• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:22:
Naar redelijk tevredenheid draait al enige tijd Route 66 versie 2005 op mijn SX1.
Nu is er een nieuwe versie op de markt verschenen met de aanduiding Mobile 7. Volgens de website van Route 66 is deze nieuwe versie alleen geschikt voor Nokia telefoons. De e-mailreactie van Route 66 is daarin ook erg kort en duidelijk: SX1 wordt niet meer ondersteund. :(
Kijk ik echter naar de specificaties voor Mobile 7 dan wordt OS 6.1 genoemd. In theorie zou Mobile 7 dus op een SX1 moeten draaien.
Iemand ervaringen met deze combinatie?
Ik had het ook al in je topic gepost, maar hier nog een keer:

Als er op de website staat dat Symbian OS 6.1 is vereist, zou het op papier moeten werken op de SX1. Wat me echter logisch lijkt (gezien de naamgeving :? ) dat het niet werkt en pas inzetbaar is vanaf Symbian OS 7.0. Even uitproberen zit er niet in, of je moet het pakket kopen, proberen en indien het niet werkt terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb route66 Mobile7 geprobeert op mijn SX1 en helaas werkt niet als je hem opstart zegt ie systeem fout. Dus je hoeft hem niet aan te schaffen om hem te proberen want het gaat niet lukken.
Ik heb wel een Nokia 6260 en daar werk ie prima op maar ik vind tomtom nog steeds beter is een stuk duidelijker.
J0YR1D3R schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:49:
[...]

Ik had het ook al in je topic gepost, maar hier nog een keer:

Als er op de website staat dat Symbian OS 6.1 is vereist, zou het op papier moeten werken op de SX1. Wat me echter logisch lijkt (gezien de naamgeving :? ) dat het niet werkt en pas inzetbaar is vanaf Symbian OS 7.0. Even uitproberen zit er niet in, of je moet het pakket kopen, proberen en indien het niet werkt terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de topics over de siemens sx-1 is afgelopen. Ik heb zelf nu ook een andere telefoon. Iedereen bedankt voor de support de afgelopen jaren het was een toffe telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Nah, er zijn vast nog wel is mensen die er vragen over hebben, als is het inderdaad niet meer wat het geweest is. Ik heb mijn SX1 sinds augustus 2004 en nog steeds is het mijn dagelijkse telefoon. Wat betreft functionaliteit zijn er inmiddels wel een aantal telefoons die de SX1 voorbij gaan, zoals de 6680/N70 van Nokia. Vooral de snelheid van deze toestellen ligt een stuk hoger :)

Zelf zit ik wel te denken aan een upgrade, maar dan naar een Windows Mobile based toestel, zoals de HTC Wizard of HTC Prophet. De keuze tussen deze twee is nog redelijk lastig.. Welk toestel heb jij gekocht als vervanging? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn werk een nokia 6230 en die gebruik ik nu ook prive. Ik zit op de nokia N80 te wachten want dat lijkt me een hele goede telefoon. Ik gebruik me Siemens alleen nog maar met route66 en dat werkt nog steeds perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En over Windows Mobile hoor niet zo'n goede verhalen.Kijk maar eens op www.nieuwemobiel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik gebruik ook nog mijn SX1 sinds januari 2004. Hij had twee maanden geleden last van wat kuren (resetten) maar na een reformat geen problemen meer. Ik heb nu zelfs een sim-only abbo genomen omdat er geen telefoon is die mijn SX1 duidelijk zou kunnen vervangen.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:56:
En over Windows Mobile hoor niet zo'n goede verhalen.Kijk maar eens op www.nieuwemobiel.nl
Hoezo dat dan? Volgens mij als ik de topics hier op GoT zie is er weinig mis mee hoor. Als je ziet hoeveel delen er van zijn waarin veel vragen staan maar ook veel oplossingen en tweaks heb ik het idee dat het wel los loopt. Op zich is de N80 ook wel het wachten waard, maar aan de andere kant wil ik na dik 1,5 jaar wel weer is wat nieuws :P M'n SX1 ga ik in ieder geval nooit wegdoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 08:52
Ik verbaas mij heel erg dat dit toestel er nog steeds hip uit ziet in vergelijking van andere mobieltjes van 2 à 2,5 jaar oud!
De specs zijn ook nog steeds wel redelijk in mijn ogen heb er nog steeds spijt van dat ik niet 100 euro extra heb uitgegeven aan de SX1 ipv mijn 6600.
Hierna komt er een P990i, heb al een P910i als proefapparaat gekregen om alvast wegwijs te worden (mag weer een heel bedrijf van nieuwe mobieltjes voorzien).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Helemaal waar, hij ziet er nog steeds erg netjes uit. Op de foto's lijkt ie een beetje groenig, maar in het echt is hij mooi zilver :) De mijne begint al een beetje slijtplekken te vertonen, maar de accu bijvoorbeeld gaat nog steeds 2-3 dagen mee :)

Btw Ballebek, leuke foto, die heb ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bij mijn SX1 beginnen nu ook slijtplekjes etc te verschijnen, maar hij wertkt nog prima,
accu heeft af en toe wel kuren,

tijd voor een nieuwe telefoon.. alleen k wil minstends de zelfde functionaliteit als de SX1 weer,
blijkt de keuze toch best lastig :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.,

Binnen kort ga ik weer in mijn oldtimer cabrio rijden.
Het geluid van de SX is bij de aanwijzingen van Route 66 echter door het verkeer en mijn sportuitlaat nauwelijks te horen.

Zou er een versterker te krijgen zijn om het geluid bij de aanwijzingen flink te versterken,eventueel via de speaker van de autoradio?

Een handsfreeset heb ik nog niet maar dat zal ook wel weinig verbetering brengen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:01:
[...]

Hoezo dat dan? Volgens mij als ik de topics hier op GoT zie is er weinig mis mee hoor. Als je ziet hoeveel delen er van zijn waarin veel vragen staan maar ook veel oplossingen en tweaks heb ik het idee dat het wel los loopt. Op zich is de N80 ook wel het wachten waard, maar aan de andere kant wil ik na dik 1,5 jaar wel weer is wat nieuws :P M'n SX1 ga ik in ieder geval nooit wegdoen :)
Kijk maar naar deze review van de SPV C600. http://www.newmobile.nl/e...p?review_id=a604e3&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 08:59:
Hallo.,
Binnenkort ga ik weer in mijn oldtimer cabrio rijden. Het geluid van de SX is bij de aanwijzingen van Route 66 echter door het verkeer en mijn sportuitlaat nauwelijks te horen.

Zou er een versterker te krijgen zijn om het geluid bij de aanwijzingen flink te versterken,eventueel via de speaker van de autoradio?
Een handsfreeset heb ik nog niet maar dat zal ook wel weinig verbetering brengen?
Bedankt!
Ik weet niet of je radio een line-in heeft, misschien dat je een externe speaker of kabel vanaf je SX1 kunt laten lopen naar je radio. Een handsfreeset met een goede speaker geeft ook al aardige verbetering waarschijnlijk, maar het blijft een cabrio en je houdt heel veel omgevingslawaai. Denk dat een TomTom One/Go hetzelfde probleem zal hebben.
Er zitten ook verschillen tussen de versies van Windows Mobile he. Vergeet niet dat je er een hebt voor Smartphones en Pocket PC Phones. Een telefoon als de HTC Prophet of HTC Wizard is als ik de reviews mag geloven een erg fijne en snelle telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je gelijk in! Ik bedoelde meer voor smartphones....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Kan iemand een inschatting maken van wat een sx1 (in goede staat en helemaal compleet) nu nog waard is? Ik zit namelijk op de P990i van SE te wachten en ben zolang maar overgestapt op de k750i (kan ik al vast wennen aan SE :+ )

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
sjirafje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 01:25:
Kan iemand een inschatting maken van wat een sx1 (in goede staat en helemaal compleet) nu nog waard is? Ik zit namelijk op de P990i van SE te wachten en ben zolang maar overgestapt op de k750i (kan ik al vast wennen aan SE :+ )
Ik ga hem houden denk ik, wanneer ik ga upgraden naar een nieuwe telefoon (wat steeds dichterbij komt) Ik denk, als ik zo de marktplaatsprijzen kijk, dat je misschien max 100-150 ervoor kunt vangen... Ligt er ook maar net aan wat iemand bereid is ervoor te geven. Je hebt ze al staan vanaf 50 euro ongeveer, echt geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
k heb mijne vandaag maar eens ontstoft, etc, en de deuken op de binnenshielding weer dr uitgedrukt ( er in geslagen omdat de mcc kaart niet goed pakte :/ )maar die bug is nu ook weer weg :D
blijft toch een heerlijn foontje :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en hij is vandaag officieel overleden :'(

RIP mn lieve telefoon!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn telefoon valt regelmatig uit. weet iemand hoe dit kan? soms verschijnt er een horizontaal lijntje tijdens het uitvallen. zeer vreemd. ik heb een nieuwe accu gekocht en nu is het probleem veel minder maar nog steeds vrij regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:40:
en hij is vandaag officieel overleden :'(

RIP mn lieve telefoon!
Mijn linker softkey doet het niet meer...en de rechter weigert af en toe wel eens. Verder alles nog prima functioneel en ik vind het nog steeds een fijn ding :)
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:44:
mijn telefoon valt regelmatig uit. weet iemand hoe dit kan? soms verschijnt er een horizontaal lijntje tijdens het uitvallen. zeer vreemd. ik heb een nieuwe accu gekocht en nu is het probleem veel minder maar nog steeds vrij regelmatig.
Maakt je accu nog wel goed contact? Door het bewegen in je broekzak kan de accu iets verplaatsen en losraken van zn contactjes. Ik heb er standaard een stukje papier in dat de boel niet kan glijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:12:
[...]

Mijn linker softkey doet het niet meer...en de rechter weigert af en toe wel eens. Verder alles nog prima functioneel en ik vind het nog steeds een fijn ding :)

[...]

Maakt je accu nog wel goed contact? Door het bewegen in je broekzak kan de accu iets verplaatsen en losraken van zn contactjes. Ik heb er standaard een stukje papier in dat de boel niet kan glijden :)
mijne is nu echt defect, de rook kwam er uit bij een reanimatie poging :')

en wat voor je softkey zou je de SX1 open kunnen maken, dan met wat perslucht er langs/onderdoor kunnen blazen, mijn rechter deed op een duur ook niks, en die heb ik zo weer aan de gang gehad :)

nu druk aan het sparen voor een Nokia E60 :9~

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:31:
mijne is nu echt defect, de rook kwam er uit bij een reanimatie poging :')

en wat voor je softkey zou je de SX1 open kunnen maken, dan met wat perslucht er langs/onderdoor kunnen blazen, mijn rechter deed op een duur ook niks, en die heb ik zo weer aan de gang gehad :)

nu druk aan het sparen voor een Nokia E60 :9~
Dat perslucht heb ik ook al geprobeerd inderdaad. Veel laten vallen heeft ook nog wel is een positieve invloed. Rechts doet het af en toe nog, links heb ik al een week of 3 het niet meer zien doen. Gister bevestiging gekregen van de levering van mijn nieuwe toestel, Qtek S200. De SX1 houd ik gewoon nog, echt dé telefoon voor mij (geweest) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:59:
[...]

Dat perslucht heb ik ook al geprobeerd inderdaad. Veel laten vallen heeft ook nog wel is een positieve invloed. Rechts doet het af en toe nog, links heb ik al een week of 3 het niet meer zien doen. Gister bevestiging gekregen van de levering van mijn nieuwe toestel, Qtek S200. De SX1 houd ik gewoon nog, echt dé telefoon voor mij (geweest) _/-\o_
tis dat ik nu geen geld heb om een deugelijke foon te kopen, heb nu een 2de hands 6101 :(

baal nog steeds dat mn SX1 dood is! :( 2 jaar met plezier gehad :Y mn vriendin vond t wel een klote toestel, maar die is hem ook niet gewend :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Toch de vraag wat je er nou mee gedaan hebt om ervoor te zorgen dat er rook uit het toestel komt :X Bedoel, heb je een imitatie accu gebruikt? Of iets anders geks mee gedaan qua hardware? Ik krijg nog steeds regelmatig commentaar dat de toetsenindeling ontzettend vaag is en hoe ik daarmee kan werken.. Maar met 2 handen gebruiken is echt perfect, enkelhandig gebruik gaat inderdaad iets minder doordat je aan de zijkanten moet zijn.

De standbytijd is na dik 2 jaar nog steeds 2-3 dagen, pas nog een keer de 4 dagen gehaald zelfs inclusief 's nachts aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:22:
Toch de vraag wat je er nou mee gedaan hebt om ervoor te zorgen dat er rook uit het toestel komt :X Bedoel, heb je een imitatie accu gebruikt? Of iets anders geks mee gedaan qua hardware? Ik krijg nog steeds regelmatig commentaar dat de toetsenindeling ontzettend vaag is en hoe ik daarmee kan werken.. Maar met 2 handen gebruiken is echt perfect, enkelhandig gebruik gaat inderdaad iets minder doordat je aan de zijkanten moet zijn.

De standbytijd is na dik 2 jaar nog steeds 2-3 dagen, pas nog een keer de 4 dagen gehaald zelfs inclusief 's nachts aan. :)
originele accu, :( dus ik denk dat er iets los gekomen is op 1 of andere manier en dat kortsluiting heeft veroorzaakt :(

awell

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjirafje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 01:25:
wat wil je ervoor hebben? mail me maar even: maarten200@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:11:
[...]

wat wil je ervoor hebben? mail me maar even: maarten200@gmail.com
Ik heb nog niet echt een beeld kunnen vormen van wat die dingen waard zijn.
Mocht dat wel komen, kan kun je hem terugvinden in '"vraag en aanbod'", of op ebay :)

[ Voor 15% gewijzigd door sjirafje op 24-05-2006 12:42 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch maar een nieuwe SX1 besteld. ik vind het gewoon een heerlijke telefoon..en ik heb er alles al voor natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn SX1 al een jaar geleden ongeveer weggedaan voor een 130 tal euro. Veel te weinig achteraf gezien, maar kben slecht in onderhandelen :(

Sindsdien een K750i, nog altijd heel content van, ten spijt van een paar krasjes toen hij uit m'n zak viel op een fuif. en bij SE vervangen ze geschuurde covers dus niet als hij voor iets anders in garantie binnen moet, bij Siemens wel.

Het was een topgsmpje, die sx1, maar ik wou een betere camera en de radio is ook ietsje beter (niet veel) Maar hij is ook kleiner en batterij gaat langer mee. K750i imho waardige vervanger voor die SX 1 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 18:03

:murb:

@murb.nl

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:46:

Voor kerst geeft Siemens leuke spelletjes én programma's gratis voor je Siemens SX1.

In totaal zijn er 5 spelletjes, dat zijn: SX1 Pinball, The Five 2, KartingPlus, MVR Pool 2, AstroNix en Powerball.

En er zijn in totaal 6 programma's, dat zijn: Stacker, Smartbirthday, SmartvCard, eBook, SMSmachine, Powernavigator, Powerlock en Full Screen Caller.

Spellen kunt u hier downloaden.
Programma's kunt u hier downloaden.
Is er hier nog iemand die hier de SIS files van heeft? Ik heb m'n telefoon geformatteerd en ik mis vooral smartvcard. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Helaas is die van mij nu ook dood. "zelftest mislukt. neem contact op met verkoper (7)" krijg ik.
Iemand enig iedee of hij nog te redden is? Bijvoorbeeld dmv firmware opdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
murb schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:01:
[...]

Is er hier nog iemand die hier de SIS files van heeft? Ik heb m'n telefoon geformatteerd en ik mis vooral smartvcard. Bij voorbaat dank!
Helaas kan ik je daar niet aan helpen, de games heb ik nog wel geloof ik :)
sjirafje schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:53:
Helaas is die van mij nu ook dood. "zelftest mislukt. neem contact op met verkoper (7)" krijg ik.
Iemand enig iedee of hij nog te redden is? Bijvoorbeeld dmv firmware opdate?
Ik heb die fout ook 2x gehad, gewoon proberen te resetten, meestal gaat het niet goed maar soms wek je de telefoon ineens toch weer tot leven. Ws. ben je wel al je data kwijt, maar je telefoon gaat het weer doen. Firmware update heeft geen zin, heb ik destijds ook geprobeerd maar dat haalde niets uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Hij leeft weer! :D

Ik had hem aan de lader gehangen en toen aan gezet en sindsdien doet hij het weer. Nogsteeds geen idee waarom hij er mee stopte. Maar hij doet het weer.

Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit de mijne is gejat afgelopen weekend :(

Weet iemand of er nog ergens nieuwe Siemens SX1 worden verkocht?

Heb er verder Route 66 op staan. Heb wel ooit gelezen dat dit gebonden is aan het IMeinummer, maar kan Route66 met mijn eigen activatiecode op een andere MMC zetten en zo op mn nieuwe toestel weer navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.
Ik heb pasgeleden een nieuwe siemens sx1 gekregen...
gelijk de oplader erin gestoken...maar hij laad nu al zeker 12 uur en kzie nog geen oplaadtekentje en hij gaat nog niet aan... ;(
is dit normaal?
grt sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn SX1 is na twee jaar van ellende en 6x opsturen eindelijk echt dood verklaard. Nu heb ik een backup van mijn telefoonboek gemaakt met de Siemens Data Suite SX1. Echter, dit wordt opgeslagen in een vreemd formaat en is niet in te zien via de software. Heeft iemand enig idee hoe ik zonder een SX1 toch nog mijn telefoonboek kan inzien? Bedankt.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 20:48

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:56:
Hallo.
Ik heb pasgeleden een nieuwe siemens sx1 gekregen...
gelijk de oplader erin gestoken...maar hij laad nu al zeker 12 uur en kzie nog geen oplaadtekentje en hij gaat nog niet aan... ;(
is dit normaal?
grt sander
Heb ik ook wel eens gehad. Meestal werkt het opladen pas lekker wanneer je de telefoon volledig hebt aangezet en dan pas de oplaadstekker erin stopt. Dan verschijnt ook het batterij oplaadschermpje :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hp38guser schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:04:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad. Meestal werkt het opladen pas lekker wanneer je de telefoon volledig hebt aangezet en dan pas de oplaadstekker erin stopt. Dan verschijnt ook het batterij oplaadschermpje :)
Tsja...ik had hem net nieuw...toen kon ik hem nog niet aanzetten, maar hij is nu opgestuurt...hopelijk wordt hij snel gemaakt/omgeruilt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn SX1 weer terug, en hij werkt superrr... :)
nou hopen dat hij een lang en gelukkig leven heeft.....(in mn broekzak :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoeveel het kost om de speaker te laten vervangen buiten de garantie? Mijn SX1 is bijna 2 jaar oud en na ruim 200 uur bellen begint de speaker volgens mij de geest te geven.

En: hoelang is blijft ie bij Teleplan? De gebruikelijke 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:25:
Weet iemand hoeveel het kost om de speaker te laten vervangen buiten de garantie? Mijn SX1 is bijna 2 jaar oud en na ruim 200 uur bellen begint de speaker volgens mij de geest te geven.

En: hoelang is blijft ie bij Teleplan? De gebruikelijke 2 weken?
Hallo,
Ik denk dat dat rond de 30 -40 euro gaat kosten,
je moet dan erop rekenen dat je je telefoon 2 weken minimaal kwijt bent, dat zal iig niet meer dan3 weken zijn.
M.v.g.
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind september heeft mijn SX1 het begeven (wilde niet meer booten, of hoe heet dat in GSM-kringen?). Omdat ik waarschijnlijk het laatste exemplaar heb gekocht dat van de band rolde, zat er nog garantie op het toestel. Ik heb het toestel weggebracht naar de winkel waar ik het gekocht heb. Deze heeft het toestel doorgestuurd naar Siemens ter reparatie. En Siemens, dat weten we allemaal, stuurt reparatieopdrachten direct door naar Teleplan.
Gelijktijdig met het versturen van mijn toestel naar Siemens/Teleplan geraakt BenQ-Siemens in surseance van betaling.
Sindsdien ligt mijn toestel bij Teleplan die het voorlopig nog niet willen repareren als ze geen geld zien van Siemens.
Deze hele gang van zaken stemt me natuurlijk niet gelukkig. Allereerst ben ik mijn mobiel nu al bijna tien weken kwijt. Ondanks het feit dat er nog garantie opzit is de winkelier niet van plan iets aan de situatie te doen (geen vergoeding, geen leentoestel etc.) en verschuilt zich achter zijn onmacht dat hij slechts fabrieksgarantie op het toestel levert. Al met al een dikke min voor deze winkel in Eindhoven.

Nu kreeg ik twee weken geleden een e-mail van Teleplan met de status van de relatie Teleplan-Siemens:

BENQ TAIWAN heeft 13/11/2006 schriftelijk aan ons gemeld dat
betalingen van garantiereparaties gegarandeerd tot tenminste 31
december worden hervat. Dit betekent dat we weer een doorstart maken
met de Siemens/BENQ reparaties, let
wel: gezien de enorme hoeveelheid reparaties welke door deze stagnatie
verwerkt moeten worden, zal er wel rekening gehouden moeten worden met een
langere doorlooptijd.

Dit geeft me enigszins zekerheid dat mijn toestel op termijn nog wel eens terugkomt. Maar na terugkomst is de garantie natuurlijk geheel verlopen.
Mijn volgende GSM zal dus zeker geen Siemens meer kunnen zijn omdat de garantie op nieuwe toestellen niet meer gegarandeerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
ik ben mijn siemens sx1 cd kwijt, kan iemand mij hieraan helpen?

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik heb er hier nog wel 1 liggen maar die wil ik wel zelf houden want mijn SX1 is op dit moment mijn enige werkende telefoon. Ik wil best een image maken en die met een torrentje ofzo naar je sturen maar ik weet niet of dit mag :? ?

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
Plato112 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:28:
Ik heb er hier nog wel 1 liggen maar die wil ik wel zelf houden want mijn SX1 is op dit moment mijn enige werkende telefoon. Ik wil best een image maken en die met een torrentje ofzo naar je sturen maar ik weet niet of dit mag :? ?
hoi plato, ik denk dat kopietje maken wel mag, vroeger kon je de cd gewoon bij siemens downloaden, maar aangezien alle support vervallen is gaat dit niet meer :(
zou je me kunnen mailen ofzo? mazzl@hotmail.com

alvast bedankt :)

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Laatst online: 05:18
Weet iemand waar de firmware nog is te downloaden? Links in TS werken niet, en google geeft geen goede hits.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

versie 14 benelux
http://www.pc123912.concepts.nl/sx1update.rar
Meld ff als ie binnen is, dan kan die weer van mijn beperkte webspace af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
Thanks, gedaan.!

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
O ja, ik kwam op een duitse site een schitterende (startrek bewerkte) sx1 firmware tegen. Deze was gebaseerd op fw 15 (blijkbaar beta), en heet sx1_international-uk-de-it_15_0001_update. Dit is natuurlijk een andere versie dan deze bene-retail-uk-fr-nl versie, maar is ook een internationale versie. Zou deze flash moeten werken (is nieuwsgierigheid), of gaat het per definitie fout bij een flash naar een niet-benelux firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou moeten kunnen dacht ik. Anders kan je altijd nog een winswup versie terugflashen.
http://www.sx1-flashing.tk/ Downloads werken daar niet, maar is nog wel aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
Ik wil het best proberen, maar ik moet dan eerst sx1_international-uk-de-it_15_0001_update (dus niet de sx1_international-uk-de-it_15_0001_service) firmware hebben. Bij deze site is niets te downloaden, en google is op dit punt niet mijn vriend. Enig idee waar deze file te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom eerst die eerste, en niet gelijk die service center updater? De eerste heb ik niet, tweede wel. Zelf echter nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand voor mij ook nog even een torrentje kunen maken van de cd.
Ben hem kwijt en kan nergens op internet wat vinden.

Melleschepers at hotmail dot com

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een email, Melle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
Hallo Badpritt,

Om de startrek versie te kunnen gebruiken, heb je volgens het patchprogramma de sx1_international-uk-de-it_15_0001_update nodig. Het lukt niet om de service versie te patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heeft geen 15_0001 in de beschrijving staan, waar ik 'm vandaan haalde staan deze (sx1_international-uk-de-it) en een sx1_international-uk-de-it 15_0002.
http://www.pc123912.concepts.nl/SX1-Int-15.zip
Komt van http://gsm-multifund.de/board/cmps_index.php, waar je je eerst moet registreren om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 02:08:
versie 14 benelux
http://www.pc123912.concepts.nl/sx1update.rar
Meld ff als ie binnen is, dan kan die weer van mijn beperkte webspace af.
Ik ben druk op zoek geweest naar deze update, is er misschien nog iemand die mij aan dit bestandje kan helpen?
Misschien kan Badpritt m nog even op z'n site zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:25:
[...]Ik ben druk op zoek geweest naar deze update, is er misschien nog iemand die mij aan dit bestandje kan helpen?
Misschien kan Badpritt m nog even op z'n site zetten?
Hij doet het weer. Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Badpritt, heb nu ook de laatste firmware op m'n telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:10

tijmeng

Panasonic 7J

Mn SX1 heeft 2 jaar werkloos in d ekast gelegen maar nu komt ie er weer uit:

http://handhelds.org/moin/moin.cgi/SiemensSX1
http://forum.oslik.ru/

Linux op de SX1!!! en het werkt lekker als ik alle berichten mag geloven.

Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=4oCOV5cgQOo

Erg netjes dat er nu zoveel tijd in wordt gestoken door amateurs. Het ziet er erg gaaf uit!

Denk dat ik komende week het probeer werkende te krijgen en dan kan mn SX1 mooi als 2e foon worden gebruikt

Afbeeldingslocatie: http://vovan888.nm.ru/qpe/qpe003.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door tijmeng op 21-06-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Hmm ik denk dat ik zojuist ook een reden heb gevonden om mijn sx1 eens op te snorren ;)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste