hmmm regio vrij dat wist ik niet
hoe duur zijn die dingen om te importeren en waar kan ik het t beste doen?
thanks~
thanks~
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bijv. bij http://www.lik-sang.comInterXs schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:42:
hmmm regio vrij dat wist ik niet
thanks~
PSN: Shiver23
Anoniem: 64636
Die kans zit er inderdaad in ja ... maar de EU en VS PSP zijn niet per definitie regio-vrij, dat weten we pas bij de officiele aankondigingShiver23 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:50:
Voor zover ik het heb begrepen is PSP in principe regiovrij.
Alleen als je bijv. een Japanse GT4 tegen een Europese GT4 wil spelen kan dat niet, omdat de spellen andere talen hebben en mogelijke andere kleine aanpassingen.
bron: klik5) Kan ik games van andere regio’s op mn PSP spelen?
Yeap, tenminste wat betreft de Japanse PSP. Sony Computer Entertainment America en Europe kunnen uiteindelijk besluiten om deze feature te verwijderen, maar de kans daarop is klein. Wel zullen UMD movies van dezelfde regio codes als hun DVD broeders gebruiken (Europa en Japan hebben dezelfde regiocode, de V.S een andere). Movies met regiocode 0 kunnen natuurlijk op alle PSP’s afgespeeld worden.
Invoersrechten == douane rechtengreenlizzard schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:52:
Aan de mensen die een PSP besteld en ontvangen hebben van Lik-sang.com : Hoeveel invoersrechten en invoersbelasting hebben jullie moeten betalen?
Ja, of een hele zwik andere boetes ... want dat is natuurlijk illegaal: belasting ontduikingAidix schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:22:
Of een fijne boete wegens frustreren van hun werk
[ Voor 22% gewijzigd door greenlizzard op 30-12-2004 22:22 ]
Elke euro die je bespaard is een nieuw begin van het miljoen zeg ik altijd maarAidix schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:24:
Ja, verhoogd van 17.5 naar 19 daar word je ook echt armer van
Wees nou maar blij dat het ding (zo te zien) 0% importheffing heeft en je alleen de BTW maar hoeft in te leveren.
[ Voor 49% gewijzigd door greenlizzard op 31-12-2004 14:49 ]
Komt er dan een persconferentie?greenlizzard schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:29:
............. Verdere aankondigingen van Sony over de Launch in de VS en EU kunnen we waarschijnlijk eind komende week verwachten.
Sony zal tijdens de CES 2005 (6 t/m 9 januari) de Amerikaanse en Europese launch details bekend maken.
[ Voor 43% gewijzigd door greenlizzard op 31-12-2004 16:11 ]
Das wel goed nieuwsgreenlizzard schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:33:
Sony zal tijdens de CES 2005 (6 t/m 9 januari) de Amerikaanse en Europese launch details bekend maken.
EBgames heeft een hoop datums van PSP games gezet op een shipping date van 15 Maart 2005. En het gerucht gaat dat GT4 ook met de launch beschikbaar zal zijn. Weer een andere site had het over 9 April, maar die leek mij minder betrouwbaar. Ook worden steeds meer games aan het lijstje toegevoegd van games die verkijgbaar zullen zijn met de launch van de PSP US&EU.
Waarom de EU? Wat zou je doen als je die PSP voor 50,- goedkoper kon krijgen door een US PSP te importeren?whiteclear schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:17:
[...]
Das wel goed nieuws....Nu wacht ik zeker tot de EU release
US zou ik zowieso niet aan beginnen ivm de UMD regio's ... US heeft regio 1, EU en JAP regio 2. Dus áls je importeerd zou ik voor de japanse gaan.greenlizzard schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:17:
[...]
Waarom de EU? Wat zou je doen als je die PSP voor 50,- goedkoper kon krijgen door een US PSP te importeren?
Ja, als ik ga importeren dan koop ik de japanse. De reden waarom ik niet wil importeren is het gezeik met japanse spelen enz. Ik wil geen risico nemen.Anoniem: 64636 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:21:
US zou ik zowieso niet aan beginnen ivm de UMD regio's ... US heeft regio 1, EU en JAP regio 2. Dus áls je importeerd zou ik voor de japanse gaan.
Japanse PSP is toch zowiezo regio-vrijwhiteclear schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 19:16:
[...]
Ja, als ik ga importeren dan koop ik de japanse. De reden waarom ik niet wil importeren is het gezeik met japanse spelen enz. Ik wil geen risico nemen.
Ik weet het. Maar ik heb geen zin om spellen te importeren enz. ik wacht liever
Alsof je nog niet genoeg betaald hebt, het gaat er trouwens toch om dat de douane-belasting gaat over de waarde of geschatte van de goederen en niet de aankoopsprijsMaZo schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 21:34:
Alvast een tip. Ik heb een PSP uit Japan geïmporteerd en moest +/- € 60 aan belasting betalen! Verzending ging via UPS.
Anoniem: 89946
124138
Anoniem: 129078
Met 180 Dollar in Japan, gok ik op 199 Dollar in de USA en 199 Euro in EUAnoniem: 129078 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 13:40:
jij ook greentje.Anywayz wat verwachten jullie dat de relase prijs in de eu/usa zal zijn.Of wat hopen jullie dat de prijs word.
Anoniem: 69767
Had ik al gepost 2 pagina's terug geloof ik, maar is idd wel aardig artikel.Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:33:
Top 10 dingen die je over de PSP moet weten
http://www.gearlive.com/i..._to_know_about_sonys_psp/
Goeie 3rd party support, een extreem mooi scherm, movieplayback/mp3, OMFG...De Nintendo DS verschromppelt hier gelijk bij!
Zal eerder 220/250 euro zijn voor het normale pakketAnoniem: 64636 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:09:
[...]
Met 180 Dollar in Japan, gok ik op 199 Dollar in de USA en 199 Euro in EU
Met normaal pakket bedoel je value package of single psp package?Sir_Killalot schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:19:
[...]
Zal eerder 220/250 euro zijn voor het normale pakket
Ik heb Ridge Racers er bij gekocht. Het save-scherm (alles Japans) wat na de minigame komt krijg ik nog wel weg, maar al het andere wat Japans is gaat me te ver. Overigens is het hoofdmenu in het Engels, de submenu's niet.Anoniem: 89946 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 22:45:
Ridge Racers in het Jap lijkt me namelijk niet zo fijn iemand die het al besteld heeft kan je dat missschien zeggen
nog een weekje en we gaan het horen hèSir_Killalot schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:19:
[...]
Zal eerder 220/250 euro zijn voor het normale pakket
anders had ik wel valuepack gezegd hegreenlizzard schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:25:
[...]
Met normaal pakket bedoel je value package of single psp package?
[ Voor 20% gewijzigd door Sir_Killalot op 01-01-2005 20:41 ]
Laten we hopen op een zo laag mogelijke prijs. En anders maar hopen op een zo groot mogelijk prijs verschil tussen de EU versie en de andere, want dat maakt de keuze om wel of niet te importeren makkelijker.Sir_Killalot schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:37:
[...]
anders had ik wel valuepack gezegd he
maar de Free Record Shop heeft hem ook in pre order staan voor 249 euro: http://www.freerecordshop...view.asp?productid=696322
denk dat er genoeg webshopjes zullen zijn die daar tientallen euro's onder gaan zitten![]()
(Bart Smit zegt 200 euro maar dat staat er al héél lang en is denk ik niet meer up to date)
True ^O^greenlizzard schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:04:
[...]
Laten we hopen op een zo laag mogelijke prijs. En anders maar hopen op een zo groot mogelijk prijs verschil tussen de EU versie en de andere, want dat maakt de keuze om wel of niet te importeren makkelijker.
Hij kom al in Maart uit hoorAnoniem: 64636 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 00:13:
..........mocht ik problemen tegenkomen dan koop ik in April wel een Nederlandse
Anoniem: 97951
De prijzen staan in de launchpost in Yen, zo moeilijk zal het niet zijn om een omrekensite te vindengreenlizzard schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:54:
Wat is de advies-prijs ook alweer van het Japanse value-pack in dollars?
Ja dom van me om niet in de start-post te kijkenjohnnyv.nl schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:12:
[...]
De prijzen staan in de launchpost in Yen, zo moeilijk zal het niet zijn om een omrekensite te vinden
Frietjes
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
In rotterdam zit een zaakje (futurezone) en die heeft um ook de ds enzo ook allemaal vage imports
Frietjes
De Digifan in Haarlem heeft de PSP ook. ( 1 exemplaar om te testen naar mijn weten ).spenky schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:49:
[...]
In rotterdam zit een zaakje (futurezone) en die heeft um ook de ds enzo ook allemaal vage imports
[ Voor 17% gewijzigd door greenlizzard op 03-01-2005 21:12 ]
Anoniem: 102191
Ja die bedragen zijn inderdaad effe slikken en ik had al hetzelfde vermoeden over het value pack, ik zie wel wat ik kies. Gefeliciteerd met je aankoop. Welke spellen heb je erbij genomen? Ennuh laat niet de pret bederven door de UPS heAnoniem: 102191 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:42:
ter info:
Ik heb de PSP vandaag binnen gekregen. Besteld voor 414 euro (inclusief UPS verzending)
Aan de deur moest ik nog 88 euro invoerbelasting betalen. Dus totaal heeft de psp mij 502 euro gekost! Damn, echt nooit meer hardware importeren.
Ik heb de value pack gekocht. Wat een miskoop. Draadje is echt nutteloos, remote control veel te groot in vergelijking met psp, headphone en tasje zijn wel ok. Alleen steekt de psp er een beetje uit als hij in het tasje zit. Alleen aan de memory stick heb je wat aan eigenlijk. Maar je kan in NL gewoon een Mmstick halen met een grotere geheugen voor onder de 50 euro.
Dus ga voor de Standard pack en niet voor de value pack.
De PSP zelf is uiteraard da bomb!
Onder Rembours. Je betaald dus aan de postbode, in dit geval: UPSAnoniem: 107958 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:10:
aan de deur? is dat niet met accept giro dan?
Anoniem: 107958
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 107958 op 03-01-2005 22:40 ]
Hoeveel kost hij daar dan? Als hij goedkoop is pak ik even de treinspenky schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:49:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door whiteclear op 03-01-2005 22:42 ]
die man daar waaraan ik het vroeg zei toen tussen de 300 en 400 euro maar de exacte prijs weet ik niet. zou je ze ff moeten bellen "010 - 404 9908". en de website is ook www.futurezone.nl ( staat nix over de psp op ).whiteclear schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:42:
[...]
Hoeveel kost hij daar dan? Als hij goedkoop is pak ik even de trein
[ Voor 8% gewijzigd door spenky op 03-01-2005 23:32 ]
Frietjes
PSP steekt niet uit, tasje is gewoon niet helemaal afgesloten aan de kant waar het SONY label niet zit. Dit hoort gewoon zo. De PSP past verder prima.Anoniem: 102191 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:42:
Ik heb de value pack gekocht. Wat een miskoop. Draadje is echt nutteloos, remote control veel te groot in vergelijking met PSP, headphone en tasje zijn wel ok. Alleen steekt de PSP er een beetje uit als hij in het tasje zit.
UPS suckt idd.. moest ook ooit invoerrechten gaan betalen over een beta programma van Microsoft. Alleen al omdat het cd's waren van Microsoft moest ik er al invoerrechten voor gaan betalen.MaZo schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:47:
[...]
PSP steekt niet uit, tasje is gewoon niet helemaal afgesloten aan de kant waar het SONY label niet zit. Dit hoort gewoon zo. De PSP past verder prima.
UPS sucks, ook ik (zie boven, 58 euro over Value Pack) moest invoerrechten betalen. Heb laatst een Dell rackserver uit de USA geïmporteerd en heb helemaal niks hoeven te betalen aan invoerrechten. Verzending ging toen via FedEx.
Sorry hoor, maar je kan UPS gewoon bellen om een tijd af te sprekenGlorix Jim schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:40:
[...]
UPS suckt idd.. moest ook ooit invoerrechten gaan betalen over een beta programma van Microsoft. Alleen al omdat het cd's waren van Microsoft moest ik er al invoerrechten voor gaan betalen.
En laatst platen besteld uit duitsland ging ook via UPS, kwamen die gasten elke dag op hetzelfde tijdstip en als ik na 4 dagen het pakket niet in ontvangs kon nemen dan zou het worden teruggestuurd. En een ander tijdstip kon alleen worden doorgeworden dmv een briefje op de deur te plakken (zodat je kan meteen kan laten zien dat er niemand thuis is en tot hoe laat niet).
[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 04-01-2005 10:54 ]
Mwa, het is wel toevallig dat als het via UPS gaat dat de douane het er wel opeens uitpikt hejohnnyv.nl schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:54:
[...]
Sorry hoor, maar je kan UPS gewoon bellen om een tijd af te spreken
En UPS bepaald de invoerrechten niet, dat doet de douane![]()
Kijk eerst eens wat verder dan je neus lang is voor je een bedrijf af gaat zeiken...
This space is occupied
De reden dat Pietje wel belasting moet betalen en Jantje niet is dat de Duane tijdens het inklaren niet alle pakketten langsgaat maar hierin een steekproef doet. Ik weet niet hoe groot de steekproefomvang is, maar gezien er heel veel mensen zien die achteraf bij moeten betalen is dit dus aardig groot. Het is dus iederekeer weer een gok als je iets buiten het EU gebiedt haalt.Anoniem: 64636 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:19:
Zijn er hier eigenlijk mensen die ooit géén belasting hebben hoeven betalen over iets wat ze bv van Lik-Sang hebben gekocht? En dan heb ik het dus voornamelijk over games en/of consoles...
Misschien zouden die mensen kunnen aangeven welke verzendmethode ze gekozen hebben, en met welke maatschappij het toen verzonden is.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Dat klopt,Arx schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:40:
[...]
De reden dat Pietje wel belasting moet betalen en Jantje niet is dat de Duane tijdens het inklaren niet alle pakketten langsgaat maar hierin een steekproef doet. Ik weet niet hoe groot de steekproefomvang is, maar gezien er heel veel mensen zien die achteraf bij moeten betalen is dit dus aardig groot. Het is dus iederekeer weer een gok als je iets buiten het EU gebiedt haalt.
Anoniem: 84020
Heeft iemand nog geïnformeerd?spenky schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:31:
[...]
die man daar waaraan ik het vroeg zei toen tussen de 300 en 400 euro maar de exacte prijs weet ik niet. zou je ze ff moeten bellen "010 - 404 9908". en de website is ook www.futurezone.nl ( staat nix over de psp op ).
ps. Je moet futurezone 2 hebben. bij contact...
jep, nog geen reactie gehad...Anoniem: 84020 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:11:
[...]
Heeft iemand nog geïnformeerd?
Ben wel benwd eigenlijk anders stap ik ook wel ff op de trein
Ik zou het doen!
Zoek je dan nog een PSP?
Ik zelf importeer er eentje van Lik-Sang ... ik wacht nog een paar dagen, misschien dat de prijs nog daalt. Maar uiterlijk 1 februari heb ik er een thuis liggenTr1gg3R schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:47:
[...]
Zoek je dan nog een PSP?
De meeste mensen halen hem volgens mij van sites als marktplaats/Ebay.
De winkels in NL zullen toch geen garantie kunnen geven op de japanse PSP's
Ik wil graag nummer 2 uit die tas reserverenOmegaProject schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:15:
[...]
Klinkt ook wel interessant, maar kan je d'r niet beter gewoon een paar in je tas duwen? Die raak je in Nederland toch wel kwijt!Onderandere 1 aan mij
Dus als je 16e ofzo weer in Nederland bent, dan moet je het maar laten weten, kom ik er wel een ophalen
Life is simple, make choices, don't look back...
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 97951 op 05-01-2005 01:17 ]
Assume there are no rules and it's one big free for all
ik ben heel erg beniewd, al is het niet bijzonder belangrijk voor mijAlpha-sphere schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:59:
Today is the big day
Alleen zal het wel vannacht worden vanwege de tijdsverschil
Alles wordt reeds buiten het topic om geregeld ... zie niet in wat er mis is met op deze manier contact leggen. 't is toch een forum voor fans, right?johnnyv.nl schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:05:
* Anoniem: 64636 ziet óf een slotje aankomen binnen korte tijd óf users met tempbans een tijdje niet meer terug
Kom op jongens, vorige topicdeel werd ook al een derde van de posts wegens handel gewist, laten we het een beetje on-topic houden. Als je wil handelen hebben we V&A of je handelt het maar via msn af of zo
[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 05-01-2005 13:28 ]
LolAnoniem: 64636 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:30:
Als je het over de duivel hebt ....
Maakt dat wat uit?Ik ben benieuwd of we daar meer informatie krijgen of er nu daadwerkelijk gewisseld wordt tussen de verschillende TFT schermen. (Sharp/Samsung).
De één zou minder goed zijn dan de ander... of dat nou echt merkbaar is vraag ik me af
waar haal je die info vandaan?LocoShady schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:05:
waarschijnlijk word de psp niet getoond bij de CES![]()
LocoShady schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:05:
waarschijnlijk word de psp niet getoond bij de CES![]()
ik loop al te zoeken of ik het zie staanOp de site van de ces zelf staat niet dat de PSP getoond wordt (electronic gaming sektie)
Zo'n verhaal heb ik ook gehoord. Alleen daar ging het over de nieuwe XDoos. Vanavond is de persvoorlichting van Sony (20:15, Nederlandse lijst). Er is al eens bevestigd dat de launch details voor de Amerikaanse markt bekend zou worden gemaakt, en hopelijk ook de Europese.LocoShady schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:23:
ik hoor het net ook van iemand anders
[...]
ik loop al te zoeken of ik het zie staan
[ Voor 9% gewijzigd door Arx op 05-01-2005 15:28 ]
Klopt, maar er staat wel een persconferentie van Sony, waar geen verdere details vermeld staan. Maar dat het er niet expliciet bij vermeld staat, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk niet aan bod komtLocoShady schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:23:
ik hoor het net ook van iemand anders
[...]
ik loop al te zoeken of ik het zie staan
Ik neem aan dat je de CES bedoelt? Het enige dat daar getoond wordt is de Gizmondo, geen PSP, geen DS en geen Xbox 2
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
[ Voor 5% gewijzigd door LocoShady op 05-01-2005 15:42 ]
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Als er een persconferentie komt dat meer info geeft over de release van de PSP dan hoeft dat ding toch niet perse getoont te worden of ben ik nou gek. Een persconferentie over de PSP heeft helemaal niks te maken met wat er getoont wordt op de CES zelf IMO.
Assume there are no rules and it's one big free for all
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 97951 op 05-01-2005 16:26 ]
Sorry, dat staat er niet! En alles behalve officieel.Anoniem: 97951 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:16:
Sony heeft officieel bevestigd dat de PlayStation Portable in maart op de markt komt in Europa en de Verenigde Staten. Ken Kutaragi, president van Sony Computer Entertainment, vertelde dat Sony de PSP het liefst rond Pasen in Europa op de markt brengt.
....Sony Corp. (6758.T: Quote, Profile, Research) will likely launch its new PlayStation Portable hand-held game console in North America and Europe in March, a top executive said on Wednesday.
Dus dit is nog niet officieel. Dit is gewoon een interviewtje. Weten we gelijk ook wat we misschien vanavond te horen krijgen."It will probably be March," Sony Computer Entertainment (SCE) president and CEO Ken Kutaragi told reporters at a gathering of business executives, responding to a question on when it would start selling the PSP in the U.S. market.
[ Voor 10% gewijzigd door Arx op 05-01-2005 16:41 ]
[ Voor 96% gewijzigd door rammes op 05-01-2005 17:06 ]
Ik zou het doen!
Hahaazt33 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:57:
Dat wilde ik er ook eerst bijkopen, maar ik weet van mezelf dat ik geen films op de PSP ga kijken. Als ik dat wil doen, dan neem ik mijn 12" Powerbook wel mee. Ik weet het, de PB is een stuk groter, maar dat betekent niet dat ik hem niet overal mee naartoe kan slepen. En als MP3-speler zal ik het ook niet gebruiken, daar heb ik weer een iPod Mini voor.
Wat me ook wel leuk lijkt, is wanneer je de PSP aan je auto-stereo kan verbinden, en dan gewoon videoclips afspelen, terwijl het geluid via de auto-radio gaat. Maar dat lijkt me niet zo makkelijk (ik ben dan misschien een beetje technisch, maar ik blijf wel een meisje)
[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 05-01-2005 17:31 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq