[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.836 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

In Firefox heb ik dan nu de Internet Explorer Bladwijzers geimporteerd. Deze komen dan onder "Bladwijzers" en dan in het mapje "Van Internet Explorer". Vraag hierover: ik sorteer dan op naam, dat vind ik handig uiteraard ;) In Internet Explorer was het dan zo dat je alle mappen bovenaan had, en daaronder, ongeacht met welke letter het begon, de losse bookmarks. In Firefox staat het geheel op alfabetische volgorde, ergo: de mappen staan kriskras door de bookmarks heen (wel alfabetisch). Kun je dit veranderen? Ik heb graag die mappen bij elkaar bovenaan, en alle losse bookmarks eronder, zoals in IE dus eigenlijk.

edit: plaatje kunnen hosten:
Afbeeldingslocatie: http://img73.exs.cx/img73/3627/firefox27qm.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-01-2005 10:54 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:51:
In Firefox heb ik dan nu de Internet Explorer Bladwijzers geimporteerd. Deze komen dan onder "Bladwijzers" en dan in het mapje "Van Internet Explorer". Vraag hierover: ik sorteer dan op naam, dat vind ik handig uiteraard ;) In Internet Explorer was het dan zo dat je alle mappen bovenaan had, en daaronder, ongeacht met welke letter het begon, de losse bookmarks. In Firefox staat het geheel op alfabetische volgorde, ergo: de mappen staan kriskras door de bookmarks heen (wel alfabetisch). Kun je dit veranderen? Ik heb graag die mappen bij elkaar bovenaan, en alle losse bookmarks eronder, zoals in IE dus eigenlijk.

[afbeelding]
Dan schuif je de mappen toch gewoon naar boven

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een probleempje met save as. Als ik in IE bij een bepaalde link "save as" doe, dan slaat hij de file gewoon op. Doe ik dat in FF, dan slaat hij een html page op.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Ff een vraagje: Ik heb een laptop met een Alps touchpad. Nu zit daar o.a. de functie op voor een Forward en Back beweging, namelijk de bovenkant van het touchpad. Een soort Mouse-gestures dus.

Nu werkt dit prima in Internet Explorer en in Windows Explorer, maar niet in Firefox... iemand enig idee waarom dat is? En of dat wellicht op te lossen is? Ik vind het wel een handige functie namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:51:

[afbeelding]
Dat werkt bij mij gewoon goed als ik Sort By Name kies in het contextmenu.
Nielsz schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:16:
Ik heb een probleempje met save as. Als ik in IE bij een bepaalde link "save as" doe, dan slaat hij de file gewoon op. Doe ik dat in FF, dan slaat hij een html page op.

Iemand een idee waar dit aan ligt?
Voorbeeldlink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen goed plan, met IE krijg je bakken spyware en meuk er extragratis bij :{
Daarom wil ik het ook perse via FF doen. Wat nu wel blijkt te werken is de link kopieren en in een nieuw venster plakken. Dan leeched hij 'm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Padvinder schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:58:
Ff een vraagje: Ik heb een laptop met een Alps touchpad. Nu zit daar o.a. de functie op voor een Forward en Back beweging, namelijk de bovenkant van het touchpad. Een soort Mouse-gestures dus.

Nu werkt dit prima in Internet Explorer en in Windows Explorer, maar niet in Firefox... iemand enig idee waarom dat is? En of dat wellicht op te lossen is? Ik vind het wel een handige functie namelijk :)
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik denk dat het aan de fabrikant ligt die Firefox niet ondersteunt, even zoeken op internet of er misschien een oplossing is (zoals bv met de Logitech MX1000)
Nielsz schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:11:
Geen goed plan, met IE krijg je bakken spyware en meuk er extragratis bij :{
Daarom wil ik het ook perse via FF doen. Wat nu wel blijkt te werken is de link kopieren en in een nieuw venster plakken. Dan leeched hij 'm wel.
Erg raar. Kun je even de link geven, dan kunnen we kijken of het aan Firefox ligt of toevallig aan jouw eigen profiel met extensies etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een extensie die een bookmarks-folder checkt of er veranderingen op de pages zijn aangebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Bedoel je niet livemarks? Die zitten standaard in FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat werkt alleen voor sites met een RSS feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25
Aham brahmasmi schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:39:
[...]
Nee werkt bij mijn Engelse versie ook niet helaas.
Oh ik weet bijna zeker dat toen ik de Engelse probeerde 3 maanden terug dat die het wel deed.... Vond het maar vreemd dat die het nu niet deed, maakt die functie eigenlijk onbruikbaar natuurlijk. Er is wel een extensie om de favs links automatisch te laten verbergen, maar er is ook al geen fullscreen knop. Misschien overschat ik het aantal fullscreen verslaafden wel, of onderschat FF dat ze dit gewoon ff goed moeten implementeren.

[edit] ik zie al dat automatisch verschijnen het wel doet als ik vanaf me 2e monitor kom, als me muis op de 1e nog actief is doet die het niet, ok dus dat was het. Jammer. Ik heb zo een vermoeden dat FF het niet heeft omdat ze niet zoveel van windows weten als Ms doet (sourcecode bijv.). :r
Tip: ga als eerste naar Options>Maxthon options en ga alles van boven naar beneden af. Haal als tweede alle knoppen uit de toolbar weg die je niet nodig hebt (encoding en proxy settings enzo).
De standaard theme van FF (button icons eigenlijk alleen :) ) ben ik wel erg over te spreken trouwens; voor Maxthon gebruik ik tcport 2.0 en Gorilla 1.0.
Ja aardige add-on, veel functies hoeven van mij niet, het is echt voor de veeleisende gebruiker die sowieso verslaafd is aan tabs. Vond "externe link openen in nieuwe browser of nieuwe tabs" toggle knop roelen

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 21-01-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Ik ben pas overgestapt naar FF (1.0) en heb een vraagje. Op sommige sites word de content niet geladen terwijl dat bij de IE wel zo was. Ik heb op de site van macromedia de Shockwave -en Flashplayer geïnstalleerd maar dit lost het probleem niet op. Kan het zijn dat je eventueel nog bepaalde dingen moet installeren voor een betere weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Geef eens links, want ik moet de eerste niet ladende of niet goed ladende site nog tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

is het mogelijk om met een extensie of optie alle files van een bepaald type in een aparte dir te gooien? Dus me normale downloads in mijn huidig ingestelde Downloads map en mijn .rep files in de Replay dir van de map die ik instel.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Sjah schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:09:
Geef eens links, want ik moet de eerste niet ladende of niet goed ladende site nog tegenkomen.
http://www.dierenasiels.com/

als je links klikt op 'asiels' moet er normaal een klein menuutje uitklappen waar je kunt kiezen tussen Ned. of Belgie. Bij IE gebeurt dat; bij FF niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je hebt gelijk, bij mijn weten is er geen extensie of plugin nodig om dit te laten werken. Blame de site-schrijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
wokiej!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:26
Ik heb vandaag firefox zelf gecompileerd. Voor de liefhebbers: -O3 -fomit-frame-pointer -pipe -march=athlon-xp -mcpu=athlon-xp :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Padvinder schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:58:

Ik heb 'tzelfde met een Synaptics touchpad. Ook het up-down scrollen werkt in alle programma's, ook in IE, maar niet in Firefix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
catchingfire schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:55:
[...]

Ik heb 'tzelfde met een Synaptics touchpad. Ook het up-down scrollen werkt in alle programma's, ook in IE, maar niet in Firefix....
Tools -> Options -> Advanced -> Browsing -> Use autoscrolling aanvinken? Want daarvoor lukte het scrollen met een ingedrukt muiswiel bij mij niet, daarna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Lizard schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:41:
Tools -> Options -> Advanced -> Browsing -> Use autoscrolling aanvinken? Want daarvoor lukte het scrollen met een ingedrukt muiswiel bij mij niet, daarna wel.
Been there, done that... geen effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je kan de extensie smoothwheel ff installen, kijken of dat wat doet. Zit een compatibility mode in, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Lizard schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:41:
[...]

Autoscroll is dat irritante cirkeltje met een pijltje omlaag en omhoog dat verschijnt als je met je muiswil klikt; een soort scroll lock voor je muis waarmee je dus verticaal kunt scrollen als je de muis beweegt. Heb ik dus meteen uitgezet trouwens.
offtopic:
Op zich is het wel handig omdat je niet met de cursor naar de scrollbalk hoeft maar het is trager als je naar de onderkant of de bovenkant van de pagina moet en ik ben toch gewend om pgup/pgdn en de pijltjes toetsen te gebruiken of snel even naar de scrollbalk met de muis...

[ Voor 23% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-01-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat er een fix is voor het niet goed onthouden van de scrollpositie:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=47350

Heb het nog niet getest, maar dat zou wel leuk zijn voor een hoop sites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:14:
Het ziet er naar uit dat er een fix is voor het niet goed onthouden van de scrollpositie:

Dat zou idd goed nieuw zijn. Ik heb er vrijwel nooit last van, omdat ik (vind ik) best efficient en snel met veel tabs werk. Dus ik ben het zelf nog niet vaak tegengekomen, maar dat zou heel erg goed nieuws zijn, want het was toch een heikel punt.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
GandalfTheGrey schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:19:
is het mogelijk om met een extensie of optie alle files van een bepaald type in een aparte dir te gooien? Dus me normale downloads in mijn huidig ingestelde Downloads map en mijn .rep files in de Replay dir van de map die ik instel.
Ik dacht dat ik wel eens wat gezien had, maar kan het zo op extensionsmirror.nl niet zomaar vinden.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:14:

Dat is idd goed nieuws. Dit is de opmerking die volgensmij het vaakste hier in dit topic naar voren is gekomen als het om bezwaren tegen Firefox ging :)

Trouwens raar dat ik op zowel The Burning edge en de topics op MozillaZine niet gezien heb dat dit nieuw was in Firefox, terwijl het wel een belangrijke fix is als het idd op iedere website werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GandalfTheGrey schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:19:
Ik weet niet zeker of het precies is wat je wil:
Download Sort: update.mozilla.org Mozdev

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Hmm, ben benieuwd wanneer die patch in de NL firefox zit :) . (en die van debian, maar ik heb er geen last van...), wilde eens met m'n stick bij wat mensen langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Ik las hier al een paar keer dat er mensen op zoek waren naar een extension voor EXIF-info en ik las daar net iets over op Extensions mirror - Opanda IExif 1.8. Misschien kunnen stefimke of Zoefff er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Klein) vraagje:

Ik heb vandaag en gister ongeveer een 30 muziekvideo's gedownload en ik dacht dus dat ze opgeslagen werden op m'n bureaublad maar blijkbaar is dit niet gebeurd. Alleen nu is m'n HD wel zo goed als vol :r dus ze staan ergens in een temp achtige map (en via verkenner kan ik ze niet vinden) ....weet iemand waar ze staan/hoe ik ze kan opslaan? Via het knopje "Alle bestanden downloaden naar:" in de download manager werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:47:

Ik heb vandaag en gister ongeveer een 30 muziekvideo's gedownload en ik dacht dus dat ze opgeslagen werden op m'n bureaublad maar blijkbaar is dit niet gebeurd. Alleen nu is m'n HD wel zo goed als vol :r dus ze staan ergens in een temp achtige map (en via verkenner kan ik ze niet vinden) ....weet iemand waar ze staan/hoe ik ze kan opslaan? Via het knopje "Alle bestanden downloaden naar:" in de download manager werkt niet
Als ze nog in je download manager staan kan je Open Containing Folder op zo'n item doen.

Even getest en bij mij komen ze in C:\Documents and Settings\<naam>\Local Settings\TEMP terecht :)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

Zoefff

❤ 

Electronical schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:47:
Ik las hier al een paar keer dat er mensen op zoek waren naar een extension voor EXIF-info en ik las daar net iets over op Extensions mirror - Opanda IExif 1.8. Misschien kunnen stefimke of Zoefff er wat mee.
Prachtig! Werkt goed :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Wat me opvalt aan de Sessionsaver extension: als je FF opent laat hij de laatste toestand van de pagina's die je open had staan zien en hij laadt dus niet de meest recente versie. Hij bewaart een soort statische kopie lijkt het wel. Dit is niet erg handig; het viel me op bij phpBB fora dat de naam en datum van de laatste reacties nooit kloppen als ik FF open, waardoor ik dus alsnog alle pagina's moet refreshen als ik FF open en de laatste sessie wordt geladen. Bij Maxthon werkt dit wel goed/zoals je zou verwachten.

Ik gebruik SessionSaver 0.2d1 nightly 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Hoi vraagje,

Weten jullie of er een javascriptje bestaat zodat ik FireFox gebruikers kan weren van mijn website? (Of kan doorsturen naar een andere pagina?)

FireFox, de zogenaamde beste browser ever, kan niet normaal mijn pagina laten zien. (Dus daarom wil ik FireFox mensen weg hebben van die pagina....)

Ontopic: Ik haat FireFox. Het werkt niet zoals ik zou willen. Ik heb een veel betere browser met dezelfde features als FireFox en het werkt gelukkig WEL met al mijn websites! (En nee ik gebruik geen opera, netscape of IE)

BTW: Veel mensen zeggen de laatste tijd tegen mij dat een heel nieuw wereld voor hun is open gegaan sinds dat ze FireFox gebruiken. Bij mij is een heel nieuw wereld opengegaan lang voordat FF gereleased werd. (FF is niet perse de beste browser van de wereld. De enige reden waarom iedereen dat denkt is door alle reclame die door Mozilla gemaakt wordt en omdat daardoor een heel FF hype is ontstaan....)

[ Voor 28% gewijzigd door Rex op 22-01-2005 18:03 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ReflexWolf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:59:
Hoi vraagje,

Weten jullie of er een javascriptje bestaat zodat ik FireFox gebruikers kan weren van mijn website? (Of kan doorsturen naar een andere pagina?)

FireFox, de zogenaamde beste browser ever, kan niet normaal mijn pagina laten zien. (Dus daarom wil ik FireFox mensen weg hebben van die pagina....)

Ontopic: Ik haat FireFox. Het werkt niet zoals ik zou willen. Ik heb een veel betere browser met dezelfde features als FireFox en het werkt gelukkig WEL met al mijn websites! (En nee ik gebruik geen opera, netscape of IE)

BTW: Veel mensen zeggen de laatste tijd tegen mij dat een heel nieuw wereld voor hun is open gegaan sinds dat ze FireFox gebruiken. Bij mij is een heel nieuw wereld opengegaan lang voordat FF gereleased werd. (FF is niet perse de beste browser van de wereld. De enige reden waarom iedereen dat denkt is door alle reclame die door Mozilla gemaakt wordt en omdat daardoor een heel FF hype is ontstaan....)
Waarschijnlijkk ontbreekt er gewoon e.e.a. aan jouw kennis op het gebied van webdesign als je je pagina's in standards-compliant browsers niet goed kan krijgen :/
Ik mag hopen dat je er niet je beroep van wilt gaan maken...

Wat voor browser gebruik je dan eigenlijk wel?

En anyway; je kan bijvoorbeeld de HTTP_USER_AGENT uitvragen en daar wat mee doen. Als jij 10 tot 30% van je bezoekers wilt weren dan moet je dat vooral doen :/
(in javascript: navigator.userAgent )

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 22-01-2005 18:08 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[.....]
Ik haat FireFox. Het werkt niet zoals ik zou willen.
Dat wil je "natuurlijk" niet clientside gaan scripten. En je wilt uitzoeken wat Ff niet doet zoals het is afgesproken, zodat je de mensen achter Ff hierop kan aanspreken. Maar voor een oplossing: zie crisp :P
Ik heb een veel betere browser met dezelfde features als FireFox en het werkt gelukkig WEL met al mijn websites! (En nee ik gebruik geen opera, netscape of IE)
[....]
Bij mij is een heel nieuw wereld opengegaan lang voordat FF gereleased werd. (FF is niet perse de beste browser van de wereld. De enige reden waarom iedereen dat denkt is door alle reclame die door Mozilla gemaakt wordt en omdat daardoor een heel FF hype is ontstaan....)
OK, ik bijt: als je een browser kent die het aan alle kanten (gemak, compliance, etc) veel beter doet dan Ff, open dan even een nieuw topic met een korte bespreking ervan. Kunnen wij met z'n allen ook meegenieten en overstappen ;)
Hoe dan ook bestaat er IMHO geen "beste browser van de wereld", daar is de wereld te divers voor :+
Maar goed, dus liever in een los topic.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

F_J_K schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:52:
Hoe dan ook bestaat er IMHO geen "beste browser van de wereld", daar is de wereld te divers voor :+
Bovendien, iedereen vindt iets anders beter. Ik vind FF ook lekker werken, extensies, tabbed browsing, geen reclame, gratis. Opera bijv. heeft óf reclame, óf is niet gratis, dus die vind ik minder fijn (heb het overigens nog nooit geprobeerd, alleen gelezen dat dat zo is)

Alleen omdat gemiddelde internet gebruikers Windows gebruiken en daarbij IE geleverd wordt, heeft IE het grootste marktaandeel. Ik denk dat als Microsoft FF als browser levert, dat het dan ineens héél hard gaat met FF's marktaandeel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dan wel ja, maar het blijft nu ook al lekker gaan. IE op 90.3 procent nu, dat gaat rap omlaag nog steeds. 5% voor FF zeggen zij, volgens mij meer, dacht dat de rest nl.niet samen ook 5% heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Hoi vraagje,

Dan hoef ik ook niet naar die pagina :X . Trouwens, bedoel je die twijfelachtige torrentsite bij je Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/home.gif ? Doet het uitstekend hoor...

(dus iedereen kan zien wat voor stoute downloads er staan :+)

[ Voor 7% gewijzigd door Bananenplant op 22-01-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ik heb trouwens even getest of het tegenwoordig beter gaat met het teruggaan op een pagina, maar op de frontpage van T.net had ik nog steeds hetzelfde probleem. Misschien dat het voor andere sites wel werkt, maar bij enorm veel sites gaat alles in Firefox 1.0 ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert-Paul schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:09:
Ik heb trouwens even getest of het tegenwoordig beter gaat met het teruggaan op een pagina, maar op de frontpage van T.net had ik nog steeds hetzelfde probleem. Misschien dat het voor andere sites wel werkt, maar bij enorm veel sites gaat alles in Firefox 1.0 ook goed.
Bedoel je met een nightly waar die fix in is gegaan Gert-Paul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Hehehe ja ik bedoelde mijn twijfelachtige torrentsite....
Die heb ik vandaaag maar eens aangepast, zodat alles met FF werkt.
FF vind ik niet zo geweldig omdat het niet goed samenwerkt met attributen in een DIV tag. jaja, ik weet dat het niet html-compliant is, maar toch de meeste andere browsers kunnen ermee omgaan.. :(
Heel erg offtopic: Die site is 100% legaal in ons land. =) (Ja, downloaden mag en linken naar andere sites mag ook, maar dat terzijde...)

Nog een klein vraagje, wat is output de HTTP_USER_AGENT als je het op een FF gebruiker loslaat, weten jullie dat? :)

Oh en de browser waar ik het over had heet Maxthon(.com). Het is een browser die net als FF met ook popups blokkeert, multi-talig, tabblad navigatie, beveiliging (content en activex filter), handinge zoek/vertaal functie, speciale downloadfuncties, skins, customizable toolbars, easy setup en het is ook de developers best friend omdat het ook daadwerkelijk met alle paginas werkt (in tegenstelling tot FF).

[ Voor 7% gewijzigd door Rex op 22-01-2005 20:55 . Reden: typos ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:43:
Wat me opvalt aan de Sessionsaver extension: als je FF opent laat hij de laatste toestand van de pagina's die je open had staan zien en hij laadt dus niet de meest recente versie. Hij bewaart een soort statische kopie lijkt het wel. Dit is niet erg handig; het viel me op bij phpBB fora dat de naam en datum van de laatste reacties nooit kloppen als ik FF open, waardoor ik dus alsnog alle pagina's moet refreshen als ik FF open en de laatste sessie wordt geladen. Bij Maxthon werkt dit wel goed/zoals je zou verwachten.

Ik gebruik SessionSaver 0.2d1 nightly 25.
Vraag het aan rue, die is ermee bezig :) . Verder staat er wel 'exactly as you left it', dus op zich doet het in die zin wel wat het moet doen...

(Ik moet ook maar weer eens een recente versie gaan vertalen van die extensie, beetje jammer dat ie nog niet volledig localizeable is :/ )
Heel erg offtopic: Die site is 100% legaal in ons land. =) (Ja, downloaden mag en linken naar andere sites mag ook, maar dat terzijde...)
offtopic:
Porno is ook legaal in ons land maar het GoT-beleid is wat stringenter dan de wet, ik zou 'm dus maar weghalen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Bananenplant op 22-01-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:43:
Bedoel je met een nightly waar die fix in is gegaan Gert-Paul?
Ja, dat bedoelde ik.
ReflexWolf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:53:
Nog een klein vraagje, wat is output de HTTP_USER_AGENT als je het op een FF gebruiker loslaat, weten jullie dat? :)
Bij mij Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl-NL; rv:1.7.5) Gecko/20041107 Firefox/1.0.
Oh en de browser waar ik het over had heet Maxthon(.com). Het is een browser die net als FF met ook popups blokkeert, multi-talig, tabblad navigatie, beveiliging (content en activex filter), handinge zoek/vertaal functie, speciale downloadfuncties, skins, customizable toolbars, easy setup en het is ook de developers best friend omdat het ook daadwerkelijk met alle paginas werkt (in tegenstelling tot FF).
Ja, hij is tenslotte op IE gebaseerd. Dus zelfde oude renderingsengine en veiligheidslekken (hoewel het natuurlijk door filters wel beter zal zijn dan ie).

Je kunt je trouwens afvragen wat 'developers best friend' is. Veel ontwikkelaars vinden Firefox juist zo fijn omdat ze hiermee wel de nieuwste CSS technieken goed kunnen gebruiken en alles sowieso netjes weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Eerst zeg je dat je geen IE gebruikt en nu weer wel... Maxthon was vroegah MyIE2 en dus gewoon een ActiveX versie van IE in een tab componentje. Hij is dus net zo (of niet) standards compliant als IE zelf. NOFI, maar dit is dus geen "developers best friend" zoals je zegt - het is net zo'n ramp als IE. Probeer maar eens de pseudo CSS classes (zoals :hover) op niet A elementen...

Maar als jij Maxthon goed vindt werken, gewoon zo houden, want iedereen is vrij om te kiezen!

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
http://validator.w3.org is je vriend ;) . Houd er wel rekening mee dat er Firefoxgebruikers zijn die een hekel hebben aan "ik ken je browser niet dus ik laat je de pagina niet zien"-fratsen en met een extensie die user agent string spoofen, het is niet waterdicht :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het is ook de developers best friend omdat het ook daadwerkelijk met alle paginas werkt (in tegenstelling tot FF).
En hiermee geef je maar aan dat je er volledig geen kaas van hebt gegeten, veel plezier met die render engine uit de prehistorie.

Het feit dat jij als "developer" aan ons moet vragen hoe je de user agent moet uitlezen zegt al genoeg, ga maar lekker verder met het developen in Maxthon.

Developers best friend..... laat me niet lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
En mijn definitie van "best friend" voor een developer is een omgeving waar ik fatsoenlijk kan programmeren en debuggen. Dat kan je in IE (in vergelijk met Mozilla/Firefox) amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Eindelijk.... er is een EXIF-viewer voor Firefox, IExif: http://www.opanda.com

[ Voor 50% gewijzigd door catchingfire op 22-01-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
catchingfire schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:55:
Eindelijk.... er is een EXIF-viewer voor Firefox, IExif: http://www.opanda.com

Helaas doet ie het hier niet maar misschien dat anderen meer geluk hebben. Ik krijg een popup box met "Unable to find Opanda IExif>"
Op de vorige pagina staat in een post van mij de link naar diezelfde extension op Extensionsmirror.nl. Het was dus al bekend. Daarbij staat:
Note: Opanda IExif 1.8 or later must be installed on your system for this extension to work.
Dus je heb Opanda IExif 1.8 nodig om de extension te laten werken. Dus waarschijnlijk heb je dat niet en kan de extension het benodigde allemaal niet vinden.

Extensionsmirror.nl - Opanda IExif 1.8

[ Voor 19% gewijzigd door Electronical op 22-01-2005 22:43 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Oh die quote van developers best friend heb ik van getfirefox.com, omdat ze daar zeggen dat het de developers best friend is....lol...

En ja.... Ik weet dat weet dat Maxthon de IE core gebruikt, true, maar... Maxthon biedt gelukkig wat meer bescherming. En als je geen ActiveX wilt gebruiken, dan kan je dat makkelijk uitzetten. =)

Enneh, thanks voor je hulp mbt useragent vraagje.
Nu kan ik met een makkelijke code mensen naar een andere page leiden. (Niet dat ik dat doe om ze te pesten, maar om ze te kunnen vertellen dat FF nog niet 100% supported is.)
De code is hieronder btw, voor als mensen het willen gebruiken! :)
PHP:
1
2
if (preg_match("/FireFox/i", $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']))
  header("Location: warning-firefox.php");

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
ReflexWolf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:28:
Oh die quote van developers best friend heb ik van getfirefox.com, omdat ze daar zeggen dat het de developers best friend is....lol...
En ze hebben nog gelijk ook ;) . Als een website in Firefox laat zien wat jij zou willen zien, dan weet je bijna voor 100% zeker dat je fatsoenlijk kan coden. Een developer kan een website in alle browsers goed uit laten zien door zich aan de standaarden te houden. De enige browser waarin het mis kan gaan (bij gebruik van standaarden) is IE (en afgeleiden), omdat die jammergenoeg niet altijd om kan gaan met de huidige standaarden. Vind het overigens wel erg kort door de bocht dat je iets haat als het niet doet wat jij zou willen zien, omdat jij je niet houdt aan standaarden (wat je trouwens zelf moet weten, maar je ziet wat er dan gebeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
raoulduke schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:23:
[...]

Eerst zeg je dat je geen IE gebruikt en nu weer wel... Maxthon was vroegah MyIE2 en dus gewoon een ActiveX versie van IE in een tab componentje. Hij is dus net zo (of niet) standards compliant als IE zelf. NOFI, maar dit is dus geen "developers best friend" zoals je zegt - het is net zo'n ramp als IE. Probeer maar eens de pseudo CSS classes (zoals :hover) op niet A elementen...

Maar als jij Maxthon goed vindt werken, gewoon zo houden, want iedereen is vrij om te kiezen!
Maxthon is een vrij perfecte browser voor vrijwel alle webpagina's waar een normaal mens komt ;) , alleen niet toekomstbestendig en onveilig als je op 'verkeerde' pagina's komt en ActiveX niet uitzet e.d.

Ik ben er inmiddels wel achter dat de plugins voor Maxthon/MyIE2 niet veel voorstellen itt tot de extensions van FF/Mozilla. Of ik zoek niet goed ofzo want ik heb bijv. geen plugin kunnen vinden voor extra menu'tje met BBcode tags in het contextmenu te krijgen (alleen een onhandige knop voor de 'plugins bar'.

't Is jammer dat het nog niet mogelijk is om best of both worlds te hebben: de implementatie van tabbed browsing en Reopen last closed tab en dat soort dingen van Maxthon, en de engine en extensions van FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ok, ik overdreef toen ik zei dat ik het "haat". Ik vind het 'minder prettig werken dan Maxthon'.
Het grappige is dat ik het niet helemaal eens ben met jou. Ik weet dat ik fatsoenlijk kan coden. Maar fatsoenlijk coden betekent dus ook het kwijtraken van functionaliteit! Ik vind het juist een kunst om zo creatief mogelijk te wezen en bepaalde attributen en tags te combineren waardoor je hele speciale effecten kan bereiken.
Ik vind het rot dat ik bijna alles voor mekaar krijg in FireFox, maar dat ik dan uren bezig ben met het zoeken van omwegen om het allemaal 100% html compliant te krijgen.Ik mag dus niet 'creatief' zijn en mijn 'eigen tags/attributen-combinaties' bedenken.
Als ze wat meer rekening zouden houden met webmasters die wat ingewikkeldere codes gebruiken, dan zou er misschien wel een kansje bestaan dat ik zou overstappen naar FF.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:52:
[...]
't Is jammer dat het nog niet mogelijk is om best of both worlds te hebben: de implementatie van tabbed browsing en Reopen last closed tab en dat soort dingen van Maxthon, en de engine en extensions van FF.
Ik heb met de extension 'Tabbrowser Extensions' de mogelijkheid gekregen om via het rechterklikmenu op de tabbalk in Firefox de laatstgesloten tab te openen. Dan staat er bij mij zoiets als 'Undo close tab'. Zeer handige functie. Fijn is ook die BBCode-extension, die klaargemaakt is voor GoT, vind ik ook erg fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:52:
[...]
Ik ben er inmiddels wel achter dat de plugins voor Maxthon/MyIE2 niet veel voorstellen itt tot de extensions van FF/Mozilla. Of ik zoek niet goed ofzo want ik heb bijv. geen plugin kunnen vinden voor extra menu'tje met BBcode tags in het contextmenu te krijgen (alleen een onhandige knop voor de 'plugins bar'..
De reden waarom er weinig plugins zijn is omdat niemand ze maakt. Klinkt stom, maar zo bedoel ik het niet. Maxthon is een vrij onbekende browser. Ze hebben geen support van een groot bedrijf zoals Mozilla. Dus er is ook geen geld voor reclame.
Ik denk dat als Maxthon maanden voordat FF uitkwam zou adverteren over zijn browser, dat nu veel mensen Maxthon zouden gebruiken en FF zouden zien als een soort copycat.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReflexWolf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:54:
Ik mag dus niet 'creatief' zijn en mijn 'eigen tags/attributen-combinaties' bedenken.
Als ze wat meer rekening zouden houden met webmasters die wat ingewikkeldere codes gebruiken, dan zou er misschien wel een kansje bestaan dat ik zou overstappen naar FF.
Jij mag net zo creatief bezig zijn als je wilt, zolang jij je aan de standaarden houdt en geen rare IE only combinaties gaat verzinnen, want zoals de naam al aangeeft, IE-only werkt dus alleen (hoe kan het ook anders) in IE.

Jij begrijpt er dus helemaal niks van en hoe meer je post hier hoe meer je dat beeld bevestigd.

De tags die jij mag gebruiken staan allemaal keurig vermeld op deze site, ik zou zeggen neem eens de tijd en ga je eens verdiepen in de bestaande standaarden voor je dit soort onzin uitkraamd.

http://www.w3.org/TR/html401/

http://www.w3.org/TR/xhtml1/

Ik laat xhtml 1.1 maar even achterwege, aangezien IE dat niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
ReflexWolf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:58:
[...]

De reden waarom er weinig plugins zijn is omdat niemand ze maakt. Klinkt stom, maar zo bedoel ik het niet. Maxthon is een vrij onbekende browser. Ze hebben geen support van een groot bedrijf zoals Mozilla. Dus er is ook geen geld voor reclame.
Ik denk dat als Maxthon maanden voordat FF uitkwam zou adverteren over zijn browser, dat nu veel mensen Maxthon zouden gebruiken en FF zouden zien als een soort copycat.
De Mozilla Foundation (non-profit) bulkt ook niet van het geld. Die adverteren niet eens voor hun browser en andere software. Dat wordt gedaan door de community en blijkbaar is dat genoeg. Overigens hoor ik het woordje Maxthon vrijwel even vaak vallen als Firefox. Dus zo heel onbekend is het nou ook weer niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Electronical op 22-01-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ReflexWolf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:54:
[...]
Ik weet dat ik fatsoenlijk kan coden. Maar fatsoenlijk coden betekent dus ook het kwijtraken van functionaliteit! Ik vind het juist een kunst om zo creatief mogelijk te wezen en bepaalde attributen en tags te combineren waardoor je hele speciale effecten kan bereiken.
Ik vind het rot dat ik bijna alles voor mekaar krijg in FireFox, maar dat ik dan uren bezig ben met het zoeken van omwegen om het allemaal 100% html compliant te krijgen.Ik mag dus niet 'creatief' zijn en mijn 'eigen tags/attributen-combinaties' bedenken.
custom attributen? Geen enkel probleem hoor:
HTML:
1
<div id="bla" foo="bar"></div>

JavaScript:
1
2
var el = document.getElementById('bla');
alert(el.getAttribute('foo'));

ken je standaarden....

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

crisp schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:13:
[...]

custom attributen? Geen enkel probleem hoor:
HTML:
1
<div id="bla" foo="bar"></div>

ken je standaarden....
HTML:
1
2
3
<div style="background-color: #F5F5F5; border:1px solid #000000; text-align: left; display: block; width:90%; height: 80px; overflow-y:scroll; font-family: Verdana; font-size: 11px;>
    Plaats hier een lange text van ongeveer 1000 tekens.
</div>

Probeer dat maar eens in IE en FF. (Is zomaar 1 van de vele codes die niet zo goed werken) Daarna mag je <DIV> veranderen in <TEXTAREA> en weer in beide proberen. Uiteindelijk zie je dat bij FF een beetje gaar eruit ziet. Okok, het is geen valid html en ja ik zou dan textarea moeten gebruiken, maar het is gewoon vervelend dat het niet in 1x met FF werkt.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:04:
[...]
Jij mag net zo creatief bezig zijn als je wilt, zolang jij je aan de standaarden houdt en geen rare IE only combinaties gaat verzinnen, want zoals de naam al aangeeft, IE-only werkt dus alleen (hoe kan het ook anders) in IE.
Eh doh, dat begreep me neus nou ook wel! Dat is ook juist het probleem! 8)7 (Dat FF redelijk veel non valid dingen toelaat, maar nog niet allemaal en daar moet verandering in komen!)

[ Voor 39% gewijzigd door Rex op 22-01-2005 23:36 . Reden: 2de reactie ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Probeer dit eens in IE en in Firefox, en verander ook voor de gein de div eens in een textarea ;)
HTML:
1
2
3
<div style="background-color: #F5F5F5; border:1px solid #000000; width:90%; height: 80px; overflow: auto; font-family: Verdana; font-size: 11px;">
</div>
Eh doh, dat begreep me neus nou ook wel! Dat is ook juist het probleem! 8)7 (Dat FF redelijk veel non valid dingen toelaat, maar nog niet allemaal en daar moet verandering in komen!)
Nee, de truuk is juist om met valid code het in alle gangbare browsers (en IE - ze ondersteunen nog wel iets qua standaarden) goed te krijgen.
IE-'programmeurs' zijn echter liever lui dan moe en kijken daarom niet verder dan hun neus lang is. Copy-paste cowboys noem ik ze ook wel eens ;)

[ Voor 36% gewijzigd door crisp op 22-01-2005 23:43 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:38:
[...]

Probeer dit eens in IE en in Firefox, en verander ook voor de gein de div eens in een textarea ;)
Je hoefde het toch alleen maar te proberen, nu ga je zelf informatie uit zijn code verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
[...]

HTML:
1
2
3
<div style="background-color: #F5F5F5; border:1px solid #000000; width:90%; height: 80px; overflow: auto; font-family: Verdana; font-size: 11px;">
</div>
Dus gewoon volgens standaarden werken, dat werkt altijd ;).
ReflexWolf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:27:
HTML:
1
2
3
<div style="background-color: #F5F5F5; border:1px solid #000000; text-align: left; display: block; width:90%; height: 80px; overflow-y:scroll; font-family: Verdana; font-size: 11px;>
</div>

Probeer dat maar eens in IE en FF. (Is zomaar 1 van de vele codes die niet zo goed werken) Daarna mag je <DIV> veranderen in <TEXTAREA> en weer in beide proberen. Uiteindelijk zie je dat bij FF een beetje gaar eruit ziet. Okok, het is geen valid html en ja ik zou dan textarea moeten gebruiken, maar het is gewoon vervelend dat het niet in 1x met FF werkt.
Als jij vindt dat je goed kan coden, moet je natuurlijk nooit vergeten om style= ook weer af te sluiten met aanhalingstekens, anders snapt IE het al helemaal niet. Trouwens een doctype enz. zou ook niet misstaan bij je website.
crisp schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:38:Nee, de truuk is juist om met valid code het in alle gangbare browsers (en IE - ze ondersteunen nog wel iets qua standaarden) goed te krijgen.
IE-'programmeurs' zijn echter liever lui dan moe en kijken daarom niet verder dan hun neus lang is. Copy-paste cowboys noem ik ze ook wel eens ;)
Goede uitspraak, die moet ik onthouden :P Al geldt die niet voor iedere IE-programmer he, mag ik hopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Electronical op 22-01-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

[...]
Nee, de truuk is juist om met valid code het in alle gangbare browsers (en IE - ze ondersteunen nog wel iets qua standaarden) goed te krijgen.
Lol, leuke reactie! hehehe :) Je hebt wel enigzins gelijk. Ik ben namelijk iemand die geen zin heeft om nu alles valid te maken. (Ben namelijk nog bezig om de site zelf lekker goed draaiende te houden) Misschien dat ik ooit in de toekomst zal letten op valid html.
Trouwens, dit is geen flamebait ofzo, maar eh, de webmasters van Tweakers.net zullen dan ook wel zulke copy-paste cowboys zijn. ;)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals op slashdot vaak wordt gezegd:
Don't feed the trolls.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat anno 2005 nog wordt gediscussieerd over of we de standaarden moeten volgen of niet. Niveau kleuterschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
ReflexWolf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:27:
[...]

HTML:
1
2
3
</div>

[...]

Die code die je neerplempt doet het uitstekend (als je even de quotes goed doet bij het style-attribuut). De textarea doet het uitstekend, de div ook. De tekst loopt uit de div en dat klopt ook omdat je gezegd hebt dat ie 80px hoog moet zijn. FF doet precies wat je vraagt... als je wilt dat ie meerekt moet je de css-property min-height gebruiken... ware het niet dat IE die niet kent en height gebruikt op een manier waarop min-height geimplementeerd zou moeten zijn 8)7 . Oplossing: de underscore hack gebruiken.
[code=css]
div#blaat {
min-height: 80px; // minimaal 80px hoog, rekt mee indien nodig
_height: 80px; // IE underscore hack, normale browsers negeren deze properties
}
[/code]

@hierboven: niet goed gelezen, betere oplossingen dan die underscore zut hieronder :)

Je geeft een goed voorbeeld van hoe IE de standaarden schendt en vervolgens andere browsers zwartgemaakt worden omdat mensen daardoor foute code gaan schrijven. Ik ben het ook niet met je eens dat de fouttolerantie van FF omhoog moet, als je dingen volgens de standaarden doet zijn ze voorspelbaar en wordt alles simpeler.

[ Voor 4% gewijzigd door Bananenplant op 23-01-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Electronical schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:44:
[...]
Trouwens een doctype enz. zou ook niet misstaan bij je website.
Och, er zijn mensen die zweren bij quirksmode ;)
Persoonlijk ben ik tegenwoordig van mening dat het gedrag van browsers in standards-compliant mode voorspelbaarder is. Quirksmode leent zich natuurlijk veel meer voor interpretatie-verschillen (er is immers geen standaard voor, alleen de IE de-facto standaard).
Het Mozilla-team heeft al een enorme knieval gemaakt door pseudo-document.all ondersteuning in te bouwen; een document object model dat ik zelf één grote verschrikking vind door de vervuiling van de global namespace en alle problemen die daarmee samenhangen.
[...]
Goede uitspraak, die moet ik onthouden :P Al geldt die niet voor iedere IE-programmer he, mag ik hopen.
Nee, dat geldt alleen voor IE-only programmeurs ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:52:

Het Mozilla-team heeft al een enorme knieval gemaakt door pseudo-document.all ondersteuning in te bouwen; een document object model dat ik zelf één grote verschrikking vind door de vervuiling van de global namespace en alle problemen die daarmee samenhangen.
Yup :r en dat heeft weer met het feit te maken dat er nog veel te veel van die copy paste cowboys rondlopen, pun intended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ReflexWolf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:49:
[...]
Trouwens, dit is geen flamebait ofzo, maar eh, de webmasters van Tweakers.net zullen dan ook wel zulke copy-paste cowboys zijn. ;)
Toevallig ben ik sinds afgelopen november in dienst van Tweakers.net, en één van mijn taken zal ook zijn het opnieuw opzetten van de frontpage. Het forum, waarvan ik dus de nieuwe layout heb opgemaakt, is al grotendeels HTML4 Strict compliant...
Nee; het probleem was de IE-only overflow-y, maar met een gewone overflow:auto bereik je hetzelfde effect. (hoewel overflow-y en overflow-x wel zijn voorgesteld voor CSS3 overigens; Mozilla kent wel de propriety -moz-scrollbar- properties).

Overigens frappant dat je het hebt over standaarden, maar vervolgens je CSS invalideerd met die ranzige underscore hack. Kies dan liever voor een overrule dmv een selector, of gebruik conditional comments...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
crisp schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:52:
[...]

Ik hoop dat die knieval er over een jaar met een simpele /* */ uitkan :+

Ah, weer wat geleerd :) . Die underscoredingen komen alleen wel door de validator :? ? Kzal tzt wel wat meer over conditional comments en die selectors gaan lezen dan :) . (Zal wel conditional comments worden aangezien ik op een pagina met php min-heights van divjes meegeef (tegen uitdrijvende plaatjes enzo) die dus in de html staan :) )

[ Voor 29% gewijzigd door Bananenplant op 23-01-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucchan schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:59:
Kzal tzt wel wat meer over conditional comments en die selectors gaan lezen dan :) . (Zal wel conditional comments worden aangezien ik op een pagina met php min-heights van divjes meegeef (tegen uitdrijvende plaatjes enzo) die dus in de html staan :) )
Selectors zijn zo relaxed, aangezien CSS cascading is kan je daar mooi gebruik van maken:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
/* IE spul*/
div#foo {
    spul komt hier
}
/* einde IE spul */

/* echte browsers */
body>div#foo {
   spul komt hier
}

Kind kan de was doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ucchan schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:59:
[...]
Ah, weer wat geleerd :) . Die underscoredingen komen alleen wel door de validator :? ? Kzal tzt wel wat meer over conditional comments en die selectors gaan lezen dan :) . (Zal wel conditional comments worden aangezien ik op een pagina met php min-heights van divjes meegeef (tegen uitdrijvende plaatjes enzo) die dus in de html staan :) )
Deze validator geeft er wel degelijk een error op:
Property _height doesn't exist : 80px
Met selectors bedoel ik dit:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#foo {
  height: 80px;
}
#parent>#foo {
  height: auto;
  min-height: 80px;
}

Met conditional comments kan je heel eenvoudig een alternatieve stylesheet inladen die enkel voor IE bedoelt is. Je kan zelfs bepaalde versies van IE targetten. Zo gebruik ik het hier op GoT om een stylesheet voor IE < 6 te laden in verband met boxmodel verschillen. IE6 in standards compliant mode gebruikt immers ook het w3c boxmodel (maar over het algemeen heb ik redelijk om de boxmodel verschillen heen kunnen werken).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:10:
[...]

Selectors zijn zo relaxed, aangezien CSS cascading is kan je daar mooi gebruik van maken:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
/* IE spul*/
div#foo {
    spul komt hier
}
/* einde IE spul */

/* echte browsers */
body>div#foo {
   spul komt hier
}

Kind kan de was doen :)
* Bananenplant googlet even...

Ah, dus > forceert 1 niveau omlaag in de tree waar een spatie er ook meerdere kunnen zijn :) . Alleen werken conditional comments niet IN een tag (logisch ook). Ik ga maar divjes in divjes doen ten behoeve van IE denk ik... voor mijn geval kan ik namelijk geen externe stylesheet gebruiken omdat PHP de hoogte bepaalt aan de hand van een plaatje wat in een box staat :/

(trouwens, conditional comments kende ik op zich al, zie m'n Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/home.gif maar :Y) )

[ Voor 13% gewijzigd door Bananenplant op 23-01-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Electronical schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:56:
[...]
Ik heb met de extension 'Tabbrowser Extensions' de mogelijkheid gekregen om via het rechterklikmenu op de tabbalk in Firefox de laatstgesloten tab te openen. Dan staat er bij mij zoiets als 'Undo close tab'. Zeer handige functie. Fijn is ook die BBCode-extension, die klaargemaakt is voor GoT, vind ik ook erg fijn. :)
TBE kun je beter niet gebruiken; de combo Tabbrowser Preferences en MiniT+ werkt beter. Er zijn ook meerdere losse extensions voor de feature die je noemt, waaronder 'undoclosetab'. Maar ik vind de toolbarknop in Maxthon juist zo handig omdat je gewoon een paar keer kunt klikken om de laatste paar gesloten tabs te heropenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Aham brahmasmi schreef op zondag 23 januari 2005 @ 01:17:
TBE kun je beter niet gebruiken; de combo Tabbrowser Preferences en MiniT+ werkt beter. Er zijn ook meerdere losse extensions voor de feature die je noemt, waaronder 'undoclosetab'. Maar ik vind de toolbarknop in Maxthon juist zo handig omdat je gewoon een paar keer kunt klikken om de laatste paar gesloten tabs te heropenen.
Als ik (met TBE) met mijn scrollwiel klik op de tabbalk, dan opent de laatst gesloten tab weer. En dat blijft zo doorgaan, totdat je je maximum hebt bereikt (instelbaar). Dus op zich is dat net zo makkelijk als een speciale knop op je balk. Overigens vind ik TBE soepel werken bij mij. Het geeft een heleboel features, die ook in MiniT+ zit. Ik las wel dat het Firefox langzamer maakt, maar dat zit ik op zich niet zo mee. ;)

Edit:
Ik heb net Tabbrowser Preferences en MiniT+ geïnstalleerd gehad om te proberen. Het was wel degelijk sneller, dat ontken ik niet, alleen kon ik hier veel minder mee instellen. Dus heb ik TBE toch maar weer 'enabled'. Wel jammer dat het dan allemaal iets langzamer gaat. Ik mistte de volgende functies:
- custom tabbreedte
- closebutton in tab
- session saver
Misschien dat dit toch instelbaar was, maar ik heb het iig niet kunnen vinden. Of zou ik hier beter meerdere extensions voor kunnen gebruiken?

[ Voor 57% gewijzigd door Electronical op 23-01-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Electronical schreef op zondag 23 januari 2005 @ 09:42:
[...]

- closebutton in tab
- session saver
resp. tab x en sessionsaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Als je tabjes sleept met TBE wordt altijd de pagina herladen en bij MiniT+. Genoeg reden om die functie van TBE niet te gebruiken. Tab x heeft ook custom tabbreedte? Een tab close button op de tabs zelf interesseert me niet (ik wil de close tab button boven en de tabs beneden maar dat gaat niet :| ). Verder heb ik alle nodige instellingen in TBP. Functies als tabs als groepen behandelen en kleuren vind ik allemaal niet nodig, zoveel tabs heb ik nou ook weer niet open. Groepen tabs opslaan en openen (en managen) zoals in Maxthon zou wel handig zijn echter.

@ucchan: je hebt gelijk, heb ik ook over zitten denken.

De adblocker haalt hier de ad in GoT trouwens niet weg terwijl Maxthon dat wel doet; maar eens op zoek gaan naar een nieuwere/betere versie. :X O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-01-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Wat je natuurlijk ook kan doen is een feature request doen aan auteur van een extensie die in grote lijnen al doet wat je wilt maar nog niet helemaal... Het klinkt een beetje als "wat stom dat het er niet is" terwijl de mensen die extensies schrijven zich van geen kwaad bewust zijn omdat ze simpelweg niet weten dat er behoefte aan is. Ze hebben allemaal een homepage met daarop een forum en/of mailadres en ze zijn allemaal aardig. En anders kun je natuurlijk ook zelf iets gaan maken als je het met alle geweld gelijk wilt...

In plaats van alleen maar kritiek te hebben kun je je ideeen over dingen ook delen met mensen die er iets aan kunnen doen, een stuk constructiever dan alleen maar op GoT ranten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Aham brahmasmi schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:50:
[...]
De adblocker haalt hier de ad in GoT trouwens niet weg terwijl Maxthon dat wel doet; maar eens op zoek gaan naar een nieuwere/betere versie. :X O-)
Dat is dan maar goed ook, anders zouden we jou moeten gaan blokkeren O-)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Zie hier een stuk of wat screenshots van het nieuwe Preferences-venster dat in Firefox 1.1 gaat komen. Veel mooie en handige veranderingen IMHO :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:39:
Zie hier een stuk of wat screenshots van het nieuwe Preferences-venster dat in Firefox 1.1 gaat komen. Veel mooie en handige veranderingen IMHO :) .
Harm, is dit de trunk versie?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ziet er goed uit die screenshots. Wel grappig dat de stijl me nu meer aan IE doet denken. Het horizontaal spreiden van de items/tabs is trouwens beter, wat logisch is omdat je in de breedte gewoon meer ruimte hebt zodat je niet hoeft te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
crisp schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:48:
[...]

Dat is dan maar goed ook, anders zouden we jou moeten gaan blokkeren O-)
Hebben jullie soms een vinger in de pap bij de ontwikkeling van Adblock? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:48:
[...]

Harm, is dit de trunk versie?
Nog niet. Dat nieuwe prefswindow wordt op een aparte branch ontwikkeld en zal op den duur naar de trunk geport worden, voor Firefox 1.1 that is.
Aham brahmasmi schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:26:
[...]

Hebben jullie soms een vinger in de pap bij de ontwikkeling van Adblock? ;)
Neuh, maar onze voorwaarden zeggen wel dat het blokkeren of op andere wijze niet laten zien van advertenties een ban kan opleveren voor *.tweakers.net ;) . Vandaar crisps opmerking :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 14:51
Hoe kan ik in Adblock een uitzondering maken voor het wel laten zien van T.net ad's? Ik zou geen idee hebben hoe dat moet met die regexen.
ucchan maybe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
gomaster schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:35:
Hoe kan ik in Adblock een uitzondering maken voor het wel laten zien van T.net ad's? Ik zou geen idee hebben hoe dat moet met die regexen.
ucchan maybe?
Het is me voor de huidige situatie gelukt:

code:
1
2
3
/click(?!.*(adremedy|tweakers))/
/(side|page|site|web|[\W\d])+ad(revolver|cycle|frame|server|js|farm|vertenties?|s\.|vert(ise(ment|ing)?)?s?|man|sdk|view|bureau)+(?!.*(ADTECH|adremedy|TWEAKERS))/
/b[aeu]n(ners?|-?ex)+(?!.*adremedy)/

Dit zijn de regels die aanpassing nodig hadden om op GoT en T.net wel banners te laten zien. Klik op m'n huisje voor m'n volledige filterlijst (ze zijn goed ;) )

Het lastige is dat het javascript dat die ads laadt toelaten niet zo'n probleem is, maar dat aan de url's die vervolgens door dat script geladen worden erg lastig te identificeren zijn als zijnde van tweakers, maar volgens mij is het redelijk gelukt (in hoeverre de filters nu dingen doorlaten die ik niet wil merk ik vanzelf wel).

[ Voor 20% gewijzigd door Bananenplant op 23-01-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 14:51
Aah bedankt! Op de fp werkt het prima. Of het op GoT werkt geen id, want ik heb een abbo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
ucchan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:05:
Dit zijn de regels die aanpassing nodig hadden om op GoT en T.net wel banners te laten zien. Klik op m'n huisje voor m'n volledige filterlijst (ze zijn goed ;) )
Hartelijk bedankt! Ik heb ook eens naar dat volledige filter (zonder de T.net en GoT blocker) gekeken en dat werkt prima hier. Had er nog niet aan gedacht om het eens te proberen, maar net dacht ik: ach waarom ook niet :) .

[ Voor 40% gewijzigd door Electronical op 23-01-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik heb ze een beetje aangepast.. sommige dingen op de fp bleven nog achter. Als mensen zelf willen prutsen: kijk in m'n filterlijst naar de stukjes die (?! beginnen, die zijn haast allemaal voor tweakers. Er is nu nog 1 enkele url die zo algemeen is dat er met vooruitkijken niks aan te voorspellen valt of ie van tweakers is of niet: http://www.tweakers.net/advertenties/banners/banner.gif . Als ie tweakbanner.gif had geheten ofzo was het een eitje geweest, maar met javascript regex kan je niet terugkijken en /banners/banner.gif is wel ERG algemeen. Sorry, maar misschien dat meelezende admins dit simpele euvel kunnen verhelpen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
ucchan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:57:
Ik heb ze een beetje aangepast.. sommige dingen op de fp bleven nog achter. Als mensen zelf willen prutsen: kijk in m'n filterlijst naar de stukjes die (?! beginnen, die zijn haast allemaal voor tweakers. Er is nu nog 1 enkele url die zo algemeen is dat er met vooruitkijken niks aan te voorspellen valt of ie van tweakers is of niet: http://www.tweakers.net/advertenties/banners/banner.gif . Als ie tweakbanner.gif had geheten ofzo was het een eitje geweest, maar met javascript regex kan je niet terugkijken en /banners/banner.gif is wel ERG algemeen. Sorry, maar misschien dat meelezende admins dit simpele euvel kunnen verhelpen ;) .
Kan je niet gewoon alles van *.tweakers.net toestaan?
gomaster schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:26:
Aah bedankt! Op de fp werkt het prima. Of het op GoT werkt geen id, want ik heb een abbo :P
Op T.net kun je ook ads uitschakelen met een abo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:55:
Op T.net kun je ook ads uitschakelen met een abo toch?
Met een full abo wel, met extra alleen de popups..(edit: En dan alleen die onderaan staan zie ik)

Ik snap trouwens toch niet wat voor last dat je er van hebt van een bannertje in beeld. iritante popups is wat anders uiteraard.

[ Voor 31% gewijzigd door Br@m op 23-01-2005 19:07 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Harm schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:55:
[...]

Kan je niet gewoon alles van *.tweakers.net toestaan?
Adblock heeft alleen een blacklist die met javascript reguliere expressies werkt. Ik neem als voorbeeld een filter dat (simpel gezegd) alles filtert waar 'banner' in voorkomt. Als zo'n filter getriggerd wordt kun je alleen nog maar na het filter vooruit kijken om uitzonderingen te maken (lookahead assertions), na het woordje 'banner' dus. Javascript heeft, itt perl, geen lookback assertions, dus terugkijken na het zien van "banner" of er toevallig tweakers stond wil niet ;( ...

Sorry, kan er ook niks aan doen, ze hebben nog geen whitelist geimplementeerd ;( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Misschien was dit al veel eerder geconstateerd, maar sommige animated gif's worden in FF veel te snel weergegeven. Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/39250/Junior_Senior_Dancing_Robot.gif

Bekijk hem maar eens in IE of sla hem maar eens op en bekijk 'm met windows, het verschil is duidelijk. Is het bekend of dit aan FF ligt? Bij andere animated gifs zie ik geen verschil tussen FF en IE...

[ Voor 37% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-01-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Aham brahmasmi schreef op maandag 24 januari 2005 @ 00:25:
Misschien was dit al veel eerder geconstateerd, maar sommige animated gif's lijken in FF veel te snel te worden weergegeven. Voorbeeldje:

[afbeelding]

Bekijk hem maar eens in IE of sla hem maar eens op en bekijk 'm met windows, het verschil is duidelijk. Is het bekend of dit aan FF ligt? Bij andere animated gifs zie ik geen verschil tussen FF en IE...
Dit is geen bug in Firefox, maar juist in IE (of in het plaatje). Het heeft geloof ik ermee te maken dat dit plaatje een te korte delay tussen de lossen afbeeldingen heeft zitten, en IE vind die delay te kort, en neemt dan een standaard (langere) delay, maar Firefox geeft het gifje gewoon weer zoals het moet (en dus ziet het er te snel uit) .

Je zou dus ook kunnen zeggen dat het plaatje gewoon te snel is gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ok, dat plaatje (iemands user icon op GoT) is dus waarschijnlijk aangepast voor IE. Grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik denk eerder alleen getest in IE en toen was het volgens hem blijkbaar wel goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Haha het is overigens wel een gave icon!
Ik heb em maar even 'gerepareerd' met 13ms delay (dat was 4ms) :)

Afbeeldingslocatie: http://parano-id.ath.cx/getfile/5c46e0/direct

[ Voor 65% gewijzigd door Room42 op 24-01-2005 01:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Laatst online: 15-09 21:26
hoe kan ik bijvoorbeeld als startpagina 4 tabs gelijk openen. Dus google, tweakers, fok en nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak een scriptje wat firefox opent en daarna de 3 andere sites remote (firefox -remote "openurl(%s)") (wel ff firefox juist instellen om met externe links om te gaan)

of schrijf een extensie die de 4 sites opent :P
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.