you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
De laatste keer dat ik het deed geloof ik welrapture schreef op maandag 04 april 2005 @ 01:58:
Ik heb op http://www.frankklepacki.com/ naar de muziekjes van C&C geluisterd, wow, dat had ik toen nog niet gehoord met brolspeakertjes en cheaper-than-onboard-soundcards. Draait C&C onder Windows XP?
Anoniem: 3369
Sjah, is oorlog niet altijd hetzelfde. Kan je dan niet elk spel gaan afzeiken omdat het met een muis bestuurd moet worden? C&C heeft qua verhaal lijnen altijd meer dan genoeg afwisseling gehad en het heeft mij (en met mij nog vele anderen) nooit echt verveeld. De laatste die wat tegen viel was Generals, dat was niet eens meer een copy van C&C maar meer een heel nieuw spel.Anoniem: 3369 schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:07:
RA3 oh wat een feest, weer een kopie van al die andere kopieen van c&c met wat kleine verslechteringen !
Dus ik weet niet waarom je ons getrakteerd hebt op je geweldig onderbouwde mening? Graag toelichting wat er dan steeds slechter is geworden en wat er gekopieerd was en anders moet je maar eventjes een ander topic zoeken (of juist niet) om af te zeiken.
Ah, warcraft fanboy. Je kan er dus niets aan doen, het zit gewoon in je om C&C af te zeiken.
[ Voor 8% gewijzigd door aapelite op 04-04-2005 16:51 ]
Het enige van de Red Alert reeks wat steeds hetzelfde is, is de thematiek van allied tegen soviets, in combinatie met geweldig simpele gameplay. De games zijn meer dan verschillend genoeg qua verhaallijn en units om te boeien. Wat zijn de verslechteringen die je zo aanstootgevend vindt? Wat vindt je dan wel een goed strategiespel?Anoniem: 3369 schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:07:
RA3 oh wat een feest, weer een kopie van al die andere kopieen van c&c met wat kleine verslechteringen !
Deze boodschap dekt mijn idee over je post ook welaapelite schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:08:
[...]
Dus ik weet niet waarom je ons getrakteerd hebt op je geweldig onderbouwde mening? Graag toelichting wat er dan steeds slechter is geworden en wat er gekopieerd was en anders moet je maar eventjes een ander topic zoeken (of juist niet) om af te zeiken.
As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen
Electronic Entertainment Expo is 16-20 mei, en EA staat er met 3 stands.
Duimen maar dat ze RA3 demo's hebben.
Dan heb ik weer iets om naar uit te kijken dit jaar
Anoniem: 128025
Ja op de E3 staat nog ons nog wel vee lmeer leuks te wachten denk ik zo, Playstation3, XBOX2 heel veel nieuwe games, hopelijk dus ook weer wat nieuws over RA3 en misschien wel meer over Empire at War ook, laten we het maar hopen allemaal!Largow schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:29:
Ah,
Ik kan je nu al vertellen dat er geen demo's van Red Alert 3 gegeven zullen worden, om de doodsimpele reden dat men (het Westwoodteam van o.a. Red Alert 1, wauw dat waren nog eens tijdenLargow schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:29:
Ah,
Misschien is dit wel wishful thinking en/of pure stierenpoep, maar misschien werken ze er al veel langer aan! Ik durf het alleen maar te hopen

Anoniem: 2557
Het 'Westwood team' dat aan Red Alert 1 werkte, werkt helemaal niet meer bij / voor EA. Dat team heeft wel een demo op de E3 trouwens...van Star Wars: Empire at War (Lucas Arts).Jejking schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:57:
[...]
Ik kan je nu al vertellen dat er geen demo's van Red Alert 3 gegeven zullen worden, om de doodsimpele reden dat men (het Westwoodteam van o.a. Red Alert 1, wauw dat waren nog eens tijden) pas sinds ongeveer 3 maanden aan het spel werkt. Dus een demo lijkt mij zéér onwaarschijnlijk...
Misschien is dit wel wishful thinking en/of pure stierenpoep, maar misschien werken ze er al veel langer aan! Ik durf het alleen maar te hopen... Maar ik verwacht niets, dan valt het ook minder tegen als het niet gebeurt
Ingericht wel, niet speciaal ingericht. Datzelfde heeft heel lang op www.westwood.com gestaan, en als je daar nu heen gaat word je gelinked naar een andere site maar krijg je precies hetzelfdeLargow schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:09:
Geinig.
Electronic Arts heeft www.redalert3.com al geregistreerd en ingericht.....
Maar EA heeft www.redalert3.com zeer zeker wel geregged idd, alleen de inrichting is niet bijzonder
je hebt gelijk, volgens mij was hij al geregged in 2000. jammerAnoniem: 5832 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:42:
Volgens mij was die 4 jaar ook al geregistreerd door EA.Zegt niet zoveel
Ff gechecked, en het klopt:Largow schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:00:
[...]
je hebt gelijk, volgens mij was hij al geregged in 2000. jammer
Record expires on 27-Mar-2006.
Record created on 27-Mar-2000.
Zegt dus helemaal niks meer, naja jammer. We horen er vanzelf wel weer wat over
lees dit http://www.planetcnc.com/redalert3/
Volgens mij kun je er nu rustig een dik jaar bij optellen.
Anoniem: 105758
Verder speel ik eigenlijk totaal geen spellen maar ik vind red alert 2 echt nog altijd fantastisch. Ik speel 2/3 keer per week een dikke oorlog tegen mijn broertje in red alert 2 en telkens wordt er wel weer een verassende strategie gekozen. We zijn vaak zat een hele zondagmiddag bezig voordat er iemand is gewonnen.
Ik zie in Generals eigenlijk al een bepaalde vorm van opvolger voor red alert maar ik vind de balans in het spel minder, ik vind de nadruk te veel op de graphics liggen en ik heb er gewoon veel minder plezier mee.
Voor mij is red alert 2 nog altijd de beste game welke ik ooit gespeeld heb en het zal moeilijk worden om dat te veranderen
^^met stomGH45T schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:05:
Ik denk dat het sowieso moeilijk word om weer een echte knaller te lanceren in de red alert serie. Ik heb altijd met heel veel plezier red alert gespeeld en ik speel nog bijna dagelijks red alert 2!
Verder speel ik eigenlijk totaal geen spellen maar ik vind red alert 2 echt nog altijd fantastisch. Ik speel 2/3 keer per week een dikke oorlog tegen mijn broertje in red alert 2 en telkens wordt er wel weer een verassende strategie gekozen. We zijn vaak zat een hele zondagmiddag bezig voordat er iemand is gewonnen.
Ik zie in Generals eigenlijk al een bepaalde vorm van opvolger voor red alert maar ik vind de balans in het spel minder, ik vind de nadruk te veel op de graphics liggen en ik heb er gewoon veel minder plezier mee.
Voor mij is red alert 2 nog altijd de beste game welke ik ooit gespeeld heb en het zal moeilijk worden om dat te veranderen
Het zal wel zo'n "Act of war" / "Generals" game worden met de nadruk op 3D. Ik vindt er helemaal niks meer aan. Het spel wordt erg onoverzichtelijk met al die overbodige grafische hoogstandjes. Geef mij maar een lekkere simpele 2D game zonder al teveel poespas, zodat je lekker een potje oorlog kan voeren
Anoniem: 93354
zit ik te zoeken op inet kom je dit tegen : http://www.pcmedia.nl/cgi-bin/zoek?Art=12224
die lopen lekker vooruit
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Anoniem: 128025
Die zijn inderdaad wel erg enthousiastchucky666 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:52:
ik zat ergens te lezen dat ie ook op de ds zou komen ja.
zit ik te zoeken op inet kom je dit tegen : http://www.pcmedia.nl/cgi-bin/zoek?Art=12224
die lopen lekker vooruit
Deze datum wordt orverigens nergens bevestigd.My good friend Blbpaws from CNC Generals World brought to my attention This Page at 1UP.com. Nothing much to look at other than the release date for Red Alert3 in the left hand column of 10/12/2005.
....
Sometimes human's are...
Ik vind het persoonlijk erg optimistisch klinken, ga er maar niet vanuit dat dit klopt. Dan zouden ze wel HEEL snel zijn met het in elkaar zetten van de game, want vergeet niet dat we immers nog niet zo lang onderweg zijn wat betreft de gamedev. Bovendien, voor een goed spel wordt, om er een topper van te maken, heel veel tijd ingestoken. Lees: C&C Tiberian Sun en Half-Life 2 .mduijvendijk schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:03:
Pp CNCDEN kwam ik dit bericht tegen:
[...]
Deze datum wordt orverigens nergens bevestigd.
Conclusie: te mooi om waar te zijn. Niet waar dus. (helaas...
Deze plek is te koop.
Number of players: 1mduijvendijk schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:03:
Pp CNCDEN kwam ik dit bericht tegen: klik
[...]
Deze datum wordt orverigens nergens bevestigd.

Lekker dan, niet meer lannen?
[ Voor 10% gewijzigd door max op 28-06-2005 00:40 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Zal wel ergens in november worden.
Heb na het lezen van dit topic weer zin in deel 1 gekregen, jammer van de VGA graphics.
Kunnen ze niet ff tussendoor Red Alert 1 for WinXP uitbrengen met 1024*768 graphics?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Tesla coil offline!!!!
Westwood = EAbabba schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:57:
Word Red Alert 3 nog gemaakt door WestwoodAnders heb ik weinig hoop
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Anoniem: 67363
Sure echt niet...
Een hoop orginele developers die bij Westwood zaten hebben er niet lang gezeten. Een grote groep heeft orginele Westwood mensen na een paar jaar een eigen bedrijf opgestart.
Zie mijn post terug in de draad
Kzal deze post even verduidelijken, EA heeft Westwood (en alle game-licenties) overgekocht voor de EA Pacific divisie. Veel ex-Westwood medewerkers zijn later zelf begonnen aan een eigen software-ontwikkelstudio genaamd Petroglyph en men werkt aan Star Wars: Empire at War.Illegal_Alien schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:07:
[...]Westwood = EA
Voor zover ik weet heeft EA nog wel C&C vervolgen in de planning waaronder Red Alert 3 en Tiberian Twilight (het derde vervolg van de Tiberium-verhaal die kort na de introductie van Tiberian Sun was beloofd), maar EA kennende zullen we waarschijnlijk niet meer de glorie in de gameplay meer terugzien.
Komt erbij dat de meeste medewerkers die aan het C&C team was gekoppeld destijds nu bij Petroglyph betrokken zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door pSycho-Y2K op 26-07-2005 00:18 ]
Jammer van de VGA graphics? Ik vind RA1 veel leuker om te spelen dan RA2 met die mooie graphics. Sterker nog, RA1 heeft nog een beetje een oude sfeer, terwijl RA2 door de mooie graphics veel futuristischer lijkt dan het zou moeten zijn.RAILGUNNER schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:38:
Heb na het lezen van dit topic weer zin in deel 1 gekregen, jammer van de VGA graphics.
Ik zou zo al die prachtige graphics van tegenwoordig inruilen voor die geweldige gameplay die games "vroeger" hadden.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

er komt geen ra3 en dat is maar beter ook, want ea zou het toch verpesten
en waar haal jij dat vandaan? er zijn toch aardig wat bronnen die zeggen van wel?waneer stoppen ze nu eens net die hoax
en toch is het de zelfde engine (al zou je het niet zeggen)Jammer van de VGA graphics? Ik vind RA1 veel leuker om te spelen dan RA2 met die mooie graphics. Sterker nog, RA1 heeft nog een beetje een oude sfeer, terwijl RA2 door de mooie graphics veel futuristischer lijkt dan het zou moeten zijn.
Ik zou zo al die prachtige graphics van tegenwoordig inruilen voor die geweldige gameplay die games "vroeger" hadden.
maar de oude stijl blijft iets hebben idd
vind TS trouwnds het emest sfeervol ^-^;;
ik heb het al eens gezegd en ik blijf er bij. net als de meeste hier vinden denk ik, EA kan niets van C&C maken. eigenlijk zouden ze het moeten laten, maar toch blijven we trouw aan de naam C&C.
(tot EA met 12 sides in ra3 komt. dan stap ik er toch wel vanaf, het koste ze een jaar en 7 patches om 3 sides te balancen. laat staan 12 sides zoals zerohour)
[ Voor 19% gewijzigd door daves2hd op 26-07-2005 01:30 ]
Het is officieel aangekondigd door de mannen van EA pacificmad_max234 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:42:
waneer stoppen ze nu eens net die hoax![]()
Generals was idd een gehandicapte C&C, ik hoop niet dat RA3 hetzelfde word maar dat ze trouw blijven aan de oude RA1 en RA2 gameplay met het menu aan de rechterkant en cutscenes met echte acteursNHJ BV schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:30:
Net als Generals hoef ik deze niet te hebben, tenzij na de release ondubbelzinning is vastgesteld dat er fatsoenlijke FMV's zijn, een fatsoenlijke verhaallijn, een soundtrack van Frank Klepacki en een speelbare multiplayer.
ANders, laat maar. RA2 was wel aardig, al was het verhaal niks, er zaten normale cutscenes in enzo. Van wat ik over Generals heb gehoord ben ik blij dat ik daar zelfs m'n bandbreedte niet aan verspild heb.
Deze plek is te koop.
ik vond c&c generals en zero hour wel leuk om te spelen, en het zag er nog goed uit ook.
het enige minpuntje vond ik dat het zo kort duurde.
ik heb hier zo'n beetje alle c&c spelen liggen en heb ze allemaal met tevredenheid gespeeld.
zowel c&c als red alert 1&2 en tiberian sun enzo.
de enigste is dat ik hier ook c&c renegade heb liggen en dat was pas een bagger spel.
verder vindt ik generals nog steeds leuk om te spelen, ik speel hem in ieder geval meer dan red alert.
maar zo heeft iedereen wel ze voorkeuren.
ik vindt b.v. total annihilation totale crap terwijl andere het nog steeds leuk vinden
Lieve Mad_Max234, dit is een topic over een spel wat nog niet uit is. Maar over deze game (waar iedereen vol verwachting naar uitkijkt, ik ook!mad_max234 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:42:
waneer stoppen ze nu eens net die hoax![]()
Dan weer ontopic, iets interessants waarvan het waarheidsgehalte redelijk hoog* ligt:
Op het Tweakzone-Forum is op een aantal plaatsen te lezen dat het toekomstige Red Alert 3 gebaseerd zal zijn op de engine van het huidige spel... Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth !
* : Imho is het waarheidsgehalte redelijk hoog omdat ik het op 4 à 5 plaatsen op het Net tegenkwam.
Had iemand ooit gedacht dat de LotR:BfME-engine een opgepoetste versie van de C&C Generals-engine is
Dat had ik niet gedacht, dat wist ik al endat is nog duidelijk te zien ookJejking schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:24:
[...]
Lieve Mad_Max234, dit is een topic over een spel wat nog niet uit is. Maar over deze game (waar iedereen vol verwachting naar uitkijkt, ik ook!) doen en hebben veel geruchten de ronde gedaan. Maar dan mis ik iets, waar is dan het gerucht dat RA3 gecanned is? Als je dat gerucht even aangewezen had was het een stuk duidelijker... Echter, dat zie ik niet! M.a.w.: als je iets te melden hebt waarvan JIJ overtuigd bent, onderbouw het dan a.u.b. met argumenten en/of feiten. Blijf anders alsjeblieft weg!
Dan weer ontopic, iets interessants waarvan het waarheidsgehalte redelijk hoog* ligt:
Op het Tweakzone-Forum is op een aantal plaatsen te lezen dat het toekomstige Red Alert 3 gebaseerd zal zijn op de engine van het huidige spel... Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth !
* : Imho is het waarheidsgehalte redelijk hoog omdat ik het op 4 à 5 plaatsen op het Net tegenkwam.
offtopic:
Had iemand ooit gedacht dat de LotR:BfME-engine een opgepoetste versie van de C&C Generals-engine isLeuke vraag voor Triviant
![]()
Daarnaast is het ook niet meer dan logisch, er zit in zon engine veel tijd om het te maken, Voor ieder spel een nieuwe maken is niet efficient dus recyclen ze de engine en poetsen ze hem steeds op wat betreft graphics vanwege beter wordende videokaarten.
Je hebt gelijk, maar ik zou graag een hogere resolutie zien omdat je dan meer overzicht hebt.-NMe- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:22:
[...]
Jammer van de VGA graphics? Ik vind RA1 veel leuker om te spelen dan RA2 met die mooie graphics. Sterker nog, RA1 heeft nog een beetje een oude sfeer, terwijl RA2 door de mooie graphics veel futuristischer lijkt dan het zou moeten zijn.
Verder heeft RA1 idd de old school sfeer, die moet zeker worden behouden.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Mocht je toch Redalert willen spelen met betere graphics dan is deze mod misschien iets voor je
Sometimes human's are...
Om het nog duidelijker te zeggen: Westwood bestaat al drie jaar niet meer, omdat EA het bedrijf heeft gesloten en alle werknemers heeft ontslagen.babba schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:57:
Word Red Alert 3 nog gemaakt door WestwoodAnders heb ik weinig hoop
Vervolgens hebben ze alle werknemers wel een contract aangeboden om bij EA LA te komen werken, waarvan 17 (van de 240+) man van Westwood dat ook hebben gedaan. De rest niet. En van die 17 zijn er nu nog 2 over (Louis Castle en Mark Skaggs).
De belangrijkste mensen van Westwood zijn zoals al eerder gezegd is een eigen bedrijf gestart in Las Vegas. Dit bedrijf wil niks met EA te maken hebben, en de oprichters (Michael Legg, Joe Bostic & Steve Tall) zijn zelfs persona non grata bij EA (if you locate one of these persons on the premises, remove them with any force necessary).
Dus uh, nee...RA3 zal nooit gemaakt worden door iemand die ook maar iets ooit met Westwood te maken heeft gehad. Oh wacht, jawel, Mark Skaggs natuurlijk. Maar het feit dat heel veel Westwoodians niet naar EA LA wilden omdat ze dan onder Skaggs zouden moeten werken zegt al genoeg
Hope for the best, prepare for the worst...
ja volgens mij kwam er een red alert 3 op de NDS uit.mduijvendijk schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:54:
Ik verwacht niet dat Redalert 1 opnieuw uitgebracht wordt in betere graphics, wel is bekend dat er een Redalert voor de PSP of NDS komt. Ik hoop dat dit niet de zelfde Redalert is die als Redalert 3 is aangekondigd.
Mocht je toch Redalert willen spelen met betere graphics dan is deze mod misschien iets voor je
maar ja moet je ook maar afwachten wat dat is natuurlijk.
ik speel het toch liever op me 19inch tft scherm en me muis dan 2 van die kleine #@$ schermpjes
ja , ik heb ook een DS .
dat petroglyph vega's staat si niets nieuws. het is namenlijk om de hoek van het oude westwood studio's. als je op het dak staat kun je het vervallen gebouw van westwood zien
verder heeft EA het bedrijf overgenomen, en toen idd gezegd, kom maar naar ons toe. en het gebouw gesloten
opzich zijn generals en zero hour nog zo slecht niet bedacht. het probleem ligt ook in een groot deel support. zoals regelmatig patchen, of een paar echte goede bug tests draaien voor ht uitbrengen.
het ligt niet echt aan het huidige C&C team, maar aan de deadlines die EA altijd opsteld. dwingt ook af binnen een korte tijd een game te leveren, dus scripten ze alles snel en dus brak
vraag me nogsteeds af. als alle anti EA mensen massaal 1 bankrekening openen en 5 euro erop storten of EA niet weg gekocht kan worden xD
Nee, mijn verhaal klopt helemaal
Het is niet vervallen, het staat gewoon leeg. Petroglyph heeft nog overwogen hetzelfde gebouw weer te huren, maar dat hadden ze toch 'te raar' gevonden. Ze hebben wel het oude WWS telefoonnummer overgenomen, met exact dezelfde doorkiesnummers als ze voorheen haddendat petroglyph vega's staat si niets nieuws. het is namenlijk om de hoek van het oude westwood studio's. als je op het dak staat kun je het vervallen gebouw van westwood zien
EA kocht WWS al jaren voordat ze het sloten voor maar liefst 351 miljoen dollar van vorige eigenaar Virgin Interactive Entertainment dat op het randje van faillisement stond, en de beide oprichters Louis Castle en Brett Sperry. In februari 2003 kondigde EA intern aan dat ze Westwood Studios als los bedrijf gingen opheffen, en er een afvloeiregeling zou komen voor de mensen die in Vegas en Irvine for WWS werkten. Daarbij kreeg iedereen dus EERST z'n ontslag. Ja echt ja. Joseph Kucan (aka Kane) was daar zo pissed over dat ie tot op heden met niemand meer contact heeft. EA heeft vervolgens (bijna) iedereen een baan aangeboden bij EA LA. Ook Petroglyph's oprichters zijn toen naar LA gegaan, contract bekeken, naar huizen in LA gaan kijken etc. Uiteindelijk heeft de meerderheid bedankt voor de eer. Of zoals Michael zei "They closed the company I worked for for 17 years, and then they expect me to move to LA where I could only hire a 3-room appartment for the price for which I have a large house with swimming pool in Vegas...no way man!"verder heeft EA het bedrijf overgenomen, en toen idd gezegd, kom maar naar ons toe. en het gebouw gesloten. bijna alle werknemers hebben eerder ontslag genomen
en zo hoort het, want dat had EA nooit verwacht.
Voordat ze in het gebouw terecht kwamen waar ze nu zitten hadden ze trouwens eerst nog een klein obscuur kantoortje gehuurd, terwijl het nieuwe kantoor in aanbouw was

Nieuw gebouw in aanbouw:

Redalert 2 komt op de pspchucky666 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:36:
[...]
ja volgens mij kwam er een red alert 3 op de NDS uit.
maar ja moet je ook maar afwachten wat dat is natuurlijk.
ik speel het toch liever op me 19inch tft scherm en me muis dan 2 van die kleine #@$ schermpjes
ja , ik heb ook een DS .
Sometimes human's are...
Anoniem: 63813
wat dat betreft is de ds wel makkelijk daarvoor .. 1 schermpje voor radar/contruction/specials en andere schermpje voor het main speelveld.
Stylusje is makkelijk groepen selecteren enzo
Anoniem: 79509
Al lang geleden, maar was het niet zo dat je die optie gewoon aan een ini file kon toevoegenRAILGUNNER schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:38:
Kunnen ze niet ff tussendoor Red Alert 1 for WinXP uitbrengen met 1024*768 graphics?
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Nee, RA1 werkt alleen in 320 x 200 en 640 x 400.Copycat schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:19:
Al lang geleden, maar was het niet zo dat je die optie gewoon aan een ini file kon toevoegen
Als je RA2 gewend bent is de RA1 interface trouwens wel een bron van RSI zeg. Je bent echt continu aan het klikken om tanks te bouwen, zeker als de gamespeed een beetje hoog staat.
Anoniem: 122793
Ja, en dan heb ik ook vorige week zitten spelen met een ibm-laptop met zo´n pielding erop, das echt te erug...OlafvdSpek schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:31:
[...]
Nee, RA1 werkt alleen in 320 x 200 en 640 x 400.
Als je RA2 gewend bent is de RA1 interface trouwens wel een bron van RSI zeg. Je bent echt continu aan het klikken om tanks te bouwen, zeker als de gamespeed een beetje hoog staat.
Anoniem: 42323
Mijn hoop ligt nu bij Petroglyph.
.. ik ben bang dat het met RA3 net zo gaat. Iedereen verwacht veel van RA3, dus ze kopen die game toch wel, volgens EA. Dus maakt EA een slechte game, iedereen koopt het, en EA heeft zijn geld.
zonde.
Eigenlijk zouden wij, de gamers massaal de game niét moeten kopen als blijkt dat RA3 een afknapper is. Maarja, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen.
Ik leg ook mijn hoop op westwood 2. Maar duimen dat ze echt een nieuwe goeie game maken.
EDIT: in de duitse PCgames stond dat "Alarmstufe Rot 3" (RA3) het eerste kwartaal 2006 uitkomt. In dat land staat die game trouwens ook helemaal bovenaan de most wanted charts, waarom, vraag ik me af
[ Voor 12% gewijzigd door Rian op 13-08-2005 21:18 ]
Anoniem: 27389
Dat ziet er idd uit als een regelrechte copy/paste van een pc-screenshot op een PSP...
Volgens mij zou de besturing behoorlijk matig zijn. Op de DS zou ik het me nog voor kunnen stellen, mbv de stylus.
tuurlijk wel, allemaal van die chineesjes die het amerikaanse leger in de pan willen hakkenwenneyhanney schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:43:
haha, wordt RA3 US vs Sovjetunie of Us vs China? (als ze voor china hebben gekozen = geen winst in China)

Het zou een fake kunnen zijn, gezien het feit dat Lion (van CNCDen) geen idee heeft waar het vandaan komt en omdat het oude C&C logo is gebruikt.
Sometimes human's are...
Die Tesla Coil's bestaan echt hoor.dark4ever schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:41:
Is dat niet gewoon het oude logo alleen een 3 in plaats van een 2 of is dat het logo van deel 1 zelfs. naja hoop dat deze game een beetje tussen deel 1 en 2 in gaat zitten aangezien ik nog steeds deel 1 het leukst vond want vond deel 2 met die yories (of hoe hete die gozer ?) maar een beetje unreal. Terwijl alle dingen in deel 1 ook in het echt kunnen. (op de teslastroomspuitdingen na dan
)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_coil
Alleen zijn ze niet echt praktisch in gebruik als wapen.

Anoniem: 98562
ik vond het jammer dat er in Generals geen boten waren. Die heb ik altijd gemist + de gameplay was heel anders. Het is dat Red alert 1 er wat slecht uitziet voor deze tijd. Anders zou ik het nog steeds spelen denk ik ipv generals
Overigens: is Generals nog online te spelen en RA2? van Generals denk ik het wel, maar mochten er geen servers meer zijn (zelfs de inlogserver opgeheven) kan je dan nog op IP connecten?
of iig.. hebben de games RA2 / Generals garantie voor de toekomst dat je het kan blijven spelen? (FSGS ofzo, al kan ik daar niks meer van vinden

http://xwis.net/Yapser schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:18:
Ooh zou wel tof zijn als er een nieuwe uitkomt.. maar EA terroriseert echt alle games
Overigens: is Generals nog online te spelen en RA2? van Generals denk ik het wel, maar mochten er geen servers meer zijn (zelfs de inlogserver opgeheven) kan je dan nog op IP connecten?
of iig.. hebben de games RA2 / Generals garantie voor de toekomst dat je het kan blijven spelen? (FSGS ofzo, al kan ik daar niks meer van vinden)
Ik heb het nog op een 486 dx2 50 gespeeld met 8 mb RAM. En oh wat heb ik lang over de missies gedaan.Anoniem: 98562 schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:10:
ooh Red Alert 1 staat nog steeds als vers in mijn geheugen. Ik kan me nog goed herinneren dat ik dat speelde op een pentium 75mhz. Altijd als de vijand in beweging kwam met grote getallen, ging m'n computer stotteren. geweldige rader is dat
Ik vind de looks van RA1 nog wel ok (ik geef toch niet echt om graphics), maar de interface is slecht vergeleken met RA2 waardoor je snel RSI hebt.
[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-09-2005 10:27 ]
RA2 kun je min of meer online spelen; de lobby is bugged (je kan niet chatten) en veel ames zitten vol met lamers, voorderest gaat 't welYapser schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:18:
Ooh zou wel tof zijn als er een nieuwe uitkomt.. maar EA terroriseert echt alle games
of iig.. hebben de games RA2 / Generals garantie voor de toekomst dat je het kan blijven spelen? (FSGS ofzo, al kan ik daar niks meer van vinden)
Generals heb ik niet dus dat zou ik niet weten.
Da vond ik eigenlijk ook leuker hoe erg ik me er ook aan gestoord hebt. Aangezien je nu op veel dingen tegelijk moet letten. A) gebouwen bouwen. B ) Je leger laten aanvallen C). tegelijk units blijven bouwen.OlafvdSpek schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:26:
[...]
Ik heb het nog op een 486 dx2 50 gespeeld met 8 mb RAM. En oh wat heb ik lang over de missies gedaan.
Ik vind de looks van RA1 nog wel ok (ik geef toch niet echt om graphics), maar de interface is slecht vergeleken met RA2 waardoor je snel RSI hebt.
Dat vond ik altijd zo leuk om te doen. Weet nog wel een keer dat ik heel erg aan het verliezen was alleen die gozer was zo bezig met z'n leger aan te voeren dat ie vergat nieuwe troepen door te bouwen. Waardoor ik dus in de 2e wave zo door kon stoten naar z'n basis
Generals, eigenlijk Zero Hour dus, is nog zeer prima online te spelen. Ook qua community stelt het nog redelijk wat voor. Generals classic is vrij leeg maar Zero Hour leeft nog erg. Vooral clanwars op www.clanwars.cc leeft weer als in z'n toptijden (na de afgelopen 2 maand op sterven na dood te zijn geweest).Yapser schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:18:
Mijn P-75 haperde nauwelijks, ik had 16 MB RAMAnoniem: 98562 schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:10:
ooh Red Alert 1 staat nog steeds als vers in mijn geheugen. Ik kan me nog goed herinneren dat ik dat speelde op een pentium 75mhz. Altijd als de vijand in beweging kwam met grote getallen, ging m'n computer stotteren. geweldige rader is dat
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Ook in Red Alert 2 moet je nog steeds op veel dingen tegelijk letten hoor. Ok, met de unit build queues is het net iets eenvoudiger, maar zeker niet heel eenvoudig. Ik vergeet toch nog vaak door te bouwen met tanks omdat ik met iets anders bezig ben.dark4ever schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:46:
Da vond ik eigenlijk ook leuker hoe erg ik me er ook aan gestoord hebt. Aangezien je nu op veel dingen tegelijk moet letten. A) gebouwen bouwen. B ) Je leger laten aanvallen C). tegelijk units blijven bouwen.
Dat vond ik altijd zo leuk om te doen. Weet nog wel een keer dat ik heel erg aan het verliezen was alleen die gozer was zo bezig met z'n leger aan te voeren dat ie vergat nieuwe troepen door te bouwen. Waardoor ik dus in de 2e wave zo door kon stoten naar z'n basis
De kans dat het fake is, is zeer groot.mduijvendijk schreef op zondag 04 september 2005 @ 07:41:
op http://cncden.com/ vond ik dit plaatje![]()
Het zou een fake kunnen zijn, gezien het feit dat Lion (van CNCDen) geen idee heeft waar het vandaan komt en omdat het oude C&C logo is gebruikt.
Ik ben er achter gekomen dat dit plaatje al op 1 April op een Russische site stond. Ik weet alleen niet waarom het zo lang heeft geduurd voordat het op een Engels talige site terrecht is gekomen
Sometimes human's are...
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Mee eens, hopelijk blijft het nog wel allemaal "echt" met tanken die ook echt bestaan. Dat vind ik veel beter dan al die popjes met 1 meter panzer om zich heen en die spin-achtige tanks.dark4ever schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:41:
Is dat niet gewoon het oude logo alleen een 3 in plaats van een 2 of is dat het logo van deel 1 zelfs. naja hoop dat deze game een beetje tussen deel 1 en 2 in gaat zitten aangezien ik nog steeds deel 1 het leukst vond want vond deel 2 met die yories (of hoe hete die gozer ?) maar een beetje unreal. Terwijl alle dingen in deel 1 ook in het echt kunnen. (op de teslastroomspuitdingen na dan
)
Zelf geschreven software.Yapser schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:30:
hehe, en welke software draai je erachter?
Anoniem: 143415
OlafvdSpek is de programmeur van C&C Games toolsYapser schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:30:
[...]
hehe, en welke software draai je erachter?
Ik heb echt VEEL van zijn tools gebruikt, oa XCC Mixer, een of andere tool die mensen hun rank opzocht in yuri, en nog veel meer van die dingen
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Matching Filter (MF) / XCC WOL IRC Filter (XWIF)?Wiebbe schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:49:
OlafvdSpek is de programmeur van C&C Games tools
Ik heb echt VEEL van zijn tools gebruikt, oa XCC Mixer, een of andere tool die mensen hun rank opzocht in yuri, en nog veel meer van die dingen
He jammer... Weten mensen trouwens een game met de zelfde gameplayals RA1(zelfde grafics mag ook want gameplay gaat voor mij 100x boven grafics alleen als het mooier is is da ook meteen mooi me genomengreatgonzo schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:22:
in de pcgp van deze maand staat dat het spel tot nader order in de koelkast staat, screens enz lijken me dus fake
[ Voor 11% gewijzigd door greatgonzo op 28-09-2005 20:55 ]
Was de laatste in de reeks die ik nog miste
Alleen nog niet uitgepakt en gespeeld dat ga ik vanavond dan meer even doen
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Had ook laatst een alles in 1 pack gekocht voor een paar euro's. Toch nog legaal op me boekenplank staanYamy_Daffy schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:32:
Ik heb zelfs laatst nog C&C Tiberian Sun gekocht voor een paar euro.
Was de laatste in de reeks die ik nog miste![]()
Alleen nog niet uitgepakt en gespeeld dat ga ik vanavond dan meer even doen
Zijn toch spellen die je over 5 jaar nog met een groep vrienden kan spelen.
::Pac-Man Game PC:: Olivetti, 386 SX, HDD 120MB, 2MB RAM, VGA, 14" monitor, MS-DOS 5.0
[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 16-11-2005 02:11 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
nee, anders zou het wel gepost zijnaex351 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 02:11:
Nog nieuws over Red Alert 3? . Red Alert is toch wel 1 van de top spelen.
Sometimes human's are...
Mark Skaggs zou op een nieuwe C&C gezet worden, maar hij besloot toen om een break te nemen en is 4 maand gaan chillen met vrouw en kinderen. Nu werkt ie niet meer bij EA maar heeft z'n eigen studio gestart (Trilogy Studios).
Ik zie het somber in voor Red Alert 3, iig voor de komende jaren. Hoewel ik er aan de andere kant niet om treur, het is wel EA dat het zou maken.
Twee berichten over C&C3 zijn gelekt! Quote:
En nieuwsbericht nummero 2 is een post op het forum van CNCDEN, quote:ComputerGamesOnline - Command & Conquer 3
Written by Jonathan Trevisani
Wednesday, 19 April 2006
News of the third installment of the famous Command & Conquer series has surfaced and has many PC gamers excited for the long-awaited release.
Command & Conquer 3 will feature new weapons and a new race available to the tiberium war between Nod and GDI forces. The recent release of Command & Conquer: The First Decade seems to be a prelude to the next part of the series to be launched. Fans of the series will be excited at the prospect of taking command of one of the first real-time strategy games and continue the global conflict that started more than ten years ago.
Units such as the Orca attack fighter and the Mammoth Tank will be available in Command & Conquer 3 with improved visuals. Other favorites such as the Hand of Nod and the stealth tank have yet to make an appearance, but will most likely be included in the game. After such a long wait for the third installment of the series, fans are still eager to get their hands on one of the original franchises for RTS gaming.
Ziet er goed uit vind ik! Wie heeft er nóg meer info over C&C3?C&C 3 Facts
Wednesday - April 19, 2006 (06:26 PM) by Lion News
There's not a whole lot of info on C&C 3 yet, but it's only been a day. EA doesn't have a fast-food mentality, so most likely we won't get more meat n potatoes until the E3 Expo show in May. Below I have listed some facts we know so far.
-C&C 3 to ship sometime 2007.
-Mike Verdu will be the Executive Producer.
-Jason Bender will be the Lead Designer.
-C&C 3 begins in the year 2047.
-FMV cut scenes return.
-Kane will return from the dead. But was he ever truly dead?
-Game will use an updated version of the Sage engine.
-Sides are GDI, Nod, and a yet un-named third side.
-Smarter AI (remains to be seen)
-Voice over IP support, Clan support, Observer and spectator modes.
-Single player missions/AI Skirmish
-Multiplayer: Skirmish, Deathmatch, Team Deathmatch, World Domination
Also, EA will be holding several 'player summits' during the development of C&C 3 so they can get feedback and ideas from C&C players.
Plaatjes uit de game natuurlijk
Fake of echt is natuurlijk de vraag.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Het is iig. zeer jammer dat het door EA gemaakt zal worden. Dat betekent na een jaar geen patches meer en lekker de online play servers platgooien.
Als je even op het knopje Last klikt zie je dat er daar een boel reacties zijn, waaronder ook een aantal die over de screens gaan die hierboven gepost zijn.Yapser schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:29:
Sure, in een topic van vorig jaar
Het is iig. zeer jammer dat het door EA gemaakt zal worden. Dat betekent na een jaar geen patches meer en lekker de online play servers platgooien.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Bij welke games is dat gebeurd?Yapser schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:29:
en lekker de online play servers platgooien.
Dit topic is gesloten.