Ik krijg het idee dat jij een aantal slechte ervaringen hebt gehad met de 6800LE, want er positief sta je er niet tegenover.
Ach, ik heb nog geluk. Mijn eigen LE is nog zeer bruikbaar. Ik ken echter mensen die minder fijne exemplaren hebben, en lees deze topics al sinds de allereerste, plus een hoop andere fora. En dan kun je toch wel een trend signaleren.
Het kan andere mensen wellicht niet interesseren als ze niet stabiel kunnen *under*clocken, of stress test transition berichten krijgen in hun event viewer, zolang het ding het op wat voor manier dan ook maar goed lijkt te doen. Er zijn genoeg mensen die tevreden zijn met pipes openen en/of overclocken via BIOS omdat ze met de boordmiddelen niet door de coolbits test komen, en die dat verder prima vinden zolang ze maar geen artifacts krijgen. Zelf wil ik liever uitzoeken wat er precies aan de hand is.
Zoals in de startpost staat wordt minimaal een 350 watt voeding aangeraden, dit betekend dat een goede 300 watt voeding het eigenlijk ook wel makkelijk moet trekken, maar heel veel problemen worden veroorzaakt door net te weinig stroom.
En heel veel problemen worden volgens mij ten onrechte aan de voeding geweten. Dat is het eerste antwoord op alle fora, en vervolgens gaan mensen 520 Watt Antecs en weet ik wat voor onzin kopen, en wat blijkt dan meestal? De problemen blijven.
Ik heb zelf trouwens ook een GT draaien op een 240 Watt voeding in een barebone. Die overclocked tot Ultra Extreme speeds en blijft de definitie van stabiliteit en voorspelbaarheid.
Wat veel mensen ook niet echt doorhebben is dat de stockkoeler bedoeld is voor de orginele configuratie, niet voor de unlockte variant.
Sparkle levert ook 6800NUs met precies dezelfde HSF, dus 12x5 @ 325/700 @ 1,2 volt (mijn eigen LE-instellingen als ik niet aan het testen ben) moet er toch inzitten. Verder lijkt unlocken niet per definitie tot hogere temperaturen te leiden. Overclocken en voltmodden wel.
Mijn Aopen kaart is ook niet helemaal in orde, althans de extra pipelines niet. Je ziet geen artefaqts of andere rare gevallen, maar als je hem door rivatuner of Nvidia drivers wil overclocken vind ie dat niet cool. Doe je het handmatig zonder test, dan werkt alles als een zonnetje.
Doet hij het op stock wel echt 100% goed? Het probleem is dat de meeste mensen met een LE meteen gaan unlocken en overclocken, of nog erger aan de koeler gaan zitten morrelen, en dat vertekent de uitkomsten. Ik interesseer me eigenlijk alleen maar voor stock performance, wat zo'n ding verder nog kan is mooi meegenomen.
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om met half-life te spelen. te druk, maar ik zal vanavond eens kijken of ik ook de verschillende problemen heb, en proberen de problemen die hier worden beschreven te reconstueren
Vooral ook even de RmLogonRC key instellen dan. Er zijn genoeg mensen die stress test transitions krijgen op stock speed. Zelf kan ik dat alleen forceren door hard te overclocken.
Yeah well. The Dude abides.