Jozzy schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:18:
[...]
Dit gaat natuurlijk nergens over, en nog een slechte vergelijking ook.
Ik ben al 2 jaar lid van Chello, en had tot een poosje geleden een COM21 modem. Ik downloade altijd tussen de 80 en 120 gigh per maand.
Nu heb ik een nieuwe modem gekregen, en sindsdien haal ik de 40 gigh per maand niet eens meer. Dus de dienst van Chello is veranderd!
Dus terug naar de Trabant dealer. Ik koop een auto met navigatie systeem, op een dag laat ik mn auto een grote beurt geven, slopen ze plots mn navigatie systeem dr uit

Toen de dienst veranderde, kon je opzeggen. Het is dus je eigen keus geweest om door te gaan, en daarmee in te stemmen met het nieuwe aanbod.
Je trabant voorbeeld: Dat klopt, maar zie het dan als een huurauto. Je huurt die auto, maar bij gegarage geven ze je de keus: Of je krijgt je borg terug, en je huurt bij een ander.....of we veranderen het aanbod, en halen het navigatiesysteem eruit. Aan jou de keus.
En dat werd dus blijkbaar die laatste optie.
PacinoAllstars schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:34:
[...]
ok, dat mag
[...]
Defineer jij nou eens een heavy downloader? Wat is tegenwoordig nou een heavy downloader?
40? 80? of misschien wel meer? Punt is dat er breedband internet is. Hierdoor zijn veel meer dingen mogelijk op het internet in tegenstelling tot 5 jaar geleden. Denk maar eens aan dingen als, radio streamen, grote bestanden binnen halen etc etc.
Ben ik het mee eens, die standaard is zeker anders geworden de laatste tijd. Een heavy downloader is iemand die simpelweg meer dan 1 maal het gemiddelde aan dataverkeer genereerd. 8GB is gemiddeld, alles hoger dan 8GB is heavy.
Uiteraard snap ik ook dat voor het Tweakers-publiek dat nooit van z'n leven voldoende is. Hell, ik zit deze maand op 760GB met ADSL. Maar daar betaal ik ook voor, daar heb ik een bijpassende dienst bij gekocht
Feit blijft dat het voor de gemiddelde gebruiker (En dat is 90+% van het Chello klantenbestand) een zeer ruimte AUP is. Net zoals een 1GB limiet enkele jaren geleden een zeeer ruime limiet was

Kortom allemaal toepassingen die bandbreedte gebruiken. Wat wilt alleen het geval zijn. Als jij elke dag streams luistert en wel eens een mp3tje download jij al gelijk op die fub van chello terecht komt. 40 gig is dus belachelijk weinig.
Correctie: JIJ vind het te weinig. De andere 90+% mensen die chello gebruiken hebben nergens problemen mee. Het verschilt per persoon, de een gebruikt internet intensiever dan de ander.
Hier komt nog bij dat sommige mensen al op 35 gig of erger gecapped worden. Dit is gewoon een regelrechte aanfluiting en daarom ben ik zoals velen naar adsl van de kpn overgestapt. Gelukkig had ik tot januari dit jaar nog steeds me com 21 modem, maar toen ik een brief voor een omruil kreeg, wist ik wel hoelaat het was. Dit in tegenstelling tot andere mensen die al een jaar lang met dat limiet probleem lopen.
Das ook je goedrecht, overstappen. Zou ik ook doen

Alle adsl aanbieders kunnen met hun basic abo die soms nog 39 euro p.m kost vrijwel onbeperkt garanderen en dan kom jij met de stelling dat 40 gig per maand voor 55 euro van chello genoeg is? NOFI maar dit is pure oplichting van dat upc.
UPC laat duidelijk weten wat de limieten zijn, van oplichting is geen sprake. Ja, in vergelijking tot de rest van de markt zijn ze mischien duur. Klopt. Maar het blijft een bedrijf dat winst wil maken: Ze mogen hun prijzen zelf kiezen. Aan jou de keus om ze te betalen of niet.
Vergeet ook niet dat ze daarmee bekend zijnof heb je die prijzen van de telefonie laatst niet in het nieuws gehoord. Dat ze te duur waren daarmee. Is net als hun telefonie gebeuren ook een oplichters gebeuren. Ze willen dat mensen zo min mogelijk downloaden, zodat ze meer marge hebben.
Nogmaals, dat heeft niets met oplichting te maken. Gewoon slimme bedrijfsvoering

Ik ben al op iets overgestapt toen ze met deze regelrechte aanfluiting begonnen, maar er zijn nu eenmaal mensen die nog in een monopolie gebied van upc verkeren en dus geen andere keus hebben, naast telefoon internet (56 k).
Wederom: Je hebt nog steeds zelf de keus: Een account nemen met een limiet, of een alternatief zoeken.
En toen der tijd ik het contract ondertekende was er nog geen sprake van die 40 gig limiet, die hebben ze in de loop der jaren er stiekem doorheen gevoerd door namelijk een fup te veranderen in een datalimiet en dat zijn twee verschillende dingen.
Niet echt stiekem, is overal duidelijk aangegeven. Aan jou was de keuze om accoord te gaan, of niet.
Je moet eens opletten wat voor invloed tros rader heeft. Zoveel slechte publiciteit die chello door hun kan krijgen doet de huis, tuin en keuken gebruiker er wel 2 keer overdenken welke provider te kiezen. Leken mensen gaan immers af op de consumenten diensten i.p.v. eigen keuze.
Het enige dat Chello met deze actie bereikt, is alle heavy downloaders laten overstappen. En das een voordeel: Dan hoeven ze op die personen geen verlies meer te lijden.
Tros radar kan alsnog zoveel invloed hebben; Er is een dienst, en daarmee kun je accoord gaan of niet. Je eigen keus. Radar kan echt niet verplichten dat UPC z'n beleid/prijzen/producten veranderd hoor
En wederom, het betreft een hele kleine groep die er last van hebben. Dus zo'n punt zal Radar er ook niet van maken, als ze er al mee gaan beginnen.
Sterker nog: Het is uitermate lelijk om op die manier op UPC af te stappen. Jij dwingt ze met slechte publiciteit tot een product dat ze niet willen voeren. Het is geen recht dat je hebt, "goedkoop internet krijgen van UPC, zonder limieten", ofzo