Je kunt als homepage ook gewoon de adressen van vier pagina's invullen, gescheiden door het |-teken (bijvoorbeeld: www.tweakers.net|gathering.tweakers.net opent in de eerste tab tweakers en in de tweede got).PacinoAllstars schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:30:
hoe kan ik bijvoorbeeld als startpagina 4 tabs gelijk openen. Dus google, tweakers, fok en nog iets?
ik loop al uren te zoek naar het volgende
Ik installeer Firefox bij vrienden en bekenden en ze zijn tevreden. Maar MSN messenger weigert om links te openen in Firefox.
HOe open ik links van MSN Messenger in firefox ZONDER MSN Messenger Plus te downloaden en bij hen te instaleren ( Ze willen geen MSN Messenger Plus) ??
Heb wel ergens iets gelezen over een regedit maar die werkt niet bij mij
Ik installeer Firefox bij vrienden en bekenden en ze zijn tevreden. Maar MSN messenger weigert om links te openen in Firefox.
HOe open ik links van MSN Messenger in firefox ZONDER MSN Messenger Plus te downloaden en bij hen te instaleren ( Ze willen geen MSN Messenger Plus) ??
[ Voor 21% gewijzigd door Belial_666 op 24-01-2005 02:29 ]
Verwijderd
zou niet moeten, maar kan gebeuren.Death schreef op maandag 24 januari 2005 @ 02:28:
ik loop al uren te zoek naar het volgende
uhm,
- Sluit Firefox.
- Start IE en stel IE als standaardbrowser in.
- Start Firefox en stel Firefox opnieuw als standaardbrowser in.
Werkt het dan?
//edit:
ga naar start -> programmatoegang en -instellingen; klik op 'aangepast' en klik op het pijltje naar beneden zodat er een menuutje komt uitschuiven. Daar kun je je standaardbrowser ook inschakelen en internet explorer bovendien ontoegankelijk maken. That should do the trick
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 02:48 ]
simon je moet eens opletten of hij dan op je HD bezig is. Ik heb ook FF 1.0. En soms 'hangt' firefox ook. Maar is hij duidelijk iets bezig met cache. Of misschien is dat een memoryleak foutje.Simon schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:23:
Ik weet niet of iemand hier last van heeft, maar soms hangt hij een tijdje bij een pagina, doet heel firefox niets, en na een paar seconde werkt hij weer
Hij doet dat 1x op een avond ongeveer. Random.
Dan hangt hij ongeveer 4 seconden. HD is heel actief. Daarna gaat alles vlotjes.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
nee werkt ook nietzou niet moeten, maar kan gebeuren.
uhm,
- Sluit Firefox.
- Start IE en stel IE als standaardbrowser in.
- Start Firefox en stel Firefox opnieuw als standaardbrowser in.
Werkt het dan?
//edit:
ga naar start -> programmatoegang en -instellingen; klik op 'aangepast' en klik op het pijltje naar beneden zodat er een menuutje komt uitschuiven. Daar kun je je standaardbrowser ook inschakelen en internet explorer bovendien ontoegankelijk maken. That should do the trick
Ik heb de laatste tijd een raar probleem met Firefox. Af en toe start ik het programma op maar opent er geen venster, er is dan geen harde schijf activiteit en firefox.exe verschijnt gewoon in mn processenlijst. Na een halve minuut ongeveer komt er eindelijk het venster en kan ik fatsoenlijk beginnen te werken. 
Ik gebruik gewoon de officiële Firefox 1.0 client zonder extra extensions en de volgende plugins:
[list]• QuickTime Plug-in 6.5.1• Mozilla Default Plug-in• Shockwave Flash• Java(TM) 2 Platform Standard Edition 5.0• Adobe Acrobat• Microsoft® DRM• Windows Media Player Plug-in Dynamic Link Library
Het probleem doet zich voor @ random, en ik kan ook geen andere tasks vinden die een eventuele oorzaak konden zijn.
Ik gebruik gewoon de officiële Firefox 1.0 client zonder extra extensions en de volgende plugins:
[list]• QuickTime Plug-in 6.5.1• Mozilla Default Plug-in• Shockwave Flash• Java(TM) 2 Platform Standard Edition 5.0• Adobe Acrobat• Microsoft® DRM• Windows Media Player Plug-in Dynamic Link Library
Het probleem doet zich voor @ random, en ik kan ook geen andere tasks vinden die een eventuele oorzaak konden zijn.
Signature
Ik heb een vraag over een script; een vriend van me gebruikt in een pagina het volgende DHTML (volgens die pagina) script: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/topnavbar.htm , en die werkt dus niet in Firefox. Hij doet het wel in andere browsers (niet alleen IE, ook Netscape bijv.). Weet iemand waarom dit script niet werkt in Firefox, en wat een alternatief script zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank
[ Voor 4% gewijzigd door GreatDictator op 24-01-2005 10:57 ]
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Maak een backup van je plugsinsdirectory en probeer 1 voor 1 de dlls weer terug te zetten en kijk wat er gebeurt zou ik zeggenpasta schreef op maandag 24 januari 2005 @ 02:52:
Ik heb de laatste tijd een raar probleem met Firefox. Af en toe start ik het programma op maar opent er geen venster, er is dan geen harde schijf activiteit en firefox.exe verschijnt gewoon in mn processenlijst. Na een halve minuut ongeveer komt er eindelijk het venster en kan ik fatsoenlijk beginnen te werken.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Da's iets trager dan in IE en in windows. Misschien moet het 12 of 11 ms zijn. Maar wat gisteren niet in mij opkwam: als dit gifje door IE eigenlijk te traag wordt weergegeven, zit die bug dan ook in de Picture and Fax Viewer van XP?? Daar wordt hij namelijk net zoals als in IE weergegeven. Of hebben IE en deze viewers een gemeenschappelijk component voor de weergave van afbeeldingen?Room42 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:24:
Haha het is overigens wel een gave icon!
Ik heb em maar even 'gerepareerd' met 13ms delay (dat was 4ms)
[afbeelding]
Installeer de SessionSaver extension. Als je die 4 pagina's dan gewoon open laat staan als je FF afsluit, worden ze ook weer geopend als je FF de volgende keer weer opstart. Zo houd ik al mijn fora en nieuwssites bij; ik laat ze meestal gewoon open staan en met SessionSaver hoef ik dus niet steeds bookmarks te openen of url's in te typen.PacinoAllstars schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:30:
hoe kan ik bijvoorbeeld als startpagina 4 tabs gelijk openen. Dus google, tweakers, fok en nog iets?
[ Voor 30% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-01-2005 13:33 ]
SessionSaver heb je niet nodig.
Je kan ook meerdere sites als start pagina instellen. Op 'use current pages' klikken terwijl meerdere tabs open zijn. Dit zorgt voor dat al die tabs als start pagina worden ingesteld.
Je kan ook meerdere sites als start pagina instellen. Op 'use current pages' klikken terwijl meerdere tabs open zijn. Dit zorgt voor dat al die tabs als start pagina worden ingesteld.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
De scripter van dit script is een amateuristische scripter die waarschijnlijk niet via het DOM aan het coden is geweest, en daardoor is zijn script IE only. De enige manier om dat te verhelpen is door het script aan te passen naar de juiste DOM methodes, dan zou het in elke browser prefect werken.NHJ BV schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:56:
Ik heb een vraag over een script; een vriend van me gebruikt in een pagina het volgende DHTML (volgens die pagina) script: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/topnavbar.htm , en die werkt dus niet in Firefox. Hij doet het wel in andere browsers (niet alleen IE, ook Netscape bijv.). Weet iemand waarom dit script niet werkt in Firefox, en wat een alternatief script zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank
Klopt, maar ik ben graag wat flexibeler en heb sowieso geen startpagina ingesteld.
Niet helemaal; het script is van 2001 en houd enkel rekening met Netscape en IE dmv browsersniffingAndré schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:52:
[...]
De scripter van dit script is een amateuristische scripter die waarschijnlijk niet via het DOM aan het coden is geweest, en daardoor is zijn script IE only. De enige manier om dat te verhelpen is door het script aan te passen naar de juiste DOM methodes, dan zou het in elke browser prefect werken.
Intentionally left blank
Aha, dat had ik zo snel niet gezien. Dan is het idd gewoon een oud script dat met een beetje vernieuwing waarschijnlijk wel aan de praat te krijgen is.crisp schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:57:
[...]
Niet helemaal; het script is van 2001 en houd enkel rekening met Netscape en IE dmv browsersniffing
Zo Ben Goodger gaat naar Google, zie ook http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=5949.
Hij blijft echter wel full-time aan Firefox blijven werken alleen nu voor een andere werkgever..
Hij blijft echter wel full-time aan Firefox blijven werken alleen nu voor een andere werkgever..
Ik vind het wel mooi. Dit betekent namelijk weer een nieuwe geldschieter voor het Mozilla-project en dat bevordert weer de kwaliteit van het geheelGert-Paul schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:00:
Zo Ben Goodger gaat naar Google, zie ook http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=5949.
Interessante ontwikkeling. Ook gezien de geruchten over Google en de ontwikkeling van een eigen browser. Maar eens zien waar dit toe gaat leiden....Gert-Paul schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:00:
Overigens vond ik de bekendmaking van het nieuwe Options menu door Ben ook wel erg interessant. Veel geklaag overigens in het commentaar over dat het op Internet Explorer en op de MAC lijk...
Google wordt me net even te groot, ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n goede ontwikkeling.
Ik ben het met André eens. Volgens mij moeten Mozilla en Google niet te grote vriendjes worden. Google wil teveel imo. Ook voor Google geldt "Schoenmaker blijf bij je leest". Toch hoop ik dat Google vooral (of enkel) tijd en kennis zal schenken aan het Firefox project van Mozilla. Maar laten we ook de andere projecten niet vergeten zoals Thunderbird etc.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Heb nog eens over je opmerking zitten nadenken en eens op een rijtje gezet wat Google allemaal aan het doen is en wat de geruchten zijn (met wat ze nog van plan zijn), dan heb je toch wel gelijk. Het lijkt zo wel een erg grote organisatie aan het worden en dit kan uiteindelijk ten koste gaan van de 'search' wat hun 'core business' is. Waarschijnlijk zullen ze de komende tijd alleen maar in de breedte groeien, waarna ze vervolgens (omdat ze zich weer op hun 'core business' gaan oriënteren) diverse onderdelen gaan afstoten en verkopen met winst...André schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:56:
Google wordt me net even te groot, ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n goede ontwikkeling.
[ Voor 19% gewijzigd door Woudloper op 25-01-2005 07:59 . Reden: kleine toevoeging ]
Verwijderd
Ik vind Opera toch stukken beter.
Mod-break:
En ik vind stroopwafels lekkerder dan chocoladekoekjes. Zoals je het zegt is het totaal niet interessant of ontopic, dus zeg maar niet of start een eigen "IE vs Ff vs %jouw favoriet" topic met goede onderbouwing
[ Voor 84% gewijzigd door F_J_K op 25-01-2005 08:27 ]
Verwijderd
gefeliciteerd met de meest zinloze bijdrage aan deze thread.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 08:12:
Ik vind Opera toch stukken beter.
Had de mozilla public license niet ook een clausule die vergelijkbaar is met de gpl dat de broncode altijd op aanvraag beschikbaar moet zijn...? Dan valt het allemaal toch nog wel weer mee?Room42 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 02:18:
Ik ben het met André eens. Volgens mij moeten Mozilla en Google niet te grote vriendjes worden. Google wil teveel imo. Ook voor Google geldt "Schoenmaker blijf bij je leest". Toch hoop ik dat Google vooral (of enkel) tijd en kennis zal schenken aan het Firefox project van Mozilla. Maar laten we ook de andere projecten niet vergeten zoals Thunderbird etc.
Artikel 3.2 uit de MPL volgens mij.ucchan schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:47:
[...]
Had de mozilla public license niet ook een clausule die vergelijkbaar is met de gpl dat de broncode altijd op aanvraag beschikbaar moet zijn...? Dan valt het allemaal toch nog wel weer mee?
Even een reactie hierop die voor iedereen van belang is; dit topic is geen 'maak je site FireFox compatible' topic; dergelijke vragen horen in een topic in PW of WGNHJ BV schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:56:
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Inderdaad, als je ziet wat ze nu al bieden: Google.com, Google toolbar, Gmail, Google desktop search tool, Froogle, Google messenger (in ontwikkeling), Orkut, Blogger, Picassa, Keyhole. Als je veel dingen gebruikt hebben ze een aardige lijst over wat je mailt, chat, logt enz...Woudloper schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 07:56:
[...]
Heb nog eens over je opmerking zitten nadenken en eens op een rijtje gezet wat Google allemaal aan het doen is en wat de geruchten zijn (met wat ze nog van plan zijn), dan heb je toch wel gelijk. Het lijkt zo wel een erg grote organisatie aan het worden en dit kan uiteindelijk ten koste gaan van de 'search' wat hun 'core business' is. Waarschijnlijk zullen ze de komende tijd alleen maar in de breedte groeien, waarna ze vervolgens (omdat ze zich weer op hun 'core business' gaan oriënteren) diverse onderdelen gaan afstoten en verkopen met winst...
[ Voor 4% gewijzigd door André op 25-01-2005 13:07 ]
Dussss, een verse install van Firefox, oude profiel handmatig verwijdert uit Application Data.
Nu wil ik mijn favorieten lijst gaan maken, ik importeer NIETS uit IE, dus helemaal kaal. Nu kan je in het menutje bovenaan, bij Bookmarks, op rechtermuisknop drukken. Normaal komt daar een rechtermuisknop menutje uit zeg maar, nu bij mij komt er alleen een klein vierkant vakje, met nix erin eruit

Dat is dus het kleine vierkant dat ie geeft. Ik heb bij manage bookmarks al wat standaard zooi weggehaald, maar dat maakt ook niet uit of ik dat doe of niet.
Iemand enig idee wat dit is ??
Nu wil ik mijn favorieten lijst gaan maken, ik importeer NIETS uit IE, dus helemaal kaal. Nu kan je in het menutje bovenaan, bij Bookmarks, op rechtermuisknop drukken. Normaal komt daar een rechtermuisknop menutje uit zeg maar, nu bij mij komt er alleen een klein vierkant vakje, met nix erin eruit

Dat is dus het kleine vierkant dat ie geeft. Ik heb bij manage bookmarks al wat standaard zooi weggehaald, maar dat maakt ook niet uit of ik dat doe of niet.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Ik vind opera beter omdat het al meer uitgewerkt is (minder bugs) en omdat je mouse gestures kunt gebruiken. Een sleep met de RMB naar links en je gaat een pagina terug. Verder kun je gemakkelijk je sessies opslaan in opera en de volgende start verder gaan met je vorige sessie (al je vorige vensters) open.
Ik weet niet in hoevere FF dat heeft, maar volgens mij niet.
Ik heb af en toe dat alle vensters ineens sluiten, maar Firefox.exe wel actief blijft. Die moet ik dan eerst beëindigen voordat ik Firefox opnieuw kan starten.
Dit gebeurt niet erg vaak, al met al voldoet het me beter dan IE.
Dit gebeurt niet erg vaak, al met al voldoet het me beter dan IE.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Dit heeft Firefox ook, met een extension genaamd Mouse GesturesVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:47:
Ik vind opera beter omdat het al meer uitgewerkt is (minder bugs) en omdat je mouse gestures kunt gebruiken. Een sleep met de RMB naar links en je gaat een pagina terug. Verder kun je gemakkelijk je sessies opslaan in opera en de volgende start verder gaan met je vorige sessie (al je vorige vensters) open.
Een kleine extension request: is er een extension die in de statusbalk ofzo de huidige timestamp laat zien ? Eentje die ook optelt en dus niet alleen de timestamp laat zien van wanneer het venster geopend is..
Hoop dat het bestaat of dat iemand zo vriendelijk is hem te willen maken...
[ Voor 19% gewijzigd door Scott op 25-01-2005 18:18 ]
Timestamp die optelt? Je wil gewoon een klok in de statusbalk dus?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Niet helemaal onterecht vind ik, dat geklaag. Een van de eerste kritiekpunten is dat er nu vensters geopend worden bij de verschillende items van de configuratietabbladen. Meer klikwerk dus en meer dingen die achter knoppen verstopt zijn. Dan weet je dus nooit zeker of je iets over het hoofd ziet, wat bij de 'tree' in het huidige FF configuratievenster wel anders is (daar kun je juist dingen dichtklappen waarvan je weet dat alle instellingen goed staanWoudloper schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:55:
[...]
Overigens vond ik de bekendmaking van het nieuwe Options menu door Ben ook wel erg interessant. Veel geklaag overigens in het commentaar over dat het op Internet Explorer en op de MAC lijk...
Nou, als ik hem wil installeren zegt hij dat die alleen compatible is van FF versies 0.9 to 0.10.. Maar bovendien, is dat niet gewoon voor de tijd ? Ik wil dus echt een timestamp hè, niet de tijd, die staat ook in mn systrayRoom42 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:35:
Timestamp die optelt? Je wil gewoon een klok in de statusbalk dus?
wat versta jij onder een timestamp?
Intentionally left blank
Een UNIX-timestamp, het aantal seconden na EPOCH ofzo (1-1-1970 1:00:00)crisp schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:10:
wat versta jij onder een timestamp?
crisp, dat is handig zo die HTML rechten, maar dan zit dit nog niet in de statusbalk en daarbij is het ook niet zichtbaar als extension...
Extenties zijn vziw grotendeel op basis van javascript (en XUL), dus iemand met ervaring daarmee zou het volgens mij zo in een extentie kunnen plakken. Zelf zie ik het nut er niet zo van in, dus ga daar ook verder geen tijd aan besteden, maar voor iemand die zich daar eens in wil gaan verdiepen is het misschien een leuke vingeroefeningWoudloper schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:00:
crisp, dat is handig zo die HTML rechten, maar dan zit dit nog niet in de statusbalk en daarbij is het ook niet zichtbaar als extension...
Intentionally left blank
In navolging hierop. Mochten er geïntereseerden zijn, dan kan je op onderstaande sites kijken voor een eenvoudige uitleg hoe extensions gecreeerd moeten worden:
[list]• Create a Mozilla extension• How to create an extension
[list]• Create a Mozilla extension• How to create an extension
Weet iemand of je kan aangeven waar je favorieten opgeslagen worden. Ik vraag dus niet naar die FF backup extensie, zo uitgebreid hoeft het niet. Bij IE kan je dmv `Tweakui aangeven dat je favorieten op D: komen, vind ik handig ivm herinstall.
Verwijderd
Hebben jullie nog handige plugins voor Firefox?
Ik gebruik er momenteel een paar maar ben altijd opzoek naar nieuwe
Als je de HK inkan zou je in dit topic kunnen kijken:Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 07:57:
Hebben jullie nog handige plugins voor Firefox?
[rml][ Firefox] Welke extensions gebruik jij allemaal?[/rml]
Staat in de HK omdat het een opsomtopic is, maar je kan er hele goede ideëen opdoen
Verder was er ergens een lijst van iemand met z'n 70 favoriete extensies ofzo
Ik zal even zoeken, brb..
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
nooit gezien. Misschien is profiel beetje corrupt geworden.Damian schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:00:
Verander browser.bookmarks.file in about:config, vergeet alleen geen dubbele backslashes to gebruiken (bv C:\\Path To Netscape Profile\\bookmarks.html)Sjah schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 07:38:
Weet iemand of je kan aangeven waar je favorieten opgeslagen worden. Ik vraag dus niet naar die FF backup extensie, zo uitgebreid hoeft het niet. Bij IE kan je dmv `Tweakui aangeven dat je favorieten op D: komen, vind ik handig ivm herinstall.
Verwijderd
Ik wilde dit ook veranderen, maar ik heb nergens browser.bookmarks.file, kan ik die ook zonder problemen zelf aanmaken?
Verwijderd
Lamaar, ik heb al een guide gevonden over hoe about:config wijzgen via startpost
Erg fijn dat je zo makkelijk de locatie van bookmarks kunt wijzigen. Dan hoef ik bij het terugzetten van Ghost image niet te denken aan backuppen bookmarks
[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 10:27 ]
Verwijderd
Ìk had even een vraagje over themes van Firefox. Een klant van ons krijgt zoveel met spyware te maken de laatste tijd dat ik nu aan het overwegen ben om firefox te gaan installeren, maar is er ook een Internet Explorer Thema die het wat "gebruiksvrienderlijker" maakt.
Ik heb het zelf nu hier ook geinstalleerd en op zicht ziet er allemaal redelijk herkenbaar uit, maar voor de klant kan het anders liggen en ik heb begrepen dat er zo'n thema beschikbaar is.
Alleen ik kan hem nergens vinden of ik zie hem radicaal over het hoofd.
Ik heb het zelf nu hier ook geinstalleerd en op zicht ziet er allemaal redelijk herkenbaar uit, maar voor de klant kan het anders liggen en ik heb begrepen dat er zo'n thema beschikbaar is.
nope, profiel is nie corrupt, nouwja, was het niet, het is een verse install, dan zou het profiel meteen corrupt moeten zijn na een installGert-Paul schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:46:
[...]
nooit gezien. Misschien is profiel beetje corrupt geworden.
[...]
Verander browser.bookmarks.file in about:config, vergeet alleen geen dubbele backslashes to gebruiken (bv C:\\Path To Netscape Profile\\bookmarks.html)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Als het je mocht helpen: ik heb het ookDamian schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:39:
[...]
nope, profiel is nie corrupt, nouwja, was het niet, het is een verse install, dan zou het profiel meteen corrupt moeten zijn na een install

Maar ik zit met hardwareproblemen, dus een corrupt profiel is in mijn geval niet uit te sluiten
Ik denk dat dit hem is: Luna Blue, maar misschien is er nog een andere / betere.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:24:
Ìk had even een vraagje over themes van Firefox. Een klant van ons krijgt zoveel met spyware te maken de laatste tijd dat ik nu aan het overwegen ben om firefox te gaan installeren, maar is er ook een Internet Explorer Thema die het wat "gebruiksvrienderlijker" maakt.
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
Misschien heb je wat aan http://firefoxie.net/ en http://pages.prodigy.net/zzxc/ieskin/Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:24:
Verwijderd
Ik heb ff een vraagje, onder het menu bookmarks zit de folder "bookmarks toolbar folder". Is er een manier op deze te verwijderen (dus niet de toolbar maar de folder)? Deleten gaat niet, de inhoud wel maar de folder niet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 18:34 ]
Hoe kun je nou "niet de toolbar berwijderen" maar wel de folder waar de bookmarks in staan die op de toolbar weergegeven moeten worden? Dat kan dus niet.
Kijk maar als je met rechts op de folder klikt in de bookmarks manager. Delete is dan grijs.
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 26-01-2005 19:28 ]
Je zou kunnen proberen een andere map op je bladwijzewerkbalk te tonen via Bladwijzers > Bladwijzers beheren > Bewerken > Als bladwijzerwerkbalk instellen (Engels zal dan wel voorzich spreken).Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:44:
jah , dat vroeg ik me dus af,
blijkbaar kan dat dus niet
Misschien dat hij dan te verwijderen is?
Ik heb dit trouwens nooit geprobeerd oid, maar misschien dat het werkt.
Dat werkt idd!
weet er iemand hoe je in firefox een mp3 bijvoorbeeld download als je de URL hebt?
in dit geval http://www.madthijs.com/ali.mp3
als ik deze url volg dan komt ie nl meteen in Q-time, wat op zich fijn is..
normaal doe ik dus rmuis op deze link klikken en dan save target arse.. maar kan het niet simpeler? (dus nu moet ik eerst een link van maken blalalaaa enz_
normaal doe ik dus rmuis op deze link klikken en dan save target arse.. maar kan het niet simpeler? (dus nu moet ik eerst een link van maken blalalaaa enz_
Als je niet wilt dat een programma het gaat proberen af te spelen moet je even de plugin uitzetten. Via Tools>Options>Downloads kun je op het knopje plugins klikken en dan de plugin voor de extensie .mp3 uitzetten.Silverline schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:42:
weet er iemand hoe je in firefox een mp3 bijvoorbeeld download als je de URL hebt?
Zo heb ik dat gedaan voor de .pdf, want het duurde mij te lang in Firefox, nu laat ik het gewoon openen in de standalone Acrobat Reader, werkt voor mij sneller.
[ Voor 12% gewijzigd door Electronical op 26-01-2005 21:47 ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Ik moet zeggen dat die fucking firefox (pardon my french, nu net was 't weer eens raak) wel erg vaak crashed.. ligt zoiets aan plugins of aan FF zelf? wil 't wel er wel eens uit hebben...
xpcom.dll toevallig? Heb ik een keer of twee drie gehad tot nu toe in een paar weken tijd.
Gebruik FF ruim half jaar en heb tot nu toe 2 x crash gehad, veel minder dan IE.apNia schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:11:
Ik moet zeggen dat die fucking firefox (pardon my french, nu net was 't weer eens raak) wel erg vaak crashed.. ligt zoiets aan plugins of aan FF zelf? wil 't wel er wel eens uit hebben...
IE is bij mij sinds ik XP gebruik (2001) misschien 1 of 2x gecrashed.
Na 2 weken prettig FF gebruikt te hebben zeg ik wel, zou het niet mogelijk zijn om FF dieper te integreren in het OS. Ik ben iha tegenstander van programma's die resident in het geheugen draaien, op 1 uitzondering na, de browser. Bijv. dat tijdens het boot FF al in het geheugen geladen zou worden, ik zou het toejuichen, me browser staat altijd geopend, dus dat maakt ook niks uit. En een ander voordeel van IE wat FF zou moeten proberen ook te krijgen: stel je kopieert een film van C: naar D:, op dat moment is je HD flink aan werken en reageren de programmas op de taakbalk vaak slomer, op 1 na: IE, die maximaliseert meestal nog lekker snel(terwijl de prioriteit op normaal staat). Yup, FF is de enige die best wat meer mag integreren in het OS, je moet het wel uit kunnen zetten, maar daar mag je bij Mozilla wel van uitgaan.
Sjah schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:40:
Na 2 weken prettig FF gebruikt te hebben zeg ik wel, zou het niet mogelijk zijn om FF dieper te integreren in het OS. Ik ben iha tegenstander van programma's die resident in het geheugen draaien, op 1 uitzondering na, de browser. Bijv. dat tijdens het boot FF al in het geheugen geladen zou worden, ik zou het toejuichen, me browser staat altijd geopend, dus dat maakt ook niks uit. En een ander voordeel van IE wat FF zou moeten proberen ook te krijgen: stel je kopieert een film van C: naar D:, op dat moment is je HD flink aan werken en reageren de programmas op de taakbalk vaak slomer, op 1 na: IE, die maximaliseert meestal nog lekker snel(terwijl de prioriteit op normaal staat). Yup, FF is de enige die best wat meer mag integreren in het OS, je moet het wel uit kunnen zetten, maar daar mag je bij Mozilla wel van uitgaan.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Daar kan het namelijk : Standaard is het KDE/Gnome Browser maar die kan je replacen door FireFox was zelfs laatst nog een Topic over
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zou zeggen: proberen... Disable al je plugins en herstarten. Dan een voor een aanzetten en kijken waar het aan kan liggen. Er zijn namelijk aardig wat plugins die problemen kunnen veroorzaken. Had ik zelf ook bij een aantal oude..apNia schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:11:
Aah ok, tja het zou ideaal zijn als je IE kon vervangen door FF, maarja zelfs ik geloof niet meer in sprookjes als je met een bedrijf als M$ Microsoft te maken hebt. (die $ zou me paar trollen opgeleverd hebben op de FP trouwensnero355 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:03:
[...]
Daar kan het namelijk : Standaard is het KDE/Gnome Browser maar die kan je replacen door FireFox was zelfs laatst nog een Topic over
Maar ook in Windows moet wel wat mogelijk zijn, Quicktime player kan het ook met een instant-on functie (die icon in je systray), maar bij Apple kan ik het in het geheel niet waarderen.
En Linux, tja misschien weer eens tijd om het een nieuwe kans te geven.
[ Voor 14% gewijzigd door Spider.007 op 30-01-2005 12:02 ]
Hier struikelde ik over: http://www.aqua-soft.org/board/showthread.php?t=22701Sjah schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:40:
Tja, misschien is het wat. Een Firefox Preloader.
Peace is not simply the absence of war.
Ik weet niet wie van jullie de Consumentengids leest, maar ode aan hun voor de gratis promotie van FF, een complete pagina gewoon!
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
hmm waar staat dat dan? Ik heb geen nr gezien?Goudvis Jan schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:58:
Ik weet niet wie van jullie de Consumentengids leest, maar ode aan hun voor de gratis promotie van FF, een complete pagina gewoon!
Verwijderd
Idd in de gids (Febuari editie) staat op blz. 28 een paginavullend artikel genaamd: "Slim surfen: Firefox"
"De webbrowser Firefox is aan een snelle opmars bezig ten koste van Internet Explorer. Aan de positieve reacties voegen we de onze toe."
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 20:30 . Reden: Jan > Feb editie ]
Je kan hem ook prefetchen: "C:\Program Files\firefox\firefox.exe" /prefetch:1 als doel zetten voor je snelkoppeling. Dan zorgt Windows ervoor dat het programma sneller geladen kan worden door bestanden op een logischere manier op de schijft te zetten ofzo.Sjah schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:40:
En veel handiger is om een bookmark van een serie tabs te maken, deze te bookmarken en als startpage in te stellen. Daarna zet je in je startup folder dat je Firefox wil opstarten en je kan je verse nieuws lezen
Ik moet zeggen dat die pre-loader helemaal zo slecht nog niet werkt. Het is ook handig als je alle windows perongeluk sluit, dan blijft de htaccess informatie bewaard, en hoef je dus niet steeds opnieuw in te loggen. En Firefox start veel sneller etc. Echt geinigKroeT schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:38:
[...]
Hier struikelde ik over: http://www.aqua-soft.org/board/showthread.php?t=22701
Tja, misschien is het wat. Een Firefox Preloader.
Je kan ook geminimaliseerd opstarten bij het opstarten van je PC met minimize to tray.Room42 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:00:
[...]
Ik moet zeggen dat die pre-loader helemaal zo slecht nog niet werkt. Het is ook handig als je alle windows perongeluk sluit, dan blijft de htaccess informatie bewaard, en hoef je dus niet steeds opnieuw in te loggen. En Firefox start veel sneller etc. Echt geinig
Dan heb je FF letterlijk in een nanoseconde op je scherm
En alles blijft bewaard
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja, maar dan heb je em ook op je taakbalk staan. Die wil ik graag leeg hebben als ik een programma niet gebruik. Ik ben nogal sluiterig: "Control+W en weg ermee!" 
Nee, dan vind ik zo'n resident systray icon toch eleganter
Nee, dan vind ik zo'n resident systray icon toch eleganter
[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 30-01-2005 14:40 ]
Verwijderd
Een geweldige optie van Opera is om een nieuwe tab te openen als je met de middelste muisbutton op de tabbar klikt.
Hoe (met welke extensie?) kan dit in Firefox?
Dat is een dubbelklik met je linkermuisknop in Firefox.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:52:
Een geweldige optie van Opera is om een nieuwe tab te openen als je met de middelste muisbutton op de tabbar klikt.
Of met Tab Clicking options.Harm schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:54:
[...]
Dat is een dubbelklik met je linkermuisknop in Firefox.
Wel jammer trouwens dat de nieuwe tab niet komt naast de tab waar je op klikt of helemaal rechts als je in het lege gedeelte rechts dubbelklikt voor een nieuwe tab. Maar dat komt in mijn geval doordat ik MiniT+ zo heb ingesteld dat een nieuwe tab altijd rechts van de huidige tab komt...
Er blijft trouwens ook wel érg weinig lege ruimte over om op te dubbelklikken als je 4 tabs open hebt. (tabbreedte via chrome instellen is verre van ideaal).
Edit: TCO is idd een goeie extension en ook handig.
Als ik nu op een willekeurige tab dubbelklik dan verschijnt daar een nieuwe tab naast. Middelklik om te sluiten is ook wel handig eigenlijk...
Click2Tab werkt ook samen met TCO en heeft ook handige features en is goed instelbaar.
Beter dan undoclosetab.
Er blijft trouwens ook wel érg weinig lege ruimte over om op te dubbelklikken als je 4 tabs open hebt. (tabbreedte via chrome instellen is verre van ideaal).
Edit: TCO is idd een goeie extension en ook handig.
Click2Tab werkt ook samen met TCO en heeft ook handige features en is goed instelbaar.
[ Voor 59% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-01-2005 00:23 ]
Verwijderd
Ik ben sinds niet zo lang overgestapt op Firefox en wil niets anders meer .
Die tabs zijn een verademing. Misschien een domme vraag, maar kan ik i.e gewoon van de computer afgooien ?
Die tabs zijn een verademing. Misschien een domme vraag, maar kan ik i.e gewoon van de computer afgooien ?
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:44:
offtopic:
Ja het is een domme vraag
(want die is al vaak op GoT gesteld, zie hele disucssies in Windows Operating Systems en hier in SA). En nee, het icoontje kan je wegkrijgen maar de rest niet zomaar aangezien verkenner == Internet Explorer en ook de rest onder de motorkap veel gebruik maakt van de verkenner.
Ook kan je niet zonder voor de "verplichte" rondjes langs Windows Update en Office Update.
Ja het is een domme vraag
Ook kan je niet zonder voor de "verplichte" rondjes langs Windows Update en Office Update.
Maar goed, IE staat je verder niet in de weg als je het niet meer gebruikt.
Edit: en welkom op GoT
[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 31-01-2005 19:53 . Reden: URL en welkom ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Wat me irriteert is het volgende: men opent got, scrollt naar beneden, klikt op een topic, drukt op de Back toets en de pagina staat weer helemaal bovenaan. Niet op het niveau van waar je de link klikte. Dat vind ik jammer. Is dat op een of andere manier in te stellen?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Voorkeuren en dan Gebruik HTTP 304-headers? inschakelen.woutur schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:04:
Wat me irriteert is het volgende: men opent got, scrollt naar beneden, klikt op een topic, drukt op de Back toets en de pagina staat weer helemaal bovenaan. Niet op het niveau van waar je de link klikte. Dat vind ik jammer. Is dat op een of andere manier in te stellen?
Ik kan je alleen maar zeggen dat het bij mij en ik geloof bij nog wat mensen opgelost is. Alleen weet ik echt niet hoe dat komt.woutur schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:04:
Ik heb de volgende extensies in gebruik, kan zijn dat een van deze er verantwoordelijk voor is.
AutoMarks 0.1
BBCode 0.3.7
Bookmark Backup 0.3.1
ChromEdit 0.1.1.1
Disable Targets For Downloads 0.8
Download Manager Tweak 0.6.3
fireFTP 0.87
FlashGot 0.5.5
FLST 0.8.1
ForecastFox 0.5.8
Hotmail Tabs 0.9
Image Zoom 0.1.7
JavaScript Debugger 0.9.84
ListZilla 0.5.1
Smiley Xtra 3.0.1

SmoothWheel 0.43.1.20041107
Tabbrowser Preferences 1.2.2
Tweak Network 1.0
Ja, maar das alleen voor GoTHarm schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:09:
[...]
Voorkeuren en dan Gebruik HTTP 304-headers? inschakelen.
[ Voor 15% gewijzigd door Bornin op 31-01-2005 22:18 ]
Non taken
Bij reload onthoudt die ook niet op de FP, maar als dat opgelost gaat worden, kan ik er niet zo erg mee zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 31-01-2005 23:32 ]
LOL, daar vraagt-ie toch ook om?
Pffff, Harm jongen, what's wrong? Dit heb ik dus een aantal weken geleden ook al gepost en toen drong het ook niet echt tot je door geloof ik. lees vanaf hier [rml]Puresmoker in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI"[/rml] en verder . . .. . .Harm schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 00:00:
[...]
LOL, daar vraagt-ie toch ook om?Trouwens ik ben wel benieuwd naar de extensie dit probleem bij jou op meer sites heeft opgelost, want die zou ik dan ook wel willen gaan gebruiken
.
Ik wéét niet of het door een van deze extensies komt, ik ben geen Firefox specialist zoals sommigen hier claimen te zijn. Ik zeg alleen dat een , voor veel mensen erg storend probleem, bij mij verholpen is en ik draag de extensies als mogelijkheid aan. thats all.
maar laat maar zitten dan verder, bij mij is het opgelost en jou schijnt het niet te storen

[ Voor 3% gewijzigd door Bornin op 01-02-2005 05:37 ]
Non taken
Wellicht slightly offtopic maar wie weet een goede bookmark manager die ook op dode links kan controlleren voor firefox?
Ligt de update service er vandaag uit trouwens? Ik kan geen enkele extention meer updaten.
Ligt de update service er vandaag uit trouwens? Ik kan geen enkele extention meer updaten.
[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 01-02-2005 09:55 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Het is nogal een vreemde bug omdat hij met een standaard installatie wel optreedt, maar lang niet op alle pagina's/sites. Veel mensen zullen dus ook vaak onterecht zeggen dat zij er geen last van hebben, omdat ze dan testen waar het niet voorkomtwoutur schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:04:
Wil je mij dan eens een site geven waarvan jij zeker weet dat het wel optreedt, dan kijk ik ffJeroenB schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:12:
[...]
Het is nogal een vreemde bug omdat hij met een standaard installatie wel optreedt, maar lang niet op alle pagina's/sites. Veel mensen zullen dus ook vaak onterecht zeggen dat zij er geen last van hebben, omdat ze dan testen waar het niet voorkomt
Non taken
Hoe kan ik in ff een anderen css laden? Dan kan ik de nieuwe layout van tweakers er ff fatsoenlijk uit laten zien
Misschien deze extensie: http://www.extensionsmirr...ndex.php?showtopic=14&hl=Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:48:
Wellicht slightly offtopic maar wie weet een goede bookmark manager die ook op dode links kan controlleren voor firefox?
Ze zijn wel met MozillaUpdate bezig dus misschien dat daar het probleem ligt (sowieso is er sinds eind december geen extensie op update.mozilla.org meer bijgewerkt. Veel extensieprogrammeurs zorgen trouwens zelf wel voor update functionaliteit door het bestand waar Firefox op updates controleert op hun eigen site te plaatsen.Ligt de update service er vandaag uit trouwens? Ik kan geen enkele extention meer updaten.
Ik heb het probleem eigenlijk alleen op de voorpagina van T.netPuresmoker schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:14:
Wil je mij dan eens een site geven waarvan jij zeker weet dat het wel optreedt, dan kijk ik ff
Door URIid te installeren kun je per site dingen instellen door voor GOT bv #gathering-tweakers-net in je CSS op te nemen (dit verschijnt dan als id voor het body-element).E-jey schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:09:
Hoe kan ik in ff een anderen css laden? Dan kan ik de nieuwe layout van tweakers er ff fatsoenlijk uit laten zien
In Firefox 1.1 zit ook zo'n soort iets (maar dan wel een andere syntax)
Verrek ja zeg, op de frontpage heb ik het ook maar dat is toch echt een van de enige/weinigeGert-Paul schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:27:
Ik heb het probleem eigenlijk alleen op de voorpagina van T.net
Is het dan eigenlijk wel een bug in FF, als veruit het meerendeel van de sites hier wel goed mee omgaan. Je zou eerder denken aan een probleempje op GoT/Frontpage
Non taken
De roadmap is geupdate. Waarbij de final versie van 1.1 helaas een paar maanden opgeschoven is
.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Misschien jammer, maar bedenk wel dat 1.1 net zo stabiel en afgewerkt moet zijn als 1.0. Die is heel goed getest en dat moet met Firefox 1.1 ook weer goed gebeuren. Na het synchroniseren met de trunk is er qua onderliggende engine veel veranderd. Sowieso komen er wel prereleases dus de mensen die het willen gebruiken kunnen het dan al wel.Niox schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:50:
De roadmap is geupdate. Waarbij de final versie van 1.1 helaas een paar maanden opgeschoven is.
Ik ben er nog niet achter hoe je URIid nou moet gebruiken. Ik kan met ChromeEdit userContent.css wel veranderen en #gathering-tweakers-net toevoegen, maar moet ik dan alles uit de css sheet van een alternatieve layout daarbij plakken? Op de site zie ik alleen eenvoudige regeltjes die met '!important' geforceerd worden, maar niet gehele alternatieve sheets waarvan een pad kan aangegeven worden.Gert-Paul schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:27:
[...]
Door URIid te installeren kun je per site dingen instellen door voor GOT bv #gathering-tweakers-net in je CSS op te nemen (dit verschijnt dan als id voor het body-element).
In een post van Crisp staan linkjes naar alternatieve sheets die met IE wel te gebruiken zijn (alhoewel de paarse sheet niet paars is).
[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-02-2005 21:23 ]
Dit topic is gesloten.