[chello] Actie ondernemen tegen datalimiet/FUP

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:55
Wat ik gewoonweg onvoorstelbaar vind is dat er tegelijk twee tegenstrijdige voorwaarden online staan - waar heb jij die link gevonden, vermoedelijk niet op www.chello.nl toch?
op de chello site, bij abbonomenten => bestellen => algemene en aanvullende voorwaarden.

T'is inderdaad heel vreemd dat er twee tegenstrijdige AW's staan op de UPC site. Nu weet je als klant helemaal niet meer waar je aan toe bent!!!

Typisch UPC/Chello.... |:(

Verwijderd

Ik heb ook chello classic en ben op dit moment tot 31 december afgeknepen en zit op op 56k snelheid:(
Ze hadden me 2x gewaarschuwd via mijn chello email adres, maar aangezien ik die al heel lang niet meer gebruik omdat er zo verschrikkelijk veel spam op binnenkomt, heb ik die mail niet op tijd kunnen lezen.

Maar wat het vreemde is is dat ik aan het begin van de maand december al afgeknepen ben, terwijl ik toen helemaal niet veell heb kunnen downloaden (iig geen 40GB in 6 dagen:s)..
En heb nu het idee dat ik de maand december afgeknepen ben omdat ik in november teveel heb gedownload..(als je die screenshots zo bekijkt..)

kijk meej:

Eerste waarschuwingsmail op 06 december

Tweede waarschuwingsmail op 07 december

Mail dat ik afknepen ben op 07 december

Maar als ik kijk op http://datagebruik.chello.nl

krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.reinders/chello/dectotaal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.reinders/chello/decmaand.jpg

Deze 2 screenshots zijn wel erg tegenstrijdig weer met elkaar..

Al met al erg vervelend, want ik kan nu ook niet van de snelheidsverhoging genieten..(nog niet tenminste)

Verwijderd

Ik zou wel effe bellen als ik wou was want zo te zien sta je gewoon op over de 42 gieg. Dat je dat momenteel nog niet ziet in het maand overzicht komt omdat dit pas volgende maand zichtbaar wordt in grafiek. Met andere woorden, iedereen staat in december met zijn maandoverzicht gewoon nog op 0.

Maar als jij zegt dat je niet over de limiet zit is het dus mooi een foutje van hun dan. Je kan immers nooit geknepen worden voor een overschrijding van een maand ervoor. Dat hadden ze dan in november moeten doen. Nu ben je niet over de gestelde limiet heen, zoals je zelf zegt.

Voorbeeld die ik heb is net andersom. Ben in November over de limiet kunnen gaan omdat Chello niet gecapped heeft. Hadden ze dat maar moeten doen denk ik dan. Nu zit ik eronder wat deze maand betreft en dan cappen ineens voor maand ervoor ? Dacht het niet, het een maand limiet, geen jaar limiet.

ps. Ben wel benieuwd overigens wat je dagoverzicht eigenlijk laat zien hehe. Die moet bij elkaar opgeteld op 42 gieg komen dan.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 11:54 ]

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10-2025

TricTrac

=;-)

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:28:

krijg ik dit te zien:
[afbeelding]

[afbeelding]

Deze 2 screenshots zijn wel erg tegenstrijdig weer met elkaar..

Al met al erg vervelend, want ik kan nu ook niet van de snelheidsverhoging genieten..(nog niet tenminste)
De screenshots zijn naar mijn mening helemaal niet tegenstrijdig. Je bent alleen in de maand november waarschijnlijk niet beboet. Weet uiteraard niet of je daadwerkelijk die 42Gb gedownload heb.. Maar blijkbaar volgens hun wel.. Of er zit een fout in de meting.. Of ze zijn je idd aan het "terugpakken".

[ Voor 13% gewijzigd door TricTrac op 17-12-2004 11:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:39:
Ik zou wel effe bellen als ik wou was want zo te zien sta je gewoon op over de 42 gieg. Dat je dat momenteel nog niet ziet in het maand overzicht komt omdat dit pas volgende maand zichtbaar wordt in grafiek. Met andere woorden, iedereen staat in december met zijn maandoverzicht gewoon nog op 0.

Maar als jij zegt dat je niet over de limiet zit is het dus mooi een foutje van hun dan. Je kan immers nooit geknepen worden voor een overschrijding van een maand ervoor. Dat hadden ze dan in november moeten doen. Nu ben je niet over de gestelde limiet heen, zoals je zelf zegt.

Voorbeeld die ik heb is net andersom. Ben in November over de limiet kunnen gaan omdat Chello niet gecapped heeft. Hadden ze dat maar moeten doen denk ik dan. Nu zit ik eronder wat deze maand betreft en dan cappen ineens voor maand ervoor ? Dacht het niet, het een maand limiet, geen jaar limiet.

ps. Ben wel benieuwd overigens wat je dagoverzicht eigenlijk laat zien hehe. Die moet bij elkaar opgeteld op 42 gieg komen dan.
Dag totaal van dec:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.reinders/chello/decdag.jpg

Verwijderd

Ik merkte gisteren tevreden dat de beloofde snelheidsverhoging voor het Chello Classic abbo ook bij mij toegepast was. Nu laat ik die nacht Azureus aanstaan en de volgende dag leek mijn verbinding verdacht sloom. Ik dus een test op speedtest doen blijkt mijn download: 11kb en mijn upload: 3kb. Ik heb blijkbaar ook de 'FUP' overschreden.

Ik heb al 4 jaar het Chello Classic abbo en de laatste de tijd is de snelheid flink verbeterd maar nu krijg je weer ander gezeik. Hier moet echt wat een gedaan worden, 40gb is echt niks. Ik zit nu dus tot volgend jaar met 11kb. Zelfs hotmail duurt al 20 sec om te laden.

Op de site van chello staat hier niks over bij de technische specificaties. Deze maand betaal ik iig geen rekening. Ze zoeken het maar uit tot ze hier wat aandoen. Dit is geen misleiding meer maar gewoon oplichting.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat lijkt anders toch verdacht veel op tegen de 10GB/dag voor 4 dagen, dus het gaat hier wel degelijk om datagebruik in december...

Als je betwijfelt of dit mogelijk is moet je even een simpel rekensommetje doen - jouw maximaal theoretische upload en download in die periode (ws. 2560+384=+-3000kbps) beetje vermenigvuldigen om het aantal per uur te achterhalen. Deel dan die 10GB door dat getal en je hebt het aantal uur dat de PC minimaal had aan moeten staan om dit te veroorzaken. Stond je PC minstens zo lang aan? Dan ga je het erg moeilijk krijgen om te bewijzen dat dit niet gebeurd is...

Zo niet: als je geen router gebruikt kunnen ze op de helpdesk uit de logs zien hoe lang de PC aanstond (bij router is dat 24/7 natuurlijk), dus geef aan dat in die tijd het zelf theoretisch niet mogelijk was. Dan kunnen ze gewoon op de afdeling zelf (maar niet de standaard eerstelijns-aap) instructie geven tot dethrottle - maar enkel en alleen als het niet theoretisch mogelijk was in die tijd de gemeten datagebruik op te lopen. En dat gebeurt niet vaak...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Jemig, dat heb "jij" snel voor elkaar :| Althans alles lijkt erop. Tis dat niemand anders je limiet kan gebruiken maar je zou het haast gaan denken. Toch maar even bellen als ik jou was.

Verwijderd

Mijn pc stond ook 24/7 aan..echter wel aan een router:p

Maar ik kan er wel naartoe gaan bellen, maar dan komt het volgende antwoord denk ik "ja sorry meneer, hier kunnen niets aan doen..u zult toch echt even moeten wachten tot 1 januari"

En dan kun je wel je verhaal uitleggen etc..maar je kan het evengoed aan je kerstboom uitleggen want chello helpdesk helpt je toch niet.

Ik ben hier niet blij mee, dat er in principe toch een datalimiet is en dat deze niet verhoogd word of zelfs afgeschaft word..maarja chello classic heeft wel een goeie snelheid tegen betaalbare prijs(in tegenstelling tot adsl ,nb:bbned is niet beschikbaar in mijn woonplaats:()
dus toch maar bij chello blijven en wachten totdat ze wat aan hun FUP gaan doen :+

Verwijderd

Volgens mij heeft iemand al dit argument gegeven maar ik doe het nog maar een keer. Toen ik 4 jaar geleden mijn Chello Classic abbo contract tekende stond er nergens iets over die limiet/FUP. Ze hebben wel de voorwaarde aangepast zonder dit officiëel door te geven.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:29:
Volgens mij heeft iemand al dit argument gegeven maar ik doe het nog maar een keer. Toen ik 4 jaar geleden mijn Chello Classic abbo contract tekende stond er nergens iets over die limiet/FUP. Ze hebben wel de voorwaarde aangepast zonder dit officiëel door te geven.
En helaas voor jou is dat al dusdanig lang geleden zonder dat je geprotesteerd hebt dat dat nu niets meer oplevert. Het enige dat je er nu dus nog aan kunt doen, is met de voeten stemmen (overgaan op ADSL).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:29:
Weet je heel erg zeker dat er niks over een Fair Use Policy in stond, of iets wat hetzelfde is het andere woorden? Sinds 2001 ben ik lid, ik kan mij niet anders herinneren dan dat er een FUP was en daarna een AUP.
Sowieso, zie Mr. Liu. ;)

🌞🍃

Verwijderd

Er was wel een FUP maar de inhoud was toen anders (stond niks over 5x gemiddelde downloaden). Het irriteert mij gewoon dat ze het stiekem verandert hebben.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:22:
Er was wel een FUP maar de inhoud was toen anders (stond niks over 5x gemiddelde downloaden). Het irriteert mij gewoon dat ze het stiekem verandert hebben.
Dus je liegt gewoon als je zegt "Ze hebben de voorwaarden aangepast". Een jaar of 2 (~3) geleden is enkel de naam Fair Use Policy veranderd naar Acceptable Use Policy, dat houdt beide zo'n beetje het zelfde in. Het enige wat Chello het afgelopen jaar veranderd heeft is de handhaving van dit punt in de voorwaarden, iets waar ze altijd al het recht tot hadden maar niks mee deden. Jij bent daar gewoon mee akkoord gegaan toen jij een Chello abonnement afsloot.
Chello maakt nu drie kwart jaar gebruik van hun Fair Use recht. De afzegtermijn van Chello is voor nieuwe leden 1 jaar, voor oude (>1 jr) leden 1 maand. Vrijwel iedereen heeft de mogelijkheid dus om gewoon netjes Chello af te zeggen. Waarom doe jij dit niet als jij niet tevreden bent met Chello? Ik ben zo benieuwd hierna.

🌞🍃

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Wat betreft de datalimiet voor light: die is een tijdje geleden stilletjes afgeschaft. Er stond ooit een mededeling op chello.nl daar over, maar die kan ik nergens meer vinden. Nu geldt er dus een AUP van 2 gig. Vergelijk dat met bijv 8 gig die je bij ADSL krijgt bij KPN (enige die ik met een harde data limiet kon vinden)... Ik heb bewust voor light gekozen afgelopen maart, omdat ik dacht dat ik het met 1 gig wel zou redden. "Gelukkig" is dat dus AUP geworden. Dat lukt ook meestal prima maar sporadisch ga ik er overheen. Heel sporadisch ga ik over de 3 gig heen. Ik kan verder niets anders doen dan m'n abbo uitzitten en hopen op verbetering of overstappen naar ADSL zodra het kan. Wat chello volgens mij te verwijten is is het feit dat ze over AUP spreken, maar dat er gewoon een harde datalimiet is.

Een data limiet vind ik niet vreemd, ik verwacht ook niet enkele honderden gigs of 10 tallen gigs zelfs voor 32,50 in de maand. Maar ik wens ook niet gestraft te worden door m'n provider voor het ophalen van wat updates, kijken van streaming video en het experimenteren met linux (met zo nu en dan een iso dus).

Even als sidenote: op m'n router zie ik enorme hoeveelheden geblocked verkeer...ik neem aan dat dat ook meetelt?

[ Voor 3% gewijzigd door grhmpf op 24-12-2004 00:32 ]

Verwijderd

DataBeest schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:30:
[...]

Dus je liegt gewoon als je zegt "Ze hebben de voorwaarden aangepast". Een jaar of 2 (~3) geleden is enkel de naam Fair Use Policy veranderd naar Acceptable Use Policy, dat houdt beide zo'n beetje het zelfde in. Het enige wat Chello het afgelopen jaar veranderd heeft is de handhaving van dit punt in de voorwaarden, iets waar ze altijd al het recht tot hadden maar niks mee deden. Jij bent daar gewoon mee akkoord gegaan toen jij een Chello abonnement afsloot.
Chello maakt nu drie kwart jaar gebruik van hun Fair Use recht. De afzegtermijn van Chello is voor nieuwe leden 1 jaar, voor oude (>1 jr) leden 1 maand. Vrijwel iedereen heeft de mogelijkheid dus om gewoon netjes Chello af te zeggen. Waarom doe jij dit niet als jij niet tevreden bent met Chello? Ik ben zo benieuwd hierna.
Dit is natuurlijk grote onzin. Jaren kunnen downloaden wat je wilt zonder enige last van één of andere data-limiet en alleen het woord FUP ergens gelezen te hebben. Zonder eigenlijk te weten wat dit precies inhield (ook jij niet) want getallen stonden er in de regelementen niet bij (bellen daar werd je ook niet wijzer van trouwens). Mede hierdoor hebben de meeste klanten er dan ook niks van gemerkt, d.w.z tot nu dan.

Vervolgens werden de voorwaarden veranderd (al is het maar 1 letter, het is en blijft veranderen) en daarover werd niet met de bestaande leden over gecorrespondeerd. Wat erop volgt zijn de mailtjes met limieten (50% 80% en als laatste het cappen (dus 100% blijkbaar)) zonder te weten wat die limieten precies zijn. Maanden later komt Chello uiteindelijk toch met de getallen op de proppen die totaal niet in verhouding staan tot andere landelijke providers en hun download limieten.

Ik vind dat nogal wat. De meeste klanten hadden totaal geen troubles met Chello en nu die downloadlimieten verschijnen beginnen er toch vele leden achter hun oren te krabben waarom er ineens constant maandelijks van die mailtjes verschijnen na 24 GB gedownload te hebben. Hier zitten ze nou niet echt op te wachten. Persoonlijk heb ik me tot nu toe (nog net) kunnen redden en de snelheidsverhoging is natuurlijk mooi meegenomen (hoewel das nu pas gelijk getrokken vergeleken met @home) maar dan nog vergeleken met bijv. @Home (die geen datalimiet kent) of Demon (max 2 lijntjens van elk 50 Kb is dus 225 GB per maand full pull) of Multikabel met zijn 250 GB zijn de limieten van Chello gewoon getrut. Dat mag wel duidelijk zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 04:02 ]

Verwijderd

Effe iets anders. Ik mis mijn gebruikelijke mailtje van 3x het gemiddelde van 8 gieg ( :X LOL ! ). Iemand dit toevallig ook ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 04:04 ]

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 17:20
Met een hogere snelheid is natuurlijk niet automatisch dat je daardoor eerder aan je limiet zit.

Stel dat je 40GB per maand download, en de volgende maand krijg je een snelheidsverhoging van 1.5x zo snel, hoeft niet te betekenen dat je dan 50GB gaat downloaden, je kan je ook aan de 40 houden met als voordeel dat je het 1.5 keer sneller binnenhebt.

Ik heb zelf classic en ben zeer tevreden over stabiliteit en snelheid en ik ben het er wel mee eens dat 40gb en 80gb beetje matig is voor de prijs en vergeleken met andere aanbieders (hoewel tiscali voor 50 euro zelfde snelheden bied met 20gb limiet) en ik vindt vooral de limiet voor light belachelijk, 3gb is echt belachelijk voor een prijs van ruim 30 euro, dat haal je al met flink wat browsen en e-mailen.

Nee ik vindt dat light naar 15gb moet, classic naar 60 of 80, en plus gewoon unlimited tot zekere mate (dus geen misbruik in de zin van 500gb per maand, elke maand)

ik zelf haal die 40gb gelukkig niet meer, hiervoor altijd com21 modem gehad waarbij het niet gemeten kon worden maar sinds het gemeten wordt download ik gemiddeld zo'n 20gig per maand

dus hoewel ik wel vindt dat je niet moet verwachten dat je elke dag twee dvdr's kan downloaden, vooral omdat het nog illegale praktijken zijn ook, dat vooral de light en de plus limieten vergeleken met de prijzen te laag zijn en wil dan ook wel deze aktie steunen

Verwijderd

heb emule ontdekt, en na wat strubbelingen met chello ook de verhoging. Naar schatting toch al een gig of 30 heen en weer gestuurd, maar het lijkt alsof chello mijn dataregistratie kwijt is.
Wil dat zeggen dat ze het ook echt niet meer kunnen meten als mijn datagebruik niet hoger wordt?

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Kheb sinds deze maand een nieuw modem, zit nu op 59 gb, maar nog geen mailtje of wat dan ook gekregen :) ook niet afgeknepen oid ...

Maar ik las hierboven het dataverkeer 's nachts niet mee te rekenen ... kan... opzich wel een optie ... Maar goed ik ga dit topic vannacht ff helemaal doorspitten :)

• Cyphax
  • Laatst online: 14:13

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 03:58:
Effe iets anders. Ik mis mijn gebruikelijke mailtje van 3x het gemiddelde van 8 gieg ( :X LOL ! ). Iemand dit toevallig ook ?
Ja. Ik zit over m'n limiet maar ik heb nog niets gehoord... heel raar. Ook niet erg ofzo natuurlijk ;)
Minder netjes als ze ineens weer gaan knijpen want een waarschuwing had ik een week geleden eigenlijk al moeten hebben. Die 2 gig had ik wel toen. Ben benieuwd.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik heb via een betrouwbare bron (kennis van me is er werkzaam) gehoord dat ze bezig zijn _langzaam_ aan de limieten wat te laten vieren.

Mocht je toch worden afgeknepen, zet even een nacht je modem uit. Je hebt dan gewoon even een stroomstoring gehad en je kan weer verder ;) Hoe blij ze hiermee zijn als je het vaker doet weet ik niet, maar het zou moeten werken.

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

@neo

Klopt het werkt.. heb h et hier ook gehad.. gewoon een dag je modem uit.. en hopla.. weer volle toeren.. (heb abbo opgezegd na proef maand dus ik ben er gelukkig snel van af)

ADSL rulez toch nog beter dan cable

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:35:
Ik heb via een betrouwbare bron (kennis van me is er werkzaam) gehoord dat ze bezig zijn _langzaam_ aan de limieten wat te laten vieren.

Mocht je toch worden afgeknepen, zet even een nacht je modem uit. Je hebt dan gewoon even een stroomstoring gehad en je kan weer verder ;) Hoe blij ze hiermee zijn als je het vaker doet weet ik niet, maar het zou moeten werken.
Oh jee, je legt de nadruk wel heel erg op dat langzaam :D
Ik wacht het even af. Het is immers mijn enige echte punt van kritiek op Chello nu. Als ze daar wat aan doen klaag ik verder niet. :)
(ik blijf erbij dat iets van 10 gig zat is, dan hoef ik me nooit druk te maken over de limiet, dus daar hoop ik dan maar op, 4x minder dan Classic, lijkt me niet onredelijk)

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 24-12-2004 09:55 ]

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02 06:59
Misschien dit iets voor alle zielige chello gebruikers/misbruikers :D

Hoe ontloop ik mijn datalimiet???

Dit gaat alleen op als je nog niet terug gezet bent in snelheid…

Dit volgende stuk tekst is gebaseerd op een modem met daaraan een router. Tevens zal dit ook mogelijk zijn als je een andere netwerk kaart hebt liggen (hierover onderaan meer info).

Ik heb aan mijn kabel modem een router aangesloten, elke modem moet worden geactiveerd op het netwerk van UPC. Om dit te doen en te voorkomen fraude te plegen (met meerdere pc's op 1 modem) registreren ze jou MAC adres, wat dus een vast adres is bestaand uit cijfers en letters. 00-00-00-00-00-00-00 zo zal het MAC adres er ongeveer uit zien en dan in plaats van alleen maar “00” cijfers of letters... Ook omdat UPC dit registreert kunnen ze aan de hand daar van ook mooi een datalimiet vast stellen, omdat het MAC adres normaal gesproken niet veranderd word.

Om het datalimiet te ontlopen doe je het volgende:

Stap 1:
Verander het MAC adres van je router, bijvoorbeeld de laatste 2 cijfers of letters.

Voor mensen die hun modem rechtstreeks op de netwerkkaart hebben aangesloten in hun computer. Dus als je geen router gebruikt dan is het mogelijk om een andere netwerk kaart te gebruiken die heeft namelijk ook een ander MAC adres en het komt dus op het zelfde neer als waneer je een MAC adres in je router veranderd. (als je er een router tussen hebt zitten heeft het uiteraard geen zin om een andere netwerkkaart te gebruiken omdat de modem het MAC adres van de router ziet en niet die van je netwerkkaart.

Stap 2:
Reset de modem. Haal de stekker uit het stopcontact druk de reset knop +/- 1 min ingedrukt. Stop de stekker weer in het stopcontact. Als het goed is heb je de modem gereset en gaan er even wat lampjes knipperen (ondertussen haalt hij gegevens binnen) als de modem weer gereed is dan zal hij net zo knipperen als altijd.

Voor sommige modems zal het resetten moeten gebeuren door middel van de stekker er een nacht uit te laten liggen. Dit in verband met dat er geen reset knop aan wezig is. Hierbij hou je +/- 10 uur aan.

Wat mij op vald is dat mensen te snel de nijging hebben "mijn modem is al wel gereset in 10 min." neem daar rustig de tijd voor. Probeer eerst hem er een nacht uit te laten en kijken of het dan wel werkt voor je zegt

van het werkt niet...

Stap 3:
De router resetten. Sommige routers kun je software matig resetten door op een link te klikken in het menu van de router. Andere routers hebben een reset knop, die hou je dan 30 sec. ingedrukt. Weer andere routers hebben geen van bijde maar die kan je altijd nog resetten door de stekker +/- 1 min uit het stopcontact te halen. Het kan bij sommige routers even duren na het resetten voordat de verbinding weer actief is.

Stap 4:
Het aanmelden van het nieuwe MAC adres bij UPC. Hiervoor heb je een aantal site’s:

http://provisioning.upc.nl
http://172.29.11.36
http://172.29.11.36/cmreg/
http://chello.upc.nl/

Als het goed is kan je er met 1 altijd wel op komen. Je krijgt een inlog scherm daar log je in met je gebruikers naam en wachtwoord. Hij zal dan vragen of je gegevens kloppen waar je “ja” kiest uiteraard. Daarna zal je nog een MAC adres aan kunnen vincken dat doe je en dan klik je op voltooien.

Stap 5:
Nu heb je als het goed is gegaan allemaal alles bijna klaar. Je moet nog even de modem +/- 1 min uit het stopcontact halen en ook die van de router. (dus niet resetten) Dan stop je de stekker van de modem weer in het stopcontact en daarna als de modem weer actief is de stekker van de router weer in het stopcontact.

Stap 6:
Veel succes met chello, Mijn motto is download zoveel je wil

Als het goed is heb je nu weer internet en zal je na een paar dagen downloaden merken dat je dataverkeer (metingen UPC) niet hoger word... Je krijgt er geen snelheid mee terug als je geknepen bent en je datalimiet teller staat ook niet ineens op 0, maar er komt niks meer bij!!!

Verder wil ik nog kwijt dat je dit wel iedere maand opnieuw moet uitvoeren maar dat is wel de moeite waard voor de meesten...

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had tot en met 30dec 38GB gedownload, en 31dec nog 15GB, maar heb er niks van gehoord. Zit nu ook op 20GB en ook geen mailtje nog, dus het zal wel goed zijn :)

• Phince
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-01 18:09
Ik heb een bericht achter gelaten op de website van tros radar, dat ik het niet normaal vindt dat chello haar klanten misleid met de on-line test voor chello internet.

Het verhaal dat als je in de on-line test aan geeft dat je 250 gig wil downloaden elke maand dat chello je dan adviseerd om een plus abbonement te nemen, heb ik hier in uitgelegd.
Waarna je met dit abbonement nooit de 250 kan halen per maand. omdat er een dataverbruik limiet op zit.
( zoals ze het zo mooi noemen omdat datalimiet een marketings technisch vies woord is )

dus doe je verhaal op http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/douche en hopelijk zien we ze snel op tv :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Phince schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:45:
Ik heb een bericht achter gelaten op de website van tros radar, dat ik het niet normaal vindt dat chello haar klanten misleid met de on-line test voor chello internet.

Het verhaal dat als je in de on-line test aan geeft dat je 250 gig wil downloaden elke maand dat chello je dan adviseerd om een plus abbonement te nemen, heb ik hier in uitgelegd.
Waarna je met dit abbonement nooit de 250 kan halen per maand. omdat er een dataverbruik limiet op zit.
( zoals ze het zo mooi noemen omdat datalimiet een marketings technisch vies woord is )

dus doe je verhaal op http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/douche en hopelijk zien we ze snel op tv :)
Gokje:

Als Tros hier al iets mee gaat doen, gaan ze je vragen of je al contact met UPC hebt opgenomen hierover en wat hun reactie dan was. En dan zal blijken dat je dat niet gedaan hebt en zal Tros vriendelijk doch dringend aanraden dat je dat alsnog doet :z

Een programma als Radar is er voor als alle normale stappen niet lukken... Het gaat hier per slot van rekening over een dom foutje in een webscript (allicht x>40GB=Plus), daar kun je ook gewoon normaal contact met UPC over opnemen, op diezelfde site staat een mooie contactforumulier...

'Misleiding' roepen zodra ergens een foutje opduikt (ipv de veel waarschijnlijkere goedaardige incompetentie te vermoeden) zegt VEEL meer over degene die het roept dan de situatie waarover geroepen wordt :Z

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 27-01-2005 19:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gemeni schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:50:
Misschien dit iets voor alle zielige chello gebruikers/misbruikers :D

Hoe ontloop ik mijn datalimiet???
[.......]
Stap 1:
Verander het MAC adres van je router, bijvoorbeeld de laatste 2 cijfers of letters.
[.......]
Dat is tamelijk asociaal.
Hoe controleer jij of dat mac adres niet bij een andere abbonnee in gebruik is?

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02 19:07
joopv schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:00:
[...]

Dat is tamelijk asociaal.
Hoe controleer jij of dat mac adres niet bij een andere abbonnee in gebruik is?
Mac adres is uniek :z

• Freee!!

Freee!!

Dat zou het moeten zijn, maar zogauw jij je netwerkkaart een ander MAC-adres geeft, heb je dus de kans op duplicaten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Mr. Liu schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:03:
[...]

Dat zou het moeten zijn, maar zogauw jij je netwerkkaart een ander MAC-adres geeft, heb je dus de kans op duplicaten.
Als je een duplicaat zou maken, krijg je bij het bevestigen van de gegevens op de provisioning pagina de melding onbekende fout (dit doordat het zelfde mac bij een andere klant staat). Spreek uit ervaring.... Medion had zo'n geweldige actie uitgehaald waardoor 10.000 PC's 1 macadres deelden

• Freee!!

Freee!!

Pannenkoekkie schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:12:
[...]
Als je een duplicaat zou maken, krijg je bij het bevestigen van de gegevens op de provisioning pagina de melding onbekende fout (dit doordat het zelfde mac bij een andere klant staat).
Dat is nuttige informatie.
Spreek uit ervaring.... Medion had zo'n geweldige actie uitgehaald waardoor 10.000 PC's 1 macadres deelden
Fascinating. Ik mag hopen dat Medion hier van geleerd heeft :?

• r0b
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Mr. Liu schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:16:
[...]

Dat is nuttige informatie.

[...]

Fascinating. Ik mag hopen dat Medion hier van geleerd heeft :?
Mwoh nee, volgens mij deden ze het later nog eens dunnetjes over met een andere serie laptops.
Ik heb er op de helpdesk (Versatel) ook nog mee te maken gehad. Gelukkig was GoT toen mijn redding. :+

Verwijderd

Ik ben wel in voor dit plan. UPC is gewoon niet normaal bezig. Ze maken reclame met supersnel internet, video's kijken via internet en downloaden van films, maar ik kan nog niet eens normaal internetten zonder waarschuwingsmailtjes. Ikzelf bezoek honderden sites per dag, download filmpjes van internet (video reviews van gamespot, ign etc) luister naar internet radio en kijk ook gewoon nieuws via internet. Zelfs met dat, voor mij, normale gebruik, waarvoor je toch dit internet hebt gekocht, kom je boven de 40 gigabyte per maand. Ik kan nu dus noodedwongen niets meer downloaden enkel omdat ik anders voor de rest wordt afgeknepen.. En dan zie ik nieuwe reclames... UPC introduceerd brederband, dan wil ik bijna het hoofdkantoor van UPC in de fik steken... misleiding :r.

Op de site van chello durven ze zelfs dit te schrijven...

"Met chello classic pluk je de lekkerste muziek van het internet, haal je moeiteloos en razendsnel de mooiste films binnen en verstuur je in no-time mailtjes, mét of zonder attachment. Wachten behoort tot het verleden en je hoeft maar een keer in te loggen. Vanaf nu heb je dag en nacht internet en e-mail bij de hand."

Mooi niet dus

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 07:12 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
bij Stap 3 is het lijkt mij de bedoeling je router te herstarten niet te resetten. Die twee termen kunnen voor hetzelfde bedoeld worden maar geeft wel verwarring.

Resetten ben je vaak al je instellingen kwijt. Dus dat wil je niet. Je wilt hem herstarten of vanuit het menu of even door de spanning eraf te halen voor 10 seconde ongeveer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ik heb precies die zelfde klote mail binnen gehad vandaag :(

Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail informeren wij u over uw datagebruik.

Wij constateren dat uw datagebruik overmatig dreigt te worden deze maand.

Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 3 keer dit gemiddelde.

Indien uw gebruik meer dan 5 keer het gemiddelde wordt, kan de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om uw datagebruik te minderen of over te stappen naar chello plus...................blablablabla................

Was is het gemiddelde gebruik geen 40GB permaand met een chello classic abbo????????

Wat een schurken !!!!!!!!!! Fucking shit maakt me echt piss!! 49 euro betaal ik per maand en komen ze met dit gedonder.

Verwijderd

Ik heb ook een bericht gestuurd naar trosradar. :)

• Xandrios
  • Laatst online: 16-02 21:14
Het spijt me zeer, maar ik vind dat een deel van jullie echt zwaar overdrijven.

Natuurlijk, het is niet zo leuk voor de heavy downloaders. Maar die kunnen (of konden) gewoon opzeggen toen deze regel inging. Het is allemaal vrijwillig.

En over die reclame: Ja, je kunt muziek en films downloaden op hoge speed. Elke normale consument kan dat. Dat jij toevallig een zwaarverbruiker bent door toch meer dan 40GB te downloaden, dat is je eigen probleem. Dan moet je daar ook de extra prijs voor betalen, je gebruikt immers simpelweg meer resources dan de gemiddelde gebruiker.

Dus stap gerust over op iets anders, zeg abonnement op..whatever. Maar dit is het aanbod van Chello, en jij bent daarmee accoord door je contract te tekenen. Je verwacht dingen die niet geleverd worden. Das vervelend voor jou, maar Tros Radar oid zal daar echt geen evrandering in brengen :P

Ik ga toch ook niet naar de Trabant autodealer, koop een auto...en kom een week later terug met "hij heeft geen navigatiesysteem, dat verwachtte ik wel, want BMW heeft dat ook standaard" 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 31-01-2005 10:41 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Xandrios schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:39:

Natuurlijk, het is niet zo leuk voor de heavy downloaders. Maar die kunnen (of konden) gewoon opzeggen toen deze regel inging. Het is allemaal vrijwillig.

En over die reclame: Ja, je kunt muziek en films downloaden op hoge speed. Elke normale consument kan dat. Dat jij toevallig een zwaarverbruiker bent door toch meer dan 40GB te downloaden, dat is je eigen probleem. Dan moet je daar ook de extra prijs voor betalen, je gebruikt immers simpelweg meer resources dan de gemiddelde gebruiker.

Dus stap gerust over op iets anders, zeg abonnement op..whatever. Maar dit is het aanbod van Chello, en jij bent daarmee accoord door je contract te tekenen. Je verwacht dingen die niet geleverd worden. Das vervelend voor jou, maar Tros Radar oid zal daar echt geen evrandering in brengen :P

Ik ga toch ook niet naar de Trabant autodealer, koop een auto...en kom een week later terug met "hij heeft geen navigatiesysteem, dat verwachtte ik wel, want BMW heeft dat ook standaard" 8)7
^^ _/-\o_

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 15:59

Dit gaat natuurlijk nergens over, en nog een slechte vergelijking ook.
Ik ben al 2 jaar lid van Chello, en had tot een poosje geleden een COM21 modem. Ik downloade altijd tussen de 80 en 120 gigh per maand.
Nu heb ik een nieuwe modem gekregen, en sindsdien haal ik de 40 gigh per maand niet eens meer. Dus de dienst van Chello is veranderd!

Dus terug naar de Trabant dealer. Ik koop een auto met navigatie systeem, op een dag laat ik mn auto een grote beurt geven, slopen ze plots mn navigatie systeem dr uit :?

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02 19:07
ok, dat mag
Defineer jij nou eens een heavy downloader? Wat is tegenwoordig nou een heavy downloader?
40? 80? of misschien wel meer? Punt is dat er breedband internet is. Hierdoor zijn veel meer dingen mogelijk op het internet in tegenstelling tot 5 jaar geleden. Denk maar eens aan dingen als, radio streamen, grote bestanden binnen halen etc etc.

Kortom allemaal toepassingen die bandbreedte gebruiken. Wat wilt alleen het geval zijn. Als jij elke dag streams luistert en wel eens een mp3tje download jij al gelijk op die fub van chello terecht komt. 40 gig is dus belachelijk weinig. Hier komt nog bij dat sommige mensen al op 35 gig of erger gecapped worden. Dit is gewoon een regelrechte aanfluiting en daarom ben ik zoals velen naar adsl van de kpn overgestapt. Gelukkig had ik tot januari dit jaar nog steeds me com 21 modem, maar toen ik een brief voor een omruil kreeg, wist ik wel hoelaat het was. Dit in tegenstelling tot andere mensen die al een jaar lang met dat limiet probleem lopen.
Alle adsl aanbieders kunnen met hun basic abo die soms nog 39 euro p.m kost vrijwel onbeperkt garanderen en dan kom jij met de stelling dat 40 gig per maand voor 55 euro van chello genoeg is? NOFI maar dit is pure oplichting van dat upc. Vergeet ook niet dat ze daarmee bekend zijnof heb je die prijzen van de telefonie laatst niet in het nieuws gehoord. Dat ze te duur waren daarmee. Is net als hun telefonie gebeuren ook een oplichters gebeuren. Ze willen dat mensen zo min mogelijk downloaden, zodat ze meer marge hebben.
Ik ben al op iets overgestapt toen ze met deze regelrechte aanfluiting begonnen, maar er zijn nu eenmaal mensen die nog in een monopolie gebied van upc verkeren en dus geen andere keus hebben, naast telefoon internet (56 k).

En toen der tijd ik het contract ondertekende was er nog geen sprake van die 40 gig limiet, die hebben ze in de loop der jaren er stiekem doorheen gevoerd door namelijk een fup te veranderen in een datalimiet en dat zijn twee verschillende dingen.

Je moet eens opletten wat voor invloed tros rader heeft. Zoveel slechte publiciteit die chello door hun kan krijgen doet de huis, tuin en keuken gebruiker er wel 2 keer overdenken welke provider te kiezen. Leken mensen gaan immers af op de consumenten diensten i.p.v. eigen keuze.
Foute vergelijking, zoals hierboven al uitgelegd is.

Verwijderd

Ik ben rond 18 januari ook gecapped zonder een enkele mail te hebben gekregen, ik heb classic. Toen heb ik nog gebeld naar upc en gevraagd waarom ik geen waarschuwings mail had gekregen en daarna niet eens een berichtje van ze had gekregen waarom ik gecapped was. Die vent aan de telefoon zij dat chello helemaal geen mail hoeft te sturen en dat je het zelf kon bij houden met die bandbreedte meter. Nou is het stomme dat die meter bij mij altijd 5 dagen achter loopt zodat ik nooit precies weet hoeveel ik heb gedowned. Stelletje oplichters daar bij upc. :(

• dajuan
  • Laatst online: 22-11-2025
ik probeer altijd nog netjes onder de 40gb te blijven, maar ik was er net 245 mb over heen paar dagen terug. Dus ik dacht nog ff flink uploaden zolang het nog kan, aangezien ze je pas na 0.00 terugzetten.. maar tot heden ben ik nog steeds niet terug gezet en bij die datagebruik site staat ik nog steeds op 40245, maar ik zit toch ondertussen echt wel op de 70 gb ofzo :)

Dus dat systeem werkt ook niet heel erg super :P

Verwijderd

Wordt er ook helemaal para van. Je zit meteen aan 40 gb met deze snelheid! Echt bagger zo...
Geachte chello abonnee,

Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.

Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 5 keer dit gemiddelde.

Tot het einde van de maand zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64 Kbps voor zowel het up- als het download verkeer. Alle onderdelen van de chello dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden datagebruik toegestaan.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>. U dient hier uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw emailadres in te voeren om in te kunnen loggen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
:'(

• Xandrios
  • Laatst online: 16-02 21:14
Jozzy schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:18:
[...]

Dit gaat natuurlijk nergens over, en nog een slechte vergelijking ook.
Ik ben al 2 jaar lid van Chello, en had tot een poosje geleden een COM21 modem. Ik downloade altijd tussen de 80 en 120 gigh per maand.
Nu heb ik een nieuwe modem gekregen, en sindsdien haal ik de 40 gigh per maand niet eens meer. Dus de dienst van Chello is veranderd!

Dus terug naar de Trabant dealer. Ik koop een auto met navigatie systeem, op een dag laat ik mn auto een grote beurt geven, slopen ze plots mn navigatie systeem dr uit :?
Toen de dienst veranderde, kon je opzeggen. Het is dus je eigen keus geweest om door te gaan, en daarmee in te stemmen met het nieuwe aanbod.

Je trabant voorbeeld: Dat klopt, maar zie het dan als een huurauto. Je huurt die auto, maar bij gegarage geven ze je de keus: Of je krijgt je borg terug, en je huurt bij een ander.....of we veranderen het aanbod, en halen het navigatiesysteem eruit. Aan jou de keus.

En dat werd dus blijkbaar die laatste optie.
PacinoAllstars schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:34:
[...]

ok, dat mag

[...]

Defineer jij nou eens een heavy downloader? Wat is tegenwoordig nou een heavy downloader?
40? 80? of misschien wel meer? Punt is dat er breedband internet is. Hierdoor zijn veel meer dingen mogelijk op het internet in tegenstelling tot 5 jaar geleden. Denk maar eens aan dingen als, radio streamen, grote bestanden binnen halen etc etc.
Ben ik het mee eens, die standaard is zeker anders geworden de laatste tijd. Een heavy downloader is iemand die simpelweg meer dan 1 maal het gemiddelde aan dataverkeer genereerd. 8GB is gemiddeld, alles hoger dan 8GB is heavy.

Uiteraard snap ik ook dat voor het Tweakers-publiek dat nooit van z'n leven voldoende is. Hell, ik zit deze maand op 760GB met ADSL. Maar daar betaal ik ook voor, daar heb ik een bijpassende dienst bij gekocht :)

Feit blijft dat het voor de gemiddelde gebruiker (En dat is 90+% van het Chello klantenbestand) een zeer ruimte AUP is. Net zoals een 1GB limiet enkele jaren geleden een zeeer ruime limiet was :)
Kortom allemaal toepassingen die bandbreedte gebruiken. Wat wilt alleen het geval zijn. Als jij elke dag streams luistert en wel eens een mp3tje download jij al gelijk op die fub van chello terecht komt. 40 gig is dus belachelijk weinig.
Correctie: JIJ vind het te weinig. De andere 90+% mensen die chello gebruiken hebben nergens problemen mee. Het verschilt per persoon, de een gebruikt internet intensiever dan de ander.
Hier komt nog bij dat sommige mensen al op 35 gig of erger gecapped worden. Dit is gewoon een regelrechte aanfluiting en daarom ben ik zoals velen naar adsl van de kpn overgestapt. Gelukkig had ik tot januari dit jaar nog steeds me com 21 modem, maar toen ik een brief voor een omruil kreeg, wist ik wel hoelaat het was. Dit in tegenstelling tot andere mensen die al een jaar lang met dat limiet probleem lopen.
Das ook je goedrecht, overstappen. Zou ik ook doen :)
Alle adsl aanbieders kunnen met hun basic abo die soms nog 39 euro p.m kost vrijwel onbeperkt garanderen en dan kom jij met de stelling dat 40 gig per maand voor 55 euro van chello genoeg is? NOFI maar dit is pure oplichting van dat upc.
UPC laat duidelijk weten wat de limieten zijn, van oplichting is geen sprake. Ja, in vergelijking tot de rest van de markt zijn ze mischien duur. Klopt. Maar het blijft een bedrijf dat winst wil maken: Ze mogen hun prijzen zelf kiezen. Aan jou de keus om ze te betalen of niet.
Vergeet ook niet dat ze daarmee bekend zijnof heb je die prijzen van de telefonie laatst niet in het nieuws gehoord. Dat ze te duur waren daarmee. Is net als hun telefonie gebeuren ook een oplichters gebeuren. Ze willen dat mensen zo min mogelijk downloaden, zodat ze meer marge hebben.
Nogmaals, dat heeft niets met oplichting te maken. Gewoon slimme bedrijfsvoering :)
Ik ben al op iets overgestapt toen ze met deze regelrechte aanfluiting begonnen, maar er zijn nu eenmaal mensen die nog in een monopolie gebied van upc verkeren en dus geen andere keus hebben, naast telefoon internet (56 k).
Wederom: Je hebt nog steeds zelf de keus: Een account nemen met een limiet, of een alternatief zoeken.
En toen der tijd ik het contract ondertekende was er nog geen sprake van die 40 gig limiet, die hebben ze in de loop der jaren er stiekem doorheen gevoerd door namelijk een fup te veranderen in een datalimiet en dat zijn twee verschillende dingen.
Niet echt stiekem, is overal duidelijk aangegeven. Aan jou was de keuze om accoord te gaan, of niet.
Je moet eens opletten wat voor invloed tros rader heeft. Zoveel slechte publiciteit die chello door hun kan krijgen doet de huis, tuin en keuken gebruiker er wel 2 keer overdenken welke provider te kiezen. Leken mensen gaan immers af op de consumenten diensten i.p.v. eigen keuze.
Het enige dat Chello met deze actie bereikt, is alle heavy downloaders laten overstappen. En das een voordeel: Dan hoeven ze op die personen geen verlies meer te lijden.

Tros radar kan alsnog zoveel invloed hebben; Er is een dienst, en daarmee kun je accoord gaan of niet. Je eigen keus. Radar kan echt niet verplichten dat UPC z'n beleid/prijzen/producten veranderd hoor :P

En wederom, het betreft een hele kleine groep die er last van hebben. Dus zo'n punt zal Radar er ook niet van maken, als ze er al mee gaan beginnen.

Sterker nog: Het is uitermate lelijk om op die manier op UPC af te stappen. Jij dwingt ze met slechte publiciteit tot een product dat ze niet willen voeren. Het is geen recht dat je hebt, "goedkoop internet krijgen van UPC, zonder limieten", ofzo :P

• dajuan
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:19:
Wordt er ook helemaal para van. Je zit meteen aan 40 gb met deze snelheid! Echt bagger zo...

[...]

:'(
Wanneer ben jij teruggezet dan?

Afgelopen dagen?
Want dat zou dan wel heel gaar zijn dat ze jou terugzetten en mij niet.. je hoort mij trouwens niet klagen hoor.. wel al die emails krijgen van je zit op 3x en op 4x en als je op 5x zit krijg je niks en wordt je ook niet teruggezet :)

• Aikon
  • Niet online
Ik heb t/m de 25e van deze maand 43GB gedownload, niks van gehoord. Maar nog mooier; die dagen daarna staat er niet eens meer bij in het overzicht, inmiddels zit ik al over de 50GB. Ouderwets goed geregeld weer :)

• dajuan
Ik ben dus niet de enigste :)

Kheb vanaf donderdag elke dag wel 20/24 uur zitten uploaden met fullspeed, zullen ze leuk vinden :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb dit topic globaal doorgelezen, maar ligt het nou aan mij of wordt er nergens echt actie ondernomen (zoals de titel wel vermeld) :?

We moeten eens wat actiever gaan bedenken hoe je zo'n actie kan opzetten tegen Chello...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Volgens mij valt hier gewoon weining aan te doen (behalve overstappen) behalve met ze alle masaal klagen.

Maar als chello beweerd dat dat nog geen 5 % van de gebruikers zijn die al het verkeer opslurpen zien ze ons liever gaan dan komen denk ik. Dus denk dat het allemaal weining uitmaakt wat je ook bedenkt.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit aan de 71 gig nu nix gehoord nog en op datagebruik.chello.nl staat er 20 gig... dus klopt helemaal niks van, maarja je hoort mij niet klagen :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SithWarrior schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:14:
Volgens mij valt hier gewoon weining aan te doen (behalve overstappen) behalve met ze alle masaal klagen.

Maar als chello beweerd dat dat nog geen 5 % van de gebruikers zijn die al het verkeer opslurpen zien ze ons liever gaan dan komen denk ik. Dus denk dat het allemaal weining uitmaakt wat je ook bedenkt.
Idd. Ik snap die hele zeur-mentaliteit niet. Ontevreden :? Overstappen :o

Daarmee raak je financieel het bedrijf en kunnen ze misschien overwegen om koers te veranderen. Of niet. Maar als je zeurt en er geen gevolgen aan geeft, dan kun je er 100% zeker van zijn dat er niets gebeurt. Dit is geen politiek, een bedrijf hoeft nergens rekening mee te houden behalve de wet (en de chello AUP heeft vooralsnog alles op dat vlak overleefd) en the bottom line - zolang hun geldstroom niet in gevaar komt is het goedkoper om dat geklaag te negeren dan om erin tegemoet te komen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Thunder00x schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:28:
Ik zit aan de 71 gig nu nix gehoord nog en op datagebruik.chello.nl staat er 20 gig... dus klopt helemaal niks van, maarja je hoort mij niet klagen :P
Dat had ik dus ook eind januari, maar heb ondertussen terwijl ik al op 5 keer het gemiddelde zat eerst een waarschuwingsmail voor 4 keer en later voor 5 keer het gemiddelde gehad. Snelheid is dus teruggezet tot 64kbs. Heb zelfs geen 1e waarschuwing gehad (was toen dus nog januari). Blijkbaar hebben ze het dataverkeer van januari opgehoopt en meegenomen naar februari, terwijl ik bewust het dataverkeer over eind jan en begin feb verdeeld heb om zo teveel dataverkeer in een maand te voorkomen. Heb al mail hierover teruggestuurd..

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik ben al een paar jaar tevreden Chello gebruiker maar wil nu na de aangepaste voorwaarden mijn abo beëindigen. In dit topic las ik dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand als je langer dan een jaar klant bent. Waarschijnlijk kan ik dat lezen in de AV maar ik heb geen idee of/waar ik die nog heb.

Weet iemand hier meer over? Heeft iemand ervaring met het opzeggen van je abo?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Verwijderd

De snelheid bij chello ligt het niet aan.

Alleen de datalimiet (die ik overigens nooit overschreden heb) zit me dwars, want als je eens een maandje wat meer wilt downloaden, vind ik dat een provider daar niet over moet zeuren. UPC kapt gelijk je internetverbinding af......en hoe! Kinderachtig

Reken maar eens uit hoe weinig van de beschikbare bandbreedte die je hebt je maar constant mag gebruiken (in mijn geval Chello Classic). Dat is bedroevend weinig

en nieuwsgroepen hoef je ook niet eens naar te kijken....

ik zeuren? Nee hoor, ik stap over op ADSL van mijn oude provider. UPC heeft een paar jaar het kabelbedrijf alhier overgenomen omdat de gemeente het nodig vond om de stadsschouwburg grondig te verbouwen, en daar was geld voor nodig 8)7

Ook krikken ze keer op keer de snelheden op. Op zich niets mis mee, maar de snelheden zijn dusdanig goed tegenwoordig dat ik liever zie dat ze voor dezelfde snelheid de prijs naar beneden gooien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 12:48 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Jazzy schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:26:
Weet iemand hier meer over? Heeft iemand ervaring met het opzeggen van je abo?
Gewoon de klantenservice bellen en zeggen dat je wilt opzeggen?

Verwijderd

Bergen schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:06:
[...]
Gewoon de klantenservice bellen en zeggen dat je wilt opzeggen?
Bij mijn weten moet dat schriftelijk, want ze hebben een handtekening nodig (anders kan je het abbo van je buurman ook wel opzeggen)

en aangetekend versturen lijkt me aan te raden, zodat je zeker weet dat je opzegging is aangekomen op de plaats van bestemming ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:27:
[...]

Dat had ik dus ook eind januari, maar heb ondertussen terwijl ik al op 5 keer het gemiddelde zat eerst een waarschuwingsmail voor 4 keer en later voor 5 keer het gemiddelde gehad. Snelheid is dus teruggezet tot 64kbs. Heb zelfs geen 1e waarschuwing gehad (was toen dus nog januari). Blijkbaar hebben ze het dataverkeer van januari opgehoopt en meegenomen naar februari, terwijl ik bewust het dataverkeer over eind jan en begin feb verdeeld heb om zo teveel dataverkeer in een maand te voorkomen. Heb al mail hierover teruggestuurd..
Ik had vandaag precies het zelfde probleem! en ook geen 1e waarschuwing gekregen, want ik was me van geen kwaad bewust, want ik wist niet beter dan een abbonement te hebben zonder datalimiet! :?

Verwijderd

Die brief over die 'datalimiet' heb ik ook gekregen. Slaat nergens op, want no way dat ik over die 'datalimiet' ben heen gegaan. Overdag ben ik nooit thuis en 's avonds haal ik alleen wat mail op en surf ik wat rond.

Het is heel simpel nu: chello heb ik opgezegd, want op deze manier doe je geen zaken met klanten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 14:42 ]

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Xandrios schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:38:
[...]

UPC laat duidelijk weten wat de limieten zijn, van oplichting is geen sprake. Ja, in vergelijking tot de rest van de markt zijn ze mischien duur. Klopt. Maar het blijft een bedrijf dat winst wil maken: Ze mogen hun prijzen zelf kiezen. Aan jou de keus om ze te betalen of niet.

[...]

Niet echt stiekem, is overal duidelijk aangegeven. Aan jou was de keuze om accoord te gaan, of niet.

[...]

Het enige dat Chello met deze actie bereikt, is alle heavy downloaders laten overstappen. En das een voordeel: Dan hoeven ze op die personen geen verlies meer te lijden.

Tros radar kan alsnog zoveel invloed hebben; Er is een dienst, en daarmee kun je accoord gaan of niet. Je eigen keus. Radar kan echt niet verplichten dat UPC z'n beleid/prijzen/producten veranderd hoor :P

Sterker nog: Het is uitermate lelijk om op die manier op UPC af te stappen. Jij dwingt ze met slechte publiciteit tot een product dat ze niet willen voeren. Het is geen recht dat je hebt, "goedkoop internet krijgen van UPC, zonder limieten", ofzo :P
Kijk maar een op hun website en probeer daar ergens die datalimieten te vinden?
Het is dat het hier bekent is op GOT, maar van Chello zelf krijg je die informatie niet terug.
Ze mogen dat van mij best hanteren, maar dan wel duidelijk, zodat iedereen weet waar hij aan toe is.

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Verwijderd

zo.... Chello vanmiddag gelijk opgezegd!

alleen jammer dat dat een kallendermaand duurt, en ik nu dus de hele maand maart er ook nog mee moet doen! en ik deel 2 en 3 van een dvd-reeks nu dus niet kan downloaden! :'(

• sampoo
  • Niet online
40GB bij 4Mbps/1Mbps is 40GB op maximaal van 1582GB oftewel 2,5% oftewel een overboeking van 1 op 40 als alle klanten optimaal gebruik maken van de verbinding. Als je op 40GB nou een factor 2.5 ipv 5 om de daluren te compenseren dan praten we over 100GB iets dat wellicht op meer begrip kan rekenen.

Men verhoogt de snelheden op grond van de concurrentie maar wil dat doen zonder dat de hoeveelheid data stijgt. Ik kan ook iedereen een 100Mbps verbinding aanbieden maar met een limiet van 40GB zie ik het voordeel niet echt ivm een 4Mbps verbinding met 40GB limiet en zeker niet wanneer die 100Mbps je meteen 10x zoveel moet gaan kosten. Het is data dat chello geld kost en niet het al dan niet beperken van de snelheden op het lijntje want dat kan veel meer aan.

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 02:43
COAX start petitie tegen downloadlimiet

14 Feb. '05 COAX is vandaag gestart met een petitie tegen de harde download limiet van de duurdere chello abonnementen. Over de afgelopen twee jaar heeft UPC de snelheden sterk verhoogd, dat is mooi, maar tegelijktijd heeft zij de hoeveelheid dataverkeer, die per maand mogelijk is, steeds sterker aan banden gelegd. De mooie snelheidsverhogingen worden zo teniet gedaan doordat de klant steeds minder met het internet-abonnement mag doen. Daarbij komt dat UPC de harde limieten niet openbaar maakt.
COAX vraagt alle chello gebruikers, die het met met de stellingen van de petitie eens zijn, om de petitie in te vullen. De petitie is te vinden onder:

http://www.coax.nl/actie

Wij zullen de petitie over een maand aan UPC aanbieden. Zie ook dit artikel in WebWereld.
http://www.webwereld.nl/nieuws/20786.phtml

Verwijderd

hoop dat iedeeren die petitie ook gaat ondertekenen! ik heb het iig alvast gedaan!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Sja ben een 2 maanden terug overgestapt op quicknet... Lekker geen gezeik en nog sneller en goedkoper ook :) 55 euro/m 8mbit... Download vaak genoeg met 800 kb/s

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb 'm ook ondertekend. Gelukkig heeft Chello zelf ook wel ingezien dat voor Light de limiet echt idioot laag was (3GB) en 'm verhoogd naar 10GB maar toch zijn ze niet concurrerend bezig, en ze zijn er ook niet duidelijk over op de site (je moet echt de AV gaan lezen voor Lite en hoger terwijl dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn). En dat is jammer. Het zou mooi zijn als ze op die puntjes eens wat minder star zouden zijn, het kan nooit de bedoeling zijn van Chello dat veel klanten niet kunnen wachten tot hun verplichte jaar over is zodat ze op kunnen zeggen.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 18-02 23:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Firecow schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:28:
Sja ben een 2 maanden terug overgestapt op quicknet... Lekker geen gezeik en nog sneller en goedkoper ook :) 55 euro/m 8mbit... Download vaak genoeg met 800 kb/s
Jah, maar da'z ADSL, dus daar komen de kosten voor een vaste telefoonlijn nog bij. Want die heb ik niet (nodig). En aangezien chello hier in Arnhem de enige is die kabelinternet aanbiedt, heb ik helaas niet veel keuze.

Nu moet ik er wel bij zeggen: ik heb de datalimiet nog nooit bereikt, en ben ook zeer tevreden over de stabiliteit en snelheid van chello (classic). Ik gebruik het sinds 1997 (toen nog Telekabel), en inderdaad, het was vroegah nogal eens slecht. De laatste keer dat ik een brakke of niet-funtionerende verbinding had, is zeker een jaar geleden geweest.

Toch doe ik mee aan die petitie. Waarom? Omdat ik het ook onredelijk vind dat de datalimiet niet evenredig met de snelheidsverhoging wordt aangepast. 2,5% van de tijd maximaal van je product genieten is uiteraard een beetje erg weinig. De aanwezigheid van een datalimiet op zich kan ik wel inkomen, en voor mensen die echt veel downen is er dan ook nog chello plus. Die 40GB is echter wel weinig geworden.

Ik download vooral afleveringen van Jay Leno, en speel vaak online race games zoals GTR, Flatout en dergelijke. Alles bij elkaar per maand toch al goed voor 15 a 20 GB, terwijl volgens UPC het gemiddelde ligt op 8GB. Yeah, right... je neemt chello classic om vervolgens rond de 8GB te downen? Dan neem je toch gewoon light of zo? Ben benieuwd waar het gemiddelde van chello light dan op ligt...die 8GB als gemiddelde voor chello classic is volgens mij volstrekt uit de duim gezogen en niet geloofwaardig.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:48:
Ben benieuwd waar het gemiddelde van chello light dan op ligt...die 8GB als gemiddelde voor chello classic is volgens mij volstrekt uit de duim gezogen en niet geloofwaardig.
2 GB. Even ongeloofwaardig wmb.

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:46
Heb het ook ondertekent maar kan er maybe frontpage nieuws van maken omdat toch belangrijk is voor alle chello abbonees. En steuning van coax.nl ;)

Greetz
dpz

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
dpz schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:33:
Heb het ook ondertekent maar kan er maybe frontpage nieuws van maken omdat toch belangrijk is voor alle chello abbonees. En steuning van coax.nl ;)

Greetz
dpz
Dat is wel een goeie inderdaad. Ik kom al een tijdje op tweakers maar weet eigenlijk niet hoe je zo een bericht op de frontpage moet krijgen... :?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Johny58 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:11:
[...]

Dat is wel een goeie inderdaad. Ik kom al een tijdje op tweakers maar weet eigenlijk niet hoe je zo een bericht op de frontpage moet krijgen... :?
Je kunt er een stukje over tikken en het insturen:
http://www.tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-01 03:04

fewips

Huurautospecialist

Ongelofelijk wat Chello het afgelopen jaar aan het doen is, sneller en sneller en je mag er inmiddels niets meer mee...
Liever terug naar 200kb/s zonder gezeur dan het dubbele en gezeik na een dag?!?!?!
Anyways allemaal naar coax.nl/actie en ondertekenen die zooi want dit kan zo niet langer!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Verwijderd

al vijf jaar lang chello classic en nooit boven de 10 gig uitgekomen. Echter de laatste drie maanden rond de 40 gig, wat naar mijn idee een goede grens is. Je download dan echt wel behoorlijk veel Van mij hoeft dit ook niet bijgesteld te worden, durf het haast niet te zeggen, maar sinds mijn verhuizing ben ik bijna blij met chello (op het oude adres 's avond veel last van vertraging en uitval). Heb ook wel het idee dat die datalimiet iets hoger uit gaat komen, en zo rond de 50 gig kun je helemaal niet meer klagen.

Mensen die dit allemaal niet genoeg vinden kunnen gewoon wat anders proberen.

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 07:42:
al vijf jaar lang chello classic en nooit boven de 10 gig uitgekomen. Echter de laatste drie maanden rond de 40 gig, wat naar mijn idee een goede grens is. Je download dan echt wel behoorlijk veel Van mij hoeft dit ook niet bijgesteld te worden, durf het haast niet te zeggen, maar sinds mijn verhuizing ben ik bijna blij met chello (op het oude adres 's avond veel last van vertraging en uitval). Heb ook wel het idee dat die datalimiet iets hoger uit gaat komen, en zo rond de 50 gig kun je helemaal niet meer klagen.

Mensen die dit allemaal niet genoeg vinden kunnen gewoon wat anders proberen.
ben het er helemaal mee eens,
50 gig voor classic is netjes..
voor de heavy users is er plus en wat zou daar dan netjes voor zijn?

Verwijderd

ik ben ook altijd klant geweest van chello en ben meerdere keren geknepen tot de maat vol was.....ik heb per direct mijn abbo bij hun beeindigt en ben nu bij speedxs......geen gezeur over data limiet en heb zoals speedxs zegt 100 gig in de maand....dus unlimited......je betaalt daar toch uiteindelijk voor.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 21:05
Nog maar een kleine 2 gig en dan zit ik aan m'n datalimiet voor deze maand :( Klote zeg. Het is dat we telefonie van UPC hebben, anders waren we nu allang naar ADSL gegaan.

• Freee!!

Freee!!

benchMarc schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:58:
Nog maar een kleine 2 gig en dan zit ik aan m'n datalimiet voor deze maand :( Klote zeg. Het is dat we telefonie van UPC hebben, anders waren we nu allang naar ADSL gegaan.
Telefonie van KPN is ook een optie en dat komt wel hard aan bij UPC.

• Security

Security

it's just me

Mr. Liu schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:47:
[...]

Telefonie van KPN is ook een optie en dat komt wel hard aan bij UPC.
joh dat zal wel hard aankomen..
maar ipv het gemekker en gedreig met acties denk es na over een oplossing?
Je kan wel blijven commentaar geven maar kom eens met een oplossing aan?

Ik heb gesproken en ben benieuwd naar de reacties... 8)

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Security schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:27:
[...]

Goed gesproken. Ik heb hier KPN + Direct ADSL. En officieel heb ik datalimiet van 20gb oftwel mag 2.6% van de maand de verbinding volledig gebruiken. Nu zeurt KPN tot nu toe nog niet over mijn gedownload. Echter heeft KPN wel het recht om voor iedere gb extra 5€ te laten betalen. Dan zou ik liever hebben dat ze mijn verbinding afknijpen (anders moet ik 100€ extra betalen).

Maar ff weer ontopic. Ik ben het er volledig mee eens dat er een oplossing moet komen voor jullie. Helaas is dit niet zo gemakkelijk. Je hebt een contract.

Dreigen met acties werkt ook nooit, je moet acties altijd waarmaken.

• Freee!!

Freee!!

Security schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:27:
[...]
Een losse klant niet, maar als ze bij bosjes weglopen omdat ze over willen schakelen naar ADSL door de download-limiet, denk ik dat UPC toch minder vrolijk wordt.

Mijn oplossingen (en het zijn niet mijn problemen) zijn vrij duidelijk:
Bevalt het je niet, zoek dan maar wat beters.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 21:05
Ja maarja... Gaat dat allemaal wel makkelijk, terug naar KPN ipv UPC? Sowieso... ik woon thuis dus heb het niet voor het zeggen.

• Security

Security

it's just me

benchMarc schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:37:
Ja maarja... Gaat dat allemaal wel makkelijk, terug naar KPN ipv UPC? Sowieso... ik woon thuis dus heb het niet voor het zeggen.
UPC werkt met een zogenaamde Try & Buy Garantie.
Als telefonie op welke manier dan ook tijdens de 1e maand je niet bevalt kun je zo opzeggen dmv de garantiekaart.
Dus ik zie het probleem niet?
Voor de mensen na de 1e maand.
UPC was de eerste provider die telefonie via de kabel leverde..
Ze zijn druk bezig de vervelende "kinderziektes" eruit te halen..
Maar je moet daar UPC wel de mogelijkheid voor geven

• Freee!!

Freee!!

Security schreef op maandag 21 februari 2005 @ 02:46:
[...]
UPC werkt met een zogenaamde Try & Buy Garantie.
Als telefonie op welke manier dan ook tijdens de 1e maand je niet bevalt kun je zo opzeggen dmv de garantiekaart.
Dus ik zie het probleem niet?
Voor de mensen na de 1e maand.
UPC was de eerste provider die telefonie via de kabel leverde..
Ze zijn druk bezig de vervelende "kinderziektes" eruit te halen..
Maar je moet daar UPC wel de mogelijkheid voor geven
Het probleem is hier niet zozeer de telefonie, maar de download-limiet van Chello. Als UPC (eigenaar van Chello) teveel telefonie-klanten kwijtraakt door de limiet van Chello, zou het misschien wel eens kunnen zijn dat UPC nog eens gaat nadenken met mogelijk minder aangename gevolgen voor Chello(-management).

• Security

Security

it's just me

naar wat ik weet is dit op dit moment in behandeling.
zoals vanzelfsprekend zal ik jullie op de hoogte houden..

Verwijderd

Hoppa hier issie nog een keer:

http://www.coax.nl/actie/

Alle chello abonnees even ondertekenen s.v.p!

• Security

Security

it's just me

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:27:
Hoppa hier issie nog een keer:

http://www.coax.nl/actie/

Alle chello abonnees even ondertekenen s.v.p!
zo hey is dat het enige wat jullie kunnen nu?
Zoals al eerder aangegeven kom eens met oplossingen ipv van de daken te schreeuwen... :X

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Security schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:55:
[...]

zo hey is dat het enige wat jullie kunnen nu?
Zoals al eerder aangegeven kom eens met oplossingen ipv van de daken te schreeuwen... :X
Oplossing is toch geen of een hoge datalimiet?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Security

Security

it's just me

-Rob- schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:01:
[...]

Oplossing is toch geen of een hoge datalimiet?
ik vond de reactie van vlucht 643 wel erg kort door de bocht.
na meerdere reacties hier op het forum te hebben gelezen zie ik dat sommige de "fup / aup" wel als terecht inzien en dat de diehard gebruikers het er niet mee eens zijn.
Enigzins kan ik me wel deze reactie voorstellen..
Namelijk na verhoging van de snelheid zijn deze "limieten" niet aangepast.
Dus enigzins kan ik me wel de reactie voorstellen.
Nogmaals dit punt is ook binnen upc een punt en zodra hier meer over bekend is zal het openbaar gemaakt worden..
Enige wat ik verzoek is enigzins geduld..

Thanks

Verwijderd

hier even de berichten die je dus krijgt als je de limiet bereikt hebt:

1e waarschuwingsmail

2e waarschuwingsmail

Melding van je lijntje dichtknijpen

• Security

Security

it's just me

zeer boeiende info...
ik denk dat de gebruikers de mailtjes al kennen?
Ik snap niet waarom jij ze hier post... 8)7

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Deze mailtjes ken ik ook uit het verleden, maar deze maand zit ik net over de 32 GB en heb nog niets gekregen. Iemand anders ook deze ervaring?

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 18-02 23:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nee, ik kreeg al een waarschuwingsmail na 30 GB deze maand... is dat vreemd dan of niet?

Was wel de allereerste keer dat ik zo'n mail kreeg trouwens. Ben tegenwoordig David Letterman en Conan afleveringen aan het downen van latebyte :)

[ Voor 47% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-02-2005 09:20 ]

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• justguyver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:03
KifArU schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:00:
Deze mailtjes ken ik ook uit het verleden, maar deze maand zit ik net over de 32 GB en heb nog niets gekregen. Iemand anders ook deze ervaring?
ik zit op 32 GB en kreeg gisteravond me eerste waarschuwingsmail van deze maand.
vorige maand kreeg ik hem al bij 20 GB. vet vreemd

Verwijderd

Security schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:50:

Nogmaals dit punt is ook binnen upc een punt en zodra hier meer over bekend is zal het openbaar gemaakt worden..
Enige wat ik verzoek is enigzins geduld..

Thanks
Waarom neem je het zo op voor UPC?

Het is een door en door rot bedrijf en ik heb gelukkig al veel collega's kunnen behoeden voor de praktijken van UPC. Ook heb ik al een paar collega's geholpen met overstappen. Een datalimiet van 40 gig terwijl je 50 euro in de maand betaald :o

Ja, heb maar geduld, straks mag je maar liefst 50 gig downloaden... De opheffing van het datalimiet bij xs4all moet genoeg zijn om een groot deel van de upc gebruikers op adsl over te laten stappen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:43:
[...]

Het is een door en door rot bedrijf en ik heb gelukkig al veel collega's kunnen behoeden voor de praktijken van UPC. Ook heb ik al een paar collega's geholpen met overstappen. Een datalimiet van 40 gig terwijl je 50 euro in de maand betaald :o

Ja, heb maar geduld, straks mag je maar liefst 50 gig downloaden... De opheffing van het datalimiet bij xs4all moet genoeg zijn om een groot deel van de upc gebruikers op adsl over te laten stappen.
idd, nu alleen even zien te plannen dat wanneer mijn chello de deur uit gaat xs4all voor de deur staat :)

Dag chellow :w

• joopv
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:43:
[...]
Waarom niet? Is het hier soms verboden om *voor* een datalimiet te zijn?
Het is een door en door rot bedrijf
...Lekker generaliseren...
en ik heb gelukkig al veel collega's kunnen behoeden voor de praktijken van UPC. Ook heb ik al een paar collega's geholpen met overstappen. Een datalimiet van 40 gig terwijl je 50 euro in de maand betaald :o
Je betaalt niet alleen voor je datatransport hoor. Een berekening in GB/€ is niet van toepassing, hoe verleidelijk het ook lijkt. Bovendien: adsl is lang niet voor alle kabelgebruikers een interessant alternatief. Als je meer dan 1 km van de centrale woont kan je de Chello Classic snelheden al niet meer halen met adsl over de telefoonkabel.
Denk je dat dat eeuwig goed gaat? Ook bij xs4all zijn de lijnen met 1:25 of 1:40 overboekt hoor. Als meer dan een paar procent van de mensen massaal gaat leechen zullen de snelheden in gaan zakken. De mensen die nu zoveel data verbruiken op hoge snelheid kunnen dat alleen omdat de meesten in hun buurt dat niet doen.

Met andere woorden: het is een platte marketingstunt. Xs4all probeert zo - ten koste van chello - klanten over te halen. Op een gegeven moment - als de snelheden in elkaar storten - zal er wel geklaagd gaan worden, maar ja dan zit je voor de rest van het jaar vast aan xs4all.

Verwijderd

Dankzij mijn nieuwe modem (en dus nieuwe snelheden) deze maand voor het eerst in m'n 7 jaar Chello
over de 30gig gedownload, en dus een mailtje (inmiddels 2). :)

Heb een mailtje geretourneerd met als antwoord dat op dag één dat ik geknepen wordt mijn opzegging de deur uit gaat. Zal dus binnenkort wel op zoek moeten gaan naar een nieuwe provider, maar er zijn er inmiddels genoeg zonder datalimiet.

50 euro (=110 oud hollandse guldens) voor 40gig data is echt niet meer van deze tijd Chello. Tien
euro erbij en je zit op een 8mbit BBned lijn zonder limiet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 21:28 ]

• joopv
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:25:
Dankzij mijn nieuwe modem (en dus nieuwe snelheden) deze maand voor het eerst in m'n 7 jaar Chello over de 30gig gedownload, en dus een mailtje (inmiddels 2). :)
.
Foute redenering. Niet vanwege je nieuwe modem en hogere snelheden, maar vanwege je veranderde gebruik van internet. Het modem zorgt in zijn eentje echt niet voor meer gebruik van data hoor.

Verwijderd

joopv schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:30:
[...]

Foute redenering. Niet vanwege je nieuwe modem en hogere snelheden, maar vanwege je veranderde gebruik van internet.
Dankzij die snelheden ga je internet idd anders gebruiken. Waar je vroeger het geduld of de tijd niet had om aan een download te beginnen, omdat dit te lang ging duren, gaat het plots een stuk sneller nu, en begin je er dus wel aan.

Als je van iemand echter een Ferrari krijgt als vervanger van je opeltje zal je 'm ook wel eens de teugels willen geven. Van Chello mag je er wel hard mee rijden, maar enkel over een beperkte afstand, en op een bepaald punt moet je overstappen op je fiets. :) :/
In deze tijd dat veel providers jou onbeperkt zonder afstandlimiet een Ferrari kunnen geven wordt een overstap wel erg aantrekkelijk natuurlijk. Chello zal hier (SNEL!) wat aan moeten doen om een leegloop te voorkomen.
Btw, "onbeperkt" hoeft Chello echt niet persé te doen, een verdubbeling van de huidige limiet zal 99 v/d 100 potentiële overstappers waarschijnlijk doen besluiten dit toch maar niet te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 21:51 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste