Het 6800LE Topic Deel 12

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.485 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Ik heb op het forum van MSI een flinke topic gevonden over het "freeze" probleem van de 6800LE icm met een NForce3. Blijkt dus dat heel veel mensen hun kaart minder kunnen overklokken nu ze een NForce3 mobo hebben dan toen ze nog een NForce2 hadden (precies mijn situatie).

Ik ga ze maar eens inlichten over de RmLogonRC registry key :)

Dit is het adres trouwens:
http://forum.msi.com.tw/t...ght=&hilightuser=0&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Even voor de duidelijkheid (hoop ik dan maar ;)):
RM Logging aanzetten als volgt:

Click Start, Run, type in 'regedit'
Press Ctrl-F to bring up the find dialog
Type in 'VolatileSettings' at the Find what: prompt

Press F3 a couple of times to repeat the search until you get to the VolatileSettings key in:
My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX}

One step above the 'VolatileSettings' key is the key '0000'. Click '0000', rightclick it, click New->Binary Value
Type in 'RmLogonRC' as the new value name
Doubleclick on the new RmLogonRC value and type in '01 00 00 00'

Reboot the PC

Click Start, Run, type in 'compmgmt.msc' (Or if you have a 'My Computer' icon on your desktop, rightclick it and select Manage)

Click Event Viewer, click System

There should be an Information level message from Source 'nv'. Doubleclick it, it should say 'RM Logging Enabled'

Now go ahead and stresstest your LE. Check the Event Viewer regularly to see if any other messages from Source 'nv' show up

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik denk er ook over om een nvsilencer op mijn 6800LE te zetten, alleen ben ik bang dat het niet past.

Zou iemand weten hoe hoog de boutjes aan de achterkant van de kaart zijn, die de boel vasthouden?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
0.8cm, maar ga maar uit van een centimetertje i.v.m. geen contact ergens mee ;). Dat lijkt me een leuk gezicht alsie vonkjes of weetikveel geeft, maar niet zo fijn voor jou ;)
Biff schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:32:
[...]
Er zijn genoeg mensen die tevreden zijn met pipes openen en/of overclocken via BIOS omdat ze met de boordmiddelen niet door de coolbits test komen, en die dat verder prima vinden zolang ze maar geen artifacts krijgen. Zelf wil ik liever uitzoeken wat er precies aan de hand is.
Precies.
Sparkle levert ook 6800NUs met precies dezelfde HSF, dus 12x5 @ 325/700 @ 1,2 volt (mijn eigen LE-instellingen als ik niet aan het testen ben) moet er toch inzitten. Verder lijkt unlocken niet per definitie tot hogere temperaturen te leiden. Overclocken en voltmodden wel.
Klopt...Gainward zet zn LE ook vrolijk op 1.2 met die beta BIOS en XFX heeft op z'n NU ook dit prutkoelertje.
Vooral ook even de RmLogonRC key instellen dan. Er zijn genoeg mensen die stress test transitions krijgen op stock speed. Zelf kan ik dat alleen forceren door hard te overclocken.
Done...ik zie het hier sporadisch, 375 en lager voor de core (800 mem schijnt no problemo te zijn), want in mn vorige WinXP install (Norton Ghost roels :)) heb ik die fout niet gevonden.
Heb ook es aan de PC-boer gevraagd wat die 'error' nou eigenlijk is, wisten ze niet. Wacht opt moment op antwoord van XFX support...
Sandermvdb schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:13:
Ik heb op het forum van MSI een flinke topic gevonden over het "freeze" probleem van de 6800LE icm met een NForce3. Blijkt dus dat heel veel mensen hun kaart minder kunnen overklokken nu ze een NForce3 mobo hebben dan toen ze nog een NForce2 hadden (precies mijn situatie).
*Killalot kijkt naar z'n huidige NF2 systeem dat al tijdje eindelijk zonder problemen loopt...
Kijkt nu naar de plannen om bord+cpu te verkopen en NF3+S939 te halen....
Verfrommelt plannen en pleurt ze in de vuilnisbak :/

Nu dat ik eindelijk es een beetje werkend systeem heb :(...denk maar niet dattik het ga riskeren 8)7. Thx voor de tip....zattik daar weer uren, dagen, weken te prutsen :S.

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 11-12-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Biff, je hebt gelijk, de LE is toch wel een beetje raar. Je generaliseert wel een beetje gemakkelijk, dat is gevaarlijk en daar vallen mensen dus ook (terecht) over, maar ik denk dat je hier toch wel een puntje hebt. Je hebt me iig nieuwsgierig gemaakt.

Dus.. nieuwsgierigheid bevredigen en dus underclocken testen. Eerst dus de kaart weer terugmodden @ stock bios, stock pipes en 300/700 snelheden.
Hierbij bleek inderdaad dat je van tussen pak en beet 515 en 690 mhz ram speed altijd 'test failed' kreeg, onafhankelijk van core. (core getest: 150 - 200 tot 320). Opmerkelijk genoeg onder de 500 dus wel te klokken.

Met RivaTuner de test uitgezet en TOCH in het 'test failed' mem gebied geclockd. INSTABIEL. Tweemaal een crash gehad binnen 10 sec. Wat ik in die gevallen zag: een verlopend horizontaal kleurenpatroon op beeldscherm. Geen GPU robust channel error, geen freeze, geen artifacts, maar dat kleurenspel. Ik denk dat dit interessant is omdat het ons in de richting van de fout kan wijzen.

Ik had eerder altijd het vermeoden dat het het dynamisch memspeed wijzigen is wat voor problemen zorgt. Nu wou ik dat in dit geval gelijk weten ook en heb mijn stoute schoenen aangetrokken - de kennelijk instabiele memspeed van 600 in mijn stock bios geflashd en gereboot (core hierbij op 200)..
Verbazing: dit is stabiel! D.w.z. nog niet overdreven getest, maar de demos werken gewoon zonder crashen...

Echter, van deze clocks uit, is het dus nog steeds niet mogelijk om de mem op danwel 601 danwel 599 te clocken, in beide gevallen 'test failed'.

Dus het probleem is er wel, maar zolang als je via het BIOS opstart is het stabiel. We hebben hier dus met een fout in de LE te maken die werkbaar is maar inderdaad irritant.
het kan heel goed zijn dat deze LE fout dezelfde fout is die het voor veel mensen onmogelijk maakt om met extra unlockte pipes van de 'test' functie gebruik te maken!

Mijn argument daardoor is: Silent running L2->L1

Die event 106 kreeg ik iedere keer dat ik RTHDRIBL of NALU opstartte @ 12pipes 300/700 (of hoger of lager), die krijg ik NOOIT @300/700 8 pipes, maar die krijg ik nu dus weer systematisch wel @200/600 8 pipes!

Wazige shit! 8)7 ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:56:
*Killalot kijkt naar z'n huidige NF2 systeem dat al tijdje eindelijk zonder problemen loopt...

Nu dat ik eindelijk es een beetje werkend systeem heb :(...denk maar niet dattik het ga riskeren 8)7. Thx voor de tip....zattik daar weer uren, dagen, weken te prutsen :S.
Het zijn vooral de NF3 S754 die een probleem geven, toch? De 939 doen het toch wel goed?
Dacht dat dat ook op het MSI forum stond, weet alleen niet zeker.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

mr_a schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 01:07:
Biff, je hebt gelijk, de LE is toch wel een beetje raar. Je generaliseert wel een beetje gemakkelijk, dat is gevaarlijk en daar vallen mensen dus ook (terecht) over,
Oh, zonder meer. Maar leer mij Internet fora kennen ;) Als je een eenvoudige, meer voorkomende vraag stelt krijg je vanzelf respons. Maar als een onderwerp niet direct aansluit bij waar de meeste mensen zelf nu mee bezig zijn (noem eens wat, welke LE moet ik waar kopen, hoe kan ik unlocken, hoeveel 3DMarks moet ik verwachten etc etc) dan wordt er toch vaak vluchtigjes overheen gelezen. Tja, het is spijtig maar soms is een beetje trollen a la 'alle LEs zijn brak' toch de manier om wat discussie op gang te brengen. En ik geloof overigens ook echt dat dit een hoop LE-eigenaren aangaat, en dat een breed spectrum aan problemen en gekkigheden hiermee te maken hebben.
maar ik denk dat je hier toch wel een puntje hebt. Je hebt me iig nieuwsgierig gemaakt.

Dus.. nieuwsgierigheid bevredigen en dus underclocken testen. Eerst dus de kaart weer terugmodden @ stock bios, stock pipes en 300/700 snelheden.
Hierbij bleek inderdaad dat je van tussen pak en beet 515 en 690 mhz ram speed altijd 'test failed' kreeg, onafhankelijk van core. (core getest: 150 - 200 tot 320). Opmerkelijk genoeg onder de 500 dus wel te klokken.
Ja, dit heb ik al op minstens 3 LEs kunnen constateren.
Met RivaTuner de test uitgezet en TOCH in het 'test failed' mem gebied geclockd. INSTABIEL. Tweemaal een crash gehad binnen 10 sec. Wat ik in die gevallen zag: een verlopend horizontaal kleurenpatroon op beeldscherm. Geen GPU robust channel error, geen freeze, geen artifacts, maar dat kleurenspel. Ik denk dat dit interessant is omdat het ons in de richting van de fout kan wijzen.
Dat had ik nog niet geprobeerd. Zodra de coolbits test faalt beschouw ik het al als 'dit hoort niet'. Dat het dan ook daadwerkelijk schermcorruptie veroorzaakt is zeer interessant.
Ik had eerder altijd het vermeoden dat het het dynamisch memspeed wijzigen is wat voor problemen zorgt. Nu wou ik dat in dit geval gelijk weten ook en heb mijn stoute schoenen aangetrokken - de kennelijk instabiele memspeed van 600 in mijn stock bios geflashd en gereboot (core hierbij op 200)..
Verbazing: dit is stabiel! D.w.z. nog niet overdreven getest, maar de demos werken gewoon zonder crashen...

Echter, van deze clocks uit, is het dus nog steeds niet mogelijk om de mem op danwel 601 danwel 599 te clocken, in beide gevallen 'test failed'.
Ok. Het is overigens erg jammer dat je de coolbits test niet gewoon kunt uitvoeren op de default speed (dus diegene die in je BIOS staat) :| Ik zou een standalone programmaatje wat dezelfde soort test een paar uur achter elkaar kan uitvoeren trouwens ook erg interessant vinden.
Dus het probleem is er wel, maar zolang als je via het BIOS opstart is het stabiel. We hebben hier dus met een fout in de LE te maken die werkbaar is maar inderdaad irritant.
het kan heel goed zijn dat deze LE fout dezelfde fout is die het voor veel mensen onmogelijk maakt om met extra unlockte pipes van de 'test' functie gebruik te maken!
Juist, de gangbare opvatting is 'test failed, pipes zijn dus toch op een of andere manier kapot ook al zijn er geen artifacts zichtbaar'. Dat hoeft dus niet het geval te zijn. Het falen komt ook voor in situaties waar je het niet zou verwachten, zoals stock pipes/stock speed bij sommige mensen, of bij underclocking op jouw en mijn LEs, en nog een aantal andere.
Mijn argument daardoor is: Silent running L2->L1

Die event 106 kreeg ik iedere keer dat ik RTHDRIBL of NALU opstartte @ 12pipes 300/700 (of hoger of lager), die krijg ik NOOIT @300/700 8 pipes, maar die krijg ik nu dus weer systematisch wel @200/600 8 pipes!

Wazige shit! 8)7 ;)
Dat mag je wel zeggen. Ik ben er ook nog niet verder mee, en het helpt niet dat het Gainward forum vandaag defaced is door een of andere eikel. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Biff op 11-12-2004 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biff schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 03:17:
juist, de gangbare opvatting is 'test failed, pipes zijn dus toch op een of andere manier kapot ook al zijn er geen artifacts zichtbaar'. Dat hoeft dus niet het geval te zijn. Het falen komt ook voor in situaties waar je het niet zou verwachten, zoals stock pipes/stock speed bij sommige mensen, of bij underclocking op jouw en mijn LEs, en nog een aantal andere.
Over dit stukje heb ik nog een kleine vraag/opmerking (exuses als ik nu domme dingen ga zeggen)Toen ik mijn XFX nog in bezit had heb ik het probleem gehad dat als ik een pipe unlockte en direct via riva tuner opniuewe opstarte er geen fouten optraden.Op het moment dat ik mijn pc echt afsloot en dan weer opstarte kreeg ik een blue screen .Dit terwijl er na de riva tuner herstart geen vuiltje aan de lucht was ik heb toen ook alles intensief getest.Is dit mij ook te kopelen aan een bios fout of staat het compleet los vanmekaar.Waarom ik dit vraag komt door het feit dat in beide gevallen de geunlockte pipe eigenlijk niet bruikbaar is terwijl ze toch "goed"schijnen te zijn

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:28

RvP

Die 70.90 driver geeft bij mij toch wel problemen. Met de oudere beta van nvidia had ik geen problemen.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:16
Zal hier ook ff vertellen hoe het mijn mijn kaartje gesteld is.
Heb nu sinds ruim een week een XFX en hij loopt perfect op 12x1,6 (met 16 pipes kreeg ik arti's in 3dmark03 :'( ). Core en geheugen overclock nog niet geprobeerd.
Mijn 3dmark scores:

AMD Ahtlon 2600+ @ 2200 Mhz
512 mb Corsair PC2700
XFX 6800le @ 12x1,6

3dmark 01: 14991 Compare URL
3dmark 03: 8037 Compare URL
3dmark 05: 3102 Compare URL

edit: Ohja, maak gebruik van forceware 66.93 drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door paul99 op 11-12-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:56:

Verder ben ik echt super tevreden over mijn AMD3000+ met MSI NForce3 combo!! 2600 MHz op standaard voltage :P

Hou dus alleen rekening met een lagere overklok. En dat is het geval nu, misschien wordt er nog een oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megadwerg schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:55:
Die 70.90 driver geeft bij mij toch wel problemen. Met de oudere beta van nvidia had ik geen problemen.
Aan zo een melding heb ik en de rest niks we hebben er wel iest aan als je iets duidelijker zou zijn geweest zoals wat voor een problemen je heb met die driver op jou systeem. :?
Mijn systeem doet het perfect op driver 70.90 dus misschien ligt het aan iets anders als de driver? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
ok mag ik even flippen? ik heb een tagan 380 watt voeding en ik startte laatst weer hl2 op en mijn monitor ging uit..flits...stroom moest ik eraf halen...ik heb niks overgklokt. geen eens pipelines open. nv5 erop. en alsnog....WAT IS DIT :X :? 8)7 |:( O-)

(ik heb ook nog een amd 64 3200+)

temp 6800 = 48
ambient temp ofzo = 38

temp cpu = 31
temp case = 38

;(

edit: ik startte het net weer en nu werkt het wel..hmmm :|

[ Voor 27% gewijzigd door YoshiBignose op 11-12-2004 14:32 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 10:42:
[...]

[...]

Over dit stukje heb ik nog een kleine vraag/opmerking (exuses als ik nu domme dingen ga zeggen)Toen ik mijn XFX nog in bezit had heb ik het probleem gehad dat als ik een pipe unlockte en direct via riva tuner opniuewe opstarte er geen fouten optraden.Op het moment dat ik mijn pc echt afsloot en dan weer opstarte kreeg ik een blue screen .Dit terwijl er na de riva tuner herstart geen vuiltje aan de lucht was ik heb toen ook alles intensief getest.
Hmm, wat bedoel je precies, je unlocked een pipe en start dan RT opnieuw zonder de PC te rebooten? Dan is die pijp nog niet echt open. Of bedoel je gewoon dat je ja klikt op de vraag van RT of je de PC opnieuw wilt opstarten na een wijziging in de pijpconfiguratie?
Is dit mij ook te kopelen aan een bios fout of staat het compleet los vanmekaar.Waarom ik dit vraag komt door het feit dat in beide gevallen de geunlockte pipe eigenlijk niet bruikbaar is terwijl ze toch "goed"schijnen te zijn
Kan niet zeggen of dat er iets mee te maken heeft. Als er pas iets misgaat zodra je pipes gaat openen kan dat uiteraard ook echt een kapotte pipe zijn. Je moet echt testen op stock configuratie.

Waar ik me dus zorgen over maak is dat er zelfs op stock of underclocked veel problemen zijn. En ik denk dus dat er vaak ten onrechte dingen verweten worden aan andere zaken dan de LE zelf. Pas als de problemen op stock uitgezocht zijn kunnen we iets zinvols zeggen over of een bepaalde unlock of overclock, of onvoldoende voeding schuldig is aan vreemde symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Zooooooooo....

Vanmiddag een Leadtek 6800LE gehaald. Eerst 3DMark03 gedraaid met alle stock settings en daar haalde ik toch een nette score mee van 7088 puntjes.

Toen geprobeerd de eerste extra pipeline open te gooien --> dat ging dus niet... :'(

De andere extra pipeline geprobeerd, reboot en dat zag er beter uit _/-\o_

3DMark03 gedraaid en dat was al een score van 8475 :*)

Toen beide vertexshaders open gegooid en dat ging ook prima, nieuwe score werd 8820 :P
Altijd leuk om te zien dat in de openingsposting een score word gehaald van 8415 puntjes met alle pipelines open (16x1,6vp) en ik daar boven zit met 12x1,6vp maar ja... da's ook een XP2500 :P

Het enige wat nu nog een optie is om de core-snelheden dus wat op te schroeven...
Ben tot nu toe zeer tevreden over het kaartje, en ZEKER over het ongelooflijke koelblok wat erop zit :)

[ Voor 14% gewijzigd door -Leon- op 11-12-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:46
ik ben van plan om ook een 6800 LE aanschaffen :9

Maar zou dit veel verschil uitmaken met mijn huidige Nvidia Geforce FX 5200 VT 128MB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:31
Aangezien je 5200 (met alle respect) een low budget kaart is die ook nog veel te slecht presteert voor een low budget kaart, en de 6800LE een fijne middenklasser is die met een beetje tweaken en een beetje mazzel mee kan met de besten; JA, dat gaat zeker verschil maken.

Alleen weet ik niet of ik ondertussen niet de voorkeur zou geven aan een 6600GT voor ongeveer dezelfde prijs. De 6800LE heeft weliswaar de potentie om beter te presteren (door pipes te unlocken + meer geheugen bandbreedte), maar heeft me ondertussen zoveel gezeik opgeleverd dat ik dat verschil denk ik voor lief zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Zo, ik heb nu eindelijk ook een goed werkende 6800LE. Mijn nieuwe moederbord en een schone windows install hebben er voor gezorgd dat alles nu als een zonnetje loopt. :)

Helaas is mijn kaart wel gelocked, pipes aanvinken zorgt er in het NVstrap tabblad wel voor dat er 12x1 staat, maar het openingsscherm van Rivatuner geeft gewoon 8x1 en hij blijft ook "disabled". Of hij dus werkende pipelines extra heeft of niet, dat blijft even afwachten.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
new_born89 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:38:
ik ben van plan om ook een 6800 LE aanschaffen :9

Maar zou dit veel verschil uitmaken met mijn huidige Nvidia Geforce FX 5200 VT 128MB ?
Lol, grapje? Maar als het echt serieus is..... met de 6800LE haal je letterlijk 10> keer zoveel fps of mocht dat niet nodig zijn (lijkt me sterk) dan heb je mooiere beelden, nieuwere technologie. Maar als je blijft patiencen, kun je de 5200 beter houden. Mijn score in 3dmark03 met 5200: 890. Hoogste score nu: 11500. (Standaard 6500>) Lijkt me dus wel de moeite waard :+

Overigens, een nieuwe install van XP brengt je score in 3dmark in ieder geval onderuit. Heb nu ff XP ook op een andere partitie geinstalleerd, in een keer goede drivers (zelfde als op vervuilde partitie) maar mijn score standaard (350/800) zakte van 10300 naar 9600. Dit merkte ik eerder ook al met mijn 5900XT. Pas na paar keer drivers opnieuw installeren enzovoort draaide hij op de "normale" snelheden.

[ Voor 26% gewijzigd door dinkelover op 11-12-2004 18:25 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal Kint schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:46:
Zo, ik heb nu eindelijk ook een goed werkende 6800LE. Mijn nieuwe moederbord en een schone windows install hebben er voor gezorgd dat alles nu als een zonnetje loopt. :)

Helaas is mijn kaart wel gelocked, pipes aanvinken zorgt er in het NVstrap tabblad wel voor dat er 12x1 staat, maar het openingsscherm van Rivatuner geeft gewoon 8x1 en hij blijft ook "disabled". Of hij dus werkende pipelines extra heeft of niet, dat blijft even afwachten.
Komt in de nieuwe versie van rivatuner. Het kan ook al nu dmv dit scriptje. Je doet het op deze manier:

start
run
type "cmd"
type "cd c:\Program Files\Riva Tuner"
press enter
copy/paste deze code:

code:
1
RivaTuner.exe /wrc020,0 /wrc024,0 /wrc028,0 /wrc02c,0 /wr1540,13f0f /rr1540

Het is echter wel de full pipe/vertex code, een andere is er niet. Als hij dus allemaal arti's geeft moet je echt w88 op de nieuwe versie. Dan pas kan je goed instellen welke je wilt openen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metal14 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:44:
[...]

welke zalman? de nieuwste of die met 2 koelplaten? :)
Die met twee koelplaten bedoel ik, de ZM80C. De optionele fan, de ZM-OP1, is een 'normale' maar een dunnere uitgevoerde 80x80 fan. Deze fan behoort m.i. niet tot de stillere fans. 8)7
-Leon- schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:08:
Zooooooooo....

Vanmiddag een Leadtek 6800LE gehaald. Eerst 3DMark03 gedraaid met alle stock settings en daar haalde ik toch een nette score mee van 7088 puntjes.

Toen geprobeerd de eerste extra pipeline open te gooien --> dat ging dus niet... :'(

De andere extra pipeline geprobeerd, reboot en dat zag er beter uit _/-\o_

3DMark03 gedraaid en dat was al een score van 8475 :*)

Toen beide vertexshaders open gegooid en dat ging ook prima, nieuwe score werd 8820 :P
Altijd leuk om te zien dat in de openingsposting een score word gehaald van 8415 puntjes met alle pipelines open (16x1,6vp) en ik daar boven zit met 12x1,6vp maar ja... da's ook een XP2500 :P

Het enige wat nu nog een optie is om de core-snelheden dus wat op te schroeven...
Ben tot nu toe zeer tevreden over het kaartje, en ZEKER over het ongelooflijke koelblok wat erop zit :)
Ik heb zelf ook een Leadtek sinds een week nadat ik mijn XFX heb vernield door hem een week op 1.4 Volt te draaien. Het koelblok is inderdaad indrukwekkend en veeeel beter dan die van XFX. Zowel de voor- en achterkant van de Leadtek worden gekoeld door het blok. Ook de geheugenchips worden gekoeld! Echter de fan maakt misschien nog wel meer lawaai dan die van de XFX! Snel mijn Silencer er op zetten dus :*)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biff schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:43:
[...]

Hmm, wat bedoel je precies, je unlocked een pipe en start dan RT opnieuw zonder de PC te rebooten? Dan is die pijp nog niet echt open. Of bedoel je gewoon dat je ja klikt op de vraag van RT of je de PC opnieuw wilt opstarten na een wijziging in de pijpconfiguratie?
Ik open de pipe riva tuner vraagt of je de pc opniuewe wil opstarten zodat het word toegepast.Dan zijn er geen problemen.Sluit ik mijn pc helemaal af om hem daarna weer opniuew op te starten krijg ik een blue screen.
[...]
Kan niet zeggen of dat er iets mee te maken heeft. Als er pas iets misgaat zodra je pipes gaat openen kan dat uiteraard ook echt een kapotte pipe zijn. Je moet echt testen op stock configuratie.

Waar ik me dus zorgen over maak is dat er zelfs op stock of underclocked veel problemen zijn. En ik denk dus dat er vaak ten onrechte dingen verweten worden aan andere zaken dan de LE zelf. Pas als de problemen op stock uitgezocht zijn kunnen we iets zinvols zeggen over of een bepaalde unlock of overclock, of onvoldoende voeding schuldig is aan vreemde symptomen.
op de stock configuratie gaf ie ook al veel problemen.Als extreem lage scores op 3dmark05 etc.
DIt loste een beetje op door instalatie van de laatste drivers.Waarna het langzaam weer minder werd.Mijn voeding mag dan wel een niet al te best merk zijn (q-tech) maar is wel 550 watt.En die zou het ook echt moeten trekken lijkt me.Ik ben het met je eens dat de LE onder zware druk flink kraakt (soms letterlijk en figuurlijk).Ik vraag me daarom ook een beetje af of Nvidia zich er niet een beetje makkelijk van af heeft gemaakt.Pas toen ze er achter kwamen wat de tweakers voormekaar kregen zijn ze imo opeens wat meer aandacht gaan besteden aan de LE.Ik heb nog weinig problemen gezien (lees gelezen) van de laatste serie kaarten (afgezien van het niuewe locksysteem).Dit alles is misschien wat vergezocht en voor een groot gedeelte zal het ook wel toeval zijn...Maar toch het zet je wel aan het denken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Nog ff over de 66.93 (ofzo driver) ==> uber - bagger, elke keer als ik bepaalde games uitging had ik dikke BSOD's met 70.90 geen probs meer....

Still waiting for the Zalman VF-700 :)

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:22

w0w

Zijn er eigenlijk al mensen die succesvol hun 'gelockte' kaart hebben 'geunlocked'? Ik heb het zelf geprobeerd d.m.v. de command line met RivaTuner, alles gaat goed, behalve als ik een spel ga spelen of ga benchen want dan krijg ik blauwe 'schaakvelden' die verdacht veel lijken op die van een mislukte R9500->R9700 mod. Helaas is er dus één of twee paar pipelines kapot :(
En zijn er eigenlijk ook nog mensen die hun 'gelockte' kaart hebben kunnen unlocken d.m.v. een bios flash? Mij is dat iig niet gelukt...

De kans bestaat trouwens dat Nvidia deze 'lock' niet heeft toegepast om Unwinder en andere Tweakers tegen te werken, maar om een meer logische benadering van de in en uit geschakelde pipes/shaders te gebruiken. Er is dus ook helemaal geen enkele beveiliging gemaakt, het is alleen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Logica zegt dat een BIOS flash je weinig gaat helpen, een van die lijnen is gewoon kapot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag, ik ga rond de 22e een 6800 le kopen maar welke kan ik nou precies het beste kopen en waarom? Vlakbij kan ik de Aopen halen bij vobis voor €199,-, naar DenBosch gaan en de Leadtek halen voor €199,- Of de XFX? Ik kan nergens lezen welke nou het verstandigste is om te kopen. Wel zie ik veel mensen met een XFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:26:
Vraag, ik ga rond de 22e een 6800 le kopen maar welke kan ik nou precies het beste kopen en waarom? Vlakbij kan ik de Aopen halen bij vobis voor €199,-, naar DenBosch gaan en de Leadtek halen voor €199,- Of de XFX? Ik kan nergens lezen welke nou het verstandigste is om te kopen. Wel zie ik veel mensen met een XFX.
Als een temperatuur sensor je niks boeit, maakt het vrij weinig uit welke je neemt. Ik raad je alleen wel af om er een bij Vobis iets te kopen, een Technische dienst hebben ze niet (Jah ze noemen het wel een technische dienst maar ze weten echt niks van pc's af, in Breda dan tenminste). Het enige verschil wat er dan overblijft is de koeler, die van Leadtek spreekt mij het meeste aan maar ik zou de koeler hoe dan ook vervangen door een Silencer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:18:
[...]

Als een temperatuur sensor je niks boeit, maakt het vrij weinig uit welke je neemt. Ik raad je alleen wel af om er een bij Vobis iets te kopen, een Technische dienst hebben ze niet (Jah ze noemen het wel een technische dienst maar ze weten echt niks van pc's af, in Breda dan tenminste). Het enige verschil wat er dan overblijft is de koeler, die van Leadtek spreekt mij het meeste aan maar ik zou de koeler hoe dan ook vervangen door een Silencer :)
Ik denk dat ik wel zo'n NV5 koeler op ga zetten. Waar ik eigenlijk wat zekerheid in wil hebben is welke kaart, of welke winkel. Ik alles open kan zetten en nog een beetje zou kunnen opvoeren (niet extreem).
Ik lees dat sommige kaarten nu gelockt zijn dus zou ik misschien 2ehands een kaart kunnen overnemen zodat die iig niet is gelockt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achtelijke verkopers voor de garantie is inderdaad een groot voordeel :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dus omdat jij één slechte Technische dienst van Vobis of persoon heb ervaren zijn ze dus allemaal niks. 8)7 Wat een onzin }:O
En welke kaart, ik zou het je niet kunnen vertellen je moet gewoon een beetje geluk hebben. Mij bevalt de XFX op 12x1,6 erg goed. O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
maar ik zou de koeler hoe dan ook vervangen door een Silencer :)
Dat snap ik echt niet.. ik zou het (in het begin) zeker niet doen, om de volgende redenen:

- Na het vervangen van de koeler is je garantie verlopen (toch)
- Je kunt de kaart ook prima testen (pipes, shaders) met de originele koeler
- Er blijken dus veel problemen te zijn met tal van LE kaarten. Daarom zou ik aanraden eerst even te testen of de kaart 100% goed werkt, het liefst natuurlijk met het één en ander unlocked. Schroef je er een andere koeler op, dan kan je sowieso niet meer terug.. zelfs niet als het helemaal niet aan de pipes oid ligt.
- Als je een stabiele configuratie hebt ontdekt, en dat voor een aantal weken zonder problemen, dán zou ik er een andere koeler op overwegen, om stabiliteit in de maanden erna te verbeteren, en zefls te handhaven op hogere snelheden.

Het lijkt me duidelijk dat als het eerste argument niet zo is het natuurlijk allemaal weinig uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:33:
[...]

Dus omdat jij één slechte Technische dienst van Vobis of persoon heb ervaren zijn ze dus allemaal niks. 8)7 Wat een onzin }:O
Moet je idd een beetje geluk bij hebben. Bij die bij mij in de buurt zit dat in iedergeval wel snor :P

Ik heb trouwens voor mn oude kaart al de Zalman ZM80D-HP, fan erbij. moet ook voldoende zijn maar zou het geheugen dan wel goed worden gekoeld of kan ik toch beter voor de NV5 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:36:
[...]

Dat snap ik echt niet.. ik zou het (in het begin) zeker niet doen, om de volgende redenen:

- Er blijken dus veel problemen te zijn met tal van LE kaarten. Daarom zou ik aanraden eerst even te testen of de kaart 100% goed werkt, het liefst natuurlijk met het één en ander unlocked. Schroef je er een andere koeler op, dan kan je sowieso niet meer terug.. zelfs niet als het helemaal niet aan de pipes oid ligt.
- Als je een stabiele configuratie hebt ontdekt, en dat voor een aantal weken zonder problemen, dán zou ik er een andere koeler op overwegen, om stabiliteit in de maanden erna te verbeteren, en zefls te handhaven op hogere snelheden.

Het lijkt me duidelijk dat als het eerste argument niet zo is het natuurlijk allemaal weinig uitmaakt.
Ja idd, daar wacht ik dan wel eerst even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:26:
Maar voor de hoofdvraag, voor welke zou ik het beste kunnen gaan? Ik wil max iets van €240 uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:32:
[...]

Ik denk dat ik wel zo'n NV5 koeler op ga zetten. Waar ik eigenlijk wat zekerheid in wil hebben is welke kaart, of welke winkel. Ik alles open kan zetten en nog een beetje zou kunnen opvoeren (niet extreem).
Ik lees dat sommige kaarten nu gelockt zijn dus zou ik misschien 2ehands een kaart kunnen overnemen zodat die iig niet is gelockt
Zekerheid qua pipes/shaders krijg je bij niemand en nergens :)
Er zijn overigs nog geen echte gelockte kaarten gespot...
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:33:
[...]

En welke kaart, ik zou het je niet kunnen vertellen je moet gewoon een beetje geluk hebben. Mij bevalt de XFX op 12x1,6 erg goed. O-)
Daarom zeg ik ook dat het in Breda zo is. En niet één persoon maar de gehele 'Technische' dienst (quote: "revisies van verschillende kaarten? Wat zijn dat? Problemen revisies? Nog nooit van gehoord :? ")
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:36:
[...]

Is er een overeenkomst gemaakt tussen jou en de verkoper/winkel/leverancier dat jij de koeler niet vervangt? Zolang dit niet het geval is en je maakt hem zelf niet kapot door de koeler te vervangen houd je nog gewoon je garantie hoor :)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:39:
[...]

Maar voor de hoofdvraag, voor welke zou ik het beste kunnen gaan? Ik wil max iets van €240 uitgeven.
Je hebt nog niet aangegeven of je waarde hecht aan een temp sensor? En de kaarten doen toch wel wat ze je beloven, zekerheid over de pipes/shaders krijg je toch nergens dus dan ga je gewoon naar de winkel die het goedkoopst/dichtbijst/ je het meest aanspreekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prima, maar temp een tempsensor zou wel aangenaam zijn ja. ... een vereiste niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik trouwens de kaart kapot maken bij het open zetten van Pipelines en de Vertex Shaders mbv rivatuner??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:56:
[...]
Is er een overeenkomst gemaakt tussen jou en de verkoper/winkel/leverancier dat jij de koeler niet vervangt? Zolang dit niet het geval is en je maakt hem zelf niet kapot door de koeler te vervangen houd je nog gewoon je garantie hoor :)
Zou in mijn geval XFX niet moeilijk gaan doen dan.. wat een nieuwe koeler suggereert ook weer dingen.
Maar goed als je gewoon je garantie houdt.. of misschien moet je de originele koeler er weer even op monteren voordat je met de kaart terug gaat.

Maar los van dat denk ik dat het geen kwaad kan het gewoon even met de originele te proberen in het begin :), voorkom je problemen mee als de kaart gewoon niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:16:
Kan ik trouwens de kaart kapot maken bij het open zetten van Pipelines en de Vertex Shaders mbv rivatuner??
Er is tot zover ik weet nog geen geval bekend waarbij er echt blijvende schade is opgetreden, dit geeft natuurlijk geen garantie maar wel een indicatie :)
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:22:
[...]
Maar los van dat denk ik dat het geen kwaad kan het gewoon even met de originele te proberen in het begin :), voorkom je problemen mee als de kaart gewoon niet goed is.
Het is een beetje hetzelfde als met een boxed cpu kopen, als je hier een Zalman of een andere koeler op zet behoud je ook nog gewoon je garantie. Alleen bij een VGA zit de koeler vast geklikt/plakt/schroeft maar dat verandert aan de zaak verder niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dat is mooi dan, als m'n kaart het volgend jaar nog steeds goed doet kan ik het overwegen.

Maar wat ik vreemd vind. Nadat ik mijn kaart geinstalleerd had een paar weken terug, gaf hij tot voor dit weekend altijd een idle temperatuur aan van 48 graden. Echter gisteren en vandaag is hij nog niet boven de 40 geweest. De temp schommelt nu wat tussen 38/39, en als ik ga gamen maximaal 50. Dit dus alles met stock koeler (dan wel in een zeer goed geventileerde kast).
De temperatuur van 40 idle wil ik helemaal geloven, want mijn vorige FX@5950 Ultra was nog minder, maar dat hij in het begin dan iets onder de 50 zat, en nu opeens 10 gaden lager..

Ben em ook nog iets verder gaan overklokken, het geheugen op 770 gezet. Nog steeds geen problemen what so ever. Scores:

3965: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=371312
9541

Ook heb ik geprobeerd de laatste 4 pipes ook aan te zetten. Maar als ik dan 2k5 draai zie ik hier en daar stippen die ik niet wil zien, dus ben vrolijk weer terug naar 12/6. Met 16 pipes haalde ik wel dik 10000 in 2k3.. en 11 moet dus makkelijk kunnen.

edit: zinsbouw.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

w0w schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:39:

...

De kans bestaat trouwens dat Nvidia deze 'lock' niet heeft toegepast om Unwinder en andere Tweakers tegen te werken, maar om een meer logische benadering van de in en uit geschakelde pipes/shaders te gebruiken. Er is dus ook helemaal geen enkele beveiliging gemaakt, het is alleen anders.
Ik denk dat nVidia dit gedaan heeft omdat Gigabyte z'n 6800 kaarten ging flashen met 16 pipe biossen om in benchmarks sneller te zijn 8)7

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Dan zal ik ook effe een score posten :)

Leadtek 6800LE op 12x1,6vp (de overige pipes zijn helaas beschadigd) met de core-snelheden op 350/800 met standaard koeler er op :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jsneller/6800LE.jpg

_/-\o_ _/-\o_ I'm happy _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door -Leon- op 12-12-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

DaWaN schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:14:
[...]

Ik denk dat nVidia dit gedaan heeft omdat Gigabyte z'n 6800 kaarten ging flashen met 16 pipe biossen om in benchmarks sneller te zijn 8)7
Serieus ??
Dat lijkt me dan wel heeel erg dom |:( Dan zijn hun LE's toch niet meer sneller dan hun eigen NU's en GT's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
w0w schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:42:
[...]

Er is tot zover ik weet nog geen geval bekend waarbij er echt blijvende schade is opgetreden, dit geeft natuurlijk geen garantie maar wel een indicatie :)

[...]

Het is een beetje hetzelfde als met een boxed cpu kopen, als je hier een Zalman of een andere koeler op zet behoud je ook nog gewoon je garantie. Alleen bij een VGA zit de koeler vast geklikt/plakt/schroeft maar dat verandert aan de zaak verder niks :)
Volgens AMD vervalt de garantie zelfs dan: de meeste mensen werken met thermal compound als arctic silver, en dat mag niet van AMD :)
Echter: als je een schoongemaakte core terugleverd waar geen stukjes van afgebrokkeld zijn denk ik niet dat ze moeilijk gaan doen. Ik hoop dat dat ook voor de GF6800LE geldt. Als je hem teruglevert met de thermal compound over alle memchips en de ppotjes heengesmeerd kan je het denk ik vergeten met je garantie ,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:16:
Ik ben het in deze hele topic nog niet tegen gekomen wel met geheugen en de voltage opvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Check dit:

http://forums.nvidia.com/...&pid=4124&st=0&#entry4124

Hier denken ze dus dat er bij gebeurtenis ID106 nix gebeurt :?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
mr_a schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 01:10:
[...]
Het zijn vooral de NF3 S754 die een probleem geven, toch? De 939 doen het toch wel goed?
Dacht dat dat ook op het MSI forum stond, weet alleen niet zeker.
Hmm oke...jij dus S754? Dan is het overwegen nog waard, thx voor de tip :), maar...
Sandermvdb schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:33:
Hou dus alleen rekening met een lagere overklok. En dat is het geval nu, misschien wordt er nog een oplossing voor gevonden.
heb ik daar dus nie zoveel zin in :(, gewoon drin proppen, verder niks veranderen (op CPU oc na dan :9 :P en gaan!). Naja...klees dat MSI forum wel ff van voor tot achter.
Biff schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 03:17:
Ok. Het is overigens erg jammer dat je de coolbits test niet gewoon kunt uitvoeren op de default speed (dus diegene die in je BIOS staat) :| Ik zou een standalone programmaatje wat dezelfde soort test een paar uur achter elkaar kan uitvoeren trouwens ook erg interessant vinden.
Tsja...de heletijd het balkje heen en terug op 300 schuiven. Zolang het maar verschoven is, kan het het testen. Wel jammer idd dat je niet kan zeggen, test het voor een uur :S
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:22:
Maar goed als je gewoon je garantie houdt.. of misschien moet je de originele koeler er weer even op monteren voordat je met de kaart terug gaat.
Ik ga er niet met die NV5 drop mee terug 8)7
"Wij verkopen videokaarten, we zijn geen ijzerwarenhandel" :+
DaWaN schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:14:
[...]
+
w0w schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:29:
[...]

Serieus ??
Dat lijkt me dan wel heeel erg dom |:( Dan zijn hun LE's toch niet meer sneller dan hun eigen NU's en GT's :?
Daar klopt dus geen bal van:
Ik las het ergens anders ook maar hier staat er ook wat. De sufferd van Gigabyte hebben een pijpje teveel disabled. Ze flashten dus van 8 -> 12...niet 16

quote van forums.anandtech.com:
The 8 pipes to 12 pipes transition on the Gigabyte 6800 is pretty dramatic. Enabling hardware masked pipelines worked fine for me. You enabled the ones that just say "disabled" but not hardware masked?
Snap dan alleen nog niet hoe ze met 1 simpele BIOS update voor iedereen de juiste pipe enabled kregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de start post zie ik hoeveel punten een oc'ed versie van de 6800LE haalt, maar hoeveel haalt hij standaard??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:24:
[...]

Komt in de nieuwe versie van rivatuner. Het kan ook al nu dmv dit scriptje. Je doet het op deze manier:

start
run
type "cmd"
type "cd c:\Program Files\Riva Tuner"
press enter
copy/paste deze code:

code:
1
RivaTuner.exe /wrc020,0 /wrc024,0 /wrc028,0 /wrc02c,0 /wr1540,13f0f /rr1540

Het is echter wel de full pipe/vertex code, een andere is er niet. Als hij dus allemaal arti's geeft moet je echt w88 op de nieuwe versie. Dan pas kan je goed instellen welke je wilt openen.
Kan iemand bevstigen dat dit werkt? Als dat namelijk werkt ben ik ervan overtuigd dat mijn Leadtek die waarschijnlijk morgen binnenkomt later wellicht is te unlocken, ook al is hij voor deze versie van Rivatuner gelockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
bigchristiaan schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:18:
Check dit:

http://forums.nvidia.com/...&pid=4124&st=0&#entry4124

Hier denken ze dus dat er bij gebeurtenis ID106 nix gebeurt :?
Ik hoop dat het doodnormaal is, maar ik vrees dat het toch echt een fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:30:
In de start post zie ik hoeveel punten een oc'ed versie van de 6800LE haalt, maar hoeveel haalt hij standaard??
Crap...je hebt gelijk. Staat er niet in :?
Ronde de 6700 3DMark03

@Shadow15
Dat kan je ook zelf :/ soort van...

quote van http://forums.nvidia.com/...&pid=4124&st=0&#entry4124
Hi
this isnt an error or bug, its normal behaviour.
Silent Running is a feature of NVidia cards and allows the fan speed to be changed dependant on temperature. The transition means it changed from Level 2 to Level 1.
The levels themselves are programmed in the cards BIOS and will reflect a fan speed. If no fan speed change was observed, those 2 levels are using the same speed.

Wiggly

Klinkt logisch (en ik hoop dat dit idd het geval is)...maar waarom zie je dan geen transition van L1-->L2?
Volgens mij staat het toch in de drivers, niet in BIOS zoals die gast zegt? Pas in Windows (dus drivers) ziettie dat het trager mag...
Dat zou ook verklaren waarom er met de nieuwe drivers er minder transitions zijn, andere waarden...

[ Voor 18% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 12-12-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
die fan-speed aanpassing werkt toch neit echt volgens mij (bij mij alleen bij boot sneller, verder nooit), dus misschien is het wel te disablen zodat je die hele error niet meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:38:
[...]
@Shadow15
Niet iedereen heeft het zo breed om met gemak 200 euro te kunnen neerleggen. Ik heb aardig lang zitten sparen en ik wil daarom ook wel iets goeds kopen. Ik weet dat ik geen garantie heb, maar als ik antwoord heb op mijn vraag weet ik iig of ik garantie heb dat het niet gaat lukken. Bovendien zijn er genoeg mensen die een gelockte versie hebben en die het na het lezen van dat bericht waarschijnlijk hebben geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

w0w schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:29:
[...]

Serieus ??
Nee, hun NU kaarten ;) Btw het zijn maar een bepaalde lading kaarten geweest

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:00:
[...]

Niet iedereen heeft het zo breed om met gemak 200 euro te kunnen neerleggen.
Dat bedoelde ik niet.
Ik heb aardig lang zitten sparen en ik wil daarom ook wel iets goeds kopen.
Uiteraard.
Ik weet dat ik geen garantie heb, maar als ik antwoord heb op mijn vraag weet ik iig of ik garantie heb dat het niet gaat lukken.
Snap ik
Bovendien zijn er genoeg mensen die een gelockte versie hebben en die het na het lezen van dat bericht waarschijnlijk hebben geprobeerd.
En daar zijn we waar ik wezen wilde :P, er zijn nl. al wat ervaringen hier int topic. What kinda my point was. Ook doet Google wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
unfor schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:35:
[...]

Ik hoop dat het doodnormaal is, maar ik vrees dat het toch echt een fout is.
Het is een fout, ik ben denk ik van de melding af. Heb me geheugen van 775 naar 700 teruggezet 13 dagen terug, sindsdien geen 1 fout meer, daarvoor minstens 1 per 5 dagen.

Nu nog hopen dat ik van mijn BSOD bij 3d screensaver (1x per 4 a 5 dagen) afben, kreeg na de errorloggin enable deze meldingen: Idle Timeout Error Channel 00000020 en Idle Timeout Error Channel 00000002
Daarmee aan de gang gegaan en het zou waarschijnlijk driverprobleem zijn, nieuwste drivers van alles moest maar geinstalleerd worden. Dus toen me 20 maanden oude driver van de tvkaart maar vervangen, kijken of dat het is.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 12-12-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Crap...je hebt gelijk. Staat er niet in :?
Ronde de 6700 3DMark03

@Shadow15

quote van http://forums.nvidia.com/...&pid=4124&st=0&#entry4124
Hi
Silent Running is a feature of NVidia cards and allows the fan speed to be changed dependant on temperature. The transition means it changed from Level 2 to Level 1.
The levels themselves are programmed in the cards BIOS and will reflect a fan speed. If no fan speed change was observed, those 2 levels are using the same speed.

Wiggly

Klinkt logisch (en ik hoop dat dit idd het geval is)...maar waarom zie je dan geen transition van L1-->L2?
Volgens mij staat het toch in de drivers, niet in BIOS zoals die gast zegt? Pas in Windows (dus drivers) ziettie dat het trager mag...
Dat zou ook verklaren waarom er met de nieuwe drivers er minder transitions zijn, andere waarden...
Ik ga er bijna vanuit dat het wel degelijk een fout is. Iedereen die die melding heeft krijgt volgens mij ook het probleem dat de core van 350 (clocked) > 300 mhz springt zonder biosflash.

Dat lijkt me niet gezond en weinig te maken te hebben met coolerspeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hmz ik snap echt helemaal nix meer van die melding. Toen ik m'n eerste vertex shader openzette, kreeg ik melding 106 2 keer achter elkaar na het opstarten, toen nooit meer voorgekomen. Wel vreemd aangezien m'n kaart toen @stock speeds liep. Nu loopt m'n kaart overclocked met allebei de vertex shaders en één extra pipe open en ik krijg melding 106 nooit :*)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He vraag, ik heb nu een 9800pro maar ik ga de 6800le kopen. Kan ik aan de doos of aan de kaart buitenaf al zien welke revisie het is of wat voor geheugen het is? Of hij gelockt is kan ik niet zien neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Soms wel....

De aopen word alleen als retail verkocht = plasticje.. als ze een beetje aardig zijn kunnen ze je de kaart laten zien en dan kan je zien wat voor mem erop zit en welke rev het is...

Voor het unlocken kun je idd niet zien... maar volgens mij is de kans steeds kleiner als een goed te unlocken kaart te vinden...

Ik zou gewoon die 9800pro houden... evt dikek zalman sink erop en wat overclocken... in een andere pc van mij zit ook een 9800pro overclocked... draait goed en het prestatie verschil is nog geen 200 euro waard...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Nou ik hoop dat XFX support es een definitief antwoord kan geven... Nu zou Event ID 106 een bug met videocodecs zijn!! 7(8)7

For you reading pleasure...
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=195

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=32654

Lekker nuttig als het gebeurd opt moment dat je een 3D app gebruikt ipv een vid codec :/ :?

Weten die nVidiots die deze kaart gefabriceerd hebben het eigenlijk zelf wel |:( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Waar is mijn post nou gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

-Sir_Killalot- schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:10:
Nou ik hoop dat XFX support es een definitief antwoord kan geven... Nu zou Event ID 106 een bug met videocodecs zijn!! 7(8)7

For you reading pleasure...
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=195

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=32654

Lekker nuttig als het gebeurd opt moment dat je een 3D app gebruikt ipv een vid codec :/ :?

Weten die nVidiots die deze kaart gefabriceerd hebben het eigenlijk zelf wel |:( ?
het wordt overal aangemerkt als '6x.xx-bug', dus ik neem aan dat t zeker wel te fixen is door onze vrienden bij nVidia, al was t nou een hardware failure zou t de zaak veranderen lijkt me :z
k heb er op dit moment iig weinig last van, de melding blijft wel voorkomen (toevallig op tijden dat k een filmpje startte :P ) maar alles werkt nog als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dat die ID 106 melding door incompatibiliteit door die codecs komt, dat kan gewoon niet. Je krijgt die melding net zo goed als je geen mpg of wat dan ook opent.

Of misschien toch wel? Ik zit er nu net aan te denken dat vrijwel elk spel een opstartfilmpje heeft...

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
bigchristiaan schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:17:
Of misschien toch wel? Ik zit er nu net aan te denken dat vrijwel elk spel een opstartfilmpje heeft...
Hmm, zo ff NSFU2 weers proberen. de 5e geinstalleerd gehad en toen 2 meldingen gekregen, op de tijd dattik NSFU2 deed. Het is igg wel zo dat bij het afspelen van een filmpje de overclock OOK word ingeschakeld :S. Dat zietie kennelijk ook als een performance app, beetje irri....tis nogal onnodig.

Verder is het ook eens met Far Cry voorgekomen...of het dus tijdens zo'n tussenfilmpje was... Verder genoeg AVIs gedraaid de laatste tijd, allemaal zonder problemen.

Of het alleen maar aan die videocodecs ligt...ik weet het zonet nog niet, ik hoop het. GeForceFX heeft er iig ook last van en ook 6800GTs en weetikveel die gewoon stock lopen.
Misschien loading error van GoT :? Tis af en toe beetje sloom
Of anders in ze zak van SinterKlaas en dan weet je waar te zoeken :z

[ Voor 41% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 12-12-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Heb ik een goeie versie?

Ik heb deze kaart gekocht;

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/rev3.gif

Er staat op de chippies;

Hynix KOR
HY5DU203222A
F-20 430U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmm...zijn er dan toch 2ns (500MHz/ 1GHZ DDR) chippies met deze revisie? Zeker weten dat er geen uitgevaagde 8 staat ;)?

Overigens nog niks gezien met NSFU2...niet met filmpje of veranderen videoinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
-Sir_Killalot- schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:07:
[...]

Hmm...zijn er dan toch 2ns (500MHz/ 1GHZ DDR) chippies met deze revisie? Zeker weten dat er geen uitgevaagde 8 staat ;)?

Overigens nog niks gezien met NSFU2...niet met filmpje of veranderen videoinstellingen
Dan is het toch F-28?! S**t man en ik maar gelukkig dat ik een goede overclockbare kaart had gekocht...niet dus... :'(

Ik wou de 10000 punten halen in 3D Mark 2003

Niet haalbaar dus?

[ Voor 8% gewijzigd door Kingskawn op 12-12-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Hebben jullie inmiddels al duidelijkheid over de "unlockbaarheid" van de nieuwe lichting Leadtek 6800 LE's bij Paradigit? Ik hoop namelijk dat ik morgen/overmorgen mijn vervangende kaart op kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Kingskawn schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:17:
[...]

Dan is het toch F-28?! S**t man en ik maar gelukkig dat ik een goede overclockbare kaart had gekocht...niet dus... :'(

Ik wou de 10000 punten halen in 3D Mark 2003

Niet haalbaar dus?
10000 is makkelijk haalbaar, ik draai 920 op dat 2.8ns geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
unfor schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:55:
[...]

10000 is makkelijk haalbaar, ik draai 920 op dat 2.8ns geheugen.
En in 3D Mark 2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
[...]

Hi

Wiggly

Nee, echt niet dat het met de fan te maken heeft: Het zijn definitely chip performance levels.

Dezelfde foutmelding bestaat ook voor de GeForce FX, alleen daar is de foutmelding informatiever. Ooit eens gezien op Google:
Silent Running: Stress test transistion L2 (performance mode) -> L1 (low-power mode)
(of ongeveer)

Helaas pindakaas. Dat videocodec ding verhaal kan trouwens op zich kloppen: ik krijg de melding altijd als ik RealPlayer start om het NOS journaal te zien.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn XFX 6800LE heeft 12 pipelines open staan en 6 shaders. Ben er tevreden mee. :)

[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 12-12-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Hoe moeten wij dat nou weten? :? Het is jouw kaart.

Heb je niet ergens een vergrootglas of iets dergelijks liggen, daarmee kan je met 100% zekerheid vaststellen wat voor cijfers er op de chip gedrukt zijn.

Pak de leesbril van je ma/pa anders eens. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Kingskawn schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:17:
[...]
Ik zei niet DAT het zo was, alleen dat het uit de TS gehaald is vanwege een foutje. En dat was dit foutje. Ik vraag me alleen af of je ZEKER weet dat het een 0 is of niet. En het maakt tot nu toe nog niet zoveel uit, Hynix schijnt goeie bakker te zijn, dus ze willen allemaal wel redelijk klokken.
mr_a schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:37:
Nee, echt niet dat het met de fan te maken heeft: Het zijn definitely chip performance levels.
Dezelfde foutmelding bestaat ook voor de GeForce FX, alleen daar is de foutmelding informatiever.
In een post later zei ik ook dat de G-FX ook 'last' had ervan en dat ik idd betwijfelde of het tot de codecsbeperkt was... :P
Helaas pindakaas. Dat videocodec ding verhaal kan trouwens op zich kloppen: ik krijg de melding altijd als ik RealPlayer start om het NOS journaal te zien.. 8)7
HAHAHAHA..heh..ehh sorry...maar dat stond er wel grappig ;)

Even een gedachten gang...

...Misschien dat die Event 106 idd een bug is, een 'erfenis' uit de FX serie :? De BIOS heeft ook nog steeds 3 performance modes....en die worden nooit gebruikt (ja 1tje..standaard). Ik heb de hele FX poespas serie niet 'meegemaakt' (klag onder een steen met mn Ti4200 :z). Laatst es reviews van de 'Dustbuster 5800 Ultra' opgezocht en een 5950 Ultra 'live' gezien met z'n big ass koeling (vreemde mem koeling btw die reference meuk). nVidia is best ver gegaan het uiterste eruit proberen te trekken....terwijl de ATis nog met zo'n klein, simpel koelertje aan de gang waren.

[ Voor 21% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 12-12-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wel vreemd dat bij de melding de gpu snelheid altijd terug gaat naar stock :{

raar als het zoals vermeld dus een 'bug' in de drivers is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
w00t wat is dit nu weer:? GR SW NOTIFY error? :?
Afbeeldingslocatie: http://homepages.ipact.nl/~afman/zooi/grswnotifyerror.gif

Mijn beeld ging even een paar sec. op zwart -> vermoedelijk Robust Channel error. Helaas had ik kennelijk logging uitstaan.... nog steeds dus underclocked op de probleem speeds. Zit te werken onder MS-Word aan een deadline, nou moet hij het wel blijven doen! ;)
-Sir_Killalot- schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:09:
[...]
HAHAHAHA..heh..ehh sorry...maar dat stond er wel grappig ;)
lol :P
Even een gedachten gang...

...Misschien dat die Event 106 idd een bug is, een 'erfenis' uit de FX serie :? De BIOS heeft ook nog steeds 3 performance modes....en die worden nooit gebruikt (ja 1tje..standaard). Ik heb de hele FX poespas serie niet 'meegemaakt' (klag onder een steen met mn Ti4200 :z). Laatst es reviews van de 'Dustbuster 5800 Ultra' opgezocht en een 5950 Ultra 'live' gezien met z'n big ass koeling (vreemde mem koeling btw die reference meuk). nVidia is best ver gegaan het uiterste eruit proberen te trekken....terwijl de ATis nog met zo'n klein, simpel koelertje aan de gang waren.
Wellicht dat het een bug is, maar er zit toch ook fysiek iets niet goed
  • test failed mysterie / memory timing issues
  • scherm corruptie / zwart scherm
  • mensen met freezes in games, ook als alle so-called fixes als FW disablen gedaan zijn...
  • 50% wel last van 106, 50% niet, (Poll anyone?)
dat soort dingen.
Allemaal aparte problemen, of allemaal symptomen van Het Grote 6800 LE / NU / Ultra probleem?
de 6800 GT is 'goed'? :? geloof het nauwelijks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 23:57
mr_a schreef op maandag 13 december 2004 @ 00:55:
Wellicht dat het een bug is, maar er zit toch ook fysiek iets niet goed
  • test failed mysterie / memory timing issues
  • scherm corruptie / zwart scherm
  • mensen met freezes in games, ook als alle so-called fixes als FW disablen gedaan zijn...
  • 50% wel last van 106, 50% niet, (Poll anyone?)
dat soort dingen.
Allemaal aparte problemen, of allemaal symptomen van Het Grote 6800 LE / NU / Ultra probleem?
de 6800 GT is 'goed'? :? geloof het nauwelijks :P
Even de lijst terzijde, maar het Event 106 is een legacy, zit er al tijden in en heeft niets ernstig te betekenen. Behalve de waslijst hier boven dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
cardinal808 schreef op maandag 13 december 2004 @ 00:59:
[...]

Even de lijst terzijde, maar het Event 106 is een legacy, zit er al tijden in en heeft niets ernstig te betekenen. Behalve de waslijst hier boven dan :)
:)
Niettemin is het vervelend als het terugklokken tot gevolg heeft dat hij even hapert en dat de kaart langzamer wordt. Al merk ik daar niets van, Doom 3 spelen op een meer dan 3 jaar ouwe comp.

Als het terugklokken bij 106 frequent is, zijn we 'gedwongen' de OC snelheden in het BIOS te flashen, zodat het terugklokken van de kaart niet plaats kan vinden. Als je alleen 2D en 3D snelheden aan elkaar gelijk maakt met RivaTuner zal hij namelijk nog steeds naar zijn BIOS defaults terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjodokusK schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:24:
Hebben jullie inmiddels al duidelijkheid over de "unlockbaarheid" van de nieuwe lichting Leadtek 6800 LE's bij Paradigit? Ik hoop namelijk dat ik morgen/overmorgen mijn vervangende kaart op kan halen.
Ik heb nu mijn Leadtek van Paradigit een week. Hij draait @ 12/6, 350/800, 3dmark03 9700! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 09:45
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 03:35:
[...]

Ik heb nu mijn Leadtek van Paradigit een week. Hij draait @ 12/6, 350/800, 3dmark03 9700! :*)
Ik heb mijn Leadtek van Paradigit sinds zaterdag.@16/5 en nog niet overgeklokt. Dus alleen een vertex geval lijkt defect.
3dmark 2003 8600. Ben er super tevreden mee. Maakt alleen een hoop kabaal. Dus toch niet voor niets dat veel hier een andere koeler erop gooien. :)
Temperatuur van de leadtek ligt rond de 54 graden (stressed). Wat is een beetje de maximale temperatuur voor dit kaartje wat nog veilig is? Zit er namelijk aan te denken om mem en core speed toch nog wat hoger te zetten met de stock koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
vandenhende schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:32:
[...]
Temperatuur van de leadtek ligt rond de 54 graden (stressed). Wat is een beetje de maximale temperatuur voor dit kaartje wat nog veilig is? Zit er namelijk aan te denken om mem en core speed toch nog wat hoger te zetten met de stock koeler.
Ik geloof maximaal 65 graden. Je mekt het vanzelf, het beeld loopt namelijk vanzelf vast. Memory kan trouwens heel veel warmte hebben. Die hoef je dus eigenlijk niet zwaar te koelen, maar een briesje wind zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

ik heb gehoord dat ze bij nvidia bezig zijn met iets om dat unlocken tegen te gaan. Weet iemand daar mee over? volgens mij kun je in dat geval beter voor een 6600gt gaan die scoort uit stock hoger.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan aleen mar vragen of je dit topic nog is goed wil doorlezen .Daar zul je je antwoord vinden.Wat ik me wel afvraaag is in hoevere dit invloed heeft op de levertijd.Aangezien ik mijn kaartje nog steeds niet terug heb.En op de site van salland nu een levertijd staat van 2 weken.Voel ik hem al weer aankomen natuurlijk.Dat als ik strx bel dat ik te horen krijg dat ik nog even" moet wachten.Iig hoop ik nog geluk te hebben en dat ie vandaag of morge met de post komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:53:
Ik kan aleen maar vragen of je dit topic nog is goed wil doorlezen .Daar zul je je antwoord vinden.
:Y)
Wat ik me wel afvraaag is in hoevere dit invloed heeft op de levertijd.Aangezien ik mijn kaartje nog steeds niet terug heb.En op de site van salland nu een levertijd staat van 2 weken.Voel ik hem al weer aankomen natuurlijk.Dat als ik strx bel dat ik te horen krijg dat ik nog even" moet wachten.Iig hoop ik nog geluk te hebben en dat ie vandaag of morge met de post komt....
Het is niet duidelijk of de nieuwe architectuur om het unlocken tegen te gaan ermee te maken heeft. Het enige wat opvalt, is dat het op het zelfde moment valt, dus dat is wel eigenaardig.

Voor de rest zullen de winkels echt moeten wachten op de leveringen. Dus die kunnen er ook niet veel aan doen. Helaas zeggen ze altijd een datum terwijl die niet eens zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah idd .Maandag even gebeld of ze mijn pakketje binnen hadden en om ff te chekke hoe lang het ong ging.duurde volgens hem ong 3 dagen.Ben nu ruim een week verder en het word met de dag onduidelijker hoelang het nu nog gaat duren.Maar wat je zegt het valt niet te bewijzen of dit samenhangt met nivdia`s strijd tegen het tweaken.Ik denk dat zij het iig zullen ontkennen.Ik baal er iig goed van (dit door persoonlijk situatie) dat het zo onduidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-08 21:57

Tuk

Hebben meerdere mensen last van dat hun muisaanwijzer met drivers 70.90 rechts ver uit het beeld kan. Ben dus echt af en toe mijn pijltje kwijt.

Weet iemand een oplossing er voor?

en heeft iemand de 71.20 drivers al geprobeerd. staan op Guru3D.com

[ Voor 17% gewijzigd door Tuk op 13-12-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:21
Ik heb een Asus 6800LE, Hij bevalt tot nu toe goed, alleen jammer dat ik aan de kaart moest solderen om de NV5 te installeren (de stock cooler maakt takke herrrie). Ik heb hem geunlocked op 12/6 (4 pipes waren stuk) Wat ik wel jammer vindt dat als ik gehibernate heb de kaart weer op 8 pipes staat (volgens rivatuner), zijn hier ook ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Tuk schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:24:
Hebben meerdere mensen last van dat hun muisaanwijzer met drivers 70.90 rechts ver uit het beeld kan. Ben dus echt af en toe mijn pijltje kwijt.

ik heb met 70.90 geen last van verdwijnende muisaanwijzers hoor :P

en wb 71.20:
66.93 vs 71.20 performance comparison @ TechConnect

nu weet ik alleen niet hoe 70.90 zich t.o.v. 66.93 verhoudt, maar t ziet eruit als een minieme snelheidswinst. Wellicht is er wel een fixje doorgevoerd mbt foutje 106, maar dan moet iemand m ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah de levertijd is echt een ramp.Net gebeld.De eerste zegt dat ie nog minstens 2 weken ging duren.De 2de die aan de lijn kwam zij dat de kaart op binnenkomen staat (stond ie ruim een week geleden ook al)Pc shop hier gebeld.Ze durven der hier een 269 euro voor te vragen "wat krijg je er dan mijn god bij" was de weder vraag.Jah een kabeltje en de originele software |:( :/ :X .Ik ben nu aan het zoeken naar een alternatief (wat levebaar is en betaalbaar) en het is werkelijk bar en boos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
jeroen__online schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:11:
[...]

ik heb met 70.90 geen last van verdwijnende muisaanwijzers hoor :P

en wb 71.20:
66.93 vs 71.20 performance comparison @ TechConnect

nu weet ik alleen niet hoe 70.90 zich t.o.v. 66.93 verhoudt, maar t ziet eruit als een minieme snelheidswinst. Wellicht is er wel een fixje doorgevoerd mbt foutje 106, maar dan moet iemand m ff proberen :)
Hij ziet hier dus 2-3 % perf. gain in doom3 en 1% of minder in hl2.
Zo met die balkjes naast elkaar lijkt dat weinig, maar is toch best veel...

Eerder heb ik met 70.90 een verbetering van 3,5 % in doom3 op mijn eigen systeem geconstateerd. zie vorige LE draadje. mijn eigen systeem is wel een stuk minder snel, cpu bottleneck, en dan toch nog 3.5% FPS gain met de 70.x forceware - naar mijn mening niet miniem maar een aanmerkelijk verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Tuk schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:24:

Heb je niet toevallig Dual Screen aanstaan? Horizontale span geeft namelijk de mogelijkheid om ook te muizen op je TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen ik zit heel even in dubio.Aangezien de vervanning van mijn ouwe xfx nog lang op zich gaat laten wachten en dit in mijn situatie even niet mogelijk is.Zit ik nu dus te kijken naar eeen vervangende 6800Le.Ik zit nu te twijfelen tussen een gainward http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=303912&cks=PRL of de leadtech 6800 LE http://www.cool-prices.nl/product_detail.php?id=1502.Wat is volgens jullie hier de beste keus.Het prijsverschill is miniem en beide zijn leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de VI-computer is de Leadtec 50 euro goedkoper namelijk € 199.-

Dan is er wel degelijk prijsverschil. Je krijgt er ook nog 2 spellen bij (misschien dat jou dat niks uitmaakt, maar het is wel een extra) of je dat nou leuk vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat vind ik knap aangezien ik bij www.vicomputer.nl kijk kan ik aleen maar xfx vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:23:
dat vind ik knap aangezien ik bij www.vicomputer.nl kijk kan ik aleen maar xfx vinden ...
Die site moet je niet geloven. Die updaten ze 1 keer in het jaar volgens mij. Bel ze maar op als je me niet gelooft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
vandenhende schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:32:
[...]
54 stressed is goed hoor, zoveel lager zal je met een nv5 niet komen. Ik kom tot 55 stressed ermee, hoger dan jij. Met stock xfx-coolertje kwam ik weleens tot 79 graden , en liep vrolijk door, dus die core kan echt wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:24:
[...]

Die site moet je niet geloven. Die updaten ze 1 keer in het jaar volgens mij. Bel ze maar op als je me niet gelooft ;)
Langsgaan ook goed? Ik ben zaterdag bij VI computers in Hengelo geweest, en daar waren ze helemaal door de 6800LE's heen (en 6600GT's :(). Ze leveren normaal alleen XFX'en en de prijs als ze weer binnen zijn werd door de koper rond de 229 verwacht (nu 209). Hij hoopte dat ze er over twee weken weer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:35:
[...]

Langsgaan ook goed? Ik ben zaterdag bij VI computers in Hengelo geweest, en daar waren ze helemaal door de 6800LE's heen (en 6600GT's :(). Ze leveren normaal alleen XFX'en en de prijs als ze weer binnen zijn werd door de koper rond de 229 verwacht (nu 209). Hij hoopte dat ze er over twee weken weer zijn.
Dan houden ze geen vaste prijs aan bij vi computer, want de vi computer in den bosch verkoopt ze voor 199 euro.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.