Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:33:

Wat je zegt is niet helemaal waar, niet iedere app die het op een 6600 doet, doet het ook op de SX1. Waarom niet? Om dezelfde reden waarom TomTom Mobile het wel doet op de 6600 en niet op de SX1, vanwege het verschil in versie van Symbian. Ik speel zeer weinig spelletjes op mn SX1, ik heb Bounce en Triplepop erop staan.. Verder is OggPlay een aardige vervanger voor de standaard MP3 speler (wel ogg files gebruiken natuurlijk :)) Voor de rest gebruik ik FExplorer, gewoon omdat het veel meer laat zien van je bestandssysteem als de standaard verkenner.

Over die verlichting..als het goed is gaat er ook een maantje knipperen en dat betekend dat ie op de nachtstand gaat, dat is automatisch en valt dus niet uit te schakelen...
Je hebt het hier over Bounce op je SX1, hoe heb je dit voorelkaar gekregen. Mij lukt het namelijk niet met de normale installatie procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:46:
Oke, misschien niet helemaal ontopic, maar ik vermoed dat hier meer mensen zitten met dezelfde combo;

Het volgende is het probleem: Ik heb bij mijn SX1 een Traxdata 512MB mmc kaartje gekocht... omdat dit over de datakabel allemaal zo verschrikkelijk traag gaat heb ik er een een card reader bij gekocht. Een apacer mega steno van de Mycom en deze herkend mijn kaart gewoon NIET. Zijn er mensen waarbij deze combo wel werkt? En waar kan het aan liggen? Via datakabel krijg ik ook wel eens wat errors, misschien kaartje brak? Reader werkt overigens wel met een ander merk mmc kaartje (256 mb) en een memory stick kaart... :?
Echt niemand hier die met deze combinatie heeft gewerkt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 06:02:
[...]

Je hebt het hier over Bounce op je SX1, hoe heb je dit voorelkaar gekregen. Mij lukt het namelijk niet met de normale installatie procedure.
Ik heb gewoon de sis van de site van Nokia gepakt...en die heb ik gewoon geinstalleerd zonder problemen, op mn multimediakaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb mijn SX1 nu bijna één jaar en ben nog steeds heel tevreden over de telefoon, heb nogsteeds niets anders gevonden die dezelfde specs heeft, maar....

ik heb eindelijk een groter geheugenkaartje gekocht, maar hoe krijg ik in hemelsnaam de bestaande gegevens van mijn oude kaart op de nieuwe??

In grote lijnen werkt het allemaal wel, maar sommige programmatjes, zoals het officieel gekochte Hotviewer herkent ie niet. Logisch, want die staat op de geheugenkaart!

Weet iemand hoe ik het kopieren van gegevewns naar een andere geheugenkaart wél goed voor elkaar krijg??

Thanks. Nicole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog een:

Heb zojuist het bleutooth headsetje bij Blokker gehaald, voor maar 40 euri.....

Conclusie: werkt perfect!
En ja, ook ik had mijn twijfels, maar het is gewoon goed en lekker licht!

Nu de vraag: is het mogelijk om ook MP3-tjes via de bluetoothheadset af te spelen??
Oke, ik weet dat het dan BUD-kwaliteit is, maar kan toch wel eens makkelijk zijn.....

grtz, Nicole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey people...

Um ja ik ben mn SX1 nu bijna 2 weken kwijt...
heb nog geen reactie gehad... de man in de winkel zei dat het zo'n 3 tot 5 weken zou kunnen duren ivm de kerst drukte mja oke...

Ik denk dat ik nog wel een paar weken kan wachten...

Er is reeds een site van de dienst die de telefoons maakt opgenoemd...
http://www.collexion.nl/
Hier moest je IMEI code ingevoerd worden om de status te checken...
maar bij mij geeft hij aan code onjuist?
is de service uit de lucht? of is dr een ander code die ingevoerd moet worden?

Alvast bedankt!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:48:
En dan nog een:

Heb zojuist het bleutooth headsetje bij Blokker gehaald, voor maar 40 euri.....

Conclusie: werkt perfect!
En ja, ook ik had mijn twijfels, maar het is gewoon goed en lekker licht!

Nu de vraag: is het mogelijk om ook MP3-tjes via de bluetoothheadset af te spelen??
Oke, ik weet dat het dan BUD-kwaliteit is, maar kan toch wel eens makkelijk zijn.....
Uit de FAQ ;) haal ik:
Kan ik een Bluetooth headset gebruiken om muziek te luisteren?
Ja en nee. Muziek van de ingebouwde radio en MP3 speler kan je niet via Bluetooth luisteren, maar de meeste Symbian/Java spellen geven wel geluid door. Er zijn wel enkele MP3 spelers (zoals "Viking MP3 Player") die Bluetooth headsets ondersteunen.
Wellicht dat je dus nog even verder moet zoeken of dat er andere gebruikers zijn die weten welke MP3 spelers dit ondersteunen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:04:
heb nog geen reactie gehad... de man in de winkel zei dat het zo'n 3 tot 5 weken zou kunnen duren ivm de kerst drukte mja oke...

Allereerst een stukje gequote uit een berichtje van de heer nowreply :)
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:30:
Bleek dat ze al hun reparaties naar Teleplan hadden overgedaan en dat de Siemens klantenservice geen zicht meer had over de status van de reparaties, ook niet met het door hun verstrekte RMA-nummer. Ik kon direct met Teleplan contact opnemen en daar navragen. Bij Teleplan werd gezegd dat ze momenteel hun computersystemen aan het upgraden waren en dat er geen mogelijkheid was om de status van de 'reparatie' te traceren.
Zoals je waarschijnlijk hebt gelezen op het forum ben ik mijn SX1 precies 4 weken kwijt geweest. Het lijkt erop dat dit op dit moment de wachttijd is voor niet-spoedgevallen en niet te ingewikkelde zaken. Ik heb Siemens aan de telefoon gehad, en uit dat gesprek kwam toen ook naar voren dat het momenteel NIET mogelijk is de status van een reparatie te traceren. Verder denk ik dat die website collexion.nl op dit moment nog niet automatisch wordt bijgewerkt. Zowiezo heeft niemand bij Siemens die website ooit genoemd.

Siemens heeft uit kostenoverwegingen de reparaties uitbesteedt. Is op zich niet verwonderlijk natuurlijk. Jammer alleen dat het gepaard gaat met op dit moment nog veel ellende.

[ Voor 7% gewijzigd door Barca op 28-12-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09-2024

chux

...

ik had laatst dat autolock programmaatje geinstalleerd, maar bedacht me eigenlijk dat ik gewoon toch liever zonder wilde. heb het programma verwijderd, maar nu blijf hij toch autolocken. iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

edit:
oops laat maar, ik kijk weer eens met mijn neus, telefoon aan en uit zetten deed de truc al.
sorry, had ik eerst even moeten checken...

[ Voor 26% gewijzigd door chux op 29-12-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt nog een Limitid Edition van de SX1, namelijk de witte versie:
just a few pictures of this limited edition white SX1 that I got my hands on
it's a limited edition created for the Inaugural Formula1 Grand Prix, April 2004 for the Bahrain Internatiuonal Circuit
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v440/fijbert/SX1%20White/SX1White1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v440/fijbert/SX1%20White/SX1White2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v440/fijbert/SX1%20White/SX1White3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v440/fijbert/SX1%20White/SX1White.jpg

Als die nou helemaal wit was (inclusief toetsen, en zijkant) en een beetje apple wit was :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:58:
Er komt nog een Limitid Edition van de SX1, namelijk de witte versie:
[...]
Als die nou helemaal wit was (inclusief toetsen, en zijkant) en een beetje apple wit was :D
Idd, dit vind ik gewoon lelijk... :r
En daarnaast heb ik er nog mijn twijfels bij of dit wel origineel is...

[ Voor 11% gewijzigd door wout-hugo op 29-12-2004 12:45 ]

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wout-hugo schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:45:
[...]

Idd heel erg lelijk :) alhoewel die zwarte vind ik nog wel mooi :) heb je zo'n beetje D-500 look

offtopic
Mn opa heeft trouwens reeds de D500 gekocht met een 1.3pixel camera maar ik moet zeggen de foto's op mn sx1 zijn veeeeel en veeel mooier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:04:
hey people...

Alvast bedankt!!
Hehehe, ik WERK bij Teleplan. En ja, op de Siemens afdeling, en gisteren ben ik begonnen aan de stapel SX1's die er liggen. Ik zal vanavond extra haast maken :) (ik ben 1 van de 2 mensen die die dingen kunnen/mogen repareren), maar ik gok dat het na oud en nieuw word dat je je toestel terug hebt...

Tip trouwens voor iedereen die z'n toestel instuurt ter reparatie: Maak een backup van al je foto's, telefoonnummers etc etc, want zodra ze aan de flashbox gaan, gaan ze leeg. En software updates zijn noodzakelijk (inc de map-files), dus daar kan niet omheen gewerkt. De actuele firmware die wij hebben is versie 14, met mapfiles 1/14 en 1/28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Barca schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:17:
[...]

Allereerst een stukje gequote uit een berichtje van de heer nowreply :)

[...]

Zoals je waarschijnlijk hebt gelezen op het forum ben ik mijn SX1 precies 4 weken kwijt geweest. Het lijkt erop dat dit op dit moment de wachttijd is voor niet-spoedgevallen en niet te ingewikkelde zaken. Ik heb Siemens aan de telefoon gehad, en uit dat gesprek kwam toen ook naar voren dat het momenteel NIET mogelijk is de status van een reparatie te traceren. Verder denk ik dat die website collexion.nl op dit moment nog niet automatisch wordt bijgewerkt. Zowiezo heeft niemand bij Siemens die website ooit genoemd.

Siemens heeft uit kostenoverwegingen de reparaties uitbesteedt. Is op zich niet verwonderlijk natuurlijk. Jammer alleen dat het gepaard gaat met op dit moment nog veel ellende.
Tja, ze zitten in een overgangsfase en grove reorganisaties etc etc. Reparatiesnelheid is stijgende, maar nog steeds duurt het wel effe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:47:
[...]
Hehehe, ik WERK bij Teleplan. En ja, op de Siemens afdeling, en gisteren ben ik begonnen aan de stapel SX1's die er liggen. Ik zal vanavond extra haast maken :) (ik ben 1 van de 2 mensen die die dingen kunnen/mogen repareren), maar ik gok dat het na oud en nieuw word dat je je toestel terug hebt...

Tip trouwens voor iedereen die z'n toestel instuurt ter reparatie: Maak een backup van al je foto's, telefoonnummers etc etc, want zodra ze aan de flashbox gaan, gaan ze leeg. En software updates zijn noodzakelijk (inc de map-files), dus daar kan niet omheen gewerkt. De actuele firmware die wij hebben is versie 14, met mapfiles 1/14 en 1/28.
Ey ik heb een vraag, ik wil mijn sx1 opsturen + mijn oordopjes. Oordopjes zijn gewoon stuk, maar met die oordopjes kregen andere de 1 oordopjes versie. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik verwacht dat ik de goede versie krijg.
En mijn sx1 deed gisteren erg raar, opeens werkten de knopjes niet meer, dan weer wel. Plus mijn lak is bij sommige plaatsen weg :r . Ik vroeg aan Siemens bij iTrendz of ik het mocht opsturen, die man daar zei van wel. Ik weet niet wat jullie erover denken, ik hoop dat ik een nieuwe behuizing krijg (haha het liefst een zwarte ;) ) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wout-hugo schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:45:
[...]

Hij gaat er zo uitzien
Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/SX1/ontw6.jpg

Wat ik raar vind, dit pic is al heel lang op het internet, maar toch werd de SX1 lichtblauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

haha, je gaat wel voorzichtig met mn "baby" om heah ;)
Ik vraag me eigenlijk ook af hoe secuur jullie met die dingen omgaan? ook kwa "voorzichtigheid"
of liggen ze in zakjes gestapeld?

Een vriend van mij heeft pas zn Samsung terug die hij net 2 weken had met geen enkel krasje...
bij terugkomst leek het alsof deze gevallen was en heeft allemaal onverklaarbare krasjes, en volgens samsung hebben hun er niets mee te maken...
maarja bewijzen kan hij ook niet natuurlijk... ZONDE dus! :)

Maarja anyway we hebben een SX1 Insider jongens }) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:30:
[...]

haha, je gaat wel voorzichtig met mn "baby" om heah ;)
Ik vraag me eigenlijk ook af hoe secuur jullie met die dingen omgaan? ook kwa "voorzichtigheid"
of liggen ze in zakjes gestapeld?

Een vriend van mij heeft pas zn Samsung terug die hij net 2 weken had met geen enkel krasje...
bij terugkomst leek het alsof deze gevallen was en heeft allemaal onverklaarbare krasjes, en volgens samsung hebben hun er niets mee te maken...
maarja bewijzen kan hij ook niet natuurlijk... ZONDE dus! :)

Maarja anyway we hebben een SX1 Insider jongens }) :P
Geef je imei nummer es? Dan kan ik je bon traceren. Kijken of ie hier ligt of al weg is. In principe gaan wij altijd goed om met toestellen, zitten in een zacht zakje en worden bij de eindtest ook gecontroleerd. Dus in theorie krijg je ze terug zoals je ze inleverd, maar dan wel werkend. Goede gewoonte is bij inleveren een foto te maken, en bij terugkomst ook.

Voor mensen die zichzelf drastisch tijd willen besparen: Doe thuis een software update naar 14 toe, zelfs al start ie helemaal niet meer op. Vaak gaat het toestel het dan in een klap stukken beter doen. Oh en haal je toestelcode er van af, of zorg dat die op de bon vermeld wordt, dat scheelt bergen werk. En als je toestel bier/water/lijm heeft geslobbert, don't bother met insturen want je krijgt hem net zo hard weer terug, ongerepareerd met een pittige rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:02:
[...]

Geef je imei nummer es? Dan kan ik je bon traceren. Kijken of ie hier ligt of al weg is. In principe gaan wij altijd goed om met toestellen, zitten in een zacht zakje en worden bij de eindtest ook gecontroleerd. Dus in theorie krijg je ze terug zoals je ze inleverd, maar dan wel werkend. Goede gewoonte is bij inleveren een foto te maken, en bij terugkomst ook.

Voor mensen die zichzelf drastisch tijd willen besparen: Doe thuis een software update naar 14 toe, zelfs al start ie helemaal niet meer op. Vaak gaat het toestel het dan in een klap stukken beter doen. Oh en haal je toestelcode er van af, of zorg dat die op de bon vermeld wordt, dat scheelt bergen werk. En als je toestel bier/water/lijm heeft geslobbert, don't bother met insturen want je krijgt hem net zo hard weer terug, ongerepareerd met een pittige rekening.
Wil je mijn vragen antwoorden, en wat bedoel je met 'ongerepareerd met een pittige rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:27:
[...]

Wil je mijn vragen antwoorden, en wat bedoel je met 'ongerepareerd met een pittige rekening?
Pittige rekening als in onderzoekskosten, volgens mij iets van 30 euro, maar weet ik niet zeker meer. Tis iig schade die niet door je garantie gedekt wordt.
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:59:
[...]

Ey ik heb een vraag, ik wil mijn sx1 opsturen + mijn oordopjes. Oordopjes zijn gewoon stuk, maar met die oordopjes kregen andere de 1 oordopjes versie. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik verwacht dat ik de goede versie krijg.
En mijn sx1 deed gisteren erg raar, opeens werkten de knopjes niet meer, dan weer wel. Plus mijn lak is bij sommige plaatsen weg :r . Ik vroeg aan Siemens bij iTrendz of ik het mocht opsturen, die man daar zei van wel. Ik weet niet wat jullie erover denken, ik hoop dat ik een nieuwe behuizing krijg (haha het liefst een zwarte ;) ) :)
Welke knopjes, die aan de zijkant met de cijfers, of de keypad met de beltoets etc? Opsturen mag je altijd natuurlijk. Nieuwe behuizing krijg je niet zomaar, dat moet dan de schuld van de fabrikant zijn. Je kan het uiteraard wel op je klacht vermelden. Koptelefoon krijg je neem ik aan gewoon degene die erbij hoort, maar goed, wat weet ik nou :)

Wat ik hier zeg is mijn eigen mening natuurlijk en er valt geen recht op te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:56:
[...]
Pittige rekening als in onderzoekskosten, volgens mij iets van 30 euro, maar weet ik niet zeker meer. Tis iig schade die niet door je garantie gedekt wordt.
[...]

Welke knopjes, die aan de zijkant met de cijfers, of de keypad met de beltoets etc? Opsturen mag je altijd natuurlijk. Nieuwe behuizing krijg je niet zomaar, dat moet dan de schuld van de fabrikant zijn. Je kan het uiteraard wel op je klacht vermelden. Koptelefoon krijg je neem ik aan gewoon degene die erbij hoort, maar goed, wat weet ik nou :)

Wat ik hier zeg is mijn eigen mening natuurlijk en er valt geen recht op te behalen.
Nou bij iTrendz zei een medewerker van Siemens dat ik een nieuwe behuizing moet krijgen.
Gisteren deden alle knopjes raar, maar nu doen ze weer goed. Maar al maanden doet de foto knop aan de rechter kant niet, je moet heel erg hard erop drukken voordat die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:22:
[...]

Nou bij iTrendz zei een medewerker van Siemens dat ik een nieuwe behuizing moet krijgen.
Gisteren deden alle knopjes raar, maar nu doen ze weer goed. Maar al maanden doet de foto knop aan de rechter kant niet, je moet heel erg hard erop drukken voordat die werkt.
Gewoon opsturen met duidelijk al je klachten zou ik lekker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:49:
[...]

Gewoon opsturen met duidelijk al je klachten zou ik lekker doen.
ja ga ik doen, na de kerst vakantie :) . Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dat de 'reparatie' wegens geblokkeerde debklokkeringscode :r zeer lang geduurt heeft...oke, ik was/ben er niet blij mee maar 'tis niet anders.

Maar dat het nog geen kwartier gebruikte toestel onbeschadigd (en goed verpakt) werd opgestuurd en (inwendig) beschadigd terugkwam geeft mij toch sterk de indruk van een niet al te zorgvuldige gang van zaken bij Siemens - Teleplan!!

Ik wacht overigens al 3 weken op het terugbellen van de heer T. van Siemens wegens de gerapporteerde schade. Maar blijkbaar boeien de Siemens klanten hem niet. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 20:26
een van jullie het volgende al meegemaakt:
mijn 256Mb TakeMS kaartje heeft het tijden zonder problemen gedaan.
nu opeens wil m'n SX1 de kaart iedere keer formatteren. als ik de sx1 dit laat doen, ziet hij de kaart nog steeds niet. :(
en dit terwijl hij in de cardreader van m'n compu gewoon te benaderen valt.

slot van de SX1 kaduuk of het kaartje?

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Wanneer je met je cardreader het kaartje gewoon kunt benaderen (bestanden openen/wijzigen/verwijderen etc) dan zou ik het probleem eerder bij je SX1 zoeken.
Het hoeft natuurlijk niet aan de reader van je SX1 te liggen. Het zou ook een softwarefout kunnen zijn.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:45:

ik heb eindelijk een groter geheugenkaartje gekocht, maar hoe krijg ik in hemelsnaam de bestaande gegevens van mijn oude kaart op de nieuwe??
Ben dus nu al 2 dagen, onvoorstelbaar en ik ben echt niet blond, bezig om het voor elkaar te krijgen...nog niets! 8)7 Alles afgezocht, maar het wil niet werken.
Ook niet als ik de nieuwe geheugenkaart eerst formatteer in de SX1.

Alles wekt prima, behalve de geinstallerde en meestal eerlijk gekochte programma's, zoals Opera, Hotviewer en wat games zoals Goldminer en Dragon Island en nog wat zooi.
Die zijn nl niet meer te vinden! In elk geval niet door de SX1

De oplossing zou zijn om ze opnieuw te installeren, maar er moet toch een betere en snellere oplossing zijn....

En ja, ik kopier ook de verborgen bestanden......

Wie heeft dit al eens gedaan ofwel, wat doe ik fout??
Het moet toch mogelijk zijn!?

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:02:
[...]

Je vroeg op mn IMEI nummer die heb ik naar je toegemaild, naar 2 email adressen:
softhome.net
hccnet.nl

Ik hoop wat van je te horen! groetjes...
alvast bedankt,

Verwijderd

Sebastius heeft via mail gemeld dat mijn toestel niet bij hun (teleplan) ligt?
terwijl ik um al 2 weken kwijt ben? heeft de winkel het dan wel opgestuurd!?
ik heb heel wat vraagtekens...
als ze um maar niet kwijt zijn! :P

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:43:
Sebastius heeft via mail gemeld dat mijn toestel niet bij hun (teleplan) ligt?
terwijl ik um al 2 weken kwijt ben? heeft de winkel het dan wel opgestuurd!?
ik heb heel wat vraagtekens...
als ze um maar niet kwijt zijn! :P
De winkel moet je de MRA code kunnen aangeven. Alhoewel de status van een MRA op dit moment niet is te traceren, krijgt wel iedere reparatie een MRA code en de winkel weet deze. Tevens sturen ze hem naar alle waarschijnlijkheid aangetekend en ook die zending is zoals je weet te traceren. :) Ik zou zo snel mogelijk even langs de winkel gaan! Succes! :*)

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met mijn sx1 , hij start niet meer op alleen blauwe oog en daarna een brom..............en dan gaat ie uit.

Hoe kan ik hem volledig ressetten de * en # plus aan knop werkt niet :(

Ik heb geen windows pc maar een Mac ...

Dit is gebeurd nadat ik een spelletje van de siemens site wou installeren ?? , kan het geheugen van het toestel vol zijn , zo ja wat te doen ??

Heb toestel net 2 week , alleen maar ellende...............

Alvast bedankt,

JP

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 23:34 ]

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Hehe, dat heb ik ook al een tweetal keren gehad. Bij mij werkte de * + # echter wel en dat hoort bij jou ook gewoon te werken lijkt me. Telefoon uitzetten, *+ # ingedrukt houden en de aan knop indrukken terwijl je de *+ # ingedrukt houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij reageert daar niet meer op :( , zijn er nog andere toetscombinatie's mogelijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:33:
Ik heb het volgende probleem met mijn sx1 , hij start niet meer op alleen blauwe oog en daarna een brom..............en dan gaat ie uit.

Dit is gebeurd nadat ik een spelletje van de siemens site wou installeren ?? , kan het geheugen van het toestel vol zijn , zo ja wat te doen ??

Alvast bedankt,

JP
Bekend probleem. Software update doen (Joystick indrukken + aanknop), dan doet ie het weer. Als je geen SWU kan doen, dan moet je hem insturen ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Barca schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:26:
[...]

De winkel moet je de MRA code kunnen aangeven. Alhoewel de status van een MRA op dit moment niet is te traceren, krijgt wel iedere reparatie een MRA code en de winkel weet deze. Tevens sturen ze hem naar alle waarschijnlijkheid aangetekend en ook die zending is zoals je weet te traceren. :) Ik zou zo snel mogelijk even langs de winkel gaan! Succes! :*)
De naam is RMA, niet MRA. En dat ik hem niet kan vinden kan ook betekenen dat hij een nieuw board (met nieuw Imei) heeft gekregen en dat de bon al omgeboekt is naar het nieuwe Imei nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:33:

Alvast bedankt,

JP
tja dat heb ik ook gehad daarom istie nu weg :( opgestuurd doe dat zo snel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ondervind nog steeds problemen met het upgraden van de FW naar FW12 onder XP ;(

Als ik in apparaatbeheer de drivers bijwerk van het USB Device met uitroepteken, en verwijs naar het gedownloade firmwarebestand (van 22,X Mb), kom ik een heel eind...

Het gaat fout wanneer de installatie om een .sys file vraagt, die ik naar mijn weten niet heb 8)7
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik aan die .sys file kom, of kan iemand die file naar me mailen? wjanssen<at>gmail<punt> en el

_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 15:53 . Reden: Foute email. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35

timovd

Voorsprong door techniek

als je het .exe bestandje van Siemens opent, wordt dat .sys bestandje aangemaakt. Je moet dus de map selecteren waar het .exe bestand ook instaat.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele zaakje stond op m'n bureaublad, en die exe is op allerlei manieren geopend geweest, zowel voor, tijdens als na het bijwerken van de driver :S

Ik heb de telefoon niet zelf, maar een kennis van ons had me gevraagd het voor hem te regelen. Nadat hij twee dagen heeft zitten klooien mocht ik het vandaag, ook zonder succes proberen. Bedenk me ineens, zouden zijn virusscanners, spywareblockers, cookiestoppers etc roet in het eten gooien? Krijg geen meldingen in ieder gevan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
sebastius schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:26:
De naam is RMA, niet MRA. En dat ik hem niet kan vinden kan ook betekenen dat hij een nieuw board (met nieuw Imei) heeft gekregen en dat de bon al omgeboekt is naar het nieuwe Imei nummer.
De naam is nu MRA, niet meer RMA. Bij de overgang van het Siemens Reparatiecentrum naar Teleplan Repair is deze wijziging aangebracht, en noemt men de code niet meer RMA maar MRA. Jammer dat je dit zegt want nu komt er twijfel over of je wel echt bij TelePlan werkt. :'( Het is nu MRA... dat is mij tweemaal door de Siemens bevestigd. Ik vroeg er ook nog speciaal naar waarom het nu MRA heet.

[ Voor 11% gewijzigd door Barca op 31-12-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Barca schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:31:
[...]

De naam is nu MRA, niet meer RMA. Bij de overgang van het Siemens Reparatiecentrum naar Teleplan Repair is deze wijziging aangebracht, en noemt men de code niet meer RMA maar MRA. Jammer dat je dit zegt want nu komt er twijfel over of je wel echt bij TelePlan werkt. :'( Het is nu MRA... dat is mij tweemaal door de Siemens bevestigd. Ik vroeg er ook nog speciaal naar waarom het nu MRA heet.
Oh dan heb ik dat niet gehoord van die gasten. Maar ja, ik repareer alleen maar, ik pak niks aan. Daarvoor is een aparte afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 13:45:
[...]

Oh dan heb ik dat niet gehoord van die gasten. Maar ja, ik repareer alleen maar, ik pak niks aan. Daarvoor is een aparte afdeling.
kan jij voor mij regelen, dat als ik mijn SX1 opstuur, een zwarte SX1 terug krijg (dus de behuizing veranderen naar zwart) >:) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Nee dat kan ik niet. Ik vind het wel grappig om hier over SX1's te lullen en kleine tips/diagnoses te stellen, maar ik ga niet mijn integriteit mbt het bedrijf in gevaar brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 14:20:
Nee dat kan ik niet. Ik vind het wel grappig om hier over SX1's te lullen en kleine tips/diagnoses te stellen, maar ik ga niet mijn integriteit mbt het bedrijf in gevaar brengen.
Kan ik het wel laten doen door jullie, en zoja, hoeveel kost het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 14:56:
[...]

Kan ik het wel laten doen door jullie, en zoja, hoeveel kost het dan?
Ik vermoed van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen firmware v14 geinstalleerd op mijn siemens sx1 nederlandse versie en hij werkt echt veel sneller en soepeler dan firmware v12.
het geluid is weer iets harder gezet maar nog niet zoals bij firmware 6 of 7
stabiliteit is ook verbetert tenopzichte van firm 12.
bijv. als ik veel dingen te gelijk deed wou hij nog weleens rebooten uit zijn eigen maar sinds firmware 14 heb ik daar nog geen last van gehad :Y)
zie onder voor de link voor de benelux - retail uk-fr-nl firmware v14

siemens sx1 firmware 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ja firmware 14 is zeker een aanrader, lost een heleboel gedoe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
sebastius schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:29:
Ja firmware 14 is zeker een aanrader, lost een heleboel gedoe op.
Wellicht dat je ons over het speaker volume meer kan vertellen.

Vanaf fw10 heeft Siemens het volume van de speaker iets verlaagd. Uiteraard niet zonder reden; Siemens kreeg grote aantallen SX1's terug met opgeblazen speakers. Voor zover wij hier weten is het kapot gaan van de speaker van de SX1 de meest voorkomende klacht. Zo te zien heeft men nu in fw14 het volume weer iets opgevoerd. Alhoewel ik het nooit had verwacht, heb ik het ook een tijd moeten stellen zonder mijn geliefde SX1 speakers hierdoor. Op het moment dat ik mijn speakers opblies echter, stond er fw12 op. M.a.w. ze hebben nu het volume weer iets opgevoerd terwijl het met fw12 blijkbaar nog te hard was. :? Kan je dit misschien uitleggen? Wat is nou precies het probleem qua techniek of materialen wat dit veroorzaakt? Is dit voor zover jij kan zien ook echt de meest voorkomende reparatie? Wat doen/vervangen jullie precies als jullie dit repareren? Indien de telefoon helemaal open moet, wordt de binnenkant van de telefoon of het beeldscherm dan ook wel eens gereinigd? Zo ja, hoe?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 12:05
ik heb een probleem , mijn MMC slot wil niet meer dicht :( moet ik hem nu ook gaan opsturen ? want dat wil ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
hellrazor schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:12:
ik heb een probleem , mijn MMC slot wil niet meer dicht :( moet ik hem nu ook gaan opsturen ? want dat wil ik liever niet.
:? Waarom niet? Is er wat afgebroken? Heb je iets verkeerds gedaan? Klikt ie gewoon niet meer? Kan hij wel gewoon dicht zonder MMC erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Barca schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:42:
[...]

Wellicht dat je ons over het speaker volume meer kan vertellen.

Vanaf fw10 heeft Siemens het volume van de speaker iets verlaagd. Uiteraard niet zonder reden; Siemens kreeg grote aantallen SX1's terug met opgeblazen speakers. Voor zover wij hier weten is het kapot gaan van de speaker van de SX1 de meest voorkomende klacht. Zo te zien heeft men nu in fw14 het volume weer iets opgevoerd. Alhoewel ik het nooit had verwacht, heb ik het ook een tijd moeten stellen zonder mijn geliefde SX1 speakers hierdoor. Op het moment dat ik mijn speakers opblies echter, stond er fw12 op. M.a.w. ze hebben nu het volume weer iets opgevoerd terwijl het met fw12 blijkbaar nog te hard was. :? Kan je dit misschien uitleggen? Wat is nou precies het probleem qua techniek of materialen wat dit veroorzaakt? Is dit voor zover jij kan zien ook echt de meest voorkomende reparatie? Wat doen/vervangen jullie precies als jullie dit repareren? Indien de telefoon helemaal open moet, wordt de binnenkant van de telefoon of het beeldscherm dan ook wel eens gereinigd? Zo ja, hoe?

:)
Speakers werden regelmatig vervangen, wordt nog steeds wel gedaan. Het is één van de 3 a 4 standaard klachten eigenlijk. Geen idee waarom precies, maar het gebeurt gewoon. Wat mij geleerd is: Nieuwe software er in, speaker vervangen, en het probleem is opgelost. Dus ja, dat is precies wat we er mee doen. De binnenkant wordt meestal even schoongeblazen, als er tijd voor is, en als het ding echt smerig is. Telefoon moet er helemaal voor open, en uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

hellrazor schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:12:
Gewoon opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 12:05
Barca schreef op zondag 02 januari 2005 @ 10:09:
[...]

:? Waarom niet? Is er wat afgebroken? Heb je iets verkeerds gedaan? Klikt ie gewoon niet meer? Kan hij wel gewoon dicht zonder MMC erin?
hij klikt wel maar er gebeurt niks :( hij gaat er gelijk weer uit :'(

en als ik de verhalen hier lees over de reperatie dan twijfel ik zwaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan met de joystick inderdaad de update scherm tevoorschijn halen ! maar hij vraagt om de usb kabel , deze heb ik niet hoort deze bij het toestel geleverd te worden ??
Kan ik die update ook vanaf de kaart instaleren in het toestel ??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:10

tijmeng

Panasonic 7J

Nou Teleplan had beloofd dat ik na 2 maanden reparatie en kwijtraken mn telefoon voor 2005 terug zou hebben..

Niet dus! kga er morgen langs.. ben het zat! kwil mn telefoon gemaakt en wel.. niet zoals vorige keer (duurde toen 3 weken) weer kapot.. en als het ff kan 2x 30 euro abbo en ook nog ff 33,40 euro belkosten naar de heren van siemens teleplan en de hele reutemeteut.

kwil mn lieve sx1 terug! kmis dat ding echt.. muziek internet, potje schaken in de trein enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:57:
ik kan met de joystick inderdaad de update scherm tevoorschijn halen ! maar hij vraagt om de usb kabel , deze heb ik niet hoort deze bij het toestel geleverd te worden ??
Kan ik die update ook vanaf de kaart instaleren in het toestel ??

Alvast bedankt
wat ik je kan vertellen: 'Kijk In De Startpost'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie daar wel een kabel ? , zou er wel bij moeten zitten?
is er ook nog een andere manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB kabel moet er standaard bij zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enig geklooi werkt nu weer alles naar behoren bij mij, met fw14

Alleen staat er nu ineens middenboven in m'n scherm een 2 in een zwart cirkeltje, iemand enig idee wat dit doet.

Tevens kan ik m'n doorschakelingen niet meer activeren, maar dat zal wel aan m'n provider liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toestel wordt omgeruild :):):):)
uithuilen en opnieuw beginnen :)

Heeft iemand ervaring met route 66 ?? , heb het bij het toestel alleen geeft hij een fout bij opstarten ?! Had de software voorgeinstalleerd gekregen op de kaart maar werkt dus niet meer.
Op de bij geleverde cd staan alleen pdf files (gebruiksaanwijzingen)

Iemand tips hoe dit op te lossen ??

Weet iemand ook of er Apple software is voor de SX 1 ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:17:
toestel wordt omgeruild :):):):)
uithuilen en opnieuw beginnen :)

Heeft iemand ervaring met route 66 ?? , heb het bij het toestel alleen geeft hij een fout bij opstarten ?! Had de software voorgeinstalleerd gekregen op de kaart maar werkt dus niet meer.
Op de bij geleverde cd staan alleen pdf files (gebruiksaanwijzingen)

Iemand tips hoe dit op te lossen ??

Weet iemand ook of er Apple software is voor de SX 1 ?

Alvast bedankt
Kijk anders ff op de site van Route66 ;)

En ik zit te wachten dat m,n SX1 weer terug is van Teleplan dat is nu een maand terug en dan ga ik waarschijk route 66 Europa 2005 halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, sorry voor de dubbele info...ik heb trouwens problemen met het installeren van The Five 2, KartingPlus en MVR Pool 2. Alles lijkt goed te gaan, maar ik krijg geen icoontje in mijn menu om m te starten. Ik heb dit probleem weleens vaker gehad...

iemand enig idee wat het kan zijn?

Dwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogen wij met onze BENELUX versies nog hopen op een FW15, nu die voor andere versies al via Siemens zelf ter download beschikbaar is? voor international-uk-de-it, en O2-ie-music-uk-de, http://www.my-siemens.com...ade_v14/download_sx1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:47:
[...]

OK, sorry voor de dubbele info...ik heb trouwens problemen met het installeren van The Five 2, KartingPlus en MVR Pool 2. Alles lijkt goed te gaan, maar ik krijg geen icoontje in mijn menu om m te starten. Ik heb dit probleem weleens vaker gehad...

iemand enig idee wat het kan zijn?

Dwin
Dat komt omdat je niet goed leest ;) B) , als je op Read More bij die spellen drukt, dan staat er ergens: MGS Launcher (SIS, 302 Kb), die moet je als eerst installeren, en dan de spellen. Dan druk je op die programma, dan zie je die 3 spellen in een lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

GG85

.......

Is het trouwens mogenlijk Nokia 6230 spellen/filmpjes te spelen/bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG85 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:23:
Is het trouwens mogenlijk Nokia 6230 spellen/filmpjes te spelen/bekijken?
java spellen wel (maar niet alle) en 3gp filmpjes kan je natuurlijk bekijken met je realone player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Kent iemand deze problemen?
  • Als ik mijn sx1 in m'n broekzak doe en 'm er later uithaal is hij meestal uitgevallen, soms heeft ie zelfs z'n geheugen (tel. nr's en agenda, etc.) leeggegooid. Soms gaat het een hele tijd goed, maar meestal is het standaard uitvallen als ik 'm in m'n broekzak stop. Als ik probeer door op verschillende plekken te drukken het probleem te reproduceren lukt dat niet.
    Ik heb 'm al getest zonder memorycard, maar het probleem blijft bestaan, idem na format en firmware update.
  • De Toetsen lijken het iets slechter te doen, vooral de linker softkey en de 1. De 1 is al heel lang, die reageert gewoon iets minder, maar daar is wel mee te leven. De linker softkey doet het echt slecht.
Iemand nog enig idee wat ik kan proberen?
En zo nee, zou dit iets zijn wat onder garantie valt of kan ik hier het beste mijn verzekering voor gebruiken? (verzekering van tfortelecom, heeft 25 € eigen risico)
Zover ik weet is het toestel nooit nat geworden. Wel een paar keer gevallen, maar dat werd niet direct gevolgd door problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

tijsco schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:35:
  • Als ik mijn sx1 in m'n broekzak doe en 'm er later uithaal is hij meestal uitgevallen, soms heeft ie zelfs z'n geheugen (tel. nr's en agenda, etc.) leeggegooid. Soms gaat het een hele tijd goed, maar meestal is het standaard uitvallen als ik 'm in m'n broekzak stop. Als ik probeer door op verschillende plekken te drukken het probleem te reproduceren lukt dat niet.
    Ik heb 'm al getest zonder memorycard, maar het probleem blijft bestaan, idem na format en firmware update.
  • De Toetsen lijken het iets slechter te doen, vooral de linker softkey en de 1. De 1 is al heel lang, die reageert gewoon iets minder, maar daar is wel mee te leven. De linker softkey doet het echt slecht.
En zo nee, zou dit iets zijn wat onder garantie valt of kan ik hier het beste mijn verzekering voor gebruiken? (verzekering van tfortelecom, heeft 25 € eigen risico)
Zover ik weet is het toestel nooit nat geworden. Wel een paar keer gevallen, maar dat werd niet direct gevolgd door problemen
ja vak zat gehad en darna ging mn joystick flippen.. voor deze problemen ben ik m nu in totaal al 11 weken kwijt.. heel frustrerend en het schiet nog geeneens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mn zit al 3 weken zonder mn SX1 :(
Erg irritant... ik ga binnenkort eens voor een Multimedia MB kaartje kijken :)
hoeveel ondersteund de SX1 maximaal met de nieuwe firmware dus 14?
1Gig tochwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

ik heb er 1GB inzitten. volgens mij is dit voor MMC het grootste. Voor SD 1GB.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Heeft er iemand een link naar een site met echt mooie games voor de SX1? Google vind niet echt wat goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Laatst online: 14-09-2023
GG85 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:12:
Heeft er iemand een link naar een site met echt mooie games voor de SX1? Google vind niet echt wat goeds.
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:46:
Voor kerst geeft Siemens leuke spelletjes én programma's gratis voor je Siemens SX1.

In totaal zijn er 5 spelletjes, dat zijn: SX1 Pinball, The Five 2, KartingPlus, MVR Pool 2, AstroNix en Powerball.

En er zijn in totaal 6 programma's, dat zijn: Stacker, Smartbirthday, SmartvCard, eBook, SMSmachine, Powernavigator, Powerlock en Full Screen Caller.

Spellen kunt u hier downloaden.
Programma's kunt u hier downloaden.

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

tijsco schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:35:
Eerst onder garantie inleveren. Mocht dat niet lukken, dan lekker je verzekering pakken.

Uitvalprobleem: Probeer het toestel eens licht te torderen (twisten). Als dat je probleem reproduceert, dan heb je waarschijnlijk valschade.
Toetsenprobleem: Kan vochtschade zijn, maar ook een licht defecte MMI board.

Mocht je hem insturen, haal iig je toestelcode weg (dat scheelt een dag, of meer in je reparatietijd) en zorg dat je firmware op versie 14 zit. Lever je accu ook in, en maak een GOEDE beschrijving van je probleem. Hoe beter je je probleem beschrijft, en wanneer de klachten voorkomen, hoe beter het te repareren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

nou net weer gebeld waar mn sx1 bleef na 2 maanden... en hij lag nog gewoon te wachten totdat ie gerepareerd werd.... hopeloos zeg! maar gelukkig krijg ik nu de hoogste prioriteit en ligt ie volgende week in mn brievenbus!! yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
tijmeng schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:20:
nou net weer gebeld waar mn sx1 bleef na 2 maanden... en hij lag nog gewoon te wachten totdat ie gerepareerd werd.... hopeloos zeg! maar gelukkig krijg ik nu de hoogste prioriteit en ligt ie volgende week in mn brievenbus!! yeah!
Eerst zien dan geloven hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad: afwachten!!

En hopen dat er geen beschadiging zijn ontstaan!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijmeng schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:20:
pff, en dan klaag ik nu pas na 3 weken all damn... de mogelijkheid dat ik zo lang moet w88 wil ik niet eens aan denken!! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

He wat gek, ik dacht dat ik de SX1's afgelopen 2 weken toch wel aardig had weggewerkt. Misschien heb je een nieuw 'moederbord' gekregen, dat duurt helaas lang omdat die krengen nooit op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een terugroepactie geweest voor de sx1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen!! ik heb mn SX1 terug het heeft niet eens 3 weken geduurd! prachtig :)
alleen hij heeft opeens allemaal kleine krasjes op t beeldscherm :S vervelend maar ben erg blij :D

alle instellingen helaas verloren dus dat ga ik nu ff regelen, dacht ik vermeldt t ff :)

[edit] nou mn sx1 is weer volledig terug in mn vorige staat :)
op het blaadje stond vermeld dat het een software probleem was...
ik kan me herinneren dat mn SX1 uit viel en dat ik op nu.nl las over symbian virus! en ik had dus precies dezelfde symtonen dus Symbian gebruikers PAS OP!!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:45:
is er een terugroepactie geweest voor de sx1?
Nee, die is er niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik mooi ringtones downloaden ?? for free ? en kan ik die dan vie bleutooth over sturen naar de telefoon zodat hij ze als ringtone kan gebruiken ???
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:49:
Waar kan ik mooi ringtones downloaden ?? for free ? en kan ik die dan vie bleutooth over sturen naar de telefoon zodat hij ze als ringtone kan gebruiken ???
8)7
De SX1 speelt WAV ringtones af. Zie hiervoor de FAQ. Iedere willekeurig stukje uit een MP3 kan je omzetten naar WAV en als ringtone gebruiken. Waar je ze kan downloaden... nou zoek op google en wordt gek. 8)7 Ja, je kan ze via Bluetooth naar je telefoon sturen. Ware het niet, dat het bestand dan wel op je telefoongeheugen staat... en die heeft maar beperkte ruimte. Slimmer is om ringtones op je MMC geheugen te zetten. Zie ook hiervoor de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:28:
alleen hij heeft opeens allemaal kleine krasjes op t beeldscherm :S vervelend maar ben erg blij :D
Voor €5,00 heb je bij iedere telecomzaak een doekje en een polijstmiddel om de krassen te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me niet om een ringtone van af de kaart te selecteren ? Wat doe ik fout ?
Zie als ik wil kiezen alleen de standaard geluiden ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:36:
Het lukt me niet om een ringtone van af de kaart te selecteren ? Wat doe ik fout ?
Zie als ik wil kiezen alleen de standaard geluiden ? :?
Heb je ze in de map e:\Sounds\Digital staan? Aalleen vanuit deze map kun je ringtones vanaf je kaart instellen. Had dit probleem zelf ook. Even goed dit topic lezen en je weet hoe het wel moet ...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al een tijdje last van veel stof onder het scherm. In de kerstvakantie toch maar eens geprobeerd de SX1 uit elkaar te halen. Het was echt heel simpel (zie de FAQ), mits je het goede schroevendraaiertje hebt (torx 5) en alles rustig doet. Er zat nog wel meer stof in het toestel, het werd blijkbaar tijd voor een grote schoonmaak. Mijn conclusie/aanbeveling: mocht je last hebben van dat stof... gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn toestel is nu 5 weken onderweg en heb het via de Phone House gedaan.

