Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Geloof me t12be de programma's die je kan installen op Symbian OS kun je niet vergelijken met die Java gevalletjes..
Voor zover ik weet zijn er geen applicaties op de K700i waarmee je nes, snes, gameboy, ogg-speler, Ngage-emu, filmen (beetje kwaliteit gaat richting de 70mb), e-books lezen, navigatie-systeem enz..... kan lezen/beluisteren/bekijken/gebruiken enz..
Dus reden zat om iig een Symbian OS mobieltje te kopen lijkt mij en ik vind de Siemens SX1 in vergelijking met andere Symbian OS mobieltjes toch veel mooier.... Maja das natuurlijk smaak en uiteindelijk moet jij zelf kiezen lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Je kunt hem sneller maken door wat dingen te wijzigen... Dat betekent nog niet dat ie langzaam is. Zo zijn een auto die 160km/h en een andere die 200km/h rijdt allebei snel, alleen is die andere toch wat sneller }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upgrade carkit m35 naar m55 naar sx1

de vraag is al eens eerder gesteld maar ik heb nog geen oplossing gevonden
en vaak met de helpdesk van siemens gebeld

Ik heb 3 weken een sx1 aangeschaft incl. route66 europa voor een kpn abonnement dat in augustus van start gaat. Maar werk nu nog met een vodafoon abonnement.

Het eerste probleempje was dat de tijd weer naar begin stand sprong als het toestel uitgeschakeld is geweest

Dit was te verhelpen door de vodafoon sim eruit te halen en een kpn sim te plaatsen. Dit heeft inderdaad gewerkt. (erg vreemd)

Omdat ik eerst een m35 gehad daarna een m55 en nu dus de sx1 en al een carkit voor de m35 had en een upgrade naar m55 gedaan had weer een upgrade kit voor de sx1 aangeschaft in overleg met de siemens helpdesk moest dit de "HKO-540" worden.

Deze besteld en gemonteerd, geeft de sx1 aan dat de accessoire niet wordt ondersteund. Wel geeft hij aan "batterij wordt geladen".

Weer met de helpdesk gebeld en er werd geadviseerd op het toestel te resetten.
Dit heeft niet geholpen, daarna nog geformateerd en weer geen resultaat, toen nog een harde reset uitgevoerd en heeft niet geholpen.

De carkit upgrade kabel getest met de m55, en de m55 werkt wel op de upgrade van de sx1.
De sx1 op de kabel van de m55 geprobeerd maar nog geen resultaat.

In overleg met helpdesk nieuwe firmware 14 internationaal installeren Maar dit lukte niet, krijg iedere keer de melding dat hij een "siemens - sx1wup.sys op driver folder is nodig" .

Weer gebeld met helpdesk blijkt uit het gesprek dat ik waarschijnlijk een benelux versie firmware 12 uk-fr-nl in het toestel heb staan en daardoor niet kan updaten.

Ik ben vanmiddag nog even naar b.c.c. gegaan waar ik hem heb aangeschaft en een nieuw toestel geprobeerd maar gaf ook de melding "accessoire niet ondersteund". En ook weer "batterij wordt geladen"
Dit toestel bevatte ook firmware 12

Volgens mij hebben we alle stappen geprobeerd maar mijn carkit werkt nog steeds niet. Dit is dan wel een erg dure accu lader.

Wat valt hier nog aan te doen? zonder hem op te moeten sturen.

Ik zal hier de gegevens van de telefoon en carkit vermelden.

CARKIT :

Voor de M35 aangeschaft " carkit XL comfort XL E-Box " S30880-S4001_A400_2 Uprade HKO-540 voor de sx1

Status
Product sx1
p-date 2004-4
SVN 12
APPL SW DATE 26042004
APPL SW 122_12
MODUM SWDATE 2004-04-23
MODUM VARIANT B 109
STD-MAP/SW 1/12
DMAP/PROV 1/28
VARIANT NAME SX1_ BENE-RETAIL-UK-FR-NL_12_0001 LANG T9 BENE-RETAIL/BENE_RETAIL ROLF VARIANT NAME
SX1_BENE-RETAIL-UK-FR-NL_12_0001
ROLF LANG T9 BENE-RETAIL/BENE-RETAIL
RETAIL
CODECS FR/EFR/HR/AMR
AUDIO-PAR:NFV 17
ACC:NONE

CCINFO
A200 GENERAL
1CAO SETUP
2C80 NETWORK
2657 BATTERY
1411 DIAGNOSIS

DIT STOND IN *#06# OPTIES

(overigens, ik ben goed geholpen door de telefonische help desk, alleen jammer dat dit zoveel geld kost per minuut, zo wordt het een duur telefoontje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijoki schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:50:
Voor zover ik weet zijn er geen applicaties op de K700i waarmee je nes, snes, gameboy, ogg-speler, Ngage-emu, filmen (beetje kwaliteit gaat richting de 70mb), e-books lezen, navigatie-systeem enz.....
Nergens iets dat mij dus boeit, alleen die navigatie zou ik in de toekomst (over pakweg 1,5j) wel kunnen gebruiken. Maar dan op een pda of beter nog ingebouw in de auto en niet op zo'n klein gsm scherm. Heb je daar dan trouwens geen GPS voor nodig?

Ook bij het lezen van ebooks op zo'n schermpje heb ik mijn bedenkingen?

Maar toch bedankt voor de reacties, ik blijf bij de SE. Is een mooi ding, kleiner dan de siemens en heeft alles wat ik nodig heb. Als ik al iets meer moet zoek ik wel wa java midlets, of ik programmeer zelf wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
mutele82 heb je al geprobeerd om gewoon de uk-fr-nl fw14 te flashen? Mss dat ze het daar bij die helpdesk niet weten maar hij staat er toch echt wel op hun site.. Of het wat uitmaakt weet ik niet, heb zelf geen carkit dus kan daar niet over oordelen.
Check hier maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het bestand ik heb geprobeerd om de sx1-bene-retail-uk-fr-nl 14 er op te zetten
maar mijn computer geeft aan "siemens-sx1wup.sys op driver folder is nodig"

ik heb een zip bestandje genaamd "siemens_sx1wsup" van 1kb toe gemailt gekregen
van de helpdesk en uit gepakt maar hij ziet het bestand niet.
als je dit als flashen bedoeld.

ik denk namelijk dat het wel zal helpen om een update te doen

de sx1 moet toch over een normale carkit kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sx1 werkte niet meer goed.Herkende geen mmc kaartjes meer en deed vreemd met route 66. Opgestuurd naar Teleplan en doet het nu weer perfect, binnen 10 dagen weer terug. Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:31:
ik heb het bestand ik heb geprobeerd om de sx1-bene-retail-uk-fr-nl 14 er op te zetten
maar mijn computer geeft aan "siemens-sx1wup.sys op driver folder is nodig"

ik heb een zip bestandje genaamd "siemens_sx1wsup" van 1kb toe gemailt gekregen
van de helpdesk en uit gepakt maar hij ziet het bestand niet.
als je dit als flashen bedoeld.

ik denk namelijk dat het wel zal helpen om een update te doen

de sx1 moet toch over een normale carkit kunnen werken.
Vertel eens wat voor kabel je gebruikt???
Firmware update werkt ALLEEN met de USB Kabel.
Verder kijk ff wat voor Map (Std-Map en D-Map/Prov) files je SX1 heeft.(*#06# en dan Info en 1 maal naar beneden)

Wat betreft de carkit, als het goed is werkt de SX1 alleen samen met een carkit met een smalle connector (Slim Line, zie onderkant van de SX1) en niet met een upgade-kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bennie170

ik heb de normale usb datakabel gebruikt die bij het sx1 pakket zit
fia de datasuite werkt het goed

alleen de melding zoals ik in mijn verhaal hier boven heb verteld (siemens_sx1wup.sys op driver folder is nodig) mijn bericht van 16 juni

std-map/sw 1/12
dmap/prov 1/28

het is de zelfde connector als van de m55 een smalle brede connector zoals hij er uitziet met laadkabel en headset
en heb nu 2 andere sx1 telefoonsgeprobeerd in de upgrade maar weer de melding accesoire niet ondersteund

dit is wat de helpdesk mij adviseerd

Als u de HKO540 heeft, is deze specifiek voor de SX1.
Ik kan dus geen conclusies trekken uit het feit dat de M55 er wel mee werkt.
Als u wilt, kunt u wel telefoon en upgrade samen aanbieden, dan dit in combinatie bekeken worden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
F. Wenneker
Siemens Helpdesk

0900-3333100 (€ 0,25 per minuut) voor GSM producten
0900-3333102 (€ 0,25 per minuut) voor DECT producten
0900-3333104 (€ 0,25 per minuut) voor DATA producten
0900-3333109 (€ 0,25 per minuut) voor documentatie en onderdelen

Geopend tijdens werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur

Alle informatie over onze producten kunt u vinden op :

www.siemens.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Hey ik had een vraagje... Heeft iemand een manier gevonden om de SX1 op flight mode te zetten? Ik ga namelijk binnenkort op vakantie en heb liever mijn telefoon aan, omdat ik e-books enzo erop heb staan zodat ik me niet verveel.. Ik las iets over Psiloc System Tools maar werkt deze wel goed??

Hmm heb net Psiloc System Tools gedownload. Enige is dat je denkt dat flight mode niet aangaat maar hij doet et wel alleen je moet ff w8en nadat ie opstart... Megahandig 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Kijoki op 23-06-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) In het vliegtuig moet je stewardessen kijken gast, niet naar je SX1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:54:
Bennie170

alleen de melding zoals ik in mijn verhaal hier boven heb verteld (siemens_sx1wup.sys op driver folder is nodig) mijn bericht van 16 juni

Als u de HKO540 heeft, is deze specifiek voor de SX1.
Ik kan dus geen conclusies trekken uit het feit dat de M55 er wel mee werkt..
Heb je 1 of twee bestandjes, als het goed is moet je siemens_sx1swup.sys (17Kb) EN Siemens_Sx1swup.inf (2063 Bit) hebben en deze in de update directorie plaatsen.

En zorgen dat S.D.S. of Smart Suite niet draaien.

Als je deze bestanden niet bezit geef dan ff E-Mail.

En zit aan de HKO540 aan biede zijde een Slim /Line connector????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bennie170

ik heb 2 bestandjes
1 ( SX1_BENE-RETAIL-uk-fr-nl_14_0001_update) ( 22,2 MB (23.376.853 bytes))
2 ( Siemens_Sx1swup ) (grote 2,01 kB (2.063 bytes)
(grote op schijf (4,00 kB (4.096 bytes))
zipgrote(1kb)
de connectors is aan een kant de smalle platte die in de sx1 en m55 past en de anderekant
die in de e-box gaat is een stekker die weer de zelfde is als de m35 een ff dikkere stekker

jazson heeft dit probleem ook al eens ingestuurd op 7 maart 2005
ook met de zelfde ebox (S30880-S4001-A400-2
CAR KIT COMFORT XL E-Box)

en de help desk van siemens advieseerd om het hele spul maar op te sturen
dit is wel raar dat ik de orginele spullen gebruik maar dat dit niet werkt
en dat een benelux versie niet upgedate kan worden met een internationale versie

volgens siemens moet ik het toestel opsturen om de benelux versie te updaten in de internationale versie
is dit wel zelf te doen, zonder dat het toestel van slag raakt?

het is dan nog maar de vraag of deze versie wel de carkit upgrade ziet.

het is wel makkelijk dit forum zo ondek je je telefoon met deze vragen en antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:06:
bennie170

ik heb 2 bestandjes
1 ( SX1_BENE-RETAIL-uk-fr-nl_14_0001_update) ( 22,2 MB (23.376.853 bytes))
2 ( Siemens_Sx1swup ) (grote 2,01 kB (2.063 bytes)
(grote op schijf (4,00 kB (4.096 bytes))
zipgrote(1kb)
de connectors is aan een kant de smalle platte die in de sx1 en m55 past en de anderekant
die in de e-box gaat is een stekker die weer de zelfde is als de m35 een ff dikkere stekker

jazson heeft dit probleem ook al eens ingestuurd op 7 maart 2005
ook met de zelfde ebox (S30880-S4001-A400-2
CAR KIT COMFORT XL E-Box)

en dat een benelux versie niet upgedate kan worden met een internationale versie (geen probleem)

is dit wel zelf te doen, zonder dat het toestel van slag raakt? (geen probleem alleen zorg voor een volle accu!!!!!!)

het is dan nog maar de vraag of deze versie wel de carkit upgrade ziet.(volgens mij niet)

het is wel makkelijk dit forum zo ondek je je telefoon met deze vragen en antwoorden.
Dan kom je dus een bestandje te kort (lijkt mij (siemens_sx1swup.sys) van 17Kb.
Geef ff mail dan kan ik ze opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkamonster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:08
Is er ook bekend of bepaalde MMC kaartjes het niet doen op de Siemens SX1? Ik wil namelijk een 1Gb MMC kaartje kopen voor mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkamonster schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:40:
Is er ook bekend of bepaalde MMC kaartjes het niet doen op de Siemens SX1? Ik wil namelijk een 1Gb MMC kaartje kopen voor mijn telefoon.
Kijk ff op bladzijde 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn SX1 is dood, tweede keer.. Ik startte OggPlay, was op weg naar het mapje met nummers om een nummer te starten en hij hing. Vervolgens startte die weer uit zichzelf opnieuw op, maar hij start niet door. Ik krijg de melding systeemfout: autolock en zelftest mislukt en toepassing afgesloten: main. Zonder mmc of SIM opstarten maakt niet uit. Ik heb dat hele autolock nog nooit gebruikt trouwens.. Er zit niet veel anders op dan een format, enige nadeel is dat ik weer geen backup heb, omdat die functie simpelweg niet werkt in datasuite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik dan ook M.P.M. (Mobile Phone Manager)

Zie http://communications.sie...0Software%20and%20Drivers

Gebruik ook de SX1-Ad on

Werkt wel perfect. Zie bladzijde 26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik ga vanvaond even kijken of het installeren van nieuwe firmware werkt. Ik heb er al fw14 opstaan, maar het opnieuw installeren werkt misschien wel :) Dan ben ik niet al mn berichten kwijt, telefoonnummer staan ook op mn sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zijlma
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2016
Na de firmwareupdate naar v14 krijg ik de foutmelding "toepassing afgesloten: KERN-EXEC 3" als ik naar de geschiedenis van Route 66 wil bladeren.

Iemand bekend met dit probleem of een eventuele oplossing? Kan altijd nog wel een harde reset proberen, maar als er andere mogelijkheden zijn, probeer ik dat graag! :)

_/-\o_ Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:31:
Ik ga vanvaond even kijken of het installeren van nieuwe firmware werkt. Ik heb er al fw14 opstaan, maar het opnieuw installeren werkt misschien wel :) Dan ben ik niet al mn berichten kwijt, telefoonnummer staan ook op mn sim.
Nieuwe firmware heeft niet geholpen, kreeg net zo goed nog de foutmelding. Ik kon niet eens formatteren gisteravond :/ Vanmorgen ook niet, tot op een gegeven moment tóch ineens het balkje van het formatteren te voorschijn kwam. Nu doet ie het dus weer goed, maar ben ik al mn berichtjes kwijt van de afgelopen 4 maanden (4 maanden terug was het ook al gebeurd) Ik ga dus nu inderdaad lekker MPM gebruiken en kijken of ik kan backuppen. Nu mis ik een heleboel lieve smsjes van mn dinnetje :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:30:
Jammer genoeg schijnt Teleplan een bijna monopolie-positie te hebben betreffende GSM reparaties als ik hun website http://www.collexion.nl/ mag geloven. Deze website ligt er vandaag toevallig uit. Misschien moet ik mijn volgende toestel maar in Duitsland of België halen indien ze daar hun reparaties zelf uitvoeren.
hoi nowreply,

Beter laat dan nooit, een reactie.
Via t4telecom en mijn verzekering, die ik gelukkig voor het eerst van mijn leven heb afgesloten, heb ik mijn SX1 opgestuurd naar Dynafix in Nuth. Het toestel mankeerde van alles: toetsen bleven hangen, toestel liep regelmatig vast, toestel viel uit -ook tijdens gesprekken-, ik was niet verstaanbaar voor mijn gesprekspartners, slecht bereik. Ruim binnen de beloofde 10 dagen terug. Superaardige mensen achter de telefoon, superbehulpzaam! De mechanische klachten, die van de toetsen i.e., waren na de eerste keer verholpen. Ook was het toestel veel sneller. Ik ben niet zo handig met al die handige dingen die je kan installeren.... Hoe het precies zat met de rest weet ik niet: ik kon nog steeds niet bellen omdat ik nog steeds niet gehoord werd aan de andere kant van de lijn. Weer terug. Na een beetje een domme reparatie: microfoon vervangen, kwam ie weer terug. Het toestel werkte ook niet met oortje (en die deed het op een ander toestel wel) waarvan de microfoon zeker wel werkte. Nog steeds kon ik niet bellen. Begint op jouw verhaal te lijken... Maar steeds terug na een paar dagen! Met de verzekering gebeld. Weer opsturen: naar de verzekering dit keer. Daar heeft een monteur er naar gekeken en geconstateerd dat ie niet reparabel was. Vrijdag opgestuurd, dinsdag een waardebrief dat ik bij de t4telecom winkel een nieuwe SX1 mocht uitzoeken. Service of wat? De klachten begonnen al na een maand ofzo. Tot 14 maanden was het hanteerbaaar. In het begin heb ik Siemens geraadpleegd..... Die schitterden door een lauwe reactie. Als het aan Siemens zou liggen dan geen Siemens meer voor mij. Een lekker standaard verhaal. Achterblijven met een gevoel dat niemand zich verdiept in je probleem. Aangezien ik betere dingen heb te doen dan uitzoeken welke telefoon ik moet hebben als ik nog niet aan een nieuwe toe ben had ik me nog niet verdiept in welke telefoon een goed alternatief zou zijn. Vandaar dat ik op "safe" ging: een andere SX1. Bonus: een zoom op het fotogebeuren. 8) Ik kan niet zo maar elke telefoon kiezen omdat ze niet allemaal compatible zijn met een Mac. En uitzoeken wat ik allemaal moet downloaden om dat met een omweg voor elkaar te krijgen.... 8)7.

Kortom, Dynafix. Toppie types! Enneh, gezien het feit dat die apparaten steeds duurder worden is een verzekering steeds aantrekkelijker! Mij heeft het geintje 3x 5,75 euro en eigen risico 25 euro gekost.

succes
sylk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
OMG mijn sx1 is doodgegaan.. Ik wou em vandaag opstarten vraagt ie om pin en dan ineens hoor ik zo'n vage brom ofzo en dan valt ie weg...
SIM eruit gehaald en MMC ook en nog steeds zelfde probleem. Ik denk dat formatteren ook weinig zal helpen omdat ie gewoon na een x aantal seconden vanzelf uitgaat... Is er nog een manier om em te repareren voordat ik em naar Teleplan opstuur???...

EDIT:

Nu doet ie het weer door em te formatteren... D8 dat ie et niet meer zou doen omdat ie maar een beperkte tijd aanbleef staan. Jammer dat ik nu wel alles kwijt heb, maar me telefoon doet et iig wel :D

[ Voor 23% gewijzigd door Kijoki op 02-07-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zijlma
  • Laatst online: 01-03-2016
Zijlma schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:51:
Na de firmwareupdate naar v14 krijg ik de foutmelding "toepassing afgesloten: KERN-EXEC 3" als ik naar de geschiedenis van Route 66 wil bladeren.
Gelukkig was de Route66 helpdesk heel wat behulpzamer dan de Siemens helpdesk ("gewoon hard reset!")

Dit gedrag duidt beschadiging van het ROUTE 66 voorkeurenbestand 'prefs.ini' (dit bestand bewaart uw instellingen, historie en favorieten) op de ROUTE 66 MultiMediaCard.

Om zeker te stellen dat het voorkeurenbestand in orde is, verwijdert u het verborgen bestand '\system\apps\ROUTE66\prefs.ini' van uw MultiMediaCard. U kunt dit doen via het Symbian bestandsgereedschap Fexplorer (http://users.skynet.be/domi/download.html), of via een memory card reader/writer die aangesloten is op uw PC. N.B. Door het voorkeurenbestand 'prefs.ini' te verwijderen worden uw wijzigingen in de instellingen binnen ROUTE 66 Mobile 2005 gewist, dus uw snelheidsinstellingen, favorieten en historie.

Vervolgens kunt u ROUTE 66 Mobile 2005 opnieuw starten.

Aarzelt u niet contact met ons op te nemen als u verdere vragen of opmerkingen heeft.

Met vriendelijke groeten,

ROUTE 66 Customer Support

En inderdaad, werkt weer helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke software gebruik je als je xp draait, want standaard siemens blijkt niet compatible te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmh..Heb myn sx1 weer terug gekregen na reparatie. De linker menu toets
was stuk. Wat blykt nu?

De knop doet het nog steeds niet... })

Maar weer opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Moet em ook opsturen omdat linker toets kapot is.. Die helpdeskmedewerker leek wel een robot!! Was echt grappig om te horen hoe hij praat :P
Ik heb ook vermeld dat mijn headset dood is.. Zei die neem maar mee naar repaircenter, zien we wel wat we eraan kunnen doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Keertje laten vallen :) Dan heb je best kans dat je linkertoets het weer doet :P Mijn toets was laatst ook een beetje aan het haperen, maar dat komt omdat ik hem had laten vallen. Keertje een tik tegen aan gegeven en op de een of andere manier hervind ie zichzelf dan weer. Sowieso zijn die twee softkeys de slechtste toetsen op het toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een reservekopie (telefoon geheugen) maken van mijn gegevens loopt mijn SX1 in de fout en wel met de volgende boodschap:
Geheugenkaart:(systeemfout-20)
Wie heeft er een verklaring voor?
Beter is, wie heeft de oplossing, zonder mijn SX1 te formateren!
Groet, LeoK :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik denk eerlijkgezegd dat dat aan je geheugenkaart ligt.. Ik krijg dezelfde fout, eerst deed ie het wel, maar toen ik een nieuwe backup wilde gaan maken op mn geheugenkaart ging het niet meer. Ik ga het vanavond of morgen even uittesten, ben benieuwd, maar volgens mij komt het doordat hij de backup niet goed kan wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
Hey ik wou weten welke GPS-muis jullie gebruiken... Ik ben van plan om Tom Tom Mobile te halen alleen ik weet zo niet welke GPS-muis ik zou moeten kopen :S.
Ik weet ook niet, dat wanneer ik er een op marktplaats koop of deze wel op de SX1 past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
TomTom Mobile is toch niet geschikt voor de SX1? Voor zover ik weet werkt het alleen samen met Symbian 7.. Buiten dat werkt het geloof ik ook alleen samen met de bijgeleverde tomtom gps muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Laatst online: 23:10

tijmeng

Panasonic 7J

Alleen Route66 werkt met de SX1.. Ik gebruik de Adapt GPS.. met Memerix chipset.. werkt echt toppie. Heb de GPSmuis in mn handschoenen kastje liggen en nog steeds 6 sattelieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik koop echt nooit meer iets van siemens!

Toestel moet nu voor de 4e keer terug voor reparatie, dus ik heb gezegd dat ik een nieuw toestel wil. Vind ik een redelijke deal omdat de aankoopprijs ook hoog was en ik niet hoef te verwachten dat ik 4x in een jaar tijd een defect aan tref.

Krijg ik een e-mail terug of ik de reparatienummers kan communiceren zodat ze een oplossing kunnen bedenken. Nu is het 11 dagen verder en heb ik niks gehoord, zelfs geen bericht van ontvangst of melding dat de klacht in behandeling genomen is.

wat een KUTBEDRIJF is het. bureaucratie ten top etc.
werk zelf op de klantenservice e-mail van een groter bedrijf dan Siemens en op deze manier gaan wij dus niet met klanten om.

Denk dat ik hier werk van ga maken, weet alleen nog niet hoe ik dat aan ga pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Weet iemand of het usb kabeltje dat ik bij mijn sx1 gekregen heb ook werkt op andere siemens modellen (en dan voornamelijik de A62) Niet dat ik overstap naar een A62 overigens, maar da's het toestel van iemand anders.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tijmeng schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:04:
Alleen Route66 werkt met de SX1.. Ik gebruik de Adapt GPS.. met Memerix chipset.. werkt echt toppie. Heb de GPSmuis in mn handschoenen kastje liggen en nog steeds 6 sattelieten.
Kun je mij even contacten op msn of per mail hierover? Of kun je maybe posten welke autohouder je gebruikt voor je SX1? Ik ga vandaag zo'n GPS muis halen en heb nog een autohouder nodig :) Evt waar je die ook gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 08:29:
Ik denk eerlijkgezegd dat dat aan je geheugenkaart ligt.. Ik krijg dezelfde fout, eerst deed ie het wel, maar toen ik een nieuwe backup wilde gaan maken op mn geheugenkaart ging het niet meer. Ik ga het vanavond of morgen even uittesten, ben benieuwd, maar volgens mij komt het doordat hij de backup niet goed kan wegschrijven.
Dat verwisselen van het geheugenkaartje bied geen oplossing, immers zouden dan alle kaartjes ineens niet meer goed zijn! Overigens kan ik gewoon schrijven en lezen (MP3s) op het kaartje ik heb voldoende (350Mb van de 1Gb) ruimte overgelaten.

Wie heeft de oplossing voor de volgende fout: Geheugenkaart:(systeemfout-20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe kop kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariovandijck
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 22:25
Hallo, ik heb heel wat topic doorgelezen, maar ben nog steeds niet van mijn probleem af.
Ik heb mijn Siemens SX1 nu ongeveer een half jaar en moet hem om de 1,5maand ongeveer formateren of op nieuw de firmware we op zetten, (al 5keer gedaan, ik wordt het bui)
Dit moet ik doen omdat; als ik op de Linker softkey druk, hij het menu/progr. waar ik dan in zit afsluit, en joystik omhoog en naar rechts het niet meer doen.
Aan / uitzetten helpt niet, FW_14 helpt niet.
Alleen formateren en de Firware opnieuw installeren help.

Heeft er iemand hiervoor een oplossing?
Want ik maak altijd eerst een Back-up van het GSM geheugen voor dat ik hem formateer zo dat ik al mijn instellingen weer terug heb.
Maar sinds vandaag als ik een Back-up wil maken zecht men GSM "Systeemfout -20"
ik heb ondertussen al een anders MMC geprobeert maar dat helpt ook al niet en via Siemens Data Suit lukt het ook maar tot 25% en dan zecht hij plotseling Telefoon niet aan gesloten, terwijl ik wel kan syngroniseren.

Modbreak:Zie je email

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 19-07-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35

timovd

Voorsprong door techniek

mariovandijck schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:20:
Hallo, ik heb heel wat topic doorgelezen, maar ben nog steeds niet van mijn probleem af.
Ik heb mijn Siemens SX1 nu ongeveer een half jaar en moet hem om de 1,5maand ongeveer formateren of op nieuw de firmware we op zetten, (al 5keer gedaan, ik wordt het bui)
Dit moet ik doen omdat; als ik op de Linker softkey druk, hij het menu/progr. waar ik dan in zit afsluit, en joystik omhoog en naar rechts het niet meer doen.

Want ik maak altijd eerst een Back-up van het GSM geheugen voor dat ik hem formateer zo dat ik al mijn instellingen weer terug heb.
ik heb ondertussen al een anders MMC geprobeert maar dat helpt ook al niet en via Siemens Data Suit lukt het ook maar tot 25% en dan zecht hij plotseling Telefoon niet aan gesloten, terwijl ik wel kan syngroniseren.

<!--Niet doen-->
Als je het toestel "pas" anderhalf jaar hebt, heb je nog recht op garantie.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij de MPM SX1 Add-on te mailen, want die site van Siemens kom ik echt al dagen niet meer op...

Ligt die eruit ofzo?

Dwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:59:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij de MPM SX1 Add-on te mailen, want die site van Siemens kom ik echt al dagen niet meer op...

Ligt die eruit ofzo?

Dwin
Dit is de directe link.

http://communications.sie...rN_prodId%3A15803,00.html

Anders is een E-Mail adres ook wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 09:31
Wat werken er toch een domme mensen op de Siemens helpdesk... Jezus!
"Kan je praten en typen..... okee, aangenomen."

Mijn SX1 gaat niet meer aan, als ik 'm aandoe kom ie gelijk in het Software Update menu.

Ik leg het probleem een beetje uit, hoor ik die muts mij probleem zowat letterlijk intypen, om vervolgens op te lezen wat de computer voor een antwoord geeft. Op enkele voorgedragen oplossingen moest ik ja of nee antwoorden, waarna zij weer de volgende oplossing gaf. Na enkele standaard oplossingen (zoals batterij eruit, SIM eruit, formatteren enz.) zegt ze: "Ik kan er zo niets aan doen, je moet 'm opsturen.

Gloeiende gloeiende, ze stelt dezelfde vragen als de FAQ van Siemens op internet.

En dat godver voor 25 eurocent per minuut (meer dan 10 minuten met die kneus aan de lijn gezeten)

Sorry, maar daar kan ik me nou over opwinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je met de Siemens helpdesk of de Teleplan helpdesk gesproken.

Teleplan behandeld alle type toestellen (GSM) voor o.a. Siemens,Nokia e.d.

voor het telefoon nummer (zie de Teleplansite).
079-3304300
079-3304445

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 09:31
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:39:
Heb je met de Siemens helpdesk of de Teleplan helpdesk gesproken.

Teleplan behandeld alle type toestellen (GSM) voor o.a. Siemens,Nokia e.d.

voor het telefoon nummer (zie de Teleplansite).
079-3304300
079-3304445
Het nummer dat ik gebeld heb is 0900-3333100. Gevonden op de website van Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het nummer van de Siemens helpdesk.

Probeer Teleplan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloc200
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik heb via Mobiltec24 een MMC kaartje van 1GB van het merk CNMEMORY aangekocht. Het kaartje werkt op het eerste zicht perfect op mijn SX1.
Het overzetten van data via de usb kabel is echter ontzettend traag.
Ik ben dus nu op zoek naar een USB card reader die dit kaartje herkent. Ondertussen heb ik al volgende readers in de mediamarkt gaan halen en teruggebracht en wegens niet compatibel:

- Trust 16-in-1 USB2 Card Reader CR-1200
- Hama 19 in 1 card reader

Heeft iemand ervaring met dit type mmc kaart en een werkende card reader?

TIA

Ondertussen een sandisk 16 in 1 gaan halen en die doet het uiteindelijk wel.

[ Voor 7% gewijzigd door bloc200 op 24-07-2005 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:28:
[...]

Als je het toestel "pas" anderhalf jaar hebt, heb je nog recht op garantie.
Als je de oplossing hebt voor de ...-20... fout hoor ik dat ook graag van je, alvast bedankt. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mariovandijck schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:20:

Modbreak:Zie je email
Als je de oplossing hebt voor de ...-20... fout hoor ik dat ook graag van je, alvast bedankt. :?

ps. Voor mijn beeldvorming, als je de sx1 formateert zet je de laatste geinstalleerde FW terug, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn sx1 gekocht en heb al een paar eigen wavs erop gezet om als ringtones af te spelen. Maar ze zijn behoorlijk zacht? ik hoor de trilfunctie meer dan m'n eigen ringtone :/ khep zelfs het volume al verhoogd met 100% via het standaard geluidsrecorder.. Maar hierdoor krijg ik alleen brakke kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ja klopt de SX1 is nogal zacht qua ringtones, vooral toen ik 'm net had was ie door de eerdere firmwares nog brakker.... Eigenlijk niet echt iets om je zorgen over te maken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn siemens sx1 vanaf 2 meter hoog laten vallen op de grond en nu doet hij het niet meer. Ook gaat dat klepje waar je je mmc kaart indoet niet meer dicht. Hij is nu 1,5 jaar oud. Waar kan ik hem het beste laten repareren ipv naar mediamarkt te gaan zodat hun hem opsturen naar siemens?? Als hij nog te repareren valt..... Ik hoor namelijk veel over teleplan. Moet ik hem daar heen brengen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:05:
Ik heb mijn siemens sx1 vanaf 2 meter hoog laten vallen op de grond en nu doet hij het niet meer. Ook gaat dat klepje waar je je mmc kaart indoet niet meer dicht. Hij is nu 1,5 jaar oud. Waar kan ik hem het beste laten repareren ipv naar mediamarkt te gaan zodat hun hem opsturen naar siemens?? Als hij nog te repareren valt..... Ik hoor namelijk veel over teleplan. Moet ik hem daar heen brengen???
Als de phone is gevallen heb je geen garantie(heb je zelf ook wel door, toch?). Repareren is erg duur. Ik zou gewoon een nieuwe phone kopen, of een 2de hands SX1.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Ik heb deze vakantie mn SX1 laten vallen en nu zit er in het LCDscherm een diagonale barst. Ik baal er echt van. Nu heb ik wat rondgezocht op internet en ik kwam een nederlandse winkel tegen die de schermpjes voor 59 euro levert.

Wat kan ik beter doen. zelf gaan klussen zodat de garantie vervalt (14 maanden oud) of de telefoon opsturen naar siemens en daar tegen betaling een nieuw scherm erin late zetten. Ik ben redelijk technisch dus ik zie er niet tegen op dat ding open te maken alleen weet ik niet hoe dat schermpje op de printplaat zit. Solderen of een dunne plug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

tijmeng schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:17:
Ik heb deze vakantie mn SX1 laten vallen en nu zit er in het LCDscherm een diagonale barst. Ik baal er echt van. Nu heb ik wat rondgezocht op internet en ik kwam een nederlandse winkel tegen die de schermpjes voor 59 euro levert.

Wat kan ik beter doen. zelf gaan klussen zodat de garantie vervalt (14 maanden oud) of de telefoon opsturen naar siemens en daar tegen betaling een nieuw scherm erin late zetten. Ik ben redelijk technisch dus ik zie er niet tegen op dat ding open te maken alleen weet ik niet hoe dat schermpje op de printplaat zit. Solderen of een dunne plug.....
Als je het door Siemens Teleplan laat doen, ben je veel meer kwijt. Gewoon zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de headset te modden van de sx1? Ik wil de telefoon eigenlijk als m'n mp3 speler gebruiken (vervanger). Ik heb hier nog een sennheiser mx400 liggen kan ik deze erop zetten? Hulp daarbij zou altijd aardig zijn :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17

Emiel1984

Made in NL

Ik heb 2 vraagjes;

- het mogenlijk gewone oordopjes op de telefoon aan te sluiten ?
- Ik heb de telefoon op het internet ook in het zwart gezien, is deze ook in nl verkrijgbaar ??
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/fotos/telecommunicatie/siemens/102267.jpg

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

emiel1984 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:46:
Ik heb 2 vraagjes;

- het mogenlijk gewone oordopjes op de telefoon aan te sluiten ?
- Ik heb de telefoon op het internet ook in het zwart gezien, is deze ook in nl verkrijgbaar ??
[afbeelding]
Die is wel te verkrijgen, maar heel moeilijk, het is een speciale mclaren editie met een niet al te grote oplage. Daarbij zijn ze 2e hands ook nogsteeds vrij kostbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17

Emiel1984

Made in NL

Worldwide schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:48:
[...]

Die is wel te verkrijgen, maar heel moeilijk, het is een speciale mclaren editie met een niet al te grote oplage. Daarbij zijn ze 2e hands ook nogsteeds vrij kostbaar.
Dat is minder ik dacht dat er misschien ook wel een SX1 gewone versie was in zwart. Maar helaas ene tjah special edition dat zal me wel wat teveel gaan kosten :p.

DAMMm heb ik dat zie hier LINK

[ Voor 15% gewijzigd door Emiel1984 op 07-08-2005 00:56 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de headset te modden van de sx1? Ik wil de telefoon eigenlijk als m'n mp3 speler gebruiken (vervanger). Ik heb hier nog een sennheiser mx400 liggen kan ik deze erop zetten? Hulp daarbij zou altijd aardig zijn :x
Google doet wonderen:
http://www.mobiltec24.de

Om je toch nog ff naar het juiste tooltje te wijzen: zoek op de site naar dit artikelnummer 13916 á 13,50
Werkt perfect, ik gebruik 'm zelf ook voor m'n sennheiser. Je merkt dan toch wel duidelijk verschil tussen een cheapass headset en dit, succes!

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik vind het erg mooi :p maar ik wil hem modden niet iets anders kopen, zoals in de startpost @ Het Samsung SGH-D500 topic (deel 4)

• mariovandijck
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 22:25
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:23:
[...]

Fout ...-20...
heeft iets temaken dat hij een bestand niet kan lezen,
Als je dan je GSM formateerd, of nieuw versie of zelfde versie nog een keer er op zet dan is deze fout opgelost, zoniet voor dan de volgende code in: *#7370# maar zorg er voor dat je vantevoren een backup hebt gemaakt want dit is de hardware reset en alle gegevens zullen gewist worden.
Kan je geen backup meer maken met het standaard programma?
Probeer dan Sprite Back, helaas maakt hij niet van alles een back-up,
maar van de belangrijkste dingen wel (kalender&telefoonboek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of MMC Plus kaarten compatible zijn met deze telefoon want er staat een 1gb kaartje voor 55euro in de PW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 02:11:
ja ik vind het erg mooi :p maar ik wil hem modden niet iets anders kopen, zoals in de startpost @ Het Samsung SGH-D500 topic (deel 4)
hmm ik vraag me dat ook af :D aangezien mijn oordopjes een beetje stuq zijn :(

en nieuwen kosten best veel :(

tevens doet de verlichting onder mn cijfer toetsen het niet meer? :( bugje? of echt stuk?

deed ut niet meer na dat de accu eens helemaal leeg was :(

ff mn evol schoenen gepakt en een schroevendraaier en dit is het resultaat
http://members.home.nl/mpaverkuyl/siem.jpg

dus volgens mij kan je oordopjes wel modden! :P

[ Voor 14% gewijzigd door SMSfreakie op 14-08-2005 04:37 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er niet eens zo ingewikkeld uit straks maar eens proberen. Ik zal vast weer de draadjes verkeerd om doen ofzo :P Kan iemand mijn vraag alsjeblieft beantwoorden 2 posts omhoog over dat mmc plus kaartje. Moet binnenkort weer naar school en dan wil ik graag muziek luisteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:49:
Kan iemand mij vertellen of MMC Plus kaarten compatible zijn met deze telefoon want er staat een 1gb kaartje voor 55euro in de PW?
Ja hoor, deze kun je gewoon gebruiken. MMC is MMC, waar het verschil hem in zit weet ik ook niet. Bij mij werkt het in ieder geval goed.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hartstikke bedankt _/-\o_ zometeen maar even bestellen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 09:03
Ik heb hier thuis nu een Siemens SX1 die na 3 ker een verkeerde code in te voeren (00000 en 12345) aan geeft: Toestel is geblokkeerd. Voer toestelcode in a.u.b.
Alleen is er geen mogelijkheid meer om de code in te voren. als je wel een nummer invoerd geeft hij aan alleen noodoproepen. Iemand enig idee hoe ik deze weer werkend kan krijgen en wat de standaard code zou zijn in een simlock vrije SX1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
volgens mij is dat 1234(5) maar ik kan het mis hebben!
vaak is het zo dat als je je tel. via een internetshop koopt ze de pincode veranderen in geval van zoekraken van je simkaart bij het verzenden.
je krijgt dan een e-mail met hierin de codes.

[ Voor 64% gewijzigd door Aghanim op 17-08-2005 23:50 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:01:
Dat ziet er niet eens zo ingewikkeld uit straks maar eens proberen. Ik zal vast weer de draadjes verkeerd om doen ofzo :P Kan iemand mijn vraag alsjeblieft beantwoorden 2 posts omhoog over dat mmc plus kaartje. Moet binnenkort weer naar school en dan wil ik graag muziek luisteren :D
laat trouwens even weten als het je gelukt is :Y)

* SMSfreakie zit er aan te denken om er gewoon een 3,5mm jackplug aansluiting aan te maken?

dopje stuk? plug je dr zo een nieuwe in!

en je PTT en FM antenne blijven gewoon werken lijkt me ook :D

404 Signature not found

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 09:03
Niemand een oplossing voor mijn SX1 probleem?

• SMSfreakie
  • Niet online
hm

bij mij heeft het modificeren van de headset geen nut :( aangezien het signaal voor het linker oortje gewoon al niet meer in dat kastje aanwezig is :|

k heb trouwens geen aankoop bewijs van mn foon meer? kan ik mn headset nu eiks nog wel op sturen naar teleplan?

[ Voor 27% gewijzigd door SMSfreakie op 18-08-2005 16:22 ]

404 Signature not found

Verwijderd

Wormzz schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:46:
Ik heb hier thuis nu een Siemens SX1 die na 3 keer een verkeerde code in te voeren (00000 en 12345) aan geeft: Toestel is geblokkeerd. Voer toestelcode in a.u.b.
Alleen is er geen mogelijkheid meer om de code in te voeren. als je wel een nummer invoerd geeft hij aan alleen noodoproepen. Iemand enig idee hoe ik deze weer werkend kan krijgen en wat de standaard code zou zijn in een simlock vrije SX1?
Als het goed is heb je het over de toestelcode(standaard 12345) nu hij op slot zit zijn er 3 mogelijkheden.

1. Opsturen naar teleplan. Zij kunnen met behulp van de IMEI code in duitsland een unlock code opvragen en het toestel unlocken.

2. Teleplan bellen.079-3304300 , 079-3304445, Als het goed is kunnen zij ook m.b.v. de IMEI code de unlockcode opvragen.

3. Zelf unlocken. Er zijn op het internet zat proggies te vinden om de SX1 te unlocken.

Let op dat de toestelcode GEEN pincode is.De pincode is voor de sim(en is te unlocken met de PUK code,de toestelcode is voor de SX1.

Succes.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn headset gemod :) Hier zijn de foto's, ik heb mijn sennheiser mx400 erop gemod. Sorry van de honden haren op de tafel de hond van mijn oom is vandaag op bezoek :9

Niet echt netjes gesoldeerd maar het werkt perfect :Y)
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/8184/imgp12114nn.th.jpg

Mijn sx1 met de radio aan niet echt goede ontvangst binnen maar het geluid klinkt goed :7
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/5000/imgp12278ay.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

ik heb dat echt meteen gedaan toen ik mn SX1 kocht... hangt al een jaar een dikke headphone van philps aan. echt zo huge kleppen ding. topgeluid! handsfree bellen ziet er alleen achterlijk uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:58:
Ik heb mijn headset gemod :) Hier zijn de foto's, ik heb mijn sennheiser mx400 erop gemod. Sorry van de honden haren op de tafel de hond van mijn oom is vandaag op bezoek :9

Niet echt netjes gesoldeerd maar het werkt perfect :Y)
[afbeelding]

Mijn sx1 met de radio aan niet echt goede ontvangst binnen maar het geluid klinkt goed :7
[afbeelding]
_O_

net mijn headset profisorisch gefixt met een tie-wrap :D nu heb ik iig weer stereo :')

maar ehm waarom heb je dr niet gewoon een jackplug aan gemaakt :?

* SMSfreakie gaat maar eens op zoek naar een "los" soldeerbaar stekkertje voor zn gsm, maak ik mn eigen ding wel

jackplug aansluiting voor oordoppen, behoud van PTT toets en mic en antenne

moet haalbaar zijn toch? :?

[ Voor 14% gewijzigd door SMSfreakie op 31-08-2005 01:21 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds augustus 2004 een SX1 en ben waarschijnlijk één van de weinigen die er een volledig jaar geen problemen mee hadden.
Ongeveer 10 dagen geleden echter begon hij opeens telkens wanneer ik een sms wou zenden of wou bellen een foutmelding te geven (lag niet aan mijn belkrediet of aan ontvangst of zo). Dit ging weg na een uur of 2 maar dan begon hij telkens opnieuw spontaan te rebooten (de batterij was net volledig geladen). Hij vroeg geen pin-code of niks, hij startte gewoon op en wanneer hij klaar was voor gebruik, schakelde hij opnieuw uit om dan direct weer te beginnen opstarten. Ik heb vanalles geprobeerd (SIM eruit, MMC eruit enz), maar niks helpt. Dan heb ik maar geredeneerd dat de batterij zijn beste tijd wel zal gehad hebben en heb ik op internet een nieuwe batterij besteld. Toen ik die thuis kreeg, heb ik ze natuurlijk direct geprobeerd, maar de SX1 startte nu totaal niet op, scherm bleef zwart en je hoort enkel het geluidje dat de batterij plat is als je op het rood telefoontje drukt. Ik heb hem dan maar in het stopcontact gestoken en lang laten laden, da's normaal zeker voor een nieuwe batterij? Terwijl hij aan het stopcontact hing, startte hij echter nog steeds niet op, maakt zelfs dat geluid niet meer. Nu, 3 dagen later, is de situatie nog altijd dezelfde: de oude, originele batterij laat hem opstarten en direct terug afsluiten, met de nieuwe batterij is hij gewoon dood.
Volgens my-siemens.com moet ik het eens proberen met een andere lader (nu moet ik wel zeggen dat ik momenteel de lader van een C55 gebruik, maar volgens mij zijn alle laders toch inwisselbaar?).

Zijn er onder jullie die hetzelfde probleem gehad hebben en die me kunnen zeggen wat ik moet doen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heb je al een keer geprobeerd om de telefoon te fomatteren of opnieuw de firmware erop te zetten? Welke versie gebruik je? Ik ken het probleem van het steeds opnieuw opstarten...het enige wat hielp was formatteren.. Heb je een backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:03:
Heb je al een keer geprobeerd om de telefoon te fomatteren of opnieuw de firmware erop te zetten? Welke versie gebruik je? Ik ken het probleem van het steeds opnieuw opstarten...het enige wat hielp was formatteren.. Heb je een backup?
Ik heb daar ook al aan gedacht, maar kan dat wel als hij niet eens deftig aanstaat? Ik gebruik nog altijd de originele FW 7. Back-up heb ik niet, maar dat ik mijn sms'en kwijt ben kan me niet veel schelen, en mijn nummers heb ik op de simkaart staan.
Hoe zou jij dat doen, dat formatteren, als hij nog geen 3 seconden aan een stuk normaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik heb hem nu gereset en hij werkt terug perfect met de originele batterij... Nu zit ik wel met die nieuwe batterij, en als ik die erinsteek, geeft hij nog altijd geen kik, ook al heeft hij al uren zitten laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heb mijn telefoon voor de 4e keer opgestuurd naar Siemens.
Omdat ik dit belachelijk vind heb ik een enorme klacht ingediend en gezegd dat ik een compleet nieuw toestel wil hebben.

Gisteren bij de post kreeg ik een gloednieuwe SX1 + nieuwe oplader _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mijne doet het nu weer prima 8)7

raar ding, maar goed.. Toetsverlichting doet het weer prima net als het knopje rechts onder het toetsenbord? erg wazig :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijnes is kapot gevallen op de keuken vloer, scheur in het lcd... Dat is al de 2e in 3 maanden eerst mijn SDA nu mijn SX1 schiet lekker op heb net een E398 besteld hopelijk is die wat sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand overigens hoe je de man contacten kunt kopieren (directory verplaatsen kan wel, maar ik wil eigenlijk kopieren van het toestel naar de sim)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Ook hier is het weer zover. De SX1 heeft het leven gelaten. Aangezien ik hem in december 2003 kocht en dus nog garantie heb zal ik hem maar weer voor de 6e keer opsturen.

Gelukkig zijn er inmiddels alternatieven voor de SX1 op de markt. Alhoewel je kan stellen dat de telefoon teveel mankementen (heeft) vertoond, heb ik toch elke dag in de bus naar m'n werk genoten van MP3 en radio. :) Tsja... dan maar een IPOD. ;)

Eerst maar eens de formatteringsopties in de geweldige ;) FAQ proberen dan voordat ik 'm opstuur.

[ Voor 12% gewijzigd door Barca op 13-09-2005 22:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:40:
Oké, ik heb hem nu gereset en hij werkt terug perfect met de originele batterij... Nu zit ik wel met die nieuwe batterij, en als ik die erinsteek, geeft hij nog altijd geen kik, ook al heeft hij al uren zitten laden...
Dat heb ik ook wel eens gehad toen de batterij echt totaal leeg was. Na een paar keer de lader er vanaf te hebben gehaald/teruggezet, en op de opstartknop van de telefoon te hebben gedrukt, "pakte" het laden ineens wel.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik vind het toch vreemd dat er zo veel klachten over dit toestel zijn, ik heb er zelf op enkele vastlopers na geen problemen mee gehad. (nu moet ik wel toegeven dat hij inmiddels 2 weken in de kast ligt stof te happen)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Epafroditus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
Dan nu iets heel anders...
Heeft iemand van jullie ervaring met een DUAL SIMkaarthouder in een SX1?
Ik heb er een besteld via inkoopactie.net
Deze werkt erg goed in de c60 van mijn vrouw: maar mijn sx1 heeft er geen zin in...

Op deze manier passen er 2 sims in 1 toestel. via een optie in een nieuw menu (dit zit onder extra ni de sx1) is er te wisselen van sim.
Het rare is: 1 maal is hij WEL opgestart; maar na het switchen van sim had de sx1 er geen zin meer in... (melding; plaats simkaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sow, voor 15,- even 2 nieuwe headsets gescoort, lang leve marktplaats,

ik zit nu alleen te twijvelen als ik dr 1 ga modificeren of ga wachten tot de oortjes weer uit elkaar vallen..

twijfels twijfels twijfels, of ik vind een stekkertje en mod mn kapotte headset... met een nieuw snoertje behoud van FM antenne, 3.5mm jackplug aansluiting, PTT toets :)

iemand een idee waar ik zo`n stekkertje kan kopen? ik vind het wat zonde om een namaak data kabel te kopen voor een c55 oid en daar de stekker af te slopen ( ja die kunnen open :D )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Barca schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:35:
Ook hier is het weer zover. De SX1 heeft het leven gelaten. Aangezien ik hem in december 2003 kocht en dus nog garantie heb zal ik hem maar weer voor de 6e keer opsturen.

Gelukkig zijn er inmiddels alternatieven voor de SX1 op de markt. Alhoewel je kan stellen dat de telefoon teveel mankementen (heeft) vertoond, heb ik toch elke dag in de bus naar m'n werk genoten van MP3 en radio. :) Tsja... dan maar een IPOD. ;)

Eerst maar eens de formatteringsopties in de geweldige ;) FAQ proberen dan voordat ik 'm opstuur.
30 september... 17 dagen na dato. SX1 retour ontvangen. Ik doe hem aan... alles lijkt te werken... maar de OK toets (toets boven de uit toets)... de meest gebruikte toets, werkt niet. Ik heb in het verleden mijn telefoon al eens naar Siemens gestuurd toen deze toets het ook niet deed. Handig hoor... een telefoon inleveren ter reparatie en hij komt met een ander defect terug. Heb weer een MRA code aangevraagd.

Ik heb hierbij officieel genoeg van de SX1 en schaf wel een IPOD of iets dergelijks aan als zijnde mijn mp3/radio speler. Natuurlijk laat ik de telefoon wel maken... het zou zonde zijn dat niet te doen nu ik nog garantie heb.

* Barca kopieërt SX1 (5).doc naar SX1 (6).doc :|

[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 30-09-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo is het, garantie is er om gebruikt te worden. Helaas voor mij te laat. Op een keienstrand, gelukkig dan nog wel in Griekenland, was een val van anderhalve meter hoog genoeg om het venstertje van de camera te laten barsten. En dan toch nog blij zijn dat de rest nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:02:
Zo is het, garantie is er om gebruikt te worden. Helaas voor mij te laat. Op een keienstrand, gelukkig dan nog wel in Griekenland, was een val van anderhalve meter hoog genoeg om het venstertje van de camera te laten barsten. En dan toch nog blij zijn dat de rest nog werkt.
Garantie gebruikt en de SX1 voor de 2e maal ontvangen. Deze keer heeft Siemens alle switches vervangen... en er zit zelfs weer plastic op "het glas" dat ook nieuw is. Een nieuwe mobiel in feite.......

...... ware het niet dat hij wederom niet werkt. Waar het vorige keer de rechtertoets naast de joystick was die het niet deed (OK toets) is het nu de toets links van de joystick (OK als je de telefoon aan zet voor invoeren PIN code) die het niet doet... tenzij je hem met je duim zowat door de telefoon drukt. Morgen maar weer eens even bellen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik ben benieuwd wanneer mijn headset terugkomt én of ik de goede krijg.. Ik heb hem vorige week donderdag opgestuurd. Hij zal eerdaags wel weer verschijnen. Voor de rest herken ik het probleem van Barca, maar de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Een goede dreun geven werkt, soms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04
Ik heb mijn sx1 inmiddels ook al een keer of 4 a 5 opgestuurd, maar heb nu weer een nieuw probleem. Sommige knoppen veranderen soms van functie. Zo wordt de joystick opeens het 'fototoestel' knopje, en de 3-toets krijgt dezelfde functie als de rode (ophang/power) knop. Sommige andere knoppen reageren dan helemaal niet meer. Dit disfunctioneren kan soms ook zo maar weer opeens over zijn, maar nooit voor lang. Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik denk haast dat het een probleem is met je MMI board, tenminste, die stuurt je toetsen en de functies aan voor wat ik me nog kan herinneren. Heb het tenminste een keer gelezen hier. Toevallig dat je dit topic kickt, heb vanmiddag mn headset weer teruggehad en hij doet het weer uitstekend. Is omgeruild voor een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
Weet er iemand waar je een andere front/kapje/cover voor je SX1 kunt krijgen?
Ik wil hem graag in het zwart alla Mclaren editie, lijkt me zeer stijlvol.

mijn fout

[ Voor 7% gewijzigd door The System op 09-12-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Vandaag kreeg mijn SX1 voor het eerst kuren, hij resette constant. Gelukkig had ik nog een recente bakcup en was het formatteren geen probleem. Hij werkt nu al een uurtje weer als vanouds, maar ik vond het toch wel apart data er nu wat mis mee was. Enig idee waar dit door komt?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar redelijk tevredenheid draait al enige tijd Route 66 versie 2005 op mijn SX1.
Nu is er een nieuwe versie op de markt verschenen met de aanduiding Mobile 7. Volgens de website van Route 66 is deze nieuwe versie alleen geschikt voor Nokia telefoons. De e-mailreactie van Route 66 is daarin ook erg kort en duidelijk: SX1 wordt niet meer ondersteund. :(
Kijk ik echter naar de specificaties voor Mobile 7 dan wordt OS 6.1 genoemd. In theorie zou Mobile 7 dus op een SX1 moeten draaien.
Iemand ervaringen met deze combinatie?

Verwijderd

Mijn SX1 is dus nu na 1,5 jaar en 5 reparaties officieel dood verklaard. Gaat niet meer aan niets.
Voel zelfs geen hartslag meer. Ben nu maar op de SonyEricsson-tour gegaan.

Denk dat ik de SX1 maar eens ga ontleden, even leedvermaak..
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste