[chello] Actie ondernemen tegen datalimiet/FUP

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Opvallend genoeg valt de laatste tijd om de haveklap mijn verbinding weg :(. Wel beter dat de datalimiet nu weg is, maar een FUP mag er van mij wel blijven, de echte 'gekken' mag je van mij best weren zoals chello zelf al zegt. Waar is 1000 gigabyte per maand goed voor weet je.

Maar goed ik hoop dat de verbinding weer iets aantrekt straks, want dit wegvallen is ook niks.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 07:48:
Hieruit kan je dus volgens mij uitmaken dat chello zelf de grenzen bepaald. 8)7 En dus toch de dataverkeer moet bijhouden.
Natuurlijk, als iemand echt asociaal veel data genereert (1 TB per maand ofzo, oftewel 391 kB/s 24/7, da's 217 DVD's.. :X) moet chello toch kunnen achterhalen wie dat is? Hoe wilde je dat doen zonder dataverkeer van iedereen bij te houden?
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 06:02:
Maar goed ik hoop dat de verbinding weer iets aantrekt straks, want dit wegvallen is ook niks.
Gaat je modem dan ook offline?

[ Voor 23% gewijzigd door Bergen op 03-03-2005 10:28 ]

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02 19:07
'400 GB per maand mag nog altijd niet bij Chello'
Donderdag, 3 maart 2005 - Chello heeft zijn fair use policy versoepeld, maar dat betekent nog niet dat alles mag. Elke maand 400 GB downloaden bijvoorbeeld.

Internet Geplaatst: 10:51 uur
'400 GB per maand mag nog altijd niet bij Chello'

Donderdag, 3 maart 2005 - Chello heeft zijn fair use policy versoepeld, maar dat betekent nog niet dat alles mag. Elke maand 400 GB downloaden bijvoorbeeld.
Door Maarten ReijndersEmail de auteur 4 reactiesLees reacties...

Dat blijkt althans uit een mailtje dat een voormalige klant van Chello van de provider ontving. Op een vraag van de ex-klant over het nieuwe beleid ten aanzien van datalimieten antwoordt Chello: "De acceptable use policy is nog wel van kracht, maar aanzienlijk versoepeld. Echter, een stelselmatig verbruik van 400 GB per maand beschouwen wij als een onevenredige belasting van het netwerk."

Woordvoerder Ronald van der Aart van Chello spreekt tegen dat er sprake is van een harde limiet. "Er bestaat geen grens meer. Wij kijken alleen nog maar naar de overlast voor andere gebruikers. Dat zou kunnen bij 400 GB dataverkeer per maand, maar dat getal zou ook veel hoger kunnen zijn."

Eerder deze week besloot Chello bij de drie duurdere abonnementen (Chello Light, Chello Classic en Chello Plus) de datalimieten af te schaffen. Volgens Van der Aart hanteert Chello ook intern geen datalimieten meer. "Ik sluit niet uit dat het verhaal over die 400 GB per maand het antwoord van een enkele callcenter-agent is."
Bron: webwereld

Lijkt mij duidelijk dat ze nog steeds wel limieten hanteren. Al met al een commerciële stunt wat alleen maar aantoont dat ze die limieten actie voor de marketing hebben gebruikt.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

PacinoAllstars schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:28:
[...]

Bron: webwereld

Lijkt mij duidelijk dat ze nog steeds wel limieten hanteren. Al met al een commerciële stunt wat alleen maar aantoont dat ze die limieten actie voor de marketing hebben gebruikt.
Tjah, als je het HELE VERHAAL leest, waarom niet gewoon MAX downloaden, en mocht het dan zo zijn dat ze je onverhoopt toch cappen, een enorme bakkes tegen de HD opzetten? Er staat duidelijk GEEN DATALIMIET. Ik kan maar 1 limiet bedenken: Chello Light: 21,09375 GB per dag, Chello Classic 42,1875 GB per dag, Chello Plus: 84,375 GB per dag (Voor de rekenaars onder ons: (Snelheid in Kbit/8)*60 seconden*60 minuten*24 uur, zonder overhead etc)

Verwijderd

Petitie's aanbieden KAN helpen, het spreken alleen erover al ;). Een beetje bedrijf kijkt tegenwoordig wel rond hoe er gedacht word over zijn produkt aanbieding. Tevens zullen de weggelopen klanten van het afgelopen jaar er wel bij hebben toegedragen dat men nu ineens omslaat. De actie van Tiscali heeft hier denk ik ook wel in mee geholpen, al komt Tiscali op dit moment het slechtste uit de bus als ISP.

Wat is wijsheid ? De kip en het ei ? Ik denk dat ieder persoon voor zichzelf heel goed kan inschatten of een produkt voor hem voldoet al dan niet. Het mooie in Nederland is dat men in veel gebieden concurrentie heeft en dat men vrij simpel kan overstappen. Helaas begrijp ik echter niet waarom er op het moment veel jaar kontrakten zijn.

Discussie leid vaak tot info, welke er toe leid dat men een totaal beeld krijgt. Dit is met name geschikt voor gebruikers/klanten. Zo kan men een goed beeld krijgen hoe een aanbieder te werk gaat en of het allemaal juist werkt. Zo zou het ook moeten werken voor de aanbieders. Dat doet men nu wel, al moet ik zeggen dat het de afgelopen jaar bar slecht was met marketing onderzoek.

Een forum is vaak ook een plek om je af te reageren over iets, zowel positief als negatief. En gelukkig mag dat dan ook, zij het hier en daar met wat gemor. Een forum als deze is toch wel iets anders dan voor het internet tijdperk. Hier heb je te maken, in het algemeen, met mensen die weten waar ze over praten, langer meedraaien op het net, inzichten hebben etc etc.
Dit draagt er aan toe bij, als je de oude tijd bedenkt waar je alleen je ervaringen kon uitwisselen met familie of collega's, of de zogenaamde vakbladen die publiceerden onder zware sponsering, dat de kennis sneller verspreid word, vaak meer op waarheid berust, en over een gebied (heel Nederland) wat vroeger niet zo was.

Ik zou niet meer willen terug denken aan die oude tijd. En dit forum heeft mij een hoop geleerd, in een korte tijd, zonder al teveel problemen (gewoon lezen) en probeer waar mogelijk te helpen, als ik de tijd heb. Ook ik heb Chello regelmatig hier bekritiseerd en topics die dit deelde verwees ik met liefde door naar Chello.

Het mooie, als afsluitpunt, is dat dit forum beter geschikt is als helpdesk, voor welke ISP dan ook, met dat voordeel, dat problemen door de medegebruiker serieuser en adeqauter worden opgelost. Laat het nou ook nog goedkoper zijn ;) en vaak ook vriendlijker _/-\o_ Dus blijf alsjeblieft discussieren over dit soort onderwerpen, het geeft alleen maar inzichten :)

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:31:
[...]

Die petitie is niet eens ingeleverd, het heeft dan ook geen donder hiermee te maken. Er is welgeteld één reden dat UPC dit gedaan heeft en dat is de geniale stap van XS4ALL van anderhalve week geleden, dat er nadrukkelijk op gericht was om chello klanten met duurdere abbonnementen af te pakken.
Natuurlijk heeft de actie van Coax wel effect gehad, of de petitie nou ingediend is of niet. |:(
Een bedrijf luistert naar zijn klanten, zelfs UPC. Het was alleen wachten op het moment dat de 6000+ klagers zich zouden verenigen.

Verwijderd

Alleen jammer dat de snelheid van mijn Chello verbinding 3 keer zo traag is geworden na de afschaffing van de datalimieten. Bedankt..

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Snelheid is hier nog steeds goed (Chello Classic, Buitenpost, Friesland). Kan nu eindelijk relaxt met Bittorrent upload gewoon unlimited zetten en zo ook mijn bijdrage aan de community leveren :p :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 04:28:
[...]

Natuurlijk heeft de actie van Coax wel effect gehad, of de petitie nou ingediend is of niet. |:(
Een bedrijf luistert naar zijn klanten, zelfs UPC. Het was alleen wachten op het moment dat de 6000+ klagers zich zouden verenigen.
Hoezo 'natuurlijk' :?

Kom eens met één hard stuk bewijs dat de actie van Coax enige invloed gehad zou hebben...

1 week na aankondiging actie Coax: UPC zegt dat systeemlimieten blijven, hooguit meer duidelijkheid over de hoogte ervan

1 week na aankondiging actie XS4ALL: UPC schaft systeemlimieten af

En dan zou het aan de actie van Coax liggen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik snap er niks van. Ik heb nog van bijna niemand gehoord dat hun Chello verbinding veel trager is geworden na het verdwijnen van de datalimieten. Waarom heb ik er dan wel last van? Alles gaat serieus 3 keer zo sloom dan voor 1 Maart, en dan bedoel ik ook alles. Ik ben niet overgestapt en heb ook geen bericht gehad dat ik vorige maand te veel data verbruikt heb (zo'n 10GB). Ik zit dan wel met een Chello Light verbinding, maar zo sloom behoort het toch echt niet te zijn. Ik ben woonachtig in de buurt van Nijmegen, Gelderland. Iemand anders met dezelfde problemen of ben ik het echt zelf? Ik heb wel 100 keer mijn computer gescand op virussen, adware, spyware, etc. maar niks heeft geholpen. Bovendien heb ik pas geleden de computer nog geformatteerd. Na het formatteren werkte alles trouwens perfect, tot D-Day, 1 Maart.. Op mijn e-mails (nou ja, via het contactformulier) wordt niet gereageerd en de mensen aan de telefoon zeggen dat ik maar een paar dagen moest wachten. Als het dan nog niet voorbij is moet ik nog een keer bellen. Dat krijg je dan te horen na een uur wachten tot je eindelijk iemand aan de lijn krijgt. Help.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:27:
Ik snap er niks van. Ik heb nog van bijna niemand gehoord dat hun Chello verbinding veel trager is geworden na het verdwijnen van de datalimieten.
<klaagzang geknipt>

Eerste vraag: wat doet de snelheids test? Uploaden en downloaden testen en alhier graag rapporteren ;)

Op zich is het wel te verwachten dat als alle remmen losgegooit worden, er meer mensen last van de overboekings limieten zullen gaan krijgen. Met andere woorden: als je de pech hebt dat er een paar van die giga-leechers bij je in de buurt wonen die nu volcontinu dvd's staan te zuigen, dan zou je daar last van kunnen hebben.

Maar met een chello light zou dat nauwelijks merkbaar moeten zijn imho.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste