Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Gistron:
V1Voorraad postorder
V2Voorraad afhaalkantoor

Wat bedoelen ze hiermee? V2 indicator geeft 0 stuks aan.

pricewatch: Logitech Z-5500 Digital (5.1)

Ongeveer 20 winkels bieden hem aan onder de 305 euro, daar zal er toch wel ééntje tussen zitten die nog een voorraad heeft?

[ Voor 28% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raad eens wat! Ik heb liever mijn z-680 terug inplaats de z-5500
Ten eerste vind ik die speakers er gaarder uitzien en aanvoelen aangezien die van de 680 mooie metalen voeten hadden waar ik zelf met wat draadeind een mooie muurstandaard van gemaakt had. Ten 2de had ik mooie dikke kabels met banaanstekkers ervoor gemaakt wat dus nu niet meer gaat met die domme tulpies.
3de punt de subwoofer hij mag dan wel groter zijn hij ziet er kwa degelijkheid er echt gaar uit met dat dunne spaanplaat. De z680 had een stevige kist met een enorm gaaf en dik koelelement nu zit er zo'n klein koelgedeelte op met minischoefjes.
De display is er ook niet beter op geworden had nu wel verwacht dat de kijkhoek flink verbeterd zou worden (niet dus) dat blauwe was dus eigenlijk veel mooier.
De boost functie heb je niets aan aangezien hij gewoon minder snel hard staat als de 680 dus met de 680 ging hij gewoon sneller hard nu met mijn z-5500 moet je gewoon de balk volluit zetten en dat is bij de z-680 een half balkje. De subwoofer vind ik zelfs minder hard gaan.
Dus IK heb spijt van dit pereset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
sx_blade schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:49:
[...]

haha.. dat lijkt me sterk.. zal ik ook maar ff paar mailtjes sturen :P

lijkt me toch dat je eerst jou oude kabels etc op moet sturen.. anders heb je gewoon 2 sets >:)

maja.. ik heb voor de rest geen ervaring met logitech rma.. tot nu toe doet alles het nog goed wat ik van hun heb.. en dat zijn al aardig wat producten hier in huis.. hoop dat ik dus nooit contact op hoef te nemen ;)
Jah, en ze weten je adres niet om de rekening te sturen als je de draadjes niet opstuurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:53:
Ten eerste vind ik die speakers er gaarder uitzien en aanvoelen aangezien die van de 680 mooie metalen voeten hadden waar ik zelf met wat draadeind een mooie muurstandaard van gemaakt had. Ten 2de had ik mooie dikke kabels met banaanstekkers ervoor gemaakt wat dus nu niet meer gaat met die domme tulpies.
3de punt de subwoofer hij mag dan wel groter zijn hij ziet er kwa degelijkheid er echt gaar uit met dat dunne spaanplaat. De z680 had een stevige kist met een enorm gaaf en dik koelelement nu zit er zo'n klein koelgedeelte op met minischoefjes.
De display is er ook niet beter op geworden had nu wel verwacht dat de kijkhoek flink verbeterd zou worden (niet dus) dat blauwe was dus eigenlijk veel mooier.
De boost functie heb je niets aan aangezien hij gewoon minder snel hard staat als de 680 dus met de 680 ging hij gewoon sneller hard nu met mijn z-5500 moet je gewoon de balk volluit zetten en dat is bij de z-680 een half balkje. De subwoofer vind ik zelfs minder hard gaan.
Je kiest dus kleine uiterlijken verschillen boven betere geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 12:49
Ten eerste vind ik die speakers er gaarder uitzien
dat meen je niet?? de z5500 vind ik toch echt veel mooier hoor..
en aanvoelen aangezien die van de 680 mooie metalen voeten hadden waar ik zelf met wat draadeind een mooie muurstandaard van gemaakt had. Ten 2de had ik mooie dikke kabels met banaanstekkers ervoor gemaakt wat dus nu niet meer gaat met die domme tulpies.
dat had je allemaal van tevoren kunnen weten hoor.. er is hier genoeg gesproken over de kabels en voetsteunen van de z5500.. en anders in de reviews wel..
de subwoofer is veel beter dan die van de z680.. hij kan een stuk harder.. kan een stuk lagere tonen weergeven en hij is helemaal niet zo brak van binnen.. niet meer of minder dan de sub van de z680..
het display van de nieuwe pod is wel duidelijker dan die van de z680.. ik heb ze naast elkaar gezien (mn kameraad heeft er ook een) en die van de z5500 is veel duidelijker leesbaar.. en qua design issie natuurlijk ook veel mooier dan dat lompe ding van de z680 (maar smaak is natuurlijk persoonlijk)
Dit is onzin.. de z5500 gaat harder dan de z680.. hij gaat zelfs veel harder zonder storingen.. de z680 ging vervormen als je em helemaal opendraaide.. de z5500 blijft op hoge geluidsniveau's veel helderder dan de z680.. als je het zo bekijkt kan je stellen dat de z5500 dus een heel stuk harder kan..
dat vind ik erg jammer voor je.. misschien kan je em nog doorverkopen of terugbrengen?

[ Voor 4% gewijzigd door sx_blade op 15-01-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit hem wel aan op mijn walkman heeft hij nog een functie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
Ik sluit hem wel aan op mijn walkman heeft hij nog een functie :-)
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:53:
Ik wil wel eventueel mijn z-680 tegen jouw z-5500 ruilen. Stuur maar een pm als je geinstreseerd bent. :)

Btw sx_blade jij had toch geen z-680 gehad :? hoe kan je dit dan weten :>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
2 van mn kameraden hebben een z680.. en eentje daarvan heeft ook een z5500.. en daarnaast heb ik heel veel reviews gelezen en forums doorgeneust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sx_blade schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:22:
2 van mn kameraden hebben een z680.. en eentje daarvan heeft ook een z5500.. en daarnaast heb ik heel veel reviews gelezen en forums doorgeneust ;)
Die je niet meer kan vinden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
nee.. die ene review kan ik niet meer vinden idd.. dat was een comparison tussen de z680 en de z5500.. maar in heel veel andere reviews die je zo kunt vinden met google, wordt ook vaak gezegd dat de z5500 beter is dan de z680.. helderder, meer bass, betere pod, betere satts. etc..

hier stukje uit neowin review:
The Logitech z-680s were not very good for music and whether the owners will agree or not is up to them but it’s the truth. These speakers completely change that. Music sounds great! The satellites can really make music sound amazing.
weet niet of er iemand goed is in frans.. kijk anders hier ff..

http://forum.hardware.fr/...n-test--sujet-70904-1.htm

en hiero.. nog een vergelijking op anandtech forum
My impressions this far:

The sub is TIGHT. The boominess and muddy bass from the z-560/680 is gone and dead, for sure. the bass is actually far better sounding now then the klipsch set... and by far better, I mean it. The sub just does an amazing job, and it's clear that this was logitech's focus.

The sats: Even without the break in period, mid and high range sounds good, although admitably it's a step down from the klipsch. This could very well be cleared up by the break in period, but right now it feels as though logitech overdid the fixing of the highs and they seem too bright for me, like the gigaworks sound to me. I guess it's not really worse, just a very subjective difference. The rear firing ports also work much better then the front firing, and seems to make a much crisper sound.

The control pod: This thing is gigantic. I can post pics of any of this stuff if you guys want, Iwasn't expecting the size of this from the pics at newegg... the control pod is close to half the height of my 21" monitor, standing close to a foot tall. The display is much clearer then the 680's was. the pod looks nice, and just sorta does it's job.
en hier nog een user review op amazon
I already had the Logitech Z680's but couldnt resist amazons price and the thought of having a 10" subwoofer, I'm very glad I 'upgraded' its a definate improvment over the Z680s in every category ,Except for the fact Logitech chose to use RCA cable for speaker wire wich cant be changed,it can however be extended if need be.

The bass output is of course noticably deeper and louder thanks to the 10" subwoofer,Certain MP3's that would fall flat on the Z680's 8" sub now rattle the window in my room on the Z5500 10" ,also to my suprise the Satellites sound quality is even more detailed and crisp plus the midrange has been improved. Half Life 2 in 5.1 sounds incredible. (Audigy 2 soundcard)

The one thing that bothered me a lot with Z680's control pod was text visibility, this has been greatly improved on the Z5500's inlcuding the viewing angle. Also it is much quicker at switching through the various inputs and the Volume knob control no longer has any lag ,basicly it responds as fast as you can turn it. The actual design and color scheme of the Z5500 pod is nicer as well, The Headphone and AUX input have been relocated to the right side panel of Z5500's pod, instead of being on the front panel like Z680's, this might be better or worse for some.

The remote control looks the same as the Z680's,not very flashy or impressive looking. but its now Black and has a few extra buttons that give you quick access to each input(Coax,Optical and Direct)

Overall im very happy with this purchase, the Z5500's simply cant be beat for the price ,I've got my Xbox connected via Optical cable and DVD player via Coax and everything sounds superb on this system, Highly recommended.
er zo zijn er nog veel meer te vinden.. gewoon niet zo lui zijn en even goed zoeken :P

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben sinds kort de eigenaar van dit setje Logitech X-530 prima ding alleen de kabels zijn een beetje kort. nou wil ik ze wat verder in mijn kamer plaatsen dus oftewel de kabels iets verlengen en de kabels wil ik wel netjes weg werken. Maar kan ik gewoon standaard kabeltjes voor kopen zonder echt kwaliteits verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
ik heb de achterspeakers van mijn z640 ook met standaard verlengkabels verlengd.. meter of 3 geloof ik.. heb zelf niks gemerkt dat het geluid kwalitatief minder was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Maar kan ik gewoon standaard kabeltjes voor kopen zonder echt kwaliteits verlies.
Ja, dat garandeer ik je.

Ik zit er trouwens ook aan te denken gewoon een Z-5500 te halen. Wilde eerst 2 monitorspeakers kopen, maar had er niet aan gedacht dat die flink wat ruimte innamen op m'n bureau. Als ik over een maand op kamers zit heb ik maar 1 bureau waarop ik moet gamen, forumnerden, mixen en studiewerk verrichten :)

De sattelites kun je aan de muur monteren met 2 schroefjes niet? Is dat ook op een andere, makkelijke, manier mogelijk?

[ Voor 83% gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Yokozuna schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:17:
[...]

Ja, dat garandeer ik je.

Ik zit er trouwens ook aan te denken gewoon een Z-5500 te halen. Wilde eerst 2 monitorspeakers kopen, maar had er niet aan gedacht dat die flink wat ruimte innamen op m'n bureau. Als ik over een maand op kamers zit heb ik maar 1 bureau waarop ik moet gamen, forumnerden, mixen en studiewerk verrichten :)

De sattelites kun je aan de muur monteren met 2 schroefjes niet? Is dat ook op een andere, makkelijke, manier mogelijk?
Je moet ze inderdaad met twee schroefjes aan de muur monteren. Hier heeft logitech allang rekening mee gehouden. Of het op een andere manier gaat? Ik zou het niet weten, maar ik kan je wel zeggen dat er geen officiele manier is om dit op een andere wijze te doen.

Ik heb zelf de rearspeakers ook met schroeven aan de muur zitten, en die boxen krijg je dus echt niet meer los!!! (tenzij je een schroevendraaier gebruikt, maar je weet wat ik bedoel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat lijkt me wel ultra handig, alleen ik moet nog eens met de campus bazen spreken/mailen of ik wel in de muren mag schroeven :) Het is een tijdelijke (5jaars) campus, dus na mij komt er waarschijnlijk niemand meer in, dus zal eens kijken. Er zitten namelijk geen stands bij voor de 2 rear speakers, die zou ik wel willen eigenlijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar dagen geleden was op tv een of ander programma dat deels opgenomen was in de redactiekamer van Power Unlimited.. 3x raden welke speakers daar hingen.. :P

(hint: 505 watt rms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik las een keer in de PU dat ze een Z-5500 hadden aangeschaft, dus ik denk de Z-5500 ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 08:19:
Een paar dagen geleden was op tv een of ander programma dat deels opgenomen was in de redactiekamer van Power Unlimited.. 3x raden welke speakers daar hingen.. :P

(hint: 505 watt rms)
Gamekings dus. Ze hebben daar inderdaad het testhok laten verbouwen en inrichten door hun plaatselijke en enigste vrouwelijke medewerker daar. :p is ook wel te zien met overal prulletjes e.d.

En daar hangen idd ook de Z-5500 speakers. Want dan konden ze nog btere de games testen. haha, je krijgt er iig wel een betere sfeer mee.

ps. die speakers zijn natuurlijk wel gesponsord door Logitech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wil ook gesponsord worden door logitech..

Wij kunnen gamekings niet aan... :'( .. Ik zag het bij een of ander bnn programma.. ze zeiden er niets over, maar ik zag ze toevallig hangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Okeej.... dit roeleert.

Ik heb ff de woofer van de z560 er ook aan gehangen zonder speakers van de z560 dit is dus echt wel ff lekker :D whehe heb nu dus 5.2 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het niet (nog) beter klinken als je ze gewoon allebij los aansluit op je pc/dvdspeler/xbox of whatever? dan heb je 10.2 :P (helaas geen 12 aparte kanalen 8) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:15:
Zou het niet (nog) beter klinken als je ze gewoon allebij los aansluit op je pc/dvdspeler/xbox of whatever? dan heb je 10.2 :P (helaas geen 12 aparte kanalen 8) )
Nog beter idd :z

Meer bass euuuuwnt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
Hallo, ik zit te kijken naar een 2.1 setje en vraag me nou af wat er nou precies het verschil tussen de Z-2200 en de Z-2300, eerder in dit topic stond al dat ze bijna compleet gelijk zijn aan elkaar maar wat is nou het verschil behalve de looks? heeft iemand niet toevallig een review ofzo waarin ze vergeleken worden? bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Volgens mij is er weinig verschil. De bass en midden + hogen tonen zullen wat beter gebalanceerd zijn. Anders kijk even hier of er wat tussenstaat: http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=review+z-2300&lr=

Ik zou eerder voor de z5300 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Of je hebt er wel spijt van en probeert het op deze manier te rechtvaardigen....

Tja... Heb nu zo'n 5 of 6 reviews gelezen en zo'n xx--tig commentaar van gebruikers en die spreken allemaal in het voordeel van de Z-5500.. Er is dus toch nog 1 iemand die voor de Z-680 kiest ondanks het feit dat ze niet of nauwelijks in prijs verschillen.

Maar goed, ieder zijn ding.
ComBax schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:34:
[...]

Jah, en ze weten je adres niet om de rekening te sturen als je de draadjes niet opstuurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeeej de Z-5500 binnen.

Wat een geweld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
waarom moet ik bij mijn audigy zs aanvinken alleen digitaal geluid. want als ik dat niet aanzet kan ik analoog ook nog gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Maar dan geeft hij de dts en dolby signalen niet door aan de pod, waardoor deze niet kan zien of de film oid dts of dolby of iets anders is... daarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Maar natuurlijk kun je het zelf wel elke keer veranderen als je een film gaat kijken :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lo

Zit met een kleinigheid. Bij 6 Channel Direct hoor ik m'n rechtsachter speaker niet zo goed :/

Heb al gezocht bij instellingen van geluidskaart (onboard AC'97) maar niks gevonden.

Bij de andere opties gaat de speaker wel zoals het moet. (Pro logic, stereo 2x, dobly digital)

Hoe zou dit komen? Zou dit aan de geluidskaart liggen?

Ik had dit voorval ook bij m'n vorige speakers.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ligt aan geluidskaart dan he als het bij je vorige boxen ook was. Ik vind streox2 toch beter klinken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:51:
Ligt aan geluidskaart dan he als het bij je vorige boxen ook was. Ik vind streox2 toch beter klinken :7
Hmm zou kunnen :)

Ik vind stereo 2 x just nie zo goe. Die base komt daar gelijk niet zo goed uit :/ Dan vind ik gewoon Stereo beter ;) maar nix beter dan 6 ch. direct voor mij toch op Pro Logic Music :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:08:
[...]

Hmm zou kunnen :)

Ik vind stereo 2 x just nie zo goe. Die base komt daar gelijk niet zo goed uit :/ Dan vind ik gewoon Stereo beter ;) maar nix beter dan 6 ch. direct voor mij toch op Pro Logic Music :9
Prologic 2 vind ik nou weer niet mooi. De bass is veels te overdenderend en teveel hoge tonen
/edit

Overdrijf modus

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-01-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:13:
[...]

Prologic 2 vind ik nou weer niet mooi. De bass is veels te overdenderend en teveel hoge tonen
Je kan nog altijd de bass bijregelen. Of dit nu helpt of niet ik weet het eigenlijk zelf niet.

Mja nix beters dan m'n nickname _/-\o_ als je dan echt wel cinema gevoel wilt hebben ;) + ieder z'n eigen voorkeur. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:18:
[...]

Je kan nog altijd de bass bijregelen. Of dit nu helpt of niet ik weet het eigenlijk zelf niet.

Mja nix beters dan m'n nickname _/-\o_ als je dan echt wel cinema gevoel wilt hebben ;) + ieder z'n eigen voorkeur. :)
Dat is waar ik vind dolby digital soms wel beter dan DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:50:
[...]

Dat is waar ik vind dolby digital soms wel beter dan DTS
Waarom? omdat je dat er bij elke film tegenwoordig bijzit en dts niet voor de rest IS DTS beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nou ik vind dolby soms beter echt surround geluid maken in films en vind ik inderdaad het bioscoop gevoel meer omhoog komen, maar zoals al gezegd wordt is dat persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:13:
[...]

/edit

Overdrijf modus
Dat lijkt mij sterk....bij mijn (z-680) is juist de bass bij stereo en stereo x2 harder. Prologic 2 movie heeft de minste bass dan komt pl2 music, de harste bass heeft stereo 2x. Kweet niet hoe dat zit met de z-5500...

Enne DTS gaat meestal wel harder })

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:22:
[...]

Enne DTS gaat meestal wel harder })
Het gaat er niet om wat harder gaat, Dolby Digital/Prologic of DTS. De speakerset gaat hard genoeg, dus of hij nu 1 streepje verder openstaat of niet, dat boeit dan ook niet meer.

Het gaat zich echter om de kwaliteit van de muziek, en ik ben nog nooit een DVD tegengekomen die beide audio-versies heeft en waarvan de Dolby versie beter klinkt. De DTS geluiden/effecten zijn meestal gewoon wat helderder dan de dolby geluiden.

Wat trouwens ook leuk is, is 'The Ultimate THX DVD'. Deze is vast wel ergens te downloaden. (tip: probeer het eens bij dat electronisch beest dat zich nooit 2x aan dezelfde steen stoot... :P)

Op deze dvd staan gewoon stukken film en audio-fragmenten die gewoon echt super klinken!. Het is echt een geweldige DVD en laat zeker de kracht van THX horen, en dan moet je natuurlijk voor DTS kiezen bij audio-opties voor het beste geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

trancesetter schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 01:05:
[...]

Het gaat er niet om wat harder gaat, Dolby Digital/Prologic of DTS. De speakerset gaat hard genoeg, dus of hij nu 1 streepje verder openstaat of niet, dat boeit dan ook niet meer.

Het gaat zich echter om de kwaliteit van de muziek, en ik ben nog nooit een DVD tegengekomen die beide audio-versies heeft en waarvan de Dolby versie beter klinkt. De DTS geluiden/effecten zijn meestal gewoon wat helderder dan de dolby geluiden.

Wat trouwens ook leuk is, is 'The Ultimate THX DVD'. Deze is vast wel ergens te downloaden. (tip: probeer het eens bij dat electronisch beest dat zich nooit 2x aan dezelfde steen stoot... :P)

Op deze dvd staan gewoon stukken film en audio-fragmenten die gewoon echt super klinken!. Het is echt een geweldige DVD en laat zeker de kracht van THX horen, en dan moet je natuurlijk voor DTS kiezen bij audio-opties voor het beste geluid.
Idd die heb ik ook :) Klinkt heel gaaf met de Z-5500.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb sinds begin vorige week (of de week daarvoor) ook een bestelling uitstaan.. Verwachte levertijd is nu ~ 25 januari! :( Zal wel later worden ook want hij schijnt nauwelijks leverbaar te zijn. 8)7
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:45:
Jeeej de Z-5500 binnen.

Wat een geweld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pulleke schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:38:
Ik heb sinds begin vorige week (of de week daarvoor) ook een bestelling uitstaan.. Verwachte levertijd is nu ~ 25 januari! :( Zal wel later worden ook want hij schijnt nauwelijks leverbaar te zijn. 8)7

[...]
Dude, je moet ook niet bij winkels bestellingen plaatsen waar ze em niet op voorraad hebben... op www.tweakers.net op de pricewatch staan echt 20 winkels ofzo waar de set op voorraad is. Annuleer je bestelling waar je em nu hebt staan, en bestel bij informatique.nl (perfecte service, en uber snel!!! ik had em maandag om 2 uur besteld, en diezelfde dag om 4 uur was ie de deur uit, en gister om 3:40 ofzo had ik em thuis :D
prijs is 339 inclusief bezorging, majah dan heb je em wel meteen, EN bij een winkel met goede service :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Informatique is niet interessant... Ik betaal daar zo'n 40 euro meer en dan hebben we het nog niet over de verzendkosten... Heb in het verleden verschillende malen bij informatique besteld maar die zijn wat mij betreft de weg kwijt (qua prijs), net zoals mycom...

Voor jouw informatie: bij RAX een order geplaatst en ik pik die set gewoon op aangezien het in de buurt is. Dus ik vind het jammer dat ik moet wachten maar ik doe al jaren zonder 5.1 aan mijn computer dus die 2 weken kan ik ook nog wel wachten. Ik koop voor die 40 a 50 euro liever een 1 gb CF kaartje ofzo...

Verder geeft on-line informatie op erg veel van de on-line winkels niet de actuele situatie aan (lees de shop reviews maar eens).

[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 19-01-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dat is een warez request, zie: Het algemeen beleid #copyright

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
Dude, je moet ook niet bij winkels bestellingen plaatsen waar ze em niet op voorraad hebben... op www.tweakers.net op de pricewatch staan echt 20 winkels ofzo waar de set op voorraad is. Annuleer je bestelling waar je em nu hebt staan, en bestel bij informatique.nl (perfecte service, en uber snel!!! ik had em maandag om 2 uur besteld, en diezelfde dag om 4 uur was ie de deur uit, en gister om 3:40 ofzo had ik em thuis
prijs is 339 inclusief bezorging, majah dan heb je em wel meteen, EN bij een winkel met goede service
Ben het helemaal met je eens! Goeie service (snelle levering, goeie helpdesk, uitstekende RMA.. etc.) dat kost nou eenmaal wat extra, maja.. dat heb ik er graag voor over.. bovendien heeft informatique soms hele goeie aanbiedingen en zijn hun verzendkosten lager dan bijna elke andere computer winkel.. 5 euro bij vooraf en 10 voor rembours.. scheelt je ook weer paar eurotjes :p

En als je persee die 25 euro wilt besparen moet je ook niet gaan zeuren dat de levering lang duurt.. die kleine (goedkope) winkels kunnen nou eenmaal geen of nauwelijks voorraden hebben.. dan zouden hun prijzen weer omhoog gaan en dan koop jij daar geen producten meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Modbreak:Warez aanbieden via het forum is niet slim

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 11:03 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Modbreak:Ook dit is een warez-request

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
het gaat hier toch om die dvd met die tests voor audio en video erop?? en die stukjes uit starwars.. met die pod racers?

die heb ik namelijk wel.. handig om je beeld en geluid mee in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat is idd die dvd ja. Maar dat ding kost normaal iets van 200 euri om hem te kunnen kopen ergens op een site oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.DemoDvd.tk

Daar heb ik (via via) 2 demoDVD's vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Goed, ziet er niet slecht uit op het eerste gezicht, maar het voordeel van 'The Ultimate THX Demo DVD' is dat het een officiele DVD is, gemaakt (samengesteld) door die gasten van LucasArts. De uitvinders/ontdekkers/makers van de THX-standaard. En ik kan je verzekeren dat hier echt mooie stukken film en geluid op staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het gaat om iets meer dan 25 euro end dat is voor mij de moeite. Inderdaad Informatique heeft voor zover ik weet een prima service. Het is tot op heden het enige bedrijf waar ik op een donderdag na 15:00 uur een brander besteld heb en het de volgende ochtend al in huis had. Maar goed hun prijzen zijn tegenwoordig behoorlijk aan de hoge kant vergeleken bij concurenten. Waarschijnlijk omdat ze er ook nog een compelete winkel met alles erop en eraan hebben.

Maar ik vind het ook erg prettig als ik de desbetreffende winkel makkelijk kan bezoeken, geeft me een algehele indruk over de gang van zaken die ik anders niet heb. Verder ben ik altijd een beetje huiverig om erg zware pakketen via post-order te bestellen met de kans op transportschade. Je brengt het dan zo ff weer terug.

Ik zeur niet, volgens mij heb ik duidelijk aangegeven dat ik best wat langer wil wachten. Dat is me die 40 a 50 euro meer dan waard. :)
sx_blade schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:06:
[...]

Ben het helemaal met je eens! Goeie service (snelle levering, goeie helpdesk, uitstekende RMA.. etc.) dat kost nou eenmaal wat extra, maja.. dat heb ik er graag voor over.. bovendien heeft informatique soms hele goeie aanbiedingen en zijn hun verzendkosten lager dan bijna elke andere computer winkel.. 5 euro bij vooraf en 10 voor rembours.. scheelt je ook weer paar eurotjes :p

En als je persee die 25 euro wilt besparen moet je ook niet gaan zeuren dat de levering lang duurt.. die kleine (goedkope) winkels kunnen nou eenmaal geen of nauwelijks voorraden hebben.. dan zouden hun prijzen weer omhoog gaan en dan koop jij daar geen producten meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:19:
Goed, ziet er niet slecht uit op het eerste gezicht, maar het voordeel van 'The Ultimate THX Demo DVD' is dat het een officiele DVD is, gemaakt (samengesteld) door die gasten van LucasArts. De uitvinders/ontdekkers/makers van de THX-standaard. En ik kan je verzekeren dat hier echt mooie stukken film en geluid op staan!
Jah, maar daar betaal je dan ook wel voor he, 200 euro is niet nix 8)7
Die gast van DemoDvd.tk heeft ook gruwelijk vette stukjes op z'n dvd's gezet! (oa podrace _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:30:
[...]

Jah, maar daar betaal je dan ook wel voor he, 200 euro is niet nix 8)7
Die gast van DemoDvd.tk heeft ook gruwelijk vette stukjes op z'n dvd's gezet! (oa podrace _/-\o_ )
Die pod-race staat ook op de Ultimate THX demo.

Maar aangezien ik dan ook wel geinteresseerd ben in die andere dvd's, is mijn vraag hoe ik eraan kom. Wat de prijs is etc.

Zou handig zijn als je ff wat gegevens kunt opsommen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
ja.. maar die thx dvd is niet alleen een dvd.. als je die origineel koopt krijg je er ook nog andere spullen bij, waaronder een speciale bril die je nodig hebt bij sommige video tests.. daarmee kan je je tv precies goed instellen.. en nee.. die bril heb ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die te lui zijn op die link te klikken :P
Als liefhebbers van ons eigen Home Theatre komen we allemaal wel eens hetzelfde probleem tegen. Komen buren, vrienden, kennissen of familieleden bij je langs en dan wil je laten zien en vooral laten horen wat je hobby is: HOME THEATRE. Wat kun je dan beter doen dan een mooi stukje uit een film opzetten waarvan het geluid weergaloos is. Toch staat op zo'n dvd vaak maar een enkel stukje dat echt het maximale uit je set haalt. Dus snel weer naar de kast om een stapel van 10 dvd's te pakken, dan zoeken naar de juiste chapter.........enfin allemaal erg tijdrovend en vervelend.

Nu heb ik hier een oplossing voor: de HT DEMO DVD's. Op deze dvd's staan verschillende stukjes uit verschillende films met de meest mooie beelden en vooral geluiden. Via de menu's kun je pronken met je Home Theatre zonder steeds nieuwe dvd's uit een kast te hoeven pakken want de beste stukjes zijn op deze dvd's vertegenwoordigd.

De tijdsduur van beide dvd's is ongeveer 108 minuten. Ik stuur ze op voor 10 euro per stuk. Mocht je deze dvd's graag in je bezit hebben stuur me dan even een e-mail op dvdmail@zonnet.nl
Dat komt dus van www.demodvd.tk :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja... de z-5500 is bij sommige leveranciers nog steeds niet leverbaar.. Rax heeft gisteren de leverdatum bijgesteld naar 5 februari.... hmm.... misschien dat ik eens ga annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
omg.. ik had em binnen no time in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had hem ook 2 weken bij rax staan maar heb hem toen maar ergens anders gehaald.
Ben er trouwens nog steeds niet tevreden over. Elke keer komt er ineens detecting op de display ik heb niet voor niets een meter optical voor 50 euro gehaald bij mijn z-680 had ik nooit problemen. Ik had dit set nooit moeten verkopen.
Jongens neem de z-680 vandaar dat de prijs bijna hetzelfde is aangezien ik 380 euro betaald heb voor de z-680 en deze bij het uitkomen gelijk al goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Z-5500 ook optisch aangesloten, en ik ben hardstikke tevreden. Overigens zie ik het nut van een optische kabel van 50 euro niet echt in.. Als hij niet doet wat hij zou moeten doen, is hij óf stuk, óf je hebt iets verkeerd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
er is wel degelijk verschil in kabels, maar een digitale kabel van 50 euro voor zo'n logitech set heeft gewoon weinig nut.. je zult geen verschil merken tussen eentje van 20 of een van 200 op deze set..

mijn z5500 werkt ook prima.. geen problemen mee gehad, denk dat jij gewoon pech hebt en een defect exemplaar hebt, of je kabel is niet goed/ niet goed aangesloten..

ik zou echt voor de z5500 gaan.. klinkt veel beter dan de z680 en ziet er ook een stuk mooier uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07-2024
LanVlam schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:29:
[...]

Klopt maar bijna niemand van jullie heeft eerst de z-680 gehad dus kunnen eigenlijk niet oordelen over welke beter bevalt.
Laat ik nu net gisteren een zo goed als nieuwe z-5500 setje van iemand hebben overgenomen voor 275 euro ;)
Hiervoor had ik de z-680 en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is.
Die z-5500 klinkt zo veel beter :9. Waar ik me bij z-680 vooral aan stoorde was de overheersende bas, zelfs als deze op minimaal stond. Bij de z-5500 is dit veel beter in te stellen en ook de hoge en middentonen klinken veel beter. ;)
En dan heb ik het nog niet eens over de vormgeving, die veel mooier is, de volumeknop die veel beter werkt en de boostfunctie van de z-5500.
Dit setje is dus gewoon een klasse beter dan zijn voorganger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Tja sommige mensen hebben schijnbaar strond in hun orgen en ogen ;)

Nee maar even sereius. Lanvlam waarom ruil je je z5500 niet even om tegen een z680 van iemand anders. Genoeg mensen die dit willen doen zelfs met bij betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
vraagje he aan de mensen die een 5.1 set hebben of meer....
gebruiken jullie ook een normale headset + mic?
want ik heb nu een 5.1 set van logitech x530 maar heb geen ingangen meer over ... ik ben van plan om een soundblaster live 24bits 7.1 te kopen maar ik zie net dat er maar 4 ingangen opzitten , dus kan ik dus geen mic + headset aansluiten naast mijn 5..1 set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenny89

Je hebt toch aparte mic ingang op moederbord en anders moet je geluidskaart hebben die digitaal heeft dan kan je je mic erin pluggen.

Zou het mogelijk zijn om de z-680 en Z-5500 aanelkaar te verbinden?
Want met pc heb ik wel digitaal met 2 uitgangen. Of de pods moeten aanelkaar verbonden worden maar hoe? liefst ook aan ps2.

Alvast bedankt _/-\o_

Las dit net nog

Bovendien is de decoder ook weer een volledig aansluitingscenter waarop meerdere bronnen kunnen worden gehangen. Om te beginnen zijn er de directe aansluitingspunten voor een pc, via 3 gekleurde kabels, die meegeleverd zijn. Daarnaast kan je ook via een optische manier een externe bron aansluiten en ook coaxiaal. Aan de zijkant van de decoder worden dan nog eens een aansluiting voorzien voor een hoofdtelefoon en een line input waarop je een Minidisk, Walkman, MP3-speler of discman kan hangen.

Bron: Gamesplanet.be

Dus zullen de bassen van de z-680 en z-5500 gelijk lopen geluid kan je wel instellen. Via coax dus digitaal :D en optisch voor ps2

Bestwel leuk project geluid uit de boven hoeken of zou dat niet echt werken?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die boostfunctie is gewoon 3$^%&@ waarom hebben ze de schaalverdeling niet beter gemaakt?
Als hij ook problemen heeft met het detecteren van de bron dan werkt de afstandsbediening niet meer. Ook is de pod na 5minuten al warm en ik dus ook al gehoord heb van mensen waar hij nu al van doorgefikt is.
Ook heb ik wel eens als ik op de dvd speler een chapter oversla dat ineens alle hoge tonen wegzijn dus moet ik eerst weer bijv coax/direct kiezen en dan terugschakelen naar optical voordat ik dus alle tonen weer hoor, aangezien jullie allemaal ziekelijk enthousiast zijn is waarschijnlijk dit setje gewoon erg brak.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
offtopic:
^^ Z-5500 ruilen tegen Z-680? O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Res-q op 22-01-2005 15:38 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik snap niet echt waarom je zoveel problemen hebt met de Z-5500 ?
Ik heb toevallig wel Z-680 aan de tand mogen voelen en toch vind ik de Z-5500 beter. Waarom ?

Het design, dit is uiterst subjectief en daarom zal ik hier niet op verder gaan.

De bass klinkt mooier mits goed afgesteld. Dit is met de 680 natuurlijk ook zo, maar ik geef persoonlijk de voorkeur aan de 5500.
Verder nog paar kleine dingen waarover ik het niet zal hebben aangezien ik die 680 maar heel eventjes heb gehad.

Zelf heb ik nog niet gehoord van mensen met een uitgefikte pod. De mijne is nu amper warm terwijl het toch al een tijdje druk bezig is. Over de schaalverdeling kan ik je niet helpen, hoewel dat idd misschien een beetje vreemd is. Als ik je problemen zo lees denk ik dat je maar eens garantie moet aanvragen want dat alles doet de mijne niet.

Doe ermee wat je wilt, maar val ons niet steeds lastig met paar uitspraken over de kwaliteit zonder betrouwbare bron. Ik zou zeggen, zet een advertentie en iemand wil zeker wel een 680 tegen een 5500 ruilen. daar is vraag en aanbod trouwens voor en niet dit topic

[ Voor 18% gewijzigd door GeforceDDQ op 22-01-2005 16:15 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net heel het verhaal uitgelegd aan logitech en hoop dus ook spoedig antwoord te krijgen.
Alle problemen komen dus door de POD aangezien de subbehuizing alleen de woofer en amps huisvest.
Ik vind ook vreemd dat de draaiknop de ene keer stroef gaat en de dan weer normaal.
Ik heb dit wel eens vaker gevoeld bij iemands el cheapo muiswieltje van zijn medion pc.
Dus ik verwacht dit dus niet van het topmodel van logitech.
Ik heb de Logitech Internet navigator SE de logitech dinovo 2x
de quickcam pro 4000 en de logitech orbit webcam en dus de z-680 gehad en was overal super tevreden over daarom vind ik het zo klote dat dit nou alles een beetje om zeep helpt.
Ik hoop ook dat het goed opgelost word en dat ik van de Z-5500 een tevreden klant wordt.
Kijk ik heb de z-680 voor 230 euro kunnen verkopen en heb de z-500 voor 260 euro gekocht
dus ik heb weinig bij hoeven leggen. Maar het gaat er niet om dat ik de z-680 nu beter vind.
Ik zou hem nu niet omruilen tegen een z-680 aangezien ik dan altijd dat rotgevoel blijf hebben over dit set en als het opgelost wordt kan ik tenminste ook genieten van het geluid.
Het is dus ook niet mijn bedoeling om hem alleen maar af te kraken, het is dus mijn voorlopige gebruikerservaring.

Ps vinden jullie het niet vreemd dat je voor de boostfunctie 21X!!!!! op de volume omhoog knop moet drukken voordat je er bent?
je kan wel een paar flinke slingers geven aan de volumeknop maar het had toch wel wat korter gekunt toch? Aangezien de gewone volumebalk volluit nog niet aan de z-680 volluit kan tippen dat moeten jullie wel even toegeven want echt harder gaat de set echt niet hoor hij is nogsteeds 500watt rms

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:21:
Aangezien de gewone volumebalk volluit nog niet aan de z-680 volluit kan tippen dat moeten jullie wel even toegeven want echt harder gaat de set echt niet hoor hij is nogsteeds 500watt rms
Hoeveel watt RMS een speaker is geeft echt niet aan hoe hard dat ie kan gaan. Geef mij een goede 100watt amp en sub en ik blaas zo'n Z-5500 set van tafel..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:32:
[...]

Hoeveel watt RMS een speaker is geeft echt niet aan hoe hard dat ie kan gaan. Geef mij een goede 100watt amp en sub en ik blaas zo'n Z-5500 set van tafel..... :)
Erg diepe zucht. Sommige mensen typen ECHT maar wat.
We hebben het hier niet over mijn 4x1000watt rms kicker woofers in mijn auto we hebben het hier over vrij goed vergelijkbare speakers van het zelfde merk enigste verschil is dat de poorten nu achterop zitten en de ze conussen zilver gespoten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:33:
[...]

Erg diepe zucht. Sommige mensen typen ECHT maar wat.
We hebben het hier niet over mijn 4x1000watt rms kicker woofers in mijn auto we hebben het hier over vrij goed vergelijkbare speakers van het zelfde merk enigste verschil is dat de poorten nu achterop zitten en de ze conussen zilver gespoten hebben.
Als jij niet net alsof doet dat : set 1 500watt = set 2 500watt en ze zullen allebei net zo hard gaan dan hoef je dat soort reacties niet te verwachten... zucht nog maar een keer diep.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
dominator schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:34:
[...]

Als jij niet net alsof doet dat : set 1 500watt = set 2 500watt en ze zullen allebei net zo hard gaan dan hoef je dat soort reacties niet te verwachten... zucht nog maar een keer diep.... :)
Ik denk da jullie allebei geen recht van spreken hebben omdat jullie allebei waarschijnlijk niet weten hoe een subwoofer werkt.

Als je weet hoe zo'n ding werkt dan kun je pas zulke uitspraken doen!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:51:
[...]

Ik denk da jullie allebei geen recht van spreken hebben omdat jullie allebei waarschijnlijk niet weten hoe een subwoofer werkt.

Als je weet hoe zo'n ding werkt dan kun je pas zulke uitspraken doen!
Ehm laat me raden wisselend magnetisch veld door een spoel die dus door een wisselspanning opgewerkt wordt die dus een stukkie karton laat bewegen meestal aardig aan de maat dus niet geschikt voor de hogere frequenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

ok om het even leuk te maken.
de echte rms waardes van de sats zijn:
14 W RMS de stuk
de echte rms waarde van de sub:
80 W RMS

en dit zegt niet veel over de power er van.
de stats doen op 1 wat 87 db bij 2 wat 88 bij 4 doen ze 89 enz enz enz enz enz.
dit geld dus ook voor de sub. en dus heeft hij nogsteeds genoeg power. rms waardes op een doos weer geven is net zo nutteloos als dat THX stikkertje.

ze gaan hard en ze klinken lekker dat is toch het belangrijkste.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dvd valt vies tegen je ziet alleen steeds het thx logo met het geluidje erbij en of de dolby digital logo's met die helicopter bijv.
Die heb hier dus heeft (bijna iedereen) is die versie.
Ik zoek dus ook die dvd met echte stukken film met goed geluid erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
die thx dvd is idd met allerlei thx stukken.. maar ook met stukken uit star wars.. allerlei andere geluids demo's en een aantal tests om je beeld en geluid in te stellen.. en daarnaast ook nog een heel verhaal wat thx is en hoet het onstaan is etc.

niet echt iets om met je set op te scheppen tegenover je vrienden, maar het is opzich wel leuk.. en handig dus om je beeld mee in te stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die met stukken film lijkt me wel geweldig om te hebben. Met stukken uit star wars en dergelijke. Lijkt me wel leuk om te hebben. Kijk die piano bij dts ben ik nu ook wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ook het aanbieden van warez via MSN staan we niet toe

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is het verschil tussen de Subwoofer: 8" drukdriver van de Z3 en de Subwoofer: 5,25" gepoorte driver van de X530?
Is de eerste van betere kwaliteit?
De prijs en overige specs van beide sets is gelijk, maar de tweede is 5.1 en de eerste 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:25:
Wat is het verschil tussen de Subwoofer: 8" drukdriver van de Z3 en de Subwoofer: 5,25" gepoorte driver van de X530?
Is de eerste van betere kwaliteit?
De prijs en overige specs van beide sets is gelijk, maar de tweede is 5.1 en de eerste 2.1.
Wat het verschil precies is weet ik niet, maar de Z-serie is over het algemeen een stuk beter dan de X-serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ik heb echt een HOOP werk moeten verrichten om dit topic weer een beetje schoon te krijgen. Het succes van een groot topic als dit valt en staat toch echt met de users die het ontopic moeten houden.

Doe mij en jezelf een plezier en houd de THX of welke andere test DVD buiten dit topic. Dat heeft niets met de Logitech setjes te maken en is gewoon erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:32:
Wat het verschil precies is weet ik niet, maar de Z-serie is over het algemeen een stuk beter dan de X-serie :)
Ah. Verder valt het ook op dat het verschil in prijs tussen een 2.1 en 5.1 set erg klein is (25 euro). Het lijkt dus zonde om niet voor 5.1 te gaan, zelfs als je de 3 extra speakers niet direct gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:21:
Tja sommige mensen hebben schijnbaar strond in hun orgen en ogen ;)

Nee maar even sereius. Lanvlam waarom ruil je je z5500 niet even om tegen een z680 van iemand anders. Genoeg mensen die dit willen doen zelfs met bij betaling.
Ik denk dat lanvlam zich een beetje zat aan te stellen aangezien ik hem een mailtje en al had gestuurt, wou wellicht effe aandacht trekken..

Uhhm Albo hoe veel harder gaat de z-5500 in vergelijking met de z-680 door de boost functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mij lange een van mijn vorige post/uitleg staat alles maar ja jullie klikken op laatste pagina dat kan ik natuurlijk ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:15:
In mij lange een van mijn vorige post/uitleg staat alles maar ja jullie klikken op laatste pagina dat kan ik natuurlijk ook niet helpen.
Oh die had ik al gelezen hoor, neemt nog steeds niet weg dat je toch liever de z-5500 houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bericht van logitech gehad en ze hebben inderdaad de pods nog niet los te leveren.
Ik merk ook dat bij een stukje doorspoelen van een film ook het effect heeft dat vaak alleen nog maar de lage tonen doorkomen. Nog een stukje doorspoelen lost dat meestal op.
Erg irritant dus.
Logitech zegt dat ik dus gewoon terug moet gaan naar de winkel met heel het set (pfff)
en die dus maar even moet omruilen.

En ik zou inderdaad niet zomaar de set omruilen voor de z-680.
Als de mogelijkheid er was dat ik hem nooit had gekocht en MIJN 680 weer terug zou hebben zou ik dat nu dus WEL doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:58:
Ik heb bericht van logitech gehad en ze hebben inderdaad de pods nog niet los te leveren.
Ik merk ook dat bij een stukje doorspoelen van een film ook het effect heeft dat vaak alleen nog maar de lage tonen doorkomen. Nog een stukje doorspoelen lost dat meestal op.
Erg irritant dus.
Logitech zegt dat ik dus gewoon terug moet gaan naar de winkel met heel het set (pfff)
en die dus maar even moet omruilen.
Maar hoe kan dat dan dat de z-5500 niet zo hard kan als de z-680, ik neem aan dat die boost functie er op zit om hem harder te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:00:
[...]

Maar hoe kan dat dan dat de z-5500 niet zo hard kan als de z-680, ik neem aan dat die boost functie er op zit om hem harder te maken?
Als je die boost-functie nodig hebt om de film hard genoeg te laten klinken, dan zijn er twee mogelijkheden. Of je hebt last van je oren, of je hebt ergens een instelling niet goed staan.

Ik heb de pod meestal op de helft van het volume staan, en dan tril je gewon bijna weg!!!

Ook het probleem dat alleen de lage tonen doorkomen, lijkt mij niet het probleem van de pod, maar van de pc of iets anders waar het geluid vanaf komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Snap niet wat iedereen hier toch heeft met hardheid...

Een redelijk volume ok maar het gaat om de klank en de diepte, niet om de hardheid....

Alhoewel, soms kom je in een kroeg waar kennelijk hardheid en schelheid boven fatsoenlijk geluid en verstaanbaarheid gaat... Bah....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:14:
[...]

Als je die boost-functie nodig hebt om de film hard genoeg te laten klinken, dan zijn er twee mogelijkheden. Of je hebt last van je oren, of je hebt ergens een instelling niet goed staan.

Ik heb de pod meestal op de helft van het volume staan, en dan tril je gewon bijna weg!!!

Ook het probleem dat alleen de lage tonen doorkomen, lijkt mij niet het probleem van de pod, maar van de pc of iets anders waar het geluid vanaf komt!
Nee het ligt niet aan de bron aangezien ook werkt om even op een andere input over te schakelen en dan terug op optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er gewoon mee teruggaan naar de winkel. Ze geven je dan een nieuw exemplaar, en je bent overal vanaf. huppakee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer,

Als u het hele set meeneemd zullen wij die omruilen. Neem wel uw bon mee.

Met vriendelijke groet,
Kevin Lee

Nou dat wordt morgen even weer naar rotterdam vlammen.
Ben benieuwd of dan alles naar wens is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Jiepie, hij is binnen bij de leverancier, morgen heb ik hem dus normaal gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

pulleke schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:39:
Snap niet wat iedereen hier toch heeft met hardheid...

Een redelijk volume ok maar het gaat om de klank en de diepte, niet om de hardheid....

Alhoewel, soms kom je in een kroeg waar kennelijk hardheid en schelheid boven fatsoenlijk geluid en verstaanbaarheid gaat... Bah....
amen.
die boost is leuk voor op de doos maar wederom een totaal nuteloze extra. boven op 114 db nog even 3db er op ? nutteloos :Z

ik ga binnenkort een project starten waar ik 2 sats ga maken uit de units uit de z-680 2 units per speaker. van en met een filter tussen de 2 ze gaan beginnen op 100 hz tot 5000 ofzo en dan de 2e van 5000 tot 22000 waarschijnlijk.

gewoon om een beetje te testen wat die dingen nu eigenlijk allemaal kunnen. en mocht dat beter klinken ga ik de amp van een van de z-680's openhalen en proberen de freqs van de filter aan te passen. ( soldeer werk :P )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag.
Ik ben van plan een Logitech Z-680 setje te kopen. Maar nu heb ik even een vraag.
Ik heb op dit moment een budget setje(5.1), maar wat ik fijn vind aan dit setje is de optie om te switchen tussen 2 verschillende apparaten. Met een druk op de knop schakel je tussen pc en dvdspeler.

Is dat met de Z-680 ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:27
Ja, dit is zowel bij de Z-680 als de Z-5500 mogelijk.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.