Steffy schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:11:
[...]
Niks niet legaal, het zijn mensen die niks anders doen dan via en omweg proberen andere mensen te beroven van hun brood en wat momenteel nog lukt door de mazen in de wet, wat jij doet is standaard voor Leechers, alles mooi praten. Ik vind het gewoon triest dat mensen gewoon tientallen gigabytes per maand downloaden en er mee weg komen, dat je eens iets probeerd oke maar als je een beetje kerel bent en je hebt enige vorm van karakter en geld genoeg hebt dan koop je het gewoon. Dat de site nu offline is dat is maar mooi ook zo hoord het, kopen die handel, een liedje proberen oke, 2 liedjes prima maar 20 cd's per maand dat is geen proberen meer.
BTW mij mailen heeft geen nut, adres bestaat al niet meer
Er stond vandaag ook al een stuk over Suprnova in de Spits! Kwam er volgens hen op neer dat de site is afgesloten omdat ze werden gedreigd met stappen van de RIAA.
Wat ik dan niet snap is waarom ze de hele zaak niet verhuizen naar een land waar de wetgeving niet zo strict is (zou zo even niet een land kunnen noemen, weet wel dat het al vaker gebeurd is met dergelijke sites). Kan me haast niet voorstellen dat men bj suprnova niet genoeg geld zou vangen van de ads om een dergelijke verhuizing mogelijk te maken - lijkt me dat dan zelfs de technische infrastructuur verhuisd kan worden
* The Eagle is ondertussen naar alternatieven aan het zoeken
Heb al met weemoed teruggedacht aan zoals het vroeger ging: met een zwik floppy's langs je vrienden, software van jou naar hen kopieren, schijf leeggooien en volgooien met nieuwe spellen
@Steffy: Je legt de nadruk op en geld genoeg heeft. Kijk even om je heen, en kom tot de conclusie dat we heden ten dage in een economische dip leven, dus niemand heeft geld genoeg, helaas
En dat het karakter van de mens (het bezitterige dan met name), in combinatie met een gebrek aan middelen, criminaliteit in de hand werkt, weten we toch allemaal wel?
Wat ik dan niet snap is waarom ze de hele zaak niet verhuizen naar een land waar de wetgeving niet zo strict is (zou zo even niet een land kunnen noemen, weet wel dat het al vaker gebeurd is met dergelijke sites). Kan me haast niet voorstellen dat men bj suprnova niet genoeg geld zou vangen van de ads om een dergelijke verhuizing mogelijk te maken - lijkt me dat dan zelfs de technische infrastructuur verhuisd kan worden
* The Eagle is ondertussen naar alternatieven aan het zoeken

Heb al met weemoed teruggedacht aan zoals het vroeger ging: met een zwik floppy's langs je vrienden, software van jou naar hen kopieren, schijf leeggooien en volgooien met nieuwe spellen
@Steffy: Je legt de nadruk op en geld genoeg heeft. Kijk even om je heen, en kom tot de conclusie dat we heden ten dage in een economische dip leven, dus niemand heeft geld genoeg, helaas

En dat het karakter van de mens (het bezitterige dan met name), in combinatie met een gebrek aan middelen, criminaliteit in de hand werkt, weten we toch allemaal wel?
[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 21-12-2004 10:19 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb bij de site waar ik geregistreerd sta op tijd van 2 dagen nog nooit zoveel aanmeldingen gezien, dus ik kan het je wel vertellen waar ze naartoe gaan..MahRain schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:28:
Ik ben benieuwd waar alle torrentusers heen gaan, nu
Site is traag geworden en alle andere gevolgen van dien.
Freelance tweaker
In dat geval volstaat de mededeling dat je bij de eerstvolgende overtreding je GoT-account permanent gedag kunt zeggen. Nu graag weer ontopic.Steffy schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:11:
[...]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Onzin natuurlijkThe_Eagle schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:17:
Ik (als student zelfs) heb meer financiele middelen dan ooit tevoren. Het gaat over hoe je je prioriteiten stelt. Als je elke nieuwste film wilt hebben, dan betaal je een hoop natuurlijk. Heb je daarentegen het geduld om te wachten tot hij in de discountbak ligt...
Verwijderd
2 liedjes is net zoveel diefstal als 20 cds hoor, dus van dat dat prima is slaat ook nergens op.Steffy schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:11:
[...]
Niks niet legaal, het zijn mensen die niks anders doen dan via en omweg proberen andere mensen te beroven van hun brood en wat momenteel nog lukt door de mazen in de wet, wat jij doet is standaard voor Leechers, alles mooi praten. Ik vind het gewoon triest dat mensen gewoon tientallen gigabytes per maand downloaden en er mee weg komen, dat je eens iets probeerd oke maar als je een beetje kerel bent en je hebt enige vorm van karakter dan koop je het gewoon. Dat de site nu offline is dat is maar mooi ook zo hoord het, kopen die handel, een liedje proberen oke, 2 liedjes prima maar 20 cd's per maand dat is geen proberen meer.
nu zeg ik niet dat ik zo braaf ben, ik denk dat elke tweakert hier wel is wat heeft gedownload zonder er een cd/licentie van te hebben
zoals vele onder ons vind ik dit zeer speitig, maar ik ben er zeker van dat binnen nu een een maand er wel een nieuwe leidinggevend torrentverdeelsite is. Zo was het met die ondertitels.nl net hetzelfde, de ene gaat dicht, en er komt even later en nieuwe open... meestal op een of ander obscuur eiland gehost, zodat er weinig wetten zijn om hun tegen te houden...
Wat ik bedoelde was "geld genoeg om al je directe wensen te kunnen realiseren" Dat kan niemand - zeker niet in deze tijd waar het de meeste mensen financieel toch al niet voor de wind gaat. En dus moet je idd prioriteiten stellen, dat ben ik met je eensRoamoR schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:04:
[...]
Onzin natuurlijk![]()
Ik (als student zelfs) heb meer financiele middelen dan ooit tevoren. Het gaat over hoe je je prioriteiten stelt. Als je elke nieuwste film wilt hebben, dan betaal je een hoop natuurlijk. Heb je daarentegen het geduld om te wachten tot hij in de discountbak ligt...
Maar dan moet je het ook weer met me eens zijn dat als je graag muziek wilt hebben die net uit is, en je door muziek dan direct te downloaden ipv te wachten tot er een cd'tje in de low budget bak ligt, je je prioriteiten kunt verleggen. Weer een wens gerealiseerd, was nog gratis ook.
Dat het in feite diefstal is ben ik met je eens, maar da's mijn moraalridder modus. En dat ben ik niet, want ook ik heb een gigje of 20 a 30 op mijn PC staan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Overigens, al wat bekend over de precieze reden dat SuprNova en anderen zijn down gehaald?
Nope nog niets
edit: tog wel over Suprnova:
Ze voelden druk van MPAA ed. , ze zijn niet gedwongen maar voelden wel druk.
En Sloncek van Suprnova vond het een leuke hobby maar het nam al zijn tijd in, hij wilde meer tijd hebben
edit: tog wel over Suprnova:
Ze voelden druk van MPAA ed. , ze zijn niet gedwongen maar voelden wel druk.
En Sloncek van Suprnova vond het een leuke hobby maar het nam al zijn tijd in, hij wilde meer tijd hebben
[ Voor 95% gewijzigd door itsgreen op 21-12-2004 18:22 ]
Verwijderd
Wel ongelooflijk irritant dat niet alleen die 2 grootste torrent sites gekapt zijn maar ook de rest van de sites enorm langzaam geworden is omdat iedereen alternatieven zoekt
Ja natuurlijk, ik ga niet schijnheilig lopen beweren dat ik dat nooit doe, maar in mijn geval voornamelijk omdat die platen veel later in NL worden uitgebracht (of soms helemaal niet.)The_Eagle schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:19:
Maar dan moet je het ook weer met me eens zijn dat als je graag muziek wilt hebben die net uit is, en je door muziek dan direct te downloaden ipv te wachten tot er een cd'tje in de low budget bak ligt, je je prioriteiten kunt verleggen.
In principe blijft het natuurlijk fout, hoe je ook wend of keert.
Weet je, ik heb het over proberen, ik download heus wel eens een liedje, gewoon even kijken wat het inhoud, iets zomaar kopen doe je niet en aangezien mijn muziek soort nergens te beluisteren is omdat er kennelijk geen Metal Fans zijn is er geen mogelijkheid behalve downloaden, als te je tenimste niet gelijk naar de winkel wilt vliegen, als ik het daarna leuk vindt dan koop ik het. Naar de radio luisteren komt op het zelfde neer maar hele albums downloaden omdat je gewoon te lui bent en te schraperig om het te kopen is wat anders, veel mensen verkopen ook nog eens van alles, kort om het is 1 grote ilegale gebeurtenis. Ik denk dat zelfs de artiesten die een cd uitgeven het niet eens erg vinden als je het probeerd en daarna koopt maar massaal downloaden is wel even heel wat anders.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:10:
[...]
2 liedjes is net zoveel diefstal als 20 cds hoor, dus van dat dat prima is slaat ook nergens op.
nu zeg ik niet dat ik zo braaf ben, ik denk dat elke tweakert hier wel is wat heeft gedownload zonder er een cd/licentie van te hebben
Toch is het voor downloaden van spullen van internet voor de meeste mensen geen alternatief... je zou het zelfs positief kunnen noemen volgens een bepaalde denkwijze:
Mensen zullen iets niet kopen omdat ze het niet kennen, mensen downloaden het wel omdat het gratis is, mensen vinden het leuk, mensen kopen het...
Voor de meeste mensen is het gewoon zo dat ze iets wel leuk vinden maar om een cd te kopen die ze 2 keer luisteren vinden ze te ver gaan, maar als ze het gratis kunnen downloaden waarom niet...
en onder die catergorie val ik (net als 95% van de rest van de mensen denk ik)... daarom ben ik altijd zo sceptisch als ik lees dat brein weer een nep onderzoek heeft gedaan waar uit naar voren komt dat er 10 miljard schade per jaar is...
Mensen zullen iets niet kopen omdat ze het niet kennen, mensen downloaden het wel omdat het gratis is, mensen vinden het leuk, mensen kopen het...
Voor de meeste mensen is het gewoon zo dat ze iets wel leuk vinden maar om een cd te kopen die ze 2 keer luisteren vinden ze te ver gaan, maar als ze het gratis kunnen downloaden waarom niet...
en onder die catergorie val ik (net als 95% van de rest van de mensen denk ik)... daarom ben ik altijd zo sceptisch als ik lees dat brein weer een nep onderzoek heeft gedaan waar uit naar voren komt dat er 10 miljard schade per jaar is...
Behalve dat ie bij mij niet plat is http://sourceforge.net/projects/emule/ de officiele project site.MicDis schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:24:
http://www.emule-project.net/ is ook neergehaaltof toeval.
* SSH zal deze dag nooit vergeten
Het is dus niet zo dat ze BT en ED2K plat hebben
http://www.emule-project.net/ lijkt het weer te doen.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Ben ik het helemaal mee eens. Sinds ik mp3's ben gaan downloaden ben ik meer en andere cds gaan kopen van artiesten waar ik voorheen maar niet eens aan dacht! Hetzelfde voor films, vroeger had ik geen enkele koop-video, nu volop koop-dvd's. Dus idd kan het ook zeker een positieve uitwerking hebben.itsgreen schreef op woensdag 22 december 2004 @ 01:13:
Toch is het voor downloaden van spullen van internet voor de meeste mensen geen alternatief... je zou het zelfs positief kunnen noemen volgens een bepaalde denkwijze:
Bovendien, vroeger had ik ook best veel gekopieerde muziek (high speed dubbing op tape

offtopic:
oh en sluiting van SN heeft ervoor gezorgd dat ik ben gaan zoeken (en gevonden) naar andere sites die eigenlijk nog beter zijn
oh en sluiting van SN heeft ervoor gezorgd dat ik ben gaan zoeken (en gevonden) naar andere sites die eigenlijk nog beter zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Gully op 22-12-2004 09:54 ]
GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
En Demonoid is ook al dood. Nu zijn bijna DE grootste jongens allemaal pleite
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Verwijderd
Voor statsgeile mensen: http://www.g-metrics.com/index.php?act=details&ID=3521

+90% in paar dagen, zou een slimme marketing actie zijn om nu weer te beginnen (met goede smoes dan
)
+90% in paar dagen, zou een slimme marketing actie zijn om nu weer te beginnen (met goede smoes dan
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 16:56 ]
die komen vast tererecht op suprnova.com, waar je eerst moet betalen om te browsen, en dan precies hetzelfde krijgt wat je op andere sites (gratis) ook kunt vinden.
Dat is nou marketing (of noem het oplichterij, net wat je wilt)
Dat is nou marketing (of noem het oplichterij, net wat je wilt)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Dat is ook bijna praktisch onmogelijk. Door de komst van Kademlia zal emule/ED2K ook moeilijk uit te roeien zijn. Het werkt ongeveer op het zelfde principe als Kazaa, waardoor er fysiek geen servers meer nodig zijn.SSH schreef op woensdag 22 december 2004 @ 01:33:
[...]
Behalve dat ie bij mij niet plat is http://sourceforge.net/projects/emule/ de officiele project site.
Het is dus niet zo dat ze BT en ED2K plat hebben
Van de servers die er nog zijn, staan er veel in het formalige oost-blok, waar de regelgeving niet zo scherp is.
Ik vraag me af of het wegvallen van een grootdeel van de torrent-community terug de zien valt op bijvoorbeeld de statistieken van amsix? Ik kon zo snel even niet de goede info vinden,maar het zou me niet verbazeb als je een klein dipje zou zien.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Ik denk eigenlijk niet dat bittorrent nu ineens echt minder gebruikt gaat worden. Er zit ook een zoekfunctie ingebouwd en dat is iets lastiger maar werkt verder prima. Ik zou bittorrent niet minder gebruiken door het wegvallen van sites als Suprnova enzo.pingkiller schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:22:
Ik vraag me af of het wegvallen van een grootdeel van de torrent-community terug de zien valt op bijvoorbeeld de statistieken van amsix? Ik kon zo snel even niet de goede info vinden,maar het zou me niet verbazeb als je een klein dipje zou zien.
Met emule gebeurde iets vergelijkbaars. SR ging eraan, DE site voor emulers, maar ik gebruik emule er niet minder om in principe (wel om Chello, maar da's een ander verhaal
't is even afwachten, maar ik denk dus niet dat het dataverkeer echt gaat minderen.
(de echte community is toch niet weg, alleen een communicatiekanaal)
[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 23-12-2004 17:27 ]
Saved by the buoyancy of citrus
je bedoeld emule, in torrent zit toch geen zoekfunctie?Cyphax schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:27:
[...]
Ik denk eigenlijk niet dat bittorrent nu ineens echt minder gebruikt gaat worden. Er zit ook een zoekfunctie ingebouwd en dat is iets lastiger maar werkt verder prima.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Goh het blijft de mensen wel bezig houden he dat suprnova
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ja idd jammer van 't sluiten van deze goede BT site's maar er zijn al weer mirrors e.d voor SuprNova dus het komt wel weer goed. Er blijven echt wel BT site's bestaan hoor. Netzoals dat KaZaA LiTe ook nog genoeg te vinden is. Zelfs met Google maar dat is offtopic. Heb SuprNova altijd met plezier gebruikt en ben ook benieuwd wat er verder gaat gebeuren. Ik denk eigenlijk stiekem niet dat dit meteen bam het einde is van SuprNova.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Jij denkt dat ze die bezoekers aankunnen met die hobby server die door donaties betaald wordtVerwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:55:
Voor statsgeile mensen: http://www.g-metrics.com/index.php?act=details&ID=3521
[afbeelding]
+90% in paar dagen, zou een slimme marketing actie zijn om nu weer te beginnen (met goede smoes dan)
Achja, dat suprnova eraan zou gaan is niet zo gek, twas eerder wachten wanneer. het was gewoon warez beschikbaarder dan ooit voor jan en alleman, dat kon natuurlijk nooit lang goed gaan.
PSN: DutchTrickle PVoutput
nu sommige donkie en bitto sites down zijn heb ik wel wat moeite om de software allemaal up2date te houden hoor
maar grappig dat men er zo mee bezig is. onkruid vergaat niet. terwijl je het aan de linkerkant eruit trekt groeit het rechts weer op.
maar grappig dat men er zo mee bezig is. onkruid vergaat niet. terwijl je het aan de linkerkant eruit trekt groeit het rechts weer op.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Verwijderd
en er is genoeg onkruid op het internet! Supernova was gewoon erg overzichtelijk, dus heel mooi onkruid zeg maar. Vaak groeit onkruid keihard af en toe maaien houd het gezondPipoDeClown schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:09:
nu sommige donkie en bitto sites down zijn heb ik wel wat moeite om de software allemaal up2date te houden hoor![]()
Niet?? Damn... om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet omdat ik het nog nooit gebruikt heb maar ik heb nog nooit een p2p programma gezien dat geen zoekfunctie heeft... vandaar mijn aanname...leuk_he schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:39:
[...]
je bedoeld emule, in torrent zit toch geen zoekfunctie?
Als dat zo is is klopt mijn statement ook niet meer.
Anderzijds is bittorrent in eerste instantie gemaakt voor legale doeleinden, en dan heb je geen zoekfunctie nodig eigenlijk, vandaar die torrents.
Bittorrent is toch wel een heel andere vorm hé... In de tracker kan wel weer een zoekfunctie zitten...Cyphax schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:07:
[...]
Niet?? Damn... om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet omdat ik het nog nooit gebruikt heb maar ik heb nog nooit een p2p programma gezien dat geen zoekfunctie heeft... vandaar mijn aanname...
Als dat zo is is klopt mijn statement ook niet meer.
Anderzijds is bittorrent in eerste instantie gemaakt voor legale doeleinden, en dan heb je geen zoekfunctie nodig eigenlijk, vandaar die torrents.
|>
Nee hoor. Een tracker coordineert alleen de peers die een bestand willen delen. Die zoekmachines hebben allerlei warezsites erbij verzonnen en die hebben helemaal niets met de trackers te maken.Simon schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:14:
Bittorrent is toch wel een heel andere vorm hé... In de tracker kan wel weer een zoekfunctie zitten...
Bij normaal gebruik heb je die zoekmachine ook niet nodig, omdat de verwijzing naar de tracker (die in het .torrent-bestand zit) gewoon op de website staat die het bestand aanbiedt.
Verwijderd
Hmmmm, Demonoid ook gesloten
Tenminste, ik wordt doorgesmeten naar google.nl 
BitTorrent staat op uitsterven ben ik bang..... ik hoor/lees overal over andere grote sites die ook weg zijn.
BitTorrent staat op uitsterven ben ik bang..... ik hoor/lees overal over andere grote sites die ook weg zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 20:30 ]
Als ik dit Topic zo is zie : Gebruikt ook maar iemand BitTorrent voor legale dingen of ben ik een van de weiningen ??Cyphax schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:07:Anderzijds is bittorrent in eerste instantie gemaakt voor legale doeleinden, en dan heb je geen zoekfunctie nodig eigenlijk, vandaar die torrents.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zou waarschijnlijk bittorrent zeker ook gebruiken voor legale doeleinden, het (p2p) is een prachtig concept.. denk aan een complete iso van een linux distributie bijvoorbeeld, of demo's van spellen... nooit meer geeikel met "server full" (fileplanet) ofzo, of een timeout, of een download die ermee kapt, waarna je opnieuw kan beginnen ofzo. Nee al dat soort downloads mooi verspreid over het internet, iedereen gebruikt een deel van z'n bandbreedte, weg met de bottlenecks. Wat dat betreft heeft p2p mooie mogelijkheden denk ik. Maar nu nog meer legale toepassingen ervan.nero355 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:29:
[...]
Als ik dit Topic zo is zie : Gebruikt ook maar iemand BitTorrent voor legale dingen of ben ik een van de weiningen ??
Simon schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:14:
[...]
Bittorrent is toch wel een heel andere vorm hé... In de tracker kan wel weer een zoekfunctie zitten...
Shows how much I know... gheheh.. ik heb me nooit verdiept in bittorrent, en ga dat ook nu nog niet doen. 't is erg mooi voor grote downloads maar dan moet eerst Chello normaal gaan doen, anders heb ik er niets aan.Soultaker schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:01:
[...]
Nee hoor. Een tracker coordineert alleen de peers die een bestand willen delen. Die zoekmachines hebben allerlei warezsites erbij verzonnen en die hebben helemaal niets met de trackers te maken.
Bij normaal gebruik heb je die zoekmachine ook niet nodig, omdat de verwijzing naar de tracker (die in het .torrent-bestand zit) gewoon op de website staat die het bestand aanbiedt.
[ Voor 45% gewijzigd door Cyphax op 23-12-2004 21:09 ]
Verwijderd
nero355 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:29:
[...]
Als ik dit Topic zo is zie : Gebruikt ook maar iemand BitTorrent voor legale dingen of ben ik een van de weiningen ??
No offence, hoor maar er zijn toch echt van die php trackers waarbij je ook nog kan zoekenSoultaker schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:01:
[...]
Nee hoor. Een tracker coordineert alleen de peers die een bestand willen delen. Die zoekmachines hebben allerlei warezsites erbij verzonnen en die hebben helemaal niets met de trackers te maken.
Maar das vrij offtopic.
Verder; ik gebruik bittorrent vrij veel voor linux meuk
|>
Wat zo jammer is van deze toepassing is dat de klant in feite moet betalen voor de download. De provider van de content hoeft immers minimale bandbreedte ter beschikking te stellen voor de download, want die taak is voornamelijk aan de klant. Zit je met een download limiet van 40GB, dan is het gebruiken van BitTorrent om Linux ISO's te downloaden potentieel niet gratis.Cyphax schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:06:
Ik zou waarschijnlijk bittorrent zeker ook gebruiken voor legale doeleinden, het (p2p) is een prachtig concept.. denk aan een complete iso van een linux distributie bijvoorbeeld, of demo's van spellen... nooit meer geeikel met "server full" (fileplanet) ofzo, of een timeout, of een download die ermee kapt, waarna je opnieuw kan beginnen ofzo. Nee al dat soort downloads mooi verspreid over het internet, iedereen gebruikt een deel van z'n bandbreedte, weg met de bottlenecks. Wat dat betreft heeft p2p mooie mogelijkheden denk ik. Maar nu nog meer legale toepassingen ervan.
Wat BitTorrent overigens nodig heeft is een systeem waarbij elke gebruiker de torrents host die men aan het downloaden is. Zo voorkom je dat er één centrale/website is die de torrents host. Tevens kan één iemand een nieuwe torrent aanbieden, welke dan door de menigte wordt overgenomen. Hier zit je dan wel met het probleem dat je enige zoekfunctionaliteit in moet bouwen, of op een andere manier moet broadcasten dat je een nieuwe torrent hebt. Een ander probleem is dat het moeilijk te achterhalen is welke torrents "goed" en welke "slecht" zijn, maar dat kan eventueel middels een torrent website.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Dat klopt, maar dat heb je gelukkig wel zelf in de hand. Als je je client uitzet heb je nergens last vansilentsnow schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:00:
[...]
Wat zo jammer is van deze toepassing is dat de klant in feite moet betalen voor de download. De provider van de content hoeft immers minimale bandbreedte ter beschikking te stellen voor de download, want die taak is voornamelijk aan de klant. Zit je met een download limiet van 40GB, dan is het gebruiken van BitTorrent om Linux ISO's te downloaden potentieel niet gratis.
Dat kan inderdaad met enkele programma's, maar dan gaat het hele principe van BitTorrent te nietCyphax schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:36:
[...]
Dat klopt, maar dat heb je gelukkig wel zelf in de hand. Als je je client uitzet heb je nergens last van
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Demo's van spellen waarvan de servers net na het uitkomen hopeloos overbelast zijn . (Bij de warez versie moet je maar afwachten of hij werkt en of er geen virussen etc in zitten.daarom doanload ik vaak dee demo) Cd images van linux distro's zijn ook een goed voorbeeld, met name knoppix(varianten).nero355 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:29:
[...]
Ik bedoel meer dat je je client uitzet als je vindt dat je teveel verkeer veroorzaakt.silentsnow schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:51:
[...]
Dat kan inderdaad met enkele programma's, maar dan gaat het hele principe van BitTorrent te niet
Maar eigenlijk is up- en downstream limiteren ook geen slecht idee, dan kun je toch normaal internetten terwijl je bittorrent client aanstaat.
Wat is "het principe van BitTorrent" precies? Is dat wezenlijk meer dan elkaar helpen (grote) bestanden te verspreiden?
http://www.bittorrent.com/introduction.htmlYou have a great product, many customers, and are delivering your product to hordes of happy customers online. Serving large files creates problems of scaling, flash crowds, and reliability. As you grow, they become more central to your business, but your bandwidth costs go up as well. It's a vicious cycle.
There is a solution. BitTorrent is a simple software product which addresses all of these problems.
The key to cheap file distribution is to tap the unutilized upload capacity of your customers. It's free. Their contribution grows at the same rate as their demand, creating limitless scalability for a fixed cost.
dat is het dus
GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
Wat is "het principe van BitTorrent" precies? Is dat wezenlijk meer dan elkaar helpen (grote) bestanden te verspreiden?
Nee
Nee
[ Voor 90% gewijzigd door jap85 op 24-12-2004 11:48 ]
Dan is het mooi als iedereen meehelpt, al is het bij iedereen een beetje.jap85 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:48:
Nee
Vele kleine maken 1 grote, en als je een procentueel deel van je bandbreedte 'opoffert' zul je ook niet snel last krijgen van je ISP.
Werkt alleen als iedereen het gaat gebruiken.
En dan maakt het niet zo heel veel uit welk p2p netwerk precies.
Ik snap niet wat het hosten van die torrent-bestanden zo interessant maakt. Je zou die toch ook via een bestaand peer-to-peer netwerk kunnen verspreiden? (eDonkey/eMule bijvoorbeeld.) Dan kun je er makkelijk naar zoeken en aangezien die bestanden niet zo groot zijn, zal het niemand kunnen schelen dat het sharen daarvan niet 'eerlijk' verloopt.silentsnow schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:00:
Wat BitTorrent overigens nodig heeft is een systeem waarbij elke gebruiker de torrents host die men aan het downloaden is. Zo voorkom je dat er één centrale/website is die de torrents host. Tevens kan één iemand een nieuwe torrent aanbieden, welke dan door de menigte wordt overgenomen.
Het feitelijke downloaden van bestanden doe je dan via BitTorrent, maar dat neemt niet weg dat je nog steeds trackers nodig hebt. Voor de werking van BitTorrent is het wel essentieel dat er per 'torrent' (set bestanden) een enkele tracker is; als elke client zijn elke tracker gaat maken werkt het niet.
Ik denk dat eXeem ook iets soortgelijks gaat worden: een conventioneel peer-to-peer programma om die torrent-files te sharen, die vervolgens via BitTorrent gedownload worden.
[ Voor 18% gewijzigd door Soultaker op 24-12-2004 15:34 ]
Kijk dat is dus zo'n beetje het enige waarvoor ik het gebruikCyphax schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:06:
Ik zou waarschijnlijk bittorrent zeker ook gebruiken voor legale doeleinden, het (p2p) is een prachtig concept.. denk aan een complete iso van een linux distributie bijvoorbeeld, of demo's van spellen... nooit meer geeikel met "server full" (fileplanet) ofzo, of een timeout, of een download die ermee kapt, waarna je opnieuw kan beginnen ofzo. Nee al dat soort downloads mooi verspreid over het internet, iedereen gebruikt een deel van z'n bandbreedte, weg met de bottlenecks. Wat dat betreft heeft p2p mooie mogelijkheden denk ik. Maar nu nog meer legale toepassingen ervan.
Ook voor sommige programma's zoals OpenOffice.org die gisteren nog een update had heb ik "geTorrent" wat wel lekker vlot ging.
Ik vind dan ook dat BitTorrent veel te veel negatief wordt afgebeeld

* nero355 vindt BitTorrent een wereldwijde mirror systeem zoals het ook een beetje @ 3dgamers.com wordt gebruikt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
In mijn geval mag de platenindustrie niet klagen; ik heb via SuprNova eens Franz Ferdinand gedownload (-->€15 verlies voor de industrie) en vervolgens Franz Ferdinand, The Futureheads, Razorlight en The Libertines GEKOCHT (-->veel winst voor de industrie), simpelweg omdat ik door t gratis downloaden wist dat dit genre me wel beviel.
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
ik baal er ook sterk van dat suprnova.org down is
waar moet ik nou heen voor mijn 24 seaseon 4 afleveringen
kazaa
wat een zooi
waar moet ik nou heen voor mijn 24 seaseon 4 afleveringen
kazaa

wat een zooi
Als je die shit van Kazaa haalt ja, maar via 'nette' sites hoef je je daar niet druk over te maken.leuk_he schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:26:
(Bij de warez versie moet je maar afwachten of hij werkt en of er geen virussen etc in zitten.)
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Jammer dat het weg is inderdaad; was soms wel handig.
De volgende is nu Usenet.
PS: Volgens mij is Usenet namelijk ook illegaal. Ik denk dat er pas actie genomen zal worden tegen nieuwsgroepen als het echt veel gebruikers zal hebben.
PS: Volgens mij is Usenet namelijk ook illegaal. Ik denk dat er pas actie genomen zal worden tegen nieuwsgroepen als het echt veel gebruikers zal hebben.
NopeVerwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:09:
Jammer dat het weg is inderdaad; was soms wel handig.
UseNet is gewoon een grote caching proxy en de ISP's / UseNet aanbieders hebben helemaal geen aansprakelijkheid erover !!!
Volkomen legaal als service dus en wat ermee gedaan wordt valt dus buiten de wet zeg maar... stond ooit in het grote Binaries Topic
Verwijderd
Maar, als ik het me goed herinnner (weet het niet zeker) is het zo dat bijv. Kazaa niet illegaal is, omdat de beheerders geen controle hebben over wat er verspreid wordt. Het is namelijk een p2p-netwerk. Dat betekent dus van gebruiker naar gebruiker.
Echter, bij Usenet is dit niet het geval (toch
)
Daarbij wordt het eerst op een server geplaatst. Dan hebben ze toch wel controle erover
(of niet)
Echter, bij Usenet is dit niet het geval (toch
Daarbij wordt het eerst op een server geplaatst. Dan hebben ze toch wel controle erover
KloptVerwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:32:
Maar, als ik het me goed herinnner (weet het niet zeker) is het zo dat bijv. Kazaa niet illegaal is, omdat de beheerders geen controle hebben over wat er verspreid wordt. Het is namelijk een p2p-netwerk. Dat betekent dus van gebruiker naar gebruiker.
Nou eigenlijk niet dus, er is niemand die als een "moderator" of iets dergelijks posts goed en afkeurt !! En de Server wordt dus als een Cache Server gezien dus dat maakt ook niks uit, omdat alles na een tijdje wordt gedelete om ruimte te maken voor andere dingen weer...Echter, bij Usenet is dit niet het geval (toch)
Daarbij wordt het eerst op een server geplaatst. Dan hebben ze toch wel controle erover(of niet)
Verwijderd
Nieuws van Suprnova...
Tegengekomen op alt.luser.recovery
---------------------------------------------
Greetings everybody
It has been more then a week since SuprNova.org went down. We are sorry that
we have not updated the site with more recent news, but we have been very
busy.
Anyway, we will soon be making an announcement. Announcement will be made on
NovaStream.org radio on 30th December around 10 PM CET (9 PM GMT, 4 PM EST).
Also, everybody is still welcome to join us on irc
(irc://irc.suprnova.org/suprnova.org) or on forums (www.suprnovaforums.net),
but please remember, we are no longer offering torrents. You will not find
any on IRC or on our forums.
Thanks,
Sloncek & the rest of the SuprNova team.
Happy New Year from The Suprnova Team!
----------------------------------
Tegengekomen op alt.luser.recovery
---------------------------------------------
Greetings everybody
It has been more then a week since SuprNova.org went down. We are sorry that
we have not updated the site with more recent news, but we have been very
busy.
Anyway, we will soon be making an announcement. Announcement will be made on
NovaStream.org radio on 30th December around 10 PM CET (9 PM GMT, 4 PM EST).
Also, everybody is still welcome to join us on irc
(irc://irc.suprnova.org/suprnova.org) or on forums (www.suprnovaforums.net),
but please remember, we are no longer offering torrents. You will not find
any on IRC or on our forums.
Thanks,
Sloncek & the rest of the SuprNova team.
Happy New Year from The Suprnova Team!
----------------------------------
Hmm, aangezien suprnova.org nu over is genomen door zo'n bedrijfje, hebben ze hun IRC-server niet meer.
Hoe realistisch is dat bericht ? Het is niet moeilijk om zoiets fake te maken.
Hoe realistisch is dat bericht ? Het is niet moeilijk om zoiets fake te maken.
Verwijderd
Het is te belachelijk voor woorden dat die organisaties met de amerikaanse manier van chantage zaken voor elkaar krijgen (rechtszaken, advocaten genoeg geld om het vol te houden). Niet omdat het illegaal is, maar omdat ze steeds harder krijsen, steeds harder liegen over verkoopcijfers, en ondertussen maar wel de consument voor niet afgenomen auteursrechten laten betalen via writables, en waarschijnlijk dus ook al via de afname van een nieuwe computer. En je kunt er ook niets tegen beginnen, aangezien ze door hun financiele basis toch wel winnen.
Volgens mij heb ik net de announcement gemist omdat de streams overbelast waren 
Ik heb alleen het laatste stukje gehoord, dat we ze de komende week in de gaten moesten houden:
'it will go crazy' ofzo meende ik te horen.
Iemand die de hele announcement heeft gehoord? Zo ja wat werd er precies aangekondigd?
[edit]
Het gaat dus over Exeem :)De release van de publieke beta is binnenkort maar niet binnen 2 weken.
Ik heb alleen het laatste stukje gehoord, dat we ze de komende week in de gaten moesten houden:
'it will go crazy' ofzo meende ik te horen.
Iemand die de hele announcement heeft gehoord? Zo ja wat werd er precies aangekondigd?
[edit]
Het gaat dus over Exeem :)De release van de publieke beta is binnenkort maar niet binnen 2 weken.
[ Voor 19% gewijzigd door Commander Koen op 30-12-2004 22:11 ]
Verwijderd
Sluiting was misschien voor meer sites beter geweest
:
Enjoy BitTorrent? It's time to step up and support it.
(12/28 UPDATE!) ______ is officially being sued by the MPAA (Image of the legal paper here)! If you've ever benefitted from this site or file-sharing in general, now is the time to show your support. We are looking at a cost of $30K per month in fees. Please don't think that reaching 100% will ensure an open and shut case, as we all know the tactics of the MPAA. Recent estimates by attorneys are looking at 2-3 times this amount in a full-on battle. Help us fight back and ensure your right to share doesn't end here.
$20461 in support so far, $30,000 needed

Enjoy BitTorrent? It's time to step up and support it.
(12/28 UPDATE!) ______ is officially being sued by the MPAA (Image of the legal paper here)! If you've ever benefitted from this site or file-sharing in general, now is the time to show your support. We are looking at a cost of $30K per month in fees. Please don't think that reaching 100% will ensure an open and shut case, as we all know the tactics of the MPAA. Recent estimates by attorneys are looking at 2-3 times this amount in a full-on battle. Help us fight back and ensure your right to share doesn't end here.
$20461 in support so far, $30,000 needed
Binnen no-time is er een Lite, mark my words...FezzFest schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:23:
Er werd in dat interveiw gesproken over ad-supported, lijkt me geen goede trend
Ik heb dat interview ook gehoord. Tenenkrommend. Interviewster snapte er niets van en die gast sprak echt als een nerd (sorry) over zijn projectje. "click on exeem:// and stuff"
Ik ben erg benieuwd maar een beetje sceptisch / achterdochtig over exeem. Hij is benaderd door een of ander bedrijf om het programma van hun te lanceren. (of heb ik dat verkeerd begrepen). Het bedrijf wil anoniem blijven.
Ik ben erg benieuwd maar een beetje sceptisch / achterdochtig over exeem. Hij is benaderd door een of ander bedrijf om het programma van hun te lanceren. (of heb ik dat verkeerd begrepen). Het bedrijf wil anoniem blijven.
Oke, Suprnova is uit de lucht, maar er waren tal andere sites wat hetzelfde deden, waarom zou zo een andere site neit op de voorgrond treden en even goed(of beter) worden als Suprnova ?
Dit is toch een gedroomde kans voor elke site ?
Dit is toch een gedroomde kans voor elke site ?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Wat bedoel je met maaiveld ?
* jbr mompelt iets over hoge bomen en wind
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Interview met Suprnova-oprichter over Exeem;
nieuws: Interview met Suprnova-oprichter over Exeem
nieuws: Interview met Suprnova-oprichter over Exeem
Assumption is the mother of all fuck-ups
Ik snap niet waarom alle trackers ook down gaan en niet alleen van de site zelf, hoe kan dat eigenlijk? Er zijn namelijk nog genoeg sites die torrents aanbieden, maar die files lopen allemaal niet meer.
Verwijderd
Nu alle sites en trackers zo'n beetje down zijn, en nog veel zullen gaan(geen site lukt het om $30k site per maand binnen te halen, voor zeg 1,5 jaar), lijkt er een grote behoefte aan eXeem te ontstaan. Maar toch denk ik niet, dat zolang het niet open source, of iig gratis is, erg populair zal worden. Logisch lijkt het me dat ongeveer binnen een maand na de eerste public release, iemand zal (moeten) starten aan een OS alternatief, als bittorent zal willen overleven.
Wat jbr666 ook bedoeld, succes zal tevens de ondergang betekenen, omdat je dan de Breins van de wereld achter je aan krijgt.C00P schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:45:
Wat bedoel je met maaiveld ?
Die gozer van het interview klinkt als de gozer op www.pwnt.nl
er zijn nu al site verschenen die gewoon alle mirrors van supernova.org hebben overgenomen.

Er zijn idd genoeg alternatieven, maar wel jammer dat suprnova down is, was toch wel mijn startpagina
.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Waar kan ik die mirrors dan vinden ? linkje ?
[ Voor 33% gewijzigd door Korakal op 03-01-2005 20:24 ]
C00P schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:14:
Waar kan ik die mirrors dan vinden ? linkje ?
Hier hoort alleen discussie over de sluiting van de betreffende sites. Het noemen van cq linken naar sites die nog wèl werken levert onherroepelijk een OW op. Hetzelfde geldt uiteraard voor vragen naar alternatieven voor de gesloten sites.
Verder geldt uiteraard de algemene policy op dit gebied:
Policy m.b.t. warez
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd
torrentreactor.to is sinds kort ook down. MPAA is duidelijk grote schoonmaak aan het houden.
Ik hoop van harte dat Lokitorrent er in slaagt het nodige geld te verzamelen om met die maffia in de clinch te gaan.
Ik hoop van harte dat Lokitorrent er in slaagt het nodige geld te verzamelen om met die maffia in de clinch te gaan.
Wat is er maffia aan het (rechtmatig en legaal) opkomen voor de belangen van je leden ? Toen in oktober de FNV dat deed hoorde ik niemand over maffiapraktijken, zelfs niet toen ze de nederlandse treinreizigers als gijzelaars gingen gebruikentorrentreactor.to is sinds kort ook down. MPAA is duidelijk grote schoonmaak aan het houden.
Ik word een beetje simpel van al die mensen die denken dat Warez een godgiven right is . Goed ik geef toe, ik ben er ook niet vies van, maar ik loop niet als een klein kind te janken als de rechthebbenden eens wat terug doen.
Dus jij beweert dat hij als een klein kind loopt te janken.labtech schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:30:
[...]
Wat is er maffia aan het (rechtmatig en legaal) opkomen voor de belangen van je leden ? Toen in oktober de FNV dat deed hoorde ik niemand over maffiapraktijken, zelfs niet toen ze de nederlandse treinreizigers als gijzelaars gingen gebruiken
Ik word een beetje simpel van al die mensen die denken dat Warez een godgiven right is . Goed ik geef toe, ik ben er ook niet vies van, maar ik loop niet als een klein kind te janken als de rechthebbenden eens wat terug doen.

edit: ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die alternatieven. Jammer dat dat niet mag op GoT. Mogen zulke links dan wel ge-emaild worden? Want dat gaat toch buiten GoT om? Bovendien zal ik die mirror's alleen maar gebruiken om legale gratis muziek te downloaden.
[ Voor 31% gewijzigd door Korakal op 28-01-2005 15:13 ]
NOSIG
Nieuws over exeem: suprnova.org
eXeem Public Beta is most likely to be released next week!
[ Voor 4% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 16-01-2005 23:04 ]
Exeem schijnt spyware in zich te hebben. Die laten we dan wel links liggen...
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dat zijn enkel geruchten. Opzich zal er misschien niet zo veel mis mee zijn hoor, maar zie niet in waarom je het zou gebruiken. Er zijn werkelijk zat sites waar je torrents kunt krijgen, kwalitatief beter dan sn.org, en er zijn ook nog zat gelijkwaardige sites, sommige doemdenkers vinden dat BT helemaal doodgeslagen is terwijl er slechts een paar sites verdwenen zijn. Ik zie iig geen voordeel van exeem boven een normale bt client. Dan is kenosis een veelbelovender project naar mijn meningBor_de_Wollef schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:09:
Exeem schijnt spyware in zich te hebben. Die laten we dan wel links liggen...
PSN: DutchTrickle PVoutput
We zien wel wat Exeem wordt, niks bijzonders lijkt me.
Ach, ik kom nog steeds aan mijn torrents, en dat zie ik ook niet zo snel veranderen.
Ach, ik kom nog steeds aan mijn torrents, en dat zie ik ook niet zo snel veranderen.
Ik heb het sowieso nooit echt gehad met suprnova.
In het begin is het een site geweest waar nog een aardige seeder/leecher ratio was, maar de laatste tijd was het niet echt snel meer te noemen en waren de trackers zo onstabiel als een manke koe.
Nee je kan het op dit moment beter zoeken in de closed communities, in plaats van exeem. Ik ben betatester van exeem, en ik er niets speciaals aan vind. Er zijn amper mensen die files blijven seeden, omdat suprnova gewoon bestond uit een stel leechers en die zichzelf snel opgegeven hebben.
We zullen zien wat sloncek (en een bedrijf hoorde ik laatst? 2e Sharman Networks?) ons te brengen heeft.
In het begin is het een site geweest waar nog een aardige seeder/leecher ratio was, maar de laatste tijd was het niet echt snel meer te noemen en waren de trackers zo onstabiel als een manke koe.
Nee je kan het op dit moment beter zoeken in de closed communities, in plaats van exeem. Ik ben betatester van exeem, en ik er niets speciaals aan vind. Er zijn amper mensen die files blijven seeden, omdat suprnova gewoon bestond uit een stel leechers en die zichzelf snel opgegeven hebben.
We zullen zien wat sloncek (en een bedrijf hoorde ik laatst? 2e Sharman Networks?) ons te brengen heeft.
Verwijderd
Exeem zal heus wel wat worden, in het vervolg op hun succes van de site. Het is een kwestie van tijd en verbeteringen. Slaagt het niet, dan is dat ook niet zo erg, staat er wel weer een andere reus op 
Warez is ontstaan en kun je niet meer wegdenken uit het hedendaagse internet beeld. De maatschappijen blijven hopeloos volhouden dat het hun omzet scheelt, dat zal gerust wel, maar hoeveel ? Rekenen ze dan ook de mensen mee die normaal niets kunnen kopen en het nu toch gewoon pakken, omdat op een houtje bijten al erg genoeg is ?
Natuurlijk, Oost, West en Azie is natuurlijk wel een verschil in gedrag, ik zie ze nog steeds niet met uitslagen van onderzoeken daarover komen, hoe het dan wel egsteld is in de verschillende werelddelen, af en toe eens wat in het nieuws ja, that's all.
Kanker, we kunnen een aantal type's genezen, je moet niet vragen hoe, op een klein Tsjernobyl achtige manier door gewoon puur gif op je af te laten die een hoop andere systemen van je lichamen kapot maakt, maar wie zegt me nu eens of ze het al niet kunnen genezen ?
Omdat het doktoren zijn wil toch niet zeggen dat ze ethisch zijn ? Het zijn toch mensen ?
Zo blijven er altijd een hoop vragen voor de burger over waar ze nooit de waarheid op zullen horen. De kringen zijn nu eenmaal kleinschalig en door mensen bezet dat je alles gewoon met een korreltje zout moet nemen, in dat grote pak wel te verstaan.
Maar we zullen wel zien waar het schip strand met de mensheid. Back on topic, voorlopig is mijn manier van Warez binnenhalen nu eenmaal een manier om van dingen te genieten die ik anders niet zou kunnen betalen, puur omdat ik niet in staat ben om het te betalen, hoe graag ik het ook zou willen. Steel ik nu, zoals zoveel mensen zullen bewerwn ? Imo niet, omdat na intrede van de CD begin jaren tachtig, door de industrie was aangegeven dat na 10 jaar de muziek weer terug zou keren naar de "oude" platen prijzen. Deze afspraak zijn ze nooit nagekomen en ondervinden nu zelf de keerzijde van de medaille. Je kan als bedrijf een ander bedrijf laten vallen door je afspraken niet na te komen, dat deert ze weinig. Genoeg anderen bedrijven om het weer op te vangen.
Maar als 1 derde van het internet verkeer word gegenereerd voor downloads dan lijkt me de boodschap wel klink en klaar. Alleen omdat ze te arrogant zijn die bedrijven, om hun eigen fouten niet toe geven en omdat ze te arrogant zijn om hun omzet bij te stellen, blijven ze tegen iets vechten wat ze niet kunnen winnen, namelijk, je eigen fouten toegeven. En mjah, als je dan mensen gaat inhuren om het toch proberen tegen te houden en af te dwingen, dan kan ik me best wel voorstellen dat men de benaming "Maffia" gaat gebruiken. Want het is, zoals ze zich nu profileren met hun bedrijfsvoering, PURE afpersing
En helaas, men tolereert het nu wat minder, de burgers, dankzij het gereedschap computers en internet. Tolereerden men de rest ook wat maar wat minder wat ze allemaal voorgeschoteld word, dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien.
Nadeel van Warez imo is alleen dit, we verstoken met z'n alle hierdoor steeds meer natuurlijke energie. De schatting dat, als we zo doorgaan, over 40 jaar door alle natuurlijke brandstoffen zijn huivert mij meer. Dat alleen zou voor mij een reden zijn om te stoppen, maarjah, daar hoor je verder nooit iemand over
Warez is ontstaan en kun je niet meer wegdenken uit het hedendaagse internet beeld. De maatschappijen blijven hopeloos volhouden dat het hun omzet scheelt, dat zal gerust wel, maar hoeveel ? Rekenen ze dan ook de mensen mee die normaal niets kunnen kopen en het nu toch gewoon pakken, omdat op een houtje bijten al erg genoeg is ?
Natuurlijk, Oost, West en Azie is natuurlijk wel een verschil in gedrag, ik zie ze nog steeds niet met uitslagen van onderzoeken daarover komen, hoe het dan wel egsteld is in de verschillende werelddelen, af en toe eens wat in het nieuws ja, that's all.
Kanker, we kunnen een aantal type's genezen, je moet niet vragen hoe, op een klein Tsjernobyl achtige manier door gewoon puur gif op je af te laten die een hoop andere systemen van je lichamen kapot maakt, maar wie zegt me nu eens of ze het al niet kunnen genezen ?
Omdat het doktoren zijn wil toch niet zeggen dat ze ethisch zijn ? Het zijn toch mensen ?
Zo blijven er altijd een hoop vragen voor de burger over waar ze nooit de waarheid op zullen horen. De kringen zijn nu eenmaal kleinschalig en door mensen bezet dat je alles gewoon met een korreltje zout moet nemen, in dat grote pak wel te verstaan.
Maar we zullen wel zien waar het schip strand met de mensheid. Back on topic, voorlopig is mijn manier van Warez binnenhalen nu eenmaal een manier om van dingen te genieten die ik anders niet zou kunnen betalen, puur omdat ik niet in staat ben om het te betalen, hoe graag ik het ook zou willen. Steel ik nu, zoals zoveel mensen zullen bewerwn ? Imo niet, omdat na intrede van de CD begin jaren tachtig, door de industrie was aangegeven dat na 10 jaar de muziek weer terug zou keren naar de "oude" platen prijzen. Deze afspraak zijn ze nooit nagekomen en ondervinden nu zelf de keerzijde van de medaille. Je kan als bedrijf een ander bedrijf laten vallen door je afspraken niet na te komen, dat deert ze weinig. Genoeg anderen bedrijven om het weer op te vangen.
Maar als 1 derde van het internet verkeer word gegenereerd voor downloads dan lijkt me de boodschap wel klink en klaar. Alleen omdat ze te arrogant zijn die bedrijven, om hun eigen fouten niet toe geven en omdat ze te arrogant zijn om hun omzet bij te stellen, blijven ze tegen iets vechten wat ze niet kunnen winnen, namelijk, je eigen fouten toegeven. En mjah, als je dan mensen gaat inhuren om het toch proberen tegen te houden en af te dwingen, dan kan ik me best wel voorstellen dat men de benaming "Maffia" gaat gebruiken. Want het is, zoals ze zich nu profileren met hun bedrijfsvoering, PURE afpersing
Nadeel van Warez imo is alleen dit, we verstoken met z'n alle hierdoor steeds meer natuurlijke energie. De schatting dat, als we zo doorgaan, over 40 jaar door alle natuurlijke brandstoffen zijn huivert mij meer. Dat alleen zou voor mij een reden zijn om te stoppen, maarjah, daar hoor je verder nooit iemand over
Ach, ik gebruikte suprnova ook alleen maar om eens wat leuks te downloaden waar je niet echt naar op zoek bent.
Het echte downloadwerk is nog gewoon te doen via een paar grote torrentbits clones waar je bij een hoog uploadratio geen wachtijden hebt en je eigenlijk altijd op je maximale snelheid zit te downloaden.
Ik denk niet dat ze dat soort sites snel uit de lucht krijgen.
De enige mensen die ze nu aanpakken zijn de zogenaamde warez n00bs die naast suprnova alleen kazaa kennen (wie kent het niet).
Het echte downloadwerk is nog gewoon te doen via een paar grote torrentbits clones waar je bij een hoog uploadratio geen wachtijden hebt en je eigenlijk altijd op je maximale snelheid zit te downloaden.
Ik denk niet dat ze dat soort sites snel uit de lucht krijgen.
De enige mensen die ze nu aanpakken zijn de zogenaamde warez n00bs die naast suprnova alleen kazaa kennen (wie kent het niet).
Let op:
Hier hoort alleen discussie over de sluiting van de betreffende sites. Het noemen van cq linken naar sites die nog wèl werken levert onherroepelijk een OW op. Hetzelfde geldt uiteraard voor vragen naar alternatieven voor de gesloten sites.
Policy m.b.t. warez
Policy m.b.t. warez