[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread part 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.125 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt.

Toen SP2 net uit was, had ik het op de PC van mijn broertje geinstalleerd, na een tijdje was ie klaar, dus ik start de PC opnieuw op, en tot mijn schrik bleef het scherm grijs/zwart waar eigenlijk het Windows logo hoorde te bewegen. Bij veilige modus hetzelfde.
Dus ik MS vervloekend naar boven gelopen om mijn WinXP CD te zoeken, kom ik na ongeveer 15 minuten weer terug op zijn kamer, is de PC in Windows :?
Ik had serieus 3 minuten gewacht in veilige/normale modus, maar blijkbaar moest ik dus nog langer wachten :P
Sindsdien draait de PC al ruim een half jaar probleemloos.

Waarschijnlijk is dit bij jou niet aan de hand, maar ach je kunt het proberen.
Anders zou ik zo 1 2 3 ook niet weten waar het aan kan liggen, probeer je BIOS eens te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:44:
Ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt.

Toen SP2 net uit was, had ik het op de PC van mijn broertje geinstalleerd, na een tijdje was ie klaar, dus ik start de PC opnieuw op, en tot mijn schrik bleef het scherm grijs/zwart waar eigenlijk het Windows logo hoorde te bewegen. Bij veilige modus hetzelfde.
Dus ik MS vervloekend naar boven gelopen om mijn WinXP CD te zoeken, kom ik na ongeveer 15 minuten weer terug op zijn kamer, is de PC in Windows :?
Ik had serieus 3 minuten gewacht in veilige/normale modus, maar blijkbaar moest ik dus nog langer wachten :P
Sindsdien draait de PC al ruim een half jaar probleemloos.

Waarschijnlijk is dit bij jou niet aan de hand, maar ach je kunt het proberen.
Anders zou ik zo 1 2 3 ook niet weten waar het aan kan liggen, probeer je BIOS eens te resetten.
Nou ik heb hoogstens 60 seconden gewacht dus ik laat em ff een kwartiertje aanstaan, iig bedankt voor je reply, er is dus nog hoop :P

iig wel mysterieus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:27:
[...]

Je bedoelt van die snelle OCZ VX PC3200 repen? Die doen idd 260 MHz op 2-2-2-6, een gouden combinatie met een OCZ booster :)

Maargoed, ik heb nu wéér een nieuwe windows installatie erop gezet. Meteen SP2 erop geknald en ja hoor, weer een grijs beeld i.p.v. een windows laadscherm, ik kom windows of veilige modus (d.m.v. het F5 truukje) of elke modus dan ook niet meer in. Ik zie alleen maar een leeg scherm... :(

Ik snap er niets van, het kan niet aan mijn moederbord liggen. Het kan ook niet aan m'n geheugen liggen óf mijn processor. Dat is allemaal gloednieuw en nog geen 48 uur oud.

Of moet ik misschien eerst SP1 installeren en dan SP2???? Ik snap er iig niet veel meer van...

Wie o wie :)
Miscchien is dát het júist wel.....
Een half doa product komt vaker voor hoor, probeer alle dingen eens in een andere pc....

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide oplossingen werkten niet :'(

Ik denk dat op een of andere manier m'n windows installatie toch corrupt is geworden, dus ik ga maar wéér opnieuw installeren en dit keer een volledige formattering doen i.p.v. een snelle formattering die ik altijd doe.

@El Snorro Dat lijkt me zeer, maar dan ook zeer onwaarschijnlijk maar het is mogelijk. Hier ga ik voorlopig niet van uit omdat windows zonder SP2 wel gewoon werkt. Desnoods hang ik zoals je al zei ff de hardeschijf van m'n broertje eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke voeding gebruik je ? (merk , hoeveel watt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:18:
welke voeding gebruik je ? (merk , hoeveel watt)
Thermaltake Purepower 360 Watt. Ik heb in totaal 5 casefans en de voltagelijnen geven geen kick wanneer ik m'n processor op 2400 MHz heb staan i.p.v. 2000 MHz.

Ik heb inmiddels een andere drive gepakt en die eerst een langzame thorough format gegeven, ik ben benieuwd of 'ie het nu doet :)

Volgende stap is het installeren van een Windows XP versie met ingebouwde SP2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:58:
Hallo allemaal,
Ik ben een newbie met een brandende vraag (die zullen er vast wel meer zijn)
Ik heb een winchester 3,2 cpu op een K041290 1227 K8N neo 2 met 2 WD 1600 JD drives
Hier wordt veel gesproken over het gebruik van s-ata 3 en 4 ivm de ontbrekende PCI lock..
Helaas lukt het mij niet om windows XP geinstalleerd te krijgen wanneer ik de drives op s-ata 3 en 4 aansluit.
de raid config ziet ze wel en ik kan ook gewoon een stripe aanmaken alleen zo draa ik XP ga installeren loopt het telkens vast net voor het moment waar je normaal de locatie moet opgeven waar XP geinstalleerd moet worden..
Op s-ata 1 en 2 gaat het wel goed en is er geen enkel probleem aleen zo dra ik dan ga oc'en loopt de boel gelijk vast.
Ik heb echt al alles geprobeerd win xp sp1 sp2 win 2000 allemaal hetzelfde beeld de nieuwste raid drivers het lukt gewoon niet.

Wat doe ik verkeerd of wat kan er misgaan als ik de drives op 3 en 4 aansluit.
Uiteindelijk heb ik de drives na installatie op s-ata 1 en 2 overgeplugd naar 3 en 4 en hij draait nu dus op 3 en 4 ..
Maar een oorzaak waarom de installatie op 3 en 4 niet lukt heb ik nog niet kunnen vinden..

Luc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me worstelt nog steeds met het SP2 grijs bootscherm-probleem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:22:
/me worstelt nog steeds met het SP2 grijs bootscherm-probleem :X
Ligt het niet aan de source waar je SP2 vandaan komt, mijn windows 2000 crasht ook heel vaak als ik het install van 1 vreemde CD, andere CD is het goed

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat anders SP2 gewoon weg man, is toch grotendeels voor anti-iligalie copys van XP
En moet je niet zowiezo eerst sp1 en dan sp2 installen, of had je nou winxp met sp2 erop, zoja dan moe die het gewoon doen, heb ik namelijk ook derop gezet. Zitten nog steeds vage bugs in.
Bij mij wil die bv met 3dmark geen directx 9.0c herkennen terwijl die er standaard bij winxp opzit, en bij andere aplicaties no problem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:58:
[...]

Ligt het niet aan de source waar je SP2 vandaan komt, mijn windows 2000 crasht ook heel vaak als ik het install van 1 vreemde CD, andere CD is het goed
Ik download SP2 gewoon via Windows update, maar zaterdag ga ik er ff rustig voor zitten en een Slipstream SP2/WinXP versie installeren, om zeker te weten dat er geen oude/nieuwe drivers van SP0 en SP2 met ekaar conflicteren :)

Wel balen, weer een weekje zonder computer gezeten maarja :)
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:31:
Laat anders SP2 gewoon weg man, is toch grotendeels voor anti-iligalie copys van XP
En moet je niet zowiezo eerst sp1 en dan sp2 installen, of had je nou winxp met sp2 erop, zoja dan moe die het gewoon doen, heb ik namelijk ook derop gezet. Zitten nog steeds vage bugs in.
Bij mij wil die bv met 3dmark geen directx 9.0c herkennen terwijl die er standaard bij winxp opzit, en bij andere aplicaties no problem 8)7
Zonder SP2??? :P

Nee, SP2 is een must vind ik :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

google eens op sp2+amd64...

Dan zul je snel lezen dat sp2+amd64 een hoop problemen kunne veroorzaken.
Zo ook hier, sp2 veel probs.

Nadat ik alleen sp1+updates had geinstalled geen problemen meer.
Systeem loopt als een zonnetje op 2650 mhz (amd 3500+)

edit:

wat je kunt proberen is dit:

[2:07:00pm] (@|[BuF]|VIpr) What you have there, is the new SP2 a/v feature. Actually a part of "Palladium".
[2:07:01pm] (@|[BuF]|VIpr) This is how you disable it:
[2:07:03pm] (@|[BuF]|VIpr) How to disable DEP
[2:07:04pm] (@|[BuF]|VIpr) To disable DEP, perform the following actions:
[2:07:06pm] (@|[BuF]|VIpr) * Click Start -> Run
[2:07:07pm] (@|[BuF]|VIpr) * Enter Notepad %SYSTEMDRIVE%\Boot.ini
[2:07:09pm] (@|[BuF]|VIpr) * Under [operating systems] replace the parameter /NoExecute=xxxxx with /Execute
[2:07:10pm] (@|[BuF]|VIpr) * Save the Boot.ini file
[2:07:12pm] (@|[BuF]|VIpr) * Restart your computer
[2:07:13pm] (@|[BuF]|VIpr) IMPORTANT: Save a copy of your original Boot.ini file as a backup before you make changes!
[2:07:15pm] (@|[BuF]|VIpr) That should fix your problem.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:59:

edit:

[2:07:00pm] (@|[BuF]|VIpr) What you have there, is the new SP2 a/v feature. Actually a part of "Palladium".
[2:07:09pm] (@|[BuF]|VIpr) * Under [operating systems] replace the parameter /NoExecute=xxxxx with /Execute
[2:07:13pm] (@|[BuF]|VIpr) IMPORTANT: Save a copy of your original Boot.ini file as a backup before you make changes!
Hm, nou heb ik net dat /NoExecute=xxxxx verwijderd, gewoon die hele regel verwijderd. Maar kan ik nu gewoon /Execute toevoegen? Of moet dat xxxxx er ook nog bij? Want dat heb ik natuurlijk niet meer :'(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:59:

edit:

Ok, dus ik installeer SP1, doe dan die hack en dan SP2 installeren en dan zou ik gewoon kunnen booten??

Slipstream versie WinXP SP2 werkt ook niet, dus ik ga kijken wanneer ik dit mobo kan RMA'en...

Weer een week zonder computer natuurlijk :Z

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:51:
[...]

Ok, dus ik installeer SP1, doe dan die hack en dan SP2 installeren en dan zou ik gewoon kunnen booten??

Slipstream versie WinXP SP2 werkt ook niet, dus ik ga kijken wanneer ik dit mobo kan RMA'en...

Weer een week zonder computer natuurlijk :Z
Ligt waarschijnlijk echt niet aan je mobo dan SP2 niet installed

* DaWaN Draait ook nog WinXP SP1 want vind SP2 sucken

[ Voor 8% gewijzigd door DaWaN op 22-01-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik heb het volgende nu :

K8N Neo 2 Platinum (duh :) )
3200+
Zalman 7000 CU
512 mb infineon pc2700(kan max 233)
512 mb Twinmos pc3200 (kan max 225)

Nou kom ik echt absoluut geen streep stabiel verder dan 2250 mhz (225*10 divider 4x)
Mem moet dan lopen op setting 133 en loopt dus ongeveer op 155 ofzo en ik heb de timings al op auto als vast geprobeerd.
Als ik zowel mem als proc willen niet echt verder, proc heb ik trouwens op 1,475 volt en mem 2,85. Uieteaard heb ik al allerlei varianten geprobeerd en alles goed doorgenomen, gezien ik niet nieuw in het vak zit ;)
Ik heb SATA raid 0, op 3 en4

Voltages en temp zijn uitstekend en C&C etc staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Carel schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:02:
Ik heb het volgende nu :

K8N Neo 2 Platinum (duh :) )
3200+
Zalman 7000 CU
512 mb infineon pc2700(kan max 233)
512 mb Twinmos pc3200 (kan max 225)

Nou kom ik echt absoluut geen streep stabiel verder dan 2250 mhz (225*10 divider 4x)
Mem moet dan lopen op setting 133 en loopt dus ongeveer op 155 ofzo en ik heb de timings al op auto als vast geprobeerd.
Als ik zowel mem als proc willen niet echt verder, proc heb ik trouwens op 1,475 volt en mem 2,85. Uieteaard heb ik al allerlei varianten geprobeerd en alles goed doorgenomen, gezien ik niet nieuw in het vak zit ;)
Ik heb SATA raid 0, op 3 en4

Voltages en temp zijn uitstekend en C&C etc staat uit.
Je kan je MP lager zetten en kijken of je HTT de bottleneck is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook eens met een mem proberen, mss dat het uitmaakt aangezieb je twee verschillende hebt
Ook al met meer Vcore geprobeerd?
Agressive Timings op Disabled?
Weet je zeker dat cooler en cpu goed contact maken, geen vuiltje of zo ertussen?
Voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 02:00:
Je kan ook eens met een mem proberen, mss dat het uitmaakt aangezieb je twee verschillende hebt
Ook al met meer Vcore geprobeerd?
Agressive Timings op Disabled?
Weet je zeker dat cooler en cpu goed contact maken, geen vuiltje of zo ertussen?
Voeding?
Met de modulen los heb ik ook al problemen.
Vcore staat op 1.45+10% nu
Agressieve timings mag niet baten helaas
Proc maakt goed contact, ik voel wel de warmte op de koeler zelf, echter geeft dit mobo bijna altijd precies 38 graden aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:26
Ook ik heb dit bordje icm een Athlon 3000+ werkt erg lekker! Maar ik heb nu Media center er op staan en begin mij te irriteren aan de fans en dergelijke. Ik heb een Radeon 9600XT met de standaard fan en de cpu draait ook met de boxed fan eveals het moederbord. Nu wil ik deze gaan vervangen voor stillere.
Op het bordje wil ik die zalman op de northbridge plaatsen. (dat blauwe passieve blokje)
Voor op mijn cpu zit ik te denken aan de Thermaltake Fanless103 Tower Cooler
en voor mijn videokaart wil ik het liefst zo'n zalman heatpipe systeem hebben. Maar nu heb ik begrepen dat je met zo'n heatpipe in de problemen kan komen met de northbridge blokje omdat die hoger is. Klopt dit? Of heeft iemand bovenstaande setup werken? Aan de bovenkant van mijn kast wil ik er nog een 80mm papst fan bij plaatsen zodat die de cpu cooler wat kouder kan houden. Denken jullie dat dit wel goed zal werken? Ik heb met het stiller maken van systemen geen ervaring en ik werk eigenlijk altijd met de standaard spullen. De hardeschijven heb ik inmiddels met fietsband in de kast gedaan en dat scheelt al enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:31
... kijk eens in de link hierboven. Werkt prima!

Alleen raakte 1 zalman NB pijpje NET mn videokaartkoeler. Deze heb ik stom afgeknipt waarbij ik nn MOBO raakte en wat sloopte (beter eerst van tevoren doen als de zalman NB cooler nog lost zit :)

Verder moet je de Zalman NB zo plaatsen dat hij zo ver mogelijk naar achter/onder zit. Dit kan je gewoon met die schroefjes doen.

Met die videokaart weet ik het niet. even kijken
mijn chipset van mn videokaart zit iets van 8-8,5cm achter het begin (achterzijde) van de videokaart.

Als dit bij jou ook zo of korter is lijkt het me passen. Als je chip verder naar achter zit zou het niet passen.

Als dit maar bv 1cm is zou het passsen, maar dan meot je wel een paar pijpjes van je zalman NB wegknippen.

Het is wel ERG stil iig! En koel! (mits je een goede kast hebt.
Mn casefan voor en zij draaien 700 toeren en mn 120cm achter heb ik op mn MOBO CPU-fan aansluiting geplaatst en die draait nog zelfs een stuk minder!!
(gaat harder draaien als ik mn cpu belast)

[ Voor 47% gewijzigd door Whiskey48 op 27-01-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heej kan misschien dit topic ook gebruikt worden voor de DOC ervaringen met de nForce 4 serie van MSI ?

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Nieuwe resultaten:

Amd 64 3000+ winchester.
Msi k8n neo2 platinum
Corsair ValueSelect 2x 512mb.
450 watt no-name
Zalman CNPS-7700Cu

CPU: 3x Htt, fsb: 300, 1.7 v.
Mem: 2.5-3-3-5 (1T) @ 250 mhz. 2.85 v. :(
Bios: 1.4 (stock)

Kortom 2700 mhz :)

Pifast 44.80 :9 :+

[ Voor 5% gewijzigd door DesertShooter op 27-01-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ff een vraagje:

ik heb een

[939] AMD64 3800+
350Watt voeding
MSI K8N Neo2
2x 512MB RAM
ATI Radeon x800 Pro 256MB
SoundBlaster Audigy 2 ZS
2HDDs
- Westerndigital IDE 160GB
- Westerndigital SATA 250GB
NEC 2500n DVDgeval
PCI
- Msi wireless card
- card met 2 xtra usb dingen.

Nu heb ik windows xp sp2... .en soms als ik gewoon bezig ben met nieteens zware dingen (homesite,ie,winamp en ftpprogje open) dan restart ie gewoon.

Iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen? Te lage Watts van de voeding?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Ik heb constant dat ik bij het platinum bootscherm 1,5e minuut moet wachten en dat hij dan pas door boot... ook kom ik dan never nooit de bios in.
K ben nu al van V1.4 naar V1.51 gegaan, maar dat mocht niet baten voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Gewoon tijdens dat scherm een paar keer op del rammen en in bios dat scherm uitzetten. Je IDE apparaten kunnen het zijn of een lange geheugentest. Ik denk de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:52:
hey ff een vraagje:

ik heb een

[939] AMD64 3800+
350Watt voeding
MSI K8N Neo2
2x 512MB RAM
ATI Radeon x800 Pro 256MB
SoundBlaster Audigy 2 ZS
2HDDs
- Westerndigital IDE 160GB
- Westerndigital SATA 250GB
NEC 2500n DVDgeval
PCI
- Msi wireless card
- card met 2 xtra usb dingen.

Nu heb ik windows xp sp2... .en soms als ik gewoon bezig ben met nieteens zware dingen (homesite,ie,winamp en ftpprogje open) dan restart ie gewoon.

Iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen? Te lage Watts van de voeding?

thx
Idd je voeding , wat je zelf zegt, of een instelling. Maar dit is het DOC topic, voor dit probleem moet je gewoon een eigen topic maken.
Carel schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:21:
Ik heb constant dat ik bij het platinum bootscherm 1,5e minuut moet wachten en dat hij dan pas door boot... ook kom ik dan never nooit de bios in.
K ben nu al van V1.4 naar V1.51 gegaan, maar dat mocht niet baten voor dit probleem.
Zelfde geldt voor jou, dit is DOC ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-01-2005 18:20 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Post eens temps en voltages, dan komen we alweer een eindje verder :) .

Weet je niet hoe je die moet uitlezen? http://www.google.com/search?q=speedfan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Vanmiddag ook eindelijk mijn mobo binnengekregen. Meteen maar even naar de koelpasta en nummers op de nForce3 chip gekeken. Wat zit daar weinig koelpasta op zeg! Ze hadden er net zo goed niks op kunnen doen. Het is trouwens een A2 uit week 51. Ben benieuwd wat die gaat doen.
Ik ga eerst even met gewone luchtkoeling aan de slag en daarna eens kijken wat voor verschil waterkoeling maakt voor mijn 3000+ winnie :).

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het overigens nog aan te raden dit mobo te kopen? icm 3000 winnie + booster met 2 x 512 bh-5 hyper x geheugen?

Of overgaan op de DFI? En als ik nu dit mobo zou kopen, ben ik dan verzekerd van een goede chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Dit mobo begint mij echt nu tot wanhoop te drijven.

Als ik maar de proc of mem een paar mhz overklok krijg ik vastlopers en resets.
Dit heb ik vooral bij opspinnende CDroms met installs en programma's als grabbit.
Ik heb G-skill pc4400 mem en nota bene een gloednieuwe stepping van een 3200+.
Dit is overigens als het 2e mobo, dit is al een omgeruilde dus.
Voltages zijn gewoon goed en gezien deze setup minder W verbruikt dan mijn oude P4 voorzie ik ook geen problemen. Ik hbe ook echt volgens mij alle combi's met dividers/voltages en timings geprobeerd.

Voor meneer snoepjesmerk:

Ik heb idd andere PSU geprobeerd etc alle pci kaartjes zijn er ook uit.
Ben bang dat ik hem toch maar ff het geheel in de magnetron moet stoppen, heb ik ook geen garantie gezeik met de zaak waar ik hem gehaald heb, gezien die mij toch weer niet geloven.

[Offtopic]

Bootscherm duurt nog steeds 1,5e minuuut voordat ie verder boot
Windows booten heeft ook een bizarre hapering van 20 sec.
IK heb ook netwerk problemen, bepaalde poorten staan blijkbaar niet open met beide LANs?
Dit zijn dus problemen die ik heb als ik op orginele speeds draai en zelfs de zogenaamde fail-proof default laad.

[offtopic]

IK heb werkelijk heel mn leven nog nooit zoveel ellende bij elkaar gehad met hardware en ik heb een hoop ik mn handen gehad kan ik je vertellen :)
Deze setup heb ik immers aangeschaft om zwaar over te klokken en ik ben geeindigd in een nachtmerrie :(

[ Voor 17% gewijzigd door Carel op 29-01-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vervelend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Bij mij zat er juist heel veel pasta op: zoveel zelfs dat ik het maar heb weggehaald en dun laagje AS5 erop gedaan. ben wel vergeten te checken wat voor chip het is 8)7 maar het is wel een K0412 bordje. Helaas is het algemene MSI Neo2 topic gesloten wegens offtopic praktijken, IMO beetje raar, want het gaat toch allemaal over de dezelfde mobo en hier zitten mensen ook maar over hun windows problemen te praten, als je voor elk klein probleem je eigen topic opent wordt er weer gelijk om een slotje geroepen :/

anyway, ik heb dus sinds dinsdags m'n MSI Neo2 en een winnie 3000+ tot op heden ben ik er zeer tevreden over, icm m'n 2 jaar oude Corsair 2x 3200CMX256A C2PT reepjes heb ik em tot 2340Mhz (9x260mhz) stabiel kunnen overklokken.

cooling: boxed :+
bios: 1.36mod
memsettings: 2.5-3-3-6 1T (geheugen op 166)
HTT: 3x
vcore +3%
vdimm 2.7
voeding: zalman400

Had achteraf gezien beter voor een 3200+ kunnen gaan, dan had ik tenminste een hogere mulitplier kunnen kiezen, dan zou ik makkelijk 10x240 kunnen draaien denk ik. ik heb dus wel 9x267 geprobeerd (om de magische grens van 2400mhz te halen) maar dan krijg ik BSODs (wel pifast kunnen draaien: 50.88). ga zo misschien wel halve mp proberen nog.

Ik zit me nu wel te bedenken of ik wel 280€ (gskills) wil uitgeven om er mogelijk nog eens 200mhz uit te persen (en in 1:1 proberen te draaien) maar tot nu toe sta ik er zeer versteld van over de resultaten. Geen problemen at all, behalve dan die coldboot piep die ik heb gehad, maar da's niet zo'n ramp vind ik. wat ik wel minder vind is de locatie van de Nforce chip, als je een Arctic VGA Silencer of die Zalman op je videokaart heb zitten zit ie er bovenop de NF3 heatsink/ffan: mijn enigste ergenis van dit fantastische mobo.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Carel schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:31:
Dit mobo begint mij echt nu tot wanhoop te drijven.

Als ik maar de proc of mem een paar mhz overklok krijg ik vastlopers en resets.
Dit heb ik vooral bij opspinnende CDroms met installs en programma's als grabbit.
Ik heb G-skill pc4400 mem en nota bene een gloednieuwe stepping van een 3200+.
Dit is overigens als het 2e mobo, dit is al een omgeruilde dus.
Voltages zijn gewoon goed en gezien deze setup minder W verbruikt dan mijn oude P4 voorzie ik ook geen problemen. Ik hbe ook echt volgens mij alle combi's met dividers/voltages en timings geprobeerd

[Offtopic]

Bootscherm duurt nog steeds 1,5e minuuut voordat ie verder boot
Windows booten heeft ook een bizarre hapering van 20 sec.
IK heb ook netwerk problemen, bepaalde poorten staan blijkbaar niet open met beide LANs?
Dit zijn dus problemen die ik heb als ik op orginele speeds draai en zelfs de zogenaamde fail-proof default laad.

[offtopic]

IK heb werkelijk heel mn leven nog nooit zoveel ellende bij elkaar gehad met hardware en ik heb een hoop ik mn handen gehad kan ik je vertellen :)
Deze setup heb ik immers aangeschaft om zwaar over te klokken en ik ben geeindigd in een nachtmerrie :(
Probeer tóch eens een andere voeding.

Heb je verder nog pci kaartjes aan je systeem hangen ? Er is gewoon iets dat tegenwerkt... iets waarmee het mobo niet wil samengaan.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar mijn K8N Neo2 Platinum uit de kast getrokken, RMA schoot gewoon niet op en ik vind het gewoon een veel mooier moederbord :P

Alles lijkt goed te werken en ik ga gewoon Service Pack 1 draaien. Alleen heb ik één raar probleempje:

Wanneer ik een 2e hardeschijf aan m'n mobo hang start windows gewoon op en krijg ik netjes een E:\ schijf te zien in de verkenner, en ik kan ook gewoon bij mijn bestanden.

However, wanneer ik met dezelfde opstelling reboot krijg ik eerst +-2 minuten het Platinum schermpje te zien en na wat checks die de computer altijd uitvoert bij het opstarten krijg ik te zien "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".

Het lijkt dus alsof 'ie wilt booten vanaf de media disk, maar in mijn bios staat er gewoon m'n Systeem schijf in de Hard Disk boot priority als nummertje 1 (wat natuurlijk een master is). De media schijf is uiteraard slave en is ook aangesloten op IDE1.

Wanneer ik de harde schijf weer ontkoppel en ik weer enkel met m'n systeemschijf aan de gang ga doet hij het wel gewoon weer.

Ik denk zelf dat er nog misschien wat nare registery's in de disk zitten van de vorige Asus installatie, maar dat zou ik wel raar vinden omdat de schijf enkel als Warez/MP3 media schijf is gebruikt.

In ieder geval ga ik proberen de relevante data over te zetten via het netwerk op een andere PC als backup en dan de schijf formatteren. Daarna de data weer terug en kijken of ik dat wel gewoon kan rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
Het klinkt misschien dom, maar heb je de keuze schijf 0 booten niet?
Heb al vaker gezien dat ze begonnen te tellen vanaf 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:10:
Het klinkt misschien dom, maar heb je de keuze schijf 0 booten niet?
Heb al vaker gezien dat ze begonnen te tellen vanaf 0...
Dus je bedoelt dat mijn media schijf disk 0 is en m'n systeemdisk disk 1 ofzo?? :?

En waar stel ik dat dan in? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hai
k ben ondertussen dus ook begonnen met oc'en
en k ben in het bezit van een a64 3000+ met dit mobo en 1024xms van corsair

met het oc'en geraak ik voorlopig aan 2.2ghz (hier draait alles dus stabiel..met name games)
maar als k naar 2.3 ga, loopt het in windows zelf goed, maar bij games krijg k last van min of meer wat je artifacts noemt (ben in het bezit van 9800pro not oc'ed)
geheugen loopt dan op 170mhz

need help :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nu nog steeds niet 2 drives op 1 kanaal aansluiten, op 2 kanalen gaat wel. De drives zijn identiek.

Ook andere drives werken niet, ook al zijn ze geformatteerd :X

Jumper settings zijn in orde...

Iemand? :'(

@dgen probeer eens te spelen met voltages ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
Heb je ook al andere biossen geprobeerd en clear cmos?

Heb je niks met RAID ingesteld of zo?

Je kabels goed aangesloten? Als het IDE schijven zijn die je op één kanaal wilt dan is het belangrijk dat je het uiteinde van de kabel op je master drive aansluit en het midden van de kabel op de slave drive (meestal i.i.g.).

Ik ben zelf tot nu toe met mijn winnie 3000+ op 2160 Mhz gekomen. Vreemd genoeg liep ik met 2200 Mhz al ergens op vast, weet nog niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraggel schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:50:
Heb je ook al andere biossen geprobeerd en clear cmos?

Heb je niks met RAID ingesteld of zo?

Je kabels goed aangesloten? Als het IDE schijven zijn die je op één kanaal wilt dan is het belangrijk dat je het uiteinde van de kabel op je master drive aansluit en het midden van de kabel op de slave drive (meestal i.i.g.).

Ik ben zelf tot nu toe met mijn winnie 3000+ op 2160 Mhz gekomen. Vreemd genoeg liep ik met 2200 Mhz al ergens op vast, weet nog niet wat.
De nieuwste bios staat erop (1.4) en er staat geen RAID ingesteld.

Dat kabel truukje zal ik eens proberen ;)

Zelfde met jouw Winnie, probeer eens met het voltage te spelen, je moet met een 3000+ makkelijk 2300 MHz kunnen halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Oww...

Gister mijn Winchester 3000+ stabiel op 2.6Ghz op Stock Cooling
2.5.3.3.7 1T

HTT 3x
Mem 2.75
Vcore 10% over CPU-Vid ( 1.6 ) d8t ik zo...

Leuk die winchester core :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fusion_XT schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:04:
Oww...

Gister mijn Winchester 3000+ stabiel op 2.6Ghz op Stock Cooling
2.5.3.3.7 1T

HTT 3x
Mem 2.75
Vcore 10% over CPU-Vid ( 1.6 ) d8t ik zo...

Leuk die winchester core :)
Netjes, wat is je HT-bus/multiplier? En evt divider ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:00:
[...]

De nieuwste bios staat erop (1.4) en er staat geen RAID ingesteld.

Dat kabel truukje zal ik eens proberen ;)

Zelfde met jouw Winnie, probeer eens met het voltage te spelen, je moet met een 3000+ makkelijk 2300 MHz kunnen halen ;)
Kabels omwisselen of bios clearen hielp niet :(

Iemand anders nog een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Dus als ik het goed begrijp doet ie het niet met 2 HD's op dezelfde IDE, probeer die 2de HD eens IDE2 te hangen? (dan maar even zonder brander of dvdrom)
edit: volgens mij heb je dat al geprobeerd...

misschien is het heel simpel: probeer een ander IDE kabel?

als dit niet lukt probeer eens een ander bios? opnieuw chipset drivers installeren kan ook wonderen doe en uiteindelijk een ander OS dan XP. Ik draai zelf namelijk windows2000, en heb geen enkel probleem gehad, iedereen die hier problemen heeft draait volgens mij XP. ik zit te denken om voor de grap eens XP te gaan installeren om het uit te sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Terryb47 op 29-01-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:49:
Dus als ik het goed begrijp doet ie het niet met 2 HD's op dezelfde IDE, probeer die 2de HD eens IDE2 te hangen? (dan maar even zonder brander of dvdrom)
edit: volgens mij heb je dat al geprobeerd...

misschien is het heel simpel: probeer een ander IDE kabel?

als dit niet lukt probeer eens een ander bios? opnieuw chipset drivers installeren kan ook wonderen doe en uiteindelijk een ander OS dan XP. Ik draai zelf namelijk windows2000, en heb geen enkel probleem gehad, iedereen die hier problemen heeft draait volgens mij XP. ik zit te denken om voor de grap eens XP te gaan installeren om het uit te sluiten.
Klopt, maar ik ga binnenkort 1 grote SATA schijf aanschaffen dus dan heb ik helemaal geen gezeik meer met verschillende drivers, dus ik werk nu maar ff met 40gb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiephoi
k zit er eindelijk op de 2.4 die stabiel loopt in windows als in games :)
op naar de 2.5? (precies of k elke week een stuk hoger geraak na niet achter de pc gezeten te hebben....chill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:56:
hiephoi
k zit er eindelijk op de 2.4 die stabiel loopt in windows als in games :)
op naar de 2.5? (precies of k elke week een stuk hoger geraak na niet achter de pc gezeten te hebben....chill)
Netjes man, dan heb je theoretisch nu een 3800+ ;)

Ik kan hem laten draaien op 2600 MHz (en misschien zelfs nog hoger :P) dus dan zou ik ongeveer een 4000+ hebben (maar dan wel met 512kb cache helaas).

Die winnies klokken iig lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mij msi k8n neo 2, hij start niet als ik mn atx stekker erin steek en op de powerknop druk, alles is goed aangesloten. als ik mn atx stekker er half indoe(alleen onderkant) dan gaan mn fans ed wel draaien en na een tijdje kloten doet ie het ook wel weer, wie heeft er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
Mijn winnie klokt anders nog niet zo lekker. Ik zit pas op 2439 Mhz met zo'n 1,63 Volt.
Wat ook raar is dat ik Vcore maximaal op 1.475 kan zetten en daarna met die percentages aan de slag moet. Nu staat ie dus op 1.475 + 10%. Als ik de standaard Vcore op 1.5V zet dan krijg ik computation errors bij pifast en met 1.525V moest ik zelfs een clear cmos doen.
Er staat nu BIOS 1.4 op. Misschien een andere proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 10:47:
Ik heb een probleem met mij msi k8n neo 2, hij start niet als ik mn atx stekker erin steek en op de powerknop druk, alles is goed aangesloten. als ik mn atx stekker er half indoe(alleen onderkant) dan gaan mn fans ed wel draaien en na een tijdje kloten doet ie het ook wel weer, wie heeft er een oplossing voor?
Heb je die extra powerconnector voor je cpu er wel in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 4 pin ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 10:47:
Wat voor voeding heb je?

Probeer eens met zo min mogelijk harde schijven/cd-roms op te starten, misschien is je voeding gewoon te zwak ;)
fraggel schreef op zondag 30 januari 2005 @ 10:53:
Mijn winnie klokt anders nog niet zo lekker. Ik zit pas op 2439 Mhz met zo'n 1,63 Volt.
Wat ook raar is dat ik Vcore maximaal op 1.475 kan zetten en daarna met die percentages aan de slag moet. Nu staat ie dus op 1.475 + 10%. Als ik de standaard Vcore op 1.5V zet dan krijg ik computation errors bij pifast en met 1.525V moest ik zelfs een clear cmos doen.
Er staat nu BIOS 1.4 op. Misschien een andere proberen?
Bios 1.4 doet het hier geweldig, zo niet beter dan 1.3...

2439 MHz is niet zo slecht, misschien wilt je CPU wel niet hoger?

Wat is je stepping/week? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een cwt 430 watt, lijkt me voldoende. ik heb al een keer een msi k8n neo2 voor rma gestuurd, zal dit de volgende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:34:
ik heb een cwt 430 watt, lijkt me voldoende. ik heb al een keer een msi k8n neo2 voor rma gestuurd, zal dit de volgende zijn?
CWT... nooit van gehoord. (Google doet het trouwens niet??? :?)

Maargoed, het zal niet aan je voeding liggen idd want 430 W is ruim genoeg..

Probeer eens "kaal" op te starten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:50:
[...]

CWT... nooit van gehoord. (Google doet het trouwens niet??? :?)

Maargoed, het zal niet aan je voeding liggen idd want 430 W is ruim genoeg..

Probeer eens "kaal" op te starten? ;)
CWT is hetzelfde als een Antec...alleen dan een ander naampje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
Heeft er al iemand OC resultaten met twinmos Speed Premium reepjes? en dan bedoel ik de AA4T 44D reepjes..

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaal opstarten doetie ook niet.

CWT 430 Watt= Antec truepower 430 watt, alleen ander sticketje erop en beter prijskaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet waar ik de raiddrivers kan vinden voor win2k? Ze staan namelijk niet op de diskette. Alleen winXP staat er op. Iemand enig idee? Ohja..op de msi site staan ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:02:
kaal opstarten doetie ook niet.

CWT 430 Watt= Antec truepower 430 watt, alleen ander sticketje erop en beter prijskaartje
Hmm, probeer eens ander geheugen erin te doen, en zonodig ff single channel?
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:05:
Wie weet waar ik de raiddrivers kan vinden voor win2k? Ze staan namelijk niet op de diskette. Alleen winXP staat er op. Iemand enig idee? Ohja..op de msi site staan ze ook niet.
Zoek eens op google onder de naam van de chip, misschien vindt je dan iets? :?

Even een mooie OC neergezet, voorlopig onder stock cooling dus:

Wat een lekker bordje is dit toch:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotouploaden.info/getimg/sandramax_6700.JPG

ff kijken of die timings nog strakker kunnen :P

Geheugen = 2,8 V
CPU = 1,5 V

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Wat voor geheugen heb jij?
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:19:
Even een mooie OC neergezet, voorlopig onder stock cooling dus:

Wat een lekker bordje is dit toch:

[afbeelding]

ff kijken of die timings nog strakker kunnen :P

Geheugen = 2,8 V
CPU = 1,5 V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:27:
Wat voor geheugen heb jij?

[...]
2x CMX512-3200C2PT

Van Corsair dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mem erin of eruit maakt niks uit, denk gewoon dat het ding dood is. morgen yorcom ff opbellen voor rma en dan vragen of ik mn geld terug mag, dan haal ik wel een DFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:43:
mem erin of eruit maakt niks uit, denk gewoon dat het ding dood is. morgen yorcom ff opbellen voor rma en dan vragen of ik mn geld terug mag, dan haal ik wel een DFI.
Hmm, jammer iig... :'(

Succes verder dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je toevallig of je ipv nieuw mobo ook je geld terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:51:
weet je toevallig of je ipv nieuw mobo ook je geld terug kan krijgen?
Je moet je geld gewoon terugeisen, als ze 2x een brakke mobo opsturen moeten ze gewoon je geld teruggeven zodat je ergens anders kan kopen ;)

Ik probeer net prime95 te runnen, alleen krijg ik een error:

FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less then 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.

Wat betekent dit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hai

kheb zit dus nu op 2.4 met 1.5v (+10%)
is het niet goed voor de cpu als k constant +10% draai?
want khad zo uitgerekend dat ik normaal op 6.5v moet draaien, maar hij draait maar op 6.1v :s

btw, k heb dus toch weer van die glitches of hoe je dat wilt noemen in games :(
mem staat op 2.65v / 1,77 (begonnen vanaf 133mhz) ==> timings zijn 2.0-2-2-5
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:58:
[...]

Je moet je geld gewoon terugeisen, als ze 2x een brakke mobo opsturen moeten ze gewoon je geld teruggeven zodat je ergens anders kan kopen ;)

Ik probeer net prime95 te runnen, alleen krijg ik een error:

FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less then 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.

Wat betekent dit? :P
Te ver overgeklokt ;) Je cpu/mem maakt namelijk foutjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 30-01-2005 14:01 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

joon schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:01:
Heeft er al iemand OC resultaten met twinmos Speed Premium reepjes? en dan bedoel ik de AA4T 44D reepjes..

alvast bedankt :)
Hopelijk maandag :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ligt toch net aan de winkel of je geld terug krijgt.. niet om lullig te doen, maar hou het ontopic graag? ;)

Maximized: je hebt hetzelfde geheugen als ik, MAAR jij hebt een 3200+ (ik een 3000+), draai je 1:1 ? ben dus benieuwd omdat jij de multiplier 10 hebt.
edit: lol je OC is niet stabiel

Probeer eens op max mem 166, kijken hoever jij kan overklokken ermee. ik kan dan max 9x260 (denk dus dat ik met een 3200+ 10x260 zou kunnen) draaien, hoger helaas niet :| heb al timings flink versoepelt, vcore/vdimm omhoog helpt dan ook niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Terryb47 op 30-01-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:02:
Ligt toch net aan de winkel of je geld terug krijgt.. niet om lullig te doen, maar hou het ontopic graag? ;)

Maximized: je hebt hetzelfde geheugen als ik, MAAR jij hebt een 3200+ (ik een 3000+), draai je 1:1 ? ben dus benieuwd omdat jij de multiplier 10 hebt.
edit: lol je OC is niet stabiel

Probeer eens op max mem 166, kijken hoever jij kan overklokken ermee. ik kan dan max 9x260 (denk dus dat ik met een 3200+ 10x260 zou kunnen) draaien, hoger helaas niet :| heb al timings flink versoepelt, vcore/vdimm omhoog helpt dan ook niet meer.
Ik heb nu m'n vcore op 1,5 +5% staan, ik denk dat ik em stabiel kan krijgen als ik m'n vcore nog iets meer omhoog trap?

En ja, ik draai 1:1, dus 240x10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ram gewoon die vcore tot het max, heb ik gister ook gedaan met me nieuwe 3500 NC, hoppa op 1.75v (vanaf de eerste keer dat ik hem aanzetten :D)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:12:
ram gewoon die vcore tot het max, heb ik gister ook gedaan met me nieuwe 3500 NC, hoppa op 1.75v (vanaf de eerste keer dat ik hem aanzetten :D)...
lol, 1.75v is niet echt gezond voor een Winnie :P

Lezen, Max... Mister_X heeft een NC :P

Maartoch, 1,5 +10% vind ik alsnog best veel op stockcooling, dus hoger ga ik dus écht niet voorlopig ;)

Ik heb em nu Prime95 stabiel op:

CPU = 2400 MHz (240x10) - 1,5 +10% volt
Mem = 240 MHz (1:1) @ 2,5-3-3-6 - 2,8 volt

Jeej... systeem wilt eindelijk Primen :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:17:
[...]

lol, 1.75v is niet echt gezond voor een Winnie :P

Lezen, Max... Mister_X heeft een NC :P

Maartoch, 1,5 +10% vind ik alsnog best veel op stockcooling, dus hoger ga ik dus écht niet voorlopig ;)

Ik heb em nu Prime95 stabiel op:

CPU = 2400 MHz (240x10) - 1,5 +10% volt
Mem = 240 MHz (1:1) @ 2,5-3-3-6 - 2,8 volt

Jeej... systeem wilt eindelijk Primen :D
Als je een winchester hebt.. zou ik toch wat lager gaan @ voltage.

Probeer eens 1.40 + 8,3%

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:27:
[...]

Als je een winchester hebt.. zou ik toch wat lager gaan @ voltage.

Probeer eens 1.40 + 8,3%
Alle Socket 939 3200+'jes zijn Winchesters :P

En ik heb 1,5 + 8,3 al geprobeerd, en die was ook niet stabiel dus 1,4 + 8.3% gaat al helemaal niet lukken :'(

Temperaturen vallen opzich wel mee;

37 Graden Idle, Stressed moet ik nog testen (ik schat rond de 50)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik draai zelf 2340Mhz stabiel (9x260) 2,5-3-3-6 1T (166) op maar vcore +3%, vdimm op 2.7,
1.75volt is niet zo gezond en helemaal niet nodig voor winchesters (op luchtkoeling ook nog), tis geen Athlon XP :+

maximized: lijkt me sterk dat het primestabiel is na een torturetest van een kwartiertje (lees: beetje stom om om de kwartier gaan roepen dat ie stabiel is en minuut later weer niet) eerst goed testen, dan pas gaan roepen? }:O

test is eens max mem 166, als jij 240FSB 1:1 kan draaien, kan je dan veel sneller dan die 2400mhz.

[ Voor 48% gewijzigd door Terryb47 op 30-01-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
ik heb die reepjes namelijk al, maar mn mobo nog niet:P
die komt v/d week :)..

wat voor proc heb jij/besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, verdorie...

Half Life 2 crashed, systeem is dus nét niet stabiel :/

Ik ga maar eens 100 MHz omlaag, ik heb geen zin om m'n vcore wéér omhoog te gooien :)

Ah, op 230x10 issie écht stabiel (na 20 minuten counterstriken), alleen wel 6400 MB/s ipv 6700 MB/s in Sisoftsandra, maarja.
Terryb47 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:54:test is eens max mem 166, als jij 240FSB 1:1 kan draaien, kan je dan veel sneller dan die 2400mhz.
Dat ga ik ook wel ff doen dan, misschien is memory idd bottleneck. Maar kan ik em dan niet beter op max mem 200 zetten?

Eerst maar ff betere koeling halen (lees: Thermalright XP-120 :9~)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

joon schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:00:
[...]

ik heb die reepjes namelijk al, maar mn mobo nog niet:P
die komt v/d week :)..

wat voor proc heb jij/besteld?
Ik heb een 3200+ . Op dit moment heb ik BH-6 liggen dat ik niet over de 210 MHz krijg, terwijl het 263 deed in me AXP setup. Ik heb geen idee of het het aan het mem, de proc of het mobo ligt, aangezien ik geen van alleen ''even kan verwisselen". Morgen weet ik als het goed is meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hier een K0501905943 (sticker op de doos) (geen 54G)

is die wat, ben bang van niet (vind er niets over).

@Edit

mijn chippie komt uit korea

nummer

0B234 . 1 (weet niet zeker slecht te zien)

0451A2

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mn bordje start door mn groene en zwarte draad via onderkant mobo met elkaar te verbinden gaat alleen ledje nr. 2 brand en de rest staat uit(op mn diagnostic leds), wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:26:
heb hier een K0501905943 (sticker op de doos) (geen 54G)

is die wat, ben bang van niet (vind er nieta over).
Is een hele nieuwe :) 05 van 2005 :) maand 01 ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:46:
[...]

Is een hele nieuwe :) 05 van 2005 :) maand 01 ;)
wow he bedankt (vraag me af hou jullie het zien, snap er al amper wat van bij de proc,s)

heb de bovenstaande post effe veranderd (moest gewoon weten wat het was he, ik weer he)

mijn chippie komt uit korea

nummer

0B234 . 1 (weet niet zeker slecht te zien)

0451A2

enig idee of dit een goede is. vandaag gekocht 5 uur oud >:)

o ja wat is goede koelpasta voor de Nforce chip. die kan ik nu wel lekker gaan vervangen ;) :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:52:o ja wat is goede koelpasta voor de Nforce chip. die kan ik nu wel lekker gaan vervangen ;) :Y)
Artic Silver 5 is erg goed ;)

Yesss:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotouploaden.info/getimg/max_benchmark_compleet1.JPG

Zonder dividers, gewoon alles 1:1. Geheugen was de bottleneck met stabiliteitsproblemen. Het voltage verhogen naar 2,85v loste dit op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Syzzer schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:04:
[...]

Ik heb een 3200+ . Op dit moment heb ik BH-6 liggen dat ik niet over de 210 MHz krijg, terwijl het 263 deed in me AXP setup. Ik heb geen idee of het het aan het mem, de proc of het mobo ligt, aangezien ik geen van alleen ''even kan verwisselen". Morgen weet ik als het goed is meer.
ik heb ook een 3200 liggen, nu dat bord nog :P.. met mn eerste bord was het een en ander mis dus wacht nu op een andere :) ..

Wat voor stepping en batch staat er op je proc ?

[ Voor 33% gewijzigd door joon op 30-01-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:19:
Wat voor stepping en batch staat er op je proc ?
Bedoel je die van mij of die van Syzzer? :?

In ieder geval:
code:
1
2
3
ADA3200DIK4BI
CBBHD 0449 GPHW
116984L40268

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:22:
[...]

Bedoel je die van mij of die van Syzzer? :?

In ieder geval:
code:
1
2
3
ADA3200DIK4BI
CBBHD 0449 GPHW
116984L40268

:)
bedoelde die van syzzer:P maar die van jou is ook wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:56
Ik kan dit moederbord met de volgende barcode krijgen: Barcode Mobo: K8N Neo 2 Platinum 54GK0501900200. Ik weet dat K0411 en hoger goed is, maar hoe zit het met de nieuwere versies van 2005 zoals deze?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Het ging erom dat je een nieuwe revisie van de chipset erop had zitten. Die zitten dus op 0410 en hoger, oftewel, ook op 0501 ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
ik heb bovenstaande moederbord besteld i.s.m. de volgende processor:

> AMD 64 3200:
> ADA3200DIK4BI
> CBBHD0450TPGW
> 1168067L0085

dus ik verheug me enorm op de aankomst van mijn spulletjes en de combinatie met mijn gskill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:29:
Ik kan dit moederbord met de volgende barcode krijgen: Barcode Mobo: K8N Neo 2 Platinum 54GK0501900200. Ik weet dat K0411 en hoger goed is, maar hoe zit het met de nieuwere versies van 2005 zoals deze?
heb een K0501905943 kijk eens 5 posts naar boven toen vroeg ik het zelfde LOL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziezo:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotouploaden.info/getimg/sandramax_2500mhz.JPG

Begint nu leuk te worden, alleen jammer van die divider er tussen, maar m'n XMS "budget" TCCD geheugen wou niet harder dan 240 MHz, dus maar gelocked op 166 MHz :)

0 Errors na 3 uurtjes memtest
0 Errors/Warnings na 6 uurtjes Prime95

Rocksteady dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:37:
Ziezo:

[afbeelding]

Begint nu leuk te worden, alleen jammer van die divider er tussen, maar m'n XMS "budget" TCCD geheugen wou niet harder dan 240 MHz, dus maar gelocked op 166 MHz :)

0 Errors na 3 uurtjes memtest
0 Errors/Warnings na 6 uurtjes Prime95

Rocksteady dus :)
Netjes! Vooral op dat voltage. Ik ben benieuwd wat je er uit kan halen op hogere voltages.

Hulde dat je ook een duurtest met prime95 runt, zouden meer mensen moeten doen! :)

Wat is je stepping eigenlijk?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet Prime eigenlijk min 10 uur draaien ( zeggen ze ook er bij ) , ik wel eens een foutmelding na 6 uur gehad hoor, loopt ie dus niet helemaal stabiel
Als ie nou meteen binnen een paar minuten een foute geeft weet je meteen genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke prime95 test gebruiken jullie? CPU test of torture test, en als torturetest: welke van de 4 keuzes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Naluh! schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:43:
[...]

Hulde dat je ook een duurtest met prime95 runt, zouden meer mensen moeten doen! :)
zoals je kan lezen hierboven, liep Max om de haverklap te posten dat ie "stabiel" overgeklokt was en minuut later weer niet. :Z maar goed, ziet er nu geloofwaardiger uit zo :+ wat ik hierboven al zei: eerst uitgebreid testen, dan pas blaten.

vooral test 1 in Prime is goed voor je CPU te stressen, maar daar kan je ook CPU burn-in gebruiken, ik vind het vooral verstandig om verschillende applicaties te testen, vergeet natuurlijk ook niet om games te draaien als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naluh! schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:43:
[...]

Netjes! Vooral op dat voltage. Ik ben benieuwd wat je er uit kan halen op hogere voltages.

Wat is je stepping eigenlijk?
Dit heb ik vaker als ik screens maak van CPU-Z, er staat dan Voltage: 1,450 maar eigelijk is dit 1,500 +10% 8)7

Ik ga wel ff kijken of dit omlaag kan, ik wil niet onnodig watts verstoken natuurlijk ;)

Vaag iig.

Stepping:
code:
1
2
3
ADA3200DIK4BI
CBBHD 0449 GPHW
116984L40268

Ik ga em voor de zekerheid ff vannacht aan laten staan, maar ik denk dat 'ie wel stabiel is zo ;)
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:15:
Welke prime95 test gebruiken jullie? CPU test of torture test, en als torturetest: welke van de 4 keuzes?
Ik gebruik altijd Blend, dan weet ik zeker dat CPU én geheugen goed is na een paar uurtjes draaien zonder fouten ;)
Terryb47 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:50:
[...]

zoals je kan lezen hierboven, liep Max om de haverklap te posten dat ie "stabiel" overgeklokt was en minuut later weer niet. :Z maar goed, ziet er nu geloofwaardiger uit zo :+ wat ik hierboven al zei: eerst uitgebreid testen, dan pas blaten.

vooral test 1 in Prime is goed voor je CPU te stressen, maar daar kan je ook CPU burn-in gebruiken, ik vind het vooral verstandig om verschillende applicaties te testen, vergeet natuurlijk ook niet om games te draaien als test.
Jajaja, ik geef toe, ik was een beetje te enthousiast een paar posts eerder, maar ik begin het nu onder de knie te krijgen >:)

Sorry voor enig misunderstanding dan :)

In games werkt systeem trouwens nu ook lekker, vooral in Half-Life 2 doet'ie het goed. Alleen vond ik dat 'ie erg hakkelde, dus veel lag maar dan off-line. Ik wist niet hoe ik dit op moest lossen dus ik heb voor de grap eens de timings van 2-2-2-5 naar 2,5-2-3-5 gegooid.

En wat denk je, probleem opgelost 8)7

Verdomde TCCD's ook, die werken voor geen meter onder strakke timings :P

Dus, nieuwe screen met 2,5-2-3-5 komt er morgenmiddag na school weer aan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Ik heb dit moederbord besteld ism een 3200+, ik heb gelezen dat dit moederbord standaard geen 3200+ ondersteund en dat er eerst een biosupdate moet plaatsvinden. Hoe update ik de bios als het mobo mijn processor niet herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
JTB81 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:25:
Ik heb dit moederbord besteld ism een 3200+, ik heb gelezen dat dit moederbord standaard geen 3200+ ondersteund en dat er eerst een biosupdate moet plaatsvinden. Hoe update ik de bios als het mobo mijn processor niet herkend?
Toen ik mijn winchester 3200+ op mn neo2 plankje prikte deed ie het gewoon meteen hoor.. was geen bios update voor nodig.
Waar heb je dat vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Benchs:

Onder de 45 :D (pifast), niet slecht voor een 3000+ aircooled fnie?

Sisoft: 7168 mb's
Pifast: Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/4488klein.jpg

Specs hieronder

[ Voor 10% gewijzigd door DesertShooter op 01-02-2005 07:25 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.