[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.839 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57
ucchan schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:27:

FLST 0.8.1 - Focus Last Selected Tab
MiniT+ 20041125.8 - Adds a few tab related functions
Tabbrowser Preferences 1.2.2 - Enhances control over some aspects of tabbed browsing.
undoclosetab 20041125.2 - Adds Undo Close Tab.
Voor de duidelijkheid: dit is wat ik voor tab management heb. FLST gebruik ik omdat je ermee door op de huidige tab te klikken terugspringt naar de vorige (als je tussen 2 pagina's herhaaldelijk wilt wisselen erg nuttig), MiniT+ om te slepen (en ook om de focus te sturen bij het sluiten van tabs, dat moet je dus uitzetten bij FLST (niet handig, maar ik heb al wat gemaild enzo)), TBP heeft Gert-Paul al beschreven en Undo Close Tab lijkt me voor zich spreken.

Valt toch best mee :) ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef @ 18:54:
Nee, die bedrijven betalen er niets voor. Het zijn sites die voor de Amerikaanse gebruikers van Firefox erg handig zijn (afgezien van Creative Commons :P ) en daarom zijn toegevoegd. IMHO zijn ze ook handig, maar dat zal wel komen doordat ik nog wel eens gebruikmaak van deze plugins ;).
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:33:Waar lees jij dat Firefox gegevens heen en weer stuurt (op zelf opgevraagde gegevens na) of zelfs maar bewaard?
we moeten onszelf ervan behoeden hier naïef over te zijn. ik denk dat we in de toekomst nog meer deze kant uitgaan, dus het blijft uitkijken geblazen.
zie ook http://www.heise.de/newsticker/meldung/53308 en http://firefox.stw.uni-du...s=0&postorder=asc&start=0 over deze draad op het firefox forum was heel wat te doen aangezien Axel Hecht deze op een nogal ongelukkige manier probeerde af te sluiten.

voor mij is en blijft het iig firefox all the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:11:
mwhahaau, hij word nog leuker, Firefox laat nu de source van de sites zien in het venster, en niet de pagina :D WTF is dit :D
Heb ik ook last van en met de Validator van W3c.org gaf die aan dat de webserver niet goed geconfigureerd was of zo. Zoals het forum van mokkels.nl, om even iets te noemen. :P
Link naar de validator: link

Stomme is dat IE6 geen problemen geeft. 8)7

Is opgelost. Dit soort problemen heeft gelukkig niks met Firefox te maken, maar met de webserver/website.

[ Voor 11% gewijzigd door Mystic_Jack op 15-01-2005 11:40 ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:09:
[...]

we moeten onszelf ervan behoeden hier naïef over te zijn. ik denk dat we in de toekomst nog meer deze kant uitgaan, dus het blijft uitkijken geblazen.
zie ook http://www.heise.de/newsticker/meldung/53308 en http://firefox.stw.uni-du...s=0&postorder=asc&start=0 over deze draad op het firefox forum was heel wat te doen aangezien Axel Hecht deze op een nogal ongelukkige manier probeerde af te sluiten.
Ik heb het dan ook specifiek over de Amerikaanse versie van Firefox gehad. Ik heb de discussie over de verschillende searchplugins in Bugzille gevolgd en daar kwam wel het argument van betalen voorbij, maar dat werd juist weerlegd. Dat de Duitse versie daarin andere beslissing neemt, betreur ik ten zeerste, omdat het - zoals is gebleken - eerder negatieve press coverage oplevert dan positieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Gisteren ook al gepost maar geen reacties verder :?

Het probleem dat firefox steeds terug gaat naar de top van een pagina als je terug browsed enzo heb ik hier niet (meer) en ik vraag me af of dit bij meer mensen zomaar over gegaan is.

Ik heb geen benul hoe dit zo gekomen is maar kan me voorstellen dat dit door meer mensen gewenst is. daarom zou ik eigenlijk de oorzaak wel willen achterhalen maar kweetniet hoe. . .

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Puresmoker schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:28:
Gisteren ook al gepost maar geen reacties verder :?

Het probleem dat firefox steeds terug gaat naar de top van een pagina als je terug browsed enzo heb ik hier niet (meer) en ik vraag me af of dit bij meer mensen zomaar over gegaan is.

Ik heb geen benul hoe dit zo gekomen is maar kan me voorstellen dat dit door meer mensen gewenst is. daarom zou ik eigenlijk de oorzaak wel willen achterhalen maar kweetniet hoe. . .
Volgens mij vroeg ik het gisteren ook al, op welke sites heb je last van dit probleem? Als het op GoT is, check je voorkeuren en zet de optie 'Gebruik HTTP 304-headers' aan. Als het op andere sites zo is, file een bug in Bugzilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook weer een klein probleempje als ik de website www.vi.nl bezoek
'Van Gaal onomstreden nummer ��n bij AZ'
dan zie ik regelmatig van deze tekens �� overal doorheen. Ligt dat aan die website of is er iets mis met mijn instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Die site geeft geen character encoding op en dus valt Firefox terug op zijn standaard character encoding. Deze encodering is voor deze site echter anders dan de encodering die gebruikt is bij het invoeren van de teksten en dus krijg je dat soort blokjes te zien omdat er karakters gebruikt zijn die niet in alle karaktersets op dezelfde plek zitten. De oplossing ligt in dezen bij de site VI.nl, die zou een juiste characterencoding moeten meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Harm schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:25:
Die site geeft geen character encoding op en dus valt Firefox terug op zijn standaard character encoding. Deze encodering is voor deze site echter anders dan de encodering die gebruikt is bij het invoeren van de teksten en dus krijg je dat soort blokjes te zien omdat er karakters gebruikt zijn die niet in alle karaktersets op dezelfde plek zitten. De oplossing ligt in dezen bij de site VI.nl, die zou een juiste characterencoding moeten meesturen.
Klopt, of als VI.nl het niet wil verbeteren, kun je ook altijd View > Character Encoding veranderen. Het nadeel is dat je dit dan elke keer moet gaan doen.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:05:
Ik heb ook weer een klein probleempje als ik de website www.vi.nl bezoek

dan zie ik regelmatig van deze tekens �� overal doorheen. Ligt dat aan die website of is er iets mis met mijn instellingen
Ik heb het ook altijd, maar ik ga er echt geen rekening mee houden door mijn encoding te veranderen... gewoon overheen lezen :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Harm schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:38:
[...]

Volgens mij vroeg ik het gisteren ook al, op welke sites heb je last van dit probleem? Als het op GoT is, check je voorkeuren en zet de optie 'Gebruik HTTP 304-headers' aan. Als het op andere sites zo is, file een bug in Bugzilla.
Harm, hij heeft het probleem juist niet :+

Ik weet eigenlijk niet of ik het probleem ook nog heb :) Volgens mij niet, ook op andere sites niet. Het stoort me in iedergeval niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 13-01-2005 23:40 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Room42 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:40:
[...]

Harm, hij heeft het probleem juist niet :+

Ik weet eigenlijk niet of ik het probleem ook nog heb :) Volgens mij niet, ook op andere sites niet. Het stoort me in iedergeval niet meer.
Heheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eindelijk wakker? Ik dacht toch dat ik duidelijk was maar ja.

Probleem is idd weg ;)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Mooi, ik ben de genoemde extensions even aan het uitproberen, maar ik zoek een losse 'close tab' button die ik rechts van de adresbalk wil hebben (tab bar heb ik beneden). De tabs wil ik wel beneden (kan met ChromEdit of TBP 1.2.2), maar de toolbars en knoppen (en adresbalk) wil ik allemaal boven hebben. :) Weet iemand hier iets voor? Intussen ben ik aan 't zoeken... O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-01-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Puresmoker schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:53:
[...]

Heheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eindelijk wakker? Ik dacht toch dat ik duidelijk was maar ja.

Probleem is idd weg ;)
Te snel lezen :X :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Weet iemand zo snel uit zijn hoofd of er een extension/optie is om de bookmarks over meerdere kolommen te laten zien?

Ik word een beetje simpel van dat gescroll de hele tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Vraagje: heeft iemand die hier de MiniT+ (20041125.8) extension gebruik ook last van die drag indicator (paars pijltje) dat altijd te zien is, ook als "enable drag indicator" uit staat? Hij staat ook op de verkeerde plaats als je tabs geresized worden, maar ik wil dat pijltje liever helemaal weg hebben...

Laat maar. Het is weg als je die indicator aanzet (onlogisch maar waar)... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-01-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een top browser. :) Gebruik IE alleen nog maar voor windowsupdate en dat soort dingen. FF is vooral leuk omdat er zoveel plugins voor zijn (zie: https://addons.update.mozilla.org/ ) Go Mozilla!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

Reinier

\o/

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:45:
Vraagje: heeft iemand die hier de MiniT+ (20041125.8) extension gebruik ook last van die drag indicator (paars pijltje) dat altijd te zien is, ook als "enable drag indicator" uit staat? Hij staat ook op de verkeerde plaats als je tabs geresized worden, maar ik wil dat pijltje liever helemaal weg hebben...

Laat maar. Het is weg als je die indicator aanzet (onlogisch maar waar)... 8)7
Waar stel je dat in? Bij mijn MiniT kan ik geen options instellen, en hij werkt ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik kom steeds meer plugins tegen die als ze vastlopen FF ook rustig meetrekken. Jammer hoor.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Reinier schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:51:
[...]
Waar stel je dat in? Bij mijn MiniT kan ik geen options instellen, en hij werkt ook niet goed.
Je hebt wel MiniT+ nodig (http://www.mozilla-nl.org/projecten/extensies/firefox/#minit)
UnderFlow schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:50:
Weet iemand zo snel uit zijn hoofd of er een extension/optie is om de bookmarks over meerdere kolommen te laten zien?

Ik word een beetje simpel van dat gescroll de hele tijd :(
Je bedoelt zeker in de bladwijzerbeheerder? Daar ken ik geen mogelijkheid toe. Wel heb ik code gezien om de bladwijzerwerkbalk wat hoger te maken zodat alle bladwijzers daar wel oppassen.

Is het trouwens niet makkelijker de dingen wat meer te sorteren als je er zoveel hebt? Dan kun je wel weer scrollen...
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:25:
Mooi, ik ben de genoemde extensions even aan het uitproberen, maar ik zoek een losse 'close tab' button die ik rechts van de adresbalk wil hebben (tab bar heb ik beneden). De tabs wil ik wel beneden (kan met ChromEdit of TBP 1.2.2), maar de toolbars en knoppen (en adresbalk) wil ik allemaal boven hebben. :) Weet iemand hier iets voor? Intussen ben ik aan 't zoeken... O-)
Ehm, nooit van gehoord. Gewoon Ctrl + W gebruiken dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55

Damian

Insane Obtrusion

pff, bij mij gaat ie er echt weer af.

tabbed browsing is heerlijk, maar als elke keer mijn favorieten weg zijn, en ie rare fouten geeft op allerlei pagina's, dan word ik daar ook een beetje moe van na een tijdje!

FF op versie 1.1 wachten dan maar...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Ik heb een en ander gezocht en doorgelezen, maar kom het nergens tegen...

wat volgens mij ontbreekt: een optie dat links die in "_blank" openen in een nieuw tabblad openen ipv een nieuw venster. Want als ik nu in mijn tabbed Firefox een site bekijk die een externe link heeft, opent die TOCH een nieuw venster in plaats van een nieuw tab...

Dat is zeker niet op te lossen? Kan het iig niet in de Firefox-instellingen vinden

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Is er een mogelijkheid om alle settings/configuraties e.d. met je eigen extensies en dergelijke op te slaan zodat je je firefox kunt herstellen na een computercrash of na een probleem met fierfox zelf na bijvoorbeeld een geinstalleerde extensie?

Mozbackup kan deze alles terugzetten in de originele staat?

Ik heb al een backup ermee gemaakt maar die is maar 2 MB groot terwijl mijn firefox-map in C\programfiles\mozilla firefox ruim 15.1 mb groot is, firefox is zelf maar iets van 4.5 MB groot dus waardoor kan dat verschil dan komen? Slaat hij dan niet alles op? I

Alvast dank _/-\o_

groeten van babybox

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
ImPrEzA schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:29:
Dat is zeker niet op te lossen? Kan het iig niet in de Firefox-instellingen vinden
Startpost:
Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat er een nieuw tab in plaats van een nieuw window voor externe links geopend wordt?
Installeer een van de tabbrowser extensies zoals die in het volgende kopje staan vermeld of maak gebruik van de experimentele optie zoals deze momenteel in Firefox aanwezig is. Deze is als volgt te activeren:
about:config
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> True

Na deze activatie kan je kunt de opties dan vinden onder:
Tools > Options > Advanced > Tabbed Browsing 
of
Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen

babybox schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:51:
Ik heb al een backup ermee gemaakt maar die is maar 2 MB groot terwijl mijn firefox-map in C\programfiles\mozilla firefox ruim 15.1 mb groot is, firefox is zelf maar iets van 4.5 MB groot dus waardoor kan dat verschil dan komen? Slaat hij dan niet alles op?
Mozilla Backup slaat al je gegevens op. Bedenk echter dat in de Firefox map van 15 mb de hele code van het programma staat en dat je gegevens ergens anders opgeslagen worden (in je Application Data). Alle bestanden waar gegevens worden opgeslagen worden meegenomen in de backup die MozillaBackup maakt, in de laatste versie zelfs je extensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Gert-Paul schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:24:

Mozilla Backup slaat al je gegevens op. Bedenk echter dat in de Firefox map van 15 mb de hele code van het programma staat en dat je gegevens ergens anders opgeslagen worden (in je Application Data). Alle bestanden waar gegevens worden opgeslagen worden meegenomen in de backup die MozillaBackup maakt, in de laatste versie zelfs je extensies.
Maar als ik naar apllication van Mozilla ga (C->Documenten en settings->Eigenaar->Application Data->Mozilla->Firefox) dan blijkt deze 53,1 MB groot!!
Dan klopt die backup gemaakt met Mozbackup 1.4 toch niet.?

Doe ik wellicht iets verkeerd?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_de_hoog
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
babybox schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:30:
[...]

Maar als ik naar apllication van Mozilla ga (C->Documenten en settings->Eigenaar->Application Data->Mozilla->Firefox) dan blijkt deze 53,1 MB groot!!
Dan klopt die backup gemaakt met Mozbackup 1.4 toch niet.?

Doe ik wellicht iets verkeerd?
In die dir zit ook de cache. Als je die weglaat kom je op flink wat minder uit :)

Waar gehackt wordt vallen spaanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

klopt :o hij is nu maar 3.12 MB groot na cleanen van de cache
maar mijn backup met mozbackup is maar 1.78 MB groot.

Dan nog mis ik toch iets met backuppen of niet?

Ik heb hier een screenshot gemaakt van wat ik allemaal backup

Afbeeldingslocatie: http://www.glowfoto.com/images/2005/01/14-1334129114T.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door babybox op 14-01-2005 22:43 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_de_hoog
  • Niet online
babybox schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:36:

[afbeelding]
Hmm daar gaat mijn vraag of je de history wel meeneemt :+ Die kan namelijk nogal groot worden.

Even voor de zekerheid: bedoel je met die 1.78MB toevallig de pcv-file in plaats van de inhoud daarvan?
Dat is een soort zipfile, dus het klopt dat die kleiner is dan de normale (niet gecomprimeerde) bestanden.

Waar gehackt wordt vallen spaanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
babybox schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:36:

[afbeelding]
Wat ik vergeten was te melden is dat MozillaBackup ook compressie gebruikt.. Je kunt het pcv bestand namelijk normaal in een programma als 7-zip openen. Waarschijnlijk zul je dan ook zien dat alles erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Zegt het begrip 'compressie' je iets :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Het is inderdaad waarschijnlijk ingepakt.

Stel nu dat ik ooit de backup terug wil zetten, dan moet ik neem ik aan eerst firefox clean installen en daarna met behulp van Mozbackup de backup terug laten zetten in de mozilla map?

Of zijn er nog andere stappen die ik moet nemen?

babybox

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
babybox schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 01:00:

Stel nu dat ik ooit de backup terug wil zetten, dan moet ik neem ik aan eerst firefox clean installen en daarna met behulp van Mozbackup de backup terug laten zetten in de mozilla map?

Of zijn er nog andere stappen die ik moet nemen?

babybox
Ja, dat is alles wat je moet doen. Voordat je die backup importeert verwacht ik wel dat je Firefox een keer opgestart moet hebben, MozBackup plaats de bestanden namelijk terug in een profiel dat al aangemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
babybox schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 01:00:
Het is gewoon een zipbestand, maar dan met een andere extentie. Je kan hem openen met bv. Winrar of Winzip.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer blij met de Firefox nadat Opera 7.54 zeer instabiel bij mij aan het worden was, maar ik vind het wel vervelend dat als je Firefox login/pass laat onthouden op een forum, dat dan overal op het forum wordt gepaste, ook al ben je bezig met het profiel van een andere gebruiken in een ACP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Gert-Paul schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:12:
[...]

Ehm, nooit van gehoord. Gewoon Ctrl + W gebruiken dan..
Wat stom. Ik vond het al raar dat er als je "customize toolbars" doet nergens een losse "close tab" knop is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, weet iemand misschien of Internet Explorer conflicteert met firefox, wanneer je ze allebij op je PC hebt staan??

Freek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:09:
Hallo, weet iemand misschien of Internet Explorer conflicteert met firefox, wanneer je ze allebij op je PC hebt staan??

Freek
Aangezien er weinig Windows-gebruikers zijn die niet ook IE hebben draaien (het is namelijk zonder kunstgrepen niet niet te hebben draaien): geen enkel probleem :)
Wel is er natuurlijk maar een enkele standaardbrowser maar dat kan prima Ff zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, ze conflicteren geen zins met elkaar! Firefox kan zichzelf prachtig standaard maken en dan heb je van Internet Explorer geen last meer, terwijl je hem nog altijd gewoon kan blijven gebruiken.
Voor webdesign heb ik vaak IE en Fx open staan en ook dan bijten ze elkaar niet.

Geen enkel probleem, Freek :)

[ Voor 0% gewijzigd door Room42 op 15-01-2005 16:16 . Reden: Grr.. toch te laat.... :P ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee bedankt :D

Dan zal ik em maar eens gaan installeren:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:07:
Ik ben zeer blij met de Firefox nadat Opera 7.54 zeer instabiel bij mij aan het worden was, maar ik vind het wel vervelend dat als je Firefox login/pass laat onthouden op een forum, dat dan overal op het forum wordt gepaste, ook al ben je bezig met het profiel van een andere gebruiken in een ACP.
Om dat te voorkomen kun je een master password instellen. Je krijgt dan 1 keer een prompt waar je je een wachtwoord kan invoeren. Als het wachtwoord goed is, dan worden de login/pass automatisch ingevuld. Als het fout is of je klikt op Annuleren, dan blijven de velden gewoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe kan ik de zoekbalk groter maken?

Ik heb nu dit in mijn userchrome.css erbij gezet:
code:
1
2
3
4
/* Make the Search box flex wider */
#search-container {
   -moz-box-flex: 400 !important;
}

Maar nu is de plek waar de balk staat groter, maar de zoekbalk zelf niet.

Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:49:
Hoe kan ik de zoekbalk groter maken?
..
Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?
Je gebruikt nog een oude code, tegenwoordig moet je:
code:
1
2
3
4
5
/* Make the Search box flex wider
   (in this case 400 pixels wide) */
 #search-container, #searchbar {
   -moz-box-flex: 400 !important;
}
gebruiken

Zie ook http://www.mozilla.org/su...ox/tips#app_searchbarsize

[ Voor 20% gewijzigd door Unverter op 15-01-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Waarom nog een aparte zoekbalk gebruiken als je in de adresbalk kunt zoeken; even naar about:config en bij keyword.URL de string veranderen naar "http://www.google.com/search?btnG=Google+Search&q=" of "http://www.google.nl/search?hl=nl&q=" voor de Nederlandse versie. Standaard wordt voor searches in de adresbalk de 'get lucky' zoekmethode van Google gebruikt dus moet je die string even aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:35:
Waarom nog een aparte zoekbalk gebruiken als je in de adresbalk kunt zoeken; even naar about:config en bij keyword.URL de string veranderen naar "http://www.google.com/search?btnG=Google+Search&q=" of "http://www.google.nl/search?hl=nl&q=" voor de Nederlandse versie. Standaard wordt voor searches in de adresbalk de 'get lucky' zoekmethode van Google gebruikt dus moet je die string even aanpassen...
Onthoud-ie dan ook de zoekwoorden, zoals nu in de zoekbalk?

Dan vind ik dat een interessantere optie (maar dan heb ik wel een adresbalk van links naar rechts over mijn scherm :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
Ik wil firefox graag downloaden op mijn werk maar ik kan echter geen .exe. bestanden downloaden... Zijn er nog andere mogelijkheden om het programma hier te krijgen?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Flaterik schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:28:
Ik wil firefox graag downloaden op mijn werk maar ik kan echter geen .exe. bestanden downloaden... Zijn er nog andere mogelijkheden om het programma hier te krijgen?
De zip-file :) . Kies hier je taal (en-US, nl-NL of een andere ;) ) en selecteer dan de zip om te downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door Harm op 15-01-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
Harm schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:48:
[...]

De zip-file :) . Kies hier je taal (en-US, nl-NL of een andere ;) ) en selecteer dan de zip om te downloaden.
Helaas... Ook die werkt niet :/

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
anandus schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:09:
[...]

Onthoud-ie dan ook de zoekwoorden, zoals nu in de zoekbalk?

Dan vind ik dat een interessantere optie (maar dan heb ik wel een adresbalk van links naar rechts over mijn scherm :P )
Ja hij onthoudt ze wel, maar je moet dan eerst de k van keyword typen en dan krijg je een lijst van alles wat je in de adresbalk opgezocht hebt. Aangezien het niet vaak voor zal komen dat je een adres intypt dat begint met een k (zonder http en/of www.) krijg je dus een complete lijst met al je gebruikte zoektermen. :)

Je hebt trouwens in about:config ook nog de key "browser.search.defaulturl"; ik weet niet precies wat deze doet maar als je "keyword.enabled" op false zet kun je misschien ook wel zoeken met de adresbalk (niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Flaterik schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:58:
[...]

Helaas... Ook die werkt niet :/
Wat is het probleem dan?
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:04:
[...]

Ja hij onthoudt ze wel, maar je moet dan eerst de k van keyword typen en dan krijg je een lijst van alles wat je in de adresbalk opgezocht hebt. Aangezien het niet vaak voor zal komen dat je een adres intypt dat begint met een k (zonder http en/of www.) krijg je dus een complete lijst met al je gebruikte zoektermen. :)

Je hebt trouwens in about:config ook nog de key "browser.search.defaulturl"; ik weet niet precies wat deze doet maar als je "keyword.enabled" op false zet kun je misschien ook wel zoeken met de adresbalk (niet geprobeerd).
Zoeken via de adresbalk is idd handig om snel een zoekmachine te selecteren, maar bij mij worden alleen de hele URLs opgeslagen en niet de sleutelwoorden die je ingetypt hebt. Ik snap dus niet echt wat je bedoelt, of heb je hier nog een speciale optie/extensie voor geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Gert-Paul schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:14:
[...]

Zoeken via de adresbalk is idd handig om snel een zoekmachine te selecteren, maar bij mij worden alleen de hele URLs opgeslagen en niet de sleutelwoorden die je ingetypt hebt. Ik snap dus niet echt wat je bedoelt, of heb je hier nog een speciale optie/extensie voor geïnstalleerd.
Selecteren? Ik vul bij de adresbalk gewoon een zoekterm in en ik krijg de resultaten van google getoond...

Als je hebt gezocht met de adresbalk op meerdere keywords en je typt 'k' in de adresbalk, zie je als het goed is gewoon meteen een dropdown menu/lijst met de keywords die je allemaal hebt ingevuld.

Geïnstalleerde extensions: MiniT+, SessionSaver, TBP, undoclosetab en nog wat klein grut dat sowieso niets met de adresbalk te maken kan hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-01-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:38:
[...]
Selecteren? Ik vul bij de adresbalk gewoon een zoekterm in en ik krijg de resultaten van google getoond...
Ik bedoelde dat je door een verschillend keyword in te typen je snel met een andere zoekmachine zoekt. In de zoekbalk gaat dit met Ctrl + Pijl omhoog/omlaag niet zo snel.
Als je hebt gezocht met de adresbalk op meerdere keywords en je typt 'k' in de adresbalk, zie je als het goed is gewoon meteen een dropdown menu/lijst met de keywords die je allemaal hebt ingevuld.

Geïnstalleerde extensions: MiniT+, SessionSaver, TBP, undoclosetab en nog wat klein grut dat sowieso niets met de adresbalk te maken kan hebben...
Ik zie namelijk als ik een k in de adresbalk intyp namelijk alleen de adressen van de sites die met een k beginnen. Is in jouw geval ook zo en is het toevallig dat jouw keyword sites toevallig met een k beginnen? Ik neem aan dat je wel losse URLs zit en niet echt de keywords die je ingetypt hebt. Toevallig nog een extra verborgen instelling gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
We hebben een klein misverstand over de betekenis van het woord 'keyword' zie ik nu. :) Ik bedoel niet dat je een bookmark maakt voor een bepaalde zoekmachine en daar een letter/woord ('keyword') aan toewijst (g blabla om te zoeken met google naar blabla). Met keyword bedoel ik gewoon de zoekterm waar je google naar laat zoeken.

In FF heb je dus de optie om zo'n keyword aan een bookmark toe te wijzen, maar in about:config heb je zoals ik dus beschreef de optie keyword.URL (waar normaal de string voor Google I'm feeling lucky staat) en keyword.enabled (moet op true staan neem ik aan). keyword.URL heb ik veranderd naar de url om met google.nl te zoeken (minus het %-teken) en het resultaat is dus als je een zoekterm in de adresbalk invult, je effectief met google naar die term zoekt. Ik zet er dus geen keyword vóór om met een gebookmarkte zoekmachine naar die zoekterm te zoeken. De adresbalk is bij mij dus een google bar als er een tekst ingevuld wordt die niet op een url lijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-01-2005 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:29
Ik heb zojuist nieuwe logitech drivers geïnstalleerd, en nou werken de "forward" en "back" knoppen op mijn muis niet... (MX1000)

Ik heb nou al flink wat gezocht en in de about:config gekeken, maar ik heb geen flauw idee hoe ik ze weer werkend krijg. :/

In Internet Explorer werken ze overigens gewoon wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:04:
We hebben een klein misverstand over de betekenis van het woord 'keyword' zie ik nu. :)
Zo'n idee had ik ook, ik had namelijk nooit gehoord dat het kon op de manier dat ik het interpreteerde
Xeanor schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:12:
Ik heb zojuist nieuwe logitech drivers geïnstalleerd, en nou werken de "forward" en "back" knoppen op mijn muis niet... (MX1000)
Bekijk eens deze tip op de Logitech site en dit topic op MozillaZine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Hoi,

ik gebruik de gmail notifier in firefox (win xp),
werkt prima, alleen éen ding..

bij extra staat 'email lezen (0 nieuw)',
dat is denk ik gerelateerd aan welk email programma je in hebt gesteld met windows?
ik zou dat graag gekoppeld zien aan de notifier, is er een oplossing?

Ja of beter nog, dat ik ook zie 'zoveel mailtjes' in winxp (account kiezen menu als je boot)

Ik heb liever geen losse notifier in winxp, weer software dr bij, liever deze in firefox,
maar ik denk datk nu wel heel veeleisend ben ofniet? O-)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mja, of je het kunt koppelen aan die optie denk ik niet, maar je kan toch gewoon de icoon rechtsboven plaatsen? Zo heb ik het in ieder geval:

Afbeeldingslocatie: http://parano-id.ath.cx/getfile/79ee5e/direct

Overigens is dat icoontje te vinden via View -> Toolbars -> Customize...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Room42 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:18:
Mja, of je het kunt koppelen aan die optie denk ik niet, maar je kan toch gewoon de icoon rechtsboven plaatsen? Zo heb ik het in ieder geval:

[afbeelding]

Overigens is dat icoontje te vinden via View -> Toolbars -> Customize...
he bedankt (voor zover dan, niet negatief bedoeld),
maar alleen, ik heb dat gmail logo bovenin donders groot, wtf :Y)
ligt dat aan mn thema? ik gebruik phoenity for firerfox

Niet dat ik het trouwens erg vind (als ik zou moeten kiezen) dat het gmail logo onderaan staat ipv bovenaan (ik zou dan toch onderaan kiezen dus), maargoed, het is iig al een stapje verder
Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v353/johnneman/th_firefox_gmail_logo_groot.jpg

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
johnuitalmelo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:05:
[...]

maar alleen, ik heb dat gmail logo bovenin donders groot, wtf :Y)
ligt dat aan mn thema? ik gebruik phoenity for firerfox
View>Toolbars>Customize>Use small icons aanvinken. :z

Maar er is volgens mij ook wel een extension waarmee je de grootte van de icons apart kunt instellen. Dit misschien: http://extensionroom.mozdev.org/more-info/tbx .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
@johnuitalmelo. Leuk thema heb je voor XP. Welk is dat en waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:54:
offtopic:
@johnuitalmelo. Leuk thema heb je voor XP. Welk is dat en waar heb je die vandaan?
http://www.themexp.org/ waarschijnlijk. Die theme heb ik al 4 jaar geleden ofzo eens gedownload... Ik vind de creaties van Ross Harvey (b0se) heel wat indrukwekkender en bruikbaarder/fijner om te gebruiken: http://www.web9design.com/themes/ en http://b0se.deviantart.com/ . :)

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-01-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
Ben er helemaal wild van , van FireFox, had het al 2x installed, maar na uurtje eraf gehaald, maar nu na meer tijd en aandacht eraan te hebben besteed, wil ik niet meer anders. Extensies roelen, tabbed browsen vind ik wat minder belangrijk maar begin het steeds meer te waarderen etc etc. Alle sites die ik tot nu toe tegenkwam worden goed gerenderd, op 1 na: nVidia |:( |:( |:( << voor nVidia, niet voor FF.

Ben benieuwd wanneer Ms overstag gaat om Winupdate voor FireFox beschikbaar te maken, als het aantal gebruikers blijft groeien kan niemand er meer omheen, ook zij niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 18-01-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:26:
Alle sites die ik tot nu toe tegenkwam worden goed gerenderd, op 1 na: nVidia |:( |:( |:( << voor nVidia, niet voor FF.
Hier werkt de site van nVidia volgens mij prima? Ben niet overal geweest, maar alles ziet er okee uit, wat is er precies mis met die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

@ Harm en @ Gert-Paul:

Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 01:11:
[...]
Hier werkt de site van nVidia volgens mij prima? Ben niet overal geweest, maar alles ziet er okee uit, wat is er precies mis met die site?
Ik zie het zo, oordeel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Sjah schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:26:
Ben benieuwd wanneer Ms overstag gaat om Winupdate voor FireFox beschikbaar te maken, als het aantal gebruikers blijft groeien kan niemand er meer omheen, ook zij niet.
Dan ken je MS niet.

Afgezien daarvan staat FF feitelijk nog in de kinderschoenen van zijn ontwikkeling, zeker als je het vergelijkt met hoe soepel alle functies werken in Maxthon die je met veel moeite voor een redelijk deel in FF kunt krijgen. Snelheidsverschil heb ik al helemaal nooit iets van gemerkt ivm IE. Opera daarentegen was de laatste keer dat ik het probeerde wel bloedsnel maar zo belangrijk vind ik de rendersnelheid nou ook weer niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-01-2005 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ow, wacht, ik zie het, die tabellen aan de bovenkant, toch?
(Verder zie ik niets vreemds)

Maar inderdaad, je hebt gelijk, al zou ik me er niet aan storen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 02:32:
[...]
Dan ken je MS niet.

Afgezien daarvan staat FF feitelijk nog in de kinderschoenen van zijn ontwikkeling, zeker als je het vergelijkt met hoe soepel alle functies werken in Maxthon die je met veel moeite voor een redelijk deel in FF kunt krijgen. Snelheidsverschil heb ik al helemaal nooit iets van gemerkt ivm IE. Opera daarentegen was de laatste keer dat ik het probeerde wel bloedsnel maar zo belangrijk vind ik de rendersnelheid nou ook weer niet.
FF in zijn kinderschoenen?? IE is een inferieure browser vergeleken met FF, zie niet in wat Maxthon daar nou zoveel aan kan veranderen,en als je niet ziet wat er sneller is aan FF dan verschil je daar met mij en de meesten van mening. :) Maar goed ieder zijn keus, prima toch. En Ms ken ik zeker wel, maar goed, daarom wat het ook een vraagstelling die ik poneerde. Over welke functies je het hebt weet ik niet, maar ik heb wat ik nodig heb en meer, was basic IE gewend, heb nu allemaal extensies ontdekt en installed waar ik content mee ben. Je zal altijd dingen houden die je aan je oude browser prettiger vond en die maar moeilijk in je nieuwe browser, in dit geval FF, te bewerkstelligen zijn, tja....
anandus schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 02:46:
[...]

Ow, wacht, ik zie het, die tabellen aan de bovenkant, toch?
(Verder zie ik niets vreemds)

Maar inderdaad, je hebt gelijk, al zou ik me er niet aan storen :)
Ja die hele bovenhelft is niet correct, bij 't zoekvakje kan je niet komen, en het meest in het oog springende is het schip, staat helemaal op een verkeerde plek en niet volledig. Dus bij jou wordt die pagina ook zo gerenderd? Niet echt storend, maar van een nVidia.com verwacht je toch meer.

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 18-01-2005 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Sjah schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 04:20:
[...]

FF in zijn kinderschoenen?? IE is een inferieure browser vergeleken met FF, zie niet in wat Maxthon daar nou zoveel aan kan veranderen => Over welke functies je het hebt weet ik niet, maar ik heb wat ik nodig heb en meer, was basic IE gewend, heb nu allemaal extensies ontdekt en installed waar ik content mee ben. Je zal altijd dingen houden die je aan je oude browser prettiger vond en die maar moeilijk in je nieuwe browser, in dit geval FF, te bewerkstelligen zijn, tja....
Kale IE gewend, dus dan weet je toch niet waar ik het over heb? Maxthon heeft alles wat FF heeft plus een lading zéér welkome mogelijkheden/features waarvoor iedereen die FF gebruikt toch redelijk het net heeft moeten afschuimen om de beste extensions te vinden, en dan heb je nog niet alle functionaliteit van Maxthon en even soepel werkt het ook niet. Misschien ligt het aan de Chrome GUI, maar op een systeem dat toch snel genoeg zou moeten zijn (XP 2,2 GHz 512 MB DDR400 DC) merk ik duidelijk een tragere respons bij vrijwel alle (bijvoorbeeld het verslepen van een tabje, waarvoor ik in FF MiniT+ gebruik) interactie die ik met FF heb. In de extensions zitten ook vaak nog kleine foutjes, terwijl in Maxthon alles gecentraliseerd ontwikkeld is en perfect glad samenwerkt. Bovendien krijgt Maxthon soms wel meerdere keren per maand een update waarbij ook weer nieuwe features en verbeteringen zitten en niet alleen bugfixes.

Het ging mij dus niet om kleine dingetjes afzonderlijk die ik graag in Firefox zou willen zien, maar het gemak en ook de snelheid waarmee alles werkt in Maxthon is nu gewoonweg niet met Firefox te reproduceren. Mijns inziens zijn dit toch voor een groot gedeelte dingen die niet in de categorie "alles went" vallen. Alhoewel er dingen in FF zitten waarmee ik aangenaam verrast ben (de inline search bijvoorbeeld) ervaar ik de overstap van Maxthon naar Firefox als een stap terug in gebruiksgemak; ook na een tijdje met FF gebrowsed te hebben.

Het feit dat je bij Maxthon door binnen het programma zelf naar de zeer duidelijk ingedeelde instellingen te kijken alles naar je hand kunt zetten staat wat mij betreft ook in schril contrast met Firefox, waarbij je tientallen websites af moet gaan en de nieuwste/stabielste versies van allerlei extensions moet zien te krijgen. Firefox heeft voor mij het karakter van een soort bouwpakket waar je zelf wel dingen aan kunt toevoegen maar je moet wachten tot die toebvoegingen door hun makers verbeterd worden totdat ze hetzelfde niveau bereiken als waar ze van afgekeken zijn (niet negatief bedoeld en uiteraard zijn er ook extensions die FF/Mozilla functionaliteit geven die je met Maxthon niet kunt krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Ik wil graag de live player van 3FM gebruiken maar deze werkt niet in FF. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Puresmoker schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:32:
Ik wil graag de live player van 3FM gebruiken maar deze werkt niet in FF. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Embedded Media Player werkt op die site helaas niet.
Directe links naar de stream:
20 kbps
64 kbps
Die moeten gewoon werken, als je op je systeem een player hebt die dit formaat kan afspelen.Bookmarkjes maken dus ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Zpottr schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:52:
[...]

Embedded Media Player werkt op die site helaas niet.
Directe links naar de stream:
20 kbps
64 kbps
Die moeten gewoon werken, als je op je systeem een player hebt die dit formaat kan afspelen.Bookmarkjes maken dus ;)
Hmm, had ik zelf ook aan kunnen denken |:(

Bedankt

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:08:

[...]

Firefox heeft voor mij het karakter van een soort bouwpakket waar je zelf wel dingen aan kunt toevoegen maar je moet wachten tot die toebvoegingen door hun makers verbeterd worden totdat ze hetzelfde niveau bereiken als waar ze van afgekeken zijn (niet negatief bedoeld en uiteraard zijn er ook extensions die FF/Mozilla functionaliteit geven die je met Maxthon niet kunt krijgen).
En het grootste nadeel van Maxthon blijft dat het gewoon Internet Explorer is. Bugs gevonden in IE zullen meestal ook werken in Maxthon, afhankelijk van waar de bug zit.

Over de snelheid ben ik zelf niet ontevreden, maar ik heb al sinds 0.9 niet écht meer productief (dus langere tijd) met IE gewerkt, daar ik het sinds toen ook op het werk gebruikte. (Als ik nu af en toe achter IE zit, voel ik me erg beperkt. Haast gehandicapt :)). De rede dat Firefox's UI wat minder "Windows"-achtig is, komt natuurlijk doordat het X-platform is (Mac, *nix, Win32). Maar ze doen het dus best goed imo.

Dat je Firefox een soort bouwpakket noemt is deels natuurlijk waar. Maar kaal is hij al heel compleet (en stabiel). Bij Maxthon sleep je alle features mee, ook al gebruik je ze helemaal niet. Bij Firefox installeer je slechts wat je wil of nodig hebt.
Wat je zegt dat je afhankelijk bent van de leverancier van de plugin is waar. En dat slechte plugins de stabiliteit onderuit kunnen halen klopt ook helemaal. Echter, ze zijn allen open source, dus als je kunt programmeren, kun je je er ook zelf in verdiepen. Maar dat zal voor het gros niet van toepassing zijn. Probeer dat maar eens bij IE/Maxthon. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 18-01-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

:X dat was al tig keer genoemd :) Dankjewel, werkt weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Dat je het web af moet struinen is niet helemaal waar trouwens, dat hebben de lui van the extensions mirror al voor je gedaan. Wat misschien nog wel voor verbetering vatbaar zou kunnen zijn op linux is de snelheid. Hoewel ik me wel baseer op 0.8 toen ik nog een duron650 had, misschien is dat intussen wel anders :) .

Op m'n 2500+ heb ik iig geen problemen :) .

Trouwens, als je in linux automatisch je profiel wilt backuppen, zet dit dan in je .xsession:

code:
1
2
3
rm ~/ffbackup2.tgz
mv ~/ffbackup1.tgz ~/ffbackup2.tgz
tar cfz ~/ffbackup1.tgz ~/.mozilla/firefox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

offtopic;
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:54:
offtopic:
dat is t nieuwe thema voor windows xp media center, hij is wel te downloaden op de site van ms zelf, maar kon hem niet zo snel meer vinden, ook was er een nieuwspost over op t.net, maar kan zelfs dat niet meer weer vinden.. maar google is je vriend he ;) http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:nl-NL:official als je een beetje zoekt naar Royale.msstyles dan kom je er wel..
Aham brahmasmi schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:22:
[...]
http://www.themexp.org/ waarschijnlijk. Die theme heb ik al 4 jaar geleden ofzo eens gedownload... Ik vind de creaties van Ross Harvey (b0se) heel wat indrukwekkender en bruikbaarder/fijner om te gebruiken: http://www.web9design.com/themes/ en http://b0se.deviantart.com/ . :)
4 jaar terug al ja? das knap van je ;)

ontopic;
Aham brahmasmi schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:48:
[...]
View>Toolbars>Customize>Use small icons aanvinken. :z

Maar er is volgens mij ook wel een extension waarmee je de grootte van de icons apart kunt instellen. Dit misschien: http://extensionroom.mozdev.org/more-info/tbx .
ja het werkt wel, voor dat gmail icoontje dan! ;) alleen dan word de rest ook pokkeklein, en dát wil ik nou net weer niet O-) Die plugin is misschien wel de uitkomst ja..

maartoch he, niemand weet dus écht een antwoord hierop?
johnuitalmelo schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:44:
Hoi,

ik gebruik de gmail notifier in firefox (win xp),
werkt prima, alleen éen ding..

bij extra staat 'email lezen (0 nieuw)',
dat is denk ik gerelateerd aan welk email programma je in hebt gesteld met windows?
ik zou dat graag gekoppeld zien aan de notifier, is er een oplossing?

Ja of beter nog, dat ik ook zie 'zoveel mailtjes' in winxp (account kiezen menu als je boot)

Ik heb liever geen losse notifier in winxp, weer software dr bij, liever deze in firefox,
maar ik denk datk nu wel heel veeleisend ben ofniet? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dit vind ik een interessante discussie, ikzelf heb Maxthon niet geprobeerd, maar gezien bij een vriend die Avant heeft dat je ook een end kan komen met een IE shell, inderdaad.

Iemand andere gebruikerservaringen of meer bij te dragen aan deze pro-con discussie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Room42 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:24:
[...]

En het grootste nadeel van Maxthon blijft dat het gewoon Internet Explorer is. Bugs gevonden in IE zullen meestal ook werken in Maxthon, afhankelijk van waar de bug zit.
Uiteraard. Ik ontken niet dat daar nadelen aanzitten maar ik had het even puur over het gebruiksgemak.
(Als ik nu af en toe achter IE zit, voel ik me erg beperkt. Haast gehandicapt :)).
Is ook zo als je alleen de kale IE gebruikt.
Dat je Firefox een soort bouwpakket noemt is deels natuurlijk waar. Maar kaal is hij al heel compleet (en stabiel). Bij Maxthon sleep je alle features mee, ook al gebruik je ze helemaal niet. Bij Firefox installeer je slechts wat je wil of nodig hebt.
Wat je zegt dat je afhankelijk bent van de leverancier van de plugin is waar. En dat slechte plugins de stabiliteit onderuit kunnen halen klopt ook helemaal. Echter, ze zijn allen open source, dus als je kunt programmeren, kun je je er ook zelf in verdiepen. Maar dat zal voor het gros niet van toepassing zijn. Probeer dat maar eens bij IE/Maxthon. :)
Je kunt aan IE zelf niets veranderen nee, maar zelf plugins schrijven en evt. veranderen kan natuurlijk wel. C++ programmeren kan helaas niet iedereen (voor FF extensions)... :|

Dat je bij Maxthon features 'meesleept' ben ik het niet mee eens, tenminste, het hele programma is geïnstalleerd nog geen 2 MB en het voelt gewoon super lightweight. Maxthon is zeker geen bloatware iig. Als ik bij FF alle extensions geïnstalleerd heb die ik nodig heb lijkt de opstarttijd nog langer te worden dan hij al is... Dat er in FF standaard zelfs geen toolbar knoppen zijn voor full-screen view en dat soort standaard dingen maakt de GUI en de aanpasbaarheid in dat opzicht ervan wel ERG basic vind ik.

Nog een argumentje: ik ben niet iemand die superveel functies van een browser gebruikt; ik gebruik:
- tabbed browsing;
- het slepen van tabs;
- het openen van links in tabs door ze een heel klein stukje te slepen (blijf ik toch aanzienlijk makkelijker vinden dan middelklik);
- het wisselen tussen tabs met ctrl+pijltje links/rechts en met rechterknop en muiswiel waarbij een mooi lijstje
- opslaan van een groep tabs;
- session saver/reload functie (staat standaard niet aan);
- reopen last closed tabs (met erg handige toolbar knop met dropdown menu);
- full-screen view met autohide toolbar én windows taakbalk (is in FF niet mogelijk nu, beschikbare extensions zijn niet optimaal);
- je kunt Maxthon afsluiten als er nog een download bezig is, net als FF en itt tot IE;
- even van skin wisselen/skin uitproberen hoef je Maxthon niet opnieuw voor op te starten, net als voor veranderingen in de GUI (bijna altijd).

Plaatje tab scroll-menutje:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/c7268417/public/Screenshots/Fora/Maxthon_tabscrollmenu_small.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-01-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:01:

[...]
Je kunt aan IE zelf niets veranderen nee, maar zelf plugins schrijven en evt. veranderen kan natuurlijk wel. C++ programmeren kan helaas niet iedereen (voor FF extensions)... :|
't Is javascript en XML ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:08:
[...]
Kale IE gewend, dus dan weet je toch niet waar ik het over heb?
Nee en zo interessant vind ik dat ook niet, jij begint met FF is kinderschoenen browsertje, en nu blijkt dat je het alleen over gebruikersgemak hebt wat jij aantrekkelijk vond in die add-on. Wat ik wel weet is dat je IE nog steeds gebruikt en die loopt gewoon zwaar achter. FF heeft , terecht, niet gekozen voor een browser om nogal kritische gebruikers die alles willen wat andere extensies ook al konden tevreden te stellen. De meesten gebruiken al die dingen niet, maar willen wel een slank snel browsertje met een goeie motor onder de kap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:10

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

DeoDupke schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:51:
mailen jullie alle bedrijven waarbij firefox de pagina niet werkbaar toont? En hoeveel bedrijven doet er dan daadwerkelijk iets aan?
Ik heb laatst Novio (busbedrijf in Nijmegen) gemaild. Die hadden het binnen een dag opgelost. Ik e-mail niet alle bedrijven omdat ik dan simpelweg bezig kan blijven. Als het echter een website is die ik vaak bezoek dan doe ik het wel eens. Mijn ervaring is dat ze het meestal goed oplossen als je uitlegt wat er mis is en ze een tip geeft over hoe het beter kan.

On a clear day you can C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die bookmark toolbar kan je ook naast het rijtje bestand beeld bewerken zetten trouwens he. Persoonlijk vind ik een aparte toolbar alleen maar ruimte in beslag nemen. Kwestie van beetje slepen. Ik heb het nu dus zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:55:
Die bookmark toolbar kan je ook naast het rijtje bestand beeld bewerken zetten trouwens he. Persoonlijk vind ik een aparte toolbar alleen maar ruimte in beslag nemen. Kwestie van beetje slepen. Ik heb het nu dus zo.
Yups, en je kan de knoppen er ook nog naast zetten, dan heb je nog meer ruimte, zo heb ik het:

Afbeeldingslocatie: http://remy.reservoir.tk/crap/screen.jpg

Zonder de statusbalk zou je nog meer ruimte kunnen hebben :P
Overigens is het hebben van mappen in je bookmarktoolbar echt enorm handig, ook omdat je een hele map met middelstemuisklik in losse tabs kan openen, het ziet er verzorgd uit, alles is goed geordend, én het scheelt ruimte :)

Overigens heb ik Maxthon geprobeerd, maar ik vrees dat ik teveel aan de FF look-&-feel gewend ben om er een goed oordeel over te kunnen vellen :)

offtopic:
En ja dat is die royalty-theme van eerder in dit topic, maar mijn startbalk laadt niet (waarschijnlijk vanwege een irritante windowsblind ergens

[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 18-01-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:58:
[...]
Yups, en je kan de knoppen er ook nog naast zetten, dan heb je nog meer ruimte, zo heb ik het:

[afbeelding]

Zonder de statusbalk zou je nog meer ruimte kunnen hebben :P
Dat is het enige waar ik IE enigszins mis, Fullscreen browsing, daar was het beter in, over ruimte gesproken. (in fullscreen verschijnt de taakbalk niet als je er met je muis naar toe gaat, was volgens mij in de Engesle versie wel, maar in me huidge NL doet die het niet)
Overigens is het hebben van mappen in je bookmarktoolbar echt enorm handig, ook omdat je een hele map met middelstemuisklik in losse tabs kan openen, het ziet er verzorgd uit, alles is goed geordend, én het scheelt ruimte :)
Ben niet zo gek van mappen, en tabbed browsen is nog niet me 2e natuur, zoals voor sommigen van jullie wel. Tevens die favs die ik nu heb check ik wel paar keer per dag, zoveel van dat soort favs heb ik niet. :)
Overigens heb ik Maxthon geprobeerd, maar ik vrees dat ik teveel aan de FF look-&-feel gewend ben om er een goed oordeel over te kunnen vellen :)
Ja die ga ik ook nog ff kijken, om er over mee te kunnen praten, over Opera kon ik al meepraten.
Dat blijkt te kloppen, maar nu nog.... wat is er aan te doen....(steeds maar uitzetten als ik naar nVidia ga is geen optie). Maar ff naar het adblock forum dan (hoezo tijdrovend... ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 18-01-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee, wat ik ga vragen bestaat waarschijnlijk helaas niet, maar ik vraag het toch.

En ik ga het hier vragen, al kan het net zo goed in het TB-topic.

Ik zou graag een integratie willen van TB en FF.
Dat ik bijvoorbeeld de mailboxen en address-pane in de side bar heb, en dat mailtjes en websites beiden in tabbladen worden weergegeven. een soort Thunderfox, dus :P

Even snel gesoept, let dus op de sidebar en het tweede tabblad :P

Afbeeldingslocatie: http://remy.reservoir.tk/crap/test.jpg

Bestaat er zoiets? Of iets wat in de buurt komt? Dit lijkt mij namelijk echt heel erg fijn! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

_o_ Thunderfox zou echt über zijn. En dat is vast niet heel moeilijk te proggen. Wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Reinier schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:16:
_o_ Thunderfox zou echt über zijn. En dat is vast niet heel moeilijk te proggen. Wie weet :)
Met z'n alleen weer terug naar de Mozilla Suite ;)

Hier komt denk ik wel wat meer bij kijken, omdat je eigenlijk constant de Thunderbird maildirectory wilt blijven lezen.

@Aham brahmasmi: Als je idd veel functies nodig hebt moet je weer de nodige extensies installeren (alles is wel te evenaren), maar ik snap idd wel je punt. Firefox zal nooit een volledige Windows-applicatie worden. Het is trouwens ook wel de kracht aan de andere kant. Als je Firefox bijvoorbeeld met Kmeleon 0.9 vergelijkt (wat wel alleen voor Windows is en ook op Mozilla 1.7.5 gebaseerd) dan is er rond Firefox veel meer een gemeenschap gegroeid. Daardoor zou er bv veel meer extensies beschikbaar.
Ik gebruik niet zo veel, maar wil niet meer terug naar iets dat op IE gebaseerd is en sommige extensies die niet eens voor Maxthon beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gert-Paul schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:21:
[...]
Met z'n alleen weer terug naar de Mozilla Suite ;)
Je zou bijna denken van wel, ja, maar ik heb altijd het gevoel dat Mozilla zo log en lomp is, misschien subjectief hoor, maar dat gevoel heb ik (zit veel te zeel in wat ik niet nodig heb, bijvoorbeeld die composer). Daarbij voelen sommige dingen nogal onwennig.

Best vreemd, omdat FF en TB uit Mozilla zijn ontsproten, maar zelfs met een mooie theme erbij voelt het niet lekker en zelfs raar. Ik kan mijn vinger er niet op leggen waarom, maar ach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Firefox doet raar bij mij... Het was altijd zo dat ik '/' kon intikken en dan mijn zoektekst en dan zocht ie daar keurig op. Er sprong ook altijd een zoekbalkje omhoog aan de onderrand van het venster. Als ik nu echter op '/' druk en een halve seconde wacht met tikken springt het balkje weer weg. Met ctrl+F en dan mijn text intikken werkt het wel... Enig idee wat hieraan te doen is?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met FF:

Als ik vanaf een webpage link naar een .DXF file (autocad 2D file) en ik klik met FF op de link dan opent hij de file als plain tekst. Als ik de file naar mijn desktop download en hem dan open, dan pakt Windows de juiste app. hiervoor.

Ik dacht dat FF de file doorspeelde naar Windows als het type niet bekend was? Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nvidiot, weet je zeker dat het een halve seconde is? Bij mij duurt het 5 seconden en kan ik gewoon beginnen te typen om te zoeken.

Je kan bij de geavanceerde opties van FF overigens ook aanvinken dat je altijd zonder "/" kunt beginnen met typen om te zoeken. Dat is echt ideaal, imo! :)
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:09:
Ik heb een probleem met FF:

Als ik vanaf een webpage link naar een .DXF file (autocad 2D file) en ik klik met FF op de link dan opent hij de file als plain tekst. Als ik de file naar mijn desktop download en hem dan open, dan pakt Windows de juiste app. hiervoor.

Ik dacht dat FF de file doorspeelde naar Windows als het type niet bekend was? Hoe los ik dit op?
Dan moet je even kiezen voor "Other" naast de Open with bullet in het downloadvenstertje.

[ Voor 51% gewijzigd door Room42 op 19-01-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Sjah schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:03:
[...]

Nee en zo interessant vind ik dat ook niet, jij begint met FF is kinderschoenen browsertje, en nu blijkt dat je het alleen over gebruikersgemak hebt wat jij aantrekkelijk vond in die add-on. Wat ik wel weet is dat je IE nog steeds gebruikt en die loopt gewoon zwaar achter. FF heeft , terecht, niet gekozen voor een browser om nogal kritische gebruikers die alles willen wat andere extensies ook al konden tevreden te stellen. De meesten gebruiken al die dingen niet, maar willen wel een slank snel browsertje met een goeie motor onder de kap.
Ik had die term kinderschoenen wat moeten nuanceren want ik weet dat FF wel deugt, maar op het gebied van gebruikersinteractie vind ik dat het achter loopt.

Ik snap de ideologie wel van mensen die voor FF kiezen maar uiteindelijk zal het mij een worst wezen wat er onder de motorkap zit als ik naar mijn gevoel minder fijn kan browsen. Het is nou niet bepaald zo dat ik om de haverklap weer een site tegen die PNG transparancy gebruikt ofzo, en het niet voldoen aan standaarden is (momenteel) helaas juist een probleem voor browsers met een andere engine dan IE.

Al met al vind ik het idee om FF te gebruiken nog steeds aantrekkelijk, maar er moeten toch nog wel wat verbeteringen komen voor ik definitief over de streep getrokken ben. Maxthon heeft trouwens ook een optie om met de Gecko engine werken dus een pure IE 'add-on' is het sowieso niet. Als de ondersteuning voor de Gecko engine sterk zou verbeteren zou ik voor Maxthon wel willen betalen/doneren denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Room42 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:27:
Nvidiot, weet je zeker dat het een halve seconde is? Bij mij duurt het 5 seconden en kan ik gewoon beginnen te typen om te zoeken.

Je kan bij de geavanceerde opties van FF overigens ook aanvinken dat je altijd zonder "/" kunt beginnen met typen om te zoeken. Dat is echt ideaal, imo! :)
Het is echt een halve seconde of zelfs nog minder, en ZELFS als ik meteen doortik springt ie weer weg... Erg irritant dit :(

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Sjah schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:15:
[...]

Dat is het enige waar ik IE enigszins mis, Fullscreen browsing, daar was het beter in, over ruimte gesproken. (in fullscreen verschijnt de taakbalk niet als je er met je muis naar toe gaat, was volgens mij in de Engesle versie wel, maar in me huidge NL doet die het niet)
Nee werkt bij mijn Engelse versie ook niet helaas.
Ja die ga ik ook nog ff kijken, om er over mee te kunnen praten, over Opera kon ik al meepraten.
Tip: ga als eerste naar Options>Maxthon options en ga alles van boven naar beneden af. Haal als tweede alle knoppen uit de toolbar weg die je niet nodig hebt (encoding en proxy settings enzo).
De standaard theme van FF (button icons eigenlijk alleen :) ) ben ik wel erg over te spreken trouwens; voor Maxthon gebruik ik tcport 2.0 en Gorilla 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Nvidiot schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:32:
Het is echt een halve seconde of zelfs nog minder, en ZELFS als ik meteen doortik springt ie weer weg... Erg irritant dit :(
Typ eens about:config in de adresbalk in en kijk naar de instelling accessibility.typeaheadfind.timeout. Standaard hoort deze op 5000 ms te staan.
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:09:
Ik verwacht dat het als MIME-type text-meekrijgt. Bekijk het maar eens in de pagina opties. Ik zou ze dus even mailen en het probleem voorleggen, dan gaat het als ze dat aangepast hebben wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert-Paul schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:00:
[...]

Ik verwacht dat het als MIME-type text-meekrijgt. Bekijk het maar eens in de pagina opties. Ik zou ze dus even mailen en het probleem voorleggen, dan gaat het als ze dat aangepast hebben wel goed.
Dat zou je zeggen, maar als ik een lokale html file bouw met een anchor naar een lokale .dxf file (geen http server dus)... dan werkt het nog steeds niet: FF opent hem dan nog steeds als een .txt file. Ik vermoed dat dit een Windows probleem is. In IE wordt de file wel goed geladen door een ActiveX plugin (:r), maar als ik die disable dan opent ook IE hem als een .txt. Vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb soms het probleem dat pagina's halverwege stoppen met laden. Is dat een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Gert-Paul schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:00:
Typ eens about:config in de adresbalk in en kijk naar de instelling accessibility.typeaheadfind.timeout. Standaard hoort deze op 5000 ms te staan.
.
als je die 5000ms veranderd naar een lagere waarde refreshed die dan sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Werkt er hier iemand ook in de combinatie van ForeCast en SwitchProxy? Ik gebruik dit omdat mijn laptop op diverse netwerken wordt ingeprikt. Echter als ik op een 2de netwerk inprik en pas na het opstarten van de proxy settings (met behulp van SwitchProxy) aan, werkt alles goed (browsen, etc.), echter krijg ik een timeout bij de Weather ForeCast extension.

Het lijkt erop dat Weather Forecast de initiële proxy settings vasthoud, want na opnieuw starten van Firefox werkt het wel. Iemand een suggestie voor een oplossing....
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.