[chello] Actie ondernemen tegen datalimiet/FUP

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je vergelijking gaat goed op. In de file staat een Ferrari ook stil, en op de gemiddelde Nederlandse snelweg zal de reistijd van A naar B in een Ferrari net zo groot zijn als in mijn Opel.

Je kunt er natuurlijk wel beter mee pochen bij je vrienden.... Tot zover gaan alle vergelijkingen goed op met het onderwerp ;)

Verwijderd

joopv schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:04:
Je vergelijking gaat goed op. In de file staat een Ferrari ook stil, en op de gemiddelde Nederlandse snelweg zal de reistijd van A naar B in een Ferrari net zo groot zijn als in mijn Opel.
Dat is Chello's probleem, niet die van hun klanten. Als ze zulke snelheden aanbieden moet het netwerk wel tegen de bijna vanzelfsprekend grotere datahoeveelheden bestand zijn natuurlijk.
Ze willen graag concurreren met ADSL, maar zijn daar blijkbaar niet toe in staat, daar komt het eigenlijk op neer.

Wat als dalijk Chello moet gaan concurreren met ADSL 2? Nog steeds die datalimiet handhaven op je 25mbit lijntje? Zal een grap worden, als je flink tekeer gaat kan je 2 uur genieten van je lijntje. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 23:19 ]

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

begrijp me niet verkeerd.
ik ben VOOR datalimiet.
Feit is zoals eerdere al aangeven dat het draait om een Marketing stunt van XS4all.
Wat me zelf opvalt is dat de snelheid verhoogt is zonder de "limieten" aan te passen.
Maar wat ik zelf verwacht en don't shoot me if i'm wrong.
Is chello / UPC hierzelf al mee bezig.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Security schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:27:
begrijp me niet verkeerd.
ik ben VOOR datalimiet.
Feit is zoals eerdere al aangeven dat het draait om een Marketing stunt van XS4all.
Wat me zelf opvalt is dat de snelheid verhoogt is zonder de "limieten" aan te passen.
Maar wat ik zelf verwacht en don't shoot me if i'm wrong.
Is chello / UPC hierzelf al mee bezig.
Niks marketing stunt. xs4all doet al tijden wat ze nu op officieel invoeren: niet zeuren om limieten.
Ik ben wel heel benieuwd wat Chello gaat doen. Ze hebben zo lang geen datalimieten gehad en ineens stellen ze harde (en veel te krappe) limieten in (en verbergen dat nog achter een laffe "Acceptable use policy" ook). Het enige dat Chello KAN doen is die limieten afschaffen en een echte FUP (weer opnieuw) instellen (dat zou wel zo slim zijn als er mensen echt overlast veroorzaken).

Saved by the buoyancy of citrus

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik heb mijn eigen actie ondernomen. Doordat ik ga verhuizen ben ik nu moeiteloos van alle UPC diensten af. Welke abbo ik nu moet nemen weet ik nog niet. Maar het wordt iig sateliet ipv kabel.

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

Akino

Dr. Opteron

Snap dat niet hoor,dat gezeur,......bij het afsluiten van een contract,moet je het ook lezen.Waar heb je recht op,en waar moet je je aan houden.

Als je 200 per uur rijd met de auto waar je 80 mag,......word je ook bestraft.

huilen achteraf,.......da's pas triest

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56
Akino schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:16:
Snap dat niet hoor,dat gezeur,......bij het afsluiten van een contract,moet je het ook lezen.Waar heb je recht op,en waar moet je je aan houden.

Ga jij mijn algemene voorwaarden lezen, daar wordt gesproken over een Fair Use Policy. En niet over een harde datalimiet. Chello maakt een harde datalimiet , en dat is geen FUP.
Jongen volgens mij heb je nog nooit met Chello gewerkt blijkbaar :? Kijk ze kunnen je wel een 1 GBIT lijn geven, maar als je maar 1 Gig mag downloaden :/ is het zelfde. Het moet met elkaar in verhouding staan!

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08-2025
Als je overigens aan het rekenen slaat is upc helemaal raar bezig. Als je ervan uit moet gaan dat een classic abbo 4Mbit ps 25/1 is zou je recht moeten hebben op bijna 52 gyg per periode van 30 dagen. Ik meen mij te herrineren dat je er voordeel van zou moeten hebben wanneer een ander minder zou downloaden. Hierdoor zou je dus meer kunnen downloaden dan de theoretische max download/25.
In de prakijk kon ik al met met de oude snelheden hogere limieten halen.

De stelling dat het gemiddelde download gedrag van klanten max 5x overschreden mag worden druist voledig in tegen wat wij als klant van upc als provider mogen verwachten.Je zou minimal 52 gyg moeten kunnen downloaden zonder voor andere klanten lastig te worden.

Ik vergeet even te quoten maar in dit forum wordt gezegd dat je blij mag zijn dat de snelheid hoog is en dat je over data niet moet zeuren.
Misschien dat ik deze schrijver of anderen aan het denken kan zetten als ik zeg:
De hoeveelheid data is het daadwerkelijk afgenomen product. Met een hogere gasdruk door een krappere leiding kook je niet op meer pitten.

Providers moeten uiteindelijk diensten als videostream ed mogelijk maken, maar als je dan maar de mogelijkheid krijgt om maar een paar films per maand te kijken dan voel je je ook behoorlijk in je zak gescheten.

Was het niet upc die adverteerde met streaming video?
rare jongens die kabelboeren.

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:42

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik kreeg een week terug eindelijk een keer een mailtje van Chello over m'n data verbruik... is me al die tijd nog niet gelukt, maar de laatste tijd redelijk druk bezig geweest. En ja, als de snelheden in redelijk korte tijd 2x verhoogd worden, dan gaat m'n data verbruik ook wel omhoog ja :) Zat op de 25Gb in 18 dagen.

Leuk zo'n FUP, maar als je snelheden omhoog gooit, kun je er donder op zeggen dat het verbruik ook omhoog zal gaan. Niet dat ik deze maand over de 5x gemiddelde heen zal gaan, maar toch een beetje flauw :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Ben ik dan echt de enige die zonder moeite 80-95gb/month traffic heeft zonder mails te ontvangen van UPC? (classic)

DU Meter Weekly Report
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Period (From)   Period (To)        Download          Upload   Both Directions   
28-11-04        04-12-04           15.45 GB       732.94 MB          16.16 GB 
05-12-04        11-12-04            9.47 GB       454.90 MB           9.92 GB 
12-12-04        18-12-04           21.20 GB         4.34 GB          25.54 GB 
19-12-04        25-12-04           16.84 GB        13.96 GB          30.80 GB 
26-12-04        01-01-05           11.76 GB        10.41 GB          22.17 GB 
02-01-05        08-01-05           13.23 GB        10.87 GB          24.11 GB 
09-01-05        15-01-05           11.05 GB         8.29 GB          19.34 GB 
16-01-05        22-01-05            9.91 GB         8.35 GB          18.25 GB 
23-01-05        29-01-05            7.52 GB        13.99 GB          21.51 GB 
30-01-05        05-02-05            7.66 GB        20.01 GB          27.66 GB 
06-02-05        12-02-05            7.62 GB        18.23 GB          25.86 GB 
13-02-05        19-02-05            2.90 GB         4.38 GB           7.28 GB 
20-02-05        26-02-05            9.29 GB         8.25 GB          17.54 GB

DU meter.

[ Voor 111% gewijzigd door geez op 24-02-2005 16:29 ]

• wvdburgt
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik word er ook niet goed van. meteen die petitie ingevuld. Als het aan mij lag zat ik al van eind 2003 met xs4all. Maar die eigenwijze ouders grrrrrrrr. Zo irritant. Ik doe dan ict maar volgens mij denken ze dat ik er bijna niets van weet. Ze accepteren gewoon nooit mijn adviezen grr:S
Ik had eerst nooit last van het datalimiet. Wel elke maand zo'n mail maar afknijpen ho maar. Tot dat ik die nieuwe modem had:S
Daarmee is alle ellende mee begonnen: Om de zoveel tijd opnieuw aanmelden en zo.
en dan dat afknijpen.

