Tuurlijk, mijn scheldwoorden zijn altijd vriendelijk bedoeld.

Ik ken je niet eens.
Een gratis expansie is een expansie waarvoor je NIET hoeft te betalen.

Heheh, misschien kun je het een grote patch noemen, maar bij bijvoorbeeld Dark Age of Camelot's Foundations expansie, werd player housing gratis gesteld. Hierbij zaten natuurlijk flink wat nieuwe zones waar de player en guild houses stonden, en de merchants, etc. Nieuwe functionaliteit, nieuwe zones... misschien niet zones waar je daadwerkelijk kunt hunten op monsters of questen... maar toch. New Frontiers gooide het hele Realm vs. Realm PvP gebeuren omver en voegde siege weapons toe etc. als ik het goed heb (ik speel DAoC nog niet zo lang, eerlijk gezegd). Een paar nieuwe zones, quests en monsters in een grote patch vind ik dus ook niet teveel gevraagd.
Een nieuw continent, twee nieuwe rassen per faction, nieuwe monsters, dungeons, quests, hero classes, een nieuwe graphics engine, bugfixes en meer in een >1gig patch noem ik een expansion waarvoor je best 25 euro mag neertellen. De hoop hierbij is alleen dat het het spel niet uit balans gooit, zoals bij Trial of Atlantis van DAoC. Zonder de uberloot uit die zones kon je het vergeten op een gegeven moment.
Ik word soms gewoon een beetje moe van mensen die denken dat ze dingen kunnen verwachten van Blizzard. Blizzard is een bedrijf. Die willen geld maken. Wachten ze een tijd met de release, om wat voor reden dan ook, wordt dit een smerige tactiek of marketing genoemd. Wat de werkelijke reden voor de vertragingen en beta tests ook mag zijn (ik las zelf een keer dat beta tests slechts vuile PR strategie is, WTF!?), Blizzard staat in zijn recht. Hun produkt, jouw keuze of je je geld eraan uitgeeft. Klagen is er niet bij. [EDIT: Een ander voorbeeld dat ik ooit tegenkwam ging over de Blizzard release van full-motion video uit spelletjes op DVD. Dit zou dan weer geldklopperij zijn. Ik krijg een vervelend gevoel in mijn maag van dat soort opmerkingen. Of het is de koffie, ik weet het niet. Ze doen het voorkomen alsof het iets slechts is.]
Ik zou mijn produkt ook uitmelken tot de laatste druppel. Dit betekent niet dat ik geen kwaliteit hoef te leveren.
[
Voor 15% gewijzigd door
Anoniem: 128852 op 05-01-2005 11:38
]