If you do not change direction, you may end up where you are heading
Blij te werken dat mijn biosje het ook bij jouw doet.w0w schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:51:
Ik heb de bios van mr_a geflasht, alles ging goed, alleen kan ik vreemd genoeg nog steeds de pipes niet openenIk ga nu nog ff alle pipes en vs niet-masken dmv het scriptje en dan opnieuw flashen, het zou wel gek zijn als zelfs dit niet zou werken toch
Echter wat je aan het proberen bent, dat is niet zeker dat het werkt. het enige wat we hebben is toch een enkele post waarin beweert wordt dat 6 gelockte kaarten waar de unlock via RivaTuner niet werkt, via de biosflash wel te unlocken zijn, jij bent de eerste double-checker?
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Ik heb nu jouw bios zo aangepast dat alle pipes en vertexen open staan, erin geflasht, maar helaas geeft RT ze nog steeds aan als disabled en HW Maskedmr_a schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:59:
[...]
Blij te werken dat mijn biosje het ook bij jouw doet.
Echter wat je aan het proberen bent, dat is niet zeker dat het werkt. het enige wat we hebben is toch een enkele post waarin beweert wordt dat 6 gelockte kaarten waar de unlock via RivaTuner niet werkt, via de biosflash wel te unlocken zijn, jij bent de eerste double-checker?
Ik ga nu nog even het bios erin flashen die die meneer ook erin heeft geflasht, maar eigenlijk heb ik de moed al opgegeven helaas...
Iig toch nog heel erg bedankt voor je bios
[ Voor 5% gewijzigd door w0w op 06-12-2004 21:04 ]
Verwijderd
Dit zeggen ze dus op forum.guru3d.com. In the end blijkt het waarschijnlijk toch mogelijk te zijnWould be nice if this works for everyone
But I don`t see a reason why it shouldn`t...
Yep - you can make a backup - i did one myself - flashing is one thing - flashing without bios backup another...
I think its not allowed to post a link here.... but anyway...
Try this one and leave the spaces out:
http://www.mvktech.net/co...com_remository/Itemid,26/
I used nvflash 442:
nvflash -p -u -2 -f Filename.rom
Don`t remember what the comand for backup was...
just type nvflash and it will list the options ^^
gl - hf
Edit:
I could unlock every card. Not sure wich one works with 12/16 pipes 5/6 VS; still testing =)
And MANY THANKS to Unwinder for his great work!
//edit//
Nu ook de Asus 6800GT erin geflasht, helaas zijn de pipes en de shaders nog steeds muurvast
En voor de liefhebbers van een gelockte bios van een AOpen 6800LE rev3 : http://home.wanadoo.nl/yo...cked.128.300.700.rev3.ROM
[ Voor 45% gewijzigd door w0w op 06-12-2004 21:47 ]
Is jou kaart misschien hardware matig gelockt??
En niet met de bios??
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
Daar begint het haast op te lijken jaMegadwerg schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:48:
Zomaar een idtje
Is jou kaart misschien hardware matig gelockt??
En niet met de bios??
Toennet nog ff de dump van mn originele bios aangepast met alle pipes en shaders open, nog steeds doet ie het niet
Misschien een goed idee deze ook te koelen met een leuk blokje ^_^
Zou iemand de hot-spots kunnen zoeken?

Op mijn net binnengekomen XFX zit aan de buitenzijde een lange stalen balk.... hebben meer mensen dat? Zal zo ff pics schieten
[ Voor 26% gewijzigd door Vandread op 06-12-2004 22:31 ]
Graag gedaanw0w schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:14:
Ik heb net de Sparkle 6800NU erin geflasht, helaas nog steeds 8x1,4De core clock is echter wel op 200Mhz gaan lopen en de mem op 300Mhz
Maargoed, ik ga nu toch nog maar die Asus erin flashen, ondanks de waarschuwingen mbt de temp sensor
//edit//
Nu ook de Asus 6800GT erin geflasht, helaas zijn de pipes en de shaders nog steeds muurvastIemand anders nog goede/slechte ideeën wat ik kan proberen? Mijn ideeën raken een beetje op op deze manier
En voor de liefhebbers van een gelockte bios van een AOpen 6800LE rev3 : http://home.wanadoo.nl/yo...cked.128.300.700.rev3.ROM
Jammer dat het je niet gelukt is.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat die gast die die 6 kaarten aan het flashen niet eens geverifieerd heeft of die kaarten niet te unlocken zijn.

heb je ook de
1
| nvflash -p -u -2 -f Filename.rom |
Ik snap niet wat die parms doen, met de helpfile kom ik er niet uit.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Vandread schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:25:
Worden bepaalde andere chipjes/voltage regulators op de kaart ook niet erg heet?
Misschien een goed idee deze ook te koelen met een leuk blokje ^_^
Zou iemand de hot-spots kunnen zoeken?
Op mijn net binnengekomen XFX zit aan de buitenzijde een lange stalen balk.... hebben meer mensen dat?

->
Rood = zeer warm, geel = warm
Bij benadering
Dat ding waar R47 op staat, zeer warm (AUW!)w0w schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:32:
[...]
[afbeelding]
->
[afbeelding]
Rood = zeer warm, geel = warm
offtopic:
Bij benadering
Die kwam al eerder naar voren, in deel 8 of 9.
Weet iemand toevallig wat dat voor een component is?
[ Voor 3% gewijzigd door mr_a op 06-12-2004 22:39 ]
Ik heb een XFX op 12x1,6 draaien met stock koeler.
Ik heb een paar keer gedrukt op "optimale frequenties detecteren", en hij staat nu op 346/791. Ben beetje bang dat ik zo m'n videokaart fry als ik iets 3d's ga doen
Kan m'n XFX'je met stock-koeling 346/791 aan? Ben vooral bang voor de temp. van het geheugen...
Update: heb nu 2 keer op "optimale frequenties detecteren" geklikt, hij geeft nu 361/821 aan
Nogmaals: ik heb gewoon stock koeling en 2 flinke casefans (maken wel stofzuigergeluid die dingen, maar ze hebben wel een enorme airflow
NOSIG
Dat hangt er vanaf. Ik zou de laagste waarde proberen en kijken of de kaart het goed doet. Vergeet niet met RivaTuner te kijken of hij zich aan zijn clocks houdt en niet gaat throttlen.bigchristiaan schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:08:
Ik moet het nog een keer onder de aandacht brengen:
Ik heb een XFX op 12x1,6 draaien met stock koeler.
Ik heb een paar keer gedrukt op "optimale frequenties detecteren", en hij staat nu op 346/791. Ben beetje bang dat ik zo m'n videokaart fry als ik iets 3d's ga doen
Kan m'n XFX'je met stock-koeling 346/791 aan? Ben vooral bang voor de temp. van het geheugen...
Update: heb nu 2 keer op "optimale frequenties detecteren" geklikt, hij geeft nu 361/821 aan![]()
![]()
Nogmaals: ik heb gewoon stock koeling en 2 flinke casefans (maken wel stofzuigergeluid die dingen, maar ze hebben wel een enorme airflow) Kan mijn stock XFX deze frequenties aan?
Ik heb je hier al antwoord op gegeven...
Zal je nog een vergelijking geven: moest er eerst 1.4 opzetten om 400mHz te halen (stockklr). Nu met NV5 is dat al haalbaar met 1.2.... Mini-stockkoelertje = onbetrouwbaar OC...fluctueert enorm
Kweenie, kan binnekort mn kaart es naar 400/800, standaard flashen. Maar volgens mij komt die melding dan nog...voor zover ik via Google heb kunnen zien.Sjah schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:06:
Vraag me af of je een hoop gedonder kan voorkomen (zoals iD106 melding), door gewoon op je eigen ideale waarden te flashen, en van die hele coolbits-overklok af te blijven. Dan hoeft die ook niet silent te stress-testen bijv?
Glas to be of helpw0w schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:48:
dmv dat handige scriptje/progje) en vervolgens erin te flashen.
[quote]
crapw0w schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:55:
Daar begint het haast op te lijken ja
Toennet nog ff de dump van mn originele bios aangepast met alle pipes en shaders open, nog steeds doet ie het niet
Dat hebben de nieuwere kaarten idd. Dit ter versteviging aangezien het een redelijk gewicht is...hoewel...met die stockkoeler...Als je um niet gaat vervangen, mag ik um dan hebbenVandread schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:25:
Op mijn net binnengekomen XFX zit aan de buitenzijde een lange stalen balk.... hebben meer mensen dat? Zal zo ff pics schieten
[ Voor 8% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-12-2004 23:32 ]
Er komt een mooi blauw passend (toeval) Maze4 gpu op dus die stalen lat vind ik zelf ook wel geruststellend-Sir_Killalot- schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:19:
Dat hebben de nieuwere kaarten idd. Dit ter versteviging aangezien het een redelijk gewicht is...hoewel...met die stockkoeler...Als je um niet gaat vervangen, mag ik um dan hebben? Heb hier een NV5 aanhangen van een halve ton
Kan van iemand de reference design geheugen koeler overnemen voor nop cq weinig
Niet mijn kaart: *klik maar*
*plaatje van maze4gpu + reference design koeler
*duidelijk plaatje met de gaten waardoor maze4gpu past*
Misschien wel leuk om die warme onderdeeltjes (naast de gpu en mem dan dat wilde ik eigenlijk nog opmerken ivm met bijdehandte opmerkingen....) beter te koelen. Zou je ook een nuanceverschil in dat plaatje kunnen aanbrengen
[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 06-12-2004 23:34 ]
Vandread schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:32:
Er komt een mooi blauw passend (toeval) Maze4 gpu op dus die stalen lat vind ik zelf ook wel geruststellend
HoudenKan van iemand de reference design geheugen koeler overnemen voor nop cq weinigen die past er ook nog eens onder.
En weet iemand wat de rede is dat een kaart zichzelf terug klokt maar geen Event Errors geeft? Temperatuur? Gewoon te hoog geklokt? Voeding niet sterk genoeg? Dit heb ik namelijk met NFSU2.
[ Voor 5% gewijzigd door Sandermvdb op 07-12-2004 00:22 ]
(achja...als Unwinder het niet uit kan vogelen...Tweaker-tijdperk voorbij... wel voordeel: minder newbies
Voor de geintereseerden:
een webfolder met plaatjes van de nieuwste revisie XFX6800LE met flinke plaatjes
*klik*
Ik ga zo pitten, zal em morgen es installen (hopen dat het goed gaat met oude ati drivers erafhalen) en testen met de pipes etc
[ Voor 30% gewijzigd door Vandread op 07-12-2004 00:14 ]
Verwijderd
@ -Sir_Killalot- : iedereen begint als newbie
Te vroeg om te zeggen of het gaat om een permanente oplossing, maar goed: ik heb, na eindeloos googlen door alle fora waar deze problemen opduiken, de volgende dingen veranderd:
1) Fast writes uit gezet in Rivatuner.
2) Vsync ON in HL2.
3) HL resolutie op dezelfde gezet als m'n desktop.
Ik weet niet welke heeft geholpen (misschien de combinatie), maar voor de mensen met problemen, probeer ze eens
[ Voor 7% gewijzigd door Meister op 07-12-2004 00:29 ]
Als ik dat zo zie zijn er al meer mensen die "gelockte" kaarten hebben van Mycom nieuwe levering (deze week. cq. vandaag :d). Klopt dit? Ik was namelijk van plan er eentje bij hun te halen (E'Hoven) maar nu weet ik het nog niet zo zekerVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:14:
Bij mycom. Het is de Aopen 6800 LE revisie 3
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Verwijderd
Ja dit is de nieuwe levering. Kreeg hem vadaag (06-12-2004) binnen.DaTiezl schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:40:
[...]
Als ik dat zo zie zijn er al meer mensen die "gelockte" kaarten hebben van Mycom nieuwe levering (deze week. cq. vandaag :d). Klopt dit? Ik was namelijk van plan er eentje bij hun te halen (E'Hoven) maar nu weet ik het nog niet zo zeker...

Ook een Aopen van Mycom. niet te unlocken met rivatuner.
Jammer maar helaas.
De andere kant van het verhaal, ben van een fx5700 naar een 6800LE
gegaan voor nop. dus mij hoor je niet klagen.
En misschien komt er wel weer een hack voor de tijd zal het leren.
Mr. T.
Ah well, it was fun while it lasted

6800LE van Club3D in z'n volle glorie

De 6800LE naast mijn XFX 6800GT, de heatsink van de LE is behoorlijk groot en zwaar, volledig van koper.

De koperen heatsink, de krassen komen door mijzelf omdat ik met een schroevendraaiertje de goeiekope gele koelmeuk eraf probeerde te halen, met nagellakremover was het er achteraf echter zo af.

Nog een keer de 6800LE met heatsink.

No comments
Straks volgen er meer, oa van de core zelf, maar die heb ik dus nog niet kunnen uploaden...
Overigens wil ik deze post meteen ff gebruiken om iets te vragen. Zowel met mijn GT als LE heb ik mindere prestaties dan andere. Met mijn GT haal ik in 3DMark2005 maar rond de 3800 punten terwijl dat minimaal in de 4000 zou moeten zijn (ongeveer 4500), en met de LE haal ik in 3DMark '03 slechts rond de 6700 punten, wat ook meer zou moeten zijn volgens mij (dus met 8 pipelines, niet overklokt).
P4 2,4ghz @ 2,9ghz. De vertexpipes openen (dus 8x1, 6vp) scheelt ongeveer 300 a 400 punten,
dan zit je op zo'n 7000. Met ocen 355 / 800 @1,2V haal ik nu 7900 punt.
Ik haal met een zelfde soort processor en een 16x1 5xV 6800LE op stockspeeds al 8366 puntenlancelot46 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:40:
6700 punten voor je le op stock is heel normaal! Ik haalde zelf 6600 punten op een
P4 2,4ghz @ 2,9ghz. De vertexpipes openen (dus 8x1, 6vp) scheelt ongeveer 300 a 400 punten,
dan zit je op zo'n 7000. Met ocen 355 / 800 @1,2V haal ik nu 7900 punt.
Trouwens, heb jij een waterkoelsysteem of heb je die Pentium 4 met de Intel Boxed Cooler overgeklokt
[ Voor 11% gewijzigd door lazrambo op 07-12-2004 09:49 ]
Wat ik wil weten is of er tweakers zijn die dit probleem niet hadden met 66.81 Beta drivers van Nvidia want met die die driver kun je goed scoren en dat ze er later achter gekomen zijn dat er een tool is om de pipes en vertexen te activeren waardoor ze maffia praktijken gaan uitvoeren
off topic;lazrambo schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:48:
[...]
Ik haal met een zelfde soort processor en een 16x1 5xV 6800LE op stockspeeds al 8366 punten
Trouwens, heb jij een waterkoelsysteem of heb je die Pentium 4 met de Intel Boxed Cooler
overgeklokt
Om te beginnen een goed geventileerde kast. (1x 80mm out, 1x 80mm in en 1x 120mm in, resultaat; kamertemp = kasttemp idle) Daarnaast heb ik op de cpu een zalman C7000B-ALCU @ 2100 rpm. Hij loopt nu op 3006 mhz

Die LE van jou draait wel op 16*1, die van mij maar op 8*1 (niet zo veel geluk gehad).
dus 6700 punten 3dmark03 @ 8*1, 4vp 300/700mhz is heel normaal.
Volgens mij zijn er veel mensen die pas na verloop van tijd arties waarnemen doordat er steeds meer verschillende programma's / spellen worden gedraaid. 3dmark kan dan wel goed lopen, maar dat hoeft niet te gelden voor andere / nieuwe aplicaties! Vaak wordt er geroepen '16*1 foutloos..........' (ja, ja alleen 3dmark gedraaid!!) Draai eens nfsu2, hl2, doom 3, nalu en die andere demo's van nvdia, aquamark3, cs, farcry, alle 3dmark's, UT2004.... en weet ik veel nog meer. (en ja geen 5 min per aplicatie) Als die dan foutloos zijn, kun je nog steeds niet stellen dat hij met toekomstige aplicaties geen arties gaat geven. Wel kun je zeggen dat je core nagenoeg foutloos is. Dit is ook de reden dat er niet kan worden overgeklokt als er pipes geunlocked zijn!. Dit zal daarom ook weinig met die drivers te maken hebben. Wel kan het zijn dat er spellen zijn die met bepaalde drivers beter uit de voeten kunnen!
[ Voor 39% gewijzigd door lancelot46 op 07-12-2004 10:21 ]
Maar sommige zijn meer newbie dan andereVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:14:
1. Hier draait HL2 met FWMeister schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:28:
Ok, net een tijdje Halflife 2 gespeeld en een paar save games geladen (daar ging het altijd mis) op default clock, 12x6. Oh, en een 3dMarkje 2005 gedaan.. OMFG
Te vroeg om te zeggen of het gaat om een permanente oplossing, maar goed: ik heb, na eindeloos googlen door alle fora waar deze problemen opduiken, de volgende dingen veranderd:
1) Fast writes uit gezet in Rivatuner.
2) Vsync ON in HL2.
3) HL resolutie op dezelfde gezet als m'n desktop.
Ik weet niet welke heeft geholpen (misschien de combinatie), maar voor de mensen met problemen, probeer ze eens
2. VSync nog niet aangezet; gaat prima
3. Had ik ook problemen mee int begin. Als ik HL2 opstartte bleef hij in ee loop hangen omdat de res niet niet goed gezet kon worden en resette naar default, 1024x768 (en dan weer...en weer etc.). Desktop res omlaag gehaald naar 800x600 --> et voila! Kennelijk heeftie er meer moeite mee je res naar beneden te zetten dan te verhogen
Als er niets meer te tweaken valt, komt het nut van de hard-mods van pas, dan wordt het pas tweaken. Het nadeel met de newbees wordt alleen maar erger.-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:10:
Dat ziet er idd niet hoopvol uit...![]()
(achja...als Unwinder het niet uit kan vogelen...Tweaker-tijdperk voorbij... wel voordeel: minder newbies(no offence))
Help!!!!!111 mijn kaart wil niet unlocken. posts
Volgens mij maakt Vsync ON bij mij het verschil. Ik probeerde voor de gein eens HL2DM en kreeg gelijk een zwart scherm. Na enig !$#*!!&@, gekeken naar de settings, die bleken niet van HL2 te zijn meegenomen; dus Vsync aan gezet en gelijk zonder problemen een uurtje gespeeld.-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:36:
[...]
1. Hier draait HL2 met FW
2. VSync nog niet aangezet; gaat prima
3. Had ik ook problemen mee int begin. Als ik HL2 opstartte bleef hij in ee loop hangen omdat de res niet niet goed gezet kon worden en resette naar default, 1024x768 (en dan weer...en weer etc.). Desktop res omlaag gehaald naar 800x600 --> et voila! Kennelijk heeftie er meer moeite mee je res naar beneden te zetten dan te verhogen
heb je geen gigantische frame drop met Vsync aan?Meister schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:06:
[...]
Volgens mij maakt Vsync ON bij mij het verschil. Ik probeerde voor de gein eens HL2DM en kreeg gelijk een zwart scherm. Na enig !$#*!!&@, gekeken naar de settings, die bleken niet van HL2 te zijn meegenomen; dus Vsync aan gezet en gelijk zonder problemen een uurtje gespeeld.
Ben wel eens benieuwd met hoevel FPS je dit spel nu speelt en met welke kwaliteits instellingen.
(ohja..... beter wat minder frames dan helemaal geen frames....uh)

hmm, ja dat zal idd eerder gebeuren.. naja whatever we zien wel
@Meister
Toch vreemd...zou de VSync um tegenhouden over zichzelf te vallen

Hoewel de 6800 chip best een goeie is, zijn er volgens mij nog wel wat probleempjes mee...en nVidia houdt er z'n mond een beetje over...zoals die on-Chip Videoprocessor. Wat dat betreft kan je beter wel een 6600GT nemen, die werkt tenminste zeker weten...
En pipes die je PC al laten crashen bij het booten van Windows

Ik heb geen last van frame drop, speel het op 1152x864, model/texture/shadow/shader detail op high. Water op reflect world, geen AA.lancelot46 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:45:
[...]
heb je geen gigantische frame drop met Vsync aan?
Ben wel eens benieuwd met hoevel FPS je dit spel nu speelt en met welke kwaliteits instellingen.
(ohja..... beter wat minder frames dan helemaal geen frames....uh)![]()
Het is lekker smooth hoor
natuurlijk een XFX 6800LE
met:
Amd 64 3200 winnie
Gigabyte K8NS Ultra-939
2x 512mb DDR400 PC3200 infineon
Antec LifeStyle SONATA 380W voeding
Maxtor 200GB DM10
Overige onbelangrijke meuk:
DVD-Rom Philips 16x50 speed ZWART bulk
DVD brander NEC ND-3500A +/-R(W) 16x
Hij zei dat ie iets van een irq error kreeg, ik was al even langs geweest om dat ding er in te proppen toen windows er al op stond met een gf ti4200 maar toen kreeg ik die kaart er ook niet op (dacht simpel: zelfde drivers (nieuwste nvidia stonden er op) en plug&play maar dat ging dus niet echt op: de kaart werd niet herkend, moest helaas weer weg naar physio.
[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 07-12-2004 12:29 ]
misschien een ideetje om in de TS te zetten dat het vermoedelijk wel over is met het unlocken?cardinal808 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:49:
[...]
Als er niets meer te tweaken valt, komt het nut van de hard-mods van pas, dan wordt het pas tweaken. Het nadeel met de newbees wordt alleen maar erger.
Help!!!!!111 mijn kaart wil niet unlocken. posts
Stock presteert de 6600GT beter voor weinig extra geld: laat men die kaart dan kopen, zeker nu de LE's duurder worden.
edit: bijv. in het "de voordelen van de 6800le" kopje ofzo
[ Voor 13% gewijzigd door mr_a op 07-12-2004 12:35 ]
te unlocken als de softmod niet werkt?
Dat zou nieuw licht op de zaak doen schijnen.
Dan bedoel ik dus geen biosflash.
Mr. T.
12000 is echt niet zo'n probleem, ik haal standaard (16/6 400/900) ongeveer 11000, maar ik ben nog niet echt uitgetweaked, en mijn systeem is ook niet echt oc'ed to the maxVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:28:
Waar blijven de scores boven de 12.000 in 03 voor de LE's ?
http://home.wanadoo.nl/unfor/3dm03.JPG
A: Happily, NVIDIA miniport driver has nice event logging system which can be activated by setting RmRogonRC registry entry to 1. In this case, after reboot the driver will always add all throttling related events to the system log, so you'll be able to use event viewer and see what exactly causes you system to throttle. So you'll be able to determine the reason causing your system to throttle: hardware error recovered by Robust Channels technique, thermal conditions, stress test failure or lack of auxiliary power.
Ok je kan dus een driver logger aanzetten, kijken of die nog meer fouten geeft dan het standaard iD106, misschien nuttig voor troubleshooting.Ik heb uitgevogeld wat je moet bijvoegen in je coolbits .regfile om het aan te zetten, meld het even voor wie dit interessant vind(het kan dus ook in RT, moet je ff zoeken bij poweruser). Aan het eind van je coolbits een lege regel en dan pasten:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{039BDE1C-F449-4F34-8257-8655A2F45873}\0000]
"RmLogonRC"=hex:01,00,00,00
[edit] die {039BDE1C-F449-4F34-8257-8655A2F45873} verschilt per systeem en/of driver, dus neem dit niet klakkeloos over maar kijk in de registry. Dank aan Mr.A. Ziet er hier zo uit:
[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 07-12-2004 14:11 ]
Dit ivm de inkoopactie ...
Bij de inkoopactie wordt de order toch pas geplaatst als er 50 zijn? Ben je dan niet per definitie te laat?kikibu schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:17:
Een vraag voor de mensen met een Leadtek. Zijn er al Leadtek's opgedoken die gelockd zijn?
Dit ivm de inkoopactie ...

Interesting post.Sjah schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:59:
Ff een quote uit RT faq: Q: If I understand you correctly, there are few reasons which can cause throttling. Is it possible to know what exactly causes my system to throttle?
A: Happily, NVIDIA miniport driver has nice event logging system which can be activated by setting RmRogonRC registry entry to 1. In this case, after reboot the driver will always add all throttling related events to the system log, so you'll be able to use event viewer and see what exactly causes you system to throttle. So you'll be able to determine the reason causing your system to throttle: hardware error recovered by Robust Channels technique, thermal conditions, stress test failure or lack of auxiliary power.
Ok je kan dus een driver logger aanzetten, kijken of die nog meer fouten geeft dan het standaard iD106, misschien nuttig voor troubleshooting.Ik heb uitgevogeld wat je moet bijvoegen in je coolbits .regfile om het aan te zetten, meld het even voor wie dit interessant vind(het kan dus ook in RT, moet je ff zoeken bij poweruser). Aan het eind van je coolbits een lege regel en dan pasten:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{039BDE1C-F449-4F34-8257-8655A2F45873}\0000]
"RmLogonRC"=hex:01,00,00,00
N.B. die sleutel "{039BDE1C-F449-4F34-8257-8655A2F45873}" verschilt vermoedelijk per driverversie en/of per computer. Dus beter met de hand regedit starten en even controleren of op die plek wel de relevante NVIDIA registry shit staat, anders doet het niet veel.
Via RivaTuner gaat het vermoedelijk goed als Rivatuner je driver ondersteunt.
Bij mij ziet het er bijv. zo uit (nieuwe layout:clickable):

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 07-12-2004 14:12 ]
Daarin geef ik je geheel gelijk, deze computer van mij heeft in zijn huidige XP install meerdere verschillende videokaarten voor zijn kiezen gekregen, waaronder inderdaad een ATi.Sjah schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:55:
Nuttige feedback, dank (alhoewel die 3 keys erboven wel hioer precies ook staan,misschien dat het met die Ati entry te maken heeft, mmm)! Heb al een correctie gemaakt in de post. 't Kan ook met RT, maar om nou alleen daarvoor RT te installen (is hier al niet nodig vanwege biosflashed unlock). Je kan ook zien dat het werkt, kijk maar in system in logboeken, nv melding na reboot : RM Logging Enabled
Ook een goeie kaart trouwens, mis ik wel een beetje: strakke 2D.
Ik zie geen verschil tussen 6800LE en 9700pro beiden dvi @ Iiyama 435Smr_a schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:06:
[...]
Daarin geef ik je geheel gelijk, deze computer van mij heeft in zijn huidige XP install meerdere verschillende videokaarten voor zijn kiezen gekregen, waaronder inderdaad een ATi.
Ook een goeie kaart trouwens, mis ik wel een beetje: strakke 2D.
XXXVI
Verwijderd
[...]
De afstand van je huis tot de winkel keer 3 nemen, rekening houdend met de stand van de zon en dan delen door blauw
Of zoiets...hoe zei die gast dat ook alweer
Ev!L H0meR schreef op woensdag 10 november 2004 12:28
is easy-com een goede zaak om die 6800LE te kopen?
www.easy-com.nl
Dit schreef die gast!!! Ik dus

Nee easy-com verkoopt alleen slechte 6800LE die worden rechtsstreeks vanaf de fabrikant naar de easy-com winkels gestuurd.
Als je wilt berekenen of een winkel goeie 6800LE's verkoopt moet je het adres van de winkel vermeningvuldigen met 3 keer de omtrek van de aarde rekening houdent met de stand van de zon en dat gedeeld door blauw.
even terugkomend op deze plaatjes: het viel mij ook al op dat mn 6800LE met NV5 silencer ietwat krom is gaan trekken, op zich is dit dan wel een goeie oplossing denk kVandread schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:11:
Voor de geintereseerden:
een webfolder met plaatjes van de nieuwste revisie XFX6800LE met flinke plaatjes
*klik*
misschien toch maar s kijken of k iets soortgelijks op mn xfx kan modden

Ja, DVIephymerous schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:18:
[...]
Ik zie geen verschil tussen 6800LE en 9700pro beiden dvi @ Iiyama 435S
Jammer dat mijn CRT dat niet ondersteunt. Met DVI gebruik je (in beginsel) geen analoge elektronica van de videokaart, dus dat werkt beter. Ik gebruik dus de D-Sub connector voor een 22" Iiyama CRT (VMPro 510) en dan zie je wel degelijk goed een verschil in scherpte. De ATi heeft gewoon een betere kwaliteit RAMDAC + analoge componenten, waardoor het beeld scherper is. De 6800 geeft een groene waas.
Heb je alleen de FSB verhoogd of ook de VCore, dit vraag ik omdat ik er niet echt veel verstand van heb. Ik heb alleen mijn FSB verhoogd en toen werd mijn processor 2.6GHZlancelot46 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:09:
[...]
off topic;
Om te beginnen een goed geventileerde kast. (1x 80mm out, 1x 80mm in en 1x 120mm in, resultaat; kamertemp = kasttemp idle) Daarnaast heb ik op de cpu een zalman C7000B-ALCU @ 2100 rpm. Hij loopt nu op 3006 mhzstabiel (prime95 12uur lang foutloos) Temp load na 1/2 uur = 48 graden!
![]()
Die LE van jou draait wel op 16*1, die van mij maar op 8*1 (niet zo veel geluk gehad).
dus 6700 punten 3dmark03 @ 8*1, 4vp 300/700mhz is heel normaal.
Volgens mij zijn er veel mensen die pas na verloop van tijd arties waarnemen doordat er steeds meer verschillende programma's / spellen worden gedraaid. 3dmark kan dan wel goed lopen, maar dat hoeft niet te gelden voor andere / nieuwe aplicaties! Vaak wordt er geroepen '16*1 foutloos..........' (ja, ja alleen 3dmark gedraaid!!) Draai eens nfsu2, hl2, doom 3, nalu en die andere demo's van nvdia, aquamark3, cs, farcry, alle 3dmark's, UT2004.... en weet ik veel nog meer. (en ja geen 5 min per aplicatie) Als die dan foutloos zijn, kun je nog steeds niet stellen dat hij met toekomstige aplicaties geen arties gaat geven. Wel kun je zeggen dat je core nagenoeg foutloos is. Dit is ook de reden dat er niet kan worden overgeklokt als er pipes geunlocked zijn!. Dit zal daarom ook weinig met die drivers te maken hebben. Wel kan het zijn dat er spellen zijn die met bepaalde drivers beter uit de voeten kunnen!

Verwijderd
OFFTOPIC, maar jongens ik heb een vraagie, als ik HL2 draai speel ik alles op zun hoogst en 6x AA en 16x FA maar als ik nou da uit doe dan krijg ik alleen maar paarse spullazrambo schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:42:
[...]
Heb je alleen de FSB verhoogd of ook de VCore, dit vraag ik omdat ik er niet echt veel verstand van heb. Ik heb alleen mijn FSB verhoogd en toen werd mijn processor 2.6GHZ

Draait 16x1*6 350/700 standaard Asus V9999GT bios met unlock mod erin gepatched.
HL2, Doom3, FarCry, Prince Of Persia alles doet t.
Check

AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²
Het locken van nVidia is echt een zuigactie

[ Voor 8% gewijzigd door RvV op 08-12-2004 00:11 ]
Y'24
Nu ben ik op zoek naar een 6800LE [AGP] (merk maakt niet uit) met een 2x DVI output.
Zijn die er?
- XFX 6800LE/TD 128MB DDR (DVI & VGA)
- Asus V9999LE/TD (DVI & VGA)
- Gainward GeForce 6800LE (DVI & VGA)
- Standaard Nvidia 6800 LE [bij FunPrice] (DVI & VGA)
[ Voor 41% gewijzigd door KillerDream op 07-12-2004 19:15 ]
Ik heb nu mijn nieuwe (rev. 2 geloof ik) Aopen van de Mycom maar nog steeds blue screens...
Ik heb inmiddels ook de AGPGart driver geupdate, maar ook dit mocht niet baten. Ik vind dit wel heel jammer, ik denk dat ik hem nu ga ruilen voor een Radeon 9800 Pro. Andere optie is mobo vervangen, maar ja, eerst maar even kijken wat dat kost. Overigens weet ik niet zeker of het aan het mobo ligt maar het lijkt me wel de meest voor de hand liggende kandidaat. Is er hier iemand die een 6800LE (stabiel) gecombineerd heeft met een ECS L7S7A2?
Great minds think alike!
Verwijderd
Welk type geheugen gebruikt de Leadtek 6800LE, 2.2ns of 2.8ns; gezien dit door de koelblok die voor de geheugenchips geplaatst zijn niet aan de buitenzijde van de kaart af te lezen is.
Alvast bedankt voor reacties,
Jennr!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 22:15 ]
met rivatuner is ie niet over te klokken
met powerstrip trouwens wel,
en voor de rest zijn alle pipes ook gelocked,
zelfs al zet ik een vertex pipe open start het systeem zonder beeld op,,
gek vond ik dat het gewoon een Rev A1 is, die had ik daarvoor ook.
hoe dan ook jammer, maar ik ben eigenlijk wel tevreden
eerst maar eens van die XP1800 afkomen nu
here for the long run
Verwijderd
Dat gebeurt wel vaker. Op mijn oude Ti4200 heb ik een CPU-koelblok gemonteerd, vastgemaakt met tie-rippies vrij strak. Die trok ook behoorlijk krom. Maar ik had wel een hele goede passieve koeling ^_^. Doet het al 2 jaar prima, nu in een andere PC ;-)jeroen__online schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:28:
[...]even terugkomend op deze plaatjes: het viel mij ook al op dat mn 6800LE met NV5 silencer ietwat krom is gaan trekken, op zich is dit dan wel een goeie oplossing denk k
De NV5 zit met 4 zachte rubbertjes vast, en heeft dus een hoop veerkracht. Tie-rippies hebben practisch geen veerkracht ;-)
Toen ik vorige week mijn NV5 installeerde trok hij hem niet krom zolang hij op mijn bureau lag. Ik heb hem flink vast gedraaid, maar niet zo overdreven dat de core door de kracht van de NV5 mountings de kaart kromduwt. Stevig aandraaien is nodig om de RAM contact te laten maken (althans dat hoop ik).Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:46:
[...]
Dat gebeurt wel vaker. Op mijn oude Ti4200 heb ik een CPU-koelblok gemonteerd, vastgemaakt met tie-rippies vrij strak. Die trok ook behoorlijk krom. Maar ik had wel een hele goede passieve koeling ^_^. Doet het al 2 jaar prima, nu in een andere PC ;-)
De NV5 zit met 4 zachte rubbertjes vast, en heeft dus een hoop veerkracht. Tie-rippies hebben practisch geen veerkracht ;-)
Echter nu hij een weekje in de PC heeft zitten bakken is mijn GF6800 inderdaad ook krom, dat zag ik net. Hij hangt een beetje naar beneden aan 1 kant.
Tsja, what to do what to do. Hij is eventueel ook met een stokje te ondersteunen, dus aan de kant waar de molex zit. Of met een touwtje, vast maken aan een HDD bay.
* mr_a is een groot fan van plakband en knutselarij in zijn kast
Balen. je had al een schone installatie gedaan? Dan zou ik zeggen: hou de 6800LE en vervang je mobo. Dat is goedkoper dan een andere kaart kopen!Verbal Kint schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:45:
Ik heb nu mijn nieuwe (rev. 2 geloof ik) Aopen van de Mycom maar nog steeds blue screens...
Ik heb inmiddels ook de AGPGart driver geupdate, maar ook dit mocht niet baten. Ik vind dit wel heel jammer, ik denk dat ik hem nu ga ruilen voor een Radeon 9800 Pro. Andere optie is mobo vervangen, maar ja, eerst maar even kijken wat dat kost. Overigens weet ik niet zeker of het aan het mobo ligt maar het lijkt me wel de meest voor de hand liggende kandidaat. Is er hier iemand die een 6800LE (stabiel) gecombineerd heeft met een ECS L7S7A2?
Gelockt? ach dat meen je niet!RvV schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:48:
Vandaag is mijn gelockte XFX 6800LE gekomen, momenteel 366/786mhz (beiden gaan niets verder). Weet iemand waarvoor die metalen strip aan de bovenkant van de kaart is, anders sloop ik hem eraf.
Je bedoelt *DEZE* strip...
Wat staat er op je stikkertjes en wat staat er op je geheugen?
G*dver ik baal... dat moge duidelijk zijn
Check met FRAPSMeister schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:12:
[...]
Het is lekker smooth hoorIk run sowieso die resolutie op 85 Hz en ik denk dat HL2 zeker boven de 50 FPS zit
Het heet niet voor niets Bug & PrayVandread schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:29:
Hij zei dat ie iets van een irq error kreeg, ik was al even langs geweest om dat ding er in te proppen toen windows er al op stond met een gf ti4200 maar toen kreeg ik die kaart er ook niet op (dacht simpel: zelfde drivers (nieuwste nvidia stonden er op) en plug&play maar dat ging dus niet echt op: de kaart werd niet herkend, moest helaas weer weg naar physio.
Da's een interessant kaartjeDaTiezl schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:33:
Ik denk dat ik maar afzie van een MyCom van Aopen
Nergens voorRvV schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:48:
Vandaag is mijn gelockte XFX 6800LE gekomen, momenteel 366/786mhz (beiden gaan niets verder). Weet iemand waarvoor die metalen strip aan de bovenkant van de kaart is, anders sloop ik hem eraf.

Voor zover bekend...neeKillerDream schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:58:
Nu ben ik op zoek naar een 6800LE [AGP] (merk maakt niet uit) met een 2x DVI output.
Zijn die er?
Lolz je begrijpt wat ik bedoel-Sir_Killalot- schreef op woensdag 08 december 2004 @ 01:12:
[...]
Da's een interessant kaartje, tzijn de specs van zo'n MyCom
?
[...]

Mijn excusus, hij is toch niet gelockt. Met de eerste pipes extra krijg ik gelijk al zooi in windows, allemaal stippels en strepen, en met de andere pipes open prijg ik allemaal rare beelden in 3d applicaties en spellen en er is niet meer te overclocken. Vertex shaders staan nu wel open. Maar dat ik niet verder kom dan 366/786 laat wel zien dat ik een slechte core heb. Er zit trouwens 2,8ns geheugen op.Vandread schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:35:
[...]
Gelockt? ach dat meen je niet!![]()
Je bedoelt *DEZE* strip...
Wat staat er op je stikkertjes en wat staat er op je geheugen?
G*dver ik baal... dat moge duidelijk zijn
De metalen strip heb ik eraf gesloopt. Dat ding loopt alleen maar de airflow te blocken van het geheugen.
De idle temp is trouwens wel een stukje opgelopen van 47° naar 54°C
[ Voor 5% gewijzigd door RvV op 08-12-2004 07:21 ]
Y'24
kan iemand dat natesten??
Verwijderd
En stel ik krijg geen beeld meer doordat ik teveel pipelines heb opengezet, wat moet ik dan doen ?
De FAQ schreef
Q: It looks like I've overclocked my display adapter too high and now Windows freezes after logging in. Can you help me?
A: First, you should peek in RivaTuner's context help before using any option (especially system critical options like overclocking, AGP, NVStrap settings etc), you can always find detailed instructions there. Yes, you can reset startup overclocking settings by pressing and holding the <Ctrl> button immediately after logging in Windows. It applies to both driver-level and low-level overclocking and the rest system-critical startup settings (AGP etc).
Gewoon met rivatuner doen en gewoon de Startpost goed lezen....Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:10:
Ok, vandaag krijg ik mijn 6800 LE binnen. Kheb alleen een vraagje, stel ik zet pipelines open, en ik krijg allemaal artifacts etc. kan ik hem dan nog zo weer terugzetten, of moet ik dan meteen m'n pc uitzetten in de bios terugzetten.
Kan niet.... [EDIT] Lees de post boven meEn stel ik krijg geen beeld meer doordat ik teveel pipelines heb opengezet, wat moet ik dan doen ?
Als je trouwes nou een verneukte bios erin flashed kan je een pci-vga kaart pakken die erin douwen (samen met je agp kaart dus) en dan gebruikt je pc automatisch die pci kaart (mits goed ingesteld in de bios) dus dan kan je weer terug flashen.
En laat me niet zo schrikken!!!

Die stalen strip is voor de integriteit van de kaart (mits ik dat woord juist gebruik
Voor mensen met een Arctic NV5 koelerbeest enorm handig zodat ie niet krom trekt, of bijvoorbeeld voor mensen die waterkoeling erop gaan mieteren
[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 08-12-2004 09:54 ]
Voordeel van Rivatuner is dat het een software mod is, dat betekend dat als die het niet meer doet je gewoon windows op kan starten in veilige modus. Rivatuner uninstallen en alle wijzigingen zijn ongedaan.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:10:
Ok, vandaag krijg ik mijn 6800 LE binnen. Kheb alleen een vraagje, stel ik zet pipelines open, en ik krijg allemaal artifacts etc. kan ik hem dan nog zo weer terugzetten, of moet ik dan meteen m'n pc uitzetten in de bios terugzetten.
En stel ik krijg geen beeld meer doordat ik teveel pipelines heb opengezet, wat moet ik dan doen ?
Opnieuw opstarten en alles is weer terug bij het oude
NogmaalsMister_X schreef op woensdag 08 december 2004 @ 07:57:
Met deze nieuwe drivers (http://downloads.guru3d.com/download.php?det=925) haal ik 4500 punten in 3dmark2k5! dat is 200 meer dan normaal!
Ik weet niet echt wat je bedoelt, maar ik ben niet te laat ofzo. Ik heb alleen nu van één iemand hier een post gelezen over een Leadtek die gelockt is, zijn er meerdere Leadtek's al opgedoken?mr_a schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:29:
[...]
Bij de inkoopactie wordt de order toch pas geplaatst als er 50 zijn? Ben je dan niet per definitie te laat?
wat wil jijKingskawn schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:21:
Ik twijfel nog tussen een 6600GT en een 6800LE te nemen...wat denken jullie?
Verwijderd
gaat jij eens ff lekker in je eigen topic spelenVerwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:29:
6600gt, omdat je met een LE het risico loopt dat je niet meer kan unlocken. De 6600gt scoort zo'n 8000 3d marks dus...
Ik haal lekker 8400 3dmarks, en dan hebben we het gelukkig over 3d mark 2003. En je loopt geen risico, maar je hebt een mogelijkheid
[ Voor 20% gewijzigd door Cardinal op 08-12-2004 11:32 ]
Verwijderd
Lol @ Cardinal808cardinal808 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:31:
[...]
gaat jij eens ff lekker in je eigen topic spelen
Ik haal lekker 8400 3dmarks, en dan hebben we het gelukkig over 3d mark 2003. En je loopt geen risico, maar je hebt een mogelijkheid
Verwijderd
Kijk eens in de bios-setup wat je AGP-aperture settings zijn. Die moeten 128 of hoger zijn. Ik had dezelfde problemen, bleek op 32 te staan. Verhogen naar 128 hielp bij mij wel wat problemen op te lossen, maar ideaal is het nog niet. Ik wacht nog op een zwaardere voeding, want er zit nu maar 300 in.Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:52:
Ik heb 2 vraagjes:
Ik onder vind wat problemen met mijn 6800LE
Als ik half life 2 of CCS speel blijf ik geregeld hangen, Call of duty levert geen enkel probleem op.

Misschien een idee om eerst uit te zoeken welke versie het is, of die gelocked is of niet en daarna pas me te doenDaTiezl schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:06:
IA (http://www.inkoopacties.net/ia/ltqh43s5) staat op 45/50 dus als er nu nog mensen een Leadtek 6800LE nodig hebben moeten ze snel zijn... Ik heb er ook een besteld. Nu maar hopen dat ze niet gelocked zijn...
Verwijderd
ik heb is even rond gezocht naar wat info over die agp size en een vergelijking gevondenVerwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:59:
[...]
Kijk eens in de bios-setup wat je AGP-aperture settings zijn. Die moeten 128 of hoger zijn. Ik had dezelfde problemen, bleek op 32 te staan. Verhogen naar 128 hielp bij mij wel wat problemen op te lossen, maar ideaal is het nog niet. Ik wacht nog op een zwaardere voeding, want er zit nu maar 300 in.
http://www.tweak3d.net/articles/aperture-size/
Samenvattend:
32mb ten opzichte van 128mb presteerd veel slechter dus heeft wel degelijk effect,
De test die ze bij tweak3d hebben gedaan is al wat ouder (oudere vga kaartjes) maar wel degelijk iets om in het achterhoofd te houden
Ik ga dit vanavond is even controleren in mijn bios
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 12:11 . Reden: typo ]
Gisteravond (na een dag rondbellen waar er nog een kaart op voorraad was) bij de PC-shop om de hoek nog een XFX 6800LE kunnen regelen...
Ingebouwd, drivers installed (66.81) en proberen maar. Alles op standaard zonder extra pipelines kwam ik met 3DMark03 uit op een score van 7034 (wat me best meeviel).
Toen maar eens proberen wat extra pipes open te zetten. Dat lukte !! Reboot --> gelijk artifacts in windows
Pipelines weer terug naar original en extra vertexshaders geprobeerd... wederom (met 1 of 2 extra) gelijk in windows weer die artifacts.... Dus zelfs die kan ik niet activeren zonder ellende
Drivers geupdate naar 66.93 maar dat wil ook nie helpen...
Zit nie mee dus

Ben bang dat het hier ophoud en dat deze kaart het bij 1x8,4 moet houden...(tenzijn iemand nog een genieus idee heeft
Vandaag maar eens bellen dat die fan veel lawaai maakt om te kijken of ze er nog meer hebben (en dan maar eens omruilen). Aan de andere kant: Mijn Radeon 9700 haalde ongeveer 4500 puntjes dus het is al een hele vooruitgang.
[ Voor 14% gewijzigd door -Leon- op 08-12-2004 12:34 ]
Ik vind een verbetering van 3,5 % in 3Dmark05, dat is aanzienlijk!Mister_X schreef op woensdag 08 december 2004 @ 07:57:
Met deze nieuwe drivers (http://downloads.guru3d.com/download.php?det=925) haal ik 4500 punten in 3dmark2k5! dat is 200 meer dan normaal!
66.93 WHQL | 70.90 | |
3Dmark 2003 | 8201 | 8292 |
3Dmark 2005 | 3213 | 3327 |
Edit:
ook in Doom 3 best wel lekker:
Uitgevoerd in zowel Ultra quality setting als Low. Extra opties allemaal aan/high except AA. De resolutie is 1024x768. Let maar niet op mijn lage scores, dat komt door mijn CPU... Het gaat om het verschil tussen de driverversies.
66.93 WHQL | 70.90 | |
Doom3 LOW detail | 44.2 | 46.1 |
Doom3 ULTRA detail | 38.0 | 40.9 |
Dat laatste is dus 7.6 % verbetering - impressive. Verder echt niets veranderd!
[ Voor 49% gewijzigd door mr_a op 08-12-2004 13:43 ]
Dit soort grappen zijn hier dus niet gewenst.Jje hebt geen enkel recht op garantie, want alles werkt naar behoren.-Leon- schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:31:
Vandaag maar eens bellen dat die fan veel lawaai maakt om te kijken of ze er nog meer hebben (en dan maar eens omruilen).
ik heb een nieuwe leadtek kaart, ook een Rev A1.
waarbij de rivatuner mod niet werkt,
rivatuner zegt na het rebooten 2 dingen
in het hoofdscherm beweerd hij 8*1,4vp
en in het nvstrap scherm beweerd hij 8*1,5vp (bij het openen van 1 vertex pipe uiteraard)
gaat dus niet lukken, lijkt mij.
is er met een Bios mod nu méér te beginnen, of is het zo dat wanneer rivatuner faalt het bios ook niks gaat uithalen (al zijn de pipes natuurlijk niet foxxorz)
het antwoord staat misschien al vagelijk uitgesmeerd over het topic, maar ik kon het er niet duidelijk uithalen.
bedankt.
here for the long run
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:29:
6600gt, omdat je met een LE het risico loopt dat je niet meer kan unlocken. De 6600gt scoort zo'n 8000 3d marks dus...
Nou dit is inmiddels wel bijgepraat geloof ikgaat jij eens ff lekker in je eigen topic spelen
Edit: ik haal er lekker 11.xxx
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 13:15 ]
dus ja.... maar een dus met een maar >> zodra je AA openzet wordt het vaak een overwinning voor de LE of anders toch wel een gelijkspel. Als je geen AA gebruikt is voor mij de keus wel duidelijk >> 6600GTVerwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:29:
Het lijkt wel of de hier gemeldde successen met een nog wel unlockbare LE's minder aan worden zijn. Een speculatie daarover kan zijn dat de NU en vooral de GT verkopen zo goed zijn geworden dat ze bijna alle beetje goeie cores ook echt nodig hebben, en dat een LE dus meer kans heeft op een afgescheepte core.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 08-12-2004 13:18 ]
Verwijderd
Maarre tis niet de bedoeling om allemala te gaan zeiken omdat ik zeg dat een 6600 beter is hoor. Zodra de 6800 LE weer unlockt kan worden (en dan heb ik het over alle kaarten) dan luidt mijn advies weer: "neem een LE want..."
Heb me ff ingeschreven.DaTiezl schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:06:
IA (http://www.inkoopacties.net/ia/ltqh43s5) staat op 45/50 dus als er nu nog mensen een Leadtek 6800LE nodig hebben moeten ze snel zijn... Ik heb er ook een besteld. Nu maar hopen dat ze niet gelocked zijn...
Langere uitleg: zodra je Multisampling AA aanzet, moet er heel veel naar en van het geheugen gelezen worden om de AA berekeningen uit te voeren, dus dan komt de grotere bandbreedte van de LE tot zijn recht 128bitx 1000Mhz ddr3 verliest nog altijd dik van 256bitx700Mhz ddr1.
Verwijderd
Dat is trouwens het imho beste review waarin ik de LE heb zien meedoen.
Thx!mr_a schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:44:
[...]
Ik vind een verbetering van 3,5 % in 3Dmark05, dat is aanzienlijk!
66.93 WHQL 70.90 3Dmark 2003 8201 8292 3Dmark 2005 3213 3327
Edit:
ook in Doom 3 best wel lekker:
Uitgevoerd in zowel Ultra quality setting als Low. Extra opties allemaal aan/high except AA. De resolutie is 1024x768. Let maar niet op mijn lage scores, dat komt door mijn CPU... Het gaat om het verschil tussen de driverversies.
66.93 WHQL 70.90 Doom3 LOW detail 44.2 46.1 Doom3 ULTRA detail 38.0 40.9
Dat laatste is dus 7.6 % verbetering - impressive. Verder echt niets veranderd!
Jammer dat iedereen over me posts heen leest, aangezien iedereen hier wel een beetje prestatie geil is
Ik zal vanavond nog wat rondjes 3dmark2k5 enzo draaien... Maar het lijkt erop alsof er behoorlijk wat verbeterd (geoptimaliseerd??) is..
Verwijderd
Kan het kaartje nu ook nog gaan overklokken, maar ik ben wel best tevreden hiermee momenteel.
Alle pipes en shaders zijn bij mij probleemloos opengezet.
Kaartje zelf wordt er niet veel warmer door (waterkoeling), en ben nog geen artifacts tegengekomen.
Doom3 draait als een zonnetje, momenteel ben ik halflife2 aan het installen, benieuwd wat dat gaat geven.
Ben dus supertevreden over mijn kaartje
Dit topic is gesloten.