Het 6800LE Topic Deel 12

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.482 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
cardinal808 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:45:
[...]

Dit soort grappen zijn hier dus niet gewenst.Jje hebt geen enkel recht op garantie, want alles werkt naar behoren.
Nou nou... het is geen grap hoor... Als die kaart een beetje begint te werken dan begint mijn hele bureau te trillen. Lijkt wel alsof die resoneert in de kast :(

En daarnaast heb ik het niet over garantie, maar over het mogen terugbrengen van gekochte artikelen binnen 8 dagen op vertoon van kassabon, dus......

[ Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 08-12-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Mister_X schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:19:
[...]

Thx!

Jammer dat iedereen over me posts heen leest, aangezien iedereen hier wel een beetje prestatie geil is :)

Ik zal vanavond nog wat rondjes 3dmark2k5 enzo draaien... Maar het lijkt erop alsof er behoorlijk wat verbeterd (geoptimaliseerd??) is..
Misschien wel je ook even Doom3 testen, of een andere OpenGL game? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mr_a op 08-12-2004 14:55 ]

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
-Leon- schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:37:
[...]
Nou nou... het is geen grap hoor... Als die kaart een beetje begint te werken dan begint mijn hele bureau te trillen. Lijkt wel alsof die resoneert in de kast :(

En daarnaast heb ik het niet over garantie, maar over het mogen terugbrengen van gekochte artikelen binnen 8 dagen op vertoon van kassabon, dus......
Jammer dat je dan in je post zegt:

Ik kan hem niet unlocken, dus ik breng hem terug en zeg dat ie teveel lawaai maakt, (en dan maar eens omruilen)

Dus dat ie lawaai maakt interreseert je geen ruk

[ Voor 7% gewijzigd door Cardinal op 08-12-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
zoiezo, het zal denk eerder aan je kast liggen dan aan je kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
cardinal808 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:58:
[...]

Jammer dat je dan in je post zegt:

Ik kan hem niet unlocken, dus ik breng hem terug en zeg dat ie teveel lawaai maakt, (en dan maar eens omruilen)

Dus dat ie lawaai maakt interreseert je geen ruk
Dan heb ik me niet goed uitgedrukt, maar goed...

@Mister_X

Kast is voldoende gedempt (Praetorian) en met mijn vorige videokaart (Radeon 9700 PRO) had ik nergens last van......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik had meer pics beloofd, voor de liefhebber:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46761/thumb.jpg
De kaart in volle glorie

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46776/thumb.jpg
De naakte NV40 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46773/thumb.jpg
achterkant van de 6800LE (links) en de 6800GT (rechts)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46766/thumb.jpg
Onderaan de 6800LE, bovenaan z'n grote gelukte broer: de 6800GT

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46767/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46760/thumb.jpg
Koeling van de kaart, massief koper, weegt behoorlijk zwaar (trekt kaart zowat krom...had liever reference design gezien maargoed...)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46763/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46708/thumb.jpg
Het geheel, met koeler er nog op (is overigens behoorlijk lastig eraf te krijgen, met al die koel en plakmeuk eronder)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46713/thumb.jpg
Binnen anderhalf uur na binnenkomst van het pakket had ik (met reputatie als sloper...) het wederom voor elkaar gekregen. Een van de fanblades mist zoals je ziet, die is afgebroken. Dit komt omdat het koelertje echt heel fragiel en slap is, en ik hem daar vastpakte terwijl ik aan de andere kant koelpasta aan het verwijderen was. De fan doet het overigens nog perfect en de temps zijn redelijk, er komt toch nog een NV5 silencer op of de XFX stock koeling van mijn GT zogauw daar waterkoeling op gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46710/thumb.jpg
Top view, sorry voor de wazige foto.

Dat waren ze, andere foto's staan in m'n vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk ook een aopen 6800le kopen bij de mycom in nijmegen (waar ik dus woon), maar heb ik dan veel kans om een gelockte 6800le te kopen, maw zijn er al veel gelockte 6800le's opgedoken?
En wat raden julie me aan, gewoon vragen of ze weten wanneer de kaart bij ze bezorgd is ofzo, of moet ik naar de revisie vragen? :?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 11:09
ben vanmiddag nog ff een tijdje bezig geweest,
ik kon gewoon niet accepteren dat dezelfde revisie niet te unlocken was,
dus
nvstrap gedeinstalleeerd
drivers verwijderd,
drivers opnieuw erop
nvstrap opnieuw.

1e vertex opengezet,zwart beeld
2e vertex open, 1e dicht>succes
2 vertex pipes open, geen succes

12 pixel pipes open> succes
16 pixel pipes open> succes
16 pixel pipes/5 vertex pipes open>succes

draai nu dus mooi op 16*1, 5vp
1 vertex pipe is ook echt dood, het is me gelukt met 6 VP op te starten, en in battle of proxycon ging het goed fout.= geen beeld meer door de artie's te onderscheiden.

waarom het eerst niet lukte te unlocken,, geen idee, misschien vond ie het niet zo cool dat er een andere kaart in werd gezet, en ik verder niks heb gedaan, (hoewel het dezelfde kaart was)
* Calrissian is happy :+

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om welke LE gaat het bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
ik heb een nieuwe leadtek kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13

RvV

Als ik ga overclocken, loopt dat ding continu te zeuren dat ik eerst die settings moet testen. Nu draai ik op 8x1.6 1,2V 400/780Mhz maar krijg soms artifacts, nu wil ik het geheugen iets langzamer zetten maar dat gaat niet. Ik kan helemaal niets veranderen omdat dat stomme ding elke keer een test moet uitvoeren, die mislukt. Is er geen mogelijkheid om de test uit te schakelen?
Als ik de optimale frequentie laat detecteren krijg ik 320/739.

[ Voor 8% gewijzigd door RvV op 08-12-2004 18:39 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bestand staat bij mij in de map van rivatuner -->

Aopen.6800LE.locked.128.300.700.rev3

Misschien heeft dat er iets mee te maken dat je niks open krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
RvV schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:37:
Als ik ga overclocken, loopt dat ding continu te zeuren dat ik eerst die settings moet testen. Nu draai ik op 8x1.6 1,2V 400/780Mhz maar krijg soms artifacts, nu wil ik het geheugen iets langzamer zetten maar dat gaat niet. Ik kan helemaal niets veranderen omdat dat stomme ding elke keer een test moet uitvoeren, die mislukt. Is er geen mogelijkheid om de test uit te schakelen?
Kijk eens in de topicstart zou ik zeggen. ;)
Om precies te zijn, het onderste stuk, genaamd FAQ. :P

[ Voor 6% gewijzigd door mr_a op 08-12-2004 19:54 ]

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Piepende xfx le ook hier: vooral met "zware" 3d dingen. Ben er al achter gekomen in hl2 bijv. als ik dan naar de vloer of zo kijk dat het dan weg is. Het is vooral bij de weergave van bepaalde dingen.
Misschien dat het piepen op te lossen is door de mobo te aarden aan een voetje (zo'n schroef) ? :?
Het klinkt als een "soort data die getransporteerd" wordt. Wel vreemd er best wel irritant. Ik moet zeggen zonder het openzetten van pipelines mbv rivatuner vind ik de scores in 3dmark05 zeer tegen vallen. Maar goed wat verwacht je dan ook van een kaart van 199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 06:59
Het zal velen al opgevallen zijn , maar nog maar een keer: die core is GROOT :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
70.90 drivers zijn zekers een verbetering! Voor mijn gevoel is het beeld wel waziger maargoed. Icm de NV5 die ik toch maar op mijn leadtek heb geplakt >:) haal ik nu op 425/950 in 3d05: 4424 punten. In 3d03 trekt ie dat niet, op seconde 33 eerste test (wanneer het zo gaat trillen) krijg ik dan een freeze :O. 420/950 trekt ie wel: 11534. Dit zijn toch echt mijn maxen op 1,2v en hoger gaat ie niet :+ . Best netjes voor een P4 2,66! Zeker de 3d05 score :D .

Ik blijf die kale achterkant nu toch "eng" vinden. Het is mogelijk om het koelblok van de leadtek erachterop te doen icm de NV5 voorop, maar dan kan er geen veertje/rubbertje meer tussen, waardoor je geheel op gevoel moet aandraaien. Heb overgens het gevoel dat dat achterkoelblok alleen maar de warmte vasthoudt, maarja; het blijft een hitteopvanger. Core kast open 45 graden, kast dicht 50 graden. Heb kleine Dell kast met slechts een casefan out. lucht kan er aan de vooraknt in, maar HD zit behoorlijk in de weg helaas. Casefans erbij kan niet, geen plaats. Heb denk ik nieuw kast nodig.

Overigens test ik de OC-waarden eerst 20 keer in RT waarvan er max 4 negatief mogen zijn. Is gevoelskwestie.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
De achterkant van de kaart wordt toch normaal redelijk gekoeld? Er zit niets boven wat de airflow in de weg zit, en met een beetje mzl zit hij in de turbulentie van de CPU fan.

Over de 70.90 drivers:
Ik heb vandaag geen enkel keer meer de melding "Silent Running: Stress test transition: L2 -> L1" gehad... wazig. Zou NVIDIA iets gefixd hebben?

Ik draai nu op 330 / 820 12x1,6 op 1.1 volt, allemaal in het BIOS geflashed (Sparkle NU BIOS).

Gisteravond nog was dat recept voor een Silent Running melding iedere keer als ik een willekeurige 3D app startte.
Vandaag heb ik eerst Omega drivers vervangen door 66.93 en die meteen ingeruild met 70.90, allerlei benchmarks gespeeld, twee uur zitten doomen, al die tijd geen melding... wazig, ik kijk het even aan.

------
Ik heb trouwens mijn kast temperatuur van 30 graden naar 20 graden gereduceerd 8)
Stoffilter verwijderd. -> liever stoffig dan te heet. De kaart blijft gewoon koud, met die NV5 erop!. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk(e) revisie/merk is het goedkoopst en het makkelijkst te software modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:44:
Welk(e) revisie/merk is het goedkoopst en het makkelijkst te software modden?
ik kan je de XFX wel aanraden, die verkopen ze bij paradigit voor 199 euro

heb em zelf ook en hij loopt als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een en ander geprobeerd met mijn xfx le kaart.

Default 6700 in 3dmark03.

De extra vertexshaders werken zonder problemen, maar de pipelines helaas niet.
Eén extra pipeline werkt met zeer veel artifacts op standaard kloksnelheid, de ander werkt op standaardsnelheden met nauwlijks merkbare artifacts (8600 punten 3dmark03). Maar zo snel ik core snelheid verhoog gaat het mis (komt ook niet door de Rivatuner test, maar deze is natuurlijk wel uit te schakelen :) ).

Kan ik bovenstaande artifacts voorkomen door de core voltage iets te verhogen?

Met de standaard pipelines kan de kaart met standaardkoeler zonder problemen 375/800 aan. (+- 8700 punten in 3dmark03 :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:04:
...

.
Je kunt het proberen, het kan werken. Het kan ook het tegenovergestelde effect geven, dus dan schiet je er niet veel mee op. Overigens komt het vaker voor dat een kaart minder te overklokken is als er een pipeline extra geactiveerd wordt. Er is dan toch iets niet helemaal 100% in die pipeline, zonder dat je er wat van ziet.

[ Voor 28% gewijzigd door mr_a op 08-12-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:53

BNX

mr_a schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:29:
Over de 70.90 drivers:
Ik heb vandaag geen enkel keer meer de melding "Silent Running: Stress test transition: L2 -> L1" gehad... wazig. Zou NVIDIA iets gefixd hebben?

Ik draai nu op 330 / 820 12x1,6 op 1.1 volt, allemaal in het BIOS geflashed (Sparkle NU BIOS).

Gisteravond nog was dat recept voor een Silent Running melding iedere keer als ik een willekeurige 3D app startte.
Vandaag heb ik eerst Omega drivers vervangen door 66.93 en die meteen ingeruild met 70.90, allerlei benchmarks gespeeld, twee uur zitten doomen, al die tijd geen melding... wazig, ik kijk het even aan.
Nee, de 'silent running' melding is niet weg met de nieuwe 70.90 drivers. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij maakt het alleen een 'melding' van iets wat ie constateerd, hij voert GEEN aktie uit zoals het verlagen van de core\mem speed of dichtgooien van pipes\shaders. (correct me if I'm wrong). Wel ziet het niet gezond uit in je logboek :'(

De 70.90 drivers zorgen bij mij ervoor dat ik eindelijk de 4000 grens overschreed bij 3Dmark2005. Ik had met de 67.03 driver precies 3932 punten.

Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/3dmark2005.gif

SPECS
AMD XP 2100+ @ 2250 MHz (cooled @ Zalman 6000CU)
XFX 6800LE 16x1.5 - 400core 850mem (cooled @ NV5 silencer)
1024MB PC3200 geheugen
350W A-open voeding

my 2 cents :7

[ Voor 4% gewijzigd door BNX op 08-12-2004 22:25 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

@ 70.90 drivers: ik heb ze nog niet getest in games, maar ze lijken me iig WEL in staat te stellen de overclock settings in RivaTuner direct toe te passen bij opstarten van windows (340/800), iets wat me met voorgaande drivers niet gelukt is :P

andere drivers clockten mn RAM wel op de goede (ingestelde) snelheid, maar mn core bleef gewoon op 300 lopen, waarschijnlijk ten gevolge van de meldingen in de log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 10:13

RvV

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:04:
Heb een en ander geprobeerd met mijn xfx le kaart.

Default 6700 in 3dmark03.

De extra vertexshaders werken zonder problemen, maar de pipelines helaas niet.
Eén extra pipeline werkt met zeer veel artifacts op standaard kloksnelheid, de ander werkt op standaardsnelheden met nauwlijks merkbare artifacts (8600 punten 3dmark03). Maar zo snel ik core snelheid verhoog gaat het mis (komt ook niet door de Rivatuner test, maar deze is natuurlijk wel uit te schakelen :) ).

Met de standaard pipelines kan de kaart met standaardkoeler zonder problemen 375/800 aan. (+- 8700 punten in 3dmark03 :)).
Op 1,1V had ik bij de extra pipes nogal problemen, overal spikkels en strepen. Op 1,2V gaan ze helemaal niet meer open.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar eens proberen wat het bij mij opleverd, kan iemand een link geven naaar een prog. om de voltage van de core aan te passen?

Op 300 en 1,2 V zal de core wel niet te warm worden maar vraag me toch af wat er gaat gebeuren als ik de snelheid ga opvoeren naar de 400 met standaard koeler. Ga toch maar eens overwegen om een andere koeler te kopen die tevens stiller moet zijn. Maar op de NV Silencer zit behoorlijke lange levertijd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:59:
Toch maar eens proberen wat het bij mij opleverd, kan iemand een link geven naaar een prog. om de voltage van de core aan te passen?
Ik heb een visioen.... ik zie dat... dat jij de startpost eens goed gaat bekijken!!!! HALLELUJA! :+
En gij zult vinden... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Ik heb met een klein beetje simpel overklokken nou een score van 7200 gehaald in 3d Mark 2003. Maar wat ik niet begrijp is dat de core snelheid bij een hele hoop programma's gewoon op 300 blijft staan bij het 'uitlezen' uit de kaart, is er een programmatje wat ik misschien over het hoofd heb gezien, dat de snelheid uit je kaart uitleest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Aangezien mijn 3Dmark2003 en 2005 respectievelijk 10378 en 4169 zijn
(dus scores die bij vergelijkende kaarten ook zoiets zijn)
snap ik niet waarom ik maar bij de timedemo demo1 van Doom 3 maar
een matige score haal van 44,5 frames haal. Wel valt me op dat
in die minuut durende demo, het beeld op enkele momenten volledig dropt kwa
framerate; dus de demo verloopt op bepaalde stukken zéér hakkeld; tot zelfs
ff stilstaan, welke volgens mijn in die bepaalde stukken niet bevorderd zullen zijn voor de eindscore.
Herinstallatie WinXP = geen succes
Via 4in1 4.55 drivers = geinstalleerd
ForceWare = 69.x 67.x en nu 70.90

zelfs bij 640x480 @ low detail loopt ie niet 100% vloeiend.
Tips van het Doom 3 topic zoals defragmenteren harddisk
en PK4 bestanden volledig uitpakken hebben geen resultaat
gehad.

Wat haalt iemand anders met een vergelijkbare AMD XP >3000+ CPU
i.c.m. 6800LE met bijna alles unlocked ?

[ Voor 9% gewijzigd door BNX op 09-12-2004 01:06 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Peril

Nibitor v1.8

Link staat ook in de OP zoals Vandread al zei

@BNX

Kan meerdere oorzaken hebben.

Hoeveel systeem geheugen heb je ?

AGP aperture size hoger zetten in je bios. Fastwrite en side addressing aanzetten.
moederbord drivers (agp) installeren
zet je clocks eens op stock en eventueel je pipes dicht en kijk dan of het nog gebeurd.
Is het alleen bij doom3 of ook nog bij andere spellen ?

3dmark gebruikt lang niet zoveel 3d geheugen en textures en hardware afhankelijke functies in tegenstelling tot de nieuwe games zoals HL2 en doom3.

Het is hier al vaak voorgekomen dat iemand 3 uur lang 3dmark05 draaide zonder probs en dan toch bij hl2 na een half uur arties in het water zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik haal op 1024/high/4xAA 55fps, vond ik ook niet bijster veel, en ik haal 9800 in 3dM'03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
[quote]BNX schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:04:
zelfs bij 640x480 @ low detail loopt ie niet 100% vloeiend.
Tips van het Doom 3 topic zoals defragmenteren harddisk
en PK4 bestanden volledig uitpakken hebben geen resultaat
gehad.
quote]

Raar, lijkt dan of het weinig met je videokaart zelf te maken heeft maar met je systeem.
Toch te weinig geheugen ? iets wat draait op de achtergrond. Harddisk ook bezig op het moment dat ie 'hangt' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Viper_74 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:12:

@BNX

Kan meerdere oorzaken hebben.

Hoeveel systeem geheugen heb je ?

AGP aperture size hoger zetten in je bios. Fastwrite en side addressing aanzetten.
moederbord drivers (agp) installeren
zet je clocks eens op stock en eventueel je pipes dicht en kijk dan of het nog gebeurd.
Is het alleen bij doom3 of ook nog bij andere spellen ?

3dmark gebruikt lang niet zoveel 3d geheugen en textures en hardware afhankelijke functies in tegenstelling tot de nieuwe games zoals HL2 en doom3.

Het is hier al vaak voorgekomen dat iemand 3 uur lang 3dmark05 draaide zonder probs en dan toch bij hl2 na een half uur arties in het water zag.
Ik merk dat na 3x achterelkaar de demo draaien,
ik géén framedrops meer heb ;-)

1e run = 48fps (met schokken)
2e run = 54fps
3e run = 58fps

lijkt alsof ie iets doet cachen...

ik heb teminste weer een aanknopingspunt ;)
P.S. aperture size = 256 al

--UPDATE--
bij 1024x768 haal ik bij high quality 58,3 frames
bij 1600x1200 haal ik bij high quality 57,5 frames

duidelijk een geval van 'te trage' of niet geoptimaliseerde
Doom3 processor (=bottleneck) Doom 3 is dus meer
P4 @ 800FSB en AMD64 minded :(

Bij deze rust mijn Doom 3 probleempje :+

[ Voor 13% gewijzigd door BNX op 09-12-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Viper_74 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:16:
Harddisk ook bezig op het moment dat ie 'hangt' ?
Yip...warm...
BNX schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:16:
lijkt alsof ie iets doet cachen...
Bingo! :+ ... doe maar es timedemo demo1 usechache
of timedemo demo1 1
waar de 1 staat voor usecache = True, schijnt ook te werken

Doom 3 @High 1280x1024, LE@ 400/800, 12/6 @ 1.2V. Zie sig voor sys specs
code:
1
2
3
4
5
6
7
        0xAA    2QxAA
300/700     59
325/700     61
350/700     62
350/800     63
375/800     64  56
400/800     65  57
Kingskawn schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:21:
Ik twijfel nog tussen een 6600GT en een 6800LE te nemen...wat denken jullie?
http://www.firingsquad.com/hardware/half-life2_vst/page4.asp
http://www.neoseeker.com/...eviews/nv6600gtagp/4.html
Op bovengenoemde kaart en systeem, Videooption @ max in HL, 8xAF gaf 102 fps :9
RvV schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:37:
8x1.6 1,2V 400/780Mhz maar krijg soms artifacts
nu wil ik het geheugen iets langzamer zetten maar dat gaat niet. Ik kan helemaal niets veranderen omdat dat stomme ding elke keer een test moet uitvoeren, die mislukt. Is er geen mogelijkheid om de test uit te schakelen?
Zouk niet uitzetten...Je mem als es iets meer dan 'iets' teruggezet?...730..740 ofzo? lijkt me dat de test daarover struikelt. En zoals altijd...eeerst je core max...daarna mem (mag ook andersom (iig afzonderlijk van elkaar), maar dit werkt beter naar mijn idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Mmm, mijn NV5 fan draait nu de andere kant op, of in ieder geval, de luchtstroming is omgedraaid. Wist niet dat ie dat kon doen :? De fan blaast nu enorm hard, terwijl ie, zoals hoort, normaal zuigt. Temp's zijn hetzelfde of zelfs lager. Totale rust core 43 tegen 45 andere kant op. Meer mensen dit opgevallen, of is dit gewoon een feature van de kaart of drivers (weetikveel :Z ). Draai nu de 70.90. Zal de pc zo eens herstarten.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, kheb m'n 6800 LE binnen en m'n 9800 Pro @ XT verkocht. Ik ben mteen bezig gegaan om pipelines en Shaders open te gooien, en ik kwam uit op 12 Pipelines en 6 VS. Als ik meer pipelines open zet dan krijg ik vage vlekken in beeld, en dan wil windows niet opstarten.

Alleen nu was mijn vraag, is het misschien mogelijk om de pipelines per 2 of gewoon per 1 open te zetten ipv per 4 ? Want misschien kan ik er dan nog meer prestatiewinst uit halen.

Ik haal nu 8533 3dmarks ( 03 :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Laatst online: 11:31
helaas, alleen per "quad", 4 dus..toch een nette unlock dacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 08:05:
Ok, kheb m'n 6800 LE binnen en m'n 9800 Pro @ XT verkocht. Ik ben mteen bezig gegaan om pipelines en Shaders open te gooien, en ik kwam uit op 12 Pipelines en 6 VS. Als ik meer pipelines open zet dan krijg ik vage vlekken in beeld, en dan wil windows niet opstarten.

Alleen nu was mijn vraag, is het misschien mogelijk om de pipelines per 2 of gewoon per 1 open te zetten ipv per 4 ? Want misschien kan ik er dan nog meer prestatiewinst uit halen.

Ik haal nu 8533 3dmarks ( 03 :P ).
Waar heb je em besteld?

[ Voor 61% gewijzigd door DaTiezl op 09-12-2004 09:50 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
dinkelover schreef op donderdag 09 december 2004 @ 02:42:
Mmm, mijn NV5 fan draait nu de andere kant op, of in ieder geval, de luchtstroming is omgedraaid. Wist niet dat ie dat kon doen :?
Hmmm...dit is idd door meerdere personen gemeld dat dit kan gebeuren. Heel vaag. BIj sommige deed hij dit al standaard, maar dat was montagefout. Temperaturen bleven over het algemeen wel hetzelfde. Je moet btw wel aan de achterkant voelen, bij de fan voelen geeft je geen goed idee van richting aangezien de fan er een 'tornadootje' van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATI 9800XT ? <=> ? Geforce 6800LE (excl. incl. open pipelines) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Gisteravond geprobeerd te unlocken (XFX 6800 LE)
Ik heb alle pipelines open gekregen, draai nu dus 16x1,6vp.

Heb niet kunnen testen met 3d mark ed want dan reboot me pc na een tijdje uit zichzelf. (ook bij NFSU 2 en NFSU en aquamark)
Dit heeft op zich niets te maken met het open zetten van de pipelines, want hij deed dit van te voren ook al.
Ik ben gewoon toe aan een upgrade van de overige hardware en een sterkere voeding. Een Amd Athlon 1400 met 512 pc2100 gegeheugen is ook niet alles :P

Ik heb wel spellen als RTCW, NBA 2005 en NHL 2005 gespeeld, zonder probelemen en super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:15:
Gisteravond geprobeerd te unlocken (XFX 6800 LE)
Ik heb alle pipelines open gekregen, draai nu dus 16x1,6vp.

Heb niet kunnen testen met 3d mark ed want dan reboot me pc na een tijdje uit zichzelf. (ook bij NFSU 2 en NFSU en aquamark)
Dit heeft op zich niets te maken met het open zetten van de pipelines, want hij deed dit van te voren ook al.
Ik ben gewoon toe aan een upgrade van de overige hardware en een sterkere voeding. Een Amd Athlon 1400 met 512 pc2100 gegeheugen is ook niet alles :P

Ik heb wel spellen als RTCW, NBA 2005 en NHL 2005 gespeeld, zonder probelemen en super snel.
Rekkie,

Ik heb dezelfde processor/geheugen. Ik zou heel graag op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen. Dus benchmark scores en hl2, doom 3 prestaties etc.

Alvast bedankt,

MVG :Y)

(Waar ben jij nog aan een XFX gekomen?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:21:
[...]

Rekkie,

Ik heb dezelfde processor/geheugen. Ik zou heel graag op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen. Dus benchmark scores en hl2, doom 3 prestaties etc.

Alvast bedankt,

MVG :Y)

(Waar ben jij nog aan een XFX gekomen?)
Ik heb hem bij Asci uit Assen.
Maar ik heb hem 27 november al gehaald hoor, dus heb hem al 2 weken.

EUR 239, maar volgens mij zag ik dat ze niks meer op voorraad hebben :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:33:
[...]

Ik heb hem bij Asci uit Assen.
Maar ik heb hem 27 november al gehaald hoor, dus heb hem al 2 weken.

EUR 239, maar volgens mij zag ik dat ze niks meer op voorraad hebben :|
Mijn e-mailadrs is snijder@hscg.nl

Zou je mij daar op de hoogte kunnen houden of het zinvol is geweest om zo'n kaart in zo'n brakke pc te stoppen. Dan weet ik of ik het ook ga doen. 8)7

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:42:
[...]

Mijn e-mailadrs is snijder@hscg.nl

Zou je mij daar op de hoogte kunnen houden of het zinvol is geweest om zo'n kaart in zo'n brakke pc te stoppen. Dan weet ik of ik het ook ga doen. 8)7

BVD
Het kan zeker wel hoor, ik moet alleen nog zorgen dat alles stabiel wordt. (sterkere voeding)

Qua snelheid en beeldkwaliteit ben ik er enorm op vooruit gegaan (echt mega veel hoor)
Ik had hiervoor een Geforce2 GTS/PRO. Ik speel RTCW, NHL2005 NBA 2005 op 1600*1200, hoogste detail, echt nog megasnel en super gedetailleerd.

Kijk de echte spellen als Doom 3 en HL2, speel ik ook, maar natuurlijk niet op 1600*1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:46:
[...]

Het kan zeker wel hoor, ik moet alleen nog zorgen dat alles stabiel wordt. (sterkere voeding)

Qua snelheid en beeldkwaliteit ben ik er enorm op vooruit gegaan (echt mega veel hoor)
Ik had hiervoor een Geforce2 GTS/PRO. Ik speel RTCW, NHL2005 NBA 2005 op 1600*1200, hoogste detail, echt nog megasnel en super gedetailleerd.

Kijk de echte spellen als Doom 3 en HL2, speel ik ook, maar natuurlijk niet op 1600*1200.
Ik ben erg benieuwd naar HL2 en Doom 3 op je pc.
Maar dit topic is geen chatbox dus als je me wat info kan verschaffen over de resultaten en vorderingen. Kan je me mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:55:
Dit bestand staat bij mij in de map van rivatuner -->

Aopen.6800LE.locked.128.300.700.rev3

Misschien heeft dat er iets mee te maken dat je niks open krijgt.
Heeft iemand hier al naar gekeken toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Na twee XFX 6800LE's te hebben versleten waarvan ik de pipelines niet kon openen, heb ik besloten voor een Asus 6800NU te gaan. De kaarten hadden ook andere gebreken maar dat terzijde.
De 6800NU kost bij Salland Automatisering slecht 265,- euro en hij is volledig retail met een aantal spellen en wat leuke software erbij.
Deze kaart lijkt me voor de mensen hier steeds aantrekkelijker te worden aangezien je de zekerheid hebt van 12X1,5.
Tevens is de prijs van de 6800LE's met 10 euro omhoog gegaan en duiken er steeds met gelockte exemplaren op.
De games - Deux Ex Invisable War, Gun Metal en Battle Engine Aquila (of ziets) zijn ook wel een leuke toevoeging al zeg ik het zelf.
Ik krijg waarschijnlijk morgen of overmorgen mijn kaart binnen i.c.m een NV Silencer 5.
Uiteraard volgen de resultaten in dit topic.

Deze post is meer om jullie erop te wijzen dat de 6800NU steeds aantrekkelijker wordt.

M.v.g ,

Alexio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik twijfel nu nogal om mijn Aopen 6800LE te gaan ruilen voor een Radeon 9800Pro of een nieuw mobo aan te schaffen. Ik krijg het niet voor elkaar om stabiel te draaien (surfen geeft al BSODs) en de enige mogelijkheid die ik nu nog heb is mijn mobo vervangen, of een andere VGA te gebruiken.

Een nieuw mobo kost 65,- euro (ASUS A7V880), of 69,- euro (ASUS A7N8X-X). Dat is dus bijna 40 euro duurder dan de Geforce ruilen voor een Radeon (229,-). Op zich wel over heen te komen, maar ik weet dan nog steeds niet zeker of het probleem verholpen is (misschien ligt het wel aan de aardstralen hier...) en zo niet, dan heb ik voor niks een ander mobo gehaald... |:(

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Alexio schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:13:
[...]
Uiteraard volgen de resultaten in dit topic.
De resultaten kan je kwijt in [Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 13
Verbal Kint schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:14:
Ik twijfel nu nogal om mijn Aopen 6800LE te gaan ruilen voor een Radeon 9800Pro of een nieuw mobo aan te schaffen. Ik krijg het niet voor elkaar om stabiel te draaien (surfen geeft al BSODs) en de enige mogelijkheid die ik nu nog heb is mijn mobo vervangen, of een andere VGA te gebruiken.
Ik zou eerst de waardes van je voeding nagaan. In deel 11 poste je al de meest gekken waardes, maar daarop zij je dat de waardes niet goed werden uitgelezen.

En nu raar vinden dat het niet naar behoren werkt :? Ik denk niet dat een Radeon jou voeding leuk gaat vinden. Misschien een beter investering

[ Voor 55% gewijzigd door Cardinal op 09-12-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Alexio schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:13:
Deze post is meer om jullie erop te wijzen dat de 6800NU steeds aantrekkelijker wordt.

M.v.g ,

Alexio
Heb je helemaal gelijk in. In mijn geval was ik 199 zonder verzendkosten kwijt, nog altijd gauw 75 goedkoper dan jouw oplossing, en ik had geluk. Als de NU nog 20 goedkoper zou zijn zou ik ook zonder mitsen of maren daarvoor kiezen (op de HCC zijn ze gespot voor 230, dat schiet pas op :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
dinkelover schreef op donderdag 09 december 2004 @ 02:42:
Mmm, mijn NV5 fan draait nu de andere kant op, of in ieder geval, de luchtstroming is omgedraaid. Wist niet dat ie dat kon doen :? De fan blaast nu enorm hard, terwijl ie, zoals hoort, normaal zuigt. Temp's zijn hetzelfde of zelfs lager. Totale rust core 43 tegen 45 andere kant op. Meer mensen dit opgevallen, of is dit gewoon een feature van de kaart of drivers (weetikveel :Z ). Draai nu de 70.90. Zal de pc zo eens herstarten.
+
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:10:
[...]

Hmmm...dit is idd door meerdere personen gemeld dat dit kan gebeuren. Heel vaag. BIj sommige deed hij dit al standaard, maar dat was montagefout. Temperaturen bleven over het algemeen wel hetzelfde. Je moet btw wel aan de achterkant voelen, bij de fan voelen geeft je geen goed idee van richting aangezien de fan er een 'tornadootje' van maakt.
Ik was ook op het verkeerde been gezet: de wervelwinden bij de fan van de NV5 lijken alsof hij blaast, terwijl de luchtstroom aan de achterkant soms nauwelijks voelbaar is. Zo'n centrifugaalfan is niet het meest krachtige principe. Als je kast dicht is en je te weinig intake voorzieningen hebt, heeft dat tot gevolg dat de uitgaande luchtstroom nauwelijks voelbaar is. Daardoor denk je dan dat hij zuigt, wat niet zo is. Check het met dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/faq/fan_rotation.gif
en de FAQ van de NV5:

Which direction should the fan rotate?
The fan of all ATI or NV Silencer coolers should rotate clockwise.
Since a diagonal fan is used, the air is drawn in in a twister. This gives you the feeling of blowing air. Nevertheless the cooler is drawing air out of the case, even it is not a big amount.

Een nieuw mobo kost 65,- euro (ASUS A7V880), of 69,- euro (ASUS A7N8X-X). Dat is dus bijna 40 euro duurder dan de Geforce ruilen voor een Radeon (229,-). Op zich wel over heen te komen, maar ik weet dan nog steeds niet zeker of het probleem verholpen is (misschien ligt het wel aan de aardstralen hier...) en zo niet, dan heb ik voor niks een ander mobo gehaald... |:(
Met deze vraag naar je winkel waar je de GF had gehaald? Daar kunnen ze kijken of het met een ATi opgelost zou zijn. In dat geval is je GF dus defect en kan je die ook omruilen -> kost je alleen een aantal weken zonder graka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
Als mijn toetsenbord niet kapot zou zijn en ik niet met een schermtoetsenbord zou werken, was ik met je in discussie gegaan :D

Ik ben vanaf het begin af aan al van mening dat dit topic wat algemener zou moeten zijn.
Het zou beter 'Het algemene Geforce 6800 mod-topic' kunnen heten.
Als jullie het echt niet willen dat ik mijn resultaten hier niet post, doe ik dat niet; ik dacht gewoon dat het wat overzichtelijker zouden houden als we het modden van Geforce 6800 kaarten in één topic zouden houden.

He, ben ik toch weer in discussie gegaan |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

mr_a schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:31:
[...]

Met deze vraag naar je winkel waar je de GF had gehaald? Daar kunnen ze kijken of het met een ATi opgelost zou zijn. In dat geval is je GF dus defect en kan je die ook omruilen -> kost je alleen een aantal weken zonder graka.
Dit is inmiddels al de tweede kaart. De eerste gaf precies dezelfde problemen. Tenzij ik heel veel pech heb en 2x een defecte kaart heb gekregen zal het toch ergens anders aan moeten liggen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Alexio schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:32:
[...]

Ik ben vanaf het begin af aan al van mening dat dit topic wat algemener zou moeten zijn.
Het zou beter 'Het algemene Geforce 6800 mod-topic' kunnen heten.
Vond ik ook vanaf het begin, "LE/NU unlock topic", maarja Cardinal doet de moeite om steeds weer een TS te maken dus hij heeft daar iets meer over te zeggen. Maar het staat ons vrij om feedback te geven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Laatst online: 14-09 00:20

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Jongens , kheb een vraag.

Zoals jullie weten is "Unwinder" de maker van Rivatuner bezig om de
nieuwe gelokte kaarten te "unlocken".

Nou is er een grappenmaker die beweert naar invoer van deze regel in de commandline
in de dir waar rivatuner staat, dat de kaart is "unlocked".

RivaTuner.exe /wrc020,0 /wrc024,0 /wrc028,0 /wrc02c,0 /wr1540,13f0f /rr1540

Ik ben nu niet thuis dus kan het niet uitproberen.

Is er iemand die dat wel kan op dit moment, uiteraard met een gelokte versie.

IK HEB GEEN IDEE WAT ER STAAT EN WAT ER GEBEURT, DUS GESCHIED WEL
OP EIGEN RISICO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTommie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:47:
Jongens , kheb een vraag.

Nou is er een grappenmaker die beweert naar invoer van deze regel in de commandline

Ik ben nu niet thuis dus kan het niet uitproberen.

Is er iemand die dat wel kan op dit moment, uiteraard met een gelokte versie.

IK HEB GEEN IDEE WAT ER STAAT EN WAT ER GEBEURT, DUS GESCHIED WEL
OP EIGEN RISICO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb zelf niet zo'n kaart, maar het is softwarematig, de kaart kan dus ook niet verneukt worden imho. Wie gaat er eerst? :o

/wrc020,0 /wrc024,0 /wrc028,0 /wrc02c,0 /wr1540,13f0f /rr1540
(Of zou het met World Rally Championship te maken hebben? :P )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Sjah schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:43:
[...]
Vond ik ook vanaf het begin, "LE/NU unlock topic", maarja Cardinal doet de moeite om steeds weer een TS te maken dus hij heeft daar iets meer over te zeggen. Maar het staat ons vrij om feedback te geven natuurlijk.
Tuurlijk, maar het idee om de NU toe te laten is nog niet zo'n slecht idee. Probleem is dat er heel veel informatie veranderd moet worden. Nou ben ik wel benieuwd hoeveel mensen een NU hebben, want de mensen met een NU komen heel sporadisch voorbij.

Aangezien ik niet de slechtste ben, maar eens een poll. Niet of we NU toelaten, maar wie een NU hebben.

Poll: Ik heb een....
6800LE
6800NU
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=29423&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 34% gewijzigd door Cardinal op 09-12-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e Hands gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:13:
ATI 9800XT ? <=> ? Geforce 6800LE (excl. incl. open pipelines) ?
Daar kan ik wel goed op antwoorden denk ik. Ik heb namelijk m'n 9800 pro @ xt weg gedaan voor deze kaart, en met de max oc van m'n 9800 pro @ xt kreeg ik nog minder 3d-marks dan de 6800 LE standaart ( niet dat het veel verschil was, maar toch ). Dat geeft maar aan hoe krachtig de 6800 LE is, en ik ben er tot nu toe nog zeer tevreden over, alleen het fannetje maakt een herrie, maar die heb ik binnenkort toch watergekoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
TTommie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:47:

Een bronvermelding zou leuk zijn. Dan kan eenieder die dit wil proberen wat meer onderzoek doen voordat hij in het diepe springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
DaCoTa schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:34:
[...]

Een bronvermelding zou leuk zijn. Dan kan eenieder die dit wil proberen wat meer onderzoek doen voordat hij in het diepe springt.
Bron

* Cardinal heeft een zere vinger van op F5 drukken :P

Update, er is een gebruiker die zegt dat het bij hem werkt, maar het is nog maar de vraag of dit een user is, die daadwerkelijk een gelockte versie heeft

[ Voor 17% gewijzigd door Cardinal op 09-12-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Met dank aan Cardinal _/-\o_ , en zal de volgende keer een bronvermelding doen!

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Kan je ook gewoon de bios flashen van deze kaart teneinde de vertex shaders/pipelines open te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chubby-
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 08:03
Gisteren de schrik van mijn leven gehad.
Heb net een XFX 6800 LE binnen gekregen.
Meteen ff in mijn kast geschroefd.
Zo gek veel ruimte had ik niet in mijn kast en die kaart is ook nog best wel groot.
Nadat ik nog een aantal keren op had gestart met hele harde pieptonen even de stroom aangesloten op die 6800 8)7

Toen zette ik vrolijk mijn pc aan en kwam er een dikke zwarte rookwolk vanaf tezamen met ietwat geknetter en vonkjes.
Vervolgens werd ik redelijk verontrust.
Zou ik een kapotte kaart gekregen hebben?
Gelukkig was het mijn floppy drive die besloot zichzelf aan te branden.

Nu heb ik 12 p's en 6 vs open.
Als ik bit 3 aanzet en op 16 pipelines kom dan doet Doom3 het goed(1024 en high).
Maar in NFSU2 zie ik als ik heeeel goed kijkt een soort zwarte sneeuw in mijn beeld.
Waarom heb ik dit niet met Doom3? Pipeline wel kapot? of ligt het gewoon aan NFSU?

Ik neem aan dat Doom3 mijn kaart meer belast dan NFSU2?
Is er nog iemand die hier problemen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
maar ik weet dan nog steeds niet zeker of het probleem verholpen is (misschien ligt het wel aan de aardstralen hier...) en zo niet, dan heb ik voor niks een ander mobo gehaald... |:(
Ik weet PRECIES hoe je je voelt..(bleek mobo gaar + mem combo liep niet lekker...2 dingen |:() Ik begon ook al aardstralen te verdenken :P ;)

Mensen en problemen met Half Life 2
Het hoeft NIET aan je LE te liggen. Ik krijg hier hele mooi paarse vlakjes als ik iets rommel met graphische instellingen (AA en AF)...default...max OC...maakt allemaal niet uit. Na herstarten van CS-S etc...was dat weer weg.
Ga zo de 70.40 driver proberen. Daarnaast crasht HL2 mij beetje vaak...(memory couldnt be read). Dit is allemaal sinds ik het gister heb gekocht. Ik weet dat HL2 prima kan draaien op mn systeempie; ook met OC/unlock, de cracked versie (bij wijze van Demo :>) draaide nl. wel op precies dezelfde instellingen (en drivers...). Dus tot zo ver....VALVE!!!!

Overigens, voor degene die in de CS-S VST (1280x960, alles max, 0xAA, 8xAF) zijn geinteresseerd:
72-73 fps, LE @ default
102-103 fps, LE @ 12/6 400/800

[ Voor 3% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 09-12-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
racoontje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:55:
Kan je ook gewoon de bios flashen van deze kaart teneinde de vertex shaders/pipelines open te gooien?
wat dacht je van de TS lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
chubby- schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:58:
Nu heb ik 12 p's en 6 vs open.
Als ik bit 3 aanzet en op 16 pipelines kom dan doet Doom3 het goed(1024 en high).
Maar in NFSU2 zie ik als ik heeeel goed kijkt een soort zwarte sneeuw in mijn beeld.
Waarom heb ik dit niet met Doom3? Pipeline wel kapot? of ligt het gewoon aan NFSU?
Wat je even kan doen is de demo's van Nvidia (staan op hun site) voor de 6800 downloaden. Die maken namelijk optimaal gebruik van de mogelijkheden van de 6800LE. Kan je gelijk testen of het goed werkt. Zie je rara dingen, dan is toch een pipeline niet helemaal goed.

3D Mark werkt ook goed, om fouten op te sporen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Sjah schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:59:
[...]

wat dacht je van de TS lezen.
Wat dacht je van vraagtekens op het eind van een vraag, of bijvoorbeeld je eigen raad opvolgen?

Biossen

Op het Internet zijn verschillende Biossen te vinden. Op Mkvtech.net staan een heleboel biossen voor LE kaarten.

Op verzoek van een aantal mensen staan hieronder de biossen die door mensen getest zijn. Het zijn de biossen van een Sparkle en een Asus, maar werken ook (op eigen risico) op een Aopen en een XFX.
De Sparkle Bios

Waarschuwing: De Asus bios kan problemen opleveren met de Aopen 6800LE, wegens het ontbreken van een Temperatuur Sensor

De Asus Bios

[quote uit de TS dus]

Waar zie jij het antwoord op m'n vraag? Ik zie dat de kaarten kunnen geflashed worden, maar daar weet je niks mee.... Er staat bv wel dat je dmv Nibitor een eigen BIOS kunt maken... en daar zie ik trouwens ook dat je het device type kan aanpassen... Maar ik zie nergens in de TS duidelijk staan of het nu alleen maar schijn is (maw, bij het booten zegt hij 6800U maar eigenlijk is het een 6800LE) of dat je met de BIOS effectief naar 6800U kan.

[ Voor 19% gewijzigd door lvh op 09-12-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:09
Unwinder heeft op Guru3D forum een oplossing gevonden voor -de tot nu toe- gelockte LE en NU kaarten.
Ladies and Gentlemen!
My congratulations, pipeline lock of new 6800NU/6800LE have been finally breached with your help. Thanks to everybody who posted required diagnostic info in this thread / contacted me via ICQ / email and even offered unmoddable 6800 samples for testing. Personal thanks to FleXx.
Wait for 15.3, also drop your email here if you wish to assist with testing of new version and have such ‘unmoddable’ (moddable now) 6800. I’ll choose about 10 of the most trustworthy users and send new beta tomorrow in the morning.
Thank you again for your collaboration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@wheeler, TTommie en Unwinder uiteraard...;)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
racoontje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:17:
[...]
Wat dacht je van vraagtekens op het eind van een vraag, of bijvoorbeeld je eigen raad opvolgen?

[ quote uit de TS dus ]

Waar zie jij het antwoord op m'n vraag?
Wat dacht jij es van verder lezen dan je neus lang is ipv Sjah zn goeie raad te bashen? |:( Die TS is vrij lang ondertussen...
Ga maar es lekker lezen wattik daar van kop tot staart heel fijntjes voor je hebt uitgelegd. Je kan zelfs als het niet lukt geheel geautomatiseerd een proggie van mij gebruiken...

Vraagteken vind ik overigens geheel niet nodig, tis meer suggestie dan een vraag en als het een vraag zou zijn issut een zeer retorische...

[ Voor 21% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 09-12-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:27:
@wheeler, TTommie en Unwinder uiteraard...;)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Over anderhalf ook testen of het werkt. Dat zou geweldig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:40
ben benieuwd :D

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Jongens, ik kwoot Unwinder:

Guys, I understand your euphoria, but I don't recommend you to switch systems to 16 pipe mode with “RivaTuner.exe /wrc020,0 /wrc024,0 /wrc028,0 /wrc02c,0 /wr1540,13f0f /rr1540” right now and play with the system which is unlocked this way. Just have a bit of patience and wait for RC15.3 to do it correctly.
That command line is for testing and pipeline programmability testing, not for switching your system to normal 16-pipe mode. In reality 16-pipe mode must be set up _before_ the ForceWare starts / configures itself using pipeline mode programmed by BIOS. That condition is TRUE in case of using NVStrap, as it is boot bus extender driver and it programs hardware before the driver latches pipeline configuration. In case of reprogramming pipeline mode on the fly with this command line sequence, the driver may work improperly as it remembers its’ bootup pipeline configuration internally and GPU may simply hang (happily we have RobustChannels technology (equal ATI VPU Recover), which will simply reset your chip after few seconds of freezing).
So once again, please have a patience, and don’t play with this command line sequence now.

Dus w8 er nog heel even mee. totdat hij een nieuwe RT heeft geschreven de versie 15.3,
zal de goede update bevatten. Dus wees WIJS!!!!!!!

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Met andere woorden

via de commandline kan je GPU hangen en in een loop blijven waardoor die gewoon niks meer doet.

Via de nieuwe RT zal er een bescherming ingebouwd zijn die na een paar seconden van GPU inactiviteit de GPU schopt waardoor die weer gewoon verder draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Is goed nieuws. Ik zou mensen aanraden even te wachten tot de komst van Rivatuner 15.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:09
Je mag dit topic bijna het grote Rivatuner 15.2 topic noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Correct BIJNA idd... maar het draait niet alleen om rivatuner... ook om cooling en modding enzo... die gasten van de NU moeten gewoon niet HET LE topic verstoren :) met hun veelste dure wrakke kaarten :) LE ROXX :)

Maar verder ..laat maar zoals het is :)

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar is het nu dus mogelijk om altijd de LE volledig te unlocken?? ook al issie unmodbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:27:
maar is het nu dus mogelijk om altijd de LE volledig te unlocken?? ook al issie unmodbaar??
Wie ziet de paradox :+?

Alles is modbaar :+, of het blijft leven is de vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus het blijft gokken of alle pipelines open kunnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het zijn dat ze goede 6800 hebben gelocked om deze als 6800 LE op de markt te brengen om aan de vraag te voldoen. Dus dat alle pipes en shaders gewoon intact zijn.

De mensen die het hadden getest hadden alles open zonder artifacts. Al zegt dat nog niet alles natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:59:
[...]
Het hoeft NIET aan je LE te liggen. Ik krijg hier hele mooi paarse vlakjes als ik iets rommel met graphische instellingen (AA en AF)...default...max OC...maakt allemaal niet uit. Na herstarten van CS-S etc...was dat weer weg.
Klopt, die paarse vlakjes na veranderen van AA-instellingen (in CS:Source) zijn géén artifacts door kapotte core/verkeerde pipes of zoiets, ik krijg deze consequent zowel op mijn LE als op mijn GT@stock. Ik gebruik nog 66.81, misschien dat een nieuwe driver het beter doet. Maar 't is sowieso niet echt een probleem.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

Het blijft denk ik gewoon gokken!

Maar de fabrikanten zagen natuurlijk hun omzet, omlaag gaan.
Iedereen aan de "LE" versie want die is makkelijk te softmodden,
en bleef de rest op de schap liggen.

Dus moesten er een paar programmeurs ff een andere beveiliging erop los laten.
Maar ja, wat je beveiligd..............

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Nog even over het verkeerd draaien van de fan. Eerder voelde ik hem ook lekker blazen aan de achterkant, out of case. Nu voel ik niets. Eerder voelde ik voor de fan en voelde ik toch echt lichtelijk zuigen, nu blaast ie echt heel hard. Kan aan mij liggen, maar bij mij is de luchtstroming wel degelijk omgedraaid. Ik vind het overigens niet erg, hij koelt immers beter :) Misschien heeft het idd met die rare fan te maken, met die piramide vorm erin, dan is de richting gewoon afhankelijk bij het aangaan van de fan. Zou eigenlijk niet mogelijk moeten zijn, maargoed, ik hou hem in de gaten, en ik ga ff testen waar ik warme lucht voel als ik hem flink belast.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:59:
[...]

Ik weet PRECIES hoe je je voelt..(bleek mobo gaar + mem combo liep niet lekker...2 dingen |:() Ik begon ook al aardstralen te verdenken :P ;)

Ga zo de 70.40 driver proberen. Daarnaast crasht HL2 mij beetje vaak...(memory couldnt be read). Dit is allemaal sinds ik het gister heb gekocht. Ik weet dat HL2 prima kan draaien op mn systeempie; ook met OC/unlock, de cracked versie (bij wijze van Demo :>) draaide nl. wel op precies dezelfde instellingen (en drivers...). Dus tot zo ver....VALVE!!!!

Overigens, voor degene die in de CS-S VST (1280x960, alles max, 0xAA, 8xAF) zijn geinteresseerd:
72-73 fps, LE @ default
102-103 fps, LE @ 12/6 400/800
Ik wou bijna mn 6800LE daarom RMA sturen maar omdat 3dmark het nog wel deed heb ik me kunnen inhouden.... Maar mijn kaartje doet een beetje gaar, soms wil ie windows niet in en reset mn PC, als ik dan voedingsconnector eruit haal, opstart er weer in doet, doet ie het weer. Blijkbaar heeft ie 1,4V niet zow O+ gevonden :P

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
PowerFreak schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:26:
Correct BIJNA idd... maar het draait niet alleen om rivatuner... ook om cooling en modding enzo... die gasten van de NU moeten gewoon niet HET LE topic verstoren :) met hun veelste dure wrakke kaarten :) LE ROXX :)
Met een tussenstand van 30 tegen 4 was ik ook niet van plan om de naam na 10 topics onder de zelfde naam aan te gaan passen. Omdat er 4 mensen zijn die wel een NU hebben, zullen er maar mee moeten leren leven.
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:36:
Zou het zijn dat ze goede 6800 hebben gelocked om deze als 6800 LE op de markt te brengen om aan de vraag te voldoen. Dus dat alle pipes en shaders gewoon intact zijn.

De mensen die het hadden getest hadden alles open zonder artifacts. Al zegt dat nog niet alles natuurlijk.
Zou kunnen, maar zo zou je nog meer aannemelijke theorien verzinnen. Unwinder en zijn topic op Guru is namelijk niet onopgemerkt gebleven. Nvidia heeft al gedrijgt met stappen tegen Unwinder.

Wat dus ook kan is dat productie is aangepast om alle werkende manier op het moment uit te sluiten door het een en ander aan de hardware te vervangen. Dat zou namelijk ook verklaren waarom er zo'n tekort is op het moment.
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:36:
dus het blijft gokken of alle pipelines open kunnen??
Nee, mazzel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Overigens ben ik er van overtuigd dat er twee soorten LE-bezitters zijn - diegenen die zeker weten dat hun kaart kapot is, en diegenen die het nog niet gemerkt hebben.

Er is volgens mij nog steeds iets structureel mis met de LE en dat is niet beperkt tot de beruchte 1e revisie Aopen. Sommige mensen hebben geluk (zoals ik met mijn XFX 2.8), die kaarten zijn stabiel genoeg om alles te spelen en te benchen, maar er blijven altijd gekke dingen. Probeer maar eens het geheugen te underclocken naar 5-600 Mhz en dan de Coolbits test, dat gaat op veel LEs geheid mis, ook al doet 700 zelf het verder prima. Pas op 460 loopt het dan weer goed.

Op het Gainward forum zijn ze verder dan op de meeste plekken met het onderzoek naar de brakheid van LEs, en Gainward heeft inmiddels ook een beta BIOS uitgebracht (link in die thread) met aanpassingen aan de geheugentimings, wat met name heel belangrijk lijkt te zijn voor mensen met kaarten met 2.2 ns geheugen (en niet alleen die van Gainward!). Het schijnt nog niet te helpen maar ze nemen het probleem tenminste serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de 5e nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Biff schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:42:
Klopt, die paarse vlakjes na veranderen van AA-instellingen (in CS:Source) zijn géén artifacts door kapotte core/verkeerde pipes of zoiets, ik krijg deze consequent zowel op mijn LE als op mijn GT@stock. Ik gebruik nog 66.81, misschien dat een nieuwe driver het beter doet. Maar 't is sowieso niet echt een probleem.
Ah gelukkig...iemand anders :D. 66.93 lossen het iig niet op. Met de AF instellingen rommelen 'werkt' ;) dus ook.
cardinal808 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:46:Nvidia heeft al gedreigd met stappen tegen Unwinder.
:o :|
Naja...eigen schuld....hadden ze die 6800NU maar niet zo duur moeten maken. Is ondertussen wat minder dan 320-350 pleuro, maar toch....wassie alleen waard alsie 256MB geheugen had gehad :(
Biff schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:56:Probeer maar eens het geheugen te underclocken naar 5-600 Mhz en dan de Coolbits test, dat gaat op veel LEs geheid mis, ook al doet 700 zelf het verder prima. Pas op 460 loopt het dan weer goed.
Klopt, hier ook zo...kweet alleen niet wanneer hij het weer wel doet...niet gecheckt.
Gainward heeft inmiddels ook een beta BIOS uitgebracht (link in die thread) met aanpassingen aan de geheugentimings
YES, nu weten we het zeker :P, nu NiBiTor nog :+
Het schijnt nog niet te helpen maar ze nemen het probleem tenminste serieus.
Hehe...werd tijd; die gasten zitten er al tijden om te springen. Goed...duurt ff voordat ze een fix hebben, maar ze hadden eerder van zich mogen laten horen :(

Hmm ff aant lezen
"1.2V instead of 1.1V "
Mooie change...niet echt veel hulp voort mem, maar toch leuk om te weten dat ze er zelf iig al 1.2 op durven zetten ^_^. 1.4 blijft uiteraard NO-GO :P (voor de meeste dan ;))

[ Voor 7% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 09-12-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 17:20

T1eA

Browser

Ik koop nu toch maar een X800pro (krijg em voor 200,- ;) ). Dit is alleen omdat hij even duur was als de 6800LE anders had ik het niet gedaan...

Maar ik ga wel modde want via mijn inkoopactie haal ik er 1 binnen voor mijn broertje. :D .

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Wat? :? Je meent toch niet dat jouw kaart erook mee is opgehouden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu= non-ultra :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:17:
Hmm ff aant lezen
"1.2V instead of 1.1V "
Mooie change...niet echt veel hulp voort mem, maar toch leuk om te weten dat ze er zelf iig al 1.2 op durven zetten ^_^. 1.4 blijft uiteraard NO-GO :P (voor de meeste dan ;))
Yup, ook een interessante wijziging. Toch is dat Gainward beta-BIOS niet zomaar een 6800NU-BIOS, er staan een aantal waarden flink anders in dat BIOS, zowel in vergelijking met de Sparkle en EVGA-6800 BIOSsen en met de Aopen en XFX-LE BIOSsen die ik bekeken heb.

En tja 1.2 kan een LE echt geen kwaad doen, Sparkle levert zelfs precies dezelfde SKUs met dezelfde cooler als LE op 1.1 en als NUs op 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Biff schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:56:
Overigens ben ik er van overtuigd dat er twee soorten LE-bezitters zijn - diegenen die zeker weten dat hun kaart kapot is, en diegenen die het nog niet gemerkt hebben.

Er is volgens mij nog steeds iets structureel mis met de LE en dat is niet beperkt tot de beruchte 1e revisie Aopen. Sommige mensen hebben geluk (zoals ik met mijn XFX 2.8), die kaarten zijn stabiel genoeg om alles te spelen en te benchen, maar er blijven altijd gekke dingen. Probeer maar eens het geheugen te underclocken naar 5-600 Mhz en dan de Coolbits test, dat gaat op veel LEs geheid mis, ook al doet 700 zelf het verder prima. Pas op 460 loopt het dan weer goed.

Op het Gainward forum zijn ze verder dan op de meeste plekken met het onderzoek naar de brakheid van LEs, en Gainward heeft inmiddels ook een beta BIOS uitgebracht (link in die thread) met aanpassingen aan de geheugentimings, wat met name heel belangrijk lijkt te zijn voor mensen met kaarten met 2.2 ns geheugen (en niet alleen die van Gainward!). Het schijnt nog niet te helpen maar ze nemen het probleem tenminste serieus.
Ik ben ervan overtuigd dat de LE brak is, de mijne wel te verstaan. De stress test mislukt namelijk altijd met mijn extra pipes.

Echter ik krijg ook zwart scherm, na een tijdje Doom3 spelen op 330 core.
--> quicksave console opbrengen, quit, naar Windows desktop, spel restart
Dit is dus een herstelbare GPU error. In het log: Silent Running Robust Channel Error, dit is dus de tweede vorm van interne foutdetectie van de GPU.
Daarom mijn clocks van 330 naar 320 verlaagd, die error verdwijnt.

Dus: van de mensen met zwarte schermen in HL2 ben ik eigenlijk benieuwd wat het eventlog weergeeft, als je RmLogonRC aanzet.

Volgens mij wijst de Robust Channel error slechts op 1 ding: te hoog geklokt, beschadigde pipes, of een brakke LE chip (okee 3 dingen). In dat laatste geval dus RMA, sim-pel en niets mysterieus mis met alle LE kaarten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door mr_a op 09-12-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
mr_a
Jij hebt gewoon een brakke pipe zoals vele andere die geen arti's geven, maar niet klokken. Helaas pindakaas :S.
En wtb HL2, er zijn heleboel mensen die een "memory couldn't be read" error krijgen, dit is niet LE gerelateerd... Zwart scherm niet gehad hier...

Ik ben naar aanleiding van dat Gainward forum en dat scriptje voor de BIOS unlock es gaan kijken naar die veranderde timings vant mem en ik denk dat ik weet hoe je je mem timings in je BIOS kan aanpassen (twijfel er nog ff over om eerst die BIOS erin te flashen (tis toch en BIOS van gare kaarten he ;)) of het uberhaupt zin heeft...). Kijk straks verder, hoop vanavond een BIOS Mem edit te kunnen posten :P

[ Voor 31% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 09-12-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Laatst online: 11:31
mr_a schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:54:
[...]

Dus: van de mensen met zwarte schermen in HL2 ben ik eigenlijk benieuwd wat het eventlog weergeeft, als je RmLogonRC aanzet.
Ik heb die functie nog niet geprobeerd (en na weken 6800LE troubleshooten heb ik daar voorlopig ook geen zin in), maar die zwarte schermen in HL2 zijn fataal, niks geen terug naar Windows. En ik krijg ze ook op default clock zonder wat dan ook aan extra pipes te openen. Is m'n chip dan brak zoals je zegt? Lijkt me niet als ik wel zonder problemen Doom 3 of Rome Total War uren kan spelen...ik vind 't in ieder geval heel bizar dat een spel OF perfect werkt (HL2 met vsync aan, fijn extra pipes aan en lekker overclocken d'r nog overheen als ik wil), OF gewoon met 100% zekerheid fataal crasht door een volslagen onbenullige setting (vsync off). Als 't nou een bekend probleem met HL2 was, dat op alle Nvidia kaarten speelt...maar nee dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Meister op 09-12-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

mr_a schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:54:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat de LE brak is, de mijne wel te verstaan. De stress test mislukt namelijk altijd met mijn extra pipes.
Even voor de duidelijkheid - ik heb het niet over LEs die unlocked zijn/extra pipes/vs toegevoegd/overclocked/hoger voltage/andere of gemodde BIOSsen of wat dan ook. Ik heb het over allerhande problemen op stock instellingen.

Sommige mensen hebben duidelijke instabiliteit (met name de beruchte zwarte schermen), dan helpen soms dingen als VSYNC aan, fastwrites off, zwaar underclocken etc etc, of soms ook niets. Anderen lijken goeie LEs te hebben, maar als je hard genoeg zoekt zul je op velen daarvan volgens mij ook bijzondere zaken merken, zoals opeens instabiliteit bij *under*clocken. Doe eens een paar keer achter elkaar die Coolbits test op verschillende snelheden, je ziet soms de vreemdste zaken. Zoals dat het consequent mis kan gaan op 701 Mhz, maar altijd goed op 705 en 709. Zaken waar misschien best mee te leven valt, maar die toch een indicatie zijn dat er iets niet klopt. Ik heb ook een Aopen GT ter vergelijking, die gedraagt zich wel altijd logisch.

Bijna iedereen lijkt zijn LE op te voeren, dus wordt er al gauw verondersteld dat de gekkigheden daar wel aan zullen liggen. Volgens mij valt dat tegen en kan er meer aan de hand zijn. En het geheugen of de instellingen daarvoor is de hoofdverdachte.
Ja, het zou interessant zijn als meer mensen dat aanzetten.
Volgens mij wijst de Robust Channel error slechts op 1 ding: te hoog geklokt, beschadigde pipes, of een brakke LE chip (okee 3 dingen). In dat laatste geval dus RMA, sim-pel en niets mysterieus mis met alle LE kaarten. :)
Tja, er worden wel uitzonderlijk veel LEs geRMAd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Aangezien het nog niet in de startpost staat wil ik even melding maken van :

club 3d 6800LE voor 269 euro bij computerland
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Tr. zijn er nog meer programma's naast:

Aquamark
3Dmark2001
3Dmark2003
2Dmark2005
Nalu

Die mijn kaart ff heel zwaar belasten zodat ik kan zien of mijn pipes echt heel zijn... want ik wil het nu wel eens weten na 2 a 3 maand 16*1,6 te draaien... en nog nooit iets gezien te hebben in die progs..

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Biff schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:22:
[...]

Anderen lijken goeie LEs te hebben, maar als je hard genoeg zoekt zul je op velen daarvan volgens mij ook bijzondere zaken merken, zoals opeens instabiliteit bij *under*clocken. Doe eens een paar keer achter elkaar die Coolbits test op verschillende snelheden, je ziet soms de vreemdste zaken. Zoals dat het consequent mis kan gaan op 701 Mhz, maar altijd goed op 705 en 709. Zaken waar misschien best mee te leven valt, maar die toch een indicatie zijn dat er iets niet klopt.
Tsja, mijn LE doet dat soort dingen niet zo raar. Misschien komt dat omdat ik de 2.8 ns heb.

Die test gedraagt zich bij mij prima zoals je zou verwachten. Alle test waardes zitten in de buurt van elkaar, als je 5x op optimale freq vinden klikt krijg je waarden als: 330 325 316 318 320 kortom er zit variatie in maar het zit allemaal in dezelfde range. De variatie komt door stochastische processen op atomair niveau, daar is niets aan te doen dat is normaal.

Over het feit dat underclocken niet altijd betrouwbaar werkt - er wordt gesteld dat het een teken van dubieuze kwaliteit is als het geheugen niet goed werkt op een lage snelheid.
Dat betwijfel ik, er zijn voorbeelden genoeg waar RAM niet goed werkt als het trager gebruikt wordt dan waar het voor ontworpen is. Ben geen RAM technicus, weet niet precies hoe dat dus komt, maar ik ben het al wel tegen gekomen. Dat is ook de reden dat er nog steeds PC2100 en PC2700 DDR gemaakt wordt bijvoorbeeld.

Het enige wat voor mij een beetje vreemd is, maar dat geld voor de hele GF6 range, het concept van een intelligente GPU, met interne stresstest en robust channel foutdetectie.
Ik was een "domme" chip gewend, namelijk mijn vorige kaart: de Radeon. Die klokte je gewoon net zo lang hoger tot je arties kreeg, dan ging je een stapje terug. Mem en core waren 1:1 synced, en als je die 1:1 verbrak via een tooltje, ging hij onbetrouwbaar werken (werd in latere R100 cores gefixd). Ook daar bij die Radeon trouwens soortgelijke timing issues: als core hoger geklokt dan mem -> redelijk stabiel, mem beetje hoger dan core -> instabiel -> mem flink stuk hoger dan core -> redelijk stabiel....

Het timing probleem verhaal van de 2.2 ns revisies geloof ik ook wel, die kaarten liepen op de verkeerde memory timings. Toch is dat dus gewoon de schuld van de 6800 fabrikanten en niet van het ontwerp van de LE of het werken met een chip waarvan de helft van de pipes mogelijk defect is. ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.