Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

GG85

.......

Ff offtopic, welke opleiding heb je trouwens nodig om bij jullie te komen werken? Zou MBO-Elektronica niveau 4 voldoende zijn?

Ik krijg trouwens morgen mijn SX1 binnen, eens kijken of het wat is :)

[ Voor 23% gewijzigd door GG85 op 11-01-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk dat je prima kan solliciteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag een sx1 gekocht met route 66... zeer tevreden alleen heb ik'één probleem! Als ik de tijd instel verandert hij hem goed. op het moment dat ik de telefoon dan uit en weer aan doe, is de gehele tijd weer gereset. Een echte reset is het ook niet omdat hij dan min of meer zijn eigen tijd aanhoudt (hij loopt dus wel verder, maar hij slaat mijn gekozen tijd niet op!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:55:
ik heb vandaag een sx1 gekocht met route 66... zeer tevreden alleen heb ik'één probleem! Als ik de tijd instel verandert hij hem goed. op het moment dat ik de telefoon dan uit en weer aan doe, is de gehele tijd weer gereset. Een echte reset is het ook niet omdat hij dan min of meer zijn eigen tijd aanhoudt (hij loopt dus wel verder, maar hij slaat mijn gekozen tijd niet op!!).
Probeer er eens een andere SIM in te doen... de SX1 dan aan te zetten en de tijd in te stellen... dan nogmaals even aan en uit en dan weer je eigen SIM. Dit helpt bij het probleem als je SX1 klok voor of achter loopt dus wellicht ook hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geweldig.... waar het op slaat weet niemand maar inderdaad.. het werkt... je bent een soort van held :)

ahnee,..... doe ik de telefoon uit.aan loopt ie weer een uur voor... wat is er tocgh met dat ding

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Update jij nou maar naar versie 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds kort ook een SX1 en hij bevalt prima. Netjes de update naar fw14 erop gezet, geen centje pijn als je de startpost hier maar gelezen hebt :*)

Het enige probleem dat ik met mijn SX1 heb is dat ik geen spraaklabels aan mijn contacten toe kan voegen. Op het moment dat ik dat probeer krijg ik de melding: "Spraaklabel kan niet worden opgeslagen. Max aantal spraaklabels bereikt" Daarna krijg ik de optie om een spraaklabel te verwijderen. Kies ik hier voor ja, dan kom ik in de spraaklabels terecht (als ik de titel boven in het scherm mag geloven), maar daar staan geen gegevens in, dus valt er ook niets te verwijderen. Je begrijpt dus dat ik zo in een cirkeltje blijf gaan.

Heeft iemand een idee wat hier aan te doen is :? De upgrade van fw12 naar fw14 heeft niet geholpen. Ik heb de telefoonnummers van mijn SIM naar mijn contacten gekopieerd, maar ook met contacten die ik zelf direct aanmaak kan ik geen spraaklabels toevoegen.

Groet,

Maestrodude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Staat je geheugen vol?

Harde reset al geprobeerd ( * # en AAN). Let op dat je je gegevens backupped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles geinstalleerd om mijn MMC van 256 MB en daar heb ik nog bijna 100 MB op vrij.

Dan ga ik nu eerst maar eens een backup maken van alles :Z en daarna formatteren. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Was gewoon ff nieuwsgierig of er meer mensen zijn die dit probleem kennen.

--Update--
backup gemaakt, geformatteerd, backup terug gezet en voila: ik kan spraaklabels toevoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:10

tijmeng

Panasonic 7J

ff een vraag aan de Teleplan medewerker.

Mn SX1 is al een keer kapot terug gekomen van Siemens en is nu ook al weer 2maanden weg. Bij siemens zei men destijds toen ik m weer opstuurde dat ik na 2 foutive reparaties een nieuwe zou krijgen. Hoe zit dat bij Teleplan. Van de 7 maanden dat ik deze telefoon heb heeft ie 3 maanden in reparatie gelegen. Als ie nu weer kapot terug komt heb ik dan recht op een nieuwe.

Nog een vraag waar Siemens / Teleplan / Orange geen antwoord op willen geven of mij door verwijzen. Ik heb 2 maanden abbo betaald, kan ik dat terugkrijgen op een of andere manier. Of bestaat er een schadevergoeding als je SX1 zo lang weg is??

Oja ik zou mn telefoon deze week terugkrijgen... khoop het maar.

wat zijn mn rechten in het geval van garantie, kan een bedrijf net zolang blijven "repareren" als ze willen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Zo, ik heb de mijne ook binnen!!! Tot nu toe alles super alleen, hoe sluit je een andere koptelefoon aan? of moet je dat weer een speciaal verloopje hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

tijmeng schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:42:
ff een vraag aan de Teleplan medewerker.

Mn SX1 is al een keer kapot terug gekomen van Siemens en is nu ook al weer 2maanden weg. Bij siemens zei men destijds toen ik m weer opstuurde dat ik na 2 foutive reparaties een nieuwe zou krijgen. Hoe zit dat bij Teleplan. Van de 7 maanden dat ik deze telefoon heb heeft ie 3 maanden in reparatie gelegen. Als ie nu weer kapot terug komt heb ik dan recht op een nieuwe.
Ik heb geen idee over voorwaardes etc, ik repareer ze gewoon. Wat je wel vaak ziet is dat als een toestel onbetrouwbaar is, dat de print geswapped wordt. Maar ik heb daar weinig SX1's voor zien weggaan nog.
Nog een vraag waar Siemens / Teleplan / Orange geen antwoord op willen geven of mij door verwijzen. Ik heb 2 maanden abbo betaald, kan ik dat terugkrijgen op een of andere manier. Of bestaat er een schadevergoeding als je SX1 zo lang weg is??
Dat is tussen jou en je verkoper van je abonnement. Teleplan repareert enkel, en als dat langer uitpakt is het jammer maar helaas (vermoed ik).
Oja ik zou mn telefoon deze week terugkrijgen... khoop het maar.

wat zijn mn rechten in het geval van garantie, kan een bedrijf net zolang blijven "repareren" als ze willen??
Ja en nee. In principe hoeven ze je natuurlijk nooit een nieuw toestel zomaar te geven. Wat je wel ziet is dat op een gegeven moment een print als 'onbetrouwbaar' wordt bestempelt en dat dan het board vervangen wordt omdat het economisch niet verantwoord is dat board te blijven repareren (zodra er een keer de processor oid vervangen is houd het heel snel op). Maar goed, een vervangend board kan net zo goed stuk gaan. Lullig maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

thx... dan ga ik ff langs de bel company en orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al eens via de Siemens site (waar je je naam, adres, tel.nr etc. moet invullen) een E-mail voor support gestuurd en daadwerkelijk antwoord gekregen? Na 2 pogingen niks van ze gehoord,

@Sebastius, krijgen jullie wel eens de klacht dat het batterij klepje los zit, de mijne schuift bijna 2mm heen en weer, geeft een beetje een onzeker gevoel, want je denkt steeds dat ie uit je hand glipt. (Maar om een daar nou voor op te sturen, met een abo van 25 euro/maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:08:

@Sebastius, krijgen jullie wel eens de klacht dat het batterij klepje los zit, de mijne schuift bijna 2mm heen en weer, geeft een beetje een onzeker gevoel, want je denkt steeds dat ie uit je hand glipt. (Maar om een daar nou voor op te sturen, met een abo van 25 euro/maand)
Je bent de eerste met zoiets. Ik heb het net met een willekeurig toestel getest, die beweegt iets van 0,5 ~ 1mm. Ik zou het gewoon nog even aankijken.

En met zo'n duur abo, waarom krijg je geen leen-toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebastius

Vandaag belde mijn moeder om te vragen waarom ik haar had gebeld, maar, ik heb haar niet eens gebeld, en mijn sx1 was de hele tijd op mijn bureau, en ze zweerde het dat mijn naam daar stond... 8)7 :? Weet jij hier meer over??? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:27:
Sebastius
Vandaag belde mijn moeder om te vragen waarom ik haar had gebeld, maar, ik heb haar niet eens gebeld, en mijn sx1 was de hele tijd op mijn bureau, en ze zweerde het dat mijn naam daar stond... 8)7 :? Weet jij hier meer over??? :X
Tsja de telefoon belt toch echt niet uit zichzelf. Wat kan hier nog meer over worden gezegd? Je moeder ziet spoken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:37:
[...]

Tsja de telefoon belt toch echt niet uit zichzelf. Wat kan hier nog meer over worden gezegd? Je moeder ziet spoken. 8)7
zeker niet, want ik heb elke keer als ik tegen de speaker houd, mijn sx1, dat geluid die je elke keer krijgt als je iemand belt. Zo een raar toontje :P, dat heb ik elke keer als ik dichtbij een speaker houd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Sebastius

Ik heb dat ook wel es gehad. Ik belde iemand terug omdat ze gebeld had, maar zij wilde mij juist terugbellen omdat ik gebeld had :?

Het was in ieder geval mooi toeval en we konden gezellig samen naar huis lopen. Maar we zijn er nog steeds niet uit waarom we beiden niet gebeld hadden, terwijl de ander het wel beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes , heb m,n SX1 ook weer terug(4 dec weggebracht) dus netjes _/-\o_

Toestel zag er net zo uit als dat ik hem weg bracht dus geen extra krasjes :*)

Ik heb nu fw 13 (ik wist niet dat die bestond :? )

Nu maar eens tobben over de route 66 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:48:
zeker niet, want ik heb elke keer als ik tegen de speaker houd, mijn sx1, dat geluid die je elke keer krijgt als je iemand belt. Zo een raar toontje :P, dat heb ik elke keer als ik dichtbij een speaker houd 8)7
Dat heeft er niks mee te maken en is normaal. Je GSM zend straling uit en daar zijn speakers gevoelig voor. Helemaal als hij af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:15:
Yes , heb m,n SX1 ook weer terug(4 dec weggebracht) dus netjes _/-\o_

Toestel zag er net zo uit als dat ik hem weg bracht dus geen extra krasjes :*)

Ik heb nu fw 13 (ik wist niet dat die bestond :? )

Nu maar eens tobben over de route 66 :P
13? Weet je het zeker? Heb je hem soms via een speciale provider (bv Tmobile) software?

* sebastius zit hier alles met 14 te flashen en snapt er geen reet van. Ik zit al sinds half december op de sx1, en ik heb hier alleen maar 14 zitten pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:48:
[...]

13? Weet je het zeker? Heb je hem soms via een speciale provider (bv Tmobile) software?

* sebastius zit hier alles met 14 te flashen en snapt er geen reet van. Ik zit al sinds half december op de sx1, en ik heb hier alleen maar 14 zitten pompen.
Als ik *#06# doe dan druk ik op info en dan staat er SVN: 13 :?

Oh en ik heb gewoon KPN

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:59:
[...]

Dat heeft er niks mee te maken en is normaal. Je GSM zend straling uit en daar zijn speakers gevoelig voor. Helemaal als hij af gaat.
dus hij zend de HELE tijd? ik heb dat niet met andere telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:17:
[...]

Als ik *#06# doe dan druk ik op info en dan staat er SVN: 13 :?

Oh en ik heb gewoon KPN
Oh nou ja ach. Dan zou ik hem effe van 14 voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:06:
Update jij nou maar naar versie 14.
gedaan, maar helaas geen verbetering... nog steeds verspringt de tijd 1 uur naar voren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 08:28:
[...]

gedaan, maar helaas geen verbetering... nog steeds verspringt de tijd 1 uur naar voren...
Dit probleem heb ik een tijd geleden ook gehad. Ik had nog een oude SIM liggen. Deze heb ik erin gedaan en de tijd goed gezet. Toen ik de nieuwe kaart er weer in deed, deed de klok het weer goed.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Meerdere SX1 FAQ tips:

Firmware Update

Updaten naar versie 14 is altijd wenselijk. De speaker mag weer iets harder en nog wel meer kleine probleempjes worden aangepakt.

Voorbereiding op een Update

• Maak eerst een volledige backup van je SX1
• Zorg dat je een volledig opgeladen batterij hebt
• Zorg dat je PC goed stabiel is

Uitvoeren van de update

• Zet het toestel uit, verwijder de sim
• Plaats de accu terug, en de accu klep
• Druk de joystick in en zet het toestel aan. Het vraagt nu om een SW update
• Voer de instructies uit van het programma

Troubleshooting bij mislukte updates en (over het algemeen) niet startende toestellen

• Doe een firmware reset ( * # en de AAN toets). Vaak start het toestel dan weer
• Doe een firmware update (Joystick en de AAN toets). Dit is de meest uitgevoerde reparatie procedure bij Teleplan, dus dat kun je ook zelf proberen.

Tips voor inzenden reparaties

• Zorg dat je eerst zelf het toestel naar minimaal versie 14 hebt ge-update
• Verwijder je toestelcode, of zorg dat die vermeld wordt op de bon.
• Zorg voor een volledige, duidelijke omschrijving van je probleem, en hoe je het op kunt wekken. Gebeurt het direct, duurt het wat langer, of alleen als je onder de douche staat. Hoe vaak gebeurt het. Vermeld eventueel ook wat je gedaan hebt (bijv mislukte firmware update) als dat van toepassing is. Zet het desnoods op een bijgevoegde brief.
• Noteer voor jezelf de cosmetische toestand van het toestel (maak desnoods een goede foto), dit voorkomt gemekker achteraf.
• Houd er rekening mee dat een telefoon gemiddeld 1 week onderweg is van de winkel naar ons, daarna best even een tijdje in het reparatieproces zit, en daarna weer even er over doet om terug gezonden te worden. Zorg dus voor een leen-toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:16:
[...]

Dit probleem heb ik een tijd geleden ook gehad. Ik had nog een oude SIM liggen. Deze heb ik erin gedaan en de tijd goed gezet. Toen ik de nieuwe kaart er weer in deed, deed de klok het weer goed.
ik heb dat inderdaad ook gedaan maar toch verspringt hij nog. ik heb een oude simkaart in deze telefoon zitten. zou het daarmee te maken kunnen hebben dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten201. heb je "automatisch tijd aanpassen" wel uitgeschakeld? Anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Zo ik heb de mijne ook binnen!!! Tot nu toe alles super alleen, hoe sluit je een andere koptelefoon aan? of moet je dat weer een speciaal verloopje hebben?[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb mijn sx1 ook onlangs terug gekregen. En een dag later had hij het zelfde probleem weer.
Als ik ging bellen, heel raar krakend geluid en toen ging t scherm uit en deed de telefoon niets meer. Zelfde als voor t opsturen, alleen toen ging i ook helemaal niet meer aan.
Ik had ook mijn accu mee gestuurd omdat ze in de winkel dachten dat het misschien daaraan lag. Hierop zit een sticker waarop staat software fout. Houdt dit in dat er niets aan de hardware zelf is gedaan?
Er zat altijd best wat stof onder mijn schermpje, dit is nu een heel deel weg. Maar nu zit er rechts onder in t schermpje een lichtvlek achtig iets. Het lijkt net alsof er iets van vloeistof tussen zit sinds hij terug is van reparatie.
Na die ene keer heeft de klacht zich niet meer voor gedaan, maar voor dat hij weg ging deed hij het ook wel eens een halve maand goed.Dus nu is het weer afwachten.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
GG85 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:11:
Zo ik heb de mijne ook binnen!!! Tot nu toe alles super alleen, hoe sluit je een andere koptelefoon aan? of moet je dat weer een speciaal verloopje hebben?[
Zoals je aan de headset kan zien, is er een speciaal plugje noodzakelijk. Of hier verloopjes voor zijn... geen idee. Je kan dus in principe geen andere koptelefoon aansluiten, tenzij er inderdaad verloopjes voor zijn (ik acht de kans 0) of het kan via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:49:
Maarten201. heb je "automatisch tijd aanpassen" wel uitgeschakeld? Anders werkt het niet.
ja die staat uitgeschakeld... instellingen als : gebelde nummers etc onthoudt hij ook niet...

verder: weet iemand of je het basisscherm ook als agenda kan gebruiken. dus dat het scherm weergeeft of je afspraken hebt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier http://www.mobiltec24.de/indexs.php verkopen ze verloopstukjes voor de SX1 om 'm op je stereo aan te sluiten of er een andere koptelefoon aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Thx!
Is het trouwens normaal dat het kopieren van 100mb via de datakabel echt uren duurt?
Hij is nu een uur bezig en geeft aan: 3 uur 48 minuten resterend!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 13:54

PK

• Supermooi dat grote scherm, maar het nadeel van ieder groot scherm is dat er sneller krassen op komen. De oplossing hiervoor is verwisselbare covers, maar helaas zijn deze niet beschikbaar.
Losse covers zijn wel te koop, kijk maar op www.ebay.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Sebastius

datzelfde heb ik dus ook gehad. Mn joystcik drukte zichzelf de hele tijd in zeg maar. Hierdoor opende die menu --> contacten en de eerste de beste begon die te bellen... eerst was het incidenteel, daarna steeds vaker totdat de telefoon gewoon niet meer reageerde omdat ie 1000en pulsen binnen kreeg... hijs daarvoor naar siemens geweest en deze hebben er nieuwe joystick opgezet.. toen ik m terug kreeg deed ie het de eerste keer goed maar na ene dag begon het onheil weer. nu is ie al 2 maandjes bij teleplan.. hoop dat ze niet zo knullig zijn en er alleen maar een nieuwe joystick opzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijmeng schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:24:
[...]

datzelfde heb ik dus ook gehad. Mn joystcik drukte zichzelf de hele tijd in zeg maar. Hierdoor opende die menu --> contacten en de eerste de beste begon die te bellen... eerst was het incidenteel, daarna steeds vaker totdat de telefoon gewoon niet meer reageerde omdat ie 1000en pulsen binnen kreeg... hijs daarvoor naar siemens geweest en deze hebben er nieuwe joystick opgezet.. toen ik m terug kreeg deed ie het de eerste keer goed maar na ene dag begon het onheil weer. nu is ie al 2 maandjes bij teleplan.. hoop dat ze niet zo knullig zijn en er alleen maar een nieuwe joystick opzetten..
Wtf, vandaag na schooltijd deed ik mijn toestel aan, het opstarten duurde erg lang, en daarna kon ik mijn pincode intoetsen, na het intoetsen kwam er een scherm met het instellen van datum en tijd. Zie ik opeens de standaard achtergrond, ga ik naar contacten is die leeg, ga ik naar het menu, al mijn programmatjes zitten niet in mapjes :/ . wtf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG85 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:17:
Thx!
Is het trouwens normaal dat het kopieren van 100mb via de datakabel echt uren duurt?
Hij is nu een uur bezig en geeft aan: 3 uur 48 minuten resterend!?
nee dat is niet normaal... stuur je het naar je telefoon? die kan het misschien niet zo snel aan... maar weet jij hoe je de agenda als achtergrond kunt doen? dus 1 regel met de eerstvolgende afspraken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Nope, ik heb de hele agenda nog niet gebruikt eigenlijk.
Hij is nu al vanaf 11 uur bezig om +- 120mb via de datakabel op m'n foon te zetten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow dat is echt veeel te lang!! je zou eens een cardreader voor je pc moeten kopen en dan het kaartje daarin doen.. dat gaat echt heel erg veel sneller..

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ja ok, maar duurt het bij iedereen zo lang? Hij is nu al 10 uur bezig!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 19:32

Wallie

Herr

GG85 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:56:
Via de seriele poort? Dan zou het (aangezien een seriele poort max 11 kb/sec trekt) al minimaal 3,1 uur duren als je het narekent.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
GG85 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:56:
Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd!? :? Hij doet bij mij ongeveer één minuut over 3 MB... ik heb geen card reader.

Ik heb nog nooit problemen gehad hiermee. Ja het is niet supersnel, maar het gaat altijd wel zonder problemen. Misschien dat je heel veel kleine bestandjes hebt? Dat gaat over het algemeen trager. Ik had laatst nog Route66 op mijn mobieltje... iets van 120 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kga vanavond ook maris ff kijke voor zo'n tel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt super fijn ding inderdaad... weet iemadn al of je de agenda als achtergrond kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:15:
echt super fijn ding inderdaad... weet iemadn al of je de agenda als achtergrond kan doen?
Standaard kan dat niet. Maar er is volgens mij wel een programma'tje voor. Ik zal even voor je gaan kijken.

Heb het gevonden, Active Today kun je daarvoor goed gebruiken.
Zie deze site: http://www.cibenix.com/co...etoday/nokia60/index.html

[ Voor 21% gewijzigd door wout-hugo op 14-01-2005 18:17 ]

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wout-hugo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:41:
[...]

Standaard kan dat niet. Maar er is volgens mij wel een programma'tje voor. Ik zal even voor je gaan kijken.

Heb het gevonden, Active Today kun je daarvoor goed gebruiken.
Zie deze site: http://www.cibenix.com/co...etoday/nokia60/index.html
kijk eens aan!! perfect! snap pas half hoe mijn telefoon werkt maar ik zal het eens proberen!! dankje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

blabla bla u krijgt deze week uw telefoon.... teleplan helpdesk... hij werd nu gemaakt want ik had de eerste prioriteit.. Ik word doodmoe van die luie hufters daar.. Is het zo gek dat ik pissig ben na 2 maanden??

sorry hoor maar kheb het helemaal gehad.... Maandag kom ik even langs en dan neem ik desnoods een nieuwe mee. Ik blijf net zolang zolang bij die balie staan totdat ik zie dat iemand een schroevendraaiertje of iets dergelijks in mn SX1 steekt... Kheb het er nu wel voor over om 6 uur bij een balie te staan ipv 2 maanden helemaal geen mobiel.

oja en geef me dan meteen maar ff wat gadgets mee ter compensatie van 33,48 euro bel kosten en 2 maanden nutteloos abbo!!!... GPSreciever lijkt me fijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word een beetje bang door deze topic.... iedereen heeft dikke problemen.. of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Uhm, die van mij doet het nu weer, voor zolang t duurt.
En ik ga echt niemand ooit meer een siemens aanraden, had voorheen allemaal siemensen, maar dit was de laatste. Wel jammer want ik vin het nog steeds de mooiste toestellen, maar het echt kunnen vertrouwen op een product en een goede service is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

tijmeng schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:15:
blabla bla u krijgt deze week uw telefoon.... teleplan helpdesk... hij werd nu gemaakt want ik had de eerste prioriteit.. Ik word doodmoe van die luie hufters daar.. Is het zo gek dat ik pissig ben na 2 maanden??

sorry hoor maar kheb het helemaal gehad.... Maandag kom ik even langs en dan neem ik desnoods een nieuwe mee. Ik blijf net zolang zolang bij die balie staan totdat ik zie dat iemand een schroevendraaiertje of iets dergelijks in mn SX1 steekt... Kheb het er nu wel voor over om 6 uur bij een balie te staan ipv 2 maanden helemaal geen mobiel.

oja en geef me dan meteen maar ff wat gadgets mee ter compensatie van 33,48 euro bel kosten en 2 maanden nutteloos abbo!!!... GPSreciever lijkt me fijn!!!
Sorry maar ik heb echt geen SX1 ouder dan aanmelddatum 27-12-04 in m'n handen gehad afgelopen twee weken. En ik heb alles weggewerkt wat er bij de SX1 tafel/stapel lag. Ik snap ook niet dat een toestel 2 maanden er kan zijn want de SX1 doorlooptijd is minder dan 7 dagen momenteel (puur reparatie, your milage may vary, er kunnen geen rechten aan deze uitspraken ontleend worden). Dus misschien is ie inderdaad zoek geraakt of heeft het ding lang gewacht op onderdelen, iets wat ik onwaarschijnlijk acht.

En nee, mij tref je niet aan bij de Balie. Overigens helpt het stukken om daar wel netjes beleefd te blijven ipv te gaan schreeuwen (net zoals bij elk bedrijf). Overigens, als je mij je bonnummer (dat 0X ofzoiets) en imei mailt, kan ik dinsdagavond voor je kijken wat er nu echt aan de hand is. Wederom kun je hier geen rechten aan ontlenen, je mag het zelfs niet tegen de telefoondesk noemen. Ik ga je ook geen speciale behandeling geven, ik wil enkel wel even voor je kijken mits ik er de mogelijkheid voor heb en de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

ok thx.. ik post maandag ff die 0x code.. want die heb ik zo niet bij de hand.... Hij is kwijt geweest heeft de helpdesk me verteld.... Ik heb vorige week pas een 0x code gekregen omdat ze m toen hadden gevonden. vandaar dat het logisch is dat de aanmeldingen niet van voor 27-12 zijn... Ik post maandag als ik weer thuis ben die code wel en mn ontvangstbewijs van 15-11-04...

bedankt voor je begrip btw.. je hebt gelijk dat ik netjes moet blijven en niet moet gaan schreeuwen.. dat ben ik ook altijd wel maar nu was de maat ff voor me vol... totaal niet bereikbaar is in sommige situaties niet echt handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je beeldscherm helemaal uit kan gaan? ik heb nu namelijk die screensaver en zou graag willen dat het beeld helemaal uit is omdat hjet nu toch wel veel batterij verbruikt. er staat ergens 200 uur standby... daar kom ik nooit aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 17:44

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:11:
ik word een beetje bang door deze topic.... iedereen heeft dikke problemen.. of valt het mee?
Je ziet hier voornamelijk de slechte verhalen, maar ik heb er dus geen problemen mee. *)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
LOL, ja, mensen komen juist hier naar toe als ze problemen hebben. Dat is de bedoeling van deze topics, naast het informeren over specificaties en hoe bepaalde functies werken. Je wil toch geen topic zien waar je alleen maar reacties hebt in de trend van "mijn SX1 werkt perfect" "oooh die van mij ook" "jaa die van mij ook" hahaha. Dus laat je niet van de wijs brengen, het is een super telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

tis een toptelefoon van wat ie allemaal kan maar sommige mensen hebbe gewoon ff pech... Ik zou de SX1 zo weer kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi :)! hoe kan ik de batterijtijd verlengen?? elke dag opladen vind ik echt geschift!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Bluetooth uitzetten en minder vaak nutteloze troep doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er bestaat al een versie 15!! voorlopig echter enkel in het rusis en blijkbaar ook SX1_International-uk-de-it_15_0001_update
weet iemand wanneer deze zal uitkomen voor de benelux?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
tijmeng schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:36:
tis een toptelefoon van wat ie allemaal kan maar sommige mensen hebbe gewoon ff pech... Ik zou de SX1 zo weer kopen!
Same here. En als er geen waardige opvolger komt ben ik daartoe bij wijze van spreken nog toe genoodzaakt ook. :( Er is immers nog steeds geen Symbian + Radio + MP3 alternatief met ook nog eens geluid net zo loepzuiver als dat van de SX1.
sebastius schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:32:
Bluetooth uitzetten en minder vaak nutteloze troep doen.
Zorg dat de enige actieve applicatie die je draait de "Toestel" is als je verder niks met de telefoon doet. :P
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:38:
er bestaat al een versie 15!! voorlopig echter enkel in het rusis
sebiasius? :? ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Barca op 16-01-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoelang blijft jullie foontje zo standby? had bluetooth idd constant aanstaan.. zal wel wat energie kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:38:
er bestaat al een versie 15!! voorlopig echter enkel in het rusis en blijkbaar ook SX1_International-uk-de-it_15_0001_update
yep bestaat wel, maar niet voor nl :), siemens bracht voor paar talen 15 uit en voor de andere 14. Er is geen verschil tussen die 2 als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Op andere fora kom ik tegen dat t geluid weer iets omhoog is gegaan. En er een aantal dingen verbeterd zijn:

- volume increased
- ebuilt_In filter is used instead of eringing
- mp3 player bugs fixed
- changes in java midlet installation procedure
- browser fixes (crash when remove mms ap)
- stability of MMC improved (frequency decreased from 16mhz to 12mhz)
- CTS hardware support enabled
- fixed stability issues during download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Def_P schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:50:
Op andere fora kom ik tegen dat t geluid weer iets omhoog is gegaan. En er een aantal dingen verbeterd zijn:

- volume increased
- ebuilt_In filter is used instead of eringing
- mp3 player bugs fixed
- changes in java midlet installation procedure
- browser fixes (crash when remove mms ap)
- stability of MMC improved (frequency decreased from 16mhz to 12mhz)
- CTS hardware support enabled
- fixed stability issues during download
ja bij fw 14..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ook wij hebben nog niet de Benelux versie 15. Enkel Russisch. En al had ik hem mocht ik hem niet zomaar verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:15:
[...]

Ook wij hebben nog niet de Benelux versie 15. Enkel Russisch. En al had ik hem mocht ik hem niet zomaar verspreiden.
Die heb ik hier allang, een paar weken, met de service swup, en ook een "bewerkte", (wordt veel in duitsland gebruikt want Versie is It-Ru-De dacht ik) maar durf het niet aan, hoor over bluetooth mac-adressen die spoorloos verdwijnen en niet meer werkende infrarood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:10:
hoelang blijft jullie foontje zo standby? had bluetooth idd constant aanstaan.. zal wel wat energie kosten
Ik heb BT en gprs uitstaan (scheelt een dag) en dan blijft ie zo'n 3 - 3,5 dag beschikbaar, en dan sms en bel ik niet echt veel maar ook niet weinig. Gemiddeld dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gprs staat toch altijd uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Weet iemand een gratis memo recorder programma, ik wil namelijk stukjes van lessen etc. op gaan nemen.
Want standaard zit er volgens mij niks op wat alleen geluid op kan nemen.
Wel stoer dat je als je wilt gewoon Call of Duty, Tombraider en The Elder Scrolls: Shadowkey kan spelen in in mijn ogen super 3d kwaliteit! Alleen een beetje lage framerate soms.
En weet iemand een pogramma waar je zipjes mee kan uitpakken op de SX1? ik had er wel een maar die hield geen directory strukturen aan en kwakte dus alles in 1 map :(
Een map met veel kleine bestanden op de SX1 zetten duurt namelijk gerust een uurtje of 8 terwijl een evengrote zipfile in 3 minuten op de MMC kaart staat.

[ Voor 32% gewijzigd door GG85 op 17-01-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
GG85 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 08:36:
Weet iemand een gratis memo recorder programma, ik wil namelijk stukjes van lessen etc. op gaan nemen.
Want standaard zit er volgens mij niks op wat alleen geluid op kan nemen.
Jazeker wel!
Organizer / Voicememo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Laat maar, het zit dus op de phone zelf :)

[ Voor 61% gewijzigd door GG85 op 17-01-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Nou, na de firmware upgrade stond ie gewoon aan bij mij, terwijl ik um zelf zo had gezet dat ie alleen aan moet als dat nodig is.

Wat me trouwens erg opviel, ook al eerder gezegd, het volume van de gesprekken is hoger. Normaal had ik um bijna voluit staan, nu niet eens op de helft en ik kan het normaal volgen. :o Een verbetering omdat ik soms met wind buiten nauwelijks kon verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

nou ik kan mn SX1 af gaan halen op het postkantoor... ff een gebedje dat ie het weer helemaal doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ik vind het volume maar knap laag, in een drukke ruimte is een gesrpek moeilijk te verstaan en een ringtone is al helemaal niet te horen van enige afstand.
Ook de mp3 speler staat standaard op z'n hoogste of 1 na hoogste standje om wat geluid te produceren.
Ik gebruik trouwens firmware 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las pas geleden dat er een proggie was dat je met je telefoon je computer kan bedienen m.b.v bluetooth. Weet iemand hoe dat proggie heet??? En als ik b.v. een spelletje wil gaan installeren en ik geef mijn mmc kaart op waarop hij geinstalleerd moet worden doet hij het toch nog op mijn interne geheugen. Weet iemand hoe ik dit toch op mijn mmc kaart kan zetten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Ik heb deze telefoon nu een paar weken en ben super tevreden. Er kan ontzettend veel mee en het geluid van radio en mp3 is zeer goed.

Er zijn twee punten die wat minder zijn en waar ik vragen over heb:
De snelheid via USB. Ik heb een 1GB-MMC van Traxdata er in. Als ik het toestel via USB-kabel aan m'n PC aansluit haal ik iets meer dan 1 MB per minuut. Kan dit sneller ?

De joystick, die is erg glad wat niet zo makkelijk is met spelen. Op deze site vond ik een handleiding om een Nokia joystick in te bouwen:
http://www.java45.de/modu...ontent&pa=showpage&pid=68 .
Iemand hier al ervaring mee ?
Via die site kan je die joystick ook bestellen in duitsland, voor 4 euro. Verzendkosten zijn 8 euro. Weet iemand of ik die joystick ook in NL kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:51:
Ik las pas geleden dat er een proggie was dat je met je telefoon je computer kan bedienen m.b.v bluetooth. Weet iemand hoe dat proggie heet??? En als ik b.v. een spelletje wil gaan installeren en ik geef mijn mmc kaart op waarop hij geinstalleerd moet worden doet hij het toch nog op mijn interne geheugen. Weet iemand hoe ik dit toch op mijn mmc kaart kan zetten????
voor ppt presentaties gebruik ik BemusedServer, maar er is ook een programma om je computer te bedienen middels een winamp plugin ganaamd Control Freak.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Zijn er trouwens mensen die een jackplug als audiouitgang hebben gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 18:03

:murb:

@murb.nl

... GG85, in principe zijn er gewoon verloopstekkertjes bestelbaar; http://www.mobiltec24.de/indexs.php.

Ik zou het zelf echter wel interessant vinden als er ook een microfoon ingang zou zijn. Gewoon kijken hoe het werkt om de sx te gebruiken als vervanger van een minidisk recordertje (ok, de ad converter zal wel bagger zijn, maar gewoon als proof of concept toch geinig lijkt mij zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Mwa, moet zelf te maken zijn zo'n verloopje om je headphone op aan te sluiten, daar doelde i eigenlijk op. Ik ga m'n spul toch maar een uit elkaar slopen om te kijken wat ik er van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een verbinding opgebouwd via bluetooth.
Dit gaat automatisch zogauw de sx1 binnen bereik van mijn dongel komt.
Nu kun je daarbij een aantal taken laten starten.
Wanneer er echter toegang tot outlook noodzakelijk is komt er een "irritant" venster in beeld met de volgende strekking: "Er wordt vanuit een programma geprobeerd toegang te verkijgen tot....toegang geven voor ......minuten"
Daar gaat mijn "volautomatische" sync !! Inmiddels op de officesite (http://office.microsoft.c...tance/HA011127891043.aspx) gekeken. Deze geeft te kennen dat hier niets aan te doen is.
Moet ik hiermee vrede heben of weet iemand toch iets te bedenken.

bedankt alvast,
Walter

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op mijn werk en probeer de t9 uit te zetten (moet een aantal nieuwe contacten invoeren), maar heb geen manual bij de hand. Kan iemand even zeggen hoe dat ook alweer gaat. B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het al, sorry voor overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:26:
Ik heb een verbinding opgebouwd via bluetooth.
Dit gaat automatisch zogauw de sx1 binnen bereik van mijn dongel komt.
Nu kun je daarbij een aantal taken laten starten.
Wanneer er echter toegang tot outlook noodzakelijk is komt er een "irritant" venster in beeld met de volgende strekking: "Er wordt vanuit een programma geprobeerd toegang te verkijgen tot....toegang geven voor ......minuten"
Daar gaat mijn "volautomatische" sync !! Inmiddels op de officesite (http://office.microsoft.c...tance/HA011127891043.aspx) gekeken. Deze geeft te kennen dat hier niets aan te doen is.
Moet ik hiermee vrede heben of weet iemand toch iets te bedenken.
Tsja als dat al op de Office site staat lijkt het me duidelijk. Misschien dat het bij toekomstige versies wordt gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Nee, want ze hebben het er net pas expres ingezet, alle Outlook API's zijn tegenwoordig flink beveiligd ivm die speciale virussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens aan, na 17 dagen toch nog bericht van Siemens:
Geachte heer xxxxxxxxxx,

U kunt uw toestel het beste opsturen ter reparatie, zodat er verbeterde
software in geplaatst kan worden.
Wij adviseren u om contact op te nemen met onze klantenservice
(0900-3333100 (1 euro per gesprek; bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur)

om hier verdere afspraken over te maken.

en ik heb al FW 14, zoals ik ze had vermeld, dus wat schiet ik daar mee op! maw, toestel is buggy, leer er maar mee leven. exit siemens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lader piept af en toe en daarom wil ik een nieuwe aanschaffen, na een beetje zoeken op het net kwam ik deze tegen:

http://www.mobiltec24.de/...142271a5085f8814155da7147

Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn duits is ruk, dus als iemand mijn kan vertellen wat eronder staat ben ik erg blij!

Dwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SX1- Akkuladestation, um einen Zweitakku unabhängig vom Gerät aufladen zu können. Besitzt zwar vorn auch einen zweiten Ladeschacht fürs Handy (s. Bild), dessen Benutzung unterliegt aber der Einschränkung, dass das SX1 darin etwas zu kopflastig steht. Wegen der Kippgefahr wird der vordere Ladeschacht hier nicht als Feature beworben und dessen Benutzung nicht empfohlen. Der aktuelle Betriebsmodus wird durch eine LED angezeigt. Zum Netzanschluss wird das Originalladekabel verwendet.
Acculaadstation, om je 2de accu onafhankelijk van het apparaat te laden. Bezit ook een 2de laadschacht voor een telefoon (zie afb.), deze toepassing heeft het gebrek dat de sx1 wat overhelt, waardoor omkiepgevaar ontstaat. Daarom wordt dusdanig gebruik afgeraden. Bedrijfsstatus wordt door een led aangegeven. De netaansluiting geschiedt middels het al bij je sx1 aanwezige laadapparaat. vastspijkeren aan je buro dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé allemaal!

Mijn SX1 heb ik inmiddels ruim een jaar en nog steeds tot VOLLE tevredenheid!
Nu ben ik eens gaan zoeken of na ruim 1 jaar er al nieuwere, betere gsm's meer meer mogelijkheden op de markt gekomen zijn enne....noppes!

De enigste die ik tegengekomen ben is de SonyEricson P910 en die is voor een GSM niet erg gebruiksvriendelijk m.i. Nokia heeft sowieso niet mijn voorkeur.
Iemand enig idee was een goede opvolger van onze SX1 zou kunnen zijn???

Ofwel, is er na ruim één jaar mijn SX1 te gebruiken nog steeds geen betere symbian GSM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@66nicole66: er zijn volgens mij ook niet echt veel symbian telefoons die niet van nokia zijn en ook nog op hetzelfde niveau zitten qua functionaleiten. De enigste telefoon die ik zelf erg netjes vind en die zelf nog bijna kleiner is als een SX1, is de MDA Compact Is alleen een Windows Mobile telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Zie mijn post hier: Barca in "Siemens SX1 - Deel 5" :)

Het ligt er dus maar net aan welke functionaliteiten je wenst om een antwoord op je vraag te kunnen geven, maar in principe: NEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:53:
kijk eens aan, na 17 dagen toch nog bericht van Siemens:
Geachte heer xxxxxxxxxx,

U kunt uw toestel het beste opsturen ter reparatie, zodat er verbeterde
software in geplaatst kan worden.
Wij adviseren u om contact op te nemen met onze klantenservice
(0900-3333100 (1 euro per gesprek; bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur)

om hier verdere afspraken over te maken.

en ik heb al FW 14, zoals ik ze had vermeld, dus wat schiet ik daar mee op! maw, toestel is buggy, leer er maar mee leven. exit siemens
Nou misschien komt er bij de diagnose het echte probleem naar voren. Een rot mainboard, of slecht werkend MMI board bijvoorbeeld.

MMI board problemen kun je herkennen aan oa:
-Keyboard problemen (kan ook aan vuil tussen toetsen liggen)
-Camera problemen
-Bluetooth problemen (maar dat kan ook aan mainboard liggen)
-Applicatie/menu problemen (vastlopers, reboots, rare gedragingen)
-Display problemen (behalve als het display een defecte lijn oid heeft)
-Sommige radio problemen (maar de radio chip zit op mainboard)
-Sommige MP3 problemen (de versterker/da converter zit op mainboard)
-Laad problemen/Accu snel leeg (kan ook de power-amplifier zijn op het mainboard)

Mainboard problemen herken je oa aan:
-Geluidsproblemen als in bv mono geluid op de headset. Speaker raakt ook nog wel eens defect.
-Overige geluidsproblemen, daar de DA/AD converters en versterkers op het mainboard zitten.
-Zend/Ontvangstproblemen
-Simkaart problemen
-Klok problemen (maar ook SIM en MMI kan daarvoor verantwoordelijk zijn)

Zet duidelijk je klachten op een briefje er bij, en zorg dat het OOK op de bon vermeld staat. Soms wordt het niet goed over getikt, en dan is jouw briefje echt een redding voor de reparateur.

Overigens wil ik vanaf hier nog even zwaaien naar m'n collega's :P die ineens door hadden dat ik hier zat te posten :W . Gesnapt! Gelukkig konden we er allemaal om lachen.

Laatst kreeg ik trouwens een mailtje van iemand met weer eens zo'n speciaal verzoek voor z'n SX1. Daar doe ik niet aan. Je kunt me niet genoeg betalen om het eventuele gederfde inkomen te kunnen compenseren. Ik ga geen ontslag en een blacklisting bij toekomstige werkgevers riskeren. Als je een probleem of klacht hebt over Teleplan, dan neem je dat met hun op. En als je andere covers op je telefoon wilt, dan regel je dat met Teleplan of Siemens. Maar niet met mij direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sebastius, bedankt voor je uitleg. Maar zoals eerder hier vermeld, mijn problemen zijn degene die met fw15 opgelost zouden kunnen worden, dus de hangende mp3 speler, af en toe hangen in menu's, problemen met op hoge kwaliteit settings video opnemen (geluid loopt maar enige seconden mee, video lijkt op te nemen maar stopt na enkele minuten, het filmpje draait ook veel sneller af dan het opgenomen is), te laag volume signaal/beltonen.Een programma als route66 wordt met moeite "getrokken", stokt soms.De verlaging van de geheugensnelheid naar 16mhz zou dit verhelpen, maar zit ook in fw15.(is dit een async cpu/memory probleem?) Dus heeft opsturen m.i weinig zin
edit: gebruik trouwens tegenwoordig dus vooral ogg files voor muziek en audioboeken, probleemloos en klinkt een stuk beter op dezelfde bitrate, en vooral langzaam door de menus klikken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

in route66 blijven bij mij de menus staan als ik ene optie heb gekozen... ik kan el gewoon verder werken maar ik vind het wel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpsystem
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2022
kan ik mijn Siemens SX1 ook opladen via de Poort van mijn labtop.??

bvd John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren krijg ik de nummers van gemiste telefoon en gebelde nummers niet meer te zien?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:57:
Sinds gisteren krijg ik de nummers van gemiste telefoon en gebelde nummers niet meer te zien?
Iemand een idee?
Krijg je de rest (datum tijd) wel te zien?

Is je lijst misschien vol?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

jpsystem schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:23:
kan ik mijn Siemens SX1 ook opladen via de Poort van mijn labtop.??

bvd John
Volgens de service manual laadt de telefoon automatisch via USB op.

Ook als je accu té leeg is om nog enig teken van leven te geven bij het insteken van de lader is het toetstel toch bezig de accu te laden. Duurt een dag, misschien twee. Daarna werkt de boel weer.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste