Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.159 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lekker dan krijg je dadelijk weer zo'n zelfde ding. Ik heb het nooit zo op als iets 'zomaar'kapotgaat en dan een nieuwe krijg (ja als het na jaaaaren kapot gaat wel)
Als er nou iets aan berbeterd is of zo of je hebt door andere speakers van 2ohm aan te sluiten iets laten doorbranden dan weet je wat je fout gedaan hebt en kan je de volgende keer uitkijken.
Nu moet je eerst iets opsturen de tijd die daar al in zit zit je dus zonder je set.
En dan weer een heel nieuw set= alles weer uitpakken aansluiten enz en dan maar hopen dat deze het wel blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:13:
In het vorige topic heeft het er wel heel even over gegaan:
Hier en hier
En toen leek mij ook de Z-2300 beter.. maar het verschil kan nooit groot zijn, als je naar de specs kijkt.
ja die reacties heb ik gelezen :) , maar gisternacht meende ik te lezen dat de satelieten van 2200 2x20 waren en de 2300 2x40. nu zie ik dat dat niet klopt. ze zijn idd nagenoeg zelfde. ik weet niet hoe ik eraan kom....
Shunt schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:15:
hij zal zoizo beter klinken als de 2200 want het ios en blijft een upgrade.
maar het gaat er om dat JIJ hem mooi vind klinken en niet dat wij hem mooi vinden.
dus ga eens luisteren en beslis of jij het die 114 euro waard vind.
ik vind hem heel mooi klinken ja :) de Z5500 was nog beter maar dat is wel 3 voudige van het prijs. ik vroeg ook nergens of jullie hem mooi vonden klinken... en ja 115 is verdomd veel geld vind ik. maar van alle 2.1 die ik zag in mediamarket was dit het beste. ik kan ook 1 nemen van 40 euro. maar mja... die is niet zo denderend als bijv de z2300.

jammer genoeg is er gwoon niemand die hem heeft gekocht (vind er maar 3 topicjes erover met vragen, verder nix)

me makker heeft altec lansing 5.1 van dell met een weergaloos bass effekt uit de subkast die 2,5 keer zo groot is als de subkast van Z5500. das ook indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0M3G4
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 11:20
ben al 3 weken aan het wachten op mijn Z-5500... dat ding schijnt nergens meer leverbaar te zijn in NL alleen bij loveno.be ofzo.. voor 330 euri... :(

[ Voor 3% gewijzigd door 0M3G4 op 10-01-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:25:
Nou lekker dan krijg je dadelijk weer zo'n zelfde ding. Ik heb het nooit zo op als iets 'zomaar'kapotgaat en dan een nieuwe krijg (ja als het na jaaaaren kapot gaat wel)
Als er nou iets aan berbeterd is of zo of je hebt door andere speakers van 2ohm aan te sluiten iets laten doorbranden dan weet je wat je fout gedaan hebt en kan je de volgende keer uitkijken.
Nu moet je eerst iets opsturen de tijd die daar al in zit zit je dus zonder je set.
En dan weer een heel nieuw set= alles weer uitpakken aansluiten enz en dan maar hopen dat deze het wel blijft doen.
Da's dus de badkuipkromme :)
De kans dat een chip defect gaat, is in het begin zeer groot, dan daalt ze heel snel om na een paar jaar weer heel snel te stijgen.
Met alles kan je pech hebben, wat denk'k hier wel het geval is. Het is toch het eerste dat ik erover hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
IceSoftware schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:47:
ben al 3 weken aan het wachten op mijn Z-5500... dat ding schijnt nergens meer leverbaar te zijn in NL alleen bij loveno.be ofzo.. voor 330 euri... :(
Ben ook nog steeds aan het wachten, eind deze week of begin volgende week zou hij moeten binnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 11:29
ik heb thuis een Z-5300 staan, gekocht bij een zaakie, kon het showmodel meekrijgen met een korting van een eurie of 40 ofzo, de verkoper verzekerde mij dat hij alleen in de winkel heeft gestaan en dat de garatie gewoon geldig is. maar niet veel dagen daarna kwam de Z-5500 uit.
laat het nou net zo zijn dat ik mezelf wel kon schieten, want dat setje in wel een stuk duurder maar ook een stuk gruwelijker.....imo that is.

maar oke nu ff on topic, ff een vraagje over de Z5500.

is het zo dat als je hem optisch aansluit dat je dan maar 1 kabeltje heb, dus met andere woorden alle kanalen(geluid) gaan over dat 1e draadje??
misschien kom ik wel over als kompleet n00b maar neem dat ff voor lief.

ps. iemand z5300 kopen?:P

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
IceSoftware schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:47:
ik heb die van mij vorige week gekocht bij CDromland in Breda zonder te bestellen, hadden hem gewoon op voorraad voor 309 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

SkaarS schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:00:

maar oke nu ff on topic, ff een vraagje over de Z5500.

is het zo dat als je hem optisch aansluit dat je dan maar 1 kabeltje heb, dus met andere woorden alle kanalen(geluid) gaan over dat 1e draadje??
misschien kom ik wel over als kompleet n00b maar neem dat ff voor lief.
Dat klopt alle kanalen gaan door 1 kabeltje ;)
Koop wel een goede optische kabel want er zit dag en nacht verschil tussen de kabels.
Meestal zijn de kabels met vergulde stekkertjes het best en ook hoe dikker de kabel hoe beter de kwaliteit !

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:42:
[...]

me makker heeft altec lansing 5.1 van dell met een weergaloos bass effekt uit de subkast die 2,5 keer zo groot is als de subkast van Z5500. das ook indrukwekkend.
Kan ik me nauwelijks voorstellen aangezien de z5500 de grooste woofer op de pc-markt is (10") :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat mn basspijp los zat had ik ook altijd superveel en supergoeie zware bass :) z-680 ownd echt hard met bassen, alleen nu ff tijdelijk wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:54:
Kan ik me nauwelijks voorstellen aangezien de z5500 de grooste woofer op de pc-markt is (10") :X
euh... juist jij als diegeen die steeds anderen corrigeert valt me nu ff tegen :P. waarom? de 10 inch woofer is in feite gwoon een 8 inch woofer lees ik overal.

en dan nog, die altec lansing kast is niet 4 kant maar meer in de vorm van een pctower zeg maar. de bassreflexgat zit boven en onder de box zelf waardoor het lijkt of er 2 speakers in zitten. IK vond de bass indrukwekkend. ken verder niemand met een imposante prijzige boxenset (voor de pc dan he...) de meeste van mijn vrienden hebben van die 30 euro boxjes of minder duur dat leuk kan ploffen ipv bassen...

en nee ik wil de altec niet aanprijzen of welk product ook afkraken, ik was ervan onder de indruk en ik wil nu ook een gelijkwaardig (of beter mag ook) product kopen...

maar goed, ik zou hem vanmiddag al kunnen halen maar me gevoel zegt me dat ik moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:15:
[...]

euh... juist jij als diegeen die steeds anderen corrigeert valt me nu ff tegen :P. waarom? de 10 inch woofer is in feite gwoon een 8 inch woofer lees ik overal.

en dan nog, die altec lansing kast is niet 4 kant maar meer in de vorm van een pctower zeg maar. de bassreflexgat zit boven en onder de box zelf waardoor het lijkt of er 2 speakers in zitten. IK vond de bass indrukwekkend. ken verder niemand met een imposante prijzige boxenset (voor de pc dan he...) de meeste van mijn vrienden hebben van die 30 euro boxjes of minder duur dat leuk kan ploffen ipv bassen...

en nee ik wil de altec niet aanprijzen of welk product ook afkraken, ik was ervan onder de indruk en ik wil nu ook een gelijkwaardig (of beter mag ook) product kopen...

maar goed, ik zou hem vanmiddag al kunnen halen maar me gevoel zegt me dat ik moet wachten...
Ik weet ieder mens maakt fouten :Y)

Maar 8" heb ik nog nooit ergens gelezen, iemand zei het hier wel in het topic een keer maargoed zal me eigk geen worst uit maken als de bass maar goed klinkt. Altec lansing heb ik wel ervaring mee zijn idd ook top speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:42:
Vertel mij eens welke set dat is dan. De Altec Lansing ADA885 of 890 zeker? Die heb ik. De subwoofer kast is nog nieteens 1,1 keer zo groot als de Z5500. Bovendien is het een gesloten design dus de lage tonen zwakken eerder af. De Z5500 subwoofer driver is 10 of 9" (versus 8" van de ADA885/890) en kan een veel grotere uitslag maken en heeft een zwaardere versterker. De Altec Lansing ADA885/890 is kwantitatief inferieur aan de Z5500, dus ik snap echt NIET waar je hebt over hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.exhardware.com/reviews/ada890/altec2.jpg

De ADA885/890 is zo exclusief, omdat hij alleen bij Dell pc's geleverd werd. Ik heb hem gekocht van een bedrijf die een Dell pc had verkocht aan een klant die er geen geluid bij wilde. Toendertijd de beste set onder de 300 euro, hij begint alleen kuren te vertonen na hem 2 jaar lang elke dag 1 uur voluit te hebben gezet :) (meedrummen met muziek) De subwoofer reargeert de helft van de tijd niet meer. Zat dus naar de Z5500 te kijken, maar ik ben verslaafd aan 2 weg sattelites, die de ADA885 wel had (zien er wel goedkoop uit, maargoed)

Afbeeldingslocatie: http://www.exhardware.com/reviews/ada890/altec7.jpg
iemand zei het hier wel in het topic
Dat was ik, die 10" wordt heel vreemd gemeten, maar zoals jij zegt, het resultaat is wat telt.

[ Voor 60% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Thnx voor de uitleg, dan heb ik dus toch gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje over het digitaal aansluiten van de z5500 met een audigy.

Ik hoor hier steeds verhalen over dat je een verlengstuk (Tulp female naar Jack 3,5mm )nodig hebt, maar ik kwam ook dit tegen:

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=703
N. CABLE-621 - Optische Kabel - € 2.50 inclusief BTW
Optische Kabel Toslink naar 3,5 mm plug 1 meter lang.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1409.jpg

Zou dit niet werken?

Als dit werkt sluit ik mijn homecinema-set beneden er ook op deze manier digitaal aan. Die heeft alleen optical in

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 10:20

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Nee, gaat niet werken, omdat dit een optische kabel is en een Audigy 2 ZS heeft geen optische uitgang, ook niet met een 3,5 mm plug :)

Je zult t dus echt moeten doen met het verhaal wat in de startpost staat of een kabel met aan de ene kant mono-jack en aan de andere kant 1 tulp stekkertje, dan ben je er ook :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:27:
Vertel mij eens welke set dat is dan. De Altec Lansing ADA885 of 890 zeker? Die heb ik.
nee dat is um nie, lijkt er niet eens op. ik vroeg me makker net welke model boxen da waren en hij weet het niet uit de hoofd, papieren liggen verspreid door het hele huis.

het waren lichtgrijs met donkergrijs ovale boxjes op metalen dubbelgevouwen O-ring steuntjes. de subwoofer is iig groter dan me pctower kast. er zit maar 1 speaker in en 1 bassgat. op de boxjes stonden ook nog dell gedrukt in de grille... 3 jaar oud nu en hoorden bij een dell dimension 8250.

maar ok, z5500 die in mediamarket stond had geen pod of wat dan ook zodat ik de volume ervan niet ech heb kunnen testen. maaruh... ik twijfel nie eraan dat de z5500 superieur is hoor onder de pc setjes :|

edit: tis ADA995 , heb nog geen goeie site gevonden met specs.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 13:28

Shunt

Boe

deze dus ??
http://www.hardware.fr/art/imprimer/467/
ziet er best indrukwekkend uit. als die rms waardes echt zijn. en neit zoals bij de z-680 en de z-5500 zwaar overdreven zijn is het al helemaal interesant. zou hem wel eens willen beluisteren.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je die boost functie voor de z-5500 ook voor de center sub en surround boxen gebruiken? of is dit alleen het hoofd volume dat in boost mode gaat? En is er iemand die getest heeft of de z-5500 veel harder gaat dan de z-680 door die boost functie (niet in bass maar in hoge en midden tonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Werkt alleen met gewoon vollume voor de rest is de boost functie niet nodig. Sub staat op 1/8e van zijn vermogen 2 streepjes dus. Center 4 en surround 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:45:
deze dus ??
http://www.hardware.fr/art/imprimer/467/
ziet er best indrukwekkend uit. als die rms waardes echt zijn. en neit zoals bij de z-680 en de z-5500 zwaar overdreven zijn is het al helemaal interesant. zou hem wel eens willen beluisteren.
deze ja.

http://www.hardware.fr/me...news/00/06/IMG0006323.jpg

let wel erop dat die sub ook andere varianten op bestaan, ik zag een keer bij dixons die sub (zonder de andere 5 drivers) staan met minder vermogen dan deze is maar voor de rest zag ie er precies zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Uhm boost functie ? Dat heb ik nog niet gezien @ pod of remote ?
Waar mag dat zitten ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Volume vol open gooien. Na de streepjes nog ff doordraaien. Dit is alleen op een z5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik zie de prijs van de Z-5500 eerder stijgen dan dalen gezien het feit dat hij bijna niet leverbaar is.

Ben zelf ook nog aan het kijken waar ik hem ga bestellen.

En inderdaad jammer dat er nog geen 230V opvolger is van de Kliptsch Promedia Ultra 5.1 serie.... Ik denk dat deze er op zijn vroegst pas einde van het jaar is. En die zal voor ons nederlanders zeker meer dan 400 euro gaan kosten (als ie al te krijgen is).

[ Voor 46% gewijzigd door Darth Malak op 11-01-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:45:
deze ja. http://www.hardware.fr/me...news/00/06/IMG0006323.jpg

let wel erop dat die sub ook andere varianten op bestaan, ik zag een keer bij dixons die sub (zonder de andere 5 drivers) staan met minder vermogen dan deze is maar voor de rest zag ie er precies zo uit.
Volgens mij als je beide subwooferkasten opmeet, kom je op ongeveer dezelfde inhoud uit. De Z5500 gebruikt maar 1 subwooferdriver maar wel een veel grotere en de kast van de Z5500 is lager+korter maar wel breder.
Overall, this
system delivers 200-watts of continuous power at an
impressive 115dB!
Volgens mij gaat hij dus wel ongeveer evenhard als de Z5500. Ook belangrijk: 200 watt continu vermogen is veel meer dan 200watt RMS vermogen. Belangrijker is alleen hoe hij klinkt, wordt moeilijk, deze set is waarschijnlijk nog slechter verkrijgbaar dan de Z5500 momenteel is.

[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
SmokeyTheBandit schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:47:
[...]

Dat klopt alle kanalen gaan door 1 kabeltje ;)
Koop wel een goede optische kabel want er zit dag en nacht verschil tussen de kabels.
Meestal zijn de kabels met vergulde stekkertjes het best en ook hoe dikker de kabel hoe beter de kwaliteit !
Een optische kabel met vergulde stekkertjes... Nee, dat maakt de kwaliteit echt beter :+

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Vergulling is alleen nuttig als de ingangen van hetzelfde materiaal zijn gemaakt, zelfs bij andere kabels heb je er vaak dus weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:32:
Ik heb ff een vraagje over het digitaal aansluiten van de z5500 met een audigy.

Ik hoor hier steeds verhalen over dat je een verlengstuk (Tulp female naar Jack 3,5mm )nodig hebt, maar ik kwam ook dit tegen:

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=703
N. CABLE-621 - Optische Kabel - € 2.50 inclusief BTW
Optische Kabel Toslink naar 3,5 mm plug 1 meter lang.
[afbeelding]

Zou dit niet werken?

Als dit werkt sluit ik mijn homecinema-set beneden er ook op deze manier digitaal aan. Die heeft alleen optical in
Dit zou ik dus ook welleens willen weten. Lijkt me toch dat dit gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:44:
Werkt alleen met gewoon vollume voor de rest is de boost functie niet nodig. Sub staat op 1/8e van zijn vermogen 2 streepjes dus. Center 4 en surround 3.
huh? ik dacht dat de logirech maar 9 streepjes had :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:20:
[...]

Dit zou ik dus ook welleens willen weten. Lijkt me toch dat dit gaat werken
Je kan niet echt veel verwachten van een optishe kabel van 2,50 ik heb er zelf 1 van 45 euro het mag voor zich spreken dat deze stukken beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:56:
[...]

Je kan niet echt veel verwachten van een optishe kabel van 2,50 ik heb er zelf 1 van 45 euro het mag voor zich spreken dat deze stukken beter klinkt.
echt kom op man. dat is het zelfde als dat kabel van 2.5 mm diameter beter klinkt als een van 1.0mm
een optische kabel geeft een digitaal over een zeer korte afstand (minder dan 10 meter) en ik weet met gewoon 100 % zekerheid dat je het verschil met een Z-680 of Z-5500 nimmer nooit gaat horen. ook met een mooie nad of zo iets zal je het verschil over die meter niet horen. het is allemaal van het zelfde materiaal gemaakt. ok die van 45 euro zal waarschijnlijk 90 % zuiver zijn. en die van 2.5 euro (die een stuk korter zal zijn) zal iets van 85 % zuiver zijn. Nog steeds meer dan genoeg om een perfect signaal door te geven.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Heb je ook zo'n hekel aan dure kabel verheerlijking :) Groot gelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kwaad, qua hitte o.i.d. als ik tijdelijk een oude trui oprol en in de luchtpijp van mn subwoofer doe? Doordat die los zit, produceert hij echt een super irritante trilling die je duidelijk hoort bij de bassen. Maar zodra ik mn hand erin leg, is deze trilling weg. Omdat ik nu weinig zin heb om continu met mn hand in mn subwoofer te zitten, en het feit dat ik er doof van word als ik er vlak naast zit omdat die subwoofer zoveel bass produceert, heb ik het net heel even met een opgerolde oude trui geprobeerd, en het werkte, ik had geen last van die trilling.

Kan ik die erin laten zitten totdat ik meer gehoord heb van logitech (heb ze gemaild)? Kan dit geen kwaad aan de subwoofer zelf, of de luidspreker o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Door de basreflex pijp vol te stoppen onstaat er meer druk op de kast, daarom hebben gesloten subwooferkasten ook altijd behoorlijk dik MDF (en ander) materiaal.

Het hangt er dus vanaf hoe dicht je hem stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:38:
Door de basreflex pijp vol te stoppen onstaat er meer druk op de kast, daarom hebben gesloten subwooferkasten ook altijd behoorlijk dik MDF (en ander) materiaal.

Het hangt er dus vanaf hoe dicht je hem stopt.
En dat kan... veel kwaad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Realiseer wel, een basspijp is niet meer dan een stuk zorgvuldig gekozen kunststof vastgeschroefd in het hout. Jouw probleem zou je zelf ook kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:59:
Realiseer wel, een basspijp is niet meer dan een stuk zorgvuldig gekozen kunststof vastgeschroefd in het hout. Jouw probleem zou je zelf ook kunnen fixen.
Als ik wist hoe :'( , tis vast heel simpel, alleen geen idee hoe ik hem weer vast zou kunnen zetten, zit ie aan de binnenkant vast geschroefd??? Het gaat dus om een Logitech Z-680

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:34:
Kan het kwaad, qua hitte o.i.d. als ik tijdelijk een oude trui oprol en in de luchtpijp van mn subwoofer doe? Doordat die los zit, produceert hij echt een super irritante trilling die je duidelijk hoort bij de bassen. Maar zodra ik mn hand erin leg, is deze trilling weg. Omdat ik nu weinig zin heb om continu met mn hand in mn subwoofer te zitten, en het feit dat ik er doof van word als ik er vlak naast zit omdat die subwoofer zoveel bass produceert, heb ik het net heel even met een opgerolde oude trui geprobeerd, en het werkte, ik had geen last van die trilling.

Kan ik die erin laten zitten totdat ik meer gehoord heb van logitech (heb ze gemaild)? Kan dit geen kwaad aan de subwoofer zelf, of de luidspreker o.i.d.?
Boeie gewoon doen je krijgt toch een nieuwe set van Logitech }) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:58:
[...]

Als ik wist hoe :'( , tis vast heel simpel, alleen geen idee hoe ik hem weer vast zou kunnen zetten, zit ie aan de binnenkant vast geschroefd??? Het gaat dus om een Logitech Z-680
vraagje heb jij toevallig al contact gehad met logitech voor een vervanger ?
zoja is het mogelijk dat ik je amp van je kan over nemen ? die van de Sub dus he. ??
ben namelijk bezig met een projectje waar ik wat onderdeeltjes van een donor amp nodig heb. (de freqs aan passen van de filters)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej, kheb mijn Z-5300 ook binnen....
Kan ik de Z-560 aansluiten op onze XBOX met behulp van dat plugje, die van het groene draadje overloopt naar een rode en een witte die op je tv kunt aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed ik heb mn z680 terug gebracht naar alternate, waar ie getest gaat worden en dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:09:
Volgens mij als je beide subwooferkasten opmeet, kom je op ongeveer dezelfde inhoud uit. De Z5500 gebruikt maar 1 subwooferdriver maar wel een veel grotere en de kast van de Z5500 is lager+korter maar wel breder.

Volgens mij gaat hij dus wel ongeveer evenhard als de Z5500. Ook belangrijk: 200 watt continu vermogen is veel meer dan 200watt RMS vermogen. Belangrijker is alleen hoe hij klinkt, wordt moeilijk, deze set is waarschijnlijk nog slechter verkrijgbaar dan de Z5500 momenteel is.
mja hij heeft hem(ada995) al 3 jaar nu en heeft zoals ik al meerdere malen zei 1 woofer en 1 bassgat, het LIJKEN 2 speakers maar die bovenste is dus gwoon een gat met zelfde rooster als onder.

en verder rms wilt dus zeggen piekvermogen? dus mijn speakers die ik zou willen kopen is een Z-2300 met 200 watt rms is zachter dan zijn 200 watt continu....

na ja de ada995 is geen 115 euro denk ik maar veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand foto's voor mij van de binnenkant van een Z-680 Subwoofer??
Ik heb er al wel 1 gevonden van de binnenkant van de subwoofer van een z-5500, ik denk dat deze 2 er ongeveer hetzelfde uit zullen zien van binnen??

Afbeeldingslocatie: http://www.gamers-depot.com/hardware/speakers/logitech/z5500/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 19:21
Voor alle zekerheid die 2.1 setjes die hebben toch enkel een 3,5mm mini jack aansluiting voor de pc hé?

Dus inpluggen in de koptelefoon aansluiting.

Want bij logitech staan zowel bij de Z3e en de X-230 iets vermeld van gekleurde aansluitingssnoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:21:
[...]
en verder rms wilt dus zeggen piekvermogen? dus mijn speakers die ik zou willen kopen is een Z-2300 met 200 watt rms is zachter dan zijn 200 watt continu....
Nee, de rms waarde is de overeenkomstige dc-waarde met eenzelfde hoeveelheid vermogen als het oorspronkelijke signaal.
Een sinus met amplitude van bv. 10 heeft een gemiddelde waarde van 7,07. Dit is dus de rms waarde terwijl de piekwaarde 10 is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04 19:11
Ik heb net een z-5500 besteld.. deze ga ik aansluiten op mn dvd speler (met een dig. coax) en aan mn ps2 via een optische kabel.. mn pc hoeft niet, daar laat ik gewoon mn z640 opzitten..

Ik zit me nu af te vragen of ik bij electronica online die kabels moet bestellen of dat ik ergens oelbach kabels op zal halen.. (goeie kwaliteits kabels die ik als student toch nog kan betalen :P ).

Die laatste zijn natuurlijk wel een stuk duurder, en ik vraag me dus af in hoeverre je dat gaat horen met een logitech setje.. ik weet uit ervaring dat er een wereld van verschil tussen kabels zit, ik heb zelf in mn auto alle kabels vervangen (en daar hangt redelijk dure apparatuur in) en bij mn ouders hangen er oelbach kabels tussen ipv. de standaard kabels die meegeleverd werden..

mn vraag is dus eigenlijk.. wie heeft zn z5500 met duurdere kabels aangesloten en merkt het verschil? :)

[ Voor 3% gewijzigd door sx_blade op 13-01-2005 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:04:
Nee, de rms waarde is de overeenkomstige dc-waarde met eenzelfde hoeveelheid vermogen als het oorspronkelijke signaal.
Een sinus met amplitude van bv. 10 heeft een gemiddelde waarde van 7,07. Dit is dus de rms waarde terwijl de piekwaarde 10 is. :+
Bij Hifi speakers zie je bijvoorbeeld ook vaak staan: continu vermogen, 50watt, RMS vermogen 80watt. Ach, het vermogen boeit helemaal NIETS.

De max dB spl is de waarde waarop je moet letten als je wilt weten hoe hard een setje kan. 105dB of 115dB bijvoorbeeld. Dit is zo hard dat je echt tegen je buurman moet gaan schreeuwen wil hij je verstaan.
Die laatste zijn natuurlijk wel een stuk duurder, en ik vraag me dus af in hoeverre je dat gaat horen met een logitech setje..
De vraag is nog groter of je dit bij een optische aansluiting zult merken.

[ Voor 40% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:30:
Ik heb er al wel 1 gevonden van de binnenkant van de subwoofer van een z-5500, ik denk dat deze 2 er ongeveer hetzelfde uit zullen zien van binnen??

[afbeelding]
ik wil niet veel zeggen maar, ik denk dat velen met mij deze mening wel delen. Ik vind het echt een bijzonder lelijke en ondegelijke afwerking van de binnenkant hebben.
Zeker niet iets dat je bij andere (losse) subs zult aantreffen... vandaar dat ik misschien ook zoveel "vreemde" bijgeluiden had bij deze subwoofer. Dat kleine kastje drukt bij lage bassen bijna helemaal uit elkaar (te dun matriaal?) maar nu is de afwerking ed van de binnenkant zie verklaart dat ook wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
Tjah.. die logitech sub valt opzich nog wel mee hoor.. hij ziet er inderdaad wat minder stevig uit dan de sub die ik in mn auto heb liggen.. maar daar is de prijs ook naar..

maar voor gewone 5.1 sets weet ik niet of deze veel minder is dan andere merken.. ik heb pas de sub (100watt) van een philips :r set uit elkaar gehad omdat deze kuren ging vertonen.. maar dat was ook niks bijzonders hoor... die set was zo'n 600 euro, maar die sub stelde echt niks voor.. heel miezerig versterkertje en als luchtpijp (die zwarte kunstof buis in de logitech) zat er gewoon een te dikke wc rol in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sx_blade schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:02:
bla bla... set was zo'n 600 euro, maar die sub stelde echt niks voor.. heel miezerig versterkertje en als luchtpijp (die zwarte kunstof buis in de logitech) zat er gewoon een te dikke wc rol in 8)7
Ja maar ik dacht dat THX ook een certificaat was voor een degelijk spulletje zegmaar, geen el cheapo klankkasten enzo maar stevig spul en degelijke speakers en versterkers..
Kan nu niet echt zeggen dat die kast daar dan zo bij zou horen.

Ik heb ook 2 Z-5500's gehad... beide kapot gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
dat THX stelt volgens mij niet zoveel voor... er zijn iig ook veel betere boxen die geen thx certificering hebben.. dus daar moet je je niet op blind staren..

maar wat die sub betreft.. hij is qua constructie niet minder dan subs van andere merken zoals philips, sony, jvc etc. hoor.. ik heb zelf meerdere subs open gehad en die waren echt niet veel anders.. van sommigen (zoals die philips die ik al eerder noemde) kan ik zelfs zeggen dat die van mindere kwaliteit waren.. en je kan zeggen wat je wil, maar logitech heeft in ieder geval geen geld bespaard op de lijm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:27:
[...]

echt kom op man. dat is het zelfde als dat kabel van 2.5 mm diameter beter klinkt als een van 1.0mm
een optische kabel geeft een digitaal over een zeer korte afstand (minder dan 10 meter) en ik weet met gewoon 100 % zekerheid dat je het verschil met een Z-680 of Z-5500 nimmer nooit gaat horen. ook met een mooie nad of zo iets zal je het verschil over die meter niet horen. het is allemaal van het zelfde materiaal gemaakt. ok die van 45 euro zal waarschijnlijk 90 % zuiver zijn. en die van 2.5 euro (die een stuk korter zal zijn) zal iets van 85 % zuiver zijn. Nog steeds meer dan genoeg om een perfect signaal door te geven.
Grappig dat jij in sprookjes geloofd. Maar er zit wel degelijk verschil tussen pruts kabeltjes van een dozenschuiver of dure optische kabels van bandridge van 45 euro. Het verschil zal geen verschil tussen dag en nacht zijn dat moet ik je nageven. Maar die verschillen die jij aanhaalt zijn sowieso sterk overdreven. Helaas zijn er nog steeds mensen die denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
Ben het hier volkomen mee eens.. hoewel bandridge nou ook weer niet je van het is :P

je moet maar eens op www.dvd.nl kijken (op het forum).. daar heb ik me ook laten informeren.. maar ik kan bij mn ouders al duidelijke verschillen zien en horen tussen oelbach kabels en de standaard meegeleverde kabels..

Alleen ik denk wel dat het bij de logitech set niet heel erg belangrijk zal zijn.. ik zou zelf niet een kabeltje kopen van 2,50.. maar een kabel van 10-15 euro zal goed genoeg zijn voor deze set.. het lijkt me sterk dat je met zo'n setje de verschillen tussen kabels van 20 of 100+ euro's zal horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sx_blade schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:21:
Ben het hier volkomen mee eens.. hoewel bandridge nou ook weer niet je van het is :P

je moet maar eens op www.dvd.nl kijken (op het forum).. daar heb ik me ook laten informeren.. maar ik kan bij mn ouders al duidelijke verschillen zien en horen tussen oelbach kabels en de standaard meegeleverde kabels..

Alleen ik denk wel dat het bij de logitech set niet heel erg belangrijk zal zijn.. ik zou zelf niet een kabeltje kopen van 2,50.. maar een kabel van 10-15 euro zal goed genoeg zijn voor deze set.. het lijkt me sterk dat je met zo'n setje de verschillen tussen kabels van 20 of 100+ euro's zal horen..
Dat niet maar wel tussen eentje van 2,50 en 45 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
Dat niet maar wel tussen eentje van 2,50 en 45 euro
jah.. dat lijkt me ook wel idd..

ben nu op zoek naar een QED AV41 scart kabel voor van mn dvdspeler naar mn tv.. maar die dingen zijn hier in nederland ook al tussen de 90 en 100 euro voor 1 meter.. :(

in engeland zijn ze stuk goedkoper.. dus daar ben ik nu ff aan het rondneuzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat niet maar wel tussen eentje van 2,50 en 45 euro
jah.. dat lijkt me ook wel idd..

ben nu op zoek naar een QED AV41 scart kabel voor van mn dvdspeler naar mn tv.. maar die dingen zijn hier in nederland ook al tussen de 90 en 100 euro voor 1 meter.. :(

in engeland zijn ze stuk goedkoper.. dus daar ben ik nu ff aan het rondneuzen :)
Offtopic: Wat is er dan zo goed aan die kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik heb nu de Z-5300 staan! ik moet zeggen staaltje geluid komt eruit hoor :D

Maar ik zie iedereen praten over de Z-5500 dat het zo goed apparaat is.

ZOu het voor mij verstandig zijn om zo'n set te kopen de Z-5500 dan? Ik koop namelijk binnenkort een beamer met groot projectiedoek!

Of kan ik het ook wel af met een Z-5300?

Heb de Audigy -ZS Platinum versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
QED schijnen de beste scarts te zijn die je kunt kopen.. die AV41 is hun scart-scart topmodel, het is een RGB only kabel.. dit houdt in dat alle pinnetjes gebruikt worden voor beeld.. er hoeft geen audio doorheen en dat houdt een hoop storingen tegen en daardoor heb je een strakker/storingsvrij beeld..

Die kabel is trouwens ook 0,75 ohm.. dat zou ook beter zijn dan normale kabels.. voor meer info moet je maar even kijken op www.qed.co.uk

en btw. er zijn nog duurdere scart kabels hoor :P

kijk voor de gein eens op www.hifi.nl of www.dvd.nl (forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:09:
Vraagje,

Ik heb nu de Z-5300 staan! ik moet zeggen staaltje geluid komt eruit hoor :D

Maar ik zie iedereen praten over de Z-5500 dat het zo goed apparaat is.

ZOu het voor mij verstandig zijn om zo'n set te kopen de Z-5500 dan? Ik koop namelijk binnenkort een beamer met groot projectiedoek!

Of kan ik het ook wel af met een Z-5300?

Heb de Audigy -ZS Platinum versie
Ligt eraan hoe groot je kamer is...
Als het een kleine kamer is, kan de Z-5300 het wel af. Maar aangezien je toch een beamer koopt, waarom niet gelijk een surround set van 1000 euro ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
ik wil niet veel zeggen maar, ik denk dat velen met mij deze mening wel delen. Ik vind het echt een bijzonder lelijke en ondegelijke afwerking van de binnenkant hebben.
Zeker niet iets dat je bij andere (losse) subs zult aantreffen...
Zal me niets verbazen als Creative en Philips subwoofertjes precies zo 'vies' zijn afgewerkt.

Dat de lijm niet goed is weggewerkt enz. boeit volgens mij weinig voor het geluid zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:27:
[...]

Ligt eraan hoe groot je kamer is...
Als het een kleine kamer is, kan de Z-5300 het wel af. Maar aangezien je toch een beamer koopt, waarom niet gelijk een surround set van 1000 euro ofzo?
Mijn kamer is 4meter bij 3 meter.

En je ken het ook te gek maken he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat maakt niet uit, bij een groot beeld hoort een groot geluid en de Z5500 biedt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:35:
[...]

Koop een een losse discotheek versterker met van kei dikke jbl boxen :P dan maak je het pas te gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
lol..

naja.. die z5500 is groot genoeg voor een kleine tot middelgrote woonkamer.. dus makkelijk voor die kamer van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sx_blade schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:44:
lol..

naja.. die z5500 is groot genoeg voor een kleine tot middelgrote woonkamer.. dus makkelijk voor die kamer van jou ;)
Ik weet niet hoe dat bij de z-5500 zit maar ik vind de z-680 niet super asociaal hard gaan. Ik heb vroeger een inspire 5300 gehad en deze ging even hard, het enige verschil is dat de 5300 op een gegeven moment ging kraken en de z-680 gewoon goed geluid bleef geven. Mijn sony stereo toren (redelijk oud met platenspeler enbij enzo) gaat harder dan de z-680 denk wel bijna 30%

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
het is ook anders dan een stereo.. de z5500 levert sowieso veel meer bass (door de sub) en doordat je bij de 5500 sattelietjes hebt ipv (grotere) stereo boxen moet je meer in het midden van je kamer gaan zitten om het geluid goed te horen uit alle speakers.. bij stereo kan je dr gewoon voor gaan staan en klinkt het hard..

maja... voor films/gamen etc. kan je met de z5500 niet misgaan... als je enkel en alleen muziek luisterd zal een goeie stereo set wellicht beter zijn (maar deze krijg je ook niet voor 300 euro)

Als ik de z5500 vergelijk met andere 5.1 sets is de z5500 zeker net zo goed als de sets van de bekende merken die rond de 600-800 euro liggen.. en hij is al helemaal indrukwekkend bij films e.d.

Je zult er dus geen miskoop mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:35:
[...]

De Z-5300 zou voldoende moeten zijn...
Maar als je het geld ervoor over de Z-5500 :D Natuurlijk wel wat beter, maarjah daar betaal je dan ook et nodige voor, dubbel zoveel bijna :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:04:
[...]

Ik weet niet hoe dat bij de z-5500 zit maar ik vind de z-680 niet super asociaal hard gaan. Ik heb vroeger een inspire 5300 gehad en deze ging even hard, het enige verschil is dat de 5300 op een gegeven moment ging kraken en de z-680 gewoon goed geluid bleef geven. Mijn sony stereo toren (redelijk oud met platenspeler enbij enzo) gaat harder dan de z-680 denk wel bijna 30%
Beetje kromme vergelijking :S. Het gaat er juist om dat de z680 zuiver blijft. Zoals jij vergelijkt gaat elke speaker wel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sx_blade schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:03:
het is ook anders dan een stereo.. de z5500 levert sowieso veel meer bass (door de sub) en doordat je bij de 5500 sattelietjes hebt ipv (grotere) stereo boxen moet je meer in het midden van je kamer gaan zitten om het geluid goed te horen uit alle speakers.. bij stereo kan je dr gewoon voor gaan staan en klinkt het hard..

maja... voor films/gamen etc. kan je met de z5500 niet misgaan... als je enkel en alleen muziek luisterd zal een goeie stereo set wellicht beter zijn (maar deze krijg je ook niet voor 300 euro)

Als ik de z5500 vergelijk met andere 5.1 sets is de z5500 zeker net zo goed als de sets van de bekende merken die rond de 600-800 euro liggen.. en hij is al helemaal indrukwekkend bij films e.d.

Je zult er dus geen miskoop mee doen..
Weet jij trouwens of die boost functie veel uitmaakt vergeleken met de z-680?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:24:
[...]

Weet jij trouwens of die boost functie veel uitmaakt vergeleken met de z-680?
Ik snap nooit waarom mensen zich daarom zo druk gaan maken. Ik bedoel ik kom nooit in de buurt van die boost functie anders wordt je gewoon echt doof ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
lol :D

Ik heb in verschillende reviews gelezen dat die de z5500 met die boost harder gaat dan de z680, en bovendien een stuk beter klinkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:27:
[...]

Ik snap nooit waarom mensen zich daarom zo druk gaan maken. Ik bedoel ik kom nooit in de buurt van die boost functie anders wordt je gewoon echt doof ofzo :P
Mjah dat is bij de hard opgenomen mp3's bij zachte of bij de lift is ie te zacht :P

btw sx-blade heb je een link van die review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
review weet ik niet meer.. ik geloof dat het een review was op een duitse site.. en ook in een review op een forum ergens.. een gast die een z5500 en een z680 had..

zal even voor je kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sx_blade schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:31:
review weet ik niet meer.. ik geloof dat het een review was op een duitse site.. en ook in een review op een forum ergens.. een gast die een z5500 en een z680 had..

zal even voor je kijken..
Hebbie het ondertussen al gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 14-08 22:19

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:00:
[...]

Hebbie het ondertussen al gevonden :P
_/-\o_ na anderhalf uur hoor 8)

Om deze post nog een beetje nuttig te maken: ik heb ook een Z-5500 en als er behoefte is wil ik wel een review posten, dan beloof ik dat ik er niet inzet "Hij kan hard, de sub is zwaar en groot etc." want dat weten we voort wel :P

[ Voor 46% gewijzigd door Elektronicanet op 14-01-2005 00:06 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier in het forum dat de z-5500 een 8 inch woofer heeft aangezien hij verkeerd gemeten wordt?>!?!
Het enigste rare is dat er een 12inch grille voor een 10inch woofer zit that's it.
Ik heb een z-680 gehad en heb vanmiddag de z-5500 gehaald bij http://www.tweakers.net/e...=http://www.completer.nl/

Daar hebben ze een vrachtwagen! vol met z-5500 net binnengehad alleen hij is 299 euro nu inplaats 289

Ik heb de z-5500 alleen gekocht om de verbeterde pod maar die draaiknop heeft soms kuren
ene keer draaid hij heel soepel en soms heeft hij ineens een stroef punt (beetje jammer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Bij mij beweegt hij altijd soepel. Het klopt wel als je de POD langzaam beweegt dat hij inderdaad wat stroef is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die podknop vind ik heerlijk.. Lekker flink aan draaien als het hard moet.. Was wel wat minder toen ik mijn oude versterker weer een keer ff wat harder wilde zetten.. 1 keer rond en ik werd doof :P (die heeft nog een analoge knop :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:05:
Ik lees hier in het forum dat de z-5500 een 8 inch woofer heeft aangezien hij verkeerd gemeten wordt?>!?!
Het enigste rare is dat er een 12inch grille voor een 10inch woofer zit that's it.
Ik heb een z-680 gehad en heb vanmiddag de z-5500 gehaald bij http://www.tweakers.net/e...=http://www.completer.nl/

Daar hebben ze een vrachtwagen! vol met z-5500 net binnengehad alleen hij is 299 euro nu inplaats 289

Ik heb de z-5500 alleen gekocht om de verbeterde pod maar die draaiknop heeft soms kuren
ene keer draaid hij heel soepel en soms heeft hij ineens een stroef punt (beetje jammer)
Ah ik vind mooi! Zou je straks een review kunnen schrijven van de z-5500 t.o.v de z-680, met name ook voor het boost volume effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
ken die review gewoon nergens meer vinden.. het was een review waar ze de z5500 vergeleken met de z680..

niemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een X-530 ? Hoorde dat er een afstandbediening bij zit en dat het aangesloten kan worden op je ps2. Dit lijkt me een goeie speakerset voor maar 60 euri's.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:30:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamers-depot.com/hardware/speakers/logitech/z5500/3.jpg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
:( :( :(
Ben vandaag nog eens gaan informeren, levering is ondertussen al opgeschoven naar 31 januari. Heb ondertussen een mailtje gestuurd naar Logitech met de vraag hoe het komt dat die set NIET te verkrijgen is bij de 3 grootste distributeurs van Vlaanderen.
Ben het wachten eigenlijk wel al beu :(
Hij zal al heel goed moeten zijn om dat te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat zou je kopen als je het wachten ECHT beu was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
heb mijne vandaag binnen gekregen.. :)

bij informatique.. kost ie wel 329, maar dan heb je wel 2 jaar garantie ipv de 1 jaar die je bij de meeste winkels krijgt.. en hun service is gewoon uitstekend.. koop er al jaren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
btw.. kan er nog niks over zeggen.. het is mn verjaardagscadeau.. en ik ben helaas pas de 21e jarig.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
sx_blade schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:53:
heb mijne vandaag binnen gekregen.. :)

bij informatique.. kost ie wel 329, maar dan heb je wel 2 jaar garantie ipv de 1 jaar die je bij de meeste winkels krijgt.. en hun service is gewoon uitstekend.. koop er al jaren.. :)
Logitech-garantie is 2 jaar, dan mag de winkel zeggen wat hij wil, 2 jaar garantie heb je.

En ik heb geen idee welke set ik anders zou kopen :?
Heb momenteel toch nog examens, dus zo'n ramp is het niet. Vind het alleen vervelend, je kijkt er toch een beetje naar uit en dan is het weer minstens 2 weken later :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij COMPLETER hebben ze er superveel op voorraad voor 299euro
Dus zou daar maar heengaan.
En 2jaar is nu overal op verplicht dus. (garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:34:
Bij COMPLETER hebben ze er superveel op voorraad voor 299euro
Dus zou daar maar heengaan.
'k Woon in België...
Ik help regelmatig in die pc-winkel, dus ik kan er wel goedkoop aan geraken. Da's het vervelende, want bij tones (www.tones.be) hebben ze er ook 4 op stock. Maar ja, verzending inclusief komt dat dan op €350 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
Logitech-garantie is 2 jaar, dan mag de winkel zeggen wat hij wil, 2 jaar garantie heb je.
dat mag dan wel zo zijn.. maar dat is dus gewoon je fabrieksgarantie.. dan moet je dus direct contact met logitech opnemen en via hun alles regelen.. de winkel heeft hier niks meer mee te maken..

Als je 2 jaar bij je winkel zelf hebt, regelen zij gedurende die tijd alles voor je met logitech.. en staan zij garant voor verzending naar zwitserland etc. etc.
das onzin.. er zijn genoeg producten waar je maar een jaar garantie op krijgt.. en logitech heeft zelf bepaald dat ze er 2 jaar fabrieksgarantie opgeven.. maar dat is dus wat anders dan gewone garantie..

[ Voor 30% gewijzigd door sx_blade op 14-01-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Als je het zelf regelt met logitech gaat het alleen wel een stuk sneller. Zoveel moeite is het trouwens niet je stuurt een mailtje dat je speakers kapot zijn. Zij mailen terug wat je moet doen en sturen speakers op naar jou en jij stuurt mailtje terug met benodigde gegevens.

Misschien kleine tip. Ik houd eigenlijk niet zo van equilizers die overboosten maar ik heb nu Dee3 voor winamp geinstalleerd en de bass wordt er stuk beter op. Lekker diep en laag.

[ Voor 86% gewijzigd door STIMPPYYY op 14-01-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
Zoveel moeite is het trouwens niet je stuurt een mailtje dat je speakers kapot zijn. Zij mailen terug wat je moet doen en sturen speakers op naar jou en jij stuurt mailtje terug met benodigde gegevens.
haha.. dat lijkt me sterk.. zal ik ook maar ff paar mailtjes sturen :P

lijkt me toch dat je eerst jou oude kabels etc op moet sturen.. anders heb je gewoon 2 sets >:)

maja.. ik heb voor de rest geen ervaring met logitech rma.. tot nu toe doet alles het nog goed wat ik van hun heb.. en dat zijn al aardig wat producten hier in huis.. hoop dat ik dus nooit contact op hoef te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 20:45
STIMPPYYY schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:43:
Misschien kleine tip. Ik houd eigenlijk niet zo van equilizers die overboosten maar ik heb nu Dee3 voor winamp geinstalleerd en de bass wordt er stuk beter op. Lekker diep en laag.
Ik kan alleen een Dee3 vinden voor Winamp 2. Is er niets voor Winamp 5? Ben eigenlijk ook wel benieuwd.

[ Voor 59% gewijzigd door T-mo-T op 14-01-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Alle plugins voor winamp 2 kan je gebruiken voor winamp 5 (winamp 2+3=5) en dat is ook zo met plugins voor winamp 3. Welke ik ook kan aanbevelen is ozone izitope _/-\o_.

Trouwens zet hem dan op preset "dance" als je dee3 hebt

[ Voor 43% gewijzigd door STIMPPYYY op 14-01-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 14-08 22:19

Elektronicanet

Leds do it!

Ik gebruik al sinds lange tijd "Enhancer 0.17", met instellingen op Normal.
Tot nu toe klinken álle luidsprekers nog beter met deze plug-in, die ook met versie 5 werkt.
Maar da's natuurlijk ook een kwestie van smaak...
Ik zal jullie plug-ins ook eens proberen.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektronicanet schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:24:
Ik gebruik al sinds lange tijd "Enhancer 0.17", met instellingen op Normal.
Tot nu toe klinken álle luidsprekers nog beter met deze plug-in, die ook met versie 5 werkt.
Maar da's natuurlijk ook een kwestie van smaak...
Ik zal jullie plug-ins ook eens proberen.
Nog iemand die review gevonden? Was die review op dit forum btw? of op een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
andere... engelstalig forum dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relieves
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-12-2021
heb ook de z5500 een 2-tal weken geleden besteld, is nog steeds niet binnen en ze weten niet wanneer de set zal binnenkomen. hadden belooft alles (geluidskaart en videokaart) binnen de week binnen te hebben. wat een service :(
moet ook wachten, kan ze ook aan goedkopere prijs krijgen.

aan degene die de z5500 al hebben, you're lucky peoples

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
heb ook de z5500 een 2-tal weken geleden besteld, is nog steeds niet binnen en ze weten niet wanneer de set zal binnenkomen. hadden belooft alles (geluidskaart en videokaart) binnen de week binnen te hebben. wat een service
moet ook wachten, kan ze ook aan goedkopere prijs krijgen.
welke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 20:45
Volgens de indicator van -[ Gistron ]- is de Z-5500 daar op voorraad. ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.