Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 5

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.073 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133218

Nice morgen bestel ik alles, speakers en optisch kabel.

Thx voor de informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
STIMPPYYY schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:52:
Ja treu. Maar je zegt het wel heel vaak. Ik heb er ook niet zoveel verstand van :z
Tja maarja, men heeft het hier constant over aansluitingen en kabels, daar is onderhand ook allang alles over gezegd. Misschien kan men het een keer over de set zelf hebben, voor zover daar nog wat over te vertellen valt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 11:18
Net of er over die set (z-5500) nog niet alles verteld is ;)

Het is gewoon een vreselijk goede set, en al zeker vor zijn prijsklasse. Het gegeven dat je op max 5 aparte kanalen tegelijk aan kunt sluiten is ook erg leuk, al is dit nu niet waarvoor de meeste mensen hem kopen.

Er komt een behoorlijk hard geluid uit, en net als je denkt dat je de toip bereikt hebt, dan blijkt er ook nog eens een boos-functie op te zitten, die nog veel en veel harder gaat.

Mooi is ook dat je op de pod zelf kunt kiezen uit stereo, stereox2, digital (movie) en digital (music)

Aangezien bij dvd's de stemmen meestal center-speakered zijn, maar bij muziek er niets door de center-speaker te horen zou moeten zijn, omdat het gewoonweg niet klinkt.

Logitech heeft meer een knap staaltje techniek afgeleverd!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik ben benieuwd wanneer de eerste 12" subwoofer eraan komt, zou me niet verbazen als Logitech over 2 jaar de eerste zou zijn. Misschien is Klipsch Logitech voor door een 2x8" of 2x10" subwoofer uit te brengen :)

[ Voor 102% gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:30

Polycom

Poes van goud

Ik heb ook mijn ogen op dat nieuwe logitec setje.. alleen ben ik van mening dat een fabrikant die ook muizen en toetsenborden maakt nooit betere boxen zal maken dan bijvoorbeld B&W etc.

Nou wil ik graag goede boxen aan mijn pc hangen.. maar ik vroeg me af kan dat wel eigenlijk? en zo ja hoe? Ik ben niet zo'n draden freak.

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/CA5EC194B56F8E20C1256CC5004E1233_big.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Formaat vloerstaand 
Type speaker 2-weg 
Aantal speakerunits 2 
Tweeter-units per speaker 1 
Tweeter diameter 25 mm 
Woofer-units per speaker 1 
Woofer diameter 160 mm 
Basreflexpoort  
Aanbevolen min. vermogen 25 Watt 
Aanbevolen max. vermogen 100 Watt 
Gevoeligheid 90 dB 
Impedantie 8 ohm 
Frequentie bereik 48 - 20.000 Hz 
Cross-Over frequentie 2,8 kHz 
Geschikt voor bi-wiring  
Magnetisch afgeschermd

dus ik wil bijvoorbeeld zulke boxen aan mijn pc hangen

Ik heb een terratec universe geluidskaart met coax line in/out en digital in/out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 20:15

Shunt

Boe

eh neem een decoder + amp en hang die digitaal aan je geluids kaart en klaar ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133438

Kan iemand mij de echte meerwaarde vertellen van de Z serie ten opzichte van de X serie?

Ben namelijk opzoek naar een goeie speakerset, want krijg een beetje last van mijn oren van het constant met een headset opzitten.

Wat is nu het echte voordeel van de Z serie? Alleen het vermogen? Ik ga het setje hier in een kamer zetten van 4 bij 3, en word gebruikt voor gamen en films kijken. Is de Z-5500 dan aan te raden? Heb de Z-2200 wel gehoord, en daar kwam echt een verbluffend geluid uit. Maar geen idee hoe dat bij die Z-5500 zit.

En dan nog een klein puntje (mocht het de Z-5500 worden)

Hoe kan ik die het best aansluiten? Voornamelijk met games als, WoW (ben alles er voor aan het voorbereiden, can't wait :9~ :9~ )

Is optisch beter dan analoog? Of toch maar de spdif gebruiken.

De geluidskaart is een on-board kaart van Nvidia: http://global.shuttle.com/Product/Barebone/SN95G5.asp

Of dan toch maar ff met geld blijven smijten en meteen een Audigy 2 ZS aanschaffen.

Graag jullie meningen/adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128259

Whahahaha.. dikke pret...
Misschien kan je even de voorgaande pagina's lezen over het aansluiten. En wat we van de Z-5500 vinden is volgensmij toch ook al wel een keertje langsgekomen, als ik me dat goed herrinner.

Een betere geluidskaart is natuurlijk altijd een verbetering voor de geluidskwaliteit, vooral bij games. Als je me maar belooft dat je als je die audigy 2 ZS hebt gekocht, je niet gaat vragen hoe je hem aan moet sluiten. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 128259 op 05-01-2005 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Pu_Dy schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:35:
Ik heb ook mijn ogen op dat nieuwe logitec setje.. alleen ben ik van mening dat een fabrikant die ook muizen en toetsenborden maakt nooit betere boxen zal maken dan bijvoorbeld B&W etc.
Logisch, niet?
Bij B&W heb je voor het geld van één Z-5500 misschien 2 boxen?
Verbaast het je dan dat B&W beter is? Je moet alles in zijn prijsklasse zien hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Pu_Dy schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:35:

Nou wil ik graag goede boxen aan mijn pc hangen.. maar ik vroeg me af kan dat wel eigenlijk? en zo ja hoe? Ik ben niet zo'n draden freak.

[afbeelding]
[code]
dus ik wil bijvoorbeeld zulke boxen aan mijn pc hangen
Ik heb een terratec universe geluidskaart met coax line in/out en digital in/out?
Pu_Dy, kijk hier eens, hier is uitgelegd hoe je het goedkoopst high end geluid op je PC creëert zonder teveel poespas met versterkers en draden: High end speakers op de PC (heeft het nut)

Met andere woorden, een goede geluidskaart zoals de M-Audiophile (99 euro) met daarop direct 2 actieve monitoren aangesloten. In de prijsklasse onder de 200 euro per monitor kom je op merken als Behringer, Alesis en KRK uit. Deze geven al een veel beter signaal dan dure Klipsch setjes, of in dit geval de Z5500. Nadeel (wat ook geldt voor de Hifi speakers die jij noemt) is dat je niet zulke diepe bassen kunt creeeren. De Audiophile heeft echter nog genoeg uitgangen over om eventueel later een actieve subwoofer op aan te sluiten.

Voordeel van monitoren is ook dat je ze zonder problemen dichtbij een CRT monitor kun zetten. Uitermate geschikt voor pc gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 05-01-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens mensen even een vraagje. Gaat het aansluiten van de boxen van de Z5500 hetzelfde als met de Z680?

Ik heb namelijk net alle kabels van mijn Z680 vervangen met dure en langere kabels en dat ging best lekker alleen waren die aansluitingen achterop de sub net iets te klein eigenlijk, je kon de kabel er niet echt lekker indrukken zeg maar waardoor er 1 zo'n rood lipje afschoot inclusief veertje. :X

Ik dus helemaal in paniek maar gelukkig heb ik alles werkend gekregen. Ik ben dus niet van plan om die kabels nog eens te gaan veranderen voor de Z5500 als die er komt. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:49

Graveheart

Say what?

Nee, met de Z-5500 kun je geen kabels vervangen, tenzij je gaat knippen.
De achter speakers hebben 7 meter kabel, en de voorspeakers 4 meter. (Als ik me niet vergis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 13:21
Heb vlak voor kerst de Z-5300 aangeschaft.

Maare, als ik er niets op aansluit, behalve 220 en de afstandsbediening, dan komt er een brom uit de sub als ik hem aanzet.

Dat zou toch niet mogen? Wel of geen computer aansluiten, maakte niets uit. Ook als pc en setje opzelfde stekkerdoos zat.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:49

Graveheart

Say what?

Probeer even alle kabels wat extra aan te drukken.
Ik had ook last van deze irritante brom uit de sub, na het aanduwen van de kabels was deze verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 13:21
Maar is het normaal dat als er NIETS aangesloten is, dat er een brom uit een geluidsset komt?

Mijn stereo produceert ook geen bijgeluiden als ik er niets op aansluit, zoals het hoort bij een audio set in mijn ogen.

De afstandsbediening die aangesloten moet zijn, heb ik al een paar keer los gemaakt en weer vast. Geen verbetering.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:06
morpheus schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:35:
Maar is het normaal dat als er NIETS aangesloten is, dat er een brom uit een geluidsset komt?

Mijn stereo produceert ook geen bijgeluiden als ik er niets op aansluit, zoals het hoort bij een audio set in mijn ogen.

De afstandsbediening die aangesloten moet zijn, heb ik al een paar keer los gemaakt en weer vast. Geen verbetering.
Ja was bij mij ook todat ik de kabel dus harder erin had geduwd |:( stom systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 09:30

Polycom

Poes van goud

Yokozuna schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:01:
[...]

Pu_Dy, kijk hier eens, hier is uitgelegd hoe je het goedkoopst high end geluid op je PC creëert zonder teveel poespas met versterkers en draden: High end speakers op de PC (heeft het nut)

Met andere woorden, een goede geluidskaart zoals de M-Audiophile (99 euro) met daarop direct 2 actieve monitoren aangesloten. In de prijsklasse onder de 200 euro per monitor kom je op merken als Behringer, Alesis en KRK uit. Deze geven al een veel beter signaal dan dure Klipsch setjes, of in dit geval de Z5500. Nadeel (wat ook geldt voor de Hifi speakers die jij noemt) is dat je niet zulke diepe bassen kunt creeeren. De Audiophile heeft echter nog genoeg uitgangen over om eventueel later een actieve subwoofer op aan te sluiten.

Voordeel van monitoren is ook dat je ze zonder problemen dichtbij een CRT monitor kun zetten. Uitermate geschikt voor pc gebruik.
thanks iig maar dan koop ik binnekort wel een versterker met wat boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het punt van actieve monitoren is juist dat je GEEN versterker nodig hebt omdat die zijn ingebouwd in je speakers, je kunt de speakers dus direct aansluiten op je geluidskaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb de Z-2200, prachtig setje en ik ben er echt wijs mee.
Maar wat ik wel heb met bepaalde liedjes (voornamelijk harde muziek) is de dat de behuizing van de subwoofer trilt, als ik dit dan vast houd, trilt het niet.
Valt dit te repareren normaal gesproken? (liefst door mezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

ThunderRobert schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:02:
Ik heb de Z-2200, prachtig setje en ik ben er echt wijs mee.
Maar wat ik wel heb met bepaalde liedjes (voornamelijk harde muziek) is de dat de behuizing van de subwoofer trilt, als ik dit dan vast houd, trilt het niet.
Valt dit te repareren normaal gesproken? (liefst door mezelf)
Als de behuizing gaar is zou ik garantie claimen als het gewoon resonatie is zou ik gewoon een stukje schuim onder de sub leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mr.Graveheart schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:53:
Nee, met de Z-5500 kun je geen kabels vervangen, tenzij je gaat knippen.
De achter speakers hebben 7 meter kabel, en de voorspeakers 4 meter. (Als ik me niet vergis.)
Mmm dat is dus minder vind ik.

Dus j hebt geen kabels die je weer op de rode etc moet aansluiten?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lo

Ben eindelijk een trotse bezitter van de Logitech Z5500 en ik moet zeggen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Daar zijn gewoon geen woorden voor + die afstandsbediening is zo geestig :P

Mijn ogen vielen al uit doen ik die woofer uitpakte :O

Alle speakers aangesloten en control center en direct getest.

Ik kan kiezen bij input uit Direct & Optical, Coax niet.

Maar wat is nu het verschil tussen Optical & Coax?

Gewoon een aanrader als je deftige surround speakers zoekt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 133218 op 05-01-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Optisch en coax zijn beide manieren om je speakers digitaal aan te sluiten. :) Weet niet wat de beste manier is. De 1 zegt via coax de ander zegt optisch. :)

Maar nog even over de Z5500: De kabels zitten dus gewoon vast aan je speakers? Wel raar ik vond juist die vrijheid bij de Z680 wel fijn.

[ Voor 31% gewijzigd door schnumi op 05-01-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Voordeel is dat je sneller kunt aansluiten wat ik zelf fijn vind. Nadeel is natuurlijk dat je de kabels niet kan verlengen. Kabels zijn 4M voor en 7M achter. Ik vind persoonlijk een grotere afstand dan 7 en 4 meter niet meer mooi klinken qua geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

True maar als je de kabels nu niet mooi kan wegwerken omdat ze te kort zijn? :)

Daarom heb ik ook mijn kabels verlengt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom zeker toe met 4 m. & 7 m. heb zelfs nog veel over :) & die kabels die aan de speakers hangen vind ik persoonlijk niet zo erg.

De speakers voorraan moeten wel nog aan de muur worden vastgehecht, dan is het in orde maar nu klinkt het ook wel al _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 00:30
Deze post is een vervolg waar ik in deze thread mee begonnen ben: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/898707/16 (onderaan). Ik werd daar aangeraden om mijn vragen hier verder te stellen dus doe ik dat.

Allereerst zit ik nog te twijfelen tussen X-530 en de Z-640. Mijn vader gaat morgen naar de Mediamarkt om te vragen of ze die nog hebben en wat de prijzen zijn. Op de site van www.citypc.nl staat de x-530 iig voor 60 euro. Iemand nog adviezen of punten die genoemd kunnen worden?

Nou heb ik nog wat vragen over de kabeltjes en ingangen. Ik heb hier weinig verstand van en lees op deze topics over tulp en jack en nog wat andere begrippen waarvan ik niet weet wat ze precies inhouden. Nou hier gaan we dan.

Waar zou ik de boxenset op aan moeten sluiten? Op mijn tv zitten 2 in/uitgangen, eentje voor de kabel om de zenders te ontvangen en eentje waar een ding op zit met 3 in/uitgangen: audio(r), audio (l) en video die weer in éen kabel opgaan die aangesloten is op de analog av out van de gamecube. Op de gc heb je ook nog een andere uitgang; de digital av out, die is vrij.

Ook had ik nog een vraag over de wandmontage. Gaat het bij de Z-640 net hetzelfde als bij de X-530 (dus dat je een schroefje moet boren)? En zijn er ook foto's van de 640 boxjes die aan de muur zitten?

Ik weet eigenlijk ook niet hoe de gameadapter werkt, kan iemand mij dat uitleggen? Een link met beknopte informatie is ook goed natuurlijk.

Dan nog een vraag over de stereo-RCA-geluidssnoeren, op de site van logitech staat dat je die nodig hebt maar dat die niet inbegrepen zijn. Moet ik die er ook nog bijkopen?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:26
Ik heb nog een vraagje waar ik eigenlijk niet zo snel het antwoord op kon vinden.
Ik heb nu al een behoorlijke tijd de Z-680, maar ben er nu toch wel achter dat ik beter wil...

Als ik nu een losse receiver aanschaf (euhmz bijvoorbeeld een Marantz SR-4300 ofzo?) kan ik hier de sub en speakers gewoon op aansluiten?
De speakers lijken me wel te kunnen, maar hoe sluit ik de sub dan aan?

Als het zou kunnen dan kan ik later in ieder geval nog betere luidsprekers aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat gaat dus niet lukken aangezien het een actieve sub is die door de control unit aangestuurd word, de versterker die er inzit is ook precies goed voor de sattelites, ik verwacht dus ook niet dat je veel beter geluid zult krijgen met alleen een receiver.
Koop dan gelijk de receiver met 4 5speakers en een actieve sub in 1 keer.
Dit kost wel ineens een hoop geld maar ja dat moet je er dan voor over hebben.
Als ik jou was zou ik gewoon met die z-680 blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46
STIMPPYYY schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:25:
Voordeel is dat je sneller kunt aansluiten wat ik zelf fijn vind. Nadeel is natuurlijk dat je de kabels niet kan verlengen. Kabels zijn 4M voor en 7M achter. Ik vind persoonlijk een grotere afstand dan 7 en 4 meter niet meer mooi klinken qua geluid :)
Je kan de kabels wel verlengen, je moet alleen ff een tulp verleng stekker kopen, simpelll

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:26
Anoniem: 103735 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:52:
Dat gaat dus niet lukken aangezien het een actieve sub is die door de control unit aangestuurd word, de versterker die er inzit is ook precies goed voor de sattelites, ik verwacht dus ook niet dat je veel beter geluid zult krijgen met alleen een receiver.
Koop dan gelijk de receiver met 4 5speakers en een actieve sub in 1 keer.
Dit kost wel ineens een hoop geld maar ja dat moet je er dan voor over hebben.
Als ik jou was zou ik gewoon met die z-680 blijven spelen.
Dat vermoeden had ik dus al :P

dus gewoon beter eerst ff doorsparen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70988

Nou, hier staat de Z-5500 ook te ploffen..........

%$@@^**( WAT EEN GELUID, niet normaal meer.

Damn, gewoon super!!!

Heb hem optisch aangesloten op mijn geluidskaart, en echt een supergeluid.

Heb hem net even via powerdvd zitten testen. Pirates of the Carabiens was echt super, je voelt bijna de kanonslagen.
Ook met audio is het echt een superset. Mooi geluid, niet iets overheersend als je alles goed insteld.

(en heb hem nog niet eens goed in 5.1 opgehangen. Tis een echte aanrader!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70988 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:26:
Nou, hier staat de Z-5500 ook te ploffen..........

%$@@^**( WAT EEN GELUID, niet normaal meer.

Damn, gewoon super!!!

Heb hem optisch aangesloten op mijn geluidskaart, en echt een supergeluid.

Heb hem net even via powerdvd zitten testen. Pirates of the Carabiens was echt super, je voelt bijna de kanonslagen.
Ook met audio is het echt een superset. Mooi geluid, niet iets overheersend als je alles goed insteld.

(en heb hem nog niet eens goed in 5.1 opgehangen. Tis een echte aanrader!!!
Ook met audio is het een superset?
Wat heb je er eerst meegedaan? heb jij een letterlijke monitor speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70988

Anoniem: 103735 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:19:
[...]

Ook met audio is het een superset?
Wat heb je er eerst meegedaan? heb jij een letterlijke monitor speaker?
Nope, heb eerst een Creative P-580 gehad, maar daar vond ik het een wirwar van klanken in vergeleken met deze set. Ik ben over de kwaliteit waarmee die mp3 afspeelt en laat horen echt lekker klinken. Heb hier voor de rest niet erg ander veel vergelijkings materiaal, maar klinkt gewoon perfect (voor een niet echt super audio-phiel als ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoop morgen of zaterdag mijn z-5500 binnen te hebben.
Heb 2 dagen geleden mijn z-680 verkocht en gelijk deze set besteld.
Als er dingen aan verbeterd zijn dan is het zoizo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

pff
dit is diep triest.
ik ben eens aan de slag gegaan met een freq generator aan de gang gegaan met mijn z-680. pas bij de 50 hz zelfs pas daar komt er echt iets van de grond 35 a 40 hz komt er ook maar iets van volume uit de sub. en hij blijft gewoon tot 200 hz door gaan. 200 hz dat is GEEN fatsoenlijke subwoofer.

en dan de satelites beginnen al bij 150 hz om de subwoofer te tja zullen we het heel netjes ontlasten noemen.

mijn god dit valt me zwaar tegen.
zou iemand toevallig dit ook met zijn Z-5500 willen testen eest de sats los halen en dan lage freq's laten gaan over de sub van 20 tot 200 hz ofzo en dan kijken wanneer het volume sterk toe neemt of sterk af neemt.
en dan even de sub op uit zetten en dan de sats er weer aan en even kijke waar die in kicken.

gebruik dit programma even.
http://www.softpile.com/E...s/Review_21743_index.html

en hij lijkt op 75 het meeste db te maken. en dan zwakt hij weer af.
vandaar dat de sub waarschijnlijk zo overheersend is bij muziek.

[ Voor 20% gewijzigd door Shunt op 07-01-2005 01:16 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hoe kun je de active sub van een z-5500 uitschakelen? schakel je die uit dan schakel je de hele set uit. erg lastig dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

trancesetter schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:38:
Hoe kun je de active sub van een z-5500 uitschakelen? schakel je die uit dan schakel je de hele set uit. erg lastig dus...
nee hoor gewoon het volume van de sub naar 0 draaien dan staat hij voledig uit ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Shunt schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 02:07:
[...]

nee hoor gewoon het volume van de sub naar 0 draaien dan staat hij voledig uit ;)
Volgens mij kun je ook de Night Mode op MAX zetten, volgens mij is de sub dan ook helemaal uit en gaan de lage tonen over de satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
night mode? mag jij mij zeggen waar die zit want ik ben hem nog nergens tegengekomen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly_guy
  • Laatst online: 15-10-2020
trancesetter schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 03:17:
night mode? mag jij mij zeggen waar die zit want ik ben hem nog nergens tegengekomen :S
Dat is een feature van dolby digital. Dus als je zo'n film opzet dan swithed je pod naar dolby digital (als alles goed geconfigureerd is natuurlijk) en kan je in de settings night mode op max zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lo

Men voorste speakers hangen eindelijk aan de muur, was ff boren :9 + die zwarte omhulser zijn er af, ziet er stoerder uit :*)

_/-\o_ Dobly Pro Logic II voor Divx movies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fly_guy schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:23:
[...]

Dat is een feature van dolby digital. Dus als je zo'n film opzet dan swithed je pod naar dolby digital (als alles goed geconfigureerd is natuurlijk) en kan je in de settings night mode op max zetten.
Zit dit ook op de Z-680 dan?

En 150hz over zulke kleine speakers? Hmm dat kan inderdaad nooit goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
fly_guy schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:23:
[...]

Je kan net zo goed geluid zachter zetten vind het maar een rare functie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly_guy
  • Laatst online: 15-10-2020
STIMPPYYY schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:43:
[...]

Je kan net zo goed geluid zachter zetten vind het maar een rare functie O-)
Kan ook. Maar dan ga je toch de pieken nog altijd een stuk harder horen dan de rest. Die night mode is een 'dynamic range compression'. Dus de stillere geluiden worden harder afgespeeld en vice versa. Je moet dus niet meer naar je pod rennen bij de eerste de beste ontploffing om hem even stiller te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shunt schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:57:
pff
dit is diep triest.
ik ben eens aan de slag gegaan met een freq generator aan de gang gegaan met mijn z-680. pas bij de 50 hz zelfs pas daar komt er echt iets van de grond 35 a 40 hz komt er ook maar iets van volume uit de sub. en hij blijft gewoon tot 200 hz door gaan. 200 hz dat is GEEN fatsoenlijke subwoofer.

en dan de satelites beginnen al bij 150 hz om de subwoofer te tja zullen we het heel netjes ontlasten noemen.

mijn god dit valt me zwaar tegen.
zou iemand toevallig dit ook met zijn Z-5500 willen testen eest de sats los halen en dan lage freq's laten gaan over de sub van 20 tot 200 hz ofzo en dan kijken wanneer het volume sterk toe neemt of sterk af neemt.
en dan even de sub op uit zetten en dan de sats er weer aan en even kijke waar die in kicken.

gebruik dit programma even.
http://www.softpile.com/E...s/Review_21743_index.html

en hij lijkt op 75 het meeste db te maken. en dan zwakt hij weer af.
vandaar dat de sub waarschijnlijk zo overheersend is bij muziek.
Als ik het goed begrijp, heb je het altijd een redelijk goede set gevonden, totdat eraan ging meten. Toen kwam je erachter dat de frequenties niet goed over de sub en sattelites verdeeld waren, en nu vind je het meteen geen goed systeem meer.

Ik ben van mening dat een systeem te beoordelen is door er naar te luisteren, niet door eraan te meten. Je hebt je Z-680 al een behoorlijke tijd, en als je er nu pas achterkomt dat de subwoofer niet genoeg laag heeft door het te meten, lijkt het mij niet zo'n verschrikkelijke ramp. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Anoniem: 128259 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:12:
[...]

Als ik het goed begrijp, heb je het altijd een redelijk goede set gevonden, totdat eraan ging meten. Toen kwam je erachter dat de frequenties niet goed over de sub en sattelites verdeeld waren, en nu vind je het meteen geen goed systeem meer.

Ik ben van mening dat een systeem te beoordelen is door er naar te luisteren, niet door eraan te meten. Je hebt je Z-680 al een behoorlijke tijd, en als je er nu pas achterkomt dat de subwoofer niet genoeg laag heeft door het te meten, lijkt het mij niet zo'n verschrikkelijke ramp. :Y)
absoluut niet. De sub compenseert het verlies van lage tonen door er een extreem volume tegen aan te gooien. (overheersend) ;)
ik wist dat het geen ht set van 1000 euro was en vond de bas en midden toontjes altijd al middelmatig.
nu echter ben ik er achtergekomen hoe matig hij nu precies is.
ik heb het altijd een redelijke keuze gevonden voor het geld. hij klinkt lekker met hardstyle. en zolang je niet beter weet of hebt zal je ook niet weten wat je mist. echter met de yamaha set van mijn moeder die nu in de huiskamer staat. hoor ik nu een zeer duidelijk verschil. en het zit hoofdzakelijk in de filters. die ik ook aan ga passen.

maar zou iemand met een Z-5500 die test ook even uit willen voeren want ik wil wel weten of dit nu verbeterd is bij de z-5500.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal eens even kijken wat ik voor je kan doen...

edit1 : Ik krijg een error bij het installeren... ik ga ff zoeken naar een ander progje

edit2 : Ik heb nu een ander progje gevonden, ik ga zo even naar boven om het te testen op de Z-5500

edit 3 : Ik heb nu een mooie sinus gekregen. Ik heb hem al even getest op mijn Kef boxen: ik hoor het geluid goed van 30 Hz tot 18 KHz maar die top kan ook aan mijn oren liggen :Y)

edit 4 : Zo, ik heb hem getest!

Het resultaat:

Allereerst de subwoofer: als hij op boost 11 staat, is hij heeel licht te horen van 24 tot 500 Hz, maar onder normale omstandigheden is hij alleen te horen tussen de 45 en 150 Hz.

Dan de sattellites: als hij op boost 11 staat, zijn ze heeel licht te horen vanaf 70 Hz, maar onder normale omstandigheden pas vanaf 140 Hz, en dan nog behoorlijk zacht, het liep op naarmate de frequentie groter werd. De top kon ik niet meten, op de eenofandere manier kwam er telkens weer een lager signaal doorheen spelen, als hij bijna aan de top zat. Vreemd, ik weet niet of het aan de set, of aan het progje ligt.

[ Voor 148% gewijzigd door Anoniem: 128259 op 07-01-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Anoniem: 128259 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:29:
Ik zal eens even kijken wat ik voor je kan doen...

edit1 : Ik krijg een error bij het installeren... ik ga ff zoeken naar een ander progje

edit2 : Ik heb nu een ander progje gevonden, ik ga zo even naar boven om het te testen op de Z-5500

edit 3 : Ik heb nu een mooie sinus gekregen. Ik heb hem al even getest op mijn Kef boxen: ik hoor het geluid goed van 30 Hz tot 18 KHz maar die top kan ook aan mijn oren liggen :Y)

edit 4 : Zo, ik heb hem getest!

Het resultaat:

Allereerst de subwoofer: als hij op boost 11 staat, is hij heeel licht te horen van 24 tot 500 Hz, maar onder normale omstandigheden is hij alleen te horen tussen de 45 en 150 Hz.

Dan de sattellites: als hij op boost 11 staat, zijn ze heeel licht te horen vanaf 70 Hz, maar onder normale omstandigheden pas vanaf 140 Hz, en dan nog behoorlijk zacht, het liep op naarmate de frequentie groter werd. De top kon ik niet meten, op de eenofandere manier kwam er telkens weer een lager signaal doorheen spelen, als hij bijna aan de top zat. Vreemd, ik weet niet of het aan de set, of aan het progje ligt.
dat is dus een flinke verbetering. 50 hz er af en van af 140 hz is ook al flink verbeterd. maar is het bij jou ook dat op een bepaalde freq de sub in eens een stuk harder gaat en dan weer af zwakt en zo blijft ? bij mij was dat zo rond de 75 hz.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 10:34
Tja, jammer dat ik geen verstand heb van die frequenties enzo, maar zijn de resultaten nou goed/positief, of slecht/negatief? (Voor de Z-5500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

T-mo-T schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:29:
Tja, jammer dat ik geen verstand heb van die frequenties enzo, maar zijn de resultaten nou goed/positief, of slecht/negatief? (Voor de Z-5500)
wel ze zijn niet echt slecht helemaal niet voor wat je er voor krijgt. alleen het is geen volwaardige HT setup. het klinkt meestal super tot dat je beter hoort ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shunt schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:27:
[...]

dat is dus een flinke verbetering. 50 hz er af en van af 140 hz is ook al flink verbeterd. maar is het bij jou ook dat op een bepaalde freq de sub in eens een stuk harder gaat en dan weer af zwakt en zo blijft ? bij mij was dat zo rond de 75 hz.
Afzwakt? Nee, dat heb ik niet. Bij de 45 Hz wordt het geluid goed hoorbaar, en pas bij de 150 Hz zwakt het signaal weer sterk af. Er zitten voorzover ik heb kunnen horen geen gaten in. Het is dan ook een duidelijke verbetering tenopzichte van de Z-680. Al blijf ik van mening dat je het niet alleen kunt meten, maar vooral moet kunnen horen. Zo heb ik hier dus nog 2 Kef boxen staan, die al vanaf de 30 Hz hoorbaar zijn, maar ga er maar niet vanuit dat die een betere bas hebben dan de subwoofer van de Z-5500.
T-mo-T schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:29:
Positief tenopzichte van de Z-680, de voorganger van de Z-5500. Al is het vergeleken met een surround-systeem van 500 euro per box en een receiver van 400 euro wat onder de maat. Als je de Z-5500 in vol ornaat hoord, sta je versteld van het vermogen en de sublieme kwaliteit. Maar ik moet natuurlijk toegeven dat, vooral in de papieren, een heel veel duurder systeem beter is, en dat is volgensmij hetgene waar Shunt (te veel) mee vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Anoniem: 128259 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:14:
[...]

Afzwakt? Nee, dat heb ik niet. Bij de 45 Hz wordt het geluid goed hoorbaar, en pas bij de 150 Hz zwakt het signaal weer sterk af. Er zitten voorzover ik heb kunnen horen geen gaten in. Het is dan ook een duidelijke verbetering tenopzichte van de Z-680. Al blijf ik van mening dat je het niet alleen kunt meten, maar vooral moet kunnen horen. Zo heb ik hier dus nog 2 Kef boxen staan, die al vanaf de 30 Hz hoorbaar zijn, maar ga er maar niet vanuit dat die een betere bas hebben dan de subwoofer van de Z-5500.

[...]

Positief tenopzichte van de Z-680, de voorganger van de Z-5500. Al is het vergeleken met een surround-systeem van 500 euro per box en een receiver van 400 euro wat onder de maat. Als je de Z-5500 in vol ornaat hoord, sta je versteld van het vermogen en de sublieme kwaliteit. Maar ik moet natuurlijk toegeven dat, vooral in de papieren, een heel veel duurder systeem beter is, en dat is volgensmij hetgene waar Shunt (te veel) mee vergelijkt.
wil niet nog maal dit door drijven.
het is een mooi setje. maar ABSOLUT NIET te vergelijken met een seround set van bvb Yamaha of JBL. zet ze naast elkaar en vergelijk met een test dvd. en jah het klopt de z-680 of z5500 is een stuk LUIDER maar dat maakt hem dus echt niet beter. vergelijk het eens met de hoge en midden tonen. vergelijk eens hoe ze over komen in combinatie met de sub.
verplaats de sub eens of doe je ogen dicht en laat hem verplaatsen door een vriend. en je zal merken dat met een ht set van een degelijk merk je niet hoort dat bij verplaats is. echter bij de logitech hoor je ala sec dat hij ergens staat ik kan hem blind aan wijzen. dat komt omdat de z-680 en de z-5500 tot 150 hz bas uit stoten via de sub. pas bij de 110 hz is de plaatsing niet meer van belang.

ik zal niet zeggen dat een yamaha of een jbl perfect klinkt of in de buurt komt met bvb een mooie KEF set. want dat komt dus echt niet in de buurt van een sataliet systeem.

je moet het verschil horen wil je het geloven. maar het is nu een maal zo. en dan kan je hoog en laag springen maar het blijft het zelfde. een speaker set van 300 euro met satalites van 14 euro en een sub van 70 euro klinkt nu een maal niet beter dan een setje waar bijna 2x zo veel uit is gegeven aan de speakers.

ik ben nu op zoek naar een mooi ontwerp voor een zelfbouw ht systeem. ter vervanging van mijn Z-680 (klinkt helemaal niet slecht maar nu ik beter heb gehoord voor helemaal niet zo veel geld (454 euro Yamaha combo ) wil ik ook beter. en dus ga ik zelf een set maken (het totaal van de speakers zal al over de 500 euro gaan.) en ja dat gaat aan tikken en is dan ook niet meer vergelijk baar met een speaker systeem van 500 euro uit de winkel. (hoop ik tenminste)

je kan gewoon NIET vergelijken zonder de systemen naast el kaar te zetten dus je kan wel zeggen ben bij een vriend gaan luisteren. maar dan heb je een 100% verschillende ruimte alles staat anders geplaatst en dat kan een hoop schelen. dus vergelijk het eerst eens met een ander setje op de zelfde locatie.

En dan komt het puntje van niet willen horen.
Kijk de Z-5500 is wel lekker luid maar dat staat dus absoluut dus totaal NIET gelijk met kwaliteit.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 12-05 16:12
Ik heb nu een creative inspire 5.1 5300 of zo, ik ben er slecht over te spreken, Ik ben nu wel toe aan een nieuwe set. Van maximaal 150 euro. Ik zit nog te twijfelen tussen een 2.1 set of 5.1 Want kan je voor dat geld een 2.1 set krijgen met een goede bas? Ik wel gehoord dat de logitech Z5300 ook wel een redelijke bas heeft. Maar ik speel bijna geen games meer en als ik ze speel vaak in 2.1 omdat als ik de boel op 5.1 set dan word de boel een stuk trager (had ik met far cry tenminste)

Ik kijk niet super vaak films. Dus wat is het beste voor muziek wat je kan krijgen onder 150 euro.
Mijn geluidskaart is btw een audigy 2 ZS

ik zit te twijfelen tussen: Logitech Z-2300 (2.1) en de Z-Logitech Z-5300 (5.1).
Edit: de subwoover van 2.1 heeft meer vermogen 120 t.o 100 scheelt dat veel?

[ Voor 6% gewijzigd door Icingdeath op 08-01-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 5.1 5300 van creative heb ik vroeger gehad dat was echt een superset voor games.
(dus geen house muziek met flinke bassen)
Nu heb ik op mijn pc weer een heel goedkoop set gekocht - kwa uiterlijk om te huilen de creative 7.1 6900 en wederom voor games niets dan lof. (ze zijn zelfs stukjes speaker vergeten zilver te spuiten in de buitenste ring!!!)
Voor mijn HT hoek heb ik dus de Z-5500 gekocht waar ik in het weekend gretig gebruik van maak.
100 en 120 watt is toch 20% meer dat is dus best wel een verschil 500 en 520 zou niet erg merkbaar moeten zijn maar die 120 zekers wel.
Ik vind een 7.1 best wel goed klinken ook met mp3 aangezien je gewoon insteld dat er 3x stereo afgespeeld wordt dus je hebt wel een mooie geluidvulling rondom. Een met zulke kleine speakers geld alle beetjes helpen :-)
Je hebt een audigy 2 ZS dus een 7.1 setje van 100 euro eraan en klaar.
Alleen als je dus inderdaad wat meer bass wil moet je verderkijken of een actieve sub erbij plaatsen. Dus EN rondom goede hoge tonen EN een goede bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 12-05 16:12
Anoniem: 103735 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:42:
Die 5.1 5300 van creative heb ik vroeger gehad dat was echt een superset voor games.
(dus geen house muziek met flinke bassen)
Nu heb ik op mijn pc weer een heel goedkoop set gekocht - kwa uiterlijk om te huilen de creative 7.1 6900 en wederom voor games niets dan lof. (ze zijn zelfs stukjes speaker vergeten zilver te spuiten in de buitenste ring!!!)
Voor mijn HT hoek heb ik dus de Z-5500 gekocht waar ik in het weekend gretig gebruik van maak.
100 en 120 watt is toch 20% meer dat is dus best wel een verschil 500 en 520 zou niet erg merkbaar moeten zijn maar die 120 zekers wel.
Ik vind een 7.1 best wel goed klinken ook met mp3 aangezien je gewoon insteld dat er 3x stereo afgespeeld wordt dus je hebt wel een mooie geluidvulling rondom. Een met zulke kleine speakers geld alle beetjes helpen :-)
Je hebt een audigy 2 ZS dus een 7.1 setje van 100 euro eraan en klaar.
Alleen als je dus inderdaad wat meer bass wil moet je verderkijken of een actieve sub erbij plaatsen. Dus EN rondom goede hoge tonen EN een goede bass.
Als ik voor 7.1 ga, dan neem ik er natuurlijk een actieve sub bij maar dan moet ik mijn budget verhogen. Kan je voor 250 euro (moet ik de upgrade van mijn pc maar ff uitstellen) wat moois krijgen wat waar voor je geld is? kwa 7.1? :). Dus dat mijn kamer goed gevuld word met muziek.
* Icingdeath Is wat sites met reviews aan het afstruinen

Ik ben er niet zeker over of ik het verschil weet tussen actief en passiefe sub hoeveel zoiets mag kosten.
Actief is dus onafhankelijk van andere boxen?
[/noob]

[ Voor 11% gewijzigd door Icingdeath op 08-01-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Actief houd in de beterffende speaker een eigen versterker heeft (in de behuizing)
bijv Bang & Olufsen heeft dat bij elke speaker.
Dus als je bijv voor 100 euro de creative 6900 neemt en je sluit ook een actieve sub aan van 150 euro bijv heb je toch een aardige sound voor het geluid.
Maar voor 289 euro geloof ik heb je de logitech z-5500 en ik denk dat je beter die paar euro's bij kan leggen. Ik moet zeggen dat de z-680 en z-5500 de 2 dingen zijn in mijn leven waar ik nooit iets spijt van gekregen heb dat ik het gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zegt trouwens ook dat je weinig tot geen games speelt. Dan is het zeker een betere keus om de Z-5500 te kopen en even te wachten met upgraden. Het speakerset is ook nog eens heel waardevast (erg vreemd) Aangezien ik de Z-680 2 jaar geleden heb gekocht voor 300 euro en hij nu daar pas 2 tientjes onderzit.

pricewatch: Logitech Z-5500 Digital (5.1)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 103735 op 08-01-2005 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Shunt schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:27:
[...]

het is een mooi setje. maar ABSOLUT NIET te vergelijken met een seround set van bvb Yamaha of JBL. zet ze naast elkaar en vergelijk met een test dvd. en jah het klopt de z-680 of z5500 is een stuk LUIDER maar dat maakt hem dus echt niet beter. vergelijk het eens met de hoge en midden tonen. vergelijk eens hoe ze over komen in combinatie met de sub.
verplaats de sub eens of doe je ogen dicht en laat hem verplaatsen door een vriend. en je zal merken dat met een ht set van een degelijk merk je niet hoort dat bij verplaats is. echter bij de logitech hoor je ala sec dat hij ergens staat ik kan hem blind aan wijzen. dat komt omdat de z-680 en de z-5500 tot 150 hz bas uit stoten via de sub. pas bij de 110 hz is de plaatsing niet meer van belang.

ik zal niet zeggen dat een yamaha of een jbl perfect klinkt of in de buurt komt met bvb een mooie KEF set. want dat komt dus echt niet in de buurt van een sataliet systeem.

je moet het verschil horen wil je het geloven. maar het is nu een maal zo. en dan kan je hoog en laag springen maar het blijft het zelfde. een speaker set van 300 euro met satalites van 14 euro en een sub van 70 euro klinkt nu een maal niet beter dan een setje waar bijna 2x zo veel uit is gegeven aan de speakers.

ik ben nu op zoek naar een mooi ontwerp voor een zelfbouw ht systeem. ter vervanging van mijn Z-680 (klinkt helemaal niet slecht maar nu ik beter heb gehoord voor helemaal niet zo veel geld (454 euro Yamaha combo ) wil ik ook beter. en dus ga ik zelf een set maken (het totaal van de speakers zal al over de 500 euro gaan.) en ja dat gaat aan tikken en is dan ook niet meer vergelijk baar met een speaker systeem van 500 euro uit de winkel. (hoop ik tenminste)

je kan gewoon NIET vergelijken zonder de systemen naast el kaar te zetten dus je kan wel zeggen ben bij een vriend gaan luisteren. maar dan heb je een 100% verschillende ruimte alles staat anders geplaatst en dat kan een hoop schelen. dus vergelijk het eerst eens met een ander setje op de zelfde locatie.

En dan komt het puntje van niet willen horen.
Kijk de Z-5500 is wel lekker luid maar dat staat dus absoluut dus totaal NIET gelijk met kwaliteit.
Welke speakers combinatie van Yamaha ga je nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
[...]En dan komt het puntje van niet willen horen.
Ik denk dat dat afhangt van wat je verwacht. Je vergelijkt hier met andere sets (Yamaha, JBL,...), allemaal leuk, maar kijk ook eens naar de PRIJS. Ik weet niet hoeveel ze kosten, maar waarschijnlijk heb je geen volledige set voor minder dan het dubbele van de prijs van de Logitech. Dan is het wel logisch dat die Logitech wat minder presteert.
Ik denk dat, over het algemeen gezien, je niets beter kan hebben qua prijs/kwaliteit in die prijsklasse. Dat is toch wat de meesten hier zeggen, en ik hopelijk ook binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54307

Anoniem: 103735 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 02:44:
Je zegt trouwens ook dat je weinig tot geen games speelt. Dan is het zeker een betere keus om de Z-5500 te kopen en even te wachten met upgraden. Het speakerset is ook nog eens heel waardevast (erg vreemd) Aangezien ik de Z-680 2 jaar geleden heb gekocht voor 300 euro en hij nu daar pas 2 tientjes onderzit.

pricewatch: Logitech Z-5500 Digital (5.1)
Uhm, twee jaar geleden was hij nog 400 euro en anderhalf jaar geleden toen ik mijn 2e set kocht was hij nog 370. Je vergist je 100 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zegt eerst:
het is een mooi setje. maar ABSOLUT NIET te vergelijken met een seround set van bvb Yamaha of JBL.
En vervolgens begin je met vergelijken:
zet ze naast elkaar en vergelijk met een test dvd. en jah het klopt de z-680 of z5500 is een stuk LUIDER maar dat maakt hem dus echt niet beter. vergelijk het eens met de hoge en midden tonen. vergelijk eens hoe ze over komen in combinatie met de sub.
Ja, allicht zijn die duurdere setjes beter, dat snappen wij ook wel! Je gaat een mercedes toch ook niet afkraken, omdat er ook Lambo's op deze wereld rondrijden! 8)7
Volgensmij is vrijwel iedereen ervan overtuigd dat de Z-5500 een prachtgeluid weergeeft voor zijn prijs, maar er zijn natuurlijk altijd nog duurdere en nog betere sets.
Maar laten we er nu over ophouden.. :)
Anoniem: 54307 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:25:
[...]
Uhm, twee jaar geleden was hij nog 400 euro en anderhalf jaar geleden toen ik mijn 2e set kocht was hij nog 370. Je vergist je 100 euro ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?ProduktID=35540

Idd. Maar het valt me wel op, dat de Z-5500 niet ook begint bij een prijs van 400 euro. Niet dat ik het erg vind.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het alweer heb hem toen via stage bij een groothandel gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90368

ComBax schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:22:
[...]
... Je vergelijkt hier met andere sets (Yamaha, JBL,...), allemaal leuk, maar kijk ook eens naar de PRIJS. Ik weet niet hoeveel ze kosten, maar waarschijnlijk heb je geen volledige set voor minder dan het dubbele van de prijs van de Logitech...
Bij Vandenborre kun je nu een leuk instapsetje kopen.
Yamaha RX-V350 + NS-P240 speakers voor 377€.
Is een goeie 80€ duurder maar wel een betere investering imo, zeker als je in de toekomst zoekt uit te breiden. Vergeet niet dat je voor dit geld een degelijke receiver hebt die veel meer mogelijkheden biedt dan een pc-speaker setje.

Maar soit, de z5500 is op zich zeker geen slechte koop.

http://www.vandenborre.be...M2tbe6ebYiqaieanMutnTe9k#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 90368 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:20:
[...]

Bij Vandenborre kun je nu een leuk instapsetje kopen.
Yamaha RX-V350 + NS-P240 speakers voor 377€.
Is een goeie 80€ duurder maar wel een betere investering imo, zeker als je in de toekomst zoekt uit te breiden. Vergeet niet dat je voor dit geld een degelijke receiver hebt die veel meer mogelijkheden biedt dan een pc-speaker setje.

Maar soit, de z5500 is op zich zeker geen slechte koop.

http://www.vandenborre.be...M2tbe6ebYiqaieanMutnTe9k#
Dat is dan ook weer een instapsetje van Yamaha.Of het dan ook zoveel beter gaat zijn...
De Z-5500 is trouwens al besteld, en die Yamaha is zoals je zegt ook weer €80 duurder :X Zou nog een 17"lcd-tje willen kopen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Volgens mij is dit topic toch echt LOGITECH X en Z serie topic.

Ik heb het vermoeden dat steeds meer mensen hier in het topic willen bewijzen dat deze speakers gewoon "zuigen" en ik begin me er onderhand beetje aan te irriteren om het maar zacht uit te drukken. Ja er zijn betere spullen verkrijgbaar dan de z5500 en NEE ik heb geen zin om 1000 euro aan audio uit te geven. In mijn oren klinkt het toch allemaal hetzelfde geef mij maar die dikke vette bass dan 2 miezigere speakers die de hoge en midden tonen zo "OH mooi" kunnen weergeven.

Nja weer genoeg voor vandaag :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

nogmaals ik kraak de z-5500 niet af. het is voor de prijs die je er voor betaalt een goede set. maar ik erger me juist weer aan die mensen die de z-680 en de z-5500 met kop en schouders boven ht setjes van 500 a 1000 euro vinden steken. en dan bij hoog en laag blijven beweren dat ze gewoon beter zijn. en dat er pas iets vergelijkbaars is bij de 1000 euro.

dus voor eens en altijd
de z-680 en de z-5500 heel mooie setjes voor de prijs waar je ze voor haalt. voor dat geld heb je een top setje. en ja er zijn betere er zijn scherpere maar niet voor 300 euro.
maar kom niet aan met de z-680 en de z-5500 zijn beter of te vergelijken met een set van 500 tot 1000 euro want dat is gewoon een totaal andere classe.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op zondag 09 januari 2005 @ 03:01:
Volgens mij is dit topic toch echt LOGITECH X en Z serie topic.

Ik heb het vermoeden dat steeds meer mensen hier in het topic willen bewijzen dat deze speakers gewoon "zuigen" en ik begin me er onderhand beetje aan te irriteren om het maar zacht uit te drukken. Ja er zijn betere spullen verkrijgbaar dan de z5500 en NEE ik heb geen zin om 1000 euro aan audio uit te geven. In mijn oren klinkt het toch allemaal hetzelfde geef mij maar die dikke vette bass dan 2 miezigere speakers die de hoge en midden tonen zo "OH mooi" kunnen weergeven.

Nja weer genoeg voor vandaag :Y)
AMEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Shunt schreef op zondag 09 januari 2005 @ 03:13:
nogmaals ik kraak de z-5500 niet af. het is voor de prijs die je er voor betaalt een goede set. maar ik erger me juist weer aan die mensen die de z-680 en de z-5500 met kop en schouders boven ht setjes van 500 a 1000 euro vinden steken. en dan bij hoog en laag blijven beweren dat ze gewoon beter zijn. en dat er pas iets vergelijkbaars is bij de 1000 euro.

dus voor eens en altijd
de z-680 en de z-5500 heel mooie setjes voor de prijs waar je ze voor haalt. voor dat geld heb je een top setje. en ja er zijn betere er zijn scherpere maar niet voor 300 euro.
maar kom niet aan met de z-680 en de z-5500 zijn beter of te vergelijken met een set van 500 tot 1000 euro want dat is gewoon een totaal andere classe.
Dit weet ieder logisch denkend mens toch wel?
Post jij daarom 10 posts per dag in dit topic om dat te verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74967

Ik heb een probleempje met mijn z-680 speaker setje. De luchtpijp van de subwoofer trilt sinds een paar dagen mee op de muziek, en dit is echt gruwelijk irritant. Wat kan ik hier zelf aan doen? Is de subwoofer makkelijk open te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whaha, wat een topic zeg.. Volgensmij zijn we gewoon uitgepraat over dit onderwerp. Zo'n beetje iedereen is het erover eens dat de Z-5500 geweldig presteerd voor zijn prijs. Vervolgens willen een paar mensen hem vergelijken met veel duurdere setjes. En dan komen we met z'n allen tot de conclusie dat duurdere setjes over het algemeen ook wel wat beter zijn. Wat een uitkomst! Misschien kunnen we nu weer gaan discussieren over hoe je hem het beste kunt aansluiten! :+

(edit) Net voor ik mijn bericht postte:
Ik heb een probleempje met mijn z-680 speaker setje. De luchtpijp van de subwoofer trilt sinds een paar dagen mee op de muziek, en dit is echt gruwelijk irritant. Wat kan ik hier zelf aan doen? Is de subwoofer makkelijk open te schroeven?
Kijk, kunnen we het eindelijk weer eens ergens over hebben (8>
Misschien is er ergens een schroefje losgetrilt ofzo, heb je daar al naar gekeken?
Heb je nog garantie?

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 128259 op 09-01-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128259 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:24:
Whaha, wat een topic zeg.. Volgensmij zijn we gewoon uitgepraat over dit onderwerp. Zo'n beetje iedereen is het erover eens dat de Z-5500 geweldig presteerd voor zijn prijs. Vervolgens willen een paar mensen hem vergelijken met veel duurdere setjes. En dan komen we met z'n allen tot de conclusie dat duurdere setjes over het algemeen ook wel wat beter zijn. Wat een uitkomst! Misschien kunnen we nu weer gaan discussieren over hoe je hem het beste kunt aansluiten! :+

(edit) Net voor ik mijn bericht postte:
[...]
Kijk, kunnen we het eindelijk weer eens ergens over hebben (8>
Misschien is er ergens een schroefje losgetrilt ofzo, heb je daar al naar gekeken?
Heb je nog garantie?
Mja die buis trilt, en daar zie ik verder geen schroefjes bij in de buurt zitten e.d. Ook ligt er in de subwoofer zelf geen schroefje, tenminste ik hoor niks als ik de sub kantel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Shunt schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:57:
Bwoa slecht man Z680 sub gaat tot 200Hz, schande! Daarom overheersend.
Daarom, zoals ik al zei: Kun je nagaan hoe de de Z5500 set zou presteren als de nieuwe versie Z6500 (ofzo) 2 weg sattelites zou hebben. De sub bijv. tot 110Hz laten gaan. De sattelites 3.5" woofertjes geven die tot max 2KHz gaan. Tweeters van 2 tot 20KHz. Probleem wordt dan waarschijnlijk de prijs.

Met een beetje geluk komt Klipsch in de zomer met een nieuwe 5.1 set met 2x8" of 1x10" woofer en -uiteraard- 2 weg sattelites. Hopelijk voor minder dan 450 euro.
Ik heb het vermoeden dat steeds meer mensen hier in het topic willen bewijzen dat deze speakers gewoon "zuigen"
Absoluut niet, alleen er mag gerust kritiek op de Z5500 zijn, ookal is het gewoon de beste set rond de 290 euro.

[ Voor 105% gewijzigd door Yokozuna op 09-01-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74967 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:45:
[...]

Mja die buis trilt, en daar zie ik verder geen schroefjes bij in de buurt zitten e.d. Ook ligt er in de subwoofer zelf geen schroefje, tenminste ik hoor niks als ik de sub kantel.
Iemand een idee hoe ik die buis weer vast kan zetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 23:46

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Heb ik ook gehad, ff met logitech gebeld... wat stekkertjes opgestuurd en kreeg een nieuwe set :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74967 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:29:
Iemand een idee hoe ik die buis weer vast kan zetten ofzo?
Ik zou er niet al te veel aan "kloten".. Als je er dalijk aan gelijmd/gesleuteld hebt, en het blijkt niet te werken, denk ik dat je ook naar je garantie kan fluiten.. Als je nog garantie hebt tenminste. Als je dat niet hebt.. Misschien kan je de subwoofer in zijn geheel openhalen, en de binnenkant inspecteren. Misschien is er geen schroefje uit, maar zit er wel één (of meer) schroefje los.

Edit:
Res-q schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:37:
Heb ik ook gehad, ff met logitech gebeld... wat stekkertjes opgestuurd en kreeg een nieuwe set :)
Je was me net voor.. |:(

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 128259 op 09-01-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Res-q schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:37:
Heb je ook gehad dat je luchtbuis trilde?? Zo ja, welke stekkertjes heb je opgestuurd, en hoelang duurde het voor je een nieuwe set had? En mocht je die oude set wel houden dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46
Yokozuna schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:11:
[...]

Daarom, zoals ik al zei: Kun je nagaan hoe de de Z5500 set zou presteren als de nieuwe versie Z6500 (ofzo) 2 weg sattelites zou hebben. De sub bijv. tot 110Hz laten gaan. De sattelites 3.5" woofertjes geven die tot max 2KHz gaan. Tweeters van 2 tot 20KHz. Probleem wordt dan waarschijnlijk de prijs.

Met een beetje geluk komt Klipsch in de zomer met een nieuwe 5.1 set met 2x8" of 1x10" woofer en -uiteraard- 2 weg sattelites. Hopelijk voor minder dan 450 euro.

[...]

Absoluut niet, alleen er mag gerust kritiek op de Z5500 zijn, ookal is het gewoon de beste set rond de 290 euro.
Een tweeter vanaf 2khz :X

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 74967 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:44:
[...]

Heb je ook gehad dat je luchtbuis trilde?? Zo ja, welke stekkertjes heb je opgestuurd, en hoelang duurde het voor je een nieuwe set had? En mocht je die oude set wel houden dan???
Ik heb het ooit eens gehad met een wireless desktop-set, dan moest'k de ps2-stekkertjes en de batterij-dekseltjes opsturen. Gewoon bellen, dan zullen ze wel duidelijk zeggen wat je moet opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ComBax schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:43:
Ik heb het ooit eens gehad met een wireless desktop-set, dan moest'k de ps2-stekkertjes en de batterij-dekseltjes opsturen. Gewoon bellen, dan zullen ze wel duidelijk zeggen wat je moet opsturen.
De Bassreflexpijp stuk van een draadloos toetsenbord? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus die gasten geloven je gewoon op je woord... Lijkt me niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74967 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:48:
Dus die gasten geloven je gewoon op je woord... Lijkt me niet toch?
Nou, als ze alle verzendkosten zouden moeten betalen van die hele systemen, telkens als er iets stuk is.. en er vervolgens achter te komen dat vrijwel alles idd kapot is.. Dan zijn ze waarschijnlijk goedkoper af om gewoon iedereen te geloven. En waarom zou iemand liegen? Je moet toch je kabels inleveren, dan kan je toch niks meer met je set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128259 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:01:
[...]

Nou, als ze alle verzendkosten zouden moeten betalen van die hele systemen, telkens als er iets stuk is.. en er vervolgens achter te komen dat vrijwel alles idd kapot is.. Dan zijn ze waarschijnlijk goedkoper af om gewoon iedereen te geloven. En waarom zou iemand liegen? Je moet toch je kabels inleveren, dan kan je toch niks meer met je set.
Maar je kan die kabels vast wel ergens anders vandaan krijgen? En hoelang duurt het dan voordat je je boxen terug hebt?? Volgens mij word de z-680 niet meer gemaakt, of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Heb je fout. Logitech erkend de z5500 niet officeel als opvolger van de z680 anders zou je namelijk die krijgen :) btje flauw. Als het goed is moet het niet lang duren. Bij mij was het binnen 3 dagen gepiept. Gewoon vaak mailen en aantal keer opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 128259 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:46:
[...]

De Bassreflexpijp stuk van een draadloos toetsenbord? 8)
:P
Neeje, een defect toetsenbord van Logitech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 74967 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:03:
[...]

Maar je kan die kabels vast wel ergens anders vandaan krijgen? En hoelang duurt het dan voordat je je boxen terug hebt?? Volgens mij word de z-680 niet meer gemaakt, of heb ik dat fout?
Moet inderdaad wel lukken. Enige kabel die een probleem is, is die die de pod met je sub verbindt. Maar da's denk'k gewoon een kwestie van doormeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anders geef je wat onderbouwing. Er zijn genoeg (nieteens dure) studio monitoren waar 1 tweeter het hele frequentiegebied van 2 tot 20kHz superlineair weergeeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Yokozuna op 09-01-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:08:
Heb je fout. Logitech erkend de z5500 niet officeel als opvolger van de z680 anders zou je namelijk die krijgen :) btje flauw. Als het goed is moet het niet lang duren. Bij mij was het binnen 3 dagen gepiept. Gewoon vaak mailen en aantal keer opbellen.
Oke dan ga ik van de week eens een x bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132016

Ik heb ook een z-680, en had laatst een liedje op met nogal veel bass.. het liedje "techno bass" om precies te zijn :P. Had de subwoofer tussen het 2e en het 3e streepje met het volume half open. Op een gegeven moment begon de subwoofer te stinken..ik vraag me af of dit slecht is. Want zover had ik het hoofd volume en de sub niet open staan... of is dat een teken dat ie ingespeeld word/is voor hoge volume of harde bassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132016 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:46:
Ik heb ook een z-680, en had laatst een liedje op met nogal veel bass.. het liedje "techno bass" om precies te zijn :P. Had de subwoofer tussen het 2e en het 3e streepje met het volume half open. Op een gegeven moment begon de subwoofer te stinken..ik vraag me af of dit slecht is. Want zover had ik het hoofd volume en de sub niet open staan... of is dat een teken dat ie ingespeeld word/is voor hoge volume of harde bassen?
Denk niet dat je zo positief mag denken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130466

weet iemand of de Z-5500 nog binnenkort in prijs gaat dalen of zo? vind 280 pleuro wel veel geld namelijk ookal is ie nog zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Anoniem: 130466 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:37:
weet iemand of de Z-5500 nog binnenkort in prijs gaat dalen of zo? vind 280 pleuro wel veel geld namelijk ookal is ie nog zo goed :)
Hij is net uit. November om precies te zijn. Logitech zal de prijs niet wonderbaarlijk laten dalen de komende tijd. Als je alleen al kijk dat de Z-680 al een behoorlijk tijd uit it (ong. 2,5 jaar) en hij in al die tijd maar twee tientjes goedkoper is geworden, dan ben ik heel erg bang voor je dat de z-5500 absoluut niet hard gaat dalen in de komende maanden/jaar.

Dat wordt dus nog even doorsparen of een ander setje kiezen, al zou ik voor het eerste gaan... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 132016 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:46:
Niet erg, iemand anders hier in dit topic had het ook bij een basstest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

heeft dan helemaal niemand de Logitech Z-2300 aangeschafd :? ik heb deze en vorige 2 topicjes doorgespit en ook de topicstart (me complimenten daarvoor nog) uitgelezen.

ik lees dat er mensen zijn die zeggen dat Z-2200 beter presteert dan Z-2300. dat verbaasd me want volgens de specs zijn de Z-2300 betere speakers dan Z-2200. ik stond gwoon te kwijlen bij de Z-2300 en het mooie was dat je hem erg ver kon openzetten, de creative (modelnr vergeten sorrie) die ernaast stond van ong 113 euro klonk ook erg goed, de bass klonk nogal fel. drm verkies ik de Z-2300 met zijn volle luide rustige bass.

waar ik hem voor wil gebruiken is games (schietspelletjes vooral), Mp3, filmpjes. ik wil perse 2.1 en geen 4.1 of hoger. is er iemand die me af of aanraad de Z-2300 te halen?

ff een domme vraag, mediamarkt handeert lage prijs garantie, heeft iemand wel eens korting gekregen aan de hand van de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trancesetter schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:46:
Hij is net uit. November om precies te zijn. Logitech zal de prijs niet wonderbaarlijk laten dalen de komende tijd. Als je alleen al kijk dat de Z-680 al een behoorlijk tijd uit it (ong. 2,5 jaar) en hij in al die tijd maar twee tientjes goedkoper is geworden, dan ben ik heel erg bang voor je dat de z-5500 absoluut niet hard gaat dalen in de komende maanden/jaar.
Nou, als je nog heel even omhoog scrolt, zie je in dat grafiekje dat hij toch wel degelijk is gedaald in prijs hoor!
Anoniem: 99760 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 04:37:
heeft dan helemaal niemand de Logitech Z-2300 aangeschafd :? ik heb deze en vorige 2 topicjes doorgespit en ook de topicstart (me complimenten daarvoor nog) uitgelezen.
In het vorige topic heeft het er wel heel even over gegaan:
Hier en hier
En toen leek mij ook de Z-2300 beter.. maar het verschil kan nooit groot zijn, als je naar de specs kijkt.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 128259 op 10-01-2005 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

hij zal zoizo beter klinken als de 2200 want het ios en blijft een upgrade.
maar het gaat er om dat JIJ hem mooi vind klinken en niet dat wij hem mooi vinden.
dus ga eens luisteren en beslis of jij het die 114 euro waard vind.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132016

Anoniem: 130466 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:37:
Ha ha veel geld ja sorry hoor maar denk je dathet bij die 280 euro blijft? Weet je hoeveel verzend kosten op dat ding dingen zitten lol :P Daarbij is ie nergens bijna in ned te krijgen. Ik denk dat je erg blij mag zijn als je hem voor 280 kan aankomen. Een prijsverlaging daar hoef je voorlopig nog niet op te rekenen, vind 280 euro btw niks voor zon set met zoveel allure..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 132016 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:27:
[...]

Ha ha veel geld ja sorry hoor maar denk je dathet bij die 280 euro blijft? Weet je hoeveel verzend kosten op dat ding dingen zitten lol :P Daarbij is ie nergens bijna in ned te krijgen. Ik denk dat je erg blij mag zijn als je hem voor 280 kan aankomen. Een prijsverlaging daar hoef je voorlopig nog niet op te rekenen, vind 280 euro btw niks voor zon set met zoveel allure..
Ik denk (hoop?) niet dat de Z-5500 nog veel zal dalen. De Z-680 is gedaald in prijs, maar de laatste tijd was die weer stabiel geworden. De Z-5500 is uitgekomen en heeft die prijs gewoon overgenomen. Misschien dat die ook ooit eens nog wat daalt, maar ik denk niet dat dat zoveel zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou me pod van me Z-5500 is zo goed als helemaal kapot.

Heb hem nu vanaf 13-12-2004.

De pod geeft allemaal corruptie op het scherm en digitaal via coaxiaal en optisch werkt niet meer herkend geen signalen meer.
Alleen analoog is als hij een tijd uit staat voor 2-3 min nog werkende te krijgen.
Daarna gaat het kraken en heel veel corruptie op het schermpje en valt de pod uit .... 8)7

Na even de pod opengemaakt te hebben ziet de cirrus logic decoder chipje er erg bruin verbrand aangeslagen uit.
Hij werd erg warm dat was al het geval.
In de nieuwe vervangende pod zet ik gelijk een klein heatsinkje op deze chip.

Logitech even opgebeld en aangezien er nog geen losse pods zijn voor deze set word er een hele nieuwe set opgestuurd.
Ik moet alleen de afstandsbediening en de kabels opsturen naar hun europese hoofdkantoor in switserland.

Top service logitech !!! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 10-01-2005 13:22 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad, de geschiedenis leert hetzelfde. Speakersets dalen veeeel trager in prijs dan bijv. geheugen, processoren of videokaarten.
Logitech even opgebeld en aangezien er nog geen losse pods zijn voor deze set word er een hele nieuwe set opgestuurd.
Das erg netjes ja.

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 13:22 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.