Petitie's aanbieden KAN helpen, het spreken alleen erover al

. Een beetje bedrijf kijkt tegenwoordig wel rond hoe er gedacht word over zijn produkt aanbieding. Tevens zullen de weggelopen klanten van het afgelopen jaar er wel bij hebben toegedragen dat men nu ineens omslaat. De actie van Tiscali heeft hier denk ik ook wel in mee geholpen, al komt Tiscali op dit moment het slechtste uit de bus als ISP.
Wat is wijsheid ? De kip en het ei ? Ik denk dat ieder persoon voor zichzelf heel goed kan inschatten of een produkt voor hem voldoet al dan niet. Het mooie in Nederland is dat men in veel gebieden concurrentie heeft en dat men vrij simpel kan overstappen. Helaas begrijp ik echter niet waarom er op het moment veel jaar kontrakten zijn.
Discussie leid vaak tot info, welke er toe leid dat men een totaal beeld krijgt. Dit is met name geschikt voor gebruikers/klanten. Zo kan men een goed beeld krijgen hoe een aanbieder te werk gaat en of het allemaal juist werkt. Zo zou het ook moeten werken voor de aanbieders. Dat doet men nu wel, al moet ik zeggen dat het de afgelopen jaar bar slecht was met marketing onderzoek.
Een forum is vaak ook een plek om je af te reageren over iets, zowel positief als negatief. En gelukkig mag dat dan ook, zij het hier en daar met wat gemor. Een forum als deze is toch wel iets anders dan voor het internet tijdperk. Hier heb je te maken, in het algemeen, met mensen die weten waar ze over praten, langer meedraaien op het net, inzichten hebben etc etc.
Dit draagt er aan toe bij, als je de oude tijd bedenkt waar je alleen je ervaringen kon uitwisselen met familie of collega's, of de zogenaamde vakbladen die publiceerden onder zware sponsering, dat de kennis sneller verspreid word, vaak meer op waarheid berust, en over een gebied (heel Nederland) wat vroeger niet zo was.
Ik zou niet meer willen terug denken aan die oude tijd. En dit forum heeft mij een hoop geleerd, in een korte tijd, zonder al teveel problemen (gewoon lezen) en probeer waar mogelijk te helpen, als ik de tijd heb. Ook ik heb Chello regelmatig hier bekritiseerd en topics die dit deelde verwees ik met liefde door naar Chello.
Het mooie, als afsluitpunt, is dat dit forum beter geschikt is als helpdesk, voor welke ISP dan ook, met dat voordeel, dat problemen door de medegebruiker serieuser en adeqauter worden opgelost. Laat het nou ook nog goedkoper zijn

en vaak ook vriendlijker

Dus blijf alsjeblieft discussieren over dit soort onderwerpen, het geeft alleen maar inzichten