Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sebastius schreef op maandag 24 januari 2005 @ 08:59:
[...]

Volgens de service manual laadt de telefoon automatisch via USB op.

Ook als je accu té leeg is om nog enig teken van leven te geven bij het insteken van de lader is het toetstel toch bezig de accu te laden. Duurt een dag, misschien twee. Daarna werkt de boel weer.
Niet met de standaard usb datakabel die erbij geleverd wordt in ieder geval.. Maybe met een after market usb-lader of een volwaardig syncstation, maar met de standaard usb kabel laat hij niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Toestel zelf support wel charging via USB volgens de manual. Maar kennelijk dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zijlma
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2016
Ik heb een probleem met het installeren van de DataSuite en ook de net beschikbare SX1 versie van Mobile Phone Manager. Na 97% van de installatie krijg ik de foutmelding dat de installatie is afgebroken en dat ik het later nog meer eens moet proberen. InstallFix van Siemens hielp niet. inloggen en installeren als Administrator ook niet. Te weinig rechten zal het probleem dus niet zijn. Iemand hier ook tegen aangelopen en een oplossing gevonden? Of een linkje naar een helpfile?

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kreeg phone manager wel gewoon geinstalleerd maar vervolgens werkte het niet.
Datasuite werkt wel gewoon, die wie te downloaden is op de site van siemens.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Zijlma schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:14:
Ik heb een probleem met het installeren van de DataSuite en ook de net beschikbare SX1 versie van Mobile Phone Manager. Na 97% van de installatie krijg ik de foutmelding dat de installatie is afgebroken en dat ik het later nog meer eens moet proberen. InstallFix van Siemens hielp niet. inloggen en installeren als Administrator ook niet. Te weinig rechten zal het probleem dus niet zijn. Iemand hier ook tegen aangelopen en een oplossing gevonden? Of een linkje naar een helpfile?
Heb je de nieuwste versie gedownload van de Siemens website? Staat ook in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nou wat, dat word denk ik toch opsturen want dat ding wordt steeds gekker, nou kan ik mijn menu niet meer in als er een memorycard inzit, krijg alleen dat toestel symbool, wat je terugbrengt naar het startscherm. Als ik de kaart eruit haal (telefoon eerst uitschakelen) en er weer in doe kan ik 1 keer in het menu komen, daarna niet meer. Als ik dan via het menu "geheugenkaart vervangen" kies, het zelfde euvel. BWAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH

EDIT: nou wil ik die FW14 nog eens downloaden maar ik vind via siemens.nl alleen nog FW 12, heeft iemand een link naar fw14, of is die gewoon weg (problemen mee misschien??) IK heb 'm nog wel in een map staan, maar als ik mijn telefoon in de update modus breng, en naar de fw14 browse voor de driver die win2000 nodig heeft, vind die 'm niet meer in de fw14, waar het de vorige keer nog wel werkte, ik wordt echt gek

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zijlma
[/quote]Heb je de nieuwste versie gedownload van de Siemens website? Staat ook in de startpost
[quote]
Ja. De nieuwste versie is binnen. Zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:42:
Krijg nou wat, dat word denk ik toch opsturen want dat ding wordt steeds gekker, nou kan ik mijn menu niet meer in als er een memorycard inzit, krijg alleen dat toestel symbool, wat je terugbrengt naar het startscherm. Als ik de kaart eruit haal (telefoon eerst uitschakelen) en er weer in doe kan ik 1 keer in het menu komen, daarna niet meer. Als ik dan via het menu "geheugenkaart vervangen" kies, het zelfde euvel. BWAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH

EDIT: nou wil ik die FW14 nog eens downloaden maar ik vind via siemens.nl alleen nog FW 12, heeft iemand een link naar fw14, of is die gewoon weg (problemen mee misschien??) IK heb 'm nog wel in een map staan, maar als ik mijn telefoon in de update modus breng, en naar de fw14 browse voor de driver die win2000 nodig heeft, vind die 'm niet meer in de fw14, waar het de vorige keer nog wel werkte, ik wordt echt gek
Eerste stap: Backup maken.
Tweede stap: Harde reset (* # en ON)
Mocht dat niet helpen, wordt het tijd om het toestel lekker naar Teleplan te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik alle smsjes weggooien>? heb het na 3 weken nog niet gevonden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 21:35

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:39:
hoe kan ik alle smsjes weggooien>? heb het na 3 weken nog niet gevonden :O
Als je naar je Inbox gaat "Opties" --> "Markeringen aan/uit" --> "Alle markeren" en daarna op de "C"

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ok, wie heeft dit dan al meegemaakt met zn SX1? Ik bel eigenlijk 95% van de keren met mn handfree-oordopjes en alleen met de normale telefoonspeaker als hij in de oplader zit. Nou merkte ik een paar dagen geleden dat het geluid wel erg zacht was tijdens een gesprek over de normale speaker, totdat diegene helemaal wegviel. Ik dacht natuurlijk dat het aan T.Mobile lag, maar later die avond gebeurde het weer. Toen ging het zo:

Geluid Normaal » Zacht » Zachter » Zachtst » Uit » Uit » Uit » Forceer speakerphone » Geluid Normaal » Begin cyclus opnieuw

Ik werd er helemaal gek van. En bij een een zoveelste telefoongesprek ging het geluid definitief uit! Bellen over de speaker » onmogelijk, muziek luister of ringtones afspelen over de speaker » onmogelijk. Over de headset werkt alles nog perfect, dus mijn speaker moet dan dood zijn. Ging dit ook zo bij een aantal van jullie? Ik vind het echt te vaag, want ik gebruik de speaker nooit. Wat is btw slimmer, naar T For Telecom gaan (waar ik em gekocht heb) of rechtstreeks naar Siemens sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:38:
[...]

Als je naar je Inbox gaat "Opties" --> "Markeringen aan/uit" --> "Alle markeren" en daarna op de "C"
ahh relax!! dankje wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 22:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:42:
....
Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Wanneer ik mijn sx1 aan zet met de geheugenkaart er in dan start ie 50% van het aantal keren niet fatsoenlijk op en blijft ie hangen. Zonder geheugenkaart start ie gewoon normaal op. Wat bij mij een gedeeltelijke oplossing is om de sx1 op te starten zonder geheugen kaart en dan wanneer de gsm opgestart is de kaart er dan in te doen. Zo werkt hij wel gewoon normaal. Echt ideaal is het natuurlijk niet, maar zo werkt wel.
In het begin toen ik hem had deed ie dit trouwens niet, toen starte de sx1 gewoon op met geheugenkaart. :?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 13:54

PK

Heeft iemand met 1300 en/of 1900 li-polymer accu's (via ebay.de) kosten 13,90 euro zou het wat zijn????

bvd Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Nu online

tijmeng

Panasonic 7J

in die accus ben ik ook wel geintereseerd... nu heb je 1000mA dan dus 1300 of zelfs 1900.. reulteerd toch wel een een dagje of 2 langer met je SX1 spelen... Ik vertrouw alleen de stabiliteit van die dingen niet.... had op een duitse site gelezen dat je battrij indicator niet meer goed functioneert als je zon 1300 of 1900 ding gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Met de shift-toets(naast "C") kun je ook meerdere items selecteren. houd deze dan ingedrukt en scroll naar beneden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o is dat een shift toets haha :) vet weet ik dat ook weer!!! dankje!.. die batterijen zou ik wel mee uitkijken.. je hoort altijd van die dingen over nep batterijen.. als iemand er een heeft wil ik wel graag weten of ie bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

is er trouwens een "gewoon" nummer om RMA aan te vragen? Ik heb nl. geen zin om zo'n 0900 nummer te bellen. Ik bel nl. alles mobiel.
dit nummer werkt niet: 070 3331234

edit:
maarten201 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:30:
o is dat een shift toets haha :) vet weet ik dat ook weer!!! dankje!.. die batterijen zou ik wel mee uitkijken.. je hoort altijd van die dingen over nep batterijen.. als iemand er een heeft wil ik wel graag weten of ie bevalt!

Het is geen Nokia hoor! >:)

[ Voor 55% gewijzigd door timovd op 26-01-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het over batterij hebben, mijn SX1 is (sinds gisteren) binnen 1 dag leeg. Iemand anders die dit heeft gehad? Hij is nu al bijna leeg, vanochtend was die nog vol. En nee ik heb geen mp3/spellen/camera functie gedaan. Ik heb hem niet eens aangeraakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
sjirafje schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:30:
Wat bij mij een gedeeltelijke oplossing is om de sx1 op te starten zonder geheugen kaart en dan wanneer de gsm opgestart is de kaart er dan in te doen. Zo werkt hij wel gewoon normaal. Echt ideaal is het natuurlijk niet, maar zo werkt wel. In het begin toen ik hem had deed ie dit trouwens niet, toen starte de sx1 gewoon op met geheugenkaart. :?
Het zou kunnen dat je telefoon bij het opstarten een bepaald bestand van de geheugenkaart aanroept die b.v. corrupt is, verwijderd is of iets dergelijks... en dat veroorzaakt dan het hangen. Een oplossing is een format van zowel de telefoon als geheugenkaart, waarbij je vervolgens zorgt dat je NIET je backup terug zet qua programma's/geluiden en dergelijke... maar (als je wilt) alleen qua contacten.
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:24:
Nu we het over batterij hebben, mijn SX1 is (sinds gisteren) binnen 1 dag leeg. Iemand anders die dit heeft gehad? Hij is nu al bijna leeg, vanochtend was die nog vol. En nee ik heb geen mp3/spellen/camera functie gedaan. Ik heb hem niet eens aangeraakt 8)7
Het kan zijn dat hij niet helemaal vol zat terwijl hij dat wel aan gaf. Probeer eens de batterij volledig op te gebruiken en dan één keer helemaal op te laden.

[ Voor 26% gewijzigd door Barca op 26-01-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Dat batterij probleem begon mij de laatste tijd ook op te vallen!! En dat naast mn kapotte speaker (ik kan dus niet meer bellen als hij in de lader zit, zoals nu), het wordt tijd om hem terug te brengen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deuxani schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:06:
Dat batterij probleem begon mij de laatste tijd ook op te vallen!! En dat naast mn kapotte speaker (ik kan dus niet meer bellen als hij in de lader zit, zoals nu), het wordt tijd om hem terug te brengen!!
Gaan we ff samen opsture dan })

sshhhttt... PDF bestand is klaar, het heeft lang geduurd maar hij is er:
Modbreak:en je weet best dat we die hier niet willen hebben...

[ Voor 9% gewijzigd door Korakal op 30-01-2005 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hoi,

ben ik de enige hier die trouwens problemen heeft met de mp3 speler? Soms stopt ie gewoon met spelen.. Of hij begint dan aan een liedje en dan hoor ik alleen heel snel een stukje bij begin en verder nix meer :'(... Oh ja en ben ik de enige waarvan de batterij zo snel opgaat? Ik lees soms wat e-books op dat ding en dan is mijn batterij binnen een paar uurtjes toch wel op :S

Oh en nu lees ik ook dat mensen het niet normaal vinden dat hun batterij binnen een dag op is? Mijn batterij doet et ook alleen maar voor een dag werk.. Luister er af en toe radio op, maar ik heb het gevoel dat mijn batterij niet echt optimaal werkt. Ik moet mijn telefoon elke dag opladen anders raakt ie zo op :S (als ik em 1 dag nauwelijk gebruik is batterij al voor de helft op... waar is die standbytijd van 300 nogzoiets uur dan :S )

[ Voor 38% gewijzigd door Kijoki op 26-01-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijoki schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:40:
Hoi,

ben ik de enige hier die trouwens problemen heeft met de mp3 speler? Soms stopt ie gewoon met spelen.. Of hij begint dan aan een liedje en dan hoor ik alleen heel snel een stukje bij begin en verder nix meer :'(... Oh ja en ben ik de enige waarvan de batterij zo snel opgaat? Ik lees soms wat e-books op dat ding en dan is mijn batterij binnen een paar uurtjes toch wel op :S

Oh en nu lees ik ook dat mensen het niet normaal vinden dat hun batterij binnen een dag op is? Mijn batterij doet et ook alleen maar voor een dag werk.. Luister er af en toe radio op, maar ik heb het gevoel dat mijn batterij niet echt optimaal werkt. Ik moet mijn telefoon elke dag opladen anders raakt ie zo op :S (als ik em 1 dag nauwelijk gebruik is batterij al voor de helft op... waar is die standbytijd van 300 nogzoiets uur dan :S )
Heerst er een vloek ofzo, jij ook al :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PK schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:15:
Heeft iemand met 1300 en/of 1900 li-polymer accu's (via ebay.de) kosten 13,90 euro zou het wat zijn????

bvd Paul
Volgens mij is die 1900 een foutje !?
De afbeelding is een 1300 als ik het goed zie........

Misschien kunnen we er samen een paar bestellen ?

groeten,

Walter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:56:
@66nicole66: er zijn volgens mij ook niet echt veel symbian telefoons die niet van nokia zijn en ook nog op hetzelfde niveau zitten qua functionaleiten.
Thanks voor het antwoord, Barca natuurlijk ook!

Ik vermoedde het al dat er niets, en nog steeds niets naar ruim één jaar gebruik, aan onze SX1 kan tippen. Tja, windows mobile, ik weet het niet.....

Gewoon mijn SX1 houden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:19:
[...]

Volgens mij is die 1900 een foutje !?
De afbeelding is een 1300 als ik het goed zie........

Misschien kunnen we er samen een paar bestellen ?

groeten,

Walter
ik doe wel mee.... scheelt toch weer een dag denk ik! wat zijn de risico's eigelijk verder? kan de hele telefoon kapot gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Het gebruik van een niet officiele accu wordt altijd afgeraden, sterker nog, je garantie vervalt officieel zelfs als ik het me goed herinner.

Edit: En een gemodde firmware erin pleuren is écht het domste wat je kunt doen. Maar ja, het schept voor mij en m'n collega's alleen maar meer werk, en dat juig ik toe!

[ Voor 38% gewijzigd door sebastius op 26-01-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Nu online

tijmeng

Panasonic 7J

Wat kan ik nog meer met die shift toets... kzou het echt niet weten maar zijn er dus nog meer opties dan alleen dat meerdere item selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PFFFFFFFFTTTT, (stoomafblaasmode) Nou, na terugflashen naar een international-russia versie13 kon ik met de service swup weer naar fw14, de officiele, en een telefoonformat, en in no time weer hetzelfde euvel. En toen dacht ik, de moord ermee, ik formatteer die 512mb geheugenkaart ook maar. Via de cardreader werkte niet (de telefoon vraagt dan alsnog om een format-dus doe het via de telefoon-wel tergend langzaam), en zowaar, de sx1 werkt weer als vanouds. Hoewel dat lage volume en de haperende mp3-speler, en de haperende video opname blijven, maar dat weet Siemens ook wel, ze doen er alleen weinig mee (en maar blijven hopen op fw15 voor onze versie)
Dus zoals Barca ook al stelde, veeg die geheugenkaart ook maar schoon, kan goed zijn dat de sx1 de kaart corrupt maakt, en deze zo de sx1 weer terug "infecteerd" (zou daarom in fw15 de geheugensnelheid zijn verlaagd van 16 naar 12 mhz??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Is er niemamd die hier ook problemen heeft met de ingebouwde mp3 speler? Deze hapert niet, maar na een paar liedjes stopt ie gewoon met geluid geven :s
ik ga em ook maar opsturen denk ik... mijn knopjes doen het ook niet meer (annuleer knop en afsluit knop)

ultra mp3 is ook te traag, hij werkt wel maar kan geen andere applicatie meer opstarten (te trage telefoon :s )

[ Voor 19% gewijzigd door Kijoki op 27-01-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Nu online

tijmeng

Panasonic 7J

dat van die mp3speler heb ik ook wel eens last van maar ik vind het zonder haperen ook niet echt ene relaxte player.. kheb nu gewoon OGGplayer.. veel beter en minder belasting voor de SX1 (MSN, OGG & internet tegelijk). En de interface is beter en het scheelt veel ruimte in opslag omdat OGG veel betere kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:18
Heb ook een SX-1. Heb er zeer veel spijt van. Eerst een S10 Active (koelkast model) gehad voor 6 jaar, altijd gewerkt op batterij na (wat wil je na 6 jaar ;-) ). SX-1 gekocht en alleen maar ellende. Traag, crashes, niet echt vriendelijk in bediening, slechte software, etc etc.
Geen wonder dat Siemens verlies heeft geleden op z'n mobiele telefoon divisie.

Trust the force Luke, you always hit something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Empie2K5 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:07:
Heb ook een SX-1. Heb er zeer veel spijt van. Eerst een S10 Active (koelkast model) gehad voor 6 jaar, altijd gewerkt op batterij na (wat wil je na 6 jaar ;-) ). SX-1 gekocht en alleen maar ellende. Traag, crashes, niet echt vriendelijk in bediening, slechte software, etc etc.
volgens mij kun je heel veel goud winnen als je meedoet met goudkoorts op 538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals zovelen heb ik ook problemen met de batterij van de SX1. Het is een prachtig toestel, maar van de drie maanden dat ik um nu heb heeft hij twee maanden in het Siemens reparatiecentrum doorgebracht. Twee keer met hetzelfde probleem, de batterij wil niet opladen. De afgelopen twee weken heb ik zowaar het apparaat kunnen gebruiken. Het (om de twee dagen) laden lukte zowaar, tot gisteren. Het laden lukt weer niet :(

Nu heb ik op diverse plaatsen iets over dit probleem gelezen, en in het algemeen wordt gezegd "blijf proberen". Hij gaat het vanzelf weer doen. In de startpost staat ook
[/quote]Blijf proberen en na enige tijd werkt het.[quote]

Wat ik alleen niet begrijp, wat moet ik dan blijven proberen ? De stekker van de lader er steeds opnieuw in :? , met de lader erin steeds opnieuw proberen aan te zetten :? Ik heb geen idee.

Ik hoop dat iemand nog een tip kan geven, want ik wil niet nog een keer terug naar Siemens.
Ook begrijp ik nu de jaarcijfers van de Siemens mobiele divisie. De eerste reperatie van mijn SX1 heeft 6 weken geduurd, pas na een boze brief kreeg ik te horen dat mijn toestel 'zoek' was. Ik zou een vervangend toestel krijgen. Tot mijn verbazing kreeg ik (helaas) toch het 'zoekgeraakte' toestel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Kijoki schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:04:
Is er niemamd die hier ook problemen heeft met de ingebouwde mp3 speler? Deze hapert niet, maar na een paar liedjes stopt ie gewoon met geluid geven :s
ik ga em ook maar opsturen denk ik... mijn knopjes doen het ook niet meer (annuleer knop en afsluit knop)

ultra mp3 is ook te traag, hij werkt wel maar kan geen andere applicatie meer opstarten (te trage telefoon :s )
Sinds fw14 heb ik geen enkele vastloper meer gehad. :) En ik heb fw14 nu ongeveer een maand. Maar andere kleine problemen zijn weer ontstaan...
- De annuleer knop moet ik toch wel stevig indrukken voor hij het doet
- Mijn tweede headset gaat aan de onderkant stuk; de draad laat los waar hij het plugje in gaat. Ik had dit twee weken terug met lijm opgelost maar nu kan ik zelfs de binnenkant van de draden zien. Hij ligt hier dus nu op mijn bureau met een hele klont lijm er om heen... misschien helpt dat. Zoals gezegd is dit mijn tweede headset... de eerste was stuk gegaan... zie het bekende probleem met de oordopjes die ook in de FAQ is beschreven.

Verder stopt de MP3 speler inderdaad zo af en toe. Dit speelt vooral bij de shuffle mode heb ik gemerkt... die werkt niet optimaal. Simpel gezegd komt het er op neer dat Siemens beter zaken had kunnen doen met een andere partij dan emuzed. De meegeleverde mp3 player is van emuzed en vertoond wat kuren. Beste oplossing is een andere speler erop zetten... het is en blijft immers een Symbian phone. :)
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:29:
Nu heb ik op diverse plaatsen iets over dit probleem gelezen, en in het algemeen wordt gezegd "blijf proberen". Hij gaat het vanzelf weer doen. In de startpost staat ook
"Blijf proberen en na enige tijd werkt het."
Laat je je telefoon dan iedere keer helemaal leeg lopen? Alleen dan kan dit probleem ontstaan toch!? :? Ik heb het een keer gehad en na een paar pogingen werkte het weer gewoon.
Empie2K5 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:07:
In mijn optiek kan je geen goed oordeel vellen als je geen fw14 hebt/had. Had je dat dus niet is je bericht in mijn ogen onterecht. Wel ben ik met je eens dat als je een telefoon koopt, deze gewoon goed moet zijn. Uit dat oogpunt heb je helemaal gelijk... want met een oudere firmware versie is de SX1 dat gewoon per definitie niet.
deuxani schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 02:32:
Ik werd er helemaal gek van. En bij een een zoveelste telefoongesprek ging het geluid definitief uit! Bellen over de speaker » onmogelijk, muziek luister of ringtones afspelen over de speaker » onmogelijk. Over de headset werkt alles nog perfect, dus mijn speaker moet dan dood zijn. Ging dit ook zo bij een aantal van jullie? Ik vind het echt te vaag, want ik gebruik de speaker nooit. Wat is btw slimmer, naar T For Telecom gaan (waar ik em gekocht heb) of rechtstreeks naar Siemens sturen?
Speaker stuk = bekend probleem. Zie FAQ. Heb het zelf ook gehad. :'(
Barca in "Siemens SX1 - Deel 4"
Het snelste is zelf aangetekend opsturen naar Teleplan met een MRA code erop die je telefonisch hebt aangevraagd bij de helpdesk. Dit houdt wel in dat je de verzendkosten a EUR 5,75 zelf moet betalen.

Verder ga ik er nog steeds van uit dat jullie mij op de dag dat een waardig opvolger bekend wordt gemaakt zullen informeren. :Y)

[ Voor 53% gewijzigd door Barca op 27-01-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:36:
[...]
Laat je je telefoon dan iedere keer helemaal leeg lopen? Alleen dan kan dit probleem ontstaan toch!? :? Ik heb het een keer gehad en na een paar pogingen werkte het weer gewoon.
[...]
Hij was volgens mij ook nog niet helemaal leeg. Nu inmiddels wel, want ik heb inmiddels zo vaak geprobeerd de 'telefoon' aan te zetten dat ik nu alleen de tuutjes van de lege batterij nog hoor. Maar het laden start nog steeds niet.
Jij zegt 'na een paar pogingen'. Wat bedoel je dan precies met een 'poging'. Is dat het inpluggen van de laadkabel, het aanzetten van de telefoon of iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:49:
Hij was volgens mij ook nog niet helemaal leeg. Nu inmiddels wel, want ik heb inmiddels zo vaak geprobeerd de 'telefoon' aan te zetten dat ik nu alleen de tuutjes van de lege batterij nog hoor. Maar het laden start nog steeds niet.
Jij zegt 'na een paar pogingen'. Wat bedoel je dan precies met een 'poging'. Is dat het inpluggen van de laadkabel, het aanzetten van de telefoon of iets anders ?
Ik weet het niet meer precies eerlijk gezegd. Maar ik deed de lader er bijvoorbeeld 5 minuten in als de telefoon UIT stond... dan laadde hij een beetje op... genoeg om hem aan te kunnen zetten... en als hij dan aan was ging ik verder opladen met de telefoon aan. Ik was gewoon een beetje aan het kloteren net zolang tot hij het deed... stroom erop tijdens opstarten... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:39:
[...]

Ik weet het niet meer precies eerlijk gezegd. Maar ik deed de lader er bijvoorbeeld 5 minuten in als de telefoon UIT stond... dan laadde hij een beetje op... genoeg om hem aan te kunnen zetten... en als hij dan aan was ging ik verder opladen met de telefoon aan. Ik was gewoon een beetje aan het kloteren net zolang tot hij het deed... stroom erop tijdens opstarten... etc.
Barca, bedankt voor de adviezen. Helaas krijg ik geen leven meer in de SX1. Ik ga mij voor de derde keer bij mijn vrienden van Siemens melden.
Een telefoon van meer dan 300 Euri waarvan de batterij niet eens fatsoenlijk op te laden is....
Overigens kreeg ik na de eerste reparatie de telefoon terug met op de reparatiebon 'Software opnieuw geladen', en dit terwijl ik hem had ingeleverd met de klacht dat de batterij niet te laden was.
Inmiddels is mijn vertrouwen in Siemens wel ernstig geschaad. Vooral ook omdat door de overgang naar het nieuwe reparatiecentrum de status van 'oude' storingen niet meer op te vragen was. Siemens is verdorie een van de grootste IT-bedrijven ter wereld 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nounou nu ben ik dus erg ontevreden over de SX1 had wel wat meer degelijkheid van siemens verwacht!

zoals verwacht weer een probleem... 2 zelfs

Als ik sms valt het me op dat als ik de toetsen 6 en 7 gebruik dat ik rechtboven tegen de knoppen aan verder zelfs een inkt vlek krijg... tijdens het drukken daarna verdwijnt het weer geen prettig gezicht! (het heeft zo'n effect als je op de display van een rekenmachine drukt)

Klacht 2:
Zonet kreeg ik een smsje van mn vriendin oke leuk lachen :P
maar ik kreeg daarna ook een heleboel andere smsjes... stuk of 100 maar die ik al eens had ontvangen :S van postbank TAN code, van andere mensen die ik al eerder had ontvangen van Tmobile, van mn vriendin enz... ik kreeg alles opnieuw binnen met de markering nieuw :S
Waaraan kan dit liggen :S mn inbox is nu gevult met 283smsjes... minstens 150daarvan zijn dubbel :S

Daar gaat het me niet zozeer om trouwens wissen is een optie... maar hoe kan dit? ligt dit aan mn sx1?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:49:
[...]

Aansluiten op de lader, dagje laten liggen.

Overigens is een 'buzz' (laag bromtoontje) en uitval NIET een laadprobleem, maar een software probleem. Je kunt proberen (nadat je het toestel die dag hebt laten liggen, en het gaat nog niet aan) een software update te doen. Helpt dat ook niet, retourtje teleplan dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:47

GG85

.......

Lekker, heb ik wat spelletjes geinstalleerd loop het menu gelijk vast bij het indrukken van de menutoets :( kan dus nergens meer bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

GG85 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:14:
Lekker, heb ik wat spelletjes geinstalleerd loop het menu gelijk vast bij het indrukken van de menutoets :( kan dus nergens meer bij!
Tja, Firmware reset proberen, daarna SWU proberen, daarna retourtje Teleplan boeken voor een nieuw MMI board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:47

GG85

.......

Kun je trouwens zonder problemen je c: schijf formatteren? dat lost volgens mij mijn probleem wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
GG85 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:53:
Kun je trouwens zonder problemen je c: schijf formatteren? dat lost volgens mij mijn probleem wel op.
Ja, waarom zou dat niet kunnen? Enige probleem is dat je ALLES, maar dan ook echt ALLES, kwijt bent. Backup terug zetten is aan te raden... maar niet in alle gevallen volledig terug zetten. Als je SX1 vast liep door b.v. geinstalleerde shit... is het beter om echt ALLEEN je contacten terug te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 28-01-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
tijmeng schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:22:
dat van die mp3speler heb ik ook wel eens last van maar ik vind het zonder haperen ook niet echt ene relaxte player.. kheb nu gewoon OGGplayer.. veel beter en minder belasting voor de SX1 (MSN, OGG & internet tegelijk). En de interface is beter en het scheelt veel ruimte in opslag omdat OGG veel betere kwaliteit is.
Hoe kan je die OGGplayer gebruiken? Moet zeker al me mp3'tjes omzetten eerst? En welke proggie heb je dan nodig op telefoon?

Vanaf gisteren doet mijn Linkerknop et niet meer (Meestal accepteer knop) en idd net als barca krijg ik nu af en toe dat mijn annuleer knop soms toch even harder moet worden ingedrukt. De accepteer knop moet ik nu echt hard indrukken om em te laten werken :S Hoe kan dit opeens... Me broer zei dat et mss aan memkaart ligt.. (hij heeft 6230 en daar werd et afgeraden om een 256mb kaart te gebruiken dus heb ik die van em nu...) Vind et wel jammer dat me knop het ineens niet doet.
Moet ik nu siemens opbellen of kan ik ook bij ze langsgaan? (woon ín Zoetermeer) Lijkt wel of fw14 meer fout dan goed heeft gedaan.

Oh ja en nog iets voor de liefhebber:
www.makayama.com <---------- is leuke proggie te vinden daar (DVD2Nokia) kan je dvd omzetten naar formaat voor telefoon met subs :D
Tip: Laad dvd in proggie en doe test run.. vervolgens proggie uitdoen en weer dvd laden en dan is beeld ineens veel groter en subs passen ook netjes.. (anders moet je gaan zitte klooien en meestal is scherm dan 16:9 ofzoiets en met minisubs :P ) Bestanden zijn rond de 75mb bij mij. (film dus..)

[ Voor 3% gewijzigd door Kijoki op 30-01-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Kijoki schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:18:
[...]

Hoe kan je die OGGplayer gebruiken? Moet zeker al me mp3'tjes omzetten eerst? En welke proggie heb je dan nodig op telefoon?

Vanaf gisteren doet mijn Linkerknop et niet meer (Meestal accepteer knop) en idd net als barca krijg ik nu af en toe dat mijn annuleer knop soms toch even harder moet worden ingedrukt. De accepteer knop moet ik nu echt hard indrukken om em te laten werken :S Hoe kan dit opeens... Me broer zei dat et mss aan memkaart ligt.. (hij heeft 6230 en daar werd et afgeraden om een 256mb kaart te gebruiken dus heb ik die van em nu...) Vind et wel jammer dat me knop het ineens niet doet.
Moet ik nu siemens opbellen of kan ik ook bij ze langsgaan? (woon ín Zoetermeer) Lijkt wel of fw14 meer fout dan goed heeft gedaan.
Het ligt niet aan je memory card dat je knopjes het niet meer lekker doen. Is gewoon stof/waterschade tussen het MMI board en de keypad (domesheet).

Langsgaan gaat niet, Teleplan heeft geen balie (dacht ik). Gewoon insturen. En geloof me, fw14 doet écht meer goed dan fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Quote van ergens in startpost:

"De enige optie is de telefoon op te sturen naar het Teleplan Reparatiecentrum in Zoetermeer. Bel met 0900 - 33 33 100................."

Kan ik gewoon dit doen? Dus ff bellen en dan opsturen? Jammer dat er geen balie is, woon in Zoetermeer scheelt me weer wat tijd..

Zie op website van Teleplan dat ze wel een adres in Zoetermeer hebben:
Werner von Siemensstraat 15-17
Denk dat ik morgen ff langsga kijken of ik em daar kan afgeven en of er überhaupt wel een balie is....
Oh en trouwens als je fw14 hebt mag je em wel gewoon laten repareren? Geloof dat fw14 nog niet op hun site staat...?

[ Voor 40% gewijzigd door Kijoki op 30-01-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Kijoki schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:39:
Quote van ergens in startpost:

"De enige optie is de telefoon op te sturen naar het Teleplan Reparatiecentrum in Zoetermeer. Bel met 0900 - 33 33 100................."

Kan ik gewoon dit doen? Dus ff bellen en dan opsturen? Jammer dat er geen balie is, woon in Zoetermeer scheelt me weer wat tijd..

Zie op website van Teleplan dat ze wel een adres in Zoetermeer hebben:
Werner von Siemensstraat 15-17
Denk dat ik morgen ff langsga kijken of ik em daar kan afgeven en of er überhaupt wel een balie is....
Oh en trouwens als je fw14 hebt mag je em wel gewoon laten repareren? Geloof dat fw14 nog niet op hun site staat...?
Je hebt wel een RMA nummer nodig. Ik denk niet dat je die in Zoetermeer kunt aanvragen. Je moet dus iig. bellen naar dat 0900 nummer. of niet sebastius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:53:
Het gebruik van een niet officiele accu wordt altijd afgeraden, sterker nog, je garantie vervalt officieel zelfs als ik het me goed herinner.

Edit: En een gemodde firmware erin pleuren is écht het domste wat je kunt doen. Maar ja, het schept voor mij en m'n collega's alleen maar meer werk, en dat juig ik toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:53:
[zucht.......dat doen we nog een keer]

Ik denk dat er best vervangende accu's in de handel zijn die goed of zelfs beter zijn dan de orginele siemens. Het is begrijpelijk dat de garantie vervalt als er een "vreemde" accu gebruikt wordt. Mocht het defect daaraan te wijten zijn dan zijn ze ingedekt.
Als ik om wat voor een reden dan ook mijn telefoon moet terug sturen dan zou ik daar de orginele accu weer instoppen. Om te voorkomen dat het defect daar zowieso aan toegeschreven wordt..........
Dan ben je een knappe monteur als jij mij verteld dat de telefoon stuk is gegaan doordat ik een vreemde accu in het apparaat heb gehad. Of hij zou door overspanning ( zeg ik dat zo goed ?) kapot gegaan moeten zijn ....of een onploffing 8) laat ook weinig te raden denk ik....

Voor printers (om maar wat te noemen) is dat veel gemakkelijker te constateren als er vreemde inktpatronen gebruikt zijn.

groeten,

Walter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:22:
[...]

Je hebt wel een RMA nummer nodig. Ik denk niet dat je die in Zoetermeer kunt aanvragen. Je moet dus iig. bellen naar dat 0900 nummer. of niet sebastius?
Timow, er is gewoon een balie. Eerst via 0900-3333100 een storingsnummer laten aanmaken en het toestel naar Siemens brengen. Voor de balie moet je de laatste grote parkeerplaats aan de rechterkant op, dus de Werner von Siemensstraat bijna helemaal uitrijden en bij de 2 slagbomen rechts de parkeerplaats op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Nu online

tijmeng

Panasonic 7J

Kijoki schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:18:
[...]

Oh ja en nog iets voor de liefhebber:
www.makayama.com <---------- is leuke proggie te vinden daar (DVD2Nokia) kan je dvd omzetten naar formaat voor telefoon met subs :D
Tip: Laad dvd in proggie en doe test run.. vervolgens proggie uitdoen en weer dvd laden en dan is beeld ineens veel groter en subs passen ook netjes.. (anders moet je gaan zitte klooien en meestal is scherm dan 16:9 ofzoiets en met minisubs :P ) Bestanden zijn rond de 75mb bij mij. (film dus..)
.sis OGGplayer

converter

OGG plugin voor de converter

zet bij het converten de kwaliteit op OGG 80kbit en dan variable bitrate... prima geluid heb je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Oeiii tnx man :D als ze maar een kleiner qua grootte zijn dan kan ik me telefoon met meer mp3'tjes (ogg'tjes in dit geval dan :P ) proppen :D
Oh en nog iets.. Ik heb die e-book proggie gedownload (op site van siemens) is echt handig maar als ik hem op auto-scroll zet merk ik dat mijn telefoon best wel warm wordt rondom de menu knopje. Na een tijdje is het ook aan de batterij te voelen. Dit heb ik trouwens ook als ik filmen zit te kijken... Is dit normaal of is het een teken van dat ik mijn telefoon overbelast ofzo.
Want die e-book programma wordt vrijgegeven door Siemens zelf, dus ik verwacht dat er dan ook niet iets zal gebeuren zoals het warm worden van de SX-1.

[ Voor 67% gewijzigd door Kijoki op 01-02-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Nu online

tijmeng

Panasonic 7J

kheb het ook wel eens als ik intensief bezig ben dat ie goed warm wordt op die plekken.. maar trouwens ik had laatst toen in aan het MSNen (Agile) was en ondertussen OGG luisterde en aan het emailen was dat ie gewoon uitviel... kan dat zijn dat de CPU gewoon te warm of te overbelast is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn SX1 heeft echt veel problemen en breng 'm morgen maar naar lang mokken en wiggen naar de winkel terug. Ben het nu spuugzat. Even de problemen op een rijtje zoals ik het mooi bij de winkel ga inleveren:

Problemen SX1

1. speaker defect (werkt sporadisch en dan nog niet optimaal);
2. loopt vast tijdens bellen of typen van een SMS-/MMS-/e-mailbericht;
3. bij het starten van diverse standaardapplicaties -> algemeen systeemfout;
4. start traag op (trager dan voorheen);
5. dataverlies op C:\ na reboot (gedeelte van berichten en contacten zijn plots verdwenen in persoonlijk aangemaakte mappen);
6. bluetooth werkt niet optimaal (verbinding valt soms gewoon weg, connectie met laptop of andere GSM maakt geen verschil);
7. Spontane reboots (gegevens kwijt op C:\).
8. GPRS- & MMS-toegangspunten vervallen steeds (wederom dataverlies dus).

SX1 is al meerdere malen geformatteerd en al. Dit alles heeft niets te maken met FW14, want die draaide al langer, mijn speaker is wel al enige tijd aan de weirde kant en dat vastlopen met bellen/sms'en is ook een probleem van de langere termijn (vanaf het begin :r )..

Hoop dat ik een nieuw ding krijg of in elk geval met vervangende onderdelen, want dit is niet echt wenselijk zoals dat ding nu doet }) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik Firmware 14 heb geplaatst ben ik van een aantal problemen verlost. Maar na de upgrade is het openingsscherm weer als vanouds.
De Knoppen 1 en 2 zijn toegekend aan Radio en Video. Voorheen had ik deze toegewezen aan
"Gemiste oproepen" en "Route66" maar ik weet niet meer hoe ik dit gedaan heb!!!!
Kan iemand me uitleggen hoe je aan deze toetsen een andere funktie/applicatie kan toewijzen?

Tnx

Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

menu-instellingen-instellingen-toestel-standby modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de calendar-functie start, krijg ik steeds een schermpje met "system error" en daarna ga ik weer automatisch terug naar het hoofdmenu. Voor "tasks" geldt hetzelfde. Het toestel resetten heeft niet gewerkt. Ik gebruik FW12. Heeft iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zijlma
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:35:
Als ik de calendar-functie start, krijg ik steeds een schermpje met "system error" en daarna ga ik weer automatisch terug naar het hoofdmenu. Voor "tasks" geldt hetzelfde. Het toestel resetten heeft niet gewerkt. Ik gebruik FW12. Heeft iemand nog een suggestie?
Bij mij opgelost door terug te keren naar fabrieksinstellingen. Hoe dat moet staat in de startpost, weet de code niet meer uit mijn hoofd...Wel even een back-upje maken van tevoren. Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Die van mij is ondanks zijn leeftijd van nog geen 5 maanden alweer terug naar de winkel :( En dan nog niet eens de oorspronkele winkel waar ik hem gekocht heb (Tell-Me Breda-Noord) maar naar het filiaal in Tilburg aangezien de Bredase vestiging gesloten was per half december :(

Het probleem was dat zowel mijn toets 4 als 5 afgebroken waren. Meer mensen die dit euvel hebben meegemaakt?

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even offtopic, weet iemand welke gps bluetooth muisen allemaal werken met route66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:07:
even offtopic, weet iemand welke gps bluetooth muisen allemaal werken met route66.
In principe elke, ik gebruik zelf de emtac crux2 zoals i bij wayfinder werd aangeboden(99 euro bij belcompany).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over Bluetooth.
Heb afgelopen week de Parrot CK-3100 bluetooth carkit geplaatst en deze werkt perfect echter heb ik nu een probleem dat ik Route66 met de Bluetooth gps muis niet meer kan gebruiken.
SX1 geeft de melding dat het maximaal aantal apparaten zijn aangesloten! Kun je maar 1 apparaat pairen en gebruiken ?

tnx,

Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn er geen telefoons die tegelijk kunnen communiceren met twee bluetooth devices tegelijk. Het is dus óf je Route 66 gps muis, óf je carkit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
De 6260 kan het wel. Werkt iig met de nokia carkit en een wayfinder emtac.

Je moet wel eerst het navigatie programma starten(tomtom of route66) en dan de carkit laten connecten(contact van auto af en er weer op) en dan hoor ik zelfs de aankondigingen netjes over de radio.

Heb het ff getest, werkt met de sx1 ook zo. Zolang de verbinding maar van uit het andere apparaat gaat.
Dus de headset(carkit) moet connecten richting de SX1 terwijl de navigatie de gpsmodule al heeft herkent.

[ Voor 23% gewijzigd door Def_P op 06-02-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gykm
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb nu dus sinds deze week een probleem mbt mijn bereik. :/
Thuis heb ik altijd met mijn provider (kpn) gewoon 3 streepjes bereik gehad, maar plotseling heb ik geen bereik meer..
Er zijn bijna geen plekken meer waar ik bereik heb, in de stad een klein beetje terwijl als ik mijn simkaart in een ander toestel doe heb ik gewoon volledig ontvangst.. :?
Heeft iemand dit probleem al eerder gehad?
Of gaat dit toch een bezoekje aan de reparatiedienst worden? |:(

Alvast bedankt :X

remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Athan schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:51:
Ik heb nu dus sinds deze week een probleem mbt mijn bereik. :/
Thuis heb ik altijd met mijn provider (kpn) gewoon 3 streepjes bereik gehad, maar plotseling heb ik geen bereik meer..
Er zijn bijna geen plekken meer waar ik bereik heb, in de stad een klein beetje terwijl als ik mijn simkaart in een ander toestel doe heb ik gewoon volledig ontvangst.. :?
Heeft iemand dit probleem al eerder gehad?
Of gaat dit toch een bezoekje aan de reparatiedienst worden? |:(
Hoeft natuurlijk niet aan de telefoon te liggen. Al geprobeerd met een andere mobiel en dezelfde provider?

Edit: DOH lezen is een kunst. Hmmm klinkt alsof ie naar de reparatie moet ja. :|

[ Voor 6% gewijzigd door Barca op 07-02-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Het is alweer een tydje geleden dat ik hier heb gepost..Maar heb nu
toch echt een vraag :P

Sinds kort heb ik de russische FW15 op mn sx1, en ik zou graag
weer nederlandse T9 erop hebben ;)

Ik heb de FW zo aangepast dat de map met t9 bestanden nu op de E:
partitie staat. Dus kan ik er zo 'n nieuwe t9 by zetten..

Kan iemand my de 2 bestanden sturen of hier posten??
Het gaat hier dan om t9dutch.dll en dutch.rsc en staan in de map:
Z:\System\T9Ldb\
Je zou me er erg bly mee maken!

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze hier maar hoe krijg ik ze daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze naar mn mail zou willen sturen?

e_z_r_a_s@hotmail.com

_/-\o_ _/-\o_
Alvast super bedank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er is mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

you're the man _/-\o_

bedankt!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvhulten
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb mn sx1 nu een tijdje, allemaal leuk en aardig.
werkt goed enzo.
maar ik heb sinds gisteravond een raar icoontje
deze:

^
|__|__|

alleen het pijltje naar boven recht bover het middelste streepje maar dat wordt hier niet gepikt :P
heeft iemand een idee wat het betekent?
ik kan namelijk geen info vinden in mn handleiding.

[ Voor 16% gewijzigd door nielsvhulten op 09-02-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvhulten
sorry

[ Voor 99% gewijzigd door nielsvhulten op 09-02-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
nielsvhulten schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:50:
Ik heb mn sx1 nu een tijdje, allemaal leuk en aardig.
werkt goed enzo.
deze:

^
|__|__|

alleen het pijltje naar boven recht bover het middelste streepje maar dat wordt hier niet gepikt :P
Je hebt waarschijnlijk een of ander programma op de telefoon geinstalleerd; is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 22:45
nielsvhulten schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:50:
deze:

^
|__|__|

Onverzonden bericht in je outbox? :)

Mzzls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvhulten
JohanF schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:59:
[...]

Onverzonden bericht in je outbox? :)

Mzzls
yes dat was m idd.
dank je m8 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn siemens heeft geen instellingen- screensaver, hoe kan dit.
er is wel een originele screensaver die werkt.
maar ik wil graag een andere installeren.
en weet iemand hoeveel vrij geheugen op de C schijf moet zijn voor het goed werken van route66.
ik heb iets van 2,7 mb vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om precies te zijn 892.297 Bytes vrij op c: voor Route 66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, dan heb ik meer dan genoeg, heb je ook antwoord op mijn andere vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF kijken Menu-Instell.-Instelling.-Toestel-Weergave-Screensaver-Animatie-Eigen animatie- en verder weet je het wel.

Tenminst bij Fw14.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Ik heb trouwens ook een vraagje:

Als ik quickoffice wil installeren dan zegt ie ineens van geheugen raakt vol verwijder paar bestanden. Maar ik installeer hem niet op mijn interne geheugen maar op een geheugenkaart. Daarbovenop heb ik geprobeerd om toch ook ruimte vrij te maken op mijn interne geheugen.. Ik had rond de 2,7mb vrij maar toch kreeg ik zelfde fout..

PS wat las ik nou over die fw15? Is er nog iets nieuws bij zoals een update voor die MP3 speler????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens van Stacker gehoord. (Siemens site)
En van Quickoffice heb ik nog niet gehoord.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 23:13 ]

Verwijderd

Quickoffice moet de allereerste app zyn die je installeert..
Dus je zal eerst alle andere programma's moeten verwyderen voordat
je quickoffice erop kunt zetten ;)

Enne over FW15, het geluid is er sterk op vooruit gegaan!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:51:
Al eens van Stacker gehoord. (Siemens site)

Stacker is een programma wat bestanden comprimeerd, om geheugen te besparen. Werd vroeger ook wel op PC's ( toen de schijven 10 a 20 mb waren )
Je kunt hiermee gemiddeld tussen de 10% a 80% ruimte besparen.

Iedere keer dat je een programma start of sluit, decromprimeerd en comprimeerd stacker de data.

Ik heb het na een paar dagen al van mijn telefoon verwijderd. Probleem is, dat als je een beetje grote bestanden, of programma's start, dat je ontzettend langs moet wachten. Route 66 start normaal in 10 seconden op. met stacker +- 50 a 60 seconden.

Je kunt het allicht proberen, maar mischien is het beter om een grotere mmc te kopen, zonder performance verlies.

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de 2000 milli ampere imitatie accu's? Ik weet dat dit wordt afgeraden ( garantie, enzovoort ), maar gaan ze nu echt 2x langer mee dan de standaard accu?
Zijn er andere problemen bekend?

Ik zie namelijk niet in, dat zo'n accu nu echt slecht is voor je telefoon. het enige dat ik weet, is dat de battery indicator niet meer goed wordt weergegeven.
Ze kosten ook nog de helft minder, dan de originele Siemens accu's.

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:59:
Enne over FW15, het geluid is er sterk op vooruit gegaan!
Qua wat??? Helderheid? Volume? Kwaliteit? (lijkt me stug omdat het altijd al superkwaliteit is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heb voor mij de toestelcode van de siemens sx1 als tie al geblokkeerd is begin met *#0003*xxxxxxxx# wie ken mijn helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua wat??? Helderheid? Volume? Kwaliteit? (lijkt me stug omdat het altijd al superkwaliteit is :P)
ja in volume! echt een stuk vooruit gegaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:46
Euh oke...

Ik wordt echt moe van deze telefoon. Heb al wel eens eerder een systeem crash gehad om niks maar dit slaat alles. Zit ik rustig te smse krijg ik opeens een systeemfout en nu doet de hele telefoon dus niets meer kan niet meer opstarten of aanzetten dan gaat hij namelijk meteen weer uit. Hoe fix ik dit ?

:r op de SX1

/edit

Wou even fw12 erop zetten heb namelijk nog 10, misschien dat het daar aan lag. Moet ik eerst die @@)!#$ batterij opladen wat dus niet lukt omdat er een systeemfout is. Waardeloos 8)7

/edit

Laat maar format heeft het opgelost.... *zucht |:(

[ Voor 29% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-02-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 10:32
Ik heb de BRD firmware v13 dus Uk-Fr-De en wens nl te hebben maar dit is de BENE versie die ik dan moet hebben. Kan ik deze erop zetten? Ik heb gekeken in de lijst van tips en trucs op deze post en heb gelezen dat voor internantionale het niet zal gaan maar hoe zie ik dat en is er iets op te vinden zodat ik wel NL kan hebben? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je een gehackte FW downloaden en erop zetten...

maar dat mag hier verder niet besproken worden gloof k..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-05-2010
Hallo allemaal.

Sinds kort gebruik ik een SX1. 't Is een pracht toestel, waarmee ik ook mijn mail zou willen afhandelen. Dat blijkt niet te lukken. Ik heb de juiste instellingen (van KPN waar ik een abonnement heb) om te kunnen mailen in het toestel zitten en ook hier nog eens vandaan gehaald. 'k Heb de gegevens van mijn mailbox netjes ingegeven,maar krijg consequent de melding "Algemeen: systeemfout! Probeer het opnieuw."
Om het probleem evt. op te lossen heb ik het toestel gereset (natuurlijk na een backup gemaakt te hebben) en het opnieuw geprobeerd, met hetzelfde effect.

Heeft hier iemand dit probleem ook gehad ? Hoe heb je evt. opgelost ? Is het misschien een fout in het toestel ?

Harmen

Harmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb juist het zelfde, ook altijd systeemfout maar nee nog ni kunnen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv
Van Siemens support kreeg ik inmiddels deze mailing:

"U kunt uw e-mail account gegevens ook handmatig invoeren in uw SX1. Dit doet"u onder de volgende optie: berichten > mailbox [opties] > instellingen > e-mail [opties] > mailbox.

Blijft u de melding SYSTEEM FOUT houden, dan is er een software probleem opgetreden in de telefoon zelf. In dat geval kunt u de telefoon het beste insturen ter reparatie. Neemt u hiervoor dan contact op met de aankoopwinkel, of met onze telefonische klantenservice op 0900 - 3333100
(€1,00 per gesprek).

Er op vertrouwende u hiermee naar wens te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Siemens Klantenservice"

Klinkt niet hoopvol ...

Harmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firmware 14 er al op en daarna een format gedaan?
lost bijna alle problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik heb ook FW14 en IMAP mail via T-Mobile GPRS, je moet eerst een accesspoint aanmaken en daarna je emailinstellingen. Het was even kloten, dus je moet wat dingetjes proberen.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 01:32:
firmware 14 er al op en daarna een format gedaan?
lost bijna alle problemen op.
Ja gedaan en nee, lost helaas het probleem niet op.

Harmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv
Mighty schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:21:
Je moet eerst een accesspoint aanmaken en daarna je emailinstellingen. Het was even kloten, dus je moet wat dingetjes proberen.
Een toegangspunt heb ik al en ik maakte er zelf ook een ... het gepruts hielp me helaas nog niet verder.

Harmen

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste