Uiteraard. Ik ontken niet dat daar nadelen aanzitten maar ik had het even puur over het gebruiksgemak.
(Als ik nu af en toe achter IE zit, voel ik me erg beperkt. Haast gehandicapt

).
Is ook zo als je alleen de kale IE gebruikt.
Dat je Firefox een soort bouwpakket noemt is deels natuurlijk waar. Maar kaal is hij al heel compleet (en stabiel). Bij Maxthon sleep je
alle features mee, ook al gebruik je ze helemaal niet. Bij Firefox installeer je slechts wat je wil of nodig hebt.
Wat je zegt dat je afhankelijk bent van de leverancier van de plugin is waar. En dat slechte plugins de stabiliteit onderuit kunnen halen klopt ook helemaal. Echter, ze zijn allen open source, dus als je kunt programmeren, kun je je er ook zelf in verdiepen. Maar dat zal voor het gros niet van toepassing zijn. Probeer dat maar eens bij IE/Maxthon.

Je kunt aan IE zelf niets veranderen nee, maar zelf plugins schrijven en evt. veranderen kan natuurlijk wel. C++ programmeren kan helaas niet iedereen (voor FF extensions)...
Dat je bij Maxthon features 'meesleept' ben ik het niet mee eens, tenminste, het hele programma is geïnstalleerd nog geen 2 MB en het voelt gewoon super lightweight. Maxthon is zeker geen bloatware iig. Als ik bij FF alle extensions geïnstalleerd heb die ik nodig heb lijkt de opstarttijd nog langer te worden dan hij al is... Dat er in FF standaard zelfs geen toolbar knoppen zijn voor full-screen view en dat soort standaard dingen maakt de GUI en de aanpasbaarheid in dat opzicht ervan wel ERG basic vind ik.
Nog een argumentje: ik ben niet iemand die superveel functies van een browser gebruikt; ik gebruik:
- tabbed browsing;
- het slepen van tabs;
- het openen van links in tabs door ze een heel klein stukje te slepen (blijf ik toch aanzienlijk makkelijker vinden dan middelklik);
- het wisselen tussen tabs met ctrl+pijltje links/rechts en met rechterknop en muiswiel waarbij een mooi lijstje
- opslaan van een groep tabs;
- session saver/reload functie (staat standaard niet aan);
- reopen last closed tabs (met erg handige toolbar knop met dropdown menu);
- full-screen view met autohide toolbar én windows taakbalk (is in FF niet mogelijk nu, beschikbare extensions zijn niet optimaal);
- je kunt Maxthon afsluiten als er nog een download bezig is, net als FF en itt tot IE;
- even van skin wisselen/skin uitproberen hoef je Maxthon niet opnieuw voor op te starten, net als voor veranderingen in de GUI (bijna altijd).
Plaatje tab scroll-menutje:
[
Voor 5% gewijzigd door
Aham brahmasmi op 18-01-2005 14:15
]