Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:53:
kijk eens aan, na 17 dagen toch nog bericht van Siemens:
Geachte heer xxxxxxxxxx,
U kunt uw toestel het beste opsturen ter reparatie, zodat er verbeterde
software in geplaatst kan worden.
Wij adviseren u om contact op te nemen met onze klantenservice
(0900-3333100 (1 euro per gesprek; bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur)
om hier verdere afspraken over te maken.
en ik heb al FW 14, zoals ik ze had vermeld, dus wat schiet ik daar mee op! maw, toestel is buggy, leer er maar mee leven. exit siemens
Nou misschien komt er bij de diagnose het echte probleem naar voren. Een rot mainboard, of slecht werkend MMI board bijvoorbeeld.
MMI board problemen kun je herkennen aan oa:
-Keyboard problemen (kan ook aan vuil tussen toetsen liggen)
-Camera problemen
-Bluetooth problemen (maar dat kan ook aan mainboard liggen)
-Applicatie/menu problemen (vastlopers, reboots, rare gedragingen)
-Display problemen (behalve als het display een defecte lijn oid heeft)
-Sommige radio problemen (maar de radio chip zit op mainboard)
-Sommige MP3 problemen (de versterker/da converter zit op mainboard)
-Laad problemen/Accu snel leeg (kan ook de power-amplifier zijn op het mainboard)
Mainboard problemen herken je oa aan:
-Geluidsproblemen als in bv mono geluid op de headset. Speaker raakt ook nog wel eens defect.
-Overige geluidsproblemen, daar de DA/AD converters en versterkers op het mainboard zitten.
-Zend/Ontvangstproblemen
-Simkaart problemen
-Klok problemen (maar ook SIM en MMI kan daarvoor verantwoordelijk zijn)
Zet duidelijk je klachten op een briefje er bij, en zorg dat het OOK op de bon vermeld staat. Soms wordt het niet goed over getikt, en dan is jouw briefje echt een redding voor de reparateur.
Overigens wil ik vanaf hier nog even zwaaien naar m'n collega's

die ineens door hadden dat ik hier zat te posten :W . Gesnapt! Gelukkig konden we er allemaal om lachen.
Laatst kreeg ik trouwens een mailtje van iemand met weer eens zo'n speciaal verzoek voor z'n SX1. Daar doe ik niet aan. Je kunt me niet genoeg betalen om het eventuele gederfde inkomen te kunnen compenseren. Ik ga geen ontslag en een blacklisting bij toekomstige werkgevers riskeren. Als je een probleem of klacht hebt over Teleplan, dan neem je dat met hun op. En als je andere covers op je telefoon wilt, dan regel je dat met Teleplan of Siemens. Maar niet met mij direct.