[chello] Actie ondernemen tegen datalimiet/FUP

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Ik spreek de laatste tijd steeds vaker mensen die klagen over de Fair Use Policy (oftewel datalimieten) van chello. Het gaat hier om de 40 gig dataverkeer bij chello classic en 80 gig voor chello plus.

Ook hier op het forum kost het vrij weinig moeite om een groot aantal topics te vinden waarin mensen hierover klagen. Zoals bijvoorbeeld dit topic: chello classic.. 8gb ??

Chello redeneert als volgt: Het gemiddelde dataverkeer van een chello classic gebruiker is 8 gig per maand. Als je hier met een factor 5 overheen gaat wordt de verbinding afgeknepen naar 64 Kbps up en down. Niet eens genoeg om fatsoenlijk te kunnen surfen. Zelfs de POP mail van chello geeft nog wel eens time-outs bij het ophalen.

Is opzich ook wel te begrijpen, het kan namelijk anders uit de hand gaan lopen. Echter kan je dit ook op een andere manier bekijken:

Je hebt met chello classic tegenwoordig (of in sommige gevallen binnenkort) een verbinding van 4 Mbps down en 1 Mbps up. Dit komt dus neer op in totaal 640 KByte dataverkeer die je (in theorie) maximaal per seconde kan genereren.
Als je vervolgens kijkt naar het datalimiet dat je hebt van 40 gig, oftwel 41.943.040 KB.
Als je die 41.943.040 KB deelt door die 640 KB per seconde kom je uit op 65536 seconden. Oftwel ongeveer 18.2 uur. Omgerekend kan je dus slechts 2.5% van de tijd in de maand volledig gebruik maken van je internet verbinding. In mijn ogen is dat veel te weinig voor de 50 euro per maand die maandelijk worden afgeschreven.

Aangezier er hier op het forum behoorlijk wat mensen zijn die ook een chello classic of plus abbonement hebben lopen is het misschien mogelijk om als groep iets tegen UPC te beginnen.

Een aantal zaken waar ik zelf aan zat te denken is het contact opnemen met de consumentenbond en ombudsman. Maar ik wou hier eigenlijk eerst eens peilen of er daadwerkelijk zo veel mensen zijn die hier eventueel aan mee zouden willen werken of zelf al iets hebben geprobeert of misschien zelf ideeen hebben over hoe dit zou kunnen worden aangepakt om van het datalimiet af te komen of op zijn minst te vergroten.

NB: Het is niet de bedoeling om chello of UPC af te kraken in dit topic. Ik ben zelf een tevreden klant, op de FUP/datalimieten na. Ook het adviseren over te stappen op ADSL is geen oplossing. Ik zelf zit bijvoorbeeld nog bijna een volledig jaar vast aan een chello contract. Probeer het dus ontopic te houden.

rekenfouten voorbehouden

UPDATE
[quote]
COAX start petitie tegen downloadlimiet

14 Feb. '05 COAX is vandaag gestart met een petitie tegen de harde download limiet van de duurdere chello abonnementen. Over de afgelopen twee jaar heeft UPC de snelheden sterk verhoogd, dat is mooi, maar tegelijktijd heeft zij de hoeveelheid dataverkeer, die per maand mogelijk is, steeds sterker aan banden gelegd. De mooie snelheidsverhogingen worden zo teniet gedaan doordat de klant steeds minder met het internet-abonnement mag doen. Daarbij komt dat UPC de harde limieten niet openbaar maakt.
COAX vraagt alle chello gebruikers, die het met met de stellingen van de petitie eens zijn, om de petitie in te vullen. De petitie is te vinden onder:

http://www.coax.nl/actie

Wij zullen de petitie over een maand aan UPC aanbieden. Zie ook dit artikel in WebWereld.
http://www.webwereld.nl/nieuws/20786.phtml
[/quote]

Nu is er dus de mogelijkheid om er echt iets aan te doen, vul de petitie in!
http://www.coax.nl/actie

EDIT: Link naar artikel op de frontpage
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:36:
Limieten bij Chello zijn verledentijd!

Met ingang van 1 maart biedt chello onbeperkt dataverkeer bij chello light, classic en plus. De geldende datalimieten voor deze producten bestaan dan niet meer.
Daarnaast verdubbelen de harde datalimieten voor de goedkopere abonnementen chello starter en chello easy tot 500 MB en 1 GB.
Bron: www.chello.nl

Have fun!
EDIT: Link naar artikel op de frontpage

[ Voor 43% gewijzigd door Johny58 op 01-03-2005 20:50 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Ik heb zelf al een email van chello gehad dat ze gingen zeuren over de limiet dat ik bereikt had en dat ze de verbindingssnelheid zouden verlagen als het zo door bleef gaan.

Zelf overweeg ik gewoon om over te stappen naar een andere service provider.

Verwijderd

ik ook

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:22:
Ik heb zelf al een email van chello gehad dat ze gingen zeuren over de limiet dat ik bereikt had en dat ze de verbindingssnelheid zouden verlagen als het zo door bleef gaan.

Zelf overweeg ik gewoon om over te stappen naar een andere service provider.
De email waar jij het over hebt, is datgene dat ik mijn startpost bespreek. Namelijk het mailtje waarin je wordt geinformeerd over het feit dat het gemiddelde gebruik 8 gig per maand is en dat je daar niet met meer dan 5x overheen mag gaan. Ik zal hem er even bij plaatsen in dit topic:
Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail informeren wij u over uw datagebruik.

Wij constateren dat uw datagebruik overmatig dreigt te worden deze maand.

Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte
data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 3 keer dit gemiddelde.

Indien uw gebruik meer dan 5 keer het gemiddelde wordt, kan de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand
beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de
telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om uw datagebruik te minderen of over te stappen naar
chello plus.

Als in deze maand uw datagebruik boven de 4 keer het gemiddelde komt, ontvangt u een tweede waarschuwing via de e-mail. In een derde
en laatste e-mail zal UPC u kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden
<http://datagebruik.chello.nl>. U dient hier uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw emailadres in te voeren om in te kunnen loggen.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit
product zijn grotere hoeveelheden datagebruik toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Laatst werd ik gebeld door UPC met een verkooppraatje over digitale TV. Dat gesprek begon met de vaststelling dat ik Chello-klant was en de vraag of ik tevreden was. Hierop heb ik geantwoord, dat ik grotendeels tevreden was, maar zeer ontevreden over de datalimiet.

Het antwoord van de verkoper was dat veel mensen daarover klagen, maar dat er met de meldingen van de verkopers niets gedaan wordt. Daarop raadde hij mij aan om hierover een klachtenbrief te sturen, omdat er dan misschien wat zou veranderen.

Dus ik denk dat een actie als deze het beste werkt.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:00

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik snap je probleem met de AUP en ik heb exact dezelfde gevoelens. Een supersnelle internet verbinding (Chello Plus) waarbij ik strak 525 kb/s haal bij het downloaden van usenet. Op gebied van verbindingen heb ik helemaal niet te klagen, het is alleen de hantering van de AUP (en dus geen FUP wat een enorm verschil is op gebied van hantering) die mij soms doet schelden op mijn ISP :)

Daarom keek ik uit op het overleg wat COAX heeft gehad met medewerkers van UPC. Echter, het overleg is niet datgene wat ik had verwacht :
4 Dec. '04 Op 30 November heeft COAX overlegd met UPC over actuele zaken. Het overleg verliep in een goede sfeer. COAX had drie belangrijke punten te bespreken; de datalimiet, het omruilen van modems, en de daarmee samenhangende doorvoering van de snelheidsverhogingen voor bestaande klanten. Hieronder nu vast een kort verslag. Binnenkort volgt het uitgebreidde verslag.

COAX heeft duidelijk aangegeven dat het aantal klachten over de verborgen data-limiet van het chello product hoog is. Chello werft klanten met de slogan dat je kunt internetten zo lang als je maar wilt, waarmee de indruk gewekt wordt dat het een ongelimiteerd product is. Dat is in de praktijk niet zo. Er zijn duidelijke grenzen aan de hoeveelheid dataverkeer die een klant mag genereren. Wordt zo'n grens overschreden dan wordt de snelheid van de kabelmodem sterk gereduceerd. Vooral klanten met chello-light lopen tegen deze grens aan.
COAX heeft UPC twee oplossingen aangereikt, waarmee wij als consumenten zouden kunnen leven; 1. Verwijder de verborgen datalimiet van de chello producten, of 2. publiceer naast de up- en down-load snelheden, het aantal email adressen, en de grootte van de mailbox, ook de datalimiet. UPC gaf aan dat punt 1 niet mogelijk was, maar dat punt 2 overwogen zal worden.
Over de snelheidsverhogingen zijn er goede berichten. Bestaande klanten, met een up-to-date modem, zullen zeer binnenkort ook van de nieuwe snelheden gebruik kunnen gaan maken. Er zijn enige uitzonderingen, vooral in die gebieden waar er nog modems omgeruild moeten worden. UPC heeft echter goede hoop dat binnen enkele maanden verreweg het grootste deel van de klanten de nieuwe snelheid heeft. Verder gaf UPC aan in de toekomst te proberen om de periode tussen snelheids-verhogingen van nieuwe en bestaande klanten zo klein mogelijk te houden.
Met andere woorden, de limieten zullen niet verdwijnen of veranderd worden. Ze zullen waarschijnlijk alleen beter verwoord worden bij de aanbod van het product. Allemaal leuk en aardig, maar toen ik drie jaar terug klant werd heb ik nooit een limiet gehad en nu dus wel.

Ik betaal namelijk € 80,- per maand en ik word opgescheept met een limiet van 80GB en dit is qua specificaties niet concurrerend met diverse ADSL providers. Alleen ik heb probleem dat ik niet kan kiezen uit 2-8MBIT verbindingen aangezien deze gewoon niet geleverd worden. Bovendien leveren de KPN ADSL aanbieders een mindere verbinding voor hetzelfde geld en op eerlijk te zijn, de verbinding is gewoon super! Ik heb meerdere keren gebeld richting de helpdesk, maar zou houden hard vol dat er geen datalimiet is en dat het een automatisch systeem betreft dat de gemiddelde datatraffic berekend en dat gemiddeld 1% van de klanten last hebben van de limieten. Kort door de bocht, dit is gewoon bullshit en het betreft een gewone datalimiet en is niks geen geautomatiseerd medium! (bron : Webwereld - Chello scherpt fair use policy aan met datalimiet)

Ik weet niet in hoeverre dat de consumentenbond of instanties zoals radar ons kunnen helpen maar ik weet zeker dat wettelijk gezien er iets niet in orde is alleen de vraag is hoe wij dit kunnen bewijzen. In ieder geval hebben veel mensen hier last van. Zo worden de forums van radar overspoelt met limiet/AUP klachten (sinds Juni 2004!) en zij hebben tot op heden nog niks hier aan gedaan of aandacht aan besteedt.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
KifArU schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:32:
Laatst werd ik gebeld door UPC met een verkooppraatje over digitale TV. Dat gesprek begon met de vaststelling dat ik Chello-klant was en de vraag of ik tevreden was. Hierop heb ik geantwoord, dat ik grotendeels tevreden was, maar zeer ontevreden over de datalimiet.
Ik werdt als chello classic klant ook door deze mensen gebelt. Ik heb, om het gesprek niet langer te laten worden dan nodig, maar gezecht dat ik tevreden was over de dienst die chello levert. Dit is over het algemeen wel waar behalve dat de datalimiet ook mij klem zit. Ik zet regelmatig mijn bittorents uit om dat ik bang ben dat ik gewoon het einde van de maand niet haal. Daar komt bij dat ik nu pas de berekening in de startpost bekijk, en dat de uitkomst eingelijk te belachelijk voor woorden is, helemaal te aanzien van het bedrag dat je betaald.
Al met als ondersteun ik dus elke actie die we van uit dit topic gaan nemen en schaar ik me bij 'de groep' :) .

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

G F0rce 1 schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:37:
[...]

Ik werdt als chello classic klant ook door deze mensen gebelt. Ik heb, om het gesprek niet langer te laten worden dan nodig, maar gezecht dat ik tevreden was over de dienst die chello levert. Dit is over het algemeen wel waar behalve dat de datalimiet ook mij klem zit. Ik zet regelmatig mijn bittorents uit om dat ik bang ben dat ik gewoon het einde van de maand niet haal. Daar komt bij dat ik nu pas de berekening in de startpost bekijk, en dat de uitkomst eingelijk te belachelijk voor woorden is, helemaal te aanzien van het bedrag dat je betaald.
Al met als ondersteun ik dus elke actie die we van uit dit topic gaan nemen en schaar ik me bij 'de groep' :) .
even een tip: doe wat aan je spelling ;)

Toch vind ik het niet correct dat er wordt gesproken van een AUP terwijl deze er in wezen niet is: Er is gewoon een harde datalimiet. Ik heb er gelukkig in mijn Chellotijd weinig last van gehad, maar 40GB aan verkeer met een 4mbit verbinding is weinig, erg weinig. Ik doe soms met mijn adsl-lite abo 40GB per maand (XS4All), en een enkele keer 60GB, hoor je nooit iemand over. En dan met een 4mbit connectie maar zo weinig data mogen verslepen vind ik scheef.

Ik leef met jullie mee :)

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Tja, ik ben er ook erg ontevreden over, na de modemwissel kunnen ze bij chello m'n dataverbruik zien en ik zie nu al dat ik het einde van de maand niet ga halen. Ik heb deze maand nog niets gedownload anders dan webpagina's en e-mail's en zit nu al (na 4 dagen meten!! op 4 gb). Laat staan hoe hoog het wordt als ik er een paar linux distro's op binnenhaal zoals ik voor de wissel regelmatig deed. Nee, ik heb het na 5 jaar wel gehad met chello, er zijn veel betere alternatieven voor die 50 euro (8 mbit Tiscali lijntje zonder datalimiet). Als chello deze maand besluit van de limiet af te zien blijf ik lekker zitten (ik heb namelijk alleen een probleem met de limiet, snelheid en storingen zijn goed :P) maar mijn goede voornemen voor 2005 is een abbo afsluiten bij een provider zonder datalimiet.

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:55
Tsja.... Ik kan er over meepraten..

Ik ben een van die mensen die Chello Light heeft. Ik weiger echter over te stappen naar een Classic of plus verbinding, zeker omdat je met een Light verbinding hiertoe echt gedwongen wordt.
En wees eerlijk, een abbo van 32.50 per maand (71,50 gulden!!) mag je best wat van verwachten en dat ze je voor dat geld een eerlijke duidelijke dienst leveren.
Ik had het nog geen week of ik liep al tegen hun datalimiet aan. Het beste was inderdaad het toen op te zeggen, maarja, ik heb geen alternatief dan breedband kabel!
Deze onderstaande brief heb ik ook naar directie UPC, COAX, Radar en consumentenbond gestuurd... Echter nooit een reactie op gehad...
Sinds 10 augustus heb ik thuis een Chello light abbonoment en was hier opzich tevreden over. Een van de redenen dat ik dit abonoment gekozen heb is omdat het geen datalimiet heeft, maar een FUP (fair use policy) Zeker de snelheid tussen aanvraag en online zijn beviel me zeer!
Op 14 Augustus kreeg ik de eerste Email dat ik tegen hun "datalimiet" (die dus officieel niet bestaat) aan het oplopen was, ik zat al meer dan over de helft.
Dit viel me als eerste erg van ze tegen, zeker omdat het pas 1,3 GB was, wat voor een 1 megabit verbinding niet erg veel is. Ten tweede, in hun algemene voorwaarden, op hun internet site, op de site van UPC en in hun e-mail staat niet waaraan ik me moet houden, dus weet ik ook niet warneer ik hun regels overtreed, zeker niet als nieuwe gebruiker.
Als derde vond ik de toon van de email zeer kinderachtig, voelde me een kleuter die omdat hij iets fout deed in de hoek gestuurd werd en daarbij ook nog een internet crimineel die dus omdat ik normaal internet, waarvoor ik betaal, van te veel bandbreedte gebruik maak. Ik download bewust geen illegale software, gebruik geen nieuwsgroepen, gebruik alleen wel regelmatig internet radio en tv, waarvoor ik juist deze verbinding heb!
Ik heb na dit bericht ook een reactie naar Chello EN UPC gestuurd, dat ze hiermee mij niet voldoende geinformeerd hadden vanwege het ontbreken van hun "grenzen" waaraan ik mij moet houden. Hierdoor ging ik er vanuit dat het een vergissing was en beschouwde ik hun bericht als nooit verzonden. En of ze graag even contact met me op wilden nemen, Zoniet, dan beschouwde ik mijn bericht als akkoord.
Vanochtend sloegen figuurlijk de stoppen door! Ik was het hele weekend niet thuis, dus de PC heeft ook uitgestaan en heb ook niet van internet gebruik gemaakt.
Kreeg een email dat mijn modem med onmiddelijke ingang was terug geschroeft naar 46kb/s ipv 1024, vanwege buitensporig internetgebruik! sowieso zou ik eerst een tweede email krijgen welke ik nooit gehad heb.
Meteen gebeld, krijg ik te horen dat hun ongeveer een limiet van 3 GB ( maar dat varrieert dus weet absoluut niet hoever ik gaan kan), hanteren op mijn abbonoment, dus wel een harde limiet, niet onbeperkt internetgebruik en de breedband verbinding terugschroeven naar 48kb, wat ik van jullie begrijp, wettelijk verboden is, deze moet boven de 128 blijven, anders is het geen breedband verbinding.
Een paar keer gebrobeerd met de helpdesk van Chello te bellen, werd ik eerst doorgeschakeld met afdeling opzeggingen notabene!! Daarna een medewerker gesproken, hij vertelde me het hele verhaal van dat het datalimiet ingeveer 3 GB is. Mijn reactie was, jullie hanteren dus wel harde limieten, waarna deze boos reageerde en stelde van joh, wil je dat je snelheid ooit nog is terug gezet wordt naar waar je voor betaald of dat deze op 46 kB blijft???
Beste mensen van Coax, ik hoop dat ik hier met mijn klacht over Chello aan het juiste adres ben. Als nieuw lid ben ik zeer tevreden over de snelheid, alleen als het betekend dat ik nog geen week per maand normaal kan internetten levert Chello geen reeel abbonoment, maken hun misleidende reclame en met het terugzetten van de verbinding op ELK moment dat hun dat willen overtreden ze de wet!

In afwachting van uw reactie met de hoop dat in de toekomst ik een betere samenwerking met Chello kan verwachten.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25
Je bent toch niet serieus verbaast dat je op zo'n brief geen antwoord krijgt?

Ik heb op heel wat zakelijkere, kortere en taalkundig correcte brieven niet eens antwoord gekregen van UPC :P

Denk dat ik binnenkort maar eens een briefje over de datalimiet/FUP naar UPC ga schrijven om te zien of de service inmiddels is toegenomen ;) In gezamenlijke acties op het web of via consumentenorganisaties heb ik 0% vertrouwen, maar met het stemmen met de voeten des te meer: dreigen met een overstap naar ADSL.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 21:47
Ik heb een jaar lang Chello Classic gehad, ze begonnen op een gegeven moment met de ellendige mailtjes. Ik ben direct gaan kijken naar alternatieven. Het werd Wanadoo Basic, waar ik tot nu toe nog geen problemen heb.
Er belde nog iemand van Chello om te vragen waarom ik weg wilde... nadat ik zei dat het kwam door de datalimiet/FUP zei hij dat ze intern bezig waren met het opstellen van een brief naar de directie, omdat ze merkten dat er steeds meer abbonees opgezegd werden door de FUP!!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
PeeGee81 schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:39:
Tsja.... Ik kan er over meepraten..

Ik ben een van die mensen die Chello Light heeft. Ik weiger echter over te stappen naar een Classic of plus verbinding, zeker omdat je met een Light verbinding hiertoe echt gedwongen wordt.
En wees eerlijk, een abbo van 32.50 per maand (71,50 gulden!!) mag je best wat van verwachten en dat ze je voor dat geld een eerlijke duidelijke dienst leveren.
Ik had het nog geen week of ik liep al tegen hun datalimiet aan. Het beste was inderdaad het toen op te zeggen, maarja, ik heb geen alternatief dan breedband kabel!
Deze onderstaande brief heb ik ook naar directie UPC, COAX, Radar en consumentenbond gestuurd... Echter nooit een reactie op gehad...
[...]
Je staat niet alleen. Ik heb ook Lite en vind het belachelijk. Het verschil tussen Lite en Classic is 16 euro en het datalimiet verschil is 37 gigabyte. Is het nou:
* ZEER weinig waar voor je geld met Lite
* Aardig wat waar voor je geld met Classic
:? Wie o wie?
Daarbuiten is 33 euro best veel geld en dan wordt je opgescheept met 3 gig maximaal. Zeer slecht. Over de snelheid overigens niets te klagen.
Ik vind het jammer dat een eventuele actie alleen over Classic en hoger moet gaan? Ik vind dat mensen met Lite er veel erger aan toe zijn eigenlijk.

Overigens zit ik nog een aantal maanden vast aan Lite. Ik heb Chello gevraagd of ze mij de resterende tijd van dat eerste jaar Classic aan willen bieden. Maar nee, dan zit je WEER een nieuw jaar vast aan ze en dat doe ik niet. Oftewel: als het jaar om is is Chello een klant armer, waar een beetje klantenservice ze dat bespaard zou hebben.

Saved by the buoyancy of citrus

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Krijg ook elke maand dezelfde mailtjes en ben het met je eens (topic starter) echter is UPC zo'n enorme trieste organisatie |:( dat het zeer waarschijnlijk geen enkel nut heeft om ze hierop aan te spreken. En anderen vinden (Radar etc.) die de boodschap aan een dergelijk arrogante doofstomme willen overbrengen zal zeker niet meevallen maar ik wens je alle succes!! })

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Johny58 schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:13:
Als je vervolgens kijkt naar het datalimiet dat je hebt van 40 gig, oftwel 41.943.040 KB.
Als je die 41.943.040 KB deelt door die 640 KB per seconde kom je uit op 65536 seconden. Oftwel ongeveer 18.2 uur. Omgerekend kan je dus slechts 2.5% van de tijd in de maand volledig gebruik maken van je internet verbinding.
hah!

Wat is een voordeel van die hoge snelheid? Dat bijvoorbeeld websites sneller laden, of dat een download sneller binnen is. Jij kiest er zelf voor om meer te gaan downloaden met je snellere verbinding. Omdat je verbinding sneller is betekend niet automatisch dat je er meer mee binnen mag halen. Snap je wat ik bedoel?

Beetje tweaker zal wel chello plus gebruiken. Mag je 80 gig mee downloaden!!! 80 gig. Is onwijs veel. Dat is een dikke 17 DVD's vol!!! Is gewoon onwijs veel. Als je meer wilt downloaden moet je gewoon meer betalen. De vervuiler betaalt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:36:

Als je meer wilt downloaden moet je gewoon meer betalen. De vervuiler betaalt.
Flauwe kul. het is gewoon misleiding wat Chello doet. Er zijn zat providers die nog nooit waarschuwingen hebben verstuurd dat klanten teveel dataverkeer genereren. Deze zelfde providers doen wel hun best om klanten tevreden te houden door zeer regelmatig snelheidsverhogingen aan te bieden aan hun klanten.

Wat heeft een upgrade van snelheid bij Chello voor zin, als je dan alleen maar eerder aan je 'datalimiet' zit? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 06-12-2004 15:46 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rukapul
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:36:
Beetje tweaker zal wel chello plus gebruiken. Mag je 80 gig mee downloaden!!! 80 gig. Is onwijs veel. Dat is een dikke 17 DVD's vol!!! Is gewoon onwijs veel. Als je meer wilt downloaden moet je gewoon meer betalen. De vervuiler betaalt.
Ik proef een zekere frustratie in je reactie ;) Reacties als 'de vervuiler betaalt' zijn bovendien overbodig aangezien het hier niet om vervuiling/afval gaat waarbij typisch gezien de kostprijs niet berekend wordt, maar om een commerciele dienst die aangeboden wordt tegen commerciele tarieven.

De meesten hier zijn bereid te betalen voor een kwalitatief goede dienst, maar zijn van mening dat het huidige Chello Classic en Plus in bepaalde opzichten niet voldoet aan hun wensen. De meesten met Chello in dit draadje betalen al meer dan bij een vergelijkbare ADSL provider of krijgen minder dataverkeer voor hetzelfde bedrag. Daarom kan er best gecommuniceerd worden naar Chello dat als ze zo doorgaan met de huidige datalimiteten dat ze een aantal klanten kwijtraken.

Feitelijk vragen we Chello dus om een nieuwe dienst in de markt te zetten. Toevallig moet die dienst evenveel kosten, even snel zijn, maar wel meer dataverkeer toestaan ;)

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:45:
[...]
Wat heeft een upgrade van snelheid bij Chello voor zin, als je dan alleen maar eerder aan je 'datalimiet' zit? :?
Snelheid en dataverbruik twee hele andere dingen. En ze hebben er maar één verhoogd. Je kan nog steeds net zoveel downloaden alleen alles wat je er nog naast doet gaat nu nog sneller. Wat is probleem dan?
Ik proef een zekere frustratie in je reactie
Ik ben blije 10-mbit student. Maar heb hiervoor chello gehad. En dat was in de tijd dat ik relatie had met de vrouw die het bandje in sprak van u kunt beter in 2010 terug bellen als het wat minder druk is, omdat ik haar stem zo vaak hoorde.

Overigens is zeiken oke, maar we mogen niet zeggen dat je dan misschien andere aanbieder moeten zoeken.. zeik dan niet

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 15:57 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Ik ben ook voor een actie, zoals massaal een brief sturen naar Chello. En dan heb ik het niet over 10 klachtenbrieven, maar honderden! En dan allemaal tegelijk versturen he! Dan kom je misschien nog eens ergens (of de brieven gaan linea recta de prullenbak in).

Ik ben ook tevreden klant, betaal mijn verdiende centjes aan Chello, maar verwacht er wel iets meer voor terug, dan 40 GB per maand (oké, dat is dan best veel, maargoed, het gaat om de vergelijking met andere providers denk ik, die géén datalimiet hebben voor dàt bedrag).

Overstappen wil ik niet (kan niet eens... zit op het platte land, ADSL vind ik niets, en Chello is de enige kabel internet aanbieder hier!).

Ze spreken maanden lang over een snelheidsupgrade, maar hier zie ik nog steeds niets van terug. En dan wél een datalimiet invoeren? Waren ze maar eens zo snel met nieuwe hogere snelheden :()

Er moet maar eens iets aan gedaan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Nik op 06-12-2004 15:55 ]

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ok dit is offtopic: Is het niet mogelijk om je modem zo danig te tweaken dat hij je dataverbruik niet doorstuurt naar upc? Als dat het geval is hoef je namelijk niet meer te klagen maar doe je dat gewoon :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Rukapul
cool0 schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:59:
Ok dit is offtopic: Is het niet mogelijk om je modem zo danig te tweaken dat hij je dataverbruik niet doorstuurt naar upc? Als dat het geval is hoef je namelijk niet meer te klagen maar doe je dat gewoon :)
Wat ik al geprobeerd heb en wat niet werkt: reset van het modem 1x per dag (voor middernacht)
Mijn theorie was namelijk dat ze dataverkeer rond middernacht mbv SNMP uit het modem lezen (snmp staat nu vanaf de gebruiker dicht, maar was vroeger ook open en dataverkeer is uit te lezen) voordat ze de scripts runnen waarin mensen gewaarschuwd en geknepen worden.

Misschien dat je wat vaker moet resetten, maar dat is ook niet lekker internetten :P (Je kunt eenvoudig resetten mbv http://192.168.100.1 .)

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 13:13
Eigenlijk ben ik best tevreden over Chello Classic.
Ik heb ook wel een paar keer een zo'n waarschuwings mailtje gehad maar ik zorg gewoon dat ik er net onder blijf. ( onder de +- 40gig)
Als je een beetje oplet is dat best te doen.
Ik hoef alleen m'n ezel een beetje te temmen ;)
en niet alles wat los en vast zit van usenet trekken.
Voor de rest heb ik een stabiele, snelle verbinding voor een redelijke prijs, vind ik.

Maar ja, als je dat berekent van die 2.5 % voel je je toch een beetje genaaid. |:(

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Verwijderd

Wat de topic starter al heeft gezegt, dit is geen topic om te klagen over UPC maar om een oplossing te zoeken. iedereen weet dat je voor het zelfde geld bij ADSL beter afbent, maar daar heb je niks aan want je komt dit jaar niet meer van chello af.

Wat ik voorstel is handtekeningen actie ( online ) van UPC klanten van tweakers.net en die sturen naar UPC ? iemand beter idee?

PS ik heb chello classic en ik word gek van die data:)

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:15:
Wat de topic starter al heeft gezegt, dit is geen topic om te klagen over UPC maar om een oplossing te zoeken. iedereen weet dat je voor het zelfde geld bij ADSL beter afbent, maar daar heb je niks aan want je komt dit jaar niet meer van chello af.

Wat ik voorstel is handtekeningen actie ( online ) van UPC klanten van tweakers.net en die sturen naar UPC ? iemand beter idee?

PS ik heb chello classic en ik word gek van die data:)
Misschien is offline wat indrukwekkender naar UPC toe?
Open je een postadres en laat je iedereen die het wil een brief met handtekening sturen?
Misschien komt de consumentenbond nog van pas...
Maar ik blijf erbij: ik hoop niet dat Lite uitgesloten wordt en het dus alleen zal gaan om Classic en Plus.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik ben helemaal voor deze actie :)

wat veel mensen voor mij al opmerkten, ik ben wel tevreden over het product maar die data limiet is gewoon schofterig laag, helemaal nu die nieuwe snelheden er aan komen.

als er een actie komt doe ik mee iig

Mijn rig

Verwijderd

/give BBB
(BredBandBolaget)
T3 verbinding voor 20 euro per maand.. geen datalimiet/fup
---
ik zit ook elke maand tegen de 40gig aan namelijk ;)
(op de laatste dag ga ik er altijd overheen, heb je tenminste nog waar voor je geld :P)
BBB heeft weer eens een actie: 24MBit voor 44 euro per maand 8) GEEF!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 16:54 ]

• PeeGee
Er waren vroeger wel modemhacks e.d. om bv je snelheid te verhogen.

Voor ideeen over acties en oplossingen voor dit probleem, neem is een kijkje op www.chelloo.com

De Chello Underground site!!
(Ik denk dat Chello de enige ISP is met een underground site met een toch wel erg actief forum, ik denk dat dat genoeg zegt over de kwaliteit van het product wat ze leveren.)

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
PeeGee81 schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:46:
Er waren vroeger wel modemhacks e.d. om bv je snelheid te verhogen.

Voor ideeen over acties en oplossingen voor dit probleem, neem is een kijkje op www.chelloo.com

De Chello Underground site!!
(Ik denk dat Chello de enige ISP is met een underground site met een toch wel erg actief forum, ik denk dat dat genoeg zegt over de kwaliteit van het product wat ze leveren.)
Niet de enige (troublesathome.nl) maar vast de eerste :D
Chello was in den beginne echt gigantisch brak vaak, veel downtime, 20 minuten wachten voor de helpdesk (ik heb het allemaal meegemaakt).
Dat is later zwaar goedgekomen (ik heb veel lol gehad van Chello Classic toen we nog een Com21 modem hadden en de helpdesk is zowaar best goed bereikbaar) maar helaas gaan ze nu zo verder.

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 19:27

switchboy

-ruimte te huur-

Ik heb nog een com 21 modem en dus nog geen last van die datalimiet :D

offtopic:
Niet dat het erg snel gaat met die com 21 |:(, maar hij is stabiel en kan niet geknepen worden ;)

[ Voor 53% gewijzigd door switchboy op 06-12-2004 17:01 . Reden: typo ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik kan maar niet snappen wat het probleem is bij een datalimiet van 80GB.
Ik ben al jaren een tevreden Chello-gebruiker en als ik binnenkort de nieuwe upload snelheid krijg word ik alleen maar tevredener.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Ja maar jij hebt een chello plus abbo daar is wat chello wil dat we die abbo nemen. Heel wat gebruikers vind het al duur zat die classic abbo laat staan over te stappen naar plus.

Dan kan je denk ik net zo goed ADSL nemen dat is een stuk goedkoper en de 8Mbit snelheid heb je al en datalimiet gezeik zit er weliswaar bijna niet bij.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jullie zijn nog vrij goed gesteld , in belgie betaal ik 50euro voor een 8mb down , 512up abbo , maar er zijn keiharde limieten van 12.5 gieg down en 2.5 up :@
Ik ben welliswaar de snelste , maar ook de snelste over mn limiet |:(

Verwijderd

Met deze Actie ben ik het helemaal eens. Ik heb ook al eerder mijn klachten op diverse forum's gepost, waaronder Radar. Echter is er op heden nog niks gebeurd.

Bij deze zet ook ik mij graag in voor een keiharde (maar vooral zinvolle) actie, de inhoud van de actie weet alleen ik ook nog niet.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:43:
Met deze Actie ben ik het helemaal eens. Ik heb ook al eerder mijn klachten op diverse forum's gepost, waaronder Radar. Echter is er op heden nog niks gebeurd.
Geduld is een schone zaak.
Bij deze zet ook ik mij graag in voor een keiharde (maar vooral zinvolle) actie, de inhoud van de actie weet alleen ik ook nog niet.
Ik denk dat de hardste en tevens zinvolste actie al een paar keer genoemd is: overstappen op ADSL.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Vunzz
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:13:......Dan kan je denk ik net zo goed ADSL nemen dat is een stuk goedkoper en de 8Mbit snelheid heb je al en datalimiet gezeik zit er weliswaar bijna niet bij.
Neem dan ADSL :? :? :?

Of ben ik nou gek?
Als het product dat Chello levert je niet bevalt, of niet is wat je zoekt, dan neem je toch iets anders. Er is toch niemand die je tegenhoudt?
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:13:
Ja maar jij hebt een chello plus abbo.....
Nee hoor, ik heb Classic. Ik heb echter geen idee van m'n limiet, aangezien ik er niet eens in de buurt kom.

[ Voor 23% gewijzigd door Vunzz op 06-12-2004 20:53 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Ben al overgestapt op adsl van wegen het datalimiet... Neem maar mee in de actie :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Termi
  • Laatst online: 10:56
switchboy schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:58:
Ik heb nog een com 21 modem en dus nog geen last van die datalimiet :D

offtopic:
Niet dat het erg snel gaat met die com 21 |:(, maar hij is stabiel en kan niet geknepen worden ;)
Ik was ook zo blij met me Terayon (terayon platform). Maar tot dat er op een gegeven moment vreemde onregelmatige storingen op traden, ben je toch blij met een thomsom die heerlijk door denderd :). En die ping is laag.

Voor de rest ik vind dat chello op de vingers moet worden getikt, dus geen verkoop van leugens. Gezien het datalimieit voor classic 40 GB bedraagt.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik hoorde op het Chelloo.com forum geruchten dat de datalimiet verhogen zal, maarja, geruchten. Ik heb jaren geleden Chello genomen om onbezorgt te internetten, lekker snel internetten zonder telefoontikken. Dat 'onbezorgd internetten' verdween dit jaar door de Fair Datalimiet, zodra ik mijn eerste waarschuwing ontving (enkele dagen na modemswap) was de "onbezorgt internetten" eigenschap verdwenen waardoor ik geen reden meer zag bij Chello te blijven. Ik zou niet weten waarom ik daar over zou klagen, ik nam gewoon een ADSL verbinding. Als op mijn lokatie BBNed dekking zou hebben was ik sowieso allang overgestapt, veel aantrekkelijker. Ik zie echt niet in waarom al die moeite wordt gedaan.

🌞🍃

Verwijderd

Het kan nog erger, ik heb chello light.
Ze hebben mijn ook afgeknepen maar dan zonder enige notie!(geen mail, brief of iets van die aard.)Heb dit ab. nu net twee maandjes.
Ging altijd goed maar nu heb ik in een keer net een 56k modem.
Enigste wat nog werkt is de upload, maar lag nu als een gek bij het online gamen wat ik voornamelijk doe en voorheen nooit last van heb gehad.Ik had alleen even een piek met d/l doordat ik een nieuwe pc had en Sp2 etc allemaal moest d/l.Vind het echt te gek voor worden. :(

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb vandaag ook een mail gehad, ik vind het echt absurd! Ik heb al meer dan 4 jaar een chello classic verbinding tot nu toe had ik helemaal niks te klagen. Maar nu ik emule ontdek heb download ik een hoop alhoewel ik kom nooit boven 100 gig.
Maar als ze al beginnen te zeuren bij 40 gig neem ik adsl.
Maar mijn grote vraag is of de andere providers chello als voorbeeld gaan zien dan schiet ik ook niet echt op.

Verwijderd

Schijnt een storing te zijn al een aantal dagen, leuk dat ze je daar van op de hoogte stellen.(niet!)
Op goed vertrouwen dan maar en hopen dat dat het is, en niet dat ik mijn limiet heb overschreden.Zondat dat zij mij daar van op de hoogte hebben gesteld.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Je krijgt wel altijd een mail (op je chello mail) hoor als je geknepen word :) zalwel echt een storing zijn.

• Ibidem
  • Laatst online: 19-02 21:08
Stomme is dat ik in Lelystad woon, heel Lelystad al nwe modems heeft, nog de oude snelheid!! Maar in Almere (wat niet eens de hoofdstad van Flevoland is) heeft nog lang niet iedereen nwe modems, maar de mensen die t wel hebben, hebben ook nwe snelheden :(

Maar de AUP/FUP is idd ruk, je betaald een hoop geld, voor een goed product op zich, alleen "maar" 40 GB datalimiet, dat is toch niks? Een paar dvd's, games etc... via Usenet naar binnen trekken en je zit er aan. Met de nwe snelheden nog sneller :(

..::System Specs::..

• Xandrios
  • Laatst online: 16-02 21:14
Bedenk goed: Datalimieten verhogen kost geld. Veel geld.
Snelheden verhogen kost vrijwel niets, zeker als de datalimieten daarbij hetzelfde blijven.

Overigens zou ik er niet vanuit gaan dat er iets verhoogt gaat worden, hoe vervelend dat voor sommige leechers ook kan zijn.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Volgens mij is een bredere backbone vele malen duurder dan de hoeveelheid data die je erover heen gooit...
Als chello voor de data betaald zijn ze goed gek!

Ik denk dat ze bang zijn dat als ze de datalimiet er af halen er constant veel wordt gedownload en daarmee hun backbone(s) volloopt en het het fijne verschijnsel van 'shared medium' om de hoek komt kijken... andere worden trager... meer klachten, minder klanten, minder geld, minder UPC... :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Aikon
  • Niet online
Ik vraag me af wat iedereen hier dan wel als redelijke datalimiet ziet?
'Onbeperkt' (zeg max. 200GB) lijkt mij redelijk bij het plus abbo, voor classic lijkt mij 60GB~75GB eigenlijk wel redelijk. Voor die daaronder 30GB, en tja die andere worden toch niet gebruikt voor downloaders.
Xandrios schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:27:
Snelheden verhogen kost vrijwel niets, zeker als de datalimieten daarbij hetzelfde blijven.

Overigens zou ik er niet vanuit gaan dat er iets verhoogt gaat worden, hoe vervelend dat voor sommige leechers ook kan zijn.
Juist, maar daarom is het ook zo achterlijk dat bijv. de nieuwsserver (al dan niet expres) zo bout is. Die server haalt 1x alle data op, en daarna blijft al die data op het Chello netwerk, dus 'gratis' bandbreedte. Maar nu nemen veel mensen een abbo op een nieuwsserver in het buitenland, waardoor Chello wel moet betalen voor de bandbreedte. Ze werken zichzelf tegen zo :?

[ Voor 59% gewijzigd door Aikon op 14-12-2004 19:42 ]

• kamerplant
  • Niet online
Ik snap je idee, maar ik geloof dat je wat over het hoofd ziet.
Theoretisch gezien zal bij het verhogen van de snelheid maar het zelfde houden van de datalimiet de belastings pieken verhogen. De zelfde data wordt uitgesmeerd over een minder lange tijdseenheid aangezien aangezien het downloaden sneller gaat. De netwerk capaciteit moet worden aangepast op de piek momenten aangezien het netwerk altijd snel zijn moet, juist op de piek. Dit vereist de nodige investeringen waardoor een snelheidsverhoging weldegelijk geld kosten zal.
In de praktijk zal het gemiddelde dataverbruik ook vast omhoog gaan, en dataverkeer kost geld.

🌞🍃

• SilentSimon
  • Laatst online: 18:34

SilentSimon

Have you been hopped?

Tja ook al last van gehad :( 40 gb is echt weinig, waarom kunnen andere aanbieders het wel af zonder datalimiet?

Verwijderd

Ik vraag me een beetje af hoe dat juridisch zit. Ik ben bijvoorbeeld al een tijdje lang tevreden klant bij chello, en in de tijd dat ik het nam, werd overal gesproken van 'als je anderen maar niet hindert'. Bij mijn weten is dat criterium nog steeds niet veranderd in de voorwaarden. Hoe kunnen ze nou zeggen dat ik mensen hinder als ik 5 keer het gemiddelde verbruik haal? Misschien kan ik wel 80 gigabyte halen zonder mensen te hinderen, en anderen, die in een drukkere wijk zitten, maar 20 ofzo.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
SilentSimon schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:47:
Tja ook al last van gehad :( 40 gb is echt weinig, waarom kunnen andere aanbieders het wel af zonder datalimiet?
Andere infrastructuren, andere gemiddeldes over het gehele klantenbestand gezien etc etc etc.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:39:
Ik vraag me een beetje af hoe dat juridisch zit. Ik ben bijvoorbeeld al een tijdje lang tevreden klant bij chello, en in de tijd dat ik het nam, werd overal gesproken van 'als je anderen maar niet hindert'. Bij mijn weten is dat criterium nog steeds niet veranderd in de voorwaarden. Hoe kunnen ze nou zeggen dat ik mensen hinder als ik 5 keer het gemiddelde verbruik haal? Misschien kan ik wel 80 gigabyte halen zonder mensen te hinderen, en anderen, die in een drukkere wijk zitten, maar 20 ofzo.
Hoe wil je dat uitleggen dan ... "sorry, uw sector is erg druk dus 20GB is maximaal nu eventjes"

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-01 18:39
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:09:
Ze hebben mijn ook afgeknepen maar dan zonder enige notie!(geen mail, brief of iets van die aard.)Heb dit ab. nu net twee maandjes.
Enigste wat nog werkt is de upload, maar lag nu als een gek bij het online gamen wat ik voornamelijk doe en voorheen nooit last van heb gehad.Ik had alleen even een piek met d/l doordat ik een nieuwe pc had en Sp2 etc allemaal moest d/l.Vind het echt te gek voor worden. :(
Heb deze maand precies het zelfde, alleen een mailtje gekregen dat ik per direct afgeknepen wordt. Ze hadden tenminste even kunnen waarschuwen, ga toch niet de hele dag in de gaten houden hoeveel ik deze maand gedownload heb. :? Heb wel wat beters te doen. En het ergste is dat het nu allemaal zo langzaam gaat dat ik niet eens meer al m'n e-mail kan binnen halen! Wordt er echt gek van!! :X

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Over de verbinding heb ik niks te klagen (Chello Classic) alleen het datalimiet is erg vervelend. Daarom ga ik overstappen op ADSL ik denk dat Chello dit veel klanten gaat kosten. Je wil niet weten hoe frustrerend het is om terug gezet te zijn in Chello.

Verwijderd

Weet iemand wat bijvoorbeeld Halo 2 nodig heeft per minuut (of uur) online gamen. Vraag ik me gewoon even af.. aangezien ze toen met Chello Plus zo helemaal into xbox enzo waren, je mocht toen zelfs een router aansluiten zodat ook je x-box online kon. (ik heb het een tijdje verkocht) Maar ik vraag me dus af wat Halo 2 per uur aan data genereert.. want je zou dan niet eens iets downloaden, gewoon online gamen, en naar mijn weten moet een game van 12 man toen best veel data kosten.. en je moet toch zeker 5-6 uurtjes per dag (30 dagen in een maand) kunnen x-boxxen.. (5*30= 150) uuhmm (80gb/150= 0,5gb/uur) uuhmm (0,5gb/60= 0,008gb per minuut..) nu weet ik niet zosnel hoeveel 0,008gb in mb is.. even denken.. 8mb per minuut dus.. (correct me if i'm wrong) is dus 0,13mb per seconden.. 130kb dus??

130kb per seconden is toch heel erg weinig voor een game als Halo2 ??

(hmm jongens .. het kan zijn dat mijn berekeningen niet kloppen, maar ik denk dat mijn denkwijze wel erg in de richting zit.. niet??)

Verwijderd

Snelheden verhogen kan ze evenveel geld kosten indien ze tegen 95 percentiel worden afgetikt.

Maar laten we even eerlijk zijn; dat dataverkeer kost upc zo goed als geen ene ruk. Ik kan mijn servertje colocaten bij een vrij redelijke provider voor een tientje in de maand aan een 100mbit lijn in Redbus in Amsterdam met 50 GB dataverkeer. Én daar wordt zelfs winst op gedraaid, terwijl het geen eens een hele grote ISP is.

Bij leaseweb kan je nou je server neerzetten voor 100 in de maand met 10mbit unmetered traffic. Chello doet maar wat imo. Dataverkeer is het probleem niet, onderhoud van de infrastructuur e.d. wel, maar je kan mij niet wijs maken dat ze zo gigantisch veel last hebben van de incidentele groep die eens 60 of 80GB aan data binnenhaalt

edit: Leaseweb doet het voor 70 in de maand incl server zelfs, dus met 10mbit traffic....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 00:14 ]

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 10:36
40 GB per maand is 480 GB per jaar is 1,3 GB per dag is 56 MB per uur.

een audiostream op 96kbps trekt per uur 43,2 MB.
laten we zeggen dat je die zo'n 5 uur per dag wel kan luisteren
dat is 216 MB per dag.

1/6 van de data weg aan simpel radio luisteren.
Trailertje kijken, wat game demo's downloaden (rustig 100 tot 300 mb).

Daarnaast uploaden we al onze digitale foto's a zo'n 700 KB per stuk naar fotoservice.....
Of mailen wat door naar vrienden kennisen.

We kijken natuurlijk als chello abonnee de nieuwvideo's op de chello site,
We kopen per week 1 album van hun muziekshop....

40 GB is gewoon niets per maand in de huidige Media/Streaming/Digitale tijd.

Het is gewoon net aan... gewoon 100 GB van maken, zij ook zat mensen die wel classic hebben bijv, maar maar 3 GB gebruiken ofzo, als het gemiddelde 8 GB is zal dat straks dus ook niet opeens extreem veranderen, maar zorg je wel voor dat klanten die nu iets meer dan normaal surfgedrag hebben wij bij chello blijven....

[ Voor 204% gewijzigd door Arnold op 15-12-2004 00:48 ]

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik denk dat het chello niet boeist dat groot verbruikers hen abonnement opzegt zij willen immers af van ons. Hebben wij helemaal geen rechten ofzo kan chello dit gewoon doen. Want ze hebben een FUP maar toevallig ELKE maand word je na 40 gieg afgeknepen, dat is geen fup maar een vaste download limiet toch.

Trouwens naar mijn weten had ik destijds 4 jaar terug een borg betaald, je krijg dat toch terug en weet iemand nog hoeveel dat was :)

[ Voor 19% gewijzigd door B0MBACI op 15-12-2004 00:52 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb zelf ook actie ondernomen.
Kheb et gewoon opgezegd met reden: Datalimiet + beter aanbieding bij concurrent.
Vanaf 1januari dus geen chello meer :D

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:09:
Ik heb de vorige maand OOK geen 2 waarschuwingsmails gehad, maar werd meteen geknepen.
Ze houden zich niet aan de afspraak. Plus de verkapte datalimiet waar ze niet eerlijk over zijn (want als ze dat erbij hadden gezet had IK geen chello lite genomen).
Zou dat bij elkaar niet genoeg zijn om onder dat verplichte jaarcontract uit te komen?

• Hennio
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-08-2025
Meestal zit ik op de helft van de maand op de 40 gb en word ik geknepen. Als ze dit verdubbelen in het classic-abbo blijf ik hun man.

Wanneer dit niet het geval is stop ik Chello.

Ook stop ik UPC-telefonie (ik heb immers een KPN-lijn nodig voor ADSL). Dan kan ik net zo goed meteen sateliet-TV nemen, vanwege de kwaliteit, waardoor ik niets meer met UPC/Chello te maken heb.

Ik vind het wel jammer want ik ben verder heel erg tevreden over de Chello-dienst. Hopelijk komen ze terug op hun besluit.... ;(

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:48:
Hoe wil je dat uitleggen dan ... "sorry, uw sector is erg druk dus 20GB is maximaal nu eventjes"
Dat maakt mij in principe niet zoveel uit, dat is dan de pech van een FUP voor sommige mensen, en voor anderen een mazzeltje. Ik citeer uit hun voorwaarden:
Het kabelnetwerk waarmee Klanten met het internet verbonden zijn wordt gedeeld met andere gebruikers. UPC beschouwt dataverkeer als 'overmatig' indien de Klant dermate grote hoeveelheden informatie ontvangt of verstuurt dat het gebruik van de chello Service en/of het gebruik voor andere gebruikers wordt verstuurd.
Nou wil ik wel 's weten hoe zij erbij komen dat je ofwel de dienst, ofwel andere gebruikers hindert als je vijf keer het gemiddelde verbruik haalt. Volgens mij gaat dat lang niet in alle gevallen op, en houdt chello zich dan ook niet aan zijn eigen voorwaarden.

• Xandrios
ReCreator schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:36:
Volgens mij is een bredere backbone vele malen duurder dan de hoeveelheid data die je erover heen gooit...
Als chello voor de data betaald zijn ze goed gek!

Ik denk dat ze bang zijn dat als ze de datalimiet er af halen er constant veel wordt gedownload en daarmee hun backbone(s) volloopt en het het fijne verschijnsel van 'shared medium' om de hoek komt kijken... andere worden trager... meer klachten, minder klanten, minder geld, minder UPC... :)
De backbone hoeft nouwlijks breder te worden. En hierom niet: Als mensen 1 ipv 2 seconden wachten op het laden van een webpage, dan scheelt dat bij een groter aantal mensen niet in de backbone-load. Want de 50% tijdwinst die behaalt wordt, zal bij de backbone vrijkomen voor iemand anders om een page te laden. En aangezien het allemaal hele kleine files betreffen, ga je dat dus niet merken.

Leechers hebben hun DVDtje eerder binnen. Maar met de datalimiet in hun achterhoofd zullen ze een dag later mischien wel niets leechen, aagezien ze anders aan het eind van de maand op 64kbit worden gezet. En dus is er een dag later juist weer bandbreedte over voor iemand anders om te leechen.

Anyway, mijn punt is: Met een handjevol users zou een verhoging van de snelheid mischien wel uitmakeken in de backbone-load. Met aantallen zoals UPC dat heeft, is dat nouwlijks tot geen issue.
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:12:
[...]

Snelheden verhogen kan ze evenveel geld kosten indien ze tegen 95 percentiel worden afgetikt.

Maar laten we even eerlijk zijn; dat dataverkeer kost upc zo goed als geen ene ruk. Ik kan mijn servertje colocaten bij een vrij redelijke provider voor een tientje in de maand aan een 100mbit lijn in Redbus in Amsterdam met 50 GB dataverkeer. Én daar wordt zelfs winst op gedraaid, terwijl het geen eens een hele grote ISP is.

Bij leaseweb kan je nou je server neerzetten voor 100 in de maand met 10mbit unmetered traffic. Chello doet maar wat imo. Dataverkeer is het probleem niet, onderhoud van de infrastructuur e.d. wel, maar je kan mij niet wijs maken dat ze zo gigantisch veel last hebben van de incidentele groep die eens 60 of 80GB aan data binnenhaalt

edit: Leaseweb doet het voor 70 in de maand incl server zelfs, dus met 10mbit traffic....
Klopt, UPC betaald waarschijnlijk vrijwel niets voor hun dataverkeer. Ze hebben hun eigen netwerk (Aorta), die in princiepe alle transit links van een derde partij overbodig maakt. Gevolg is dat ze bijna op elk knooppunt in de wereld wel een link hebben, en zo goed als overal vrijwel gratis kunnen peeren.

Het punt zit echter veel eerder in de lokale infrastructuur. Het kabelnetwerk in de wijk dus. Die heeft ook maar een beperkte capaciteit, en is daarom hoog overboekt. En juist op dat punt gaat het fout als je mensen unlimited laat downloaden.

Mischien een klein beetje offtopic, maar heb je toevallig meer info over die leaseweb aanbieding? Ik neem aan dat dat bijvoorbeeld geen premium transit bevat, dus het za wel ophouden bij Cogent en gratis peering op de AMS-IX ?

• FireStarter
  • Laatst online: 16-12-2025
Gewoon acuut naar XS4all gaan.

Ik zal mn data verbruik van dit jaar eens tonen:
Jaar - Upload - Download
2004 118.559 GB 4024.961 GB
februari 11.649 GB 359.516 GB
maart 4.418 GB 211.176 GB
april 7.600 GB 404.322 GB
mei 6.524 GB 356.070 GB
juni 7.389 GB 411.117 GB
juli 15.696 GB 462.248 GB
augustus 6.291 GB 334.494 GB
september 11.459 GB 455.773 GB
oktober 13.608 GB 460.408 GB
november 27.705 GB 405.940 GB
december 6.220 GB 163.899 GB

Heb dit jaar dus al 4025 gb gedownload
Komt neer op 11 gb per dag. Dus een dvdtje + internet radio de hele dag + nog wat data. Stelt niks voor, en xs4all heeft nog nooit moeilijk gedaan.

w00t

• Xandrios
Er zin vast voldoende (ADSL) alternatieven, maar daar gaat deze thread niet over ;)

Verwijderd

Xandrios schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:38:
Klopt, UPC betaald waarschijnlijk vrijwel niets voor hun dataverkeer. Ze hebben hun eigen netwerk (Aorta), die in princiepe alle transit links van een derde partij overbodig maakt. Gevolg is dat ze bijna op elk knooppunt in de wereld wel een link hebben, en zo goed als overal vrijwel gratis kunnen peeren.

Het punt zit echter veel eerder in de lokale infrastructuur. Het kabelnetwerk in de wijk dus. Die heeft ook maar een beperkte capaciteit, en is daarom hoog overboekt. En juist op dat punt gaat het fout als je mensen unlimited laat downloaden.

Mischien een klein beetje offtopic, maar heb je toevallig meer info over die leaseweb aanbieding? Ik neem aan dat dat bijvoorbeeld geen premium transit bevat, dus het za wel ophouden bij Cogent en gratis peering op de AMS-IX ?
Voor zover ik weet hangt het gewoon volledig in het leaseweb netwerk, dus ook de Abovenet transits e.d. zouden gewoon beschikbaar moeten zijn. En mocht alleen cogent beschikbaar zijn, voormalig lambdanet, die is best redelijk tot goed te noemen. Gewoon 10mbit unmetered :)

Voor wat betreft UPC, die overboeking in de wijk an sich zal sinds de EuroDOCSIS2 modems wel meevallen vermoed ik. Met de Com21 en Terayons was dat inderdaad een ramp :)

• dion_b
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cyphax schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:30:
[...]

Ik heb de vorige maand OOK geen 2 waarschuwingsmails gehad, maar werd meteen geknepen.
Ze houden zich niet aan de afspraak. Plus de verkapte datalimiet waar ze niet eerlijk over zijn (want als ze dat erbij hadden gezet had IK geen chello lite genomen).
Zou dat bij elkaar niet genoeg zijn om onder dat verplichte jaarcontract uit te komen?
Er wordt 1x per dag dat soort mail verstuurd, zoals hier al vaak genoeg voorbij gekomen is gebeurt dat op 60% en 80% en dan op 100% de vrolijke mededeling dat je afgeknepen bent. Als je het presteert om binnen 24u van minder dan 60% naar meer dan 100% te gaan (wat als je stevig aan het sharen bent makkelijk kan - van 25GB naar 40GB is maar 15GB, met 4 down, 1 up - dus totaal 2.25GB/uur - kun je dat in 6u trekken, met de oude classic snelheden gaat het trager, maar nog steeds binnen 11u te doen) dan vallen twee of meer van die momenten samen en krijg je ipv 2 mailtjes waarschuwing en derde met melding van afknijping twee of zelfs maar een enkele mail. Maar wederom, dat heb je helemaal zelf in de hand :o

Maar goed, we kunnen het blijkbaar eens zijn dat chello duidelijke limieten hanteert, ongeacht de vage bewoordingen in de AUP. Als je classic hebt weet je dat 40GB de limiet is. Dan snap ik deze topic en de meeste posts erin ook niet. Als je zo'n probleem hebt met die limiet, neem dan een provider die dat niet heeft. Kies je ervoor dat niet te doen, ga dan niet zeuren over het gebodene bij chello - degenen bij UPC die het beleid bepalen kunnen loos gezeur op een forum negeren, tot nu toe heeft niemand juridisch de toepassing van de AUP kunnen aanvechten. Er is welgeteld één factor waarnaar geluisterd wordt: klanten (en dus geld) die naar concurrenten met een aantrekkelijker product overstappen.

Oslik blyat! Oslik!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
dion_b schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:23:
[...]

Er wordt 1x per dag dat soort mail verstuurd, zoals hier al vaak genoeg voorbij gekomen is gebeurt dat op 60% en 80% en dan op 100% de vrolijke mededeling dat je afgeknepen bent. Als je het presteert om binnen 24u van minder dan 60% naar meer dan 100% te gaan (wat als je stevig aan het sharen bent makkelijk kan - van 25GB naar 40GB is maar 15GB, met 4 down, 1 up - dus totaal 2.25GB/uur - kun je dat in 6u trekken, met de oude classic snelheden gaat het trager, maar nog steeds binnen 11u te doen) dan vallen twee of meer van die momenten samen en krijg je ipv 2 mailtjes waarschuwing en derde met melding van afknijping twee of zelfs maar een enkele mail. Maar wederom, dat heb je helemaal zelf in de hand :o
Mijn mails kwamen tussen de 5e en de 10e vorige maand. Ik heb het ook weleens gehad dat ik ze alledrie direct achter elkaar kreeg (er zat 1 dag tussen) en ik al over die 3 gig zat dus dat was niet meer te verhelpen. Vorige maand zijn ze gewoon NIET verstuurd naar mij.
Maar goed, we kunnen het blijkbaar eens zijn dat chello duidelijke limieten hanteert, ongeacht de vage bewoordingen in de AUP. Als je classic hebt weet je dat 40GB de limiet is. Dan snap ik deze topic en de meeste posts erin ook niet. Als je zo'n probleem hebt met die limiet, neem dan een provider die dat niet heeft.
In het geval van Chello wordt er NIET bijgezegd dat er een datalimiet geldt, behalve de goedkoopste 2 abonnementen, daar zeggen ze het WEL.
Toen ik koos voor Chello Lite had ik bij mijn ouders jaren Chello Classic achter de rug en NOOIT eerder is er wat voor probleem dan ook gemaakt van ons datagebruik en dat was niet heel laag (ook niet heel hoog trouwens op zich). Ik dacht serieus dat Chello gewoon niet deed aan datalimieten. En dat is dus niet waar, Chello is daar NIET eerlijk over. En ze proberen het gewoon laf te verbergen achter 1 of andere achterlijk acceptable use policy.
Zo lust ik er nog wel een paar.
Er is welgeteld één factor waarnaar geluisterd wordt: klanten (en dus geld) die naar concurrenten met een aantrekkelijker product overstappen.
Daarom heb je dus in eerste instantie direct een jaarcontract, waar je na 1 maand niet meer vanaf kan. Ik kan Chello rustig bellen, die zijn toch niet onder de indruk omdat ik nog een aantal maanden aan ze vast zit.
Maar dat doet iedere provider dus daar ga ik niet over klagen.

Verwijderd

Ben ik even blij met mijn zonnet (versatel) Ik sta dag en nacht te downen/uppen zonder ook maar een kick te horen (het is al gauw 250GB down en 50GB down in de maand)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cyphax schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:08:
[...]

Mijn mails kwamen tussen de 5e en de 10e vorige maand. Ik heb het ook weleens gehad dat ik ze alledrie direct achter elkaar kreeg (er zat 1 dag tussen) en ik al over die 3 gig zat dus dat was niet meer te verhelpen. Vorige maand zijn ze gewoon NIET verstuurd naar mij.
Als je die 3GB in één dag overschrijdt krijg je dus idd maar één mail en wel de definitieve. Je datagebruik binnen de AUP houden is je eigen verantwoordelijkheid, de mails zijn slechts een service om je erop te wijzen.
[...]

In het geval van Chello wordt er NIET bijgezegd dat er een datalimiet geldt, behalve de goedkoopste 2 abonnementen, daar zeggen ze het WEL.
Toen ik koos voor Chello Lite had ik bij mijn ouders jaren Chello Classic achter de rug en NOOIT eerder is er wat voor probleem dan ook gemaakt van ons datagebruik en dat was niet heel laag (ook niet heel hoog trouwens op zich). Ik dacht serieus dat Chello gewoon niet deed aan datalimieten. En dat is dus niet waar, Chello is daar NIET eerlijk over. En ze proberen het gewoon laf te verbergen achter 1 of andere achterlijk acceptable use policy.
Zo lust ik er nog wel een paar.
Kwestie van je te orienteren vooraf- hier op GoT en op bijv www.chelloo.com staat hoe chello die AUP hanteert uitentreuren uitgelegd, besproken en herkauwd.

Die AUP valt op 1001 manieren uit te leggen, zodra je een AUP/FUP ziet moet je gewoon achterhalen hoe het in praktijk wordt toegepast, dat geldt net zo hard voor chello waar een geautomatiseerd throttleproces gebruikt wordt als voor XS4All die beweren nog nooit iemand op basis van FUP aangepakt te hebben (maar het recht te behouden dat te doen als ze het nodig vinden).

Als je je niet vooraf goed en onafhankelijk orienteert op de voorwaarden waar je je accoord mee gaat verklaren, zijn eventuele nare verrassingen achteraf puur je eigen probleem. Jij bent blind ergens mee accoord gegaan...

En trouwens, wat is hier onduidelijk aan:
UPC's Aanvullingen op de Algemene voorwaarden voor levering van internetdiensten
chello light:
Indien u abonnee wordt op chello light gelden, in aanvulling op dan wel afwijking van de Algemene voorwaarden voor levering van internetdiensten en de daarbij behorende Acceptable Use Policy, de navolgende bepalingen.

· Art. 9.2 komt als volgt te luiden:
“De Klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort. Het is de Klant niet toegestaan meer dataverkeer te genereren dan 1 gigabyte (GB) per kalendermaand
Dat is zwart op wit waar je je accoord mee verklaard hebt. Dan mag je nog van geluk spreken dat er pas bij 3GB ingegrepen wordt...
[...]

Daarom heb je dus in eerste instantie direct een jaarcontract, waar je na 1 maand niet meer vanaf kan. Ik kan Chello rustig bellen, die zijn toch niet onder de indruk omdat ik nog een aantal maanden aan ze vast zit.
Maar dat doet iedere provider dus daar ga ik niet over klagen.
Wacht even... je had classic (waar 40GB geen probleem was), je downgrade naar light, loopt tegen de toepassing van de AUP aan en zegt dat je dan vastzit aan een jaarcontract :?

Je kunt te allen tijde terug naar classic upgraden zonder enige bijkomende kosten buiten de hogere abbokosten. Als je dat ook al niet wilt is dit wederom een geval dat je je onvoldoende georienteerd hebt op waar je je allemaal aan vastgezet hebt. Die voorwaarden word je misschien niet vrolijk van, maar op moment dat jij je er accoord mee verklaart verlies je ieder recht op zeuren achteraf...

Oslik blyat! Oslik!

• joopv
  • Niet online
nwagenaar schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:33:
Met andere woorden, de limieten zullen niet verdwijnen of veranderd worden. Ze zullen waarschijnlijk alleen beter verwoord worden bij de aanbod van het product. Allemaal leuk en aardig, maar toen ik drie jaar terug klant werd heb ik nooit een limiet gehad en nu dus wel.
Tot pak 'm beet een jaar of zo geleden waren er geen harde limieten. Er werd alleen gereageerd op klachten van mensen die te weinig snelheid hadden, dan werd er een onderzoek gestart en bleken er in de buurt een aantal lieden te zijn die de hele lokale feed voltrokken waardoor anderen het nakijken hadden. Overboeking, weet je wel. ADSL gebruikers beginnen het nu ook te merken.

Die lui die 100den gigs per maand ophaalden kregen dan vervolgens een mailtje en waren dan quasi-verbaasd. "Was er een datalimiet? Nooit van gehoord" en "fair use policy, leuk. Maar wat is fair?"

Vervolgens begon iedereen te roepen dat Chello duidelijkheid moest scheppen. Een fair use policy laat teveel ruimte voor discussie, want niemand kon met harde cijfers aantonen wat nou precies "fair" is. Hoe moest je nou weten dat de buurman last had van jou continu volblazen van de lijn? Nee, we hadden harde getallen nodig en geen fair use policy.

Nu is die duidelijkheid er. Maar dat is blijkbaar ook weer niet goed....

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
dion_b schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:58:
[...]

Als je die 3GB in één dag overschrijdt krijg je dus idd maar één mail en wel de definitieve. Je datagebruik binnen de AUP houden is je eigen verantwoordelijkheid, de mails zijn slechts een service om je erop te wijzen.

[...]
Heel eerlijk gezegd weet ik niet of die 3gig in 1 dag was, maar dat lijkt mij wel heel sterk. Dat is dus onduidelijk. Misschien heb ik die 3gig in 1 dag inderdaad er doorheen gejaagd en in dat geval heb ik niets gezegd. Maar nogmaals: dat lijkt me sterk, zo'n grootverbruiker ben ik ook niet.
Kwestie van je te orienteren vooraf- hier op GoT en op bijv www.chelloo.com staat hoe chello die AUP hanteert uitentreuren uitgelegd, besproken en herkauwd.

Die AUP valt op 1001 manieren uit te leggen, zodra je een AUP/FUP ziet moet je gewoon achterhalen hoe het in praktijk wordt toegepast, dat geldt net zo hard voor chello waar een geautomatiseerd throttleproces gebruikt wordt als voor XS4All die beweren nog nooit iemand op basis van FUP aangepakt te hebben (maar het recht te behouden dat te doen als ze het nodig vinden).

Als je je niet vooraf goed en onafhankelijk orienteert op de voorwaarden waar je je accoord mee gaat verklaren, zijn eventuele nare verrassingen achteraf puur je eigen probleem. Jij bent blind ergens mee accoord gegaan...

En trouwens, wat is hier onduidelijk aan:

[...]

Dat is zwart op wit waar je je accoord mee verklaard hebt. Dan mag je nog van geluk spreken dat er pas bij 3GB ingegrepen wordt...

[...]
Ja en HEEL toevallig ben ik ELKE maand mensen tot last als ik meer download dan 2 gigabyte (want dat is de limiet, ze zijn zo aardig 1,5x de limiet toe te staan... </sarcasm>). Prima als jij dat geen datalimiet vind, wat mij betreft komt het zeer precies op hetzelfde neer. ELKE provider heeft dit in z'n FUP staan, maar ZIJ bepalen wel wanneer ik iemand tot last ben. Even doortrekken naar het extreme: zij kunnen in principe zeggen dat ik na 5MB mensen tot last ben. Ben ik daarmee akkoord gegaan dan? Zo vind jij 5MB belachelijk, en ik ben het met 3GB niet eens voor dat geld (want laten we eerlijk zijn: als het een of ander el-cheapo abonnementje was hoorde je mij niet, maar ik vind voor 33 euro in de maand Chello's 3GB meer dan karig). Waar ik mee akkoord ben gegaan is iig niet een geautomatiseerd script dat zegt "3gig? cappen!" want dat lijkt mij heel iets anders dat gecapped worden bij constatering van overlast. Van dat laatste is namelijk gewoon geen sprake, de limiet is elke maand gewoon keihard 3 gig.

Vantevoren uitzoeken op GoT vind ik geen argument om Chello's misleiding goed te praten. Daar komt bij dat ik toen ik het Lite abonnement afsloot, Chello nog niet zo heel lang bezig was met deze praktijken. Mijn ouders hadden slechts een paar weken eerder een modemruil gehad en deze flauwekul is begonnen toen ze overgingen op het nieuwe Eurodocsis. Ik durf aan te nemen dat over Chello's datalimieten voor deze abonnementen vrij weinig bekend was toen ik mijn abonnement afsloot.
Wacht even... je had classic (waar 40GB geen probleem was), je downgrade naar light, loopt tegen de toepassing van de AUP aan en zegt dat je dan vastzit aan een jaarcontract :?

Je kunt te allen tijde terug naar classic upgraden zonder enige bijkomende kosten buiten de hogere abbokosten. Als je dat ook al niet wilt is dit wederom een geval dat je je onvoldoende georienteerd hebt op waar je je allemaal aan vastgezet hebt. Die voorwaarden word je misschien niet vrolijk van, maar op moment dat jij je er accoord mee verklaart verlies je ieder recht op zeuren achteraf...
't is geen upgrade geweest, toen ik bij mijn ouders woonde was het Classic, beviel goed, ik ging het huis uit en Lite leek me niet slecht (minder snel, maar ook minder duur, dat was het enige dat ik kon opmaken van Chello's informatie).
Nieuw abonnement dus, was ik niet duidelijk over. :)
Men adverteert niet met datalimieten voor Lite, wel voor de goedkopere abonnementen. Je kunt het net zo brengen als je wilt maar als Lite, Classic en Plus dan *WEL* een datalimiet blijken te hebben vind ik het behoorlijk misleidend van Chello. Da's mijn mening maar, ik weet wel dat HEEL veel mensen mijn mening delen.
Overigens heb ik aan Chello gevraagd of ik iig de resterende maanden van mijn jaarcontract op Chello Classic mag, dat lijkt me best redelijk, graag willen upgraden, maar dan komen ze weer met een nieuw jaarcontract en daar heb ik nu geen zin meer in, ik vertrouw Chello niet genoeg om er na dit jaar nog een contractverlenging tegenaan te gooien.

Misschien ben je het niet eens met mijn klaagzang dat 3GB te weinig is, en dat Chello doet alsof ze geen limieten hebben terwijl ze die gewoon wel hanteren, dat maakt ook niet uit. Over smaak valt niet te twisten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 15-12-2004 17:39 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cyphax schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:32:
[...]

Misschien ben je het niet eens met mijn klaagzang dat 3GB te weinig is, dat maakt ook niet uit. Over smaak valt niet te twisten. :)
3 GB is ERG weinig, ik hik zelf ook constant tegen de 40GB aan van classic, maar als je 3GB weinig vindt moet je je niet accoord verklaren met voorwaarden die stellen:

Art.9.2.:
[...]

Het is de Klant niet toegestaan meer dataverkeer te genereren dan 1 gigabyte (GB) per kalendermaand
.

Voor chello classic klanten geldt bovenstaande regel niet, dus is het een subtiel ander verhaal, maar voor light staat het gewoon zwart op wit...

En dat je je niet zou hoeven informeren op voorhand omdat reclame duidelijk zou moeten zijn... tja, reclame is er niet om gebalanceerd en onafhankelijk te zijn, reclame is ervoor om positieve kanten van een product te belichten, de interesse te wekken en als het even lukt de aandacht af te leiden van mindere kanten. Zolang niets wordt beweerd dat feitelijk in tegenspraak met de volledige werkelijkheid staat een bedrijf volledig vrij in hun reclame selectief te zijn.

In het geval van chello light wordt in de reclame NIETS gezegd over hoeveelheid dataverkeer acceptabel beschouwd wordt (zie bijvoorbeeld de abonnementenpagina van chello.nl). Als jij hoeveelheid dataverkeer relevant vindt, dan moet je daar inderdaad gewoon even zelf achteraangaan. En daar hoef je niet ver voor te gaan, de algemene voorwaarden en (hier relevant) aanvullende voorwaarden voor entry, light en plus staan gewoon op die site...

Kortom, dit had je gewoon kunnen weten als je voordat je accoord ging die voorwaarden gelezen had. En nee, natuurlijk heb je dat niet gedaan, dat doet (bijna) niemand, maar het hele idee van algemene voorwaarden is dat daar de rechten en plichten van de aanbieder jegens de klant en de klant jegens de aanbieder omschreven staan. Jij kunt de aanbieder eisen de voorwaarden na te komen of sancties treffen als hij dat niet doet, maar dat kan de aanbieder ook jegens jou doen. chello doet in jouw geval niets meer of minder :z

Oslik blyat! Oslik!

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
Het is heel eenvoudig bij Chello Classic volgens mij:allemaal veel blijven gebruiken. Dan gaat immers het gemiddelde omhoog en daarmee dus de datalimiet van 5x dat gemiddelde....

[ Voor 6% gewijzigd door TromboneFreakus op 15-12-2004 17:53 ]

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Dat doet niets af aan het feit dat Chello impliceert (nee, beweert!) geen datalimiet te hebben. Zij doen dit:
Chello starter: Datalimiet: 250mb -> zijn ze eerlijk over
Chello easy: Datalimiet: 500mb -> komen ze ook al voor uit
Chello lite: Hee daar staat geen datalimiet bij! Wel "Grote bestanden als foto's of e-mailbijlagen zijn zo gedownload.". Da's effe mooi.

Als dan blijkt dat Chello lite ook gewoon een pokkekleine datalimiet heeft (al noemen ze dat anders) vind ik dat behoorlijk misleidend. En dan kan wel in de kleine lettertjes staan dat je maar 1gb mag downloaden (hetgeen dus ook niet klopt eigenlijk?), in eerste instantie zijn ze misleidend bezig en dat vind ik persoonlijk dus lomp.

Plus: wanneer ik in die voorwaarden lees dat je maximaal 1GB mag downloaden, ga ik me afvragen wat ze nou eigenlijk willen. Stel, wanneer ik in die voorwaarden lees dat je maximaal 1GB mag downloaden, ga ik me afvragen wat ze nou eigenlijk willen. Stel, ik had ze gebeld en gevraagd hoe dat zit met die datalimiet op Chello lite, weet je wat ze dan gezegd hadden? "Op lite zit geen datalimiet" en dat beweren ze dus nog steeds (op de fora van Chelloo heb ik een paar replies gezien van Chello op mails van gebruikers, enik had ze gebeld en gevraagd hoe dat zit met die datalimiet op Chello lite, weet je wat ze dan gezegd hadden? "Op lite zit geen datalimiet" en dat beweren ze dus nog steeds (op de fora van Chelloo heb ik een paar replies gezien van Chello op mails van gebruikers, en ze beweren gewoon dat er geen datalimiet is, en als die voorwaarden stellen dat je maar 1gb verkeer mag veroorzaken is het dus nu gewoon een leugen).

[ Voor 57% gewijzigd door Cyphax op 15-12-2004 19:04 ]

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-02 13:17
FireStarter schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:45:
Gewoon acuut naar XS4all gaan.

Ik zal mn data verbruik van dit jaar eens tonen:
Jaar - Upload - Download
2004 118.559 GB 4024.961 GB
februari 11.649 GB 359.516 GB
maart 4.418 GB 211.176 GB
april 7.600 GB 404.322 GB
mei 6.524 GB 356.070 GB
juni 7.389 GB 411.117 GB
juli 15.696 GB 462.248 GB
augustus 6.291 GB 334.494 GB
september 11.459 GB 455.773 GB
oktober 13.608 GB 460.408 GB
november 27.705 GB 405.940 GB
december 6.220 GB 163.899 GB

Heb dit jaar dus al 4025 gb gedownload
Komt neer op 11 gb per dag. Dus een dvdtje + internet radio de hele dag + nog wat data. Stelt niks voor, en xs4all heeft nog nooit moeilijk gedaan.
Ja vroeger was er ook geen probleem met chello en datalimieten.. kon ik ook gewoon zoveel downen als ik wilde.. maar ja nu gaat dat dus niet meer.. en wie zegt dat xs4all straks niet met hetzelfde geintje komt als nu chello aan het doen is.. adsl gaat nu iedereen nemen, straks komt daar hetzelfde gezeur met datalimieten..
en het is echt niet voor iedereen maar mogelijk om een adsl abn. te nemen....
ik vind persoonlijk de datalimiet van chello echt te weinig (ook al spreken hun niet van een datalimiet) tegenwoordig kan je zoveel via internet doen, en echt niet iedereen download maar illegaal films e.d. ik ben toevallig erg gek van tvseries en die worden nu eenmaal eerder uitgezonden in amerika dan hier, dus als iemand die opneemt daar van de tv en ze op internet zet, wat is daar illegaal aan? online gamen.. en noem het maar op.. chello moet gewoon zn limieten bijstellen want de tijd van tegenwoordig gebeurt er gewoon teveel via internet...

en jaaa ik wil graag meedoen met de actie!!!

• Xandrios
pm31 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:06:
[...]

tegenwoordig kan je zoveel via internet doen, en echt niet iedereen download maar illegaal films e.d. ik ben toevallig erg gek van tvseries en die worden nu eenmaal eerder uitgezonden in amerika dan hier, dus als iemand die opneemt daar van de tv en ze op internet zet, wat is daar illegaal aan? online gamen.. en noem het maar op.. chello moet gewoon zn limieten bijstellen want de tijd van tegenwoordig gebeurt er gewoon teveel via internet...

en jaaa ik wil graag meedoen met de actie!!!
Niet om het een of ander hoor, maar dat is net zo goed illegaal. Net zoals het omzeilen van de regioprotectie van DVD's.

Jou stelling klopt sowieso niet overigens. Want dan zou ik volgens jou alle Friends DVD's legaal kunnen downloaden, aangezen de hele serie op TV is geweest ooit? No way dus ;)

Het spijt me zeer, maar ik kan Chello niet echt ongelijk geven met deze actie. Mensen die meer dan 40GB gebruiken zijn nu eenmaal exeptioneel. En die mensen veroorzaken nu eenmaal tientallen malen meer overlast dan de "normale" gebruiker. Chello is een bedrijf dat winst wil maken, en met een regel als dit is dat een goed goal. Mensen waar verlies op wordt geleden gaan lekker naar ADSL, mensen die MSNen, browsen en af en toe een beetje P2P doen die blijven. En dat is juist de winstgevende groep. (En die is procentueel heel erg groot. Dat toevallig de paar % gebruikers die overlast veroorzaken hier rondlopen, geeft een beetje een vreemd beeld. Maar het betreft maar een klen deel die niet genoeg heeft aan 40GB.)

[ Voor 29% gewijzigd door Xandrios op 15-12-2004 23:24 ]

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik wil niet moeilijk doen, maar als je een limiet van 40/80gb hebt is dat toch geen FUP maar toch gewoon een datalimiet. Ze zijn een beetje aan t stunten met dingen die ze niet waarmaken :/

Al is 80gb in de maand vrij veel om te downloaden hoor.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:32

Trebbors

Failure is no option!

Llanorant schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:25:
Ik wil niet moeilijk doen, maar als je een limiet van 40/80gb hebt is dat toch geen FUP maar toch gewoon een datalimiet. Ze zijn een beetje aan t stunten met dingen die ze niet waarmaken :/

Al is 80gb in de maand vrij veel om te downloaden hoor.
En als UPC morgen zegt:

Voortaan hebben we op alle abbo's een datalimiet.
Classic -> 40GB
Plus -> 80GB

Zijn we dan tevreden? Ik vraag het me ernstig af, geef er geld bij uit en nog doen ze het niet goed. ;)

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
ik ben wel tegen deze actie ik wil wel meer datalimitie....

ik denk dat ze wel veel klanten gaan kwijt raken op deze manier die over stappen naar ADSL voor het zelfde geld heb je een 8mbit verbinding en 160 gb datalimitie of soms wel helemaal geen last van datalimiten

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Waarom kan Chello maar 40GB dataverkeer bieden terwijl je bij @Home rustig meer dan 100GB per maand kunt downloaden zonder gezeur voor bijna hetzelfde geld? Ik ken meerdere mensen die zeer veel downloaden met @Home. Die zouden bij Chello al lang weg zijn gegaan.

Een beetje provider zorgt dat je 100% van je verbinding kunt gebruiken. Dus 4Mbit 24 uur per dag zonder datalimiet. Nu zeggen ze min of meer dan...we geven je 4Mbit, maar owee als meer dan 2.5% van je verbinding gaat gebruiken, dan pakken we het weer af!

Ik kom zelf maandelijks uit rond de 7GB, dus heb er geen last van. Maar dan nog vind ik niet dat Chello het kan maken om een datalimiet van 40GB in te stellen voor een 4Mbit verbinding voor 50 euro per maand.

Hoe Chello het doet met het Lite abbonement vind ik al helemaal niet kunnen. 3GB maximaal per maand is toch geen doen voor het geld dat ze vragen?

[ Voor 10% gewijzigd door matel op 15-12-2004 23:50 ]

• pm31
Xandrios schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:20:
[...]

Niet om het een of ander hoor, maar dat is net zo goed illegaal. Net zoals het omzeilen van de regioprotectie van DVD's.

Jou stelling klopt sowieso niet overigens. Want dan zou ik volgens jou alle Friends DVD's legaal kunnen downloaden, aangezen de hele serie op TV is geweest ooit? No way dus ;)
oh wacht even.. je leest me verkeerd.. ik heb het nergens over hele seizoenen van bv. friends, ik heb het over nieuwe afleveringen van tv series, dus bv. CSI die in US al is uitgezonden op de tv en die tvrip staat online... daar heb ik het over... absoluut niet over hele seizoenen van een tv serie..

en wat straks.. kan je hele films legaal kopen (en dus downloaden) op internet.. nu ben ik toevallig een grote filmgek en ik wil er heel veel kopen/downloaden, hoe zit het dan met het datalimiet van chello?? dan is 40gb echt niet veel... dat zijn niet eens 10 dvdtjes..

• pm31
Matel schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:46:
Waarom kan Chello maar 40GB dataverkeer bieden terwijl je bij @Home rustig meer dan 100GB per maand kunt downloaden zonder gezeur voor bijna hetzelfde geld? Ik ken meerdere mensen die zeer veel downloaden met @Home. Die zouden bij Chello al lang weg zijn gegaan.

Een beetje provider zorgt dat je 100% van je verbinding kunt gebruiken. Dus 4Mbit 24 uur per dag zonder datalimiet. Nu zeggen ze min of meer dan...we geven je 4Mbit, maar owee als meer dan 2.5% van je verbinding gaat gebruiken, dan pakken we het weer af!

Ik kom zelf maandelijks uit rond de 7GB, dus heb er geen last van. Maar dan nog vind ik niet dat Chello het kan maken om een datalimiet van 40GB in te stellen voor een 4Mbit verbinding voor 50 euro per maand.

Hoe Chello het doet met het Lite abbonement vind ik al helemaal niet kunnen. 3GB maximaal per maand is toch geen doen voor het geld dat ze vragen?
en dat bedoel ik dus ook.. waarom kan het bij Home bv wel.. en hiervoor hadden we nooit problemen bij chello, waarom doen ze nu ineens zo moeilijk over het dataverkeer???
ik heb verder totaal geen problemen met chello, snelheid en verbinding is harstikke goed, ik wil alleen graag ook wel de hele maand gebruik kunnen maken van die snelheid/verbinding zonder al te veel te moeten opletten op mn dataverkeer.

Verwijderd

Het is een kwestie van veel omzet genereren tegen weinig inkoop van data ? Ook Chello moet zijn aantallen data inkopen, dat is het punt. Net zoals dat het internet nu al ruim een week traag is bij veel klanten van hun. Wat denk je dat dat aan inkomsten genereerd ? Even nog snel een omzet groei genereren tegen het einde van het jaar ?

ADSL wint niet voor niets steeds meer aan terrein dan kabel ;) Als ik ga verhuizen dan stap ik ook over op ADSL. Men kan als bedrijf toch niet blijven verwachten dat we vriendelijk de helpdesk blijven verrijken ? Helaas blijft en is het een Amerikaans bedrijf, denken op de korte termijn. Een CEO bewijst "zogenaamd" weer dan hoe goed ie wel niet is en ziet zijn salaris upgrade al weer aankomen.

Chello moet eigenlijk, simpel gezegd, gewoon failliet gaan doordat er veel klanten bij hun weglopen. Dan na verkoop zal de kabel weer kunnen floreren _/-\o_

Dus, deze aktie zal weinig uithalen. Stap gewoon over naar de concurrent en laat Chello maar "doodbloeden". Andere alternatieven zijn er helaas niet, omdat ze simpelweg niet luisteren naar hun klanten :+ A2000 was destijds top, laat het bedrijf maar weer in nederlandse handen vallen, zie ik liever dan zo een groot arrogant buitenlands concern, die in feite niets om ons Hollanders geeft :( Amerikanen geven nu eenmaal niets om ons, alleen wanneer ze ons nodig hebben, dan komen ze weer met suikergoed strooien, vraag maar aan puppydog Bak-ellende, I mean, Balkenende 8)7

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik lees erg veel dat probeert goed te praten dat je de algemene voorwaarden voor chello Light niet gelezen hebt. Maar zeg nou zelf, als er duidelijk in staat dat je max 1GB aan dataverkeer mag genereren, wat is dan onduidelijk :?

Er is NIET een 1GB datalimiet voor chello Light, maar als je de AUP overtreedt, en dat doe je als je meer dan 1GB aan verkeer veroorzaakt, dan staat het chello vrij maatregelen te nemen. Dat doen ze dan na 3GB.

Vanaf 1GB hou JIJ je niet aan de gemaakte afspraken. Dat je dat niet van tevoren gelezen hebt is echt JOUW probleem.

En wederom, jij hebt het over een 'leugen' over dataverkeer... kom jij dan eens aanzetten met iets waaruit blijkt dat chello gezegd zou hebben dat je met Light wel toegestaan bent meer dan 1 GB te veroorzaken :o

Als je dat niet kunt en je volhoudt te beweren dat het om een 'leugen' gaat maak je jezelf gewoon schuldig aan laster, niet meer en niet minder :X

Oslik blyat! Oslik!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 19:54

x-man

Proud newbie!

Ja ik word ondertussen ook helemaal gek van die datalimiet van 40gig. Ik denk er aan om naar demon te gaan en daar een 1024/512 lijntje voor 29 euro te nemen. Niet echt megasnel, maar voor bittorent bijvoorbeeld maakt het toch geen drol uit.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• PeeGee
dion_b schreef op donderdag 16 december 2004 @ 05:10:
[...]

Ik lees erg veel dat probeert goed te praten dat je de algemene voorwaarden voor chello Light niet gelezen hebt. Maar zeg nou zelf, als er duidelijk in staat dat je max 1GB aan dataverkeer mag genereren, wat is dan onduidelijk :?

Er is NIET een 1GB datalimiet voor chello Light, maar als je de AUP overtreedt, en dat doe je als je meer dan 1GB aan verkeer veroorzaakt, dan staat het chello vrij maatregelen te nemen. Dat doen ze dan na 3GB.

Vanaf 1GB hou JIJ je niet aan de gemaakte afspraken. Dat je dat niet van tevoren gelezen hebt is echt JOUW probleem.

En wederom, jij hebt het over een 'leugen' over dataverkeer... kom jij dan eens aanzetten met iets waaruit blijkt dat chello gezegd zou hebben dat je met Light wel toegestaan bent meer dan 1 GB te veroorzaken :o

Als je dat niet kunt en je volhoudt te beweren dat het om een 'leugen' gaat maak je jezelf gewoon schuldig aan laster, niet meer en niet minder :X
Dion,

Jij als Moderator zou toch beter moeten weten....

Als je nu een Light abbo afsluit en je leest de algemene voorwaarden, mag je mij aanwijzen waar 1 GB als gemiddeld dataverkeer vermeld staat??
Betreft het datalimiet, het enige wat er vermeld staat is dat de gebruiker zich dient de houden aan een AUP (wat theoretisch anders is dan een FUP). Het enige wat je in de gaten moet houden is dat UPC bepaald wat Acceptable is, niet de gebruiker, dus hun mogen op elk moment wanneer het hun uitkomt, de kraan dicht draaien. Maar nergens in de AW staat een officieel limiet van 1 GB op light, hier kom je pas achter bij je eerste waarschuwing!

Wat ik niet begrijp en wat niemand aankaart bij chello is dat de maatregel die ze toepassen bij het overtreden van het datalimiet, daar je juridische vraagtekens bij kan zetten.

Bij het verkopen van een breedband internet verbinding, dient de provider een verbinding met een snelheid van minimaal 128 kb/s te leveren. Mocht deze verbinding bewust en langdurig niet de 128kb/s halen, dan mag het geen breedband verbinding genoemd worden en voldoet het product wat de ISP verkocht heeft en komt diet niet overeen met de omschrijving welke vermeld staat in het getekende koop contract. Dit geeft je dus het recht per direct dit cotract te verbreken (en eventueel onder je jaarcontract uit te komen). Het bewijs hiervoor is makkelijk, dit staat vermeld in de waarschuwingsmailtjes.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
dion_b schreef op donderdag 16 december 2004 @ 05:10:
[...]

Tja je hebt ook wel gelijk dat ik die voorwaarden niet doorgelezen had, dat klopt namelijk gewoon. Wat er onduidelijk is, is dat Chello in principe al duidelijk genoeg is op hun site. Voor Chello starter en easy geven ze datalimieten. Voor Chello lite en hoger ineens niet. Waarom zouden ze zo inconstent zijn? Klanten lokken lijkt mij en ik ben er helaas ingetuint, lijkt mij reden genoeg om te klagen. Niemand leest de kleine lettertjes en ik geloof nooit dat jij bijvoorbeeld voor elk stuk software dat jij installeert die kleine lettertjes leest. Ontneemt jou dat het recht te klagen? Nee toch? Als je op die manier kijkt heb je gelijk, maar in de praktijk werkt het anders. Namelijk zo: mensen zien geen melding van een datalimiet voor dat abonnement, voor andere abonnementen wel. En Chello weet donders goed dat mensen dan aannemen dat er geen datalimiet zou zijn. Dat vind ik dus misleidend, da's alles! Het kan mij geen bal schelen of er een datalimiet is voor mijn abonnement maar dan moet het natuurlijk wel DUIDELIJK zijn, en ergens op de site een pdf'je waar aanvullende voorwaarden staan waarin staat dat je niet toegestaan is meer dan 1 GB te downloaden vind ik NIET duidelijk eigenlijk. Duidelijk zou zijn geweest als ze net als voor Starter en Easy gewoon aangegeven hadden wat voor Lite de limiet is.
En ja ze geven het aan, ik HAD het kunnen weten... ik blijf bij mijn mening dat Chello z'n best doet dit zoveel mogelijk te verbergen (in een pdf'je waar ik best naar heb moeten zoeken), en dat vind ik nog steeds misleidend.
Dit is toch een tegenspraak... je zegt dat ze geen limiet hebben, en in diezelfde zin zeg je dat ze een limiet stellen. Dat is hetzelfde als zeggen "er is geen snelheidslimiet binnen de bebouwde kom, MAAR als je harder rijdt dan 50 krijg je een bekeuring".

Als je dat niet kunt en je volhoudt te beweren dat het om een 'leugen' gaat maak je jezelf gewoon schuldig aan laster, niet meer en niet minder
Nou dan trek ik die bewering terug, omdat ik dat nu niet kan hardmaken, en eerlijk gezegd voel ik me ook niet geroepen dat te gaan proberen. Het zal mijn mening niet beinvloeden. Wel weet ik dat Chello ook voor Classic en hoger gewoon harde limieten hanteert en vervolgens tegen gebruikers (hetzij via telefoon, hetzij via mail) zegt dat er geen datalimiet is maar een AUP. Er zijn zat mensen die daarover gepost hebben op de fora van Chelloo.com.
Zolang Chello hun datalimiet AUP noemt zijn ze officieel niet aan het liegen, maar in de praktijk weet je gewoon dat die AUP gelijkstaat aan een datalimiet, en dus weet je wel beter.

Nogmaals: in theorie heb je zeker gelijk, en staat Chello in hun recht zolang als AUP officieel niet hetzelfde is als een datalimiet.
Maar de praktijk is echt anders.
Als je nu een Light abbo afsluit en je leest de algemene voorwaarden, mag je mij aanwijzen waar 1 GB als gemiddeld dataverkeer vermeld staat??
Betreft het datalimiet, het enige wat er vermeld staat is dat de gebruiker zich dient de houden aan een AUP (wat theoretisch anders is dan een FUP). Het enige wat je in de gaten moet houden is dat UPC bepaald wat Acceptable is, niet de gebruiker, dus hun mogen op elk moment wanneer het hun uitkomt, de kraan dicht draaien. Maar nergens in de AW staat een officieel limiet van 1 GB op light, hier kom je pas achter bij je eerste waarschuwing!
Toch heeft Dion_b hier gelijk, het staat weliswaar niet in de algemene voorwaarden, echter ze hebben voor enkele abonnementsvormen aanvullende voorwaarden. Daar staat voor Lite die 1GB limiet in.

Algemene noot: ik weet NIET meer hoe men adverteerde toen ik mijn abonnement afsloot, noch weet ik of die aanvullende voorwaarden er toen al waren. Dit vind ik best belangrijk omdat er nu uitgegaan wordt van wat Chello NU zegt, dit is niet per definitie wat ze toendertijd ook zeiden.
Ik weet wel dat de site waarop ze de specificaties van de abonnementen hebben, is veranderd, ik weet niet meer wat die veranderigen precies inhouden.
Dit betekent dat:
Vanaf 1GB hou JIJ je niet aan de gemaakte afspraken.
misschien niet klopt, maar daarvoor moet ik de voorwaarden die Chello mij op papier heeft geleverd, nazoeken. Dat is de enige manier voor mij om na te gaan WAAR ik mee ben akkoord gegaan, of die pdf'jes al bestonden toen ik mijn abonnement afsloot kan ik toch niet bevestigen of ontkennen.

Daarnaast LIJKT mij de papieren versie ook alleen relevant, en de online versie niet. Dit, omdat Chello toch niet kan aannemen dat ik al internet had toen ik me aanmeldde bij hen. Redelijkerwijs lijkt het mij om aan te nemen dat ik die voorwaarden niet heb gelezen, immers er was geen internetverbinding en als ze alleen online staan, wat gaat Chello daar tegenin brengen?
Maar nogmaals zal ik eerst moeten kijken naar de voorwaarden die ik op papier heb. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 16-12-2004 11:58 ]

• joopv
  • Niet online
pm31 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:24:
[...] en wat straks.. kan je hele films legaal kopen (en dus downloaden) op internet.. nu ben ik toevallig een grote filmgek en ik wil er heel veel kopen/downloaden, hoe zit het dan met het datalimiet van chello?? dan is 40gb echt niet veel... dat zijn niet eens 10 dvdtjes..
Geen sterk argument. Als je meer dan 10 dvd's koopt en download per maand via inet, dan besteed je daar dus blijkbaar meer dan 200 euro aan. En als je zoveel geld daaraan besteed kan die 20 of 30 euro extra voor een plus account er ook wel af.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PeeGee81 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:01:
[...]

Dion,

Jij als Moderator zou toch beter moeten weten....

Heb ik net gedaan. Voor de volledigheid pak ik even mijn eigen classic overeenkomst erbij:
5: Leveringsvoorwaarden

[...]

Op de diverse diensten zijn de volgende Algemene Voorwaarden van toepassing:
- Algemene en Aanvullende Voorwaarden voor Levering van Internetdiensten
Exemplaren hiervan liggen ter inzage bij UPC Nederland en worden op verzoek kosteloos toegezonden.
Door ondertekenen van dit forumulier verklaart ondergetekende dat:
- hij/zij van de toepasselijke Algemene voorwaarden kennis heeft genomen en met de inhoud daarvan instemt;
Als jij je handtekening hieronder zet verklaar je dat je die Algemene en Aanvullende voorwaarden kent. Enig verschil tussen Classic en Light zit'm in de aanvullende voorwaarden, daarin staat dat je met Light niet meer dan een 1GB per maant dient te verbruiken (zie art. 9.2 die ik hierboven al quote)

Harder zwart-op-wit dan dat kun je het niet hebben...

En als moderator zie ik inderdaad geen verschil tussen iemand die een CPU koopt zonder van tevoren te controleren of het op zijn moederbord kan draaien en iemand die een internetverbinding neemt zonder van tevoren na te gaan of hij het wel eens is met de voorwaarden waar hij zich accoord mee verklaart...
Wederom, dan lees je dus je voorwaarden niet... voor Light zie art. 9.2 van de aanvullende voorwaarden.
Wat ik niet begrijp en wat niemand aankaart bij chello is dat de maatregel die ze toepassen bij het overtreden van het datalimiet, daar je juridische vraagtekens bij kan zetten.
Hoezo? Voor Classic/Plus zijn het inderdaad ranzig arbitraire limieten, maar je bent gewoon accoord gegaan met de voorwaarden waarin staat dat UPC bepaalt wat Acceptable is. En voor Light staat het dus gewoon zwart op wit. Oneens met voorwaarden :? Onderteken ze dan niet :Z
Bij het verkopen van een breedband internet verbinding, dient de provider een verbinding met een snelheid van minimaal 128 kb/s te leveren. Mocht deze verbinding bewust en langdurig niet de 128kb/s halen, dan mag het geen breedband verbinding genoemd worden en voldoet het product wat de ISP verkocht heeft en komt diet niet overeen met de omschrijving welke vermeld staat in het getekende koop contract. Dit geeft je dus het recht per direct dit cotract te verbreken (en eventueel onder je jaarcontract uit te komen). Het bewijs hiervoor is makkelijk, dit staat vermeld in de waarschuwingsmailtjes.
Kun je proberen, maar een rechter zou wel eens kunnen oordelen dat die lagere snelheid gevolg is van je eigen handelen dat in overtreding is van de voorwaarden waar je je accoord mee verklaard hebt.

En inderdaad als moderator: in mijn subfora is er een ding waar ik slecht tegen kan is het mensen die zich slecht orienteren en dan maar de schuld van de problemen die optreden op hun leverancier/fabrikant af proberen te schuiven. Dat getuigt gewoon van geen eigen verantwoordelijkheidsgevoel. Wees mans genoeg om te erkennen dat de enige fout ligt bij jezelf doordat je je niet goed ingelezen hebt in waar je mee in zee ging :o
misschien niet klopt, maar daarvoor moet ik de voorwaarden die Chello mij op papier heeft geleverd, nazoeken. Dat is de enige manier voor mij om na te gaan WAAR ik mee ben akkoord gegaan, of die pdf'jes al bestonden toen ik mijn abonnement afsloot kan ik toch niet bevestigen of ontkennen.

Daarnaast LIJKT mij de papieren versie ook alleen relevant, en de online versie niet. Dit, omdat Chello toch niet kan aannemen dat ik al internet had toen ik me aanmeldde bij hen. Redelijkerwijs lijkt het mij om aan te nemen dat ik die voorwaarden niet heb gelezen, immers er was geen internetverbinding en als ze alleen online staan, wat gaat Chello daar tegenin brengen?
Maar nogmaals zal ik eerst moeten kijken naar de voorwaarden die ik op papier heb. :)
Zie art 5 van je overeenkomst idd:
Exemplaren hiervan liggen ter inzage bij UPC Nederland en worden op verzoek kosteloos toegezonden.
Ze liggen in de vorm van een folder bij de UPC shops en de klantenservice zal ze ook gelijk toesturen als je erom vraagt, ook al ben je op dat moment geen klant van UPC :)

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 16-12-2004 14:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

• PeeGee
dion_b schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:27:
[...]

Heb ik net gedaan. Voor de volledigheid pak ik even mijn eigen classic overeenkomst erbij:

[...]

Als jij je handtekening hieronder zet verklaar je dat je die Algemene en Aanvullende voorwaarden kent. Enig verschil tussen Classic en Light zit'm in de aanvullende voorwaarden, daarin staat dat je met Light niet meer dan een 1GB per maant dient te verbruiken (zie art. 9.2 die ik hierboven al quote)

Harder zwart-op-wit dan dat kun je het niet hebben...

En als moderator zie ik inderdaad geen verschil tussen iemand die een CPU koopt zonder van tevoren te controleren of het op zijn moederbord kan draaien en iemand die een internetverbinding neemt zonder van tevoren na te gaan of hij het wel eens is met de voorwaarden waar hij zich accoord mee verklaart...

[...]

Wederom, dan lees je dus je voorwaarden niet... voor Light zie art. 9.2 van de aanvullende voorwaarden.

[...]

Hoezo? Voor Classic/Plus zijn het inderdaad ranzig arbitraire limieten, maar je bent gewoon accoord gegaan met de voorwaarden waarin staat dat UPC bepaalt wat Acceptable is. En voor Light staat het dus gewoon zwart op wit. Oneens met voorwaarden :? Onderteken ze dan niet :Z

[...]

Kun je proberen, maar een rechter zou wel eens kunnen oordelen dat die lagere snelheid gevolg is van je eigen handelen dat in overtreding is van de voorwaarden waar je je accoord mee verklaard hebt.

En inderdaad als moderator: in mijn subfora is er een ding waar ik slecht tegen kan is het mensen die zich slecht orienteren en dan maar de schuld van de problemen die optreden op hun leverancier/fabrikant af proberen te schuiven. Dat getuigt gewoon van geen eigen verantwoordelijkheidsgevoel. Wees mans genoeg om te erkennen dat de enige fout ligt bij jezelf doordat je je niet goed ingelezen hebt in waar je mee in zee ging :o

[...]

Zie art 5 van je overeenkomst idd:

[...]

Ze liggen in de vorm van een folder bij de UPC shops en de klantenservice zal ze ook gelijk toesturen als je erom vraagt, ook al ben je op dat moment geen klant van UPC :)
Dit jaar nog is dit datalimiet op Light opgeheven en vervangen door een AUP, echter zijn deze aanvullende voorwaarden hier nooit op aangepast, aangezien jou Classuc abbo ietsje ouder is!

In de meest recente aanvullende voorwaarden van Chello light wordt niks vernoemd van 1 GB dataliemiet maar puur een AUP.
aangezien jou aanvullend voorwaardepapiertje niet meer up to date is, zie hier:

http://www.upc.nl/pdf/Aan...ne_voorwaarden_chello.pdf

(dit zijn ook de voorwaarden die ik heb ondertekend!)

Daarnaast, mocht je over hun ingestelde AUP heen gaan, staat er niks over de sanctie die chello toepast, alleen dat ze voor een eventuele sanctie niet aansprakelijk zijn.

T'is natuurlijk altijd een vraag of je het zo ver wil laten komen dat je tegen UPC voor een rechter staat om over deze voorwaarden te discussieren. In mijn ogen moet je het nooi zover laten komen, aangezien dit altijd een hoop geld en tijd kost, waar niemand op zit te wachten.....
Maar het feit blijft, dat de sanctie die ze toepassen contractueel technisch toelaatbaar is, aangezien daar geen limieten over in vermeld staan.

Kan er zelf inderdaad ook slecht tegen als mensen spullen lezen die niet up to date zijn en daardoor de schuld leggen op andere mensen dat deze hun spullen niet goed gelezen hebben.......

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:27:
Ik ben ermee akkoord gegaan dat mijn dataverkeer geen overlast zal veroorzaken voor andere klanten, _niet_ met een datalimiet waarvan UPC op elk willekeurig moment de hoogte kan bepalen. En het klopt gewoon niet: hoe kunnen zij nou voor elk geval zeggen dat dataverkeer vanaf 40 gigabyte overlast voor andere klanten veroorzaakt?

• Xandrios
Heel simpel: Gemiddelden. Het kabelsysteem leent zich er niet voor om dit per gebruiker te berekenen (En het verschilt ook per tijdsperiode). Dus vandaar gemiddelden.

Overigens klopt die 40GB redelijk hoor, reken zelf maar na. (Uitgaande van een overboeking van 1:40 ongeveer). 3 Mbit komt neer op 1000GB, maar dat deel je met 40 man: 25GB.
Aangezien ook mensen minder gebruiken dan die 25GB, heb jij de mogelijkheid te pieken tot 40.

• pm31
joopv schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:04:
[...]

Geen sterk argument. Als je meer dan 10 dvd's koopt en download per maand via inet, dan besteed je daar dus blijkbaar meer dan 200 euro aan. En als je zoveel geld daaraan besteed kan die 20 of 30 euro extra voor een plus account er ook wel af.
Ik heb al een plus account.. het was ook maar een voorbeeld... en ik denk niet dat 10 dvdtjes via internet kopen/downloaden 200 euro gaat kosten... maar dat is niet belangrijk..
ik vind het gewoon erg vervelend dat bij andere providers lang niet zo moeilijk word gedaan over dataverkeer en daarbij blijf ik erbij dat alles steeds meer via internet gaat, dus die datalmieten van chello moeten echt worden aangepast...
en je kan makkelijk zeggen, neem een andere provider, maar dat is niet voor iedereen mogelijk, ik kan bv. geen adsl nemen,dus houd het al snel op, aangezien chello hier toch echt de enige kabelinternetaanbieder is.
en wat ik ook niet snap, is dat de snelheid wel word verhoogd, en wel liefs 2 x dit jaar al, maar daarbij niet de datalimiet word aangepast, het is toch logisch als je sneller kan internetten je meer dataverkeer krijgt...
en echt, ik heb verder totaal geen klachten over chello of upc... de diensten die ze leveren zijn over het algemeen goed en werken altijd (op hier en daar een uitzondering, maar dat zal overal zijn), maar ik snap het hele gebeuren van het datalimiet gewoon niet.. wel snellere internet maar je mag er niet optimaal gebruik van maken. en wat je met die bandbreedte doet moet iedereen zelf weten.. (natuurlijk niet alleen maar illegaal spul leechen..)
en ik ben al langere tijd klant van chello maar ik kon tot voor deze zomer dataverkeer hebben wat ik wilde en er was nooit wat aan de hand...

Verwijderd

Een overboeking van 1:40 is dus absoluut niks, bijna alle ADSL-providers hanteren 1:25. Daarnaast is het niet 3 mbit, maar 4 mbit. Hoe je precies bij die terabyte komt weet ik niet, maar ik ga ervan uit dat 4 mbit dan neerkomt op 1333 GB. Dat deel je dan door 25 (overboeking) en dan kom je uit op 53 gigabyte. Dan diezelfde marge van jou: (15/40*100=ongeveer 7%), en dan kom je uit op 1,07*53 = 56, voor het gemak 60 gigabyte. Dan is chello al een heel stuk meer marktconform bezig en weet je vantevoren ook eerder waar je aan begint met die FUP.

• Xandrios
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:17:
Een overboeking van 1:40 is dus absoluut niks, bijna alle ADSL-providers hanteren 1:25. Daarnaast is het niet 3 mbit, maar 4 mbit. Hoe je precies bij die terabyte komt weet ik niet, maar ik ga ervan uit dat 4 mbit dan neerkomt op 1333 GB. Dat deel je dan door 25 (overboeking) en dan kom je uit op 53 gigabyte. Dan diezelfde marge van jou: (15/40*100=ongeveer 7%), en dan kom je uit op 1,07*53 = 56, voor het gemak 60 gigabyte. Dan is chello al een heel stuk meer marktconform bezig en weet je vantevoren ook eerder waar je aan begint met die FUP.
Wat heeft ADSL hiermee te maken? ADSL providers kunnen 1:1 leveren als dat moet. (Overigens gebruikt KPN ADSL 1:45).
Elke Mbit 24/7/30 volledig belasten komt neer op 330GB dataverkeer. 3 Mbit is dus 1000GB. 4Mbit zou 1.33 TB zijn.
Anyway, het enige verschil is dus idd dat het 4Mbit zal zijn dan (ik meende 3, blijkbaar fout). De berekening wordt dan 1.33TB / 40 = 34GB per persoon.

Nu denk je natuurlijk dat het datalimiet alsnog wel hoger kan, omdat een groot deel van de klanten de 15GB per maand nog niet haalt. Helaas kan dat niet. Als iedereen deze 34Gb zou gebruiken, zou het systeem dichtslibben. Het laden van een webpagina zou dan vreselijk traag gaan bijvoorbeeld. Daarom zit de iets strakkere limiet erop, om een klein beetje overcapaciteit te hebben. Puur om het lokale netwerk snel te kunnen houden.

(En bedenk, het lokale netwerk MOET snel blijven: Anders wordt het ook onmogelijk om fatsoenlijk te bellen met Priority bijvoorbeeld).

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kheb een upgrade gehad Chello Classic

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Dec 16 2004 om 20:23:00 UTC+0100)

Download : 478.3 KByte/sec
Upload : 106.0 KByte/sec
Connection : 1389.0 Conn/min

Nu zit je gelijk nog sneller aan dat 40 gig limiet :( maar wel lekker opzich :p

• joopv
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:44:
<... rants weggekipt .....>
Dus, deze aktie zal weinig uithalen. Stap gewoon over naar de concurrent en laat Chello maar "doodbloeden". Andere alternatieven zijn er helaas niet, omdat ze simpelweg niet luisteren naar hun klanten
<... nog meer rants weggekipt .....>
Je vergeet dat Chello in grote gebieden een dekking met snelheden waar ADSL nog niet van kan dromen. Sinds vandaag lopen alle Challo Classic accounts op 4M/1M. Dat haal je bij ADSL alleen als je maximaal 800 meter of zo van de centrale woont.

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik vind dat ze bij chello het dataverbruik 's nachts tussen 03:00 en 06:00 niet moeten meerekenen voor de limiet. Dan heeft geen hond er namelijk last van wanneer de users erg veel downloaden, hooguit de gebruikers zelf, en dat betwijfel ik trouwens.

Dus in de piekuren het verbruik wel meetellen, en in de daluren wanneer pietje en marietje toch niet internetten de mensen die veel downloaden hun gang laten gaan, want dan vallen ze niemand ermee lastig, hooguit hun eigen "veel downloaders" groep.

:)

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:26:
[...]

Ik ben ermee akkoord gegaan dat mijn dataverkeer geen overlast zal veroorzaken voor andere klanten, _niet_ met een datalimiet waarvan UPC op elk willekeurig moment de hoogte kan bepalen. En het klopt gewoon niet: hoe kunnen zij nou voor elk geval zeggen dat dataverkeer vanaf 40 gigabyte overlast voor andere klanten veroorzaakt?
Dit zit mij ook dwars. Zij kunnen wel zeggen dat ik bij meer dan 2gig al overlast veroorzaak maar dat is geenszins controleerbaar. Intussen betaal ik wel aardig wat voor de verbinding.
Xandrios schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:36:
Heel simpel: Gemiddelden. Het kabelsysteem leent zich er niet voor om dit per gebruiker te berekenen (En het verschilt ook per tijdsperiode). Dus vandaar gemiddelden.

Overigens klopt die 40GB redelijk hoor, reken zelf maar na. (Uitgaande van een overboeking van 1:40 ongeveer). 3 Mbit komt neer op 1000GB, maar dat deel je met 40 man: 25GB.
Aangezien ook mensen minder gebruiken dan die 25GB, heb jij de mogelijkheid te pieken tot 40.
Chello kan niet zeggen WANNEER ik iemand tot last ben dus komen ze met gemiddelden... gebaseerd waarop? Voor hetzelfde geld ben ik in de praktijk pas anderen tot last als ik meer dan 100GB verbruik.
Het werkte altijd prima weet ik uit ervaring (geldend voor Chello Classic) zonder enige vorm van datalimiet. Zouden er nu echt zoveel nieuwe abonnee's zijn, dat ze het met een harde limiet moeten stellen?
Dan wordt het waarschijnlijk alleen maar erger namelijk. Dan weet ik dus zeer zeker dat ik over moet stappen op ADSL wanneer de kans zich voordoet.

[ Voor 47% gewijzigd door Cyphax op 16-12-2004 20:56 ]

Verwijderd

Xandrios schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:28:
[...]

Wat heeft ADSL hiermee te maken? ADSL providers kunnen 1:1 leveren als dat moet. (Overigens gebruikt KPN ADSL 1:45).
Elke Mbit 24/7/30 volledig belasten komt neer op 330GB dataverkeer. 3 Mbit is dus 1000GB. 4Mbit zou 1.33 TB zijn.
Anyway, het enige verschil is dus idd dat het 4Mbit zal zijn dan (ik meende 3, blijkbaar fout). De berekening wordt dan 1.33TB / 40 = 34GB per persoon.

Nu denk je natuurlijk dat het datalimiet alsnog wel hoger kan, omdat een groot deel van de klanten de 15GB per maand nog niet haalt. Helaas kan dat niet. Als iedereen deze 34Gb zou gebruiken, zou het systeem dichtslibben. Het laden van een webpagina zou dan vreselijk traag gaan bijvoorbeeld. Daarom zit de iets strakkere limiet erop, om een klein beetje overcapaciteit te hebben. Puur om het lokale netwerk snel te kunnen houden.

(En bedenk, het lokale netwerk MOET snel blijven: Anders wordt het ook onmogelijk om fatsoenlijk te bellen met Priority bijvoorbeeld).
Nu kom ik effe zomaar binnenvallen want heb dit topic pas gevindt, maar wat hebben al deze berekeningen nu met elkaar te maken eigenlijk ? Het enige wat we weten en officieel door Chello naar buiten is gebracht is dat het gemiddelde per gebruiker voor Classic 8 gieg was en voor Plus 27 Gieg. Chello neem vervolgens een zelfverzonnen regel ter hand en spreekt af "alles wat 5x hierboven komt is overmatig" en vervolgens wordt je gecapped.

Met andere woorden zou chello gezegd hebben 10x gemiddeld is overmatig zou classic 80 gieg als data limiet hebben en Plus 270 gieg. Puur welke regel je eraan hangt en er wordt dus in dat officiele maitlje totaal niks gezegd over de capaciteit die Chello zou bezitten en dus wat ze daadwerkelijk aan zouden kunnen per gebruiker.

Ga je dit vergelijken met andere kabelboeren blijkt dat bij Multi-kabel de teller op 250 gieg staat voor zwaarste abbo (en dan alleen bij newservers) en men bij @home geen harde limiet kent (of iemand mot dat toevallig weten). Bij ADSL boeren liggen de meeste data limieten ook stukken tot vele malen hoger. Om als voorbeeld Demon te nemen die kent ook net als @home een fupje (of hoe dat ding tegenwoordig allemaal ook heet) alleen is die dan weer gecapped met max 2 lijntjens van dus max 100 Kb/s. Maar dan nog kom je een heel eind pakweg max. 225 gieg ongeveer. Ga ze verder niet uitzoeken dat mogen gullie doen hehe :)

In mijn optiek zijn de limieten vergeleken met de rest van de markt dan ook te laag, gewoon puur gekeken wat de rest biedt en niks anders eigenlijk

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 00:04 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PeeGee81 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:46:
[...]

Dit jaar nog is dit datalimiet op Light opgeheven en vervangen door een AUP, echter zijn deze aanvullende voorwaarden hier nooit op aangepast, aangezien jou Classuc abbo ietsje ouder is!
Waar haal je vandaan dat mijn classic ietje ouder is :? Ik ben sinds 22 november 2004 chello klant, dat is ook de datum van mijn overeenkomst, zon 3.5 weken geleden...
In de meest recente aanvullende voorwaarden van Chello light wordt niks vernoemd van 1 GB dataliemiet maar puur een AUP.
aangezien jou aanvullend voorwaardepapiertje niet meer up to date is,
Niks papiertje

Vanmiddag nog hier gehaald (deze link geef ik hierboven ook):
http://www.upc.nl/pdf/Aan...ello_entry_light_plus.pdf
zie hier:

http://www.upc.nl/pdf/Aan...ne_voorwaarden_chello.pdf

(dit zijn ook de voorwaarden die ik heb ondertekend!)
WTF, er staan dus op dit moment op www.upc.nl twee tegenstrijdige algemene voorwaarden :X 8)7
Daarnaast, mocht je over hun ingestelde AUP heen gaan, staat er niks over de sanctie die chello toepast, alleen dat ze voor een eventuele sanctie niet aansprakelijk zijn.

T'is natuurlijk altijd een vraag of je het zo ver wil laten komen dat je tegen UPC voor een rechter staat om over deze voorwaarden te discussieren. In mijn ogen moet je het nooi zover laten komen, aangezien dit altijd een hoop geld en tijd kost, waar niemand op zit te wachten.....
Maar het feit blijft, dat de sanctie die ze toepassen contractueel technisch toelaatbaar is, aangezien daar geen limieten over in vermeld staan.

Kan er zelf inderdaad ook slecht tegen als mensen spullen lezen die niet up to date zijn en daardoor de schuld leggen op andere mensen dat deze hun spullen niet goed gelezen hebben.......
Als je kijkt naar mijn post gaf ik gewoon een actuele link, die via www.chello.nl -> my service -> voorwaarden te vinden is.

En over niet up to date zijn- potten en ketels enzo, tenzij jij in de laatste 3 weken de boel besteld hebt... ;)

Wat ik gewoonweg onvoorstelbaar vind is dat er tegelijk twee tegenstrijdige voorwaarden online staan :X - waar heb jij die link gevonden, vermoedelijk niet op www.chello.nl toch?
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:26:
[...]

Zie de gewone algemene voorwaarden (die voorzover te achterhalen zijn niet gewijzigd zijn):
Acceptible Use Policy
[...]

3 Overmatig dataverkeer

[...]

UPC is gerechtigd eenzijdig vast te stellen dat een Klant een onredelijke hoeveelheid dataverkeer genereert.
Daar ben je dus wel mee accoord gegaan...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste