[Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.093 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
DDX schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:21:
ik zal eens op ebay rondneuzen

de 670 komt ook niet bij dell vandaan trouwens, kon ik goedkoop uit duitsland krijgen
eerst maar eens kijken welk type cpu er exact inzit (stond in specs 3.4 1mb cache)
Dat zijn de Noconas die daar in zitten. Ik hoop dat je geluk hebt en dat je ook een EMT64 cpu hebt.

Vandaag overigens de 533Mhz cpu's (uit een PWS650) geprobeerd in een PWS670 (800Mhz board) maar dat werkt dus niet. Helaas.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Geachte heren met veel dual Xeon kennis,

In een andere thread @ HK waar jullie ws niet zo vaak komen heb ik een thread gestart om erachter te komen wat de minimale specs van een HP Proliant ML350 zouden zijn. Voor verdere informatie kunnen jullie terecht @ [rml][ photoshop toppers wanted] Raad het type(nummer) van deze PC[/rml]

Jullie hulp / expertise zou ik zeer waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

johoo schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:38:
[...]

Dat zijn de Noconas die daar in zitten. Ik hoop dat je geluk hebt en dat je ook een EMT64 cpu hebt.
ik hoop het ook, kon helaas niet echt terugvinden op dell.com of ze altijd met EMT64 geleverd zijn (leek er wel op)

maar even afwachten dus wat er vandeweek binnenkomt ;)

en ook nog even een goede videokaart zoeken, want ik krijg heb binnen met een ati v3100, niet echt snel volgens mij (huidige pc heb ik een ati 9700pro zitten)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:06
Alle Nocona's hebben toch EMT64?

@ Red Devil: die GoT threath bestaat niet?

[ Voor 70% gewijzigd door Maffen op 21-05-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 16:28
Maffen schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:06:

Dat is de Huiskamer, daar kan je nog niet in. [rml]***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details***[/rml] voor meer info.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Maffen schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:06:

OK zoiets vreesde ik al, even een vieze copy paste
Ik heb een plaatje van een HP - Proliant server en ik probeer erachter te komen wat er in deze PC/server zit aan de hand van het serie nummer. Nu ben er al achter dat het een HP Proliant ML350 betreft. Ook zie ik dat er 3 SCSI harde schijven in zitten van 36.4 gig elk. En bovenin zie ik een Xeon embleempje.

Aan de hand van het serie nummer wil ik graag de exacte inhoud van de PC te weten komen (als dat tenminste kan). Alleen ik ben een n00b met PS of PSP! :X

Dit is het plaatje van het serie nummer:

Afbeeldingslocatie: http://genenetworks.biol.rug.nl/ejb/weblog/fotos/fotos/hp_type.jpg

en hier is het origineel (warning, groot)

http://genenetworks.biol....tos/fotos/hp_proliant.jpg

Mbv de HP site krijg ik een X aantal opties maar de kast-type klopt elke keer niet dus weet ik niet zeker met welk type ik te maken heb.
http://search.hp.com/quer...qt=ProLiant+350&oc=342588

Wie o wie kan mij vertellen wat het exacte type serie nummer is of weet meer van dit type?
Inmiddels denken we dat het een type g3 is, als op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://h18000.www1.hp.com/products/servers/proliantml350/images/newinside2_g3.jpg

Via http://h18000.www1.hp.com...antml350/benefits-g3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
heeft er nu iemand zijn stock heatsinks die hij zou willen doorverkopen aan mij aangezien ik tray CPU's heb?

PM me of Mail me maar :)
(koendepauw@entity-project.be

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:06
Entity_Razer schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:33:
heeft er nu iemand zijn stock heatsinks die hij zou willen doorverkopen aan mij aangezien ik tray CPU's heb?

PM me of Mail me maar :)
(koendepauw@entity-project.be
Handig om te weten is of je Nocona cpu's of Prestonia's hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IRCfreAk schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:52:
[...]

jup het is zeker gelukt. Temps zijn laag en ik hoor nu alleen nog maar de 2 servers die in de hoek staan te loeien:P
Als de kast open is vraag ik me soms af of ie aanstaat, een vinger in de papst fan gaf antwoord.
Ik heb ff met m'n broer z'n account gepost, maar hierbij nog even aansluitend hierop de foto's in mijn picturegallery: http://www.fhbnet.nl/computers
Op de tweede en derde foto zie je hoe dicht de fan op de northbridge zit (ligt er praktisch bovenop) in een ncch-dl mobo

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Ik heb even een kort vraagje over Xeon`s en geheugenbandbreedte. Men noemt als grote voordeel van de Opteron t.o.v. Xeon dat de Opteron veel meer bandbreedte heeft door de aparte mem controller in de cpu. Nu dacht ik het volgende:

Als je nou een nocona neemt met 800fsb. Je plant die in samen met een broertje in een moederbord en je pleurt in de geheugenbanken Dual Channel DDR2 800mhz. Een zo`n bankje zou in theorie genoeg bandbreedte voor 1 CPU moeten kunnen leveren. Dualchannel zou dus in theorie genoeg bandbreedte voor 2 CPU`s moeten kunnen leveren. Is dit in het echt ook zo?

Ik weet dat de geheugencontrollers van Intel nog niet zulke hele hoge snelheden ondersteunen (de Professionele chipsets iig. De 955x doet al wel 800mhz DDR2). Je heb ook nog registered geheugen nodig. Maar STEL dat er een chipset met ondersteuning voor Dual Channel DDR2 800mhz zou komen, zou dit dan erg in het voordeel van de Xeon zijn? En kunnen jullie een schatting doen van de performance winst??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
p43000 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 08:30:
Als je nou een nocona neemt met 800fsb. Je plant die in samen met een broertje in een moederbord en je pleurt in de geheugenbanken Dual Channel DDR2 800mhz. Een zo`n bankje zou in theorie genoeg bandbreedte voor 1 CPU moeten kunnen leveren. Dualchannel zou dus in theorie genoeg bandbreedte voor 2 CPU`s moeten kunnen leveren. Is dit in het echt ook zo?
Xeons zitten dus samen op die bus van 800mhz. Dus 400mhz per stuk kun je zeggen. Sneller geheugen heeft geen zin zoals je ziet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Ik denk dat je je niet teveel op geheugenbandbreedte moet verkijken, in de praktijk zijn de verschillen nml. stukken kleiner dan de cijfers die de syntethische benchmarks je voorschotelen. Zo is b.v. P4 met één kanaal PC3200 nagenoeg net zo snel als een P4 met twee PC3200 kanalen, hoeft een S754 Athlon (één geheugenkanaal) niet veel toe te geven op een dualchannel S939 Athlon en is het verschil tussen een dual Opteron met in totaal twee en vier (NUMA) geheugenkanalen ook nihil. Belangrijker zijn veelal de reactietijd (latencies) van de chipset/geheugencontroller en de snelheid van het geheugen zelf (liever één kanaal 400MHz geheugen dan twee kanalen 200MHz geheugen).

Wat jij 'voorstelt', namelijk sneller geheugen voor de Xeon's zal natuurlijk altijd helpen, maar dat geldt voor elke moderne cpu (voor de een meer dan de ander). Maar aangezien beide Xeon's van dezelfde FSB snoepen zal deze FSB ook omhoog moeten anders heeft veel sneller geheugen betrekkelijk weinig zin. Beter is dat Intel afstapt v.d. shared FSB, niet zozeer om de brute bandbreedte maar om veel vertragende communicatie van deze bus af te halen; beide Xeon's zijn continu met elkaar in 'gesprek' om te bepalen wie nu van de FSB gebruik kan maken en de status van hun caches uit te wisselen. Deze communicatie (deels) van de FSB wegnemen verhoogt de effectieve bandbreedte al :)

Overigens, als geheugenbandbreedte an sich zo vreselijk veel uit zou maken zou elke vierkanaals dual Opteron met 12.8GB theroretische bandbreedte rondjes om willekeurig welke dual Xeon met 4.2/6.4GB bandbreedte draaien. En dat is door de bank genomen dus niet het geval.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Dat is waar ook, ik was even vergeten dat de FSB ook shared is. en met 400mhz fsb kom je inderdaad niet al te ver. `t was maar een hersenspinsel maar bedankt voor de heldere uitleg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

even vraagje aan eigenaren van een dell precision 670;
zitten de 2 pci-e sloten tegen elkaar aan ?

ik wil nml videokaart kopen, maar x850 neemt 2 sloten in
als ik dan meteen 2e pci-e onbruikbaar maak, neem ik liever een x800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:44

En1

ey vraagje wat is eigenlijk de beste voeding voor X6DA8-G2 Supermicro moederbord? want er moet ook en 8 Pins voeding aansluiting bij zitten zie ik voor de CPU's anders werkt ie niet denk ik.

en btw zijn er ook convertertjes naar 8 pins ofzo als je een normale voeding hebt zodat je niet persee een nieuwe voeding hoeft te kopen.

[ Voor 29% gewijzigd door En1 op 23-05-2005 21:01 ]

Maximum effort - Deadpool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En1 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:20:
ey vraagje wat is eigenlijk de beste voeding voor X6DA8-G2 Supermicro moederbord? want er moet ook en 8 Pins voeding aansluiting bij zitten zie ik voor de CPU's anders werkt ie niet denk ik.

en btw zijn er ook convertertjes naar 8 pins ofzo als je een normale voeding hebt zodat je niet persee een nieuwe voeding hoeft te kopen.
Je hebt hiervoor waarschijnlijk een EPS voeding voor nodig. Ik kan de Antec Truepower 550 EPS aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

En1 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:20:

Een "normale" ATX-voeding is niet echt geschikt voor zo'n duur moederbord omdat ie meestal te weinig Ampere op de voltagelijnen kan geven. Daarnaast is het voor de stabiliteit en levensduur van je componenten ook belangrijk dat je voltages stabiel zijn, ook bij het booten. Op zo'n bord is het beter een kwaliteitsvoeding te kopen die bedoeld is voor dat soort borden. Antec, Enermax, Tagan, Silentmaxx, dat soort merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Er zijn wel 8pins kabeladapters te koop, alleen moet je even goed naar de specs van je huidige PSU kijken. Er zijn zeker wel ATX voedingen die een dual Xeon trekken, check met name hoeveel ampere de 12V lijn trekt, zo'n 25A mag je toch wel als minimum aanhouden. Weet je het allemaal niet zeker, neem dan zoals gezegd gewoon een EPS voeding, de dagen dat die absurd duur waren zijn gelukkig voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En1

En1

Ik heb op het moment een 450 Watt Real Power van Coolermaster dat is op zich wel een goeie voeding. die genoeg A geeft. en aangezien hier niks in de buurt zit kwa computerwinkels die zown voeding op voorraad hebben wil ik toch wel zown adaptertje proberen :) alleen waar je die kan krijgen weet ik niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check Freezinghardware.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En1 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 08:20:
Ik heb op het moment een 450 Watt Real Power van Coolermaster dat is op zich wel een goeie voeding. die genoeg A geeft. en aangezien hier niks in de buurt zit kwa computerwinkels die zown voeding op voorraad hebben wil ik toch wel zown adaptertje proberen :) alleen waar je die kan krijgen weet ik niet :(
Dude, wat mij een beetje opvalt is dat je veel hoe,- wat en waar vragen stelt die best op te lossen zijn door dit topic (en etv zijn voorgangers) eens door te lezen.

Daarnaast is er op t.net een prima pricewatch die alle zaken die jij nodig hebt bevat (dus compu-winkel is niet nodig, en ook de 8-op-4-pin adaptertjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Met deze 430 watt voeding met een convertor setje gekocht bij freezinghardware draai ik dit systeem rock steady.

Wat vooral van belang is, zijn de amperages van de 12 en 5 volt lijnen (staat in het boekje van je mobo waarschijnlijk wat dat minimaal moet zijn) wel en het gecombineerd maximaal wattage van die 2 (dat moet dus niet opeens 250watt zijn bij de 450watt voeding).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En1

En1

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 08:31:
[...]

Dude, wat mij een beetje opvalt is dat je veel hoe,- wat en waar vragen stelt die best op te lossen zijn door dit topic (en etv zijn voorgangers) eens door te lezen.

Daarnaast is er op t.net een prima pricewatch die alle zaken die jij nodig hebt bevat (dus compu-winkel is niet nodig, en ook de 8-op-4-pin adaptertjes).
heb al in de pricewatch gekeken maar kon ze niet vinden drom vroeg ik het hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

En het is binnen.
zie sig + zie posting ca 10 post scroll scroll naar boven
Draait nu op op 3.2 Ghz.
Het is nog even wachten op de Coolermaster koeltorens,die nog wat aangepast gaan worden,om het zaakje nog wat hoger te klokken.
Bevalt me in eerste opzich hartstikke goed,....
Als PSU heb ik op dit moment een Antec True power 550P 12V EPS PSU erin.
Morgen is kijken of ik genoeg prik heb om m'n Asus V9999GT 256 MB aan de praat te houden.(Update,t'is okee,nu fijntunen)
Ben igg blij dat ik van m'n P4 630 afben (in vergelijk met dit),als moet ik zeggen dat ie op 3.75 Ghz erg vlot liep,maar de soepelheid van dit platform kan ie niet tegen op

[ Voor 4% gewijzigd door Akino op 25-05-2005 23:22 ]

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Door een intressante "speling van het lot" kan ik voor (relatief) weinig geld mijn 2,4/400 Xeons voor 3,2/533/1MB omruilen. De downgrade enige tijd geleden van 2,8/533 naar 2,4/400 viel me zwaar. Destemeer omdat ik had *verwacht* dat mijn 2,4/400 wel op 533fsb zouden willen booten (moosemod op pch-dl), maar helaas :/. Zodoende heb ik nu een tijdje op 110MHz (dus 440FSB gedraaid), maar nu zijn er dan toch weer vooruitzichten voor sneller :)
Echter vraag ik mij toch af, of het verschil tussen 2,8/533 en 3,2/533/1MB echt significant merkbaar zal zijn voor mij. Ik doe weinig aan renderingen en dergelijke, game wel wat, maar been geen FPS freak (en in single cpu zou hij niet trager zijn natuurlijk) en houd enkel erg van multitasken (quad monitor met *veel* aps open is erg prettig werken als je er eenmaaal aan gewend (moet ik mss zeggen verslaafd :+) bent). Globaal maakt die 2,8 tov 3,2 me niet eens echt uit, maar is in "dagelijks gebruik" de 1MB cache echt merkbaar? Anders kan het nl. zijn dat ik de 3,2's doorschuif naar een server, en zelf weer 2,8's erin druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Aha, dan ben jij degene die die 2 Xeons voor mijn neus weg kaapt van Mark :P Ik had helaas geen 400 Mhz in te ruilen. Maar terug komend op je vraag. Met dagelijks gebruik zul je nagenoeg niets merken van je 1M L3. Rendering enzo geef je al aan dat je daar niets aan doet. Je server maakt er echter ook relatief weinig gebruik van. Ik zou ze dus nooit in de server zetten en in je eigen systeem 2.8's. Je hebt in ieder geval in je workstation meer plezier aan die snellere 3.2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op deze GamePC review kun je benchies vinden van de 3,2 1MB naast 2,8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Sorry voor het nogmaals schaamteloos storen maar ik heb echt die proc. koeling nodig :s

Als er iemand mij anders (GOEKOPE! ( ze gaan toch op stock draaien en zijn 1.6ghz LV xeons :) ))
heatsinks voor men Xeons kan aanraden? en met goedkoop bedoel ik echt goedkoop :)

anders wil ik wel iemand IWT's overnemen

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Entity_Razer schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:16:
Sorry voor het nogmaals schaamteloos storen maar ik heb echt die proc. koeling nodig :s

Als er iemand mij anders (GOEKOPE! ( ze gaan toch op stock draaien en zijn 1.6ghz LV xeons :) ))
heatsinks voor men Xeons kan aanraden? en met goedkoop bedoel ik echt goedkoop :)

anders wil ik wel iemand IWT's overnemen
Informeer eens bij www.magna.nl daar hebben ze de orignele boxed heatsinks compleet voor weinig geld. Staat niet op de site, dus email ze even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

vandaag m'n dell precision 670 binnengekregen
mooie machine en lekker stil

meteen maar windows xp x64 installed
en meteen ontdekken dat daemon tools nog niet beschikbaar is voor 64bits windows :(

niet leuk als alle cd's als image op de server staan..

maar eens zoeken of er nog vergelijkbare programma's zijn die wel onder x64 draaien
(iemand een idee toevallig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Entity_Razer schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:16:
Kijk eens bij Hbit, die hebben Spire XEON koelers voor minder dan eur. 6,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Gisteren de GMC mod uitgevoerd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.nieuwenhoven/tweakers/GMC_mod2_klein.jpg
(mainbord is een Supermicro X6DA8-G2 op een frame van een coolermaster Stacker kast) voor mensen die de hele thread niet nalezen)

Het is hier nu vrij warm (kamertemperatuur 25 graden) en dan is CPU1 35 graden, CPU2 31 graden en de systeem temperatuur 36 Graden (nog steeeds geen idee waar dat gemeten wordt)

[ Voor 19% gewijzigd door jacovn op 10-06-2005 14:17 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik haat de warmte. De 3,2's worden tov de oude 2,4/400's toch wel een stukkje warmer :/ Eens kijken of ik fans aan kan passen oid om tenminste redelijke temps te houden, gezien ik geen geld heb voor die prachtige 3U dingen waar de rest allemaal mee loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Vanmorgen even getest bij 20 graden. Dat is inderdaad veel beter dan met 25 graden.
CPU1 28 graden, CPU2 25 graden systeem 30 graden.

Bij testen loopt het op naar de 36/38 graden.

Ook nog wat tests gedaan.
  • CINEBENCH 2003 v1
  • Tester : jaco
  • Processor : XEON nocona 800fsb
  • MHz : 3400
  • Number of CPUs : 4
  • Operating System : XCP
  • Graphics Card : Nvidia 6600GT TDH
  • Resolution : 1024x768
  • Color Depth : 32bit
  • Rendering (Single CPU): 298 CB-CPU
  • Rendering (Multiple CPU): 644 CB-CPU
  • Multiprocessor Speedup: 2.16
  • Shading (CINEMA 4D) : 381 CB-GFX
  • Shading (OpenGL Software Lighting) : 1496 CB-GFX
  • Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 3190 CB-GFX
  • OpenGL Speedup: 8.38
Moet er toch nog iets niet goed draaien bij mij, want als ik naar het 1e deel van deze topic dezelfde test bij BalusC kijk ligt de rendering speed lager. De CPU's draaien toch ongeveer 300 Mhz sneller.

Wat nu nog erg warm in het systeem wordt zijn de E7525 Tumwater Northbridge en de ICH5R Southbridge.
Beide zijn passief gekoeld, toch maar zien of er een betere oplossing is. De luchtflow door de kast heen is zo blijkbaar niet hoog genoeg, en met de 2e voeding onderin de kast zou ik wellicht alleen de southbridge nog wat extra luchtflow geven.

Ik heb nog wel PWM fan's in bestelling staan. Eerst maar kijken of die de qua geluidslevel te harden zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door jacovn op 29-05-2005 11:41 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is jouw bordlayout niet zo "ideaal" als bij mij. Als je naar de foto van mijn "gemodde" blokken kijkt, zie je dat bij mij de VRM's en de NB presies voor de gemodde blokken zit; met dien verschil dat er een redelijk groot koelblok op de VRM's zit. Daardoor worden ze dus bij mij gekoeld door de lucht die de fans aantrekken.

Maar toch, door de mod zijn je CPU-temps wel respectabel laag (bij mij zijn ze hoger en duur-belasting), en met de Papst is het toch stil. Daar was je je in het bigin tenslotte om te doen, dus een geslaagde mod :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Heb bij mij ook maar even Cinebench gedraaid. Helaas niks te overclocken.

CINEBENCH 2003 v1
Tester : Harrie
Processor : Dell Precision 650
MHz : 3192
Number of CPUs : 4
Operating System : Win XP SP2
Graphics Card : 9800XT
Resolution : 1024x768
Color Depth : 32bit
Rendering (Single CPU) : 328 CB-CPU
Rendering (Multiple CPU) : 689 CB-CPU
Multiprocessor Speedup : 2.10
Shading (CINEMA 4D) : 332 CB-GFX
Shading (OpenGL Software Lighting) : 1497 CB-GFX
Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 2700 CB-GFX
OpenGL Speedup: 8.13

CPU temps waren wel een stuk hoger. 50C tijdens testen. Nu weer gezakt naar 38C. Het blijft ook wel erg warm hier op zolder.

[ Voor 14% gewijzigd door johoo op 29-05-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:02:
Misschien is jouw bordlayout niet zo "ideaal" als bij mij. Als je naar de foto van mijn "gemodde" blokken kijkt, zie je dat bij mij de VRM's en de NB presies voor de gemodde blokken zit; met dien verschil dat er een redelijk groot koelblok op de VRM's zit. Daardoor worden ze dus bij mij gekoeld door de lucht die de fans aantrekken.

Maar toch, door de mod zijn je CPU-temps wel respectabel laag (bij mij zijn ze hoger en duur-belasting), en met de Papst is het toch stil. Daar was je je in het bigin tenslotte om te doen, dus een geslaagde mod :)
Daar kun je wel eens gelijk in hebben.

Overigens heb ik er rubber ringetjes tussen zitten. Dat is echter voor de airflow weer minder. Er 'ontsnapt' relatief veel lucht door dat kiertje, dit waarschijnlijk omdat dat minder weerstand opleverd dan door het koelprofiel heen. Zit erover te denken om dan maar een siliconen 80x80mm demper-matrijsje te plaatsen. Dan moet alle lucht wel door het profile heen.

Bij mij is de stabiliteit ook wel van belang omdat bij het downloaden de zaak ook door moet draaien en niet oververhitten. Tevens wil ik er nog bij kunnen zitten om mee te werken/gamen, dus het moet ook niet als een stofzuiger klinken (doet het wel al een beetje, maar in de testopstelling staat de stacker op mijn buro, en ik zit er 20 cm vanaf)

Heb nu een tijdelijke mod gemaakt met oude 40mm papst fans van een 5,25 HD cooling bracket en die simpelweg op de Northbridge geschroefd.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.nieuwenhoven/tweakers/northbridge_klein.jpgHij is nu weer gewoon warm, en niet meer zo heet dat hij amper aan te raken is.

De enige oplossing die me wat lijkt en die ik tot nu toe heb gevonden is de Swiftech MCX159
Het is echter de vraag of dat te monteren is. Bij mijn moederbord lijkt de onderste foto op de bovengenoemde URL er wel wat op, echter ik heb maar 2 van die clipjes om de zaak mee vast te zetten.
Zal maar eerst even contact opnemen met Supermicro of die Northbridge cooler er wel zo af te halen is, en hoe het zit met garantie. (hem vervangen voor een goed koelende oplossing zal eerder een garantieclaim voorkomen, dan 1 veroorzaken lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Heeft er iemand al eens een tooltje gevonden om de E7505 chipset wat "op te voeren"? Vooral de memory bandwith kan wel een boost gebruiken. Die is heel slecht t.o.v. de i875.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Heb zojuist eens het energieverbruik gemeten van m'n dual Xeon. Da's idle (beetje internetten en zo) 150W. Dit viel me best wel mee eigenlijk :) Meten heb ik heel simpel gedaan door de elektrometer in de meterkast op de stand 'huidig verbruik' te zetten (is zo'n digitaal ding) :P Gewoon gemeten met PC aan en pc uit. Ik heb een double-check gedaan door m'n TFT aan en uit te zetten, dit scheelde 60W. Daarna de specs bekeken van m'n TFT en die verbruikt onder normale omstandigheden 59W volgens Dell. Dus de (herhaalde) metingen zijn behoorlijk precies.

Een moderne P4 3GHz pc met 6800 Ultra vreet idle al meer stroom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik heb toch maar eens de knoop doorgehakt en toch maar de imho erg dure Coolermaster 3U Passieve heatpipes besteld voor mijn inmiddels tot 3,2/533/1MB gegroeide Xeon bakje. Helaas mocht ik erachter komen dat de leverancier danwel slecht een exemplaar op voorraad had, danwel de online voorraadstatus niet klopte, want hoewel tijdens het bestellen er stond dat hij op voorraad was, mocht ik op de uiteindelijke bestelling lezen dat ze ze niet op voorraad hebben, en is inderdaad het ding ook op hun site niet meer als op voorraad vermeld. Ik hoop dat ik met deze pipes en De G_M_C Mod (ere wie ere toekomt) mijn systeem weer iets stiller zal weten te krijgen, en dan in de "toekomst", als ik weer geld voor het systeem over heb toch maar eens een Tagan voeding erin zetten. Ik zal, als ik eraan denk (oeps) wat foto's maken (met mijn brakke 1.3Mpix phone-camera) tijdens het inbouwen. Ik zal dan tevens een, naar ik verwacht andere hittebron (dwz, oorzaak van de Asus fan-control om fans weer op te doen spinnen) eruit halen, de Zalman HP80-D. Heb al 'zon andere' van Zalman liggen die ik dan erin zet. Ik hoop dat het wat zal gaan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een dual XEON systeem wat moet dienen als gameserver. Er moeten 4 gameserver op komen te draaien met elk 16 slots ( Counter Strike Source ).

Nu vind ik wat moeizaam naar goede revieuws van verschillende borden en performance verschil 533mhz en 800mhz.. Heb wel gezien dat de 800mhz borden erg duur waren integenstelling van de 533mhz borden. Ook antwoord op simpele vragen zoals of de meeste 704 borden in een ATX kast kunnen kan ik niet echt zo snel vinden..

Heeft iemand een goede resource om wat meer te weten te komen wat betreft mijn vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Waar geen Asus NCCH-DR met 2*2,8/800MHz Nocona Xeon? Lekker goedkope oplossing, past overal in, geen geziek met registered ram, en toch alles on-board (server variant van de NCCH-DL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
64 man CS draait makkelijk op een PC-DL met wat 2.8jes of 3,06jes, waarmee denk ik meteen de goedkoopste optie (op 2e hands na) wel te pakken hebt.

In 2u draait dit zonder problemen (ik neem aan dat je een 64-speler server wil colocaten, thuisverbindingen hebben hier zelden voldoende upload voor), over 1u durf ik (door de memory-banken) niet te zeggen. Bord heeft geen video, riser + videokaart is denk ik zo'n 100 euro dus je zou ook een wat duurder bord met onboard video kunnen nemen ( http://www.tweakers.net/p...?Sortering=Prijs&Cat2=282 ).

Sterker nog, ik zie net in de pricewatch dat voor de prijs van een 3,06/533/512 je al bijna een 3,0/800/2mb hebt

Hoe dan ook, 533mhz fsb is voor CS 4x16 meer dan genoeg :) Ik heb het even gevraagd aan een vriend van me (die host en verhuurt gameservers) en die zegt dat je aan 2GHz single genoeg hebt, 3 om op safe te spelen :) Dan zit je met een dual dus nog pas op de helft van je capaciteit, laat staan dat je die 10% extra real life performance (nattevingerwerk :P) die je door de hogere FSB krijgt nodig hebt :)
Moet je het nieuw aanschaffen dan is het echter (kom ik ook net achter) geen issue meer omdat 800 goedkoper is dan 533.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeste borden zie ik als standaard staan eatx. atx is mijn bekend, maar eatx is nieuw voor mijn :P

Dat NCCH bord ziet er goed uit en heb er veel info over gevonden op googlen. Leuke revieuws en blijkt een goed bord te zijn. Mischien dan voor nu een enkele XEON erop gezien dat genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

En wat ik dus al aangaf (tenzij je er zelf ook op wilt gamen) Ga voor de NCCH-DR. Paar euro duurder, maar dan heb je wel meteen vga en dual gbit on-baord, scheelt je nogal wat gehannes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Jippie, net de verzendbevestiging binnen, nu maar hopen de de heren TPG Post zo vriendelijk zijn morgen pakketten uit te leveren, dan heb ik dit weekend iets te doen.

offtopic:
Nee, ik spam het topic niet, ik hoop hem enkel weer iets actiever te krijgen, daarom moet ik ook niet vergeten de foto's te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me weer is ziek zitten lezen wat betreft reviews etc. en ben eruit.. Mijn setup word :

- Asus NCCH-DR, E7210 (LAN, SATA-RAID, VGA)
- Intel Xeon 3,0GHz (S604, 1MB L3, 800MHz FSB)
- Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB)
- 1GB PC3200 DDR, ECC (Corsair CM72SD1024RLP-3200)

Voor de HDD moet er ooit is 1 bij in RAID 0, alleen nu even het geld niet =] ook voor de CPU moet er later een 2e bij komen. Idem dito voor het geheugen..

Mischien mensen met nog tips of idee'en ? Ik hoor ze graag namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Aan het typenummer te zien is dat geheugen Registered. Voor de NCCH borden heb je *juist geen* registered nodig. Daarnaast moet je voor dit soort borden geheugen per 2 plaatsen, dus plaats 2*512 (okee, het hoeft net voor dit bord weer niet, maar is beter om het wel te doen omdat je dan dual channel hebt).

No offence, maar ik krijg een beetje de indruk dat je ook niet veel normale pc's bouwt, waarom besteed je in zo'n geval juist een server niet uit aan mensen die er wel verstand van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 20:47:
Aan het typenummer te zien is dat geheugen Registered. Voor de NCCH borden heb je *juist geen* registered nodig. Daarnaast moet je voor dit soort borden geheugen per 2 plaatsen, dus plaats 2*512 (okee, het hoeft net voor dit bord weer niet, maar is beter om het wel te doen omdat je dan dual channel hebt).

No offence, maar ik krijg een beetje de indruk dat je ook niet veel normale pc's bouwt, waarom besteed je in zo'n geval juist een server niet uit aan mensen die er wel verstand van hebben?
1 ) typenummer ? Staat ECC achter !
2 ) DUAL Komt later zoals ik al zei !
3 ) Goed dat jij een oordeel kan trekken uit 2 posts dat ik geen "wat jij noemt" normale PC's bouw

Heb liever dat je iets nuttigs post, heb ik meer aan....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Achterstevoren, ik hoop dat je dat kunt volgen:

3) Daarom stond er no offence

2) Dual heb ik het niet over, het gaat over geheugen. Je moet geheugen per 2 bankjes plaatsen. Dus 2 modules van 512MB, in plaats van 1 van 1024MB, want dat is een stuk sneller (en financieel zowaar voordeliger over het algemeen)

1) Er staat ECC achter, Ja, da's leuk meneer, maar daar heb ik het toch niet over?. ECC en Registered zijn 2 verschillende dingen. ECC erop moet je zelf weten, maakt het systeem iets duurder, met in theorie iets stabieler. Echter heb je het erover tzt je HDD's in Raid0 te plaatsen, dus ik neem aan dat stabiliteit in geval van problemen (een crashede harde schijf in het scenario dat ik hier impliciet schets dus) niet je hoogste prioriteit heeft, dus zonder ECC kan wel. Als ik het typenummer in Google gooi is mijn eerste hit despecsheet van Corsair, die mij verteld dat dit reepje Registered is, en dat is juist *niet* wat je op dit bord moet hebben. Gewoon huis/tuin en keuken hotsie flotsie PC3200 Ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:55:
Achterstevoren, ik hoop dat je dat kunt volgen:

3) Daarom stond er no offence

2) Dual heb ik het niet over, het gaat over geheugen. Je moet geheugen per 2 bankjes plaatsen. Dus 2 modules van 512MB, in plaats van 1 van 1024MB, want dat is een stuk sneller (en financieel zowaar voordeliger over het algemeen)

1) Er staat ECC achter, Ja, da's leuk meneer, maar daar heb ik het toch niet over?. ECC en Registered zijn 2 verschillende dingen. ECC erop moet je zelf weten, maakt het systeem iets duurder, met in theorie iets stabieler. Echter heb je het erover tzt je HDD's in Raid0 te plaatsen, dus ik neem aan dat stabiliteit in geval van problemen (een crashede harde schijf in het scenario dat ik hier impliciet schets dus) niet je hoogste prioriteit heeft, dus zonder ECC kan wel. Als ik het typenummer in Google gooi is mijn eerste hit despecsheet van Corsair, die mij verteld dat dit reepje Registered is, en dat is juist *niet* wat je op dit bord moet hebben. Gewoon huis/tuin en keuken hotsie flotsie PC3200 Ram.
3 ) Voelde me wel aangevallen

2 ) Je had het wel over dual
maar is beter om het wel te doen omdat je dan dual channel hebt
1 ) ECC is niets duurder meer, mischien tijd terug, maar zo duur is ECC niet meer. En in theorie wel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:32:
1 ) typenummer ? Staat ECC achter !
2 ) DUAL Komt later zoals ik al zei !
3 ) Goed dat jij een oordeel kan trekken uit 2 posts dat ik geen "wat jij noemt" normale PC's bouw

Heb liever dat je iets nuttigs post, heb ik meer aan....
offtopic:
Toch even mijn mening ventileren over jouw reactie op de reactie van Kippenijzer:
Als je hier post vraag naar ervaring(en) van anderen, daar kunnen ook dingen bij zitten die niet prettig zijn om te horen. Als ze goed bedoeld zijn, en Kippenijzer zei het netjes en met 'no offence' erbij, is het mijns inziens wel degelijk nuttige input, namelijk een TIP. Je gaf mij overigens precies dezelfde indruk in je 2 posts. Je hebt aan Kippenijzer ook te danken dat je voor een NCCH-DR gaat ipv de NCCH-DL zoals veel anderen geadviseerd zouden hebben, dus een beetje aardiger mag wel vind ik.
1 ) ECC is niets duurder meer, mischien tijd terug, maar zo duur is ECC niet meer. En in theorie wel stabieler.
Je geeft eerder op het typenummer CM72SD1024RLP-3200 te willen gaan kopen, dit is - zoals Kippenijzer zegt - een Registered module: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60419/full.jpg

Voor de volledige info kun je hier kijken. In je posts verdedig je de keuze voor ECC geheugen, daar gaat het niet (meer) om. Voor zover ik weet werkt een Registered module niet eens in een moederbord wat gewone ofwel 'unbuffered' modules verwacht.
Accepteer dat je (bijna) een fout maakt, en wees blij dat iemand hier zo vriendelijk is dit voor je na te kijken en je erop te wijzen. Anders had je met een moederbord en geheugenmodule gezeten die niet bij elkaar passen.
Just my 2 ct.

[ Voor 23% gewijzigd door Eldee op 11-06-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@70373R:
Nog even een korte aanvulling op de tips die Eldee en Kippenijzer je gaven: Registered geheugen is een heel ander type geheugen. Lees er eventjes iets over in de faq van het PMG-forum.

Maar het meest practische probleem dat je gaat hebben is dat het registered geheugen dat je hebt uitgezocht heel waarschijnlijk helemaal niet eens in je geheugenslot gaat passen. Dit omdat de "keys" (je weet wel de kleine gleufjes die in de module zitten) op de verkeerde plaats zitten.

Kijk ook hier: RAM FAQ

In jouw geval zou ik het extra geld wat Registered kost tov "standaard" uitgeven voor evt een snellere, standaard, PC3200 mudule (met 2,2,2 timings bv ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er me iemand een goede website(.be) geven om
een dual xeon op te bouwen van scratch:
zoiets ongeveer (tips?)

- Asus NCCH-DL
- Intel Xeon 3,0GHz (S604, 1MB L3, 800MHz FSB)
- Coolermasters
- 2*512 ram
- case ?

--> wat is het voordeel naast koeling van low voltage xeons,
noconda is automatisch low voltage ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
pinky3. Het voordeel v.d. Low Voltage Xeon's (en niet elke Nocona is een LW) is het lagere verbruik. Da's dus lagere energierekening en minder warmteontwikkeling.

Wat je andere vraag betreft, een dual Xeon bouwen is alsof je een normale pc bouwt, alleen je plaatst er een extra cpu in, there is nothing to it. Twee aandachtspunten zijn de PSU (24 + 8 pins connector en genoeg power) en het geheugen (sommige borden eisen registered, sommige eisen juist unbuffered en een paar maakt het niks uit). Lees dus met name even goed de specificaties van het bord door voordat je van alles en nogwat aanschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 11:08:
kan er me iemand een goede website(.be) geven om
een dual xeon op te bouwen van scratch:
zoiets ongeveer (tips?)
Ben het grotendeels eens met Abbadon, maar let ook even op de kast waar je het geheel in wil gaan plaatsen. De NCCH-DL is niet volledig E-ATX, maar vraagt wel meer ruimte dan een standaard ATX mobo, o.a. door de plaatsing van de ATA connectors.
Door de twee procs met koelers heb je best wel wat ruimte nodig voor goede airflow i.v.m. kabels en drives. Je hoeft niet meteen een stacker te kopen, maar een ruime kast kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik ben bezig met 2 single xeon's servers te installeren
Het gaat om een Intel Server Board SE7320SP2 moederbord met single xeon 3.4 ghz
op het moederbord zitten 2 s-ata poorten die raid 0 en 1 aankunnen via LSI controller. Ik heb hem als raid 1 geconfigged. Nu probeer ik windows 2000 SP3 te installeren. Ik las al dat de drivers pas vanaf SP4 ondersteund worden dus had losse drivers gedownload. Deze zorgen echter voor een inaccessible bootdrive blauw scherm na het opnieuw opstarten tijdens de installatie. Je krijgt wel nog het windows 2000 laadscherm, na tijdje dat blauwe scherm.

Wie heeft de goede drivers voor mij? :)
De s-ata drivers voor windows 2000 SERVER en adv. server staan er wel, die voor windows 2000 SP3 niet :/ Tuurlijk update ik nog naar SP4 maar moet eerst win2000 geinstalled krijgen voordat ik service pack erover heen kan gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog enkele vraagjes-->

Kan deze psu de job aan ??
Enermax Noisetaker EG701AX-VE(W) 600W Active PFC ATX

Hoe kan je zien dat het om een LW Nocona gaat ?
en waar vind je die in Belgie??

De Asus NCCH-DL moet unregistred hebben, de meesten
hier hebben het over Corsair hier, waar moet je op letten
voor je ram, timings, merk, ... ??
--> ddr400 --> ddr533??? compatibel?
hoe herken je dual channel (expliciet vermeld of kan dat
ook deze zijn Kingston Valueram 1024MB Kit (2*512MB) )

==> GELEZEN en dus: Xeons zitten dus samen op die bus van 800mhz.
Dus 400mhz per stuk kun je zeggen. Sneller geheugen heeft geen zin zoals je ziet.

kan je nu een PCH-DL modden naar een NCCH-DL
of zie ik dat nu verkeerd ?

hmm is er ergens een mobo voor 2nocona+unreg+pci-express???

thnx

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Pinky, ik heb een tijdje gedraaid met een Antect Truepower550 EPS met daaraan bijna mijn hele systeem: 2 3.4 Xeons, 2 Gig ram, 6 of7 HD units
Dat ging prima en de spanning zakte niet in elkaar. Die 600 watt zou wel voldoende moeten zijn lijkt me.
Je moet wellicht wel goed kijken of de benodigde stekkers aan de voeding zitten. Dual xeon borden hebben grote stroom behoefte en dus vaak meerder aansluitingen ben ik achter gekomen :(

[ Voor 28% gewijzigd door jacovn op 12-06-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe herken je dual channel (expliciet vermeld of kan dat
ook deze zijn Kingston Valueram 1024MB Kit (2*512MB)
Uit de FAQ :

DIMM's: de geheugenreepjes die samen een Dual Channel paar vormen hoeven niet hetzelfde te zijn. Bij de Dual Channel chipsets voor de Athlon XP mogen de DIMM's in alle opzichten verschillend zijn: merk, type, grootte, chipopbouw, etc. Bijvoorbeeld de nForce2, zie ook hieronder bij nForce2 Dual Channel en Synchroniteit. Voor de Dual Channel chipsets voor de Pentium4 en de Athlon64 zijn wat strengere eisen, zo moet de grootte en de chipconfiguratie van het paartje identiek zijn. Echter de merk en type mogen hier nog wel verschillen. En de paren mogen ook qua grootte en chipconfiguratie van elkaar verschillen. De zogenaamde Dual Channel kits die je kunt kopen zijn niets anders dan 2 geheugenreepjes van dezelfde merk/type, die door de fabrikant zijn getest in een DC configuratie en aldus verkocht als zijnde "gegarandeerd DC compatibel paar". Echter dat is puur marketingtechnisch. Zo verdient de fabrikant een aardig centje aan alleen het testen en de stempel "Dual Channel capable" op de reepjes.

Weet alleen dat de "Nocona" Extended Memory 64-bit Technology hebben en op 90nm lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
ik heb een 3.4 xeon op een Intel Sun Prairie SE7320SP2 moederbord. Deze 3.4 ghz xeon draait maar op 2.8 terwijl fsb gewoon 200 mhz (800 mhz) is
Via mijn leverancier ben ik erachter gekomen dat ik ergens een klok op het moederbord via jumper moet veranderen. weet iemand echter welke jumper dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchTSE schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:30:
ik heb een 3.4 xeon op een Intel Sun Prairie SE7320SP2 moederbord. Deze 3.4 ghz xeon draait maar op 2.8 terwijl fsb gewoon 200 mhz (800 mhz) is
Via mijn leverancier ben ik erachter gekomen dat ik ergens een klok op het moederbord via jumper moet veranderen. weet iemand echter welke jumper dit is?
Niet.. Jumperless, de jumpers die erop zitten voor zover ik weet is : Rolling BIOS Selection, CMOS Clear, Pass Clear en Recovery Boot. Leverancier wist wel te vertellen wat, maar niet hoe ?

Durf het bijna niet te zeggen, maar ik zou je toch verwijzen naar de manual.. En voor als je lui bent : ftp://download.intel.com/...s/server/sb/sp2gp2tps.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
ik heb idd die 175 pagina's tellende manual doorgebladerd ;)
en stond dat het dus niet via jumpers of bios te fixen was.

Heb net bios flash gedaan en werkt nu wel op 3.4
bleek aan speedstep setting te liggen :)

leverancier had zelfde probleem gehad bij supermicro bord, dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 09:08:
kan je nu een PCH-DL modden naar een NCCH-DL
of zie ik dat nu verkeerd ?
Er is wel iemand bezig geweest de NCCH-DL en PC-DL BIOS samen te voegen zodat je Nocona's op de PC-DL kunt gebruiken. Toen ik voor het laatst keek was ie met de 3e beta/revisie bezig waaarbij PCI slots 'wel' werkten. Het 'zou ook moeten werken' met de PCH-DL, maar het is dan onduidelijk of de 64-bits slots goed werken. Er wordt overigens aangeraden alleen te flashen als je een BIOS recovery setje hebt, waarmee je zonder te moeten flashen terug kunt naar de originele BIOS. Erg expirimenteel dus, en voor zover ik weet ligt het project sinds februari dit jaar stil. In eerdere delen van dit topic is hierover wel meer te vinden, ben nu te lui op dat op te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een tijdje geleden al wa lopen spammen en ben inmiddels ook een gelukkige xeon gebruiker.
ik heb ze ook inmiddels weten over te clocken op max 2,88 (120x24) ghz. (prestonia 2,4 ghz fsb 400, revision C1)
alleen krijg ik de fsb niet hoger dan 120, wel in de bios maar dan boot hij niet op.
dit alles op een asus pch dl mobo.
Kan dit aan het werkgeheugen liggen pc2100 ecc?
of kan ik gewoon de moose mod eens proberen?
de core draait nu op 1,45V
dan heb ik nog een klein vraagje.
zijn er standaard waterkoeling voetjes/kits voor op socket 604 die passen bij de Thermaltake Bigwater CL-W0005?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 00:29 . Reden: nog een vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weg ge-edit, compleet nuteloos :P

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat sneller geheugen zal hij naar alle waarschijnlijk wel wat beter klokken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:40:
Met wat sneller geheugen zal hij naar alle waarschijnlijk wel wat beter klokken ja.
thnx, heeft toevallig iemand nog hier een how to van de moosemod, ik ben al aan het zoeken geweest maar kan hem nie zo gauw op duiken.
of is dat niet verstandig op een prestonia met een fsb van 400 mhz :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=moosemod] :) Maak ook eens gebruik van de quicksearch methode (zoeken in topic) dat je bovenaan in de header kunt vinden :) Maak evt ook gebruik van "moose" als keyword. Linkjes naar vorige delen van de Xeon topics staan ook in de topicstart.

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 21-06-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:06:
[search=moosemod] :) Maak ook eens gebruik van de quicksearch methode (zoeken in topic) dat je bovenaan in de header kunt vinden :) Maak evt ook gebruik van "moose" als keyword. Linkjes naar vorige delen van de Xeon topics staan ook in de topicstart.
thnx, het was nog even zoeken, maar we komen er wel, nou gauw ff sparen voor een nieuw reepje werkgeheugen (ben zo lomp geweest om de laatste snellere net te verkopen)
en een paar nieuwe koelers.
Ik heb nou van spire en daar wordt de cpu al gauw 65 graden op 2,8 ghz ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon.jpg

* ReseTTim is een liev dual xeonetje aan het bouwen :P :)

* 3.4Ghz 2mb cache xeon procs
* Asus NCT-D
* 2x 2GB kit DDR2 ECC Reg
* ATi Fire GL7100 PCIe
* Areca 1020
* 600 watt watergekoelde enermax voeding
* 4x 300Gb sata disken in procase behuizing @ raid1+0

gelukkig paste de X800 waterkoeling ook @ de FireGL kaart :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee, wa voor leuke koelblokken zijn dat, en welk waterkoelsetje hoort daar bij? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:33:
hee, wa voor leuke koelblokken zijn dat, en welk waterkoelsetje hoort daar bij? :9~
blokken zijn van aquacomputer.de. deze blokken zijn ook te kopen bij freezinghardware :) sinds ik ze daar besteld heb. er zitten wel standaard andere fittings in de blokken. namelijk van die plug&cool, deze vind ik zelf niet fijn. je hebt dan namelijk een kleinere doorvoer. voor mijn eigen pc gebruik ik zelf slangen met een binnen maat van 10mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Belooft leuke doos te worden. Wel voortgangspics posten hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Abbadon schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:12:
Belooft leuke doos te worden. Wel voortgangspics posten hè :P
heb wel wat.. maar allemaal met slecht licht.. :X tja gisternacht tot 2 uur bezig geweest.. zal is wat posten.. :P

ffies resizen..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_0.jpg
hele zaakje, excl. coolermaster stacker case

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_2.jpg
EDVextreme 600watt enermax watergekoelde voeding :P

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_3.jpg
procase behuizing met 4x 300GB sata disken :P

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_4.jpg
Areca 1020, 8 poorts raid controller met fan gewoon :P :)

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_5.jpg
mobo met 4GB geheugen en procs erin :P

en dan nu de videokaart mod :P

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/firegl7100_1.jpg
de kaart :P ATi FireGl 7100. kan lekker op een hoge res met 2 schermen :P kaart komt samen met de procs uit usa :) . dit omdat de cpu's en videokaart (x850xt) niet te verkrijgen was in nederland. de raid controller was al dik aan het verouderen.. die was er namelijk al een maand á 1,5 maand eerder voor de rest van het spul.. :P

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/firegl7100_2.jpg
de GPU

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/firegl7100_3.jpg
het waterblok :P wat oorspronkelijk bedoelt is voor de X800 :) :P

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/firegl7100_4.jpg
ik moest wel ffies een pinnetje buigen.. maar het waterblok past erop :) :P

owja prijs van deze pc is € 5000+

[ Voor 69% gewijzigd door ReseTTim op 22-06-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:10:
[...]

blokken zijn van aquacomputer.de. deze blokken zijn ook te kopen bij freezinghardware :) sinds ik ze daar besteld heb. er zitten wel standaard andere fittings in de blokken. namelijk van die plug&cool, deze vind ik zelf niet fijn. je hebt dan namelijk een kleinere doorvoer. voor mijn eigen pc gebruik ik zelf slangen met een binnen maat van 10mm :)
hoeveel mm is de buitenmaat van die koelblokken dan, kan ik daar rekening mee houden, mijn dual xeon schreuwt namelijk voor wat meer koelte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
Met die radiator kun je zowat je hele huis verwarmen :D
Echt hele mooie hardware hoor. Maar heeft zo'n dure SATA controller eigenlijk wel veel zin bij RAID10? Ik dacht dat die processor die erop zit bedoeld was om pariteitsberekeningen uit te voeren, iets waar bv RAID5 wel gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

kutkip schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:00:
Met die radiator kun je zowat je hele huis verwarmen :D
Echt hele mooie hardware hoor. Maar heeft zo'n dure SATA controller eigenlijk wel veel zin bij RAID10? Ik dacht dat die processor die erop zit bedoeld was om pariteitsberekeningen uit te voeren, iets waar bv RAID5 wel gebruik van maakt.
goed hé :P >:) en dan nog te bedenken dat een andere vriend van mij 1 zo'n radiator heeft er nog een home made die 2x zo groot is erbij heeft hangen :P

maargoed die raid controller moet 1 van de snelste zijn. het ging ook om dat het de snelste controller moest zijn die je kon krijgen. geld was geen probleem voor die man.. tis dus niet mijn speeltje.. tis mijn tijdelijk speeltje ;)

* ReseTTim kreeg net een mailtje dat mijn xeon kan komen ophalen. :P heb een 2de hands 2.8ghz xeon die ik ga kopen :P

* 2.8ghz xeon cpu fsb 533
* asus pc-dl
* 4x 512mb pc2700 non-ecc
* 460 watt voeding enhance

nu hopen dat die voeding 7 hdd's trekt :X

zodra ik thuis ben zal ik die maat opmeten van de blokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
ReseTTim schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:43:

* 460 watt voeding enhance

nu hopen dat die voeding 7 hdd's trekt :X
Makkelijk :) In een 4u rackmount voor 16 schijven en een dikke dual Xeon zit ook maar een 460w voeding :) Goed, er komt niet vaak een flinke videokaart in zo'n rackmount, maar dat wordt weer goedgemaakt door 9 extra schijven :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik zou me idd geen drukte maken om die 460W Enhance en of 'ie zeven HDD's trekt, da's geen kinderachtige PSU namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Abbadon schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:14:
Ik zou me idd geen drukte maken om die 460W Enhance en of 'ie zeven HDD's trekt, da's geen kinderachtige PSU namelijk :)
ok dat is mooi..

* ReseTTim heeft nu gewoon 3 dual xeon's thuis staan :X :P

2x 2.8ghz
1x 3.4ghz

:P :Y)

owja ik heb betaald € 450,= voor:
* 2x 2.8ghz
* asus pc-dl
* 2GB ram (4x 512mb pc2700 non-ecc)
* 460 watt enhance voeding..

mooie prijs toch.. wel is waar zonder fans.. maarja wordt toch watergekoeld ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
ReseTTim schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:28:
[...]

owja ik heb betaald € 450,= voor:
* 2x 2.8ghz
* asus pc-dl
* 2GB ram (4x 512mb pc2700 non-ecc)
* 460 watt enhance voeding..

mooie prijs toch.. wel is waar zonder fans.. maarja wordt toch watergekoeld ;) :P
Koopje.. koste bij mij 1 x 3.4 Xeon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

jacovn schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:51:
Koopje.. koste bij mij 1 x 3.4 Xeon :(
whahah :P
tja vond het ook een mooie prijs gezien mijn 2 procs nieuw al samen 500,= euro zijn. en aangezien ik nog rambus heb van mijn P4 moest ik ook nog geheugen kopen en dat hoeft nu niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

450euro, verklap ons hoe je dat klaar gespeeld hebt aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 06:46:
* ReseTTim kreeg net een mailtje dat mijn xeon kan komen ophalen. :P heb een 2de hands 2.8ghz xeon die ik ga kopen :P
:P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 06:46:
v&a op t.net in de gaten houden ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb al een tijdje een dual Xeon machientje staan (zie sig) en nu heb ik net wat geheugen erbij gekocht. Ik wou CL2 geheugen van Corsair en dat bestaat niet in PC2100 flavor. Nu draai ik al sinds het begin met Corsair CMX512-2700C2 modules, maar tegenwoordig zijn deze modules duurder (bijna 2x zo duur dus!) dan de PC3200 variant, dus heb ik 2 reepjes CMX512-3200C2 gekocht. Echter, als ik deze in het moederbord stop, krijg ik biepjes (4-2-4-2) van het bord en geen beeld. Zijn die PC3200 zo verschillend van de PC2700 dat het bord er niet mee om kan gaan? Of zou een BIOS update van v1.14 naar v1.16 (nieuwste) helpen? Of zouden de reepjes kapot zijn?

Ik heb alle combinaties van sloten geprobeerd, met en zonder het oude geheugen, maar steeds die biepjes.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Misschien zijn ze (helaas in dat geval) gewoon niet compatibel met elkaar. Werken ze wel als je enkel de pc3200 erin doet?
Als ook dat niet werkt zou je ze eens in een andere bord dat ze sowiezo moet ondersteunen (p4 dus ofzo) eens moeten proberen (zeker weten dat de dimms zelf niet dood zijn). En als hij daar wel werkt en in jou bord niet ben ik ben dat je bord kieskeurig is en het vertikt als de SPD chip niet actief pc2100 rates vermeld (ik verwacht dat die pc2700 dat nog wel doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 23:39
Je mixt niet toevallig ECC en NON-ECC memory. Kan zijn dat het tyan bord daar kritisch voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nee, het zijn alle 4 non-ECC modules. De 2 PC3200 modules werken ook niet zonder dat de oude modules geinstalleerd zijn. Een BIOS update heeft ook niet geholpen. Ik denk dat de PC3200 modules idd iets verkeerd hebben staan in de SPD en dat het gewoon niet werkt. Ik ga maandag ff terug naar de winkel en ze daar laten testen.

/edit: Ik heb ook nog geprobeerd de modules te mixen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
dimm1  dimm2  dimm3  dimm4
PC2700 PC3200   -      -    : geen beeld
PC3200 PC2700   -      -    : Piepjes
PC3200 PC3200   -      -    : Piepjes
  -     -     PC3200 PC3200 : Piepjes
PC2700 PC2700 PC3200 PC3200 : Piepjes
PC3200 PC3200 PC2700 PC2700 : Piepjes
PC2700 PC2700   -      -    : Werkt
  -     -     PC2700 PC2700 : Werkt

[ Voor 39% gewijzigd door zonoskar op 26-06-2005 00:51 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mooie drivecase, ReseTTim. Die past in drie 5,25" bays boven elkaar neem ik aan?

Kun je iets zeggen over de koeling / koelmogelijkheden van de HDs daarin? (Mijn vier Maxtors zitten nu boven-achterin mijn kast, boven de voeding en een casefan er direct achter. Die luchtstroom vinden ze wel fijn. Tevens zit er aan de voorzijde van mijn kast een intake rooster was ik kwijtraak als ik drie bays voor zo'n disk-behuizing zou gebruiken. Dus, 't ziet er wel ontzettend relaxed uit, dat ding, maar ik verwacht niet op basis van de productinfo echt goed vast te stellen of ik er effectief toch niet op achteruit zou gaan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Birdie schreef op zondag 26 juni 2005 @ 00:59:
Mooie drivecase, ReseTTim. Die past in drie 5,25" bays boven elkaar neem ik aan?

Kun je iets zeggen over de koeling / koelmogelijkheden van de HDs daarin? (Mijn vier Maxtors zitten nu boven-achterin mijn kast, boven de voeding en een casefan er direct achter. Die luchtstroom vinden ze wel fijn. Tevens zit er aan de voorzijde van mijn kast een intake rooster was ik kwijtraak als ik drie bays voor zo'n disk-behuizing zou gebruiken. Dus, 't ziet er wel ontzettend relaxed uit, dat ding, maar ik verwacht niet op basis van de productinfo echt goed vast te stellen of ik er effectief toch niet op achteruit zou gaan..)
die drivebays passen idd in 3x 5¼ slot. hieronder een foto zodat je het idee hebt. iig de rekken waar de hdd's inzitten zijn van alu dus het koelt allemaal top :) :P

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_15.jpg

en dan nu de verdere bouw pics :P

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_6.jpg
600Watt watergekoelde EDV extreme voeding.. te duur eigenlijk om open te maken.. maarja :P

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_7.jpg
3 kabels voor naar de pomp

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_8.jpg
ok pomp keurig aangesloten. voordeel hiervan is dat de pomp altijd draait op deze manier zodra er stroom op de voeding staat. nadeel.. pomp draait altijd ;)

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_10.jpg
zoals jullie zien loopt de waterkoeling niet van cpu1 -> cpu2 maar van cpu1 -> gpu -> cpu2. dit omdat als ik het wel op de eerste manier doe de slangen dan gaan knikken.. en zo'n verschil moet dit ook niet zijn..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_11.jpg
is het geen plaatje.. :P

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_12.jpg
voor de mensen die het met iets meer licht willen zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_14.jpg
mijn nieuw dinnetjes O+ soon ook watergekoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

oke mensen , ik heb gekocht 2x Xeon 3.06ghz op 533mhz fsb. En een Asus Pr-DL533 met serverworks chipset. S604 mobo is dit dus, maar ik krijg mijn cpus er niet op ? heb al enig wat kracht gezet maar het past echt niet :S 3,06 533 is gewoon s604 toch ?

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Kracht zetten is _altijd_ fout! Weet je zeker dat al je pinnetjes recht zijn? Weet je zeker dat je de proc niet een halve of een hele slag gedraaid hebt? Heb je de hendel van de zif-socket wel omhoog gedaan 8)7 :P :>

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:31:
Kracht zetten is _altijd_ fout! Weet je zeker dat al je pinnetjes recht zijn? Weet je zeker dat je de proc niet een halve of een hele slag gedraaid hebt? Heb je de hendel van de zif-socket wel omhoog gedaan 8)7 :P :>
dank god dat ik geen kind ben hey! :D ik heb licht kracht gezet, niet extreem dus ken weinig mis mee gaan. Ik heb zelfs de pins geteld :D het past gewoon _NIET_ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Alle 604? :X :P

Je proc is S604, van je mobo zou ik het zo niet kunnen vinden, maar aangezien er 533 in de naam zit en s603 alleen voor 400MHz fsb was, denk ik wel dat het zou moeten passen...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

hmmz net weer ff geprobeerd en nu zitten ze dr op :)

zie ze mooi zijn dan :)

http://www.nerdhost.nl/stuff/server/Picture%20011.jpg

Mod-edit: linkje van plaatje gemaakt. Post voor een volgende keer eens thumbnails van max 600px breed in plaats van om lukraak een plaatje van 1600x1200 @ 700KB te posten ;)

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 29-06-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Weet iemand zo of een Xeon MP (De "oude", dus de 32bit 400MHz FSB versie) gewoon op een Xeon DP bord werkt? Ik heb een cpu nodig om een bord (E7500) te testen, en kan toevallig redelijk goedkoop aan een MP cpu komen. Het is wel gewoon een van type Prestonia, dus wat dat betreft moet het goed komen, maar of er verder teveel verschil tussen DP en MP zit dat het toch niet zal werken weet ik niet. Wie helpt me uit de brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met net een paar financiele tegenvallers ben ik bang dat waterkoeling op mijn xeon's er voorlopig niet meer inzitten.
daarom ben ik nu aan het kijken voor luchtkoelers, heb er nu van spire op zitten :r (zijn ook wel de goedkoopste die er zijn)
en zit nu te denken aan Nexus Technology SXA-6047, maar heeft iemand daar ervaring mee hoe die koelen en of ze veel herie maken (ik heb al een dual fan voeding en wat casefans dus mag wel een beetje geluid maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

nexus staat bekend op zijn stille voedingen.. volgensmij is het allemaal wel stil dus die fans :P
de 6029 is 42dB denk dat deze wel stiller is..

http://www.nexustek.nl/sxaseries.htm

[ Voor 32% gewijzigd door ReseTTim op 29-06-2005 01:51 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.