[ Voor 33% gewijzigd door wvdburgt op 24-02-2005 17:15 . Reden: extra letters en hoofdletters toegevoegd:D ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:42

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Het komt na een werkwoord wel eens voor dat er een 'n' geschreven wordt, probeer het eens, het leest een stuk prettiger ;)

Maarum... als we nu allemaal even een maand lang ons compleet uitleven op die verbinding, dan moet het gemiddelde toch omhoog gaan? :P Op die manier zou je kunnen zeggen dat we onze eigen limiet kunnen bepalen. Maar helaas zal dat ook wel weer niet werken.

@geez: Dan heb je dus mazzel gehad ofzo, of ze zijn heel selectief. Voor mij was het de eerste keer dat ik uberhaupt iets hoorde Chello.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

@ geez ik heb maanden gehad boven de 100 maar dat moet niet zo'n probleem zijn. als xs4all dat kan moet chello et zeker kunnen vind ik.
@ kaasttostie: even wat letters toegevoegd:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:48 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

-RMW- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:21:
<knip>
veranderingen (lees: limitaties)
<knip>
offtopic:
In goed Nederlands: beperkingen

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Akino schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:16:

Je maakt een verkeerde vergelijking.
Neem deze vergelijking, stel: jij hebt een hele mooie grote trein, waar een heleboel mensen inpassen, maar men verbiedt het om alle mensen, die je mee kan nemen, mee te nemen.
Dit omdat de volle treinen slecht voor de rails zijn en andere treinen gaan ook over die rails, die hebben er dan last van.

Overigens wordt, zoals eerder vermeld, er geen limiet genoemd in de contracten.
Nu zeggen ze dat je niet teveel mag downloaden, maar ze zeggen officieel niet wat teveel is en de methode waarop je kan zien of je teveel download, die werkt ook slecht.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

is idd een verkeerde vergelijking. ze patsen de hele tijd van kijk: we hebbe 4mbit down voor maar 50 euro per maand. je kunt beter zeggen:
je mag nu 500 in plaats van 180( voor alle verhogingen) maar in plaats van onbeperkt rijden mag je nu alleen nog maar 40 km . dan klopt je vergelijking wel:)
-Rob- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:20:
[...]

Je maakt een verkeerde vergelijking.
Neem deze vergelijking, stel: jij hebt een hele mooie grote trein, waar een heleboel mensen inpassen, maar men verbiedt het om alle mensen, die je mee kan nemen, mee te nemen.
Dit omdat de volle treinen slecht voor de rails zijn en andere treinen gaan ook over die rails, die hebben er dan last van.

Overigens wordt, zoals eerder vermeld, er geen limiet genoemd in de contracten.
Nu zeggen ze dat je niet teveel mag downloaden, maar ze zeggen officieel niet wat teveel is en de methode waarop je kan zien of je teveel download, die werkt ook slecht.

• geez
Gok dan maar dat ik geluk heb gehad ja... datagebruik.chello.nl geeft ook altijd al "Voor deze gebruiker is er nog geen dataverkeer gemeten" oid. melding, heeft nog nooit iets anders gegeven :D.
Was bang dat het zou veranderen, met mijn verhuizing een week geleden. Maar nog steeds niets veranderd. Nu moet het chello abbo nog van naam & rek. nr. veranderd worden (scheiding ouders enzo), dus dan hoop ik dat er dan ook niets veranderd.
Iig, daarom ben ik ook nog altijd zo tevreden met chello :P Hoewel ik natuurlijk wel de petitie heb getekend, want die limiet slaat nergens op met zulke snelheden.

Zodra ze eindelijk snappen dat ze iets fout hebben gedaan (hoop natuurlijk van niet ;)), hebben ze toch 0,0 mogelijkheid geld te eisen of whatever?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Termi schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:44:
[...]

Ga jij mijn algemene voorwaarden lezen, daar wordt gesproken over een Fair Use Policy. En niet over een harde datalimiet. Chello maakt een harde datalimiet , en dat is geen FUP.
Jongen volgens mij heb je nog nooit met Chello gewerkt blijkbaar :? Kijk ze kunnen je wel een 1 GBIT lijn geven, maar als je maar 1 Gig mag downloaden :/ is het zelfde. Het moet met elkaar in verhouding staan!
Nee.

Waar je voor tekent is heel simpel: chello bepaalt wat Acceptable Use is :o

Als chello elke maand besluit dat dat 1GB is, dan hebben ze daar volste recht toe. Dat dan alle klanten als een gek naar de concurrent rennen is waarom ze het niet op 1GB doen, maar chello heeft geen enkele wettelijke verplichting die clausule op een bepaalde manier te interpreteren.

Feit is trouwens dat elke provider zonder harde limiet (muv XS4ALL sinds deze week dan) een dergelijke clausule kent, alleen de interpretatie verschilt. Het verschil tussen een contractmatige 'harde' limiet en een AUP is simpelweg dat om een harde limiet te veranderen de provider de voorwaarden moet aanpassen, terwijl bij een AUP de provider mag doen wat ze willen. Als ze elke maand dezelfde interpretatie willen hanteren, dan doen ze dat gewoon.

Daar teken je voor als je willekeurig welke overeenkomst met AUP/FUP ondertekent die stelt dat de provider (en alleen de provider) bepaalt wat AU/FU is. Als dan provider X (of C...) dat wat strakker bepaalt dan een ander, dan heb je geen poot om op te staan behalve de sterkste van allemaal: het kaptialistisch recht je geld aan een ander te geven :7

Wat dat betreft is die XS4ALL actie geniaal - het kost ze werkelijk geen cent (ze betalen toch niet de werkelijke kosten van dataverkeer aan KPN, bovendien hebben ze nooit hun AUP echt toegepast), maar het is een rechstreekse aanval op de duurdere abbonnementen van chello die de laatste tijd nogal in het nieuws staan mbt hoe de AUP toegepast wordt.

Die actie van XS4ALL zal IMHO dan ook vele malen meer uithalen dan hoeveel petities en andere onzin ook.

* dion_b is benieuwd naar de chello reactie :)

Oslik blyat! Oslik!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

dion_b schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:04:

Daar ben je dus wel mee accoord gegaan...
Als je perse kabel internet wilt hebben en je hebt geen mogelijkheid om ADSL te krijgen omdat je te ver van de centrale af bent dan heb je toch geen keuze? Omdat er helemaal geen concurentie is kan chello doen en laten wat ze willen, je hebt dan namelijk geen keuze. Andere provider dan maar nemen? Ja, met ADSL kan dat nog wel, maar met kabel zit je toch al gauw zonder opties.

Wat als het waterbedrijf als voorwaarde gaat stellen dat je maar 1 liter per dag aan water mag gebruiken, als je hierboven komt dan knijpen ze de waterlijding dicht zodat er nog meer een klein stroompje je huis binnenkomt en dat in hun algemene voorwaarden ook zo'n regel staat dat ze dit eenzijdig mogen beslissen, maar jij wil wel gewoon water in huis. Wat doe jij dan? Maar geen water aansluiting nemen en een uur in de wind stinken/niet kunnen koken/water in flessen kopen? Leuk als je dan een douche moet nemen, en je kan elke maand voor honderden euro's aan waterflessen kopen.

Zo kan iemand die behalve kabel internet geen andere breedbandverbinding kan kiezen ook gewoon geen aansluiting nemen maar het updaten van windows en het binnenhalen van alleen maar de service packs / kritieke updates / email / virus definities / etc. zal ervoor zorgen dat je een telefoon rekening krijgt die veel hoger is dan normaal. Zeker meer dan het abonnementsgeld van een kabel aansluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door GambitRS op 25-02-2005 03:06 ]

MechWarrior || Monsters Game

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GambitRS schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 03:02:
[...]

Als je perse kabel internet wilt hebben en je hebt geen mogelijkheid om ADSL te krijgen omdat je te ver van de centrale af bent dan heb je toch geen keuze? Omdat er helemaal geen concurentie is kan chello doen en laten wat ze willen, je hebt dan namelijk geen keuze. Andere provider dan maar nemen? Ja, met ADSL kan dat nog wel, maar met kabel zit je toch al gauw zonder opties.
Dan nog ben je ermee accoord gegaan. En internet is internet, of het nou over de coax, telefoon (al dan niet ISN/ADSL), satelliet of voor mijn part postduif binnenkomt. Elke vorm met z'n voordelen en nadelen- in het geval van de kabelprovider chello dat ze strak omgaan met AUP. Andere vormen hebben andere nadelen.

En als je in een of andere boerengat gaat wonen moet je ook niet verwachten dat je evenveel keuze hebt als middenin een grote stad. Dat geldt voor winkelen, dat geldt voor OV en dat geldt voor internetproviders.
Wat als het waterbedrijf als voorwaarde gaat stellen dat je maar 1 liter per dag aan water mag gebruiken, als je hierboven komt dan knijpen ze de waterlijding dicht zodat er nog meer een klein stroompje je huis binnenkomt en dat in hun algemene voorwaarden ook zo'n regel staat dat ze dit eenzijdig mogen beslissen, maar jij wil wel gewoon water in huis. Wat doe jij dan? Maar geen water aansluiting nemen en een uur in de wind stinken/niet kunnen koken/water in flessen kopen? Leuk als je dan een douche moet nemen, en je kan elke maand voor honderden euro's aan waterflessen kopen.
Vergelijking gaat niet op. Wettelijk mag (ivm veiligheidsvoorschriften enzo) maar één bedrijf water leveren per waterschap aan huishoudens. Wettelijk mag echter iedere aap met de nodige vergunningen internet leveren - en doen ze dat ook nog. Bovendien is een waterschap nota bene een openbaar, democratisch orgaan. Dat hoort bij hun monopoliestatus. Bovendien kunnen ze in tijden van extreme droogte heel goed zeggen dat je maar x liter water per dag mag gebruiken...
Dat is een aantal jaar terug zelfs in grote delen van Nederland gebeurd :o
Zo kan iemand die behalve kabel internet geen andere breedbandverbinding kan kiezen ook gewoon geen aansluiting nemen maar het updaten van windows en het binnenhalen van alleen maar de service packs / kritieke updates / email / virus definities / etc. zal ervoor zorgen dat je een telefoon rekening krijgt die veel hoger is dan normaal. Zeker meer dan het abonnementsgeld van een kabel aansluiting.
Sowieso kun je satelliet nemen, verder kies je er gewoon zelf voor om ergens met gebrekkige infrastructuur te wonen (of deden je ouders dat). KPN is best bereid om een ADSL centrale neer te zetten, als jij maar betaalt, net zoals andere (particuliere) bedrijven ook al te graag glasvezel willen aanleggen, maar wederom tegen de daarvoor geldende (voor een enkele individu volstrekt onbetaalbare) tarieven.

Lage bevolkingsdichtheid betekent gewoon dat het niet rendabel is voor elk bedrijf op aarde dekking te laten verlenen. Waarom zeur je nu tegen UPC over hoe ze met hun AUP omgaan? Waarom niet tegen KPN dat er geen ADSL centrale aangelegd wordt? Of tegen de overheid (gemeente), dat ze dit als gemeengoed voor de burgers beschikbaar maken? Of nog beter, waarom neem je niet het heft in eigen handen en klop aan bij genoeg buurtbewoners om wel rendabel een commerciele lijn te kunnen betalen? Of verhuis je niet gewoon naar een plek waar de keuze die jij blijkbaar wil hebben aangeboden wordt? :z

Oslik blyat! Oslik!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Leuk dat jij zo pro casema bent, ik zal er maar vanuit gaan dat jij niet een in klein dorpje woont zonder keuze en dat het jou weinig kan schelen zolang jij er zelf maar geen last van hebt. Persoonlijk vindt ik dat zulke grote bedrijven niet zo onbeschoft met hun klanten moeten omspringen. Zelf bescherm ik liever de consument tegen de bedrijven dan andersom, zoals in amerika. Door die "dan koop je het toch niet" gelul komen er dalijk dus wel palladium pc's waarmee de bedrijven gaan bepalen wat jij op je pc wel en niet mag doen. En allerlij patent wetgevingen zodat je zelf bijna geen eigen programma meer kan maken. "Dan breek je die patenten toch niet?". Allemaal situaties waarin de grote bedrijven de vrijheden van de consumenten inperken. En dan zou jij het toch ook niet leuk vinden dat, als jij over die situatie gaat klagen, dat iedereen tegen je zegt "Dan koop je toch geen computer? Dan maak je toch geen programma's?" zonder echt na te denken over de huidige situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door GambitRS op 25-02-2005 22:25 ]

MechWarrior || Monsters Game

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GambitRS schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:25:
[...]

Leuk dat jij zo pro casema bent, ik zal er maar vanuit gaan dat jij niet een in klein dorpje woont zonder keuze en dat het jou weinig kan schelen zolang jij er zelf maar geen last van hebt. Persoonlijk vindt ik dat zulke grote bedrijven niet zo onbeschoft met hun klanten moeten omspringen. Zelf bescherm ik liever de consument tegen de bedrijven dan andersom, zoals in amerika. Door die "dan koop je het toch niet" gelul komen er dalijk dus wel palladium pc's waarmee de bedrijven gaan bepalen wat jij op je pc wel en niet mag doen. En allerlij patent wetgevingen zodat je zelf bijna geen eigen programma meer kan maken. "Dan breek je die patenten toch niet?". Allemaal situaties waarin de grote bedrijven de vrijheden van de consumenten inperken. En dan zou jij het toch ook niet leuk vinden dat, als jij over die situatie gaat klagen, dat iedereen tegen je zegt "Dan koop je toch geen computer? Dan maak je toch geen programma's?" zonder echt na te denken over de huidige situatie.
Nee, ik woon niet in een klein dorp, ik woon middenin een middelgroot stad. En ik verwacht niet dat het altijd rustig is en je de vogeltjes hoort fluiten, maar wel dat ik qua infrastructuur goed bediend ben :z

En die nachtmerrieverhalen die je daar schetst komen JUIST niet voor als mensen zich ipv overal te lopen klagen maar niets doen, gewoon zelf verantwoordelijkheid nemen en niet in zee gaan met bedrijven die praktijken hebben waar je het niet mee eens bent.

Neem een voorbeeld die goed aansluit bij die Palladium-meuk: DVD regio beveiliging. De grote Amerikaanse fabrikanten timmeren de boel helemaal dicht, de Chinezen laten het open. Wat koopt de consument massaal? De Chineze spelers die wel alle regio's kunnen afspelen. Dat is hoe je als consument kunt en dient te reageren. Als Intel CPUs mij beperken in wat ik ermee doe en een Via geval doet dat niet, dan koop ik Via, simpel.

Maar goed, hier gaan twee discussies volkomen door elkaar lopen. Als je in een klein dorp woont mag je al blij zijn dat één bedrijf de investering doet om je van breedband te voorzien, ben je het er niet mee eens hoe ze dat doen, ga toch gewoon in een stad wonen ofzo...

Anderzijnds hebben mensen in gebieden met een wat normalere bevolkingsdichtheid wel zat keuze, die mensen moeten niet klagen maar overstappen als ze het oneens zijn.

Want laten we duidelijk zijn: ik verdedig nergens daadwerkelijk de bedrijven die hun AUP zo streng interpreteren, ik zeg alleen dat ze ermee wegkomen omdat mensen liever klagen dan hun geld elders onderbrengen. Het is niet de schuld van de bedrijven maar van de consumenten. Als je in een kapitalistische samenleving woont (en in veel gevallen lekker VVD en CDA (of LPF...) stemt), moet je bij uitstek als het aankomt op zaken als dit niet zeuren maar gewoon bedrijfsvoering waar je het mee eens bent financieel belonen door klant te worden en bedrijfsvoering waar je het niet mee eens bent financieel afstraffen door op te zeggen en elders klant te worden.

Gansch het raderwerk gaat failliet als uw machtige portemonnaie het ontziet :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik kreeg na 76 GB op mijn Classic abonnement opeens een CAP op mijn lijn van Chello. Tot op dat moment had ik nog geen enkele waarschuwing ontvangen; niet bij 60% en niet bij 80%. Opeens zat ik dus op de 195% en was het zover.

Ik stuurde ze een mail dat ze me niet konden limiteren in mijn gebruik als ze me niet eerst gewaarschuwd hadden; maar daar werd op gereageerd met: "zie de algemene voorwaarden". Ik heb toen mijn pc uitgezet en goed de tijd genomen mijn moden 4x te resetten, met tussenpozen van 40 minuten. Daarna werkte alles weer goed.

Ik weet nu dus niet of ze mijn mail alsnog serieus namen en me mijn verbinding teruggaven omdat ze me niets konden maken, of dat er een fout zit in hun CAP-systeem.

Anyway, ik zit nu op 99625 MB gebruik op mijn Classic abonnement en met een beetje voorspellen kom ik t/m 28 februari op de 144 GB als ik continu blijft downloaden. Ik weet niet wat dan de concequenties zijn; ik heb niets fouts gedaan en alleen een mail gestuurd.

Heeft iemand hier overeenkomende ervaringen en/of tips, opmerkingen?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:32
Haha dat vind ik echt _/-\o_

Als iedereen nou gewoon flink gaat downloaden en gewoon nooit meer aan de FUP's houdt })

• geez
4 keer resetten, met tussenpozen van 40 minuten... hoe kwam je daarop?

Verwijderd

geez schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:06:
4 keer resetten, met tussenpozen van 40 minuten... hoe kwam je daarop?
Nou het is meer toeval denk ik. Ik kwam thuis na 2 dagen; vond 0 kbps over mijn datalijn en zette de pc uit. Ook de modem ontkoppelde ik vanhet lichtnet. Ik kon me herinneren dat ik ergens van iemand iets had gelezen dat als je je modem reset, de CAP er nog al eens af wil gaan. Dat niet gelovende, echter wel nieuwsgierig, besloot ik minimaal 30 minuten de modem off-electricity te zetten. Ik had eerst een oude Com21 en die moest je om te synchroniseren minimaal 30 minuten off-line hebben. Anyway; tussen resetten heb ik boodschappen gedaan, gezwommen, gedouched, gegeten, etc. en toen besloot ik even langs speedtest.nl te surfen... het werkt!

Misschien werkt het al na 1x resetten binnen 1 minuut, maar mocht er hier iemand langskomen met een CAP én met een Motorole SurfBoard, dan kun je gerust proberen de 4x40 'regel' toe te passen haha

• lazyed
  • Niet online
wat bedoel je met resetten van de modem?

Verwijderd

lazyed schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:43:
wat bedoel je met resetten van de modem?
Modem loskoppelen van het electriciteitsnetwerk voor minimaal 30 seconden. Als je je modem na 30 seconden weer aanzet zal de modem contact maken met de provider (in mijn geval UPC) en opnieuw de benodigde data downloaden om te kunnen functioneren.

• lazyed
  • Niet online
welk type modem gebruik jij?

Verwijderd

Een Motorola SurfBoard. Zit jij met het zelfde "probleem"?

• lazyed
  • Niet online
al een week ja

• geez
Zou wel grappig zijn als dat zou werken... :D

Kan het overgens niet testen, heb Thompson modem en met 90gb/maand nog geen mails of cap :9~ O+ (wat terug te lezen)

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 12:18

fulgore

goud

Uit zeer betrouwbare bron.
Morgen kent Chello geen datalimiet meer !!!

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Owkee, geef ons die bron ook eens dan? Want ik geloof er geen reet van...

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 09:57

Radjesh

hoi

fulgore schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:57:
dat zou leuk zijn...

Niet

• lazyed
  • Niet online
sience fiction ............

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Zouden ze dat aan gaan kondigen dan? :)
Dat zou namelijk natuurlijk bijzonder mooi zijn (dan kan Chello weer echt concurreren) maar 't is wel een hele grote stap ineens? Lijkt onwaarschijnlijk..

• joopv
  • Niet online
Je hebt je een maand vergist, het is pas eind februari en nog geen eind maart :+

Verwijderd

Je hebt je een maand vergist, het is pas eind februari en nog geen eind maart :+
Welke bron heb jij dan?

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 18-02 23:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Lekker zinloze posts, zo zonder bron of onderbouwing. Zo kan ik ook wel van alles gaan roepen.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

Verwijderd

1 April ;) :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Nu.nl schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:19:

Datalimieten bij chello afgeschaft

Uitgegeven: 28 februari 2005 11:19
Laatst gewijzigd: 28 februari 2005 11:25

AMSTERDAM - UPC Nederland heft per 1 maart de datalimieten bij chello light, chello classic en chello plus op. Bovendien verdubbelen de harde datalimieten bij de goedkopere abonnementen chello starter en chello easy tot 500 MB en 1 GB.

Algemeen directeur Diederik Karsten: "We zien dat bijvoorbeeld het downloaden van films steeds populairder wordt. Daarbij horen geen datalimieten. Zo trachten we steeds aan deze wens van onze klanten tegemoet kunnen komen."
Let wel: de Fair Use Policy blijft van kracht. Ze kunnen ons nog steeds limiteren in snelheid als ze besluiten dat we "te veel" downloaden. Dat gaat dan onder de noemer "u hindert andere klanten met uw bandbreedtegebruik".

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 11:42 ]

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

mi van 1 maart....
voor de light classic en plus.

Verwijderd

Leuk om te zien dat dit gebeurt, als Classic nu 80GB aanmag en plus 160 dan hebben we toch weer wat adempauze. Daarvoor zijn natuurlijk ook die landelijke werkzaamheden van afgelopen week geweest. Alleen jammer dat ze dat topic van mij daarover weer moesten sluiten. Het lijkt erop alsof ik toch gelijk krijg....

Verwijderd

Hehe EINDELIJK.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nu ook op webwereld:
'Onbeperkt dataverkeer' bij kabelaanbieder Chello
Maandag, 28 februari 2005 - Chello schaft bij de drie duurdere abonnementen de datalimieten af. Maar onbeperkt downloaden is er toch niet helemaal bij.

"UPC Nederland biedt met ingang van 1 maart in Nederland onbeperkt dataverkeer bij Chello Light, Chello Classic en Chello Plus. Dat wil zeggen dat er voor deze producten niet langer datalimieten voor downloaden bestaan", stelt Chello in een verklaring. Ook verdubbelt de kabelinternetaanbieder de datalimieten bij de goedkopere abonnementen Chello Starter en Chello Easy tot respectievelijk 500 MB en 1 GB.

Daarmee lijkt de provider tegemoet te komen aan de wensen van veel klanten die al geruime tijd klagen over de in hun ogen te strenge datalimieten. De klantenorganisatie COAX startte eerder deze maand een actie tegen de harde datalimieten. Volgens COAX hanteerde Chello een datalimiet van 10 GB voor Chello Light, 40 GB voor Chello Classic en 80 GB voor Chello Plus - cijfers die Chello officieel nooit heeft bevestigd.

"Ook mensen die incidenteel de datalimiet overschreden, werden aangepakt", geeft Chello-woordvoerder Ronald van der Aart toe. "Dat automatisme verdwijnt nu. Er wordt nu niet meer ingegrepen, er is geen grens meer."

Kopieerfabrieken
Toch houdt Chello nog een slag om de arm bij het definitief loslaten van de datalimieten. "Om de hoge servicegraad en snelheid van het netwerk voor alle gebruikers te kunnen garanderen, behoudt UPC zich wel het recht voor om binnen de grenzen van de algemene voorwaarden maatregelen te nemen tegen klanten die daadwerkelijk overlast voor medegebruikers veroorzaken", stelt de internetaanbieder.

Volgens Van der Aart gaat het daarbij maar om 'een enkel geval'. "Als iemand met tien pc's, vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week aan het downloaden is, dan waarschuwen we wel even. Dan ben je geen privégebruiker meer, maar hebben we het over de grote kopieerfabrieken."

De groep klanten die onoverkomelijke problemen heeft met de datalimieten, is volgens Chello altijd al vrij beperkt geweest. In 2002 sprak de provider al van een 'kleine groep excessieve gebruikers' die zich bezighielden met het aanleggen van 'complete mp3-fabrieken' en 'filmcatalogi'.

[ Voor 109% gewijzigd door RobIII op 28-02-2005 12:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Wauw, ze geven toch toe. :)
Mooi hoor. Dat ze de echte grootverbruikers wel aan willen (blijven) pakken is logisch, mensen die anderen tot last zijn omdat ze zoveel willen downloaden kunnen beter een provider kiezen die dat aankan (xs4all ofzo).
* Cyphax is heel blij dat ie nu helemaal geen zorgen meer hoeft te hebben van z'n dataverkeer.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
ja blij,
ik vroeg me 2 dagen geleden al af waarom ik geen eerste briefje gekregen had met +- 30gb

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• fulgore

fulgore

goud

Ja mensen, ik zeg niet veel maar als ik ietst zeg geloof het dan maar ;)

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
fulgore schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:56:
Ja mensen, ik zeg niet veel maar als ik ietst zeg geloof het dan maar ;)
Blijkbaar is jouw bron inderdaad betrouwbaar, maar je moet toch toe geven dat je post ook gewoon door een of andere drol geschreven had kunnen worden om flauw te doen ;)
Omdat je helemaal niet erbij zegt wat je bron nou eigenlijk is.

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-01 03:04

fewips

Huurautospecialist

Prachtig nieuws!
Eindelijk weer normaal je verbinding mogen gebruiken...

Maak er een feestje van allemaal!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

• fulgore

fulgore

goud

Cyphax schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:58:
[...]

Blijkbaar is jouw bron inderdaad betrouwbaar, maar je moet toch toe geven dat je post ook gewoon door een of andere drol geschreven had kunnen worden om flauw te doen ;)
Omdat je helemaal niet erbij zegt wat je bron nou eigenlijk is.
Het heeft toch geen zin als ik zeg dat ik dit heb van iemand die bij dit bedrijf werkt :D

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 22:36

Chakotay

Lick here to continue

Netjes :)

Nou alleen wel afwachten wat ze nu als grootgebruik gaan zien... Voor het zelfde geld is dat nog steeds een redelijk lage hoeveelheid natuuurlijk.

Nuttig voorbeeld trouwens, "met 10 pc's 24/7 downloaden". Net alsof je met 10 pc's meer traffic kan genereren op zo'n lijntje dan met 1 8)7

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• SithWarrior
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm dit is wel goed nieuws, hoef ik niet steeds aan einde van de maand naar datagebruik pagina te gaan om te kijken of het nog wel goed gaat :P

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:16

Maverick2001

Never look back

Ondanks dat het heel lang geduurd heeft mag ook wel eens positief gereageerd worden denk ik.

De verbinding en de snelheid is stabiel en nu ook "geen" data-limiet meer. Het klinkt goed.
Ik hoef echt niet iedere maand 100 gig te downloaden maar als ik de mogelijkheid heb om dat toch eens te kunnen doen vind ik wel relaxed!

Complimenten van mij aan het adres van chello.

Pura Vida

• SithWarrior
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ja dat ben ik zeker met je eens op de helpdesk na, alle lof voor chello voor snelheid en datalimiet het begint zo waar een zeer uitstekend product van ze te worden :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Pannenkoekkie
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

SithWarrior schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:20:
Ja dat ben ik zeker met je eens op de helpdesk na, alle lof voor chello voor snelheid en datalimiet het begint zo waar een zeer uitstekend product van ze te worden :)
Niet generaliseren he (hint: zie mijn profiel)... Er zitten hier inderdaad lui die niks kunnen, maar de meesten zijn gewoon goed ;)

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Yes, ik ben aan de ene kant echt heel blij, maar de andere kant ook niet. Nu moet ik wel een dvd brander gaan kopen ;)

ja, die had ik nog niet :'(

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik was bijna weggegaan bij Chello. Maar nu...
Hier ben ik heel erg blij mee. Mijn verbinding is superstabiel, ik haal continue mijn maximale transfersnelheden en had buiten die #$@$%@datalimiet geen reden om weg te gaan. En nu blijf ik dan ook maar ;)

Chello ok :> :> :> verdiend is verdiend!

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

lol: Nu alleen die brakke newsservers nog aanpakken ;)

Verwijderd

lol
Ik heb net 2 weken geleden chello opgezegd.
Hoor ik nu over dat de limiet weggaat..
Toch annuleer ik niet mijn quicknet 8/1 abbo.. voor die 5 euro duurder heb je ook geen harde limiet + verdubbeling bandbreedte!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

http://webwereld.nl/nieuws/20905.phtml
Maandag, 11:59 uur - Chello schaft bij de drie duurdere abonnementen de datalimieten af. Maar onbeperkt downloaden is er toch niet helemaal bij

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Opzich heel goed nieuws, alleen heb ik eergister mijn abotje opgezegt.

Vraag me alleen af wat ik nou zou moeten doen, ik had een 3200 / 768 abotje genomen, ZONDER datalimit. Maar wat denken jullie, wat zou de nieuwe FUP worden? >200gig of meer?

wat zouden jullie doen? opzegging en ADSL aanvraag annuleren of niet?

Graag zou ik ook nog van iemand willen weten als het mogelijk is deze 2 op te zeggen...

Flying High!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02 19:07
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:03:
lol
Ik heb net 2 weken geleden chello opgezegd.
Hoor ik nu over dat de limiet weggaat..
Toch annuleer ik niet mijn quicknet 8/1 abbo.. voor die 5 euro duurder heb je ook geen harde limiet + verdubbeling bandbreedte!
Lol ik ook. Was twee maanden geleden naar xs4all overgestapt, maar ik denk dat ik zelf nog steeds problemen bij chello zou hebben met mijn bandbreedte gebruik!

Hier voorbeeldje van alleen februari

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jjajr/limiet.bmp

Hierbij heb ik pas op op fullspeed gedownload vanaf de helft van deze maand. Daarvoor nog de oude snelheden. In de maand maart haal ik denk ik wel de 1000 gig.

Niemand die mij gaat vertellen dat chello dat toe zou staan :D

XS4ALL the one and only! _/-\o_

EDIT

Simpel rekensommetje

Je kan dus 60 gig per dag halen. Dat is laten we zeggen in één maand tijd 30dagen x 60gig = 1800gig per maand! Delen door de grote van één dvd is 1800\4.5gig=400

Dus je kan 400 films per maand binnen halen :D

[ Voor 13% gewijzigd door PacinoAllstars op 28-02-2005 15:27 ]

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Plaagje schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:09:
Opzich heel goed nieuws, alleen heb ik eergister mijn abotje opgezegt.

Vraag me alleen af wat ik nou zou moeten doen, ik had een 3200 / 768 abotje genomen, ZONDER datalimit. Maar wat denken jullie, wat zou de nieuwe FUP worden? >200gig of meer?

wat zouden jullie doen? opzegging en ADSL aanvraag annuleren of niet?

Graag zou ik ook nog van iemand willen weten als het mogelijk is deze 2 op te zeggen...
Alleen zware exessen: Zie hierboven ;) krijgen nog problemen.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

PacinoAllstars schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:16:
Hierbij heb ik pas op op fullspeed gedownload vanaf de helft van deze maand. Daarvoor nog de oude snelheden. In de maand maart haal ik denk ik wel de 1000 gig.
Misschien moet je eens een LEVEN overwegen. En nee, dat kun je nergens downloaden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:35:
[...]

Misschien moet je eens een LEVEN overwegen. En nee, dat kun je nergens downloaden.
In principe hoef je niet 24/7 bij je computer aanwezig te zijn wil je iets leechen. Maar idd, als je 1TB per maand verbruikt geil je op veel dataverkeer, ieder zijn ding.

🌞🍃

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
[...]

Downloaden en een normaal leven hebben is prima te combineren hoor :) En JA, ik spreek uit ervaring :P Ik ben overigens natuurlijk ook ontzettend blij met de afschaffiing, kan ik eindelijk is voor het einde van de maand gaan downloaden.

Ioniq 5 P45

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 16:43
[...]

Oh nee? Kijk dan maar eens hier: http://www.wolfbane.com/ftp/pc/life.exe ;)

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• Xandrios
  • Laatst online: 16-02 21:14
[...]

Check je mail.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ach gut, een mod die zich persoonlijk aangesproken voelt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mag ik vragen wat je aan dit topic wilt toevoegen met je post?
na mijn zin niets.
ik vind dit maar patsen met je verbinding.
er is altijd wel baas boven baas. er zijn ook zat mensen die niet kunnen overstappen. voor die mensen is dit topic. tegen het datalimiet wat er heerst( heerste zie nieuws post)
ik zelf wil heel graag naar xs4all.
maar ik heb gewoon nostalgische ouders...
ik moet zeggen dat de post van die kerel die zij over je leven wel gelijk heeft. maar et gaat te ver dus ik snap wel waarom de mod iets zegt. zijn doel ben ik wel mee eens: oftopic geneuzel.
PacinoAllstars schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:16:
[...]

Lol ik ook. Was twee maanden geleden naar xs4all overgestapt, maar ik denk dat ik zelf nog steeds problemen bij chello zou hebben met mijn bandbreedte gebruik!

Hier voorbeeldje van alleen februari

[afbeelding]

Niemand die mij gaat vertellen dat chello dat toe zou staan :D

XS4ALL the one and only! _/-\o_

EDIT

Simpel rekensommetje

Je kan dus 60 gig per dag halen. Dat is laten we zeggen in één maand tijd 30dagen x 60gig = 1800gig per maand! Delen door de grote van één dvd is 1800\4.5gig=400

Dus je kan 400 films per maand binnen halen :D

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Exirion schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:17:
[...]

Inderdaad, beetje belachelijk om voor zo'n opmerking een mailtje te krijgen.... :X
IMO heb je gewoon gelijk.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Xandrios
Exirion schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:17:
[...]

Precies :Y)
Tachyon schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:28:
[...]

Inderdaad, beetje belachelijk om voor zo'n opmerking een mailtje te krijgen.... :X
IMO heb je gewoon gelijk.
Wil jij je hier wel even buiten houden? Je hebt geen idee waar ik die mail op gebaseerd heb; en het is in ieder geval niet alleen bovenstaande flame.

Dit is het laatste hierover in deze thread, verdere communicatie gaat tussen Exirion en mij, per email.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Goed nieuws zeg :)

Ik ben net overgestapt naar Chello Light (had eerst Classic), nouja 32,95 is een mooi prijsje voor 2048/512 zonder datalimiet. :)

Hopen dat het zo blijft.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Xandrios schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:49:
Wil jij je hier wel even buiten houden?
Volgens mij staat het iedereen nogsteeds vrij om op een forum ergens z'n mening over te geven. Het betuttelende vingertje zal weinig respect afdwingen.

• PacinoAllstars
[...]

Typisch dat je in een topic als dit met een opmerking als deze komt, want het gaat er in dit topic juist om dat chello je niet in staat stelt om zoveel te kunnen downloaden als jij zelf wilt.

Mensen (jij o.a.) komen hier juist om te k*nkeren op het feit dat ze maar 40 gig per maand mogen downloaden.

Dit betekent dus in indirecte zin, dat jij net zo een leven wilt als mij, maar chello je niet in staat stelt om net zo een download leven als mij te hebben ;).
In principe hoef je niet 24/7 bij je computer aanwezig te zijn wil je iets leechen. Maar idd, als je 1TB per maand verbruikt geil je op veel dataverkeer, ieder zijn ding.
Als ik eerlijk ben zit ik denk vier uurtjes per dag achter mijn pc en dat is dan vooral in de avonden als ik thuis ben. Indien nodig kan ik d.m.v. remotely anywhere mijn computer op afstand bedienen.

En ik geil niet op 1TB per maand, maar op een x aantal dvd's.

De één spaart postzegels de ander theezakjes en bij mij zijn dat dvd's mag ik ook mijn lolletje hebben?

Laten we eerlijk zijn. Je zet 1000 articles in je que van newsleecher en je kan bij wijze van spreken een week van huis zijn, je computer download immers door.
Downloaden en een normaal leven hebben is prima te combineren hoor
Like I was saying
mag ik vragen wat je aan dit topic wilt toevoegen met je post?
na mijn zin niets.
ik vind dit maar patsen met je verbinding.
er is altijd wel baas boven baas. er zijn ook zat mensen die niet kunnen overstappen. voor die mensen is dit topic. tegen het datalimiet wat er heerst( heerste zie nieuws post)
ik zelf wil heel graag naar xs4all.
maar ik heb gewoon nostalgische ouders...
ik moet zeggen dat de post van die kerel die zij over je leven wel gelijk heeft. maar et gaat te ver dus ik snap wel waarom de mod iets zegt. zijn doel ben ik wel mee eens: oftopic geneuzel.
Wat ik wilde toevoegen??? Heb je uberhaubt mijn post wel gelezen of alleen naar de jpeg gekeken?

Ik quote iemand die net als mij zijn chello verbinding heeft opgezegd, omdat chello die achterlijke datalimiet had.

Hierbij zeg ik ook nog eens, dat ik ondanks dat chello haar limiet zogenaamd heeft geschrapt ik nog steeds de juiste keuze heb gemaakt om bij chello weg te gaan, omdat ik alsnog (waarschijnlijk in hun ogen) teveel dataverkeer genereer. Vandaar dat ik ook dit plaatje erbij zette om dit nog verder te beargumenteren.

En patsen met je verbinding :D Half got heeft een 8192/1012 verbinding!!!
Als ik wil patsen ga ik wel met mijn auto door de stad rijden als één of andere LL COOL J en niet op een computer forum hangen _/-\o_
Sorry dat ik het zeg hoor, maar begrijp je eigenlijk zelf wat hier staat of hoort te staan :?

Doet me denken aan een leuk spreekwoord. "Je wordt nooit door een degelijke kar overreden, maar door een strontkar."

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

PacinoAllstars schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:05:
De één spaart postzegels de ander theezakjes en bij mij zijn dat dvd's mag ik ook mijn lolletje hebben?
Zit een groot verschil tussen. Stel je eens voor dat heel Internettend Nederland 1TB per maand ging downloaden zoals jij doet, wat denk je dan dat er met de infrastructuur en de prijzen gaat gebeuren? Het zal mij werkelijk worstwezen hoeveel duizenden postzegels iemand per maand spaart: daar heeft niemand last van. Je mag van mij zoveel lol hebben als je wil, maar ik vind 1TB per maand binnentrekken op het asociale af.

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 09:57

Radjesh

hoi

1 TB per maand is een beetje veel......

Zit nu @ 100 gig per maand en vind het netjes zo :), hele gezin op internet en iedereen een goede speed :)

Niet

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-12-2025

SveNRG

Onderweg

Mensen toch, wat een discussie over iemand die een terrabyte/maand binnenhaalt. :/

Persoonlijk vind ik het ook een beetje bizar, en het zou idd vrij nare gevolgen kunnen hebben voor snelheid en prijzen van internet als iedereen dat soort hoevelheden zou binnentrekken. Maar laat iedereen lekker in z'n waarde?

En nu weer ontopic: Ik heb zelf net Quicknet 8/1 ADSL genomen. Het kost me 5 euro per maand extra t.o.v. m'n Chello Classic abo. Ohja, wat bij mij wel frapant is, mijn dataverbruik bij Chello is nooit gemeten. En toch download ik tussen de 50 en 100 gieg per maand. Een glitch in the matrix dus ;)

Goed bezig, Chello! (maar je bent me toch kwijt...)

All that you know, is at an end

• PacinoAllstars
Exirion schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:45:
[...]

Zit een groot verschil tussen. Stel je eens voor dat heel Internettend Nederland 1TB per maand ging downloaden zoals jij doet, wat denk je dan dat er met de infrastructuur en de prijzen gaat gebeuren? Het zal mij werkelijk worstwezen hoeveel duizenden postzegels iemand per maand spaart: daar heeft niemand last van. Je mag van mij zoveel lol hebben als je wil, maar ik vind 1TB per maand binnentrekken op het asociale af.
Wat een onzin.

Ik betaal 80 eurotjes per maand voor een fast abo. Weet jij waar een abo met de snelheden 8/1 mbit voor is? Niet om je mailtjes op te halen... Daarom is er ook een duurder abo, voor de consument die wel eens wat meer download.

Dat er mensen zijn die met een lite abo voorraan willen zitten is logisch, maar niet daarvoor bedoelt, dus limieten.

Ik betaal dus voor mijn downloaden en ik mag daarom ook zoveel binnenhalen als ik wil. Onzin om 80 euro te betalen en dan nog maar 200 gig mogen downloaden.

En je vergelijking van als iedereen dat doet gaat niet op. Wat als iedereen dokter wordt? Wat als iedereen lui is? Wat als iedereen een jongen was?

Ook al zou iedereen zoveel downloaden, zou dat alleen maar goed voor ons zijn, want je hebt dan ten eerste geen providers meer met limieten. 2) gigantische isp oorlog met de hoogste snelheden voor de de laagste prijs. 3) breedband internet zal veel sneller door ontwikkelen, omdat er een gigantische vraag naar is. Het is nu al mogelijk (bepaalde proeven) om op 56 mbps te draaien, dus laat mij niet lachen dat 1 tb asociaal is. Ik gebruik toch alles wat ik download? Het zou pas asociaal zijn als ik wat zou downloaden en vervolgens weg zou gooien!

Ik spreek je wel over een paar jaar nog, dan lach je om 1 tb, waarschijnlijk is het dan al 10 tb!!!!

[ Voor 28% gewijzigd door PacinoAllstars op 28-02-2005 19:52 ]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

PacinoAllstars schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:47:
Ik spreek je wel over een paar jaar nog, dan lach je om 1 tb, waarschijnlijk is het dan al 10 tb!!!!
Ja, waarom kocht ik 10 jaar geleden eigenlijk voor veel geld een Pentium 133 machine? Had beter 10 jaar kunnen wachten!!! Oftewel: bullshit argument :z

• PacinoAllstars
Exirion schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:19:
[...]

Ja, waarom kocht ik 10 jaar geleden eigenlijk voor veel geld een Pentium 133 machine? Had beter 10 jaar kunnen wachten!!! Oftewel: bullshit argument :z
Helemaal niet.

Er zijn al een aantal mensen die alle mogelijkheden van breedband benutten. En er zijn een aantal mensen die (nog)niet al deze mogelijkheden benutten.

Het is een kwestie van tijd dat mensen inzien dat er meer kan met internet, dus er zal meer gedownload worden.

(je vergelijking gaat overigens niet op, maar dat terzijde)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

PacinoAllstars schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:42:
Er zijn al een aantal mensen die alle mogelijkheden van breedband benutten. En er zijn een aantal mensen die (nog)niet al deze mogelijkheden benutten.

Het is een kwestie van tijd dat mensen inzien dat er meer kan met internet, dus er zal meer gedownload worden.
Jouw 'mogelijkheden' zijn schijnmogelijkheden. De huidige infrastructuur en de prijsstellingen zijn erop gebaseerd dat er een bepaalde hoeveel data met een bepaalde snelheid over het net gaat. Gelukkig is er maar een kleine meerderheid die excessief gebruikt maakt van die snelheid, want anders hadden we een probleem. Het is allemaal niet berekend op masaal gebruik op de manier die jij als vanzelfsprekend beschouwt.

Nogmaals, als we allemaal gingen downloaden zoals jij doet dan bleef er van de snelheid weinig over. En je argument dat we over een X aantal jaren 1TB wellicht als normaal beschouwen is klinkklare onzin. Dat is net zoiets roepen als: 'ik wil nu 50TB aan harddisks in m'n PC hebbent want over een X aantal jaren vinden we dat waarschijnlijk normaal'.

We hebben het over hier en nu, en niet over toekomstmuziek.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat als jij een keer naar de dokter moet en je moet wachten en wachten en wachten en wachten op mensen die elke dag weer naar de dokter gaan. ;)

Maar goed, zinloze discussie idd. "t Wordt aangeboden zo. Wellicht moet er bij dergelijk gebruik geld bij. Wellicht wordt uiteindelijk het allemaal niet goedkoper door dit soort gebruik wat anders wel zou kunnen op den duur misschien. Wellicht komt er weer een beperking op later wie-weet.

Het risico wordt door de ISP genomen door het zo aan te bieden. Als het netwerk of een netwerk onderdeel het niet aan kan of niet berekend is dat iedereen dit gaat doen was de beslissing het zo aan te bieden wellicht iets te risico vol.

* bjck denkt dat na drie maanden 400 DVD's binnen halen je ze allemaal wel hebt wat nuttig is.

Wat ik persoonlijk wel zonde vindt (maar ach, 't kost weer niets extra's en je hebt er zelf geen pijn aan) is de overhead van downloaden vanaf usenet bijvoorbeeld (kleine artikelen geven veel overhead). En als je een fractie niet compleet krijgt dat je het zo wegdondert. Of dat je veel download en uiteindelijk er niets mee doet. Dan moeten we bandbreedte misschien gaan zien als ons millieu straks? Iedereen binnen de perken van normen en waarden. Geen overbodige en inefficiente dingen gebruiken en doen.

Stel nou dat het aangeboden wordt omdat ze moeten ivm concurentie maar technisch dit niet waargemaakt kan worden. Dan zijn we zelf weer de dupe van ons eigen dubbeltje eerste rang gedrag straks misschien.

[ Voor 77% gewijzigd door bjck op 28-02-2005 22:16 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• PacinoAllstars
Exirion schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:06:
[...]
En je argument dat we over een X aantal jaren 1TB wellicht als normaal beschouwen is klinkklare onzin. Dat is net zoiets roepen als: 'ik wil nu 50TB aan harddisks in m'n PC hebbent want over een X aantal jaren vinden we dat waarschijnlijk normaal'.
Vroeger was het ook ondenkbaar dat je niet meer als 128 mb ram nodig had. Je had vroeger ook genoeg aan 30 gig zeiden ze. En nu heb je in een aldi pc al 160 gig zitten.

Zo is het ook met internet. Streamen zal steeds populairder worden naarmate de bandbreedte sneller en hoger is. Meer kwaliteit, hogere resolutie, dus uiteindelijk wordt de lat steeds hoger gelegd.

Maar zoals al eerder gezegd is dit een overbodige en offtopic discussie, dus ik ga weer lekker verder met branden.

Al met al vind ik dit wel aardig van chello. De huis, tuin en keuken gebruiker, zal waarschijnlijk geen last meer hebben van de overbodige emails die je na 8 gig downloaden al kreeg.

Voor 50 eurotjes 200 gig of wat meer downloaden op zo een 450kb is netjes. Wil je meer downloaden, dan ook meer betalen ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik XS4All was had ik PacinoAllstars allang met een smoesje afgesloten.. zoveel verkeer kunnen zij echt niet over het Internet sturen voor 80 euro (waarvan een groot deel ook nog es naar KPN gaat).

Trouwens wel blij.. gekopieerde DVD's sparen, daar zit toch helemaal geen waarde aan? Ik sluit me aan bij de leven-opmerking :Y) als je zoveel download ben je echt niet wijs

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

* 2bme heeft zijn ADSL opgezegd en gaat na dit nieuws (einde datalimiet) naar Chello :)

Ik zit nu bij Wanadoo (light) op zo'n 40GB per maand, en dat vond ik net op het randje bij Chello.
De snelheden van Chello light zijn beter voor minder geld (heb alleen vaste lijn vanwege ADSL, tel ik ook mee met kosten), ik zat alleen tegen die datalimiet aan te hikken.

* 2bme kan niet wachten!

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• its_Muppet
  • Laatst online: 16-02 12:42
Ik ben een tevreden (echt waar!) Chello gebruiker en dit is top! Ook de snelheid met mijn classic is bijna optimaal. De volgende aktie is het goedkoper maken van de abo? Dan ben ik helemaal blij!

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

Ik heb nog nooid ergens last van gehad. Mijn ouders hebben toen chello nog maar net bestond al een abonement genomen. toen was er nog maar 1 soort, wat nu classic heet dus.
bij mij staat er al 6 maanden lang:

Geen data gevonden. probeer het later nog eens.

Ik heb ook geen idee hoeveel wij hier thuis downloaden, maar op deze mannier heb ik dus nooid last gehad van de fup.

Adrian- werkt en leert

• Xandrios
Wat een zinloze discussie dit.

Chello, xs4all, whatever...elke provider die ongelimiteerd of met een FUP werkt, heeft dit gebruik ingecalculeerd. Natuurlijk, niet iedereen doet het....maar de heavy users worden prima opgevangen door de mensen die niets doen.

Als ongelimiteerd wordt aangeboden, mag je dat gebruiken. En daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen. Het is niet zo dat het internet ineens "vol" zit ofzo, op dit moment wordt zelfs slechts een fractie van de beschikbare bandbreedte/glaswerk ook daadwerkelijk gebruikt.

Anyway, om kort te zijn: Het gemiddelde gebruik van alle abonneest tesamen is blijkaar laag genoeg voor UPC / Xs4all om te blijven verdienen. Dus iedereen is happy: Het handjevol heavy gebruikers kan downloaden, en de provider verdient er geen cent minder om :)

De tijd dat je nog 500 gulden per Mbit betaalde is voorbij mensen; bandbreedte kost niets meer tegenwoordig. En hoe meer mensen er veel gebruik van gaan maken, hoe goedkoper het zal worden. (Hell tegenwoordig heb je al vanaf een kleine 6 euro een Mbit aan transit :z )

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 28-02-2005 23:09 ]

Verwijderd

Limieten bij Chello zijn verledentijd!

Met ingang van 1 maart biedt chello onbeperkt dataverkeer bij chello light, classic en plus. De geldende datalimieten voor deze producten bestaan dan niet meer.
Daarnaast verdubbelen de harde datalimieten voor de goedkopere abonnementen chello starter en chello easy tot 500 MB en 1 GB.
Bron: www.chello.nl

Have fun!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:36:
Limieten bij Chello zijn verledentijd!

Met ingang van 1 maart biedt chello onbeperkt dataverkeer bij chello light, classic en plus. De geldende datalimieten voor deze producten bestaan dan niet meer.
Daarnaast verdubbelen de harde datalimieten voor de goedkopere abonnementen chello starter en chello easy tot 500 MB en 1 GB.
Bron: www.chello.nl

Have fun!
Het blijft fijn om te horen ;)
Maar 't is al uitvoerig besproken in dit topic, zie een paar posts boven je :)

• B2
  • Laatst online: 10:26

B2

wa' seggie?

Hm mn ISP Monitor geeft nog steeds de hoeveelheid data door die gegenereerd is... blijkbaar wordt het dus nog wel door dat datagebruik bijgehouden.

Verwijderd

Om de hoge servicegraad en snelheid van het netwerk voor alle gebruikers te kunnen garanderen, behoudt UPC zich wel het recht voor om binnen de grenzen van de algemene voorwaarden maatregelen te nemen tegen klanten die daadwerkelijk overlast voor medegebruikers veroorzaken als die in redelijkheid niet bereid zijn dit gedrag aan te passen. UPC verwacht overigens dat dit slechts incidenteel zal voorkomen, temeer daar de capaciteit van het netwerk recent nog weer verder is uitgebreid.

Hieruit kan je dus volgens mij uitmaken dat chello zelf de grenzen bepaald. 8)7 En dus toch de dataverkeer moet bijhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 07:48 ]

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:52:
[...]

Idd. Ik snap die hele zeur-mentaliteit niet. Ontevreden :? Overstappen :o

Daarmee raak je financieel het bedrijf en kunnen ze misschien overwegen om koers te veranderen. Of niet. Maar als je zeurt en er geen gevolgen aan geeft, dan kun je er 100% zeker van zijn dat er niets gebeurt. Dit is geen politiek, een bedrijf hoeft nergens rekening mee te houden behalve de wet (en de chello AUP heeft vooralsnog alles op dat vlak overleefd) en the bottom line - zolang hun geldstroom niet in gevaar komt is het goedkoper om dat geklaag te negeren dan om erin tegemoet te komen.
Je bent nu wel een beetje stil he, ik zie je helemaal niet meer in dit topic, zie ineens een andere "modje", nou het hielp toch allemaal niet deze actie, chello zou toch niet luisteren, je snapte dat hele zeur-mentaliteit toch niet.

Ik weet dat dit goedkoop scoren is, maar ik zat dit topic gewoon eens door te lezen(beetje leedvermaak, zit zelf bij @home), en ik zag steeds jou maar zeggen dat het allemaal niet hielp, en dat chello gelijk had, en dat ze toch niks doen, dus ik kon het niet laten, bij deze.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 08:54:
[...]

Je bent nu wel een beetje stil he, ik zie je helemaal niet meer in dit topic, zie ineens een andere "modje", nou het hielp toch allemaal niet deze actie, chello zou toch niet luisteren, je snapte dat hele zeur-mentaliteit toch niet.

Ik weet dat dit goedkoop scoren is, maar ik zat dit topic gewoon eens door te lezen(beetje leedvermaak, zit zelf bij @home), en ik zag steeds jou maar zeggen dat het allemaal niet hielp, en dat chello gelijk had, en dat ze toch niks doen, dus ik kon het niet laten, bij deze.
Die petitie is niet eens ingeleverd, het heeft dan ook geen donder hiermee te maken. Er is welgeteld één reden dat UPC dit gedaan heeft en dat is de geniale stap van XS4ALL van anderhalve week geleden, dat er nadrukkelijk op gericht was om chello klanten met duurdere abbonnementen af te pakken.

UPC moest wel reageren en dat deden ze binnen een week.

Dit is exact de marktwerking waar ik het over had en staat volstrekt los van een horde zeurende mensen die toch niet zouden overstappen op een concurrent.

Ik ben zeer blij dat de systeemlimieten er bij chello af zijn (ben zelf ook gewoon klant ;) ), maar ik ben nog steeds de mening aangedaan dat petities en dergelijke zaken passende middelen zijn bij openbare instanties, niet bij commerciele bedrijven als UPC. En ja, ooit was de kabel wel een publiek goed (en eigenlijk vind ik dat het dat had moeten blijven), maar het is je gemeente die winst rook en de boel aan een commercieel bedrijf verkocht. Als je per se ergens een petitie tegen wilt organiseren, doe dat dan richiting gemeente :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste