Het 6800LE Topic Deel 12

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.484 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
mja je blijft vage dingen houden, ik kom niet door de "coolbits test" heen als ik hem ook maar 1 mhz oc met alles open. ik kan echter prima overclocken tot 400/900 als ik hoger ga krijg ik pas zichtbare artifacts en crashes (alleen hl2, bsod met nv driver fout). mijne draait nog altijd op 1.1 volt, ik vind het wel prima zo :)

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 09-12-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

mr_a schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:44:
[...]

Tsja, mijn LE doet dat soort dingen niet zo raar. Misschien komt dat omdat ik de 2.8 ns heb.
Ik heb ook de 2.8, en ik ken meer mensen met die versie, en ook die hebben problemen. Ik geloof er niets van dat de 2.2 plankjes die enigen zouden zijn die betroffen zijn.
Die test gedraagt zich bij mij prima zoals je zou verwachten. Alle test waardes zitten in de buurt van elkaar, als je 5x op optimale freq vinden klikt krijg je waarden als: 330 325 316 318 320 kortom er zit variatie in maar het zit allemaal in dezelfde range. De variatie komt door stochastische processen op atomair niveau, daar is niets aan te doen dat is normaal.
Je hebt het nu over de detect optimal test, die gebruik ik zelf niet. Ik had het over manual overclocking, zelf wat invullen wat op zich niet onredelijk is (pak em beet, 600 Mhz, of 701 Mhz), 'test changes' en dan problemen hebben.
Over het feit dat underclocken niet altijd betrouwbaar werkt - er wordt gesteld dat het een teken van dubieuze kwaliteit is als het geheugen niet goed werkt op een lage snelheid.
Dat betwijfel ik, er zijn voorbeelden genoeg waar RAM niet goed werkt als het trager gebruikt wordt dan waar het voor ontworpen is. Ben geen RAM technicus, weet niet precies hoe dat dus komt, maar ik ben het al wel tegen gekomen. Dat is ook de reden dat er nog steeds PC2100 en PC2700 DDR gemaakt wordt bijvoorbeeld.
Het probleem daarbij is dat allerlei timing-instellingen zoals CL veranderen naarmate het geheugen gespecificeerd wordt voor verschillende kloksnelheden, en dat veel SPDs op geheugen DIMMs incomplete of zelfs onjuiste waarden bevatten, met name voor lagere snelheden.

Ik heb nergens gesteld dat het RAM zelf van de LEs van dubieuze kwaliteit zou zijn, wel dat er verdacht veel dingen fout lijken te gaan in de samenwerking, en dat op plankjes van alle fabrikanten. De mechanismen zijn nog niet precies duidelijk, maar net als bij de Voltage instellingen kan er een tabel zijn met timings, eventueel ook voor verschillende kloksnelheden. En die tabel kan fouten bevatten, net als zeer vele SPDs en PC BIOSsen.

Een van de wijzigingen in het beta-BIOS van Gainward is in ieder geval een minder strakke CL-timing parameter.
Het timing probleem verhaal van de 2.2 ns revisies geloof ik ook wel, die kaarten liepen op de verkeerde memory timings. Toch is dat dus gewoon de schuld van de 6800 fabrikanten en niet van het ontwerp van de LE of het werken met een chip waarvan de helft van de pipes mogelijk defect is. ;)
Ik beweer nergens dat de core of de SKU het probleem zijn, integendeel.

En ik maak mensen er juist op attent dat er nu dus een fabrikant is die het probleem serieus neemt en kennelijk nieuwe firmware als een mogelijke oplossing ziet.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Ik heb al eerder gelezen dat de 6800LE minder overgeklokt kan worden in een nieuw AMD64 systeem dan met een AMD XP systeem. Zelf heb ik dit nu helaas ook ervaren. Eerst kon ik tot ongeveer 400 MHz, nu ongeveer 370. Ik heb dan geen last van artifacts maar het beeld freezed even en ik krijg een Event error. Heeft iemand hier een verklaring voor??

Onder welke temperatuur kan je trouwens beter blijven met je kaart om nog goed te kunnen overklokken? Ik zit nu op de 65 graden stressed (met een NV5). Dit lijkt misschien hoog maar de temp sensor zit natuurlijk wel in de core waar het altijd warmer is dan een sensor onder de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
metal14 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:38:
Aangezien het nog niet in de startpost staat wil ik even melding maken van :

club 3d 6800LE voor 269 euro bij computerland
:)
*kuch* duur! *kuch*
XFX 6800LE voor 219,95 @ pcmegastore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
*kuch* duur! *kuch*
Aopen 6800LE by MyCom voor 199,00

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Sandermvdb schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:18:
Ik heb al eerder gelezen dat de 6800LE minder overgeklokt kan worden in een nieuw AMD64 systeem dan met een AMD XP systeem. Zelf heb ik dit nu helaas ook ervaren. Eerst kon ik tot ongeveer 400 MHz, nu ongeveer 370. Ik heb dan geen last van artifacts maar het beeld freezed even en ik krijg een Event error. Heeft iemand hier een verklaring voor??

Onder welke temperatuur kan je trouwens beter blijven met je kaart om nog goed te kunnen overklokken? Ik zit nu op de 65 graden stressed (met een NV5). Dit lijkt misschien hoog maar de temp sensor zit natuurlijk wel in de core waar het altijd warmer is dan een sensor onder de core.
Klinkt als voedingsproblemen IMO

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

65 graden stressed is niet te hoog, en heb je het nu nog over dezelfde kaart in een xp systeem of heb je ook een andere 6800 LE? Anders is het niet zo gek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-08 21:57

Tuk

asus v9999le 16/6 draaide altijd geweldig met hl2 maar na instal drivers creative live 5.1 loopt hij voor geen meter meer. Stotterd veel enorme frame drops van 12 fps. Dit op de instellingen van 1280 bij 1024 alles op max behalf aa en dat andere. hele pc geformateerd maar hiep ook niet . Alles is uptodate.....

3dmark05 was eers 36XX met 66.99 drivers 380/800
3dmark05 nu 3120 ook met 380/800 ook 66.99 met 70.90 3309 in 3dmark05
aqua was 40.xxx en nu 37920 driver 70.90

Maar gaat vooral om hl2 dat echt niet meer te spelen is ook niet op 800 bij 600 en alles op med.

heb een amd 2500+ @ stock
v9999le op 16/6 380/800
256 ddr pc2700 + 256 ddr PC3200
200 gig maxtor
mob asus A7V8X-X
creative live 5.1

Iemand enig idee wat ik fout doe. Want hl2 liep voorheen goed

Volgens mij zijn de resultaten van 3dmark05 ook te laag voor 380/800?

[ Voor 4% gewijzigd door Tuk op 09-12-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
DaTiezl schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:36:
[...]
*kuch* duur! *kuch*
Nadeel is dat daar geen extra paar gaten op zitten voor bv de maze4 gpu koelblokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:34
die heb ik ook en geen enkel compatibliteitsprobleem hier. Had je die Live nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
het was meer voor de mensen die perse een Club 3D willen. :)
offtopic:
metallica!!! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:40:
[...]
65 graden stressed is niet te hoog, en heb je het nu nog over dezelfde kaart in een xp systeem of heb je ook een andere 6800 LE? Anders is het niet zo gek....
Ik heb het over dezelfde 6800LE.
Ik zou inderdaad eens een andere voeding kunnen proberen. Ik heb nu een Enermax 365W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:56:
[...]

Ik denk dat je het 'probleem' een beetje onderschat met deze kaart. Er zijn echt al veel gelockte kaarten verschenen, weliswaar niet zo veel in Nederland maar het RivaTuner forum staat er vol mee! Unwinder (maker RT) zegt dat hij nog wel probeert de lock op te heffen maar hij heeft tot nu toe weinig succes en zegt dat je er maar niet op moet rekenen dat het alsnog gaat lukken, zeker niet als hij zelf niet zo'n kaartje heeft. Het topic op het RT forum : http://forums.guru3d.com/...c6b43229f&threadid=112394

[...]

Het schijnt overigs veel erger te zijn bij BFG en GTO versies (die we hier in NL niet echt vaak tegen komen volgens mij..) dan bij XFX Aopen en Leadtek. MSI's zijn al wel een paar gelockte van gevonden.

offtopic:
Khad deze post eigenlijk in Deel11 willen posten maar toen ik zag dat Deel12 al bestond heb ik hem toch maar hier neer gezet..
Heb net een aopen gekocht deze is ook gelockt.
Heeft overigens f 25 geheugen. meer over bekent???
Misschien toch een nieuwere riva tuner???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk

Tuk

neeh die live 5.1 heeft er altijd al ingezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Kan je nu gewoon de BIOS flashen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:22

w0w

racoontje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:05:
Kan je nu gewoon de BIOS flashen of niet?
Waarom zou het niet kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand nog een goeie bios voor een aopen 6800le met f25 geheugen???
zodat ik die er in kan dumpen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024

Lijkt me vreemd dat het cpu gebonden is. Lijkt me eerder dat het te maken heeft met de spanning die gebruikt wordt. Ik heb er in ieder geval geen last van met de xfx. (met amd64 3400+ 8)7 Heb alleen verkeerde geheugen combo gekocht. :'( Loopt nu maar op pc2700
Hopelijk komt 15.3 snel uit. Al iets meer bekend over een datum?

Tevens voor degene die tests vroeg:
shadermark, goeie pixelshader benchmark util.
Verder denk ik dat 3dmark 2005 toch wel zo het uiterste vergt van je kaart op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door lordloeder op 09-12-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:11:
heeft er iemand nog een goeie bios voor een aopen 6800le met f25 geheugen???
zodat ik die er in kan dumpen. :9~
Waarom wil je precies een ander bios hebben? Je kunt met nvflash je eigen BIOS saven naar de floppy, en dan kun je met het programma van Sir Killalot je eigen BIOS aanpassen zodat er extra pipelines worden geopend.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*feliciteerd undwinder en hoopt dat die niuewe unlocks echt werken*Man ik word echt gek van het wachten op mijn kaartje.Als ie morge niet binnen is zit ik weer een weekend zonder mijn pc.Het doet me trouwens wel goed om te lezen dat unwinder een oplossing ( misschien we weten het pas als het echt helemaal werkt zonder bugs)heeft gevonden voor die locks.Mijn kaart zal 95% wel dat niuewe locking systeem hebben.Het unlocken ed blijft gewoon leuk om te doen.Dus ik was een beetje chagie daardoor.Vind het wel jmmr dat Nvidia zon slechte verliezer is.Hij heeft hun lock gewoon weer doorbroken, better lu(o)ck nexttime ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik haal nu 4700 3dmak2k5's op 425/900 met die nieuwe drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Mister_X schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:11:
ik haal nu 4700 3dmak2k5's op 425/900 met die nieuwe drivers!
Ik op 425/930 4424 :| Mijn P4 2,66 die niet wil overklokken (komt van een Dell :( ), is de bottleneck. Overignes Mister_X, nog steeds 1,4v/1,5v of hoger?

De optimale freq detecteren (coolbits) kwam bij mij net op 405/908!! Leadtek 6800LE dus met NV5, 1,2v, 70.90 drivers EN 16/6, dus wat sommigen denken dat je na het unlocken je OC niet meer kan testen is onzin.

Heb ook nog even gekeken welke kant mijn fan van de NV5 opdraait bij het opstarten; de goede :? en toch heb ik het gevoel dat ie niets meer eruit blaast aan de achterkant. Vlak voor fan is het in ieder geval een werveltje ja :). Kan iemand voor zijn rare NV5 een rokende sigaret houden? })

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
dinkelover schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:45:
[...]
Ik op 425/930 4424 :| Mijn P4 2,66 die niet wil overklokken (komt van een Dell :( ), is de bottleneck. Overignes Mister_X, nog steeds 1,4v/1,5v of hoger?
3D05 heeft geen bottleneck (iig...zo goed als bijna geen) behalve de kaart zelf. Dacht dat Mr_X hier nog met zn Sparkle BIOS aant spelen is, isniet? 1.2V
mr_a schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:44:
[...]
Het enige wat voor mij een beetje vreemd is, maar dat geld voor de hele GF6 range, het concept van een intelligente GPU, met interne stresstest en robust channel foutdetectie.
Ik was een "domme" chip gewend, namelijk mijn vorige kaart: de Radeon. Die klokte je gewoon net zo lang hoger tot je arties kreeg, dan ging je een stapje terug. Mem en core waren 1:1 synced, en als je die 1:1 verbrak via een tooltje, ging hij onbetrouwbaar werken (werd in latere R100 cores gefixd). Ook daar bij die Radeon trouwens soortgelijke timing issues: als core hoger geklokt dan mem -> redelijk stabiel, mem beetje hoger dan core -> instabiel -> mem flink stuk hoger dan core -> redelijk stabiel....
Hmm...ik heb tot nu toe in-sync gedraaid zonder problemen...maar alle 6800 kaarten draaien met hoger mem (ATi's deden idd vaak core hoger of in-sync), lijkt me niet dat mem hoger problemen zou moet geven.
Het timing probleem verhaal van de 2.2 ns revisies geloof ik ook wel, die kaarten liepen op de verkeerde memory timings. Toch is dat dus gewoon de schuld van de 6800 fabrikanten en niet van het ontwerp van de LE of het werken met een chip waarvan de helft van de pipes mogelijk defect is. ;)
Hmm maar lossere timings schijnen niet helemaal te helpen
Tuk schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:43:
[...]
36xx komt in de buurt, maar zelfs dat is te laag
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:01:
[...]
Heb net een aopen gekocht deze is ook gelockt.
Heeft overigens f 25 geheugen. meer over bekent?
Tsja..2.5ns, 800MHz ofzo, verder niet veel bijzonders. Congrats, je bent de eerste ;)

Gaat nog niet echt lukken met dat scriptje om timings vd BIOS te editen :'( , hij herkent de sequentie niet (dacht ik al), achja...alleen dat nog uitzoeken, voor de rest denk ik wel dat het zou kunnen werken.

[ Voor 10% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 09-12-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik heb net Counterstrike Source gespeeld met mijn XFX 6800 LE 16x1.6v....
Perfect!!!

In het begin, nog wat lijnen van muren e.d., maar ff de details aangepast: AA aangezet enz
Reso: 1280*960, details: high

Lekker snel, etc etc

En dat op een AMD Athlon 1400 :P

Kan niet wachten tot de rest van de upgrade binnen is _O_

Overigens heb ik nog wel steeds het probleem dat ie bij Aquamark, 3Dmark, NFSU2 etc etc naar verloop van tijd spontaan reboot. (Voeding probleem??? Chieftec 315WATT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

w0w schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:09:
[...]

Waarom zou het niet kunnen :?
Wat ik bedoelde was een goedkope kaart naar een dure flashen ipv dit met Rivatuner te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Rekkie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:54:
Ik heb net Counterstrike Source gespeeld met mijn XFX 6800 LE 16x1.6v....
Perfect!!!

In het begin, nog wat lijnen van muren e.d., maar ff de details aangepast: AA aangezet enz
Reso: 1280*960, details: high

Lekker snel, etc etc

En dat op een AMD Athlon 1400 :P

Kan niet wachten tot de rest van de upgrade binnen is _O_

Overigens heb ik nog wel steeds het probleem dat ie bij Aquamark, 3Dmark, NFSU2 etc etc naar verloop van tijd spontaan reboot. (Voeding probleem??? Chieftec 315WATT)
Zou kunnen jah als ik mijn videokaart & processor te ver overclockte kreeg ik ook reboots wanneer de pc belast werd, maar ik heb een stuk zwaarder systeem als jouw.. Denk dat je videokaart dan teveel aan de 12 volt lijn trekt ( molex aansluiting levert toch 12 volt? ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Rekkie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:54:
Neu, da's normaal voor een LE :/

But seriously.. als je een andere voeding kan proberen, des te beter. Ik zou er echter niet zomaar een kopen want de kans is vrij groot dat het dat niet is.

Sowieso moet je eerst eens proberen op stock 8x4 alles 100% stabiel te krijgen. En dan bedoel ik hard en lang 3DMark03, 05, Doom 3, HL2, Nalu, rthdribl en Coolbits over/underklokken testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Nou...die Gainward BIOS kan ik niet aanraden...

Het helpt geen ZAK. mem precies hetzelfde en dat zou met lossere timings moeten zijn...
Daarnaast wistie je ID (PCI nog wat nogwat nummertje enzo). Wat ten gevolge had dat mn originele BIOS niet eens meer als zn eigen werd geaccepteerd. EPROM volledig gewist (nvflash -e), daarna org BIOS erin geforceerd (pakte um nog niet) en toen mn modded BIOS. Toen pakte hij ut weer (pfew...). Moet er wel bijzeggen...RETEhandig zo'n unlockte BIOS :*), flash en klaaaar (al zeg ik het zelf). Norton Ghost ook handug :p.

Mr_a
Ik heb ff mn oude WinXP install teruggezet (met die andere BIOS zag Windhoos weer nieuwe kaart en ik had geen zin in mess-ups, ouwe install maggie verpesten), meteen nog int log gekeken: geen Stress Test Transition gezien. Dus of 400Mhz vindie net niet leuk meer OF tis omdattie nu de keus heeft tussen 375/400. Heb 400 nog niet standaard in BIOS gezet.
racoontje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:59:
[...]
Wat ik bedoelde was een goedkope kaart naar een dure flashen ipv dit met Rivatuner te doen.
Ik mag toch hopen dat je dat ondertussen hebt gevonden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik heb even een vraag voor de mensen hier met een 6800LE in combinatie met een NV5 Silencer.

Hoe ver draaien jullie de schoefjes aan?

Totdat ze niet meer verder kunnen? Ik heb ze niet zover aangedraaid omdat ik het idee had dat mijn kaart een heel klein beetje gaat doorbuigen als ik door draai. En ik heb geen zin dat m'n kaart straks *knap* zegt.
Volgens de handleinding moet je draaien totdat de rubbertjes een heel klein beetje indrukken. Maar als ik dat doe dan heb ik al het gevoel of de kaart gaat doorbuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb zover gedraaid als ik op een normale manier voor mekaar kon krijgen met mn vingers. Daarna nog slagje gedraaid met schroevendraaier ofzo.

Core-temp is 45 idle. En nooit hoger dan 60 stressed. (12,6 @ 325/800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
KarlMarX schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:46:
Ik heb even een vraag voor de mensen hier met een 6800LE in combinatie met een NV5 Silencer.

Hoe ver draaien jullie de schoefjes aan?

Totdat ze niet meer verder kunnen? Ik heb ze niet zover aangedraaid omdat ik het idee had dat mijn kaart een heel klein beetje gaat doorbuigen als ik door draai. En ik heb geen zin dat m'n kaart straks *knap* zegt.
Volgens de handleinding moet je draaien totdat de rubbertjes een heel klein beetje indrukken. Maar als ik dat doe dan heb ik al het gevoel of de kaart gaat doorbuigen.
Het moet wel een beetje strak, want anders maakt het allemaal geen contact. Een beetje buigen is niet zo erg, voel maar even: het PCB buigt best makkelijk. Hij mag best een beetje stevig.

Vraagje: gebruik je je vingers met een klein schroevendraaiertje, of gebruik je je hele vuist met een (te) grote schroevendraaier. In het eerste geval doe je het goed, dan maak je niets kapot.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Niet té stevig! want bij mij is het schroefje afgeknapt, ik kon hem nog net een beetje fatsoenlijk vastmaken nu.

PS. Waar o waar, vind ik die logs waar iedereen het over heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door unfor op 10-12-2004 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

unfor schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:06:
Niet té stevig! want bij mij is het schroefje afgeknapt, ik kon hem nog net een beetje fatsoenlijk vastmaken nu.

PS. Waar o waar, vind ik die logs waar iedereen het over heeft.
Control Panel, Administrive Tools, Event Viewer, System.

Eigenlijk moet je dan ook dit doen:

Quote:

"RmLogonRC"=hex:01,00,00,00
Bij:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\ en dan zoeken naar de NVidia map.

Als je dat hebt gedaan zie je direct als je opnieuw opstart in je Event Viewer (System): RM Logging Enabled

Als je NVidia kaart nu een probleem detecteert komt er direct een melding in je Event Viewer. Iedere freeze die ik heb zie ik ook staan in me Event Viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Start - Settings - Control Panel - Admin Tools - Event Viewer
Klik System. Menu: View, kies Filter. Kies bij Event Source: nv --> OK

Of heel makkelijk (als je Coolbits +, of 2 hebt installed) bij je driver props onder Debug Settings.

Overigens heb ik het es gevraagd aan de PC boer hier...hadden ze geen antwoord op, dus heb het net es aan XFX zelf gevraagd, kijken wat ze antwoorden...

*EDIT - crap te laat :(, maar gelukkig nog wat extra info ;)

[ Voor 9% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 10-12-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ok ik heb dus ook regelmatig diezelfde error, maar zolang de boel niet crashed ga ik mij er nog niet druk om maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verbal Kint schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:14:
Ik twijfel nu nogal om mijn Aopen 6800LE te gaan ruilen voor een Radeon 9800Pro of een nieuw mobo aan te schaffen. Ik krijg het niet voor elkaar om stabiel te draaien (surfen geeft al BSODs) en de enige mogelijkheid die ik nu nog heb is mijn mobo vervangen, of een andere VGA te gebruiken.

Een nieuw mobo kost 65,- euro (ASUS A7V880), of 69,- euro (ASUS A7N8X-X). Dat is dus bijna 40 euro duurder dan de Geforce ruilen voor een Radeon (229,-). Op zich wel over heen te komen, maar ik weet dan nog steeds niet zeker of het probleem verholpen is (misschien ligt het wel aan de aardstralen hier...) en zo niet, dan heb ik voor niks een ander mobo gehaald... |:(
Nou ik heb toch maar een ander mobo gehaald en de blauwe schermen zijn weg (willekeurige vastlopers met Firefox, Acrobat die niet meer werkt 8)7 ). Mijn computer loopt nog niet helemaal zoals het hoort, maar dat is ook niet zo verwonderlijk als je van mobo (& chipsetfabrikant) verandert zonder windows te reinstallen. 8) B) :X

Dat wordt dus mijn volgende projectje. :)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:21
even een tip.
Vi-Computer (alleen den bosch) heeft nu voortaan de LEADTEK 6800 LE voor DEZELFDE PRIJS als een XFX!

199 dus !.

Ik ga er eens gauw eentje halen(ze verwachten ze morgen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Kijk dat is een nuttige tip!

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Kan je nu gewoon de BIOS flashen of niet en dus de extra pipelines inschakelen, clock naar boven... etc met een 6800 LE en de BIOS van een GT/Ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Het is me Gelukt! Op een Aopen 6800 le Rev. 3

16x1,6vp! Overclocken ga ik pas doen als ik nieuwe voeding heb, morgen...

In Doom III en in 3dMark03 Geen artifacts... en ik draai op stock bios..

offtopic:
Mijn voeding nu is maar 223 watt, en is bedoelt voor een Celeron 266 mhz... :S, ik draai nu op een AMD Athlon 1 ghz, met 80 gb hd, en 768 mb Geh.. Ga morgen over op een winchester!

[ Voor 4% gewijzigd door DesertShooter op 10-12-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 14-09 23:57
DaTiezl schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:36:
[...]
*kuch* duur! *kuch*
_/-\o_ leipo's
Sandermvdb schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:56:
[...]
Ik heb het over dezelfde 6800LE.
Ik zou inderdaad eens een andere voeding kunnen proberen. Ik heb nu een Enermax 365W.
Er bestaat geen Enermax 365 Watt, Wel een Enermax 365, 350 watt :p
Biff schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:19:
[...]
Neu, da's normaal voor een LE :/

But seriously.. als je een andere voeding kan proberen, des te beter. Ik zou er echter niet zomaar een kopen want de kans is vrij groot dat het dat niet is.

Sowieso moet je eerst eens proberen op stock 8x4 alles 100% stabiel te krijgen. En dan bedoel ik hard en lang 3DMark03, 05, Doom 3, HL2, Nalu, rthdribl en Coolbits over/underklokken testen.
Ik krijg het idee dat jij een aantal slechte ervaringen hebt gehad met de 6800LE, want er positief sta je er niet tegenover.

Zoals in de startpost staat wordt minimaal een 350 watt voeding aangeraden, dit betekend dat een goede 300 watt voeding het eigenlijk ook wel makkelijk moet trekken, maar heel veel problemen worden veroorzaakt door net te weinig stroom.

Wat veel mensen ook niet echt doorhebben is dat de stockkoeler bedoeld is voor de orginele configuratie, niet voor de unlockte variant. Ik heb uiteindelijk een passieve koeling van zalman gekocht, die was niet voldoende in mijn kast, warschijnlijk door te weinig air-flow. lockups waren het gevolg. Daarna heb ik een gat in mijn kast gedremeld en een 80mm fan exact voor mijn passieve koeling geplaatst. Het resultaat is dat mijn pasieve koeling ijskoud is.

Mijn Aopen kaart is ook niet helemaal in orde, althans de extra pipelines niet. Je ziet geen artefaqts of andere rare gevallen, maar als je hem door rivatuner of Nvidia drivers wil overclocken vind ie dat niet cool. Doe je het handmatig zonder test, dan werkt alles als een zonnetje.

Ik heb helaas nog geen tijd gehad om met half-life te spelen. te druk, maar ik zal vanavond eens kijken of ik ook de verschillende problemen heb, en proberen de problemen die hier worden beschreven te reconstueren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:55:
Het is me Gelukt! Op een Aopen 6800 le Rev. 3

16x1,6vp! Overclocken ga ik pas doen als ik nieuwe voeding heb, morgen...

In Doom III en in 3dMark03 Geen artifacts... en ik draai op stock bios..

offtopic:
Mijn voeding nu is maar 223 watt, en is bedoelt voor een Celeron 266 mhz... :S, ik draai nu op een AMD Athlon 1 ghz, met 80 gb hd, en 768 mb Geh.. Ga morgen over op een winchester!
Was hij eerst gelocked of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmm...ik zou juist aanraden meteen ietsie te overclocken als je een pipe hebt opengezet, 5-10 MHz. Dan weet je al iets meer over de pipe...
racoontje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 07:46:
Kan je nu gewoon de BIOS flashen of niet en dus de extra pipelines inschakelen, clock naar boven... etc met een 6800 LE en de BIOS van een GT/Ultra?
Jij bent wel een harde he :(? heb je UBERHAUPT mijn en anderen hun posts gelezen? Of ooit van de search optie gehoord helemaal bovenaan de pagina? Het staat al in dit topic sinds einde Deeltje 9.

*EDIT: Delete

[ Voor 105% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 10-12-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyz all,

Na het overlijden van mijn xfx 6800le 16x1, 6vp :'( heb ik onder garantie een nieuwe asus v9999le gekregen.
Deze heb ik gelukkig nog redelijk ver kunnen krijgen. 12x1, 6vp >:)
Alleen na het overlijden van mijn xfx heb ik toch maar besloten om ook een nv5 aan te schaffen.
Er is nu alleen 1 probleem op de asus staat de molex recht op mijn pcb 8)7.
Hierdoor past de nv5 niet fijn op mijn 6800 ;(
Heeft der nog iemand een idee om de nv5 te plaatsen heeft iemand de asus icm de nv5?

grtz
martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:33:
Heyz all,

Na het overlijden van mijn xfx 6800le 16x1, 6vp :'( heb ik onder garantie een nieuwe asus v9999le gekregen.
Alleen na het overlijden van mijn xfx heb ik toch maar besloten om ook een nv5 aan te schaffen.
Heeft der nog iemand een idee om de nv5 te plaatsen heeft iemand de asus icm de nv5?

grtz
martin
Je zou met een soldeerbout de molex aan de andere kant van de kaart kunnen zetten, of platleggen.

Ik kreeg 10 min. geleden een vette hanger. Zat gewoon in Windows te surfen.... beeld wazig lijnen van rechtsboven naar linksonder niks meer leesbaar. Beetje hetzelfde wat je krijgt als je bij videokaarten het geheugen veel te hoog klokt.

mem was 840, heb hem nu op 830 gezet. Wel enorm vreemd want heb dit nog nooit in 2D gehad in de afgelopen weken.
Misschien iets te maken met die 70.90 beta drivers die ik nu draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:33:
Heyz all,

grtz
martin
ik meen molex connectoren gezien te hebben die onder een hoek van 90 graden haaks gebogen zijn.

ik zal ff een linkje zoeken, want solderen op je pcb is ivm garantie niet zo slim

edit:
zie hier een howto om zelf deze stekkers te maken: http://www.thewarfields.com/Borg90Molex.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de link.
ik ga vanmiddag meteen ff hobby'en
mocht der iemand nog een andere idee hebben hoor ik het graag.

grtz

martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik wil ff goede koeling aanschaffen voor mijn 6800LE (XFX)
Welke is dan aan te raden?

De Zalman of de NVsilencer?
Ik denk namelijk dat daar mijn probleem ligt mbt tot het spontaan rebooten!
Dat + dat er een nieuwe voeding gaat komen

En dan begin volgend jaar een AMD 64 (3200+ of 3500+) + 2x512MB PC3200 + nforce 3 of 4 AGP MOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:24:
Hmm...ik zou juist aanraden meteen ietsie te overclocken als je een pipe hebt opengezet, 5-10 MHz. Dan weet je al iets meer over de pipe...

[...]

Jij bent wel een harde he :(? heb je UBERHAUPT mijn en anderen hun posts gelezen? Of ooit van de search optie gehoord helemaal bovenaan de pagina? Het staat al in dit topic sinds einde Deeltje 9.

(@Sjah...tis toch wat he?)

Jij mag 1 maal raden waar het volgende vandaan komt!!! 1 hint...jouw TS quote zat in de buurt...
(unlock schijnt niet te werken voor het nieuwe lock, verder als een zonnetje)

[...]

|:( |:( You're welcome.... |:( |:(
Sorry, deze post was voor het andere topic bedoeld (6600 (GT))... Sorry als ik een paar jaar van je leven heb afgehaald :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik niet snap is dat veel mensen hier nog benchen met 3d mark 2003,

bang dat 3d mark 2005 een te lage score geeft? :+

anyway ik wil best benchen met 3dmark 2003 maar deze gaat kort na test1 plotseling terug naar mijn desktop 8)7

met vorige vga kaart ook al, dus kaartje is het niet, pc is inmiddels alweer opnieuw geinstalleerd en doet nog niks, ik snap er niks van

dus jah ik ben dan maar voor 2005 gegaan :9

@martin_boere

you're welcome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Viper_74 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:43:
Ik kreeg 10 min. geleden een vette hanger. Zat gewoon in Windows te surfen.... beeld wazig lijnen van rechtsboven naar linksonder niks meer leesbaar. Beetje hetzelfde wat je krijgt als je bij videokaarten het geheugen veel te hoog klokt.

mem was 840, heb hem nu op 830 gezet. Wel enorm vreemd want heb dit nog nooit in 2D gehad in de afgelopen weken.
Misschien iets te maken met die 70.90 beta drivers die ik nu draai.
ik heb een paar weken geleden (ik meen) exact hetzelfde gehad (zie deze screendump toen mn geheugen rond de 850mhz liep meen ik. na een reboot op dezelfde snelheid was t verdwenen en nooit meer gezien, was met de 66.81 drivers trouwens.
erg vaag dat t zomaar gebeurde..

k ben nu iig wel tevreden over de 70.90 drivers, die passen mn oc'ed core snelheid tenminste toe bij t opstarten, in tegenstelling tot alle voorgaande drivers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:35:
wat ik niet snap is dat veel mensen hier nog benchen met 3d mark 2003,
bang dat 3d mark 2005 een te lage score geeft? :+
anyway ik wil best benchen met 3dmark 2003 maar deze gaat kort na test1 plotseling terug naar mijn desktop 8)7
Das dus het voordeel van 2003 :o

2005 is echt een pure videokaart benchmark. Het maakt vrij weinig uit of je nou een XP of AMD 64 hebt, de score komt toch altijd bij elkaar in de buurt.

2003 is meer een system benchmark op 3D gebied. Hier worden CPU, memory en GPU gestest, das bij jou dus niet helemaal in orde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een 6800 LE te kopen!! Waar ik hem wil halen hebben ze de keuze uit de ASUS V9999 LE en de XFX 6800 LE .
Maakt het nog uit (behalve dat de ASUS iets duurder) welke ik hiervan neem??

Alvast bedankt!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bij Paradigit de 6800LE van Leadtek voor 199 krijgen, omdat ik mijne had gereserveerd voordat ze overgingen naar Leadtek. Als er grote kans is dat hij is gelocked, koop ik hem niet. Weet iemand of de nieuwe Leadteks van Paradigit, die maandag binnenkomen, gelocked zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat alle nieuwe ladingen LE kaarten gelocked zijn. Just my 50 cent(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das dus eigenlijk niet helemaal waar meer.Aangezien dit "probleem"verholpen zal zijn met de komende rivatuner (15.3).patience is de key ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:00:
Thanks voor de link.
ik ga vanmiddag meteen ff hobby'en
mocht der iemand nog een andere idee hebben hoor ik het graag.

grtz

martin
Check op GS-Systems en ga dan naar Connect X. Hier heb ik ook al mijn blauwe molex stekkers betseld. En zoals je halverwege de pagina ziet verkopen ze ook molex stekkers waar je je kabels in 90 graden kan monteren. Denk er wel aan dat je ook nog pinnetjes erbij moet bestellen, want de originele passen niet erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ben trouwens ontzetten benieuwd naar de prestaties van de nieuwe Zalman GPU koeler! Momenteel zit er nog een NV5 op, die waanzinnig koelt. Maar hij maakt een pokkeherrie, terwijl juist de rest van mijn systeem lekker stil is. Als iemand hier nog op zoek is naar een nieuwe koeler voor de 6800, bestel deze dan eens. Want als deze net zo goed koelt en WEL stil is, dan bestel ik er ook maar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:34
racoontje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:23:
[...]
Sorry, deze post was voor het andere topic bedoeld (6600 (GT))... Sorry als ik een paar jaar van je leven heb afgehaald :>
Donder dan op naar dat andere topic kleuter. Je zou minstens de guts kunnen opbrengen om te zeggen dat je fout zat. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:36:
Das dus eigenlijk niet helemaal waar meer.Aangezien dit "probleem"verholpen zal zijn met de komende rivatuner (15.3).patience is de key ;)
Maar dan zijn de kaarten nog wel oorspronkelijk gelocked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:49:
[...]
Maar dan zijn de kaarten nog wel oorspronkelijk gelocked ;)
Dat waren ze allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet op dezelfde manier zoals ze nu gelocked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah das een beetje miereneuke.Aangezien ze pas weer "gelocked"zijn als de niuewe riva tuner der geen vat meer op heft.Tot die tijd zijn de kaarten "gewoon" en is het aleen niuewe revisie als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Laatst online: 14-09 00:20

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:36:
Dat hopen wij allemaal (ik zeker met een LE van Aopen rev.3),
maar ik denk niet dat je dit nu al vrijuit kan gaan lopen schreeuwen.
Er is hier nog niemand die zijn nieuwe kaarten heeft kunnen "unlocken" met dit
systeem omdat het simpelweg nog in een test fase is.

Doch heb ik wel alle vertrouwen in onze vriend "Unwinder"

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Rekkie schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:18:

En dan begin volgend jaar een AMD 64 (3200+ of 3500+) + 2x512MB PC3200 + nforce 3 of 4 AGP MOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee eens.Maar ook ik heb vertrouwen in unwinder ;) .En hij heeft wel al zon gelockte kaart weten te unlocke.Dit moet ie dus aleen nog verwerken in de niuewe rivatuner.Of heb ik het nu helemaal verkeerd gelezen/begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:22:
mee eens.Maar ook ik heb vertrouwen in unwinder ;) .En hij heeft wel al zon gelockte kaart weten te unlocke.Dit moet ie dus aleen nog verwerken in de niuewe rivatuner.Of heb ik het nu helemaal verkeerd gelezen/begrepen
Als ik het goed heb begrepen dan is unwinder niet de gene die hem heeft geunlocked. Iemand anders kwam met de data en heeft dat door unwinder laten verifieren.
Dat werkt en ze zullen het verder uitzoeken en aanpassen voor Rivatuner 15.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net me XFX 6800 LE in me kastje hangen(:)) alleen aangezien ik een enorme noob ben weet ik niet zo zeer waar ik de beste drivers kan downloaden. Iemand die me hier aan kan helpen en/of tips kan geven over wat de beste driver voor me kaartje is? Alvast bedankt. Heb al gekeken of geforce.com en xfxforce.co.uk, sorry als ik reclame maak magoed. Ik hoor al te graag wanneer iemand me kan helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:41:
Heb net me XFX 6800 LE in me kastje hangen(:)) alleen aangezien ik een enorme noob ben weet ik niet zo zeer waar ik de beste drivers kan downloaden. Iemand die me hier aan kan helpen en/of tips kan geven over wat de beste driver voor me kaartje is? Alvast bedankt. Heb al gekeken of geforce.com en xfxforce.co.uk, sorry als ik reclame maak magoed. Ik hoor al te graag wanneer iemand me kan helpen.
Frontpage :?

meuktracker: nVidia ForceWare 70.90 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Rekkie hoe doet je systeempie het?

Benchmarks?
Gamez?
Stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:52:
Hey Rekkie hoe doet je systeempie het?

Benchmarks?
Gamez?
Stabiliteit?
Zoals reeds aangegeven, bechmarks doen het niet, dan reboot de pc spontaan

Gamez: Counterstrike Source draait goed, Doom III, draait, maar niet snel (komt door overige specs)

Stabiliteit: Tja, spontane reboots bij benchmarks en NFSU 1+2 noem ik niet echt stabiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voedingsproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh shit thanks rekkie was me helemaal voorbijgeglipt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk

Tuk

Tuk schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:43:
asus v9999le 16/6 draaide altijd geweldig met hl2 maar na instal drivers creative live 5.1 loopt hij voor geen meter meer. Stotterd veel enorme frame drops van 12 fps. Dit op de instellingen van 1280 bij 1024 alles op max behalf aa en dat andere. hele pc geformateerd maar hiep ook niet . Alles is uptodate.....

Maar gaat vooral om hl2 dat echt niet meer te spelen is ook niet op 800 bij 600 en alles op med.

heb een amd 2500+ @ stock
v9999le op 16/6 380/800
256 ddr pc2700 + 256 ddr PC3200
200 gig maxtor
mob asus A7V8X-X
creative live 5.1

Iemand enig idee wat ik fout doe. Want hl2 liep voorheen goed

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:02:
Ik sta op het punt een 6800 LE te kopen!! Waar ik hem wil halen hebben ze de keuze uit de ASUS V9999 LE en de XFX 6800 LE .
Maakt het nog uit (behalve dat de ASUS iets duurder) welke ik hiervan neem??

Alvast bedankt!!!!!
Naar mijn idee maakt het niet veel uit!
allemaal de zelfde core.
Behalve dat de xfx een bulk is (zonder software) en dat je 9 van de 10 keer je pc moet mee nemen voor install.
de Asus is retail (met software) en kan je los mee nemen.

grtz

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:18:

volgens alle reviews maakt het allemaal niet zo gek veel uit naar mijn idee is een actieve cooling het beste icm tweaking/oc
De zalman is officieel een passieve cooling tenzij je de extra fan mee besteld
De nv5 is het goedkoopste ik zelf heb hem gehaald bij alternate voor 19 eurie's
De zalman komt uit op ongeveer 50 eurie's incl extra fan (volgens mij check anders pricewatch ff)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

welke drivers gebruik je voor je soundblaster live? ik heb namelijk een vergelijkbare combo (6800le + sb lve 5.1) op een nforce mobo en hier heb k geen probs. ik gebruik de laatste officiele drivers van www.soundblaster.com

de andere mogelijkheid is dat t aan je mobo ligt (via chipset, right?);
heb je de laatste VIA 4in1 driver geinstalleerd? zo ja: probeer eens 'AGP fastwrites' in je bios uit te zetten, dat schijnt volgens mij nog wel eens te helpen bij VIA chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Laatst online: 14-09 00:20

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Nou jongens nog even wat nieuws m.b.t. RivaTuner 15.3

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by XXXXX
when will the official version of Rivatuner 15.3 be released?
In a week or so?

--------------------------------------------------------------------------------

No. Don't be so impatient, NVStrap 1.7 is not the only new feature and development is still in progress. Release is expected in the very end of December.

Dus nog eventjes wachten tot de kerst en dan krijg je misschien wel een leuk kadootje
in je pc.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Sjah schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:45:
[...]

Donder dan op naar dat andere topic kleuter. Je zou minstens de guts kunnen opbrengen om te zeggen dat je fout zat. :r
1. Killalot is het met me eens. Blijkbaar ben ik toch niet zo onrealistisch.
2. Deze post was wel DEGELIJK voor het andere topic, aangezien de TS daar onduidelijk at best is.
3. Wie ben jij om te zeggen waar ik al dan niet mag posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Sjah schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:45:
[...]

racoontje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:15:
[...]

2. Deze post was wel DEGELIJK voor het andere topic, aangezien de TS daar onduidelijk at best is.
Doe is O+ tegen elkaar

[ Voor 43% gewijzigd door ManiacScum op 10-12-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Je hebt eigenlijk wel degelijk gelijk, maar in zo'n geval waar het overduidelijk is dat het gewoon in het verkeerde topic staat voor kleuter zonder guts uitgescholden te worden vind ik eigenlijk net iets te ver gaan. Als hij nog reageert gaat het zo naar dion_b/pollewob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
racoontje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:23:
Je hebt eigenlijk wel degelijk gelijk, maar in zo'n geval waar het overduidelijk is dat het gewoon in het verkeerde topic staat voor kleuter zonder guts uitgescholden te worden vind ik eigenlijk net iets te ver gaan. Als hij nog reageert gaat het zo naar dion_b/pollewob.
Ja ja whatever.

Je avatar dat ik pas humor :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Niet te veel
offtopic:
gaan he ;-)

Anyway, kaart is besteld. XFX 6800LE. Prijsverschil met een 6600 is miniem (enkele euro's) en 6800LE is waarschijnlijk om te toveren naar GT/Ultra ;-)

[ Voor 64% gewijzigd door lvh op 10-12-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou net die 70.90 driver gedownload en getracht te installen. Alleen krijg ik eerst dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://xxl-anime.nl/img/naamloos.JPG

waarna ik dan maar op installatie beeindigen heb gedrukt en dan komt dit scherm tevoorschijn:

Afbeeldingslocatie: http://xxl-anime.nl/img/naamloos1.JPG

Iemand die me hiermee kan helpen? Had ik gewoon op installen moeten klikken of iets dergelijks? Bedankt alvast wie me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:46:
nou net die 70.90 driver gedownload en getracht te installen. Alleen krijg ik eerst dit scherm:

[afbeelding]

waarna ik dan maar op installatie beeindigen heb gedrukt en dan komt dit scherm tevoorschijn:

[afbeelding]

Iemand die me hiermee kan helpen? Had ik gewoon op installen moeten klikken of iets dergelijks? Bedankt alvast wie me kan helpen.
:X

Een tip: klik eens op de url in de boodschap, misschien wordt je dan wat meer duidelijk. 8)7

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@RicardoRuiz
Gewoooon doorgaan :+. Zoiets heet Windows betweterigheid :P. Tis ook niet voor niets een Beta :)
racoontje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:36:
6800LE is waarschijnlijk om te toveren naar GT/Ultra ;-)
En waarschijnlijk ook niet :+ of nog niet...of helemaal niet of...of...
racoontje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:15:
Huh? Wie? Wat? Waar? :+ kheb mn post geedit...die belachelijk lange quote beetje onnodig, als je dat bedoelt enzo.
Hehe...had je onze int begin moeten zien :P, info staat er alleen nog maar in de posts int topic...maarja, wie LEEEST dat nou :+
Sinterklaar :+. naja...genoeg clowntjes voor vandaag :P, ik ga verder met mn kaartje pruts0ren.

[ Voor 6% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 10-12-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
XeNoBiTe schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:39:
Ben trouwens ontzetten benieuwd naar de prestaties van de nieuwe Zalman GPU koeler! Momenteel zit er nog een NV5 op, die waanzinnig koelt. Maar hij maakt een pokkeherrie, terwijl juist de rest van mijn systeem lekker stil is. Als iemand hier nog op zoek is naar een nieuwe koeler voor de 6800, bestel deze dan eens. Want als deze net zo goed koelt en WEL stil is, dan bestel ik er ook maar één.
Is hij wel stil op de low mode 1400 rpm? aangezien ik hem vanavond wil gaan bestellen. Vind de standaard koeler nogal een flinke herrie maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
metal14 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:17:
[...]

Is hij wel stil op de low mode 1400 rpm? aangezien ik hem vanavond wil gaan bestellen. Vind de standaard koeler nogal een flinke herrie maken..
Als ik jou was zou ik even wachten met die NV5. Of zo'n nieuwe Zalmen halen, of wachten op een review. Sommige hier hebben totaal geen last van herrie met de MV5, maar er zijn ook een hoop mensen die er alleen maar problemen meer hebben. Je kan altijd nog over twee weken die NV5 halen, maar je kan 'm niet meer terugsturen als je er ontevreden over bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:37:
[...]

Was hij eerst gelocked of niet?
Nee, maar sommige Aopen Rev 3's wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
XeNoBiTe schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:19:
[...]

Als ik jou was zou ik even wachten met die NV5. Of zo'n nieuwe Zalmen halen, of wachten op een review. Sommige hier hebben totaal geen last van herrie met de MV5, maar er zijn ook een hoop mensen die er alleen maar problemen meer hebben. Je kan altijd nog over twee weken die NV5 halen, maar je kan 'm niet meer terugsturen als je er ontevreden over bent!
jah das waar , ik zat ook al te twijfelen tussen die nieuwe zalman en de nv5. Zijn er al veel ervaringen met die zalman dan? blijkbaar niet volgens het topic er over. Denk dat het dan maar wachten wordt... ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 10-12-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:53

BNX

XeNoBiTe schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:39:
Ik heb sinds 1 week zo'n NV5 erop zitten en als ik 2D aan het werken ben, is de kaart idle 45 graden en de koeler onhoorbaar. Pas in games past de RPM zich aan. Hij gaat harder draaien en de temperatuur komt niet boven de 58. In games vindt ik een klein beetje fan-geluid niet storend\hoorbaar :o

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Vandaag een XFX gehaald bij alternate, en deze was nog prima te unlocken naar 16 pipelines en 5 shaders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BNX schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:14:
[...]

Ik heb sinds 1 week zo'n NV5 erop zitten en als ik 2D aan het werken ben, is de kaart idle 45 graden en de koeler onhoorbaar. Pas in games past de RPM zich aan. Hij gaat harder draaien en de temperatuur komt niet boven de 58. In games vindt ik een klein beetje fan-geluid niet storend\hoorbaar :o
Ik heb zowel de NV5 als de Zalman in bezit. Volgens mijn ervaringen is de NV5 stiller en koelt hij beter dan de Zalman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:41:
[...]

Ik heb zowel de NV5 als de Zalman in bezit. Volgens mijn ervaringen is de NV5 stiller en koelt hij beter dan de Zalman.
welke zalman? de nieuwste of die met 2 koelplaten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Wanneer gaat een fan op de XFX sneller draaien? op bepaalde temperatuur of een bepaalde setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:38:
[...]

Nee, maar sommige Aopen Rev 3's wel...
Dat weet ik maar al te goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik heb nu net een NV5 gehaald, maar nu krijg ik de stock-koeler dr niet af!

Hoe the hell moet dat? (misschien ben ik wel te voorzichtig hoor, maar ja k zou het zonde vinden als ik iets kapot maak)

Ik kon het trouwens nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Rekkie schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:01:
Ik heb nu net een NV5 gehaald, maar nu krijg ik de stock-koeler dr niet af!

Hoe the hell moet dat? (misschien ben ik wel te voorzichtig hoor, maar ja k zou het zonde vinden als ik iets kapot maak)

Ik kon het trouwens nergens vinden
als je even vermeld welk merk kaart je hebt... (meestal die zwarte puntjes aan de onderkant in knijpen met een tangetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
unfor schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:05:
[...]

als je even vermeld welk merk kaart je hebt... (meestal die zwarte puntjes aan de onderkant in knijpen met een tangetje)
Tis al gelukt trouwens, alleen zijn de zwarte knopjes nu wel kapot 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door ManiacScum op 10-12-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Ik krijg het idee dat jij een aantal slechte ervaringen hebt gehad met de 6800LE, want er positief sta je er niet tegenover.
Ach, ik heb nog geluk. Mijn eigen LE is nog zeer bruikbaar. Ik ken echter mensen die minder fijne exemplaren hebben, en lees deze topics al sinds de allereerste, plus een hoop andere fora. En dan kun je toch wel een trend signaleren.

Het kan andere mensen wellicht niet interesseren als ze niet stabiel kunnen *under*clocken, of stress test transition berichten krijgen in hun event viewer, zolang het ding het op wat voor manier dan ook maar goed lijkt te doen. Er zijn genoeg mensen die tevreden zijn met pipes openen en/of overclocken via BIOS omdat ze met de boordmiddelen niet door de coolbits test komen, en die dat verder prima vinden zolang ze maar geen artifacts krijgen. Zelf wil ik liever uitzoeken wat er precies aan de hand is.
Zoals in de startpost staat wordt minimaal een 350 watt voeding aangeraden, dit betekend dat een goede 300 watt voeding het eigenlijk ook wel makkelijk moet trekken, maar heel veel problemen worden veroorzaakt door net te weinig stroom.
En heel veel problemen worden volgens mij ten onrechte aan de voeding geweten. Dat is het eerste antwoord op alle fora, en vervolgens gaan mensen 520 Watt Antecs en weet ik wat voor onzin kopen, en wat blijkt dan meestal? De problemen blijven.

Ik heb zelf trouwens ook een GT draaien op een 240 Watt voeding in een barebone. Die overclocked tot Ultra Extreme speeds en blijft de definitie van stabiliteit en voorspelbaarheid.
Wat veel mensen ook niet echt doorhebben is dat de stockkoeler bedoeld is voor de orginele configuratie, niet voor de unlockte variant.
Sparkle levert ook 6800NUs met precies dezelfde HSF, dus 12x5 @ 325/700 @ 1,2 volt (mijn eigen LE-instellingen als ik niet aan het testen ben) moet er toch inzitten. Verder lijkt unlocken niet per definitie tot hogere temperaturen te leiden. Overclocken en voltmodden wel.
Mijn Aopen kaart is ook niet helemaal in orde, althans de extra pipelines niet. Je ziet geen artefaqts of andere rare gevallen, maar als je hem door rivatuner of Nvidia drivers wil overclocken vind ie dat niet cool. Doe je het handmatig zonder test, dan werkt alles als een zonnetje.
Doet hij het op stock wel echt 100% goed? Het probleem is dat de meeste mensen met een LE meteen gaan unlocken en overclocken, of nog erger aan de koeler gaan zitten morrelen, en dat vertekent de uitkomsten. Ik interesseer me eigenlijk alleen maar voor stock performance, wat zo'n ding verder nog kan is mooi meegenomen.
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om met half-life te spelen. te druk, maar ik zal vanavond eens kijken of ik ook de verschillende problemen heb, en proberen de problemen die hier worden beschreven te reconstueren
Vooral ook even de RmLogonRC key instellen dan. Er zijn genoeg mensen die stress test transitions krijgen op stock speed. Zelf kan ik dat alleen forceren door hard te overclocken.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.