prettige gesprek..
Oh leuk, dus ik MOET uit een handjevol ANDERE toestellen kiezen en daar ook nog voor gaan BETALEN ook?

Jezus. Als hun onderbroeken ook zo 'passend' zijn lopen ze daar al jaren met blauwe ballen rond. |:(

Alors.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dick99999: dat was te verwachten, dat je moet bijbetalen. Hoe en wat precies dat zul je nog wel horen denk ik dan.

Verder is dat dan misschien de reden dat ik nog geen sms'je heb ontvangen over dat m'n toestel klaar is voor KPN: ik heb een maximaal online-bundel en neem aan dat ze me ook breedband willen blijven geven en dus pas overgooien als ik op UMTS/HSDPA kan :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dick99999 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:59:
Als het toestel uitsluitend EDGE aan kan, krijg je een passende aanbieding voor een ander toestel. Je kan je abonnement NIET opzeggen.
Oh, dat kan wel hoor. Uitgebreide beetje dreigende brief (geschillencommissie telecommunicatie enzo) en dan kun je gewoon opzeggen aangezien je niet krijgt waar je voor betaalt: je hebt betaald voor breedband internet via EDGE en daar heb je evt. ook een toestel voor aangeschaft, wat daardoor dus minder waard wordt.

Dan moet je trouwens niet gaan denken dat je meteen een nieuw abo kunt afsluiten: dat pikken ze namelijk niet, en terecht.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan moet je trouwens niet gaan denken dat je meteen een nieuw abo kunt afsluiten: dat pikken ze namelijk niet, en terecht.
Hoe moet dat dan? Contract ontbinden, en dan naar een Telfort shop lopen om manueel weer een contract aan te gaan ofzo?

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:22:
[...]

Hoe moet dat dan? Contract ontbinden, en dan naar een Telfort shop lopen om manueel weer een contract aan te gaan ofzo?
Nee, naar de T-mobile ernaast :+ .

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:22:
[...]

Nee, er is een periode van 4 maanden dat je geweigerd wordt geloof ik, zou ik ook doen trouwens. Ik zou als bedrijf ook niet nog es een mobieltje erbij doen bij zo'n nieuw abo, of flinke korting geven of payback oid, kom nou :+

• Dick99999
Als je het contract wilt ontbinden, doe je dat niet om naar Telfort terug te gaan. Ik begrip die discussie dus 'niet helemaal'.

Als je echt verder wilt met Telfort, moet je een goede deal maken in de sfeer van die 'passende oplossing'. Bijvoorbeeld Telfort wil dat je overstapt, dan ook een GRATIS overstap met een gratis toestel dat gelijkwaardig is met je huidige toestel. Uiteindelijk zijn zij ook een contract aangegegaan met jou. En die overstap doen ze niet als ze daar later niet veel geld kunnen verdienen.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dick99999: ik dacht dat er hier iemand was die wilde ontbinden en dan gelijk een nieuw abo aanschaffen. Was dus even een melding dat dat niet zomaar kan ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als je het contract wilt ontbinden, doe je dat niet om naar Telfort terug te gaan. Ik begrip die discussie dus 'niet helemaal'.
Jawel, ik wil mijn Treo 650 houden, dus ik wil het beste GPRS netwerk van Nederland hebben (KPN) tegen de laatste prijs (Telfort). Dus dan kom je automatisch weer terug bij Telfort.

Maar dan wel compensatie omdat ze zomaar EDGE beeindigen.

Alors.

• ThaFreak81
  • Niet online
ik kan blijkbaar wel op het KPN netwerk maar....
Ik kan op geen enkele mogelijkheid een dataverbinding maken :/
bij het zoeken naar netwerk krijg ik in de lijst met gevonden netwerken wel het 3G netwerk van kpn maar zodra ik verbind krijg ik het gewone GSM netwerk

meer mensen met dezelfde problemen??

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:47:
[...]

Jawel, ik wil mijn Treo 650 houden, dus ik wil het beste GPRS netwerk van Nederland hebben (KPN) tegen de laatste prijs (Telfort). Dus dan kom je automatisch weer terug bij Telfort.

Maar dan wel compensatie omdat ze zomaar EDGE beeindigen.
Die compensatie zou ik op andere manier proberen te behalen. Ik denk niet dat je zomaar opnieuw een abo kunt nemen, heb eerder gelezen dat iemand dat probeerde en ze dat niet deden.

ThaFreak81: lees es wat reacties hoger door :+ UMTS/HSDPA is nog afgesloten voor Telfort-roamers.

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:15:
[...]
Die compensatie zou ik op andere manier proberen te behalen. Ik denk niet dat je zomaar opnieuw een abo kunt nemen, heb eerder gelezen dat iemand dat probeerde en ze dat niet deden.

ThaFreak81: lees es wat reacties hoger door :+ UMTS/HSDPA is nog afgesloten voor Telfort-roamers.
Ik heb een keer 2 maanden gratis abo gehad toen ze aan het kloten waren met MMS en ik niet kon MMS'en. Net zo lang gezeurd tot ik langs mocht komen op het hoofdkantoor hier in Amsterdam, kreeg ik koffie en koekjes, terwijl zo'n kerel van de technische dienst ging kijken of mijn gezeur met MMS toch echt niet aan mijn telefoon lag. :)

Lang geleden though, weet niet of ze nog steeds zo lief zijn. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 20:45 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:45:
[...]

Ik heb een keer 2 maanden gratis abo gehad toen ze aan het kloten waren met MMS en ik niet kon MMS'en. Net zo lang gezeurd tot ik langs mocht komen op het hoofdkantoor hier in Amsterdam, kreeg ik koffie en koekjes, terwijl zo'n kerel van de technische dienst ging kijken of mijn gezeur met MMS toch echt niet aan mijn telefoon lag. :)

Lang geleden though, weet niet of ze nog steeds zo lief zijn. ;)
Was dat toen ook al dat donkerbruine gebouw in A'dam Z-O, vlak bij de HMH? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 15:43
Arthur schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:15:
Misschien niet echt de optimale plaats, maar ik heb sinds enige tijd een HTC P3300 en wil bij mijn Telfort Sim-only abonnement een databundel (GPRS of EDGE makat me niet zoveel uit) afsluiten zodat ik zo nu en dan mijn mail kan checken.
Nu zie ik hier dat een aantal mensen een Maximaal Online abonnement heeft voor 9,50 per maand. Was dit een speciale aanbieding of iets dergelijks? En is dit nog te krijgen?
Die actie geldt zeker nog! Kijk maar eens op de website van Telfort. Nu zelfs bij de goedkoopste 1-jarige abonnementen (was eerst vanaf 1-jarig Telfort 200). Bij andere shops, zoals Algebeld.nl, Gsmweb etc... geldt het nog steeds alleen vanaf Telfort 200.
ThaFreak81 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:08:
ik kan blijkbaar wel op het KPN netwerk maar....
Ik kan op geen enkele mogelijkheid een dataverbinding maken :/
bij het zoeken naar netwerk krijg ik in de lijst met gevonden netwerken wel het 3G netwerk van kpn maar zodra ik verbind krijg ik het gewone GSM netwerk

meer mensen met dezelfde problemen??
Had het probleem eerst ook regelmatig met GPRS. Handmatig instellen op KPN en dan een aantal keer resetten hielp bij mij (MDA Pro). Maar 3G kan momenteel nog niet voor Telfort abbo's, daar wordt je sowieso vanaf gekickt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:53:
[...]

Was dat toen ook al dat donkerbruine gebouw in A'dam Z-O, vlak bij de HMH? :P
zo moeilijk zijn we niet te vinden hoor :D
Achter het huis van de toekomst en voor de margriet toren. Een mooi zwart gebouw met heel groot telfort erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Paar dagen geleden weer eens een hele nacht + paar uur in de ochtend geen GPRS/EDGE. Niet via KPN en niet via Telfort (minimaal 5 uur lang lag het eruit). Lekker bezig daar, of duurt onderhoud daar altijd een volle nacht? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik kan sinds een week enkel nog op 't KPN-netwerk (GPRS) met m'n EDGE-telefoon, fraai is dat :(

[ Voor 4% gewijzigd door Zap op 11-03-2007 14:27 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zap schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:26:
Ik kan sinds een week enkel nog op 't KPN-netwerk (GPRS) met m'n EDGE-telefoon, fraai is dat :(
Heb je een databundel of niet? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Nee, ik heb geen databundel. Gebruik 't slechts af en toe on-the-road voor 9292ov, dus dat leek me niet echt nodig. Maar toch is 't vervelend: juist op dat soort momenten heb ik vaak haast (even snel op 't station uitzoeken welke trein/bus ik moet hebben) en komt de extra snelheid van EDGE wel van pas..

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zap schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:40:
Nee, ik heb geen databundel. Gebruik 't slechts af en toe on-the-road voor 9292ov, dus dat leek me niet echt nodig. Maar toch is 't vervelend: juist op dat soort momenten heb ik vaak haast (even snel op 't station uitzoeken welke trein/bus ik moet hebben) en komt de extra snelheid van EDGE wel van pas..
Okee. Volgens mij maken ze onderscheid door te kijken wie er een bundel heeft. Die mensen worden pas op het laatst overgezet.

Overigens is mijn ervaring dat het bij bijvoorbeeld de wappagina tweakers.net totaal geen verschil uitmaakt, EDGE of GPRS. Voor meer dan 5 a 10 kB data, zoals de PDA-versie van nu.nl begin je het wel te merken...

Maargoed, ben benieuwd wanneer UMTS open gaat voor mensen die zijn overgezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een Qtek S200 met 1GB Maximaal Online internetbundel. Mijn abbo loopt nog 21 maanden. Heb wel het een en ander gehoord over vervanging van eventuele insteek EDGE kaarten naar UMTS.
Ik vraag me sterk af of Telfort voor klanten als mij met alleen geintegreerd EDGE/GPRS een klantvriedelijke oplossing gaat aanbieden. Ik zie Telfort niet zomaar een vervangend toestel zoals HTC TyTn gratis aanbieden welke wel UMTS/HSDPA aan kan. Of zoudens ze dat volgens contract wel moeten?
Wie weet er hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:04:
Heb hier een Qtek S200 met 1GB Maximaal Online internetbundel. Mijn abbo loopt nog 21 maanden. Heb wel het een en ander gehoord over vervanging van eventuele insteek EDGE kaarten naar UMTS.
Ik vraag me sterk af of Telfort voor klanten als mij met alleen geintegreerd EDGE/GPRS een klantvriedelijke oplossing gaat aanbieden. Ik zie Telfort niet zomaar een vervangend toestel zoals HTC TyTn gratis aanbieden welke wel UMTS/HSDPA aan kan. Of zoudens ze dat volgens contract wel moeten?
Wij blijven altijd de dupe. Ze worden rijk door ons. Dus kort gezegt, je MOET betalen voor nieuwe toestel / UMTS Kaart :(

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:16

Padvinder

doet z'n best

Ik heb een brief gekregen van Telfort. Ik word dus binnenkort overgezet. Ik heb wel een databundel, dus volgens mij houden ze daar niet echt rekening mee. Ik ga ze een brief schrijven, want ik wil een ander toestel. En rap een beetje! :(

Afbeeldingslocatie: http://upload.ferguson.sohosted.com/brief%20telfort%20groot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Padvinder schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:54:
Ik heb een brief gekregen van Telfort. Ik word dus binnenkort overgezet. Ik heb wel een databundel, dus volgens mij houden ze daar niet echt rekening mee. Ik ga ze een brief schrijven, want ik wil een ander toestel. En rap een beetje! :(

[afbeelding]
@padvinder

Ik wacht maar de brief af. Heb alleen de databundel van 1GB. Ben erg benieuwd wat zij gaan doen. ALvast heel veel succes.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:01

RnB

Sinds ik ben overgezet op t KPN netwerk kunnen mensen mij heel vaak niet bereiken,
of tijdens een gesprek soms niet horen. :( Dit is echt zwaaaar irritant !
Hebben meer mensen hier last van? Het is niet zo dat ik op een plaats ben waar weinig bereik is,
want overal heb ik dat. Thuis, buiten, in andere provincies.

Weet iemand of dit beter wordt, dat 't alleen nu is omdat ze bezig zijn met het overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
Reef_91 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:01:
Sinds ik ben overgezet op t KPN netwerk kunnen mensen mij heel vaak niet bereiken,
Hebben meer mensen hier last van? Het is niet zo dat ik op een plaats ben waar weinig bereik is,
want overal heb ik dat. Thuis, buiten, in andere provincies.

Weet iemand of dit beter wordt, dat 't alleen nu is omdat ze bezig zijn met het overzetten?
ik heb al tijden een echo op de lijn als ik bel. Maar ik weet dat ze er erg druk mee bezig zijn om alle problemen op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

gertitombo schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:08:
[...]

Wij blijven altijd de dupe. Ze worden rijk door ons. Dus kort gezegt, je MOET betalen voor nieuwe toestel / UMTS Kaart :(
Goeie kans dat je moet bijbetalen, maar dat is nog niet gezegd. Er zijn volgens mij nog geen aanboden gedaan hierover. Als dat wel zo mocht zijn, kan dan iemand eens wat posten? :)

Echo heb ik bij één persoon maar last van, denk dat dat aan die persoon ligt :P Tis zelfs zo erg dat de echo-cancellation van mijn bluetooth headset ervoor zorgt dat die persoon mij totaal niet kan horen op een of andere vage manier :D

Padvinder: bel de klantenservice eens? 0800-4444444 ... HSDPA/UMTS werkte gisteren nog steeds niet op mijn telefoon, word er weer direct van afgekickt. Ik hoop dat ze me niet overzetten als ik dat nog niet kan gebruiken, want Remote Desktop via GPRS is echt tergend traag...

-edit-
Op telecomvergelijker bevestigt een medewerker(?) nog eens dat de mobiel internet-abo's als allerlaatste worden overgezet. Dus óf er is een foutje gemaakt óf ze zijn al heel ver met overzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-03-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:04:
Disclaimer: Ik probeer met deze post een denkrichting aan te geven, juridische zaken worden gewoonlijk nogal uitgebreid beschreven, dat is ook de reden dat een contract vaak zo lang is en de letters klein. Nuanceringen zijn hier nogal moeilijk aan te geven, het wordt anders een nog veel langer verhaal. Er zijn meer redeneringen mogelijk en er zijn altijd uitzonderingen mogelijk. Als bv UMTS geen alternatief is vanwege dekkingsproblemen.

Stel dat de prijs van een UMTS GSM hoger is dan die van een EDGE GSM, die weer duurder is dan een GPRS GSM.

EDGE wordt in NL alleen door Telfort aangeboden, dat zorgt voor een zogeheten "Lock-in". Je hebt bv een contract voor 12 maanden afgesloten, maar het overstappen naar een andere provider wordt minder makkelijk/handig/confortabel doordat je je hardware niet volledig kan gebruiken bij een andere provider. Kans is daardoor groter dat je bij Telfort blijft.

Stel ook dat na afloop van je contract de operator niet meer verplicht is om de dienst nog langer aan te bieden. (Ik heb hier geen Telfort contract liggen, dus ik kan niet controleren hoe het zit met stilzwijgend verlengen.) Dit is toch wel een cruciaal punt voor Telfort, alle technologie kan verouderen dus gedeeltelijk is dit risico voor de klant, echter tijdens de contractperiode komt dit risico voor rekening van Telfort.

Optie 1 contract ontbinding met schadevergoeding: Telfort kan de dienst niet langer aanbieden, een schadevergoeding is op zijn plaats omdat de afschrijvingstermijn van je EDGE apparatuur verkort is. Je hebt immers een EDGE toestel gekocht dat je slechts langer als een GPRS toestel kan gebruiken. Terwijl je bijvoorbeeld gepland had om de hardware 24 maanden te gebruiken (je contractsduur), wordt dit nu korter. Eigenlijk zijn de afgelopen contractsmaanden duurder geworden door hogere afschrijvingstermijnen van je EDGE hardware. Telfort zal dit moeten compenseren.

Optie 2 voortzetting dienst met een kostenloos alternatief, UMTS toegang met een leentoestel voor de rest van je contractsduur: Stel dat je nog 21 contractmaanden te gaan hebt, na afloop van die maanden is dus het risico van incourante EDGE hardware voor de klant, je houdt dan praktisch gezien een GPRS toestel over, waar je veel te veel voor hebt betaald, echter dit risico is voor de klant. Het zou daarom te veel zijn om een UMTS toestel van Telfort te eisen, daar zo'n toestel na afloop van die 21 maanden veel meer waard is cq bruikbaarder. Het is wellicht moeilijk om te accepteren/begrijpen maar je kiest zelf voor GPRS/ EDGE hardware met het risico op veroudering. Telfort hoeft je dus niet de rest van je leven continu kostenloos te voorzien van nieuwe speeltjes. Helaas..:P Ze mogen je uiteraard ook een UMTS toestel geven dat je mag houden, maar mijn inziens heb je iig recht op een leentoestel.

Optie 3 bijbetaling UMTS hardware en evt. contractsverlenging: Telfort zal dit wrs proberen. Ik ben van mening dat je deze optie niet hoeft te accepteren. Optie 1 en 2 heb je recht op.

Het zou belachelijk zijn als Telfort haar contractsverplichtingen niet na kan komen, jij moet betalen om het op te lossen. UMTS is sneller dan EDGE, het is daarom ook in het voordeel vd klant op hiervoor te kiezen. Jij hebt dan de beschikking over UMTS hardware waar je na de contractstermijn nog wat mee kan doen. Ook een voordeel voor de klant. Met deze optie geef je als klant eigenlijk aan dat je begrijpt dat EDGE aflopend is en dat je samen naar een oplossing zoekt.

*Mijn mening: Ik zou voor optie 2 kiezen, ik zou echt niet betalen voor UMTS hardware, tenzij Telfort met een erg goede deal komt. Hint: UTMS hardware wordt steeds beter/goedkoper, als je zelf de hardware na afloop van die 21 maanden moet kopen is de prijs veel lager. Telfort moet dus wel met een erg goede aanbieding komen, anders zijn ze kansloos...

In het verleden heb ik hier gepost dat het raar is om al verontwaardigd te zijn voordat Telfort je een aanbod heeft gedaan, die mening ben ik nog steeds toegedaan. Je zult begrijpen dat Telfort bovenstaande discussie met zo weinig mogelijk klanten wil voeren. Daarom migreren ze wrs eerst de makkelijke klanten, om de lastige EDGE gebruikers als toetje te bewaren. Want naar mijn mening heeft ieder pre-pay gebruiker recht van klagen, immers iedereen gaat er in theorie op achteruit(van EDGE naar GPRS), terwijl in de praktijk alleen de daadwerkelijk gebruikers erop achteruit gaan. Zou grappig zijn als mijn moeder met ongebruikte EDGE GSM, ook een UMTS GSM gaat eisen. :)

Het is te hopen dat Telfort haar verplichtingen nakomt en dit probleem zo soepel mogelijk oplost. Ik geef iedere onderneming die kans, dus ook Telfort en boos worden zou ik pas doen nadat ze me een belachelijk aanbod zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zonder nou heel erg lullig te klinken: wat jij wilt heeft een groot wishful thinking gehalte. Ik heb zelf ook een EDGE toestel en zou het uiteraard geweldig vinden als Telfort met UMTS leentoestellen gaat zwaaien, maar die verplichting hebben ze helemaal niet en als je daarop rekent kan je je maar beter vast voorbereiden op een teleurstelling. Als klant heb je het recht om je abo op te zeggen als ze de service duidelijk verslechteren (= als ze EDGE uit de lucht halen). That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dreamvoid schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:06:
Zonder nou heel erg lullig te klinken: wat jij wilt heeft een groot wishful thinking gehalte. Ik heb zelf ook een EDGE toestel en zou het uiteraard geweldig vinden als Telfort met UMTS leentoestellen gaat zwaaien, maar die verplichting hebben ze helemaal niet en als je daarop rekent kan je je maar beter vast voorbereiden op een teleurstelling. Als klant heb je het recht om je abo op te zeggen als ze de service duidelijk verslechteren (= als ze EDGE uit de lucht halen). That's it.
Nou, als ze onverwacht je investering nutteloos maken dan is er ook wel wat voor te zeggen dat ze dat deels compenseren (naar rato) hoor. Stel dat KPN ineens ISDN uit de lucht haalt terwijl ze je 2 maanden daarvoor nog een analoge telefoon aanboden met een abo erbij... dat pik je dan toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets wishful thinking, de weg van de minste weerstand en minste kosten moet je nemen als bedrijf zijnde. Optie 3 is gewoon logisch, wat Telfort gaat proberen, maar dat riep ik vorig jaar november al. Optie 2 is onlogisch: leentoestellen die je een paar maanden uitleent zijn niks meer waard.

Telfort heeft gewoon een kosten/baten analyse gedaan en gekozen dat ze specifieke EDGE gebruikers (mensen die weten dat ze EDGE aan het gebruiken zijn en boos worden als het hun wordt afgenomen, een zeer, zeer kleine minderheid. Zelfs op een geeksite als GoT zijn deze mensen al in de minderheid, Telfort kan ze dus makkelijk aan) gaan naaien terwijl ze nog in volle hevigheid Maximaal Online bundels met EDGE aan het adverteren verkopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Laatst online: 11-09 09:09
Reef_91 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:01:
Ik heb sinds ik verplicht (daarvoor met roaming niet) op KPN netwerk zit dat het netwerk blijkbaar te vol zit. Mijn telefoon zegt wel braaf dat er verbinding met het netwerk is, maar als ik bel kapt ie ermee.

Mail aan Telfort: op de genoemde postcode het netwerk van voldoende kwaliteit is. En dat ik er rekening mee moet houden dat dit binnen gebouwen en door bebouwing negatief beïnvloed wordt.

<zucht>

Dat betwist ik ook niet, maar ik denk dat de capaciteit niet voldoende is om alle telfort abonnees van dienst te kunnen zijn op het kpn-netwerk.

Het feit dat gprs er met enige regelmaat uitligt wijst daar volgens mij ook op, omdat spraak boven data gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Dreamvoid schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:06:
Als klant heb je het recht om je abo op te zeggen als ze de service duidelijk verslechteren (= als ze EDGE uit de lucht halen). That's it.
Nee, dat is niet correct. Een contract geeft verplichtingen aan beide partijen. Ik geef een Framework aan, een juridisch kader met opties dat Telfort heeft. Ik heb geen intenties om te gaan gissen naar de daadwerkelijke invulling ervan. Dat weet ik niet, want ik werk niet voor Telfort.

Gewoon contractontbinding is te weinig, Telfort zal je moeten gaan compenseren.
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 01:46:
Niets wishful thinking, de weg van de minste weerstand en minste kosten moet je nemen als bedrijf zijnde.
Dat is wel een heel oude bedrijfskundige theorie. Gelukkig wordt aan studenten Bedrijfskunde ook andere methoden geleerd om succesvol een bedrijf te runnen.
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 01:46:
Optie 3 is gewoon logisch, wat Telfort gaat proberen, maar dat riep ik vorig jaar november al. Optie 2 is onlogisch: leentoestellen die je een paar maanden uitleent zijn niks meer waard.
Zoals ik al aangaf is het vrij logisch dat Telfort optie 3 gaat proberen. Optie 2 is niet onlogisch, tuurlijk weet iedereen dat een leentoestel later niets meer waard is. Maar wederom gaat het om een Framework met minimum eisen. Telfort kan je het toestel ook kado geven of tegen inruil. En ik vind dat een juridisch groot verschil maken met optie 3. Ik geef het ook aan, omdat je naar mijn mening dus geen toestel kan eisen, uitlenen is het minste wat ze moeten doen.

Bij optie 3 betaalt de klant een bedrag in euro's of maanden abonnementsgeld en dat is een "vrijwillige" keus. de klant werkt mee aan een soepele overgang. Optie 2 is simpelgezegd: Telfort komt contract niet na, dus Telfort zorgt ook maar voor een oplossing en ik als klant betaal er geen cent voor. Dat is geen wishful thinking, maar gewoon je recht. Of Telfort moet met een goede afkoopsom komen, dan gaat optie 2 niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Telfort komt contract niet na, dus Telfort zorgt ook maar voor een oplossing en ik als klant betaal er geen cent voor. [...] Gewoon contractontbinding is te weinig, Telfort zal je moeten gaan compenseren.

Hoezo? Nergens in mijn contract staat dat Telfort EDGE gedurende de hele contractduur zal aanbieden en dat ze compensatie gaan bieden als dat niet zo is. Het recht dat je hebt, is opzeggen zodra de service niet goed meer is - dat is je bescherming. Als je dat doe, wat is die "schade" die je zo graag gecompenseerd wil zien? Extra "waardevermindering" van je toestel? Get real - je telefoon is echt geen cent minder waard geworden op Ebay doordat Telfort ineens geen EDGE meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dreamvoid schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:34:
Telfort komt contract niet na, dus Telfort zorgt ook maar voor een oplossing en ik als klant betaal er geen cent voor. [...] Gewoon contractontbinding is te weinig, Telfort zal je moeten gaan compenseren.

Hoezo? Nergens in mijn contract staat dat Telfort EDGE gedurende de hele contractduur zal aanbieden en dat ze compensatie gaan bieden als dat niet zo is. Het recht dat je hebt, is opzeggen zodra de service niet goed meer is - dat is je bescherming. Als je dat doe, wat is die "schade" die je zo graag gecompenseerd wil zien? Extra "waardevermindering" van je toestel? Get real - je telefoon is echt geen cent minder waard geworden op Ebay doordat Telfort ineens geen EDGE meer heeft.
Pfff, het hoeft niet allemaal letterlijk zijn vastgelegd hoor. Er is nog altijd zoiets als 'de indruk wekken' en 'dwaling'... Goeie kans dat een rechter Telfort zou dwingen om UMTS-telefoons als vervanging van oude EDGE-telefoons en -kaarten te leveren, gewoonweg omdat Telfort vóórdat de contractperiode is afgelopen op zélf geleverde apparatuur de beloofde dienst niet meer kan leveren.

Zoals ik al eerder zei: vergelijk het met analoge en ISDN-lijn: je koopt een analoog toestel + abo bij KPN, en komt er na 3 maanden achter dat ze het analoge net platleggen en ISDN ervoor in de plaats aanbieden. Dan zou jij het ook niet pikken dat je niet schadeloos wordt gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Ik heb in mijn eerste post genoemd dat bepaalde verouderingsrisico's voor rekening van de klant komen en bepaalde voor Telfort. Dat is een zeer belangrijke stelling!!!

Er is een verschil tussen bellen en dataverkeer. Als je bij Telfort niet kan bellen, kun je zonder veel moeite overstappen naar een andere provider. In zo'n geval kun je je contract opzeggen. Succes op het krijgen van een schadeclaim is zeer klein, want een overstap naar een andere provider zorgt meestal voor nauwelijks extra kosten.

Als je bij Telfort geen of op een slechtere manier een dataverbinding kan opzetten, wordt het overstappen moeilijk omdat er sprake is van een technologie lock-in. Jij kunt zeer eenvoudig bewijzen dat jij een specifieke investering hebt gedaan die nu niet meer bruikbaar is. In zo'n geval kun je naast je contract opzeggen ook een vergoeding vragen (lees: eisen). Dit omdat verouderingsrisico's gedurende de contractsperiode voor Telfort zijn en niet voor de klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

LaserJet schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:34:
Ik heb in mijn eerste post genoemd dat bepaalde verouderingsrisico's voor rekening van de klant komen en bepaalde voor Telfort. Dat is een zeer belangrijke stelling!!!
Juist: ben het eens met wat je zegt, maar ik zeg het nog maar eens om andere posts te ontkrachten. En die vergelijking met analoog/ISDN zodat je je het probleem beter kunt voorstellen :)

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.