Ik heb mijn toestel normaal gesproken in een hoesje zitten en deze is dan

ook naar 6 maand nagenoeg onbeschadigd :P

Als ik de verhalen zo lees hier hoe de toestellen terug komen ben ik blij dat ik
het via de winkel heb gedaan en als ik hem haal als ie klaar is dan bekijk ik hem eerst
goed en mochten er onverwachts toch beschadigigingen op zitten die nieuw zijn dan
weiger ik hem ;)

Misschien dat er toch eens iemand de eerste moet zijn die de klacht door speelt met
betrekking tot beschadigingen van gerepareerde toestellen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn SX1 zit ook onder het stof en ben van plan om het ding ook even te operen hehe }:O

Nu even de vraag of er in Nederland ook ORIGINELE covers te verkrijgen zijn??

Heeft iemand ook dat de rubber aan de zijkant beetje af aan het bladeren is?
Ben van plan de rubber er af te halen, want het is niet echt een gezicht zo als het nog verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:28:

alle instellingen helaas verloren dus dat ga ik nu ff regelen, dacht ik vermeldt t ff :)

[edit] nou mn sx1 is weer volledig terug in mn vorige staat :)
op het blaadje stond vermeld dat het een software probleem was...
ik kan me herinneren dat mn SX1 uit viel en dat ik op nu.nl las over symbian virus! en ik had dus precies dezelfde symtonen dus Symbian gebruikers PAS OP!!
Volgens mij kan ik me die nog wel herinneren, of meer mensen hebben last van dat pokke virus. Zowiezo is software toch probleem no1 bij dat ding. Daarna de MMI board (camera, bluetooth, toetsenbord, programma problemen) en daarna de speaker (geluidsproblemen). De Coax connector volgt daarna (bereik probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:56:
Mijn toestel is nu 5 weken onderweg en heb het via de Phone House gedaan.

Ik heb mijn toestel normaal gesproken in een hoesje zitten en deze is dan

ook naar 6 maand nagenoeg onbeschadigd :P

Als ik de verhalen zo lees hier hoe de toestellen terug komen ben ik blij dat ik
het via de winkel heb gedaan en als ik hem haal als ie klaar is dan bekijk ik hem eerst
goed en mochten er onverwachts toch beschadigigingen op zitten die nieuw zijn dan
weiger ik hem ;)

Misschien dat er toch eens iemand de eerste moet zijn die de klacht door speelt met
betrekking tot beschadigingen van gerepareerde toestellen. O-)
Dat wordt zowiezo gedaan hoor. Komen af en toe terug, maar worden alleen geaccepteerd als het gegrond is. Bij de incheck van Teleplan controleren ze namelijk ook de cosmetische toestand en die wordt opgeschreven.

En een tijdsduur van een reparatie is afhankelijk van:

1) Verzenden van de winkel naar Teleplan (evt via via via)
2) Inchecken bij Teleplan
3) Afleveren toestel bij bepaalde afdeling
4) Diagnose die gesteld wordt
4.5) Reparatie, zeker als bepaalde parts niet op voorraad zijn (Bedankt Siemens :( )
5) Eindtest
6) Inpakken en uitchecken en verzenden
7) Afhandeling in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:11:
[...]

Dat wordt zowiezo gedaan hoor. Komen af en toe terug, maar worden alleen geaccepteerd als het gegrond is. Bij de incheck van Teleplan controleren ze namelijk ook de cosmetische toestand en die wordt opgeschreven.
Goh dan is de SX1 van mij met duidelijk zichtbare schade na 'reparatie' er zeker net tussendoorgeglipt. Ik wacht al meer dan een maand op een reactie van Siemens betreffende de schade na de reparatie door Teleplan. Ach who cares: voor mij nooit geen Siemens meer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat het voor de mensen wel eens fijn zou zijn om zonder telkens de
winkel te hoeven lastig te vallen een direct online status van je aangeboden reparatie te hebben :P

Bijvoorbeeld zoiets van de KPN als je een pakketje verstuurd dat je dat
gewoon via het net kunt volgen;of als ze iets goed willen maken zou ik zelf zorgen voor dat als
er reparatie,s aangeboden worden om de consument waneer het email adres bekend is natuurlijk
op de hoogte te houden door middel van ontvangstbewijs cq in behandeling of in ergste geval wachtend op onderdelen :O

Ik kan me best voorstellen dat er meer gedaan moet worden dan alleen de SX1 maar het zinnetje"vandaag maar eens begonnen aan een stapel SX1" dat vindt ik een beetje raar klinken :r

Maar goed we zullen wel eens zien wat er van komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Waarom klinkt dat raar? Consumenten hebben altijd het gevoel dat hun exemplaar het enige op de reparatie afdeling is en er 20 man naar staat te kijken.
Helaas, jouw telefoon is gewoon een nummertje en een bepaalde serie nummertjes worden op een bepaalde dag door 1 van de vele reparatie mannetjes nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG85 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:16:
Waarom klinkt dat raar? Consumenten hebben altijd het gevoel dat hun exemplaar het enige op de reparatie afdeling is en er 20 man naar staat te kijken.
Helaas, jouw telefoon is gewoon een nummertje en een bepaalde serie nummertjes worden op een bepaalde dag door 1 van de vele reparatie mannetjes nagekeken.
Je zegt het niet helemaal goed goed ;wat we begrepen hebben zijn er maar 2 mensen die bevoegd zijn om aan de SX1 te komen en als er dan gepraat wordt over een stapel SX1 dan vindt ik dat wel een beetje treurig en niet alleen ik denk ik ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Oh ok, dat had ik niet meegekregen, dan is het zeker wel een beetje raar ja.
Of misschien ook weer niet, 2 man om alle kapotte SX1's uit Nederland(?) te repareren zorgt vanzelf voor stapels achterstallig werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Valt relatief mee. Het zijn er overigens 3 nu die het kunnen. En de SX1 komt zo (relatief) weinig terug dat het prima te doen is. Het voornaamste probleem is dat bepaalde onderdelen slecht leverbaar zijn, en dat de SX1 best een lastig toestel is om een goede diagnose te stellen (2 processoren, 3 flashgeheugens, bluetooth, camera, radio, the works...) Maar de achterstand is nu redelijk weggewerkt, er gaat nu hetzelfde uit als dat er binnenkomt.

Maar bedenk je inderdaad wel dat Teleplan per dag duizenden mobieltjes binnenkrijgt en verwerkt op een aantal afdelingen.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste